Vandaag een poging naar de nieuwste versie en nu ook weer volledig terug gedraaid. Als test had ik een 4k hdr bestand en dit werkte voor geen meter naar de ipad. Nu weer terug naar de oude situatie en nergens last van. Het transcoden lijkt nog niet goed te gaan.DUX schreef op maandag 3 november 2025 @ 21:03:
[...]
Hier is het anders nog steeds puinhoop, ook na 10.11.2 van dit weekend. Het is allemaal maar moeilijk vooruit te branden en hoewel het ietsje beter is dan 10.10 is het absoluut geen vergelijk met 10.7 van daarvoor. Ik krijgt soms de helft aan fps bij transcoden van dezelfde video als voorheen, de interface is traag, en alle jobs duren een veelvoud van wat het eerst kostte. Ook heb ik sterk de indruk dat alle trickplay-images opnieuw gegenereerd moesten worden waarbij de oude variaten niet verwijderd zijn waardoor schijfruimteverbruik ook verdubbeld is.
Sorry, vergeten te vermelden. Docker op Debian 11.The Zep Man schreef op maandag 3 november 2025 @ 23:27:
Docker of native?
Zojuist de docker maar een herstart gegeven:
[09:51:43] [INF] [30] Emby.Server.Implementations.ApplicationHost: Core startup complete
[09:51:43] [INF] [30] Main: Startup complete 0:02:34.7506141
[ Voor 35% gewijzigd door DUX op 04-11-2025 10:53 ]
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Het is apart dat er zoveel meldingen zijn over zaken die fout gaan bij een upgrade. Mijn Docker instance upgrade zichzelf (via Watchtower) en er gaat niets in fout.
Voert men toevallig ook systeemupdates uit op hetzelfde moment, waardoor er mogelijk iets verandert m.b.t. transcodinginstellingen? Zelf heb ik een Intel Arc kaartje daarvoor (doorgezet naar een VM), en ik weet dat voor QSV een aantal zaken belangrijk zijn. Zo is er een keuze tussen twee drivers en het gebruik van firmware. Als daar iets niet goed in is, dan werkt transcoding niet of niet goed. Wellicht heeft een update van het onderliggende OS zaken gewijzigd? Iets met drivers of packages?
Voert men toevallig ook systeemupdates uit op hetzelfde moment, waardoor er mogelijk iets verandert m.b.t. transcodinginstellingen? Zelf heb ik een Intel Arc kaartje daarvoor (doorgezet naar een VM), en ik weet dat voor QSV een aantal zaken belangrijk zijn. Zo is er een keuze tussen twee drivers en het gebruik van firmware. Als daar iets niet goed in is, dan werkt transcoding niet of niet goed. Wellicht heeft een update van het onderliggende OS zaken gewijzigd? Iets met drivers of packages?
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
De meldingen over foutieve upgrades gaan volgens mij niet zozeer over het de docker-images update als meer over de database-verbouwing die daarna plaatsvindt en mislukt. Zit het monitoren daarvan niet buiten de scope van watchtower? De docker draait namelijk en heeft succesvol een update gehad: watchtower zegt ok!The Zep Man schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 10:12:
Het is apart dat er zoveel meldingen zijn over zaken die fout gaan bij een upgrade. Mijn Docker instance upgrade zichzelf (via Watchtower) en er gaat niets in fout.
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Mijn Jellyfin database heeft al wat upgrades meegemaakt en lijkt ook geen problemen te hebben. Ook geen problemen met andere zaken, zoals met Trickplay.DUX schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 10:14:
[...]
De meldingen over foutieve upgrades gaan volgens mij niet zozeer over het de docker-images update als meer over de database-verbouwing die daarna plaatsvindt en mislukt. Zit het monitoren daarvan niet buiten de scope van watchtower? De docker draait namelijk en heeft succesvol een update gehad: watchtower zegt ok!
Draait men wellicht onofficiële extensies? Ik gebruik volgens mij alleen als afwijkende extensie OIDC.
[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 04-11-2025 10:17 ]
Dit heeft helaas niks te maken met plugins:The Zep Man schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 10:16:
[...]
Draait men wellicht onofficiële extensies? Ik gebruik volgens mij alleen als afwijkende extensie OIDC.
- Backup gemaakt
- Plugins verwijderd (niet native en native)
- Alle meta data geupdated en bijgewerkt (films, series, muziek)
- Alle schedules tasks uitgevoerd
- Backup gemaakt
- Docker de nieuwe image laten pullen en draaien
- Database laten uitratelen
- Alle meta data nog eens bij laten werken
- plugins er weer bij gezet
- Alle scheduled tasks laten uitvoeren
en nog steeds stuk. en op githuib vind je veel "heb je de upgrade handleiding wel gevold hier werkt het RTFM"
Na 3 keer niet meer gedaan en heb jellyfin gewoon opnieuw geinstalleerd met de laatste versie. iederkeer de metadata enzo bijwerken en er op wachten is gewoon tijdverspilling op een gegeven moment.
Nu draait het wel relaxt de erge bugs waar ik last van had zijn verdwenen op deze manier.
Tis overigens de 3e "stable" update in een paar weken nu neer 10.11.2m vraag me af hoeveel testen ze doen om te bepalen dat het "stable" is...
Ik zou zeggen, check eens hun github pagina, check eens de alphas, betas en release candidates.
Het is gratis, mensen doen het in hun vrije tijd en hebben alsnog testers nodig.
Daarbij geven ze letterlijk in release notes toe dat de database scheme welke ze hadden ontiegelijk crap was.
Natuurlijk willen we allemaal graag dat alles goed loopt, maar als ik al kijk naar Home Assistant, hoeveel daar getest wordt en dat er alsnog maandelijks grote bugs inzitten … doen ze het best netjes.
En als je de release notes hebt gelezen, weet je ook dat ze de database upgrades na deze release veel beter onder controle kunnen hebben.
Het is gratis, mensen doen het in hun vrije tijd en hebben alsnog testers nodig.
Daarbij geven ze letterlijk in release notes toe dat de database scheme welke ze hadden ontiegelijk crap was.
Natuurlijk willen we allemaal graag dat alles goed loopt, maar als ik al kijk naar Home Assistant, hoeveel daar getest wordt en dat er alsnog maandelijks grote bugs inzitten … doen ze het best netjes.
En als je de release notes hebt gelezen, weet je ook dat ze de database upgrades na deze release veel beter onder controle kunnen hebben.
[ Voor 73% gewijzigd door Theetjuh op 04-11-2025 16:44 ]
Jellyfin nu mooi werkend met de ugoos am6b+. Gisteren uren bezig geweest, waarom het streamen niet werkte, maar helaas is vermoed ik dat de ethernet aansluiting icm custom build via core elect niet lekker werkt en eenmaal via wifi werkt het perfect. Nu kan ik blijkbaar al mijn sdr content met dolby vision afspelen, maar blij dat dit werkt. Na een paar maanden maar ff kijken om de switch zelf met jellyfin te doen naar 10.11.
[ Voor 6% gewijzigd door Dagarkin op 05-11-2025 08:49 ]
Discussie afgesplitst naar RobertMe in "[Jellyfin] Media tijdelijk op andere drive"
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
De Ugoos AM6B+ heeft een USB 3.0 aansluiting. Kan een USB gigabit ethernet adapter wellicht een alternatief bieden?Dagarkin schreef op woensdag 5 november 2025 @ 08:45:
Gisteren uren bezig geweest, waarom het streamen niet werkte, maar helaas is vermoed ik dat de ethernet aansluiting icm custom build via core elect niet lekker werkt en eenmaal via wifi werkt het perfect.
Ja zo heb ik het nu ook gedaan werkt perfect. Alleen bijzonder dat de ethernet poort bv wel werkte om met jellyfin verbinding te maken en om de libraries te synchroniseren. Puur toeval met wifi getest en het was direct goed, diezelfde dag ook zon soort adapater besteld en werkt goed.The Zep Man schreef op zondag 16 november 2025 @ 10:00:
[...]
De Ugoos AM6B heeft een USB 3.0 aansluiting. Kan een USB gigabit ethernet adapter wellicht een alternatief bieden?
Ik heb nu een tijdje Jellyfin draaien maar ik stoor me mateloos aan de slechte integratie van Opensubtitles. Dit was zo'n heerlijke ervaring bij Plex. Ondertitels werden automatisch gedownload als er nieuwe content werd gedetecteerd. Bij Jellyfin moet je perse via de webinterface een ondertitel downloaden. Via de apps is dit niet mogelijk. En je bent ook nog eens sterk gelimiteerd in het aantal downloads omdat ze blijkbaar Opensubtitles.com gebruiken i.p.v. Opensubtitles.org. Kan dit niet anders?
Gebruik je geen bazarr?3raser schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:24:
Ik heb nu een tijdje Jellyfin draaien maar ik stoor me mateloos aan de slechte integratie van Opensubtitles. Dit was zo'n heerlijke ervaring bij Plex. Ondertitels werden automatisch gedownload als er nieuwe content werd gedetecteerd. Bij Jellyfin moet je perse via de webinterface een ondertitel downloaden. Via de apps is dit niet mogelijk. En je bent ook nog eens sterk gelimiteerd in het aantal downloads omdat ze blijkbaar Opensubtitles.com gebruiken i.p.v. Opensubtitles.org. Kan dit niet anders?
https://www.bazarr.media/
Zelf hierdoor een perfecte ervaring.
[ Voor 5% gewijzigd door Dagarkin op 19-11-2025 13:30 ]
Nee, dat gebruik ik niet. Heb er eens naar gekeken maar het ziet eruit alsof het nogal omslachtig werkt voor iets wat Jellyfin prima zelf zou moeten kunnen.Dagarkin schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:29:
[...]
Gebruik je geen bazarr?
https://www.bazarr.media/
Zelf hierdoor een perfecte ervaring.
Het valt reuze mee qua opzet, voordeel is dat deze alleen bezighoudt met ondertiteling en zijn werk goed doet, je kunt iedergeval hier wel beiden toevoegen de .com en .org en ook anderen.3raser schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:01:
[...]
Nee, dat gebruik ik niet. Heb er eens naar gekeken maar het ziet eruit alsof het nogal omslachtig werkt voor iets wat Jellyfin prima zelf zou moeten kunnen.
https://trash-guides.info/Bazarr/
Je kan met een cron job op je linux machine de jellyfin API een trigger geven op een scheduled task om je subs eens per dag een sync te geven..3raser schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:24:
een super snel scripje:
Er zal vast meer mogelijk zijn met de api zo
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| #!/bin/bash
JELLYFIN_URL=""
API_KEY=""
TASK_ID=$(curl -s -H "X-Emby-Token: $API_KEY" "$JELLYFIN_URL/ScheduledTasks" \
| jq -r '.[] | select(.Name | test("Download subtitles"; "i")) | .Id')
if [ -z "$TASK_ID" ]; then
echo "Check plugin installation."
exit 1
fi
echo "task ID: $TASK_ID"
# Trigger the task
RESPONSE=$(curl -s -X POST -H "X-Emby-Token: $API_KEY" \
"$JELLYFIN_URL/ScheduledTasks/Running/$TASK_ID")
if [[ "$RESPONSE" == *"true"* ]]; then
echo "resync triggered successfully."
else
echo "Task triggered, but check logs for details."
fi |
Er zal vast meer mogelijk zijn met de api zo
Waar haal je je content vandaan ? Ik zelf uit private trackers en veel films en series hebben standaard al NL subs beschikbaar. Indien niet haal ik ze op via bazarr ( integratie met sonarr, radarr en prowlarr ) en anders zie ik met ENG subs.3raser schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:24:
Tof, een Jellyfin topic, die had ik nog niet gezien 
Ik draai Jellyfin nu een half jaartje denk ik, mijn "home server" lijkt er geen moeite mee te hebben;
Intel Core i3-8100T met 32GB RAM en Samsung SSD. Deze draait Proxmox met daarin een Alpine Linux VM voor Docker, daar draait Jellyfin (met Intel QSV passthrough) en de (nagenoeg) complete *ARR stack.
Media staat (voor nu) op mijn Synology NAS maar ik merk dat dat (logischerwijs) niet ideaal is. Ik ben onderweg om een nieuwe case om mijn server heen te zetten.
Ik heb een (oude) 8x SFF drivebay van een HP server met 8x Dell Enterprise SSD 1.92TB. Die machine wil ik TrueNAS laten draaien met daarin de nodige dockercontainers. OS wordt op een dual M.2 Dell BOSS kaart geinstalleerd. Dan zit Jellyfin zelf ook dicht op het vuur qua storage en verwacht ik dat e.e.a. wat beter gaat lopen
Tell me you decommissioned a couple of Dell servers without telling me you decommissioned a couple of Dell servers
Ik blijf hier even meelezen of er nog toffe dingen voorbijkomen die ik nog niet ken of heb
Ik draai Jellyfin nu een half jaartje denk ik, mijn "home server" lijkt er geen moeite mee te hebben;
Intel Core i3-8100T met 32GB RAM en Samsung SSD. Deze draait Proxmox met daarin een Alpine Linux VM voor Docker, daar draait Jellyfin (met Intel QSV passthrough) en de (nagenoeg) complete *ARR stack.
Media staat (voor nu) op mijn Synology NAS maar ik merk dat dat (logischerwijs) niet ideaal is. Ik ben onderweg om een nieuwe case om mijn server heen te zetten.
Ik heb een (oude) 8x SFF drivebay van een HP server met 8x Dell Enterprise SSD 1.92TB. Die machine wil ik TrueNAS laten draaien met daarin de nodige dockercontainers. OS wordt op een dual M.2 Dell BOSS kaart geinstalleerd. Dan zit Jellyfin zelf ook dicht op het vuur qua storage en verwacht ik dat e.e.a. wat beter gaat lopen
Tell me you decommissioned a couple of Dell servers without telling me you decommissioned a couple of Dell servers
Ik blijf hier even meelezen of er nog toffe dingen voorbijkomen die ik nog niet ken of heb
[ Voor 9% gewijzigd door Xilvaro op 19-11-2025 16:19 ]
What seems to be the officer, problem?
Xilvaro, uit nieuwsgierigheid, waarom loopt dat via een nas niet zo goed ? Heb jaren mijn data op een QNAP gehad gemount naar een mini pc via NFS en 1GBs connectie en nooit problemen ondervonden.
Nu staat alles op een optiplex mff I5 met 32GB ram en een 2TB ssd.
Long time seeden doe ik op 2 goedkope servers in Oost-Europa.
Nu staat alles op een optiplex mff I5 met 32GB ram en een 2TB ssd.
Long time seeden doe ik op 2 goedkope servers in Oost-Europa.
Ja dat is een beetje vals, ik heb verzwegen dat mijn server momenteel in de schuur verblijft. Daar heb ik geen mogelijkheid om een netwerkkabel te trekken dus is het ontsloten via een EoP setje.
Ik heb een gruwelijke hekel aan die dingen, maar het werkt(-ish) en het zal me verbazen als ik de 50 of 100 Mbit/s haal.
Daarom ben ik ook deels bezig met een vervangende behuizing + upgrade, de huidige machine wil ik niet in mijn huis hebben ivm herrie. De nieuwe wordt een stuk stiller en zal in huis mogen draaien
Er ligt tussen mijn huis en schuur wel een PVC buis, denk 18mm, maar die zit vol met een enkele YMVK (denk ik) kabel die ik er niet uit durf te trekken omdat ik bang ben halverwege vast te komen zitten en dan nog verder van huis te zijn.
Ik heb een gruwelijke hekel aan die dingen, maar het werkt(-ish) en het zal me verbazen als ik de 50 of 100 Mbit/s haal.
Daarom ben ik ook deels bezig met een vervangende behuizing + upgrade, de huidige machine wil ik niet in mijn huis hebben ivm herrie. De nieuwe wordt een stuk stiller en zal in huis mogen draaien
Er ligt tussen mijn huis en schuur wel een PVC buis, denk 18mm, maar die zit vol met een enkele YMVK (denk ik) kabel die ik er niet uit durf te trekken omdat ik bang ben halverwege vast te komen zitten en dan nog verder van huis te zijn.
What seems to be the officer, problem?
Ik gebruik de Infuse app op AppleTV, en die trekt met een handomdraai de subtitles erbij. Misschien is er ook zo'n client voor jouw platform?3raser schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:24:
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Super blij met pinchflat om mijn favoriete rechtenvrije Youtube channels te monitoren en automatisch te downloaden. Download alle metadata en screenshots enzo mee, en Jellyfin laad het rechtstreeks in
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Misschien moet ik jellyfin eens proberen...
Paar vraagjes
- Transcoding doet hij?
- Zijn er smart playlists?
- Zijn de apps stabiel ? Zeker op shield en google home devices..
- Kun je trailers doen?
- Integratie mogelijk met home assistant?
- Integratie mogelijk met movieposterapp?
- Wat houdt die live tv in? Ook voor BelgiË?
Edit: ohja, wat me helemaal over de streep zou trekken, is dat je op je home screen trailers ziet bovenaan, zoals bij de netflix app.
Kan dat?
Ik heb al wat zitten zoeken en zie wel plugins, maar niet echt werkend.
Ik zie ook "spotlight" wat het helemaal zou moeten doen, maar dan weer niet op android tv? (lees shield en google home devices) en net dat zijn mn clients...
Paar vraagjes
- Transcoding doet hij?
- Kun je trailers doen?
Edit: ohja, wat me helemaal over de streep zou trekken, is dat je op je home screen trailers ziet bovenaan, zoals bij de netflix app.
Kan dat?
Ik zie ook "spotlight" wat het helemaal zou moeten doen, maar dan weer niet op android tv? (lees shield en google home devices) en net dat zijn mn clients...
[ Voor 36% gewijzigd door skank op 07-12-2025 14:53 ]
Transcoding is ondersteunt.skank schreef op zondag 7 december 2025 @ 13:43:
Misschien moet ik jellyfin eens proberen...
Paar vraagjes
- Transcoding doet hij?
- Kun je trailers doen?
Kan dat?
Er is een plugin voor smart list. github
Ik gebruik zelf versie 10.10.7 en heb geen klachten. Nu bijna een jaar in gebruik.
Volgens mij is er wel een trailer plugin, maar gebruik die zelf niet.
HA weet ik niet, maak hier geen gebruik van, wel heeft Jellyfin een api, dus neem aan dat er veel mogelijk is.
Die movie poster app weet ik ook niet, meende dat het is exclusiefs was van Emby.
Volgens mij is live tv, als je gebruikt maakt van een tuner, dan kan je dus kabel/schotel en sateliet evt koppelen aan Jellyfin.
Het onderstaande wat je schrijft. Ik heb zelf voor mijn eigen tv, daarom een Ugos Am6B+ gekocht en gebruik daar kodi icm de jellyfin addon, daardoor kan ik de mooiste kodi ui gebruiken. Ik gebruik nu artic fuse 2.
Kodi werkt volgens mij ook gewoon op de shield en google clients.
Ik ga hem toch eens proberen.
Ivm die trailer plugin, dat zijn 2 verschillende dingen he.
1. trailers spelen voorafgaand aan een film
2. een trailer in je homescreen bovenaan, die telkens wijzigt bij opstarten ofzo.. zie "spotlight"
Als beide lukken ben ik overgestapt
2. een trailer in je homescreen bovenaan, die telkens wijzigt bij opstarten ofzo.. zie "spotlight"
Dat weet ik, doelde bij mij reactie op onderstaande pluginskank schreef op zondag 7 december 2025 @ 15:19:
Ik ga hem toch eens proberen.
Cinema mode. Deze kan trailers vooraf tonen.
Het spotlight verhaal, bedoelde ik mijn eigen kodi ervaring, aangezien de android client, dit simpelweg niet heeft en dat is hele anders is gebouwd tov de web client, welke wel spotlight ondersteunt. Ik gebruik daarom zelf kodi die heeft zoveel meer uitbreidingen op het gebied van ui en jellyfin wordt hierop prima ondersteunt.
Je hebt al 2 hele leuke plugins gegevenDagarkin schreef op zondag 7 december 2025 @ 15:26:
[...]
Dat weet ik, doelde bij mij reactie op onderstaande plugin
Cinema mode. Deze kan trailers vooraf tonen.
Het spotlight verhaal, bedoelde ik mijn eigen kodi ervaring, aangezien de android client, dit simpelweg niet heeft en dat is hele anders is gebouwd tov de web client, welke wel spotlight ondersteunt. Ik gebruik daarom zelf kodi die heeft zoveel meer uitbreidingen op het gebied van ui en jellyfin wordt hierop prima ondersteunt.
Zalig die cinema mode.
Ook de smart playlists
Beide zouden wat mij betreft op pagina 1 mogen staan, idem spotlight.
Wel jammer dat die android client dit (spotlight) niet ondersteunt.Ofi k moet een browser gaan gebruiken..
Jij gebruikt kodi zeg je. dus dan jellyfin als background en kodi als frontend? maar heb je ook geen spotlight toch ofwel?
Ja zal deze straks nog ff toevoegen aan de ts.skank schreef op zondag 7 december 2025 @ 15:30:
[...]
Je hebt al 2 hele leuke plugins gegeven
Zalig die cinema mode.
Ook de smart playlists
Beide zouden wat mij betreft op pagina 1 mogen staan, idem spotlight.
Wel jammer dat die android client dit (spotlight) niet ondersteunt.Ofi k moet een browser gaan gebruiken..
Jij gebruikt kodi zeg je. dus dan jellyfin als background en kodi als frontend? maar heb je ook geen spotlight toch ofwel?
Klopt, dat is ook het nadeel, dat er veel verschillende clients zijn. Spotlight lijken ze niet in de android tv versie te ondersteunen. Net nog gekeken op hun forum. Mijn keuze voor kodi is, ik heb nog een lg van 2017 en ik vind de player niet mooi ogen, het afspelen, alles werkt prima alleen de ui en met kodi heb je extreme vrijheid. Jellyfin heeft een kodi addon en dit is dan idd een soort backend. Kodi mooi de voorkant en als je ook kijkt welke kodi skins er zijn, is dit nog volop in ontwikkeling. Het mooist zou zijn, dan een aantal van deze ontwikkelaars een keer met jellyfin aan de slag gingen. Via kodi zelf kan je ook wel skins krijgen die je zelf nog volledig kunt aanpassen en daardoor heb je ook een vergelijkbare mogelijkheden om een spotlight te maken.
Ik zal vanavond als ik thuis ben wel een screenshot delen.
HA plugin werkt prima, het laat het aantal huidige streams zien en de players die dit doen.
Verder zijn al je vragen zo'n beetje wel beantwoord
Voor degenen die graag statistieken willen met Jellyfin (zoals Tautulli voor Plex), wellicht is Jellystat een optie, of anders JellyWatch (minder actieve ontwikkeling).
[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 07-12-2025 18:23 ]
Niet echt want ik zoek een oplossing voor die spotlight.Theetjuh schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:42:
HA plugin werkt prima, het laat het aantal huidige streams zien en de players die dit doen.
Ik wil wel zoiets.
OFwel speelt het bovenaan een trailer af, ofwel toont het de geslecteerde cover van waar mn cursor staat met ernaast bv art
Een beetje zoals dit:
https://forum.jellyfin.org/t-finimalism-updated-for-10-11-x
Alleen vraag ik me af of je de widgets eronder dan ook hebt... en of de bovenste "rij" dan vast blijft staan...
Ik heb die smartplaylists addon
Handig.
Alleen snap ik het verschil niet tussen playlist en collection.
Ik heb voor nu playlist genomen, nu wil ik die widget in mn homescreen tonen maar dat lukt niet...
Handig.
Ik heb voor nu playlist genomen, nu wil ik die widget in mn homescreen tonen maar dat lukt niet...
Als je iets als spotlight wilt, gebruik dan Kodi met een van Arctic skins en Jellyfin als backplane.
De client kant van Kodi heeft al tig jaar voorsprong ten opzichte van Jellyfin.
Maar het leuke is, het is gratis en je kunt zoveel uitproberen wat je wilt.
De client kant van Kodi heeft al tig jaar voorsprong ten opzichte van Jellyfin.
Maar het leuke is, het is gratis en je kunt zoveel uitproberen wat je wilt.
Hierbij mijn kodi setup met artic fuse 2.
Deze kan je op zoveel manieren instellen, maar goed wat @Theetjuh zei Kodi heeft een gigantische voorsprong en alles wat je wilt kun je er wel mee bereiken.
De eerste foto dat bovenstuk rouleert. Dit thema wel 2 dagen bezig geweest diverse skins geprobeerd, maar Zelfs in een skin heb je nog ontiegeljjk veel opties. Als je echt wilt tweaken en de ui wilt finetuning, dan is kodi de client om te gebruiken.
:strip_exif()/f/image/ROWfLcAV70YlSP8PzaIydTde.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/p8ZizTb1T7sEJVggSWKdBr8n.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze kan je op zoveel manieren instellen, maar goed wat @Theetjuh zei Kodi heeft een gigantische voorsprong en alles wat je wilt kun je er wel mee bereiken.
De eerste foto dat bovenstuk rouleert. Dit thema wel 2 dagen bezig geweest diverse skins geprobeerd, maar Zelfs in een skin heb je nog ontiegeljjk veel opties. Als je echt wilt tweaken en de ui wilt finetuning, dan is kodi de client om te gebruiken.
:strip_exif()/f/image/ROWfLcAV70YlSP8PzaIydTde.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/p8ZizTb1T7sEJVggSWKdBr8n.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 13% gewijzigd door Dagarkin op 07-12-2025 21:28 ]
De documentatie linkskank schreef op zondag 7 december 2025 @ 20:31:
Ik heb die smartplaylists addon
Handig.
Heel blij met Jellyfin.
Als gebruiker van diverse chromecast V2's in huis (en iPhone/iOS), mis ik wel de google cast functionaliteit tov plex.
Ik weet/snap/heb begrip voor de gemaakte keuzes,en ook dat de Chromecast V2 al onwijs oud is, maar vind het simpelweg jammer dat er geen 'native' google cast ondersteuning is.
Het kan wel (op iOS) met de streamyfin-app, maar dan mis je weer waar je gebleven was (watched wordt niet automagisch bijgehouden).
Tenzij iemadn hire al iets op gevonden heeft???
Als gebruiker van diverse chromecast V2's in huis (en iPhone/iOS), mis ik wel de google cast functionaliteit tov plex.
Ik weet/snap/heb begrip voor de gemaakte keuzes,en ook dat de Chromecast V2 al onwijs oud is, maar vind het simpelweg jammer dat er geen 'native' google cast ondersteuning is.
Het kan wel (op iOS) met de streamyfin-app, maar dan mis je weer waar je gebleven was (watched wordt niet automagisch bijgehouden).
Tenzij iemadn hire al iets op gevonden heeft???
Ik ben heel blij met Jellyfin, ook sideloaded op mijn Tizen TV (on op mijn chromecast geinstalleerd)
Het enige en grote nadeel hieraan vind ik dat ik geen Elegantfin theme zie bij deze apparaten
Is hier nog een mogelijkheid voor of beste gewoon een RPI is kioskmode gooien?
Het enige en grote nadeel hieraan vind ik dat ik geen Elegantfin theme zie bij deze apparaten
Is hier nog een mogelijkheid voor of beste gewoon een RPI is kioskmode gooien?
Ik ken kodi heel goed hoor, nog voordat het kodi (xbmc) noemde zelfs...Dagarkin schreef op zondag 7 december 2025 @ 21:08:
Hierbij mijn kodi setup met artic fuse 2.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik vind die eerste foto/bovenstuk wel erg groot.
Zie je het zitten om eens een filmpje te maken?
Ik zit te kijken naar die arctic skins, maar er zijn er zoveel horizon, zephyr , zephyr 2 enz enz maar de fuse 2 zie ik niet direct.
Artic fuse 2 Dit is de nieuwste skin van diezelfde maker.skank schreef op maandag 8 december 2025 @ 13:02:
[...]
Ik ken kodi heel goed hoor, nog voordat het kodi (xbmc) noemde zelfs...
Ik vind die eerste foto/bovenstuk wel erg groot.
Zie je het zitten om eens een filmpje te maken?
Ik zit te kijken naar die arctic skins, maar er zijn er zoveel horizon, zephyr , zephyr 2 enz enz maar de fuse 2 zie ik niet direct.
Hieronder wel een filmpje, ben daar zelf nooit mee bezig.
Reddit video
Zal vanavond eens kijken om welke client gaat het trouwens. Kan zelf alleen via lg (web versie) en ipad ios versie testen.skank schreef op maandag 8 december 2025 @ 13:04:
[...]
Mm ik ben niet wijzer uit die documentatie.
Hoe voeg ik die playlist toe in mn hoofdscherm als widget?
2 mooie skins die er vermoedeiljk geraken denk ik:
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=355993
of
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=379015
De koppeling met jellyfin in de background werkt feilloos?
Hoe koppel ik?
Ook de sync status werkt zonder fouten? (bij emby was dit een ramp vandaar dat ik kodi had verlaten).
Ik vraag me ook af of de cinema mode plugin zal werken...
Edit: Welke skin is dit trouwens: https://github.com/n00bcodr/Jellyfin-Enhanced
Zie de mp4 daar.
Trekt toch enorm goed op arctic fuse 2
of
Hoe koppel ik?
Ook de sync status werkt zonder fouten? (bij emby was dit een ramp vandaar dat ik kodi had verlaten).
Zie de mp4 daar.
[ Voor 15% gewijzigd door skank op 08-12-2025 16:26 ]
Nog gelukt met kodi?skank schreef op maandag 8 december 2025 @ 13:58:
2 mooie skins die er vermoedeiljk geraken denk ik:
of
Hoe koppel ik?
Zie de mp4 daar.
Die smart list zie ik als playlist op het home scherm en door te klikken krijg je pas die lijsten. Volgens mij kan je dit wel goed icm doen met kodi en artic fuse 2. Als je die lijsten als tegels op het scherm wil.
Ik zit op het werk en kan nog niet proberen.Dagarkin schreef op maandag 8 december 2025 @ 18:07:
[...]
Nog gelukt met kodi?
Die smart list zie ik als playlist op het home scherm en door te klikken krijg je pas die lijsten. Volgens mij kan je dit wel goed icm doen met kodi en artic fuse 2. Als je die lijsten als tegels op het scherm wil.
Ik zou liever dergelijke skin direct op jellyfin willen.. zoals arctic fuse 2
Ik ben wat huiverig om er nog een laag rond te zetten. Ik wil niet blijven prutsen maar films kijken in de plaats.
Wat moet ik hebben in kodi om jelylfin te gebruiken?
Hoe zit dat met multiusers? Je hebt multiusers in jellyfin maar ook in kodi?
Alsook de cinemamode plugni, zal die nog werken met kodi erond?
Welke skin is dat op die mp4 van jellyfin? (zie vorige post)
[ Voor 3% gewijzigd door skank op 08-12-2025 18:13 ]
Sorry dat ik het zeg, maar verdiep je eens in Jellyfin ipv hier al je vragen te dumpen: https://jellyfin.org/
Heel veel van je vragen zijn erg makkelijk in de documentatie te vinden of na even wat te zoeken op internet.
Heel veel van je vragen zijn erg makkelijk in de documentatie te vinden of na even wat te zoeken op internet.
Ja kodi opzetten kan met de jellyfin addon jellyfin for kodi. Dit had ik zelf binnen 5 minuten wel ingesteld.skank schreef op maandag 8 december 2025 @ 18:12:
[...]
Ik zit op het werk en kan nog niet proberen.
Ik zou liever dergelijke skin direct op jellyfin willen.. zoals arctic fuse 2
Ik ben wat huiverig om er nog een laag rond te zetten. Ik wil niet blijven prutsen maar films kijken in de plaats.
Wat moet ik hebben in kodi om jelylfin te gebruiken?
Hoe zit dat met multiusers? Je hebt multiusers in jellyfin maar ook in kodi?
Alsook de cinemamode plugni, zal die nog werken met kodi erond?
Welke skin is dat op die mp4 van jellyfin? (zie vorige post)
Kodi kan ook met meerdere gebruikers, maar gebruik dit zelf niet. Op die kodi link vermelden ze dit ook.
Met cinema kwam ik dit tegen Github die functie hoort normaal te werken en hier is een fix.
Skin is Jellyfish
Wat moet ik daar dan vinden?Theetjuh schreef op maandag 8 december 2025 @ 18:33:
Sorry dat ik het zeg, maar verdiep je eens in Jellyfin ipv hier al je vragen te dumpen: https://jellyfin.org/
Buietn de info die ik al weet.
Ik vraag specifiek hoe het zit met multiusers in jellyfin (daar is het mogelijk) ,maar gecombineerd met kodi dan..
Hoe dat dan gaat.
Kun je die linken. bv kodi user a = jellyfin user a , en hun watch status... vs kodi user b en jellyfin user b
Of is onmogelijk
Volgens chatgpt is jellycon beter ipv jellyfin for kodi omdat je de lokale database niet gebruikt...
Ik heb namelijk meerdere users en meerdere apparaten die door elkaar gebruikt worden...
Das wel handige info om vooraan te plaatsen
Ik heb namelijk meerdere users en meerdere apparaten die door elkaar gebruikt worden...
Als ik het zo lees dan kan ik heel weinig jellyfin themes gebruiken op android tv, correct?
Dus dan moet ik wel naar kodi?
PS: ook een handige link https://github.com/awesome-jellyfin/awesome-jellyfin
Dus dan moet ik wel naar kodi?
PS: ook een handige link https://github.com/awesome-jellyfin/awesome-jellyfin
[ Voor 24% gewijzigd door skank op 08-12-2025 19:28 ]
Moet prima kunnen met Jellyfin for kodi addon.skank schreef op maandag 8 december 2025 @ 19:00:
Volgens chatgpt is jellycon beter ipv jellyfin for kodi omdat je de lokale database niet gebruikt...
Chatgpt is geen authoriteit
Onderstaande komt rechtstreeks van die link die ik strakjes plaatste met kodi uit de documentatie van Jellyfin zelf.
It is highly recommended to install the Kodi Sync Queue plugin into the Jellyfin server as well. This will keep your media libraries up to date without waiting for a periodic re-sync from Kodi.
Multiple User Accounts
The Jellyfin for Kodi add-on doesn't natively handle multiple user accounts. Fortunately, Kodi has a built-in method of handling this called profiles. Information about this can be found on the Profiles page of the Kodi Wiki. Once profiles have been created, you must install the Jellyfin add-on and go through the installation steps above for each user profile. When you switch Kodi profiles, you will also switch Jellyfin users. You can tell Kodi to bring you to a profile login screen during startup by going to the Profiles section inside of the Settings page and checking the box for "Show login screen on startup."
Ok ik zal het es proberen, had net de jellycon addon geinstalleerd maar die geeft een foutmelding en zegt check log.
Wat ook opvalt.
Het ipadres van de server pakt hij altijd fout... hij vindt een local server maar het adres klopt niet, dit zowel via kodi als via jellyfin android tv client (die overigens niet mooi is)
Dus ik ben zoiezo aangewezen op kodi...
Edit: Ik heb bingie mod nu geinstalleerd, howly, ziet er erg goed uit !!! alleen zoveel mogelijkheden en opties phew..
FF zien naar arctic 2 maar ik krijg hem niet installed wegens dependencie die hij niet wil updaten
Wat ook opvalt.
Het ipadres van de server pakt hij altijd fout... hij vindt een local server maar het adres klopt niet, dit zowel via kodi als via jellyfin android tv client (die overigens niet mooi is)
Dus ik ben zoiezo aangewezen op kodi...
Edit: Ik heb bingie mod nu geinstalleerd, howly, ziet er erg goed uit !!! alleen zoveel mogelijkheden en opties phew..
FF zien naar arctic 2 maar ik krijg hem niet installed wegens dependencie die hij niet wil updaten
[ Voor 23% gewijzigd door skank op 08-12-2025 22:38 ]
Wat zegt het log?skank schreef op maandag 8 december 2025 @ 21:12:
Ok ik zal het es proberen, had net de jellycon addon geinstalleerd maar die geeft een foutmelding en zegt check log.
Ik weet niet goed hoe ik dat log bekijk.
Enig idee omtrent de dependencies van arctic skin waarom die niet kan updaten (1 bepaalde dependencie), wordt gebruikt door andere skin ook
Ok dit is toch gelukt arctic fuse...
de jellyfin con niet. Zal toch eerst met de gewone for kodi proberen
[ Voor 14% gewijzigd door skank op 09-12-2025 16:36 ]
Zojuist 10.11.4 er weer afgegooid. Dadelijk weer opnieuw installeren en de hele zooi weer scannen. Probeerde een folder aan de library toe te voegen en dat werkte dus niet. Nieuwe media in die folder wordt niet opgepakt en in de log zie ik die specifieke folder ook niet langskomen.
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Vraagje ivm de arctic fuse 2
Als ik detailed kies staat het menu links en heb ik geen spotlight (ik kan ook nergens de spotlight toevoegen?)
Kies ik experienced of zoiets, dan staat het menu bovenaan en heb ik spotlight, maar ik wil spotlight + het menu links...
Hoe doe ik dat?
Als ik detailed kies staat het menu links en heb ik geen spotlight (ik kan ook nergens de spotlight toevoegen?)
Kies ik experienced of zoiets, dan staat het menu bovenaan en heb ik spotlight, maar ik wil spotlight + het menu links...
Hoe doe ik dat?
Hier lees je over het hoe en wat. Volgens mij kan je in Jellycon ook debug logging inschakelen voor meer informatie.skank schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 15:59:
Ik weet niet goed hoe ik dat log bekijk.
[ Voor 15% gewijzigd door The Zep Man op 09-12-2025 17:42 ]
Volgens mij kan dat niet. Anders op die kodi topic een verzoek plaatsen.skank schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 17:04:
Vraagje ivm de arctic fuse 2
Hoe doe ik dat?
Het kan wel met arctic horizon 2
Ik dacht het wel, had dit ergens gezien maar vind het niet terug. Ik zal het op het forum vragen.Dagarkin schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 18:27:
[...]
Volgens mij kan dat niet. Anders op die kodi topic een verzoek plaatsen.
Het kan wel met arctic horizon 2
Ohja ivm playlists en widgets.
Ik kan die smart playlists aanmaken in jellyfin, maar ook in kodi, waar doe ik het nu best?
Ben trouwens wel weg van die arctic skin, bedankt voor de goeie tip !
Als ik een film afspeel, is dat nu kodi die het doet, of jellyfin? Kodi toch he?
Ja net een test gedaan met die smartlist plugin. Ik zou dan gewoon Jellyfin gebruikenskank schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 19:56:
[...]
Ik dacht het wel, had dit ergens gezien maar vind het niet terug. Ik zal het op het forum vragen.
Ohja ivm playlists en widgets.
Ik kan die smart playlists aanmaken in jellyfin, maar ook in kodi, waar doe ik het nu best?
Ben trouwens wel weg van die arctic skin, bedankt voor de goeie tip !
Als ik een film afspeel, is dat nu kodi die het doet, of jellyfin? Kodi toch he?
:strip_exif()/f/image/bFVu8uH0ncoNJhiVkoN87IK3.jpg?f=fotoalbum_large)
Je kunt zelf dit bv toevoegen door.
Skin settings - shortcuts - customise shortcuts widgets
Dan Home en onder widgets edit categories and widgets, daar heb ik movies aangepast
Door edit en vervolgens weer edit widgets en daar nieuwe toe te voegen en dan via de addon de playlist selecteren.
Voor de rest weinig ervaring met alle mogelijkheden. Zoveel dat je kunt doen.
Ja ben er zelf ook erg tevreden over.
Jellyfin levert de data aan kodi en die speelt deze data af.
Mmm echt sneu, ben ik alles overal aan het veranderen , wil ik op het ene google home device terug proberen, krijg ik na het starten van kodi gewoon een zwart scherm.
Weinig zin om alles opnieuw te installeren.
Als ik wat google... lijk ik ook niet de enige te zijn.
Een fix zie ik niet direct, iemand hier raad?
Weinig zin om alles opnieuw te installeren.
Als ik wat google... lijk ik ook niet de enige te zijn.
Een fix zie ik niet direct, iemand hier raad?
Kodi op Android TV kan ik ook zeker niet aanraden, ik weet niet wat anderen gebruiken, maar ikzelf een Vero V een Homatics met CoreElec.
Onder Android heeft het altijd maar kortstondig goed gewerkt, mocht je er toch voor willen gaan, zou ik Jellycon aanbevelen boven Jellyfin for Kodi als addon, aangezien je anders iedere keer bij het opstarten van Kodi moet wachten tot de sync klaar is.
Ik gebruik al sinds voor het Kodi heette het op dedicated devices, zoals de RPi, Vero etc, vandaar mijn keuze voor Jellyfin for Kodi.
Onder Android heeft het altijd maar kortstondig goed gewerkt, mocht je er toch voor willen gaan, zou ik Jellycon aanbevelen boven Jellyfin for Kodi als addon, aangezien je anders iedere keer bij het opstarten van Kodi moet wachten tot de sync klaar is.
Ik gebruik al sinds voor het Kodi heette het op dedicated devices, zoals de RPi, Vero etc, vandaar mijn keuze voor Jellyfin for Kodi.
Op android tv is wel een voorwaarde, anders was ik nooit overgestapt van emby naar jelylfin.Theetjuh schreef op donderdag 11 december 2025 @ 20:16:
Kodi op Android TV kan ik ook zeker niet aanraden, ik weet niet wat anderen gebruiken, maar ikzelf een Vero V een Homatics met CoreElec.
Jellyfin zelf tov emby , oogt in mijn ogen minder mooi dan emby.
Vandaar dan de needs voor kodi.
Dus ja, zit nu wel met het probleem dat kodi om de dag zwart beeld toont zodra ik opstart op android tv op google home devices.
Qua sync gebruik ik nu toch jellyfin for kodi.
WAt betreft de actic skin 2, i dunno of iemand het hier weet, maar ik krijg weinig antwoord op kodi forum..
Kun je met die skin ook bv makkelijk een lijstje bijhouden via kodi? Ik bedoel , op de echte netflix app , kun je dingen toevoegen aan een lijstje. Bepaalde gebruikers hier willen dit in kodi ook. Ik dacht in de netflix mod skin voor kodi kan het, kan arctic skin 2 dit?
@skank
Misschien kun je eens kijken naar aeon nox silvo als skin.
Met de view opties: infowall of showcase kun je denk ik wel iets
who put a "stop payment" on my reality check
Gekeken , niet zo mn ding.DaRk PoIsOn schreef op zondag 14 december 2025 @ 05:49:
@skank
Ik heb het eigenlijk echt op die netflix skin gemunt, of de arctic fuse 2 skin, al mis ik daar de optie om een list bij te houden via de skin zelf...
Ik weet ook niet wat dat precies in, in de netflix skin, zijn dat dan favorieten?
Ohja, nog een vraagje.
Dus je zegt dat als ik een film afspeel via kodi, het eigenlijk jellyfin is die afspeelt he?
Moet ik dan home assistant (lichten) laten triggeren op de play state van een mediaspeler van jellyfin, of van kodi?
[ Voor 18% gewijzigd door skank op 14-12-2025 19:50 ]
Als je het toch via KODI gaat doen, horen deze vragen thuis in het kodi topic, maar je kunt idd je lichten laten triggeren door home assistant en de status van KODI.skank schreef op zondag 14 december 2025 @ 19:49:
[...]
Gekeken , niet zo mn ding.
Ik heb het eigenlijk echt op die netflix skin gemunt, of de arctic fuse 2 skin, al mis ik daar de optie om een list bij te houden via de skin zelf...
Ik weet ook niet wat dat precies in, in de netflix skin, zijn dat dan favorieten?
Ohja, nog een vraagje.
Dus je zegt dat als ik een film afspeel via kodi, het eigenlijk jellyfin is die afspeelt he?
Moet ik dan home assistant (lichten) laten triggeren op de play state van een mediaspeler van jellyfin, of van kodi?
Ik heb automations voor spelen/pauze en gebeld worden. Vroeger had je ook nog dat yatse je berichten/appjes op tv toonde (niet geheel privacy gericht).
Wat bedoel je precies met een list bijhouden?
who put a "stop payment" on my reality check
Hier Jellyfin als client op m'n nvidia shield. Werkt so far prima allemaal. Ook kodi geprobeerd, maar dat vind ik juist een draak van een applicatie. Instabiel, vaak vastlopers, het werkt gewoon niet chil. Jellyfin gaat aardig goed wel, nog niet echt issues mee gemaakt.
Maat van me heeft apple TV met Infuse. Dát werkt pas smooth moet ik zeggen, snel ook. Maja, weer niet beschikbaar voor Android....
Maat van me heeft apple TV met Infuse. Dát werkt pas smooth moet ik zeggen, snel ook. Maja, weer niet beschikbaar voor Android....
Professioneel Heftruck Syndroom
Kodi draait echt rete stabiel, dat is het probleem ook niet, maar inderdaad op Android is het een draak.
Maar ja dat zijn mijn ervaringen en om de zoveel jaar weer eens proberen, Kodi heeft gewoon geen ontwikkelaars die kennis van Android hebben, om daarin door te ontwikkelen.
Dus wil je het zo graag op Android beter hebben draaien, lever verbeteringen aan via hun github pagina.
De Jellyfin client op Android TV is prima genoeg voor mij, niet voor jou? Zie regel hierboven
Of je maakt zelf een skin die aan je wensen voldoet, het is maar waar je genoeg mee neemt.
Maar ja dat zijn mijn ervaringen en om de zoveel jaar weer eens proberen, Kodi heeft gewoon geen ontwikkelaars die kennis van Android hebben, om daarin door te ontwikkelen.
Dus wil je het zo graag op Android beter hebben draaien, lever verbeteringen aan via hun github pagina.
De Jellyfin client op Android TV is prima genoeg voor mij, niet voor jou? Zie regel hierboven
Of je maakt zelf een skin die aan je wensen voldoet, het is maar waar je genoeg mee neemt.
[ Voor 9% gewijzigd door Theetjuh op 15-12-2025 18:22 . Reden: typo ]
Een list bijhouden...DaRk PoIsOn schreef op maandag 15 december 2025 @ 07:49:
[...]
Als je het toch via KODI gaat doen, horen deze vragen thuis in het kodi topic, maar je kunt idd je lichten laten triggeren door home assistant en de status van KODI.
Ik heb automations voor spelen/pauze en gebeld worden. Vroeger had je ook nog dat yatse je berichten/appjes op tv toonde (niet geheel privacy gericht).
Wat bedoel je precies met een list bijhouden?
Mja ik weet niet of dit favorieten zijn of iets anders.
In de kodi skin heb je links in het menutje "list staan", dit toont alle films/cover die je hebt gemarkeerd als "list".
Zie ook native app netflix.
Hoe markeer je iets als list?
In je moviewall klik je een cover van een film aan om de info te zien, bij die info heb je dan een knop "add to list"
Dat is het, niets meer
Wat leuk dat er ook een Jellyfin topic is.
Toevallig ben ik vorige week gaan kijken naar Jellyfin. Deze draai ik nu naast Plex.
Mijn eerste indruk is goed, toch vind ik Plex er mooier uit zien. Maar dat is ook omdat je het al jaren gewend bent.
Ik ben begonnen om alles achter een reverse proxy te zetten. Jellyfin draait in docker. Net als JFA-Go en StreamyStats. Ik wilde zoveel mogelijk bij Plex + Overseerr en Tautulli komen en gebruik dus JFA-GO (om invites en gebruikers te beheren, meer een test en om mee te rommelen want ik heb maar een paar familieleden die kijken via Plex en mogelijk naar Jellyfin komen).
StreamyStats is voor de stastieken, nog niet zo lang in ontwikkelen en kan voor nu niet tippen aan Tautulli.
Ik ben verder tevreden, het is echt nog een beetje testen. Momenteel worden de hoofdstukafbeeldingen en TrickPlay afbeeldingen gegenereerd. Ik vond die blauwe iconen met hoofdstukken maar niks.
Enige waar ik tegenaanloop is dat wanneer ik extern een stream open, dat nu Jellyfin en Plex het interne ip laten zien en niet het WAN-ip van mij. Ik meende ergens te lezen dat Jellyfin dan altijd met maximale bandbreedte stream, zonder de kwaliteit te verlagen. Ik heb al wat zaken veranderd, maar helaas werkt het niet. Vermoedelijk omdat ik de reverse proxy niet op het 'hoofdnetwerk' draai maar op een virtulee aangemaakte netwerkkaart. Ik kom zo even niet op de naam. Maar goed dat is ook het enige, voor de werking verder niet echt interessant.
De komende tijd veel testen met content en instellingen.
Toevallig ben ik vorige week gaan kijken naar Jellyfin. Deze draai ik nu naast Plex.
Mijn eerste indruk is goed, toch vind ik Plex er mooier uit zien. Maar dat is ook omdat je het al jaren gewend bent.
Ik ben begonnen om alles achter een reverse proxy te zetten. Jellyfin draait in docker. Net als JFA-Go en StreamyStats. Ik wilde zoveel mogelijk bij Plex + Overseerr en Tautulli komen en gebruik dus JFA-GO (om invites en gebruikers te beheren, meer een test en om mee te rommelen want ik heb maar een paar familieleden die kijken via Plex en mogelijk naar Jellyfin komen).
StreamyStats is voor de stastieken, nog niet zo lang in ontwikkelen en kan voor nu niet tippen aan Tautulli.
Ik ben verder tevreden, het is echt nog een beetje testen. Momenteel worden de hoofdstukafbeeldingen en TrickPlay afbeeldingen gegenereerd. Ik vond die blauwe iconen met hoofdstukken maar niks.
Enige waar ik tegenaanloop is dat wanneer ik extern een stream open, dat nu Jellyfin en Plex het interne ip laten zien en niet het WAN-ip van mij. Ik meende ergens te lezen dat Jellyfin dan altijd met maximale bandbreedte stream, zonder de kwaliteit te verlagen. Ik heb al wat zaken veranderd, maar helaas werkt het niet. Vermoedelijk omdat ik de reverse proxy niet op het 'hoofdnetwerk' draai maar op een virtulee aangemaakte netwerkkaart. Ik kom zo even niet op de naam. Maar goed dat is ook het enige, voor de werking verder niet echt interessant.
De komende tijd veel testen met content en instellingen.
Pindarots,
Plex is een pak meer gepolijst en werkt ook super. Emby werkt, bij mij toch, nog altijd beter als jellyfin vnl rond metadata.
ik gebruik jellyfin voor mezelf en kinderen en ben er heel tevreden mee.
Mocht ik nu van plan zijn om mijn library te delen met vrienden of familie zou ik eerder voor plex of emby kiezen.
Ik geloof wel dat jellyfin dat gat gaat dichten de komende jaren en ik bekijk het zo dat hoe meer mensen jellyfin gebruiken hoe meer feedback naar de ontwikkelaars en communinity gaat gaan ...
Plex is een pak meer gepolijst en werkt ook super. Emby werkt, bij mij toch, nog altijd beter als jellyfin vnl rond metadata.
ik gebruik jellyfin voor mezelf en kinderen en ben er heel tevreden mee.
Mocht ik nu van plan zijn om mijn library te delen met vrienden of familie zou ik eerder voor plex of emby kiezen.
Ik geloof wel dat jellyfin dat gat gaat dichten de komende jaren en ik bekijk het zo dat hoe meer mensen jellyfin gebruiken hoe meer feedback naar de ontwikkelaars en communinity gaat gaan ...
Je kunt via docker de environment variable ‘JELLYFIN_PublishedServerUrl=https://blabla.nl’ meegeven, zie documentation.PindaRots schreef op woensdag 17 december 2025 @ 09:59:
In Jellyfin zelf bij netwerkinstellingen kun je je proxy opgeven, denk aan zowel ipv4 als 6.
Denk daar ook aan het instellen van je lokale netwerken, idem denk aan ipv4 en 6.
En zorg dat je account met admin rechten niet buiten de lokale netwerken kan inloggen, daarom hierboven goed opletten wat je instelt als lokaal … anders sluit je jezelf buiten.
[ Voor 5% gewijzigd door Theetjuh op 17-12-2025 11:19 . Reden: url naar docu ]
Dank @Theetjuh. Ik heb hier wel eens mee zitten stoeien.Theetjuh schreef op woensdag 17 december 2025 @ 11:01:
[...]
Je kunt via docker de environment variable ‘JELLYFIN_PublishedServerUrl=https://blabla.nl’ meegeven, zie documentation.
In Jellyfin zelf bij netwerkinstellingen kun je je proxy opgeven, denk aan zowel ipv4 als 6.
Denk daar ook aan het instellen van je lokale netwerken, idem denk aan ipv4 en 6.
En zorg dat je account met admin rechten niet buiten de lokale netwerken kan inloggen, daarom hierboven goed opletten wat je instelt als lokaal … anders sluit je jezelf buiten.
En bedoel je met 'JELLYFIN_PublishedServerUrl het domein waar hij op moet reageren? Bijv https:///jellyfin.domeinnaam.nl?
Deze setting kun je ook in Jellyfin onder 'netwerken' invullen onder Gepubliceerde server-url's'
Ik heb dit nu namelijk zo ingesteld.
En in de instellingen van Jellyfin ingesteld:
Lokale netwerken: 192.168.1.0/24 (waar mijn nas op draait in het netwerk)
Bekende proxy's: 172.16.0.0/12 (mijn containers zitten in 172.19.0.x t/m 172.23.0.x range)
Als ik inlog op Jellyfin met mijn telefoon dan zie je prima: 'gebruikernaam is verbonden via Samsung Galaxy S25', maar het ipadres is: 172.22.0.1
Ik vermoed dat het te maken heeft met dat de reverse proxy op 172.22.0.2 draait en Jellyfin op 172.24.04.
De nas zelf zit op 192.168.1.50
[ Voor 26% gewijzigd door PindaRots op 17-12-2025 15:00 ]
Die URL bedoel ik inderdaad, wist ff niet zeker dat die in Jellyfin zelf ook in te stellen wasPindaRots schreef op woensdag 17 december 2025 @ 14:49:
[...]
Dank @Theetjuh. Ik heb hier wel eens mee zitten stoeien.
En bedoel je met 'JELLYFIN_PublishedServerUrl het domein waar hij op moet reageren? Bijv https:///jellyfin.domeinnaam.nl?
Deze setting kun je ook in Jellyfin onder 'netwerken' invullen onder Gepubliceerde server-url's'
Ik heb dit nu namelijk zo ingesteld.
En in de instellingen van Jellyfin ingesteld:
Lokale netwerken: 192.168.1.0/24 (waar mijn nas op draait in het netwerk)
Bekende proxy's: 172.16.0.0/12 (mijn containers zitten in 172.19.0.x t/m 172.23.0.x range)
Als ik inlog op Jellyfin met mijn telefoon dan zie je prima: 'gebruikernaam is verbonden via Samsung Galaxy S25', maar het ipadres is: 172.22.0.1
Ik vermoed dat het te maken heeft met dat de reverse proxy op 172.22.0.2 draait en Jellyfin op 172.24.04.
Ik weet niet of je proxy range op kan geven, volgens mij alleen de hosts zelf, dus je kunt eens proberen het IP van je proxy op te geven.
Lees eens dit.PindaRots schreef op woensdag 17 december 2025 @ 14:49:
TL;DR: injecteer op een vertrouwde proxy een HTTP request header met verbindinggegevens van de client.
Ik heb hier al meerdere keren naar gekeken, maar krijg het niet werkend.The Zep Man schreef op donderdag 18 december 2025 @ 06:34:
[...]
Lees eens dit.
TL;DR: injecteer op een vertrouwde proxy een HTTP request header met verbindinggegevens van de client.
Ik heb dit in NGINX Proxy Manager toegevoegd onder het 'advanced' tabblad:
Ik neem aan dat alle $ variabelen niet te hoeven worden ingevuld (gewoon zo laten zoals de code is).location / {
# Proxy main Jellyfin traffic
proxy_pass $forward_scheme://$server:$port;
proxy_set_header Host $host;
proxy_set_header X-Real-IP $remote_addr;
proxy_set_header X-Forwarded-For $proxy_add_x_forwarded_for;
proxy_set_header X-Forwarded-Proto $scheme;
proxy_set_header X-Forwarded-Protocol $scheme;
proxy_set_header X-Forwarded-Host $http_host;
# Disable buffering when the nginx proxy gets very resource heavy upon streaming
proxy_buffering off;
}
location = /web/ {
# Proxy main Jellyfin traffic
proxy_pass $forward_scheme://$server:$port/web/index.html;
}
location /socket {
# Proxy Jellyfin Websockets traffic
proxy_pass $forward_scheme://$server:$port;
proxy_http_version 1.1;
proxy_set_header Upgrade $http_upgrade;
proxy_set_header Connection "upgrade";
}
Als ik kijk in Portainer dan zie ik de volgende IP:
NGINX Proxy Manager: 172.22.0.2 / Gateway: 172.22.0.1
Jellyfin: 172.23.0.4 / Gateway: 172.23.0.1
Als ik bij 'known proxies' 172.22.0.2 invul, bij 'LAN networks' 192.168.1.50 en ik log extern in bij Jellyfin dan is mijn ip 172.23.0.1 wat de gateway van Jellyfin is.
Wat moet ik anders doen?
voorbeeldje voor hoe ik het werkend heb:
client -> private-dns -> server -> NXING container -> jellyfin container. (ip en domein wel even aanpassen natuurlijk.)
client -> private-dns -> server -> NXING container -> jellyfin container. (ip en domein wel even aanpassen natuurlijk.)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
| ##
# Jellyfin
##
server {
listen 80;
listen [::]:80;
server_name jellyfin.example.nl;
# Fix: proper https redirect (double slash)
return 301 https://jellyfin.example.nl$request_uri;
}
server {
listen 443 ssl;
listen [::]:443 ssl;
http2 on;
server_name jellyfin.example.nl;
client_max_body_size 20M;
ssl_certificate /etc/nginx/certs/cert.pem;
ssl_certificate_key /etc/nginx/certs/privkey.pem;
# Modernize a bit (TLSv1.3 + your existing ciphers)
ssl_protocols TLSv1.2 TLSv1.3;
ssl_ciphers "EECDH+AESGCM:EDH+AESGCM:AES256+EECDH:AES256+EDH:!aNULL:!eNULL:!EXPORT:!DES:!MD5:!PSK:!RC4";
ssl_prefer_server_ciphers on;
ssl_session_cache shared:SSL:10m;
ssl_stapling on;
ssl_stapling_verify on;
# Security headers
add_header X-Frame-Options "SAMEORIGIN" always;
add_header X-XSS-Protection "1; mode=block" always;
add_header X-Content-Type-Options "nosniff" always;
# HSTS (enable includeSubDomains/preload only if the whole domain is HTTPS)
add_header Strict-Transport-Security "max-age=31536000" always;
# Your existing CSP (be aware it can affect some apps/extensions)
add_header Content-Security-Policy "default-src https: data: blob: http://image.tmdb.org; style-src 'self' 'unsafe-inline'; script-src 'self' 'unsafe-inline' https://www.gstatic.com/cv/js/sender/v1/cast_sender.js https://www.gstatic.com/eureka/clank/108/cast_sender.js https://www.gstatic.com/eureka/clank/107/cast_sender.js https://www.gstatic.com/eureka/clank/cast_sender.js https://www.gstatic.com/eureka/clank/131/cast_sender.js https://www.youtube.com blob:; worker-src 'self' blob:; connect-src 'self'; object-src 'none'; frame-ancestors 'self'" always;
# Helpful timeouts for streaming
proxy_read_timeout 3600s;
proxy_send_timeout 3600s;
proxy_connect_timeout 75s;
# Redirect root to the web UI (HTTPS)
location = / {
return 302 https://$host/web/;
}
# Main app/API traffic
location / {
proxy_pass http://192.168.10.15:8096;
proxy_http_version 1.1;
proxy_set_header X-Forwarded-Host $host;
# Since Nginx terminates TLS, inform upstream original scheme was HTTPS
proxy_set_header X-Forwarded-Proto https;
proxy_set_header X-Forwarded-Protocol https;
proxy_buffering off;
}
# Pretty URL for the web client
location = /web/ {
proxy_pass http://192.168.10.15:8096/web/index.html;
proxy_http_version 1.1;
}
# WebSockets
location /socket {
proxy_pass http://192.168.10.15:8096;
proxy_http_version 1.1;
proxy_set_header Upgrade $http_upgrade;
proxy_set_header Connection "upgrade"; # Simpler pattern; ok for this location
proxy_read_timeout 3600s;
}
} |
Ik heb zoiets in NPM niet eens ingesteld, alleen het volgende in advanced:PindaRots schreef op donderdag 18 december 2025 @ 11:26:
[...]
Ik heb hier al meerdere keren naar gekeken, maar krijg het niet werkend.
Ik heb dit in NGINX Proxy Manager toegevoegd onder het 'advanced' tabblad:
[...]
Ik neem aan dat alle $ variabelen niet te hoeven worden ingevuld (gewoon zo laten zoals de code is).
Als ik kijk in Portainer dan zie ik de volgende IP:
NGINX Proxy Manager: 172.22.0.2 / Gateway: 172.22.0.1
Jellyfin: 172.23.0.4 / Gateway: 172.23.0.1
Als ik bij 'known proxies' 172.22.0.2 invul, bij 'LAN networks' 192.168.1.50 en ik log extern in bij Jellyfin dan is mijn ip 172.23.0.1 wat de gateway van Jellyfin is.
Wat moet ik anders doen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| more_set_headers "X-XSS-Protection: 1; mode=block"; more_set_headers "X-Content-Type-Options: nosniff"; more_set_headers "X-Robots-Tag: noindex, nofollow"; more_set_headers "Referrer-Policy: no-referrer-when-downgrade"; more_set_headers "Content-Security-Policy: default-src 'self'; script-src 'self' 'unsafe-inline'; style-src 'self' 'unsafe-inline'; img-src 'self' data:; frame-ancestors 'self';"; more_set_headers "Permissions-Policy: interest-cohort=()"; more_set_headers "Strict-Transport-Security: max-age=31536000; includeSubDomains"; more_set_headers "X-Frame-Options: sameorigin"; more_set_headers "X-Permitted-Cross-Domain-Policies: none"; more_set_headers "Expect-CT: enforce; max-age=604800"; more_set_headers "Cross-Origin-Embedder-Policy: require-corp"; more_set_headers "Cross-Origin-Opener-Policy: same-origin"; more_set_headers "Cross-Origin-Resource-Policy: same-origin"; more_clear_headers "Server"; more_clear_headers "X-Powered-By"; # Disable buffering when the nginx proxy gets very resource heavy upon streaming proxy_buffering off; |
Afgezien van de laatste ... zou je alles gewoon weg moeten kunnen laten.
En ik zie gewoon m'n client ip in het dashboard van Jellyfin als ik via de proxy connect.
Dankjewel. Ik heb dit in advanced gezet in NGINX Proxy Manager. IP-adressen en domeinen aangepast, maar ik krijg: ERR_SSL_UNRECOGNIZED_NAME_ALERTvormulier schreef op donderdag 18 december 2025 @ 12:18:
voorbeeldje voor hoe ik het werkend heb:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98## # Jellyfin ## server { listen 80; listen [::]:80; server_name jellyfin.example.nl; # Fix: proper https redirect (double slash) return 301 https://jellyfin.example.nl$request_uri; } server { listen 443 ssl; listen [::]:443 ssl; http2 on; server_name jellyfin.example.nl; client_max_body_size 20M; ssl_certificate /etc/nginx/certs/cert.pem; ssl_certificate_key /etc/nginx/certs/privkey.pem; # Modernize a bit (TLSv1.3 + your existing ciphers) ssl_protocols TLSv1.2 TLSv1.3; ssl_ciphers "EECDH+AESGCM:EDH+AESGCM:AES256+EECDH:AES256+EDH:!aNULL:!eNULL:!EXPORT:!DES:!MD5:!PSK:!RC4"; ssl_prefer_server_ciphers on; ssl_session_cache shared:SSL:10m; ssl_stapling on; ssl_stapling_verify on; # Security headers add_header X-Frame-Options "SAMEORIGIN" always; add_header X-XSS-Protection "1; mode=block" always; add_header X-Content-Type-Options "nosniff" always; # HSTS (enable includeSubDomains/preload only if the whole domain is HTTPS) add_header Strict-Transport-Security "max-age=31536000" always; # Your existing CSP (be aware it can affect some apps/extensions) add_header Content-Security-Policy "default-src https: data: blob: http://image.tmdb.org; style-src 'self' 'unsafe-inline'; script-src 'self' 'unsafe-inline' https://www.gstatic.com/cv/js/sender/v1/cast_sender.js https://www.gstatic.com/eureka/clank/108/cast_sender.js https://www.gstatic.com/eureka/clank/107/cast_sender.js https://www.gstatic.com/eureka/clank/cast_sender.js https://www.gstatic.com/eureka/clank/131/cast_sender.js https://www.youtube.com blob:; worker-src 'self' blob:; connect-src 'self'; object-src 'none'; frame-ancestors 'self'" always; # Helpful timeouts for streaming proxy_read_timeout 3600s; proxy_send_timeout 3600s; proxy_connect_timeout 75s; # Redirect root to the web UI (HTTPS) location = / { return 302 https://$host/web/; } # Main app/API traffic location / { proxy_pass http://192.168.10.15:8096; proxy_http_version 1.1; proxy_set_header Host $host; proxy_set_header X-Real-IP $remote_addr; proxy_set_header X-Forwarded-For $proxy_add_x_forwarded_for; proxy_set_header X-Forwarded-Host $host; # Since Nginx terminates TLS, inform upstream original scheme was HTTPS proxy_set_header X-Forwarded-Proto https; proxy_set_header X-Forwarded-Protocol https; proxy_buffering off; } # Pretty URL for the web client location = /web/ { proxy_pass http://192.168.10.15:8096/web/index.html; proxy_http_version 1.1; proxy_set_header Host $host; proxy_set_header X-Real-IP $remote_addr; proxy_set_header X-Forwarded-For $proxy_add_x_forwarded_for; proxy_set_header X-Forwarded-Host $host; proxy_set_header X-Forwarded-Proto https; proxy_set_header X-Forwarded-Protocol https; } # WebSockets location /socket { proxy_pass http://192.168.10.15:8096; proxy_http_version 1.1; proxy_set_header Upgrade $http_upgrade; proxy_set_header Connection "upgrade"; # Simpler pattern; ok for this location proxy_set_header Host $host; proxy_set_header X-Real-IP $remote_addr; proxy_set_header X-Forwarded-For $proxy_add_x_forwarded_for; proxy_set_header X-Forwarded-Host $host; proxy_set_header X-Forwarded-Proto https; proxy_set_header X-Forwarded-Protocol https; proxy_read_timeout 3600s; } }
Is het ip-adres van jouw nas of van de proxy? Ik vermoed dat de NGINX container de geavanceerde variant is van de Proxy Manager die ik gebruikt.
NPM is een grafische schil om NGINX heen, de configs zijn in de GUI niet te vergelijken iig
Als ik dit toevoeg werkt Jellyfin weer via mijn de externe url, maar log ik in met ip-adres 172.23.0.1.Theetjuh schreef op donderdag 18 december 2025 @ 13:54:
Ik heb zoiets in NPM niet eens ingesteld, alleen het volgende in advanced:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 more_set_headers "X-XSS-Protection: 1; mode=block"; more_set_headers "X-Content-Type-Options: nosniff"; more_set_headers "X-Robots-Tag: noindex, nofollow"; more_set_headers "Referrer-Policy: no-referrer-when-downgrade"; more_set_headers "Content-Security-Policy: default-src 'self'; script-src 'self' 'unsafe-inline'; style-src 'self' 'unsafe-inline'; img-src 'self' data:; frame-ancestors 'self';"; more_set_headers "Permissions-Policy: interest-cohort=()"; more_set_headers "Strict-Transport-Security: max-age=31536000; includeSubDomains"; more_set_headers "X-Frame-Options: sameorigin"; more_set_headers "X-Permitted-Cross-Domain-Policies: none"; more_set_headers "Expect-CT: enforce; max-age=604800"; more_set_headers "Cross-Origin-Embedder-Policy: require-corp"; more_set_headers "Cross-Origin-Opener-Policy: same-origin"; more_set_headers "Cross-Origin-Resource-Policy: same-origin"; more_clear_headers "Server"; more_clear_headers "X-Powered-By"; # Disable buffering when the nginx proxy gets very resource heavy upon streaming proxy_buffering off;
Afgezien van de laatste ... zou je alles gewoon weg moeten kunnen laten.
En ik zie gewoon m'n client ip in het dashboard van Jellyfin als ik via de proxy connect.
Kan het iets te maken hebben met de netwerkinstellingen van de docker containers?
Kan heel goed ja, ik maak gebruik van een LXC in Proxmox, maak je gebruik van macvlan, host of wat anders?
Ik maak gebruik van portainer. Die maakt voor elke stack een apart netwerk aan. De **arr stack draait in 172.19.0.x range. NGM (NGINX proxy manager) stack draait in 172.23.0.xTheetjuh schreef op donderdag 18 december 2025 @ 14:14:
Kan heel goed ja, ik maak gebruik van een LXC in Proxmox, maak je gebruik van macvlan, host of wat anders?
ip is van mijn server, ik gebruik vanilla nginx zonder GUI.PindaRots schreef op donderdag 18 december 2025 @ 14:10:
[...]
Is het ip-adres van jouw nas of van de proxy? Ik vermoed dat de NGINX container de geavanceerde variant is van de Proxy Manager die ik gebruikt.
Ik denk omdat je alles bridged dat het probleem is, als je gebruik maakt van macvlan zul je hier denk ik geen last van hebben.PindaRots schreef op donderdag 18 december 2025 @ 14:30:
[...]
Ik maak gebruik van portainer. Die maakt voor elke stack een apart netwerk aan. De **arr stack draait in 172.19.0.x range. NGM (NGINX proxy manager) stack draait in 172.23.0.x
[Afbeelding]
Met ieder ander product zul je denk ik hetzelfde hebben, bijvoorbeeld pihole zal ook de gateway als source ip hebben ipv de daadwerkelijke client in dat vlan.
Hierdoor zal het ip wat je aan NPM geeft al 172.22.0.1 zijn, nog voor deze bij Jellyfin uitkomt.
mijn jellyfin is ook bridged, maar ik heb even door mijn settings gebladerd. als je:Theetjuh schreef op donderdag 18 december 2025 @ 15:33:
[...]
Ik denk omdat je alles bridged dat het probleem is, als je gebruik maakt van macvlan zul je hier denk ik geen last van hebben.
Met ieder ander product zul je denk ik hetzelfde hebben, bijvoorbeeld pihole zal ook de gateway als source ip hebben ipv de daadwerkelijke client in dat vlan.
Hierdoor zal het ip wat je aan NPM geeft al 172.22.0.1 zijn, nog voor deze bij Jellyfin uitkomt.
code:
1
2
3
4
| <KnownProxies>
<string>172.22.0.0/16</string>
<string>192.168.10.0/24</string>
</KnownProxies> |
172.22.0.0/16 -> je docker netwerk
192.168.10.0/24 -> je eigen netwerk waarvan je inlogged
In je network.xml zet dan zal het moeten werken dat je echte ip zichtbaar is + nginx config.
Dank beide, daar ga ik even verder induiken. Ik had NGINX Proxy Manager en Jellyfin beide al in het NGM netwerk gezet maar dat haalde ook niets uit. En inderdaad heb ik dit ook bij Plex dat ik geen wan-ip meer zie. Plex draai ik overigens als native Synology app, niet in Docker.
Waar vind ik de network.xml?
Waar vind ik de network.xml?
[ Voor 26% gewijzigd door PindaRots op 18-12-2025 16:50 ]
Ik heb de network.xml aangepast in volume1\docker\jellfyfin\config
In tabblad 'advanced' heb in NGINX Proxy Manager heb ik staan:
Na herstart van de containers en opnieuw openen van Jellyfin zie ik bij het aanmelden ip 172.23.0.1 staan. Dat is nog niet goed.
Ik waardeer jullie meedenken!
In tabblad 'advanced' heb in NGINX Proxy Manager heb ik staan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| more_set_headers "X-XSS-Protection: 1; mode=block"; more_set_headers "X-Content-Type-Options: nosniff"; more_set_headers "X-Robots-Tag: noindex, nofollow"; more_set_headers "Referrer-Policy: no-referrer-when-downgrade"; more_set_headers "Content-Security-Policy: default-src 'self'; script-src 'self' 'unsafe-inline'; style-src 'self' 'unsafe-inline'; img-src 'self' data:; frame-ancestors 'self';"; more_set_headers "Permissions-Policy: interest-cohort=()"; more_set_headers "Strict-Transport-Security: max-age=31536000; includeSubDomains"; more_set_headers "X-Frame-Options: sameorigin"; more_set_headers "X-Permitted-Cross-Domain-Policies: none"; more_set_headers "Expect-CT: enforce; max-age=604800"; more_set_headers "Cross-Origin-Embedder-Policy: require-corp"; more_set_headers "Cross-Origin-Opener-Policy: same-origin"; more_set_headers "Cross-Origin-Resource-Policy: same-origin"; more_clear_headers "Server"; more_clear_headers "X-Powered-By"; # Disable buffering when the nginx proxy gets very resource heavy upon streaming proxy_buffering off; |
Na herstart van de containers en opnieuw openen van Jellyfin zie ik bij het aanmelden ip 172.23.0.1 staan. Dat is nog niet goed.
Ik waardeer jullie meedenken!
Heb zelf geen npm, maar als ik het een en ander aan copilot vraag krijg ik dit:
https://imgur.com/TFefM4z
Allicht helpt het.
dus neem het voor wat het is. maar dit komt uit de vraag of hij mijn nginx config wil overzetten naar npm en dan kijkend specifiek naar het IP probleem. Dat even gegoogled kwam ik deze tegen:Advanced Tab → Add Forwarded Headers
Paste these lines in the Advanced section of your Jellyfin proxy host:
code:
1 2 3 4 5 proxy_set_header X-Real-IP $remote_addr; proxy_set_header X-Forwarded-For $proxy_add_x_forwarded_for; proxy_set_header X-Forwarded-Host $host; proxy_set_header X-Forwarded-Proto https; proxy_set_header X-Forwarded-Protocol https;
https://imgur.com/TFefM4z
Allicht helpt het.
@vormulier ik heb het aangepast, maar helaas na een herstart van de containers blijf ik telkens aanmelden bij Jellyfin met 172.23.0.1.
Ik vermoed dat het toch iets in de bridge netwerken zit. Maar geen idee hoe dit aan te passen is.
Ik vermoed dat het toch iets in de bridge netwerken zit. Maar geen idee hoe dit aan te passen is.
Gewoon migreren naar een echte Nginx container
je docker compose files her structureren en zelf je docker netwerken beheren.
Daarboven op kan je een Dockge draaien.
je docker compose files her structureren en zelf je docker netwerken beheren.
Daarboven op kan je een Dockge draaien.
@PindaRots Als je intresse hebt om allicht het een en ander overnieuw op te zetten, heb ik nog een persoonlijke repo die ik online kan zetten.. dan kan je met ansible op debian13 het een en ander in regelen.
Je kan dan de volgende containers installeren:
Tis allemaal wel universeel op het moment, maar garantie tot de stoep op het moment aangezien het meer voor me eigen doeleinden gemaakt word. Dit zou je IP moeten laten zien in je logs.
Je kan dan de volgende containers installeren:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| ---
- hosts: all
any_errors_fatal: false
gather_facts: true
roles:
# Base system configuration - must run first
- { role: base, tags: ['all', 'base'] }
# Docker installation - required for all containers
- { role: docker, tags: ['all', 'docker'] }
# Core infrastructure services
- { role: adguard, tags: ['all', 'dns', 'adguard'], when: enable_adguard | default(true) }
- { role: nginx-proxy-manager, tags: ['all', 'proxy', 'nginx'], when: enable_nginx_proxy_manager | default(true) }
# IoT and smart home infrastructure (host network for discovery)
- { role: mosquitto, tags: ['all', 'mqtt', 'mosquitto', 'iot'], when: enable_mosquitto | default(false) }
- { role: zigbee2mqtt, tags: ['all', 'zigbee', 'z2m', 'iot'], when: enable_zigbee2mqtt | default(false) }
- { role: esphome, tags: ['all', 'esphome', 'iot'], when: enable_esphome | default(false) }
- { role: homeassistant, tags: ['all', 'homeassistant', 'ha', 'iot'], when: enable_homeassistant | default(false) }
# VPN services
- { role: wireguard, tags: ['all', 'vpn', 'wireguard'], when: enable_wireguard | default(false) }
- { role: tailscale, tags: ['all', 'vpn', 'tailscale'], when: enable_tailscale | default(false) }
# Optional services (enable via inventory variables)
- { role: portainer, tags: ['all', 'portainer'], when: enable_portainer | default(false) }
- { role: jellyfin, tags: ['all', 'jellyfin', 'media'], when: enable_jellyfin | default(false) }
- { role: nextcloud, tags: ['all', 'nextcloud', 'files'], when: enable_nextcloud | default(false) }
- { role: vaultwarden, tags: ['all', 'vaultwarden', 'passwords'], when: enable_vaultwarden | default(false) }
- { role: immich, tags: ['all', 'immich', 'photos'], when: enable_immich | default(false) }
- { role: onlyoffice, tags: ['all', 'onlyoffice', 'office', 'collaboration'], when: enable_onlyoffice | default(false) }
- { role: collabora, tags: ['all', 'collabora', 'office', 'collaboration'], when: enable_collabora | default(false) }
- { role: excalidraw, tags: ['all', 'excalidraw', 'whiteboard', 'collaboration'], when: enable_excalidraw | default(false) }
- { role: penpot, tags: ['all', 'penpot', 'design', 'collaboration'], when: enable_penpot | default(false) } |
Tis allemaal wel universeel op het moment, maar garantie tot de stoep op het moment aangezien het meer voor me eigen doeleinden gemaakt word. Dit zou je IP moeten laten zien in je logs.
Ik kwam deze lijst met bugs tegen welke nog in versie 10.11 zitten, toen ik merkte dat ik een film al had gezien met een betere versie verving.
Mogelijk iets voor #1 ?
Mogelijk iets voor #1 ?
Heb hier inmiddels een tijdje de complete *arr stack draaien achter NPMPlus met Crowdsec.
Ben nog steeds druk bezig met het archiveren van DVD's en BluRays en die te transcoden naar standaard 1080p/Web format.
Persoonlijk heel erg fan van Jellyfin en hoe makkelijk alles integreert + de integratie met Jellyseerr om content aan te vragen.
Ben nog steeds druk bezig met het archiveren van DVD's en BluRays en die te transcoden naar standaard 1080p/Web format.
Persoonlijk heel erg fan van Jellyfin en hoe makkelijk alles integreert + de integratie met Jellyseerr om content aan te vragen.
Ik heb uiteindelijk het probleem kunnen oplossen door over te stappen op Synology Reverse Proxy (wat onderwater ook NGINX is). Ik zie nu de externe IP's. Verder is het enigszins beperkt, maar voor nu prima.
Ik zag dat er inmiddels ook een een paar flinke updates van Streamystats zijn doorgevoerd. Deze schijnt meer info te geven dat Jellystats. Toen ik Streamystats tegenkwam was ik toch bezig met het opzetten van een Jellfyfin installatie en dacht ik: dat ga ik eens proberen.
@Vallaquenta ik heb Overseerr (Plex) en Jellyseerr (Jellyfin) draaien. In de toekomst zal het waarschijnlijk samen gaan. Maar inderdaad het zit er goed en handig in elkaar.
Ik zag dat er inmiddels ook een een paar flinke updates van Streamystats zijn doorgevoerd. Deze schijnt meer info te geven dat Jellystats. Toen ik Streamystats tegenkwam was ik toch bezig met het opzetten van een Jellfyfin installatie en dacht ik: dat ga ik eens proberen.
@Vallaquenta ik heb Overseerr (Plex) en Jellyseerr (Jellyfin) draaien. In de toekomst zal het waarschijnlijk samen gaan. Maar inderdaad het zit er goed en handig in elkaar.
[ Voor 52% gewijzigd door PindaRots op 29-12-2025 16:39 ]
Ik zou wel ff zorgen dat je jouw nginx installatie verder dicht gooit. Bijv. met crowdsec of openappsec.PindaRots schreef op maandag 29 december 2025 @ 16:35:
Ik heb uiteindelijk het probleem kunnen oplossen door over te stappen op Synology Reverse Proxy (wat onderwater ook NGINX is). Ik zie nu de externe IP's. Verder is het enigszins beperkt, maar voor nu prima.
Persoonlijk heb ik NPMPlus hier aan het draaien (niet NodePackageManager, maar Nginx ProxyManager Plus). Dan kun je crowdsec makkelijk aanzetten, zit standaard de optie in om modsecurity + coreruleset per proxy aan te zetten en hij vernieuwt ook automatisch TLS certificaten.
Eventueel kun je natuurlijk ook nginx draaien met iptables en geo blocking, maar dat is allemaal iets meer handmatig werk.
[ Voor 6% gewijzigd door Vallaquenta op 29-12-2025 17:16 ]
Wat doet die jellyseer en streamystats?PindaRots schreef op maandag 29 december 2025 @ 16:35:
Streamystats is wanneer je je server toegankelijk zou maken voor anderen , en je wil zien wie wat afspeelt ofzo?
Jellyseerrskank schreef op maandag 29 december 2025 @ 19:29:
[...]
Wat doet die jellyseer en streamystats?
Streamystats is wanneer je je server toegankelijk zou maken voor anderen , en je wil zien wie wat afspeelt ofzo?
Streamystats
Streamystats is meer gedetailleerde info als je meerdere mensen toegang geeft tot je jellyfin. Jellyseerr is een tool om series etc te ontdekken, aan te vragen, etc.
Streamystats is duidelijk.
Jellyseer niet.. dat het integreert met sonarr, radarr en jellyfin zover ben ik al.
Je zegt om series en films te ontdekken en aan te vragen?
Hoe zie ik dit dan?
Je ziet in de jellyfin backend toekomstige nieuwe films ofzo? en als je dan klikt kun je deze toevoegen aan radarr of??
Jellyseer niet.. dat het integreert met sonarr, radarr en jellyfin zover ben ik al.
Je zegt om series en films te ontdekken en aan te vragen?
Hoe zie ik dit dan?
Je ziet in de jellyfin backend toekomstige nieuwe films ofzo? en als je dan klikt kun je deze toevoegen aan radarr of??