• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:09
De Refresh Rate app werkt nu ook niet meer met Disney+ , jammer.
Arjantje72 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 20:55:
De Refresh Rate app werkt nu ook niet meer met Disney+ , jammer.
Werkt prima als je tijdens het starten van/overschakelen naar de applicatie de refresh rate naar 23,976 Hz laat veranderen. Dit werkt met elke applicatie.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Arjantje72
The Zep Man schreef op woensdag 15 april 2026 @ 21:42:
[...]

Werkt prima als je tijdens het starten van/overschakelen naar de applicatie de refresh rate naar 23,976 Hz laat veranderen. Dit werkt met elke applicatie.
Bedankt, dat werkt inderdaad :)
Kan dat geen geen kwaad als sommige titels afspelen op 24 Hz?
Arjantje72 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 22:35:
Bedankt, dat werkt inderdaad :)
Kan dat geen geen kwaad als sommige titels afspelen op 24 Hz?
Veel (praktisch alle?) titels zijn niet 24 FPS, maar 23,976 FPS. Op diensten als Disney+ ben ik nooit iets anders tegengekomen. Op HBO Max waren de Winterspelen, wat TV uitzendingen betreffen. Net als F1 is dat veelal op 25 FPS, dus 25 of 50 Hz.

• Arjantje72
The Zep Man schreef op woensdag 15 april 2026 @ 23:47:
[...]

Veel (praktisch alle?) titels zijn niet 24 FPS, maar 23,976 FPS. Op diensten als Disney+ ben ik nooit iets anders tegengekomen. Op HBO Max waren de Winterspelen, wat TV uitzendingen betreffen. Net als F1 is dat veelal op 25 FPS, dus 25 of 50 Hz.
Bijvoorbeeld bij Disney+ de serie Alien: Earth en Prime: Young Sherlock.
Weet niet of er meer zijn, maar deze staan in mijn nog te kijken lijstje :)

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:43
Echt wat een treurnis dat je een externe Refresh Rate app nodig hebt om geen stotterend beeld te hebben op een MEDIASPELER. Dit zou er toch gewoon standaard in moeten zitten..

Ik moet zeggen dat ik steeds minder fan wordt van de Shield. Laatst had ik stotteringen op een gedownloade 4K HDR film. Het enige wat hielp was de Shield herstarten. Ook heb ik regelmatig dat de Plex app bij het scrollen vastloopt en ineens afsluit. En zo zijn er heel veel van die kleine dingen die de gebruikerservaring geen goed doen.

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:28
Gerwin89 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 11:39:
Echt wat een treurnis dat je een externe Refresh Rate app nodig hebt om geen stotterend beeld te hebben op een MEDIASPELER. Dit zou er toch gewoon standaard in moeten zitten..

Ik moet zeggen dat ik steeds minder fan wordt van de Shield. Laatst had ik stotteringen op een gedownloade 4K HDR film. Het enige wat hielp was de Shield herstarten. Ook heb ik regelmatig dat de Plex app bij het scrollen vastloopt en ineens afsluit. En zo zijn er heel veel van die kleine dingen die de gebruikerservaring geen goed doen.
Eens. Nou is dat wel deels aangepakt in nieuwere Android tv versies. Al moeten de app ontwikkelaars dan ook nog meewerken. Ik vrees alleen dat er geen major versie upgrade meer komt voor de Shields. Al weet je het nooit, soms brengen ze ineens na een jaar weer updates uit.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
TommyL0204 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 18:26:
[...]

Eens. Nou is dat wel deels aangepakt in nieuwere Android tv versies. Al moeten de app ontwikkelaars dan ook nog meewerken. Ik vrees alleen dat er geen major versie upgrade meer komt voor de Shields. Al weet je het nooit, soms brengen ze ineens na een jaar weer updates uit.
Dat jaar aan gebrek aan updates heeft officieel te maken gehad met een DRM issue. De hardware van het 2015 en 2017 model zou "lek" zijn geweest, wat bij de nieuwe Tegra van het 2019 model opgelost is. Daardoor dat ook bepaalde diensten (op alle versies? Of alleen die oude 2?) geen 4K meer deden. Na "lang en hard werken" is het ze blijkbaar gelukt om een software fix voor het hardware issue te maken. Waarna er dus een nieuwe stable versie is uitgekomen met in het changelog ook maar een domme simpele regel met dan iets van "Fix video playback voor <dienst>". En dat was dan ergens vorig jaar, waarbij er daarna nog enkele (kleine) stable releases zijn geweest. Er lijkt dus wel weer iets van beweging in te zitten. En wie weet dus dat er binnenkort wel weer een Android TV update aan komt (12 => 14 dus waarschijnlijk?).

Dit, en een belofte om "not any time soon" te stoppen met de ondersteuning van de Shield staat allemaal in: https://arstechnica.com/g...ated-android-device-ever/ (van januari dit jaar).
RobertMe schreef op donderdag 16 april 2026 @ 18:59:
[knip]

Er lijkt dus wel weer iets van beweging in te zitten. En wie weet dus dat er binnenkort wel weer een Android TV update aan komt (12 => 14 dus waarschijnlijk?).

[knip]
Direct van V11 naar V14 dan, om 12 nog te brengen slaat helemaal nergens op. Maar ik vraag me dan wel af, wat zou het nog opleveren? Netflix dat auto framerate dan ondersteund, maar al die andere streaming services dan nog steeds niet.

Daarvoor zou Seamless framerate support actief gemaakt moeten worden (alla QMS), maar daarvoor is de Shield zelf niet geschikt met zijn huidige hardware.

Dus wat zou de winst kunnen zijn vraag ik mij dan af, maar misschien zie ik iets over het hoofd, dat zou ook kunnen natuurlijk 😉

Testing, one, two ...

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
hardware-lover schreef op donderdag 16 april 2026 @ 23:09:
[...]

Direct van V11 naar V14 dan, om 12 nog te brengen slaat helemaal nergens op.
Woops. Ik dacht dat er een gat van één versie was, maar zijn er dan 2. Van 11 naar 12 en dan 14 is idd onzinnig :).
Maar ik vraag me dan wel af, wat zou het nog opleveren?
Minder werk om security patches te backporten? :p Volgens mij geeft Google die alleen uit voor de nieuwste versie uit en moeten fabrikanten maar zelf zien hoe ze toe te passen op een oude Android.

Naast dat 11 sowieso alweer een jaar of 5 oud is (telefoon / tablet zit alweer op 16). Als je beetje bij blijft zijn latere updates wellicht ook makkelijker.

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:41
Gerwin89 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 11:39:

Ik heb ook sinds de laatste update dat met het afspelen van sommige 4K HEVC H265 films de Shield daarop reageert met een soft reboot.
Niet met alle films met dezelfde codec dus weet niet waar het in te zoeken.
Heb te weinig tijd (en eigenlijk ook geen zin) om de bootloader te unlocken en een oudere firmware versie terug te zetten.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS3.0.3.0.WNAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

snah001 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 20:37:
Ik heb ook sinds de laatste update dat met het afspelen van sommige 4K HEVC H265 films de Shield daarop reageert met een soft reboot.
Niet met alle films met dezelfde codec dus weet niet waar het in te zoeken.
Welk model Shield TV? Heb je de Shield TV wel eens opengemaakt en schoongemaakt?

Het kan zijn dat die oververhit. Heb ik zelf nog nooit met verschillende platte modellen meegemaakt, maar hier en daar (ook in dit topic) lees je dat de Shield TV kan stofhappen. De Tube lijkt hier gevoeliger voor, maar ik heb daar geen ervaring mee.

[ Voor 23% gewijzigd door The Zep Man op 23-04-2026 14:44 ]

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:43

WCA

The Zep Man schreef op donderdag 23 april 2026 @ 14:43:
[...]

Welk model Shield TV? Heb je de Shield TV wel eens opengemaakt en schoongemaakt?

Het kan zijn dat die oververhit. Heb ik zelf nog nooit met verschillende platte modellen meegemaakt, maar hier en daar (ook in dit topic) lees je dat de Shield TV kan stofhappen. De Tube lijkt hier gevoeliger voor, maar ik heb daar geen ervaring mee.
Keertje nieuwe koelpasta heeft mijn Shield volledig terug tot leven gewekt. Was helemaal droog en poederig geworden.

Share and Enjoy!

• snah001
The Zep Man schreef op donderdag 23 april 2026 @ 14:43:
[...]

Al gedaan en nieuwe koelpasta aangebracht.
Is echt begonnen na de laatste firmware update.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS3.0.3.0.WNAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• Deldenaar
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12:39
snah001 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 16:46:
[...]

Hier ook zelfde resultaat, brak allemaal
snah001 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 16:46:
Is de interne opslag wellicht (bijna) vol?

• snah001
The Zep Man schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 13:21:
[...]

Is de interne opslag wellicht (bijna) vol?
Lokaal is nog 6,6 GB vrij, dus ruimte genoeg.
Externe ssd heb ik er niet meer aanhangen na de laatste problemen.

snah001 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 13:32:
Lokaal is nog 6,6 GB vrij, dus ruimte genoeg.
Externe ssd heb ik er niet meer aanhangen na de laatste problemen.
Dan weet ik niet wat het verschil maakt. Ik heb verschillende exemplaren van de Shield TV 2017 en 2019 Pro. Allen hadden geen problemen met de upgrade naar 9.2.4 of de werking daarna.

Iemand die tijd en energie heeft voor factory reset om te kijken of dat deze problemen oplost, graag.

• Machello_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-05 09:15
Ik heb afgelopen week de upgrade naar 9.2.4 gedaan en had daarna veel problemen met media wat elke keer onderbroken werd en de shield weer terug naar het home screen ging.

Meerdere zaken geprobeerd te fixen, ook andere apps , zonder succes. Na wat zoeken op internet vond ik een draadje dat een factory reset het probleem voor meerdere gebruikers opgelost had. Afgelopen woensdag heb ik dat met tegenzin gedaan en met succes! De issues zijn bij mij verholpen!

Ter aanvulling: ik heb het 2017 model (P2897).

[ Voor 5% gewijzigd door Machello_ op 24-04-2026 19:45 ]

Alphen aan den Rijn | PVoutput | 14x 360Wp = 5040 Wp ZW | 10x360Wp = 3600 Wp ZO

• Deldenaar
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12:39
Machello_ schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 18:41:
Ik heb afgelopen week de upgrade naar 9.2.4 gedaan en had daarna veel problemen met media wat elke keer onderbroken werd en de shield weer terug naar het home screen ging.

Meerdere zaken geprobeerd te fixen, ook andere apps , zonder succes. Na wat zoeken op internet vond ik een draadje dat een factory reset het probleem voor meerdere gebruikers opgelost had. Afgelopen woensdag heb ik dat met tegenzin gedaan en met succes! De issues zijn bij mij verholpen!

Ter aanvulling: ik heb het 2017 model (P2897).
Nou lekker zeg, dit kan niet de bedoeling zijn...
Alles opnieuw installeren, moet er niet aan denken...

• snah001
Deldenaar schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 21:51:
[...]

Nou lekker zeg, dit kan niet de bedoeling zijn...
Alles opnieuw installeren, moet er niet aan denken...
Zo zit ik er ook in.
Dan maar wachten tot de volgende update over 2 jaar of zo.........

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.

Op zoek naar de beste settings voor je Shield? Zie Exocet in "Nvidia Shield TV - Ervaringen & Discussie - deel 2"