Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

crunchytail schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 23:20:
Vanavond een eerste probleem met de CC gehad. Ik kreeg enkel zwart beeld. Als ik hem opnieuw opstartte, zag ik een Chrome logo verschijnen en daarna ging de boel weer op zwart. De enig werkende oplossing was om de Chromecast losgekoppeld van de tv op te laten starten.

- Chromecast uit tv halen
- USB-kabel loskoppelen
- USB-kabel weer inpluggen
- Minuutje wachten om de CC op te laten starten
- In tv steken
Is dit niet op te lossen door de stroom van de tv te halen? Dit is gewoon onwerkbaar bij mij, alle tv's hangen aan de muur en de chromecasts kan ik niet zien / vastpakken. Dat is een bulk rotwerk als hij vastloopt. Gelukkig hier nog geen last gehad, maar het lijkt me ook op te lossen met de stroom eraf. Heb je dat misschien ook geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo-L
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kan heel misschien ook een lopende update zijn; heb ik ook een keer gehad, maar na een vijf minuten wachten was alles weer ok (zonder te hoeven unpluggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06 19:25
Hier ook vorige week woensdag de 19e besteld en dezelfde dag nog verzonden maar tot op heden nog niks ontvangen. Ook ik had voor de goedkoopste verzendmethode gekozen. Raar dat het zo lang duurt.... Misschien een lading gestolen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-06 20:50

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Misschien erg vervelend voor sommige, wat ook voor mij het geval was, maar onderstaande link is een link van alle supported routers voor de chromecast.

Mijn router is een linksys e2000, had ook veel moeite met de chromecast. In 80% van de gevallen deed hij het gewoon niet, geen cast button of hij was niet "ready to cast".

Ik heb dit opgelost met een extra router te plaatsen die ik toevallig nog had liggen die dus wel op de support list staat. Sindsdien werkt hij als een zonnetje. Misschien is dit een handige link voor de OP, staat er namelijk nog niet in.

https://support.google.com/chromecast/table/3477832?hl=nl

[ Voor 6% gewijzigd door Lawwie op 27-03-2014 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lawwie schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 09:45:
Misschien is dit een handige link voor de OP, staat er namelijk nog niet in.

https://support.google.com/chromecast/table/3477832?hl=nl
Die lijst is helaas niet actueel en zeker ook niet volledig. Ik heb zelf een Netgear 3700, toch redelijk bekend, maar die staat helemaal niet in de lijst. Beetje apart.

Verder staat er bij de Netgear 3800 dat het werkt met firmware 1.0.0.40, maar inmiddels is al een tijdje 1.0.0.48 uit en het lijkt me dat updaten van je router wel prioriteit moet hebben en dat je niet op een oude versie van een firmware blijft omdat op die pagina staat dat dat goed werkt met chrome.

Ik zou zelf eerder een merk pakken van die lijst als je een nieuwe router moet hebben, maar niet afgaan op types of met welke firmware het getest is.
exi22 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 09:41:
Hier ook vorige week woensdag de 19e besteld en dezelfde dag nog verzonden maar tot op heden nog niks ontvangen. Ook ik had voor de goedkoopste verzendmethode gekozen. Raar dat het zo lang duurt.... Misschien een lading gestolen??
Je zou er nog 1 kunnen bestellen en dan snelle levering doen en als die van de tragere levering nog komt terugsturen en dan krijg je het geld ook terug. Ik heb maandag dinsdag weer een besteling gedaan en die is net afgeleverd.

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 27-03-2014 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:19
Anoniem: 32279 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 08:09:
[...]

Is dit niet op te lossen door de stroom van de tv te halen? Dit is gewoon onwerkbaar bij mij, alle tv's hangen aan de muur en de chromecasts kan ik niet zien / vastpakken. Dat is een bulk rotwerk als hij vastloopt. Gelukkig hier nog geen last gehad, maar het lijkt me ook op te lossen met de stroom eraf. Heb je dat misschien ook geprobeerd?
Heb ik ook geprobeerd, werkte helaas niet. Moest de CC echt buiten de tv om opstarten om hem werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
Yo-L schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 09:25:
Kan heel misschien ook een lopende update zijn; heb ik ook een keer gehad, maar na een vijf minuten wachten was alles weer ok (zonder te hoeven unpluggen)
Build number van de firmware is niet veranderd, dus er was geen update aan de gang denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

crunchytail schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:02:
Heb ik ook geprobeerd, werkte helaas niet. Moest de CC echt buiten de tv om opstarten om hem werkend te krijgen.
mijn god, mag hopen dat ik die ellende niet krijg, anders gaat dat ding snel de prullenbak in.

edit: nee, dan maak ik er wel een hdmi verlengkabel aan ofzo en leg hem bovenop de tv. Weggooien is ook wat zonde.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 27-03-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:57
Anoniem: 32279 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:50:
[...]

mijn god, mag hopen dat ik die ellende niet krijg, anders gaat dat ding snel de prullenbak in.

edit: nee, dan maak ik er wel een hdmi verlengkabel aan ofzo en leg hem bovenop de tv. Weggooien is ook wat zonde.
Er zit een reset knop op die je 30 seconden kan vasthouden, zodat ie terug gaat naar fabrieksintstellingen. Tevens kan je dit ook doen via de Chromecast app. Bij mijn US versie zat er een klein hdmi verlengkabeltje bij.

Zal dus wel loslopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
pelt schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 15:21:
[...]

Er zit een reset knop op die je 30 seconden kan vasthouden, zodat ie terug gaat naar fabrieksintstellingen. Tevens kan je dit ook doen via de Chromecast app. Bij mijn US versie zat er een klein hdmi verlengkabeltje bij.

Zal dus wel loslopen.
Klopt. Ik had echter geen zin in fabrieksinstellingen en ik kan de stick makkelijk uit de tv trekken. Hoop dat 't niet meer voorkomt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel50506
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-06 08:43
exi22 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 09:41:
Zou inderdaad zo maar kunnen. 19e besteld, en vandaag (6 werkdagen later) nog niet binnen. Terwijl levertijd 3 tot 6 werkdagen was. Morgen toch maar even bellen met Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148433

marcel50506 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:51:
19e besteld, en vandaag (6 werkdagen later) nog niet binnen. Terwijl levertijd 3 tot 6 werkdagen was. Morgen toch maar even bellen met Google.
Geef dan ook een paar euro meer uit dan heb je dat ding binnen 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-06 08:32

thechib12

aka ChiB

20e besteld, 21e verzonden rond 18:00, vandaag ontvangen met postNL. Raar dat sommige mensen hem nog niet binnen hebben, maar eerder hebben besteld. Dit gaat over de trage/goedkope verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
Anoniem: 148433 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:54:
[...]

Ja nu ben ik daar mee eens. Maar 9 van de 10 keer wordt het alsnog heel snel geleverd...
Ik ga morgen ook bellen met Google want heb nog steeds niks ontvangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368656

Anoniem: 32279 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 21:52:
[...]

Plex op een j model synology werkt niet, de synology is niet krachtig genoeg om te encoderen. Je zou er zo wel bij moeten komen, maar het gaat bij mij op mijn j model nassen echt zo traag en afspelen wil hij niet, krijg je melding dat het niet mogelijk is.

Ik ben zeer tevreden over de wd tv live mediaspeler, kost 75 euro en in combi met de synology een van de beste oplossingen voor een lage prijs. Dan wekt alles erg goed.

De chromecasts heb ik voor het casten van een tab uit chrome en dat soort dingen. Gedownload materiaal speel ik er niet mee af, het gaat toch over wifi en de kwaliteit is slechter dan met een mediaspeler.

Wat jij wilt met de chromecast gaat problematisch worden, de chromecast is niet krachtig genoeg en als je een heel krachtige nas had werkt plex wel, maar dan is de kwaliteit nog vele malen minder dan met een mediaspeler. Als er een chromestick komt die krachtiger is en een utp kabel aansluiting of 5g wifi aankan is het wellicht anders, maar momenteel niet.

Voor gebruik met een tablet en dan youtube bijv. Is de chromecast wel erg erg fijn en tab casten is ook erg fijn.

[...]
Bedankt voor je snelle reactie.
Ok Plex gaat 'm dus niet worden, maar wat ik nog steeds niet snap is dat ze via de app DS Video en ook op synology zelf 'reclame' maken dat er via DS Video series en films bekeken kunnen worden. Ik zie nergens staan dat ze geen licenties hebben voor bepaalde audio. Ligt het dan aan de bestandsnaam, zoals .mkv?
Ik had een beetje de hoop dat ik door DS Video geen aparte mediaplayer meer hoef te kopen.
Gelukkig vind ik youtube op mijn tv al helemaal fantastisch, dus voorlopg heb ik genoeg aan dit 'speeltje' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel50506
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-06 08:43
Anoniem: 148433 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:54:
[...]

Als ik m binnen 2 dagen had willen hebben had ik dat gedaan, maar ik vind het prima om en klein weekje te wachten. Ik heb niet vaak meegemaakt dat een levering later komt dan van tevoren aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:31

ulTimaS

Mayhaps

marcel50506 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 19:16:
[...]

Als ik m binnen 2 dagen had willen hebben had ik dat gedaan, maar ik vind het prima om en klein weekje te wachten. Ik heb niet vaak meegemaakt dat een levering later komt dan van tevoren aangegeven.
Ja ik dacht er hetzelfde over. Ik heb hem ook nog niet binnen, maar wacht morgen even af en mocht ik hem nog niet binnen hebben dan bel ik even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368656 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 18:30:
Bedankt voor je snelle reactie.
Ok Plex gaat 'm dus niet worden, maar wat ik nog steeds niet snap is dat ze via de app DS Video en ook op synology zelf 'reclame' maken dat er via DS Video series en films bekeken kunnen worden. Ik zie nergens staan dat ze geen licenties hebben voor bepaalde audio. Ligt het dan aan de bestandsnaam, zoals .mkv?
Ik had een beetje de hoop dat ik door DS Video geen aparte mediaplayer meer hoef te kopen.
Gelukkig vind ik youtube op mijn tv al helemaal fantastisch, dus voorlopg heb ik genoeg aan dit 'speeltje' :)
youtube is zeker fantastisch, kijk ook eens naar netflix als je dat niet hebt, is ook een maand gratis en bevalt mij ook heel heel goed.

En wat die synology betreft, hier een uitleg wat er aan de hand is:
dutchgio in "[Synology] Vraag en antwoord"

Zelf net weer 2 chromecasts besteld voor mijn schoonouders die toevallig binnenliepen, heb hier bijna elke dag een ups vrachtwagen voor de deur voor wat mini doosjes :P

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 27-03-2014 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 587665

Een eerste post met daarin meteen een link voor een verkopende partij wordt meestal niet zo op prijs gesteld.. Dit wordt namelijk als spam gezien. Vandaar deze edit :)

[ Voor 69% gewijzigd door Michael Knight op 28-03-2014 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

46,47 euro is het inclusief verzendkosten, denk alleen interessant voor wie geen creditcard heeft of kan lenen.

[ Voor 24% gewijzigd door Michael Knight op 28-03-2014 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 587665

Anoniem: 32279 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 19:45:
[...]

46,47 euro is het inclusief verzendkosten, denk alleen interessant voor wie geen creditcard heeft of kan lenen.
En aangezien ik geen creditcard heb, was dit voor mij het goedkoopste :) .
Daarbij had ik nu niet de problemen die ik hier allemaal lees met lange verzendtijd etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 587665 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 19:47:
En aangezien ik geen creditcard heb, was dit voor mij het goedkoopste :) .
Daarbij had ik nu niet de problemen die ik hier allemaal lees met lange verzendtijd etc.
Prima link om in de openinggspost op te nemen, genoeg mensen zonder creditcard hier.

