• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-01 12:35
skank schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 13:28:
[...]

Zoals ik zei, het werkt niet in de android tv app.
Enkel in de webui.

Ik heb gisteren moonfin geprobeerd op chromecast met google tv en die bevalt aardig, incl integratie van jellyseer!
Ik geef het maar mee ;)
Ah goeie om naar te kijken had toevallig VOID en Fladder al geinstalleerd :)

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-01 08:58
Killertjuh schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 13:30:
[...]

Die ken ik niet...
Maar vermoedelijk ga je veel dergelijke clients hebben.
Die hebben volgens mij ook geen jellyseer integratie...

Zeker de moeite moonfin !

Ik heb zelf twee vragen over de integratie jellyfin met Home Assistant:

Hoe komt het dat ik vijf apparaten heb waarop de Jellyfin-client is geïnstalleerd, maar dat Home Assistant bij elke herstart een nieuw Jellyfin-apparaat aanmaakt? Alle oude apparaten blijven daarbij ook gewoon bestaan.Kan ik dit verhelpen door een fixed ip te geven? Nu weet ik moeilijk welke juist is en de lijst wordt langer en langer.

Wanneer ik de status van één van die apparaten bekijk, toont de mediaplayer wel de titel van de film die wordt afgespeeld, maar er verschijnt geen afbeelding

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/tMgnd8WL/1.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door skank op 02-01-2026 13:35 ]

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:25
Hi,

Ik heb mijzelf voor de kerst een UGreen 4300+ cadeau gedaan en dat was ook gelijk mijn eerste ervaring met een NAS. Ik heb daar inmiddels.Docker en Jellyfin op geïnstalleerd.

Mijn vraag is eigenlijk hoe Jellyfin gevuld (kan) wordt (en).

[ Voor 20% gewijzigd door wimbre op 04-01-2026 13:43 ]

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:44
Ik zou piracy zoveel mogelijk van het forum af houden als ik jou was

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
wimbre schreef op zondag 4 januari 2026 @ 12:30:
Hi,

Ik heb mijzelf voor de kerst een UGreen 4300+ cadeau gedaan en dat was ook gelijk mijn eerste ervaring met een NAS. Ik heb daar inmiddels.Docker en Jellyfin op geïnstalleerd.

Wat de meeste mensen doen is legaal een film kopen. En dan zoeken ze bijv. via reddit hoe je dat om kan zetten naar een geschikt formaat voor Jellyfin, bijv arr. Daarmee kan je de schijfjes één voor één in je PC stoppen en digitaliseren.

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-01 11:55
wimbre schreef op zondag 4 januari 2026 @ 12:30:
Hi,

Populair is de Arr stack zoals sonarr, radarr en prowlarr. Hiermee kan je automatiseren maar je hebt natuurlijk nog wel een source nodig om je linux iso's te downloaden.
Je hebt al jellyfin in docker kunnen installeren dus de Arr stack in docker gaat ook wel lukken.
Als je op tweakers discord zit mag je me is pingen dan geef ik je wel wat uitleg of ping me is via chat hier op tweakers.

• PindaRots
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09-01 11:28
Ik ben de afgelopen dagen ook wat verder bezig geweest met Jellyfin.
Ik heb Jellfyfin nu achter een reverse proxy draaien (NPM+) in combinatie met Crowdsec. Dit op advies van Vallaquenta in "Jellyfin ervaringen en discussie" @Vallaquenta. Het valt me op dat er toch best regelmatig aan de voordeur gesnuffeld wordt. Ik heb modsecurity + coreruleset niet aan staan, moet ik me nog eens in verdiepen.

Een probleem waar ik tegenaan loop en nog niet echt opgelost krijg dat nieuw toegevoegde films als eerste worden getoond. Soms wel en soms niet. Ik denk dat het komt omdat er een verschil is tussen wanneer het bestand wordt aangemaakt 'aanmaak datum' en wanneer deze is aangepast 'gewijzigd op'.
Een bestand die 4 januari is aangemaakt maar ook is gewijzigd staat als 'recent toegevoegd'. Een bestand die 4 januari is aangemaakt maar op 7 november 2023 is gewijzigd. Komt niet als recent toegevoegd te voor schijn.

In Jellyfin sorteer ik op 'datum toegevoegd'. In Controlepaneel - Bibliotheken - Weergave - Gedrag voor 'datum toegevoegd' heb ik 'datum bibliotheekscan gebruiken' aanstaan.
Ik heb al eens een bibliotheekscan gedaan en gekozen voor 'alle metadata vervangen'. Ik zag dat het plaatje van mijn 'Movies' is gewijzigd, maar de sortering klopt nog niet. Wat zou ik hier aan kunnen doen?
Plex gaat hier wel goed mee om.

Dan nog een vraagje over de filmposters die worden opgehaald. Ik zie vaak een posten zonder tekst. Ik vind het persoonlijk mooier als het de echte bioscoopposter (met tekst) is. Ik heb TheMovieDB bovenaan staan, en The Open Movie Database. Is dit ergens aan te passen dat de voorkeur ligt bij een bioscoopposter?
Hier gaat Plex ook wat beter mee om.

• Vallaquenta
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-01 12:39
PindaRots schreef op maandag 5 januari 2026 @ 11:13:
Ik heb Jellfyfin nu achter een reverse proxy draaien (NPM+) in combinatie met Crowdsec. Dit op advies van Vallaquenta in "Jellyfin ervaringen en discussie" @Vallaquenta. Het valt me op dat er toch best regelmatig aan de voordeur gesnuffeld wordt. Ik heb modsecurity + coreruleset niet aan staan, moet ik me nog eens in verdiepen.
Hoef je niet meer aan te zetten, crowdsec is voldoende. Ik merkte met Modsec + Coreruleset dat er veel false positives komen, door de manier waarop Jellyfin + plugins werken; ze vragen bijvoorbeeld plaatjes aan en krijgen een 404 terug, dit is een tactiek die ook wordt gebruikt door sniffers, waardoor ze snel op de banlijst terecht komen.
Bijkomend is dat de nieuwe release van NPMplus ook geen modsec (en dus geen coreruleset) meer ondersteund.
Hier de statistieken van mijn crowdsec over de afgelopen dagen. Moet je wel eventjes op letten dat ik op de 31 de "custom home sections" plugin heb geinstalleerd, waarvoor ik een extra whitelist rule voor Crowdsec heb moeten maken, want hij gaf dus enorm veel false positives. Laat daarentegen wel zien hoe goed Crowdsec werkt :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O2-ezntar8puanEzYHq_U-3z-_Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OUA8YTtKzxhjek7VEeIkQ2NM.png?f=fotoalbum_large
Dan nog een vraagje over de filmposters die worden opgehaald. Ik zie vaak een posten zonder tekst. Ik vind het persoonlijk mooier als het de echte bioscoopposter (met tekst) is. Ik heb TheMovieDB bovenaan staan, en The Open Movie Database. Is dit ergens aan te passen dat de voorkeur ligt bij een bioscoopposter?
Hier heb je een plugin voor AFAIK, moet je ff door de lijst van aangeraden plugins, ik weet namelijk niet meer welke.

Overigens moet je ff een whitelist toevoegen aan je Crowdsec whitelist als je Jellyfin/Jellyseerr gebruikt:Anders dan gaat hij je auto bannen. Je kunt zelf je ip adres whitelisten, maar stel dat je net als ik een dynamisch IP adres hebt, dan is dat IMHO niet het meest veilige.

[ Voor 22% gewijzigd door Vallaquenta op 05-01-2026 11:53 . Reden: Extra info ]

• PindaRots
@Vallaquenta zoveel had ik er niet haha. Dan laat ik het ook mooi uit staan.
Dank voor de tip voor de whitelist. Ik heb deze toegepast. Ik had voor zover ik weet hier nog geen problemen mee.

Wat betreft de plugins, mooie link die ik al eens eerder had gezien maar nu even heb opgeslagen. Ik kom nog niet echt een match tegen als plugin die hier voor toepasbaar is, maar zal nog eens kijken.
Wat me ook opvalt is dat de 'logo's' die hij ophaalt en die je ziet als je de film pauzeert of je schermbeveiliging aangaat, dat deze vaak in een vreemde taal komt.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/My9Ys9Tj/vo.png
In dit geval kan ik het handmatig aanpassen naar Engels, maar ik zie regelmatig een andere taal dan Nederlands of Engels. Is deze setting ergens in te stellen?

• skank
Killertjuh schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 13:30:
[...]

En welke vd 3 bevalt nu het meest?

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-01 22:47

The Zep Man

🏴‍☠️

Een probleem waar ik tegenaan loop en nog niet echt opgelost krijg dat nieuw toegevoegde films als eerste worden getoond. Soms wel en soms niet. Ik denk dat het komt omdat er een verschil is tussen wanneer het bestand wordt aangemaakt 'aanmaak datum' en wanneer deze is aangepast 'gewijzigd op'.
Een bestand die 4 januari is aangemaakt maar ook is gewijzigd staat als 'recent toegevoegd'. Een bestand die 4 januari is aangemaakt maar op 7 november 2023 is gewijzigd. Komt niet als recent toegevoegd te voor schijn.
Waarom voeg je in je invoerpijplijn niet een script toe die een "touch" uitvoert op alle (uitgepakte) bestanden voordat ze in Jellyfin geïmporteerd worden? Dat wijzigt (vlot) de wijzigingsdatum zonder dat de data in de bestanden zelf gewijzigd wordt, wat mogelijk dit probleem oplost.

Over alternatieve clients, als gebruiker van de officiële Android TV client en Kodi met ondersteuning voor Jellyfin:
• Fladder - Lijkt nog alpha (zeker gekeken naar versienummer), met Jellyseerr ondersteuning. "This app is currently not compatible with Android TV" (maar lijkt wel gepland).
• Moonfin - Jellyseerr integratie is nog in beta en vind ik nog niet netjes geïntegreerd. Verder vind ik de nieuwe layout (als fork van Jellyfin for Android TV) niet echt overzichtelijk.
• Void - Geen Jellyseerr integratie en alpha software. Ga ik nog niet proberen, want ik zie hier nog geen voordeel in maar wel potentiële problemen.

Dus veel potentie, maar voor mij nog niet de moeite waard om over te stappen. Daarvoor moet het aanbod wat robuuster zijn, en dit staat voor mijn gevoel allemaal nog in de kinderschoenen.

[ Voor 32% gewijzigd door The Zep Man op 06-01-2026 15:44 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• PindaRots
The Zep Man schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 15:36:
[...]
Waarom voeg je in je invoerpijplijn niet een script toe die een "touch" uitvoert op alle (uitgepakte) bestanden voordat ze in Jellyfin geïmporteerd worden? Dat wijzigt (vlot) de wijzigingsdatum zonder dat de data in de bestanden zelf gewijzigd wordt, wat mogelijk dit probleem oplost.
Je bedoeld als ik mijn mediabestand van de bluray heb afgehaald en invoer in Radarr? Ik weet wel dat Radarr iets kan met de de tijdstippen van bestanden. Hij kan ook NFO's maken voor Jellyfin die Jellyfin op zijn beurt weer gebruikt om uit te lezen. Maar dat zou betekenen dat ik de mediabibliotheek in Radarr moet zetten. Doe jullie dit ook allemaal? Bedoel je hebt 100 bluray's omgezet, zet je die allemaal in Radarr.
Of heb je een tip voor een script die gebruikt kan worden om de tijden van bestanden aan te passen?
Ik vond wel dit: https://github.com/veryba....Plugin.DateAddedAdvanced
Maar dit werkt niet lekker in de recente Jellyfin versie, de plugin ziet er niet uit als ik hem open zeg maar.
Hier heeft Plex toch wel een groot voordeel, die werkt met een database.

Met Plex is het zo dat als mijn zusje graag een bepaald mediabestand wil zien en dit aanvraagt, ze deze ook ziet als 'recent toegevoegd', of direct aan het begin van de mediabibliotheek.
In Jellyfin ziet ze hem niet staan en krijg ik de opmerking dat hij er niet is... hij is er wel maar dan moet je even zoeken. Hij staat er echt wel tussen. Alleen is ze dat dan niet gewend.

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-01 12:35
skank schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 10:36:
[...]
En welke vd 3 bevalt nu het meest?
Lastig, ik vind het jammer dat ik de indeling van start scherm niet kan beheren voor anderen. Waarbij ik hoopte dat deze apps oplossingen zouden bieden. Daarbij werken de plugins (homescreen / mediabar) niet op een veel platforms zoals google tv streamer met de jellyfin app. Maar ik heb void en fladder geprobeerd maar ben gewoon terug gegaan naar de default app. Vond vooral de interface (startscherm) buggy / niet overzichtelijk en dat is wel iets waar ik veel in zit.

• skank
Killertjuh schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 07:02:
[...]

Lastig, ik vind het jammer dat ik de indeling van start scherm niet kan beheren voor anderen. Waarbij ik hoopte dat deze apps oplossingen zouden bieden. Daarbij werken de plugins (homescreen / mediabar) niet op een veel platforms zoals google tv streamer met de jellyfin app. Maar ik heb void en fladder geprobeerd maar ben gewoon terug gegaan naar de default app. Vond vooral de interface (startscherm) buggy / niet overzichtelijk en dat is wel iets waar ik veel in zit.
Laat dat nu net dingen zijn die ik doorgegeven heb om te integreren.
En sterker, het staat zelfs op de planning voor de volgende release ;)

Ik vind hem net wel goed..
En beter dan de officiele client wegens seer integratie
https://github.com/Moonfi...droidTV-FireTV/issues/109

De milestone:
https://github.com/Moonfi...roidTV-FireTV/milestone/4

• Vallaquenta
Maar waarom Moonfin en niet bijv. Streamyfin?

Ik weet dat je namelijk Streamyfin kunt integreren met hun eigen plugin en op die manier extra dingen kunt toevoegen.

• Theetjuh
Vallaquenta schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 17:11:
Maar waarom Moonfin en niet bijv. Streamyfin?

Ik weet dat je namelijk Streamyfin kunt integreren met hun eigen plugin en op die manier extra dingen kunt toevoegen.
Misschien omdat deze niet compatible is met Android TV?
Ik kan deze namelijk niet installeren via Google Play, al ziet het er wel nice uit.

• Vallaquenta
Theetjuh schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 17:35:
[...]

Ik kan deze namelijk niet installeren via Google Play, al ziet het er wel nice uit.
Ah okay, ik heb zelf inderdaad geen Android TV, dus is moeilijk voor mij in te schatten. Wel jammer dat het zo versnippert is al.

Ik ben inmiddels bezig mijn bibliotheek te voorzien van Meilisearch, wat goede resultaten zou moeten geven voor de zoek functie (bijv. op acteurs zoeken)

[ Voor 19% gewijzigd door Vallaquenta op 07-01-2026 17:37 ]

• Theetjuh
Voor wie trouwens Intro Skipper gebruikt in Jellyfin, maar toch gebruik wil maken van Kodi als je frontend, daar heeft iemand een handige addon voor gemaakt: https://github.com/SgtJalau/service.jellyskip

• skank
Theetjuh schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 17:35:
[...]

Streamyfin ken ik niet, das nog een andere. Even zien.
Maar in elk geval, het moet wat mij betreft idd op androidtv kunnen

• PindaRots

In Jellyfin sorteer ik op 'datum toegevoegd'. In Controlepaneel - Bibliotheken - Weergave - Gedrag voor 'datum toegevoegd' heb ik 'datum bibliotheekscan gebruiken' aanstaan.
Ik heb al eens een bibliotheekscan gedaan en gekozen voor 'alle metadata vervangen'. Ik zag dat het plaatje van mijn 'Movies' is gewijzigd, maar de sortering klopt nog niet. Wat zou ik hier aan kunnen doen?
Plex gaat hier wel goed mee om.

Wat betreft het weergeven van oud materiaal als recent toegevoegd. Dit heb ik nu ook opgelost.
Ik ben al eerste beginnen met een deel van de mediabestanden door middel van een script in een eigen map te zetten. Dit maakt het voor Radarr wat makkelijker om te matchen.
Het en der wat handmatige matches gemaakt en toen Radarr alle nfo bestanden laten genereren. Toen Jellyfin erop ingesteld en nu gaat het allemaal goed.
Ik ben net gewend om de gehele bibliotheek in Radarr te beheren, alleen een aantal lopende mediabestanden die ik dan verwijder uit Radarr (media blijft bestaan).

Verder ga ik nu bezig met Intro Skipper. De eerste ervaringen waren niet zo denderend. Dat wil ik nog gaan optimaliseren.
Pagina: 1 2 3 Laatste