Ik begrijp niet goed waarom er in de veilige modus wél correct beeld wordt doorgestuurd, terwijl dit in de normale modus van de NVIDIA Shield niet het geval is. De instellingen van de Shield zijn in beide modi identiek, maar bij een koude start in normale modus is enkel het bootlogo zichtbaar.
Wanneer ik de Shield rechtstreeks op de televisie aansluit en via eARC het geluid terug naar de receiver laat lopen, werkt dit wel. Echter, ik wil graag gebruik kunnen maken van audioformaten zoals DTS-HD Master Audio, Dolby TrueHD of multichannel 7.1 PCM. Als dat niet lukt, is dat een beperking.
Ik vermoed dat het probleem te maken heeft met HDCP. Mijn receiver ondersteunt HDCP 1.4. Wanneer ik via het ontwikkelaarsmenu de Shield forceer op HDCP 1.4 in plaats van 2.2, komt er ook geen beeld door.
Het vervangen van de receiver vind ik een flinke stap. De geluidskwaliteit is uitstekend en met een Full-HD beamer heeft de Shield altijd probleemloos gefunctioneerd. Ik vermoed dat ik een kleine instelling over het hoofd zie die het probleem veroorzaakt.
Wellicht een HDMI splitter het overwegen waard
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt