WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-06 14:09

The Zep Man

🏴‍☠️

RobertMe schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:05:
Not sure hoe ik deze heb kunnen missen. Ook nog gezocht op crowded sourced / db / ....
Deze ontwikkelingen zijn nog jong. Die plugins zijn enkele weken oud (van wat ik zie m.b.t. de eerste release). Dit kwam toevallig langs toen ik eens de lijsten van plugins doornam. Het is niet zo verbazingwekkend dat het lastig te vinden is.

Dit heeft wel potentie om groot en geweldig te worden. :)

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 13-05-2026 09:10 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:51
The Zep Man schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:02:
[...]

Van de makers van Intro Skipper. Installeert via dezelfde repository als Intro Skipper. Installeer ook Segment Editor om zelf segmenten aan te dragen.
Even snel naar gekeken (geïnstalleerd en code gelezen). Maar...
  • Alle code is door Copilot geschreven? :'(
  • Er is geen enkele vorm van matching. Of nouja, puur op basis van IMDb / TVDB / ... id. Terwijl uiteraard er verschillende video's met afwijkende timings in omloop kunnen zijn.
  • Code van server kant is nergens te vinden
  • Geen website / geen mogelijkheid om te achterhalen wat er in de publieke DB staat (dus ook geen mogelijkheid om te testen. In ieder geval is na een run de SQLite DB die die aanmaakt nog "leeg", staat alleen in de metadata tabel dat de laatste run oo moment X was)
Ik heb hem dus weer verwijdert. Maar zal hem wel in gedachte houden.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

RobertMe schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:58:
Even snel naar gekeken (geïnstalleerd en code gelezen). Maar...
Geen idee. Zag het in de lijst staan. Zoals genoemd is dit nog jong. Vibecoding maakt het niet aantrekkelijker. ;)

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Wat Android TV clients getest. Status:

• Jellyfin for Android TV. Werkt. Helaas geen Seerr integratie.
• Fladder. Onvolwassen in functionaliteit. Heeft werkende Seerr integratie. Mist refresh rate switching.
• Moonfin. Onvolwassen in stabiliteit. Heeft werkende Seerr integratie, maar vereist daarvoor aanpassingen aan de server waar ik geen fan van ben. Problemen met afspelen van geluid (gewoon stereo zonder passthrough) waar geen enkele andere client dit heeft. Ook bugs m.b.t. de bediening.
• Wholphin. Werkt. Heeft werkende Seerr integratie. Stabiel en ben nog geen bugs tegengekomen.
• Kodi. Werkt. Een nadeel van Jellyfin for Kodi is dat de synchronisatie tussen de bibliotheken van Jellyfin en Kodi's lokale bibliotheken erg lang kan duren, zeker als Kodi een tijdje niet gebruikt is. JellyCon maakt Jellyfin als losse streaming addon beschikbaar zodat dit probleem zich niet voordoet, maar dat integreert wat minder lekker. Speelt af zonder problemen. KodiSeerr maakt Seerr beschikbaar binnen Kodi.

Wat subjectiever: de GUI's van Wholphin en Jellyfin for Android TV's zijn het comfortabelst. Fladder en Moonfin komen wat "schreeuwerig" of chaotisch over. Voor Kodi is het qua interface zo gelikt als dat je van Kodi maakt. Gezien ik daar niet graag mijn tijd aan besteed is het dus bij mij met de standaard Estuary theme wat saai, maar functioneel. :+

• RobertMe
The Zep Man schreef op zondag 17 mei 2026 @ 14:16:
Wholphin. Werkt. Heeft werkende Seerr integratie. Stabiel en ben nog geen bugs tegengekomen.
In mijn geval: crasht met HDR10+ video. Server doet transcoding (te zien aan starten ffmpeg etc), maar na een paar seconden crasht de app, nog steeds op zwart beeld (die paar seconden kan heel goed de duur zijn voordat Jellyfin reageert met het eerste stukje transcode. Want de iGPU van mijn N5105 CPU kan geen real time 4K transcoding doen. De Jellyfin app speelt wel maar valt elke X seconden even stil).

Maar... ik heb nu een patch die een "Direct play HDR10+" setting toevoegt bij de advanced settings. Moet alleen nog een dezer dagen een PR aanmaken daarvoor. (Setting en code zijn gelijk aan de huidige "Direct play Dolby Vision profile ???", 7 meen ik. Die ook al initieel was toegevoegd voor de Shield, 2019).

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-06 07:46
The Zep Man schreef op zondag 17 mei 2026 @ 14:16:
Wat Android TV clients getest. Status:

• Jellyfin for Android TV. Werkt. Helaas geen Seerr integratie.
• Fladder. Onvolwassen in functionaliteit. Heeft werkende Seerr integratie. Mist refresh rate switching.
• Moonfin. Onvolwassen in stabiliteit. Heeft werkende Seerr integratie, maar vereist daarvoor aanpassingen aan de server waar ik geen fan van ben. Problemen met afspelen van geluid (gewoon stereo zonder passthrough) waar geen enkele andere client dit heeft. Ook bugs m.b.t. de bediening.
• Wholphin. Werkt. Heeft werkende Seerr integratie. Stabiel en ben nog geen bugs tegengekomen.
• Kodi. Werkt. Een nadeel van Jellyfin for Kodi is dat de synchronisatie tussen de bibliotheken van Jellyfin en Kodi's lokale bibliotheken erg lang kan duren, zeker als Kodi een tijdje niet gebruikt is. JellyCon maakt Jellyfin als losse streaming addon beschikbaar zodat dit probleem zich niet voordoet, maar dat integreert wat minder lekker. Speelt af zonder problemen. KodiSeerr maakt Seerr beschikbaar binnen Kodi.

Wat subjectiever: de GUI's van Wholphin en Jellyfin for Android TV's zijn het comfortabelst. Fladder en Moonfin komen wat "schreeuwerig" of chaotisch over. Voor Kodi is het qua interface zo gelikt als dat je van Kodi maakt. Gezien ik daar niet graag mijn tijd aan besteed is het dus bij mij met de standaard Estuary theme wat saai, maar functioneel. :+
Sorry maar je reactie ivm moonfin is totaal geen waar.

Ik speel perfect audio met passthrough af, op welke versie zit je?

• skank
RobertMe schreef op zondag 17 mei 2026 @ 17:23:
[...]

In mijn geval: crasht met HDR10+ video. Server doet transcoding (te zien aan starten ffmpeg etc), maar na een paar seconden crasht de app, nog steeds op zwart beeld (die paar seconden kan heel goed de duur zijn voordat Jellyfin reageert met het eerste stukje transcode. Want de iGPU van mijn N5105 CPU kan geen real time 4K transcoding doen. De Jellyfin app speelt wel maar valt elke X seconden even stil).

Maar... ik heb nu een patch die een "Direct play HDR10+" setting toevoegt bij de advanced settings. Moet alleen nog een dezer dagen een PR aanmaken daarvoor. (Setting en code zijn gelijk aan de huidige "Direct play Dolby Vision profile ???", 7 meen ik. Die ook al initieel was toegevoegd voor de Shield, 2019).
Dus hdr10+ crasht ook op wolphin? op moonfin ook, jouw patch werkt? Kun je dit anders doorgeven aan de maker van moonfin aub?

• RobertMe
skank schreef op zondag 17 mei 2026 @ 21:24:
[...]

Dus hdr10+ crasht ook op wolphin? op moonfin ook, jouw patch werkt? Kun je dit anders doorgeven aan de maker van moonfin aub?
HDR10+ op een non-HDR10+ apparaat werkt met de Jellyfin TV app (of nouja..., gezien die transcode en de server dat niet aan kan totaal onkijkbaar, maar er is beeld). Wholphin crasht for whatever reason.
Als Moonfin crasht zal dat dus (ook) een Moonfin issue zijn (net zoals het een Wholphin issue is). Immers bewijst de Jellyfin TV app dat het wel kan werken. En gezien @The Zep Man geen klachten heeft met Wholphin, en die crash bij mij nogal obvious is (alle recente content die ik heb is HDR10+), en er geen crash issues zijn bij Wholphin lijkt het mij dat ik tegen een zeer specifiek issue aan loop (bv door de server die veel te langzaam is). Waarbij Moonfin dus vast ook tegen een ander issue aanloopt.

En mijn fix is gewoon direct play doen, in de vorm van niet naar de server communiceren dat het apparaat niet HDR10+ geschikt is (of naar de server communiceren dat die HDR10+ geschikt is) waardoor de server dus de stream rechtstreeks aanlevert zonder transcoding.

Edit:
En v.w.b. doorgeven aan de Moonfin dev. Tsja, ik heb 1x gevraagd of HDR werkte. Zijn antwoord was een overtuigende ja, ondanks mijn beargumentering waarom ik dacht dat het niet zou werken (geen enkele mpv gebaseerde speler die HDR doet op Android, onafhankelijk van welk HDR formaat het is). Vervolgens bleek het niet te werken. Dan ben ik er ook wel een beetje klaar mee.
Plus eens met @The Zep Man. De app is... raar / druk / .... Vind het gewoon niet fijn werken. Dus voor mij ks er geen reden om aan de app bij te dragen want ik ga hem toch niet gebruiken. Maar feel free om de informatie uit mijn post zelf door te geven. Maar ik verwacht dat het Wholphin issue compleet los staat van het Moonfin issue dat jij aanhaalt.

[ Voor 23% gewijzigd door RobertMe op 17-05-2026 21:43 ]

• skank
RobertMe schreef op zondag 17 mei 2026 @ 21:40:
[...]

HDR10+ op een non-HDR10+ apparaat werkt met de Jellyfin TV app (of nouja..., gezien die transcode en de server dat niet aan kan totaal onkijkbaar, maar er is beeld). Wholphin crasht for whatever reason.
Als Moonfin crasht zal dat dus (ook) een Moonfin issue zijn (net zoals het een Wholphin issue is). Immers bewijst de Jellyfin TV app dat het wel kan werken. En gezien @The Zep Man geen klachten heeft met Wholphin, en die crash bij mij nogal obvious is (alle recente content die ik heb is HDR10+), en er geen crash issues zijn bij Wholphin lijkt het mij dat ik tegen een zeer specifiek issue aan loop (bv door de server die veel te langzaam is). Waarbij Moonfin dus vast ook tegen een ander issue aanloopt.

En mijn fix is gewoon direct play doen, in de vorm van niet naar de server communiceren dat het apparaat niet HDR10+ geschikt is (of naar de server communiceren dat die HDR10+ geschikt is) waardoor de server dus de stream rechtstreeks aanlevert zonder transcoding.

Edit:
En v.w.b. doorgeven aan de Moonfin dev. Tsja, ik heb 1x gevraagd of HDR werkte. Zijn antwoord was een overtuigende ja, ondanks mijn beargumentering waarom ik dacht dat het niet zou werken (geen enkele mpv gebaseerde speler die HDR doet op Android, onafhankelijk van welk HDR formaat het is). Vervolgens bleek het niet te werken. Dan ben ik er ook wel een beetje klaar mee.
Plus eens met @The Zep Man. De app is... raar / druk / .... Vind het gewoon niet fijn werken. Dus voor mij ks er geen reden om aan de app bij te dragen want ik ga hem toch niet gebruiken. Maar feel free om de informatie uit mijn post zelf door te geven. Maar ik verwacht dat het Wholphin issue compleet los staat van het Moonfin issue dat jij aanhaalt.
Bij mij speelt moonfin de files wel af, maar hij transcode ook.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

RobertMe schreef op zondag 17 mei 2026 @ 17:23:
In mijn geval: crasht met HDR10+ video.
Ik heb geen idee of ik HDR10+ video's heb. Moet ik eens bekijken. Wat mogelijk een verschil maakt is dat ik een andere transcodesituatie heb. Hoewel ik ook geen hardware heb die geen HDR10+ ondersteunt (Shield TV en een LG TV), heb ik een Intel Arc GPU die zo'n beetje alles aan kan qua transcoding. Ik heb zelfs VC-1 decoderingondersteuning ingepatched voor die paar "gekke" Blu-ray rips, wat de hardware officieel niet zou ondersteunen.

Heb je Kodi al eens geprobeerd? Mogelijk had je dat al genoemd en heb ik daar overheen gelezen. Ik weet dat Jellyfin for Kodi altijd standaard probeert direct af te spelen. Wellicht is dat het testen waard.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

skank schreef op zondag 17 mei 2026 @ 21:23:
Sorry maar je reactie ivm moonfin is totaal geen waar.

Ik speel perfect audio met passthrough af, op welke versie zit je?
Jij kent mijn opstelling en garandeert geen bugs in een stuk software? Indrukwekkend, want je hebt moeite om mijn reactie te lezen. Ik heb juist problemen in een configuratie waarbij passthrough niet gebruikt wordt.

Maar die problemen hoef ik niet mee te leven of op te lossen. Ik heb een stapeltje bug reports ingediend en kijk wellicht over een jaar weer eens hoe andere clients het doen. Sowieso staat Moonfin wat punten achter doordat het alleen echt bruikbaar is met een specifieke serverplugin. Daar ben ik liever niet afhankelijk van m.b.t. het bijhouden van serversoftware. Ook is het wat opdringerig met de integratie in de webinterface. Die hou ik liever "puur" en onafhankelijk omdat dat mijn beheer- en debuginterface is. Verder is de GUI niet mijn ding, zoals al genoemd.

Integreren met Seerr vind ik prima voor applicaties, maar webapplicaties hou ik liever gescheiden. Men werkt bij Seerr aan SSO (als dat er inmiddels niet al is), waardoor het in een browser net zo makkelijk bruikbaar wordt als Jellyfin. Een linkje in Jellyfin's sidebar naar Seerr is voor mij voldoende.

[ Voor 62% gewijzigd door The Zep Man op 17-05-2026 22:38 ]

• RobertMe
The Zep Man schreef op zondag 17 mei 2026 @ 22:25:
Heb je Kodi al eens geprobeerd? Mogelijk had je dat al genoemd en heb ik daar overheen gelezen.
Kodi standalone wel. Al 10+ jaar dat ik die gebruik :+. Heeft ook nooit problemen gegeven (ok, DV dat de Shield 2017 niet ondersteund). Ook niet recenter met HDR10+ content. Met de Jellyfin plugin heb ik niet geprobeerd.
Ik weet dat Jellyfin for Kodi altijd standaard probeert direct af te spelen. Wellicht is dat het testen waard.
Dat zal prima werken dan. Want zoals je aanhaalt "direct play". En met mijn patch op Wholphin doet die ook direct play (ook zo aangeduid in Jellyfin control panel) en dan werkt die prima. Verschil uiteraard dat Wholphin, en alle andere Jellyfin clients, ExoPlayer gebruiken, voor HDR content. Terwijl Kodi AFAIK sinds dag 1 zijn eigen decoding + rendering pipeline heeft? Incl HDR support dan, dat mpv niet voor elkaar krijgt (zonder Vulkan versie X die maar op een aantal apparaten ondersteund wordt).

• julien_m
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 29-05 15:53
Juist geswitcht van Plex naar Jellyfin en Wholphin op de Android TV. Dikke fan, 0 uitleg moeten geven aan mijn partner die niet-technologisch is. Ook geweldig dat Seerr beschikbaar is via Wholphin!

[ Voor 13% gewijzigd door julien_m op 19-05-2026 19:43 ]

• see
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-06 19:28

see

Hier ook overgestapt naar wholphin voor Androidtv op de shield, voornamelijk omdat na jellyfin-androidtv-v0.17.9 het gedonder begon met ondertiteling geforceerd in beeld terwijl het een film is met zwarte balken; wholphin geeft me wél de keuze dat ook te stellen hoe ik wil. Bijkomend voordeel is inderdaad de mooie gui.

Is dat inmiddels al opgelost in de officiële cliënt?

• PindaRots
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 22:43
Ik heb de Jellyfin app op mijn Shield, maar ook de Moonfin app.
Bij beide heb ik regelmatig dat ik ineens naar een Duitse taal zit te luisteren, terwijl Engels ingesteld staat.
Verder vind ik het prima werken. Heb ook Seerr integratie aan staan, maar gebruik het heel weinig.
Toch ben ik wel benieuwd naar Wholphin om ook te testen.
Ik ben de enige in huis die er gebruikt van maakt, de rest gebruikt tot tevredenheid Plex.

Edit:
Gisteravond even getest met Wholphin en moet zeggen dat het inderdaad de Plex-beleving behoorlijk nadert. Het ziet er rustiger uit dan Moonfin. De Seerr integratie moet ik nog even instellen. Als ik van Moonfin afstap kan ik die backend ook verwijderen.
Ik ervaar geen afspeelproblemen, maar ga zeker de komende tijd verder testen met Wholphin.

[ Voor 29% gewijzigd door PindaRots op 21-05-2026 09:41 ]

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 00:39
Weer nieuw update.
10.11.9
Fix rate control in av1_amf encoder [PR #16819], by @nyanmisaka
Fix UserManager after EFcore refactor [PR #15368], by @JPVenson
Update log for user session related concurrency update fails [PR #16845], by @JPVenson
Allow HDR10 for VPP tonemapping [PR #16718], by @gnattu
Use strict QSV CPB size for less powerful H.264 decoder [PR #16743], by @nyanmisaka
Las ook dat ze versie 11 overslaan en rechtstreeks naar 12.
https://jellywatch.app/bl...oning-change-roadmap-2026

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-06 14:31
Even een handige plugin tip voor Jellyfin: https://github.com/ZL154/JellyfinSecurity
(Passkeys, 2FA, IP Banning, SSO etc) 😀

En natuurlijk https://github.com/josdion/subbuzz voor subtitles 😀

[ Voor 24% gewijzigd door tcviper op 25-05-2026 14:04 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• PindaRots
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 22:43
tcviper schreef op maandag 25 mei 2026 @ 08:59:
Even een handige plugin tip voor Jellyfin: https://github.com/ZL154/JellyfinSecurity
Ik gebruik NPMplus en crowdsec. Maar maar mfa en tv-pairing kan dit wel eens iets interessants zijn

• tcviper
PindaRots schreef op maandag 25 mei 2026 @ 13:12:
[...]

Ik gebruik NPMplus en crowdsec. Maar maar mfa en tv-pairing kan dit wel eens iets interessants zijn
Dat kan ook ja, ik heb caddy en fail2ban, maar met die plugin erbij is het completer 😀

• ibmpc
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 19:40
tcviper schreef op maandag 25 mei 2026 @ 08:59:

En natuurlijk https://github.com/josdion/subbuzz voor subtitles 😀
Thanks, dit zocht ik (denk ik).

Ik krijg bij het inloggen deze melding:

AADSTS50011: The redirect URI '[url="http://localhost:8096/TwoFactorAuth/Oidc/Callback/microsoft"]http://localhost:8096/TwoFactorAuth/Oidc/Callback/microsoft[/url]' specified in the request does not match the redirect URIs configured for the application

Dat komt natuurlijk omdat de MS Appproxy verwijst naar localhost, omdat deze op de Jellyfin machine draait. Iemand enig idee waar in Jellyfin ik kan aangeven dat hij juist naar de externe URL moet verwijzen?

[ Voor 47% gewijzigd door ibmpc op 28-05-2026 05:47 ]

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

ibmpc schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 18:17:
Ik krijg bij het inloggen deze melding:

AADSTS50011: The redirect URI '[url="http://localhost:8096/TwoFactorAuth/Oidc/Callback/microsoft"]http://localhost:8096/TwoFactorAuth/Oidc/Callback/microsoft[/url]' specified in the request does not match the redirect URIs configured for the application

Dat komt natuurlijk omdat de MS Appproxy verwijst naar localhost, omdat deze op de Jellyfin machine draait. Iemand enig idee waar in Jellyfin ik kan aangeven dat hij juist naar de externe URL moet verwijzen?
Ik heb geen ervaring met die specifieke plugin (ik gebruik SSO-Auth voor enkel OpenID-ondersteuning), dus kan het niet voor je testen. Wellicht heeft dit te maken met de "Published server URIs" in Jellyfin's algemene instellingen (Administration Dashboard -> Advanced -> Networking). Mijn server wordt via een enkele URL benaderd. Voor die configuratie is "all=<URL>" voldoende, waarbij <URL> de (externe) URL is naar Jellyfin.

[edit]
Ik lees dat ik mogelijk moet migreren, omdat de plugin die ik gebruik voor OpenID authenticatie niet meer ontwikkeld wordt. Niet kritisch, want ik heb directe LDAP-ondersteuning in Jellyfin als backup.

[ Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 28-05-2026 09:10 ]

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

In ander nieuws: Wholphin heeft v1.0 bereikt.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

• treris
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-06 22:04
Ja ik zat gisteravond ook even naar die security plugin te kijken, maar kreeg er toch geen heel lekker gevoel bij, deels doordat de plugin pas sinds april bestaat en deels door de grote inbreng van Claude.

• ibmpc
treris schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 14:37:
[...]

Ja ik zat gisteravond ook even naar die security plugin te kijken, maar kreeg er toch geen heel lekker gevoel bij, deels doordat de plugin pas sinds april bestaat en deels door de grote inbreng van Claude.
Ik kan al direct een groot security probleem benoemen.

Alle door SSO aangemaakte users hebben in de lokale DB natuurlijk een null password. Dus als je een UPN intypt van een gebruiker die reeds ingelogd is geweest, kun je met Enter als password inloggen als die gebruiker.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

ibmpc schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 05:59:
Alle door SSO aangemaakte users hebben in de lokale DB natuurlijk een null password. Dus als je een UPN intypt van een gebruiker die reeds ingelogd is geweest, kun je met Enter als password inloggen als die gebruiker.
Ew. Bedankt voor de analyse. Mijn motivatie om die plugin te installeren was al bijna niets. Nu is het diep onder nul.

• ibmpc
The Zep Man schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 06:51:
[...]

Ew. Bedankt voor de analyse. Mijn motivatie om die plugin te installeren was al bijna niets. Nu is het diep onder nul.
Ik begrijp niet hoe een plugin zo'n grote fout kan hebben. Kan ik dit ergens melden zodat Jellyfin deze plugin gewoon blokkeert in een volgende versie ofzoiets?

• tcviper
Hmmm ik zie het ook inderdaad nu ja :*( To good to be true blijkbaar, zal het voor nu verwijderen.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

ibmpc schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 07:18:
Ik begrijp niet hoe een plugin zo'n grote fout kan hebben. Kan ik dit ergens melden zodat Jellyfin deze plugin gewoon blokkeert in een volgende versie ofzoiets?
Er valt niets te blokkeren. Die plugin staat niet in de officiële repository. Gebruikers zijn vrij om hun eigen code te draaien met FLOSS. Je zou hooguit een waarschuwing op forums kunnen geven (zoals hier) en misschien ergens in documentatie die onofficiële plugins noemt.

• evandj
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-06 16:33
Hallo, heb Plex geïnstalleerd op mijn Asustor Nas en mijn LG tv, omdat Plex met sommige films problemen heeft heb ik Jellyfin geïnstalleerd, als ik op mijn PC via Asustor naar Jellyfin wil gaan krijg ik in Chrome "connection refused" melding op IP adres 192.168.0.168:28920, ik kan wel rechtstreeks naar Jellyfin gaan maar dan op IP 192.168.0.168:28096, ik kan media toevoegen dat op mijn NAS staat maar kan dus niet rechtstreeks vanop mijn NAS naar Jellyfin zoals ik met Plex wel kan. Kan ik ergens op mijn NAS het IP adres wijzigen waar de shortcut voor Jellyfin naar verwijst? Snap ook niet waarom Chrome de verbinding weigert met 192.168.0.168.

Had ook het IP adres dat wel werkt opgeschreven en op mijn tv ingegeven in de Jellyfin app maar daar kan hij ook niet verbinden en vraagt of het wel een Jellyfin server is waar dat IP adres naar verwijst. Ik heb alle instructies gevolg, Youtube video's bekeken maar telkens ze daar in de NAS op de snelkoppeling Jellyfin klikken gaat het naar Jellyfin, bij mij geeft het connection refused error. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt voor de hulp.

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06 17:58
@evan

Tenzij je ssl hebt ingeschakeld, moet je gewoon verbinden met http://IP.van.jouw.nas:8096 (er van uitgaande dat je hem daar op hebt geïnstalleerd)

who put a "stop payment" on my reality check

• ibmpc
The Zep Man schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 09:06:
[...]

Ik heb geen ervaring met die specifieke plugin (ik gebruik SSO-Auth voor enkel OpenID-ondersteuning), dus kan het niet voor je testen. Wellicht heeft dit te maken met de "Published server URIs" in Jellyfin's algemene instellingen (Administration Dashboard -> Advanced -> Networking). Mijn server wordt via een enkele URL benaderd. Voor die configuratie is "all=<URL>" voldoende, waarbij <URL> de (externe) URL is naar Jellyfin.

[edit]
Ik lees dat ik mogelijk moet migreren, omdat de plugin die ik gebruik voor OpenID authenticatie niet meer ontwikkeld wordt. Niet kritisch, want ik heb directe LDAP-ondersteuning in Jellyfin als backup.
Published Server was niet de fix. De fix was om in Entra App Proxy "Translate Urls in headers" uit te schakelen. Dan vindt wel de redirect plaats naar de externe url. Hopelijk hebben meer mensen iets aan deze info. Het staat vast ergens gedocumenteerd, maar ik kon het niet vinden.
The Zep Man schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 08:36:
[...]

Er valt niets te blokkeren. Die plugin staat niet in de officiële repository. Gebruikers zijn vrij om hun eigen code te draaien met FLOSS. Je zou hooguit een waarschuwing op forums kunnen geven (zoals hier) en misschien ergens in documentatie die onofficiële plugins noemt.
Ik heb nu Entra Preauth met een lokale mfa-loze null-password login voor Jellyfin (Entra doet Device Compliance en Phishing-resistant authentication). Ik wacht wel op een werkende plugin die geen achterdeuren heeft en ik doe het wel tijdelijk met Entra Preauth. Nadeel is alleen dat de Jellyfin iOS app deze authenticatieflow niet ondersteunt en geen webauthn doet.

[ Voor 3% gewijzigd door ibmpc op 01-06-2026 21:08 ]

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-06 18:47
Deze gast gaat een paar episodes maken rond het gebruik van jellyfin.
Kan wel interessant zijn voor sommige onder ons.

YouTube: Goodbye Plex, Hello Jellyfin | #JellyfinJune Ep 1
1ste aflevering gaat vnl over de installatie via docker. Andere meer diepgaandere afleveringen zouden nog volgen.

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:14
Ik volgde hem al door zijn Perfect Media Server series, welke opeens stopte, maar welke hij nu weer gaat oppakken, hij legt het wel leuk uit
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste