Jellyfin ervaringen en discussie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
Jellyfin — Open-Source Mediaserver

De gratis, open-source mediaserver voor films, series, muziek en foto's.

Welkom bij het Jellyfin-topic

Welkom! In dit topic bespreken we alles rondom Jellyfin, de open-source mediaserver.
Hier kun je ervaringen delen, tips en tricks uitwisselen, vragen stellen over installatie, configuratie en gebruik, of inspiratie opdoen over je eigen mediacenter.

Voel je vrij om je setups, screenshots, plugins of interessante integraties te delen. Samen maken we dit een informatief en behulpzaam topic voor alle Jellyfin-gebruikers!

Informatie:
  • Type: Zelf-gehoste mediaserver (open source)
  • Website: jellyfin.org
  • Documentatie Docs
  • Platformen: Linux, Windows, Docker

Omschrijving:

Jellyfin is een krachtige en flexibele mediaserver waarmee je je hele mediacollectie kunt beheren en streamen.
Je behoudt de volledige controle over je data en kunt alles zelf hosten.
Het ondersteunt metadata, gebruikersprofielen, plugins, hardware-acceleratie en externe toegang.

Officiële Jellyfin clients:

Plugins:

Screenshots ios versie (Elegantfin thema)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XWVjh1lqqmh7Hm_px0A6aLcYqR4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iJe31lEWzvGLyeUOgcn9zZQ0.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZPSDDCEWp-RtPLnDRoPEvXroVkA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QzqinX1wvlJzpZcq5ECdge7l.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Nu online
Als aanvulling. Dit is de eerste opzet en mocht iemand mede ts zijn stuur gerust een pm.

Op dit moment is de ts nog vrij basis opgezet en ontbreekt er ook nog heel veel informatie.

Zelf gebruik ik al een ruime tijd Jellyfin en ben er erg tevreden over. Zelf gebruik Jellyfin op een Ugreen dx2800 via docker.

[ Voor 17% gewijzigd door Dagarkin op 10-10-2025 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-10 19:06
Ik gebruik jellyfin sinds een jaar of 2. Ik gebruik het met docker-compose op een mini server dat hier 24/7 draait. Enige wat me stoort is dat de metadata niet altijd doorkomt zodat je niet voor elke film of serie een afbeelding krijgt te zien. Als ik download via radarr of sonarr is dit wel niet het geval, enkel bij manuele downloads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:36

The_Worst

Unox

Ik draai hier Jellyfin op een Synology NAS in een docker-container.

Het draait over het algemeen goed zolang er geen transcoding nodig is. Gelukkig staan alle formaten goed en is er dus geen transcoding nodig. Zelden wil Jellyfin zich nog wel eens verslikken en dan stopt het afspelen en daarna reageert de server helemaal niet meer. Lost zichzelf op binnen 10 minuten maar als ik het merk dan herstart ik meestal de container. Ik weet niet hoe het komt en omdat het bijna nooit gebeurd ook de moeite niet waard om het uit te zoeken.

Low-key staat het ooit op de planning om het op een iets krachtiger stukje hardware te plaatsen zodat het mogelijk is om 1 of 2 streams te transcoderen. De NAS staat naast Jellyfin voornamelijk niks te doen dus dat is voor nu nog zonde stroom en geld.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Nu online
Zelf nu ook weer bezig icm plugins zoalls de media bar, maar deze wordt helaas niet ondersteunt op android tv en een oude lg webos. Als deze wel werkt geeft toch wel een mooie look en feel aan jellyfin.
Yarisken schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 15:31:
Ik gebruik jellyfin sinds een jaar of 2. Ik gebruik het met docker-compose op een mini server dat hier 24/7 draait. Enige wat me stoort is dat de metadata niet altijd doorkomt zodat je niet voor elke film of serie een afbeelding krijgt te zien. Als ik download via radarr of sonarr is dit wel niet het geval, enkel bij manuele downloads.
Welke metadata provider gebruik je?

Ik kwam er gisteren achter dat die van de tvdb een api sleutel nodig heeft en heb mijn jellyfin nu volledig omgezet naar tmdb.

Als je het over het manuele download hebt, dan komt het wellicht door hoe je de bestanden benoemt.
The_Worst schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 15:45:
Ik draai hier Jellyfin op een Synology NAS in een docker-container.

