Vraagje :
Heb afgelopen week Kodi geinstalleerd op een Intel NUC die ik paar maand geleden had aangeschaft, is een NUC10 met 16 Gb RAM, SSD'tje in, onboard videokaartding ofcourse.
Installatie van Kodi is zonder problemen gegaan, had me op voorhand al beetj eingelezen in de Kodi wiki vanop hun site. Op de NAS alle films overgezet naar een folder movies, en daarin voor elke film een nieuwe map aangemaakt en de film file zelf (mp4) in die map gedropt, met mapnaam : film (jaartal).
Na installatie Kodi op de NUC de filmmap vanop de NAS toegevoegd en ingesteld welke scraper hij mag gebruiken, en inderdaad, even later staan alle films in Kodi.
Echter zijn ze blijkbaar niet allemaal goed ( denk een 5-tal ofzo die verkeerde info geven of niet herkend worden ( wat raar is want IMDB gebruikt om jaartal en filmnaam correct te hebben ).
Tevens zijn een aantal covers van de films van die fanmade dingen, die me echt niet aanstaan, of een andere rariteit : bij de originele Star Trek films zijn er enkele die de originele filmcover hebben, en een paar duidelijk een cover van zo'n verzamelbox waar ze allemaal inzaten

Niet echt uniform dus.
Eerste vraag dus : kan je zelf aangeven welke cover hij voor een film moet nemen ?
Ik zou denken dat Kodi de covers scraped vanop de source die je intieel hebt ingegeven in Kodi, maar dat ie ze ook vervolgens ergens opslaagt, en daarna niet meer scraped als hij ziet dat hij van die films al een over en info heeft ? Echter vind ik nergens direct of dat mogelijk is. Kan dit, en zoja, hoe ?
Dan afspelen van een film : leuk en mooi dat dat rechtstreeks in de Kodi interface is, en niet dat er een VLC player of Windows Media Player of whatever wordt geopend, maar dat het in het programma zelf blijft.
Echter : bij mij blijft de film dan regelmatig hangen, en dan bedoel ik echt : beeld bevriezen.
Met VLC kan ik als een gek hene en weer scrollen in een film vanop men NAS schijf zonder dat het ding bevriest of geluid blijft hangen, doe ik dat in Kodi, en zelfs bij gewoon afspelen, dan blijft ie op een gegeven moment gewoon hangen, alsof ie zit te bufferen als een gek ofzo, geen idee.
Kan toch niet omdat die Intel NUC geen "deftige" videokaart heeft, maar zo'n ingebakken Intel onboard ding.
Valt dat op te lossen ?