Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Mede-auteur:
  • zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:43

zerocool82

Logo Plex

Video: Plex Beautiful, simple access to all your media!

Inhoud

Plex

Mooi en eenvoudig toegang tot al je media. Met Plex combineer je persoonlijke media met die van je vrienden en online content. Het is een freemium, closed sourced mediaplayer en -server software en dienst.

Eind 2007 is Plex begonnen als een fork van XBMC (nu Kodi) voor Mac OS X. Eerst onder de naam OSXBMC en later, in 2008, onder de huidige naam Plex. In 2010 is het formeel het Amerikaanse Plex, Inc. geworden en in 2015 gewijzigd naar het Zwitserse Plex GmbH. Per 2020 zijn er 100 mensen in dienst en bedienen ze 20 miljoen Plex fans. Ze hebben 11 miljoen dollar aan investering opgehaald en momenteel zijn ze winstgevend. Geld wordt verdiend met het betaalde abonnement, Plex Pass, betaalde functies in de apps en advertenties in de on demand-catalogus.

Functies

Client-servermodel
De software bestaat uit twee delen: de server en een client. De server, Plex Media Server, stuurt de media naar je client in een geschikt formaat en is de plek weer je de media kan organiseren. Een client is bijvoorbeeld een Plex-app voor je telefoon of tv.

Schema van media, Plex Media Server en apparaten
Centraal in Plex staat de Plex Media Server

Multiplatform
Het grote voordeel van Plex is de uitgebreide multiplatform ondersteuning. De meeste besturingssystemen, telefoons, tv's, consoles, pi’s en nas-servers worden ondersteund. Daarnaast heeft de mediaserver een fijne web interface om alles te beheren.

Mediabibliotheek
Op de server voeg je je mappen toe met je foto’s, muziek, films en series. Met de ingebouwde scanners en agents worden ze herkent en verrijkt met metadata. Daarnaast kan je slimme indelingen maken met favorieten, afspeellijsten, tags en collecties.

Films en series
Voor films en series zijn er functies voor collecties, cast, extra video's en trailers.

Muziek
Voor muziek is er ondersteuning van mp3 tot flac, MusicBrainz en Allmusic metadata-agents, Tidal-integratie en radio functies voor je eigen bibliotheek.

Foto’s en videos
Je persoonlijke foto’s en video's kan je via je de app uploaden naar je server en weer streamen naar al je clients.

Gebruikers & delen
Op je server kan je extra gebruikers aanmaken. Op basis van Plex-gebruikersnaam of emailadres is het ook mogelijk om je bibliotheek of delen hiervan te delen met vrienden.

Plex app voor tv's met gedeelde bibliotheek
Plex-app voor tv's met gedeelde bibliotheek

On demand en live tv
Plex is zichzelf opnieuw aan het uitvinden nu streaming het overneemt van kopen. Dit doen ze met een on demand en live tv catalogus. In eerste instantie waren dit web shows, nieuws en podcasts. Eind 2019 is dit uitgebreid met films en series met advertenties en in 2020 met live tv exclusief voor Plex Pass.

Andere functies:
  • DLNA-server
  • Watch together, tegelijk kijken met andere Plex-vrienden
  • Last.fm-scrobbler
  • VR-apps

Exclusief voor Plex Pass
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qp3GaPBLrCePIib0azSOIT6im7k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/abITiWDAIrSJ1vArdBNMODJY.png?f=user_largeHet Plex Pass-abonnement is een van de kostwinaars van Plex. Hiermee krijg je extra functies, vroegtijdige toegang tot updates en steun je de ontwikkelaars. Dit kost € 4,99 per maand, € 39,99 per jaar of € 119,99 voor levenslang. De betaalmethodes zijn creditcard en PayPal. Via de app stores kan je ook maand Plex Pass kopen met een in-app aankoop.

Skip intro
Series hebben een skip intro-knop.

Trailers en extra’s
Verzamelt automatisch filmtrailers van hoge kwaliteit, interviews en extra's voor films in je bibliotheek.

Mobile sync
Breng je media met je mee op mobiel en geniet ervan offline.

Leeftijdrestricties
Voeg leeftijdrestricties toe aan je gebruikers zodat je media kan afschermen.

Live tv
Bekijk de 80 live tv-kanalen van Plex exclusief met Plex Pass.

Premium foto’s
Foto’s en video's uploaden via de app naar je server. Met automatische tagging van objecten, scenes en locaties kan je eenvoudig door je foto’s browsen naast het zelf albums maken.

Premium muziek
Functies als faden, geluidsnivellering, aaneensluitend afspelen, geavanceerde hybride caching en stiltecompressie voor optimaal luisterplezier. Daarnaast krijgt je betere illustraties, artiestenbio’s en automatische songteksten.

Tv gids & dvr
Sluit een ondersteunde tuner aan op je server en kijk je eigen live tv in Plex. Inclusief ingebouwde tv gids en dvr functies.

Naast de ingebouwde epg kan je kiezen voor een externe xml via horepg. Lees meer over Ziggo met HDHomeRun in Plex en andere mogelijkheid voor epg-ondersteuning.

Uitsnede van Plex Web met live tv & dvr
Uitsnede van Plex Web met live tv & dvr

Plex Dash-app
iOS en Android monitor voor je Plex Media Server met statistieken en activiteiten.

Plexamp-app
Muziekspeler app voor Android, iOS en desktop.

Webhooks
Met webhooks stuur je informatie van je server naar een url om een actie te automatiseren. Bestuur je lampen of bouw je eigen Discord bot met webhooks voor Plex.

Downloads

Server: Plex Media Server
  • Computer
    • Windows (7 en nieuwer)
    • Mac (10.9 en nieuwer)
    • Linux
    • FreeBSD (11.2 en nieuwer)
  • Nas
    • Synology
    • Netgear
    • QNAP
    • unRAID
    • Drobo
    • Asustor
    • Thecus
    • Seagate
    • Western Digital
    • TerraMaster
  • Docker
Allemaal te downloaden via Plex.tv.

Let op: een nas cpu is niet altijd geschikt als server. Lees hier meer over bij help.

Clients: Plex apps
  • Mobiel
    • Android
    • iOS
  • Computer
    • Web
    • Windows
      • Plex for Windows
      • Plex Media Player (home theater interface)
    • Mac
      • Plex for Mac
      • Plex Media Player (home theater interface)
  • VR
    • Google Daydream
    • Lenovo Mirage Solo VR
    • Oculus Go
    • Samsung Gear VR
  • Consoles
    • PlayStation 4
    • Xbox One
  • Mediaspelers
    • Amazon Fire TV
    • Android Auto
    • Android TV
    • Apple TV
    • Kodi
    • Nvidia Shield
    • Roku TV
    • Sonos
    • TiVo
  • Casting & assistent
    • Alexa
    • Chromecast
    • VIZIO SmartCast
  • TV
    • LG webOS (2.0 en nieuwer)
    • Samsung Tizen
    • Android TV
    • Amazone Fire TV
    • Roku TV
    • TiVo
Allemaal te downloaden via Plex.tv.

Diverse Plex apps
Plex apps voor tv, tablet, mobiel en desktop

Help

Waar moet ik beginnen?
Bij de Getting Started handleiding van Plex support.

Wat voor cpu of gpu heb ik nodig voor de server? Wat is transcoding? Is mijn nas krachtig genoeg?
Een soepele weergave krijg je als de client de video op de server ondersteund. Als dit niet zo is, of als er te weinig internet snelheid is, zal Plex hem omvormen terwijl je hem wil afspelen. Hier is de snelheid van je server van belang. Er zijn hier drie mogelijkheden hiervoor:

Direct Play
De client kan de container en de daarin zittende codex van de video, audio en ondertitel direct afspelen. Het bestand is 100% compatible met de client. De server stuurt het bestand rechtstreeks naar de client zonder hier wijzigingen op door te voeren. Deze optie vraagt bijna niets van de cpu van je Plex Media Server.

Direct Stream
De client kan niet overweg met het container, maar wel met de codex video, audio en sub streams in het bestand. De video en audio tracks worden geëxtraheerd uit het bestand, en worden opgeslagen in een container waar de client wel mee overweg kan. Dit procos gebeurd on-the-fly door de server. Deze optie vraagt zeer weinig van de cpu. Er is ook geen videokwaliteit verlies.

Transcoding
De client kan niet overweg met de container en niet met de codex van de video, audio of ondertiteling in het bestand. Alles moet omgezet worden door de server naar een bestand dat wel ondersteund word. Deze optie vraagt veel van de cpu van je server.
Tip 1: Let op je ondertiteling. Vaak ondersteunen app’s wel de codex maar niet de ondertiteling waardoor hij moet transcoden. Schakel de ondertiteling uit en je video speelt soepel via bijvoorbeeld direct play.
Tip 2: Pre-transcode. Met de optimized versions en mobile sync (Plex Pass) optie’s kan je al media op je server laten transcoden naar een geschikt formaat. Dit kost eenmalig veel rekenkracht maar dan is je media wel voorbereid voor jou specifieke client. Dit kan natuurlijk ook met externe software zoals HandBrake.
Het zwaarste wat je server moeten kunnen is een bestand transcoden. Hiervoor is er een PassMark cpu benchmarkscore richtlijn:
  • 4K HDR (50Mbps, 10-bit HEVC) file: 17000 PassMark score (being transcoded to 10Mbps 1080p)
  • 4K SDR (40Mbps, 8-bit HEVC) file: 12000 PassMark score (being transcoded to 10Mbps 1080p)
  • 1080p (10Mbps, H.264) file: 2000 PassMark score
  • 720p (4Mbps, H.264) file: 1500 PassMark score
Meer informatie over server cpu eisen op Plex support.

Met Plex Pass is er nog een transcode alternatief: hardware accelerated streaming. Hiervoor is een cpu met Intel Quick Sync Video, Qnap met Nvidia gpu of Amd gpu met Windows 10 nodig. Dit maakt meerdere nas-servers geschikt, zie dit uitgebreid overzicht op Google Drive. De beschikbare codices is afhankelijk van je generatie Intel cpu.

Is een Plex-account verplicht?
Nee dit is niet verplicht, maar Plex is niet gebruiksvriendelijk zonder. Als dit een wens van je is raad ik je aan naar Kodi te kijken.

Wat zijn de alternatieven?
Kodi
OpenELEC
LibreELEC
CoreELEC
OSMC
Emby
Jellyfin
MediaPortal
Infuse
Subsonic
Serviio
Rygel
JRiver
ReadyMedia
Movian

Speelt de Samsung Plex app mkv-bestand af?
Sommige mkv-bestanden kunnen niet door het Samsung apparaat worden afgespeeld. Één van de symptomen kan zijn dat een bestand start, een ronddraaiend icoon verschijnt waarbij de Samsung Plex app terugkeert naar het hoofdscherm. De ontwikelaar van de Samsung Plex app heeft een Windows tool ontwikkeld, Orca's MKV Fix tool, om deze mkv-bestanden te repareren, zodat deze wel af zijn te spelen. Er is ook een Linux tool beschikbaar.

Speelt de Samsung Plex app ondertitels af?
Het eerste punt: niet alle Samsung modellen zijn in staat om ondertiteling af te spelen als ze in een mkv-bestand zitten. Aanbevolen wordt om deze ondertitels uit het mkv-bestand te exporteren. Externe tekst ondertitels wordt door alle Samsung modellen ondersteund. Het exporteren kan eenvoudig met de eerder genoemde Orca's MKV Fix tool voor Windows.

Het tweede punt is het ondertiteltype. De afbeelding gebaseerde ondertitels zoals VobSub (.sub/.idx) en Presentation Grapic Stream (.sub) werken niet met het [url]Direct Play afspeeltype[/url]. Je kan dan de ondertitel laten inbranden met het [url]transcoding afspeeltype[/url], maar als dat te zwaar is voor je server kan je ze ook omzetten naar tekst gebaseerde ondertitels zoals .srt of .smi. Deze ondertitels kunnen wel direct worden afgespeeld. Orca adviseert de app SubResync van VobSub (Nederlandse handleiding), maar @zerocool82 heeft ook goede ervaring met Subtitle Edit (video uitleg) app.

Herkent Plex mijn dvd (video_ts) en mijn iso/img-bestanden?
Plex biedt geen ondersteuning voor disk images, omdat deze de structuur en de inhoud van een dvd of blu-ray kopieren. De inhoud zit dan vaak verborgen achter ingebouwde menu’s. Aanbevolen wordt om deze typen bestanden om te zetten met een programma zoals MakeMKV, HandBrake of Don Melton's Transcode Tools.

Mijn gedeelde gebruikers krijgen niet automatisch ondertitels in beeld, terwijl ik dit zelf wel krijg?
@tcviper beschrijft hoe je dit toch kan instellen.

Links

Officiële links
Het Plex forum
Als je een kanaal mist kan je hem hier waarschijnlijk vinden.
Het Nederlandse hoekje op het Plex forum
Status pagina van Plex
YouTube kanaal van Plex
Vimeo kanaal van Plex
Barkley 2005-2019

Communitie
Sub-Zero
Een Plex channel plugin voor uitgebreide ondertiteling beheer. Het zoekt naar de beste match met je media en download de ondertiteling automatisch voor je films en series.

Tautulli
Open source monitor voor je Plex Media Server met statistieken en activiteiten.

PlexKodiConnect
Verbind je Plex Media Server aan de Kodi front-end.

Ombi
Server software om gedeelde gebruikers media te laten aanvragen.

Metadata agent MovieMeter
De MovieMeter metadata agent is een secundaire agent en werkt in combinatie met de Plex Movie of The Movie Database agent. MovieMeter haalt Nederlandstalige titels, beschrijvingen, genre informatie, rating en poster op van MovieMeter.

Ziggo met HDHomeRun in Plex (met Oscam, Tvheadend en tvhProxy)
Uitgebreide handleiding hoe je Ziggo tv in Plex krijgt. De Nederlandse epg is niet meer ondersteund sinds 2019. In de reacties staat extra uitleg hoe je de epg werkend krijgt. horepg is hier ook optie voor.

Plex Pre Roll collectie op YouTube (instellen)

Meer communitiesoftware op het Plex forum

GoT-links
[Plex/Nine] Ervaringen & Discussie - Plex deel 1
[Ervaringen] Plex Media Server - Deel II - Plex deel 2
Grote Kodi topic - deel XVI
[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC / Kodi - Deel 2
[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]
[TV Headend] Het grote TV Headend topic
Het grote zuinige server topic - deel 2
[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie

Voetnoot

2-12-2020 - Epg weer beschikbaar in Nederland
24-11-2020 - Cpu en gpu hoofdstuk bijgewerkt met actuele informatie
30-7-2020 - Alles weer actueel
3-11-2015 - Het vorige deel was al weer bijna een jaar oud.

Heb je een fout gevonden, wil je wat toevoegen of heb je een vraag over het topic? Stuur @Jelv een pm.

Lees het GoT beleid voordat je enthousiast je content publiekelijk wilt streamen.

[ Voor 242% gewijzigd door Jelv op 14-01-2021 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-07 14:52
Voor de tweede keer heb ik nu het probleem dat sommige series in één map worden gezet door Plex, deze krijgt dan de naam "\". Wanneer ik de library verwijder en alles op nieuw laat scannen is het weer even opgelost, maar dit is nu dus voor de tweede keer teruggekomen.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2pry2ki.png
In bovenstaande afbeelding is dit te zien.

Heeft iemand van jullie hier een structurele oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Sinds een half jaartje draai ik plex. Erg tevreden. Stukken beter geworden dan jaren terug.

Nu krijg ik echter 1 ding niet voor elkaar.

Sinds kort heb ik uitgevonden hoe ik ondertitel by default op Nederlands krijg. Deze setting heb ik zo draaien op de plex server (die staat op de nas)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9WRmP6X.png

Bij mij is nu elke film netjes Nederlands als ondertitel geselecteerd. Vanaf de Android app.

Echter heb mijn pa een eigen account gegeven (ik heb plexpass mijn pa niet, maar zou hier geen effect op hebben) ivm dubbel aansturen en wie wat heeft gezien.

Vanaf de Android app blijft bij mijn pa op ondertiteel geen staan en dien ik elke keer handmatig te selecteren.

Iemand een idee waarom het bij mij wel werkt en bij mijn pa niet?

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
nvidia schreef op zondag 20 maart 2016 @ 01:05:
[...]

Waar kan je dit instellen, heb ik nog niet teruggevonden..
Ergens in je plex client:
Afbeeldingslocatie: https://15254b2dcaab7f5478ab-24461f391e20b7336331d5789078af53.ssl.cf1.rackcdn.com/plex.vanillacommunity.com/ipb/monthly_06_2015/post-2548-0-81888500-1433200379.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik heb een probleem met Plex. Ik heb series waar ik alle afleveringen heb, maar hij zet alle files onder een aflevering terwijl het bij andere series wel perfect werkt. Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/288xg14.png

Voor de volledigheid, alles werd met Sonarr gedonwload

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/wiu1aq.png

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:47
Kan iemand mij adviseren voor de volgende situatie?

Situatie thuis:
  • NAS: Synology DS212+
  • STB: VU+ Solo4K
  • Idevices: iPad Pro 9.7, iPhone 6
  • TV: LG OLED55E6V 4K UHD Premium
Op de NAS staan mijn MKV bestanden, muziek en foto's en Plex leek me ideaal om die als media server te laten fungeren voor al mijn apparaten. Ik heb al gemerkt dat mijn DS212+ niet meer volstaat voor een aantal zaken als het op transcoden aankomt. Die wil ik binnenkort gaan vervangen voor de DS716+II die een stuk betere specificaties heeft.

Op mijn LG SmartTV staan twee apps die ik beiden heb geprobeerd: Xplay en de Plex app. De Plex app bleef hangen nadat ik een MKV selecteerde (mogelijk heeft dat te maken met het feit dat de DS212+ niet meer ondersteund wordt? XPlay daarentegen werkte prima, ik heb alleen het vermoeden dat deze een stuk trager werkt dan via de mediaplayer van LG zelf (die ziet er alleen grafisch dus niet uit, vandaar liever wat trager en een mooie GUI).

Streamen met PMS op mijn NAS naar iDevices werkt nu voor geen meter. Via de Synology app DSVideo werkt het prima (uiteraard heb ik € 4,99 betaald voor de volledige functionaliteit van de Plex app op iOS).

Wat is nu wijsheid? Upgrade van mijn NAS naar een actueler model met betere specs zodat ik daar de laatste versie van PMS op kan draaien? Of is er een beter alternatief waardoor ik PMS vol gas kan gaan gebruiken?

Overigens zie ik LG met WebOS3.0 niet meer staan tussen de compatible apparaten, echter is de app wel in de LG content store te downloaden. Wordt die niet meer ondersteund en moet ik dus uitwijken naar XPlay, of zie ik iets over het hoofd? :?

Afbeeldingslocatie: https://i1243.photobucket.com/albums/gg541/78suited/plex_zpsdmydnrtz.jpg

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 17:25
Vanmiddag heb ik de Sub-Zero addon van Plex geïnstalleerd. Werkt allemaal goed, maar nu opeens krijg ik geen cover/posters meer bij nieuwe films. Ik kan me niet herinneren iets in de Agents te hebben veranderd (op Sub-Zero bovenaan zetten na natuurlijk).

Ik heb het nu als volgt:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QyGF7M3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rLcj18X.jpg

Is er iets wat ik zou moeten aanvinken en/of van plaats moet veranderen?

En dan nog een vraag aan de Sub-Zero gebruikers hier:

- Is het mogelijk om in te stellen dat Sub-Zero geen subs gaat zoeken/toevoegen als er al subs aanwezig zijn? Want ik heb nu regelmatig dat er al Nederlandse subs in stonden en er nu een external Nederlands aan wordt toegevoegd. Dat heb ik natuurlijk liever niet.

Alvast enorm bedankt voor de eventuele antwoorden! :)

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:56

psyy138

blackbulls.nl

Sinds +/- 3 augustus laadt plex geen metadata meer van nieuwe series, het gaat hier dan om nieuwe afleveringen die ik sinds dien heb toegevoegd. Het enige wat ik zie is;
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/16gevqg.png

De agent staat goed
Nieuwste plex (pass) server update geinstalleerd
Handmatig verversen heeft geen nut
Bibliotheken bijwerken, database optimaliseren, opschonen bundels ook niet.

Vreemde is ook dat films hier geen last van heeft, echt puur series toegevoegd vanaf 3 augustus dat ik merk.

Iemand enig idee?

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:58

TheVMaster

Moderator WOS
psyy138 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 22:09:
[...]

afleveringen verplaatsen - bibliotheken bijwerken - terug zetten - meta data doet het weer 8)
Dit werkt bij mijn 'issue' dus niet. Heb het bij maar 1 serie 'UnReal'. Sinds een aantal afleveringen ziet hij hem als en 'nieuwe serie'. Hij vind vervolgens geen meta info. De afleveringen staan wel gewoon in dezelfde map als de 'oude' afleveringen en worden automatisch (d.m.v. MediaCenterMaster) voorzien van de juiste naamgeving.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jsEBnurZUkITDnsScErMfYE4/full.jpg

Rara hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:56

psyy138

blackbulls.nl

FREAKJAM schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:51:
[...]

Kopje "Remote access" Zie bijbehorende support pagina (ik moest ook even zoeken).
Ik zie alleen onderstaande;
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NL1cKch.png

[ Voor 24% gewijzigd door psyy138 op 04-10-2016 11:58 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-03 15:26
Dat heb ik ook al gedaan. Ik heb zelfs de exacte Air date verwerkt in de aflevering zelf.
Zo ziet het er uit:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4948679/PicsForum/plex1.png

Doorklikken naar de aflevering laat dit zien:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4948679/PicsForum/plex2.png

Dus hij haalt wel het goede hoesje op van de aflevering, maar alle info ontbreekt (en hij staat niet in de goede serie map)

Edit: lees net je bijgewerkte reactie. Ik zal de mapnaam eens aanpassen

[ Voor 7% gewijzigd door Mooya op 19-10-2016 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-07 22:49

Meneer iCy

swarma

Anoniem: 426395 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:36:
tZijn er hier mensen met Plex Home ervaring?
Ik zie te kijken om de dit te gaan gebruiken voor het delen van me server.

Situatie:
Ik deel nu me Plex server met me zus die niet meer thuis woont. Zij logt met haar eigen plex account in in de apps. Nu willen me ouders ook plex gaan gebruiken voor de series. Aangezien het steeds in en uit loggen van de juiste accounts (Voor de eigen watched data) niet de mooiste oplossing is, dacht ik hiervoor Plex Home te gebruiken.

Is het ook mogelijk om Plex Home te gebruiken ondanks dat je niet in het zelfde netwerk zit? Dus kan ik voor me zus ook een Plex Home user maken of moet die gewoon zoals nu als vriend verbonden blijven aan de server.
Je kan ook je library sharen met vrienden. Doe ik ook. Dan gebruiken ze hun eigen plex account die jij toegang geeft. Zo kan de kleine vanaf de tablet niet bij de gewone films/series komen en enkel bij de kids stuff :)

Oja, de anderen hoeven niet perse een plex server te hebben draaien.

Te vinden onder instellingen/settings. Dan gebruikers/users en dan de optie friends.

Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.org/4mc8k4ie1/2016_10_26_21_50_40.png

[ Voor 9% gewijzigd door Meneer iCy op 26-10-2016 21:53 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Ik probeer een aantal video's die niet in een videodatabase terug te vinden zijn (eigen materiaal) toe te voegen aan Plex. Dit zou kunnen met 'Personal Media' (https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/200265246).

Het lukt me echter niet na het verwijzen van de agent naar de map op mijn NAS waarin de video bestanden staan:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PoJ6u6X.png
Ik zie de map simpelweg niet in m'n Plex clients. Iemand hier meer succes mee?

\\Edit: Door simpelweg een nieuwe bibliotheek van type 'Home Videos' toe te voegen en daar de map op de NAS op te geven is het gelukt. Staat volgens mij helemaal los van hierboven beschreven 'Personal Media', maar is wel precies wat ik zoek.

[ Voor 26% gewijzigd door JBS op 20-11-2016 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-07 12:11
Puck schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:48:
[...]

Voor externe toegang zul je poort 32400 in je router moeten forwarden naar de computer die PMS draait. Volgens mij moet dit ook als je via plex.tv inlogt, ook al zit je in je eigen netwerk.

Je kunt anders sowieso in Plex Player apps (TV, telefoon, etc) de oude server verwijden en opnieuw laten scannen, waarschijnlijk is het IP adres veranderd van je server.
Heb ik geprobeerd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JyFYHN54RqpzMb2PF7sV96F9/thumb.jpg

Als ik in server settings bij plex externe toegang aanvink krijg ik de volgende melding
"Je server is ingelogd op Plex maar is onbereikbaar van buiten je netwerk. Meer informatie
Tip: Het lijkt erop dat je server verbonden is met internet via meerdere routers of andere netwerk apparaten. Probeer het direct te verbinden met het hoofd apparaat, of bekijk onze support site voor meer informatie over hulp bij "Double-NAT" scenarios. Lees meer "

Ik weet echter niet zo goed hoe ik dit probleem moet oplossen? En is het wel nodig, ik wil nl alleen binnen mijn eigen netwerk toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
Ik heb nu het volgende geprobeerd.

Bridge in modem aangezet. In plex settings geeft hij nu ook geen double NAT probleem meer aan.

Verder:
PMS server (PC) statisch ip gegeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bQwEmiLVZvEobsShtLxNlqKn/thumb.jpg

Klopt dat zo?

Dan kan ik in de modem bij port forwarding geen ip adres opgeven, wel bij virtual servers :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/W6JMR5GpbsOIoHPqpWShfp1s/thumb.jpg

Na dit gedaan te hebben stond in plex even dat hij verbonden was mij internet, echter na 1 min sprong alles weer op rood :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9AfmUJ7ZhDM0QA85x2rdF7ZM/thumb.jpg

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
Puck schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:59:
Sowieso zou de server in je lokale netwerk te zien moeten zijn, ook zonder portforwarding (mits "Enable local network discovery (GDM)" aangevinkt staat). Er staat ook niks in de block-list e.d. bij "Network" settings? Alles zit op hetzelfde subnet mask in je netwerk? Al geprobeerd om in je media-players de oude server te verwijderen en opnieuw te scannen?
-GDM staat aan.
- Zie niks geblocked staan.
- Oude server verwijderd op mijn media players, kan nieuwe server niet vinden.....

Na nog wat gepruts staat in een keer op de pc alles op groen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jHvFPcfuWn8RYghu4ECwdrHz/thumb.jpg

Echter lukt het nog steeds niet vanaf een andere player in te loggen ??

En na 3 min staat ie weer op 'niet beschikbaar'

[ Voor 21% gewijzigd door Brik op 08-01-2017 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

sikman schreef op maandag 10 april 2017 @ 20:02:
@sikman
code:
1
/share/HDA_DATA/.qpkg/PlexMediaServer/Library/Plex\ Media\ Server/Plug-ins

[/quote]

Bedankt, gelukt. Maar de nieuwe kanalen verschijnen niet in de lijst. Volgens de handleiding op de website moet je "enable aperture channel" aanvinken, maar die optie krijg ik niet on de settings->Server->Channels.
En de "restart" optie die de Plex website suggereert is er ook niet meer sinds de laatste update.
Iemand een idee waar de opties in de nieuwe interface te vinden zijn?
Je hebt de nieuwe kanalen toch niet vernaggeld met te kopieren?

in die plugin map: moeten de channels staan in mapjes en onder volgende formaat

"Channelnaam.bundle"

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pYCIGSZ.png

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 23:31
@Domino

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PKt7o0sOiR7y32bBca69Tpn4/thumb.jpg

Als ik naar film ga en dan dus waar op dit moment alleen frozen staat. Dan krijg ik bij "ontdekken" zo'n rij te zien. Schijnbaar was dit er vroeger niet of iig niet op die manier. Er werd door de server iig gekeken naar leeftijden voor die informatie. Eigenlijk wil ik die balk gewoon weg hebben.
Dit is alleen op de ipad of ios devices voor zover ik kan zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Arunia op 28-05-2017 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 23:31
@TheMystery @Domino
Dit is wat ik tegen kom op die locatie. Al die opties staan uit of zijn voor premium members:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qZEIyMIccfuSDbymcfjeLn1S/full.png

Ga nog wel even verder de instellingen door spitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Erg tevreden met Plex. Zeker ook omdat het fijn is dat het op een client/server model werkt in tegenstelling tot Kodi.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xy47dFzl.jpg
Ik weet alleen niet of 450k aan files goed is voor mijn SSD?

20 series, 5 films, muziek-folder, zo groot is mijn bibliotheek niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Wellicht kan iemand mij helpen. Ik gebruik Plex nu al een hele tijd en ik vind het een prachtig programma. Plex draait op mijn PC die films en series mount van mijn NAS. Mijn TV draait op Android TV waar ik de films afspeel via de officiële Plex app. Nu het probleem: bij alle films met DTS audio krijg ik links bovenaan deze melding:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2881d1l.jpg.

Doordat mijn TV geen DTS zou ondersteunen gaat mijn PC heel de film of serie transcoderen. Het gaat om deze TV. Op mijn TV is een surround set aangesloten.

Mijn uiteindelijke vraag is dus hoe ik voorkom dat Plex mijn video's gaat transcoderen vanwege bovenstaande melding. Ligt het aan de instellingen van de server, mijn TV of surroud set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Plext heeft een nieuw ontwerp van de Plex Media Player beschikbaar gemaakt voor de Plex Pass gebruikers:

Afbeeldingslocatie: https://www.plex.tv/wp-content/uploads/2017/08/plex-pmp-recently-added-television-1600x926.png
Afbeeldingslocatie: https://www.plex.tv/wp-content/uploads/2017/08/plex-pmp-movies-1600x900.png
Afbeeldingslocatie: https://www.plex.tv/wp-content/uploads/2017/08/plex-pmp-preplay-1600x1529.png
Afbeeldingslocatie: https://www.plex.tv/wp-content/uploads/2017/08/plex-pmp-continue-watching-1600x900.png
Afbeeldingslocatie: https://www.plex.tv/wp-content/uploads/2017/08/plex-pmp-type-first-1600x900.png

[ Voor 7% gewijzigd door Jelv op 25-08-2017 13:31 ]

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-07 20:57
Dank voor de reactie. Ik heb daarstraks even wat contact gehad met NordVPN en die stuurden me een bericht dat ik wellicht de LAN RIP (Routing Information Protocol) instellingen moet prutsen. De 'RIP richting' stond op 'beide' en de 'RIP versie' op 'uitgeschakeld'. Ik heb zojuist even wat geprobeerd en de RIP versie op RIP_1 gezet en warempel, het werkt probleemloos.

Voor de duidelijkheid, deze instellingen;

Afbeeldingslocatie: http://oi66.tinypic.com/20jlt1y.jpg
Afbeeldingslocatie: http://oi64.tinypic.com/2ce6jip.jpg

Is dit een protocol wat in weze doet wat jij hierboven beschrijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:56
Glaspeer schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:05:
Hallo allemaal, ik zit met een vraag en hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.

Voorheen gebruikte ik Plex altijd via de app op mijn Samsung TV, maar omdat dit me steeds meer is gaan tegenstaan gebruik ik Plex nu via de app van mijn Xbox One, die werkt namelijk een stuk fijner. Ik heb alleen problemen met de ondertitels. Na een minuut of 5 geeft hij deze namelijk niet meer weer. Als ik de film/serie op pauze zet en weer verder afspeel komt hij weer in beeld (soms direct en soms pas na ongeveer 10-30 seconden). De ondertitels (.srt) staan gewoon netjes in de map van de film of serie, dus daar kan het niet aan liggen. Ook heb ik de instellingen allemaal bekeken, maar kan niks vreemds vinden.

Zoals gezegd gebruik ik pas sinds kort de app op de Xbox One en heeft Plex hier pas een update gehad.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
In de xbox one app bij de instellingen bij ondertitels voor ‘inbranden - altijd’. Kiezen

Ik had dit ook. Nu niet meer.
Deze instelling:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PjrUTZg.png

Maar dan in de Xbox app

[ Voor 4% gewijzigd door Aschtra op 03-11-2017 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:25
azz_kikr schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:55:
[...]

Ik ken je volledige config niet maar lijkt me van wel. Als je plex in dmz plaats komt die buiten firewall tr staan en laat die alle trafiek door naar plex. Dus lijkt me toch iets verkeerd te zitten in je port forwárding van je netgear. Kan je eens screen posten van je port forwards in je r7000 en je tele2 routers?

Zeker zien dat plex op manually specify port aanstaat en upnp uit.
Ik heb net mijn router een factory reset gegeven. En geswitched van intern dhcp ip (zat op 10.0.0.1, nu op 192.168.1.1). Heb nu weer port 32400 geopend zelfde resultaat.
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/mOAsJG/Ports.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
nexhil schreef op maandag 7 mei 2018 @ 17:31:
[...]

Zijn het h.265 bestanden?
Nee het zijn DD5.1 DTS x264 bestanden
Domino schreef op maandag 7 mei 2018 @ 18:34:
[...]

Hoeveel cores worden daadwerkelijk gebruikt? Allemaal?

Plex transcodeert ook vooruit voor een soort buffer. Dat kun je makkelijk zien met plexpy/tautulli.
Hoeveel cores gebruikt niet gekeken |:( (zal volgende keer kijken). Met plexpy/tautulli zie ik inderdaad de buffer redelijk ver voorlopen op het afspelen dan zou je zeggen dat schokken niet mag voorkomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8xn5xWpXseW2ThNjkITt5MVw/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/00g5jZN0JEmvw7puLvxVW29X/thumb.png

[ Voor 4% gewijzigd door RobbyTown op 08-05-2018 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:10
RobbyTown schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:16:
Hoeveel cores gebruikt niet gekeken |:( (zal volgende keer kijken). Met plexpy/tautulli zie ik inderdaad de buffer redelijk ver voorlopen op het afspelen dan zou je zeggen dat schokken niet mag voorkomen.

[afbeelding]

[afbeelding]
Wellicht juist wel. Je disk is nu simultaan aan het schrijven (namelijk de transcoded cache) en aan het lezen op diezelfde schijf. Ik weet niet precies wat je setup is maar je kan beter de cache wat beperken zodat ie maar een aantal seconden vooruit loopt.

Je kunt dit instellen onder Settings > Sever > Transcoder. Eventueel even advanced weergaven aanzetten.

[URL=https:///]Afbeeldingslocatie: https://cdn1.imggmi.com/uploads/2018/5/8/97e61a7c3f0c99758d8a4fcd9565e5df-full.png[/URL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
In mijn geval alles direct stream ipv transcoding.

Ios en tvOS zijn nogal kieskeurig over wat ze zelf kunnen spelen, infuse speelt gewoonweg alles. Een soort vlc, maar dan met plex integratie:

Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.cc/9p7kit3ln/8_A60_F050-8181-4_FE6-_ABF4-32_E8570_AC613.png

Heb je al een plex client die alles speelt is het niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Een screenshot van tautulli, je kunt precies zien wanneer infuse aangeschaft is ☺:

Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.cc/e5zxhe2d7/1400_F76_D-6_D62-4_CC0-9996-1_B2_E80_DA52_D2.jpg

De transcoded streams zijn nog van een oude aTV3 met plexconnect. Die snapt helemaal niks en daardoor moet de plex server alles omzetten naar aTV native formaat (mp4 met ac3).

Omdat het grootste gedeelte van mijn bibliotheken uit x265/hevc bestaan krijgt plex het nogal druk met meerdere streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Frid0 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 11:57:
[...]

Begrijp ik goed, Infuse kan je dan overall mee naar toe nemen, bv op je iPhone/iPad en zo je Plex media bekijken op je iDevice? Het kost je dan wel 4G of Wifi maar dat werkt goed? Zie alleen net wel dat Infuse pro €17 kost........
Ja dat kan (daarvoor moet je dan wel remote access aanzetten in plex), sterker nog: je kan media syncen in infuse:

Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.cc/pxq25kqip/B10_C77_E9-3_CE4-47_A7-_A2_ED-7_E2312847_C6_B.png

Dan heb je niet eens 4g en/of wifi nodig. Weet alleen niet of dat ook afhankelijk is van een eventuele plex pass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:43
@gerrit313 @TRaSH @TagForce Gedaan wat jullie zeiden, zie:

# Rechten nagelopen > staan hetzelfde als op de andere mappen (tv shows & other videos)
# Scanner gechecked > "plex movie scanner"
# Agent gechecked > "Plex Movie"
# Agent veranderd naar "The Movie Database" > geen verschil
# Titles van de film gechecked > staat volgens juiste manier (homefolder/moviemap/movie - Movies/Annabelle Creation (2017)/Annabelle Creation (2017).mp4

# Server herstart + plex library update > geen verschil
# Logs gedownload > geen idee welke ik moet hebben ?

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/bxEtwK/Screen_Shot_2018_08_01_at_12_36_53.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
  • Laatst online: 11-07 19:25
Apache schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:34:
[...]

Toevallig recent je password op plex gewijzigd?

Deze stappen volgen dan: https://support.plex.tv/a...4835-725214340.1535451719
Interessant. Niet recentelijk voor zover ik weet. Volgens mij een paar maanden geleden. Dus ik weet niet zeker of dit de oorzaak kan zijn. Daarnaast staat dit aangegeven op de pagina:
You’ll often see this exhibited as a “You do not have permission to access this server” message when viewing in the Plex Web App.
Ik zie echter onderstaande, alsof hij überhaupt niet online is.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XtytqwC.png

Ik wil het wel een kans geven. Al wordt dit niet eerder dan vanavond laat. Bedankt voor de suggestie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:00

TRaSH

koffie ?

We hebben zijn TV ingesteld op direct stream.
Ik zelf heb de server op 8 Mbps 1080p gezet.

toen hij hem afspeelde heb ik toevallig gekeken,
en je ziet hem bij mij bv 9 seconde lopen en weer terug schieten naar 0.
CPU usage is echt minimaal komt niet eens op de 10% meer rond de 3-6%.

maar bij hem blijft hij gewoon draaien en stopt dan.

Afbeeldingslocatie: https://my.jetscreenshot.com/13737/m_20190218-gptm-22kb.png

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Kecin schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:55:
[...]

Dat bij mij niet. Welk type dreambox heb je? Wellicht in de nieuwe Plex update. Zal het in de gaten houden! (of heb je een bepaalde plugin draaien op je box?)
et9500 (maar draait gewoon op OpenPLI / Enigma2 based ) en afaik zou het dus in weze op elke bak die Openpli / Enigma2 based draait kunnen werken :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YHSGKnO.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UGlM8oq.png

[ Voor 10% gewijzigd door SMSfreakie op 10-04-2019 19:04 ]

404 Signature not found

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:48
Ik wou even met gepaste trots iets over mijn nieuwe Plex Server vertellen.

Afgelopen jaren heb ik een Mac Pro 24/7 aan laten staan waarop ook een Plex Server draaide. Maar de laatste tijd wilde deze steeds meer files niet meer vlekkeloos laten afspelen (UHD x265). Daarnaast gebruikt een beetje Mac Pro (5,1) al snel meer dan 130W idle :| . Dus ik ben nu uiteindelijk gegaan voor een dedicated server, ook om weer een beetje met hardware te hobbyen, de laatste keer dat ik zelf een computer in elkaar heb gezet kon ik nauwelijks herinneren.

Na een tijdje fora afgestruind te hebben ben ik uitgekomen op een i5 8400 waar ik hardware omheen ben gaan zoeken die ik mooi vind en waarmee ik het systeem zo stil mogelijk kan houden ook op 100% belasting.

Dit is het lijstje geworden:

Phanteks Evolv Shift
Corsair H80i V2
Corsair SF600 (2018)
Intel i5 8400
16GB Kingston HyperX 3200MHz
Asrock ITX Z370M
250GB Samsung 960 EVO

Ik heb het lijstje niet vooraf vastgelegd maar gaandeweg bij elkaar gescharreld, met wat er beschikbaar was via V&A, eigenlijk enkel de case via retail gekocht met een cadeau bon om ook daar de prijs te drukken. Ik kwam uit op gemiddeld 885,- wanneer alles nieuw gekocht zou worden en heb uiteindelijk 621,- met verzendkosten betaald. Waarop ik denk; not bad, not bad.

Een 8TB WD white label die ik in de Mac Pro al gebruikte tel ik niet mee voor kosten maar die heb ik wel gebruikt in deze build.

Gezellig samen met de meid in elkaar gezet, kon ik haar ook wat uitleggen over computer hardware en presto:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VRovXAEl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JyB9tyKl.jpg

Eerste keer geboot naar BIOS om temps te bekijken, toen wel even geschrokken dat de CPU idle al 45 graden deed. Bleek dat voltage setting nog van de vorige eigenaar is overgebleven :+ . Deze terug op auto gezet waarna de temp daalde naar 32 graden.

Daarna Windows 10 Pro voor een tientje gekocht, Pro zodat ik Remote Desktop kan gebruiken. Intel Extreme Utility geinstalleerd en gaan spelen met voltage, op -120mV offset stabiel terechtgekomen. Minimale temperatuur is nu 30 graden en maximaal 50 graden na 3 uur 100% belasting, pomp en fan op constante minimale rotatiesnelheid. Verbruik ligt op 25W idle en 60W load, scheelt al gauw een 25,- per maand aan stroom vergeleken met de Mac Pro

Passmark gedraaid om te verifieren of een en ander optimaal presteert:
https://www.passmark.com/...splay.php?id=120495047753

Inmiddels ook een weekje daadwerkelijk in gebruik als Plex Server, overzetten van metadata was poepsimpel ook tussen Mac en Windows. Alles werkt inclusief hardware transcoding, maximum nog niet echt gevonden maar ook niet gezocht eerlijkheidshalve. Ben blij dat transcoding verloopt zonder daar iets van extra geluid van te merken in de woonkamer :)

Voorlopig staat ie met enkel stroomkabel en ethernetkabel er in te draaien in een hoekje. Misschien dat ik er nog een Nvidia kaart in prik om een beetje mee te gamen of te spelen met NVEC en aanpassen van driver zodat die 2 streams limiet weg is.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:13

Tijntje

Hello?!

Farscape2 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:56:
[...]

Zou je mbv mediainfo een txt uitdraai kunnen maken van een bestand wat wel en van een bestand wat niet te transcoden is? De info die in de Plex XML staat is wat onoverzichtelijk. Als je daar dan de filenames uit haalt, die zijn niet van belang.

Dat is wat makkelijker naast elkaar te zetten en te vergelijken welke codec/level/settings er gebruikt zijn.

Het zijn wel consistent dezelfde bestanden waar je geen optie hebt om te transcoden?
Niet te transcoden
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ygmyGxb.png
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
General
Unique ID                                : 214832289719978338585324855265846690136 (0xA19F31A8A0953141B58D8A2100F90158)
Complete name                            : \TVSeries\Lethal Weapon\Season 02\Lethal Weapon - S02E17 - The Old Couple.mkv
Format                                   : Matroska
Format version                           : Version 4
File size                                : 2.73 GiB
Duration                                 : 43 min 14 s
Overall bit rate mode                    : Variable
Overall bit rate                         : 9 033 kb/s
Encoded date                             : UTC 2018-03-07 11:42:35
Writing application                      : mkvmerge v13.0.0 ('The Juggler') 64bit
Writing library                          : libebml v1.3.4 + libmatroska v1.4.5

Video
ID                                       : 1
Format                                   : AVC
Format/Info                              : Advanced Video Codec
Format profile                           : High@L4
Format settings                          : CABAC / 4 Ref Frames
Format settings, CABAC                   : Yes
Format settings, Reference frames        : 4 frames
Codec ID                                 : V_MPEG4/ISO/AVC
Bit rate mode                            : Variable
Bit rate                                 : 8 391 kb/s
Maximum bit rate                         : 15.0 Mb/s
Width                                    : 1 920 pixels
Height                                   : 1 080 pixels
Display aspect ratio                     : 16:9
Frame rate mode                          : Constant
Frame rate                               : 23.976 (24000/1001) FPS
Color space                              : YUV
Chroma subsampling                       : 4:2:0
Bit depth                                : 8 bits
Scan type                                : Progressive
Bits/(Pixel*Frame)                       : 0.169
Stream size                              : 2.53 GiB (93%)
Default                                  : Yes
Forced                                   : No
Color range                              : Limited
Color primaries                          : BT.709
Transfer characteristics                 : BT.709
Matrix coefficients                      : BT.709

Audio
ID                                       : 2
Format                                   : E-AC-3
Format/Info                              : Enhanced AC-3
Commercial name                          : Dolby Digital Plus
Codec ID                                 : A_EAC3
Bit rate mode                            : Constant
Bit rate                                 : 640 kb/s
Channel(s)                               : 6 channels
Channel layout                           : L R C LFE Ls Rs
Sampling rate                            : 48.0 kHz
Frame rate                               : 31.250 FPS (1536 SPF)
Compression mode                         : Lossy
Stream size                              : 198 MiB (7%)
Language                                 : English
Service kind                             : Complete Main

Niet te transcoden
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
General
Unique ID                                : 108801341586418460802852836992366239924 (0x51DA604D028CD38579CC86957E1560B4)
Complete name                            : \TVSeries\After Life\Season 01\After Life - S01E03 - Episode 3.mkv
File size                                : 1.34 GiB
Duration                                 : 27 min 44 s
Overall bit rate                         : 6 932 kb/s
Encoded date                             : UTC 2019-03-26 14:27:14
Writing application                      : mkvmerge v19.0.0 ('Brave Captain') 64-bit
Writing library                          : libebml v1.3.5 + libmatroska v1.4.8

Video
Format profile                           : Main@L4
Format settings                          : CABAC / 3 Ref Frames
Format settings, Reference frames        : 3 frames
Bit rate                                 : 6 490 kb/s
Maximum bit rate                         : 9 735 kb/s
Frame rate                               : 25.000 FPS
Bits/(Pixel*Frame)                       : 0.125
Stream size                              : 1.22 GiB (91%)
Writing library                          : x264 core 148 r2715 7e75228
Encoding settings                        : cabac=1 / ref=3 / deblock=1:0:0 / analyse=0x1:0x111 / me=umh / subme=10 / psy=1 / psy_rd=1.00:0.00 / mixed_ref=1 / me_range=24 / chroma_me=1 / trellis=2 / 8x8dct=0 / cqm=0 / deadzone=21,11 / fast_pskip=1 / chroma_qp_offset=-2 / threads=6 / lookahead_threads=1 / sliced_threads=0 / nr=0 / decimate=1 / interlaced=0 / bluray_compat=0 / stitchable=1 / constrained_intra=0 / bframes=2 / b_pyramid=0 / b_adapt=2 / b_bias=0 / direct=3 / weightb=1 / open_gop=0 / weightp=2 / keyint=50 / keyint_min=26 / scenecut=0 / intra_refresh=0 / rc_lookahead=50 / rc=2pass / mbtree=1 / bitrate=6490 / ratetol=1.0 / qcomp=0.50 / qpmin=6 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / vbv_maxrate=9735 / vbv_bufsize=12980 / nal_hrd=vbr / filler=0 / ip_ratio=1.40 / aq=1:1.00

Audio
Stream size                              : 127 MiB (9%)

Wel te transcoden
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/v9aAzO9.png
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
General
Unique ID                                : 206980528524943709483163694678268085231 (0x9BB6FFF186645AF5928D19B29F9683EF)
Complete name                            : \TVSeries\This Is Us\Season 03\This Is Us - S03E11 - Songbird Road (1).mkv
File size                                : 1.90 GiB
Duration                                 : 42 min 56 s
Overall bit rate                         : 6 342 kb/s
Encoded date                             : UTC 2019-01-23 08:02:09
Writing application                      : mkvmerge v30.1.0 ('Forever And More') 64-bit
Writing library                          : libebml v1.3.6 + libmatroska v1.4.9

Video
Format profile                           : High@L4
Bit rate                                 : 5 700 kb/s
Bits/(Pixel*Frame)                       : 0.115
Stream size                              : 1.71 GiB (90%)
Color range                              : Limited
Color primaries                          : BT.709
Transfer characteristics                 : BT.709
Matrix coefficients                      : BT.709

Audio
Stream size                              : 197 MiB (10%)

Wel te transcoden
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LtWy6VQ.png
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
General
Unique ID                                : 99324186167897491666447563266049160042 (0x4AB92476926C67D8572BF6B5BF67B36A)
Complete name                            : \Movies\How to Train Your Dragon The Hidden World (2019)\How to Train Your Dragon The Hidden World (2019).mkv
File size                                : 23.5 GiB
Duration                                 : 1 h 44 min
Overall bit rate                         : 32.4 Mb/s
Encoded date                             : UTC 2019-04-08 01:12:06
Writing application                      : mkvmerge v31.0.0 ('Dolores In A Shoestand') 64-bit
Writing library                          : libebml v1.3.6 + libmatroska v1.4.9

Video
Format profile                           : High@L4.1
Bit rate                                 : 28.2 Mb/s
Maximum bit rate                         : 30.0 Mb/s
Bits/(Pixel*Frame)                       : 0.568
Stream size                              : 20.5 GiB (87%)
Title                                    : MPEG-4 AVC Video / 28900 kbps / 1080p / 23.976 fps / 16:9 / High Profile 4.1

Audio #1
Format                                   : MLP FBA 16-ch
Format/Info                              : Meridian Lossless Packing FBA with 16-channel presentation
Commercial name                          : Dolby TrueHD with Dolby Atmos
Codec ID                                 : A_TRUEHD
Bit rate                                 : 3 312 kb/s
Maximum bit rate                         : 5 016 kb/s
Channel(s)                               : 8 channels
Channel layout                           : L R C LFE Ls Rs Lb Rb
Frame rate                               : 1 200.000 FPS (40 SPF)
Compression mode                         : Lossless
Stream size                              : 2.41 GiB (10%)
Title                                    : Dolby TrueHD/Atmos Audio / 7.1 / 48 kHz / 3312 kbps / 16-bit
Number of dynamic objects                : 11
Bed channel count                        : 1 channel
Bed channel configuration                : LFE

Audio #2
ID                                       : 3
Format                                   : AC-3
Format/Info                              : Audio Coding 3
Commercial name                          : Dolby Digital
Codec ID                                 : A_AC3
Bit rate                                 : 448 kb/s
Bit depth                                : 16 bits
Stream size                              : 334 MiB (1%)
Title                                    : Compatibility Track / Dolby Digital Audio / 5.1 / 48 kHz / 448 kbps
Default                                  : No

Audio #3
ID                                       : 4
Format                                   : AC-3
Format/Info                              : Audio Coding 3
Commercial name                          : Dolby Digital
Codec ID                                 : A_AC3
Bit rate                                 : 192 kb/s
Channel(s)                               : 2 channels
Channel layout                           : L R
Bit depth                                : 16 bits
Stream size                              : 143 MiB (1%)
Title                                    : Commentary by writer/director/executive-producer Dean DeBlois, co-producer Brad Lewis and animator Simon Otto
Default                                  : No

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:13

Tijntje

Hello?!

Probleem van het niet kunnen transcoden is opgelost.
Ik moest een keer "Analyse" op de library doen
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/V1VLjVo.png

[ Voor 3% gewijzigd door Tijntje op 26-04-2019 20:24 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-07 15:27
Incolumis schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 23:05:
Bij mij werkte het. Ik was nu 75 euro kwijt i.p.v. 120 euro O+
Helaas :(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jyWPjjz.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Kan iemand mij helpen met mijn Plex setup? Ik heb een Nvidia Shield TV maar loop tegen het 'probleem' aan dat Plex de audio moet transcoden. Mijn server kan dit prima aan maar ik wil het liever voorkomen indien mogelijk. Ik weet dat Kodi bijna alles af kan spelen zonder dat de media getranscode moet worden maar mijn voorkeur gaat uit naar de native Plex app, dit is vooral de reden dat ik de Shield heb gekocht.

Het gaat om de volgende hardware:
- TV
- Soundbar
- Shield

De boel is simpel aangesloten:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bvXZPHy.jpg

Een voorbeeld van een serie die getranscode moet worden:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ML172JV.png

Ik weet dat de soundbar geen AAC begrijpt en dat bovenstaande noodzakelijk is maar zou de shield dit niet 'automatisch' moeten doen zodat er vanaf de server niks getranscode moet worden? Ik heb ook gespeeld met het in- en uitschakelen van audio passtrough maar dat endigt alsnog in transcoden of foutmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-07 18:25
Ah hier hadden 2 familieleden van mij ook last van gisteren.

@kdbruin bij was gisteren ook ineens Plex vastgelopen op mijn Synology nas (ik draai hem niet in een docker maar de Synology versie. Opniew gestart en het werkte weer.

Heb wel een ander probleem waar ik alleen last van leek te hebben:

- Synology DS718+
- Plex op synology gedownload als SPK van de de site van Plex (ik krijg een melding als ik in Plex ben ingelogd, kan ik dan zonder problemen Plex updaten?)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/SRDzmPG1/Screenshot-2020-01-09-09-32-49-855-com-plexapp-android.png

Het gebeurd op mijn Xiaomi Mi 9T Pro vrijwel altijd dat ik dit scherm krijg. Maar gisteren zei een familielid tegen mij dat hij had ook had op zijn telefoon en op de Chromecast. Terwijl streamen via Chromecast bij mij zonder problemen gaat.
Soms helpt het als je even de ondertiteling uitzet en weer aanzet (de ondertiteling is een los srt bestand die bij de film of serie staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:48
Anoniem: 93986 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:46:
[...]

Jawel, want met een Plex pass kan je serverside Hardware transcoding aanzetten waardoor je videokaart het zware werk op zich neemt of je cpu met Intel Quicksync.
Aha, ik dacht eigenlijk dat het al het geval was op de shield.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8q9nGH52eBr30PFDeWBFpEj3JsA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M8vK6nj9jVOfwa8S6lkjs732.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07 15:49
Thanks @Arunia ,zit nu even te troubleshooting met het dashboard ernaast. Paar dingen die opvallen

- network activity is zo'n 23mbps, kan dus nooit een issue zijn met 1gbps bedraad
- zowel audio als video worden als 'directplay' getoond, dus ik neem aan dat de server niet aan het transcoden is
- ook na kiezen van externe subs blijft dit 'directplay', las iets over video dat altijd getranscode moet worden als er externe subs gekozen worden

Meest opvallende is:

- de stream wordt getoond als 'remote', en het IP van de Shield als 192.168.49.x, waar het toch echter local is (de shield is zowel server als player, en m'n network range hier is 192.168.2.0/24).

In een plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xEp7Ttw.jpg

EDIT: Even m'n entry voor local network er uit gegooid, dat hielp om de sessie nu als local te zien, echter geen verschil in hoe snel een film start met spelen. Bandwith blijft laag (<20mbps), audio en video zijn 'Direct Play', ook met externe subs (.srt via opensubtitles, wordt nu netjes vermeld in het dashboard).

[ Voor 17% gewijzigd door The_Admin op 05-06-2020 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
MacPoedel schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 00:08:
@psychodude Aan Plex clients kun je weinig veranderen. Er zijn ook wat verschillen tussen de verschillende clients, de Android app heeft bv een Home scherm waar je zaken op vast kunt pinnen (en zo zou je wel "top in action" daarop kunnen pinnen, als je alle genres een keertje ziet in het recommended scherm, ben je er :+). Het home scherm van de webclient is dan weer helemaal niet aan te passen.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/pwB6gdw/image.png

Je kan het homescherm in de webclient aanpassen, door de editknop rechtsbovenin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Robsta86 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:59:
[...]

Zijn er hier mensen die actief gebruik maken van rclone met GDrive als media storage? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar ervaringen:

Hoe lang gebruik je het al?
Hoe bevalt het qua snelheid / stabiliteit?

Zijn er specieke zaken waar je rekening mee moet houden?
Dagelijks, en vindt het heerlijk
Mijn media staat in een encrypted rclone-folder ( dus voor de buitenwereld staat er niets waaruit af te leiden is wat het is )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNlH04WDorXqOF0HB5LXKdZy2gI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/e5K6WSuhrlE2loYFOKPsPGoy.png?f=user_large

Ik heb het op een seedbox en een aparte VPS als mounted drive staan, en plex speelt het daaruit af.
https://www.jamescoyle.ne...emd-startup-mount-script#

Op mijn windowsmachne gebruik ik rclone-browser : https://github.com/kapitainsky/RcloneBrowser

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Robsta86 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:38:
Klinkt goed @FreshMaker. Denk dat je er verstandig aan doet om het te versleutelen inderdaad.
Ben nog wel benieuwd hoeveel data je kunt opslaan voordat men bij Google begint te sputteren dat het teveel wordt...
De grens ben ik nog altijd aan het opzoeken ;)
Met het risico dat alles in één keer weer verdwenen is :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WQmZ_pqaEy-vxrJhz_fHYgZFmnI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FEAUaH9AheWaUIVmOtCU1SYq.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9mm4aOJkaKKYG39treJWcrFK8Ac=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/popw3xjGOVTnSO5Uu7n6eA1F.png?f=user_large

9.5TB in die map staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

pven schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 21:30:
Als ik via Plex op mijn TV aan het kijken ben, dan valt na ongeveer een uur de ondertiteling uit. De enige oplossing die ik dan heb is om de film te stoppen en weer te starten, dan zijn de ondertitels weer even terug. Uiteraard draai ik met alles de nieuwste versie voor zover beschikbaar (ik draai op een Synology DS214+).

Iemand die dit herkent? Ik heb geen oplossing kunnen vinden.
Nope hier geen last van (op een Mac Mini).

Instellingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JiSzwCVANwWYYt1wRxashdaomfs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dYy4qAH7YKcvpNR59t4CpiPV.jpg?f=fotoalbum_large

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
mn plex DVR werkt ansigh nog steeds leuk met de EPG data uit mn Enigma2 decoder..

alleen moet ik de decoder nog even zo gek krijgen dat die ook in standby even de EPG updates uit de Ziggo kabel trekt :+

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Pmq1PL6/20200829-171945.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door SMSfreakie op 29-08-2020 17:20 ]

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Laatst online: 21:04

BCC

Arunia schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:30:
@BCC Ik heb nog niets kunnen vinden qua uitleg om te volgen voor de Pi4. Wil dat eerst hebben voordat ik de 4 uberhaupt aan ga schaffen. Vandaar een beetje.

Ah ok, dan begrijp ik dat ook inderdaad. Met 3 kids (hier 1) die internet willen gebruiken is zo'n ding wel handig inderdaad.
Ben zelf nog aan het kijken om mijn telefoon te gebruiken voor internet via de Pi. Maar ook nog niet aan toe gekomen om dat te testen.
Zijn veelal dingen welke ik pas vlak van te voren bedenk. :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6brab5bn3lY1FzU15GwuyULLNBc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yzbMDv9hDfkRKKJdDuL4z2wD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LzXRYC9i1cdTzAWaAfwXbn2dZMI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KwR5Rs0GvHCF37VijIF3Iyc0.jpg?f=fotoalbum_tile

Testing 1 2 :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demokert
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-07 08:49
Anoniem: 93986 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 23:08:
[...]

Kijk op de server wat er getranscodeerd word.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CBG8EDaLB11pA32UqJLj6N4FqkU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8WNKQwpJrQCCtd78Wsog9Zr8.png?f=fotoalbum_large

Dit zijn de Transcoder settings, heb jij suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demokert
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-07 08:49
Oh een screenshot plaatsen is geen probleem hoor, maar wilde voorkomen dat het een slowchat werd. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aw_mg5J2Sb_dr49x9owk16CXbro=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Hl2ZNEQZUHyTNRgdC0cLCLzf.png?f=user_large

Maar wat is dan wel geschikt om te transcoden, of aan te raden als setup? Ik merkte gister zoals je in de screenshot kon zien dat het via een browser ook ineens niet vlekkeloos verliep..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-07 14:03
Heb het inmiddels weer werkend gekregen maar loop toch nog tegen 1 ding aan. Ik heb de media server op mijn Windows 10 pc geinstalleerd maar heb ook op een NVidia Shield een media server staan.

Mijn films staan op een WD MyCloud en aan die MyCloud hangt ook nog een WD Elements externe schijf.

Als ik nu Plex open en ik ga naar de Shield MediaServer dan lukt het me wel om een nieuwe bibliotheek toe te voegen vanaf de MyCloud. Echter ik kan daar de Elements schijf niet benaderen.

Ga ik naar de Windows Media Server, dan kan ik wel die Elements schijf benaderen.

Weet iemand hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat ik ook vanaf de Shield die Elements kan benaderen?

Dus de Shield Android TV is de Media Server op de Shield, en de VZ20 is de Media Server op mijn pc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9U85PKf3SFD3YLIgTreM64BKk14=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LlE0bDYkKfYu8wj86qqrujhw.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-07 14:03
Nee, ik zie geen Storage & Reset (buiten het feit dat ik een Nederlandstalige versie heb).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U-7Iu0gl9Bc3CxuwEfW-p1ou4hg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fLz6fVR3pZmJqGkHqg1Hjips.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-wvq1lryQn64VEjDk-aKPBrfMis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2DJ7qPCuTsDKAsxBrNbQZXU2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0-acuO-AK_kX5WGINq5bW4F5Qcw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZDYjQYkssXqZAfcgqT90abxE.jpg?f=fotoalbum_large

En als ik op mijn PC inlog bij PLEX en ik wil via mijn "Shield Android TV" een bibliotheek toevoegen staat daar dus de MyCloud wel tussen (en aangegeven als MYCLOUD).

Wil ik een bibliotheek toevoegen via mijn PC (VZ20) dan staat daar de MyCloud ook tussen maar dan als driveletter: Z . En daar staat dus de Elements WEL tussen (als driveletter "X").

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KBX4ooR-YbLdD7F5v7l3dxL5F_s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BOXuLFayMlyB1yhQm8MnpZ9k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EHeoRCiKJTlGqeN0fSjA6zWQC84=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5QFTNLVxIs9eRiiwQcVEAwIE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:07

3raser

⚜️ Premium member

Zojuist gekeken wat er gebeurt in het Dashboard van Plex en het lijkt me duidelijk. De film wordt getranscodeerd. Vandaar de trage start en het slechte beeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zaj9lbjXEZRgcUmjPig1UtmAI_0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NU7Pqe5Of0kGhhNkl4a9tyed.png?f=user_large

Het betreft een MKV bestand van net geen 22GB die, zoals je ziet, bestaat uit 4K HEVC Main 10 HDR beeldmateriaal met Dolby Atmos geluid. Nogmaals, ik heb geen Plex Pass. Dus vind het transcoderen nu plaats omdat Plex het format niet ondersteund of kun je zonder Plex Pass helemaal geen 4K in originele kwaliteit (en geluid) afspelen? Ik weet zeker dat de Shield het bestand aan kan omdat Kodi hem zonder moeite afspeelt.

[update] Ik heb het voor elkaar. In de instellingen van de Plex speler op de Shield zelf moet ik onder het kopje "Geavanceerd" de "Audio passthrough" op HDMI zetten. Deze stond standaard uit. Na die instelling te hebben veranderd start de film vlot, heb ik HDR beeld en Atmos geluid en zie ik in het Dashboard van Plex dat er geen transcoding meer plaats vind.

[ Voor 18% gewijzigd door 3raser op 05-11-2020 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis0162
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-06 22:43
ppeterr schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 08:35:
De laatste tijd heb ik dat het downloaden van ondertitels bij series niet lekker gaat. Dus ik zet ze er best wel vaak handmatig bij. Dat is niet echt een probleem, maar plex gaat evengoed dan nog de foutieve subs er bij zetten.

Is er een manier om enkel voor de categorie series het automatisch downloaden van subs uit te zetten ?
Waarschijnlijk staan je agents niet goed ingesteld.
https://support.plex.tv/a...iguring-subtitle-support/

Ik heb mijn agents zo ingesteld omdat ik met Bazarr ondertitles download. Deze worden lokaal opgeslagen.
Maar als jij gebruik wilt maken van Opensubtitles moet deze bovenaan staan in ingesteld met de juiste taal.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pB4Y74DWjxQ0-uVG9d1M_fZ5B4U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QHHjpovPIu77UGejrMJqU7OZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis0162
Hallo,

ik heb zojuist Plex geupdate naar versie: Version 1.20.4.3517 op mijn Synology NAS

Nu is mijn server niet meer extern beschikbaar, al de server herstart. Remote acces enabled en disabled. Waar zou dit verder nog aan kunnen liggen of wat zou ik kunnen nalopen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Da74L4Oaq-iRz88vIfRT6wur2hc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NkVQ3JBAxkU9O1ieimcmK0rT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-07 12:07
ik wil toch mijn vraag hier maar even stellen.
Ik heb 2 situaties waar ik niet uit kom waar misschien iemand een idee voor heeft. Misschien heb ik iets gemist of heb ik instellingen verkeerd staan..

Ik heb de volgende 2 systemen:
Asustor 5304T,
celeron j4105 met de HD 630 gpu (ondersteund quicksync : https://ark.intel.com/con...cache-up-to-2-50-ghz.html)
16gb geheugen
2x 10TB WD white (shucked)
1x ssd waar de temp folder op staat van plex

Omdat ik via de NAS niet goed kan zien of quicksync gebruikt wordt maar wel duidelijk zie dat hardware transcoding aan staat als ik iets af speel zou ik er van uit moeten gaan dat dit gebruikt wordt toch?
Desondanks kan ik geen enkele 4k film of serie afspelen op 1080p of 720p (naar chromecast of via web).
Als ik dan de logging aan zet zie ik ook duidelijk bij speed 0.5, 04 soms 0.7 of 0.8.
ondertiteling aan of uit maakt hier dan ook geen verschil in.

omdat ik dus twijfelde of de nas misschien niet sterk genoeg was qua specs (jammer had ik hem voor uitgezocht omdat reviews hier juist de nas voor hadden aanbevolen) heb ik mijn intel nuc8i3 eens erbij gepakt.

nuc8i3
I3 8109u met de Iris plus 655 gpu
16gb geheugen
1 nvme ssd 1 sata ssd

Op de nuc met de nieuwste intel drivers had ik verwacht dat dit juist veel beter zou gaan. Niks is minder waar. ik zie de CPU naar 100% schieten (audio? ging in dit geval om English (EAC3 5.1)). Maar bij GPU gebeurd bijna niks? Toen ik van de nuc de logging ging bekijken verbaasde ik me dan ook dat ik exact dezelfde speed meldingen zag.. 0.5 0.4 0.7 maar nooit hoger.
zie ook deze screenshots die ik gemaakt heb vanaf de nuc..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hfskltheQmr0StP9xQxY84JHU5Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0jMldPv7AUYBB8PUcNOZ7AFw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/by50SN0LMz86B4uay4H-gWiyCes=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LEWsDzogSiaV6h88zuSLo39k.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ZSycXZLS5Ci6ETvhy5qnPUncZw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m5gXmfmEzJc6uOFpyTNf0cfi.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SjIYkdsBtT8CI-axg9zicSpe1bY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zzwVYOFOXykcV9oqbJDE6zbV.jpg?f=fotoalbum_tile

en de logging: https://drive.google.com/...JYHpMM4l/view?usp=sharing

en de media die ik als test wil afspelen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CjirHCDQ4sbaAT0w0z-5IZIp358=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lO5rg4tBBgXqOdz5iDcgbZSA.jpg?f=user_large

hopelijk kan iemand hier iets zinnigs over zeggen.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:09

jdh009

FP ProMod
Zojuist Plex geïnstalleerd en geprobeerd vanaf een andere PC binnen het netwerk op de server te komen om de beveiliging te checken. Je krijgt dan meteen het scherm wat je hier ziet:
Afbeeldingslocatie: https://www.plex.tv/wp-content/uploads/2018/05/image-block-lifestyle-photos-videos-12-1800x1181.jpg
Gelukkig zie ik mijn eigen mappen niet (daar moet je voor inloggen), maar ik zie echter wel de standaard gratis streaming zooi die er nog op staat. Die kan je ook afspelen en zit daar eigenlijk niet op te wachten. Is dit ergens te blokkeren en zo in te stellen dat je alleen een inlogpagina ziet? Ik heb alle serveropties één voor één afgelopen maar zie het zo niet 1, 2, 3 bij staan.

[ Voor 17% gewijzigd door jdh009 op 18-12-2020 21:49 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:09

jdh009

FP ProMod
RobbyTown schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 21:55:
@jdh009 ik snap het niet helemaal. Log je met hetzelfde account in op die pc? Of een ander account? Als je namelijk 1 account gebruikt als ik nu via de tel of andere pc inlog ik zie dan mijn mappen want die deel ik met dat account.
Ik ben met het testen nog niet ingelogd maar zie dus al die gratis streaming dingen wel en kan ze ook afspelen. Wanneer ik inlog kan ik mijn eigen zooi ook zien, maar zou het mooi vinden als er naast een inlogknop verder niets te doen is op mijn ip:poort indexpagina.

Edit:
Als ik naar mijn ip:poort ga van plex zie je dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KoneO7EiB_UCIZzeLSWFNXa20iU=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/uTv5onQjKaXWzgQnZ0OJ0nmU.png?f=fotoalbum_medium

[ Voor 38% gewijzigd door jdh009 op 18-12-2020 22:11 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
@Anoniem: 93986 dat unpinnen heeft geen nut als je niet bent ingelogd. Unpin maar, daarna nieuwe sessie zijn ze weer terug die settings zitten op je account gekoppeld.

@IndecentStapler & @Dreamvoid & @Dacuuu Klopt helemaal. Maar als je je server ook nog aan de buitenwereld open zet kun je mooi gratis films kijken via het ip van een ander. Servers genoeg zie screenshot :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ng0pOEfxzlGwtyRhro3umNObuRQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AjuaaqP4kAJNCXD7LCFhvlMD.png?f=fotoalbum_large

Tijdje terug had iemand op Plex ook al z'n topic geopend. Mooi dat ze gratis content aanbieden. Maar zo af en toe glipt er een film door niet jonge kijken zie topic: https://forums.plex.tv/t/...ine-prior-to-login/650199

@jdh009 Dat idee is inderdaad zo gek niet. Standaard geen content. Wil je voor gasten gratis plex content bij geen inlog dan inschakelen. Dit probleem is er eigenlijk pas gekomen sinds Plex eigen content aanbied.

@theduke1989 jawel dat werkt ;) H.265 = HEVC https://nl.hardware.info/...ideocodec-van-de-toekomst
StefZ schreef op donderdag 24 december 2020 @ 17:31:
Even bij jullie checken of ik nog wat mis. Doel: 4K HDR Atmos/DTS-MA content afspelen. Klopt het dat dat niet mogelijk is via de Plex app op de LG C8 en ook niet via de Plex app op PS5? (beide gekoppeld aan receiver)
De vraag is eigenlijk vanaf waar komt die content? Als je 4K op een celeron nucje draait dan vergeet het maar. Ik heb afgelopen tijd ook wat getest met 4K (paar posts terug sta ik voor een 'raadsel'). Je setup is gelijk aan wat ik ook heb alleen ik stream naar mijn 4K chromecast die op de receiver zit (input) en beamer en tv zitten op de output. Wat helemaal gek was was dit. 4K film op mijn game pc (krachtiger dan op hp prodesk pc). Film speelt niet af op TV wel op mijn 4K beamer (dat doet prodesk ook, prodesk nooit eerder op tv getest dus geen idee wat prodesk op tv had gedaan). Das gek alleen de output is anders... Ga ik wat google dan zit er bij mijn samsung tv een setting Color UHD die stond uit, dus aangezet dan speelt die de 4K film wel af op de tv zonder de hele tijd te bufferen |:( .

[ Voor 44% gewijzigd door RobbyTown op 25-12-2020 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis0162
Hi!

Kan iemand mij uitleggen waarom Plex alsnog probeert te transcode? In principe zou dit toch gewoon direct play moeten zijn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ztMkmhK10tyT4Dww2Rr10jZpIt8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wp7Qolv5sgT3JshJHGnPxJ0y.jpg?f=user_large

Kun je dat op een of andere manier forceren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Dennis0162 schreef op zondag 27 december 2020 @ 14:04:
Hi!

Kan iemand mij uitleggen waarom Plex alsnog probeert te transcode? In principe zou dit toch gewoon direct play moeten zijn?
[Afbeelding]

Kun je dat op een of andere manier forceren?
Ik heb zelf geen tautulli meer maar met Plex zelf kan ik nog wat uitlezen. Toevallig heb ik 2 type chromecasts. Zie screenshot. Nu kan ik niet zien welke chromecast je hebt maar lijkt de normale te zijn aangezien jij ook transcode hebt.

Chromecast (2018) (links) doet transcoden en Chromecast Ultra (rechts) doet direct
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-jynU6Uknml4fHjbabPrNxsD2RE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xDUd0jZO5rphCy0b1KPSAIuJ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis0162
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0cyCsIWlT_hqpgk0dBLvUM_9hOI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8iRMD2iN8kbup0TeUcJzFIVT.jpg?f=user_large
Ik heb toevallig sinds kort ook de ultra het leek beter te gaan maar hij stopt nu toch weer regelmatig om te bufferen. Je zou verwachten dat hij inderdaad dan ook direct play kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-07 20:47
Anoniem: 93986 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 08:15:
[...]

Sowieso niet zelf gaan renamen als je spul van usenet af komt. Gewoon laten zoals het is,
Spul komt niet van usenet af, dat is het punt. Maar heb het werkend gekregen.

Mijn huidige settings:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B2-4AuD4Z5uthaFli3EhzAIz3HA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/33KtaMUIJF4pupeGIxtSJbpf.png?f=user_large

Stond eerst anders, maar heb alles uitgezet en nu werkt het wel gewoon.
Eerst wat het ''Plex Movie scanner'' en heb alles eronder dus unthicked.
En de tweede was ook op Plex Movie, nu op personal..

[ Voor 3% gewijzigd door theduke1989 op 02-01-2021 09:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Toml83 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:42:
Plex gaat arcade games uitbrengen voor 5 euro p/m.
Wat mij betreft iets teveel voor een paar games.
Echter kun je ook eigen roms erop zetten.

Iemand hier wel eens naar gekeken of geprobeerd?
Op zicht wel grappig om de oude games via de TV / mobiel te spelen.
Als je Plex pass hebt is het een paar euro goedkoper :). Zelf nog niet getest ook geen behoefte. Mocht een geen succes worden trekken ze zelfs de stekker eruit, het is een soort kickstart projectje.

Je dient zelf de games bieb erbij te zetten, ik vraag mij af hoeveel mensen dit gaan zien (als je het nieuws niet volgt en de changelog niet leest). Als je plex server een tijd goed draait, dan is kwesite van alleen updaten en door (sommige hebben dat stukje zelfs geautomatiseerd en geen omkijken naar).

Waar ik wel blij om ben en @jdh009 ook denk ik (en ze zich aan de belofte hebben gehouden) met de nieuwe update is dit:
RobbyTown in "[Ervaringen] Plex - Deel 3"

Als nu versie 1.21.2.3939 draait zie je dus die gratis plex content films niet meer als je niet bent ingelogd. Dan zie je vanaf nu
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_h7LmSrYFKuc5rV0xK2IhHo4jA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5dUjWzT1LQjhNFjSHtqHR2B5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
Luuk2015 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:16:
@Domino @SadisticPanda
Bedankt voor jullie reactie.
Zojuist viel het mij op dat het streamen van een 4K film direct naar mijn telefoon (iPhone 12 Pro) gewoon prima ging, pas toen ik deze naar de Chromecast streamde begon het stotteren om de zoveel seconden.
Alleen weet ik nu niet of het probleem de wifi-verbinding (5Ghz) van mijn Chromecast is, of dat de Chromecast sowieso het probleem is i.v.m. het formaat van de fiilm, hebben jullie een idee?
Je kunt in het plex dashboard zien wat de server doet, met name of er transcoding plaatsvind. Kijk daar eens terwijl je een film speelt op je telefoon (met de plex app toevallig, en met de enhanced playback aan?). Dan zie je dit in je app:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6RjUJejpbJaOpeOuno7wffpXmow=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uEBdMKo2iT8ikNDLtIQX2ELv.jpg?f=fotoalbum_large

Die ‘direct play’ is belangrijk, dat betekend dat de video direct wordt gestreamed, zonder dat er transcoding plaatsvind.

Ik vermoed dat de chromecast de indeling (codec) van de video niet snapt en dus de plex server vraagt het in een begrijpbaar formaat om te zetten. En dat kost rekenkracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Ja ja Plex heeft weer een update.

Terug in plex updates aangepast. Ik heb vraag mij aangepast naar automatisch tijdens onderhoud.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QLdTTFysmE5tvAvq7Qthp7uzdGY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RmgQ6IlFIbKOT2dYJuxxGpzD.png?f=user_large

Ik merk geen verschil... Automatisch tijdens onderhoud had ik verwacht dat die de updates nou is zelf ging installeren ipv ik elke keer op de update knop moet drukken.

Wat doet "Updates van de serverversie" nou precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-07 08:52
TRaSH schreef op zondag 28 februari 2021 @ 09:46:
[...]

of het MP4 is of niet maakt niet echt veel uit en is meer een placebo ding, of je moet een media speler hebben die het gewoon niet aan kan maar dat is een ander verhaal.

installeer eens tautulli, en kijk eens tijdens het afspelen wat die aan geeft.
dan zie je ook vaak de oorzaak wat er transcoded moet worden
Vaak is het probleem als je PGS subs gebruikt,
daarom pak ik altijd de srt subs.
daar in tegen heeft plex ook nog een console (in de webgui) waar je kan kijken of er iets mis loopt
Dank je. Het initiele probleem was op mijn TV, maar ik ben gestart met het testen op mijn PC.
Het betreft een file die ik via het netwerk via VLC perfect kan afspelen.
Echter als ik deze via PLEX vanaf mijn server afspeel dan loopt hij niet soepel en loopt audio niet in sync.

Load op mijn PC lijkt het probleem niet. Wel gek dat er nagenoeg niet van video dencoding gebruikt wordt gemaakt. Loading op PLEX is volgende de process tab wel high.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UYyhCA8.png

Volgens Tautulli wordt er ook niets getranscode.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RkKgtns.png

Volgens Plex server dashboard wordt er niets getranscode.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4xY0Yaa.png

Let wel op mijn PC wordt de HDR file afgespeeld op een niet HDR 4k scherm. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-07 08:52
Justevo schreef op zondag 7 maart 2021 @ 22:23:
[...]

Kun je ook eens een screenshots maken van je ethernet performance? 4K schiet vaak boven de 100Mbit uit en dat trekt je TV niet, daar zit maar een 100Mbit netwerkkaart in. Daar staan ze bij LG om bekend, heb hetzelfde probleem. Een 4K Remux via Plex trekt ie niet, via VLC uiteraard wel.
Het initiele probleem deed zich op mijn LG TV voor, echter gebruik ik Chromecast 2020 met Google TV via LAN, dus niet de LG LAN of Plex. Zojuist deze video op mijn TV geprobeerd en deze speelt wel goed af.

Op mijn PC niet, daar zijn ook alle screenshots van.
Hierbij 2 LAN screenshots tijdens het afspelen van die video file die schokt;

zonder download, enkel Plex video:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2oFjmqr.png

De volgende is het downloaden van een iso terwijl ik de video afspeel via Plex.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MivRwFd.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis0162
Ik heb nu al een tijdje een gek probleem ik heb in dit forum al eerder eens gevraagd hoe transcoding nu precies werkt binnen Plex en ook begrepen dat je hier weinig invloed op hebt. Om die reden ben ik alleen nog maar in h264 aan het downloaden omdat dit een betere direct play mogelijkheid biedt.
Wat er nu gebeurd is dat zelfs Plex h264 1080p naar h264 1080p transcode. 8)7
Dit gebeurd nu met alle films die ik op mijn server heb staan. Ik gebruik de Synology 218+ dat gaat prima maar transcode vindt hij niet zo fijn. Met als gevolg dat de film niet loopt en er continu gebufferd wordt. Aan de tv hangt een Chromcast ultra, ook getest met een andere Chromecast dat maakt geen verschil. als ik in de Plex App de kwaliteit aanpas naar h264 720p zet wil het nog wel lukken. Maar erg prettig werkt het allemaal niet.
Hebben jullie ideeën of tips met zaken die ik even na kan lopen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BCOn865jKX-c3qYv5SW9OGTVubg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZmvCyYKDOdNCVi5CxSl8ID9T.png?f=fotoalbum_large

Ik ben ook steeds meer aan het overwegen om een aparte zwaardere server in te richten puur om plex op de draaien. Maar dat zou eigenlijk niet nodig hoeven zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis0162
Same helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/So0wP_YjNicYEppQfdUfcjyjpIQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nzSPhNEJb8iZOMnDxAZL7ged.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis0162
HEY_DUDE schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:27:
[...]

Kijk eens naar wat er met het geluid gebeurd. Die stream moet getranscode worden om op de chromecast afgespeeld te worden. Om de een of andere reden kost dit net zoveel cpu als video transcoding, in ieder geval genoeg om je NAS te vloeren denk ik. Plex met chromecast is geen gelukkige combinatie. In plaats van stevige hardware zou je ook in een Nvidia shield of een chinees boxje kunnen aanschaffen.
Je hebt gelijk idd, ik heb laatst in Radarr 5.1 Custom format toegevoegd en dat wordt niet ondersteund door Chromecast lees ik nu.. |:( . Daar lijkt hij dus stuk op te lopen want idd oudere films ofja die ik eerder heb gedownload spelen nog wel via direct play. Het lijkt hem dus erin te zitten dat Chromecast niet EAC3 5.1 direct kan afspelen maar wel AC3 5.1. maar ja dan is dus de volgende vraag hoe kun je hierop selecteren bij het downloaden.
willampie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:34:
[...]

Dit had ik dus ook gemerkt, in heb een ds918+ en merkte ook op dat ie moest transcoderen voor de Chromecast. Om deze reden een roku aangeschaft op Amazon uk en nu speelt Plex direct af. Chromecast en Plex werkt niet goed samen omdat Chromecast bijna niks ondersteund..
Thanks voor je reactie, Welke Roku raadt jij aan? Zou dan puur alleen voor Plex zijn want de rest werkt prima via Chromecast.
CarbonFibeR schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:54:
[...]

h264 alleen zegt nog niks. Kijk even naar de properties van de file die je probeert af te spelen en of je Chromecast dat wel ondersteund. Er zijn verschillende versies h264. Zo kan h264 bijvoorbeeld 8 bit of 10 bit zijn en als je player dat niet ondersteund, dan zal Plex gaan transcoden. Zelfde verhaal met de andere properties.
hmm ja als je zo moet gaan zoeken wordt het ook wel erg complex om juiste versies te vinden niet? Zou mooi zijn als er een Client is die het meeste ondersteund :P

Edit:
Ik heb nog even wat testen verder gedaan en een film gevonden die volledig direct play ondersteund en die langs een film gezet welke niet direct play ondersteund door hier het geluidsformaat aan te passen wordt dit wel afgespeeld via direct play. Het vreemde hier is dat ik zo geen verschil zie in het bestandsformaat zie ik iets over het hoofd?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G2w0FjOpuOwZbbDb_ErLHS9lcKI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PIHd7YfmFgXYubgYARj0h63i.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Dennis0162 op 01-04-2021 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis0162
roeleboel schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 12:16:
[...]

De cpu in je ds218+ heeft een intel gpu onboard, het zou dus mogelijk moeten zijn om hardware transcoding te kunnen gebruiken als het goed is.
Goede feedback idd! Ik heb Plex in een Docker container draaien en zie nu dat ik dus nog wel het een en ander moet tweaken om dat werkend te krijgen. Ga onderstaande link maar eens volgen weet niet of iemand hier ervaring mee heeft? En of ik nagenoeg dezelfde compose kan aanhouden voor Synology 218+?
https://www.reddit.com/r/...transcoding_working_with/
Toml83 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 12:28:
[...]

Ik neem aan dat je een "oude" smart tv hebt? Anders kun je de app op je TV installeren..
Zelf heb ik een Samsung versie van 2020, en familie een van 2018 en 2017 waar Plex moeiteloos op draait. 1080P en (E)AC3 worden ondersteund zonder transcoding. Dat allemaal van een Synology Nas DS412+
Valt mee heb de LG 42LA6918, maar ook niet hele goede ervaringen met de Plex app maar zal het nog eens een kans geven voordat ik besluit om een Apple TV of Nvidia Shield aan te schaffen :)

Dan loopt hij ook niet helemaal lekker, hij past de afspeelkwaliteit automatisch aan naar 720p, als ik dit terug aanpas naar 1080p loop ik weer tegen het transcoding probleem aan. Maar hij speelt iig wel vloeiend af op 720p dus dat is al beter dan met de Chromecast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dLmuDI-Ovw8G36450hYmjXPJrJ0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/82W9TCP9wBznu6opkVnjj5fE.jpg?f=user_large
CarbonFibeR schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 12:29:
[...]

Ondersteund je TV wel EAC3? Je kan geen EAC3 Direct Play doen als je TV dat niet kan.
Yes die worden ondersteund,

Audio Codec
AC3 (Dolby Digital), EAC3, HAAC, AAC, Mpeg, MP3, PCM, DTS

[ Voor 12% gewijzigd door Dennis0162 op 02-04-2021 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis0162
Update probleem zat hem inderdaad erin dat ik Hardware Transcoding niet gebruikte. Problem solved dus thanks voor de reacties!
Kon nu zelfs twee films tegelijk afspelen en laten transcode! En het loopt nog soepel ook! wat kan techniek toch mooi zijn. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebXcWVIwsU5LZam60Hly4TmQR-c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CxLJk3GLyvMt71yRGDE4aIyo.png?f=user_large

Onderstaand linkje gebruikt om het werkend te krijgen vanuit een docker container:
https://medium.com/@MrNic...-transcoding-fa017190cad7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis0162
Sinds een tijdje valt het mij op dat ik steeds minder Nederlandse ondertiteling beschikbaar heb bij mijn films en series. Ik gebruik hiervoor Bazarr welke ze automatisch download en lokaal bij de film of serie toevoegt. dat mechanisme werkt nog steeds prima.
in de folder zijn namelijk de Engelse en de Nederlandse ondertiteling beschikbaar. Echter lijkt Plex dit niet meer te zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AZ48-mebhAX5QCwk1Q3o51Xr5pU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oTR2vlNyyDJKjOriNWolXCiW.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M3Nw9lyjmdtAVlqMgQs2uytwYvo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/q7tLo8MjzdekPa8AEAjYow0w.jpg?f=user_large

Aan de Agent settings heb ik niks aangepast, hierbij geef ik aan dat local media assets de voorkeur heeft. Al heb ik wel het idee dat hier het een en ander is veranderd, zo lijkt het erop dat de settings die je aanpast niet opgeslagen worden en je ze niet kunt opslaan doordat er geen save knop meer is? 8)7 . Zijn er meer gebruikers die tegen dit probleem aan lopen?

--------------------------------------

Edit: problem solved bleek toch iets niet lekker bij mijn agents settings te zitten :)F

[ Voor 8% gewijzigd door Dennis0162 op 28-05-2021 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwr_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:49
Ik heb (nog) geen Plex Pass, ik wilde eerst kijken of het lukte om films af te spelen zonder.
Volgens deze site kan 220+ zelfs H.265 10bit aan. Ik las overigens wel op support pagina dat Plex formeel hardware acceleration niet ondersteunt voor Dockerinstanties...

Instellingen staan inderdaad op origineel/maximaal. Ik heb een OnePlus 6t, die op WiFi dus gewoon de bestanden kan afspelen, zie screenshot hieronder.

Goede tip trouwens van hotspot. Ik heb deze even geprobeerd met m'n laptop en dit lukte. Daarmee kan ik een remote access probleem wel afstrepen lijkt me.

Zou de bottleneck wellicht in het netwerk kunnen zitten? Ik heb ook andere films geprobeer die geen 4K zijn, tot 720p (H.264). Ik een afspeellijst gedeeld met een vriend met een LG BX, maar die had hetzelfde probleem als ik op mijn mobiel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M8n7Zi5xzRKx5Q0-rE02bb34lMU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KvQ3BW8kuT36Ef9ksYhf0J2R.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-06 20:55
Heeft iemand dit toevallig al opgemerkt?

Je kunt in Plex ook een soort van dynamische collecties maken, bijvoorbeeld op basis van regisseur, acteur, studio, etc. Een van de mogelijkheden is ook op basis van labels. Maar ik krijg geen enkele van de bestaande labels te zien om uit te filteren.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AOs0a2Q.png

Als ik bijvoorbeeld regisseur kies, krijg ik wel waarden in het drop-down menu:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5l7jY2i.png

Zou dit een bug kunnen zijn? (Ik heb Version 1.23.6.4881)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-06 20:55
RobbyTown schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:23:
Die labels op screenshot 1 zijn je eigen labels.

Kies een film en dan bewerken "Delen met andere" dat veld labels is van screenshot 1 ;)
Als ik een film bewerk, had ik onder "labels" bij "collecties" iets toegevoegd als test, maar dat vind ik dus niet terug bij het filteren. Waar jij naar verwijst zie ik niet meteen. Is dat misschien enkel iets voor Plex Pass owners?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6Lx4lFN.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Tweakmans schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:30:
[...]

Als ik een film bewerk, had ik onder "labels" bij "collecties" iets toegevoegd als test, maar dat vind ik dus niet terug bij het filteren. Waar jij naar verwijst zie ik niet meteen. Is dat misschien enkel iets voor Plex Pass owners?

[Afbeelding]
Lijkt idd een Plex Pass ding, dat veld is voor screenshot 1 van jou.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AnSNH07NXAx03J7chrc1qjQGeAA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TSUC3RNQlBbRep7yrPXHdUiK.png?f=fotoalbum_large

Kleine tip. Collectie kun je laten vullen scheelt bergen werk :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/65yrcizf_PblsPliWPuqoEqkfCs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/amiVhMBAXcsNk56wYcdbiazz.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door RobbyTown op 04-08-2021 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Icekiller2k6 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 08:33:
@RobbyTown neem aan dat hij gewoon zijn 'plex.tv' login bedoelt.
Dat zou kunnen. Maar die externe server (aangezien @Yarisken zegt : ben ik is gestoten op een plex server zonder wachtwoord) draait dan al een oude versie. Dat onbeveiligd kijken is ook gefixt

Hoe je zonder in te loggen iets beheerd is voor mij dan ook een raadsel. Aangezien het normaal onder Instellingen > Gebruikers & Delen hangt.

Mocht je zelf plex draaien. Dan zie je by default dit (via plex.tv/web en alleen intern en niet van buiten af)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wVl1gx8fsou6FF8O5GE7aZIeDZ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CfmPaCdv8ThW9xpauxlPOFwq.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door RobbyTown op 01-09-2021 09:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Forceflow schreef op maandag 6 september 2021 @ 17:54:
Iemand een idee of je momenteel de Plex Lifetime Pass kan aankopen met wat korting?
Nu ;)

https://www.plex.tv/plex-pro-week/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C8OecMhcvWz2LteX1dKiGwYIt-0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G1dgMovZVwqiM42P3N3QeXBI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Laatst online: 22:00

TRaSH

koffie ?

PrimusIP schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:34:
[...]

Als Plex server? Werkt dat een beetje?
Maanden geleden heb ik geprobeerd om een rasberry 4 als Plex server te gebruiken. De client is een Apple TV. Beide hangen via een utp kabel aan de router. Maar het resultaat was teleurstellend. Ik krijg geen HD kwaliteit gestreamd.
Welke HD audio heb je het over ?
aangezien de ATV erg beperkt is wat het werkelijk kan doorsturen (passthrough) naar je audio device, en dan hangt het ook nog af of je het juist aangesloten hebt.
Juist = [Media Player (Device)] -- HDMI --> [SoundBar/Receiver] --HDMI(eARC )--> [TV]
Waarom is dit de juiste oplossing ?
omdat veel TV's niet alle audio formaten doorsturen naar je audio device.

Dan de limitatie van de ATV, Die iemand heeft getest met verschillende ATV's op een fatsoenlijk audio systeem die ook aangeeft wat er werkelijk word door gestuurd.

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.trash-guides.info/QUwi8/veboFumE19.png/raw

De ATV support wel Atmos maar dan met de Netflix/Disney+ apps etc

[ Voor 3% gewijzigd door TRaSH op 05-12-2021 12:07 . Reden: apps ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-07 18:25
Ik gebruik nu 2 jaar een Plex server via mijn DS920+ nas. Dit gaat vrijwel vlekkeloos.

Toch ervaar ik de laatste tijd een paar problemen:
1. Wanneer een film binnen is Radarr deze netjes verwerkt dan komt het wel eens voor dat Plex deze niet ziet. De naamgeving is gewoon goed. Verplaats ik de film even uit de map met films en kopieer hem dan weer terug dan ziet hij hem wel. Dit gebeurd niet altijd.
2. Ik heb laatst voor een serie de beschrijving in het Nederlands ingevoerd bij TheTVDB, ik zag op een gegeven moment dat als ik de metadata vernieuwde van de serie dat ik ineens Nederlandse beschrijvingen krijg. Maar nu zie ik met name het laatste seizoen van deze serie alles in het Engels:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Yq6bDdZT/MCV-plex.png
Ik heb al eens laten herscannen maar dit hielp niet. Ik heb laatst met een update wel de 'upgrade libraries' gedaan omdat ik anders telkens die melding zag in Plex Web.
De instellingen staan zo:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/P5dKgmkJ/Plex-TV.png
3. Mijn broertje en een vriend van me gaven vorige week aan dat wanneer ze op hun smartphone een film willen kijken dat ze deze melding krijgen:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Z0tpxhJ0/1641221179752.jpg
Maar dit krijg je toch niet te zien als je een Plex Pass hebt? Ik heb namelijk een Lifetime pass op de server.
Mijn andere gezinsleden hebben het niet. Iedereen kijkt extern (Plexserver staat bij mij, zij wonen ergens anders).

Punt 1 vind ik nog niet zo heel erg, bij series heb ik dat probleem niet. Maar punt 2 en 3 zijn wel hinderlijk vind ik. Iemand een idee hoe je dat kunt oplossen? Punt 2 heb ik speciaal de episode informatie aangepast op TheTVDB, maar hij pakt het niet op. Terwijl dit eerder wel goed ging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:21

D4NG3R

kiwi

:)

belly89 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:55:
Heb de laatste maanden dat wanneer nieuwe content wordt toegevoegd aan de mappen die Plex scant Plex snel een wijziging constateert en de library gaat updaten. so far so good.

Probleem is dan dat CPU van de pc door de Plex Media Server lange tijd op 100% bezig is en dat de PMS dan ook niet toegankelijk is. Ook de libraties zijn dan niet toegankelijk. Dit duurt soms wel langer dan een kwartier. Het gaat dan om 4 of 5 nieuwe episodes.

Ik draai op W10 met CPU Intel 4430. Iemand een idee hoe dit kan en evt. verholpen kan worden?
Heb je partial scans aanstaan onder settings > library? (Advanced settings zichtbaar)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WsTNsSzWR1otgw7GBRQ58Nyznms=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JifMNyDqXGdn1JA73Jyo4BXm.png?f=user_large

Mijn eigen server heeft een 4460, welke nou niet bijster veel sneller is dan jouw i5 - maar ik heb nooit last van hangups wanneer er nieuwe content wordt toegevoegd, zelfs wanneer het complete series zijn. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CcWdm3E0TeFKMo5ABCd77ZcU0cQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g90XdCRozCiSGFAztVaqoNvA.png?f=fotoalbum_large

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Domino schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:08:
Wat zien jullie in het plex dashboard als je de video wil starten? Komt er wel een stream op?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/di4hWNL7YpzV_R38IdQwm_Hcaiw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EhBCgMZOZIhGOnjyMUjwVrEl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohands
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-07 07:00
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 11:57:
@Nohands wel betaald voor de Android app? Deze is namelijk niet gratis. Plex pass is volgens mij niet nodig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T8Mb1b1S1fQJaV7eoJ1EY0rRhEg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K7fIJVO6nqNZcnitvZm5L7O8.jpg?f=fotoalbum_large

Gratis bij google play store

maar krijg ook deze melding

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y7ALlq4nAGPWM2ZkM0pJaEvbZcU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/awHL16T0ltuztoudqiMBg8Qe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Nohands op 28-05-2022 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohands
ppeterr schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 12:08:
[...]

Ik denk dat als je je zoon toevoegd als "thuis" gebruiker. Dus met jou inlog gegevens het wel gaat werken.
Dat ervan uitgaand dat je een plex pass hebt. (niet heel zeker of dat nodig is)

Vervolgens, als je een "friend" gebruiker aanmaakt, zal die gene een uitnodiging krijgen die jij
verstuurd vanuit jouw account een eigen plex account moeten aanmaken. En vervolgens de in-app aankoop moeten doen.
Met de apple plex app krijgt hij deze melding, zelf een eigen account aan gemaakt hij dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/irmvVTxSTZNYNGMJIK9ygn0vxUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o6Q2pHULmZOPoJntqYqtc3il.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Hier de settings die ik heb ingevuld. Voor transcoding, en de stream kwaliteit.

Ik converteer 4k HDR naar 1080p SDR 12Mbps.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nR_7xxDs6bj7CP9hbO9iPzJ9LLo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N2IE35cuGQY2hwIQ0mrLrZ6R.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nzsgQmfIO7k3bBlAO4Iptbw5u1A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Aqhf6tlhjDnzuFQVC5Fjvjev.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohands
ppeterr schreef op zondag 5 juni 2022 @ 18:36:
[...]

Ja, dat lijkt mij de eerste optie om te proberen. Ik draai het hier in een docker op een 920+
vanaf een nvme met een 1000/1000 verbinding. Maar ik moet wel zeggen, dat gaat goed
maar niet super fantastisch. (maar zeker goed genoeg)

Er zijn vast veel betere en snellere opties. Waar je alleen je NAS gebruikt als data host.
En dan bijvoorbeeld een intel pctje voor je plex server die de boel transcode.

Maar het moet vast gewoon lukken op jouw nas. Dus probeer een plex pass.

Voor 1 stream die de NAS moet encoderen, is het vast goed genoeg.
Plexpass genomen voor een maand via app.

Die hardwareversnelingsoptie staat er bij mij niet bij. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VPKssBXcqrSHXU8ALL2mQtDaPN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V49gBMCZ3yX9B2iu3qObYn7c.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohands
ppeterr schreef op zondag 5 juni 2022 @ 20:42:
[...]

Kijk even in je account settings, of je daar een plex pass als abbo hebt staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/10-HiN7BiwZycJWTEQA2Jg_Zt1Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PEp5GhyTHEKarLJIRmIfsl0u.jpg?f=fotoalbum_large

Op PC en in de app

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:21

D4NG3R

kiwi

:)

Ik denk dat je er vooral verstandig aan doet om even uit te zoeken hoe vaak je daadwerkelijk videocontent transcode.

Ik ben zelf tot de conclusie gekomen, nadat ik m'n gebruikers allemaal wat instellingen liet aanpassen, dat het het niet waard is om verder te gaan dan wat de ingebouwde GPU op m'n CPU (simpele i5 4460, gaat een modernere Intel worden op den duur - dan is er ook direct HEVC support) al kan.

€175 is best wel een hoop geld als je CPU bij wijze van maar een uurtje per week bezig is. :)

Als je vrijwel altijd ondertitels aan hebt staan zou ik bijvoorbeeld aanraden om subtitle burn-in even bij te werken naar image formats only op je client(s):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hBXiIEC3ioLT3Tb8Riesc3sB7e0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fuVY6Ppwg8apmiuCGj6onJWG.png?f=fotoalbum_large

Daar kwam >90% van mijn transcoding vandaan, ik denk dat mijn eigen server nu misschien 1% van alle videocontent aan het transcoden is, alleen audio wordt nog regelmatig omgezet - maar dat kost vrij weinig rekenkracht en gebeurt sowieso al op de CPU.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:39
D4NG3R schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:55:
[...]

Bij mijn weten heeft Nvidia vrij recent deze limitatie(s) opgeheven voor hun normale consumenten kaarten, ik zou er echter niet raar van opkijken dat dit bij de (semi) professionele lijn nog altijd deze ellende is ja. :')
Ik las inderdaad dat ze de limitaties hadden opgegeven, maar het blijft ellende met vmware. Elke vm herstart is een risico.

Sinds vandaag een werkende VM met de Quadro werkend. :)
belly89 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:36:
[...]

En al kunnen testen dit weekend? :)
Sinds vandaag een eerste test kunnen doen, 1x 4k REMUX film met een bitrate van 81.3 Mbps, kunnen transcode naar 2mbps in de webplayer van Plex op een andere pc. Laden gaat vlot, merk het transcode van 81.3 Mbps bitrate gaat, met heel soms een minimale buffer. Nu zit mijn cliënt pc op wifi, dus ik weet niet of het daar aanligt.

Naar 2mbs transcode
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c7EKx_cPIQRQ5EtTBe5AB1dHd6g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zeithNHDdYichYx2skPcLCup.png?f=fotoalbum_large

Transcode naar 2K
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YtiGZ5HtGQgV7l6fUR84z-grNlU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0dQlfKfSaxns6N70j7VaufkY.png?f=fotoalbum_large

Maar het werkt voor nu :) , heeft even geduurd vanwege virtualisatie met vmware. Maar als je deze kaart gewoon in een Windows of Linux systeem draait dan heb je de problemen niet en kun je direct aan de slag in Plex.

[ Voor 14% gewijzigd door MuVo op 28-07-2022 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:39
belly89 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:07:
[...]

Hoe zit het met jouw CPU tijdens het trancoderen? Bij mij loopt die niet naar 100% zoals zonder GPU maar hij neemt zeker wel een 20% in beslag per 4k transcode.
Na wat fine getuned te hebben in Plex, in de Virtuele Machine waar Plex in draait loopt 1 transcode taak van 4k naar 1080 20mbit vloeit zonder bufferen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7q4hsRuH31Rd0rALJ0kfC2AR2d8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1xBFbm5pX6pXjrBjoooAfUvE.png?f=fotoalbum_large

De initiële start van de film duurt kort even (+-10sec), ik merkte dat de CPU bij het starten van een transcode kort piekt, dus de CPU heeft wat ruimte nodig om dit op te vangen. Een 4 core VM handelt dit beter af dan 2cores.

2x een 4k transcode taak van 4k naar 1080 20mbit vloeit zonder bufferen, maar hierbij loopt mijn virtuele CPU op naar 97%.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kbHTmRWkFc5XI_V9DuGj2_LyzdQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5HrW5NJ37siEsuwgJQotXpne.png?f=fotoalbum_large

Beide films heb ik open op de zelfde cliënt als mijn eerder tests, de cliënt is verbonden met Wifi (wifi5).

Eens kijken of ik mijn virtuele CPU meer ruimte kan geven, anders zit ik aan het limiet van de Intel i7-4790 CPU. Onder water verzorgd deze CPU ook voor de virtuele omgeving en een andere VM.

Mijn plex instellingen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7clxOn3ceEMYfwsAKOaruIL8w50=/800x/filters:strip_exif()/f/image/07KGrvB39iwBiPxIihI1RyTa.png?f=fotoalbum_large

HDR-tonemapping wordt niet ondersteund door Plex door een NVIDIA kaart, dan switcht Plex naar de CPU om te transcode.

De NVIDIA driver in de Virtuele machine is gepatcht om meer 3 gelijktijdige transcodes aan te kunnen. Dit is vooral interessant voor gelijktijdige 1080p transcodes

Edit: Misshien eens wat testen met de instelling "Laat mijn CPU lijden"..

[ Voor 8% gewijzigd door MuVo op 01-08-2022 12:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 427499

Ik kwam van de week Plex Meta Manager tegen. Leuke toevoeging op je bibliotheek.
https://metamanager.wiki/en/latest/

Voorbeeldje van een paar film posters zoals ik ze nu heb ingesteld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hGrbE7-JNbIaYwX2yu-aXS0uvnY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ntYktm53tiT0Si2z6wmdWJ6v.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 427499 op 12-08-2022 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Ik draai plex in een docker op mijn nas. Ik was bezig met wat dingen toevoegen in de config
van de plex container voor radarr. Ik zag daar een foute entry staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2JIdIIdXGyPacFCDHWEie-Hcj38=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BzJIDbemthNPbpDESmDpsift.png?f=user_large

Dus ik denk ik haal die weg.....uhmm nu werkt het dus niet meer.

Ben er lichtelijk overspannen van ondertussen, aangezien ik die entry ook niet meer kan toevoegen.
Spaties worden niet geaccepteerd.

Het gaat om

code:
1
2
3
4
5
{
         "host_volume_file" : "/PlexMediaServer/AppData",
         "mount_point" : "/config/Library/Application Support",
         "type" : "rw"
      },

Edit, ik heb dit dus deels werkend gekregen door de instelling te exporteren zonder die foute
instelling erbij, daarna de juiste (althans werkende) erin te editen, en die in te laden.
Nu werkt het, maar het blijft een error in de omgevings variabelen.

[ Voor 13% gewijzigd door ppeterr op 12-08-2022 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
SadisticPanda schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 06:59:
[...]

@ppeterr Welke docker image?

volgens mij moet die gewoon zijn.

"mount_point" : "/config",
https://registry.hub.docker.com/r/plexinc/pms-docker/

Heb het ondertussen wel weer aan de praat, maar ik doe iets vaags :P
Dit is een screenshot vanuit portainer, de een na onderste als ik die weghaal loopt
alles in de soep. En als ik die bekijk in de docker instellingen op de synology is het een
fout ingegeven entry, en wordt als een error weergegeven,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HVxVwjrFULLRcVJwd8VonebRDnU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WgFlRhDjqnZvgs8riK0S8sHV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Krijg hem ook net ja.....potver

ook lastig

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7vp7wK0RU3m7WbQrdp771rzQlF8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WfAfl8wQrraB4QjNWVSmMIvy.png?f=user_large

[ Voor 36% gewijzigd door ppeterr op 24-08-2022 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
uhhh, dit is wel raar.

Password reset mail komt ook niet aan ;/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1OWrU0jQnfTo8pd0-9QmS7yU7jQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YrtXnRDQmFt3pno3BWNzFahm.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door ppeterr op 24-08-2022 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Mail wel binnen gehad nu, maar error wederom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0AJKgU7hrSrjJdO9DbPJPkRS_6s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UiTgdX3UBs6sQP0gTqkIUFc6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:42

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

ppeterr schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:23:
Maar even servertje uitgezet, just to be sure. Ik vind het maar vaag dat opeens de
connectie met mijn content ook weg is.
Same here, Plex servers lijken de load momenteel niet aan te kunnen. Probeer straks nog wel een reset.

De Update Password knop doet helemaal niks hier
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t8Egy9UCLYhOK4s3F48dBYJmtVs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M334uqh3hlvcSOhvtCDQvcuz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Tomba op 24-08-2022 08:39 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Pagina: 1 2