• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Vallaquenta schreef op zondag 15 februari 2026 @ 11:18:
Voor iedereen hier in de topic: de Jellyseerr + OVerseerr merge is complete! https://github.com/seerr-team/seerr/releases/tag/v3.0.0

@Dagarkin misschien een vermelding in de OP?
Ik gebruik nog maar pas jellyszeer. Dus moet ik nu overstappen?

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
skank schreef op zondag 15 februari 2026 @ 16:14:
[...]

Ik gebruik nog maar pas jellyszeer. Dus moet ik nu overstappen?
Ja, zo moeilijk is het niet. In geval van Docker, was het voor mij:
- voor de zekerheid je database backuppen
- docker compose file aanpassen met de nieuwe code en dan je stack updaten.

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10:02
skank schreef op zondag 15 februari 2026 @ 16:01:
[...]

Trailer daar afgehaald, maar bib blijft leeg? snap er niks van
Onderstaande werkt hier prima, hoe draai je zelf Jellyfin? als het via Docker is misschien een mapping issue en ter bevestiging werkt er iets of werkt het allemaal niet? Gebruik je ook de laatste Jellyfin?

In de plugin zelf heb ik namelijk alleen de bibliotheken gekoppeld en verder niks.

Er zijn eigenlijk twee soorten trailers: prerolls/featured (algemene trailers die vóór een film afspelen) en film-specifieke trailers.

Voor prerolls en featured trailers heb ik één hoofdmap aangemaakt, bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
Trailers/
 ├── Prerolls/
 └── Featured/
code:
1
2
3
4
Trailers/
 └── Featured/
      └── StarWars/
           └── trailer.mkv
code:
1
2
3
4
5
Films/
 └── Star Wars (1977)/
      ├── Star Wars (1977).mkv
      └── trailers/
           └── trailer.mkv

• Dagarkin
Binnetie schreef op zondag 15 februari 2026 @ 18:41:
[...]

Ja moest zelf ook nog de rechten veranderen, maar daarna was het direct goed mooie migratie 2 minuten werken :)

• Binnetie
  • Laatst online: 20-02 16:10
@Dagarkin, dat wilde ik er nog aan toevoegen dat de rechten nog aangepast moesten worden. Jij was me voor. De instructies zijn prima te doen.

• Vallaquenta
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-03 08:50
thaan schreef op zondag 15 februari 2026 @ 13:43:
[...]
Net zoals Jellyseerr heeft Seerr ook Postgres support. Absoluut de moeite waard om te gebruiken ipv standaard SQLite DB.
Ik ben er nog steeds niet helemaal achter hoeveel verschil er zit in performance tussen Postgre en SQlite. Is het de moeite waard over te stappen?

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Vallaquenta schreef op maandag 16 februari 2026 @ 12:16:
[...]

Ik ben er nog steeds niet helemaal achter hoeveel verschil er zit in performance tussen Postgre en SQlite. Is het de moeite waard over te stappen?
Ik draaide veel docker containers op mijn Synology DS220+ met SMR schijven, niet te doen qua snelheid (door de SMR schijven).
Ik wilde namelijk graag de Proxmox server die Jellyin draait, zo lean mogelijk houden & zoveel mogelijk resources voor Jellyfin overhouden.
De oplossing was om op mijn Proxmox (die vanaf SSD draait) een Postgres container te draaien: dan draait Radarr/Sonarr/Seerr vanaf de Synology met CMR schijven, maar gebruiken ze de Postgres database die op een server met SSD draait. Dan zijn ze instant supersnel, ondanks dat Seerr/Arr's dus op een Synology met SMR schijven draaien.

Daarnaast is het makkelijk om een docker container met Databasus te draaien: die kan elke database van je Postgres instance automatisch backuppen en restoren waar nodig. Alle Arr apps draaien nu dus met Postgres, ik heb de Arr's in jaren niet zo snel gehad als nu met Postgres. En daarnaast makkelijker te backuppen/restoren, want daar is Databasus voor.

Als je toch al een paar dockers draait: absoluut de moeite waard.
Begin wel meteen goed qua Postgres instance: ik draai 17.6 op een niet-Alpine image. Je kunt later namelijk niet meer makkelijk naar een Alpine image migreren. In mijn ervaring werkt 17.6 met praktisch alles, 18 wordt nog niet door alles ondersteund namelijk.

• skank
  • Nu online
Dagarkin schreef op maandag 16 februari 2026 @ 09:09:
[...]

Onderstaande werkt hier prima, hoe draai je zelf Jellyfin? als het via Docker is misschien een mapping issue en ter bevestiging werkt er iets of werkt het allemaal niet? Gebruik je ook de laatste Jellyfin?

In de plugin zelf heb ik namelijk alleen de bibliotheken gekoppeld en verder niks.

Er zijn eigenlijk twee soorten trailers: prerolls/featured (algemene trailers die vóór een film afspelen) en film-specifieke trailers.

Voor prerolls en featured trailers heb ik één hoofdmap aangemaakt, bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
Trailers/
 ├── Prerolls/
 └── Featured/
code:
1
2
3
4
Trailers/
 └── Featured/
      └── StarWars/
           └── trailer.mkv
code:
1
2
3
4
5
Films/
 └── Star Wars (1977)/
      ├── Star Wars (1977).mkv
      └── trailers/
           └── trailer.mkv
Ik heb jellyfin op mn unraid server gezet. Laatste verrsie want ik update altijd.
Als ik diezelfde map toevoeg als bibliotheek maar inhoudstype homevideo en fotos, dan vult hij de bibliotheek WEL.
Dus ik veronderstel geen rechten issue?
Maar zodra ik het als film toevoeg, blijft de bib leeg.
Ik heb wel al een andere mappenstructuur als bib toegvoegd als film en die vult wel volledig.
Of kan je geen 2x films hebben?

• Dagarkin
skank schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 08:12:
[...]

Ik heb jellyfin op mn unraid server gezet. Laatste verrsie want ik update altijd.
Als ik diezelfde map toevoeg als bibliotheek maar inhoudstype homevideo en fotos, dan vult hij de bibliotheek WEL.
Dus ik veronderstel geen rechten issue?
Maar zodra ik het als film toevoeg, blijft de bib leeg.
Ik heb wel al een andere mappenstructuur als bib toegvoegd als film en die vult wel volledig.
Of kan je geen 2x films hebben?
Inhoudstype moet wel film zijn.
Gebruik je wel de structuur hoe ik die heb opgezet?
Er zit geen limiet op films, maar denk dat je deze vraag wellicht op Jellyfin kan uitzetten, Ik heb geen idee waarom het niet werkt en het staat ook los van de plugin. Ik had 2 nieuwe bibliotheken prerols gekoppeld aan trailers/prerolls and featured gekoppeld aan trailers/featured in de plugin en kreeg onder de bibliotheek ook keurig de trailer te zien.

• skank
  • Nu online
Dagarkin schreef op maandag 16 februari 2026 @ 09:09:
[...]

code:
1
2
3
Trailers/
 ├── Prerolls/
 └── Featured/
code:
1
2
3
4
Trailers/
 └── Featured/
      └── StarWars/
           └── trailer.mkv
code:
1
2
3
4
5
Films/
 └── Star Wars (1977)/
      ├── Star Wars (1977).mkv
      └── trailers/
           └── trailer.mkv
Het werkt !

Eindelijk man...
Ik moet helemaal de mapjes er niet inzettne, los alle trailerbestanden lukt ook.
Heb wel een jellyfin update gedaan en een nieuwe share gemaakt, iets van die 2 heeft het gefixed.
Soit eindelijk thx voor het geduld.

Nog even een vraagje ivm trailers. Dus je moet echt zelf trailers bij je eigen films plaatsen? Je kan niet hem automatisch trailers laten doen van upcoming films?

• Dagarkin
skank schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 15:35:
[...]

Het werkt !

Eindelijk man...
Ik moet helemaal de mapjes er niet inzettne, los alle trailerbestanden lukt ook.
Heb wel een jellyfin update gedaan en een nieuwe share gemaakt, iets van die 2 heeft het gefixed.

Nog even een vraagje ivm trailers. Dus je moet echt zelf trailers bij je eigen films plaatsen? Je kan niet hem automatisch trailers laten doen van upcoming films?
Mooi :) Betreft dat laatste dat is niet mogelijk via deze plugin.

• PindaRots
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09-03 13:03
skank schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 15:35:
[...]

Het werkt !

Eindelijk man...

Haha de vlag kan uit.

Hij werd eerder in dit topic aangehaald, misschien dat je iets kunt met Trailarr: https://github.com/nandyalu/trailarr

• skank
  • Nu online
PindaRots schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 10:24:
[...]

Haha de vlag kan uit.

Hij werd eerder in dit topic aangehaald, misschien dat je iets kunt met Trailarr: https://github.com/nandyalu/trailarr
Mja ik vind het dubbel om data te moeten voorzien voor trailers van films die je zelf hebt.
Terwijl ze gewoon op youtube staan.
Ik zie ook liever trailers voor upcoming films die ik niet heb..
Dat kan daarmee dacht ik niet.

• Dagarkin
skank schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 10:44:
[...]

Mja ik vind het dubbel om data te moeten voorzien voor trailers van films die je zelf hebt.
Terwijl ze gewoon op youtube staan.
Ik zie ook liever trailers voor upcoming films die ik niet heb..
Dat kan daarmee dacht ik niet.
Ooit bestond het wel voor youtube, maar ik weet ervaring, dat het tegenwoordig via de api een heel gedonder is om dit goed te regelen. Werk zelf als programmeur en het is wel mogelijk, maar de eind gebruiker moet zelf door veel hoepels om de api key en alles in te regelen en de ontwikkelaar krijgt dit allemaal weer op zijn/haar bord. Snap ook wel dat je ontwikkelaar op een punt bent van ik kap met deze plugin, aangezien het tijd kost om een plugin te onderhouden en je mag je altijd aanpassen aan dit geval youtube

Deze huidige plugin geeft je dus zelf vrijheid welke trailers en omdat je zelf de bron bestanden bezit hoef je ook geen zorgen te maken om youtube.

• Aaron023
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-02 09:25
Patatjemet schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 23:30:
Sinds kort is er ook een officiële Jellyfin app voor Samsung TV's (Tizen). Ben er heel blij mee, en werkt tot nu toe hier probleemloos. Sindsdien staat Plex hier te niksen :)
Mag ik je vragen hoe je deze hebt kunnen vinden? Ik heb een Frame 2023 en bij mij is hij niet zichtbaar vanuit het zoekvenster.

Al dagen geprobeerd dit werkend te krijgen met Jellyfin installer, Tizen studio en Tizenbrew maar krijg mijn TV nooit zichtbaar onder de lijst met apparaten... De officiële app zou daarom een goede oplossing zijn!

[ Voor 4% gewijzigd door Aaron023 op 20-02-2026 06:46 ]

• Patatjemet
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:09
Hij staat voor mij gewoon in de app store. Wat ik online lees is (nog?) een beetje hit en miss voor de beschikbaarheid, zit je wel op de nieuwste versie van Tizen? Misschien moet je nog eventjes geduld hebben.

- raid does not fix stupid -

• PindaRots
Aaron023 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 22:21:
[...]

Mag ik je vragen hoe je deze hebt kunnen vinden? Ik heb een Frame 2023 en bij mij is hij niet zichtbaar vanuit het zoekvenster.

Al dagen geprobeerd dit werkend te krijgen met Jellyfin installer, Tizen studio en Tizenbrew maar krijg mijn TV nooit zichtbaar onder de lijst met apparaten... De officiële app zou daarom een goede oplossing zijn!
Komt denk ik vanzelf. Schoonouders hebben ook een Frame uit 2023. Daar zag ik hem gewoon tussen staan.
Vond het wel een beetje geklungel met aanmelden, maar ik begreep van de week dat ze er succesvol gebruik van hadden gemaakt.

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:37

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Een piepkleine nugget:
Om te zoeken met wildcards kun je het procent teken gebruiken.
code:
1
lord%rings => Lord of the Rings
Ik zag dit nergens terugkomen en voor IT-ers is dit wellicht gesneden koek, maar voor non IT-ers kan het een curve-ball zijn. Maar misschien ben ik een ongelovelijke spuit-11 O-)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:41

The Zep Man

🏴‍☠️

Binnetie schreef op zondag 15 februari 2026 @ 18:41:
Je vergeet voor veel gebruikers:
• Bestandspermissies aanpassen (owner root -> owner 1000)
• "init: true" configureren in de configuratie van Docker.

[edit]
Ietwat late reactie. Maar inderdaad, de upgrade stelt niet veel voor. Seerr is eigenlijk het voormalige Jellyseerr met toegevoegde ondersteuning voor Plex.

[ Voor 21% gewijzigd door The Zep Man op 24-02-2026 12:43 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Vallaquenta
The Zep Man schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 12:40:
[...]

Je vergeet voor veel gebruikers:
• Bestandspermissies aanpassen (owner root -> owner 1000)
• "init: true" configureren in de configuratie van Docker.

[edit]
Ietwat late reactie. Maar inderdaad, de upgrade stelt niet veel voor. Seerr is eigenlijk het voormalige Jellyseerr met toegevoegde ondersteuning voor Plex.
Klopt, ik gebruik voor al mijn containers aparte users en directories.
Omdat ze Seerr hebben veranderd naar rootless kun je niet meer de environment variables gebruiken die doorgaans wel werken zoals:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
seerr:
    image: ghcr.io/seerr-team/seerr:latest
    init: true
    container_name: seerr
    hostname: seerr
    environment:
      - PUID=13007
      - PGID=${PGID}
      - UMASK=${UMASK}
      - TZ=${TZ}
Maar in plaats daar van kom je uit op:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
seerr:
    image: ghcr.io/seerr-team/seerr:latest
    init: true
    container_name: seerr
    hostname: seerr
    user: 13007:${PGID}
    environment:
      - LOG-LEVEL=debug
      - TZ=${TZ}
Dus dat zal voor sommigen nog even wennen zijn denk ik.

[ Voor 22% gewijzigd door Vallaquenta op 24-02-2026 13:26 ]

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Vallaquenta schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 13:25:
[...]

Klopt, ik gebruik voor al mijn containers aparte users en directories.
Omdat ze Seerr hebben veranderd naar rootless kun je niet meer de environment variables gebruiken die doorgaans wel werken zoals:
(...)
Dus dat zal voor sommigen nog even wennen zijn denk ik.
Precies dit. Stelt overigens niet veel voor. Er is een goede migratiehandleiding.

• Vallaquenta
The Zep Man schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 13:38:
[...]

Precies dit. Stelt overigens niet veel voor. Er is een goede migratiehandleiding.
Maar niet dus met eigen UID/GID. Dat vermijden ze specifiek, zie ook https://github.com/seerr-team/seerr/discussions/2455
Standaard gebruiken ze 1000:1000 als UID/GID, maar dat heb ik op mijn stack dus net anders staan en was niet van plan dingen compleet aan te passen voor Seerr.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Vallaquenta schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 14:41:
[...]

Maar niet dus met eigen UID/GID. Dat vermijden ze specifiek, zie ook https://github.com/seerr-team/seerr/discussions/2455
Klopt. Met een goede reden.
Standaard gebruiken ze 1000:1000 als UID/GID, maar dat heb ik op mijn stack dus net anders staan en was niet van plan dingen compleet aan te passen voor Seerr.
Als je al zo geavanceerd bezig bent dat je zelfgekozen UID/GID gebruikt, dan ben je ook geavanceerd genoeg bezig om daarmee met een migratie rekening te houden (zoals door issues door te lezen). Wel scherp opgemerkt. :)

• Vallaquenta
The Zep Man schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 14:44:
[...]

Klopt. Met een goede reden.

[...]

Als je al zo geavanceerd bezig bent dat je zelfgekozen UID/GID gebruikt, dan ben je ook geavanceerd genoeg bezig om daarmee met een migratie rekening te houden (zoals door issues door te lezen). Wel scherp opgemerkt. :)
Klopt, daarom had ik het ff in de topic geknald voor mensen die tegen een probleem aan lopen met permissies.
Inderdaad netjes alles gechown'd bij mij :P

Ik heb alles in mij docker server met eigen UID/GID draaien, omdat het achter een reverse proxy hangt voor ease-of-use voor andere mensen. Net dat extra stukje bescherming.

[ Voor 12% gewijzigd door Vallaquenta op 24-02-2026 14:49 ]

• rgos
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10-03 14:33
breew schreef op maandag 8 december 2025 @ 12:09:
Heel blij met Jellyfin.

Als gebruiker van diverse chromecast V2's in huis (en iPhone/iOS), mis ik wel de google cast functionaliteit tov plex.
Ik weet/snap/heb begrip voor de gemaakte keuzes,en ook dat de Chromecast V2 al onwijs oud is, maar vind het simpelweg jammer dat er geen 'native' google cast ondersteuning is.

Het kan wel (op iOS) met de streamyfin-app, maar dan mis je weer waar je gebleven was (watched wordt niet automagisch bijgehouden).

Tenzij iemadn hire al iets op gevonden heeft???
Jazeker, heb Chromecast hier eindelijk werkend gekregen:

1. Maak subdomein aan op duckdns.org DDNS en verwijs terug naar public IP van je server
2. Gebruik caddy als reverse proxy en stuur door naar 127.0.0.1:8096
3. Open poorten 80 en 443 in je router middels NAT en verwijs door naar private IP van je server
4. In Chrome open Jellyfin op subdomein.duckdns.org
5. Cast!

