• Toml83
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 15-10 10:04
Welke samsung TV heb je?
Bij een oude Samsung TV had ik last van haperingen op surround geluid, zowel via HDMI als Optisch.
Met andere woorden, TV kon het niet aan.
Destijds overgegaan tot een mede8er en alles ging prima.

Heb nu een 2020 model met een samsung soundbar met rears en alles werkt prima.
Ik neem aan dat je de geluidinstellingen (van je tv) heb gecontroleerd wanneer je in plex zit. En deze op automatisch dan wel dolby digital hebt staan.
Nieuwe funding ronde voor Plex van 50 miljoen dollar. Dit komt bovenop de 15 miljoen die ze in 2014 en 2010 hebben opgehaald. Persbericht: https://www.plex.tv/blog/one-giant-step-for-plex-kind/ en artikel op Techcrunch: https://techcrunch.com/20...ted-streaming-expansions/

Wat ik gemist heb eerder is dat ze ook bezig zijn met een videoabonnement, huren en kopen van video en een manier om andere streaming abonnement te integreren in Plex. Klinkt voor mij toch beetje als teveel hooi op de vork want ze willen Netflix + iTunes Store + JustWatch gids + Kodi zijn.

[Voor 53% gewijzigd door Jelv op 14-04-2021 15:34]

• jdwrist
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 15-10 13:28

jdwrist

En het antwoord is koekje

Is er nog enige mogelijkheid om Plex op een Synology DS413 te installeren? Of dat er een workaround is om het weer te kunnen installeren.

Dit oude beestje draait op DSM 6.2.4-25556

[Voor 20% gewijzigd door jdwrist op 23-04-2021 19:03]

Live youre Life and Enjoy every Day

• Toml83
jdwrist schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:55:
Is er nog enige mogelijkheid om Plex op een Synology DS413 te installeren? Of dat er een workaround is om het weer te kunnen installeren.

Ja, dat zou gewoon moeten kunnen.
Ik draai zelf de nieuwste versie op een 412+.

Er staat nog een plex versie in de synocommunity (oude versie).
Kun je even controleren of het werkt. In de webbrowser van plex staat rechtsbovenin een pijltje waar wordt aangegeven dat er een update is. Download deze en in je synology diskstation onder je packages --> plex --> handmatig installeren.

• Dennis0162
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 15-10 14:10
jdwrist schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:55:

Misschien een open deur maar heb je niet de mogelijkheid om het in een docker container te installeren?
https://hub.docker.com/r/linuxserver/plex

• jdwrist
  • Laatst online: 15-10 13:28

jdwrist

En het antwoord is koekje

Toml83 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:26:
[...]

Ja, dat zou gewoon moeten kunnen.
Ik draai zelf de nieuwste versie op een 412+.

Er staat nog een plex versie in de synocommunity (oude versie).
Kun je even controleren of het werkt. In de webbrowser van plex staat rechtsbovenin een pijltje waar wordt aangegeven dat er een update is. Download deze en in je synology diskstation onder je packages --> plex --> handmatig installeren.
Heb je hier toevallig een linkje van. Ik ben zelf de correcte versie nog niet tegen gekomen via mijn zoekopdrachten. Wel een algemene versie maar die deed het niet.
Dennis0162 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:57:
[...]

Misschien een open deur maar heb je niet de mogelijkheid om het in een docker container te installeren?
https://hub.docker.com/r/linuxserver/plex
Met docker heb ik geen ervaring. Is dit hogere wiskunde of ook voor de gemiddelde kenner te behappen?

Edit:

Is er niet voor de DS413 lees ik

Live youre Life and Enjoy every Day

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 00:16
Afgelopen zondag play together of hoe het heet gebruikt en dat werkt prima moet ik zeggen.
Mijn vrouw ander account in laten loggen en ik het hoofd account. Daarna selecteren bij een televisie serie dat je samen wilt kijken en het account wat mee kijkt. Daarna werkt het gewoon goed.

• Toml83
jdwrist schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:41:
[...]

Heb je hier toevallig een linkje van. Ik ben zelf de correcte versie nog niet tegen gekomen via mijn zoekopdrachten. Wel een algemene versie maar die deed het niet.

[...]

Met docker heb ik geen ervaring. Is dit hogere wiskunde of ook voor de gemiddelde kenner te behappen?

Edit:

Is er niet voor de DS413 lees ik
Check anders deze pagina's:

Link1
Link2
info

En anders navraag doen bij Plex en/of synology.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freakster86
  • Laatst online: 18:11
Kan iemand mij zeggen waar Plex de namen van afleveringen vandaan haalt? En hoe je het beste foutieve namen kunt fixen? (afgezien van 'fix match')

Bij mij gaat het fout bij de serie Jiskefet. Seizoen 2, 3 en 4
TVDB: https://www.thetvdb.com/series/jiskefet
TVDB ID: 83658

Seizoen 2 heeft de namen van Seizoen 9
Seizoen 3 heeft de namen van Seizoen 12
Seizoen 4 heeft de namen van Seizoen 8

Een unmatch, match en fix match heeft geen effect. Zowel Plex als Sonarr linken naar bovenstaande TVDB ID. Enige verschil dat ik kan ontdekken: Sonarr heeft overal "TBA" titels in die seizoenen staan, terwijl bij de TVDB er gewoon aflevering namen beschikbaar zijn. Verwijderen van .nfo bestanden (die Sonarr heeft aangemaakt) om vervolgens Plex opnieuw metadata op te laten halen werkt helaas ook niet.

Sonarr haalt namen via api van TVDB en ziet "TBA"?
Plex haalt namen via api van TVDB en ziet verkeerde seizoenen?

:? Iemand hier een idee?

Uiteindelijk lokale media assets voor TV shows uitgeschakeld in Plex. Dat deed het hem.

[Voor 4% gewijzigd door Freakster86 op 08-05-2021 22:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xqlusive83
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 18-09 15:15
Mijn vraag
Ik wil graag 4K remux films kijken via Plex op mijn Sony Bravia TV. Hoe kan ik dit het beste voor elkaar krijgen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Sony Bravia KD65a89
- Glasvezel 500/500 internet KPN
- Plex app op tv

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik was me al een tijdje aan het ergeren aan de internetsnelheid. Bedraad ging hij maar niet boven de Max 95Mbps. Terwijl ik wireless 240Mbps haal (dit is echter geen constante snelheid). Na heel veel proberen keek ik eens in de specs van de tv, wat blijkt: lan aansluiting is 100mbit. Had ik natuurlijk eerder naar moeten kijken.

Draadloos haal ik dus een veel hogere snelheid, maar omdat dit niet constant is blijft hij vaker bufferen tijdens 4K remux films die ik stream via Plex.

Natuurlijk kan ik een lagere kwaliteit gaan kijken maar met alle mogelijkheden om hoger te kijken wil ik dit natuurlijk niet.

Wat is de beste oplossing hiervoor en wat is het goedkoopste beste alternatief? Zou het werken met een dongle?

Ik hoor graag jullie advies.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loveless85
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 22:26
xqlusive83 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:13:
Mijn vraag
Ik wil graag 4K remux films kijken via Plex op mijn Sony Bravia TV. Hoe kan ik dit het beste voor elkaar krijgen?

- Sony Bravia KD65a89
- Plex app op tv

Ik was me al een tijdje aan het ergeren aan de internetsnelheid. Bedraad ging hij maar niet boven de Max 95Mbps. Terwijl ik wireless 240Mbps haal (dit is echter geen constante snelheid). Na heel veel proberen keek ik eens in de specs van de tv, wat blijkt: lan aansluiting is 100mbit. Had ik natuurlijk eerder naar moeten kijken.

Draadloos haal ik dus een veel hogere snelheid, maar omdat dit niet constant is blijft hij vaker bufferen tijdens 4K remux films die ik stream via Plex.

Natuurlijk kan ik een lagere kwaliteit gaan kijken maar met alle mogelijkheden om hoger te kijken wil ik dit natuurlijk niet.

Wat is de beste oplossing hiervoor en wat is het goedkoopste beste alternatief? Zou het werken met een dongle?

Het belangrijkste detail mist ;) Wáár staat je Plex Server, wat voor hardware draait die, etc. etc.

Maar. die 100mbps van je TV kan weleens de bottleneck gaan zijn, al verwacht ik dat de Plex Server ook flink moet stampen als je TV die 4k remux's niet native kan afspelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 15:27
xqlusive83 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:13:
Mijn vraag

- Sony Bravia KD65a89
- Plex app op tv

Je kan beter een streamer hiervoor gebruiken, je hebt hier twee goede opties voor:
- Nvidia shield
- Apple TV

Deze kunnen beide het meeste uit je streams halen.

Ligt eraan wat je liever gebruikt, Android of Apple

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xqlusive83
Loveless85 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:51:
[...]

Het belangrijkste detail mist ;) Wáár staat je Plex Server, wat voor hardware draait die, etc. etc.

Maar. die 100mbps van je TV kan weleens de bottleneck gaan zijn, al verwacht ik dat de Plex Server ook flink moet stampen als je TV die 4k remux's niet native kan afspelen.
Het is een paid server in Duitsland met een 10 Gbit connectie. Op mijn pc krijg ik het makkelijk voor elkaar om de 4K remux content te bekijken.

