[Ervaringen] Plex Media Server - Deel II Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 73.972 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-04 14:23
ErwinJ schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 07:41:
[...]

Belangrijkste is of deze goed werk met mijn Harmony :).
Anders gaat vrouwlief weer springen :P
Mijn apple remote inclusief mac mini functioneert niet meer naar behoren en is ook niet in te stellen, ik kan Plex niet meer opstarten met de remote. :(

Terug naar de oude versie maar eerst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:59
Ik heb net de nieuwe versie geprobeerd.
Het positieve is dat het snel en simpel werkt, ook heb ik geen problemen meer met de geluidssporen
( atmos, true HD 7.1 ).

Het grote nadeel is dat ik eigenlijk niets meer heb aan mijn Harmony.
Alleen de "exit" en de "ok" knop lijken te werken, Play-Pause-forward enz knoppen werken hier niet en dat is toch echt een gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 648660

Een vervelende vraag, maar heb de TS gelezen, daarnaast heb ik ook gegoogled maar snap het nog niet helemaal.Ik ben een student met weinig centen, ik gebruik op het moment gewoon torrents en speel deze middels HDMI af van mijn laptop of gebruik popcorn time. Wat is het voordeel van plex t.o.v een chromecast/HDMI of popcorn time afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunSn0w.
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-06-2024
Grote voordeel van Plex tegenover popcorn time is dat je het thuis kan hosten, wat het streamen daarbij een stuk sneller maakt. Bij popcorn time ben je ook afhankelijk van seeds en peers, bij popcorn time Plex ben je afhankelijk van je eigen bibliotheek. Wat je download, kun je kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-04 21:34
Anoniem: 648660 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:59:
Een vervelende vraag, maar heb de TS gelezen, daarnaast heb ik ook gegoogled maar snap het nog niet helemaal.Ik ben een student met weinig centen, ik gebruik op het moment gewoon torrents en speel deze middels HDMI af van mijn laptop of gebruik popcorn time. Wat is het voordeel van plex t.o.v een chromecast/HDMI of popcorn time afspelen?
Simpel. Bij Plex moet je zelf voor je media zorgen en host jij deze op je eigen server. Popcorntime is een streaming "dienst" en ben je afhankelijk van anderen. Ik zou toch de TS en plex.tv wat beter doorlezen. Genoeg te vinden op de website van Plex in ieder geval.

[ Voor 15% gewijzigd door FREAKJAM op 22-10-2015 12:07 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Jelv schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:05:
[...]

Staat meer info in de TS over de werkwijze. Kort samengevat: Plex werkt met een server / client model. Als client het bestand rechtstreeks kan afspelen is er weinig impact. Als client hem niet rechtstreeks kan spelen zal de server hem gaan transcoden naar bestand dat wel ondersteund word, dit is cpu intensief. Verschil met Kodi is dat die een server en client in 1 heeft.

Kortom de nieuwe client veranderd waarschijnlijk niet veel aan jou situatie. Welke hardware heb je en wat voor problemen ervaar je?
Kodi (voorheen XBMC) is geen client en server in 1, dat is een stand-alone programma.
Je kan Kodi uitbreiden, waardoor hij ook het een en ander kan delen naar andere clients of over DLNA. Waar het bij Plex inderdaad (en dat is juist een van de mooiere dingen aan Plex) gescheiden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JunSn0w. schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:05:
Grote voordeel van Plex tegenover popcorn time is dat je het thuis kan hosten, wat het streamen daarbij een stuk sneller maakt. Bij popcorn time ben je ook afhankelijk van seeds en peers, bij popcorn time Plex ben je afhankelijk van je eigen bibliotheek. Wat je download, kun je kijken.
Ok dus als ik het goed begrijp, moet ik eerst m'n films/series downloaden. Daarna zorgt plex voor een soort "bibliotheek" met een soort Netflix achtige frontface waarin alles gesorteerd is oid? Ik probeer even te achterhalen wat de meerwaarde is voor mij t.o.v een HDMI kabel aansluiten en direct afspelen

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 648660 op 22-10-2015 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Anoniem: 648660 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:19:
Ok dus als ik het goed begrijp, moet ik eerst m'n films/series downloaden. Daarna zorgt plex voor een soort "bibliotheek" met een soort Netflix achtige frontface waarin alles gesorteerd is oid?
Klopt helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunSn0w.
Klopt inderdaad. Je kunt hierbij ook gebruik maken van bijv. Sonarr (series) en/of Couchpotato (films). Deze halen dan automatisch content binnen, met de juiste kwaliteit en settings zoals jij dat dan hebt ingesteld.

[ Voor 24% gewijzigd door JunSn0w. op 22-10-2015 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
JunSn0w. schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:28:
Klopt inderdaad. Je kunt hierbij ook gebruik maken van bijv. Sonarr (series) en/of Couchpotato (films). Deze halen dan automatisch content binnen, met de juiste kwaliteit en settings zoals jij dat dan hebt ingesteld.
I know. Al gebruik ik liever Sick Rage of Sick Gear, die gebruiken minder resources op Linux machines. :) Overigens kan je ook films met Sonarr vinden. :) Wil je alles managen in 1 interface, is er ook nog http://htpc.io/, al heeft die dan weer geen Sonarr support. :) Maar goed, dat is offtopic. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 22-10-2015 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JunSn0w.
CptChaos schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:32:
[...]
I know. Al gebruik ik liever Sick Rage of Sick Gear, die gebruiken minder resources op Linux machines. :) Overigens kan je ook films met Sonarr vinden. :) Wil je alles managen in 1 interface, is er ook nog http://htpc.io/, al heeft die dan weer geen Sonarr support. :) Maar goed, dat is offtopic. ;)
Ah dat is ook inderdaad een mogelijkheid! Overigens is er wel een andere repository based op HTPC die wel ondersteuning bied voor sonarr. Deze namelijk: https://github.com/Hellowlol/HTPC-Manager
Maar zoals je al zei, dat is offtopic.

Overigens had ik je perongeluk gequoted, het was bedoeld voor Rayanus. Des al nie te min, bedankt voor de info! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fantastische uitleg guys, helemaal duidelijk. Nog een laatste vraag, ik heb ergens nog een oude pc staan. moet m'n pc altijd aan staan als deze fungeert als centrale server? Dit kost flink wat stroom no?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunSn0w.
Anoniem: 648660 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:38:
Fantastische uitleg guys, helemaal duidelijk. Nog een laatste vraag, ik heb ergens nog een oude pc staan. moet m'n pc altijd aan staan als deze fungeert als centrale server? Dit kost flink wat stroom no?
Niks moet natuurlijk, maar wanneer hij fungeert als centrale server en je wilt iets kijken, dan zul je hem inderdaad aan moeten hebben. Zelf is natuurlijk de keuze of je dat alleen doet wanneer je iets wilt kijken of gewoon 24/7 laat draaien. Hoeveel stroom die gebruikt hangt natuurlijk van je hardware af. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:06
jooncheez schreef op maandag 28 september 2015 @ 10:58:
Ja mijn upload was niet betrouwbaar om media naar mijn ouders te streamen. Ook had de server soms moeite met transcoden.

Ik heb de Streambox 1 met 1TB opslag, voor mij genoeg, dat is hetzelfde wat ik in mijn eigen server had.

Maar ik begrijp dat de meesten het liever zelf regelen. Is dat echter geen mogelijkheid en je deelt de huur met 3 mensen ben je toch goedkoop en makkelijk klaar.
Leuk dat je dit deelt misschien ook wel een leuke optie voor mij alleen een klein vraagje.
Is het mogelijk om daar een streambox te 'huren' en dan thuis de opslag hebben staan en daar de plex media server? Misschien via een VPN de data als netwerkschijf toe toevoegen op de streambox of is er een makkelijkere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
JunSn0w. schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:37:
[...]

Ah dat is ook inderdaad een mogelijkheid! Overigens is er wel een andere repository based op HTPC die wel ondersteuning bied voor sonarr. Deze namelijk: https://github.com/Hellowlol/HTPC-Manager
Maar zoals je al zei, dat is offtopic.

Overigens had ik je perongeluk gequoted, het was bedoeld voor Rayanus. Des al nie te min, bedankt voor de info! :)
Goede tip! Gelijk geïnstalleerd op een CentOS VM. Ziet er cool uit!

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunSn0w.
FREAKJAM schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:01:
[...]

Goede tip! Gelijk geïnstalleerd op een CentOS VM. Ziet er cool uit!
Klopt inderdaad, deze repository ziet er een stuk beter uit, daarbij werkt het ook wat stabieler en ondersteund het meer mogelijkheden. (naar mijn mening dan) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Yep, zeker goede tip, ik zit ook al te spelen ermee op mijn Ubuntu VM. Dat Samsung Remote ziet er wel interessant uit, maar begrijp niet helemaal wat het is. Kan je dan vanuit die interface de TV besturen? Want mijn TV staat en niet altijd aan en heeft een dynamisch IP-adres vanuit de DHCP-server. Ik snap dat ik er een lease aan kan hangen, maar als dat niet perse nodig is, doe ik dat liever niet, eigenlijk.

Enige minpuntje wat ik heb; mocht je bepaalde extra dingen willen, zoals van systeem info, dan zegt hij niet altijd wat je ervoor nodig hebt. Dit geeft hij dan wél aan op de console, terwijl de github niet echt een FAQ heeft met veel gestelde vragen. Zo kreeg ik net een foutmelding, dat hij niet kon resizen (geen idee voor welke module), omdat PIL niet geïnstalleerd was. Dat bleek dus (na een korte Google zoektocht) de Python Image Library te zijn.

EDIT:
Voor Ubuntu een guide gevonden: http://www.htpcguides.com/install-htpc-manager-ubuntu-linux/

EDIT2:
Heb mijn TV nu ook aan de tool hangen, kan dan inderdaad zender aanpassen e.d, grappig. :) Dan heb ik dus de app niet perse meer nodig.

[ Voor 46% gewijzigd door CH4OS op 23-10-2015 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:26
Is het mogelijk om een 2de voorkeurstaal in te stellen voor ondertiteling ? Ik zou graag automatisch Nederlands geselecteerd willen hebben en als die er niet is Engels. Zover ik nu kan vinden is allen 1 taal mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
TheMystery schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:28:
Is het mogelijk om een 2de voorkeurstaal in te stellen voor ondertiteling ? Ik zou graag automatisch Nederlands geselecteerd willen hebben en als die er niet is Engels. Zover ik nu kan vinden is allen 1 taal mogelijk.
Via Plex.tv kun je jouw subtitle voorkeuren opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunSn0w.
CptChaos schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:18:
Yep, zeker goede tip, ik zit ook al te spelen ermee op mijn Ubuntu VM. Dat Samsung Remote ziet er wel interessant uit, maar begrijp niet helemaal wat het is. Kan je dan vanuit die interface de TV besturen? Want mijn TV staat en niet altijd aan en heeft een dynamisch IP-adres vanuit de DHCP-server. Ik snap dat ik er een lease aan kan hangen, maar als dat niet perse nodig is, doe ik dat liever niet, eigenlijk.
Om eerlijk te zijn heb ik de samsung remote nog niet gebruikt. Heb namelijk ook geen Samsung TV. Ik verwacht wel dat het inderdaad een web remote voor je samsung TV is. Ik verwacht wel dat de TV dan een static IP moet hebben, want als dat IP adres veranderd, krijgt HTPC geen verbinding meer met de TV.
Enige minpuntje wat ik heb; mocht je bepaalde extra dingen willen, zoals van systeem info, dan zegt hij niet altijd wat je ervoor nodig hebt. Dit geeft hij dan wél aan op de console, terwijl de github niet echt een FAQ heeft met veel gestelde vragen. Zo kreeg ik net een foutmelding, dat hij niet kon resizen (geen idee voor welke module), omdat PIL niet geïnstalleerd was. Dat bleek dus (na een korte Google zoektocht) de Python Image Library te zijn.
Klopt inderdaad, voor sommige dingen moet je extra software installeren. Ze hebben naar mijn weten niet echt een FAQ nee, maar wanneer je een issue aanmaakt, wordt er vaak wel binnen een dag gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Via Plex.tv kun je jouw subtitle voorkeuren opgeven.
Je kunt hier voorkeur geven voor Nederlands, maar niet Nederlands en Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunSn0w.
TheMystery schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:33:
[...]

Je kunt hier voorkeur geven voor Nederlands, maar niet Nederlands en Engels.
Klopt, je kan er maar één instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
JunSn0w. schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:34:
[...]

Klopt, je kan er maar één instellen.
In de subtitle addon Sub-Zero kun je 3 taalvoorkeuren instellen.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunSn0w.
FREAKJAM schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:39:
[...]

Klopt, maar dit betreft toch alleen het downloaden van subs? Niet het automatisch selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
JunSn0w. schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:41:
[...]

Klopt, maar dit betreft toch alleen het downloaden van subs? Niet het automatisch selecteren.
Wat ik zo zie wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
FREAKJAM schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:39:
Interessante add-on. Echter download ik zelf al (geautomatiseerd) de ondertitels middels Auto-Sub Bootstrap Bill, Sub Zero hoeft het dan niet nog eens te downloaden voor mij. Is deze add-on dan ook nuttig, voor enkel het aangeven van de subtitle voorkeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:17
CptChaos schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:02:
[...]
Interessante add-on. Echter download ik zelf al (geautomatiseerd) de ondertitels middels Auto-Sub Bootstrap Bill, Sub Zero hoeft het dan niet nog eens te downloaden voor mij. Is deze add-on dan ook nuttig, voor enkel het aangeven van de subtitle voorkeuren?
Als je al autosub gebruikt (buiten plex om dus), dan heb je dit niet nodig ;)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
tcviper schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:03:
Als je al autosub gebruikt (buiten plex om dus), dan heb je dit niet nodig ;)
Ah, mooi. Gekke is alleen, ik heb op Plex.tv ingesteld staan om NL subs te pakken, maar toch selecteerd Plex ze niet en moet ik handmatig elke keer NL subs aanzetten. En zou dan graag EN subs als fallback willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
PMS 0.9.12.16 (Plex Pass) is trouwens uit. Wederom een kleine bugfix.
  • Premium music libraries could lose track titles on library refresh

[ Voor 13% gewijzigd door FREAKJAM op 22-10-2015 14:07 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
CptChaos schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:06:
[...]
Ah, mooi. Gekke is alleen, ik heb op Plex.tv ingesteld staan om NL subs te pakken, maar toch selecteerd Plex ze niet en moet ik handmatig elke keer NL subs aanzetten. En zou dan graag EN subs als fallback willen.
Heb je dat ook in de settings van de server onder languages staan? Always show? En prefer Nederlands?
Worden subs opgeslagen door autosub met prefix? dus .nl.srt en .en.srt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04 13:11
tumtum100 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:01:
[...]

Leuk dat je dit deelt misschien ook wel een leuke optie voor mij alleen een klein vraagje.
Is het mogelijk om daar een streambox te 'huren' en dan thuis de opslag hebben staan en daar de plex media server? Misschien via een VPN de data als netwerkschijf toe toevoegen op de streambox of is er een makkelijkere manier?
De Streambox komt met opslag, dus waarom zou je dat precies willen?

Het hangt er een beetje van af hoe en waar je media staat opgeslagen. Zover ik weet kan je wel netwerkbronnen toevoegen aan Plex, al moeten ze dan wel gemount worden denk ik.

Je hebt in ieder geval gewoon ssh, Ftp en vpn toegang tot de server, dus lijkt me prima mogelijk.

Vraag het anders aan Bytesized zelf! Ze hebben prima support en door de weeks kan je vaak direct chatten via de website.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunSn0w.
[...]
Naar mijn weten is het niet mogelijk om een fallback sub in te stellen. Volgens mij kun je maar één voorkeurstaal instellen. Waarom je ondanks je instelling toch telkens je NL subs moet aanzetten weet ik niet, misschien helpt het om pms een keer te rebooten of de settings nog eens een keer opnieuw toe te passen.

EDIT: Misschien helpt het inderdaad wat TCViper zegt. :)

[ Voor 4% gewijzigd door JunSn0w. op 22-10-2015 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
tcviper schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:09:
Heb je dat ook in de settings van de server onder languages staan? Always show? En prefer Nederlands?
Worden subs opgeslagen door autosub met prefix? dus .nl.srt en .en.srt ?
Ja, onder Server -> Languages heb ik aangegeven EN audio tracks als voorkeur te hebben, met NL als sub voorkeur. Doordat Auto Sub mijn subs download en ik in heb gesteld dat er een prefix komt, heb ik inderdaad .nl.srt en .en.srt bestanden. Plex ziet de subs ook wel, maar lijkt niet de juiste (standaard) te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
CptChaos schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:13:
[...]
Ja, onder Server -> Languages heb ik aangegeven EN audio tracks als voorkeur te hebben, met NL als sub voorkeur. Doordat Auto Sub mijn subs download en ik in heb gesteld dat er een prefix komt, heb ik inderdaad .nl.srt en .en.srt bestanden. Plex ziet de subs ook wel, maar lijkt niet de juiste (standaard) te selecteren.
Apart, zit je op 9.12.16 PMS nu? Want we hadden een bugje in de vorige releases. Probeer daarna eens een full refresh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunSn0w.
CptChaos schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:13:
[...]
tcviper schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:14:
[...]

Apart, zit je op 9.12.16 PMS nu? Want we hadden een bugje in de vorige releases. Probeer daarna eens een full refresh.
Staan je settings van auto select wel op always enabled? Zowel als op Plex.tv en PMS zelf?

[ Voor 27% gewijzigd door JunSn0w. op 22-10-2015 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
tcviper schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:14:
[...]

Ik heb net geupdate inderdaad. De refresh loopt, geen idee wat het doet. Bij films gaat het overigens wél goed, maar bij series niet.

EDIT: De refresh is klaar, maar bij series geen automatische selectie van audio en subs, maar onder films wel.

EDIT2:
Oeps. Ik lees over de oplossing heen: always enabled. O+ Die aangezet en nu werkt het ook voor series.

[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 22-10-2015 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
CptChaos schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:28:
[...]
Ik heb net geupdate inderdaad. De refresh loopt, geen idee wat het doet. Bij films gaat het overigens wél goed, maar bij series niet.

EDIT: De refresh is klaar, maar bij series geen automatische selectie van audio en subs, maar onder films wel.
En als je een serie kiest en dan daar REFRESH duwt? want ik heb dat hele probleem zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunSn0w.
CptChaos schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:28:
[...]

EDIT2:
Oeps. Ik lees over de oplossing heen: always enabled. O+ Die aangezet en nu werkt het ook voor series.
De oplossing kan soms zo simpel zijn haha! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
JunSn0w. schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:35:
[...]

De oplossing kan soms zo simpel zijn haha! :)
Met always enabled werkt het idd :)

Nu nog een optie die voorkeur geeft aan externe subs en niet de embedded aangezien plex met embedded subs op mijn Android box gaat transcoden ipv direct play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
TheMystery schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:42:
[...]

Met always enabled werkt het idd :)

Nu nog een optie die voorkeur geeft aan externe subs en niet de embedded aangezien plex met embedded subs op mijn Android box gaat transcoden ipv direct play.
In de eerstvolgende Android update hoeft transcoden daar ook niet meer voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
tcviper schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 15:29:
[...]

Nog even afwachten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
jooncheez schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:10:
[...]

De Streambox komt met opslag, dus waarom zou je dat precies willen?

Het hangt er een beetje van af hoe en waar je media staat opgeslagen. Zover ik weet kan je wel netwerkbronnen toevoegen aan Plex, al moeten ze dan wel gemount worden denk ik.

Je hebt in ieder geval gewoon ssh, Ftp en vpn toegang tot de server, dus lijkt me prima mogelijk.

Vraag het anders aan Bytesized zelf! Ze hebben prima support en door de weeks kan je vaak direct chatten via de website.
Oke bedankt voor je info ik ga ermee aan de slag.
Het was vooral omdat ik nu 5TB aan opslag thuis heb aan media en als ik dat daar wil opslaan kost het me een fortuin :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jooncheez
tumtum100 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 17:35:
[...]

Het was vooral omdat ik nu 5TB aan opslag thuis heb aan media en als ik dat daar wil opslaan kost het me een fortuin :P
Ah ik begrijp het. Is het voor jou dan niet handiger om thuis een server neer te zetten?

Alles wat je gaat kijken zal anders namelijk geupload worden naar de Streambox, waar het al dan niet wordt getranscode, en dan weer gedownload naar waar hij het wilt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
jooncheez schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 17:42:
[...]

Ah ik begrijp het. Is het voor jou dan niet handiger om thuis een server neer te zetten?

Alles wat je gaat kijken zal anders namelijk geupload worden naar de Streambox, waar het al dan niet wordt getranscode, en dan weer gedownload naar waar hij het wilt kijken.
Heb op het moment thuis al een server staan (oude pc). Alleen is net krachtig genoeg om een 1080 stream te transcoden vandaar dat ik naar een andere oplossing zoek.

Ik denk dat ik gewoon eventjes ga sparen voor een nieuwe plex server die ik dan mooi thuis neerzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Wellicht is dan het upgraden van je huidige PC ook een optie. Je huidige PC kan je dan doorschuiven naar je server. Een i5 2500K als server is heel mooi en daarmee kun je ook goed uit de voeten met Plex. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
CptChaos schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 18:50:
Wellicht is dan het upgraden van je huidige PC ook een optie. Je huidige PC kan je dan doorschuiven naar je server. Een i5 2500K als server is heel mooi en daarmee kun je ook goed uit de voeten met Plex. :)
Al moet je natuurlijk wel het verbruik in de gaten houden, als je die 24/7 aan wilt laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
jooncheez schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 19:21:
Al moet je natuurlijk wel het verbruik in de gaten houden, als je die 24/7 aan wilt laten staan.
PC's worden alleen maar zuiniger, geen idee wat zijn huidige server is, maar grote kans dat een 2500K (op stock sowieso) zuiniger is dan de huidige. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-04 19:17
CptChaos schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 19:26:
[...]
PC's worden alleen maar zuiniger, geen idee wat zijn huidige server is, maar grote kans dat een 2500K (op stock sowieso) zuiniger is dan de huidige. ;)
Zo'n i5 idled wel lekker laag (heb hem zelf ook :+ )
[...]
Een fallback optie zou inderdaad een geweldige toevoeging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 704304

EDIT:
Voor Ubuntu een guide gevonden: http://www.htpcguides.com/install-htpc-manager-ubuntu-linux/

EDIT2:
Heb mijn TV nu ook aan de tool hangen, kan dan inderdaad zender aanpassen e.d, grappig. :) Dan heb ik dus de app niet perse meer nodig.
You should set a static ip on the tv. You can find a simple faq in the wiki and guides installation guide for a many os on htpcguides.com

The samsung remote looks like this
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7502XVI.png

Open a issue on github if you have any problems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137811

Sinds vandaag een 2e gen chromecast. Top ding.
Echter als ik een film wil casten in mkv formaat vanaf mijn NAS met Plex lukt dit niet. NAS staat op 99% cpu te draaien maar film doet niks. Die zelfde film casten via ds video app gaat feilloos. Cpu draait dan max op 20%. Iemand een verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Hier toevallig iemand die Plex draait op een Synology DS215j? Qua transcoding zal die niet ver komen, maar dat kan een iPad, iPhone, MacBook en Apple TV (4 binnenkort) zelf doen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
Anoniem: 137811 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 18:10:
Sinds vandaag een 2e gen chromecast. Top ding.
Echter als ik een film wil casten in mkv formaat vanaf mijn NAS met Plex lukt dit niet. NAS staat op 99% cpu te draaien maar film doet niks. Die zelfde film casten via ds video app gaat feilloos. Cpu draait dan max op 20%. Iemand een verklaring?
Ik neem aan dat de NAS PMS draait? Dus je wilt transcoden voorkomen.

Vanaf waar cast je? Als dat vanaf de mobiele App is, moet je daar even de instellingen induiken.

Je moet video quality op original zetten, aangenomen dat je netwerk dat aankan. En zorgen dat direct play wordt gebruikt.

Daarna kan je nog even testen of ie zonder ondertiteling het wel doet. Plex voor Chromecast moet soms transcoden om ondertiteling te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jooncheez schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 18:19:
[...]

Ik neem aan dat de NAS PMS draait? Dus je wilt transcoden voorkomen.

Vanaf waar cast je? Als dat vanaf de mobiele App is, moet je daar even de instellingen induiken.

Je moet video quality op original zetten, aangenomen dat je netwerk dat aankan. En zorgen dat direct play wordt gebruikt.

Daarna kan je nog even testen of ie zonder ondertiteling het wel doet. Plex voor Chromecast moet soms transcoden om ondertiteling te laten zien.
Heb op de PMS wat aangepast. Zal binnekort is testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 21:55
Je bent niet de enige als ik het zo lees, in sommige gevallen helpt het om security van de server op preffered te zetten. Anderen hebben het transcoding profiel aangepast op de server. Hopelijk is het met volgende update beter.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
Anoniem: 137811 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 19:57:
[...]

Heb op de PMS wat aangepast. Zal binnekort is testen.
Heb je ook bij de App instellingen gekeken? Die staat standaard niet op 'original' kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jooncheez schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:46:
[...]

Heb je ook bij de App instellingen gekeken? Die staat standaard niet op 'original' kwaliteit.
Kan in de app niets vinden bij instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Vziw kan je in app ook niet instellingen aanpassen voor chromecast. Als in, op foon doe ik direct-play en dat werkt, push ik het naar chromecast, gaat server transcoden(transmuxen eigenlijk, vaak is het de audio die getranscode wordt).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
Anoniem: 137811 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:55:
[...]

Kan in de app niets vinden bij instellingen
Bij mij op Android:

Settings -> Video - > Quality over wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
Loekie schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:12:
Vziw kan je in app ook niet instellingen aanpassen voor chromecast. Als in, op foon doe ik direct-play en dat werkt, push ik het naar chromecast, gaat server transcoden(transmuxen eigenlijk, vaak is het de audio die getranscode wordt).
Jawel, de settings van de app waaruit je cast worden gebruikt voor de Chromecast, zie: https://support.plex.tv/h...eaming-Quality-in-an-app-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
I stand corrected! :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jooncheez schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:15:
[...]

Bij mij op Android:

Settings -> Video - > Quality over wifi
Op iOS kan ik enkel direct stream en play activeren. Die stonden beide al aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
tcviper schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 15:29:
[...]

Met de update van vandaag van de Android app werken embedded subs idd zonder transcoding, dit met de experimental player.
Jammer genoeg werkt met de experimental player dts geluid niet op mijn minix x8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
Anoniem: 137811 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:57:
[...]

Op iOS kan ik enkel direct stream en play activeren. Die stonden beide al aan.
Ah ik zie het. Je kan wel tijdens het afspelen de videokwaliteit precies instellen, zie:
https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/205671108

Via dit Afbeeldingslocatie: https://support.plex.tv/hc/en-us/article_attachments/202021128/video_settings.png icoontje links onderin.

[ Voor 16% gewijzigd door jooncheez op 27-10-2015 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animazing
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-03 07:27
tumtum100 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 17:35:
[...]

Animazing van Bytesized hier.

Het is niet mogelijk om een netwerk schijf aan de servers te hangen. Het is ook niet echt technisch logisch omdat als je dan een stream aanzet hij de data eerst vanaf jouw verbindingen moet uploaden naar de servers, het daar gaat transcoden om het vervolgens weer via jouw verbinding te downloaden. Tenzij je fiber hebt is je verbinding niet snel genoeg om dat aan te kunnen en heb je er ook geen baat bij.

*knip* Er is een dunne grens tussen behulpzaamheid en reclame

Je zegt dat je oude pc net snel genoeg is om 1080p te transcoden, heb je altijd de transcoder nodig? De meeste Plex clients hebben Direct Play of Direct Stream support zodat je de CPU helemaal niet nodig hebt.

*knip*

[ Voor 13% gewijzigd door Lustucru op 29-10-2015 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulsOnFire
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 31-03 15:03

SoulsOnFire

My soul is on fireee...

Iedere film die ik uploadde kwam er precies 2x op in verbruik.
Alle TV/PC/PS4's stonden onder hetzelfde netwerk.
Zelfs na een post op het forum en hun alle instellingen te tonen konden ze nog steeds geen oplossing bedenken. Spijtig want het programma ziet er veel belovend uit.

learning every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Need more context....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005