Probleem is dat Chromecast een public IP nodig heeft met SSL om media af te spelen. Met duckdns.org en de caddy reverse proxy zorg je daar voor. De Jellyfin app op Chromecast with Google TV heeft die complicatie niet, natuurlijk.
Plex en Emby vangen dit op middels hun relay server.

Caddyfile:
code:
1
2
3
4
subdomein.duckdns.org {
    reverse_proxy 127.0.0.1:8096
    tls naam@example.com
}

[ Voor 4% gewijzigd door rgos op 27-02-2026 21:42 . Reden: caddyfile ]

• Vallaquenta
Maar alsjeblieft, als je Caddy (of nginx, of traefic of wat voor reverse proxy dan ook) gebruikt. Timmer het dicht.

Ik gebruik al heel lang een reverse proxy. Begonnen met nginx, daarna NPMPlus (fork van Nginx Proxy Manager). Heb er sinds een maand of 4 / 5 crowdsec aan hangen, die vrij veel blokkeert gelukkig.

Je wilt sowieso fail2ban en iptables (of nftables) maar het liefst ook extra dingen, waar ik dus uit kwam op caddy i.c.m. geoip en cloudflare. Er zijn docker images voor beschikbaar als je alles via Docker draait: https://github.com/serfriz/caddy-custom-builds

Voor mijn domein gebruik ik bijv. het volgende voor Jellyfin in mijn Caddyfile:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
jellyfin.{$ROOT_DOMAIN} {
        tls {
               dns cloudflare {$CLOUDFLARE_API_KEY}
               resolvers 1.1.1.1
       }
        import logging
        #import auth
        route {
                crowdsec
        }
        reverse_proxy http://jellyfin:8096
}

• rgos
Vallaquenta schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 22:55:
[...]

Maar alsjeblieft, als je Caddy (of nginx, of traefic of wat voor reverse proxy dan ook) gebruikt. Timmer het dicht.
Zeker. Ik heb er een Originating IP op zitten.

• rgos
BTW Ik heb ook begrepen dat je de Chromecast met Jellyfin aan de praat kunt krijgen door het DNS adres 8.8.8.8 voor de Chromecast te blocken en om te leiden naar je eigen DNS. Ik kan dat zelf echter niet testen omdat ik op de el cheapo Zyxel T-56 router van Odido zit.
Zou iemand met een betere router dit kunnen testen?

• PindaRots
Vallaquenta schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 22:55:
[...]

Ik gebruik al heel lang een reverse proxy. Begonnen met nginx, daarna NPMPlus (fork van Nginx Proxy Manager). Heb er sinds een maand of 4 / 5 crowdsec aan hangen, die vrij veel blokkeert gelukkig.

Je wilt sowieso fail2ban en iptables (of nftables) maar het liefst ook extra dingen, waar ik dus uit kwam op caddy i.c.m. geoip en cloudflare. Er zijn docker images voor beschikbaar als je alles via Docker draait: https://github.com/serfriz/caddy-custom-builds

Voor mijn domein gebruik ik bijv. het volgende voor Jellyfin in mijn Caddyfile:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
jellyfin.{$ROOT_DOMAIN} {
        tls {
               dns cloudflare {$CLOUDFLARE_API_KEY}
               resolvers 1.1.1.1
       }
        import logging
        #import auth
        route {
                crowdsec
        }
        reverse_proxy http://jellyfin:8096
}
Jij bent van NPMPlus en Crowdsec naar Caddy met GeoIP en Cloudflare gegaangegaan?
Wat vind je beter aan Caddy? Ik heb het allemaal draaien met NPMPlus en Crowdsec en ben heel erg tevreden (was even martelen om goed ingesteld te krijgen).

• Vallaquenta
rgos schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 10:43:
BTW Ik heb ook begrepen dat je de Chromecast met Jellyfin aan de praat kunt krijgen door het DNS adres 8.8.8.8 voor de Chromecast te blocken en om te leiden naar je eigen DNS. Ik kan dat zelf echter niet testen omdat ik op de el cheapo Zyxel T-56 router van Odido zit.
Zou iemand met een betere router dit kunnen testen?
Zal ik jou eens wat vertellen? Ik heb afgelopen week mijn T56 geflasht met OpenWRT en die draait nu Adguard Home. Zie ook: https://openwrt.org/toh/zyxel/t-56?s[]=zyxel&s[]=t56

Doe daar mee wat je wilt ;)

• rgos
Zal ik jou eens wat vertellen? Ik heb afgelopen week mijn T56 geflasht met OpenWRT en die draait nu Adguard Home. Zie ook: https://openwrt.org/toh/zyxel/t-56?s[]=zyxel&s[]=t56

Doe daar mee wat je wilt ;)
Dat mag ik niet van Odido.

• Vallaquenta
rgos schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 15:52:
[...]

Ik ook niet, heb het toch gedaan.

Odido mag ook niet zomaar al mijn klantgegevens verkopen en/of verliezen, hebben ze toch ook gedaan helaas.

• rgos
Ik ook niet, heb het toch gedaan.
(y)

Hoe ging het flashen? Nog ergens tegenaan gelopen? Alles weer werkend gekregen (inclusief telefoon)? Kun je nu outbound verkeer blocken / rerouten?

• The Dolf
  • Niet online
rgos schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 15:52:
[...]

Waar staat het dan dat het niet mag? Een oprechte vraag.

Wat zijn trouwens de voor- en nadelen van het flashen naar openwrt?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Vallaquenta
The Dolf schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 03:42:
[...]

Waar staat het dan dat het niet mag? Een oprechte vraag.

Wat zijn trouwens de voor- en nadelen van het flashen naar openwrt?
Voordelen dat je software zoals Adguard Home en Unbound op de router kunt draaien.

Bovendien is de admin interface van de t56 zo gigantisch slecht dat zelfs zo er voordelen van OpenWRT er nog voor zou kiezen om andere software te flashen.

Enfin: zojuist de eerste update van Seerr binnengehaald. Hopelijk na de merge zien we meer vooruitgang 😊

• The Dolf
  • Niet online
Vallaquenta schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 17:30:
[...]

Voordelen dat je software zoals Adguard Home en Unbound op de router kunt draaien.

Bovendien is de admin interface van de t56 zo gigantisch slecht dat zelfs zo er voordelen van OpenWRT er nog voor zou kiezen om andere software te flashen.

Enfin: zojuist de eerste update van Seerr binnengehaald. Hopelijk na de merge zien we meer vooruitgang 😊
Heb het ook maar geflashed. Was wel even een gepruts met de ipadres goed te zetten. En ook de vlan instelling die nodig is bij Odido was even zoeken. Maar alles lukte (incl Adguard) draaide binnen een half uurtje. Sta er wel van te kijken hoe vaak ms en hue verbinding proberen te maken.
code:
1
2
3
4
diag.meethue.com
11,177 45.5%
self.events.data.microsoft.com
4,941 20.11%
Nu eens op zoek naar een netmonitor zodat per dag per ip de traffickan zien.

Gezocht!
Router

• The Dolf
  • Niet online
Waar staat dat dan? Een oprechte vraag.
rgos schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 16:12:
Hoe ging het flashen? Nog ergens tegenaan gelopen? Alles weer werkend gekregen (inclusief telefoon)? Kun je nu outbound verkeer blocken / rerouten?
Je vroeg het niet aan mij maar bij deze mijn ervaringen:
Ik heb deze guide gebruikt. Dual boot openwrt en Odido firmware.
Om de instalatiebestanden op de Zyxel te krijgen moet je volgens de guide mbv wget ze downloaden. Kreeg een foutmelding omdat wget geen https ondersteund. Geen zin om dat uit te zoeken dus met WinSCP handmatig op de router gezet.
Vervolgens de guide gevolgt.

Last but not least, om de Odido internetverbinding te herstellen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Log in to the LuCI web interface and go to 'Network' -> 'Interfaces'.

Select the 'Devices' -> Devices tab and select 'Add device configuration' at the bottom.

Configure the following:

Device type: VLAN (802.1q)
Base device: eth1
VLAN ID: 300
MTU: 1500

The rest of the settings are correct. Click 'Save' and 'Save & Apply'. You now have an additional device called eth1.300.

Select the 'Interfaces' tab.

Remove the default 'WAN6' interface. You don't need it.

Click the "WAN" interface -> Edit and configure the following:
Protocol: DHCP client
Device: eth1.300
Outbound blocken/rerouten werkt perfect.
Telefoon weet ik niet want ik maak daar geen gebruik van. Maar door de dual boot kan je eenvoudig terug naar de standaard firmware.

Gezocht!
Router

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hoog tijd om te stoppen met off-topic gaan en het hier te hebben over Jellyfin. Zat plaatsen om het over de rest te hebben ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste