Dat is allemaal persoonlijke voorkeur, de meestvoorkomende reacties die ik hoor van gebruikers die de switch van Plex naar JF en dan evt weer terug. (Voordat dit een flamewar word, dit zijn reacties die ik zie op verschillende communities)Farabi schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 18:10:
zijn er situaties wanneer jullie overschakelen naar jellyfin? ik lees dat het hardware transcoding daar gratis is? wat doet het allemaal beter?
- Plex werkt out of the box geen plugins nodig, geen reverse proxy nodig zodat andere op jouw media server kunnen komen of jij zelf als je niet thuis bent en gebruik wilt maken van je media server.
- JF gebruikt meer resources
- JF heeft beperkte clients (media speler) op je gebruikte devices (TV, streaming box)
- JF clients zijn vaak niet meer dan een webbrowser in een shell
- JF admin panel ziet er uit als windows ME
- JF heeft op sommige clients/devices problemen met releases die DV HDR10/+, waar met plex het gewoon werkt zonder problemen.
Hardware transcoding heb je met plex als je plex pass hebt, word gebruikt als je media hebt wat niet direct afgespeelt kan worden.Farabi schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 19:08:
[...]
Hoe belangrijk is hardware transcode precies? Is dit iets waar je altijd baat mee hebt? Hoe is de werking precies?
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
:strip_exif()/f/image/7Mbi7Mb5kvqiYaBvAuAGzMki.png?f=user_large)
/f/image/AgZXE6anBn4jC8lA4PgktC1Q.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ZQ4FAO29KkPdBCqhja6VXBdb.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/r8VFrKNKywfXZk983L2ErU0T.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pXgUxORF2pzW5XwfKJ0PeqRH.png?f=user_large)