Apple TV of Nvidia shield heb ik over nagedacht. Maar is meteen weer een investering.
Zou een usb naar gigabit lan connector geen oplossing bieden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16-10 12:13
Wat je ook nog zou kunnen proberen is om Kodi op je TV te installeren en daar vervolgens de Plex plugin in te gebruiken.

Ik heb een Sony android tv uit 2015 en de Plex app werkt daarop dramatisch slecht. Echter, via Kodi met daarin de Plex plugin heb ik tot nu toe zeer weinig problemen om iets te kijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: november 2000
  • Nu online

DeTeraarist

#Boots2Asses

Daftz schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:18:
Wat je ook nog zou kunnen proberen is om Kodi op je TV te installeren en daar vervolgens de Plex plugin in te gebruiken.

Ik heb een Sony android tv uit 2015 en de Plex app werkt daarop dramatisch slecht. Echter, via Kodi met daarin de Plex plugin heb ik tot nu toe zeer weinig problemen om iets te kijken.
Maar dan zit je nog steeds met het 100mbit netwerk en de niet stabiele wifi van de tv.
xqlusive83 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:42:
[...]
Zou een usb naar gigabit lan connector geen oplossing bieden?
Als je TV daar mee om kan gaan is dat wellicht een goedkopere oplossing dan een Nvidia Shield of Apple TV.
Je kan ook nog kijken naar Android Sticks met netwerk aansluiting.
Hier een lijstje met verouderde informatie, maar met een link naar een google spreadsheet met meer recente apparaten.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16-10 12:13
[quote]DeTeraarist schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:35:
[...]

Maar dan zit je nog steeds met het 100mbit netwerk en de niet stabiele wifi van de tv.

[...]

Hier speelt 4K prima af op 100mbit via de Plex plugin in Kodi. Wifi gebruik ik niet op mijn tv.

Een 4K stream heeft toch ongeveer 25mbit nodig?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xqlusive83
Daftz schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:26:
[quote]DeTeraarist schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:35:
[...]

[...]

Hier speelt 4K prima af op 100mbit via de Plex plugin in Kodi. Wifi gebruik ik niet op mijn tv.

Een 4K stream heeft toch ongeveer 25mbit nodig?
Een 4K remux heeft ongeveer 90mbit nodig
Maar ik merk dat ie dat bekabeld niet haalt nu. Kodi installeren en daarop Plex draaien zal niet voor enige verbetering zorgen aangezien die 100mbit aansluiting de bottleneck is.
Begrijp ook niet dat ze nieuwe tv’s nog steeds met een 100mbit aansluiting uitrusten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

xqlusive83 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:11:
[...]
Begrijp ook niet dat ze nieuwe tv’s nog steeds met een 100mbit aansluiting uitrusten.
- goedkopere hardware dus meer winst per tv
- legale streamingdiensten komen vaak amper boven de 30Mbit uit, dus geef gerust een argument waarvoor Brein niet achter u aan komt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xqlusive83
Nou het argument dat een vriend 4K remux met me wilt delen 😉 En zelfgemaakte films in 8k via de Samsung

[Voor 25% gewijzigd door xqlusive83 op 10-05-2021 17:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 22:18

M2M

medicijnman

xqlusive83 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:55:
Nou het argument dat een vriend 4K remux met me wilt delen 😉 En zelfgemaakte films in 8k via de Samsung
Maar als je dat soort (in 2021 termen) absurd hoge bitrate content wil kijken, dan heb je gewoon simpelweg snellere hardware nodig. Desnoods neem je een HDMI kabel van je PC naar de TV, op voorwaarde dat je PC een fatsoenlijke HDMI uitgang heeft en de TV niet al te ver weg staat...

-_-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17:03
Nou ja, absurd hoge bitrate? Sony’s eigen streaming dienst levert ook films af op 80mbit dus zo gek is het niet.

R7 3700X // Corsair H115 RGB // MSI B450 Mortar Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // Corsair Air 540 // MSI RTX2080 Gaming X Trio // Adata XPG 1TB

• Playmaster
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 29-09 22:14
Ik heb een probleem met mijn plex server waar ik niet uitkom. Ik heb het ook gepost op het Plex forum:

https://forums.plex.tv/t/...low-only-on-shield/716905

Maar ik zal het nog kort herhalen.

Ik heb Plex Server op mijn Shield draaien. Vanaf de shield heb ik een mount naar mijn Synology nas en een SSD schijf eraan hangen die ik als internal storage gebruik. Nu wil het zo dat als ik iets afspeel via mijn share dat het zeer lang duurt voordat hij daadwerkelijk gaat spelen (tussen 20 - 40 seconde gemiddeld). Als ik hetzelfde doe vanaf de ssd dan is hij met een paar seconde klaar. Het gaat om direct play zonder transcoding.

In eerste instantie zou je denken dat het aan het netwerk ligt. Dit heb ik op de volgende manieren getest:
- Iperf3 vanaf de Shield naar de nas --> Snelheden boven de 800mbit.
- Plex Media Server geïnstalleerd op mijn laptop. Dezelfde share gebruikt. Snelheden zijn prima en bijna vergelijkbaar met de SSD.

Het spelen vanuit Kodi start overigens direct.

Het lijkt in eerste instantie niet direct aan de share te liggen, maar op een of andere manier iets te maken te hebben met de specifieke installatie op de Shield.

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

PSN: Romiith_666

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis0162
Sinds een tijdje valt het mij op dat ik steeds minder Nederlandse ondertiteling beschikbaar heb bij mijn films en series. Ik gebruik hiervoor Bazarr welke ze automatisch download en lokaal bij de film of serie toevoegt. dat mechanisme werkt nog steeds prima.
in de folder zijn namelijk de Engelse en de Nederlandse ondertiteling beschikbaar. Echter lijkt Plex dit niet meer te zien.

Aan de Agent settings heb ik niks aangepast, hierbij geef ik aan dat local media assets de voorkeur heeft. Al heb ik wel het idee dat hier het een en ander is veranderd, zo lijkt het erop dat de settings die je aanpast niet opgeslagen worden en je ze niet kunt opslaan doordat er geen save knop meer is? 8)7 . Zijn er meer gebruikers die tegen dit probleem aan lopen?

--------------------------------------

Edit: problem solved bleek toch iets niet lekker bij mijn agents settings te zitten :)F

[Voor 8% gewijzigd door Dennis0162 op 28-05-2021 14:12]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23:14
Heb je update library when changes are made Aan staan? of hoe die instelling precies heet.

Bij mij werkt het prima.

• Codeman680
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 03-06 16:52
Dennis0162 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:52:
[i]

Edit: problem solved bleek toch iets niet lekker bij mijn agents settings te zitten :)F
Weet je nog wat je hebt aangepast? Heb hetzelfde probleem. "Spontaan" ziet Plex mijn losse ondertitels niet meer bij de series. :/

• Dennis0162
Codeman680 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:52:
[...]

Weet je nog wat je hebt aangepast? Heb hetzelfde probleem. "Spontaan" ziet Plex mijn losse ondertitels niet meer bij de series. :/
Bij agents de local media assets boven aan gezet voor films en series. Die moeten aangevinkt staan, dat moet je een paar keer controleren want om de een of andere rede houdt hij die setting (het vinkje dus) niet lekker vast.
Daarna scan library files en refresh metadata. Dan zou het weer goed moeten zijn. Als je een grote library hebt kun je dit beter eerst op en film of serie doen om te checken of setting werkt. Succes!

[Voor 3% gewijzigd door Dennis0162 op 03-06-2021 21:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Heeft iemand hier z'n Plexserver ook voor foto en video's ingezet? Zou je hiermee je complete fotocollectie op elk apparaat kunnen laten weergeven? Lijkt me super!
Dan alleen nog de vraag: is er de mogelijkheid om je foto's vanaf je Androidtoestel met Plex op je server te synchroniseren / verplaatsen? Of kan dat beter met zoiets als Photosync?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Basmeg
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 20:49
koelkast schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:58:
Heeft iemand hier z'n Plexserver ook voor foto en video's ingezet? Zou je hiermee je complete fotocollectie op elk apparaat kunnen laten weergeven? Lijkt ……..
Als je Plex draait op een Synology nas gebruik dan de app ‘DS File’ op je android device om je foto’s te synchroniseren.

• rwr_
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 18:36
Ik loop tegen wat problemen aan met remote access. Ik heb een DS220+ waarop Plex via Docker draait. Nu lukt het me wel om alles op mijn smartphone over het thuisnetwerk af te spelen, maar als ik overga op 4g dan krijg ik het nog niet werkend. Ik heb toegang op afstand in Plex aangezet via Port Forwarding. Plex zelf geeft hierbij aan dat het 'volledig beschikbaar buiten thuisnetwerk'. Heb ook port opengezet op m'n FritzBox (7590) en firewall aangepast op de NAS. Als ik kijk naar https://canyouseeme.org/ dan zie ik dat mijn port openstaat. Inloggen in de Plex app lukt ook wel, enkel het afspelen van films (verschillende formats geprobeerd) lukt niet. Foutmelding die ik krijg is: 'Kan media niet afspelen'. Enig idee waarom ik mijn media niet kan afspelen?

• dasystemcheck
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 16-10 21:17
rwr_ schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:08:
Ik loop tegen wat problemen aan met remote access. Ik heb een DS220+ waarop Plex via Docker draait. Nu lukt het me wel om alles op mijn smartphone over het thuisnetwerk af te spelen, maar als ik overga op 4g dan krijg ik het nog niet werkend. Ik heb toegang op afstand in Plex aangezet via Port Forwarding. Plex zelf geeft hierbij aan dat het 'volledig beschikbaar buiten thuisnetwerk'. Heb ook port opengezet op m'n FritzBox (7590) en firewall aangepast op de NAS. Als ik kijk naar https://canyouseeme.org/ dan zie ik dat mijn port openstaat. Inloggen in de Plex app lukt ook wel, enkel het afspelen van films (verschillende formats geprobeerd) lukt niet. Foutmelding die ik krijg is: 'Kan media niet afspelen'. Enig idee waarom ik mijn media niet kan afspelen?
Ik ga er even vanuit dat je een Plex-pass hebt.
Er zijn nog 2 openstaande vragen om goed antwoord te kunnen geven:
- Kan de 220+ hardware decoding aan?
- Kan jou type (welke?) smartphone direct-play ondersteunen of moet de video opnieuw verwerkt worden vanwege de gebruikte video-codec?

Je zou bovenstaande kunnen verifieren door bijv. een laptop met de Plex-app te draaien via de hotspot van je smartphone. In principe zou de Plex-app op een laptop sowieso direct-play zonder reencoding aan moeten kunnen.
Uiteraard wel de video instellingen in de Plex-app (op laptop/smartphone) op 'orgineel' instellen. Standaard staat 't geloof ik op 720p.

...Hopelijk is m'n toelichting begrijpelijk ;)

• rwr_
Ik heb (nog) geen Plex Pass, ik wilde eerst kijken of het lukte om films af te spelen zonder.
Volgens deze site kan 220+ zelfs H.265 10bit aan. Ik las overigens wel op support pagina dat Plex formeel hardware acceleration niet ondersteunt voor Dockerinstanties...

Instellingen staan inderdaad op origineel/maximaal. Ik heb een OnePlus 6t, die op WiFi dus gewoon de bestanden kan afspelen, zie screenshot hieronder.

Goede tip trouwens van hotspot. Ik heb deze even geprobeerd met m'n laptop en dit lukte. Daarmee kan ik een remote access probleem wel afstrepen lijkt me.

Zou de bottleneck wellicht in het netwerk kunnen zitten? Ik heb ook andere films geprobeer die geen 4K zijn, tot 720p (H.264). Ik een afspeellijst gedeeld met een vriend met een LG BX, maar die had hetzelfde probleem als ik op mijn mobiel.

• dasystemcheck
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 16-10 21:17
rwr_ schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:47:
Zou de bottleneck wellicht in het netwerk kunnen zitten? Ik heb ook andere films geprobeer die geen 4K zijn, tot 720p (H.264). Ik een afspeellijst gedeeld met een vriend met een LG BX, maar die had hetzelfde probleem als ik op mijn mobiel.

[Afbeelding]
Ik laat dat even over ter beantwoording van netwerk-kenners... Hoe zit je netwerk (switch, router, modem, Wi-Fi AP) eruit? Een quick test voor de netwerk snelheid van/naar Syno: Vergelijk een 'download' snelheid vanuit de Filestation t.o.v. een standaard netwerkshare (vergelijk mobiel t.o.v. laptop).
Wellicht is dat laatste het snelste om te constateren dat real-time streamen daar een 'knoop' in heeft.
De rest aan brainwaves laat ik aan anderen over ;)

• rwr_
Heb 100mbit bij XS4ALL. Gebruik een Fritz (7590) icm met Ubiquity spul (US8 switch en UAP-AC-Lite).

Vanochtend nog even geprobeerd een 720p H.264 via de Android app over 4G af te spelen, maar dit lukt nog steeds niet. Als ik de logs open, dan zie ik in de Plex Transcoder Statistics dat hij toch moet transcoden.

Onderdeel van de log:

Variant id="c0610a90-b863-4448-83ea-857c8285857d" targetBitrate="32380" context="streaming" sourceVideoCodec="h264" sourceAudioCodec="flac" videoDecision="copy" audioDecision="transcode" protocol="dash" container="mp4" videoCodec="h264" audioCodec="aac" audioChannels="2" transcodeHwRequested="0" transcodeHwFullPipeline="0">
<Media id="5413" videoProfile="high" audioChannels="2" audioCodec="aac" bitrate="15200" container="mp4" duration="7557916" height="1038" optimizedForStreaming="1" protocol="dash" videoCodec="h264" videoFrameRate="24p" videoResolution="720p" width="1720" selected="1">
<Part deepAnalysisVersion="4" id="5415" requiredBandwidths="30790,29119,26093,25273,24496,23719,20368,18622" videoProfile="high" bitrate="15200" container="mp4" duration="7557916" height="1038" optimizedForStreaming="1" protocol="dash" width="1720" decision="transcode" selected="1">
<Stream bitrate="14944" codec="h264" colorPrimaries="bt709" default="1" displayTitle="720p (H.264)" extendedDisplayTitle="720p (H.264)" frameRate="24" height="1038" id="9425" requiredBandwidths="30582,28912,25903,25084,24307,23531,20192,18441" streamType="1" width="1720" decision="copy" location="segments-video" />
<Stream bitrate="256" bitrateMode="vbr" channels="2" codec="aac" default="1" displayTitle="Italiano (FLAC Stereo)" extendedDisplayTitle="Italiano (FLAC Stereo)" id="9426" language="Italiano" languageCode="ita" requiredBandwidths="196,193,193,193,193,193,193,193" selected="1" streamType="2" decision="transcode" location="segments-audio" />

Ik kan er geen chocolade van maken, iemand enig idee waar het probleem in schuilt?

• geenwindows
  • Registratie: november 2015
  • Niet online
@rwr_ basis regel met 4K: transcodeer geen 4K media, de hardware zou het misschien aankunnen (als heb ik mijn twijfel bij de 220+), vast wel met Hardware Transcode. maar de transcoder zelf heeft nog wat bugjes, o.a. kleur verschil.
Uit mijn ervaring heeft Plex soms wel moeite met bepaalde media, al helemaal met gedownloade zut. De Plex media player (zowel voor Windows als de Android app) vind ik allemaal ruk, krijjg er zelf ook geregeld de melding 'kan media niet afspelen', buffers, of alsnog Transcoderen terwijl dit vanuit de server niet gewenst is, etc.
Ik heb 2 externe gebruikers, één zit nog met de windows speler en de anders is voor mij nu aan het kijken hoe de boel verloopt met Kodi met de Plex addon, Tot nu toe gaat het met Kodi beter. Ik zelf gebruik Kodi hier thuis ook en ik ben er stukken blijer mee, valt op dat met Kodi er veel meer als direct-play afspeelt. dan de externe gebruiker met windows. ik zie een hoop allende, Buffers, pauzes, herstarts, transcodeer veranderen etc. 4K is daar al helemaal afgeschreven.

die LG bx klinkt als een SmartTV? zoja, is die bedraad aangesloten of draadloos? als dat laatste is zou ik beginnen met testen met draadje, Draadloos is geen handig middel voor troubleshooten, teveel invloed van buitenaf... daarbij, de socs van smartTV's zijn nou niet echt de snelste, vereisen toch wel vaak transcoderen, en zonder hardware transcode kan de 220+ met 4K media toch best wel zwaar krijgen.

zaken voor troubleshooten:
systeem belasting bekijken tijdens streamen/transcoderen, zowel op de Syno als op de clients (als dit mogelijk is) en evt. ook in de netwerk apparatuur.

Fan van: Unraid. Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jdevries189
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 26-09 22:10
Weet iemand hoe het mogelijk is dat bij twee, qua specs vergelijkbare films, de ene film 'direct stream' ondersteunt van orginele 4k resolutie naar 1080p (Plex app op iOS) en een andere film gaat transcoden? Beiden hebben de HEVC video codecs en ook beiden in MKV container. Alleen de audio codecs is bij de ene EAC3 en bij de andere TrueHD of AC3.

Degene die direct stream ondersteunt:

Codec HEVC
Bitrate 17177 kbps
Bit Depth 10
Chroma Subsampling 4:2:0
Coded Height 2160
Coded Width 3840
Color Primaries bt2020
Color Range tv
Color Space bt2020nc
Color Trc smpte2084
Frame Rate 23.97599983215332 fps
Height 2160
Niveau 5.0
Profiel main 10
Ref Frames 1
Width 3840
Display Title 4K (HEVC Main 10 HDR)
Extended Display Title 4K (HEVC Main 10 HDR)

Codec EAC3
Kanalen 6
Taal English
Audio Channel Layout 5.1(side)
Sampling Rate 48000 Hz
Titel English
Display Title English (EAC3 5.1)
Extended Display Title English (EAC3 5.1)

En degene die dat niet doet:

Codec HEVC
Bitrate 24946 kbps
Taal English
Bit Depth 10
Chroma Subsampling 4:2:0
Coded Height 1608
Coded Width 3840
Color Primaries bt2020
Color Range tv
Color Space bt2020nc
Color Trc smpte2084
Frame Rate 23.97599983215332 fps
Height 1604
Niveau 5.1
Profiel main 10
Ref Frames 1
Titel X-Men.Dark.Phoenix.2019.TrueHD.Atmos.AC3.MULTISUBS.2160p.UHD.HDR.BluRay.x265.HQ-TUSAHD
Width 3840
Display Title 4K (HEVC Main 10 HDR)
Extended Display Title X-Men.Dark.Phoenix.2019.TrueHD.Atmos.AC3.MULTISUBS.2160p.UHD.HDR.BluRay.x265.HQ-TUSAHD (4K HEVC Main 10 HDR)

Codec TRUEHD
Kanalen 8
Taal English
Audio Channel Layout 7.1
Bit Depth 24
Sampling Rate 48000 Hz
Titel English TrueHD Atmos
Display Title English (TRUEHD 7.1)
Extended Display Title English TrueHD Atmos (7.1)

Codec AC3
Kanalen 6
Bitrate 640 kbps
Taal English
Audio Channel Layout 5.1(side)
Sampling Rate 48000 Hz
Titel English AC3
Display Title English (AC3 5.1)
Extended Display Title English AC3 (5.1)

Bij de 2e film heb ik beide audio codecs geprobeerd. In beide gevallen gaat hij transcoden.

En tijdens het afspelen:

De film met direct stream:

Video
4K (HEVC Main 10 HDR)
Direct Stream

Audio
English (EAC3 5.1)
Direct Stream

De film zonder direct stream:

Video
4K (HEVC Main 10 HDR)
1080P (H264)—Transcoderen

Audio
English (AC3 5.1)
AAC—Transcoderen

Ditzelfde direct stream vs transcode issue heb ik trouwens ook wanneer ik deze films afspeel op mijn LG CX (4k) tv met de Plex app.

Ik snap hier werkelijk niks van ;(

Edit: ik ben erachter. De ene film had srt ondertiteling en de andere vobsub. Blijkbaar kan Plex srt er gewoon overheen leggen (oid) en bij vobsub kan dat niet. Maargoed, dat is maar een theorie..

[Voor 8% gewijzigd door jdevries189 op 02-07-2021 23:25]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 17-10 12:55
jdevries189 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 22:54:
Weet iemand hoe het mogelijk is dat bij twee, qua specs vergelijkbare films, de ene film 'direct stream' ondersteunt van orginele 4k resolutie naar 1080p (Plex app op iOS) en een andere film gaat transcoden? Beiden hebben de HEVC video codecs en ook beiden in MKV container. Alleen de audio codecs is bij de ene EAC3 en bij de andere TrueHD of AC3.

Edit: ik ben erachter. De ene film had srt ondertiteling en de andere vobsub. Blijkbaar kan Plex srt er gewoon overheen leggen (oid) en bij vobsub kan dat niet. Maargoed, dat is maar een theorie..
Dat klopt dat ligt inderdaad daar aan, kunt het beste zorgen dat alle subs .srt zijn dan is het altijd goed.
VOBSUB & PGS zijn beiden afbeeldingsgebaseerde tekst onderdelen, srt is gewoon tekst.

Een SHIELD kan dat wel zonder transcoding en sommige andere apparaten heel specifiek ook, maar je kunt beter ervoor zorgen dat je alle subs omzet naar srt.

[Voor 13% gewijzigd door tcviper op 03-07-2021 08:47]

PSNid: tcviper | Steam: Viper | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

• RobbyTown
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 23:22

RobbyTown

Grootmeester

Wat ik mij afvroeg. Wat vinden jullie eigenlijk van de nieuwe 'look & feel' van plex web? De blauwe tint zeg maar.

Naast kleur hebben ze transparante kaders gemaakt. Op een of andere manier vind ik het net wat duidelijker en rustiger ogen dan de bruine look & feel.

[Voor 189% gewijzigd door RobbyTown op 03-07-2021 10:42]

Mijn blog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jdevries189
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 26-09 22:10
tcviper schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 08:46:
[...]
Een SHIELD kan dat wel zonder transcoding en sommige andere apparaten heel specifiek ook, maar je kunt beter ervoor zorgen dat je alle subs omzet naar srt.
Thx. Ik merk idd dat er wel wat verschil zit tussen de verschillende client devices. Op mobiel kan ik bijv. prima een audio transcode doen met srt ondertiteling aan zonder dat er een video transcode plaatsvindt. Als ik datzelfde echter op de tv probeer gaat hij ineens wel de video transcoden. Op zich niet erg maar wel handig om te weten voordat je een film uitzoekt :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• tcviper
jdevries189 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 00:45:
[...]

Thx. Ik merk idd dat er wel wat verschil zit tussen de verschillende client devices. Op mobiel kan ik bijv. prima een audio transcode doen met srt ondertiteling aan zonder dat er een video transcode plaatsvindt. Als ik datzelfde echter op de tv probeer gaat hij ineens wel de video transcoden. Op zich niet erg maar wel handig om te weten voordat je een film uitzoekt :)
Best is altijd om te proberen AC3/DD51 audio, SRT subs en MKV (h264/h265) als bestand, dat brengt de meeste compatibiliteit 😉

[Voor 3% gewijzigd door tcviper op 04-07-2021 08:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 22:17
Meer mensen met problemen met de Plex speler app op de Xbox Series X? Video's die op andere apparaten probleemloos afspelen stotteren als de malle, zelfs als ze niet getranscodeerd worden, audio wordt niet lekker afgespeeld en bij albums waarbij de nummers in elkaar overlopen is het switchen van nummer heel erg hoorbaar met een lange stilte en meer van die dingen.
Plex al een keer volledig opnieuw geïnstalleerd, maar dat heeft niet mogen baten.

Ik heb nu maar een work-around met Kodi en een autostart van de Plex add-on, en die doet werkelijk alles perfect, dus het ligt duidelijk niet aan de afspeelcapaciteiten van de Xbox zelf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15-10 14:19
EDIT schreef op zondag 4 juli 2021 @ 08:30:
Meer mensen met problemen met de Plex speler app op de Xbox Series X? Video's die op andere apparaten probleemloos afspelen stotteren als de malle, zelfs als ze niet getranscodeerd worden, audio wordt niet lekker afgespeeld en bij albums waarbij de nummers in elkaar overlopen is het switchen van nummer heel erg hoorbaar met een lange stilte en meer van die dingen.
Plex al een keer volledig opnieuw geïnstalleerd, maar dat heeft niet mogen baten.

Ik heb nu maar een work-around met Kodi en een autostart van de Plex add-on, en die doet werkelijk alles perfect, dus het ligt duidelijk niet aan de afspeelcapaciteiten van de Xbox zelf.
Dit is eigenlijk de enige app die altijd goed werkt bij mij, plex op de series X.
De android app op de TV doet het vaak niet of geeft artifacts.

• bartburg
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 13-09 20:49
Ik ben aan het kijken naar een plex media server en twijfel tussen een synology ds220+ en een nvidia shield pro. Iemand ervaring met 1 van 2 of beide?

• roeleboel
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

bartburg schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:47:
Ik ben aan het kijken naar een plex media server en twijfel tussen een synology ds220+ en een nvidia shield pro. Iemand ervaring met 1 van 2 of beide?
Sinds letterlijk enkele dagen :) (einde 2020 de shield pro 2019 uitgetest maar teruggestuurd, wegens 'net niet' wat ik wou hebben - en ondertussen 2 weken de ds220+ in huis)

* de shield pro is heel handig als je enkel plex-server zoekt, verbruikt heel weinig stroom en is meteen media speler (dus netflix/disney+/prime/... kan meteen allemaal).
Nadeel is dat er blijkbaar sinds kort reclames in het mediaspeler gedeelte zitten (net zoals bij de nieuwe google chromecast) en hij heeft intern maar 16GB opslag, wat heel weinig is voor de plex-database (dus nog afgezonderd van de mediafiles), een extra disk voor de plex-database (een ssd als je een beetje van een vlotte ervaring houdt), en een aparte disk voor media-storage is eigenlijk zo goed als vereist (media mag ook in het netwerk staan, maar af en toe kan dat problemen geven, zeker als je niet met vaste ip's werkt ga je je haren uittrekken af en toe).

* de nas is handig als plex-server, maar mist uiteraard het mediaspeler deel, dat moet je dus nog apart zorgen. stroomverbruik idle ligt een tikje hoger dan de shield pro, maar hij kan dan ook een heel pak meer (als nas dan): via (oa) docker kan je een hoop extra dingen draaien op de 220+, maar let wel op dat je hem hiet te zwaar belast, want dan gaat je plex-server mogelijk wat cpu/ram/disk-snelheid te kort komen, wat dan weer irriterend kan zijn bij afspelen. (draai je bv nzbget/sabnzbd er naast, pauzeer die dan bijvoorbeeld automatisch iedere avond van 20u tot je gaat slapen of zo - met wat scripting kan je heel ver raken, zeker als je dat gaat koppelen aan een home assistant of zo, maar dat is offtopic voor hier)

Beiden doen hardware-transcoding, al moet je voor de nas dan nog een plex-pass hebben, bij de nvidia is dat niet apart nodig.
Plex-server versie loopt op de shield vaak een beetje achter.

Wil je enkel plex+mediaspeler met niet te veel onderhoud (maar ook minder mogelijkheden) -> ga voor de shield
Is het nas-gedeelte belangrijk/handig? -> ga voor de ds220+

Qua budget:
hou er bij de shield rekening mee dat je best een extra ssd (en dus ook een usb-enclosure) er bij haalt als je een wat grotere media-disk hebt en toch een vlotte ervaring wil. Dan schelen ze niet meer zo heel veel. (usb stick zou ik persoonlijk niet doen aangezien de plex-database gigantisch veel kleine files zijn met heel veel schrijf-acties - voor een usb-stick die daar goed mee overweg kan heb je ook een kleine ssd+enclosure)

Persoonlijke keuze: zonder twijfel de ds220+.

