• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:27
De Refresh Rate app werkt nu ook niet meer met Disney+ , jammer.
Arjantje72 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 20:55:
De Refresh Rate app werkt nu ook niet meer met Disney+ , jammer.
Werkt prima als je tijdens het starten van/overschakelen naar de applicatie de refresh rate naar 23,976 Hz laat veranderen. Dit werkt met elke applicatie.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Arjantje72
The Zep Man schreef op woensdag 15 april 2026 @ 21:42:
[...]

Werkt prima als je tijdens het starten van/overschakelen naar de applicatie de refresh rate naar 23,976 Hz laat veranderen. Dit werkt met elke applicatie.
Bedankt, dat werkt inderdaad :)
Kan dat geen geen kwaad als sommige titels afspelen op 24 Hz?
Arjantje72 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 22:35:
Bedankt, dat werkt inderdaad :)
Kan dat geen geen kwaad als sommige titels afspelen op 24 Hz?
Veel (praktisch alle?) titels zijn niet 24 FPS, maar 23,976 FPS. Op diensten als Disney+ ben ik nooit iets anders tegengekomen. Op HBO Max waren de Winterspelen, wat TV uitzendingen betreffen. Net als F1 is dat veelal op 25 FPS, dus 25 of 50 Hz.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Arjantje72
The Zep Man schreef op woensdag 15 april 2026 @ 23:47:
[...]

Veel (praktisch alle?) titels zijn niet 24 FPS, maar 23,976 FPS. Op diensten als Disney+ ben ik nooit iets anders tegengekomen. Op HBO Max waren de Winterspelen, wat TV uitzendingen betreffen. Net als F1 is dat veelal op 25 FPS, dus 25 of 50 Hz.
Bijvoorbeeld bij Disney+ de serie Alien: Earth en Prime: Young Sherlock.
Weet niet of er meer zijn, maar deze staan in mijn nog te kijken lijstje :)

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:49
Echt wat een treurnis dat je een externe Refresh Rate app nodig hebt om geen stotterend beeld te hebben op een MEDIASPELER. Dit zou er toch gewoon standaard in moeten zitten..

Ik moet zeggen dat ik steeds minder fan wordt van de Shield. Laatst had ik stotteringen op een gedownloade 4K HDR film. Het enige wat hielp was de Shield herstarten. Ook heb ik regelmatig dat de Plex app bij het scrollen vastloopt en ineens afsluit. En zo zijn er heel veel van die kleine dingen die de gebruikerservaring geen goed doen.

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:28
Gerwin89 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 11:39:
Echt wat een treurnis dat je een externe Refresh Rate app nodig hebt om geen stotterend beeld te hebben op een MEDIASPELER. Dit zou er toch gewoon standaard in moeten zitten..

Ik moet zeggen dat ik steeds minder fan wordt van de Shield. Laatst had ik stotteringen op een gedownloade 4K HDR film. Het enige wat hielp was de Shield herstarten. Ook heb ik regelmatig dat de Plex app bij het scrollen vastloopt en ineens afsluit. En zo zijn er heel veel van die kleine dingen die de gebruikerservaring geen goed doen.
Eens. Nou is dat wel deels aangepakt in nieuwere Android tv versies. Al moeten de app ontwikkelaars dan ook nog meewerken. Ik vrees alleen dat er geen major versie upgrade meer komt voor de Shields. Al weet je het nooit, soms brengen ze ineens na een jaar weer updates uit.
Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.

Op zoek naar de beste settings voor je Shield? Zie Exocet in "Nvidia Shield TV - Ervaringen & Discussie - deel 2"