Ik had van de week problemen met de netfix addon die ik op mijn raspberrypi4 met LiberElec had draaien.
Dus ik dacht even snel die addon eraf te gooien en dan weer snel opnieuw te installeren....
Mooi niet dus
De addon was zo geïnstalleerd, maar de NFauthenticatiekey.py wilde maar niet draaien. Wat ik ook deed ik kreeg het niet werkend en er bleven maar error codes opkomen. Nadat een error had opgelost stopte het script weer op een nieuwe error.
Maar opeens bedacht ik mij dat het alweer even geleden was toen ik het in had gesteld, dus ik installeerde virtualbox op mijn laptop, en in virtualbox had ik vervolgens Ubuntu 22.04 geïnstalleerd. (Dat was het OS dat ik tot vorig jaar op mijn laptop had staan).
Nu in een virtuele versie van Ubuntu22.04 installeerde zonder problemen de volgende opdrachten:
code:
1
2
| pip3 install pycryptodomex
pip3 install websocket-client |
En voor de zekerheid had ik ook maar even Google's Chrome browser even geïnstalleerd, want die had ik de vorige keer ook nodig.
En nu liep het script perfect!
code:
1
| python3 NFAuthenticationKey.pyD |
Het leverde me een nieuw key-bestand & bijbehorend pincode op!
En ik kan weer fijn naar Netflix kijken via mijn raspberrypi4 + hifiberry
(en die hifiberry is de reden dat ik netflix via de pi wil kijken, Het geluid dat nu uit mn speakers komt is echt fenominaal!)