Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Jelv
  • Registratie: oktober 2005
  • Niet online
Mede-auteur:
  • zerocool82
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 24-02 11:57

zerocool82

Logo Plex

Video: Plex for Android

Inhoud

Plex

Plex organiseert je video's, films, series, muziek en foto's en streamt het naar al je schermen. Het organiseren van je media gebeurt op de Plex Media Server. Deze server stuurt ook de stream aan naar je client. Een client is bijvoorbeeld de web interface of een Plex app voor je smartphone of smart tv. Er is ondersteuning voor bijna alle besturingssystemen, platformen en NAS systemen.

Over het bedrijf
Plex wordt gemaakt door Plex Inc., een Amerikaans bedrijf dat is opgericht in 2009 door Scott Olechowski en Elan Feingold. Volgens Ovum werken er 60 voltijd medewerkers en is de software bij 4,5 miljoen huishoudens actief. Het bedrijf heeft in 2014 10 miljoen dollar Series B financiering opgehaald en is winstgevend. Plex heeft een freemium model en verdiend geld met een betaald abonnement, Plex Pass, en betaalde functionaliteiten in de apps.

Centraal in Plex opstelling staat de Plex Media Server

Screenshots

Plex for Android tablet

Plex Media Player

Plex for iPhone

Plex Web

Functies

• Altijd en overal:
    De meeste besturingssystemen, telefoons, tv's, consoles en NAS systemen worden ondersteund. En je bent altijd bereikbaar via het web. Bekijk de platformen bij downloads.

• Metadata agents:
    Verrijk de metadata van je media met o.a. beschrijvingen, samenvattingen en posters. Uitbreidbaar met onofficiële agents voor bijvoorbeeld ondertitels en specifieke databases.

• Je media staat klaar:
    Recent toegevoegde media staat gelijk voor je klaar. Plex weet ook wat je bekijkt zodat je de draad makkelijk weer kunt oppakken waar je gebleven was.

• SSL:
    De media server is standaard voorzien van een SSL-certificaat.

• Muziek:
    Overal toegankelijk en mooi gepresenteerd. Neemt eenvoudig je iTunes gegevens over.

• Afspeellijsten:
    Met de hand geselecteerd of gebaseerd op stemming, genre, collectie en nog veel meer. Start snel met een iTunes import.

• Foto's:
    Centraal beheren en stream eenvoudig naar al je apparaten.

• Afstandsbediening:
    Gebruik je telefoon als afstandsbediening voor je tv.

• Delen:
    Deel moeiteloos al je media of een gedeelte met andere Plex vrienden.

• Kanalen:
    Stream van online bronnen zoals TED Talks, Vimeo, NPO, NOS, SoundCloud en Twitch of voeg een door fans gemaakt kanaal toe.

• Bekijk later:
    Sla via browser bookmark online video's op om ze in Plex te kunnen streamen.

• DLNA:
    Door de metadata verrijking is Plex zeer geschikt als DLNA-server.
Functies exclusief voor de Plex Pass abonnee
Badge Plex PassDe Plex Pass is het abonnement van Plex wat je enkele voordelen geeft. Dit kost € 4,99 per maand, € 39,99 per jaar of € 149,99 voor onbepaalde tijd. De betaalmethodes via Plex rechtstreeks zijn credit card en PayPal. Via de app stores kan het ook via de in-app aankoop afgenomen worden.
  • Filmtrailers, interviews en extra's:
    Verzamelt automatisch filmtrailers van hoge kwaliteit, interviews en extra's voor films in je bibliotheek.

• Automatisch foto's uploaden:
    Automatisch draadloze synchronisatie van de foto's van je telefoon of tablet.

• Mobile Sync:
    Breng je media met je mee op Android, iOS, Windows of Windows Phone apparaten en geniet ervan offline.

• Cloud Sync:
    Synchroniseer selectief je media naar Bitcasa, Box, Copy, Dropbox of Google Drive voor cloudopslag - en geniet ervan overal waar je een internetverbinding hebt.

• Gracenote muziek agent:
    Automatische afspeellijsten gebaseerd op vergelijkbare nummers of stemming, muziek identificatie voor verbeterde albumkoppeling en premium muziek metadata.

• Vevo muziekvideo's:
    140.000 muziekvideo's automatisch gekoppeld aan je muziek.

• Meerdere gebruikers met Plex Home:
    Maak aangepaste, beheerde accounts aan en beperk de inhoud waar deze gebruikers toegang tot kunnen krijgen.

• Vroegtijdige toegang:
    Krijg als eerste apps. Momenteel voor bijvoorbeeld Xbox, Playstation en tv's.

• Gratis apps:
    Alle apps zijn gratis!

Downloads

Plex is beschikbaar voor vrijwel elk platform. Hieronder een actuele lijst met ondersteunde platformen. Download de actuele versies via: https://plex.tv/downloads.

Plex Media Server
Computer
  • Windows
  • Mac
  • Linux Ubuntu
  • Linux Fedora
  • Linux CentOS
  • FreeBSD
NAS
  • Synology
  • Netgear
  • QNAP
  • unRAID
  • Drobo
  • Asustor
  • Thecus
  • Seagate
  • Western Digital
Plex apps
Verschillende mobiele apparaten

Mobiel
  • Android
  • iOS
  • Windows
Voorbeeld tv opstelling

Computer
  • Windows
  • Mac
  • Linux
  • Embedded (Raspberry Pi2 en Intel NUC)
Verschillende tv apparaten

TV
  • Apple TV
  • Android TV
  • Amazon Fire TV
  • Chromecast
  • Roku TV
  • LG
  • Samsung
  • Sony
  • PlayStation
  • Xbox

Veel gestelde vragen

Waar moet ik beginnen?
Bij de Getting Started handleiding van Plex en deze instructie video:

Wat is het verschil tussen Direct Play, Direct Stream en Transcoding?
Plex heeft de volgende drie mogelijkheden voor het afspelen van media bestanden:

Direct Play
De client kan het bestandstype (bijvoorbeeld mkv, avi etc.) en de daarin zittende video, audio en sub streams, direct afspelen. Het bestand is 100% compatible met de client. De server stuurt het bestand rechtstreeks naar de client zonder hier wijzigingen op door te voeren. Deze optie vraagt bijna niets van de processor van je PMS.

Direct Stream
De client kan niet overweg met het bestandstype, maar wel met de video, audio en sub streams in het bestand. De video en audio tracks worden geëxtraheerd uit het bestand, en worden opgeslagen in een bestandstype waar de client wel mee overweg kan. Dit vindt plaats on-the-fly door de PMS. Deze optie vraagt zeer weinig van de processor van je PMS. Er is tevens geen verlies in videokwaliteit.

Transcoding
De client kan niet overweg met het bestandstype en tevens niet met de video, audio en sub streams in het bestand. De video en audio tracks, evenals het bestandstype, worden omgezet door de PMS. Deze handelingen kunnen bestaan uit het omzetten van de audiostream, omzetten van de videostream, wijzigingen van het formaat van de video indien deze te groot is. De PMS stuurt het bestand vervolgens naar de client. Deze optie vraagt veel van de processor van je PMS.

Wat voor processor heb ik nodig voor de server?
Het zwaarste wat je processor zou moeten kunnen is een bestand transcoden (zie vorige vraag). Hiervoor is een minimale PassMark richtlijn:
  • 1080p/10Mbps: 2000+ PassMark
  • 720p/4Mbps: 1500+ PassMark
Voor de NAS systemen is er een uitgebreid overzicht beschikbaar.

Is er een app voor mijn smart tv?
Samsung
Ja. TV’s uit 2012 en nieuwer. 2010 en 2011 modellen hebben simpelere versie.

Philips
Ja. TV’s met Android TV.

LG
Ja. TV’s uit 2013 en nieuwer met Netcast en webOS (Smart TV Alliance).

Sony
Ja. TV’s uit 2013 en nieuwer met Opera TV Store (Smart TV Alliance) en Android TV.

Toshiba
Ja. TV’s uit 2013 en nieuwer met Cloud TV (Smart TV Alliance).

TiVo
Ja. Uit 2010 en nieuwer.

Vizio
Ja. TV’s uit 2013 en nieuwer.

Akai Nee.
Grundig Nee.
Loewe Nee.
Medion Nee.
ok. Nee.
Panasonic (Firefox OS) Nee.
Salora Nee.

Daarnaast is er ondersteuning voor de Smart TV Alliance-standaard, Roku TV en Android TV. Hierdoor zijn er nog diverse merken die Plex kunnen draaien, maar die worden niet actief ondersteund.

Smart TV Alliance: Panasonic
Android TV: Asus, Philips, Sony
Roku TV: Haier, Hisense, Insignia, JVC, Sharp, TLC

Plex of Kodi?
Beide zijn krachtige oplossingen met uitgebreide instellingen voor Tweakers. Plex is ooit begonnen als fork van Kodi speciaal voor de Mac. Ruwweg heeft Plex iets beperktere functionaliteiten, maar is wel verfijnder uitgewerkt.

Voordelen uniek voor Plex:
  • Client-servermodel
  • Beschikbaar op de meeste platformen
  • Media server eenvoudig bereikbaar via Plex Web met account
  • Gedeeltelijk open source
  • Gezond bedrijf met 60 werknemers
Voordelen uniek voor Kodi:
  • Ondersteuning voor prv en live tv
  • Ondersteuning voor dvd en iso/img
  • Geen account nodig
  • Vele add-ons
  • Volledig open source
  • Non-profit

Links

Officiële links:
https://forums.plex.tv/ - Het Plex forum
https://forums.plex.tv/categories/plex-channels - Als je een kanaal mist kan je hem hier waarschijnlijk vinden.
https://forums.plex.tv/categories/nederlands - Het Nederlandse hoekje op het Plex forum
https://status.plex.tv/ - Status pagina van Plex
YouTube: Plex - YouTube kanaal van Plex

GoT links:
[Plex/Nine] Ervaringen & Discussie - Plex deel 1
[Ervaringen] Plex Media Server - Deel II - Plex deel 2

Voetnoot

3-11-2015 - Het vorige deel was al weer bijna een jaar oud. Tijd voor een nieuw deel! Ik heb gekozen voor meer beeld, tekst en een schoonmaakbeurt in de FAQ. Als je nog wat mist stuur mij gerust een PM!

Lees het GoT beleid voordat je enthousiast je content publiekelijk wilt streamen.

Jelv wijzigde deze reactie 04-11-2015 14:39 (100%)

Nog maar net klaar met de TS en nu al een update: Plex voor Apple TV is uitgekomen! Meer informatie op: https://blog.plex.tv/2015/11/02/plex-on-the-new-apple-tv/ en https://plex.tv/appletv.

Screenshots:

• nielsn
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 10:56
Voor de tweede keer heb ik nu het probleem dat sommige series in één map worden gezet door Plex, deze krijgt dan de naam "\". Wanneer ik de library verwijder en alles op nieuw laat scannen is het weer even opgelost, maar dit is nu dus voor de tweede keer teruggekomen.

In bovenstaande afbeelding is dit te zien.

Heeft iemand van jullie hier een structurele oplossing voor?

• RobbyTown
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 24-02 19:25
Sinds een half jaartje draai ik plex. Erg tevreden. Stukken beter geworden dan jaren terug.

Nu krijg ik echter 1 ding niet voor elkaar.

Sinds kort heb ik uitgevonden hoe ik ondertitel by default op Nederlands krijg. Deze setting heb ik zo draaien op de plex server (die staat op de nas)

Bij mij is nu elke film netjes Nederlands als ondertitel geselecteerd. Vanaf de Android app.

Echter heb mijn pa een eigen account gegeven (ik heb plexpass mijn pa niet, maar zou hier geen effect op hebben) ivm dubbel aansturen en wie wat heeft gezien.

Vanaf de Android app blijft bij mijn pa op ondertiteel geen staan en dien ik elke keer handmatig te selecteren.

Iemand een idee waarom het bij mij wel werkt en bij mijn pa niet?

Waarom heet een ei een ei? Omdat je van de buitenkant niet kan zien of het een hij of een zij is.

• Whatson
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online
quote:
nvidia schreef op zondag 20 maart 2016 @ 01:05:
[...]

