Geen enkele vraag is een simpele vraag
Av1: Is efficiënt, maar merk je niks van als je een stabiele verbinding hebt. Livestreamen (twitch/discord) zou dan een voordeel kunnen zijn (hoge kwaliteit) maar daar doe ik niet aan.
HLG: Youtube HDR, heel veel sport apps, tod wat ik gebruik voor 4k hdr om wk westrijden te kijken (werkelijkwaar prachtig). Niet mogelijk op de shield helaas.
Vp9 profile 2: Youtube hdr.
Fel 7: Werkt super op avdvplus versie van coreelec. Volledige hdr layer van blu ray rips. Verder realtime conversie van sdr/hdr naar dv.
Verder geen framerate bugs meer, geen lip sync problemen meer (coreelec). Geen red push meer in DV.
Geen tijdelijk zwart scherm bij switchen tussen kanalen met afr. Eigenlijk is alles gewoon super.
Overgestapt op de Homatics box r 4k plus met dual boot. Alles wat ik doe is op android, behalve blu rays. Die draai ik op coreelec. Nog een punt wat ik echt fijn vind is de afstandsbediening. Niet meer zo een klein prut ding maar alle functionaliteiten die ik maar wil. Afstandsbediening is niks voor jan met de pet maar uitmuntend voor iemand die het als een home cinema systeem gebruikt, vaak en snel zapt en doorspoelt etc.
De shield is een hele mooie apparaat en heb ik jaren met veel plezier gebruikt. Helaas zijn ze blijven hangen en verliezen ze daarmee een deel van hun klandizie omdat anderen wél innoveren of gebruik maken van de nieuwste standaarden.
Het was ook heel moeilijk hoor. Ik heb zo lang naar een nieuwe mediaspeler gezocht maar telkens mistte ik iets wat de shield wel had en anderen niet. Totdat ik de homatics tegen kwam. Hoe dan ook, mocht er een shield uitkomen met dezelfde functionaliteiten en mocht die coreelec ondersteunen dan stap ik meteen weer over. En wel om de simpele reden: software updates. Dat doet Nvidia als de beste.
[
Voor 8% gewijzigd door
Adel_F16 op 28-06-2026 23:22
]