Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
die had ik niet aanstaan. mijn gasten hebben een eigen plex-account. ik heb ze als vriend toegevoegd.D4NG3R schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 11:01:
@Farabi wat heb je bij Plex Home bij die managed gebruiker staan dan? Mijn gastenaccount kan daadwerkelijk alleen bij de 2 bronnen welke ik aangegeven heb:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
maar wat is het verschil als ik het gastenaccount aanzet vergeleken met vrienden uitnodigen? je kan bij beide situaties aangeven in welke mappen ze mogen? zou niet mogen uitmaken toch?
Let goed op dat je zowel Plex Home (gebruikers welke je vooraf op het inlogscherm ziet) en Manage Library Access (remote access) hebt. Beide hebben verschillende permissies. Check beiden even, het zou mij niet verbazen als daar overlap is indien een gebruiker zowel onderdeel is van de home, als remote access heeft.
[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 11-02-2025 11:12 ]
hoe nodig jij gasten uit op die manier? kunnen ze altijd kijken? of moet je die telkens met een linkje uitnodigen? misschien stap ik ook wel over naar deze manier.D4NG3R schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 11:11:
Ah, gasten op die fiets. Ook het delen van een library met een ander Plex account gaat hier gewoon zoals ik verwacht dat het zou gaan.
Let goed op dat je zowel Plex Home (gebruikers welke je vooraf op het inlogscherm ziet) en Manage Library Access (remote access) hebt. Beide hebben verschillende permissies. Check beiden even, het zou mij niet verbazen als daar overlap is indien een gebruiker zowel onderdeel is van de home, als remote access heeft.
Ik snap deze vraag niet helemaal, hoe deel je nu je library met externe gebruikers?Farabi schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 11:18:
[...]
hoe nodig jij gasten uit op die manier? kunnen ze altijd kijken? of moet je die telkens met een linkje uitnodigen? misschien stap ik ook wel over naar deze manier.
Ik heb daarvoor nog nooit met invites hoeven werken. Ik ga naar Manage Library Access onder settings, voeg ze toe en geef ze toegang tot mappen.
precies zoals jij doet. maar ik zie al wat er gebeurt.D4NG3R schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 11:24:
[...]
Ik snap deze vraag niet helemaal, hoe deel je nu je library met externe gebruikers?
Ik heb daarvoor nog nooit met invites hoeven werken. Ik ga naar Manage Library Access onder settings, voeg ze toe en geef ze toegang tot mappen.
als je een gastenaccount voor jezelf aanmaakt, dan worden de toegangbare mappen correct weergegeven. maar als je vrienden uitnodigt zoals jij en ik dat doen. dan werkt het afschermen niet.
ik zou eens aan je vrienden vragen of ze mappen kunnen zien die jij afschermt.
edit: wacht maar even voordat je mijn bericht serieus neemt. ik denk dat ik iets op een verkeerde wijze doe
[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 11-02-2025 11:36 ]
manage library access. maar ik zie dat ik de mappen verkeerd verdeeld heb. ik heb de mappen die ik wil afschermen in de map gedaan waar mijn gasten toegang in hebben. niet zo slim dusD4NG3R schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 11:39:
Ik snap nog steeds niet wat je precies aan het doen bent, je hebt het over gasten maar vervolgens over externe gebruikers. Wat is het nu, zitten ze in je Plex Home, of enkel en alleen onder manage library access?
Gebruik je niet iets als Sonarr/Radarr voor het managen van je media? Ik moet wel heel erg vreemde capriolen uithalen wil ik bij wijze van series in films krijgen of vice-versa.
nooit van gehoordD4NG3R schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 11:58:
Gebruikersfout dus.
Gebruik je niet iets als Sonarr/Radarr voor het managen van je media? Ik moet wel heel erg vreemde capriolen uithalen wil ik bij wijze van series in films krijgen of vice-versa.
voor series maak ik een aparte map aan. doe ik nooit in films zetten.
[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 11-02-2025 12:01 ]
"De benodigde codex voor het afspelen kan niet worden gedownload. Controleer uw internetverbinding en probeer het opnieuw. Fout code: 1008"
Heb wat zitten googlen hierop, maar heb nog geen oplossing gevonden. Iemand een idee?
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
Ik kan mijn post niet meer editen (is dit iets nieuws?), maar via de Windows app werkt het inmiddels wel, geen idee waarom het eerst niet werkte.Sp33dFr34k schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 23:25:
Hmmm, ik zit remote en wil wat van mijn media op afstand kijken, gebruik daarvoor de web player. Maar de ondertitels blijven verdwijnen.... de applicatie maar eens gedownload op mijn laptop, maar daarbij krijg ik de hele tijd de foutmelding dat de media niet afgespeeld kan worden:
"De benodigde codex voor het afspelen kan niet worden gedownload. Controleer uw internetverbinding en probeer het opnieuw. Fout code: 1008"
Heb wat zitten googlen hierop, maar heb nog geen oplossing gevonden. Iemand een idee?
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
Sonarr heeft een AV1 episode gedownload en die kan ik op mijn shield pro gewoon afspelen middels VLC en Jellyfin maar bij Plex krijg ik een foutmelding dat hij hem niet kan afspelen.
Staat er een vinkje verkeerd of zo want de Shield hoeft niet te transcoden anders zou het ook niet met VLC werken.
Op de PC krijg ik:
This server is not powerful enough to convert video.
Maar dat is via de browser dus dat zou kunnen.
[ Voor 16% gewijzigd door icecreamfarmer op 17-02-2025 20:11 ]
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Ik heb dat als er een subtitle ingebakken zit, na starten video heel snel de subtitle uitzetten helpt dan.icecreamfarmer schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:06:
Raar probleem:
Sonarr heeft een AV1 episode gedownload en die kan ik op mijn shield pro gewoon afspelen middels VLC en Jellyfin maar bij Plex krijg ik een foutmelding dat hij hem niet kan afspelen.
Staat er een vinkje verkeerd of zo want de Shield hoeft niet te transcoden anders zou het ook niet met VLC werken.
Op de PC krijg ik:
This server is not powerful enough to convert video.
Maar dat is via de browser dus dat zou kunnen.
Goede tip en ik heb de sub uitgezet voor het afspelen maar hij wil niet eens starten.dragon2 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:16:
[...]
Ik heb dat als er een subtitle ingebakken zit, na starten video heel snel de subtitle uitzetten helpt dan.
Gelijk foutmelding.
Dit is de codex info van de mkv:
Codec AV1
Bitrate 1301 kbps
Bit Depth 10
Chroma Location left
Chroma Subsampling 4:2:0
Coded Height 1080
Coded Width 1920
Color Primaries bt709
Color Range tv
Color Space bt709
Color Trc bt709
Frame Rate 29.97 fps
Height 1080
Level 8
Profile main
Ref Frames 1
Scan Type progressive
Width 1920
Display Title 1080p (AV1)
Extended Display Title 1080p (AV1)
Codec EAC3
Channels 2
Bitrate 224 kbps
Language English
Language Tag en
Audio Channel Layout stereo
Sampling Rate 48000 Hz
Display Title English (EAC3 Stereo)
Extended Display Title English (EAC3 Stereo)
Codec ASS
Language English
Language Tag en
Title English (SDH)
Display Title English (ASS)
Extended Display Title English (SDH) (ASS)
Die ass subtitle moet er echt uit. Plex houdt daar niet van...icecreamfarmer schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:28:
[...]
Goede tip en ik heb de sub uitgezet voor het afspelen maar hij wil niet eens starten.
Gelijk foutmelding.
Dit is de codex info van de mkv:
[...]
Die zit ingebakken. Bij afspeelopties heb ik hem wel uit staan maar geen soelaas.dragon2 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:30:
[...]
Die ass subtitle moet er echt uit. Plex houdt daar niet van...
AV1, shield 2015 heeft geen native support voor AV1. Enkel cpu decoding. (Op het randje).icecreamfarmer schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:44:
[...]
Die zit ingebakken. Bij afspeelopties heb ik hem wel uit staan maar geen soelaas.
Plex op je shield zegt tegen je server dat dit niet ondersteund is door HW (heeft die gelijk). Server wil transcoderen maar is niet sterk/snel genoeg. dus speelt niks af.
Custom profile maken dat hij het wel zou kunnen, dan levert je server iig wel de file af zonder transocding, dan hangt het van he shield af of hij het goed doet. zelfde voor VP9 en die zaken.
Via kodi -> plex normaal pakt die hem wel automatisch
Edit:
Op je plex server onder je installatie van plex ->.. /Library/Application Support/Plex Media Server/Profiles
daar een xml aanmaken met als naam "Android-SHIELD Android TV.xml" en inhoud volgende
EDIT2: opmaak om zeep
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
| <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <Client name="SHIELD Android TV"> <Identification> <Header name="User-Agent" substring="SHIELD Android TV" /> </Identification> <TranscodeTargets> <VideoProfile container="mkv" codec="h264" audioCodec="aac" context="streaming" /> <MusicProfile container="flac" codec="flac" id="StereoMusicTranscodeProfile" /> <PhotoProfile container="jpeg" /> </TranscodeTargets> <DirectPlayProfiles> <VideoProfile container="mkv" codec="av1,vp9,hevc,h265,mpeg1video,mpeg2video,h264,mpeg4" audioCodec="eac3,ac3,aac,mp3,mp2,pcm,flac,alac,truehd,dca" subtitleFormat="srt,ass,smi,ssa,subrip,pgs"/> <VideoProfile container="mp4" codec="av1,hevc,h265,mpeg1video,mpeg2video,h264,mpeg4" audioCodec="eac3,ac3,aac,mp3,mp2,pcm,flac,alac,truehd,dca" subtitleCodec="srt,ass,smi,ssa,subrip,pgs"/> <VideoProfile container="asf" codec="wmv3,wmv3,vc1" audioCodec="wmav2,wmav2,wmapro,wmavoice,pcm" subtitleCodec="srt,ass,smi,ssa,subrip,pgs"/> <VideoProfile container="avi" codec="h264,msmpeg4v3,mpeg4,mjpeg" audioCodec="mp3,ac3,eac3,dca,pcm" subtitleCodec="srt,ass,smi,ssa,subrip,pgs"/> <VideoProfile container="mpeg" codec="h264,mpeg1video,mpeg2video" audioCodec="mp2,mp3,ac3,eac3,aac,pcm" subtitleCodec="srt,ass,smi,ssa,subrip,pgs"/> <VideoProfile container="flv" codec="h264" audioCodec="aac,ac3,eac3,mp3,pcm" subtitleCodec="srt,ass,smi,ssa,subrip,pgs"/> <VideoProfile container="mpegts" codec="h264,mpeg2video,vc1" audioCodec="mp2,mp3,ac3,eac3,dca,pcm" subtitleCodec="srt,ass,smi,ssa,subrip,pgs"/> <VideoProfile container="wtv" codec="mpeg2video" audioCodec="ac3,eac3,aac,pcm"/> <VideoProfile container="3gpp" codec="h264,mpeg4" audioCodec="aac,he-aac"/> <MusicProfile container="mp4" codec="aac" /> <MusicProfile container="mp3" codec="mp2,mp3" /> <MusicProfile container="flac" codec="flac" /> <MusicProfile container="ogg" codec="vorbis" /> <MusicProfile container="ac3" codec="ac3"/> <MusicProfile container="wav" codec="pcm"/> <PhotoProfile container="jpeg,gif,bmp,png" /> </DirectPlayProfiles> <ContainerProfiles> <VideoContainer name="mp4"> <Limitations> <Match name="part.optimizedForStreaming" value="1" /> </Limitations> </VideoContainer> </ContainerProfiles> <CodecProfiles> <VideoCodec name="*"> <Limitations> <UpperBound name="video.width" value="3840" isRequired="true" /> <UpperBound name="video.height" value="2160" isRequired="true" /> <UpperBound name="video.bitDepth" value="10" /> </Limitations> </VideoCodec> <VideoCodec name="h264"> <Limitations> <Match name="video.profile" list="baseline|main|high" /> </Limitations> </VideoCodec> <VideoAudioCodec name="aac"> <Limitations> <UpperBound name="audio.channels" value="8" /> </Limitations> </VideoAudioCodec> </CodecProfiles> </Client> |
Aanpassen kan naar wens ofc
[ Voor 69% gewijzigd door SadisticPanda op 18-02-2025 11:28 . Reden: meer info toegevoegd en opmaak gefixed ]
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Dank je maar ik heb de laatste Shield pro. Als die geen AV1 ondersteunt dan werkt het toch ook niet met jellyfin? Die streamt direct zonder te decoderen.SadisticPanda schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:43:
[...]
AV1, shield 2015 heeft geen native support voor AV1. Enkel cpu decoding. (Op het randje).
Plex op je shield zegt tegen je server dat dit niet ondersteund is door HW (heeft die gelijk). Server wil transcoderen maar is niet sterk/snel genoeg. dus speelt niks af.
Custom profile maken dat hij het wel zou kunnen, dan levert je server iig wel de file af zonder transocding, dan hangt het van he shield af of hij het goed doet. zelfde voor VP9 en die zaken.
Via kodi -> plex normaal pakt die hem wel automatisch
Edit:
Op je plex server onder je installatie van plex ->.. /Library/Application Support/Plex Media Server/Profiles
daar een xml aanmaken met als naam "Android-SHIELD Android TV.xml" en inhoud volgende
EDIT2: opmaak om zeep
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <Client name="SHIELD Android TV"> <Identification> <Header name="User-Agent" substring="SHIELD Android TV" /> </Identification> <TranscodeTargets> <VideoProfile container="mkv" codec="h264" audioCodec="aac" context="streaming" /> <MusicProfile container="flac" codec="flac" id="StereoMusicTranscodeProfile" /> <PhotoProfile container="jpeg" /> </TranscodeTargets> <DirectPlayProfiles> <VideoProfile container="mkv" codec="av1,vp9,hevc,h265,mpeg1video,mpeg2video,h264,mpeg4" audioCodec="eac3,ac3,aac,mp3,mp2,pcm,flac,alac,truehd,dca" subtitleFormat="srt,ass,smi,ssa,subrip,pgs"/> <VideoProfile container="mp4" codec="av1,hevc,h265,mpeg1video,mpeg2video,h264,mpeg4" audioCodec="eac3,ac3,aac,mp3,mp2,pcm,flac,alac,truehd,dca" subtitleCodec="srt,ass,smi,ssa,subrip,pgs"/> <VideoProfile container="asf" codec="wmv3,wmv3,vc1" audioCodec="wmav2,wmav2,wmapro,wmavoice,pcm" subtitleCodec="srt,ass,smi,ssa,subrip,pgs"/> <VideoProfile container="avi" codec="h264,msmpeg4v3,mpeg4,mjpeg" audioCodec="mp3,ac3,eac3,dca,pcm" subtitleCodec="srt,ass,smi,ssa,subrip,pgs"/> <VideoProfile container="mpeg" codec="h264,mpeg1video,mpeg2video" audioCodec="mp2,mp3,ac3,eac3,aac,pcm" subtitleCodec="srt,ass,smi,ssa,subrip,pgs"/> <VideoProfile container="flv" codec="h264" audioCodec="aac,ac3,eac3,mp3,pcm" subtitleCodec="srt,ass,smi,ssa,subrip,pgs"/> <VideoProfile container="mpegts" codec="h264,mpeg2video,vc1" audioCodec="mp2,mp3,ac3,eac3,dca,pcm" subtitleCodec="srt,ass,smi,ssa,subrip,pgs"/> <VideoProfile container="wtv" codec="mpeg2video" audioCodec="ac3,eac3,aac,pcm"/> <VideoProfile container="3gpp" codec="h264,mpeg4" audioCodec="aac,he-aac"/> <MusicProfile container="mp4" codec="aac" /> <MusicProfile container="mp3" codec="mp2,mp3" /> <MusicProfile container="flac" codec="flac" /> <MusicProfile container="ogg" codec="vorbis" /> <MusicProfile container="ac3" codec="ac3"/> <MusicProfile container="wav" codec="pcm"/> <PhotoProfile container="jpeg,gif,bmp,png" /> </DirectPlayProfiles> <ContainerProfiles> <VideoContainer name="mp4"> <Limitations> <Match name="part.optimizedForStreaming" value="1" /> </Limitations> </VideoContainer> </ContainerProfiles> <CodecProfiles> <VideoCodec name="*"> <Limitations> <UpperBound name="video.width" value="3840" isRequired="true" /> <UpperBound name="video.height" value="2160" isRequired="true" /> <UpperBound name="video.bitDepth" value="10" /> </Limitations> </VideoCodec> <VideoCodec name="h264"> <Limitations> <Match name="video.profile" list="baseline|main|high" /> </Limitations> </VideoCodec> <VideoAudioCodec name="aac"> <Limitations> <UpperBound name="audio.channels" value="8" /> </Limitations> </VideoAudioCodec> </CodecProfiles> </Client>
Aanpassen kan naar wens ofc
Juwel, werkt gewoon. CPU moet gewoon vol aan de bak voor AV1 te decoden. software speelt die gewoon af, maar heeft geen HW decoding aan boord.icecreamfarmer schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:00:
[...]
Dank je maar ik heb de laatste Shield pro. Als die geen AV1 ondersteunt dan werkt het toch ook niet met jellyfin? Die streamt direct zonder te decoderen.
Op emby en jellyfin werkt het gewoon, die sturen de AV1 naar shield. Plex niet.
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Check even voor de zekerheid of je niet tegen je max. aantal ingelogde devices (per user) aanloopt.Farabi schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:34:
Ik word soms uitgelogd op mijn tv-app waardoor ik opnieuw moet aanmelden. Iemand anders? Ik heb 2 LG tv's waar hetzelfde gebeurt.
waar kan ik die instelling vinden?dasystemcheck schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:38:
[...]
Check even voor de zekerheid of je niet tegen je max. aantal ingelogde devices (per user) aanloopt.
Logt alleen Plex uit, of zoals mij randomly op m'n C3 overkomt alle apps?Farabi schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:34:
Ik word soms uitgelogd op mijn tv-app waardoor ik opnieuw moet aanmelden. Iemand anders? Ik heb 2 LG tv's waar hetzelfde gebeurt.
nu dat je het zegt, inderdaad. gebeurt op alle apps. LG-ziekte?D4NG3R schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:49:
[...]
Logt alleen Plex uit, of zoals mij randomly op m'n C3 overkomt alle apps?
Whoops, was er van overtuigd dat die setting er was (naast 'Remote streams allowed per user' en 'Maximum simultaneous video transcode'.
Wellicht meerdere connecties via één device in 'Authorized Devices'?
Ikzelf heb er wel eens last van gehad, logde alle devices uit van m'n eigen account (behalve docker container gerelateerde log-in's), dan was het bij mij opgelost.
Gebeurde me vooral ná het updaten van server of app.
... Maar goed; wellicht is de LG-ziekte de reden...
Nieuwsgierigheidsvraag; Gebruik jij de developer mode op de TVs en/of is dat ding geroot? Her en der melden mensen dit probleem bij WebOS, maar schijnbaar overkomt het niet bijzonder veel mensen.
Nee, gewoon standaardmode.D4NG3R schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:21:
@Farabi Zie bijv. exact dezelfde ervaring hier: https://www.reddit.com/r/.../1gyqp2z/comment/lyt87ao/
Nieuwsgierigheidsvraag; Gebruik jij de developer mode op de TVs en/of is dat ding geroot? Her en der melden mensen dit probleem bij WebOS, maar schijnbaar overkomt het niet bijzonder veel mensen.
edit: antwoord al gevonden. kan niet.
[ Voor 22% gewijzigd door Farabi op 05-03-2025 13:16 ]
Heb de server gedowngrade en nu is het weer ok, dus ik vroeg mij af of meerdere mensen dit hebben en of het een bug of iets is.
Ik heb speciaal even de update geplaatst maar geen enkel probleem hierzo. Alles directplay.Yzord schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:03:
Ik heb een raar probleem met Plex Media Server (PlexMediaServer-1.41.5.9522). Als we nu een film starten begint Plex de film te transcoden terwijl we dat helemaal niet willen. Alle settings staan op play original quality or iets in die trend en dat deed hij ook altijd, maar na het installeren van deze versie transcode hij alles, ondanks welke settings ik gebruik in de clients.
Heb de server gedowngrade en nu is het weer ok, dus ik vroeg mij af of meerdere mensen dit hebben en of het een bug of iets is.
Welke client gebruik je? wellicht dat daar nog verschil in zit.
Ik zag het met de macos client. Wel apart.Domino schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 16:49:
[...]
Ik heb speciaal even de update geplaatst maar geen enkel probleem hierzo. Alles directplay.
Welke client gebruik je? wellicht dat daar nog verschil in zit.
Waar ik deze week achter kwam (en weet echt niet of ik het ooit eerder geprobeerd heb), is dat wanneer ik Plex op mijn mobiele telefoon wil gebruiken en ik een film wil afspelen, dan krijg ik de melding:
"FOUT Kan media niet afspelen" op het moment dat ik de WIFI uitschakel (en dus verbinding heb met m'n mobiele netwerk). Schakel ik de WIFI in, dan werkt Plex wel.
Ligt dat aan het feit dat mijn mobiele netwerk niet krachtig genoeg is?
Is het de wifi van je thuisnetwerk? Klinkt meer als een remote access probleem. Als je op de wifi zit dan zit je lokaal, als je op je mobiele netwerk zit dan zit je extern.Appelmoesje schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 18:51:
Vraagje, heb onlangs mijn Plex-server overgezet van een Nvidia Shield naar een Synology Nas maar weet niet of mijn 'probleem' hier iets mee te maken heeft.
Waar ik deze week achter kwam (en weet echt niet of ik het ooit eerder geprobeerd heb), is dat wanneer ik Plex op mijn mobiele telefoon wil gebruiken en ik een film wil afspelen, dan krijg ik de melding:
"FOUT Kan media niet afspelen" op het moment dat ik de WIFI uitschakel (en dus verbinding heb met m'n mobiele netwerk). Schakel ik de WIFI in, dan werkt Plex wel.
Poort forwarding 32400 wel aangepast naar het IP van je NAS?Appelmoesje schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 18:51:
Vraagje, heb onlangs mijn Plex-server overgezet van een Nvidia Shield naar een Synology Nas maar weet niet of mijn 'probleem' hier iets mee te maken heeft.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Ja, ik heb het thuis geprobeerd, dus heb de Wifi van mijn telefoon uitgeschakeld waardoor ik op het netwerk van mijn mobiele provider zit (Simpel). Wifi heb ik van Ziggo.Voggy schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 19:05:
[...]
Is het de wifi van je thuisnetwerk? Klinkt meer als een remote access probleem. Als je op de wifi zit dan zit je lokaal, als je op je mobiele netwerk zit dan zit je extern.
Nee. Waar moet ik dat doen? In de settings van mijn Ziggo router?winwiz schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 19:13:
[...]
Poort forwarding 32400 wel aangepast naar het IP van je NAS?
Dit is wel een beetje een risico, je server zo openzetten, dus de vraag is of dat wel zo verstandig is als je niet weet wat je aan het doen bent.
Je kunt thuis toch gewoon via WiFi kijken? 🤷
Ja waarschijnlijk staat er al een entry in voor Plex https://community.ziggo.n...ing-bij-Ziggo/ba-p/658373Appelmoesje schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 18:02:
[...]
Nee. Waar moet ik dat doen? In de settings van mijn Ziggo router?
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Dat is echt een probleem bij mij, al jaren, ik weet gewoon te weinig van de materie af en heb me er toch wel al een paar keer in proberen te verdiepen, maar (het zal de leeftijd wel zijn), ik krijg het gewoon niet onder de knie. De hele materie omtrent netwerken, port forwarding, etc ,etc....ik snap het gewoon niet.dragon2 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 18:22:
Je moet dan ook remote access aanzetten in je plex server.
Dit is wel een beetje een risico, je server zo openzetten, dus de vraag is of dat wel zo verstandig is als je niet weet wat je aan het doen bent.
Je kunt thuis toch gewoon via WiFi kijken? 🤷
Dit is redelijk in Jip en Janneke taal uitgelegd op die pagina:winwiz schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 18:25:
[...]
Ja waarschijnlijk staat er al een entry in voor Plex https://community.ziggo.n...ing-bij-Ziggo/ba-p/658373
Nu is er een verschil tussen wanneer jij een pakketje informatie stuurt of ontvangt. Als jij een pakketje stuurt, doe je dit via een bepaalde poort (rijbaan op de snelweg). Een antwoord/reactie op dit pakketje weet jouw computer weer zonder problemen te bereiken omdat de adresgegevens van jouw netwerkapparaat zijn inbegrepen in het pakketje wat je computer stuurt.
Maar als een ander jou spontaan een pakketje wil sturen, dan weet diegene wel het IP-adres van jouw wifi-modem en weet het pakketje jouw wifi modem goed te bereiken. Maar het wifi-modem moet dan nog wel weten naar welk netwerkapparaat, zoals jouw PC of game console, hij deze moet doorsturen. Dit doet hij middels port forwarding. Daarmee zeg je tegen het wifi-modem dat alle pakketjes die binnenkomen op een specifieke poort (rijbaan) doorgezet moeten worden naar een bepaald apparaat. Dit is port forwarding in het kort. Dus bedoeld om inkomende pakketjes op een specifieke poort door te zetten naar jouw individuele netwerkapparaat.
Zeg ik het goed dat Als jij een pakketje stuurt, doe je dit via een bepaalde poort (rijbaan op de snelweg). betekent: Door op mijn mobiele telefoon Plex te gebruiken en een bepaalde film aan te klikken in Plex -> Mijn mobiele telefoon een pakketje naar mijn Plex-server stuurt met daarin het IP-adres van mijn mobiele telefoon? En dat mijn Ziggo-modem dat pakketje ontvangt via een bepaalde poort?
Maar het volgende stuk snap ik dan weer niet.
Maar als een ander jou spontaan een pakketje wil sturen, dan weet diegene wel het IP-adres van jouw wifi-modem en weet het pakketje jouw wifi modem goed te bereiken. Maar het wifi-modem moet dan nog wel weten naar welk netwerkapparaat, zoals jouw PC of game console, hij deze moet doorsturen. .
Wat ik lees is dat "een ander" (maar wie is dan die "ander"? Is dat mijn Plex-server? En hoezo weet "die" dan wel het IP-adres van mijn Ziggo-modem? Waarom moet mijn Plex-server het IP-adres van mijn Ziggo-modem weten? De Plex-server moet toch de film versturen naar mijn mobiele telefoon? Wat heeft dat Ziggo-modem er dan mee te maken?
Even in Jip en Janneke taal.
Wat er namelijk gebeurd is dat jouw Plex server contact maakt met plex.tv. Hierdoor weet plex.tv waar jouw server uithangt. (IP adres). Plex.tv maakt een verbinding terug naar jouw IP via poort 32400 maar die connectie terug komt wel aan bij je modem/router maar weet niet naar welk apparaat hij het moet sturen. Daar is dus poort forwarding voor. Je geeft dan aan dat connecties met, in dit geval poort 32400, naar de server/nas moeten doorgestuurd met dit lokale IP adres. Als je nu op je telefoon inlogt op Plex zal hij verbinding maken met plex.tv die jouw telefoon vertelt daar en daar staat jouw server (externe IP) Jouw telefoon zet die verbinding op, ook weer via poort 32400, maar als die poort niet wordt doorgestuurd (port forwarding) naar je server/nas waar Plex op draait stopt het daar. Je krijgt dus geen verbinding.
Als je de poort forwarding goed hebt staan zul je zien dat bij de toegang op afstand dat wel volledig beschikbaar bent buiten je thuis netwerk.
/f/image/EoPenyLHUE2KheGLMeUH7ZxM.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door winwiz op 04-04-2025 09:36 ]
Ik hoef het vinkje bij "Handmatig...." dus niet aan te vinken?
Zodra die persoon een stream start, schiet de CPU naar 100% op alle cores en meldt de kijker dat de stream hapert. Ik zie dit ook gebeuren als ik in het dashboard van Plex kijk. Ik gebruik de volgende instellingen:
- Transcode directory op C: schijf
- Transcode Quality: Automatic
- User hardware-acceleration when available
- Hardware transscoding device: Intel UHD Graphics 630
Wat ik al geprobeerd heb:
- Transcoding device geswitched naar de andere Intel UHD Graphics 630 (heb er 2 staan als optie)
- Transcoding device op Auto
- Transcoder Quality van Automatic naar Make my CPU hurt en Prefer Higher speed gezet
- Transcoder default throttle buffer op 600
- Background transcoding x264 preset op Medium gezet
- Windows 11 is vers geinstalleerd met de laatste drivers
Als ik op mijn TV kijk, is de CPU rustig want hij hoeft dan niets te transcoden. Zodra ik op mijn telefoon kies voor een lagere kwaliteit, en er dus getranscode moet worden, of die vriend van mij start de stream op zijn Full HD tv en er dus ook getranscode moet worden, Schiet de CPU naar 100% en blijft de stream om de 10 a 20 seconden bufferen.
Ik neem aan dat Intel Quick Sync automatisch gebruikt wordt maar ik kan dit nergens zien. Ik zie wel dat er hw in het Dashboard te zien is dus hardware decoding werkt wel. Heb ik verkeerde settings of moet ik toch echt een dedicated GPU hiervoor gebruiken? Wat kan ik nog meer doen om dit te troubleshooten of, nog beter, op te lossen?
Edit: Screenshots toegevoegd:
:strip_exif()/f/image/3vxE1dDhFUcKInLIK4Guq4GL.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/35YsIvwGsUJPRzftkFrhOYl3.png?f=user_large)
[ Voor 8% gewijzigd door Techno Overlord op 06-04-2025 20:22 ]
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Tonemapping van HDR naar SDR via de IGPU in Windows gaat pas vanaf 11000 serie intel. Op linux al bij 7000 serie.Techno Overlord schreef op zondag 6 april 2025 @ 19:38:
Ik heb mijn oude pc omgedoopt to Plex server en een lifetime Plex Pass gekocht. Deze heeft een Intel i9 10900K (10c/20t), 32GB DDR4 geheugen, een 1TB NVME SSD als bootschijf en 20TB storage op een Seagate Iron Wolf. Deze is verbonden aan een 1000/1000 mbit glasvezelverbinging van KPN. Ik dacht dat dit genoeg moest zijn om minimaal één vriend van mij een stream fatsoenlijk te laten spelen. Ik ging eigenlijk ervan uit dat minimaal 3 streams wel mogelijk moet zijn op de hoogste kwaliteit. Ik heb voornamelijk 4K content en de rest is 1080p.
Zodra die persoon een stream start, schiet de CPU naar 100% op alle cores en meldt de kijker dat de stream hapert. Ik zie dit ook gebeuren als ik in het dashboard van Plex kijk. Ik gebruik de volgende instellingen:
- Transcode directory op C: schijf
- Transcode Quality: Automatic
- User hardware-acceleration when available
- Hardware transscoding device: Intel UHD Graphics 630
Wat ik al geprobeerd heb:
- Transcoding device geswitched naar de andere Intel UHD Graphics 630 (heb er 2 staan als optie)
- Transcoding device op Auto
- Transcoder Quality van Automatic naar Make my CPU hurt en Prefer Higher speed gezet
- Transcoder default throttle buffer op 600
- Background transcoding x264 preset op Medium gezet
- Windows 11 is vers geinstalleerd met de laatste drivers
Als ik op mijn TV kijk, is de CPU rustig want hij hoeft dan niets te transcoden. Zodra ik op mijn telefoon kies voor een lagere kwaliteit, en er dus getranscode moet worden, of die vriend van mij start de stream op zijn Full HD tv en er dus ook getranscode moet worden, Schiet de CPU naar 100% en blijft de stream om de 10 a 20 seconden bufferen.
Ik neem aan dat Intel Quick Sync automatisch gebruikt wordt maar ik kan dit nergens zien. Ik zie wel dat er hw in het Dashboard te zien is dus hardware decoding werkt wel. Heb ik verkeerde settings of moet ik toch echt een dedicated GPU hiervoor gebruiken? Wat kan ik nog meer doen om dit te troubleshooten of, nog beter, op te lossen?
Edit: Screenshots toegevoegd:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://support.plex.tv/articles/hdr-to-sdr-tone-mapping/
Ok dus om dit op te lossen en om meer uit mijn Plex Pass te halen kan ik beter Ubuntu op mijn server installeren om Plex op te draaien? Kan dat ook op een VM in VMware Workstation Pro?menzo schreef op zondag 6 april 2025 @ 20:28:
[...]
Tonemapping van HDR naar SDR via de IGPU in Windows gaat pas vanaf 11000 serie intel. Op linux al bij 7000 serie.
https://support.plex.tv/articles/hdr-to-sdr-tone-mapping/
[ Voor 5% gewijzigd door Techno Overlord op 06-04-2025 20:36 ]
Forever raver!
Ja, dan zou het prima moeten werken.Techno Overlord schreef op zondag 6 april 2025 @ 20:33:
[...]
Ok dus om dit op te lossen en om meer uit mijn Plex Pass te halen kan ik beter Ubuntu op mijn server installeren om Plex op te draaien?
Ok ik heb uitgezocht dat mijn schijven in NTFS gewoon direct bruikbaar zijn in Ubuntu nadat ze gemount zijn. Ik was al bang dat ik al mijn content opnieuw moest downloaden.
Ik ga morgen starten met Ubuntu installatie. Zojuist met Rufus een stick geprepareerd. Hopelijk krijg ik hiermee een leuke performance winst. Leuk nieuw projectje aangezien ik vrij nieuw met linux OS ben.
Forever raver!
Ja sinds een tijd zou ntfs prima moeten werken op Ubuntu. Ik heb er zelf geen ervaring mee.Techno Overlord schreef op maandag 7 april 2025 @ 00:05:
[...]
Ok ik heb uitgezocht dat mijn schijven in NTFS gewoon direct bruikbaar zijn in Ubuntu nadat ze gemount zijn. Ik was al bang dat ik al mijn content opnieuw moest downloaden.![]()
Ik ga morgen starten met Ubuntu installatie. Zojuist met Rufus een stick geprepareerd. Hopelijk krijg ik hiermee een leuke performance winst. Leuk nieuw projectje aangezien ik vrij nieuw met linux OS ben.
https://nl.pepper.com/search?q=plexFarabi schreef op woensdag 9 april 2025 @ 00:11:
zijn er websites die aanbiedingen hebben voor een plex pass?
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Ik heb Plex up & running op Ubuntu. Works like a charm! Het kostte mij wel wat moeite om de netwerk shares en NZBget enzo aan de gang te krijgen op Ubuntu. Ik heb eigenlijk nog nooit zo met Linux gewerkt maar weer wat geleerd. Ik heb er ook maar een RTX 3050 bijgeprikt voor extra encode power. Nu blijft de CPU heel rustig tijdens het encoden van meerdere streams. Beter dan 10c/20t die op 100% staan te stampen volcontinu bij één lousy stream.menzo schreef op maandag 7 april 2025 @ 07:13:
[...]
Ja sinds een tijd zou ntfs prima moeten werken op Ubuntu. Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Forever raver!
ik kon de patchnotes niet vinden in het plex-forum. bestaat er een topic hierover? volgens mij heb ik webos 24.
[ Voor 24% gewijzigd door Farabi op 17-04-2025 13:09 ]
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Ook, dus wordt lastig te traceren. In the patchnotes stond verder niets geks over audio. Maar je weet het niet.TRaSH schreef op donderdag 17 april 2025 @ 19:38:
Niet toevallig een LG update gehad?
[ Voor 17% gewijzigd door Farabi op 17-04-2025 20:32 ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Ik weet dat het niet aan de wifi-instellingen bij de host kan zitten, want die zijn niet zo geavanceerd ingesteld. Dat kunnen mijn schoonouders niet...

Je kan maar beter geen signature hebben dan een inhoudsloze.
Als de server een Plex Pass (lifetime of maandelijks abo) heeft dan kan de eigenaar plus alle mensen die je ooit toegang hebt gegeven tot jouw libraries gewoon blijven kijken. Mocht de server dit niet hebben dan kan alleen een remote user met een Plex Pass kijken.Saekerhett schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 12:39:
Ik krijg sinds een paar dagen (na die update) berichten dat mensen mijn server remote niet meer kunnen vinden. Is dat die koers die Plex op wil om alles betaald te maken of zo? Heb zelf een lifetime Plex Pass.
Beide betaalde vormen zijn overigens sinds 25 april een stuk duurder geworden. De lifetime Plex Pass is bijvoorbeeld van € 120,- naar € 230,- verhoogd.
Krijg je een specifieke foutmelding te zien? Al in de Plex logs gekeken?Zenyatta schreef op zondag 27 april 2025 @ 12:03:
Iemand een idee hoe het komt dat ik mijn Plex server niet altijd kan benaderen vanaf buiten? In principe werkt het altijd over 5G op mijn telefoon, maar op mijn tablet (zonder mobiel internet maar alleen met wifi) gaat het vaak niet. Met een hotspot dan weer wel.
Ik weet dat het niet aan de wifi-instellingen bij de host kan zitten, want die zijn niet zo geavanceerd ingesteld. Dat kunnen mijn schoonouders niet...
[ Voor 33% gewijzigd door Techno Overlord op 03-05-2025 15:22 ]
Forever raver!
Lukt het ze ook echt niet meer, of hebben ze die e-mail gekregen? Ik kreeg de mail met een test account die gekoppeld is aan mijn server (met lifetime). En met dat account kan ik gewoon nog kijken...Saekerhett schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 12:39:
Ik krijg sinds een paar dagen (na die update) berichten dat mensen mijn server remote niet meer kunnen vinden. Is dat die koers die Plex op wil om alles betaald te maken of zo? Heb zelf een lifetime Plex Pass.
Dus of het gaat erom dat ze die mails hebben gekregen (echt heel laag imo; ik heb direct iedereen ingelicht dat ze die mails mogen verwijderen), of er is iets mis met je setup.
Forever raver!

GoogleTV 4K. Dus met afstandsbediening. Start je iets dan heb je gewoon ondertiteling. Stuur je dat aan via de telefoon (dus casten ipv afstandsbediening zoals bv op de chromecast) dezelfde film geen ondertiteling meer terwijl wel NL ondertiteling is gekozen.
Hopelijk snel een fix want chromecast v3 heeft namelijk geen afstandbediening dus dat word dan gedwongen zonder ondertiteling kijken.
In elk geval andere lotgenoten:
https://www.reddit.com/r/...after_android_app_update/
https://www.reddit.com/r/.../?chainedPosts=t3_1kbdzup
[ Voor 39% gewijzigd door RobbyTown op 05-05-2025 20:43 ]
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Er bleek niks mis met mijn setup te zijn, een gebruiker was uitgelogd en een andere gebruiker was weer opnieuw ingelogd met zijn verkeerde account, in beide gevallen zie je dus uiteraard mijn server nietbarrymossel schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 17:06:
[...]
Lukt het ze ook echt niet meer, of hebben ze die e-mail gekregen? Ik kreeg de mail met een test account die gekoppeld is aan mijn server (met lifetime). En met dat account kan ik gewoon nog kijken...
Dus of het gaat erom dat ze die mails hebben gekregen (echt heel laag imo; ik heb direct iedereen ingelicht dat ze die mails mogen verwijderen), of er is iets mis met je setup.

Is VPN geen optie om die Remote Pass te kunnen overslaan?Farabi schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:08:
ik ga toch maar die uitgeklede remote pass nemen van plex. lijkt me een prima deal voor €20 per jaar. fijn dat ze deze optie apart aanbieden, want ik hoef de volledige functies van de plex pass niet.
Ik heb dat vorige week een keer getest en de stream begon gewoon af te spelen via de mobiele verbinding.
Hoe stabiel het geheel is weet ik dan weer niet, dat kan ik komende maand op vakantie pas testen

Ik heb een Plex pass, maar heb geen bericht van Plex gehad met wat er ging veranderen. Nu is dat misschien omdat het hier niet van toepassing is.
[ Voor 40% gewijzigd door Glassertje op 08-05-2025 12:31 ]
Via Tweakers lees ik bv dat de app ging veranderen en de prijzen plex pass (bericht van een maand terug). Kijk voor mij is dan prijs nvt omdat ik al heb gekocht maar bericht app vernieuwing had je hem toch moeten krijgen als je nieuwsbrief aan hebt natuurlijk.
Tenminste dat lijkt mij het logische..
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be
Dat heeft dus pas nut als je een fatsoenlijke videokaart hebt? En niet op mijn simpele intel uhd graphics laptop?Icekiller2k6 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:17:
@Farabi - voor te transcode... als je bv van 4k naar 720p moet streamen .. dan moet plex dat transcoden van 4k naar 720p als de video kaart encoder hiervoor kan gebruikt worden gaat dat efficienter.
De Intel encoder was jaren beter als AMD hun encoder...
[ Voor 13% gewijzigd door Icekiller2k6 op 15-05-2025 18:32 ]
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be
ik zal de pass vandaag kopen denk ik. gaat de hardware-acceleratie automatisch aan nadat dat mijn account geupgrade is? of moet ik dit handmatig aanzetten? zijn er nog andere bruikbare functies die ik moet aanzetten?Icekiller2k6 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:32:
Jawel - de intel cpu met ingebouwde vid kaart kan hier ook goed voorwerken.
De Intel encoder was jaren beter als AMD hun encoder...dus zeker wel nuttig - ontlast ook de CPU - wat mooi meegenomen is.
[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 16-05-2025 13:15 ]
Intro/credits detection zijn aanraders om eens naar te kijken:Farabi schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 13:14:
[...]
zijn er nog andere bruikbare functies die ik moet aanzetten?
https://support.plex.tv/articles/skip-content/
https://support.plex.tv/articles/credits-detection/
Heb dat probleem ook sedert de app in een nieuw kleedje zit. Ik heb wel nog de mogelijkheid, tijdens het casten, om CC aan te duiden op de telefoon maar dat zijn dan van die ouderwetse zwarte blokken met lelijk lettertypeRobbyTown schreef op maandag 5 mei 2025 @ 20:24:
Zo Android toestel heeft nu ook de nieuwe app ontvangen. Maar vanaf nu werkt de ondertiteling niet meer.
GoogleTV 4K. Dus met afstandsbediening. Start je iets dan heb je gewoon ondertiteling. Stuur je dat aan via de telefoon (dus casten ipv afstandsbediening zoals bv op de chromecast) dezelfde film geen ondertiteling meer terwijl wel NL ondertiteling is gekozen.
Hopelijk snel een fix want chromecast v3 heeft namelijk geen afstandbediening dus dat word dan gedwongen zonder ondertiteling kijken.
In elk geval andere lotgenoten:
https://www.reddit.com/r/...after_android_app_update/
https://www.reddit.com/r/.../?chainedPosts=t3_1kbdzup
Die credits detection vind ik minder interessant want het loopt in veel gevallen mis. Dan komt er "skip credits" maar zijn er nog bijlange geen credits.D4NG3R schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 13:40:
[...]
Intro/credits detection zijn aanraders om eens naar te kijken:
https://support.plex.tv/articles/skip-content/
https://support.plex.tv/articles/credits-detection/
Skip Intro werkt in de meeste gevallen zeer goed. Nu is het minder en minder nodig want er zijn minder en minder series met een uitgebreide intro maar toch, komt van pas
Ik heb het geprobeerd (loopt nog in docker naast plex). Maar het viel mij erg tegen dat er geen sortering voor series (per seizoen) is op "last aired episode". Of ik heb iets over het hoofd gezien.Farabi schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 21:00:
Wie gebruikt hier ook jellyfin? Ik zie dat daar transcoding gewoon allemaal gratis is.
Misschien wel niet voor de EU,maar toch. Als er bij gehouden kan worden hoeveel illegale Linux iso's jij hebt staan in je movie libraries.
Je kan je maatregelen nemen op : https://www.plex.tv/vendors-us
Ik heb m'n plex service gestopt en vervangen door Jellyfin. Redelijk bizar allemaal.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Je selecteert een server of een map op een server.JoeZuCK schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 09:47:
Iemand enig idee hoe ik mijn NAS selecteer in de Plex app?
Draait de server op je NAS, of draait je server elders en heb je de NAS map toegevoegd?
pfff, het wordt wel steeds erger ja. Ik ben inmiddels ook bezig met een 'migratie' naar Jellyfin.gijpie schreef op zondag 1 juni 2025 @ 20:41:
Misschien al wel voorbij gekomen, maar ik heb het niet gevonden en ben er wel van geschrokken. Een beetje Facebook dejavu : YouTube: MinIO Forks, Plex Privacy Drama, and Last Call for 24.04 Migrations ...
Misschien wel niet voor de EU,maar toch. Als er bij gehouden kan worden hoeveel illegale Linux iso's jij hebt staan in je movie libraries.
Je kan je maatregelen nemen op : https://www.plex.tv/vendors-us
Ik heb m'n plex service gestopt en vervangen door Jellyfin. Redelijk bizar allemaal.
Hier staat tekst
Op mijn NAS, maar waar voeg ik de NAS map toe dan? Tot vandaag werkte alles vlekkeloos, maar nu zit ik in mijn account in de Plex app en zie ik alleen standaard Plex en ziet hij geen libraries.Schway schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 10:09:
[...]
Je selecteert een server of een map op een server.
Draait de server op je NAS, of draait je server elders en heb je de NAS map toegevoegd?
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Hmm gek,D4NG3R schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 10:46:
Wat bedoel je met 'standaard Plex'? Je geeft aan dat je de server op je NAS draait, dus dan zou het simpelweg een kwestie moeten zijn van de library toevoegen. Op app.plex.tv links 'more' en dan op het + icoontje naast de server klikken.
Ok, in de registry heb ik wat moeten verwijderen (iets met tokens) en kan weer kijken via de Nvidia Shield en desktop. Maar via de app nog niet. Dit bedoel ik met standaard Plex:
:strip_exif()/f/image/PthAV9OFNWHMXt5na3H32lky.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben ingelogd met mijn eigen account, heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en toch krijg ik dit:
:strip_exif()/f/image/jJvh844gTUJY5CKXC63QBuBy.jpg?f=fotoalbum_large)
Weet je zeker dat je server wel draait? Ik heb die van mij nu uit staan en dan krijg ik inderdaad te zien wat jij in de screenshots hebt.JoeZuCK schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 11:37:
[...]
Hmm gek,
Ok, in de registry heb ik wat moeten verwijderen (iets met tokens) en kan weer kijken via de Nvidia Shield en desktop. Maar via de app nog niet. Dit bedoel ik met standaard Plex:
[Afbeelding]
Ben ingelogd met mijn eigen account, heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en toch krijg ik dit:
[Afbeelding]
Ook al gedaan.. Kom iets verder.. Ik kon mijn NAS zien, maar hij was outdated. Ik heb via de desktop de nieuwste Plex server update manueel geïnstalleerd op de NAS. 1.41.7.9823. Bij opnieuw app installeren en uit en inloggen en verwijderen van cache enz krijg ik weer te lezen dat libraries niet gevonden kunnen worden.D4NG3R schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 11:55:
Als je er via de Shield/Desktop wel bij komt, maar in de app niet zou ik in de app ff proberen om opnieuw in te loggen.
:strip_exif()/f/image/9iIpW5Z2aRV0PD4c3F2OuNKm.jpg?f=fotoalbum_large)
Onder More/Meer in het linkerpaneel moet je server zichtbaar zijn.JoeZuCK schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 09:47:
Iemand enig idee hoe ik mijn NAS selecteer in de Plex app?
Edit: In de mobiele Plex app op Android kan ik alleen mijn libraries selecteren. Niet mijn server. Ik zie wel de libraries staan met de servernaam. Maar ik kan niet Edit Server of Manage Server kiezen. En als je het via je mobiele browser doet?
[ Voor 35% gewijzigd door Techno Overlord op 03-06-2025 17:06 ]
Forever raver!
Edit: en hij doet het. Een oplossing is dus je NAS uitdoen, weer aandoen, gek genoeg.
Wel jammer dat die hele interface in de app niet echt meer gericht is op je server, maar op die Plex troep die je door je strot wordt geramd zoals What's on Now, Tune in Now, Binge-Worthy Shows, Plex Picks enz.
Ik zie alleen bij Home nu bovenin Browse Librariers en daaronder mijn librariess, maar dan moet ik er eerst op klikken voordat ik content zie.
[ Voor 69% gewijzigd door JoeZuCK op 03-06-2025 20:19 ]