Edit : spam dus, snap alleen niet waarom zoveel moeite om 2 euro per chromecast te verdienen, lijkt me niet een goed verdienmodel.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 28-03-2014 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Anoniem: 32279 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 22:53:
[...]

Prima link om in de openinggspost op te nemen, genoeg mensen zonder creditcard hier.
Als ie er bijzet dat het zijn eigen website is wel. Account vandaag geregistreerd om alleen die post te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-06 21:01
Misschien dat deze vraag al een keer beantwoord is maar wat mij nog niet geheel duidelijk is, hoe loopt de stream als je Chromecast en Plex Media Server gebruikt?

Ik wil gebruik maken van een Plex Media Server en Plex op de Chromecast. Hebben deze twee apparaten direct met elkaar contact of loopt alles via je device waar de Plex App op geinstalleerd staat? Is de app op m'n smartphone enkel voor bediening of gaat deze de stream "doorgeven"?

Edit: Mijn vraag is beantwoord in de faq van Plex :)

The casting device is only used to initiate and control playback. The content is streamed directly from your Plex Media Server to the Chromecast. You're free to disconnect the initial casting device, turn it off, etc. and the content will continue streaming to the Chromecast.

[ Voor 27% gewijzigd door C00KW4US op 28-03-2014 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:43
marcel50506 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:51:
[...]

Zou inderdaad zo maar kunnen. 19e besteld, en vandaag (6 werkdagen later) nog niet binnen. Terwijl levertijd 3 tot 6 werkdagen was. Morgen toch maar even bellen met Google.
Je kunt hem ook kopen bij Amazon.de. Geen verzendkosten, totaal 35 euro. Zondag besteld, Gisteren was ie binnen via PostNL. Ding paste net niet door de brievenbus.

Werkt op zich prima met bv een iPad en Netflix of Youtube. Je ziet alleen bij Netflix duidelijke lagere beeld kwaliteit door (her)compressie (vermoed ik).

FYI, ik heb een AVM Fritzbox router. Staat niet in de officiele lijst van Google zag ik net.

[ Voor 5% gewijzigd door loekf2 op 28-03-2014 09:04 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06 10:15
Ik zal maar eens een case aanmaken bij Google... De 18e direct besteld, dezelfde dag al een mail gehad dat ie het warehouse had verlaten...

En nog niets..

Potver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
20e besteld, 27e binnen via de goedkoopste optie.

Moet zeggen dat ik het echt een wereldding vind. Binnen een paar minuten up and running. Kids helemaal gelukkig dat ze fatsoenlijk youtube filmpjes op tv kunnen kijken. En dat voor 38 euro, wat wil je nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:21

krietjur

Where am I?

Woensdag besteld, gisteren verstuurd en volgens UPS wordt hij vandaag geleverd. Was wel bij het bestellen wat misgegaan (site gaf een error) waardoor er nu twee stuks onderweg zijn. Maar die 2e heb ik ook al weer verkocht :P

Edit: zojuist afgeleverd! :*)

[ Voor 7% gewijzigd door krietjur op 28-03-2014 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koriel schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 09:07:
Ik zal maar eens een case aanmaken bij Google... De 18e direct besteld, dezelfde dag al een mail gehad dat ie het warehouse had verlaten...
Die meldingen over het verlaten van het warehouse die sturen ze op vreemde momenten, ik heb ze ook een keer gehad 2 dagen nadat het ding al aangekomen was 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Laatst online: 15-04 14:18
Net mijn CC ontvangen, besteld in de Playstore, keurig binnen drie dagen bezorgd, 38,- afgetikt... Kan niet wachten tot ik thuis ben :)

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insaniteit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-02-2024
Ligt nu thuis op me te wachten: om en bij de €31 betaald op amazon.co.uk. Bedankt voor de tip jongens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HNies
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-03 20:45
Eergisteren besteld via Play Store. Gisteren ontvangen, en nu heerlijk aan het Youtuben en casten via BubbleUPnP (Google Play: BubbleUPnP (Chromecast/DLNA)).
Ben ook al op zoek geweest naar andere apps. Deze voor het weer is wel handig: Weerplaza (Google Play: Weerplaza TV)

[ Voor 11% gewijzigd door HNies op 28-03-2014 12:35 ]

Huidige telefoon: Samsung S21 Ultra (Black)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
Eindelijk mijn CC binnen na 7 dagen! Ook werd mijn robotstofzuiger bezorgd, gvd wat een goed begin van het weekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeft iemand een alternatief voor de bubbleupnp app voor ios (ipad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:58
Gisteren via ShowBox en BubbleUPNP een film in hoge kwaliteit (MP4, 1,44 GB) gestreamed en gecast, ging heerlijk soepel. Paar keer gepauzeerd en weer hervat vanaf mijn tablet zonder enige hapering.

Daarna nog even wat andere dingen vanuit Chrome Beta (vanaf mijn Nexus 10) gecast, TED werkt prima maar uitzending gemist (DWDD) begon na ongeveer 6 minuten te haperen en wilde niet meer lekker draaien. Youtube deed het daarna wel weer prima (15 minuten ofzo).

Maar hopen dat de NL tv-apps ook snel met eigen ondersteuning komen want het concept van casten begint me steeds beter te bevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Laatst online: 07-06 19:30
JdJtA schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 13:01:
uitzending gemist (DWDD) begon na ongeveer 6 minuten te haperen en wilde niet meer lekker draaien.
Voortaan de site van de VARA (DWDD zelf) gebruiken, heeft aparte servers die beter zijn dan Uitzending Gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-06 09:47
Heb de chromecast op amazon.co.uk besteld voor 30.40 euro incl gratis verzending.
Besteld donderdag 20 maart, binnen zaterdag 22 maart.

Youtube werkt prima, plex krijg ik niet aan de gang. Wat ik ook cast, muziek, films, foto's, krijg enkel het bericht dat plex het niet kan casten.

