Pfft... Dat was me het avondje film-kijken wel...
Kijk op een Shield met Wholphin, waarvan ik al een custom build heb die "HDR10+ support" (de Shield doet dat niet maar kan prima de HDR10 fallback gebruiken, en Wholphin communiceert dan weer geen HDR10+ support waardoor de server gaat lopen transcoden dat die helemaal niet kan / te zwak voor is). Wil een film aan zetten, laat een paar frames zien en vervolgens een buffering icon / spinner en klaar. Gekeken in Jellyfin zelf en daar stond dat die aan het transcoden was voor de audio die niet supported zou zijn (video dan wel supported en geen transcoding). Moonfin geprobeerd, en die laat puur een zwart beeld zien, en stopt vervolgens met de progressbar op 00:01 en geeft na een tijdje een foutmelding maar blijft dan wel in die state staan.
offtopic:
Vervolgens nog Kodi geprobeerd, maar blijkbaar is na verloop van tijd iets gigantisch stuk gegaan met de shared MySQL DB waardoor MySQL niet meer wilt opstarten met een vage error omdat het OS writes weigert

For whatever reason ook nog een lange tijd hier naar zitten kijken i.p.v. naar Jellyfin

Laptop met mpv speelt de video verder gewoon prima. Dus ook raar dat Wholphin / Jellyfin server / Moonfin "zo" reageren.
Vervolgens bedacht ik me gezien te hebben dat er 2 audio tracks zijn (een met commentaar van makers/...). Dus in Moonfin de video gestart, vervolgens de audio track gewijzigd naar de tweede en toen speelde die wel, en kon (even later) ook weer terug wisselen naar de "echte" audio track en speelde die gewoon prima

Waarbij de server ook aangaf dat het direct play was, en "inderdaad" ook op de versterker een "DD TrueHD" indicatie stond (de audio track is volgens Jellyfin een Atmos track, wat AFAIK een extra laagje over TrueHD is). Alleen deed Moonfin eigenlijk vrij regelmatig bufferen, overlay + video daadwerkelijk even op pauze / "wachten". Nu is het wel een ~85Mbit/s video met nog eens 3Mbit/s aan audio. Maar de Shield heeft een 1Gbit/s poort "en dat moet gewoon werken".
Alhoewel ik niet in UniFi heb gecontroleerd of die niet stiekem alsnog ergens een 100Mbit/s fallback doet.
Vervolgens Wholphin nog eens geprobeerd, en die speelt vervolgens ook, met transcoding ("Multi in" indicatie op versterker ook). Dus ergens in de default audio track zal in de eerste seconden een quirk zitten waar zowel Jellyfin server (transcoding) als Moonfin niet tegen kunnen en errorren. Vervolgens nog een hele tijd in Wholphin gekeken en dat was dan weer zonder enige vorm van buffering. Later weer terug geswitcht naar Moonfin en die ging vervolgens ook weer doodleuk met enige regelmaat bufferen. (Waarmee netwerk issue en te hoge bitrate dus uitgesloten lijkt)
Dus dat wordt ook nog puzzelen waarom Wholphin uberhaupt geen Atmos support (gok ik) communiceert naar de Jellyfin server, terwijl Moonfin dat wel doet. Gezien de versterker (Denon AVR-X2400H meen ik / uit mijn hoofd) toentertijd ook werd verkocht met "Atmos". Dus je zou verwachten dat die dat ook echt ondersteund en adverteert. En het niet bouwt op een fallback van Atmos naar TrueHD.
Daarnaast is Jellyfin volgens mij ook maar iffy in de transcoding? Hij transcode vooruit, resulterende in een 30GB aan transcode directory. Vervolgens zit ik even in de OSD, druk "iets te laat" op de terug knop waardoor die net verdween op het moment dat ik klikte, gaat terug naar het hoofdscherm, ik start onmiddellijk de film opnieuw, maar de transcode map is al helemaal leeg gegooid dus begint die vrolijk opnieuw

. (i.p.v. dat zeg die transcodes pas na X minuten / uur worden verwijderd).
Nu gok ik dat die wel alleen transcode vanaf het tijdstip dat je start, dus bij halverwege hervatten ook alleen de helft nog transcoden, maar dan nog. Anders kan ik ook die 30GB niet verklaren, want de originele video is meer dan eens zo groot.
Daarnaast vond ik de audio ook niet geweldig met de transcode. Maar zou me ook niet verbazen als de transcode bv naar 2.x was i.p.v. 5.1. Audio leek ook zachter, of in ieder geval de stemmen onverstaanbaarder, buiten praten leek volume wel beter (/harder). Wat mij dus doet vermoeden dat die wellicht geen center channel bevatte en waarschijnlijk dus 2.x i.p.v. 5.x (of meer).