Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Het stomme is dat als je de F1 TV app opent en je wilt via de app op een Nvidia Shield een abonnement afsluiten je gewoon kan kiezen voor het 4k abonnement en er staat nergens dat het niet werkt i.c.m. een Nvidia Shield.keeskloon schreef op zondag 1 maart 2026 @ 10:30:
@boswandeling, m.b.t. de F1TV app, nee, Android TV V14 is niet afdoende, het moet Google als fabrikant zijn, dus enkel de CCmGTV en hun Streamer zijn officieel geschikt voor 4K met HDR voor die app.
Dus als het goed begrijpt speelt de shield via de F1 TV app geen 4K uit en de Google tv streamer doet dat wel 4K uitzenden mits je abonnement daar voor hebt.
Optie om een (4K) abonnement af te kunnen sluiten staat los van de Nvidia Shield. Die optie heb je op elk device met F1 TV.Ike. schreef op zondag 1 maart 2026 @ 16:02:
[...]
Het stomme is dat als je de F1 TV app opent en je wilt via de app op een Nvidia Shield een abonnement afsluiten je gewoon kan kiezen voor het 4k abonnement en er staat nergens dat het niet werkt i.c.m. een Nvidia Shield.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ik ga a.s. vrijdag een nieuw maand abo afsluiten bij F1TV.
Die zeg ik 3 weken vóór de laatste race op en zo bespaar ik 3 maanden abo geld en kost het mij c.a. € 90,- voor het seizoen en dat is de prijs die je vroeger voor 1 jaar betaalde voordat Viaplay zich ermee ging bemoeien.
[ Voor 1% gewijzigd door dmantione op 03-03-2026 08:29 . Reden: Oneerbiedigheide naamsverbastering verwijderd. ]
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS3.0.302.0.WNAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Heb net weer €95 betaald voor een heel jaar F1TV, hoef ik niet op te zeggen en opnieuw te abonneren. Heb ik vorig jaar ook betaald. Of heb je het over het 4K abo?snah001 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 12:28:
De up-scaler van de Shield staat bekend om de zeer goede kwaliteit dus als je een 4K tv hebt dan zou dit ook een goed plaatje moeten opleveren.
Ik ga a.s. vrijdag een nieuw maand abo afsluiten bij F1TV.
Die zeg ik 3 weken vóór de laatste race op en zo bespaar ik 3 maanden abo geld en kost het mij c.a. € 90,- voor het seizoen en dat is de prijs die je vroeger voor 1 jaar betaalde voordat Viaplay zich ermee ging bemoeien.
[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 03-03-2026 09:09 ]
Laatste race is op 6 december, dit weekend start de kwali op 7 maart zou net kunnen als je niet per se FP1&2 wilt kijken.snah001 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 12:28:
De up-scaler van de Shield staat bekend om de zeer goede kwaliteit dus als je een 4K tv hebt dan zou dit ook een goed plaatje moeten opleveren.
Ik ga a.s. vrijdag een nieuw maand abo afsluiten bij F1TV.
Die zeg ik 3 weken vóór de laatste race op en zo bespaar ik 3 maanden abo geld en kost het mij c.a. € 90,- voor het seizoen en dat is de prijs die je vroeger voor 1 jaar betaalde voordat Viaplay zich ermee ging bemoeien.
[ Voor 1% gewijzigd door Jorgen op 03-03-2026 09:09 ]
Is dat een bekend probleem?
Wat te doen?
(Bij voorbaat dank voor de reactie.)
[ Voor 8% gewijzigd door humptydumpty op 02-03-2026 19:11 ]
Niet flauw bedoeld maar mijn stap 1 zou zijn stekker eruit en hopen dat het daarna weer werkt.humptydumpty schreef op maandag 2 maart 2026 @ 19:10:
Mijn shield pro (model 2019)blijft hangen in het opstart scherm (android) na de nieuwe update 9.2.4 iemand een advies? Daar staat/hangt die nu al ongeveer een uur op.
Is dat een bekend probleem?
Wat te doen?
(Bij voorbaat dank voor de reactie.)
GT7 ID: ONYX_PdeG69
Net de nieuwste update van de app geïnstalleerd (versie: 3.0.47). Werkt hier gewoon.humptydumpty schreef op maandag 2 maart 2026 @ 19:10:
Mijn shield pro (model 2019)blijft hangen in het opstart scherm (android) na de nieuwe update 9.2.4 iemand een advies? Daar staat/hangt die nu al ongeveer een uur op.
Is dat een bekend probleem?
Wat te doen?
(Bij voorbaat dank voor de reactie.)
na de update moet je een keer bevestigen dacht ik of met back knop.humptydumpty schreef op maandag 2 maart 2026 @ 19:10:
Mijn shield pro (model 2019)blijft hangen in het opstart scherm (android) na de nieuwe update 9.2.4 iemand een advies? Daar staat/hangt die nu al ongeveer een uur op.
Is dat een bekend probleem?
Wat te doen?
(Bij voorbaat dank voor de reactie.)
als je dat niet hebt of ingesteld op een harmony kun je de app gebruiken
Je had gelijk! Dank je wel
Dank jullie voor de reacties!
Dat is voor de 4k versie op meerdere apparaten. De goedkoopste is maar via 1 apparaat tegelijk toegankelijkrenem schreef op maandag 2 maart 2026 @ 18:43:
[...]
Heb net weer €95 betaald voor een heel jaar F1TV, hoef ik niet op te zeggen en opnieuw te abonneren. Heb ik vorig jaar ook betaald. Of heb je het over het 4K abo?
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS3.0.302.0.WNAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Ook de geluidsinstellingen zijn niet meer aan te passen, dus vandaag maar even alles eraf en een reset proberen
Reset gedaan, was 3x voor nodig maar nog steeds hetzelfde. 720, geen pass through audio meer en maak 'm net open maar de fan draait ook niet meer. Vermoed dus dat die hemelen is.
[ Voor 33% gewijzigd door charrel op 07-03-2026 15:05 ]
Fan kan niet draaien omdat Shield nog niet warm is. Dat wel even goed controleren mocht de Shield weer de geest krijgen. Probleem kan ook aan de TV kant zitten. Als je er even een AI zoekopdracht op loslaat zijn er volgens mij nog wel opties om te proberen. Kom vooral problemen met CEC / EDID tegen als veroorzakers. Succescharrel schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 20:02:
Na de laatste update op mijn 2015 Shield tv pro is alles op maximaal 720p kan niks anders meer kiezen, 4k/ hdr films spelen ook allemaal op 720. Stroom eraf/ reboot helpt niet, andere hdmi kabel ook niet... Morgen anders is een reset gegeven maar dan moet ik eerst mijn bestanden verplaatsen.....
Ook de geluidsinstellingen zijn niet meer aan te passen, dus vandaag maar even alles eraf en een reset proberen
Reset gedaan, was 3x voor nodig maar nog steeds hetzelfde. 720, geen pass through audio meer en maak 'm net open maar de fan draait ook niet meer. Vermoed dus dat die hemelen is.
[ Voor 6% gewijzigd door vdr01 op 08-03-2026 12:45 ]
GT7 ID: ONYX_PdeG69
Tv rechtstreeks geprobeerd met een usb stick en een hdr/4k film en dan krijg wel 4k/hdr, ook de shield even op de tv van de buren geprobeerd. Zelfde resultaat, 720p is de max. Opties staat ook niet in het menu...Fan gaat ook niet na 1,5u en en de shield lijkt ook niet meer in "rust" te gaan, brandt echt mijn vinger aan het koelblokje.... Waar voorheen ook de hdd uit ging blijft deze nu altijd draaien?vdr01 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 12:43:
[...]
Fan kan niet draaien omdat Shield nog niet warm is. Dat wel even goed controleren mocht de Shield weer de geest krijgen. Probleem kan ook aan de TV kant zitten. Als je er even een AI zoekopdracht op loslaat zijn er volgens mij nog wel opties om te proberen. Kom vooral problemen met CEC / EDID tegen als veroorzakers. Succes
Nou ja, de vraag is kopen we nu weer een shield tv pro model 2019 of toch een maar een homatics box r4k plus?
[ Voor 13% gewijzigd door charrel op 08-03-2026 13:01 ]
Werd die vervangende koel fan eerder op verzoek niet gratis door Nvidia beschikbaar gesteld?charrel schreef op zondag 8 maart 2026 @ 12:59:
[knip]
Fan gaat ook niet na 1,5u en en de shield lijkt ook niet meer in "rust" te gaan, brandt echt mijn vinger aan het koelblokje.... Waar voorheen ook de hdd uit ging blijft deze nu altijd draaien?![]()
Nou ja, de vraag is kopen we nu weer een shield tv pro model 2019 of toch een maar een homatics box r4k plus?
V.w.b. het actief blijven van de HDD indien op USB aangesloten. Indien die HDD geen intern energiemanagement heeft, zal ie ook bij die Homatics steeds actief blijven. Er blijft altijd spanning staan op de USB poorten van dat apparaat, en is via de instellingen niet uit te zetten
Testing, one, two ...
Dan zou ik persoonlijk nog een factory reset proberen indien u dat nog niet gedaan heeft. Brengt dat geen soelaas kom ik ook op het punt om te gaan shoppen voor nieuwe hardware. Als dat ook dezelfde kuren vertoond zit probleem toch aan de TV kant lijkt mij.charrel schreef op zondag 8 maart 2026 @ 12:59:
[...]
Tv rechtstreeks geprobeerd met een usb stick en een hdr/4k film en dan krijg wel 4k/hdr, ook de shield even op de tv van de buren geprobeerd. Zelfde resultaat, 720p is de max. Opties staat ook niet in het menu...Fan gaat ook niet na 1,5u en en de shield lijkt ook niet meer in "rust" te gaan, brandt echt mijn vinger aan het koelblokje.... Waar voorheen ook de hdd uit ging blijft deze nu altijd draaien?![]()
Nou ja, de vraag is kopen we nu weer een shield tv pro model 2019 of toch een maar een homatics box r4k plus?
[ Voor 4% gewijzigd door vdr01 op 08-03-2026 13:23 ]
GT7 ID: ONYX_PdeG69
Ja, die had ik al gedaan. Ging pas na 3x een complete format/ factory reset gedaan te hebben en uiteindelijk via de laptop goed zodat ie weer herstartte.. Daarvoor steeds zwart schermvdr01 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 13:21:
[...]
Dan zou ik persoonlijk nog een factory reset proberen indien u dat nog niet gedaan heeft. Brengt dat geen soelaas kom ik ook op het punt om te gaan shoppen voor nieuwe hardware. Als dat ook dezelfde kuren vertoond zit probleem toch aan de TV kant lijkt mij.
Nou ja, dagelijks gebruikt sinds 2015/16 dus we hebben er van genoten!
Nog 1 laatste dingetje. Is de TV sinds het probleem al eens volledig stroomloos gemaakt?charrel schreef op zondag 8 maart 2026 @ 13:25:
[...]
Ja, die had ik al gedaan. Ging pas na 3x een complete format/ factory reset gedaan te hebben en uiteindelijk via de laptop goed zodat ie weer herstartte.. Daarvoor steeds zwart scherm![]()
Nou ja, dagelijks gebruikt sinds 2015/16 dus we hebben er van genoten!
GT7 ID: ONYX_PdeG69
Yup, ondertussen ook 3 tv's geprobeerd. Tv gaat elke nacht van de stroom, het is echt game over denk ik.vdr01 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 13:28:
[...]
Nog 1 laatste dingetje. Is de TV sinds het probleem al eens volledig stroomloos gemaakt?
Ja, ik vrees inmiddels ook het onverwachte en te vroege overlijden van uw Nvidia Shield. Het stappenplan is doorlopen. Resolutie-instellingen, HDMI-kabel, TV-instellingen, Apparaat-defect.charrel schreef op zondag 8 maart 2026 @ 13:29:
[...]
Yup, ondertussen ook 3 tv's geprobeerd. Tv gaat elke nacht van de stroom, het is echt game over denk ik.
GT7 ID: ONYX_PdeG69
Het is gebeurd na de laatste firmware update.vdr01 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 13:45:
[...]
Ja, ik vrees inmiddels ook het onverwachte en te vroege overlijden van uw Nvidia Shield. Het stappenplan is doorlopen. Resolutie-instellingen, HDMI-kabel, TV-instellingen, Apparaat-defect.
Wellicht is het mogelijk de Shield 2015 te rooten en dan de vorige versie terug te zetten?
Dan kijken of het nog speelt en als het dan weer goed is de automatische updates uit zetten.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS3.0.302.0.WNAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Speel ik het af via jellyfin op de shield, dan hapert het om de x seconden.
Speel ik het af via kodi op de shield, speelt het vloeiend maar is het beeld groen alsof de shield geen DV doet. Het ligt niet aan mn netwerk of bestand, ik heb er nog zo... al zijn ze wel allemaal recent de films
Net getest beneden op de tv + google tv chromecast : daar totaal geen probleem. Wat is het probleem dan? De shield? De versterker? De hdmi kabel? De projector? Ik heb een marant sr 7010 en een Epson TW9300 + een shield pro.
Kan ik het omzeilen want ik dacht dat mn marantz en epson geen DV doen...
Stuurt de Shield TV wel een videoformaat uit die expliciet Dolby Vision ondersteunt? Ik herinner mij een situatie waarin de Shield TV wel eens overschakelde naar een mode die dat niet ondersteunde, waardoor DV niet meer goed werkte.skank schreef op zondag 8 maart 2026 @ 15:54:
Ik heb meer en meer bestanden die ik via de shield (laatste update) niet kan afspelen, ik vermoed dolby vision.
Jellyfin stottert waarschijnlijk omdat de server aan het transcoden is zonder hardware acceleratie. Kodi laat verkeerde kleuren zien zonder transcoding en zonder Dolby Vision ondersteuning.
[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 08-03-2026 16:16 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
En is er een workaround voor?The Zep Man schreef op zondag 8 maart 2026 @ 16:16:
[...]
Stuurt de Shield TV wel een videoformaat uit die expliciet Dolby Vision ondersteunt? Ik herinner mij een situatie waarin de Shield TV wel eens overschakelde naar een mode die dat niet ondersteunde, waardoor DV niet meer goed werkte.
Jellyfin stottert waarschijnlijk omdat de server aan het transcoden is zonder hardware acceleratie. Kodi laat verkeerde kleuren zien zonder transcoding en zonder Dolby Vision ondersteuning.
Bedoel je hiermee sinds de laatste update of gewoon "die up to date is"? En welke Shield heb je? Shield 2015 en 2017 ondersteunen uberhaupt geen DV (en dan krijg je dit effect). Alleen het 2019 model ondersteund DV.skank schreef op zondag 8 maart 2026 @ 15:54:
Ik heb meer en meer bestanden die ik via de shield (laatste update) niet kan afspelen
Oplossing? Niet downloaden in DV format maar in HDR10(+) of evt hybride DV + HDR10(+). Want dit gaat vast niet om legaal verkregen content. Niet alleen gezien Jellyfin / Kodi, maar ook aangezien streaming diensten gewoon detecteren wat "de keten" ondersteund en dus ook geen DV stream leveren als er geen DV support is (maar in de plaats dus een HDR10 stream leveren bv)
In de instellingen van de Shield TV een resolutie kiezen waar "Dolby Vision" bij staat.skank schreef op zondag 8 maart 2026 @ 16:18:
En is er een workaround voor?
[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 08-03-2026 17:02 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Bij mij zet de Shield hem soms terug naar een andere resolutie/ refresh rate, geen idee waarom. Iets om in de gaten te houden.The Zep Man schreef op zondag 8 maart 2026 @ 17:01:
[...]
In de instellingen van de Shield TV een resolutie kiezen waar "Dolby Vision" bij staat.
Mogelijk een brakke HDMI kabel, waardoor de TV zich op enig moment anders identificeert en daardoor de Shield TV een lagere resolutie overneemt.speedmetal35 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 12:25:
Bij mij zet de Shield hem soms terug naar een andere resolutie/ refresh rate, geen idee waarom. Iets om in de gaten te houden.
Let op dat niet elke "8k@120HzYOLO"-kabel daadwerkelijk goed is en dat niet elke goedkope kabel slecht hoeft te zijn.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
https://www.reddit.com/r/...s_checklist_2026_edition/
Dat is een beste post! Is een pin waardExocet schreef op maandag 9 maart 2026 @ 13:37:
Mooie Reddit post over de beste settings anno 2026:
https://www.reddit.com/r/...s_checklist_2026_edition/
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ik kan zelf niet alle genoemde instellingen terugvinden op mijn Shield 2017. Zelfs niet na activatie developers mode. Ligt dat aan mij of aan het 2017 model?Jorgen schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:13:
@Exocet Dank voor het delen van die link. Ik heb je bericht gepind en aan de topic warning toegevoegd!
[ Voor 5% gewijzigd door vdr01 op 12-03-2026 13:50 ]
GT7 ID: ONYX_PdeG69
Welke instellingen kan je niet terugvinden?vdr01 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:49:
Ik kan zelf niet alle genoemde instellingen terugvinden op mijn Shield 2017. Zelfs niet na activatie developers mode. Ligt dat aan mij of aan het 2017 model?
Hou er rekening mee dat Shield TV's van voor 2019 geen ondersteuning hebben voor Dolby Vision. Zie de topicstart.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Na onze ongeplande upgrade naar een homatics box r 4k plus kan ik wel zeggen dat de beeldkwaliteit ten opzichte van onze 2016 nvidia shield tv er aardig op vooruit gegaan is qua hdr. Stabiliteit is dan weer wat minder gewordenThe Zep Man schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 14:15:
[...]
Welke instellingen kan je niet terugvinden?
Hou er rekening mee dat Shield TV's van voor 2019 geen ondersteuning hebben voor Dolby Vision. Zie de topicstart.
Wel DV-ondersteuning hebben is natuurlijk beter dan geen DV-ondersteuning hebben voor DV-content. En dan heb je nog gradaties van DV-ondersteuning, waarbij volledige ondersteuning door geen enkele mediaspeler met recente software ondersteund wordt.charrel schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 14:21:
Na onze ongeplande upgrade naar een homatics box r 4k plus kan ik wel zeggen dat de beeldkwaliteit ten opzichte van onze 2016 nvidia shield tv er aardig op vooruit gegaan is qua hdr.
Ook ik kijk uit naar een goede vervanger voor de Shield TV, maar tot nu toe is nog niets goed genoeg. Er is altijd wel een compromis op iets dat de Shield TV wel goed doet en anderen niet, ook al doet de Shield TV niet alles perfect. Daarom gebruik ik nog steeds de Shield TV voor media afspelen en stream ik spellen met een gedockte Steam Deck.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Stabiliteit hoort ook geen issue te zijn, maar er hier op in gaan is volledig off-topiccharrel schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 14:21:
Na onze ongeplande upgrade naar een homatics box r 4k plus kan ik wel zeggen dat de beeldkwaliteit ten opzichte van onze 2016 nvidia shield tv er aardig op vooruit gegaan is qua hdr. Stabiliteit is dan weer wat minder geworden
Testing, one, two ...
Mogelijk komt dat omdat je een ouder apparaat hebt inderdaad.vdr01 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:49:
[...]
Ik kan zelf niet alle genoemde instellingen terugvinden op mijn Shield 2017. Zelfs niet na activatie developers mode. Ligt dat aan mij of aan het 2017 model?
Your Friendly Neighborhood Moderator
Maakt niet uit of het staat op 24fps of 23.976.
Zonder de app geen stottering.
Snap het nut niet helemaal
Meer mensen last van?
Als de refreshrate werkelijk gelijk is aan dat van het media, dan zouden beide apps een optimale weergave moeten geven.Arjantje72 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 22:27:
Ik heb de refresh rate app even geprobeerd, maar HBO en Appletv blijven stotteren dan.
Maakt niet uit of het staat op 24fps of 23.976.
Zonder de app geen stottering.
Snap het nut niet helemaal![]()
Meer mensen last van?
Testing, one, two ...
Dit zegt niets zonder aan te geven:Arjantje72 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 22:27:
Ik heb de refresh rate app even geprobeerd, maar HBO en Appletv blijven stotteren dan.
• Wat je hebt ingesteld in Refresh Rate.
• Wat je kijkt met HBO en Apple TV.
HBO heeft bijvoorbeeld ook live sportevenementen. Die worden vaak met 25 FPS uitgezonden.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
enhardware-lover schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 23:06:
[...]
Als de refreshrate werkelijk gelijk is aan dat van het media, dan zouden beide apps een optimale weergave moeten geven.
Het is opgelost, had een setting verkeerd staanThe Zep Man schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 07:55:
[...]
Dit zegt niets zonder aan te geven:
• Wat je hebt ingesteld in Refresh Rate.
• Wat je kijkt met HBO en Apple TV.
HBO heeft bijvoorbeeld ook live sportevenementen. Die worden vaak met 25 FPS uitgezonden.
In de Refresh app, had ik bij de Startup display mode het fps ingesteld ipv System default.
Nu Match content frame rate aangeklikt, dat werkt beter
In HBO had ik het bij The Leftovers en bij AppleTV bij Monarch Legacy of Monsters. Dat gaat nu goed.
Alleen Prime heeft er geen zin in met de app, krijg dan een HDMI verbindingsfout. Het zij zo.
Ik ben niet de enige;
https://www.reddit.com/r/...with_the_prime_video_app/
Daarvoor heb je een Android TV mediaspeler en TV nodig met QMS ondersteuning, zoals sommige nieuwere Android TV spelers dat wel als optie hebben (seamless framerate support), dan doet ook Prime Video niet moeilijk 😉
Een AppleTV kan het blijkbaar ook zonder QMS, maar nooit in het bezit gehad, dus alleen van horen zeggen 😁
[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 25-03-2026 23:54 ]
Testing, one, two ...
Voor Mario Kart battery wars? Why??????snah001 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 19:51:
[...]
Dat is voor de 4k versie op meerdere apparaten. De goedkoopste is maar via 1 apparaat tegelijk toegankelijk
Helaas lijkt het erop dat de LG deze beeldverwerking niet aankan. Het beeld hapert en stopt na x seconden.
1080p gaat overigens wel goed.
Klopt het dus dat de LG tv deze beelden niet snel genoeg kan verwerken via het netwerk? Een Shield zou dus de oplossing kunnen zijn? Als de LG niet overweg kan met bepaalde hoge resolutie formaten, dan zal Jelly film de film gaan transoden. Mijn server is daar helaas niet snel genoeg voor.
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
De shield kan veel aan, moet je wel de pro versie nemen. Die 'normale' heeft te weinig geheugen voor hoge bitrate 4K films.Possible schreef op maandag 30 maart 2026 @ 09:12:
Ik heb een LG C4 46'' OLED scherm. Nu heb ik een Jellyfin mediaserver geinstalleerd met daarop een aantal films (UHD 2160p).
Helaas lijkt het erop dat de LG deze beeldverwerking niet aankan. Het beeld hapert en stopt na x seconden.
1080p gaat overigens wel goed.
Klopt het dus dat de LG tv deze beelden niet snel genoeg kan verwerken via het netwerk? Een Shield zou dus de oplossing kunnen zijn? Als de LG niet overweg kan met bepaalde hoge resolutie formaten, dan zal Jelly film de film gaan transoden. Mijn server is daar helaas niet snel genoeg voor.
En maakt het dan uit of je een pro versie hebt uit 2016 of 2025/2026? Ze gaan al behoorlijk lang mee zie ikBartske schreef op maandag 30 maart 2026 @ 09:14:
[...]
De shield kan veel aan, moet je wel de pro versie nemen. Die 'normale' heeft te weinig geheugen voor hoge bitrate 4K films.
[ Voor 6% gewijzigd door Possible op 30-03-2026 09:15 ]
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
uitvoering: Nvidia Shield TV Pro 16GBPossible schreef op maandag 30 maart 2026 @ 09:15:
[...]
En maakt het dan uit of je een pro versie hebt uit 2016 of 2025/2026? Ze gaan al behoorlijk lang mee zie ik
Deze moet je hebben, er is geen 2025 versie vziw.
De modellen uit 2015-2017 zijn (nieuw) niet meer te koop.
Beide modellen uit 2019 hebben een Tegra X1+ en kunnen de meest gangbare videoformaten en ook Dolby Vision hardwarematig in 4K decoderen. De uitzondering is helaas AV1 (sommige Youtube videos).
De cilindervormige heeft 2GB RAM en 8GB storage, de Pro 3GB RAM en 16GB storage.
Het korte antwoord is inderdaad: ga voor de 2019 Pro. Je kan ze ook regelmatig gebruikt vinden.
[ Voor 15% gewijzigd door d3vlin op 30-03-2026 10:00 ]
Leaping Lab Rats!
Mijn ‘gewone’ shield speelt complete hdr 4k backups zonder problemen via Kodi (via USB externe HD)Bartske schreef op maandag 30 maart 2026 @ 09:14:
[...]
De shield kan veel aan, moet je wel de pro versie nemen. Die 'normale' heeft te weinig geheugen voor hoge bitrate 4K films.
[ Voor 3% gewijzigd door Ike. op 30-03-2026 13:42 ]
Die AV1 support mis ik juist het meeste. Zou een klap opslag schelen... En de hoofdprijs betalen voor een apparaat dat geen support heeft voor AV1 voelt toch niet goed...d3vlin schreef op maandag 30 maart 2026 @ 09:38:
Hier het overzicht: https://tweakers.net/pric...1;716533;1480362;1480364/
De modellen uit 2015-2017 zijn (nieuw) niet meer te koop.
Beide modellen uit 2019 hebben een Tegra X1+ en kunnen de meest gangbare videoformaten en ook Dolby Vision hardwarematig in 4K decoderen. De uitzondering is helaas AV1 (sommige Youtube videos).
De cilindervormige heeft 2GB RAM en 8GB storage, de Pro 3GB RAM en 16GB storage.
Het korte antwoord is inderdaad: ga voor de 2019 Pro. Je kan ze ook regelmatig gebruikt vinden.
Maar Apple TV heeft hetzelfde issue. Die nieuwste versie komt ook uit 2022 en komt ook maar geen update van uit. Dus het blijft nog wat "behelpen".
Daarvoor is Jellyfin i.c.m. transcoding.Waah schreef op maandag 30 maart 2026 @ 14:00:
Die AV1 support mis ik juist het meeste. Zou een klap opslag schelen...
Er is helaas geen ultieme mediaspeler. De Shield TV en Apple TV staan hoog aangeschreven omdat ze over de linie heen nog steeds heel goed scoren.
Er zal wel geen winst of eer mee te behalen zijn, ben ik bang.
[ Voor 32% gewijzigd door The Zep Man op 31-03-2026 06:36 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Transcoding zal altijd de kwaliteit verlagen. En ja zal wel te weinig te verdienen zijn met een nieuwe mediaspeler die meer formaten native ondersteund.The Zep Man schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 06:34:
[...]
Daarvoor is Jellyfin i.c.m. transcoding.
Er is helaas geen ultieme mediaspeler. De Shield TV en Apple TV staan hoog aangeschreven omdat ze over de linie heen nog steeds heel goed scoren.
Er zal wel geen winst of eer mee te behalen zijn, ben ik bang.
Klopt. Maar is het kwaliteitsverlies zichtbaar?Waah schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 11:03:
Transcoding zal altijd de kwaliteit verlagen.
Ik denk dat dit komt omdat dure mediaspelers enkele door enthousiastelingen gebruikt worden. Dat is een kleine groep. De meeste consumenten gebruiken streamingdiensten via hun smart-TV, met hooguit een stereo soundbar. Wordt dat niet meer ondersteund, dan gaat men voor een goedkoop alternatief (Chromecast with Google TV-achtige oplossing).En ja zal wel te weinig te verdienen zijn met een nieuwe mediaspeler die meer formaten native ondersteund.
[ Voor 53% gewijzigd door The Zep Man op 31-03-2026 11:16 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Ja. Anders zou ik er niet naar op zoek zijn.The Zep Man schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 11:10:
[...]
Klopt. Maar is het kwaliteitsverlies zichtbaar?
On the fly transcoden is gewoon een stuk minder goed dan met hoge kwaliteit transcoden. Als je hoge kwaliteit wil (geen gpu transcoding dus) is de kans klein dat je dat lukt. Tenzij je een beest van een server hebt.
De transcodes van Jellyfin zijn daardoor vaak toch wel een stuk slechter dan het origineel. En ja dat is echt wel zichtbaar. Voor sommige films niet erg, maar ik heb juist eigen geripte media omdat ik de Netflix kwaliteit zo laag vind....
En eens. Ingebouwde smart platformen worden steeds beter. Streaming is makkelijker dan voor Netflix. De high end boxen die alles spelen (zoals de Dune's vroeger, die zelfs iso's konden afspelen of avi) zijn er niet meer.
[ Voor 14% gewijzigd door Waah op 31-03-2026 11:17 ]
Dune heeft weer een stel nieuwe spelers geïntroduceerd, zelfs eentje met 2 "OS-en" ingebouwd, waardoor buiten dat Dune "OS", ook Android TV voor internet streaming wordt ondersteund. Een belachelijke prijs voor dat apparaat, maar er schijnen toch liefhebbers voor te zijn
De Android TV hardware in die Dune is afkomstig van hun (EOL) Dune Premier HD Pro, een Google gecertificeerde Android TV box. Nu verwijst Dune als opvolger naar de Dune Homatics R Plus, die al 3 jaar op de markt is nu. Wel een fijn apparaat als het op Android TV en CoreElec (met name AVDVPlus), aankomt als dual boot oplossing.
Ik ga niet linken, in een Shield topic, maar Google zal snel antwoord geven als je er even naar gaat zoeken.
Testing, one, two ...
Ooit "die normale" tube in gebruik gehad? Die van mij speelt moeiteloos zeer hoge bitrate 4K (HDR/Dolby Vision) materiaal. Rare aannames worden er op nagehouden. Jammer.Bartske schreef op maandag 30 maart 2026 @ 09:14:
[...]
De shield kan veel aan, moet je wel de pro versie nemen. Die 'normale' heeft te weinig geheugen voor hoge bitrate 4K films.
Officieel geen ondersteuning voor passthrough (bitstream) van DTS HD-formaten. En zo is er altijd wel wat, ook met duurdere spelers.hardware-lover schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 12:21:
Dune heeft weer een stel nieuwe spelers geïntroduceerd,
(...)
Nu verwijst Dune als opvolger naar de Dune Homatics R Plus, die al 3 jaar op de markt is nu. Wel een fijn apparaat als het op Android TV en CoreElec (met name AVDVPlus), aankomt als dual boot oplossing.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Oké, nu moet ik wel een linkje plaatsen, want die informatie is al zoooooo achterhaaldThe Zep Man schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 13:14:
Officieel geen ondersteuning voor passthrough (bitstream) van DTS HD-formaten. En zo is er altijd wel wat, ook met duurdere spelers.
https://dune-hd.com/firmware/atv14.html En de Homatics tegenhanger (dezelfde box in een andere kleurstelling), heeft al jaaaaaaaren full HD audio codec support met Android TV. Dat Dune steeds maar een oude Android TV V11 versie bleef adviseren die dat niet had, tja?
Testing, one, two ...
Bedankt voor de link.hardware-lover schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:29:
Oké, nu moet ik wel een linkje plaatsen, want die informatie is al zoooooo achterhaald
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Ja die heb ik gehad en bij mij liep hij vast vanwege ram tekort. Dit waren wel echt hoge bitrate films op 4K (blu ray kwaliteit). Dus zeker geen aanname van mijn kant en niet jammer.gijpie schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 12:54:
[...]
Ooit "die normale" tube in gebruik gehad? Die van mij speelt moeiteloos zeer hoge bitrate 4K (HDR/Dolby Vision) materiaal. Rare aannames worden er op nagehouden. Jammer.
Mogelijk dat dit wel met firmware is opgelost tegenwoordig, want dit speelde in 2021.
Ik heb ca. 4-5 jaar geleden de tube versie gehad.gijpie schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 12:54:
[...]
Ooit "die normale" tube in gebruik gehad? Die van mij speelt moeiteloos zeer hoge bitrate 4K (HDR/Dolby Vision) materiaal. Rare aannames worden er op nagehouden. Jammer.
Na 1 week omgeruild (Mediamarkt) voor een Shield Pro omdat HEVC H265 4K niet wilde afspelen op dat ding, ondersteunde ook alleen maar ARM32 apps en geen ARM64 apps.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS3.0.302.0.WNAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Bij mijn weten is de Shield TV 2019 Pro de enige gecertificeerde Android TV streamer die daadwerkelijk in 64bit mode de apps gebruikt.snah001 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 05:01:
Ik heb ca. 4-5 jaar geleden de tube versie gehad.
Na 1 week omgeruild (Mediamarkt) voor een Shield Pro omdat HEVC H265 4K niet wilde afspelen op dat ding, ondersteunde ook alleen maar ARM32 apps en geen ARM64 apps.
Vele anderen zijn wel ook 64bits maar de apps draaien in 32bit mode, maar voor het afspelen van hoge kwaliteit media is dat nog steeds geen probleem. Waarom de Tube daar moeilijk over deed 🤷♂️
Testing, one, two ...
Er zijn bijvoorbeeld wel cases gevonden waarbij de tube onvoldoende koeling had en zo begon te haperen bij zware belasting.. busje perslucht kan dat oplossen, naast bijvoorbeeld de koeling op ‘max’ te zetten (waar veel mensen ‘silent’ hebben).
Tevens maakt het netwerk ook behoorlijk verschil. Gbit hebben en daadwerkelijk de bandbreedte kunnen benutten, zijn twee verschillende dingen.. om maar iets te noemen.
Ook maakt de gebruikte app behoorlijk wat verschil. Kodi draait veel soepeler dan een Plex app bijvoorbeeld..
Kortom, de Tube is niet zomaar ‘niet goed’. Hij blijkt wel degelijk bij mensen goed te functioneren.
Uiteraard is een beetje overhead met een Pro natuurlijk altijd fijn, gelet op zwaarder wordende eisen door de tijd heen.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Ik heb JellyFin als mediaserver op mijn nas draaien. Als ik vanaf mijn LG C4 tv rechtreeks films wil afspelen in 4K, dan stottert het beeld. Als ik vervolgens de film op mijn telefoon via Airplay naar de LG stuur, dan gaat alles perfect.
Hoe kan dit? De beeldafhandeling wordt met Airplay toch niet met de telefoon gedaan maar door de TV zelf? Dan zou je zeggen dat de tv krachtig genoeg is. Of moet ik dan alsnog een externe mediaspeler zoals de Shield aanschaffen?
Verkeerde topic.
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Je vraag heeft eigenlijk niets te maken met de Shield TV. Ik zou hem stellen in dit topic:Possible schreef op donderdag 2 april 2026 @ 08:13:
Toch nog even een vraag over de Shield.
Jellyfin ervaringen en discussie
Ik heb wel een LG OLED TV, maar gebruik niet het "smart" prutje. De reden dat ik een Android TV mediaspeler gebruik is om irritante beperkingen en reclame te vermijden. Om die redenen hoeft het niet meteen een Shield TV te zijn.
De reden dat ik specifiek een Shield TV gebruik is omdat die all-around goede ondersteuning heeft, inclusief bitstream passthrough van alle mogelijke geluidsformaten. De nukken zijn omheen te werken (zie de TS). Het is een beetje een "the enemy you know"-situatie, want de perfecte mediaspeler is nog niet langsgekomen.
[ Voor 47% gewijzigd door The Zep Man op 02-04-2026 08:24 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Het begon een tijdje geleden met het afspelen van een film via Emby.
De Shield rebootte spontaan en waren de nodige apps ineens verdwenen.
Stonden ook niet bij instellingen/apps maar toen ik naar de Playstore ging om de apps opnieuw te installeren bleek dat die daar toch als geïnstalleerd stonden en kon ik ze vandaar starten. Maar ze bleven weg uit instellingen/apps.
All deze apps gedeinstalleerd en opnieuw geïnstalleerd en op het hoofdscherm gezet.
Paar keer gebeurd dit.
Vandaag deed ineens de afstandsbediening het niet en na rebooten weer hetzelfde probleem. Zelfs procedure herhaald, ge re-boot en weer hetzelfde probleem.
Toen de ssd die er aan hing verwijderd en weer opnieuw aangesloten en powerkabel van de Shield er af en weer er op.
Alles weer terug gezet en nu werkt het weer, althans voorlopig..
Iemand enig idee waarom dit na zoveel jaren gebeurt?
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS3.0.302.0.WNAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Ooit geopend en schoongemaakt? Met te warm processor kan het zijn dat het apparaat hallucinaties vertoont. En gelijk ook de koelpasta vervangen, helpt ook om hoofd koel te houden.snah001 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 21:59:
Ik heb de laatste paar weken een probleem met mijn Shield Pro.
Het begon een tijdje geleden met het afspelen van een film via Emby.
De Shield rebootte spontaan en waren de nodige apps ineens verdwenen.
Stonden ook niet bij instellingen/apps maar toen ik naar de Playstore ging om de apps opnieuw te installeren bleek dat die daar toch als geïnstalleerd stonden en kon ik ze vandaar starten. Maar ze bleven weg uit instellingen/apps.
All deze apps gedeinstalleerd en opnieuw geïnstalleerd en op het hoofdscherm gezet.
Paar keer gebeurd dit.
Vandaag deed ineens de afstandsbediening het niet en na rebooten weer hetzelfde probleem. Zelfs procedure herhaald, ge re-boot en weer hetzelfde probleem.
Toen de ssd die er aan hing verwijderd en weer opnieuw aangesloten en powerkabel van de Shield er af en weer er op.
Alles weer terug gezet en nu werkt het weer, althans voorlopig..
Iemand enig idee waarom dit na zoveel jaren gebeurt?
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Na de laatste firmware update duurt het 5 tot 10 seconden, nadat de Shield geheel gereboot is, voordat de externe ssd gekoppeld wordt door het systeem.
Hierdoor worden de apps die op de ssd installed staan niet herkend.
Opgelost door de ssd los te koppelen, te verwijderen bij de instellingen en de apps op de Shield zelf te installeren.
Is al die jaren wel goedgegaan maar na de laatste update dus niet meer.
Toch voor de zekerheid de unit opengemaakt, ventilator zat wel wat stof in maar niet veel. Toch schoon geblazen, nieuwe thermal paste op de processor aangebracht en weer gaan met de banaan, 15 min werk.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS3.0.302.0.WNAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Heb je hier iets aan: https://www.youtube.com/watch?v=K-C-zfOjrmcTommyL0204 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 08:21:
Over schoonmaken gesproken. Ik kan dus nergens goed vinden hoe je een Shield 2019 tv (Tube) kan reinigen. Het is maar een klein ding, maar ook die zal wel stof happen. Iemand tips?
Werkt prima als je tijdens het starten van/overschakelen naar de applicatie de refresh rate naar 23,976 Hz laat veranderen. Dit werkt met elke applicatie.Arjantje72 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 20:55:
De Refresh Rate app werkt nu ook niet meer met Disney+ , jammer.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Bedankt, dat werkt inderdaadThe Zep Man schreef op woensdag 15 april 2026 @ 21:42:
[...]
Werkt prima als je tijdens het starten van/overschakelen naar de applicatie de refresh rate naar 23,976 Hz laat veranderen. Dit werkt met elke applicatie.
Kan dat geen geen kwaad als sommige titels afspelen op 24 Hz?
Veel (praktisch alle?) titels zijn niet 24 FPS, maar 23,976 FPS. Op diensten als Disney+ ben ik nooit iets anders tegengekomen. Op HBO Max waren de Winterspelen, wat TV uitzendingen betreffen. Net als F1 is dat veelal op 25 FPS, dus 25 of 50 Hz.Arjantje72 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 22:35:
Bedankt, dat werkt inderdaad![]()
Kan dat geen geen kwaad als sommige titels afspelen op 24 Hz?
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Bijvoorbeeld bij Disney+ de serie Alien: Earth en Prime: Young Sherlock.The Zep Man schreef op woensdag 15 april 2026 @ 23:47:
[...]
Veel (praktisch alle?) titels zijn niet 24 FPS, maar 23,976 FPS. Op diensten als Disney+ ben ik nooit iets anders tegengekomen. Op HBO Max waren de Winterspelen, wat TV uitzendingen betreffen. Net als F1 is dat veelal op 25 FPS, dus 25 of 50 Hz.
Weet niet of er meer zijn, maar deze staan in mijn nog te kijken lijstje
Ik moet zeggen dat ik steeds minder fan wordt van de Shield. Laatst had ik stotteringen op een gedownloade 4K HDR film. Het enige wat hielp was de Shield herstarten. Ook heb ik regelmatig dat de Plex app bij het scrollen vastloopt en ineens afsluit. En zo zijn er heel veel van die kleine dingen die de gebruikerservaring geen goed doen.
Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC
Eens. Nou is dat wel deels aangepakt in nieuwere Android tv versies. Al moeten de app ontwikkelaars dan ook nog meewerken. Ik vrees alleen dat er geen major versie upgrade meer komt voor de Shields. Al weet je het nooit, soms brengen ze ineens na een jaar weer updates uit.Gerwin89 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 11:39:
Echt wat een treurnis dat je een externe Refresh Rate app nodig hebt om geen stotterend beeld te hebben op een MEDIASPELER. Dit zou er toch gewoon standaard in moeten zitten..
Ik moet zeggen dat ik steeds minder fan wordt van de Shield. Laatst had ik stotteringen op een gedownloade 4K HDR film. Het enige wat hielp was de Shield herstarten. Ook heb ik regelmatig dat de Plex app bij het scrollen vastloopt en ineens afsluit. En zo zijn er heel veel van die kleine dingen die de gebruikerservaring geen goed doen.
Dat jaar aan gebrek aan updates heeft officieel te maken gehad met een DRM issue. De hardware van het 2015 en 2017 model zou "lek" zijn geweest, wat bij de nieuwe Tegra van het 2019 model opgelost is. Daardoor dat ook bepaalde diensten (op alle versies? Of alleen die oude 2?) geen 4K meer deden. Na "lang en hard werken" is het ze blijkbaar gelukt om een software fix voor het hardware issue te maken. Waarna er dus een nieuwe stable versie is uitgekomen met in het changelog ook maar een domme simpele regel met dan iets van "Fix video playback voor <dienst>". En dat was dan ergens vorig jaar, waarbij er daarna nog enkele (kleine) stable releases zijn geweest. Er lijkt dus wel weer iets van beweging in te zitten. En wie weet dus dat er binnenkort wel weer een Android TV update aan komt (12 => 14 dus waarschijnlijk?).TommyL0204 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 18:26:
[...]
Eens. Nou is dat wel deels aangepakt in nieuwere Android tv versies. Al moeten de app ontwikkelaars dan ook nog meewerken. Ik vrees alleen dat er geen major versie upgrade meer komt voor de Shields. Al weet je het nooit, soms brengen ze ineens na een jaar weer updates uit.
Dit, en een belofte om "not any time soon" te stoppen met de ondersteuning van de Shield staat allemaal in: https://arstechnica.com/g...ated-android-device-ever/ (van januari dit jaar).
Direct van V11 naar V14 dan, om 12 nog te brengen slaat helemaal nergens op. Maar ik vraag me dan wel af, wat zou het nog opleveren? Netflix dat auto framerate dan ondersteund, maar al die andere streaming services dan nog steeds niet.RobertMe schreef op donderdag 16 april 2026 @ 18:59:
[knip]
Er lijkt dus wel weer iets van beweging in te zitten. En wie weet dus dat er binnenkort wel weer een Android TV update aan komt (12 => 14 dus waarschijnlijk?).
[knip]
Daarvoor zou Seamless framerate support actief gemaakt moeten worden (alla QMS), maar daarvoor is de Shield zelf niet geschikt met zijn huidige hardware.
Dus wat zou de winst kunnen zijn vraag ik mij dan af, maar misschien zie ik iets over het hoofd, dat zou ook kunnen natuurlijk 😉
Testing, one, two ...
Woops. Ik dacht dat er een gat van één versie was, maar zijn er dan 2. Van 11 naar 12 en dan 14 is idd onzinnighardware-lover schreef op donderdag 16 april 2026 @ 23:09:
[...]
Direct van V11 naar V14 dan, om 12 nog te brengen slaat helemaal nergens op.
Minder werk om security patches te backporten?Maar ik vraag me dan wel af, wat zou het nog opleveren?
Naast dat 11 sowieso alweer een jaar of 5 oud is (telefoon / tablet zit alweer op 16). Als je beetje bij blijft zijn latere updates wellicht ook makkelijker.
Ik heb ook sinds de laatste update dat met het afspelen van sommige 4K HEVC H265 films de Shield daarop reageert met een soft reboot.Gerwin89 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 11:39:
Echt wat een treurnis dat je een externe Refresh Rate app nodig hebt om geen stotterend beeld te hebben op een MEDIASPELER. Dit zou er toch gewoon standaard in moeten zitten..
Ik moet zeggen dat ik steeds minder fan wordt van de Shield. Laatst had ik stotteringen op een gedownloade 4K HDR film. Het enige wat hielp was de Shield herstarten. Ook heb ik regelmatig dat de Plex app bij het scrollen vastloopt en ineens afsluit. En zo zijn er heel veel van die kleine dingen die de gebruikerservaring geen goed doen.
Niet met alle films met dezelfde codec dus weet niet waar het in te zoeken.
Heb te weinig tijd (en eigenlijk ook geen zin) om de bootloader te unlocken en een oudere firmware versie terug te zetten.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS3.0.302.0.WNAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Welk model Shield TV? Heb je de Shield TV wel eens opengemaakt en schoongemaakt?snah001 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 20:37:
Ik heb ook sinds de laatste update dat met het afspelen van sommige 4K HEVC H265 films de Shield daarop reageert met een soft reboot.
Niet met alle films met dezelfde codec dus weet niet waar het in te zoeken.
Het kan zijn dat die oververhit. Heb ik zelf nog nooit met verschillende platte modellen meegemaakt, maar hier en daar (ook in dit topic) lees je dat de Shield TV kan stofhappen. De Tube lijkt hier gevoeliger voor, maar ik heb daar geen ervaring mee.
[ Voor 23% gewijzigd door The Zep Man op 23-04-2026 14:44 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Keertje nieuwe koelpasta heeft mijn Shield volledig terug tot leven gewekt. Was helemaal droog en poederig geworden.The Zep Man schreef op donderdag 23 april 2026 @ 14:43:
[...]
Welk model Shield TV? Heb je de Shield TV wel eens opengemaakt en schoongemaakt?
Het kan zijn dat die oververhit. Heb ik zelf nog nooit met verschillende platte modellen meegemaakt, maar hier en daar (ook in dit topic) lees je dat de Shield TV kan stofhappen. De Tube lijkt hier gevoeliger voor, maar ik heb daar geen ervaring mee.
Share and Enjoy!
Al gedaan en nieuwe koelpasta aangebracht.The Zep Man schreef op donderdag 23 april 2026 @ 14:43:
[...]
Welk model Shield TV? Heb je de Shield TV wel eens opengemaakt en schoongemaakt?
Het kan zijn dat die oververhit. Heb ik zelf nog nooit met verschillende platte modellen meegemaakt, maar hier en daar (ook in dit topic) lees je dat de Shield TV kan stofhappen. De Tube lijkt hier gevoeliger voor, maar ik heb daar geen ervaring mee.
Is echt begonnen na de laatste firmware update.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS3.0.302.0.WNAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Hier ook zelfde resultaat, brak allemaalsnah001 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 16:46:
[...]
Al gedaan en nieuwe koelpasta aangebracht.
Is echt begonnen na de laatste firmware update.
Is de interne opslag wellicht (bijna) vol?snah001 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 16:46:
Al gedaan en nieuwe koelpasta aangebracht.
Is echt begonnen na de laatste firmware update.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Lokaal is nog 6,6 GB vrij, dus ruimte genoeg.The Zep Man schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 13:21:
[...]
Is de interne opslag wellicht (bijna) vol?
Externe ssd heb ik er niet meer aanhangen na de laatste problemen.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS3.0.302.0.WNAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Dan weet ik niet wat het verschil maakt. Ik heb verschillende exemplaren van de Shield TV 2017 en 2019 Pro. Allen hadden geen problemen met de upgrade naar 9.2.4 of de werking daarna.snah001 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 13:32:
Lokaal is nog 6,6 GB vrij, dus ruimte genoeg.
Externe ssd heb ik er niet meer aanhangen na de laatste problemen.
Iemand die tijd en energie heeft voor factory reset om te kijken of dat deze problemen oplost, graag.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Meerdere zaken geprobeerd te fixen, ook andere apps , zonder succes. Na wat zoeken op internet vond ik een draadje dat een factory reset het probleem voor meerdere gebruikers opgelost had. Afgelopen woensdag heb ik dat met tegenzin gedaan en met succes! De issues zijn bij mij verholpen!
Ter aanvulling: ik heb het 2017 model (P2897).
[ Voor 5% gewijzigd door Machello_ op 24-04-2026 19:45 ]
Alphen aan den Rijn | PVoutput | 14x 360Wp = 5040 Wp ZW | 10x360Wp = 3600 Wp ZO
Nou lekker zeg, dit kan niet de bedoeling zijn...Machello_ schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 18:41:
Ik heb afgelopen week de upgrade naar 9.2.4 gedaan en had daarna veel problemen met media wat elke keer onderbroken werd en de shield weer terug naar het home screen ging.
Meerdere zaken geprobeerd te fixen, ook andere apps , zonder succes. Na wat zoeken op internet vond ik een draadje dat een factory reset het probleem voor meerdere gebruikers opgelost had. Afgelopen woensdag heb ik dat met tegenzin gedaan en met succes! De issues zijn bij mij verholpen!
Ter aanvulling: ik heb het 2017 model (P2897).
Alles opnieuw installeren, moet er niet aan denken...
Zo zit ik er ook in.Deldenaar schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 21:51:
[...]
Nou lekker zeg, dit kan niet de bedoeling zijn...
Alles opnieuw installeren, moet er niet aan denken...
Dan maar wachten tot de volgende update over 2 jaar of zo.........
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS3.0.302.0.WNAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Sinds een poosje heb ik met beide toestellen het volgende probleem.
Als ik het volume 1 klik omhoog doe met de ab de eerste keer nadat de Shield aan is, dan vliegt het volume helemaal omhoog.
Als ik het volume eenmaal een keer bediend heb dan reageert hij weer normaal op de ab.
Gebruik ik de volumeknop na een uur of zo weer dan gaat het volume weer helemaal op max met slechts 1 klik.
Ik heb ze beiden nu een paar jaar en ik heb er eerder nooit last van gehad.
Hebben meer mensen hier dit probleem ook?
Hier gaat die met een klik een paar stappen omhoog. Gelukkig dus niet helemaal. Kan er 'omheen' werken door meermaals de knop in te drukken (dan maakt die enkel de stappen van het aantal keer indrukken). Niet verder onderzocht, mogelijk wat vuil?coob schreef op zondag 7 juni 2026 @ 14:42:
Ik heb twee shields tv pro.
Sinds een poosje heb ik met beide toestellen het volgende probleem.
Als ik het volume 1 klik omhoog doe met de ab de eerste keer nadat de Shield aan is, dan vliegt het volume helemaal omhoog.
Als ik het volume eenmaal een keer bediend heb dan reageert hij weer normaal op de ab.
Gebruik ik de volumeknop na een uur of zo weer dan gaat het volume weer helemaal op max met slechts 1 klik.
Ik heb ze beiden nu een paar jaar en ik heb er eerder nooit last van gehad.
Hebben meer mensen hier dit probleem ook?
Als het vuil zou zijn dan zou die het altijd moeten doen.Oesie schreef op zondag 7 juni 2026 @ 16:14:
[...]
Hier gaat die met een klik een paar stappen omhoog. Gelukkig dus niet helemaal. Kan er 'omheen' werken door meermaals de knop in te drukken (dan maakt die enkel de stappen van het aantal keer indrukken). Niet verder onderzocht, mogelijk wat vuil?
En ook toevallig dat ze het dan allebei doen.
Het lijkt me puur softwarematig.
Hier standaard altijd 2 omhoog of 2 naar beneden. Als je direct daarna weer klikt gaat die wel stapjes van 1 doen. Gek maar inmiddels aan gewend..Oesie schreef op zondag 7 juni 2026 @ 16:14:
[...]
Hier gaat die met een klik een paar stappen omhoog. Gelukkig dus niet helemaal. Kan er 'omheen' werken door meermaals de knop in te drukken (dan maakt die enkel de stappen van het aantal keer indrukken). Niet verder onderzocht, mogelijk wat vuil?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Toch vreemd dat het de eerste jaren gewoon normaal werkte?Oekol schreef op zondag 7 juni 2026 @ 18:59:
[...]
Hier standaard altijd 2 omhoog of 2 naar beneden. Als je direct daarna weer klikt gaat die wel stapjes van 1 doen. Gek maar inmiddels aan gewend..
Ik weet dat niet, sinds wij het hebben was het altijd zo denk ik. Wij kregen m rondom die laatste grote update.coob schreef op zondag 7 juni 2026 @ 19:05:
[...]
Toch vreemd dat het de eerste jaren gewoon normaal werkte?
Is ook in samenwerking met Samsung soundbar. Nooit geprobeerd met TV alleen.
[ Voor 14% gewijzigd door Oekol op 08-06-2026 07:13 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.
Wat we je wel kunnen vertellen :
- Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
- Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
- Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.
Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.
Op zoek naar de beste settings voor je Shield? Zie Exocet in "Nvidia Shield TV - Ervaringen & Discussie - deel 2"