Chrome tab casting werkt wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
polopolo150 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 13:03:
[...]

Voortaan de site van de VARA (DWDD zelf) gebruiken, heeft aparte servers die beter zijn dan Uitzending Gemist.
Het heeft volgens mij niet met de server te maken, maar met het bestand zelf. Ik heb een uitzendinggemist stream fysiek gedownload via vGet en deze begint ook te haperen na een paar minuten te haperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Dan ligt het toch aan de server kant als het niet snel genoeg streamt? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
polopolo150 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 13:26:
Dan ligt het toch aan de server kant als het niet snel genoeg streamt? :$
Ik heb het hele bestand gedownload. Het bestand staat dus op mijn tablet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

misschien lagere resolutie downloaden? Ik kan de 342p versie wel goed streamen, maar de auto stand niet (dat zal wel 480 zijn vermoed ik). 342p is natuurlijk niet super, maar ook weer niet zo slecht dat het niet te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Lijkt leuk, maar je houdt toch het probleem van de audioformaten die niet ondersteund worden door de chromecast. De meeste films en series zijn AC3 of DTS en die ondersteund chromecast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:02
Voor sommige Nexus gebruikers is er een optie "Cast Screen" beschikbaar.
Dat zou betekenen dat je waarschijnlijk je hele scherm kan casten naar je tv:

Afbeeldingslocatie: http://cdnl.androidplanet.nl/wp-content/uploads/2014/03/cast-screen.jpg-300x215.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-06 08:32

thechib12

aka ChiB

Kan je je internettablad al streamen naar je chromecast vanaf je telefoon? (android)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:02
Ja, maar dan moet je wel de Chrome Beta browser hebben.
Vervolgens typ je in de browserbalk: chrome://flags/
Dan ga je naar "Enable experimental Chromecast support" en klik je op aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Audiowaste schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 16:07:
Voor sommige Nexus gebruikers is er een optie "Cast Screen" beschikbaar.
Dat zou betekenen dat je waarschijnlijk je hele scherm kan casten naar je tv:

[afbeelding]
Is bij mij ook verschenen. Maar werkt nog niet op mijn Nexus 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Koriel schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 09:07:

En nog niets..

Potver...
Ik heb een weekje terug een Nexus 5 besteld, die was binnen nog voordat ik het verzendbericht met de track en trace binnenkreeg.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-06 14:55

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Zojuist besteld, 1 april zal ie het magazijn verlaten aldus de bevestiging van de bestelling...
Mag blij zijn denk ik als ie er over exact een week is...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 21:06

Cogency

Ginnunga

Dinsdag besteld (playstore) vandaag ontvangen. Mooi spul!

Is er een mogelijkheid om spotify vanaf mijn HTC One op de Chromecast te krijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door Cogency op 28-03-2014 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Ik heb hem nu ook eindelijk binnen. Even snel getest waarbij de chromecast in de receiver zit:

- Youtube werkt perfect
- Netflix werkt op mn telefoon, maar als ik op mn tablet probeer krijg ik een error 160003.
- Plex werkt op zich ook, alleen als ik een film stream met 5.1 (DTS of DD) krijgt ik wel surround geluid, maar hoor geen stemmen.
- Plex kanalen zoals rtl gemist en twitch werken ook (maar een paar minuten getest though)
- Google Play Music werkt ook met muziek die zelf geüpload is.

Zal morgen even verder testen, maar kan op het moment niet klagen :P

[ Voor 6% gewijzigd door ulTimaS op 28-03-2014 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06 10:15
Nu ook _eindelijk_ binnen...

Volgende keer maar via een vertrouwder adres bestellen.

Qua functionaliteit ben ik tevreden. Dus voor die €38 die ik er uiteindelijk voor heb betaald, prima deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Cogency schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 19:56:

Is er een mogelijkheid om spotify vanaf mijn HTC One op de Chromecast te krijgen?
http://community.spotify....e-ChromeCast/idi-p/482900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
  • Laatst online: 16-06 22:01
Als ik dat teruglees had ik beter via Amazon kunnen bestellen. Goedkoper en
sneller binnen. Maarja wat doe je er aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Laatst online: 04-06 21:06

Cogency

Ginnunga

Mjah... dat gaat nog wel even duren dus, zit ook nog steeds op een fatsoenlijk officiele app voor de surface te wachten. ;(

[ Voor 4% gewijzigd door Cogency op 28-03-2014 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:10
kan iemand testen of je via plex 1080p movies/series kan streamen (vanuit de Syno NAS of PC) via de chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Laatst online: 16-06 20:50

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

FloRadix schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 08:51:
kan iemand testen of je via plex 1080p movies/series kan streamen (vanuit de Syno NAS of PC) via de chromecast.
Vanuit een dedicated server (I5 en 8gb ram) kan dit, weet niet of een nas zo sterk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
Lawwie schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 08:55:
[...]

Vanuit een dedicated server (I5 en 8gb ram) kan dit, weet niet of een nas zo sterk is.
bedankt, heb een DS1812+, dus zou normaal gezien geen probleem zijn, wou graag weten of de Chromecast limieten heeft of beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

polopolo150 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 13:03:
[...]

Ze gebruiken allemaal dezelfde servers, waarschijnlijk biedt de ene site je een mp4 en de andere een hls stream aan op basis van de useragent.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 527855

FloRadix schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 08:57:
[...]

bedankt, heb een DS1812+, dus zou normaal gezien geen probleem zijn, wou graag weten of de Chromecast limieten heeft of beperkingen.
Ben bang dat dat toch niet gaat lukken. Heb zelf een 2413+ en die trekt het echt niet.

Omdat de Chromecast geen DTS of AC3 geluidssporen lust moet je NAS alleen al daarom gaan transcoden.

Zowel met Plex als DS-Video krijg je dan stottterend geluid en beeld..

Plex Server op mijn PC (i5) trekt het wel...Maar om hier een vloeiend beeld te krijgen moet de PC het beeld behoorlijk terug transcoden...alleen een Bitrate-Setting van 4Mbps 720p geeft vloeiend beeld en geluid...8MBps geeft elke paar minuten een haperend beeld/geluid.

Zit er nu sterk aan te denken om een Intel i5 NUC, puur als Plex Server, aan te schaffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
bedankt Hoeckel, dan wacht ik af met de aanschaf, raar dat mijn Samsung ES8000 wel 1080p met AC3 of DTS kan vlekkeloos kan streamen vanuit mijn NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Mijn PC (zie sig) als plex server kan 1080p MKV van 12GB vloeiend streamen. Ik heb nog geen hele film gekeken op deze manier, maar dat zal ik vandaag even testen.

edit: op Max bitrate trouwens

[ Voor 9% gewijzigd door ulTimaS op 29-03-2014 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Voor de gein even gekeken...Plex op Max Bitrate....na een minuut of 10 even stilstaand beeld...

Kan alleen even niet zien wat er nu precies naar de TV verstuurd wordt...verschil tussen 720p en 1080p is voor mij niet echt waarneembaar ;-)...Maar dat is weer een heel andere discussie.

Voor de gein ook nog even Plex op de NAS opgestart....gaat met gewone 1080p WEB-DL series voor geen meter....

DS Video draait wel beter....Maar is net of er frames missen.. beeld lang niet zo soepel als met de PC Plex-Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laat dat streamen van video's nou gewoon over aan een goede mediaspeler, te koop voor minder dan 100 euro en je streamt gewoon full blu rays van 40+ GB.

Dit is gewoon een speledingetje voor eredivisie streams, netflix, youtube en straks ook uitzending gemist en rtl xl etc. Je moet ook niet met een lada proberen in de F1 te gaan meeracen, dat gaat niet werken, ook al zit er een gaspedaal op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
dus eigen content streamen via plex of dsvideo is werkt niet goed via CC, dus enkel goed voor online content

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is voor mij ook alleen maar een speeltje ;-)

Gebruik liever gewoon mijn Popcorn A-400 voor het streamen....en met de NMJ App is ook dat best leuk via je tablet te bedienen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

SD5k

>4&X

Gisteren bij een maat van me de Mirror app eens uitgetest, aangezien ik een Nexus 5 heb en hij een Chromecast. Dat zag er dus echt niet uit, de resolutie leek lager en er zat enorme compressie overheen. Daarnaast ook behoorlijke lag, waardoor het eigenlijk totaal niet bruikbaar is.
Misschien dat dit nog gaat verbeteren, aangezien de app nog in beta status is maar ik had er toch wel meer van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:56
Let maar eens op wat er straks allemaal voor app's gaan komen, zeker spotify en er komt veel meer.
Je moet je voorstellen dat de hardware echt heel simpel is en niet vergelijkbaar met een mediaspeler zoals een popcornhour.
Eigelijk zouden er films gepost moeten worden op usenet of torrents waarbij de uitvoer mp4 /aac is en voor nl de subs ingebakken, want dan kun je rechtsreeks streamen naar de CC zonder hercoderen.
Dus even wachten tot de uploaders massaal dat formaat gaan hanteren.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

merlin1201 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 16:21:
Dus even wachten tot de uploaders massaal dat formaat gaan hanteren.
Er wordt volgens mij al wel een hele tijd voor de ipad in dit formaat films online gezet op spotnet, dan staat er bij ipad nl subs of iets in die trant. Persoonlijk zie ik graag dat meer diensten het ondersteunen zoals hbo go (moet toch kunnen aangezien het in Amerika wel beschikbaar is) en de Nederlandse omroepen en dumpert en dat soort sites. Door het vrijgeven van de api is er voor websites volgens mij veel mogelijk.

Maar ben nu al tevreden. Ik kon al streamen vanaf youtube, maar dat was lastiger (eerst media speler aan enzo). Nu pakt mijn zoon van 6 gewoon een ipad, de afstandsbediening en hij gaat op de bank zitten en gaat youtube films kijken. En ik denk dan weemoedig terug aan mijn jeugd. Kwam een foto tegen van mijzelf met op de achtergrond een zwart wit tv met 6 kanalen en op het beeld geen lego films, maar een testbeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:19

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

merlin1201 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 16:21:
Eigenlijk zouden er films gepost moeten worden op usenet of torrents waarbij de uitvoer mp4 /aac is en voor nl de subs ingebakken, want dan kun je rechtsreeks streamen naar de CC zonder hercoderen.
Of gewoon betalen voor films, en niet jatten. Google Play Movies biedt films aan, nu nog beperkt, zal niet lang duren en je zal er minstens hetzelfde aanbod gaan zien als bij de kabelaars en iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:20
Vraagje
Heb net Red Bull TV geïnstalleerd. Prima beeld maar geen geluid.
Heb het op verschillende devices uitgeprobeerd, blijft stil. YouTube wel met geluid.
Iemand een idee?

[ Voor 7% gewijzigd door Fresno op 29-03-2014 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Zelf heb ik geen problemen met de Red Bull TV app, chromecast staat direct aangesloten op de TV.

Veel mensen hebben al hun ervaringen gepost dus om alles te herhalen op dat moment had geen zin. Maar om mijn eerdere belofte niet te breken post ik toch maar mijn bevindingen. Vorige week heb ik mijn chromecast bestel, Maandag in huis gehad. Na een makkelijke installatie heb ik meteen de chromecast met verschillende apps geprobeerd. In het begin gebruikte ik het vooral met YouTube en Netflix. Helaas kwam ik achter dat de chromecast via mijn tv's geen 5.1 pass through ondersteund terwijl dat wel zou moeten. Blijkbaar als je het via je AV receiver plugt werkt het wel. Casting is alleen fijn als je een stevige computer of laptop hebt, helaas heb ik die op dit moment niet dus om lekker uitgebreid te casten met video en ook multicasten heeft geen zin. Wel als ik de laptop met rust laat of met de settings tweak kan het wel maar verre van ideaal. Gelukkig zijn er maar weinig momenten in het jaar dat ik zal casten voor video content dus dat valt mee.

Sinds de chromecast in Nederland is, word het met de dag beter qua app support. Op dit moment gebruik ik naast YouTube en Netflix ook vGet om alle video te streaken van sites zonder mijn laptop te gebruiken. Sinds kort is er ook een onofficiële Twitch app met chromecast ondersteuning beschikbaar en WeerPlaza TV. Het feit dat WeerPlaza daar snel mee komt en de community zelf met solutions komt om content op de chromecast te bekijken is in mijn ogen een reden om te geloven in de toekomst van de chromecast.

Zelf ben ik na een week tevreden met de chromecast en mis mijn smarttv omgeving van Samsung totaal niet. Degene die tevreden zijn met hun smart TV omgeving zullen waarschijnlijk geen interesse hebben in de chromecast. Als je twijfelt of meer wilt doen dan raad ik je aan om gewoon de chromecast te halen als je er meerwaarde in ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:20
Dank voor je bevindingen.

Ook in mijn geval zit de chromecast rechtstreeks in de TV. De app een aantal keren opnieuw geïnstalleerd. Zal morgen de cast resetten, wellicht dat dit helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

polopolo150 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:28:
Zelf heb ik geen problemen met de Red Bull TV app, chromecast staat direct aangesloten op de TV.

Veel mensen hebben al hun ervaringen gepost dus om alles te herhalen op dat moment had geen zin. Maar om mijn eerdere belofte niet te breken post ik toch maar mijn bevindingen. Vorige week heb ik mijn chromecast bestel, Maandag in huis gehad. Na een makkelijke installatie heb ik meteen de chromecast met verschillende apps geprobeerd. In het begin gebruikte ik het vooral met YouTube en Netflix. Helaas kwam ik achter dat de chromecast via mijn tv's geen 5.1 pass through ondersteund terwijl dat wel zou moeten. Blijkbaar als je het via je AV receiver plugt werkt het wel. Casting is alleen fijn als je een stevige computer of laptop hebt, helaas heb ik die op dit moment niet dus om lekker uitgebreid te casten met video en ook multicasten heeft geen zin. Wel als ik de laptop met rust laat of met de settings tweak kan het wel maar verre van ideaal. Gelukkig zijn er maar weinig momenten in het jaar dat ik zal casten voor video content dus dat valt mee.

Sinds de chromecast in Nederland is, word het met de dag beter qua app support. Op dit moment gebruik ik naast YouTube en Netflix ook vGet om alle video te streaken van sites zonder mijn laptop te gebruiken. Sinds kort is er ook een onofficiële Twitch app met chromecast ondersteuning beschikbaar en WeerPlaza TV. Het feit dat WeerPlaza daar snel mee komt en de community zelf met solutions komt om content op de chromecast te bekijken is in mijn ogen een reden om te geloven in de toekomst van de chromecast.

Zelf ben ik na een week tevreden met de chromecast en mis mijn smarttv omgeving van Samsung totaal niet. Degene die tevreden zijn met hun smart TV omgeving zullen waarschijnlijk geen interesse hebben in de chromecast. Als je twijfelt of meer wilt doen dan raad ik je aan om gewoon de chromecast te halen als je er meerwaarde in ziet :)
Voor Twitch gebruik ik nu Lakitu. Dit werkt echt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Precies ik ook :) was even de naam vergeten. Heb zelf wel een bug dat ik niet makkelijk de stream kan veranderen of uitzetten maar de maker zelf heeft z'n email in de app gezet en reageert ook snel. Misschien support ik hem wel zodra de ad free app op play store komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

polopolo150 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:49:
Precies ik ook :) was even de naam vergeten. Heb zelf wel een bug dat ik niet makkelijk de stream kan veranderen of uitzetten maar de maker zelf heeft z'n email in de app gezet en reageert ook snel. Misschien support ik hem wel zodra de ad free app op play store komt :)
Ja dat had ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
paulus_01 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 13:05:
Heb de chromecast op amazon.co.uk besteld voor 30.40 euro incl gratis verzending.
Besteld donderdag 20 maart, binnen zaterdag 22 maart.

Youtube werkt prima, plex krijg ik niet aan de gang. Wat ik ook cast, muziek, films, foto's, krijg enkel het bericht dat plex het niet kan casten.

Chrome tab casting werkt wel prima.
Hoe krijg je hem zo goedkoop via Amazon? Bij mij kost hij een stuk meer als ik hem daar bestel.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Cogency schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 19:56:

FreshMaker in "Google Chromecast - Deel 1"

Ja, voorlopig via bubble-upnp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

polopolo150 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:49:
Zouden die apps ook komen voor ios? Twitch zou ik wel leuk vinden, heb je met android ook volledig hd eigenlijk op twitch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Geen idee of het op iOS komt, heb tegenwoordig geen Apple producten meer. Je kan in de app kiezen welke kwaliteit je neemt, die hetzelfde zijn als op de website. Ik zit nu as we sprak de LCS te checken. Ik zit nu op Source kwaliteit te streamen, wat 1080P hoort te zijn maar wel variabele bitrate wat merkbaar is op hele drukke momenten. Dit heb ik op alle devices dus ligt puur aan Twitch. Maar het werkt wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zal mijn nexus 7 die aan de stereo zit (voor luisteren naar spoitfy) binnenkort toch eens voorzien van deze apps. Nadeel is dat hij wel in de kast gemonteerd zit (niet echt handig omdat je dan voor elke wijziging moet opstaan), maar wil ook even experimenteren met deze android mogelijkheden. Lopen toch flink voor op ios.

Heeft iemand hier gewerkt met dd wrt? Las daarover in een review op tweakers (van een tweaker zelf) en die gebruikte het voor netflix usa. Nu kijk ik netflix usa al met een dns service op mijn mediaspelers, maar misschien kan je dan meer doen met de chromecast (lees de usa apps gebruiken)? Iemand die dat weet? Mijn router is wat riskant met dd wrt , kan gebricked worden, dus ik probeer het liever niet uit als het niet zo interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo-L
  • Niet online
Heb nu het gratis maandje Google Play Music aangezet om af te spelen via ChromeCast, maar wat mij opvalt is dat deze niet automatisch naar het volgende nummer gaat. In mijn beleving mag mijn tablet niet in standby modus, anders stopt het afspelen na 1 nummer... Iemand anders ervaring mee?

[ Voor 5% gewijzigd door Yo-L op 30-03-2014 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-02 14:08
Mijn vriendin overweegt om de Chromecast te kopen aangezien zij graag Netflix wil kijken op haar Philips tv. De tv is volgens mij uit 2012 en Philips maakt alleen de Netflex app beschikbaar voor haar laatste modellen (wat ik overigens te gek voor woorden vindt). Dus leek de Chromecast de goedkoopste oplossing (mochten er andere zijn dan hoor ik die graag). Echter heeft mijn vriendin niet altijd de beste, draadloze wifi ontvangst boven op zolder. Al kan ze haar ipad en telefoon over het algemeen goed gebruiken (met sporadisch het wegvallen van de verbinding). Maar ik ben dus benieuwd of ze met de Chromecast probleemloos (en met een goede kwaliteit) Netflix kan casten op haar tv. Iemand ervaringen met Chromecast, Netlfix en een mindere wifi-verbinding? Als ik het allemaal goed begrijp dan maakt het ook niet uit als ik een internetkabel in de Philips tv steek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Yo-L schreef op zondag 30 maart 2014 @ 12:28:
Heb nu het gratis maandje Google Play Music aangezet om af te spelen via ChromeCast, maar wat mij opvalt is dat deze niet automatisch naar het volgende nummer gaat. In mijn beleving mag mijn tablet niet in standby modus, anders stopt het afspelen na 1 nummer... Iemand anders ervaring mee?
Je kan ook zonder een premium account muziek afspelen op de chromecast met Google Play Music.

Bij mij worden de volgende nummers in de wachtrij gewoon afgespeeld wanneer mijn telefoon in standby modus is.

[ Voor 10% gewijzigd door ulTimaS op 30-03-2014 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maartendc schreef op zondag 30 maart 2014 @ 14:20:
Als ik het allemaal goed begrijp dan maakt het ook niet uit als ik een internetkabel in de Philips tv steek?
Als er een kabel ligt ben je het beste af met een routertje boven. Dan heeft ze perfecte ontvangst en een netflix in hd. Je hebt minimaal 10Mbit/sec nodig en een stabiele verbinding voor netflix. Veel bufferruimte zit er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-02 14:08
Ah ja wij zaten aan een wifi versterker te denken maar een goedkoop wifi routertje zou ook al een oplossing zijn? Ze wil namelijk geen vermogen uitgeven aan Chromecast (35 euro) en een router van een paar tientjes want dan zou je ook een mediaspeler kunnen halen. Maar thx voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maartendc schreef op zondag 30 maart 2014 @ 18:41:
Ah ja wij zaten aan een wifi versterker te denken maar een goedkoop wifi routertje zou ook al een oplossing zijn? Ze wil namelijk geen vermogen uitgeven aan Chromecast (35 euro) en een router van een paar tientjes want dan zou je ook een mediaspeler kunnen halen. Maar thx voor de tip.
als er al een internetkabel ligt kan je beter een router nemen. Qua prijs maakt het niet zoveel uit (wellicht zelfs goedkoper) en je hebt veel meer mogelijkheden. Stel de wifi van de router (of extender) die je koopt in met hetzelfde wachtwoord voor de wifi en dezelfde wifi naam en test even of het op hetzelfde kanaal kan of dat je beter een ander kanaal kan nemen (kan je testen met een wifi analyzer op een smartphone).

Een beetje mediaspeler is 75 euro, zeg maar 80 euro inclusief versturen. Bij de chromecast kom je op 40 euro uit en dan heb je wellicht nog een router nodig van 30 euro, zit je net iets goedkoper. Maar misschien kan je 2e hands wat vinden of heb je nog wat liggen.

Je kan ook even testen als de chromestick er is, de stick heeft bij mij in huis een iets betere ontvangst dan op mijn ipad als ik hem op dezelfde plek heb staan, maar als je netflix steeds van kwaliteit gaat wisselen is het ook niet fijn.

Als je nu wat wilt testen en je hebt een android telefoon, dit is een fijn tooltje:
Google Play: Wifi Analyzer

Kies in die app de signaalmeter. Als deze niet lager gaat dan -75 haal je nog wel netflix hd. Misschien ook iets lager, maar doe dan nog wat speedtests en kijk of je op minimaal 10Mbit/sec komt. 15Mbit/sec zou eigenlijk het beste zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 30-03-2014 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMTN
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Maartendc schreef op zondag 30 maart 2014 @ 14:20:
Mijn vriendin overweegt om de Chromecast te kopen aangezien zij graag Netflix wil kijken op haar Philips tv. De tv is volgens mij uit 2012 en Philips maakt alleen de Netflex app beschikbaar voor haar laatste modellen (wat ik overigens te gek voor woorden vindt). Dus leek de Chromecast de goedkoopste oplossing (mochten er andere zijn dan hoor ik die graag). Echter heeft mijn vriendin niet altijd de beste, draadloze wifi ontvangst boven op zolder. Al kan ze haar ipad en telefoon over het algemeen goed gebruiken (met sporadisch het wegvallen van de verbinding). Maar ik ben dus benieuwd of ze met de Chromecast probleemloos (en met een goede kwaliteit) Netflix kan casten op haar tv. Iemand ervaringen met Chromecast, Netlfix en een mindere wifi-verbinding? Als ik het allemaal goed begrijp dan maakt het ook niet uit als ik een internetkabel in de Philips tv steek?
Als je vriendin toch een netwerkkabel heeft liggen zou ik kiezen voor Sony Google TV. Kan vrijwel alles wat je met de CC ook kunt. Netflix / Youtube casten inzetten als mediaplayer etc. Ook vind ik de afstandsbediening die erbij zit één van de beste die je bij een mediaplayer kunt krijgen. Op marktplaats vind je ze wel voor € 70. Ik heb deze zelf ook en vraag me eigenlijk af wat de CC nu toevoegt.

Gelukkig heb ik nu ook de EZCast M2 binnen en ben zeer onder de indruk van de Mirroring. Ik kan gewoon NPO gemist op mijn telefoon starten en bekijken op tv. Mijn vrouw is erg blij met het mirroren van Utopia op full screen. Ook het bladeren door foto's gaat mooi soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Chromecast aangeschaft. Erg leuk dingetje.

Ik merk alleen dat bij Netflix de audio lang niet altijd synchroon loopt met het beeld. Oftewel, lip-sync problemen. Slechts enkele miliseconden, maar toch merkbaar.

Meer mensen die dit ervaren ? Tips? Vraag me af of de Chromecast chip op zo'n moment tegen zijn max. aanloopt .. of dat er een andere oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Meestal kan je in je audio systeem een latency instellen om zo lip sync op te lossen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Yep, maar niet in mijn Sony tv waar ie in zit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
BoXie schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:23:

Ik merk alleen dat bij Netflix de audio lang niet altijd synchroon loopt met het beeld. Oftewel, lip-sync problemen. Slechts enkele miliseconden, maar toch merkbaar.

Meer mensen die dit ervaren ? Tips? Vraag me af of de Chromecast chip op zo'n moment tegen zijn max. aanloopt .. of dat er een andere oorzaak is.
Merk ik ook icm Netflix en de Chromecast. Vooralsnog niks kunnen vinden om dit te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 07:48
Ik heb er totaal geen last van, de chromecast stick zit in mijn receiver en die is via hdmi out gekoppeld aan de hdmi poort met audi return channel op mijn sony tv. Geluid en beeld lopen (altijd) synchroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
vanochtend wat problemen gehad met mijn chromecast. Wou netflix casten alleen kreeg nadat ik wou casten alleen een zwart scherm. Toen casten uitgezet op mobiel, en opnieuw geprobeerd, niks veranderd nog steeds zwart scherm. Toen youtube maar ff geprobeerd, deed ook niks. Televisie maar even uitgezet keken of dat wellicht hielp, ook niks. Kon ook niet meer verbinden met de chromecast met de officiele app hoewel hij hem wel zag zeg maar. Toen maar factory reset gedaan. Ging prima, youtube app werkte daarna weer. Toen weer met Netflix casten en wéér hetzelfde. Toen weer aantal dingen geprobeerd zoals hierboven staat, weer met geen mogelijkheid te fixen. Toen maar weer een factory reset gedaan. En nu werkt het weer :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
BoXie schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:23:

Ik merk het sinds de laatste update van de Netflix app op mijn Nexus 7. Ik denk/hoop dus dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:00
Kan de chromecast samen met plex ook ondertitels afspelen? Bedoel dan niet ondertitles die al in de films zitten.
Maar bijvoorbeeld:
filmpje.mkv
filmpje.srt

Dat dan automatisch die ondertitels worden afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Laatst online: 16:18
Joostje123 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:34:
Kan de chromecast samen met plex ook ondertitels afspelen? Bedoel dan niet ondertitles die al in de films zitten.
Maar bijvoorbeeld:
filmpje.mkv
filmpje.srt

Dat dan automatisch die ondertitels worden afgespeeld.
Dit kan, maar deze worden dan niet automatisch afgespeeld. Voordat je de film start kun je kiezen welk bestand ie voor de ondertiteling moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:13
Dat kan ook automatisch, hernoem de SRT naar filmpje.dut.srt en stel je Plex zo in dat je altijd Nederlandse ondertiteling wil*. Je hoeft dan niet voor het kijken van de film de subs te selecteren.

De truc hier is het stukje ".dut". Plex weet dan dat het Nederlandse ondertitels zijn. Mis je dat stuk, zal de ondertitel wel herkend worden, maar slechts als "Onbekend" en dan moet je die inderdaad voordat je de film kijkt handmatig selecteren. Films je die al aan het kijken bent, pakken die instelling overigens niet mee, daar moet je het nog even handmatig selecteren (of helemaal opnieuw kijken)

* zoals op dit plaatje "Francais" geselecteerd is, alleen selecteer je dan dus Nederlands: http://img542.imageshack....reenshot2013052419362.png

[ Voor 47% gewijzigd door Siebsel op 31-03-2014 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Laatst online: 16:18
Siebsel schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:40:
Dat kan ook automatisch, hernoem de SRT naar filmpje.dut.srt en stel je Plex zo in dat je altijd Nederlandse ondertiteling wil*. Je hoeft dan niet voor het kijken van de film de subs te selecteren.

De truc hier is het stukje ".dut". Plex weet dan dat het Nederlandse ondertitels zijn. Mis je dat stuk, zal de ondertitel wel herkend worden, maar slechts als "Onbekend" en dan moet je die inderdaad voordat je de film kijkt handmatig selecteren. Films je die al aan het kijken bent, pakken die instelling overigens niet mee, daar moet je het nog even handmatig selecteren (of helemaal opnieuw kijken)

* zoals op dit plaatje "Francais" geselecteerd is, alleen selecteer je dan dus Nederlands: http://img542.imageshack....reenshot2013052419362.png
Kijk, weer wat geleerd. Ik had de ondertiteling wel hernoemd zodat ie hem herkende. Maar ik moest hem nog wel altijd selecteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 14:40
Is hier ervaring met screencasting icm de nexus 5 met de chromecast? Ik heb een Nexus5 (rooted etc), maar ik wil zeker weten dat screencasten goed werkt.
Pagina: 1 ... 4 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.