Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Dat vind ik wel jammer van deze oplossing.. ik kan bepaalde zaken niet pushen naar de client zodat ze direct al juiste settings hebben of het nu library instellingen zijn of wat dan ook. Dat was voor mij ook een gemis bij PlexThe Dolf schreef op maandag 26 januari 2026 @ 21:12:
[...]
Toch een poging: Ik ga ervan uit dat het correct ingesteld staat op de server. Maar u moet de optie "Cinema mode" ook op iedere client activeren.
Jellyfin past geen clientbeheer toe omdat de server en client niet eigendom hoeven te zijn van dezelfde partij. Niet iedereen wil dat diens clients ingesteld worden door een ander.Killertjuh schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 07:56:
Dat vind ik wel jammer van deze oplossing.. ik kan bepaalde zaken niet pushen naar de client zodat ze direct al juiste settings hebben of het nu library instellingen zijn of wat dan ook. Dat was voor mij ook een gemis bij Plex
Als het eigen apparatuur betreft dan kan je natuurlijk zelf clients volledig geautomatiseerd uitrollen en configureren. Dat gaat dan wel buiten Jellyfin om.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Mja, volgens mij staat het overal correct ingesteld.The Dolf schreef op maandag 26 januari 2026 @ 21:12:
[...]
Zoals @mrwolf al aangegeven had, iets te weinig info.
Toch een poging: Ik ga ervan uit dat het correct ingesteld staat op de server. Maar u moet de optie "Cinema mode" ook op iedere client activeren.
Zowel op de server (er wordt verwezen naar de mappen waar de prerolls staan) en op de client staat de optie cinema mode aan.
Lukt het bij jullie dan?
edit: het officiële jellyfin forum is ook niet veel soeps, nog nooit een reply gehad daar...
[ Voor 8% gewijzigd door skank op 27-01-2026 19:11 ]
1. Introskipper finetune
Deze doet nu beter zijn werk bij de credits. Bij de intro van een serie nog wat minder. Nu moet ik er ook bijzeggen dat ik momenteel maar 1 serie volg waar ik mee aan het testen ben. Deze heeft ook her en der wat problemen met de ondertiteling. Hier ben ik met Bazarr mee bezig.
2. Mediabibliotheek ordenen
Ik heb alles ingelezen in Radarr (Sonarr moet nog). Ik verwijderde heel vaak weer films. Maar nu is het echt mijn mediabeheer applicatie geworden. Bestanden hernoemd, alles gekoppeld, NFO's aangemaakt. Merk dat Jellyfin hier beter mee omgaat.
3. Hoofdstuk afbeeldingen genereren in Jellyfin
Dit is ook voor elkaar nu en werkt.
4. Trickplay afbeeldingen genereren in Jellyfin
Dit loopt nog. Ik heb een taak aangemaakt die 9 uur per dag bezig is met het genereren
5. Tdarr inhoudelijk naar mijn mediabestanden laten kijken
Ik heb een flow gemaakt in TDarr die per film (series moet nog) kijkt naar de audio. Ik wil dat TrueHD, DTS etc worden omgezet naar EAC3. Een eventuele AC3 track mag hij niks mee doen. En hij moet alle overige talen verwijderen. Dit was best spelen, want sommige films hebben zowel EN als NL audio. Hier een filter voor gemaakt. En dan ga je nog een keer mank op een serie die Portugese audio heeft.
Het mooie is om te zien hoeveel schijfruimte je bespaard. Ik heb ingesteld dat TDarr overdag draait tot hij klaar is.
Dat is toch echt een wereld van verschil als de bitrate zo de nek wordt omgedraaid.
Mijn setup ondersteund al deze formaten niet.Theetjuh schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 17:27:
Waarom zou je eigenlijk je audio zo omlaag willen halen door het te reencoden naar (E)AC3?
Dat is toch echt een wereld van verschil als de bitrate zo de nek wordt omgedraaid.
Waarom het dan niet gewoon door Jellyfin laten omzetten, mocht je in de toekomst toch eens gaan upgraden, ben je al die extra kwaliteit gewoon kwijt.Binnetie schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 20:59:
[...]
Mijn setup ondersteund al deze formaten niet.
Het is voor mij meer een persoonlijke keus.Theetjuh schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 17:27:
Waarom zou je eigenlijk je audio zo omlaag willen halen door het te reencoden naar (E)AC3?
Ik heb jarenlang een dure reciever gehad die alles ondersteunde. Ik moest alles met TrueHD, DTS hebben, plasma TV. Dan ga je op een gegeven moment samenwonen en moet je concesies doen: grote lompe receiver eruit, want WAF. Wat compactere setup, minder speakers, kleinere speakers, subwoofer weg. In ruil daarvoor wel een grotere tv.
De apparatuur die ik nu heb heeft geen ondersteuning voor die formaten.
Tegen die tijd dat ik ga upgraden, kinderen uit huis zijn dan zien we wel weer. Dan zijn er nieuwe technieken, 96.1 audio en kijk ik dan wel in het 'internet archief' wat er dan te vinden is.
Voor nu is het mooi dat ik ben afgestemd op mijn geluidsinstallatie en de vrije ruimte voor andere dingen kan gebruiken.
Deze situatie is heel erg herkenbaar.PindaRots schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 21:38:
[...]
Het is voor mij meer een persoonlijke keus.
Ik heb jarenlang een dure reciever gehad die alles ondersteunde. Ik moest alles met TrueHD, DTS hebben, plasma TV. Dan ga je op een gegeven moment samenwonen en moet je concesies doen: grote lompe receiver eruit, want WAF. Wat compactere setup, minder speakers, kleinere speakers, subwoofer weg. In ruil daarvoor wel een grotere tv.
Tegen die tijd dat ik ga upgraden, kinderen uit huis zijn dan zien we wel weer. Dan zijn er nieuwe technieken, 96.1 audio en kijk ik dan wel in het 'internet archief' wat er dan te vinden is.
Voor nu is het mooi dat ik ben afgestemd op mijn geluidsinstallatie en de vrije ruimte voor andere dingen kan gebruiken.
Heftig. Nooit over nagedacht... Als mijn vrouw zo wakker is ga ik ff extra lief doen tegen haar.PindaRots schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 21:38:
[...]
Het is voor mij meer een persoonlijke keus.
De noodzaak voor AC3 transcoding is simpel: je hebt een oudere receiver die enkel digitaal geluid ontvangt via S/PDIF (TOSLINK of coax). Via die weg kan je enkel 5.1 geluid krijgen met AC3 of DTS.Theetjuh schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 17:27:
Kodi ondersteunt AC3 transcoding en werkt met een add-on prima met Jellyfin. Dat is een manier om het te doen. Sommige mediaspelers ondersteunen het ook "native", zoals Nvidia Shield TV's uit 2019. Wellicht kan het ook met (bepaalde) Jellyfin clients zelf, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Ja leuk, maar dat kan Jellyfin zelf ook al: https://jellyfin.org/docs...stall/transcoding/downmixThe Zep Man schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 08:58:
[...]
De noodzaak voor AC3 transcoding is simpel: je hebt een oudere receiver die enkel digitaal geluid ontvangt via S/PDIF (TOSLINK of coax). Via die weg kan je enkel 5.1 geluid krijgen met AC3 of DTS.
Kodi ondersteunt AC3 transcoding en werkt met een add-on prima met Jellyfin. Dat is een manier om het te doen. Sommige mediaspelers ondersteunen het ook "native", zoals Nvidia Shield TV's uit 2019. Wellicht kan het ook met (bepaalde) Jellyfin clients zelf, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Dus of je nu Jellyfin of Kodi gebruikt, beide kunnen ze transcoden, waardoor je dit niet handmatig zou hoeven te doen.
Zo maak ik er bijvoorbeeld gebruik van op de slaapkamer en buiten in de tuin.
Hoe is "stereo downmix" (tweekanaals, bijvoorbeeld E-AC3 5.1 -> 2.0 PCM) gelijk aan "5.1 transcoding" (zeskanaals geluid, bijvoorbeeld E-AC3 5.1 naar AC3 5.1 of DTS-HD 7.1 naar AC3 5.1)?Theetjuh schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 09:06:
Ja leuk, maar dat kan Jellyfin zelf ook al: https://jellyfin.org/docs...stall/transcoding/downmix
[ Voor 17% gewijzigd door The Zep Man op 28-01-2026 10:50 ]
Iemand die het hier ook eens wil testen, met een simpele mp4 ofzo?skank schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 12:11:
[...]
Mja, volgens mij staat het overal correct ingesteld.
Zowel op de server (er wordt verwezen naar de mappen waar de prerolls staan) en op de client staat de optie cinema mode aan.
Lukt het bij jullie dan?
edit: het officiële jellyfin forum is ook niet veel soeps, nog nooit een reply gehad daar...
Ik krijg het maar niet werkend, op github geen reacties (maintenance dood?) en op officiële forum ook niet veel reacties
It supports the 3.0, quadraphonic, 5.0, 5.1, 6.1, and 7.1 channel layouts, and includes the LFE channel when available.The Zep Man schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 09:26:
[...]
Hoe is "stereo downmix" (tweekanaals, bijvoorbeeld E-AC3 5.1 -> 2.0 PCM) gelijk aan "5.1 transcoding" (zeskanaals geluid, bijvoorbeeld E-AC3 5.1 naar AC3 5.1 of DTS-HD 7.1 naar AC3 5.1)?
Heb je verder gekeken dan het eerste paragraaf?
Ja. Dat zijn de opstellingen die het kan downmixen. M.a.w.: de input.Theetjuh schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 11:50:
It supports the 3.0, quadraphonic, 5.0, 5.1, 6.1, and 7.1 channel layouts, and includes the LFE channel when available.
Heb je verder gekeken dan het eerste paragraaf?
Ik kijk niet naar de input, maar naar de output. Stereo downmix geeft als output PCM 2.0. Transcoding (wat iets heel anders is) geeft doorgaans als output AC3 5.1.
Ik heb veel ervaring met digitale geluidsformaten. Zie ook mijn werk in de TS van het Shield TV topic. Zo'n 20 jaar geleden speelde ik al met Dolby Digital Live (een marketingterm voor AC3 transcoding) met de OG Xbox en bepaalde geluidskaarten. Ik weet wel waar ik over praat.
[ Voor 23% gewijzigd door The Zep Man op 28-01-2026 12:00 ]
Mij hoor je ook niet zeggen van niet hè
Ik downmix zelf ook naar 2.0 dus voor mij is dat prima.
Kun je met die re-encode ook Atmos behouden? dan zie ik wel de meer waarde ervan, maar alsnog vindt ik het zonde zo je source te verminken
Voor iemand met een oudere digitale receiver met een 5.1 speakeropstelling is dat dus niet prima.Theetjuh schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 12:09:
Ik downmix zelf ook naar 2.0 dus voor mij is dat prima.
Atmos gaat verloren, maar oudere receivers kunnen dat sowieso niet gebruiken.Kun je met die re-encode ook Atmos behouden? dan zie ik wel de meer waarde ervan,
Niet iedereen heeft een 7.2.4 of grotere opstelling om Atmos "volledig" mee te doen, of een prijzige HDMI receiver. Voor een thuisbioscoop is transcoding naar 5.1 beter dan downmixing naar stereo. Verder betreft transcoding veelal 5.1 geluid van films en series, niet om bijvoorbeeld concerten of opera's. Sowieso is het geluid en de mix van veel modern materiaal brak genoeg dat ik betwijfel of het verschil tussen een lossless formaat en AC3 na transcoding in een dubbelblindtest over puur 5.1 geluid aangetoond kan worden. De metadata van Atmos gaat wel verloren, maar een 5.1-opstelling heeft sowieso niet exotisch gepositioneerde speakers, zoals aan het plafond.maar alsnog vindt ik het zonde zo je source te verminken
Met transcoding is het wel vaak naar de hoogste bitrate die AC3 aan kan, ik geloof 640 Kbps. Dat is beter dan de AC3-tracks op veel DVD's. Natuurlijk is het niet zo goed als bijvoorbeeld DTS, maar als je oude apparatuur hebt dan neem je wat je kan krijgen.
Zelf heb ik een bescheiden Atmos-opstelling (5.1.2) met volwaardige speakers voor ieder kanaal, die via een HDMI-receiver alle formaten aan kan. In het verleden was ik ooit afhankelijk van een receiver die enkel S/PDIF kon spreken. Dat ging voor 5.1 geluid i.c.m. AC3 transcoding (en soms een DTS stream uit een DTS-HD MA stream) prima.
[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 28-01-2026 12:54 ]
Heb hier al verbouwd en kabelgoten voorzien. Good times are coming.
Nieuwe versie moonfin is uit, zalig !skank schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 09:36:
[...]
Iemand die het hier ook eens wil testen, met een simpele mp4 ofzo?
Ik krijg het maar niet werkend, op github geen reacties (maintenance dood?) en op officiële forum ook niet veel reacties
https://github.com/Moonfi...FireTV/releases/tag/1.5.0
Nu nog die cinema mode werkend krijgen
Leek mij een leuke optie, ik dacht dat hij trailers zelf van internet haalde. Maar je moet ze blijkbaar zelf opslaan?skank schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 14:06:
Er is echt niemand die eens wil mee proberen ook al zal je het zelf niet gebruiken...
?
Via deze link, vond ik meer informatie: https://www.reddit.com/r/...ter_magic_to_jellyfin_my/ onder andere dat je via Trailarr (https://github.com/nandyalu/trailarr) trailers kunt downloaden. Ik las ook dat ze met een script bezig waren. Vind het eerlijk gezegd een beetje teveel gedoe voor nu om er mee aan de slag te gaan. Maar misschien dat je wat hebt aan de linkjes?
1
2
3
4
| .layout-tv .htmlvideoplayer::cue,
.layout-tv .videoSubtitlesInner {
color: rgba(128,128,128, 0.50) !important;
} |
Handige tip!BigSurf schreef op maandag 2 februari 2026 @ 12:13:
Heb een LG G5 OLED tv en gebruik de Jellyfin webos. Had het 'probleem' dat de ondertitels veel te fel zijn bij het afspelen van HDR of Dolby Vision materiaal. Je kunt de kleur bij de instellingen wel op grijs zetten maar dat is niet donker genoeg. Oplossing is om in de huisstijl in het Controlepaneel een override voor de kleur in te stellen mbv css. Onderhuids gebruikt de WebOS app namelijk de html client.code:Dit is donkergrijs maar je kunt op deze manier dus alle kleuren instellen
1 2 3 4.layout-tv .htmlvideoplayer::cue, .layout-tv .videoSubtitlesInner { color: rgba(128,128,128, 0.50) !important; }
Ik kijk via een Shield, via Android TV ik weet niet of die onder water ook een html client gebruikt? En waar vul je die CSS code dan in?
Anders bij de server instellingen -> huisstijl, deze neemt hij dan standaard over, tenzij dit uit staat bij de client, volgens mij standaard neemt hij het over van de server.PindaRots schreef op maandag 2 februari 2026 @ 12:46:
[...]
Handige tip!
Ik kijk via een Shield, via Android TV ik weet niet of die onder water ook een html client gebruikt? En waar vul je die CSS code dan in?
JA de trailer en prerolls moet je zelf opslaan. Bv met audio trailer van atmos kun je proberen:PindaRots schreef op maandag 2 februari 2026 @ 10:22:
[...]
Leek mij een leuke optie, ik dacht dat hij trailers zelf van internet haalde. Maar je moet ze blijkbaar zelf opslaan?
Via deze link, vond ik meer informatie: https://www.reddit.com/r/...ter_magic_to_jellyfin_my/ onder andere dat je via Trailarr (https://github.com/nandyalu/trailarr) trailers kunt downloaden. Ik las ook dat ze met een script bezig waren. Vind het eerlijk gezegd een beetje teveel gedoe voor nu om er mee aan de slag te gaan. Maar misschien dat je wat hebt aan de linkjes?
https://www.dolby.com/en-...ble-dolby-atmos-trailers/
Er zijn genoeg prerolls te vinden online, gratis... die wil ik dus kunnen afspelen en trailers skippen, maar dat lukt me niet.
Jellyfin for Android TV gebruikt niet de HTML client, net als diens forks. Je kan wel een aantal basiskleuren voor de ondertiteling kiezen (inclusief een donkergrijs) en een achtergrondkleur instellen.PindaRots schreef op maandag 2 februari 2026 @ 12:46:
Handige tip!
Bestaat er eigenlijk een app voor Android TV die wel de html client gebruikt? Want ik mis nl de jellyseerr integratie die nu niet werkt.The Zep Man schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 10:19:
[...]
Jellyfin for Android TV gebruikt niet de HTML client, net als diens forks. Je kan wel een aantal basiskleuren voor de ondertiteling kiezen (inclusief een donkergrijs) en een achtergrondkleur instellen.
Gezocht!
Router
MoonfinThe Dolf schreef op zondag 8 februari 2026 @ 22:58:
[...]
Bestaat er eigenlijk een app voor Android TV die wel de html client gebruikt? Want ik mis nl de jellyseerr integratie die nu niet werkt.
En ik moet zeggen dat Moonfin niet echt mijn stijl is, is bijna net zo onoverzichtelijk als Netflix.
Nee niet mijn stijl ... ik hou het lekker op Kodi, maar goed ieder z'n ding
Je kan toch de api koppelen? Dan moet je helemaal niet opnieuw inloggen.Theetjuh schreef op maandag 9 februari 2026 @ 13:24:
Yup die werkt, maar dat je iedere 30 dagen weer opnieuw moet inloggen vindt ik wel een gemis.
En ik moet zeggen dat Moonfin niet echt mijn stijl is, is bijna net zo onoverzichtelijk als Netflix.
Nee niet mijn stijl ... ik hou het lekker op Kodi, maar goed ieder z'n ding
Je kan moonfin net als kodi trouwens zodanig tweaken dat het strak is.
Net gedaan en werkt.skank schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 18:39:
Niemand die de cinema mode wil testen?
Ik gebruik laatste Jellyfin en nu net met webclient getest en werkt ook op kodi hier.
Stappenplan.
Maak een nieuwe directory. Bv trailers
Maak in deze directory 2 subdirectories (preroll en featured) zelf alleen preroll getest.
Als je trailer hebt voor star wars maak je nieuwe map star wars en zet hier het bestand in.
Maak 2 nieuwe bibliotheken trailers preroll & trailers featured en koppel deze aan de juiste mappen.
Bij instellingen heb ik alleen de goede bibliotheek gekoppeld dus preroll aan preroll.
Op deze manier werkt het hier direct.
Edit bovenstaande is puur voor prerolls en featured.
Zelf bovenstaande optie weer uitgeschakeld. Je kunt de extra bibliotheken niet uitschakelen en je moet deze voor iedere gebruiker inschakelen, anders kunnen ze geen films meer afspelen
Zonet ook trailers gedaan. Deze voeg je in een bestaande film map in. Als voorbeeld.
The matrix, daarin maak je een map trailers en zet je vervolgens de trailer van de matrix in.
Zie onderstaande vanuit de jellyfin documentatie
1
2
3
4
| Best_Movie_Ever (2019)
├── Best_Movie_Ever (2019).mp4
└── trailers
└── trailer.mp4 |
[ Voor 36% gewijzigd door Dagarkin op 10-02-2026 20:28 ]
Onderhand ook gevonden idd, leuk voor mezelf … maar om dat allemaal te configureren bij familie/vrienden is niet te doen helaas. En dat is precies waar ik Jellyseerr voor ben gaan gebruiken.skank schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 18:38:
[...]
Je kan toch de api koppelen? Dan moet je helemaal niet opnieuw inloggen.
Leuk als het geïntegreerd zou kunnen worden dmv een plugin en de default client het al zou ondersteunen.
[ Voor 6% gewijzigd door Theetjuh op 10-02-2026 21:06 ]
Nope, never niet … als ik reclame wil kijken, neem ik wel een abbo voor tvskank schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 18:39:
Niemand die de cinema mode wil testen?
Ik heb de jellyfin enhanced plugin geinstalleerd. Daarmee kan je jellyseerr integreren. Dit werkt perfect voor de Windows en iOS apps. Niet op de android app.Theetjuh schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 21:02:
[...]
Onderhand ook gevonden idd, leuk voor mezelf … maar om dat allemaal te configureren bij familie/vrienden is niet te doen helaas. En dat is precies waar ik Jellyseerr voor ben gaan gebruiken.
Leuk als het geïntegreerd zou kunnen worden dmv een plugin en de default client het al zou ondersteunen.
Weet iemand of het wel werkt met moonfin? Die app moet ik nl sideloaden en heb even geen usbhub paraat.Vrienden en familie kunnen dit natuurlijk al helemaal niet.
Dus nogmaals de vraag: Kent er iemand een app voor android tv die de html client gebruikt en beschikbaar is op playstore?
[ Voor 12% gewijzigd door The Dolf op 10-02-2026 22:59 ]
Gezocht!
Router
Hij is bezig met een client/Server versie, dus wie weet.7Theetjuh schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 21:02:
[...]
Onderhand ook gevonden idd, leuk voor mezelf … maar om dat allemaal te configureren bij familie/vrienden is niet te doen helaas. En dat is precies waar ik Jellyseerr voor ben gaan gebruiken.
Jij hebt duidelijk geen cinema.Theetjuh schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 21:04:
[...]
Nope, never niet … als ik reclame wil kijken, neem ik wel een abbo voor tv
Het is geen reclame... Het zijn trailers van upcoming films ...
En dat is geen reclame voor die nieuwe films?skank schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 17:04:
[...]
Jij hebt duidelijk geen cinema.
Het is geen reclame... Het zijn trailers van upcoming films ...
Mja, reclame vs reclame...Theetjuh schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 17:13:
[...]
En dat is geen reclame voor die nieuwe films?
Weet jij het antwoord tov mn inlogscherm vraag?
Bedankt om te testen ! Eindelijk iemand die es wil meekijken. Blij om te horen dat het werkt ! Hier nog niet dus toch even vragen.Dagarkin schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 19:23:
[...]
Net gedaan en werkt.
Ik gebruik laatste Jellyfin en nu net met webclient getest en werkt ook op kodi hier.
Stappenplan.
Maak een nieuwe directory. Bv trailers
Maak in deze directory 2 subdirectories (preroll en featured) zelf alleen preroll getest.
Als je trailer hebt voor star wars maak je nieuwe map star wars en zet hier het bestand in.
Maak 2 nieuwe bibliotheken trailers preroll & trailers featured en koppel deze aan de juiste mappen.
Bij instellingen heb ik alleen de goede bibliotheek gekoppeld dus preroll aan preroll.
Op deze manier werkt het hier direct.
Edit bovenstaande is puur voor prerolls en featured.
Zelf bovenstaande optie weer uitgeschakeld. Je kunt de extra bibliotheken niet uitschakelen en je moet deze voor iedere gebruiker inschakelen, anders kunnen ze geen films meer afspelen![]()
Zonet ook trailers gedaan. Deze voeg je in een bestaande film map in. Als voorbeeld.
The matrix, daarin maak je een map trailers en zet je vervolgens de trailer van de matrix in.
Zie onderstaande vanuit de jellyfin documentatiecode:Edit weer uitgeschakeld. Uiteindelijk vergt het veel onderhoud door trailers toe te voegen en het was mooier geweest met een remote optie, aangezien sommige trailers al 1 gig aan ruimte nemen, dan loopt het snel op qua schijfruimte.
1 2 3 4Best_Movie_Ever (2019) ├── Best_Movie_Ever (2019).mp4 └── trailers └── trailer.mp4
Ok ik maak een map Trailers, en daarin 2 submappen preroll en featured. Dan zeg je als je een trailer hebt voor starwars, maak een map starwars (waar ? in preroll of featured?) en zet je daar het bestand in. Daaronder zeg je dat de trailers bij de film zelf moeten in een submap...
Daarna moet ik de voor de map preroll (idem featured) een bibliotheek aanmaken die naar die map wijst (wat moet de inhoudstype zijn? Ik vermoed films?)
Als ik dan een preroll heb, moet die direct onder prerolls of in een submap?
Ik probeer verder.
Edit: net getest, werkt hier niet.
Ik heb een map Trailers, daarin een submap prerolls. In de submap heb ik 1 mp4 bestand zitten.
Ik heb een bibliotheek toegevoegd prerolls (inhoudstype films) en verwezen naar de map trailers\prerolls
Dan in de config van cinema plugin heb ik bij prerolls verwezen naar de library prerolls.
Dan ga ik naar de webplayer (daar staat bij instellingen player cinema mode enabled). Ik druk op een film afspelen, en noppes, geen mp4 te zien maar wel direct de film.
Wat doe ik nu mis?
[ Voor 10% gewijzigd door skank op 11-02-2026 17:33 ]
Prerolls en features. De bibliotheken zijn type film.skank schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 17:27:
[...]
Bedankt om te testen ! Eindelijk iemand die es wil meekijken. Blij om te horen dat het werkt ! Hier nog niet dus toch even vragen.
Ok ik maak een map Trailers, en daarin 2 submappen preroll en featured. Dan zeg je als je een trailer hebt voor starwars, maak een map starwars (waar ? in preroll of featured?) en zet je daar het bestand in. Daaronder zeg je dat de trailers bij de film zelf moeten in een submap...
Daarna moet ik de voor de map preroll (idem featured) een bibliotheek aanmaken die naar die map wijst (wat moet de inhoudstype zijn? Ik vermoed films?)
Als ik dan een preroll heb, moet die direct onder prerolls of in een submap?
Ik probeer verder.
Edit: net getest, werkt hier niet.
Ik heb een map Trailers, daarin een submap prerolls. In de submap heb ik 1 mp4 bestand zitten.
Ik heb een bibliotheek toegevoegd prerolls (inhoudstype films) en verwezen naar de map trailers\prerolls
Dan in de config van cinema plugin heb ik bij prerolls verwezen naar de library prerolls.
Dan ga ik naar de webplayer (daar staat bij instellingen player cinema mode enabled). Ik druk op een film afspelen, en noppes, geen mp4 te zien maar wel direct de film.
Wat doe ik nu mis?
1
2
3
4
5
6
7
| Trailers
├── Preroll
Starwars
Trailer.mp4
└── Featured
Star wars 5
Trailer.mp4 |
1
2
3
4
| Best_Movie_Ever (2019)
├── Best_Movie_Ever (2019).mp4
└── trailers
└── trailer.mp4 |
Featured na de trailers.
[ Voor 5% gewijzigd door Dagarkin op 11-02-2026 19:21 ]
Dat lukt dus niet bij mij he, hij wil die preroll niet afspelen... Ik heb geen flauw idee wat ik mis doe?Dagarkin schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 19:20:
[...]
Prerolls en features. De bibliotheken zijn type film.code:Voor trailers, deze zet je je huidige film map met onderstaande structuur.
1 2 3 4 5 6 7Trailers ├── Preroll Starwars Trailer.mp4 └── Featured Star wars 5 Trailer.mp4code:Preroll speelt af voor trailers en
1 2 3 4Best_Movie_Ever (2019) ├── Best_Movie_Ever (2019).mp4 └── trailers └── trailer.mp4
Featured na de trailers.
Edit: ik zie net dat hij onder mijn media en dan mijn prerolls, hij die bib als leeg ziet, terwijl dat niet zo is..
Is nochtans gescand...
Het zijn wel eigen videobestanden... ligt het daar aan? Dat zou toch moeten gaan...
Enig idee waarom hij ze daar niet ziet?
Als ik ze als inhoudstype : homevideos en fotos zet, dan ziet hij ze wel
[ Voor 19% gewijzigd door skank op 11-02-2026 20:18 ]
Vergeet niet om bijv. Configarr te draaien als je dat fijn vindt!PindaRots schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 15:51:
Ik ben de laatste weken bezig geweest met de volgende zaken die ook beetje raakvlakken hebben met Jellyfin.
1. Introskipper finetune
Deze doet nu beter zijn werk bij de credits. Bij de intro van een serie nog wat minder. Nu moet ik er ook bijzeggen dat ik momenteel maar 1 serie volg waar ik mee aan het testen ben. Deze heeft ook her en der wat problemen met de ondertiteling. Hier ben ik met Bazarr mee bezig.
2. Mediabibliotheek ordenen
Ik heb alles ingelezen in Radarr (Sonarr moet nog). Ik verwijderde heel vaak weer films. Maar nu is het echt mijn mediabeheer applicatie geworden. Bestanden hernoemd, alles gekoppeld, NFO's aangemaakt. Merk dat Jellyfin hier beter mee omgaat.
3. Hoofdstuk afbeeldingen genereren in Jellyfin
Dit is ook voor elkaar nu en werkt.
4. Trickplay afbeeldingen genereren in Jellyfin
Dit loopt nog. Ik heb een taak aangemaakt die 9 uur per dag bezig is met het genereren
5. Tdarr inhoudelijk naar mijn mediabestanden laten kijken
Ik heb een flow gemaakt in TDarr die per film (series moet nog) kijkt naar de audio. Ik wil dat TrueHD, DTS etc worden omgezet naar EAC3. Een eventuele AC3 track mag hij niks mee doen. En hij moet alle overige talen verwijderen. Dit was best spelen, want sommige films hebben zowel EN als NL audio. Hier een filter voor gemaakt. En dan ga je nog een keer mank op een serie die Portugese audio heeft.
Het mooie is om te zien hoeveel schijfruimte je bespaard. Ik heb ingesteld dat TDarr overdag draait tot hij klaar is.
Ikzelf draai Configarr iedere week/2 weken om mijn quality profiles van Radarr/Sonarr te synchroniseren met de kwaliteitsprofielen van TRaSH guides, die ik zelf heel goed vind.
Recentelijk bij een vriend van mij wat films/series gekeken van mijn Jellyfin. Dat is allemaal 1080p, maar is Remux/Bluray kwaliteit en het was gewoon nagenoeg gelijk aan 4k via een native app van bijv. Netflix.
Laat mijns inziens wel zien hoe belangrijk bitrate is.
Kijk eens naar je file permissions. Misschien een:skank schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 20:10:
[...]
Dat lukt dus niet bij mij he, hij wil die preroll niet afspelen... Ik heb geen flauw idee wat ik mis doe?
Edit: ik zie net dat hij onder mijn media en dan mijn prerolls, hij die bib als leeg ziet, terwijl dat niet zo is..
Is nochtans gescand...
Het zijn wel eigen videobestanden... ligt het daar aan? Dat zou toch moeten gaan...
Enig idee waarom hij ze daar niet ziet?
Als ik ze als inhoudstype : homevideos en fotos zet, dan ziet hij ze wel
1
| sudo chmod -R a=,a+rX,u+w,g+w /opt/mediaserver |
[ Voor 14% gewijzigd door Vallaquenta op 12-02-2026 18:00 ]
Het heeft niks met permissies te maken want als ik inhoudstype homevideos gebruik, lukt het wel om de bib te zien.Vallaquenta schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 17:58:
[...]
[...]
Kijk eens naar je file permissions. Misschien een:code:Waarin /opt/mediaserver natuurlijk jouw map locatie is
1 sudo chmod -R a=,a+rX,u+w,g+w /opt/mediaserver
Het gaat erom dat het geen films met nfo zijn..
Ik weet niet hoe ik het kan omzeilen
Of je zou de plugin moeten kraken en zeggen dat inhoudstype ook homevideos mag zijn
@Dagarkin weet jij een oplossing?
[ Voor 3% gewijzigd door skank op 12-02-2026 18:13 ]
Zou een nep film naam gebruiken en dan hierin een map trailers en dan je bestand.skank schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 18:13:
[...]
Het heeft niks met permissies te maken want als ik inhoudstype homevideos gebruik, lukt het wel om de bib te zien.
Het gaat erom dat het geen films met nfo zijn..
Ik weet niet hoe ik het kan omzeilen
Of je zou de plugin moeten kraken en zeggen dat inhoudstype ook homevideos mag zijn
@Dagarkin weet jij een oplossing?
Anders zou ik het niet weten.
Hoe heb jij het dan exact gedaan toen het werkte?Dagarkin schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 19:00:
[...]
Zou een nep film naam gebruiken en dan hierin een map trailers en dan je bestand.
Anders zou ik het niet weten.
skank schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 19:11:
[...]
Hoe heb jij het dan exact gedaan toen het werkte?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| trailers
-preroll
-starwars
hier je video bestand.
-featured
-starwars
hier je video bestand.
-huidige bestaande video voor films
-starwars
- trailers
dan hier 1 trailer. niet met meerdere getest. |
dus jij zet je bestaande video voor films onder de map trailers? is ook niet logisch toch?
Misschien niet logisch, maar zo heeft Jellyfin het ook gedocumenteerd. je kan de trailer gewoon als trailer benoemen.skank schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 19:58:
hoe noemde je video bestand?
dus jij zet je bestaande video voor films onder de map trailers? is ook niet logisch toch?
En groot voordeel is dat ik de HDD's veel minder hoor.
Downloaden en uitpakken gebeurd op de SSD en daarna schrijft hij het weg naar de HDD.
Zorg er ook voor dat je transcoding cache enzo op de SSD staat. Scheelt ook een boel random IO op de disks (https://jellyfin.org/docs...rdware-selection/#storage)PindaRots schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 10:36:
Van de week alle Docker containers overgezet naar een tweedehands M2 SSD. Het was even rommelen met scripts enzo. Maar wat een verademing. Alles heerlijk snel. Vooral de trage Jellyseerr en Overseerr met laden. Nu gaat dat echt heel snel. Alles is een stuk sneller geworden.
En groot voordeel is dat ik de HDD's veel minder hoor.
Downloaden en uitpakken gebeurd op de SSD en daarna schrijft hij het weg naar de HDD.
Dank voor de tip, ga ik eens naar kijken.Vallaquenta schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 17:58:
[...]
Vergeet niet om bijv. Configarr te draaien als je dat fijn vindt!
Ikzelf draai Configarr iedere week/2 weken om mijn quality profiles van Radarr/Sonarr te synchroniseren met de kwaliteitsprofielen van TRaSH guides, die ik zelf heel goed vind.
Recentelijk bij een vriend van mij wat films/series gekeken van mijn Jellyfin. Dat is allemaal 1080p, maar is Remux/Bluray kwaliteit en het was gewoon nagenoeg gelijk aan 4k via een native app van bijv. Netflix.
Laat mijns inziens wel zien hoe belangrijk bitrate is.
[...]
Kijk eens naar je file permissions. Misschien een:code:Waarin /opt/mediaserver natuurlijk jouw map locatie is
1 sudo chmod -R a=,a+rX,u+w,g+w /opt/mediaserver
Ik ben behoorlijk aan het sleutelen geweest qua profielen en kwaliteit in Radarr en Sonarr. Had ze via Trash ingesteld, maar vond een Bluray van 20GB voor een 1080P film van kleine 2 uur toch best fors. Heb nu een sweetspot. Maar ga Configarr zeker bekijken.
Ik doe het vooral omdat ik mijn a310 nog niet aan de praat heb gekregen in de server die ik draai (helaas).PindaRots schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 10:40:
[...]
Dank voor de tip, ga ik eens naar kijken.
Ik ben behoorlijk aan het sleutelen geweest qua profielen en kwaliteit in Radarr en Sonarr. Had ze via Trash ingesteld, maar vond een Bluray van 20GB voor een 1080P film van kleine 2 uur toch best fors. Heb nu een sweetspot. Maar ga Configarr zeker bekijken.
Zodra dat werkt vind ik het prima om transcoding te doen via bijv. HEVC/AV1. Maar ik heb mensen in mijn familie die graag series enzo kijken en dan wil ik zo min mogelijk transcoding.
De hoogste kwaliteit bluray/remux zorgt ervoor dat er zo weinig mogelijk transcoding plaatsvind met bijv. chromecasts.
Ik heb nu letterlijk hetzelfde als jou.. mijn bibliotheek blijft steeds leeg zolang ik inhoudstype films neem.Dagarkin schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 19:53:
[...]code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13trailers -preroll -starwars hier je video bestand. -featured -starwars hier je video bestand. -huidige bestaande video voor films -starwars - trailers dan hier 1 trailer. niet met meerdere getest.
Iets in de instellingen van de plugin?
Kun je die eens tonen aub?
Ik zou eerst een testen met een trailers die je kunt downloaden.skank schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 11:51:
[...]
Ik heb nu letterlijk hetzelfde als jou.. mijn bibliotheek blijft steeds leeg zolang ik inhoudstype films neem.
Iets in de instellingen van de plugin?
Kun je die eens tonen aub?
https://www.digital-digest.com/movies/
Ik heb zelf de plugin alweer uitgeschakeld.
Met de prerolls en featured. Krijg ik overal 2 extra bibliotheken, die je wel kunt afschermen met een css hack, maar dat hoeft voor mij niet.
De trailers zelf in de huidige map, voegt voor mij weinig toe.
Mijn advies zoek uit waarom je de bestanden niet krijgt te zien in de bibliotheek wanneer je filmstype hebt ingesteld en zet ook om te testen trailers erin die afkomstig van bovenstaande link. Dit heeft niks met de plugin te maken. Als de bestanden zichtbaar zijn in Jellyfin, dan zal het zeker ook werken.
- raid does not fix stupid -
Haha hier kwam ik toevallig gisteravond achter toen ik bij mijn schoonouders Jellyfin wilde installeren maar er achter kwam dat ze Tizen hebben. Ik ging van Plex uit maar zag Jellyfin wel beschikbaar (was bijgewerkt op 22 december 2025).Patatjemet schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 23:30:
Sinds kort is er ook een officiële Jellyfin app voor Samsung TV's (Tizen). Ben er heel blij mee, en werkt tot nu toe hier probleemloos. Sindsdien staat Plex hier te niksen
@Vallaquenta dank je voor de tip. Ik las dat SMR schijven ook niet aanbevolen worden. Gelukkig heb ik die een paar jaar terug weggedaan toen ik matige prestaties merkte. Heb nu CMR schijven. De gehele docker draait op een SSD en Jellyfin neemt het meeste ruimte in, maar gelukkig heb ik nog ruim 250GB over voor de tijdelijke downloads en uitpakken.
@Dagarkin misschien een vermelding in de OP?
Geweldig! Net nu ik een paar errors kreeg ik Overseerr (Plex) waarvan ze verwijzen naar het feit dat alles gemerged wordt. Ik ga hier snel even naar kijken.Vallaquenta schreef op zondag 15 februari 2026 @ 11:18:
Voor iedereen hier in de topic: de Jellyseerr + OVerseerr merge is complete! https://github.com/seerr-team/seerr/releases/tag/v3.0.0
Top heb dit onder laatste nieuws eerst gezet.Vallaquenta schreef op zondag 15 februari 2026 @ 11:18:
Voor iedereen hier in de topic: de Jellyseerr + OVerseerr merge is complete! https://github.com/seerr-team/seerr/releases/tag/v3.0.0
Concreet iedereen kan dus Jellyseerr en Overseerr eruit halen en verhangen door Seerr.
Neem aan dat de huidige teams dan doorwerken in Seerr en de overige 2 worden losgelaten,
Klopt, Overseerr en Jellyseerr krijgen geen updates meer, migreren is dus wel zo verstandig (en niet ingewikkeld overigens). Jellyseerr heeft al sinds augustus geen updates meer gehad staat me bij, dus dit is best welkom.Dagarkin schreef op zondag 15 februari 2026 @ 13:30:
[...]
Top heb dit onder laatste nieuws eerst gezet.
Concreet iedereen kan dus Jellyseerr en Overseerr eruit halen en verhangen door Seerr.
Neem aan dat de huidige teams dan doorwerken in Seerr en de overige 2 worden losgelaten,
Erg prettig: Seerr doet nu aan DNS caching waardoor de boel flink sneller aanvoelt.
Net zoals Jellyseerr heeft Seerr ook Postgres support. Absoluut de moeite waard om te gebruiken ipv standaard SQLite DB.
Maar als ik het goed begrijp kun je niet zowel Plex al Jellyfin in Seerr kwijt. Met andere woorden wil je voor beide de gebruikers kunnen laten inloggen, zul je Seerr alsnog 2x moeten draaien. Of zie ik het verkeerd?
[ Voor 23% gewijzigd door PindaRots op 15-02-2026 13:47 ]
Trailer daar afgehaald, maar bib blijft leeg? snap er niks vanDagarkin schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 13:09:
[...]
Ik zou eerst een testen met een trailers die je kunt downloaden.
https://www.digital-digest.com/movies/
Ik heb zelf de plugin alweer uitgeschakeld.
Met de prerolls en featured. Krijg ik overal 2 extra bibliotheken, die je wel kunt afschermen met een css hack, maar dat hoeft voor mij niet.
De trailers zelf in de huidige map, voegt voor mij weinig toe.
Mijn advies zoek uit waarom je de bestanden niet krijgt te zien in de bibliotheek wanneer je filmstype hebt ingesteld en zet ook om te testen trailers erin die afkomstig van bovenstaande link. Dit heeft niks met de plugin te maken. Als de bestanden zichtbaar zijn in Jellyfin, dan zal het zeker ook werken.
Ik gebruik nog maar pas jellyszeer. Dus moet ik nu overstappen?Vallaquenta schreef op zondag 15 februari 2026 @ 11:18:
Ja, zo moeilijk is het niet. In geval van Docker, was het voor mij:skank schreef op zondag 15 februari 2026 @ 16:14:
[...]
Ik gebruik nog maar pas jellyszeer. Dus moet ik nu overstappen?
- voor de zekerheid je database backuppen
- docker compose file aanpassen met de nieuwe code en dan je stack updaten.
Onderstaande werkt hier prima, hoe draai je zelf Jellyfin? als het via Docker is misschien een mapping issue en ter bevestiging werkt er iets of werkt het allemaal niet? Gebruik je ook de laatste Jellyfin?skank schreef op zondag 15 februari 2026 @ 16:01:
[...]
Trailer daar afgehaald, maar bib blijft leeg? snap er niks van
In de plugin zelf heb ik namelijk alleen de bibliotheken gekoppeld en verder niks.
Er zijn eigenlijk twee soorten trailers: prerolls/featured (algemene trailers die vóór een film afspelen) en film-specifieke trailers.
Voor prerolls en featured trailers heb ik één hoofdmap aangemaakt, bijvoorbeeld:
1
2
3
| Trailers/ ├── Prerolls/ └── Featured/ |
1
2
3
4
| Trailers/
└── Featured/
└── StarWars/
└── trailer.mkv |
1
2
3
4
5
| Films/
└── Star Wars (1977)/
├── Star Wars (1977).mkv
└── trailers/
└── trailer.mkv |
Ja moest zelf ook nog de rechten veranderen, maar daarna was het direct goed mooie migratie 2 minuten werkenBinnetie schreef op zondag 15 februari 2026 @ 18:41:
[...]
Ja, zo moeilijk is het niet. In geval van Docker, was het voor mij:
Ik ben er nog steeds niet helemaal achter hoeveel verschil er zit in performance tussen Postgre en SQlite. Is het de moeite waard over te stappen?thaan schreef op zondag 15 februari 2026 @ 13:43:
[...]
Net zoals Jellyseerr heeft Seerr ook Postgres support. Absoluut de moeite waard om te gebruiken ipv standaard SQLite DB.
Ik draaide veel docker containers op mijn Synology DS220+ met SMR schijven, niet te doen qua snelheid (door de SMR schijven).Vallaquenta schreef op maandag 16 februari 2026 @ 12:16:
[...]
Ik ben er nog steeds niet helemaal achter hoeveel verschil er zit in performance tussen Postgre en SQlite. Is het de moeite waard over te stappen?
Ik wilde namelijk graag de Proxmox server die Jellyin draait, zo lean mogelijk houden & zoveel mogelijk resources voor Jellyfin overhouden.
De oplossing was om op mijn Proxmox (die vanaf SSD draait) een Postgres container te draaien: dan draait Radarr/Sonarr/Seerr vanaf de Synology met CMR schijven, maar gebruiken ze de Postgres database die op een server met SSD draait. Dan zijn ze instant supersnel, ondanks dat Seerr/Arr's dus op een Synology met SMR schijven draaien.
Daarnaast is het makkelijk om een docker container met Databasus te draaien: die kan elke database van je Postgres instance automatisch backuppen en restoren waar nodig. Alle Arr apps draaien nu dus met Postgres, ik heb de Arr's in jaren niet zo snel gehad als nu met Postgres. En daarnaast makkelijker te backuppen/restoren, want daar is Databasus voor.
Als je toch al een paar dockers draait: absoluut de moeite waard.
Begin wel meteen goed qua Postgres instance: ik draai 17.6 op een niet-Alpine image. Je kunt later namelijk niet meer makkelijk naar een Alpine image migreren. In mijn ervaring werkt 17.6 met praktisch alles, 18 wordt nog niet door alles ondersteund namelijk.
Ik heb jellyfin op mn unraid server gezet. Laatste verrsie want ik update altijd.Dagarkin schreef op maandag 16 februari 2026 @ 09:09:
[...]
Onderstaande werkt hier prima, hoe draai je zelf Jellyfin? als het via Docker is misschien een mapping issue en ter bevestiging werkt er iets of werkt het allemaal niet? Gebruik je ook de laatste Jellyfin?
In de plugin zelf heb ik namelijk alleen de bibliotheken gekoppeld en verder niks.
Er zijn eigenlijk twee soorten trailers: prerolls/featured (algemene trailers die vóór een film afspelen) en film-specifieke trailers.
Voor prerolls en featured trailers heb ik één hoofdmap aangemaakt, bijvoorbeeld:code:
1 2 3 Trailers/ ├── Prerolls/ └── Featured/code:
1 2 3 4Trailers/ └── Featured/ └── StarWars/ └── trailer.mkvcode:
1 2 3 4 5Films/ └── Star Wars (1977)/ ├── Star Wars (1977).mkv └── trailers/ └── trailer.mkv
Als ik diezelfde map toevoeg als bibliotheek maar inhoudstype homevideo en fotos, dan vult hij de bibliotheek WEL.
Dus ik veronderstel geen rechten issue?
Maar zodra ik het als film toevoeg, blijft de bib leeg.
Ik heb wel al een andere mappenstructuur als bib toegvoegd als film en die vult wel volledig.
Of kan je geen 2x films hebben?
Inhoudstype moet wel film zijn.skank schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 08:12:
[...]
Ik heb jellyfin op mn unraid server gezet. Laatste verrsie want ik update altijd.
Als ik diezelfde map toevoeg als bibliotheek maar inhoudstype homevideo en fotos, dan vult hij de bibliotheek WEL.
Dus ik veronderstel geen rechten issue?
Maar zodra ik het als film toevoeg, blijft de bib leeg.
Ik heb wel al een andere mappenstructuur als bib toegvoegd als film en die vult wel volledig.
Of kan je geen 2x films hebben?
Gebruik je wel de structuur hoe ik die heb opgezet?
Er zit geen limiet op films, maar denk dat je deze vraag wellicht op Jellyfin kan uitzetten, Ik heb geen idee waarom het niet werkt en het staat ook los van de plugin. Ik had 2 nieuwe bibliotheken prerols gekoppeld aan trailers/prerolls and featured gekoppeld aan trailers/featured in de plugin en kreeg onder de bibliotheek ook keurig de trailer te zien.
Het werkt !Dagarkin schreef op maandag 16 februari 2026 @ 09:09:
[...]
Onderstaande werkt hier prima, hoe draai je zelf Jellyfin? als het via Docker is misschien een mapping issue en ter bevestiging werkt er iets of werkt het allemaal niet? Gebruik je ook de laatste Jellyfin?
Voor prerolls en featured trailers heb ik één hoofdmap aangemaakt, bijvoorbeeld:code:
1 2 3 Trailers/ ├── Prerolls/ └── Featured/code:
1 2 3 4Trailers/ └── Featured/ └── StarWars/ └── trailer.mkvcode:
1 2 3 4 5Films/ └── Star Wars (1977)/ ├── Star Wars (1977).mkv └── trailers/ └── trailer.mkv
Eindelijk man...
Ik moet helemaal de mapjes er niet inzettne, los alle trailerbestanden lukt ook.
Heb wel een jellyfin update gedaan en een nieuwe share gemaakt, iets van die 2 heeft het gefixed.
Soit eindelijk thx voor het geduld.
Nog even een vraagje ivm trailers. Dus je moet echt zelf trailers bij je eigen films plaatsen? Je kan niet hem automatisch trailers laten doen van upcoming films?
Mooiskank schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 15:35:
[...]
Het werkt !
Eindelijk man...
Ik moet helemaal de mapjes er niet inzettne, los alle trailerbestanden lukt ook.
Heb wel een jellyfin update gedaan en een nieuwe share gemaakt, iets van die 2 heeft het gefixed.
Nog even een vraagje ivm trailers. Dus je moet echt zelf trailers bij je eigen films plaatsen? Je kan niet hem automatisch trailers laten doen van upcoming films?
Haha de vlag kan uit.skank schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 15:35:
[...]
Het werkt !
Eindelijk man...
Hij werd eerder in dit topic aangehaald, misschien dat je iets kunt met Trailarr: https://github.com/nandyalu/trailarr
Mja ik vind het dubbel om data te moeten voorzien voor trailers van films die je zelf hebt.PindaRots schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 10:24:
[...]
Haha de vlag kan uit.
Hij werd eerder in dit topic aangehaald, misschien dat je iets kunt met Trailarr: https://github.com/nandyalu/trailarr
Terwijl ze gewoon op youtube staan.
Ik zie ook liever trailers voor upcoming films die ik niet heb..
Dat kan daarmee dacht ik niet.
Ooit bestond het wel voor youtube, maar ik weet ervaring, dat het tegenwoordig via de api een heel gedonder is om dit goed te regelen. Werk zelf als programmeur en het is wel mogelijk, maar de eind gebruiker moet zelf door veel hoepels om de api key en alles in te regelen en de ontwikkelaar krijgt dit allemaal weer op zijn/haar bord. Snap ook wel dat je ontwikkelaar op een punt bent van ik kap met deze plugin, aangezien het tijd kost om een plugin te onderhouden en je mag je altijd aanpassen aan dit geval youtubeskank schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 10:44:
[...]
Mja ik vind het dubbel om data te moeten voorzien voor trailers van films die je zelf hebt.
Terwijl ze gewoon op youtube staan.
Ik zie ook liever trailers voor upcoming films die ik niet heb..
Dat kan daarmee dacht ik niet.
Deze huidige plugin geeft je dus zelf vrijheid welke trailers en omdat je zelf de bron bestanden bezit hoef je ook geen zorgen te maken om youtube.
Mag ik je vragen hoe je deze hebt kunnen vinden? Ik heb een Frame 2023 en bij mij is hij niet zichtbaar vanuit het zoekvenster.Patatjemet schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 23:30:
Sinds kort is er ook een officiële Jellyfin app voor Samsung TV's (Tizen). Ben er heel blij mee, en werkt tot nu toe hier probleemloos. Sindsdien staat Plex hier te niksen
Al dagen geprobeerd dit werkend te krijgen met Jellyfin installer, Tizen studio en Tizenbrew maar krijg mijn TV nooit zichtbaar onder de lijst met apparaten... De officiële app zou daarom een goede oplossing zijn!
[ Voor 4% gewijzigd door Aaron023 op 20-02-2026 06:46 ]
- raid does not fix stupid -
Komt denk ik vanzelf. Schoonouders hebben ook een Frame uit 2023. Daar zag ik hem gewoon tussen staan.Aaron023 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 22:21:
[...]
Mag ik je vragen hoe je deze hebt kunnen vinden? Ik heb een Frame 2023 en bij mij is hij niet zichtbaar vanuit het zoekvenster.
Al dagen geprobeerd dit werkend te krijgen met Jellyfin installer, Tizen studio en Tizenbrew maar krijg mijn TV nooit zichtbaar onder de lijst met apparaten... De officiële app zou daarom een goede oplossing zijn!
Vond het wel een beetje geklungel met aanmelden, maar ik begreep van de week dat ze er succesvol gebruik van hadden gemaakt.
Om te zoeken met wildcards kun je het procent teken gebruiken.
1
| lord%rings => Lord of the Rings |
Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)
Je vergeet voor veel gebruikers:Binnetie schreef op zondag 15 februari 2026 @ 18:41:
Ja, zo moeilijk is het niet. In geval van Docker, was het voor mij:
• Bestandspermissies aanpassen (owner root -> owner 1000)
• "init: true" configureren in de configuratie van Docker.
[edit]
Ietwat late reactie. Maar inderdaad, de upgrade stelt niet veel voor. Seerr is eigenlijk het voormalige Jellyseerr met toegevoegde ondersteuning voor Plex.
[ Voor 21% gewijzigd door The Zep Man op 24-02-2026 12:43 ]
Klopt, ik gebruik voor al mijn containers aparte users en directories.The Zep Man schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 12:40:
[...]
Je vergeet voor veel gebruikers:
• Bestandspermissies aanpassen (owner root -> owner 1000)
• "init: true" configureren in de configuratie van Docker.
[edit]
Ietwat late reactie. Maar inderdaad, de upgrade stelt niet veel voor. Seerr is eigenlijk het voormalige Jellyseerr met toegevoegde ondersteuning voor Plex.
Omdat ze Seerr hebben veranderd naar rootless kun je niet meer de environment variables gebruiken die doorgaans wel werken zoals:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| seerr:
image: ghcr.io/seerr-team/seerr:latest
init: true
container_name: seerr
hostname: seerr
environment:
- PUID=13007
- PGID=${PGID}
- UMASK=${UMASK}
- TZ=${TZ} |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| seerr:
image: ghcr.io/seerr-team/seerr:latest
init: true
container_name: seerr
hostname: seerr
user: 13007:${PGID}
environment:
- LOG-LEVEL=debug
- TZ=${TZ} |
[ Voor 22% gewijzigd door Vallaquenta op 24-02-2026 13:26 ]
Precies dit. Stelt overigens niet veel voor. Er is een goede migratiehandleiding.Vallaquenta schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 13:25:
[...]
Klopt, ik gebruik voor al mijn containers aparte users en directories.
Omdat ze Seerr hebben veranderd naar rootless kun je niet meer de environment variables gebruiken die doorgaans wel werken zoals:
(...)
Dus dat zal voor sommigen nog even wennen zijn denk ik.
Maar niet dus met eigen UID/GID. Dat vermijden ze specifiek, zie ook https://github.com/seerr-team/seerr/discussions/2455The Zep Man schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 13:38:
[...]
Precies dit. Stelt overigens niet veel voor. Er is een goede migratiehandleiding.
Standaard gebruiken ze 1000:1000 als UID/GID, maar dat heb ik op mijn stack dus net anders staan en was niet van plan dingen compleet aan te passen voor Seerr.
Klopt. Met een goede reden.Vallaquenta schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 14:41:
[...]
Maar niet dus met eigen UID/GID. Dat vermijden ze specifiek, zie ook https://github.com/seerr-team/seerr/discussions/2455
Als je al zo geavanceerd bezig bent dat je zelfgekozen UID/GID gebruikt, dan ben je ook geavanceerd genoeg bezig om daarmee met een migratie rekening te houden (zoals door issues door te lezen). Wel scherp opgemerkt.Standaard gebruiken ze 1000:1000 als UID/GID, maar dat heb ik op mijn stack dus net anders staan en was niet van plan dingen compleet aan te passen voor Seerr.
Klopt, daarom had ik het ff in de topic geknald voor mensen die tegen een probleem aan lopen met permissies.The Zep Man schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 14:44:
[...]
Klopt. Met een goede reden.
[...]
Als je al zo geavanceerd bezig bent dat je zelfgekozen UID/GID gebruikt, dan ben je ook geavanceerd genoeg bezig om daarmee met een migratie rekening te houden (zoals door issues door te lezen). Wel scherp opgemerkt.
Inderdaad netjes alles gechown'd bij mij
Ik heb alles in mij docker server met eigen UID/GID draaien, omdat het achter een reverse proxy hangt voor ease-of-use voor andere mensen. Net dat extra stukje bescherming.
[ Voor 12% gewijzigd door Vallaquenta op 24-02-2026 14:49 ]
Jazeker, heb Chromecast hier eindelijk werkend gekregen:breew schreef op maandag 8 december 2025 @ 12:09:
Heel blij met Jellyfin.
Als gebruiker van diverse chromecast V2's in huis (en iPhone/iOS), mis ik wel de google cast functionaliteit tov plex.
Ik weet/snap/heb begrip voor de gemaakte keuzes,en ook dat de Chromecast V2 al onwijs oud is, maar vind het simpelweg jammer dat er geen 'native' google cast ondersteuning is.
Het kan wel (op iOS) met de streamyfin-app, maar dan mis je weer waar je gebleven was (watched wordt niet automagisch bijgehouden).
Tenzij iemadn hire al iets op gevonden heeft???
1. Maak subdomein aan op duckdns.org DDNS en verwijs terug naar public IP van je server
2. Gebruik caddy als reverse proxy en stuur door naar 127.0.0.1:8096
3. Open poorten 80 en 443 in je router middels NAT en verwijs door naar private IP van je server
4. In Chrome open Jellyfin op subdomein.duckdns.org
5. Cast!
Probleem is dat Chromecast een public IP nodig heeft met SSL om media af te spelen. Met duckdns.org en de caddy reverse proxy zorg je daar voor. De Jellyfin app op Chromecast with Google TV heeft die complicatie niet, natuurlijk.
Plex en Emby vangen dit op middels hun relay server.
Caddyfile:
1
2
3
4
| subdomein.duckdns.org {
reverse_proxy 127.0.0.1:8096
tls naam@example.com
} |
[ Voor 4% gewijzigd door rgos op 27-02-2026 21:42 . Reden: caddyfile ]
Maar alsjeblieft, als je Caddy (of nginx, of traefic of wat voor reverse proxy dan ook) gebruikt. Timmer het dicht.
Ik gebruik al heel lang een reverse proxy. Begonnen met nginx, daarna NPMPlus (fork van Nginx Proxy Manager). Heb er sinds een maand of 4 / 5 crowdsec aan hangen, die vrij veel blokkeert gelukkig.
Je wilt sowieso fail2ban en iptables (of nftables) maar het liefst ook extra dingen, waar ik dus uit kwam op caddy i.c.m. geoip en cloudflare. Er zijn docker images voor beschikbaar als je alles via Docker draait: https://github.com/serfriz/caddy-custom-builds
Voor mijn domein gebruik ik bijv. het volgende voor Jellyfin in mijn Caddyfile:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| jellyfin.{$ROOT_DOMAIN} {
tls {
dns cloudflare {$CLOUDFLARE_API_KEY}
resolvers 1.1.1.1
}
import logging
#import auth
route {
crowdsec
}
reverse_proxy http://jellyfin:8096
} |
Zeker. Ik heb er een Originating IP op zitten.Vallaquenta schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 22:55:
[...]
Maar alsjeblieft, als je Caddy (of nginx, of traefic of wat voor reverse proxy dan ook) gebruikt. Timmer het dicht.
Zou iemand met een betere router dit kunnen testen?
Jij bent van NPMPlus en Crowdsec naar Caddy met GeoIP en Cloudflare gegaangegaan?Vallaquenta schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 22:55:
[...]
Ik gebruik al heel lang een reverse proxy. Begonnen met nginx, daarna NPMPlus (fork van Nginx Proxy Manager). Heb er sinds een maand of 4 / 5 crowdsec aan hangen, die vrij veel blokkeert gelukkig.
Je wilt sowieso fail2ban en iptables (of nftables) maar het liefst ook extra dingen, waar ik dus uit kwam op caddy i.c.m. geoip en cloudflare. Er zijn docker images voor beschikbaar als je alles via Docker draait: https://github.com/serfriz/caddy-custom-builds
Voor mijn domein gebruik ik bijv. het volgende voor Jellyfin in mijn Caddyfile:code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12jellyfin.{$ROOT_DOMAIN} { tls { dns cloudflare {$CLOUDFLARE_API_KEY} resolvers 1.1.1.1 } import logging #import auth route { crowdsec } reverse_proxy http://jellyfin:8096 }
Wat vind je beter aan Caddy? Ik heb het allemaal draaien met NPMPlus en Crowdsec en ben heel erg tevreden (was even martelen om goed ingesteld te krijgen).
Zal ik jou eens wat vertellen? Ik heb afgelopen week mijn T56 geflasht met OpenWRT en die draait nu Adguard Home. Zie ook: https://openwrt.org/toh/zyxel/t-56?s[]=zyxel&s[]=t56rgos schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 10:43:
BTW Ik heb ook begrepen dat je de Chromecast met Jellyfin aan de praat kunt krijgen door het DNS adres 8.8.8.8 voor de Chromecast te blocken en om te leiden naar je eigen DNS. Ik kan dat zelf echter niet testen omdat ik op de el cheapo Zyxel T-56 router van Odido zit.
Zou iemand met een betere router dit kunnen testen?
Doe daar mee wat je wilt
Dat mag ik niet van Odido.Zal ik jou eens wat vertellen? Ik heb afgelopen week mijn T56 geflasht met OpenWRT en die draait nu Adguard Home. Zie ook: https://openwrt.org/toh/zyxel/t-56?s[]=zyxel&s[]=t56
Doe daar mee wat je wilt
Ik ook niet, heb het toch gedaan.
Odido mag ook niet zomaar al mijn klantgegevens verkopen en/of verliezen, hebben ze toch ook gedaan helaas.
Ik ook niet, heb het toch gedaan.
Hoe ging het flashen? Nog ergens tegenaan gelopen? Alles weer werkend gekregen (inclusief telefoon)? Kun je nu outbound verkeer blocken / rerouten?