Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Gebruik je een adblocker, pihole of iets soortgelijks? (Wellicht onbewust)pagani schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 17:37:
Iemand anders ook sinds vandaag dat de npo start app op de shield wel opent maar niks wil streamen? Op de telefoons werkt het wel gewoon. De melding die we krijgen op de shield is dat er geen internet is, maar de overige apps verbinden braaf.
Dat een stream niet start was namelijk een symptoom toen ik mijn pihole te strak had afgesteld en bepaalde URL's die ze voor de advertenties gebruiken werd blackhole'd.
Het lijkt gewoon weer te werken, vreemd.Savagegek schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 15:19:
[...]
Gebruik je een adblocker, pihole of iets soortgelijks? (Wellicht onbewust)
Dat een stream niet start was namelijk een symptoom toen ik mijn pihole te strak had afgesteld en bepaalde URL's die ze voor de advertenties gebruiken werd blackhole'd.
Dank voor de tip, na wat reviews ed gelezen te hebben heb ik besloten om over te stappen op Apple TV 4K, en werkt als een trein en de komende 5 jaar weer voorzien van updates zonder gedoe.hardware-lover schreef op zondag 4 januari 2026 @ 17:53:
[...]
https://www.androidtv-guide.com/ er zal daar misschien iets voor je te vinden zijn? Als het een apparaat moet zijn met een officieel gecertificeerd Android TV OS, zoals de Shield TV ook heeft.
Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Kun je op zo'n Apple TV ook gedownload materiaal (legaal/illegaal laat ik even in het midden..) kijken? Dus als voorbeeld een .mkv container met dolby vision?Hari-Bo schreef op zondag 11 januari 2026 @ 12:54:
[...]
Dank voor de tip, na wat reviews ed gelezen te hebben heb ik besloten om over te stappen op Apple TV 4K, en werkt als een trein en de komende 5 jaar weer voorzien van updates zonder gedoe.
Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC
Kodi werkt niet op een apple TV.Gerwin89 schreef op zondag 11 januari 2026 @ 14:32:
[...]
Kun je op zo'n Apple TV ook gedownload materiaal (legaal/illegaal laat ik even in het midden..) kijken? Dus als voorbeeld een .mkv container met dolby vision?
Streamen van je backups (opgeslagen op een nas) zal vast wel mogelijk zijn. Zal je even moeten googlen
[ Voor 14% gewijzigd door Ike. op 11-01-2026 14:35 ]
Jellyfin?Ike. schreef op zondag 11 januari 2026 @ 14:34:
[...]
Kodi werkt niet op een apple TV.
Streamen van je backups (opgeslagen op een nas) zal vast wel mogelijk zijn. Zal je even moeten googlen
Swiftfin lees ik, mogelijk icm MKV, HVEC, DV. Sinds Plex achterlijke prijzen hanteerd en steeds meer achter een paywall stop ben ik al meer dan een half jaar uiterst tevreden met mijn Jellyfin server, stream vlekkeloos naar al mijn apparaten zonder issues, zelf daar waar Plex moeite mee had buiten de deur.
[ Voor 37% gewijzigd door Xqlus1ve op 11-01-2026 14:47 ]
Ik stream thuis alles met Plex (Lifetime 15 jaar terug aangeschaft ) en dat gaat prima. Maar dat zou prima moeten lukken met Infuse.Gerwin89 schreef op zondag 11 januari 2026 @ 14:32:
[...]
Kun je op zo'n Apple TV ook gedownload materiaal (legaal/illegaal laat ik even in het midden..) kijken? Dus als voorbeeld een .mkv container met dolby vision?
[ Voor 4% gewijzigd door Hari-Bo op 11-01-2026 16:53 ]
Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Testing, one, two ...
Gewoon kwestie van afwachten? Of moet ik iets forceren nu.
[ Voor 19% gewijzigd door JoeZuCK op 21-01-2026 10:04 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Ik heb een tijdje terug een factory reset gedaan, en ging inderdaad een dag of 2 overheen voordat ik weer de "oude" (lees: nieuwe) launcher / home screen / ... had.JoeZuCK schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:51:
Heb gisteren een Shield TV Pro binnengekregen en geüpdatet naar 9.2.2, maar ik krijg de nieuwe 'Google TV' interface maar niet.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Na de factory reset had ik wel nog de nieuwste firmware, maar de oude launcher.JoeZuCK schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 10:36:
@RobertMe Had je na Factory reset dan ook weer eerst geupgrade naar 9.9.2 of niet? Of werd de nieuwe interface dan wel goed geïnstalleerd met die update.
Ik neem dus aan dat de oude launcher nog steeds in de firmware zit. En de nieuwe als update via de Play Store wordt geïnstalleerd (waar dus wat vertraging in kan zitten).
Je zult geen Google TV GUI gaan krijgen, dat blijft altijd de Android TV versie op dit apparaat, hoewel de huidige Android TV GUI allang niet meer lijkt op wat het "vroeger" was.JoeZuCK schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:51:
Heb gisteren een Shield TV Pro binnengekregen en geüpdatet naar 9.2.2, maar ik krijg de nieuwe 'Google TV' interface maar niet.
Testing, one, two ...
Nou ja dat bedoelde ik ook. Stond ook tussen aanhalingstekens. RobertMe begreep me wel 😉hardware-lover schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 12:07:
[...]
Je zult geen Google TV GUI gaan krijgen, dat blijft altijd de Android TV versie op dit apparaat, hoewel de huidige Android TV GUI allang niet meer lijkt op wat het "vroeger" was.
[ Voor 7% gewijzigd door speedmetal35 op 01-02-2026 08:10 ]
https://arstechnica.com/g...ated-android-device-ever/
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS3.0.3.0.WNAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Heel mooi verhaal, laten we hopen dat er eens opvolger komt en ook met een mooie prijs...snah001 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:17:
Interessant artikel over de Shield met de fabrikant zelf:
https://arstechnica.com/g...ated-android-device-ever/
Ik vind het overigens prima. Mijn 2017 model heb ik volgens mij van laat 2016 (kan dat uberhaupt?