Het draait over het algemeen goed zolang er geen transcoding nodig is. Gelukkig staan alle formaten goed en is er dus geen transcoding nodig. Zelden wil Jellyfin zich nog wel eens verslikken en dan stopt het afspelen en daarna reageert de server helemaal niet meer. Lost zichzelf op binnen 10 minuten maar als ik het merk dan herstart ik meestal de container. Ik weet niet hoe het komt en omdat het bijna nooit gebeurd ook de moeite niet waard om het uit te zoeken.

Low-key staat het ooit op de planning om het op een iets krachtiger stukje hardware te plaatsen zodat het mogelijk is om 1 of 2 streams te transcoderen. De NAS staat naast Jellyfin voornamelijk niks te doen dus dat is voor nu nog zonde stroom en geld.
Als je evt weet welke gpu je gebruikt, kan je altijd kijken welke ondersteunig er is. Ik vermoed nu dat je foutieve codec hebt aangevinkt die niet ondersteunt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Dagarkin,
Gewoon standaard instellingen :
https://ibb.co/HDr4zjRK

Manueel bedoel ik torrent manueel toevoegen aan Qbit. Dus ik pas niets aan aan de bestanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Nu online
Yarisken schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 16:27:
Dagarkin,
Gewoon standaard instellingen :
https://ibb.co/HDr4zjRK

Manueel bedoel ik torrent manueel toevoegen aan Qbit. Dus ik pas niets aan aan de bestanden.
Op die manier ik weet van Sonarr die dit wel doet en dat dit de reden is dat de metadata wel goed gaat.

Zelf doe ik nooit manueel, Sonarr en indexers via Prowlarr gaat perfect. Gebruik Jellyseer om series/films te vinden die integratie werkt perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
NOS: Reclamevrij bingewatchen verleden tijd? Streamingdiensten grijpen naar advertenties

Precies op tijd dit topic. Om al mijn legale content te kijken net Jellyfin met ARR stack neergezet. Werkt top. Waarom betalen we al die services ook alweer zoveel?

Net maar een nieuwe NAS besteld met 60TB.

[ Voor 13% gewijzigd door _eLMo_ op 13-10-2025 22:25 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:36

The_Worst

Unox

@_eLMo_ welke NAS heb je besteld?

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
inventaris: Home Server 2025 Intel Core Ultra 245k :henk
Ter vervanging van de oude thuis server met Intel Celeron N5105.

[ Voor 31% gewijzigd door _eLMo_ op 13-10-2025 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Mijn vrouw net de Ruddarr app laten zien, en die vond het toppie, dus best gebruiksvriendelijk.

Ik merkte alleen tijdens de demo dat het ecosysteem nog niet echt "refreshed". Jellyfin pakte niet automatisch de nieuwe downloads op (ondanks dat "Connect" gelinked staat tussen Sonarr/Radarr en Jellyfin), en na een library scan verscheen het niet in de apps, die moest ik eerst killen (op iOS en Apple TV OS) om hem te laten refreshen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Mijn ervaring is dat als ik iets download via radarr of sonarr het nog een tijd duurt, nadat de download binnen is, voor sonarr of radarr alles geprocessed hebben. Dan na 4-5 minuten doe ik een library scan in jellyfin en komt de aflevering of film beschikbaar.
Idealiter is het process dat eens sonarr of radarr klaar is dat er een automatische library scan wordt getriggerd maar ik weet niet of het mogelijk is. Ik gebruik jellyfin voor mezelf dus heb daar nog geen nood aan.
Jij zit nog met een stap meer met de app te killen :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Nu online
Yarisken schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 12:40:
Mijn ervaring is dat als ik iets download via radarr of sonarr het nog een tijd duurt, nadat de download binnen is, voor sonarr of radarr alles geprocessed hebben. Dan na 4-5 minuten doe ik een library scan in jellyfin en komt de aflevering of film beschikbaar.
Idealiter is het process dat eens sonarr of radarr klaar is dat er een automatische library scan wordt getriggerd maar ik weet niet of het mogelijk is. Ik gebruik jellyfin voor mezelf dus heb daar nog geen nood aan.
Jij zit nog met een stap meer met de app te killen :-).
Je kunt in sonarr en radarr webhook toevoegen.
Nu net ook gedaan op basis van je vraag.

Kwam op reddit uit https://www.reddit.com/r/..._sonarr_when_i_delete_an/

Ik heb zelf on file import en episode delete.

Tijdens de test wordt de apicall uitgevoerd.

Bij jellyfin, kan je de cronjobs bekijken als je bovenstaande werkend hebt kan je de standaard cronjob bij jellyfin zelf uitschakelen. Standaard is deze om de 12 uur.

[ Voor 10% gewijzigd door Dagarkin op 18-10-2025 21:55 ]

Pagina: 1