Die berichten over haperende tubes konden nooit daadwerkelijk teruggebracht worden naar de daadwerkelijke oorzaak. Zoals ik en andere users ook eerder hebben gemeld, deden diverse 4K films op hogere bitrates het bij ons prima op de tube. Ik herinner me nog dat ik speciaal hiervoor die 100+ GB rip van Saving Private Ryan heb getest om dit uit te kunnen sluiten.. ennn: geen centje pijn.
Er zijn bijvoorbeeld wel cases gevonden waarbij de tube onvoldoende koeling had en zo begon te haperen bij zware belasting.. busje perslucht kan dat oplossen, naast bijvoorbeeld de koeling op ‘max’ te zetten (waar veel mensen ‘silent’ hebben).
Tevens maakt het netwerk ook behoorlijk verschil. Gbit hebben en daadwerkelijk de bandbreedte kunnen benutten, zijn twee verschillende dingen.. om maar iets te noemen.
Ook maakt de gebruikte app behoorlijk wat verschil. Kodi draait veel soepeler dan een Plex app bijvoorbeeld..
Kortom, de Tube is niet zomaar ‘niet goed’. Hij blijkt wel degelijk bij mensen goed te functioneren.
Uiteraard is een beetje overhead met een Pro natuurlijk altijd fijn, gelet op zwaarder wordende eisen door de tijd heen.