• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02 19:20
Vallaquenta schreef op zondag 15 februari 2026 @ 11:18:
Voor iedereen hier in de topic: de Jellyseerr + OVerseerr merge is complete! https://github.com/seerr-team/seerr/releases/tag/v3.0.0

@Dagarkin misschien een vermelding in de OP?
Ik gebruik nog maar pas jellyszeer. Dus moet ik nu overstappen?

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:37
skank schreef op zondag 15 februari 2026 @ 16:14:
[...]

Ik gebruik nog maar pas jellyszeer. Dus moet ik nu overstappen?
Ja, zo moeilijk is het niet. In geval van Docker, was het voor mij:
- voor de zekerheid je database backuppen
- docker compose file aanpassen met de nieuwe code en dan je stack updaten.

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
skank schreef op zondag 15 februari 2026 @ 16:01:
[...]

Trailer daar afgehaald, maar bib blijft leeg? snap er niks van
Onderstaande werkt hier prima, hoe draai je zelf Jellyfin? als het via Docker is misschien een mapping issue en ter bevestiging werkt er iets of werkt het allemaal niet? Gebruik je ook de laatste Jellyfin?

In de plugin zelf heb ik namelijk alleen de bibliotheken gekoppeld en verder niks.

Er zijn eigenlijk twee soorten trailers: prerolls/featured (algemene trailers die vóór een film afspelen) en film-specifieke trailers.

Voor prerolls en featured trailers heb ik één hoofdmap aangemaakt, bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
Trailers/
 ├── Prerolls/
 └── Featured/
code:
1
2
3
4
Trailers/
 └── Featured/
      └── StarWars/
           └── trailer.mkv
code:
1
2
3
4
5
Films/
 └── Star Wars (1977)/
      ├── Star Wars (1977).mkv
      └── trailers/
           └── trailer.mkv

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
Binnetie schreef op zondag 15 februari 2026 @ 18:41:
[...]

Ja, zo moeilijk is het niet. In geval van Docker, was het voor mij:
- voor de zekerheid je database backuppen
- docker compose file aanpassen met de nieuwe code en dan je stack updaten.
Ja moest zelf ook nog de rechten veranderen, maar daarna was het direct goed mooie migratie 2 minuten werken :)

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:37
@Dagarkin, dat wilde ik er nog aan toevoegen dat de rechten nog aangepast moesten worden. Jij was me voor. De instructies zijn prima te doen.

• Vallaquenta
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:33
thaan schreef op zondag 15 februari 2026 @ 13:43:
[...]
Net zoals Jellyseerr heeft Seerr ook Postgres support. Absoluut de moeite waard om te gebruiken ipv standaard SQLite DB.
Ik ben er nog steeds niet helemaal achter hoeveel verschil er zit in performance tussen Postgre en SQlite. Is het de moeite waard over te stappen?

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:59
Vallaquenta schreef op maandag 16 februari 2026 @ 12:16:
[...]

Ik ben er nog steeds niet helemaal achter hoeveel verschil er zit in performance tussen Postgre en SQlite. Is het de moeite waard over te stappen?
Ik draaide veel docker containers op mijn Synology DS220+ met SMR schijven, niet te doen qua snelheid (door de SMR schijven).
Ik wilde namelijk graag de Proxmox server die Jellyin draait, zo lean mogelijk houden & zoveel mogelijk resources voor Jellyfin overhouden.
De oplossing was om op mijn Proxmox (die vanaf SSD draait) een Postgres container te draaien: dan draait Radarr/Sonarr/Seerr vanaf de Synology met CMR schijven, maar gebruiken ze de Postgres database die op een server met SSD draait. Dan zijn ze instant supersnel, ondanks dat Seerr/Arr's dus op een Synology met SMR schijven draaien.

Daarnaast is het makkelijk om een docker container met Databasus te draaien: die kan elke database van je Postgres instance automatisch backuppen en restoren waar nodig. Alle Arr apps draaien nu dus met Postgres, ik heb de Arr's in jaren niet zo snel gehad als nu met Postgres. En daarnaast makkelijker te backuppen/restoren, want daar is Databasus voor.

Als je toch al een paar dockers draait: absoluut de moeite waard.
Begin wel meteen goed qua Postgres instance: ik draai 17.6 op een niet-Alpine image. Je kunt later namelijk niet meer makkelijk naar een Alpine image migreren. In mijn ervaring werkt 17.6 met praktisch alles, 18 wordt nog niet door alles ondersteund namelijk.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste