HDR10+ op een non-HDR10+ apparaat werkt met de Jellyfin TV app (of nouja..., gezien die transcode en de server dat niet aan kan totaal onkijkbaar, maar er is beeld). Wholphin crasht for whatever reason.
Als Moonfin crasht zal dat dus (ook) een Moonfin issue zijn (net zoals het een Wholphin issue is). Immers bewijst de Jellyfin TV app dat het wel kan werken. En gezien @
The Zep Man geen klachten heeft met Wholphin, en die crash bij mij nogal obvious is (alle recente content die ik heb is HDR10+), en er geen
crash issues zijn bij Wholphin lijkt het mij dat ik tegen een zeer specifiek issue aan loop (bv door de server die veel te langzaam is). Waarbij Moonfin dus vast ook tegen een ander issue aanloopt.
En mijn fix is gewoon direct play doen, in de vorm van niet naar de server communiceren dat het apparaat niet HDR10+ geschikt is (of naar de server communiceren dat die HDR10+ geschikt is) waardoor de server dus de stream rechtstreeks aanlevert zonder transcoding.
Edit:
En v.w.b. doorgeven aan de Moonfin dev. Tsja, ik heb 1x gevraagd of HDR werkte. Zijn antwoord was een overtuigende ja, ondanks mijn beargumentering waarom ik dacht dat het niet zou werken (geen enkele mpv gebaseerde speler die HDR doet op Android, onafhankelijk van welk HDR formaat het is). Vervolgens bleek het niet te werken. Dan ben ik er ook wel een beetje klaar mee.
Plus eens met @
The Zep Man. De app is... raar / druk / .... Vind het gewoon niet fijn werken. Dus voor mij ks er geen reden om aan de app bij te dragen want ik ga hem toch niet gebruiken. Maar feel free om de informatie uit mijn post zelf door te geven. Maar ik verwacht dat het Wholphin issue compleet los staat van het Moonfin issue dat jij aanhaalt.
[
Voor 23% gewijzigd door
RobertMe op 17-05-2026 21:43
]