En zowel voor mij als mijn ouders houd deze ~€200 aankoop een "antieke" TV al al die jaren in leven. De non-Android Sony van mijn ouders was in zijn tijd al traag en brak, en het Sony platform zal intussen al lang begraven zijn. Mijn WebOS 3(.0) LG is altijd wel prima geweest maar nieuwere streamers zijn niet altijd beschikbaar gekomen (ik meen Disney wel en HBO en SkyShowtime niet). En bij introductie plezier gehad van gratis Gamestream. In de zomer bij 30° buiten lekker GTA V spelen zonder dat een desktop nog meer hitte produceert
ik ben recent van tv geupgrade
aangezien ik van HD naar UHD ben gegaan ook een nieuwe versterker
De setup is dus nu
shield tv pro 2019 -> hdmi2.1 kabel -> HDMI1 van yamaha rxv6a -> hdmi out van yamaha rxv6a -> hdmi 2.1kabel -> HMDI ARC/CEC van TCL 98c8q
Ik heb een harmony elite & harmony hub maar die begint zijn leeftijd te tonen en geraakt in de war als je bijvoorbeeld manueel de TV via de harmony afzet
Via de remote van de TCL kan ik eigen alles perfect bedienen
Power button zet TV & receiver aan en achter de HMDI 1 source zie ik alle beschikbare apparaten (SHIELD, PS5, SWITCH 2, SWITCH 1)
De CEC zet zelfs de PS5 aan als het moet
Het enige dat vervelende is, dat de home button op de TCL remote naar home op de TV gaat en ik nu de feature back to launcher mis die ik op de shield remote had.
Meeste apps sluiten met 2 of 3 maal back duwen maar Kodi, Netflix doet dit niet. Is er een manier om dit door te mappen?
Verder doet de shi!eld remote ook niets meer
Bij mij is het andersom, zolang ik de Shield kan gebruiken doe ik dat, ook terwijl ik een LG G5 heb in huis. Ik gebruik het voornamelijk in combinatie met Kodi en de PM4K plugin om Plex te kijken en ik moet toegeven, dat geeft (mij althans) echt een fijne beleving en nooit gedoe. Ook nooit gedoe met de wifi verbinding van de TV, want die gebruik ik zelden. Ik had liever gezien dat de TV (gekocht in 2025) gewoon gigabit LAN had, maar schijnbaar vond LG dat te duur en zit er dus "maar" 100MBit ethernet op het ding.RobertMe schreef op zondag 1 februari 2026 @ 14:47:
En zowel voor mij als mijn ouders houd deze ~€200 aankoop een "antieke" TV al al die jaren in leven.
[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 04-02-2026 10:48 ]
De laatste regels uit het gelinkte artikel lezende, denk ik dat de vraag niet of is, maar vooral wanneer.Deldenaar schreef op zondag 1 februari 2026 @ 14:23:
Heel mooi verhaal, laten we hopen dat er eens opvolger komt en ook met een mooie prijs...
CH4OS schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 10:47:
Ik had liever gezien dat de TV (gekocht in 2025) gewoon gigabit LAN had, maar schijnbaar vond LG dat te duur en zit er dus "maar" 100MBit ethernet op het ding.
Er zijn dan ook geen streaming diensten die maar een beetje in de buurt van de 100Mbit/s komen. Alternatief is een Gigabit ethernet USB dongle, dan loop je tegen de limiet van USB aan, maar die ligt wel hoger.
Ik speel soms ook wel 4K remux materiaal af, dan heb ik (vaak) toch echt wel meer dan 100Mbit nodig. En een statisch apparaat via wifi laten verbinden vind ik ook weer onzin.RobertMe schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 10:59:offtopic:
Er zijn dan ook geen streaming diensten die maar een beetje in de buurt van de 100Mbit/s komen. Alternatief is een Gigabit ethernet USB dongle, dan loop je tegen de limiet van USB aan, maar die ligt wel hoger.
[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 04-02-2026 11:02 ]
Nah, als ze het product tot het einde der dagen willen ondersteunen hoeven ze juist geen nieuwe uit te brengen.CH4OS schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 10:52:
[...]
De laatste regels uit het gelinkte artikel lezende, denk ik dat de vraag niet of is, maar vooral wanneer.
En ik vind het ook frappant dat er blijkbaar, wat was het, 2 jaar?, een semi development stop is geweest om één hardware issue op te lossen. Ik kan me best indenken dat ze het fixen van DRM support belangrijk vonden. Maar als daarmee alles 1, 2 jaar op zijn gat ligt geeft dat het idee dat er maar een paar man / parttime aan werken. Als je immers 10, 20, 30 of meer man beschikbaar hebt kun je die toch niet allemaal aan één issue laten werken.
Dat is een TV probleem lijkt me.dafz0r schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 10:40:
Het enige dat vervelende is, dat de home button op de TCL remote naar home op de TV gaat en ik nu de feature back to launcher mis die ik op de shield remote had.
Dit heb ik ook altijd met Netflix. Die sluit op mijn Shield niet af en ik druk dus gewoon op de home knop van mijn Shield remote.Meeste apps sluiten met 2 of 3 maal back duwen maar Kodi, Netflix doet dit niet. Is er een manier om dit door te mappen?
Helemaal niets meer? Zelfs niet als alle apparatuur al aan staat en je op je TV het homescreen van de Shield ziet?Verder doet de shi!eld remote ook niets meer
I knowCH4OS schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 11:01:
[...]
Ik speel soms ook wel 4K remux materiaal af, dan heb ik (vaak) toch echt wel meer dan 100Mbit nodig.
Ik denk eerder omdat wifi voor 99% van de gebruikers veel gemakkelijker is, helaas.RobertMe schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 11:05:
I knowMaar 4K remuxes is wel een niche vanuit LG gezien. En ook nog eens een niche die vaak niet uit legale bron is. Dus niet zo heel gek dat ze daar geen rekening mee houden.
Ik las topics uit 2016 dat CEC de home button niet kan mappen. Maar iets zegt mij dat dit in 2026 misschien al fixed is
En ik zit inderdaad dus vast. Soms doet netflix geen exit maar terug naar login scherm.Dit heb ik ook altijd met Netflix. Die sluit op mijn Shield niet af en ik druk dus gewoon op de home knop van mijn Shield remote.
Nee regaart op niets. Enige verschil is dat de remote van shield met de shield gepaired is en de tcl met de tvHelemaal niets meer? Zelfs niet als alle apparatuur al aan staat en je op je TV het homescreen van de Shield ziet?
Yep, weer zo'n artikel waar ze de klok hebben.....belmonde schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 11:59:
dit is ook een bericht over nvidea.. https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1770027899
"That said, Shield TV still runs Android 11, which is five generations behind Android 16, released by Google last year".
Shield runs Android TV V11 and is 2 generations behind. V12 en V14 voor Android TV, V16 is nog niet beschikbaar gesteld op dit moment voor de eindgebruikers. Niet dramatischer maken dan het is
Testing, one, two ...
Volgens mij kan dat prima. Alleen doen/deden niet alle TVs dit. Mijn oude Sony (van ik denk eind 200x) stuurde via CEC alleen de D-pad (pijltjes, enter/ok, return). De Sony uit 2015 van mijn ouders heeft geen enkel probleem om de home knop, of nummers, of ... over CEC te sturen. En mijn 2016 LG stuurt IIRC ook alle knoppen prima over CEC. Waarbij het ~15 jaar geleden dus een semi feature was dat de home knop gewoon altijd de home knop van de TV was en hetzelfde met nummers die direct deden zappen. Ondanks dat de CEC standaard prima voorzag in de mogelijkheid om ook deze knoppen over CEC te sturen. Later met meer mediaspelers en dergelijke zijn de TV fabrikanten dat wel gaan wijzigen waardoor je nu wel gewoon een extern apparaat volledig kunt besturen via CEC en er geen knoppen meer exclusief voor de TV zijn. (Of nouja, misschien een knop voor 3D of zo wellichtdafz0r schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 11:56:
[...]
Ik las topics uit 2016 dat CEC de home button niet kan mappen. Maar iets zegt mij dat dit in 2026 misschien al fixed is
Ik heb al aardig wat rondgeneusd in deze Topic over instellingen e.d. Mijn antieke Sony Tv uit 2008 + geluidssysteem + Nvidia Shield werken goed met de afstandsbediening.
Zijn er dingen die ik absoluut niet mag missen qua features of dingen die je er mee kan?
Ik gebruik hem alleen voor
Kodi om eigen back ups te kijken, doos met BRs liggen op zolder, neemt teveel ruimte in beslag. En Anilab en AnimeTV.
Streaming services, HBO, Disney+, NFlix en Prima.
En voor een enkele serie The crew add on
HDR, Dolby vision, dolby atmos, alles werkt helemaal prima.
Af en toe hangt het OS en dan kan ik alleen nog een hard reset doen.
Voor mij persoonlijk is er nu geen behoefte aan een nieuw apparaat, zou niet weten waarom. Nieuwe functionaliteit kunnen ze vast met een FW update fixen.
Netflix sluit toch nooit af met back? Is ook de enige dienst die dat doet en best irritant.3raser schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 11:05:
Dit heb ik ook altijd met Netflix. Die sluit op mijn Shield niet af en ik druk dus gewoon op de home knop van mijn Shield remote.
Je moet links specifiek kiezen voor Netflix afsluiten.
Zeker irritant, ik druk 2x op home om het dan te sluiten.Arjantje72 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 14:22:
[...]
Netflix sluit toch nooit af met back? Is ook de enige dienst die dat doet en best irritant.
Je moet links specifiek kiezen voor Netflix afsluiten.
Dat ligt eraan wat je met die "nieuwe functionaliteit" bedoeld? Wat niet door de hardware wordt ondersteund is met een firmware niet aan te pakken.Unknown Alien schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:32:
[knip]
Voor mij persoonlijk is er nu geen behoefte aan een nieuw apparaat, zou niet weten waarom. Nieuwe functionaliteit kunnen ze vast met een FW update fixen.
Testing, one, two ...
Smarttube installeren. Dat is YouTube zonder advertenties. Deze app is voor mij de meest gebruikte en gewaardeerde app.ZeTaCy schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:05:
Ik heb sinds een paar dagen de Nvidia Shield Pro aangeschaft ter vervanging van mijn Minix mediaspeler. Ik heb Kodi al geïnstalleerd en de streaming apps.
Ik heb al aardig wat rondgeneusd in deze Topic over instellingen e.d. Mijn antieke Sony Tv uit 2008 + geluidssysteem + Nvidia Shield werken goed met de afstandsbediening.
Zijn er dingen die ik absoluut niet mag missen qua features of dingen die je er mee kan?
GT7 ID: ONYX_PdeG69
Zouden ze DV aan de oude modellen kunnen toevoegen? Of heeft de 2019 versie daar echt afwijkende hardware voor? (/de net iets gewijzigde Tegra SoC). Of is het puur een licentie ding waarbij Nvidia niet een bak geld over de brug wilt gooien om een licentie voor alle oude modellen te kopen? Zoals bij de RPi heel erg vroeger waar je voor een paar euro een mpeg licentie kon kopen zou dan nog wel leuk kunnen zijn.hardware-lover schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 14:56:
[...]
Dat ligt eraan wat je met die "nieuwe functionaliteit" bedoeld? Wat niet door de hardware wordt ondersteund is met een firmware niet aan te pakken.
ik heb ongeveer gelijke setup (shield/v6a/harmony hub iig) en heb eigenlijk alle CEC uitgezet omdat je met Harmony zaken veel beter en stabieler kan regelen. Je moet dan wel alles via 'activities' doen, maar dan zit je er nooit naast is mijn ervaring. Dan kan je ook een mooie home button definieren die juiste actie doet op je shield en kan je alle apps exiten zeg maar en dan daarnaast je home button voor je tv , alleen bij de juiste activitydafz0r schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 10:40:
Niet zeker of het echt een shield vraag is maar ik zit hier al wel even mee
ik ben recent van tv geupgrade
aangezien ik van HD naar UHD ben gegaan ook een nieuwe versterker
De setup is dus nu
shield tv pro 2019 -> hdmi2.1 kabel -> HDMI1 van yamaha rxv6a -> hdmi out van yamaha rxv6a -> hdmi 2.1kabel -> HMDI ARC/CEC van TCL 98c8q
Ik heb een harmony elite & harmony hub maar die begint zijn leeftijd te tonen en geraakt in de war als je bijvoorbeeld manueel de TV via de harmony afzet
Via de remote van de TCL kan ik eigen alles perfect bedienen
Power button zet TV & receiver aan en achter de HMDI 1 source zie ik alle beschikbare apparaten (SHIELD, PS5, SWITCH 2, SWITCH 1)
De CEC zet zelfs de PS5 aan als het moet
Meeste apps sluiten met 2 of 3 maal back duwen maar Kodi, Netflix doet dit niet. Is er een manier om dit door te mappen?
Verder doet de shi!eld remote ook niets meer
Chipset ondersteuning v.w.b. DV support, dat kan geen firmware oplossen. VC-1, als voorbeeld, is echter een licentie kwestie.RobertMe schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 15:14:
Zouden ze DV aan de oude modellen kunnen toevoegen? Of heeft de 2019 versie daar echt afwijkende hardware voor? (/de net iets gewijzigde Tegra SoC). Of is het puur een licentie ding waarbij Nvidia niet een bak geld over de brug wilt gooien om een licentie voor alle oude modellen te kopen? Zoals bij de RPi heel erg vroeger waar je voor een paar euro een mpeg licentie kon kopen zou dan nog wel leuk kunnen zijn.
Testing, one, two ...
Klopt. Ik kan me voorstellen b.v. een nieuwe HDMI 3.0 oid dan moet er idd en nieuw HDMI board in. Nog hogere snelheden en meer data tegelijk.hardware-lover schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 14:56:
[...]
Dat ligt eraan wat je met die "nieuwe functionaliteit" bedoeld? Wat niet door de hardware wordt ondersteund is met een firmware niet aan te pakken.
Ik las in het artikel dat ze zeggen dat 8K toegankelijker aan het worden is. Geen idee wat zij verstaan over toegankelijker of gebruikelijk, maar 8k materiaal is er bar weinig van. Los van of we verschil kunnen zien op de kijkafstanden van onze bank -> TV
De Shield is lekker snel en daar hou ik van. Ik kan slecht tegen al die buggy en sluggish Mplayers. Ik heb ook nog en Dune 4k liggen, ligt lekker op zolder ver weg. Speelt alles af wat ik wil en geluid is ook top.
Testing, one, two ...
mijn harmony begin tegen te werken. Plus de D pad is een van de meest clumsy d pads die ik ooit gezien heb.dooiedodo schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 15:23:
[...]
ik heb ongeveer gelijke setup (shield/v6a/harmony hub iig) en heb eigenlijk alle CEC uitgezet omdat je met Harmony zaken veel beter en stabieler kan regelen. Je moet dan wel alles via 'activities' doen, maar dan zit je er nooit naast is mijn ervaring. Dan kan je ook een mooie home button definieren die juiste actie doet op je shield en kan je alle apps exiten zeg maar en dan daarnaast je home button voor je tv , alleen bij de juiste activity
ik was aan het denken van misschien een andere CEC remote te kopen maar ik weet niet of dat wat uitmaakt als het potentieel een TV probleem is
Als alternatief, de harmony hub heeft natuurlijk ook een app die je compleet als remote kan gebruiken. Ik heb zelf ook harmony in homeassistant geintegreerd. Daarmee kan je helemaal zelf je knoppen en setup regelen binnen homeassistant, via een tablet (aan de muur) of telefoon, het blijft werken.dafz0r schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 10:26:
[...]
mijn harmony begin tegen te werken. Plus de D pad is een van de meest clumsy d pads die ik ooit gezien heb.
ik was aan het denken van misschien een andere CEC remote te kopen maar ik weet niet of dat wat uitmaakt als het potentieel een TV probleem is
Projectivy Launcher i.p.v. de default launcher met reclame.ZeTaCy schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:05:
Ik heb sinds een paar dagen de Nvidia Shield Pro aangeschaft ter vervanging van mijn Minix mediaspeler. Ik heb Kodi al geïnstalleerd en de streaming apps.
:strip_exif()/f/image/NwJ4JoQjUoY138kHsFvhQWRt.jpg?f=fotoalbum_large)
Layout, formaat en locatie van de iconen kan je helemaal zelf naar wens instellen.
Voorgeïnstalleerde apps die je niet gebruikt verwijderen (uitschakelen als je ze niet kan verwijderen) zodat ze niet meer automatisch opstarten.
Kodi heeft ook veel instellingen waar je mee kan spelen, ik kwam er pas na een tijd achter dat de Audio Passthrough niet goed stond ingesteld 🫤 😅.
[ Voor 39% gewijzigd door Ike. op 05-02-2026 14:30 ]
Goed voorstel, zonder twijfel. En een aankoop zeker waard. Wel even de Android TV launcher uitschakelen middels ADB daarna (zou ik tenminste zeker doen) 😉Ike. schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 14:15:
Projectivy Launcher i.p.v. de default launcher met reclame.
Testing, one, two ...
Hetzelfde hier. Het is Jellyfin for Android TV of Kodi met de Jellyfin add-on voor het afspelen van de meeste media. Laatstgenoemde gebruik ik op een oudere 1080p TV vanwege de tekortkomingen van Jellyfin for Android TV. De forks daarvan zijn nog niet volwassen genoeg om serieus te nemen, of lossen nog niet alle problemen op. Kodi doet het echter prima.Unknown Alien schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:32:
Hier nog steeds een tevreden gebriker van de pro 2019.
Daarnaast is het SmartTube voor YouTube meuk. Volgens mij heb ik ook NPO Start geïnstalleerd omdat het in bepaalde situaties handig kan zijn om even snel het nieuws op te zetten (bij gebrek aan een abonnement voor lineaire TV), maar daar maak ik in de praktijk geen gebruik van.
Voor het streamen van spellen maakte ik een tijd gebruik van Moonlight, wat op zich prima werkt. Door tekortkomingen van de Shield TV (beperkte controllerondersteuning, BT-implementatie met veel vertraging) zet ik nu liever mijn Steam Deck in een dock om daarmee Moonlight te gebruiken.
Het zou mooi zijn als er een Android 14 update zou komen.
Ik vraag me af wat V14 voor de Shield TV zou kunnen brengen, behalve auto framerate support voor Netflix. Het lijkt mij dat ze dat toch echt wel in overweging hebben genomen, eerder al met V12.boswandeling schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 19:30:
Mooi dat het probleem met Disney+ is opgelost![]()
Het zou mooi zijn als er een Android 14 update zou komen.
Misschien zie ik hierbij wat anders over het hoofd?
Testing, one, two ...
De App PS Remote (app op PlayStation te spelen op Android TV) moet bijvoorbeeld Android TV 12 of hoger hebben.hardware-lover schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 20:07:
[...]
Ik vraag me af wat V14 voor de Shield TV zou kunnen brengen, behalve auto framerate support voor Netflix. Het lijkt mij dat ze dat toch echt wel in overweging hebben genomen, eerder al met V12.
Misschien zie ik hierbij wat anders over het hoofd?
F1TV App werkt prima, alleen 4k streams niet. Wat ik gelezen heb (geen chatgpt) Zou je hiervoor minimaal Android TV 14 moeten hebben. Dat zijn toevallig twee Apps die ik graag gebruik. Nu heb ik hiervoor naast de Shield een Google TV streamer geplaatst. Ter vervanging niet, want Dolby Atmos icm mijn Denon receiver gaat niet lekker (bekend probleem) ook krijg ik niets alles afgespeeld in Kodi
Ik meen begrepen te hebben, en volgens mij was @hardware-lover ook betrokken bij die discussie, dat F1TV een whitelist in de app heeft en je met een aanpassing van de APK 4K + HDR ook op andere Android TV apparaten kunt gebruiken. Dat zou dan dus ook debunken dat Android TV 14 vereist is hiervoor.boswandeling schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 20:57:
F1TV App werkt prima, alleen 4k streams niet. Wat ik gelezen heb (geen chatgpt) Zou je hiervoor minimaal Android TV 14 moeten hebben.
Het stikt zogezegd van de door Google gecertificeerde Android TV V14 apparaten, maar dat is op dit moment echt niet voldoende om het voor elkaar te krijgen.
V.w.b. het gamen met de Shield, met bepaalde aps, over dat gedeelte kan ik niets zeggen, nul ervaring mee, dus daar heb je een reden te pakken.
Testing, one, two ...
Helaas kwam die "discussie" tot een (te) vroeg einde en is het niet meer ter sprake gekomen daarna.RobertMe schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 22:25:
[...]
Ik meen begrepen te hebben, en volgens mij was @hardware-lover ook betrokken bij die discussie, dat F1TV een whitelist in de app heeft en je met een aanpassing van de APK 4K + HDR ook op andere Android TV apparaten kunt gebruiken. Dat zou dan dus ook debunken dat Android TV 14 vereist is hiervoor.
Nog steeds niet duidelijk of V14 van het Android OS een vereiste zou zijn. De enige twee apparaten die het nu nu wel mogen hebben V14, maar of dat ook moest 🤷♂️
Ik weet dat het regelmatig als reden wordt aangehaald, maar dat is onzin, want er zijn zoveel andere spelers, ook met diezelfde OS versie.
Testing, one, two ...
Dus als het goed begrijpt speelt de shield via de F1 TV app geen 4K uit en de Google tv streamer doet dat wel 4K uitzenden mits je abonnement daar voor hebt.
Dat heb je zo idd goed begrepen.keeskloon schreef op zondag 1 maart 2026 @ 10:30:
Dus als ik het goed begrijp speelt de shield via de F1 TV app geen 4K uit en de Google tv streamer doet dat wel 4K uitzenden mits je abonnement daar voor hebt.
Testing, one, two ...
Via bovenstaande (aanpassen APK) heb ik inderdaad F1 TV 4K op de Nvidia Shield werkend gehad. Was mij (toentertijd) de moeite niet waard. Aanpassen werkt tot er een nieuwe versie van F1 TV uitkomt en je de nieuwste APK aan moet passen. Hoeveelheid aanpassingen is niet eens zo gek veel, het komen tot waar je de aanpassing kan doen kost wel relatief veel tijd.RobertMe schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 22:25:
[...]
....en je met een aanpassing van de APK 4K + HDR ook op andere Android TV apparaten kunt gebruiken....
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Kan je voor F1TV niet een oudere applicatie blijven gebruiken, of wordt upgraden afgedwongen?FeaR schreef op zondag 1 maart 2026 @ 12:18:
Aanpassen werkt tot er een nieuwe versie van F1 TV uitkomt en je de nieuwste APK aan moet passen.
Wordt afgedwongen. App start anders simpelweg niet op.The Zep Man schreef op zondag 1 maart 2026 @ 12:21:
[...]
Kan je voor F1TV niet een oudere applicatie blijven gebruiken, of wordt upgraden afgedwongen?
Het stomme is dat als je de F1 TV app opent en je wilt via de app op een Nvidia Shield een abonnement afsluiten je gewoon kan kiezen voor het 4k abonnement en er staat nergens dat het niet werkt i.c.m. een Nvidia Shield.keeskloon schreef op zondag 1 maart 2026 @ 10:30:
@boswandeling, m.b.t. de F1TV app, nee, Android TV V14 is niet afdoende, het moet Google als fabrikant zijn, dus enkel de CCmGTV en hun Streamer zijn officieel geschikt voor 4K met HDR voor die app.
Dus als het goed begrijpt speelt de shield via de F1 TV app geen 4K uit en de Google tv streamer doet dat wel 4K uitzenden mits je abonnement daar voor hebt.
Optie om een (4K) abonnement af te kunnen sluiten staat los van de Nvidia Shield. Die optie heb je op elk device met F1 TV.Ike. schreef op zondag 1 maart 2026 @ 16:02:
[...]
Het stomme is dat als je de F1 TV app opent en je wilt via de app op een Nvidia Shield een abonnement afsluiten je gewoon kan kiezen voor het 4k abonnement en er staat nergens dat het niet werkt i.c.m. een Nvidia Shield.
Ik ga a.s. vrijdag een nieuw maand abo afsluiten bij F1TV.
Die zeg ik 3 weken vóór de laatste race op en zo bespaar ik 3 maanden abo geld en kost het mij c.a. € 90,- voor het seizoen en dat is de prijs die je vroeger voor 1 jaar betaalde voordat Viaplay zich ermee ging bemoeien.
[ Voor 1% gewijzigd door dmantione op 03-03-2026 08:29 . Reden: Oneerbiedigheide naamsverbastering verwijderd. ]
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS3.0.3.0.WNAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Heb net weer €95 betaald voor een heel jaar F1TV, hoef ik niet op te zeggen en opnieuw te abonneren. Heb ik vorig jaar ook betaald. Of heb je het over het 4K abo?snah001 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 12:28:
De up-scaler van de Shield staat bekend om de zeer goede kwaliteit dus als je een 4K tv hebt dan zou dit ook een goed plaatje moeten opleveren.
Die zeg ik 3 weken vóór de laatste race op en zo bespaar ik 3 maanden abo geld en kost het mij c.a. € 90,- voor het seizoen en dat is de prijs die je vroeger voor 1 jaar betaalde voordat Viaplay zich ermee ging bemoeien.
[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 03-03-2026 09:09 ]
Laatste race is op 6 december, dit weekend start de kwali op 7 maart zou net kunnen als je niet per se FP1&2 wilt kijken.snah001 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 12:28:
De up-scaler van de Shield staat bekend om de zeer goede kwaliteit dus als je een 4K tv hebt dan zou dit ook een goed plaatje moeten opleveren.
[ Voor 1% gewijzigd door Jorgen op 03-03-2026 09:09 ]
Is dat een bekend probleem?
Wat te doen?
(Bij voorbaat dank voor de reactie.)
[ Voor 8% gewijzigd door humptydumpty op 02-03-2026 19:11 ]
Niet flauw bedoeld maar mijn stap 1 zou zijn stekker eruit en hopen dat het daarna weer werkt.humptydumpty schreef op maandag 2 maart 2026 @ 19:10:
Mijn shield pro (model 2019)blijft hangen in het opstart scherm (android) na de nieuwe update 9.2.4 iemand een advies? Daar staat/hangt die nu al ongeveer een uur op.
Wat te doen?
Net de nieuwste update van de app geïnstalleerd (versie: 3.0.47). Werkt hier gewoon.humptydumpty schreef op maandag 2 maart 2026 @ 19:10:
Mijn shield pro (model 2019)blijft hangen in het opstart scherm (android) na de nieuwe update 9.2.4 iemand een advies? Daar staat/hangt die nu al ongeveer een uur op.
Wat te doen?
na de update moet je een keer bevestigen dacht ik of met back knop.humptydumpty schreef op maandag 2 maart 2026 @ 19:10:
Wat te doen?
als je dat niet hebt of ingesteld op een harmony kun je de app gebruiken
Je had gelijk! Dank je wel
Dank jullie voor de reacties!
Dat is voor de 4k versie op meerdere apparaten. De goedkoopste is maar via 1 apparaat tegelijk toegankelijkrenem schreef op maandag 2 maart 2026 @ 18:43:
[...]
Heb net weer €95 betaald voor een heel jaar F1TV, hoef ik niet op te zeggen en opnieuw te abonneren. Heb ik vorig jaar ook betaald. Of heb je het over het 4K abo?
Ook de geluidsinstellingen zijn niet meer aan te passen, dus vandaag maar even alles eraf en een reset proberen
Reset gedaan, was 3x voor nodig maar nog steeds hetzelfde. 720, geen pass through audio meer en maak 'm net open maar de fan draait ook niet meer. Vermoed dus dat die hemelen is.
[ Voor 33% gewijzigd door charrel op 07-03-2026 15:05 ]
Fan kan niet draaien omdat Shield nog niet warm is. Dat wel even goed controleren mocht de Shield weer de geest krijgen. Probleem kan ook aan de TV kant zitten. Als je er even een AI zoekopdracht op loslaat zijn er volgens mij nog wel opties om te proberen. Kom vooral problemen met CEC / EDID tegen als veroorzakers. Succescharrel schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 20:02:
Na de laatste update op mijn 2015 Shield tv pro is alles op maximaal 720p kan niks anders meer kiezen, 4k/ hdr films spelen ook allemaal op 720. Stroom eraf/ reboot helpt niet, andere hdmi kabel ook niet... Morgen anders is een reset gegeven maar dan moet ik eerst mijn bestanden verplaatsen.....
Ook de geluidsinstellingen zijn niet meer aan te passen, dus vandaag maar even alles eraf en een reset proberen
Reset gedaan, was 3x voor nodig maar nog steeds hetzelfde. 720, geen pass through audio meer en maak 'm net open maar de fan draait ook niet meer. Vermoed dus dat die hemelen is.
[ Voor 6% gewijzigd door vdr01 op 08-03-2026 12:45 ]
Tv rechtstreeks geprobeerd met een usb stick en een hdr/4k film en dan krijg wel 4k/hdr, ook de shield even op de tv van de buren geprobeerd. Zelfde resultaat, 720p is de max. Opties staat ook niet in het menu...Fan gaat ook niet na 1,5u en en de shield lijkt ook niet meer in "rust" te gaan, brandt echt mijn vinger aan het koelblokje.... Waar voorheen ook de hdd uit ging blijft deze nu altijd draaien?vdr01 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 12:43:
[...]
Fan kan niet draaien omdat Shield nog niet warm is. Dat wel even goed controleren mocht de Shield weer de geest krijgen. Probleem kan ook aan de TV kant zitten. Als je er even een AI zoekopdracht op loslaat zijn er volgens mij nog wel opties om te proberen. Kom vooral problemen met CEC / EDID tegen als veroorzakers. Succes
Nou ja, de vraag is kopen we nu weer een shield tv pro model 2019 of toch een maar een homatics box r4k plus?
[ Voor 13% gewijzigd door charrel op 08-03-2026 13:01 ]
Werd die vervangende koel fan eerder op verzoek niet gratis door Nvidia beschikbaar gesteld?charrel schreef op zondag 8 maart 2026 @ 12:59:
[knip]
Fan gaat ook niet na 1,5u en en de shield lijkt ook niet meer in "rust" te gaan, brandt echt mijn vinger aan het koelblokje.... Waar voorheen ook de hdd uit ging blijft deze nu altijd draaien?![]()
Nou ja, de vraag is kopen we nu weer een shield tv pro model 2019 of toch een maar een homatics box r4k plus?
V.w.b. het actief blijven van de HDD indien op USB aangesloten. Indien die HDD geen intern energiemanagement heeft, zal ie ook bij die Homatics steeds actief blijven. Er blijft altijd spanning staan op de USB poorten van dat apparaat, en is via de instellingen niet uit te zetten
Testing, one, two ...
Dan zou ik persoonlijk nog een factory reset proberen indien u dat nog niet gedaan heeft. Brengt dat geen soelaas kom ik ook op het punt om te gaan shoppen voor nieuwe hardware. Als dat ook dezelfde kuren vertoond zit probleem toch aan de TV kant lijkt mij.charrel schreef op zondag 8 maart 2026 @ 12:59:
[...]
Tv rechtstreeks geprobeerd met een usb stick en een hdr/4k film en dan krijg wel 4k/hdr, ook de shield even op de tv van de buren geprobeerd. Zelfde resultaat, 720p is de max. Opties staat ook niet in het menu...Fan gaat ook niet na 1,5u en en de shield lijkt ook niet meer in "rust" te gaan, brandt echt mijn vinger aan het koelblokje.... Waar voorheen ook de hdd uit ging blijft deze nu altijd draaien?![]()
[ Voor 4% gewijzigd door vdr01 op 08-03-2026 13:23 ]
Ja, die had ik al gedaan. Ging pas na 3x een complete format/ factory reset gedaan te hebben en uiteindelijk via de laptop goed zodat ie weer herstartte.. Daarvoor steeds zwart schermvdr01 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 13:21:
[...]
Dan zou ik persoonlijk nog een factory reset proberen indien u dat nog niet gedaan heeft. Brengt dat geen soelaas kom ik ook op het punt om te gaan shoppen voor nieuwe hardware. Als dat ook dezelfde kuren vertoond zit probleem toch aan de TV kant lijkt mij.
Nou ja, dagelijks gebruikt sinds 2015/16 dus we hebben er van genoten!
Nog 1 laatste dingetje. Is de TV sinds het probleem al eens volledig stroomloos gemaakt?charrel schreef op zondag 8 maart 2026 @ 13:25:
[...]
Ja, die had ik al gedaan. Ging pas na 3x een complete format/ factory reset gedaan te hebben en uiteindelijk via de laptop goed zodat ie weer herstartte.. Daarvoor steeds zwart scherm![]()
Nou ja, dagelijks gebruikt sinds 2015/16 dus we hebben er van genoten!
Yup, ondertussen ook 3 tv's geprobeerd. Tv gaat elke nacht van de stroom, het is echt game over denk ik.vdr01 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 13:28:
[...]
Nog 1 laatste dingetje. Is de TV sinds het probleem al eens volledig stroomloos gemaakt?
Ja, ik vrees inmiddels ook het onverwachte en te vroege overlijden van uw Nvidia Shield. Het stappenplan is doorlopen. Resolutie-instellingen, HDMI-kabel, TV-instellingen, Apparaat-defect.charrel schreef op zondag 8 maart 2026 @ 13:29:
[...]
Yup, ondertussen ook 3 tv's geprobeerd. Tv gaat elke nacht van de stroom, het is echt game over denk ik.
Het is gebeurd na de laatste firmware update.vdr01 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 13:45:
[...]
Ja, ik vrees inmiddels ook het onverwachte en te vroege overlijden van uw Nvidia Shield. Het stappenplan is doorlopen. Resolutie-instellingen, HDMI-kabel, TV-instellingen, Apparaat-defect.
Wellicht is het mogelijk de Shield 2015 te rooten en dan de vorige versie terug te zetten?
Dan kijken of het nog speelt en als het dan weer goed is de automatische updates uit zetten.
Speel ik het af via jellyfin op de shield, dan hapert het om de x seconden.
Speel ik het af via kodi op de shield, speelt het vloeiend maar is het beeld groen alsof de shield geen DV doet. Het ligt niet aan mn netwerk of bestand, ik heb er nog zo... al zijn ze wel allemaal recent de films
Net getest beneden op de tv + google tv chromecast : daar totaal geen probleem. Wat is het probleem dan? De shield? De versterker? De hdmi kabel? De projector? Ik heb een marant sr 7010 en een Epson TW9300 + een shield pro.
Kan ik het omzeilen want ik dacht dat mn marantz en epson geen DV doen...
Stuurt de Shield TV wel een videoformaat uit die expliciet Dolby Vision ondersteunt? Ik herinner mij een situatie waarin de Shield TV wel eens overschakelde naar een mode die dat niet ondersteunde, waardoor DV niet meer goed werkte.skank schreef op zondag 8 maart 2026 @ 15:54:
Ik heb meer en meer bestanden die ik via de shield (laatste update) niet kan afspelen, ik vermoed dolby vision.
Jellyfin stottert waarschijnlijk omdat de server aan het transcoden is zonder hardware acceleratie. Kodi laat verkeerde kleuren zien zonder transcoding en zonder Dolby Vision ondersteuning.
[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 08-03-2026 16:16 ]
En is er een workaround voor?The Zep Man schreef op zondag 8 maart 2026 @ 16:16:
[...]
Stuurt de Shield TV wel een videoformaat uit die expliciet Dolby Vision ondersteunt? Ik herinner mij een situatie waarin de Shield TV wel eens overschakelde naar een mode die dat niet ondersteunde, waardoor DV niet meer goed werkte.
Jellyfin stottert waarschijnlijk omdat de server aan het transcoden is zonder hardware acceleratie. Kodi laat verkeerde kleuren zien zonder transcoding en zonder Dolby Vision ondersteuning.
Bedoel je hiermee sinds de laatste update of gewoon "die up to date is"? En welke Shield heb je? Shield 2015 en 2017 ondersteunen uberhaupt geen DV (en dan krijg je dit effect). Alleen het 2019 model ondersteund DV.skank schreef op zondag 8 maart 2026 @ 15:54:
Ik heb meer en meer bestanden die ik via de shield (laatste update) niet kan afspelen
Oplossing? Niet downloaden in DV format maar in HDR10(+) of evt hybride DV + HDR10(+). Want dit gaat vast niet om legaal verkregen content. Niet alleen gezien Jellyfin / Kodi, maar ook aangezien streaming diensten gewoon detecteren wat "de keten" ondersteund en dus ook geen DV stream leveren als er geen DV support is (maar in de plaats dus een HDR10 stream leveren bv)
In de instellingen van de Shield TV een resolutie kiezen waar "Dolby Vision" bij staat.skank schreef op zondag 8 maart 2026 @ 16:18:
En is er een workaround voor?
[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 08-03-2026 17:02 ]
Bij mij zet de Shield hem soms terug naar een andere resolutie/ refresh rate, geen idee waarom. Iets om in de gaten te houden.The Zep Man schreef op zondag 8 maart 2026 @ 17:01:
[...]
In de instellingen van de Shield TV een resolutie kiezen waar "Dolby Vision" bij staat.
Mogelijk een brakke HDMI kabel, waardoor de TV zich op enig moment anders identificeert en daardoor de Shield TV een lagere resolutie overneemt.speedmetal35 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 12:25:
Bij mij zet de Shield hem soms terug naar een andere resolutie/ refresh rate, geen idee waarom. Iets om in de gaten te houden.
Let op dat niet elke "8k@120HzYOLO"-kabel daadwerkelijk goed is en dat niet elke goedkope kabel slecht hoeft te zijn.
https://www.reddit.com/r/...s_checklist_2026_edition/
Dat is een beste post! Is een pin waardExocet schreef op maandag 9 maart 2026 @ 13:37:
Mooie Reddit post over de beste settings anno 2026:
https://www.reddit.com/r/...s_checklist_2026_edition/
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ik kan zelf niet alle genoemde instellingen terugvinden op mijn Shield 2017. Zelfs niet na activatie developers mode. Ligt dat aan mij of aan het 2017 model?Jorgen schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:13:
@Exocet Dank voor het delen van die link. Ik heb je bericht gepind en aan de topic warning toegevoegd!
[ Voor 5% gewijzigd door vdr01 op 12-03-2026 13:50 ]
Welke instellingen kan je niet terugvinden?vdr01 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:49:
Ik kan zelf niet alle genoemde instellingen terugvinden op mijn Shield 2017. Zelfs niet na activatie developers mode. Ligt dat aan mij of aan het 2017 model?
Hou er rekening mee dat Shield TV's van voor 2019 geen ondersteuning hebben voor Dolby Vision. Zie de topicstart.
Na onze ongeplande upgrade naar een homatics box r 4k plus kan ik wel zeggen dat de beeldkwaliteit ten opzichte van onze 2016 nvidia shield tv er aardig op vooruit gegaan is qua hdr. Stabiliteit is dan weer wat minder gewordenThe Zep Man schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 14:15:
[...]
Welke instellingen kan je niet terugvinden?
Hou er rekening mee dat Shield TV's van voor 2019 geen ondersteuning hebben voor Dolby Vision. Zie de topicstart.
Wel DV-ondersteuning hebben is natuurlijk beter dan geen DV-ondersteuning hebben voor DV-content. En dan heb je nog gradaties van DV-ondersteuning, waarbij volledige ondersteuning door geen enkele mediaspeler met recente software ondersteund wordt.charrel schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 14:21:
Na onze ongeplande upgrade naar een homatics box r 4k plus kan ik wel zeggen dat de beeldkwaliteit ten opzichte van onze 2016 nvidia shield tv er aardig op vooruit gegaan is qua hdr.
Ook ik kijk uit naar een goede vervanger voor de Shield TV, maar tot nu toe is nog niets goed genoeg. Er is altijd wel een compromis op iets dat de Shield TV wel goed doet en anderen niet, ook al doet de Shield TV niet alles perfect. Daarom gebruik ik nog steeds de Shield TV voor media afspelen en stream ik spellen met een gedockte Steam Deck.
Stabiliteit hoort ook geen issue te zijn, maar er hier op in gaan is volledig off-topiccharrel schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 14:21:
Na onze ongeplande upgrade naar een homatics box r 4k plus kan ik wel zeggen dat de beeldkwaliteit ten opzichte van onze 2016 nvidia shield tv er aardig op vooruit gegaan is qua hdr. Stabiliteit is dan weer wat minder geworden
Testing, one, two ...
Mogelijk komt dat omdat je een ouder apparaat hebt inderdaad.vdr01 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:49:
[...]
Ik kan zelf niet alle genoemde instellingen terugvinden op mijn Shield 2017. Zelfs niet na activatie developers mode. Ligt dat aan mij of aan het 2017 model?
Your Friendly Neighborhood Moderator
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.
Wat we je wel kunnen vertellen :
- Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
- Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
- Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.
Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.
Op zoek naar de beste settings voor je Shield? Zie Exocet in "Nvidia Shield TV - Ervaringen & Discussie - deel 2"
:strip_exif()/f/image/OplEht8omEBOHxy8Ip52eA7L.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KDCCeEltnzYE52aRla0lWWk1.jpg?f=fotoalbum_large)