• bartburg
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 13-09 20:49
roeleboel schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 19:01:
[...]

Sinds letterlijk enkele dagen :) (einde 2020 de shield pro 2019 uitgetest maar teruggestuurd, wegens 'net niet' wat ik wou hebben - en ondertussen 2 weken de ds220+ in huis)

* de shield pro is heel handig als je enkel plex-server zoekt, verbruikt heel weinig stroom en is meteen media speler (dus netflix/disney+/prime/... kan meteen allemaal).
Nadeel is dat er blijkbaar sinds kort reclames in het mediaspeler gedeelte zitten (net zoals bij de nieuwe google chromecast) en hij heeft intern maar 16GB opslag, wat heel weinig is voor de plex-database (dus nog afgezonderd van de mediafiles), een extra disk voor de plex-database (een ssd als je een beetje van een vlotte ervaring houdt), en een aparte disk voor media-storage is eigenlijk zo goed als vereist (media mag ook in het netwerk staan, maar af en toe kan dat problemen geven, zeker als je niet met vaste ip's werkt ga je je haren uittrekken af en toe).

* de nas is handig als plex-server, maar mist uiteraard het mediaspeler deel, dat moet je dus nog apart zorgen. stroomverbruik idle ligt een tikje hoger dan de shield pro, maar hij kan dan ook een heel pak meer (als nas dan): via (oa) docker kan je een hoop extra dingen draaien op de 220+, maar let wel op dat je hem hiet te zwaar belast, want dan gaat je plex-server mogelijk wat cpu/ram/disk-snelheid te kort komen, wat dan weer irriterend kan zijn bij afspelen. (draai je bv nzbget/sabnzbd er naast, pauzeer die dan bijvoorbeeld automatisch iedere avond van 20u tot je gaat slapen of zo - met wat scripting kan je heel ver raken, zeker als je dat gaat koppelen aan een home assistant of zo, maar dat is offtopic voor hier)

Beiden doen hardware-transcoding, al moet je voor de nas dan nog een plex-pass hebben, bij de nvidia is dat niet apart nodig.
Plex-server versie loopt op de shield vaak een beetje achter.

Wil je enkel plex+mediaspeler met niet te veel onderhoud (maar ook minder mogelijkheden) -> ga voor de shield
Is het nas-gedeelte belangrijk/handig? -> ga voor de ds220+

Qua budget:
hou er bij de shield rekening mee dat je best een extra ssd (en dus ook een usb-enclosure) er bij haalt als je een wat grotere media-disk hebt en toch een vlotte ervaring wil. Dan schelen ze niet meer zo heel veel. (usb stick zou ik persoonlijk niet doen aangezien de plex-database gigantisch veel kleine files zijn met heel veel schrijf-acties - voor een usb-stick die daar goed mee overweg kan heb je ook een kleine ssd+enclosure)

Persoonlijke keuze: zonder twijfel de ds220+.
Tnx heel duidelijk blijf het een moeilijke keuze vinden, maar neig wel naar de ds220+ want de plex app van de lg televisie die ik heb werkt goed heb dus alleen een plex server nodig

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
Voor degene die problemen ondervinden met Plex...

De redirect dns servers liggen eruit...

https://status.plex.tv/?utm_source=embed

//Edit: lijkt sinds vanacht allemaal terug te werken (apps Enzo)

[Voor 39% gewijzigd door SadisticPanda op 19-07-2021 09:22]

• Chinoto88
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 03-10 18:59
Beste Tweakers,

Op het moment draait Plex server op een normale desktop PC in huis. Wanneer ik een film/serie stream via de Plex Android TV app op mijn Philips 55PUS7181/12 welke een afwijkende 5.1 codec gebruikt dan EAC3/AC3 zoals DTS dan speelt die in stereo af via mijn Samsung Soundbar HW-Q80R met Wireless rear speakers SWA-9100S. Stream ik dezelfde film/serie met de ingebouwde chromecast op de tv vanaf de Plex app op mijn mobiel dan speelt die wel in 5.1 af. Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Milzor
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 18:48
bartburg schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:47:
Ik zit momenteel met precies dezelfde struggle. Ik neig naar beide aanschaffen omdat ik mijn media via plex server ook wil delen met wat vrienden en er waarschijnlijk veel transcoding gedaan moet worden. Daarnaast heb ik ook opslag nodig voor mijn media wat dus weer niet op een shield kan.

Ik maak ook nog gebruik van homeassistant wat ik momenteel op een Pi heb draaien. Hiervoor zou ik dan ook weer de DS220+ kunnen gebruiken.

Alternatief is zelf iets bouwen, maar prijzen voor CPU + GPU liggen vrij hoog en de eenvoud van shield icm plex is wel echt een +. Twijfel twijfel.

[Voor 9% gewijzigd door Milzor op 25-07-2021 22:35]

• Bongoarnhem
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15:49
Milzor schreef op zondag 25 juli 2021 @ 22:33:
[...]

Ik zit momenteel met precies dezelfde struggle. Ik neig naar beide aanschaffen omdat ik mijn media via plex server ook wil delen met wat vrienden en er waarschijnlijk veel transcoding gedaan moet worden. Daarnaast heb ik ook opslag nodig voor mijn media wat dus weer niet op een shield kan.

Ik maak ook nog gebruik van homeassistant wat ik momenteel op een Pi heb draaien. Hiervoor zou ik dan ook weer de DS220+ kunnen gebruiken.

Alternatief is zelf iets bouwen, maar prijzen voor CPU + GPU liggen vrij hoog en de eenvoud van shield icm plex is wel echt een +. Twijfel twijfel.
Als je de mogelijkheid hebt zou ik zeker en en doen. Een synology is gigantisch veel zijdig en een Shield is echt een perfecte mediaspeler die ook nog eens gebruiksvriendelijk is.

• Dennis0162
Bongoarnhem schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:14:
[...]

Als je de mogelijkheid hebt zou ik zeker en en doen. Een synology is gigantisch veel zijdig en een Shield is echt een perfecte mediaspeler die ook nog eens gebruiksvriendelijk is.
Ik zou eerst eens beginnen met de de 220+. Ik heb zelf een 218+ en sinds dat ik hardware transcoding goed werkend hebben en alles in docker containers heb draaien heb ik geen enkel moment meer gehad dat het niet soepel afspeelde. Zelfs als een aantal mensen tegelijk afspeelde.

• Matey
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 22:11
Nog mensen die problemen ondervinden met Plex?

Ik speel lokaal af via Infuse op een Apple TV en het loopt voor geen meter. Heb de server reeds een update gegeven en herstart, internet bekeken en Apple TV ook heropgestart.

Enige wat ik me kan voorstellen is problemen bij Plex zelf of m’n internet thuis die problemen geeft. Speedtests zijn in orde.

• TRaSH
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 18:10

TRaSH

Koffie ?

Matey schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:08:
Nog mensen die problemen ondervinden met Plex?

..
je verteld eigenlijk niet waar of op wat je je plex server hebt draaien,
als je tautulli zou gebruiken kan je evt kijken waarom het voor geen meter loopt

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• winwiz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 15-10 19:17
Wat is het nut om Infuse te gebruiken als je een Plex server draait? Dan kun je net zo goed Plex uitzetten en rechtstreeks naar de mappen verwijzen....

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

• TRaSH

TRaSH

Koffie ?

omdat apple te beroert is om te betalen voor de truehd licensie en als je infuse koopt betaal je er indirect ervoor.
En wat ik er van begrijp kan je plex als back end gebruiken met infuse, en je schijnt wat minder playback issues te hebben als je infuse gebruikt, beetje het zelfde als je kodi gebruikt met plex als back end.
maar dat mag natuurlijk niet van apple

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• EValentino
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
winwiz schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:14:
Wat is het nut om Infuse te gebruiken als je een Plex server draait? Dan kun je net zo goed Plex uitzetten en rechtstreeks naar de mappen verwijzen....
Ik zou het alleen al doen omdat hij dan op meerdere devices onthoudt waar ik gebleven was, héérlijke functie :)

• TheVMaster
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:09

TheVMaster

Moderator WOS
TRaSH schreef op Sunday 1 August 2021 @ 14:31:
omdat apple te beroert is om te betalen voor de truehd licensie en als je infuse koopt betaal je er indirect ervoor.
En wat ik er van begrijp kan je plex als back end gebruiken met infuse, en je schijnt wat minder playback issues te hebben als je infuse gebruikt, beetje het zelfde als je kodi gebruikt met plex als back end.
maar dat mag natuurlijk niet van apple
Suggereer je nu dat je met Infuse wel TrueHD audio hebt op een ATV? Volgens mij heb ik bij zowel Infuse als Plex in beide gevallen geen TrueHD via mijn Atmos soundbar. Of is dit recentelijk gewijzigd?

• TRaSH

TRaSH

Koffie ?

https://community.firecor...uehd-sound-tracks/17384/4

Soort van.
Infuse does support DTS-HD MA and TrueHD, and the full lossless audio will be sent to your receiver as LPCM.
Het blijft een beperkt apparaat en alleen interest als je al in de apple eco bubble zit, en dan zal je wel gewend zijn aan de beperkingen van een apple.

Maar veel mensen die een apple device hebben gebruiken infuse met plex als backend om afspeel problemen te verminderen.

Bron = Discord plex en radarr

• tcviper
EValentino schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 14:34:
[...]

Ik zou het alleen al doen omdat hij dan op meerdere devices onthoudt waar ik gebleven was, héérlijke functie :)
Juist gebruik zelf ook infuse icm appletv en plex als server, ideaal speelt alles direct af en snel en de play states zijn er waar nodig ook op andere clients.

• TRaSH

TRaSH

Koffie ?

tcviper schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:34:
[...]
play states zijn er waar nodig ook op andere clients.
Dat doet Plex native al.

• Tweakmans
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 16-10 17:41
Heeft iemand dit toevallig al opgemerkt?

Je kunt in Plex ook een soort van dynamische collecties maken, bijvoorbeeld op basis van regisseur, acteur, studio, etc. Een van de mogelijkheden is ook op basis van labels. Maar ik krijg geen enkele van de bestaande labels te zien om uit te filteren.

Als ik bijvoorbeeld regisseur kies, krijg ik wel waarden in het drop-down menu:

Zou dit een bug kunnen zijn? (Ik heb Version 1.23.6.4881)

• RobbyTown

RobbyTown

Grootmeester

Tweakmans schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:07:
Heeft iemand dit toevallig al opgemerkt?

Je kunt in Plex ook een soort van dynamische collecties maken, bijvoorbeeld op basis van regisseur, acteur, studio, etc. Een van de mogelijkheden is ook op basis van labels. Maar ik krijg geen enkele van de bestaande labels te zien om uit te filteren.

[Afbeelding]

Als ik bijvoorbeeld regisseur kies, krijg ik wel waarden in het drop-down menu:

[Afbeelding]

Zou dit een bug kunnen zijn? (Ik heb Version 1.23.6.4881)
Die labels op screenshot 1 zijn je eigen labels.

Kies een film en dan bewerken "Delen met andere" dat veld labels is van screenshot 1 ;)

Mijn blog

• Tweakmans
RobbyTown schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:23:
Die labels op screenshot 1 zijn je eigen labels.

Kies een film en dan bewerken "Delen met andere" dat veld labels is van screenshot 1 ;)
Als ik een film bewerk, had ik onder "labels" bij "collecties" iets toegevoegd als test, maar dat vind ik dus niet terug bij het filteren. Waar jij naar verwijst zie ik niet meteen. Is dat misschien enkel iets voor Plex Pass owners?

• RobbyTown

RobbyTown

Grootmeester

Tweakmans schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:30:
[...]

Als ik een film bewerk, had ik onder "labels" bij "collecties" iets toegevoegd als test, maar dat vind ik dus niet terug bij het filteren. Waar jij naar verwijst zie ik niet meteen. Is dat misschien enkel iets voor Plex Pass owners?

[Afbeelding]
Lijkt idd een Plex Pass ding, dat veld is voor screenshot 1 van jou.

Kleine tip. Collectie kun je laten vullen scheelt bergen werk :)

[Voor 16% gewijzigd door RobbyTown op 04-08-2021 22:52]

Mijn blog

• Tweakmans
RobbyTown schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:48:
Lijkt idd een Plex Pass ding, dat veld is voor screenshot 1.
[Afbeelding]

Kleine tip. Collectie kun je laten vullen scheelt bergen werk :)
Ja, bij de meeste collecties vult ie automatisch iets in, maar ik wilde zelf een aantal random films in een collectie gooien. Ik zal er wel iets anders op vinden dan. Bedankt voor de tips!

• RobbyTown

RobbyTown

Grootmeester

Tweakmans schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:53:
[...]

Ja, bij de meeste collecties vult ie automatisch iets in, maar ik wilde zelf een aantal random films in een collectie gooien. Ik zal er wel iets anders op vinden dan. Bedankt voor de tips!
Uhm geen idee wat je plan precies is maar je kunt inderdaad zelfs wat typen bij collectie label/veld maar je kunt dan toch filteren op collectie en dan selecteer je zelf bedachte collectie naam?

Mijn blog

• Tweakmans
RobbyTown schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 23:17:
Uhm geen idee wat je plan precies is maar je kunt inderdaad zelfs wat typen bij collectie label/veld maar je kunt dan toch filteren op collectie en dan selecteer je zelf bedachte collectie naam?
Klopt, ik ga dat als workaround gebruiken. Ik dacht eerst gewoon alles aan een afspeellijst toe te voegen, want die kun je snel bereiken via de zijbalk. Het nadeel is dat, als je via de client op de tv een film selecteert, die meteen begint af te spelen... in plaats van info over de plot etc te laten zien. Zal wel eigen aan een afspeellijst zijn.

Bij collecties is dat niet zo, dus dat lijkt een beter alternatief. Helaas kun je die dan weer niet pinnen (is op het eerste gezicht ook enkel weggelegd voor Plex Pass owners.) Concreet: ik wilde het mijn moeder zo eenvoudig mogelijk maken om haar films te kunnen bekijken, maar dan zal ik gewoon iets meer stappen moet uitleggen. Het is geen rocket science, maar minder is altijd beter.

Bedankt voor het meedenken, in elk geval. :)

• RobbyTown

RobbyTown

Grootmeester

Tweakmans schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 12:35:
[...]

Klopt, ik ga dat als workaround gebruiken. Ik dacht eerst gewoon alles aan een afspeellijst toe te voegen, want die kun je snel bereiken via de zijbalk. Het nadeel is dat, als je via de client op de tv een film selecteert, die meteen begint af te spelen... in plaats van info over de plot etc te laten zien. Zal wel eigen aan een afspeellijst zijn.

Bij collecties is dat niet zo, dus dat lijkt een beter alternatief. Helaas kun je die dan weer niet pinnen (is op het eerste gezicht ook enkel weggelegd voor Plex Pass owners.) Concreet: ik wilde het mijn moeder zo eenvoudig mogelijk maken om haar films te kunnen bekijken, maar dan zal ik gewoon iets meer stappen moet uitleggen. Het is geen rocket science, maar minder is altijd beter.

Mocht jij Plex Pass hebben of willen :9 dan kun je mams 'gratis' plexpass geven (of deelt de kosten :P) via Thuisgebruikers ipv Vrienden ;).

Mijn blog

• SadisticPanda
  • Niet online
Tweakmans schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 12:35:
[...]

Waarom maak je geen aparte account voor je moeder en deel je je library met haar. Deed ik ook voor ik plex pass had.

Had ze eigen account zodat ze gewoon haar dingen kon zien. Desnoods maak je aparte map aan op je server meer daarin alle content die ze mag zien als je library niet volledig moeder vriendelijk is.

Als ze met netflix kan werken, dan kan ze dat met plex ook ^^

• Henkhuppelschot
  • Laatst online: 15-10 15:40
Ik kan in Plex mij foto's niet meer zien, als ik de map (opnieuw) deel dan blijft de bibliotheek ook leeg.
Als ik een aantal foto mappen kopieer naar de map films en deze vervolgens selecteer, dan ziet hij de foto mappen wel.

De instellingen voor de "video' en de 'Photo' map staan gelijk qua rechten, zowel voor lokaal als voor systeem interne gebruikers.

Iemand een idee waar ik moet zoeken?

• Farabi
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
goed, ik ben een nieuwe plex gebruiker. ik heb de app geinstalleerd op mijn windows pc. ik probeer nu een beetje uit te zoeken hoe en wat. maar ik kom niet ver. ik wil een bestand uploaden, maar waar doe ik dit precies?

ik kom niet heel ver in google.

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Farabi schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 20:46:
goed, ik ben een nieuwe plex gebruiker. ik heb de app geinstalleerd op mijn windows pc. ik probeer nu een beetje uit te zoeken hoe en wat. maar ik kom niet ver. ik wil een bestand uploaden, maar waar doe ik dit precies?

Je hebt de OP wel gelezen natuurlijk? Waar draait je server, ook op die Windows pc? Op een NAS?.. .. ?

• RobbyTown

RobbyTown

Grootmeester

goed, ik ben een nieuwe plex gebruiker.
Welkom!
ik heb de app geinstalleerd op mijn windows pc.
Een app op Windows?
ik probeer nu een beetje uit te zoeken hoe en wat. maar ik kom niet ver.
Wat zoek je uit? Waar loop je op vast?
ik wil een bestand uploaden, maar waar doe ik dit precies?
Bestand uploaden kan niet echt. Wel een map uitlezen.
Waarom niet? Waar zoek je op? Wat wil je vinden?

Mijn blog

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 29-09 05:35

1. Installeer de server client op je PC.
2. Installeer de cliënt op je beschikbare apparaten.
3. Beide clients moeten in het zelfde netwerk zitten.
4. Configureer je server client zo in dat die herkenbaar is.
5. In de libary settings moet je de mappen aangeven waar je content zit.

Je kan nu snel kijken.

Dit Is de basis. De rest moet je na controleren of iets meer diepgang zoeken

• ErwinJ
Ik loop de laatste tijd tegen wat afspeel problemen aan betreft X265 (1080P) format.

De ene film doet het wel en de andere weer niet, en ik kan niet ontdekken waar het aan ligt.
Iedere keer de melding van de server is niet krachtig genoeg als ie niet werkt, het betreft het afspelen via Chromecast, Iphone, Ipad over wifi of 4G, of lokaal via de android TV app.

Via de Xbox zijn er 0 problemen dit werkt altijd.
Volgens mij is de server wel krachtig genoeg.