Waar kan je dit instellen, heb ik nog niet teruggevonden..
Ergens in je plex client:

• nvidia
  • Laatst online: 29-12-2019
Ik heb een probleem met Plex. Ik heb series waar ik alle afleveringen heb, maar hij zet alle files onder een aflevering terwijl het bij andere series wel perfect werkt. Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Voor de volledigheid, alles werd met Sonarr gedonwload

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• A3-D
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 24-02 22:06
Kan iemand mij adviseren voor de volgende situatie?

Situatie thuis:
  • NAS: Synology DS212+
  • STB: VU+ Solo4K
  • Idevices: iPad Pro 9.7, iPhone 6
  • TV: LG OLED55E6V 4K UHD Premium
Op de NAS staan mijn MKV bestanden, muziek en foto's en Plex leek me ideaal om die als media server te laten fungeren voor al mijn apparaten. Ik heb al gemerkt dat mijn DS212+ niet meer volstaat voor een aantal zaken als het op transcoden aankomt. Die wil ik binnenkort gaan vervangen voor de DS716+II die een stuk betere specificaties heeft.

Op mijn LG SmartTV staan twee apps die ik beiden heb geprobeerd: Xplay en de Plex app. De Plex app bleef hangen nadat ik een MKV selecteerde (mogelijk heeft dat te maken met het feit dat de DS212+ niet meer ondersteund wordt? XPlay daarentegen werkte prima, ik heb alleen het vermoeden dat deze een stuk trager werkt dan via de mediaplayer van LG zelf (die ziet er alleen grafisch dus niet uit, vandaar liever wat trager en een mooie GUI).

Streamen met PMS op mijn NAS naar iDevices werkt nu voor geen meter. Via de Synology app DSVideo werkt het prima (uiteraard heb ik € 4,99 betaald voor de volledige functionaliteit van de Plex app op iOS).

Wat is nu wijsheid? Upgrade van mijn NAS naar een actueler model met betere specs zodat ik daar de laatste versie van PMS op kan draaien? Of is er een beter alternatief waardoor ik PMS vol gas kan gaan gebruiken?

Overigens zie ik LG met WebOS3.0 niet meer staan tussen de compatible apparaten, echter is de app wel in de LG content store te downloaden. Wordt die niet meer ondersteund en moet ik dus uitwijken naar XPlay, of zie ik iets over het hoofd? :?

RiederZon Totaal: 4720 Wp | PVoutput: Team Barendrecht NL zipcode 2990 - 2994

• outlandos
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20-02 22:40
Vanmiddag heb ik de Sub-Zero addon van Plex geïnstalleerd. Werkt allemaal goed, maar nu opeens krijg ik geen cover/posters meer bij nieuwe films. Ik kan me niet herinneren iets in de Agents te hebben veranderd (op Sub-Zero bovenaan zetten na natuurlijk).

Ik heb het nu als volgt:

Is er iets wat ik zou moeten aanvinken en/of van plaats moet veranderen?

En dan nog een vraag aan de Sub-Zero gebruikers hier:

- Is het mogelijk om in te stellen dat Sub-Zero geen subs gaat zoeken/toevoegen als er al subs aanwezig zijn? Want ik heb nu regelmatig dat er al Nederlandse subs in stonden en er nu een external Nederlands aan wordt toegevoegd. Dat heb ik natuurlijk liever niet.

Alvast enorm bedankt voor de eventuele antwoorden! :)

• psyy138
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23-02 14:55

psyy138

blackbulls.nl

Sinds +/- 3 augustus laadt plex geen metadata meer van nieuwe series, het gaat hier dan om nieuwe afleveringen die ik sinds dien heb toegevoegd. Het enige wat ik zie is;

De agent staat goed
Nieuwste plex (pass) server update geinstalleerd
Handmatig verversen heeft geen nut
Bibliotheken bijwerken, database optimaliseren, opschonen bundels ook niet.

Vreemde is ook dat films hier geen last van heeft, echt puur series toegevoegd vanaf 3 augustus dat ik merk.

Iemand enig idee?

(ಠ_ಠ) Psyduck (ಠ_ಠ) | Xiaomi is spulleke ;)

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 10:54

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

quote:
psyy138 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 22:09:
[...]

afleveringen verplaatsen - bibliotheken bijwerken - terug zetten - meta data doet het weer 8)
Dit werkt bij mijn 'issue' dus niet. Heb het bij maar 1 serie 'UnReal'. Sinds een aantal afleveringen ziet hij hem als en 'nieuwe serie'. Hij vind vervolgens geen meta info. De afleveringen staan wel gewoon in dezelfde map als de 'oude' afleveringen en worden automatisch (d.m.v. MediaCenterMaster) voorzien van de juiste naamgeving.

Rara hoe kan dit?

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• psyy138
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23-02 14:55

psyy138

blackbulls.nl

quote:
FREAKJAM schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:51:
[...]

Kopje "Remote access" Zie bijbehorende support pagina (ik moest ook even zoeken).
Ik zie alleen onderstaande;

psyy138 wijzigde deze reactie 04-10-2016 11:58 (24%)

(ಠ_ಠ) Psyduck (ಠ_ಠ) | Xiaomi is spulleke ;)

• Mooya
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 07-11-2019
Dat heb ik ook al gedaan. Ik heb zelfs de exacte Air date verwerkt in de aflevering zelf.
Zo ziet het er uit:

Doorklikken naar de aflevering laat dit zien:

Dus hij haalt wel het goede hoesje op van de aflevering, maar alle info ontbreekt (en hij staat niet in de goede serie map)

Edit: lees net je bijgewerkte reactie. Ik zal de mapnaam eens aanpassen

Mooya wijzigde deze reactie 19-10-2016 14:34 (7%)

• Meneer iCy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 10:49
quote:
svenvang93 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:36:
tZijn er hier mensen met Plex Home ervaring?
Ik zie te kijken om de dit te gaan gebruiken voor het delen van me server.

Situatie:
Ik deel nu me Plex server met me zus die niet meer thuis woont. Zij logt met haar eigen plex account in in de apps. Nu willen me ouders ook plex gaan gebruiken voor de series. Aangezien het steeds in en uit loggen van de juiste accounts (Voor de eigen watched data) niet de mooiste oplossing is, dacht ik hiervoor Plex Home te gebruiken.

Is het ook mogelijk om Plex Home te gebruiken ondanks dat je niet in het zelfde netwerk zit? Dus kan ik voor me zus ook een Plex Home user maken of moet die gewoon zoals nu als vriend verbonden blijven aan de server.
Je kan ook je library sharen met vrienden. Doe ik ook. Dan gebruiken ze hun eigen plex account die jij toegang geeft. Zo kan de kleine vanaf de tablet niet bij de gewone films/series komen en enkel bij de kids stuff :)

Oja, de anderen hoeven niet perse een plex server te hebben draaien.

Te vinden onder instellingen/settings. Dan gebruikers/users en dan de optie friends.

Meneer iCy wijzigde deze reactie 26-10-2016 21:53 (9%)

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Ik probeer een aantal video's die niet in een videodatabase terug te vinden zijn (eigen materiaal) toe te voegen aan Plex. Dit zou kunnen met 'Personal Media' (https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/200265246).

Het lukt me echter niet na het verwijzen van de agent naar de map op mijn NAS waarin de video bestanden staan:

Ik zie de map simpelweg niet in m'n Plex clients. Iemand hier meer succes mee?

\\Edit: Door simpelweg een nieuwe bibliotheek van type 'Home Videos' toe te voegen en daar de map op de NAS op te geven is het gelukt. Staat volgens mij helemaal los van hierboven beschreven 'Personal Media', maar is wel precies wat ik zoek.

JBS wijzigde deze reactie 20-11-2016 22:25 (26%)

• Brik
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 10:48
quote:
Puck schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:48:
[...]

Voor externe toegang zul je poort 32400 in je router moeten forwarden naar de computer die PMS draait. Volgens mij moet dit ook als je via plex.tv inlogt, ook al zit je in je eigen netwerk.

Je kunt anders sowieso in Plex Player apps (TV, telefoon, etc) de oude server verwijden en opnieuw laten scannen, waarschijnlijk is het IP adres veranderd van je server.
Heb ik geprobeerd.
https://tweakers.net/ext/f/JyFYHN54RqpzMb2PF7sV96F9/thumb.jpg

Als ik in server settings bij plex externe toegang aanvink krijg ik de volgende melding
"Je server is ingelogd op Plex maar is onbereikbaar van buiten je netwerk. Meer informatie
Tip: Het lijkt erop dat je server verbonden is met internet via meerdere routers of andere netwerk apparaten. Probeer het direct te verbinden met het hoofd apparaat, of bekijk onze support site voor meer informatie over hulp bij "Double-NAT" scenarios. Lees meer "

Ik weet echter niet zo goed hoe ik dit probleem moet oplossen? En is het wel nodig, ik wil nl alleen binnen mijn eigen netwerk toegang.

• Brik
Ik heb nu het volgende geprobeerd.

Bridge in modem aangezet. In plex settings geeft hij nu ook geen double NAT probleem meer aan.

Verder:
PMS server (PC) statisch ip gegeven.

https://tweakers.net/ext/f/bQwEmiLVZvEobsShtLxNlqKn/thumb.jpg

Klopt dat zo?

Dan kan ik in de modem bij port forwarding geen ip adres opgeven, wel bij virtual servers :?

https://tweakers.net/ext/f/W6JMR5GpbsOIoHPqpWShfp1s/thumb.jpg

Na dit gedaan te hebben stond in plex even dat hij verbonden was mij internet, echter na 1 min sprong alles weer op rood :(

https://tweakers.net/ext/f/9AfmUJ7ZhDM0QA85x2rdF7ZM/thumb.jpg

Wat doe ik fout?

• Brik
quote:
Puck schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:59:
Sowieso zou de server in je lokale netwerk te zien moeten zijn, ook zonder portforwarding (mits "Enable local network discovery (GDM)" aangevinkt staat). Er staat ook niks in de block-list e.d. bij "Network" settings? Alles zit op hetzelfde subnet mask in je netwerk? Al geprobeerd om in je media-players de oude server te verwijderen en opnieuw te scannen?
-GDM staat aan.
- Zie niks geblocked staan.
- Oude server verwijderd op mijn media players, kan nieuwe server niet vinden.....

Na nog wat gepruts staat in een keer op de pc alles op groen:

https://tweakers.net/ext/f/jHvFPcfuWn8RYghu4ECwdrHz/thumb.jpg

Echter lukt het nog steeds niet vanaf een andere player in te loggen ??

En na 3 min staat ie weer op 'niet beschikbaar'

Brik wijzigde deze reactie 08-01-2017 18:14 (21%)

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
quote:
sikman schreef op maandag 10 april 2017 @ 20:02:
@sikman
code:
1
/share/HDA_DATA/.qpkg/PlexMediaServer/Library/Plex\ Media\ Server/Plug-ins

[/quote]

Bedankt, gelukt. Maar de nieuwe kanalen verschijnen niet in de lijst. Volgens de handleiding op de website moet je "enable aperture channel" aanvinken, maar die optie krijg ik niet on de settings->Server->Channels.
En de "restart" optie die de Plex website suggereert is er ook niet meer sinds de laatste update.
Iemand een idee waar de opties in de nieuwe interface te vinden zijn?
Je hebt de nieuwe kanalen toch niet vernaggeld met te kopieren?

in die plugin map: moeten de channels staan in mapjes en onder volgende formaat

"Channelnaam.bundle"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@Domino

https://tweakers.net/ext/f/PKt7o0sOiR7y32bBca69Tpn4/thumb.jpg

Als ik naar film ga en dan dus waar op dit moment alleen frozen staat. Dan krijg ik bij "ontdekken" zo'n rij te zien. Schijnbaar was dit er vroeger niet of iig niet op die manier. Er werd door de server iig gekeken naar leeftijden voor die informatie. Eigenlijk wil ik die balk gewoon weg hebben.
Dit is alleen op de ipad of ios devices voor zover ik kan zien.

Arunia wijzigde deze reactie 28-05-2017 12:15 (8%)

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@TheMystery @Domino
Dit is wat ik tegen kom op die locatie. Al die opties staan uit of zijn voor premium members:

Ga nog wel even verder de instellingen door spitten.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 01-02 17:30
Erg tevreden met Plex. Zeker ook omdat het fijn is dat het op een client/server model werkt in tegenstelling tot Kodi.

Ik weet alleen niet of 450k aan files goed is voor mijn SSD?

20 series, 5 films, muziek-folder, zo groot is mijn bibliotheek niet.

• Psvtje10
  • Registratie: juni 2013
  • Niet online
Wellicht kan iemand mij helpen. Ik gebruik Plex nu al een hele tijd en ik vind het een prachtig programma. Plex draait op mijn PC die films en series mount van mijn NAS. Mijn TV draait op Android TV waar ik de films afspeel via de officiële Plex app. Nu het probleem: bij alle films met DTS audio krijg ik links bovenaan deze melding:
.

Doordat mijn TV geen DTS zou ondersteunen gaat mijn PC heel de film of serie transcoderen. Het gaat om deze TV. Op mijn TV is een surround set aangesloten.

Mijn uiteindelijke vraag is dus hoe ik voorkom dat Plex mijn video's gaat transcoderen vanwege bovenstaande melding. Ligt het aan de instellingen van de server, mijn TV of surroud set?
Plext heeft een nieuw ontwerp van de Plex Media Player beschikbaar gemaakt voor de Plex Pass gebruikers:

Jelv wijzigde deze reactie 25-08-2017 13:31 (7%)

• MadDogMcCree
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 01:30
Dank voor de reactie. Ik heb daarstraks even wat contact gehad met NordVPN en die stuurden me een bericht dat ik wellicht de LAN RIP (Routing Information Protocol) instellingen moet prutsen. De 'RIP richting' stond op 'beide' en de 'RIP versie' op 'uitgeschakeld'. Ik heb zojuist even wat geprobeerd en de RIP versie op RIP_1 gezet en warempel, het werkt probleemloos.

Voor de duidelijkheid, deze instellingen;

http://oi66.tinypic.com/20jlt1y.jpg
http://oi64.tinypic.com/2ce6jip.jpg

Is dit een protocol wat in weze doet wat jij hierboven beschrijft?

• Aschtra
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 08:30
quote:
Glaspeer schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:05:
Hallo allemaal, ik zit met een vraag en hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.

Voorheen gebruikte ik Plex altijd via de app op mijn Samsung TV, maar omdat dit me steeds meer is gaan tegenstaan gebruik ik Plex nu via de app van mijn Xbox One, die werkt namelijk een stuk fijner. Ik heb alleen problemen met de ondertitels. Na een minuut of 5 geeft hij deze namelijk niet meer weer. Als ik de film/serie op pauze zet en weer verder afspeel komt hij weer in beeld (soms direct en soms pas na ongeveer 10-30 seconden). De ondertitels (.srt) staan gewoon netjes in de map van de film of serie, dus daar kan het niet aan liggen. Ook heb ik de instellingen allemaal bekeken, maar kan niks vreemds vinden.

Zoals gezegd gebruik ik pas sinds kort de app op de Xbox One en heeft Plex hier pas een update gehad.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
In de xbox one app bij de instellingen bij ondertitels voor ‘inbranden - altijd’. Kiezen

Ik had dit ook. Nu niet meer.
Deze instelling:

Maar dan in de Xbox app

Aschtra wijzigde deze reactie 03-11-2017 15:19 (4%)

• Tripwire999
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 24-02 20:37
quote:
azz_kikr schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:55:
[...]

Ik ken je volledige config niet maar lijkt me van wel. Als je plex in dmz plaats komt die buiten firewall tr staan en laat die alle trafiek door naar plex. Dus lijkt me toch iets verkeerd te zitten in je port forwárding van je netgear. Kan je eens screen posten van je port forwards in je r7000 en je tele2 routers?

Zeker zien dat plex op manually specify port aanstaat en upnp uit.
Ik heb net mijn router een factory reset gegeven. En geswitched van intern dhcp ip (zat op 10.0.0.1, nu op 192.168.1.1). Heb nu weer port 32400 geopend zelfde resultaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 24-02 19:25
quote:
nexhil schreef op maandag 7 mei 2018 @ 17:31:
[...]

Zijn het h.265 bestanden?
Nee het zijn DD5.1 DTS x264 bestanden
quote:
Domino schreef op maandag 7 mei 2018 @ 18:34:
[...]

Hoeveel cores worden daadwerkelijk gebruikt? Allemaal?

Plex transcodeert ook vooruit voor een soort buffer. Dat kun je makkelijk zien met plexpy/tautulli.
Hoeveel cores gebruikt niet gekeken |:( (zal volgende keer kijken). Met plexpy/tautulli zie ik inderdaad de buffer redelijk ver voorlopen op het afspelen dan zou je zeggen dat schokken niet mag voorkomen.

https://tweakers.net/ext/f/00g5jZN0JEmvw7puLvxVW29X/thumb.png

RobbyTown wijzigde deze reactie 08-05-2018 10:18 (4%)

Waarom heet een ei een ei? Omdat je van de buitenkant niet kan zien of het een hij of een zij is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 09:21

Domino

30 Watts and overheating...

quote:
RobbyTown schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:16:
Hoeveel cores gebruikt niet gekeken |:( (zal volgende keer kijken). Met plexpy/tautulli zie ik inderdaad de buffer redelijk ver voorlopen op het afspelen dan zou je zeggen dat schokken niet mag voorkomen.

[afbeelding]

[afbeelding]
Wellicht juist wel. Je disk is nu simultaan aan het schrijven (namelijk de transcoded cache) en aan het lezen op diezelfde schijf. Ik weet niet precies wat je setup is maar je kan beter de cache wat beperken zodat ie maar een aantal seconden vooruit loopt.

Je kunt dit instellen onder Settings > Sever > Transcoder. Eventueel even advanced weergaven aanzetten.

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him.

• Domino

Domino

In mijn geval alles direct stream ipv transcoding.

Ios en tvOS zijn nogal kieskeurig over wat ze zelf kunnen spelen, infuse speelt gewoonweg alles. Een soort vlc, maar dan met plex integratie:

Heb je al een plex client die alles speelt is het niet noodzakelijk.

• Domino

Domino

Een screenshot van tautulli, je kunt precies zien wanneer infuse aangeschaft is ☺:

De transcoded streams zijn nog van een oude aTV3 met plexconnect. Die snapt helemaal niks en daardoor moet de plex server alles omzetten naar aTV native formaat (mp4 met ac3).

Omdat het grootste gedeelte van mijn bibliotheken uit x265/hevc bestaan krijgt plex het nogal druk met meerdere streams.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Domino

Domino

quote:
Frid0 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 11:57:
[...]

Begrijp ik goed, Infuse kan je dan overall mee naar toe nemen, bv op je iPhone/iPad en zo je Plex media bekijken op je iDevice? Het kost je dan wel 4G of Wifi maar dat werkt goed? Zie alleen net wel dat Infuse pro €17 kost........
Ja dat kan (daarvoor moet je dan wel remote access aanzetten in plex), sterker nog: je kan media syncen in infuse:

Dan heb je niet eens 4g en/of wifi nodig. Weet alleen niet of dat ook afhankelijk is van een eventuele plex pass.

• nDirect090
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 25-01 21:06
@gerrit313 @TRaSH @TagForce Gedaan wat jullie zeiden, zie:

# Rechten nagelopen > staan hetzelfde als op de andere mappen (tv shows & other videos)
# Scanner gechecked > "plex movie scanner"
# Agent gechecked > "Plex Movie"
# Agent veranderd naar "The Movie Database" > geen verschil
# Titles van de film gechecked > staat volgens juiste manier (homefolder/moviemap/movie - Movies/Annabelle Creation (2017)/Annabelle Creation (2017).mp4

# Server herstart + plex library update > geen verschil
# Logs gedownload > geen idee welke ik moet hebben ?

• Rourke
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23-02 12:21
Apache schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:34:
[...]

Toevallig recent je password op plex gewijzigd?

Deze stappen volgen dan: https://support.plex.tv/a...4835-725214340.1535451719
Interessant. Niet recentelijk voor zover ik weet. Volgens mij een paar maanden geleden. Dus ik weet niet zeker of dit de oorzaak kan zijn. Daarnaast staat dit aangegeven op de pagina:
You’ll often see this exhibited as a “You do not have permission to access this server” message when viewing in the Plex Web App.
Ik zie echter onderstaande, alsof hij überhaupt niet online is.

Ik wil het wel een kans geven. Al wordt dit niet eerder dan vanavond laat. Bedankt voor de suggestie. :)

• TRaSH
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 24-02 20:12

TRaSH

Koffie ?

We hebben zijn TV ingesteld op direct stream.
Ik zelf heb de server op 8 Mbps 1080p gezet.

toen hij hem afspeelde heb ik toevallig gekeken,
en je ziet hem bij mij bv 9 seconde lopen en weer terug schieten naar 0.
CPU usage is echt minimaal komt niet eens op de 10% meer rond de 3-6%.

maar bij hem blijft hij gewoon draaien en stopt dan.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
Kecin schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:55:
[...]

Dat bij mij niet. Welk type dreambox heb je? Wellicht in de nieuwe Plex update. Zal het in de gaten houden! (of heb je een bepaalde plugin draaien op je box?)
et9500 (maar draait gewoon op OpenPLI / Enigma2 based ) en afaik zou het dus in weze op elke bak die Openpli / Enigma2 based draait kunnen werken :P

SMSfreakie wijzigde deze reactie 10-04-2019 19:04 (10%)

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, Custom HTPC j4205 Based

Acties:
  • +3Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 23-02 22:00

bokkow

appleflap

Ik wou even met gepaste trots iets over mijn nieuwe Plex Server vertellen.

Afgelopen jaren heb ik een Mac Pro 24/7 aan laten staan waarop ook een Plex Server draaide. Maar de laatste tijd wilde deze steeds meer files niet meer vlekkeloos laten afspelen (UHD x265). Daarnaast gebruikt een beetje Mac Pro (5,1) al snel meer dan 130W idle :| . Dus ik ben nu uiteindelijk gegaan voor een dedicated server, ook om weer een beetje met hardware te hobbyen, de laatste keer dat ik zelf een computer in elkaar heb gezet kon ik nauwelijks herinneren.

Na een tijdje fora afgestruind te hebben ben ik uitgekomen op een i5 8400 waar ik hardware omheen ben gaan zoeken die ik mooi vind en waarmee ik het systeem zo stil mogelijk kan houden ook op 100% belasting.

Dit is het lijstje geworden:

Phanteks Evolv Shift
Corsair H80i V2
Corsair SF600 (2018)
Intel i5 8400
16GB Kingston HyperX 3200MHz
Asrock ITX Z370M
250GB Samsung 960 EVO

Ik heb het lijstje niet vooraf vastgelegd maar gaandeweg bij elkaar gescharreld, met wat er beschikbaar was via V&A, eigenlijk enkel de case via retail gekocht met een cadeau bon om ook daar de prijs te drukken. Ik kwam uit op gemiddeld 885,- wanneer alles nieuw gekocht zou worden en heb uiteindelijk 621,- met verzendkosten betaald. Waarop ik denk; not bad, not bad.

Een 8TB WD white label die ik in de Mac Pro al gebruikte tel ik niet mee voor kosten maar die heb ik wel gebruikt in deze build.

Gezellig samen met de meid in elkaar gezet, kon ik haar ook wat uitleggen over computer hardware en presto:

Eerste keer geboot naar BIOS om temps te bekijken, toen wel even geschrokken dat de CPU idle al 45 graden deed. Bleek dat voltage setting nog van de vorige eigenaar is overgebleven :+ . Deze terug op auto gezet waarna de temp daalde naar 32 graden.

Daarna Windows 10 Pro voor een tientje gekocht, Pro zodat ik Remote Desktop kan gebruiken. Intel Extreme Utility geinstalleerd en gaan spelen met voltage, op -120mV offset stabiel terechtgekomen. Minimale temperatuur is nu 30 graden en maximaal 50 graden na 3 uur 100% belasting, pomp en fan op constante minimale rotatiesnelheid. Verbruik ligt op 25W idle en 60W load, scheelt al gauw een 25,- per maand aan stroom vergeleken met de Mac Pro

Passmark gedraaid om te verifieren of een en ander optimaal presteert:
https://www.passmark.com/...splay.php?id=120495047753

Inmiddels ook een weekje daadwerkelijk in gebruik als Plex Server, overzetten van metadata was poepsimpel ook tussen Mac en Windows. Alles werkt inclusief hardware transcoding, maximum nog niet echt gevonden maar ook niet gezocht eerlijkheidshalve. Ben blij dat transcoding verloopt zonder daar iets van extra geluid van te merken in de woonkamer :)

Voorlopig staat ie met enkel stroomkabel en ethernetkabel er in te draaien in een hoekje. Misschien dat ik er nog een Nvidia kaart in prik om een beetje mee te gamen of te spelen met NVEC en aanpassen van driver zodat die 2 streams limiet weg is.

• Tijntje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 10:52

Tijntje

Hello?!

Farscape2 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:56:
[...]

Zou je mbv mediainfo een txt uitdraai kunnen maken van een bestand wat wel en van een bestand wat niet te transcoden is? De info die in de Plex XML staat is wat onoverzichtelijk. Als je daar dan de filenames uit haalt, die zijn niet van belang.

Dat is wat makkelijker naast elkaar te zetten en te vergelijken welke codec/level/settings er gebruikt zijn.

Het zijn wel consistent dezelfde bestanden waar je geen optie hebt om te transcoden?
Niet te transcoden

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
General
Unique ID                                : 214832289719978338585324855265846690136 (0xA19F31A8A0953141B58D8A2100F90158)
Complete name                            : \TVSeries\Lethal Weapon\Season 02\Lethal Weapon - S02E17 - The Old Couple.mkv
Format                                   : Matroska
Format version                           : Version 4
File size                                : 2.73 GiB
Duration                                 : 43 min 14 s
Overall bit rate mode                    : Variable
Overall bit rate                         : 9 033 kb/s
Encoded date                             : UTC 2018-03-07 11:42:35
Writing application                      : mkvmerge v13.0.0 ('The Juggler') 64bit
Writing library                          : libebml v1.3.4 + libmatroska v1.4.5

Video
ID                                       : 1
Format                                   : AVC
Format/Info                              : Advanced Video Codec
Format profile                           : High@L4
Format settings                          : CABAC / 4 Ref Frames
Format settings, CABAC                   : Yes
Format settings, Reference frames        : 4 frames
Codec ID                                 : V_MPEG4/ISO/AVC
Bit rate mode                            : Variable
Bit rate                                 : 8 391 kb/s
Maximum bit rate                         : 15.0 Mb/s
Width                                    : 1 920 pixels
Height                                   : 1 080 pixels
Display aspect ratio                     : 16:9
Frame rate mode                          : Constant
Frame rate                               : 23.976 (24000/1001) FPS
Color space                              : YUV
Chroma subsampling                       : 4:2:0
Bit depth                                : 8 bits
Scan type                                : Progressive
Bits/(Pixel*Frame)                       : 0.169
Stream size                              : 2.53 GiB (93%)
Default                                  : Yes
Forced                                   : No
Color range                              : Limited
Color primaries                          : BT.709
Transfer characteristics                 : BT.709
Matrix coefficients                      : BT.709

Audio
ID                                       : 2
Format                                   : E-AC-3
Format/Info                              : Enhanced AC-3
Commercial name                          : Dolby Digital Plus
Codec ID                                 : A_EAC3
Bit rate mode                            : Constant
Bit rate                                 : 640 kb/s
Channel(s)                               : 6 channels
Channel layout                           : L R C LFE Ls Rs
Sampling rate                            : 48.0 kHz
Frame rate                               : 31.250 FPS (1536 SPF)
Compression mode                         : Lossy
Stream size                              : 198 MiB (7%)
Language                                 : English
Service kind                             : Complete Main

Niet te transcoden

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
General
Unique ID                                : 108801341586418460802852836992366239924 (0x51DA604D028CD38579CC86957E1560B4)
Complete name                            : \TVSeries\After Life\Season 01\After Life - S01E03 - Episode 3.mkv
File size                                : 1.34 GiB
Duration                                 : 27 min 44 s
Overall bit rate                         : 6 932 kb/s
Encoded date                             : UTC 2019-03-26 14:27:14
Writing application                      : mkvmerge v19.0.0 ('Brave Captain') 64-bit
Writing library                          : libebml v1.3.5 + libmatroska v1.4.8

Video
Format profile                           : Main@L4
Format settings                          : CABAC / 3 Ref Frames
Format settings, Reference frames        : 3 frames
Bit rate                                 : 6 490 kb/s
Maximum bit rate                         : 9 735 kb/s
Frame rate                               : 25.000 FPS
Bits/(Pixel*Frame)                       : 0.125
Stream size                              : 1.22 GiB (91%)
Writing library                          : x264 core 148 r2715 7e75228
Encoding settings                        : cabac=1 / ref=3 / deblock=1:0:0 / analyse=0x1:0x111 / me=umh / subme=10 / psy=1 / psy_rd=1.00:0.00 / mixed_ref=1 / me_range=24 / chroma_me=1 / trellis=2 / 8x8dct=0 / cqm=0 / deadzone=21,11 / fast_pskip=1 / chroma_qp_offset=-2 / threads=6 / lookahead_threads=1 / sliced_threads=0 / nr=0 / decimate=1 / interlaced=0 / bluray_compat=0 / stitchable=1 / constrained_intra=0 / bframes=2 / b_pyramid=0 / b_adapt=2 / b_bias=0 / direct=3 / weightb=1 / open_gop=0 / weightp=2 / keyint=50 / keyint_min=26 / scenecut=0 / intra_refresh=0 / rc_lookahead=50 / rc=2pass / mbtree=1 / bitrate=6490 / ratetol=1.0 / qcomp=0.50 / qpmin=6 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / vbv_maxrate=9735 / vbv_bufsize=12980 / nal_hrd=vbr / filler=0 / ip_ratio=1.40 / aq=1:1.00

Audio
Stream size                              : 127 MiB (9%)

Wel te transcoden

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
General
Unique ID                                : 206980528524943709483163694678268085231 (0x9BB6FFF186645AF5928D19B29F9683EF)
Complete name                            : \TVSeries\This Is Us\Season 03\This Is Us - S03E11 - Songbird Road (1).mkv
File size                                : 1.90 GiB
Duration                                 : 42 min 56 s
Overall bit rate                         : 6 342 kb/s
Encoded date                             : UTC 2019-01-23 08:02:09
Writing application                      : mkvmerge v30.1.0 ('Forever And More') 64-bit
Writing library                          : libebml v1.3.6 + libmatroska v1.4.9

Video
Format profile                           : High@L4
Bit rate                                 : 5 700 kb/s
Bits/(Pixel*Frame)                       : 0.115
Stream size                              : 1.71 GiB (90%)
Color range                              : Limited
Color primaries                          : BT.709
Transfer characteristics                 : BT.709
Matrix coefficients                      : BT.709

Audio
Stream size                              : 197 MiB (10%)

Wel te transcoden

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
General
Unique ID                                : 99324186167897491666447563266049160042 (0x4AB92476926C67D8572BF6B5BF67B36A)
Complete name                            : \Movies\How to Train Your Dragon The Hidden World (2019)\How to Train Your Dragon The Hidden World (2019).mkv
File size                                : 23.5 GiB
Duration                                 : 1 h 44 min
Overall bit rate                         : 32.4 Mb/s
Encoded date                             : UTC 2019-04-08 01:12:06
Writing application                      : mkvmerge v31.0.0 ('Dolores In A Shoestand') 64-bit
Writing library                          : libebml v1.3.6 + libmatroska v1.4.9

Video
Format profile                           : High@L4.1
Bit rate                                 : 28.2 Mb/s
Maximum bit rate                         : 30.0 Mb/s
Bits/(Pixel*Frame)                       : 0.568
Stream size                              : 20.5 GiB (87%)
Title                                    : MPEG-4 AVC Video / 28900 kbps / 1080p / 23.976 fps / 16:9 / High Profile 4.1

Audio #1
Format                                   : MLP FBA 16-ch
Format/Info                              : Meridian Lossless Packing FBA with 16-channel presentation
Commercial name                          : Dolby TrueHD with Dolby Atmos
Codec ID                                 : A_TRUEHD
Bit rate                                 : 3 312 kb/s
Maximum bit rate                         : 5 016 kb/s
Channel(s)                               : 8 channels
Channel layout                           : L R C LFE Ls Rs Lb Rb
Frame rate                               : 1 200.000 FPS (40 SPF)
Compression mode                         : Lossless
Stream size                              : 2.41 GiB (10%)
Title                                    : Dolby TrueHD/Atmos Audio / 7.1 / 48 kHz / 3312 kbps / 16-bit
Number of dynamic objects                : 11
Bed channel count                        : 1 channel
Bed channel configuration                : LFE

Audio #2
ID                                       : 3
Format                                   : AC-3
Format/Info                              : Audio Coding 3
Commercial name                          : Dolby Digital
Codec ID                                 : A_AC3
Bit rate                                 : 448 kb/s
Bit depth                                : 16 bits
Stream size                              : 334 MiB (1%)
Title                                    : Compatibility Track / Dolby Digital Audio / 5.1 / 48 kHz / 448 kbps
Default                                  : No

Audio #3
ID                                       : 4
Format                                   : AC-3
Format/Info                              : Audio Coding 3
Commercial name                          : Dolby Digital
Codec ID                                 : A_AC3
Bit rate                                 : 192 kb/s
Channel(s)                               : 2 channels
Channel layout                           : L R
Bit depth                                : 16 bits
Stream size                              : 143 MiB (1%)
Title                                    : Commentary by writer/director/executive-producer Dean DeBlois, co-producer Brad Lewis and animator Simon Otto
Default                                  : No

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 10:52

Tijntje

Hello?!

Probleem van het niet kunnen transcoden is opgelost.
Ik moest een keer "Analyse" op de library doen

Tijntje wijzigde deze reactie 26-04-2019 20:24 (3%)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Kaspers
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 23-02 15:48
Incolumis schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 23:05:
Bij mij werkte het. Ik was nu 75 euro kwijt i.p.v. 120 euro O+
Helaas :(

• Psvtje10
  • Registratie: juni 2013
  • Niet online
Kan iemand mij helpen met mijn Plex setup? Ik heb een Nvidia Shield TV maar loop tegen het 'probleem' aan dat Plex de audio moet transcoden. Mijn server kan dit prima aan maar ik wil het liever voorkomen indien mogelijk. Ik weet dat Kodi bijna alles af kan spelen zonder dat de media getranscode moet worden maar mijn voorkeur gaat uit naar de native Plex app, dit is vooral de reden dat ik de Shield heb gekocht.

Het gaat om de volgende hardware:
- TV
- Soundbar
- Shield

De boel is simpel aangesloten:

Een voorbeeld van een serie die getranscode moet worden:

Ik weet dat de soundbar geen AAC begrijpt en dat bovenstaande noodzakelijk is maar zou de shield dit niet 'automatisch' moeten doen zodat er vanaf de server niks getranscode moet worden? Ik heb ook gespeeld met het in- en uitschakelen van audio passtrough maar dat endigt alsnog in transcoden of foutmeldingen.

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 24-02 22:02
Ah hier hadden 2 familieleden van mij ook last van gisteren.

@kdbruin bij was gisteren ook ineens Plex vastgelopen op mijn Synology nas (ik draai hem niet in een docker maar de Synology versie. Opniew gestart en het werkte weer.

Heb wel een ander probleem waar ik alleen last van leek te hebben:

- Synology DS718+
- Plex op synology gedownload als SPK van de de site van Plex (ik krijg een melding als ik in Plex ben ingelogd, kan ik dan zonder problemen Plex updaten?)

Het gebeurd op mijn Xiaomi Mi 9T Pro vrijwel altijd dat ik dit scherm krijg. Maar gisteren zei een familielid tegen mij dat hij had ook had op zijn telefoon en op de Chromecast. Terwijl streamen via Chromecast bij mij zonder problemen gaat.
Soms helpt het als je even de ondertiteling uitzet en weer aanzet (de ondertiteling is een los srt bestand die bij de film of serie staat).
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True