@
TRaSH Helaas, tweetal ongewijzigde systemen welke het zelfde gedrag vertonen op versies vanaf ongeveer PMS 1.41.6.9685. Waarbij ik er eentje hier direct zelf beheer en eentje op een andere locatie heb staan.
N100 in m'n eigen servertje, oudere i5 4460 in de andere. unRAID 7.0.0 op m'n eigen servertje, unRAID 6.12.14 op de ander.
"Conversion failed. The transcoder exited due to an error.", slinger je de ondertitels uit werkt het prima, ongeacht of de video/audiostream transcoded moeten worden, zowel met als zonder H/W acceleratie.
Ik ben ook niet de enige welke rond die tijd problemen kreeg.
https://www.reddit.com/r/...with_playback_might_be_a/
Het grappige is dat de gebruiker daar in de 1e instantie ook dacht dat het aan het zelfde lag:
As one more thing to try I downgraded my UNRAID server back to 7.0.1 which still made no change in the results.
Ik had m'n Plex container net van de nieuwste update voorzien, en daarna het OS zelf. Uiteraard ging het precies toen stuk, en dacht ik dat het aan de OS update lag.
Er zijn wel meer topics te vinden, maar daar heb ik destijds geen lijst van gemaakt. De eindconclusie was bij elke een downgrade van PMS.
De 2e server welke ik beheer vertoonde dit probleem in de 1e instantie niet, totdat ik ook daar Plex een maandje geleden een update gaf en plots dezelfde problemen kreeg. Ook daar was zonder verder ook maar iets te doen een downgrade de enige manier om het weer werkend te krijgen.
Windows/iOS/Android app en de webversie hebben geen enkel probleem, ook niet bij conversions. Maar een tweetal LG TV's en een Samsung TV weigeren compleet dienst zodra je de ondertitels aan zet. SRT, SSA, ingebakken, los of gedownload via Plex zelf maakt ook geen drol uit. Als de TV van mening is dat de subs ingebakken moeten worden gaat het fout.
Ongetwijfeld zal het aan de combinatie unRAID + Plex liggen. Desalniettemin was dit voorheen geen probleem. Vanavond of morgen zal ik eens kijken of het inmiddels wel weer werkt, de laatste keer dat ik een poging waagde met de meest recente versie is inmiddels een maand geleden.
[
Voor 10% gewijzigd door
D4NG3R op 15-08-2025 19:55
]