• Sp33dFr34k
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Yep, die bestaat. Kun je gewoon gebruiken als client :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• roeleboel
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

ErwinJ schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:16:
Ik loop de laatste tijd tegen wat afspeel problemen aan betreft X265 (1080P) format.

De ene film doet het wel en de andere weer niet, en ik kan niet ontdekken waar het aan ligt.
Iedere keer de melding van de server is niet krachtig genoeg als ie niet werkt, het betreft het afspelen via Chromecast, Iphone, Ipad over wifi of 4G, of lokaal via de android TV app.

Je geeft wat weinig/geen info over de server, maar ik gok dat het volgende speelt:

x265 is een container encoder en geeft meestal h265 of hevc als codec.
Chromecasts ondersteunen geen h265 maar wel hevc.
Ik gok dus dat je server geen hardware h265 transcoding doet, en daarom het niet aankan.

[Voor 1% gewijzigd door roeleboel op 20-08-2021 13:08. Reden: foutje]

• ErwinJ
roeleboel schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:08:
[...]

Je geeft wat weinig/geen info over de server, maar ik gok dat het volgende speelt:

x265 is een container en heeft meestal h265 of hevc als codec.
Ik gok dus dat je server geen hardware h265 transcoding doet, en daarom het niet aankan.
Het zijn hevc bestanden en de server doet wel HW Transcoding ( ook h265 ) daarom vind ik het raar.
zoals gezegd de ene film in hevc gaat perfect de andere weer niet.

De server is een oude gamepc met een I5 3570K met 8Gb intern en een RX550, het kan zijn dat de processor het probleem is echter verklaard niet waarom de ene wel en de andere niet.

• SadisticPanda
  • Niet online
roeleboel schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:08:
[...]

x265 is een container en heeft meestal h265 of hevc als codec.
X265 is geen container. Mkv en MP4 zijn containers. Hevc/h265 is de standaard en x265 is een encoder...

• TRaSH

TRaSH

Koffie ?

daarnaast zeggen dat het een x265/hevc etc of wat dan ook is zegt totaal niks.
het kan een micro encode zijn van nog geen GB of een 4k remux van 80 GB.

installeer eens tautulli en kijk eens wat het probleem is, waarom hij moet transcoden, kijk in de plex console logs waarom hij het niet wilt afspelen

• Sharky
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 22:41

Sharky

Skamn Dippy!

theduke1989 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 00:17:
[...]

1. Installeer de server client op je PC.
2. Installeer de cliënt op je beschikbare apparaten.
3. Beide clients moeten in het zelfde netwerk zitten.
4. Configureer je server client zo in dat die herkenbaar is.
5. In de libary settings moet je de mappen aangeven waar je content zit.

Je kan nu snel kijken.

Dit Is de basis. De rest moet je na controleren of iets meer diepgang zoeken
Wellicht is de terminologie veranderd, maar het wordt imho wat verwarrend als je het over een 'server client' hebt. Is server applicatie niet wat duidelijker?

edit:

Met deze guide kan toch iedereen uit de voeten? https://support.plex.tv/a...tart-step-by-step-guides/

[Voor 9% gewijzigd door Sharky op 20-08-2021 10:58]

This too shall pass

• Yarisken
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 00:04
Boys ik heb iets raar voor. Ik ben geen plex specialist, ik gebruik vnl iets anders.

Tijd geleden ben ik is gestoten op een plex server zonder wachtwoord. Heb daar is wat films gekeken en doorgegaan.
Als ik nu inlog op mijn cloud plex account dan staat al die content van die onbeveiligde plex daar nu ook beschikbaar. Raar en vervelend. Iemand enig idee hoe ik die koppeling kan verwijderen ?

• RobbyTown

RobbyTown

Grootmeester

Bijzonder dat je daar nog bij kan. Dacht dat alles al foetsie was.
nieuws: Plex stopt na twee jaar met Cloud-dienst wegens technische problemen

Mijn blog

• Icekiller2k6
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 17:35
@RobbyTown neem aan dat hij gewoon zijn 'plex.tv' login bedoelt.

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

• RobbyTown

RobbyTown

Grootmeester

Icekiller2k6 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 08:33:
@RobbyTown neem aan dat hij gewoon zijn 'plex.tv' login bedoelt.
Dat zou kunnen. Maar die externe server (aangezien @Yarisken zegt : ben ik is gestoten op een plex server zonder wachtwoord) draait dan al een oude versie. Dat onbeveiligd kijken is ook gefixt
RobbyTown in "[Ervaringen] Plex - Deel 3"

Hoe je zonder in te loggen iets beheerd is voor mij dan ook een raadsel. Aangezien het normaal onder Instellingen > Gebruikers & Delen hangt.

Mocht je zelf plex draaien. Dan zie je by default dit (via plex.tv/web en alleen intern en niet van buiten af)

[Voor 6% gewijzigd door RobbyTown op 01-09-2021 09:28]

Mijn blog

• Yarisken
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 00:04
Ik heb pm gestuurd naar Robby.
Ik log aan op https://app.plex.tv/desktop/# met mijn account.
Ik krijg dat ook van geen kanten weg , ofwel is dat gratis content dat plex aanbiedt voor iedereen ...

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Yarisken schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:41:
Ik heb pm gestuurd naar Robby.
Ik log aan op https://app.plex.tv/desktop/# met mijn account.
Ik krijg dat ook van geen kanten weg , ofwel is dat gratis content dat plex aanbiedt voor iedereen ...
Dat gratis spul is er al een poosje hoor 🤔
Gewoon je homescreen aanpassen zodat je dat niet meer ziet. Ten minste, ik vond het maar budget 'rotzooi' 🤷

• ItsNotRudy
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 15:22
ErwinJ schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:16:

Zal vooral liggen aan het formaat van de films. "verkeerde" audio en ondertiteling kunnen ook een transcode triggeren. Vanwege licenties kan Plex niet alle transcoden. Ik vermoed dat de Xbox heel veel formaten zonder transcoden accepteert. Chromecast transcode eigenlijk bijna altijd alles. iPad/iPhone trekken heel veel zonder transcoden, al moet je af en toe wel "Original Quality" handmatig selecteren tijdens het afspelen. Browsers op laptops/desktops moeten vrijwel altijd transcoden.

Op de server:
Windows: Start > typ in: dxdiag > System > Processor
Linux/Mac: Terminal > typ in: cat /proc/cpuinfo | grep 'model name'

Wees je er ook van bewust dat tijdens downloaden/verwerken van media je server ook kan gaan stotteren als de harddisk/netwerkkaart te druk is. Vooral als je enkel wifi als aansluiting hebt of een zwakke up/down kan een flinke torrent of het verplaatsen/importeren van een film/serie je server een tijdje compleet dichttrekken.Wanneer je die problemen hebt, kun je het beste een taakbeheerder aanzetten om te zien wat je CPU of disk aan het doen is.

Op de server:
Windows: Start > typ in: taskmgr.exe
Linux: Terminal > typ in: htop, atop of top
Mac: Activity Manager

Als je "Plex Transcoder" of PlexTranscoder.exe voorbij ziet komen met hoge CPU, dan is je device niet native aan het afspelen, of kan het simpelweg niet. Met een quad core @ 1.50-2.80Ghz kom ik met een hoge kwaliteits serie naar 1080p transcoden al aan dit soort CPU-gebruik, dus het kan wel je server zijn.

[Voor 25% gewijzigd door ItsNotRudy op 06-09-2021 01:32]

• ErwinJ
ItsNotRudy schreef op maandag 6 september 2021 @ 01:13:
[...]

Zal vooral liggen aan het formaat van de films. "verkeerde" audio en ondertiteling kunnen ook een transcode triggeren. Vanwege licenties kan Plex niet alle transcoden. Ik vermoed dat de Xbox heel veel formaten zonder transcoden accepteert. Chromecast transcode eigenlijk bijna altijd alles. iPad/iPhone trekken heel veel zonder transcoden, al moet je af en toe wel "Original Quality" handmatig selecteren tijdens het afspelen. Browsers op laptops/desktops moeten vrijwel altijd transcoden.

Op de server:
Windows: Start > typ in: dxdiag > System > Processor
Linux/Mac: Terminal > typ in: cat /proc/cpuinfo | grep 'model name'

Wees je er ook van bewust dat tijdens downloaden/verwerken van media je server ook kan gaan stotteren als de harddisk/netwerkkaart te druk is. Vooral als je enkel wifi als aansluiting hebt of een zwakke up/down kan een flinke torrent of het verplaatsen/importeren van een film/serie je server een tijdje compleet dichttrekken.Wanneer je die problemen hebt, kun je het beste een taakbeheerder aanzetten om te zien wat je CPU of disk aan het doen is.

Op de server:
Windows: Start > typ in: taskmgr.exe
Linux: Terminal > typ in: htop, atop of top
Mac: Activity Manager

Als je "Plex Transcoder" of PlexTranscoder.exe voorbij ziet komen met hoge CPU, dan is je device niet native aan het afspelen, of kan het simpelweg niet. Met een quad core @ 1.50-2.80Ghz kom ik met een hoge kwaliteits serie naar 1080p transcoden al aan dit soort CPU-gebruik, dus het kan wel je server zijn.
Bedankt voor je uitgebreide uitleg, was ook al op onderzoek uit geweest.

Het blijkt de combo iphone/ipad - chromecast te zijn over de wifi. ( het kan dat deze combo laat mijn server idd te hard werken )
Sluit ik de Xbox aan zijn er minder problemen over de wifi en bedraad helemaal niet.

ps, dit gaat om plex op afstand te streamen dus niet thuis over eigen netwerk.

• ItsNotRudy
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 15:22
Als bedraad of wifi verschil maakt op je meest stabiele platform, ligt het wellicht toch aan je signaal/bereik op locatie? Staat je server in het buitenland? Merk namelijk dat ik op vakantie de hoogste kwaliteit nooit stabiel kan halen, ook al zijn mijn up/down op beide locaties goed genoeg. Daar zal hoge latency wel wat mee te maken hebben.

• Forceflow
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 08-10 18:03
Iemand een idee of je momenteel de Plex Lifetime Pass kan aankopen met wat korting?

• YaYo86
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 16-10 20:17
Forceflow schreef op maandag 6 september 2021 @ 17:54:
Iemand een idee of je momenteel de Plex Lifetime Pass kan aankopen met wat korting?
Ja, rond Black Friday. Heb ik vorig jaar ook gedaan.

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Forceflow schreef op maandag 6 september 2021 @ 17:54:
Nu ;)

https://www.plex.tv/plex-pro-week/

• willem1509
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 11-10 08:16
Ik zag de korting ook voorbij komen en het begint toch te kriebelen om een Plex Pass te kopen, maar iets houd mij tegen in de zin dat het volgens mij voor mijn situatie eigenlijk niet nodig is.

Mijn situatie:
Ik heb een oude mac mini draaien onder mijn televisie met daarop Plex server. Ik heb ook Openplex (ik vind de oude indeling veeel relaxter dan de nieuwe indeling) draaien op de mini om mijn films/series te bekijken en kan heerlijk met m'n apple afstandsbediening Plex openen en besturen.

Ik krijg het alleen niet voor elkaar om het buiten het netwerk draaiend te krijgen. Ik gebruik VPN (NordVPN) maar volgens mij moet dat geen probleem zijn. Ik heb de poort in de router open gezet (32400), maar toch blijft hij zeggen dat er geen verbinding gemaakt kan worden met mijn Plex Media Server.

Nu dacht ik dat het wellicht op te lossen is door een Plex Pass te kopen en dat dit het misschien zou oplossen, maar als ik het goed lees, is dit niet het geval. Ik heb al allerlei fora doorgespit om erachter te komen wat het probleem kan zijn met benadering van buitenaf, maar ik krijg het gewoonweg niet voor elkaar.

Ik ben dus benieuwd wat jullie zouden doen in mijn situatie? Plex Pass kopen en de series (kinderserie) die je zoon wilt zien in de auto lekker downloaden zodat hij kan kijken. Of toch doorgaan met sleutelen en pielen totdat je benadering van buiten het netwerk voor elkaar krijgt?

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 00:16
@willem1509 Ik heb zelf plex pass gekocht voor toen 74 euro denk ik.
Geen idee of ik gebruik maak van alle extra mogelijkheden, maar kon het toen voor mijn carpi plex media server (heb een raspberry pi met een 1TB hdd aangesloten voor de lange ritten zoals een vakantie).
Er was iets waardoor afleveringen maar 1 minuut speelden vanwege dat we geen plex pass hadden. Uiteindelijk is alles geactiveerd met de plex pass en hebben we daar geen problemen mee.

Tegenwoordig heb ik unlimited internet op mijn mobiel en ben ik aan het kijken of ik het gebeuren anders via streamen kan doen voor wat er niet lokaal staat. Mijn telefoon als internet verbinding zeg maar.

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
willem1509 schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:21:
Ik krijg het alleen niet voor elkaar om het buiten het netwerk draaiend te krijgen. Ik gebruik VPN (NordVPN) maar volgens mij moet dat geen probleem zijn. Ik heb de poort in de router open gezet (32400), maar toch blijft hij zeggen dat er geen verbinding gemaakt kan worden met mijn Plex Media Server.

Nu dacht ik dat het wellicht op te lossen is door een Plex Pass te kopen en dat dit het misschien zou oplossen,
Je zal een portforward bij NordVPN moeten instellen, die verbind met je plexserver.
Dan kan je op de VPNport Plex bereiken.

Alleen zie ik niet in waarom je dat zou willen doen ( overhead is enorm )
Makkelijkste ( maar minst veilige ) manier is om port 32400 in je router te forwarden ( desnoods een lukraak gekozen 12345 router ->32400 intern zodat je niet zomaar driveby logins gaat krijgen.

Ik heb plex achter een reverse proxy staan, en het subdomein bij cloudflare onder hun proxy gebracht.
Als je mijn subdomein pingt, krijg je een ipadres van CF en niet mijn thuis IP
Plex moet je inloggen voor je wat te zien krijgt, maar mijn externe gebruikers loggen in op plex.tv met hun account, waar mijn server aangemeld is.
Zelfs als al mijn poorten verder dicht staan, krijgen ze toegang, al is het dan via de proxy van plex ( traag )

In jouw geval denk ik dat het probleem bij NordVPN ligt, en de gebruikte portforward
Als ik hier via AIRvpn een forward aanmaak, kan ik mijn interne server gewoon bereiken op het VPN ipadres ( dyndns van AIR )

• willem1509
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 11-10 08:16
FreshMaker schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:43:
[...]

Je zal een portforward bij NordVPN moeten instellen, die verbind met je plexserver.
Dan kan je op de VPNport Plex bereiken.

Alleen zie ik niet in waarom je dat zou willen doen ( overhead is enorm )
Makkelijkste ( maar minst veilige ) manier is om port 32400 in je router te forwarden ( desnoods een lukraak gekozen 12345 router ->32400 intern zodat je niet zomaar driveby logins gaat krijgen.

Ik heb plex achter een reverse proxy staan, en het subdomein bij cloudflare onder hun proxy gebracht.
Als je mijn subdomein pingt, krijg je een ipadres van CF en niet mijn thuis IP
Plex moet je inloggen voor je wat te zien krijgt, maar mijn externe gebruikers loggen in op plex.tv met hun account, waar mijn server aangemeld is.
Zelfs als al mijn poorten verder dicht staan, krijgen ze toegang, al is het dan via de proxy van plex ( traag )

In jouw geval denk ik dat het probleem bij NordVPN ligt, en de gebruikte portforward
Als ik hier via AIRvpn een forward aanmaak, kan ik mijn interne server gewoon bereiken op het VPN ipadres ( dyndns van AIR )
8)7 |:( Nu je het zegt, voel ik me inderdaad niet echt heel slim hahah. Ik heb me nooit gerealiseerd dat het aan de VPN kan liggen. Als ik VPN uitzet, dan kan ik m'n server namelijk wel gebruiken.. :+ :+

Bedankt! IK ga ermee aan de slag

• herbie7
  • Laatst online: 07-10 09:24
Hallo,

Al tijdje plex niet gebruikt (via RPi) om te streamen maar nu ik het weer wil gebruiken krijg ik het niet meer aan de praat. Aanmelden lukt niet want krijg geen code via plex.tv/pin.

Vermoed dat het iets met verbinding/modem te maken heeft maar ben daar niet zo in thuis. Op utp poort van RPi brandt oranje en groen knippert.

Paar jaar geleden RPi2 aangeschaft en daar Kodi op geïnstalleerd voor het aansturen van Lightberry. Lightberry (ambi variant) werkt nog steeds prima.

Van de zomer ook ander KPN modem v10 gekregen. Denk dat ik daar nog iets moet invullen maar kan niet vinden wat.

Iemand idee?

Oh ja op pc draait Plex Media Server. Films die ik wil streamen naar tv staan ook op pc.

Alvast bedankt

[Voor 6% gewijzigd door herbie7 op 03-10-2021 14:03]

• herbie7
  • Laatst online: 07-10 09:24
In Plex Media Server bij Netwerk het ip adres toegevoegd van Kodi/OpenELEC bij lijst van ip-adressen en netwerken die zijn toegestaan zonder autorisatie en het werkt weer 🤗

Gisteren toch tijdje zitten zoeken... Misschien niet de juiste oplossing maar het werkt nu.

• JoeZuCK
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 21:38

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik heb een probleempje en weet even niet waar ik het moet zoeken. Plex kan bepaalde mp3's niet vinden en add ze niet in de library terwijl de permissions van de map goed staan. Ook de permission van het mp3tje zelf staat op read en write. Ook metadata staat gevuld. Maar Plex pakt het niet op. Album, Artiest . allemaal netjes. Enig idee waar het aan kan liggen?

Edit: lijkt opgelost. Wat heb ik gedaan? Ik heb een map genaamd Muziek met daaronder submappen. Ik heb Plex alleen verwezen naar de map Muziek. In de map muziek staat verder geen muziek. Het is alleen een folder. Ik heb dus voor de proef de map (Flac) waarin het mp3tje stond ook toegevoegd aan Plex en Plex laten rescannen. Nu vindt hij wel het liedje.

Maar de meeste nummers die al in de map Flac stond waren door Plex gescand. Ook toen ik alleen Plex verwees naar de map Muziek. Wat klopt hier niet? Alles onder de map Muziek zou hij toch moeten vinden?

[Voor 43% gewijzigd door JoeZuCK op 06-10-2021 20:15]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Pagina: 1 ... 28 29 30 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee