• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:06
Heel blij met Jellyfin.

Als gebruiker van diverse chromecast V2's in huis (en iPhone/iOS), mis ik wel de google cast functionaliteit tov plex.
Ik weet/snap/heb begrip voor de gemaakte keuzes,en ook dat de Chromecast V2 al onwijs oud is, maar vind het simpelweg jammer dat er geen 'native' google cast ondersteuning is.

Het kan wel (op iOS) met de streamyfin-app, maar dan mis je weer waar je gebleven was (watched wordt niet automagisch bijgehouden).

Tenzij iemadn hire al iets op gevonden heeft???

• Marascon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:56
Ik ben heel blij met Jellyfin, ook sideloaded op mijn Tizen TV (on op mijn chromecast geinstalleerd)

Het enige en grote nadeel hieraan vind ik dat ik geen Elegantfin theme zie bij deze apparaten

Is hier nog een mogelijkheid voor of beste gewoon een RPI is kioskmode gooien?

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:51
Dagarkin schreef op zondag 7 december 2025 @ 21:08:
Hierbij mijn kodi setup met artic fuse 2.

Deze kan je op zoveel manieren instellen, maar goed wat @Theetjuh zei Kodi heeft een gigantische voorsprong en alles wat je wilt kun je er wel mee bereiken.

De eerste foto dat bovenstuk rouleert. Dit thema wel 2 dagen bezig geweest diverse skins geprobeerd, maar Zelfs in een skin heb je nog ontiegeljjk veel opties. Als je echt wilt tweaken en de ui wilt finetuning, dan is kodi de client om te gebruiken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ken kodi heel goed hoor, nog voordat het kodi (xbmc) noemde zelfs...
Ik vind die eerste foto/bovenstuk wel erg groot.
Zie je het zitten om eens een filmpje te maken?
Ik zit te kijken naar die arctic skins, maar er zijn er zoveel horizon, zephyr , zephyr 2 enz enz maar de fuse 2 zie ik niet direct.

• skank
Mm ik ben niet wijzer uit die documentatie.
Hoe voeg ik die playlist toe in mn hoofdscherm als widget?

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
skank schreef op maandag 8 december 2025 @ 13:02:
[...]

Ik ken kodi heel goed hoor, nog voordat het kodi (xbmc) noemde zelfs...
Ik vind die eerste foto/bovenstuk wel erg groot.
Zie je het zitten om eens een filmpje te maken?
Ik zit te kijken naar die arctic skins, maar er zijn er zoveel horizon, zephyr , zephyr 2 enz enz maar de fuse 2 zie ik niet direct.
Artic fuse 2 Dit is de nieuwste skin van diezelfde maker.

Hieronder wel een filmpje, ben daar zelf nooit mee bezig.
Reddit video
skank schreef op maandag 8 december 2025 @ 13:04:
[...]

Mm ik ben niet wijzer uit die documentatie.
Hoe voeg ik die playlist toe in mn hoofdscherm als widget?
Zal vanavond eens kijken om welke client gaat het trouwens. Kan zelf alleen via lg (web versie) en ipad ios versie testen.

• skank
2 mooie skins die er vermoedeiljk geraken denk ik:
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=355993
of
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=379015

De koppeling met jellyfin in de background werkt feilloos?
Hoe koppel ik?
Ook de sync status werkt zonder fouten? (bij emby was dit een ramp vandaar dat ik kodi had verlaten).

Ik vraag me ook af of de cinema mode plugin zal werken...

Edit: Welke skin is dit trouwens: https://github.com/n00bcodr/Jellyfin-Enhanced
Zie de mp4 daar.
Trekt toch enorm goed op arctic fuse 2

[ Voor 15% gewijzigd door skank op 08-12-2025 16:26 ]

• Dagarkin
  • Nu online
skank schreef op maandag 8 december 2025 @ 13:58:
2 mooie skins die er vermoedeiljk geraken denk ik:
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=355993
of
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=379015

De koppeling met jellyfin in de background werkt feilloos?
Hoe koppel ik?
Ook de sync status werkt zonder fouten? (bij emby was dit een ramp vandaar dat ik kodi had verlaten).

Ik vraag me ook af of de cinema mode plugin zal werken...

Edit: Welke skin is dit trouwens: https://github.com/n00bcodr/Jellyfin-Enhanced
Zie de mp4 daar.
Trekt toch enorm goed op arctic fuse 2
Nog gelukt met kodi?

Die smart list zie ik als playlist op het home scherm en door te klikken krijg je pas die lijsten. Volgens mij kan je dit wel goed icm doen met kodi en artic fuse 2. Als je die lijsten als tegels op het scherm wil.

• skank
Dagarkin schreef op maandag 8 december 2025 @ 18:07:
[...]

Nog gelukt met kodi?

Die smart list zie ik als playlist op het home scherm en door te klikken krijg je pas die lijsten. Volgens mij kan je dit wel goed icm doen met kodi en artic fuse 2. Als je die lijsten als tegels op het scherm wil.
Ik zit op het werk en kan nog niet proberen.
Ik zou liever dergelijke skin direct op jellyfin willen.. zoals arctic fuse 2
Ik ben wat huiverig om er nog een laag rond te zetten. Ik wil niet blijven prutsen maar films kijken in de plaats.
Wat moet ik hebben in kodi om jelylfin te gebruiken?
Hoe zit dat met multiusers? Je hebt multiusers in jellyfin maar ook in kodi?
Alsook de cinemamode plugni, zal die nog werken met kodi erond?

Welke skin is dat op die mp4 van jellyfin? (zie vorige post)

[ Voor 3% gewijzigd door skank op 08-12-2025 18:13 ]

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:00
Sorry dat ik het zeg, maar verdiep je eens in Jellyfin ipv hier al je vragen te dumpen: https://jellyfin.org/
Heel veel van je vragen zijn erg makkelijk in de documentatie te vinden of na even wat te zoeken op internet.

• Dagarkin
  • Nu online
skank schreef op maandag 8 december 2025 @ 18:12:
[...]

Ik zit op het werk en kan nog niet proberen.
Ik zou liever dergelijke skin direct op jellyfin willen.. zoals arctic fuse 2
Ik ben wat huiverig om er nog een laag rond te zetten. Ik wil niet blijven prutsen maar films kijken in de plaats.
Wat moet ik hebben in kodi om jelylfin te gebruiken?
Hoe zit dat met multiusers? Je hebt multiusers in jellyfin maar ook in kodi?
Alsook de cinemamode plugni, zal die nog werken met kodi erond?

Welke skin is dat op die mp4 van jellyfin? (zie vorige post)
Ja kodi opzetten kan met de jellyfin addon jellyfin for kodi. Dit had ik zelf binnen 5 minuten wel ingesteld.
Kodi kan ook met meerdere gebruikers, maar gebruik dit zelf niet. Op die kodi link vermelden ze dit ook.
Met cinema kwam ik dit tegen Github die functie hoort normaal te werken en hier is een fix.
Skin is Jellyfish

• skank
Theetjuh schreef op maandag 8 december 2025 @ 18:33:
Sorry dat ik het zeg, maar verdiep je eens in Jellyfin ipv hier al je vragen te dumpen: https://jellyfin.org/
Heel veel van je vragen zijn erg makkelijk in de documentatie te vinden of na even wat te zoeken op internet.
Wat moet ik daar dan vinden?
Buietn de info die ik al weet.

Ik vraag specifiek hoe het zit met multiusers in jellyfin (daar is het mogelijk) ,maar gecombineerd met kodi dan..
Hoe dat dan gaat.
Kun je die linken. bv kodi user a = jellyfin user a , en hun watch status... vs kodi user b en jellyfin user b
Of is onmogelijk

• skank
Volgens chatgpt is jellycon beter ipv jellyfin for kodi omdat je de lokale database niet gebruikt...
Ik heb namelijk meerdere users en meerdere apparaten die door elkaar gebruikt worden...

Das wel handige info om vooraan te plaatsen ;)

• skank
Als ik het zo lees dan kan ik heel weinig jellyfin themes gebruiken op android tv, correct?
Dus dan moet ik wel naar kodi?

PS: ook een handige link https://github.com/awesome-jellyfin/awesome-jellyfin

[ Voor 24% gewijzigd door skank op 08-12-2025 19:28 ]

• Dagarkin
  • Nu online
skank schreef op maandag 8 december 2025 @ 19:00:
Volgens chatgpt is jellycon beter ipv jellyfin for kodi omdat je de lokale database niet gebruikt...
Ik heb namelijk meerdere users en meerdere apparaten die door elkaar gebruikt worden...

Das wel handige info om vooraan te plaatsen ;)
Moet prima kunnen met Jellyfin for kodi addon.

Chatgpt is geen authoriteit ;) Het is en blijft een taal model en de gebruikte bronnen kan van alles zijn. Welke het uiteindelijk gebruikt weet je niet. Je zal altijd zelf het model moeten toetsen op waarheid.

Onderstaande komt rechtstreeks van die link die ik strakjes plaatste met kodi uit de documentatie van Jellyfin zelf.
It is highly recommended to install the Kodi Sync Queue plugin into the Jellyfin server as well. This will keep your media libraries up to date without waiting for a periodic re-sync from Kodi.
Multiple User Accounts

The Jellyfin for Kodi add-on doesn't natively handle multiple user accounts. Fortunately, Kodi has a built-in method of handling this called profiles. Information about this can be found on the Profiles page of the Kodi Wiki. Once profiles have been created, you must install the Jellyfin add-on and go through the installation steps above for each user profile. When you switch Kodi profiles, you will also switch Jellyfin users. You can tell Kodi to bring you to a profile login screen during startup by going to the Profiles section inside of the Settings page and checking the box for "Show login screen on startup."

• skank
Ok ik zal het es proberen, had net de jellycon addon geinstalleerd maar die geeft een foutmelding en zegt check log.
Wat ook opvalt.

Het ipadres van de server pakt hij altijd fout... hij vindt een local server maar het adres klopt niet, dit zowel via kodi als via jellyfin android tv client (die overigens niet mooi is)
Dus ik ben zoiezo aangewezen op kodi...

Edit: Ik heb bingie mod nu geinstalleerd, howly, ziet er erg goed uit !!! alleen zoveel mogelijkheden en opties phew..

FF zien naar arctic 2 maar ik krijg hem niet installed wegens dependencie die hij niet wil updaten

[ Voor 23% gewijzigd door skank op 08-12-2025 22:38 ]

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:57

The Zep Man

🏴‍☠️

skank schreef op maandag 8 december 2025 @ 21:12:
Ok ik zal het es proberen, had net de jellycon addon geinstalleerd maar die geeft een foutmelding en zegt check log.
Wat zegt het log?

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• skank
Ik weet niet goed hoe ik dat log bekijk.
Enig idee omtrent de dependencies van arctic skin waarom die niet kan updaten (1 bepaalde dependencie), wordt gebruikt door andere skin ook

Ok dit is toch gelukt arctic fuse...
de jellyfin con niet. Zal toch eerst met de gewone for kodi proberen

[ Voor 14% gewijzigd door skank op 09-12-2025 16:36 ]

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Zojuist 10.11.4 er weer afgegooid. Dadelijk weer opnieuw installeren en de hele zooi weer scannen. Probeerde een folder aan de library toe te voegen en dat werkte dus niet. Nieuwe media in die folder wordt niet opgepakt en in de log zie ik die specifieke folder ook niet langskomen.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• skank
Vraagje ivm de arctic fuse 2
Als ik detailed kies staat het menu links en heb ik geen spotlight (ik kan ook nergens de spotlight toevoegen?)
Kies ik experienced of zoiets, dan staat het menu bovenaan en heb ik spotlight, maar ik wil spotlight + het menu links...
Hoe doe ik dat?

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

skank schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 15:59:
Ik weet niet goed hoe ik dat log bekijk.
Hier lees je over het hoe en wat. Volgens mij kan je in Jellycon ook debug logging inschakelen voor meer informatie.

[ Voor 15% gewijzigd door The Zep Man op 09-12-2025 17:42 ]

• Dagarkin
  • Nu online
skank schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 17:04:
Vraagje ivm de arctic fuse 2
Als ik detailed kies staat het menu links en heb ik geen spotlight (ik kan ook nergens de spotlight toevoegen?)
Kies ik experienced of zoiets, dan staat het menu bovenaan en heb ik spotlight, maar ik wil spotlight + het menu links...
Hoe doe ik dat?
Volgens mij kan dat niet. Anders op die kodi topic een verzoek plaatsen.

Het kan wel met arctic horizon 2

• skank
Dagarkin schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 18:27:
[...]

Volgens mij kan dat niet. Anders op die kodi topic een verzoek plaatsen.

Het kan wel met arctic horizon 2
Ik dacht het wel, had dit ergens gezien maar vind het niet terug. Ik zal het op het forum vragen.

Ohja ivm playlists en widgets.
Ik kan die smart playlists aanmaken in jellyfin, maar ook in kodi, waar doe ik het nu best?
Ben trouwens wel weg van die arctic skin, bedankt voor de goeie tip !
Als ik een film afspeel, is dat nu kodi die het doet, of jellyfin? Kodi toch he?

• Dagarkin
  • Nu online
skank schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 19:56:
[...]

Ik dacht het wel, had dit ergens gezien maar vind het niet terug. Ik zal het op het forum vragen.

Ohja ivm playlists en widgets.
Ik kan die smart playlists aanmaken in jellyfin, maar ook in kodi, waar doe ik het nu best?
Ben trouwens wel weg van die arctic skin, bedankt voor de goeie tip !
Als ik een film afspeel, is dat nu kodi die het doet, of jellyfin? Kodi toch he?
Ja net een test gedaan met die smartlist plugin. Ik zou dan gewoon Jellyfin gebruiken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KHmzUHjbGU4q6-lvQQxPTg2h8lc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bFVu8uH0ncoNJhiVkoN87IK3.jpg?f=fotoalbum_large

Je kunt zelf dit bv toevoegen door.

Skin settings - shortcuts - customise shortcuts widgets

Dan Home en onder widgets edit categories and widgets, daar heb ik movies aangepast

Door edit en vervolgens weer edit widgets en daar nieuwe toe te voegen en dan via de addon de playlist selecteren.

Voor de rest weinig ervaring met alle mogelijkheden. Zoveel dat je kunt doen.

Ja ben er zelf ook erg tevreden over.

Jellyfin levert de data aan kodi en die speelt deze data af.

• skank
Mmm echt sneu, ben ik alles overal aan het veranderen , wil ik op het ene google home device terug proberen, krijg ik na het starten van kodi gewoon een zwart scherm.
Weinig zin om alles opnieuw te installeren.
Als ik wat google... lijk ik ook niet de enige te zijn.
Een fix zie ik niet direct, iemand hier raad?

• Theetjuh
Kodi op Android TV kan ik ook zeker niet aanraden, ik weet niet wat anderen gebruiken, maar ikzelf een Vero V een Homatics met CoreElec.

Onder Android heeft het altijd maar kortstondig goed gewerkt, mocht je er toch voor willen gaan, zou ik Jellycon aanbevelen boven Jellyfin for Kodi als addon, aangezien je anders iedere keer bij het opstarten van Kodi moet wachten tot de sync klaar is.

Ik gebruik al sinds voor het Kodi heette het op dedicated devices, zoals de RPi, Vero etc, vandaar mijn keuze voor Jellyfin for Kodi.

• skank
Theetjuh schreef op donderdag 11 december 2025 @ 20:16:
Kodi op Android TV kan ik ook zeker niet aanraden, ik weet niet wat anderen gebruiken, maar ikzelf een Vero V een Homatics met CoreElec.

Onder Android heeft het altijd maar kortstondig goed gewerkt, mocht je er toch voor willen gaan, zou ik Jellycon aanbevelen boven Jellyfin for Kodi als addon, aangezien je anders iedere keer bij het opstarten van Kodi moet wachten tot de sync klaar is.

Ik gebruik al sinds voor het Kodi heette het op dedicated devices, zoals de RPi, Vero etc, vandaar mijn keuze voor Jellyfin for Kodi.
Op android tv is wel een voorwaarde, anders was ik nooit overgestapt van emby naar jelylfin.
Jellyfin zelf tov emby , oogt in mijn ogen minder mooi dan emby.
Vandaar dan de needs voor kodi.
Dus ja, zit nu wel met het probleem dat kodi om de dag zwart beeld toont zodra ik opstart op android tv op google home devices.
Qua sync gebruik ik nu toch jellyfin for kodi.

WAt betreft de actic skin 2, i dunno of iemand het hier weet, maar ik krijg weinig antwoord op kodi forum..

Kun je met die skin ook bv makkelijk een lijstje bijhouden via kodi? Ik bedoel , op de echte netflix app , kun je dingen toevoegen aan een lijstje. Bepaalde gebruikers hier willen dit in kodi ook. Ik dacht in de netflix mod skin voor kodi kan het, kan arctic skin 2 dit?

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-12 13:53
@skank

Misschien kun je eens kijken naar aeon nox silvo als skin.
Met de view opties: infowall of showcase kun je denk ik wel iets

who put a "stop payment" on my reality check

• skank
DaRk PoIsOn schreef op zondag 14 december 2025 @ 05:49:
@skank

Misschien kun je eens kijken naar aeon nox silvo als skin.
Met de view opties: infowall of showcase kun je denk ik wel iets
Gekeken , niet zo mn ding.
Ik heb het eigenlijk echt op die netflix skin gemunt, of de arctic fuse 2 skin, al mis ik daar de optie om een list bij te houden via de skin zelf...
Ik weet ook niet wat dat precies in, in de netflix skin, zijn dat dan favorieten?

Ohja, nog een vraagje.
Dus je zegt dat als ik een film afspeel via kodi, het eigenlijk jellyfin is die afspeelt he?
Moet ik dan home assistant (lichten) laten triggeren op de play state van een mediaspeler van jellyfin, of van kodi?

[ Voor 18% gewijzigd door skank op 14-12-2025 19:50 ]

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-12 13:53
skank schreef op zondag 14 december 2025 @ 19:49:
[...]

Gekeken , niet zo mn ding.
Ik heb het eigenlijk echt op die netflix skin gemunt, of de arctic fuse 2 skin, al mis ik daar de optie om een list bij te houden via de skin zelf...
Ik weet ook niet wat dat precies in, in de netflix skin, zijn dat dan favorieten?

Ohja, nog een vraagje.
Dus je zegt dat als ik een film afspeel via kodi, het eigenlijk jellyfin is die afspeelt he?
Moet ik dan home assistant (lichten) laten triggeren op de play state van een mediaspeler van jellyfin, of van kodi?
Als je het toch via KODI gaat doen, horen deze vragen thuis in het kodi topic, maar je kunt idd je lichten laten triggeren door home assistant en de status van KODI.
Ik heb automations voor spelen/pauze en gebeld worden. Vroeger had je ook nog dat yatse je berichten/appjes op tv toonde (niet geheel privacy gericht).
Wat bedoel je precies met een list bijhouden?

who put a "stop payment" on my reality check

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:26

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Hier Jellyfin als client op m'n nvidia shield. Werkt so far prima allemaal. Ook kodi geprobeerd, maar dat vind ik juist een draak van een applicatie. Instabiel, vaak vastlopers, het werkt gewoon niet chil. Jellyfin gaat aardig goed wel, nog niet echt issues mee gemaakt.

Maat van me heeft apple TV met Infuse. Dát werkt pas smooth moet ik zeggen, snel ook. Maja, weer niet beschikbaar voor Android....

Professioneel Heftruck Syndroom

• Theetjuh
Kodi draait echt rete stabiel, dat is het probleem ook niet, maar inderdaad op Android is het een draak.
Maar ja dat zijn mijn ervaringen en om de zoveel jaar weer eens proberen, Kodi heeft gewoon geen ontwikkelaars die kennis van Android hebben, om daarin door te ontwikkelen.

Dus wil je het zo graag op Android beter hebben draaien, lever verbeteringen aan via hun github pagina.

De Jellyfin client op Android TV is prima genoeg voor mij, niet voor jou? Zie regel hierboven ;)
Of je maakt zelf een skin die aan je wensen voldoet, het is maar waar je genoeg mee neemt.

[ Voor 9% gewijzigd door Theetjuh op 15-12-2025 18:22 . Reden: typo ]

• skank
DaRk PoIsOn schreef op maandag 15 december 2025 @ 07:49:
[...]

Als je het toch via KODI gaat doen, horen deze vragen thuis in het kodi topic, maar je kunt idd je lichten laten triggeren door home assistant en de status van KODI.
Ik heb automations voor spelen/pauze en gebeld worden. Vroeger had je ook nog dat yatse je berichten/appjes op tv toonde (niet geheel privacy gericht).
Wat bedoel je precies met een list bijhouden?
Een list bijhouden...
Mja ik weet niet of dit favorieten zijn of iets anders.
In de kodi skin heb je links in het menutje "list staan", dit toont alle films/cover die je hebt gemarkeerd als "list".
Zie ook native app netflix.

Hoe markeer je iets als list?
In je moviewall klik je een cover van een film aan om de info te zien, bij die info heb je dan een knop "add to list"

Dat is het, niets meer :p

• PindaRots
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 16:39
Wat leuk dat er ook een Jellyfin topic is.
Toevallig ben ik vorige week gaan kijken naar Jellyfin. Deze draai ik nu naast Plex.
Mijn eerste indruk is goed, toch vind ik Plex er mooier uit zien. Maar dat is ook omdat je het al jaren gewend bent.
Ik ben begonnen om alles achter een reverse proxy te zetten. Jellyfin draait in docker. Net als JFA-Go en StreamyStats. Ik wilde zoveel mogelijk bij Plex + Overseerr en Tautulli komen en gebruik dus JFA-GO (om invites en gebruikers te beheren, meer een test en om mee te rommelen want ik heb maar een paar familieleden die kijken via Plex en mogelijk naar Jellyfin komen).
StreamyStats is voor de stastieken, nog niet zo lang in ontwikkelen en kan voor nu niet tippen aan Tautulli.

Ik ben verder tevreden, het is echt nog een beetje testen. Momenteel worden de hoofdstukafbeeldingen en TrickPlay afbeeldingen gegenereerd. Ik vond die blauwe iconen met hoofdstukken maar niks.

Enige waar ik tegenaanloop is dat wanneer ik extern een stream open, dat nu Jellyfin en Plex het interne ip laten zien en niet het WAN-ip van mij. Ik meende ergens te lezen dat Jellyfin dan altijd met maximale bandbreedte stream, zonder de kwaliteit te verlagen. Ik heb al wat zaken veranderd, maar helaas werkt het niet. Vermoedelijk omdat ik de reverse proxy niet op het 'hoofdnetwerk' draai maar op een virtulee aangemaakte netwerkkaart. Ik kom zo even niet op de naam. Maar goed dat is ook het enige, voor de werking verder niet echt interessant.
De komende tijd veel testen met content en instellingen.

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:31
Pindarots,
Plex is een pak meer gepolijst en werkt ook super. Emby werkt, bij mij toch, nog altijd beter als jellyfin vnl rond metadata.
ik gebruik jellyfin voor mezelf en kinderen en ben er heel tevreden mee.
Mocht ik nu van plan zijn om mijn library te delen met vrienden of familie zou ik eerder voor plex of emby kiezen.
Ik geloof wel dat jellyfin dat gat gaat dichten de komende jaren en ik bekijk het zo dat hoe meer mensen jellyfin gebruiken hoe meer feedback naar de ontwikkelaars en communinity gaat gaan ...

• Theetjuh
PindaRots schreef op woensdag 17 december 2025 @ 09:59:
Enige waar ik tegenaanloop is dat wanneer ik extern een stream open, dat nu Jellyfin en Plex het interne ip laten zien en niet het WAN-ip van mij. Ik meende ergens te lezen dat Jellyfin dan altijd met maximale bandbreedte stream, zonder de kwaliteit te verlagen. Ik heb al wat zaken veranderd, maar helaas werkt het niet. Vermoedelijk omdat ik de reverse proxy niet op het 'hoofdnetwerk' draai maar op een virtulee aangemaakte netwerkkaart. Ik kom zo even niet op de naam. Maar goed dat is ook het enige, voor de werking verder niet echt interessant.
Je kunt via docker de environment variable ‘JELLYFIN_PublishedServerUrl=https://blabla.nl’ meegeven, zie documentation.

In Jellyfin zelf bij netwerkinstellingen kun je je proxy opgeven, denk aan zowel ipv4 als 6.
Denk daar ook aan het instellen van je lokale netwerken, idem denk aan ipv4 en 6.

En zorg dat je account met admin rechten niet buiten de lokale netwerken kan inloggen, daarom hierboven goed opletten wat je instelt als lokaal … anders sluit je jezelf buiten.

[ Voor 5% gewijzigd door Theetjuh op 17-12-2025 11:19 . Reden: url naar docu ]

• PindaRots
Theetjuh schreef op woensdag 17 december 2025 @ 11:01:
[...]

Je kunt via docker de environment variable ‘JELLYFIN_PublishedServerUrl=https://blabla.nl’ meegeven, zie documentation.

In Jellyfin zelf bij netwerkinstellingen kun je je proxy opgeven, denk aan zowel ipv4 als 6.
Denk daar ook aan het instellen van je lokale netwerken, idem denk aan ipv4 en 6.

En zorg dat je account met admin rechten niet buiten de lokale netwerken kan inloggen, daarom hierboven goed opletten wat je instelt als lokaal … anders sluit je jezelf buiten.
Dank @Theetjuh. Ik heb hier wel eens mee zitten stoeien.
En bedoel je met 'JELLYFIN_PublishedServerUrl het domein waar hij op moet reageren? Bijv https:///jellyfin.domeinnaam.nl?
Deze setting kun je ook in Jellyfin onder 'netwerken' invullen onder Gepubliceerde server-url's'

Ik heb dit nu namelijk zo ingesteld.
En in de instellingen van Jellyfin ingesteld:
Lokale netwerken: 192.168.1.0/24 (waar mijn nas op draait in het netwerk)
Bekende proxy's: 172.16.0.0/12 (mijn containers zitten in 172.19.0.x t/m 172.23.0.x range)

Als ik inlog op Jellyfin met mijn telefoon dan zie je prima: 'gebruikernaam is verbonden via Samsung Galaxy S25', maar het ipadres is: 172.22.0.1

Ik vermoed dat het te maken heeft met dat de reverse proxy op 172.22.0.2 draait en Jellyfin op 172.24.04.
De nas zelf zit op 192.168.1.50

[ Voor 26% gewijzigd door PindaRots op 17-12-2025 15:00 ]

• Theetjuh
PindaRots schreef op woensdag 17 december 2025 @ 14:49:
[...]

Dank @Theetjuh. Ik heb hier wel eens mee zitten stoeien.
En bedoel je met 'JELLYFIN_PublishedServerUrl het domein waar hij op moet reageren? Bijv https:///jellyfin.domeinnaam.nl?
Deze setting kun je ook in Jellyfin onder 'netwerken' invullen onder Gepubliceerde server-url's'

Ik heb dit nu namelijk zo ingesteld.
En in de instellingen van Jellyfin ingesteld:
Lokale netwerken: 192.168.1.0/24 (waar mijn nas op draait in het netwerk)
Bekende proxy's: 172.16.0.0/12 (mijn containers zitten in 172.19.0.x t/m 172.23.0.x range)

Als ik inlog op Jellyfin met mijn telefoon dan zie je prima: 'gebruikernaam is verbonden via Samsung Galaxy S25', maar het ipadres is: 172.22.0.1

Ik vermoed dat het te maken heeft met dat de reverse proxy op 172.22.0.2 draait en Jellyfin op 172.24.04.
Die URL bedoel ik inderdaad, wist ff niet zeker dat die in Jellyfin zelf ook in te stellen was ;)

Ik weet niet of je proxy range op kan geven, volgens mij alleen de hosts zelf, dus je kunt eens proberen het IP van je proxy op te geven.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

PindaRots schreef op woensdag 17 december 2025 @ 14:49:
Lees eens dit.

TL;DR: injecteer op een vertrouwde proxy een HTTP request header met verbindinggegevens van de client.

• PindaRots
The Zep Man schreef op donderdag 18 december 2025 @ 06:34:
[...]

Lees eens dit.

TL;DR: injecteer op een vertrouwde proxy een HTTP request header met verbindinggegevens van de client.
Ik heb hier al meerdere keren naar gekeken, maar krijg het niet werkend.

Ik heb dit in NGINX Proxy Manager toegevoegd onder het 'advanced' tabblad:
location / {
# Proxy main Jellyfin traffic
proxy_pass $forward_scheme://$server:$port;
proxy_set_header Host $host;
proxy_set_header X-Real-IP $remote_addr;
proxy_set_header X-Forwarded-For $proxy_add_x_forwarded_for;
proxy_set_header X-Forwarded-Proto $scheme;
proxy_set_header X-Forwarded-Protocol $scheme;
proxy_set_header X-Forwarded-Host $http_host;

# Disable buffering when the nginx proxy gets very resource heavy upon streaming
proxy_buffering off;
}

location = /web/ {
# Proxy main Jellyfin traffic
proxy_pass $forward_scheme://$server:$port/web/index.html;
}

location /socket {
# Proxy Jellyfin Websockets traffic
proxy_pass $forward_scheme://$server:$port;
proxy_http_version 1.1;
proxy_set_header Upgrade $http_upgrade;
proxy_set_header Connection "upgrade";
}
Ik neem aan dat alle $ variabelen niet te hoeven worden ingevuld (gewoon zo laten zoals de code is).

Als ik kijk in Portainer dan zie ik de volgende IP:
NGINX Proxy Manager: 172.22.0.2 / Gateway: 172.22.0.1
Jellyfin: 172.23.0.4 / Gateway: 172.23.0.1

Als ik bij 'known proxies' 172.22.0.2 invul, bij 'LAN networks' 192.168.1.50 en ik log extern in bij Jellyfin dan is mijn ip 172.23.0.1 wat de gateway van Jellyfin is.

Wat moet ik anders doen?

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
voorbeeldje voor hoe ik het werkend heb:
client -> private-dns -> server -> NXING container -> jellyfin container. (ip en domein wel even aanpassen natuurlijk.)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
##
# Jellyfin
##
server {
    listen 80;
    listen [::]:80;
    server_name jellyfin.example.nl;

# Fix: proper https redirect (double slash)
    return 301 https://jellyfin.example.nl$request_uri;
}

server {
    listen 443 ssl;           
    listen [::]:443 ssl;      
    http2 on;                 

client_max_body_size 20M;

ssl_certificate     /etc/nginx/certs/cert.pem;
    ssl_certificate_key /etc/nginx/certs/privkey.pem;

# Modernize a bit (TLSv1.3 + your existing ciphers)
    ssl_protocols TLSv1.2 TLSv1.3;
    ssl_ciphers "EECDH+AESGCM:EDH+AESGCM:AES256+EECDH:AES256+EDH:!aNULL:!eNULL:!EXPORT:!DES:!MD5:!PSK:!RC4";
    ssl_prefer_server_ciphers on;
    ssl_session_cache shared:SSL:10m;

ssl_stapling on;
    ssl_stapling_verify on;

# Security headers
    add_header X-Frame-Options "SAMEORIGIN" always;
    add_header X-XSS-Protection "1; mode=block" always;
    add_header X-Content-Type-Options "nosniff" always;

# HSTS (enable includeSubDomains/preload only if the whole domain is HTTPS)
    add_header Strict-Transport-Security "max-age=31536000" always;

# Your existing CSP (be aware it can affect some apps/extensions)
    add_header Content-Security-Policy "default-src https: data: blob: http://image.tmdb.org; style-src 'self' 'unsafe-inline'; script-src 'self' 'unsafe-inline' https://www.gstatic.com/cv/js/sender/v1/cast_sender.js https://www.gstatic.com/eureka/clank/108/cast_sender.js https://www.gstatic.com/eureka/clank/107/cast_sender.js https://www.gstatic.com/eureka/clank/cast_sender.js https://www.gstatic.com/eureka/clank/131/cast_sender.js https://www.youtube.com blob:; worker-src 'self' blob:; connect-src 'self'; object-src 'none'; frame-ancestors 'self'" always;

# Helpful timeouts for streaming
    proxy_read_timeout 3600s;
    proxy_send_timeout 3600s;
    proxy_connect_timeout 75s;

# Redirect root to the web UI (HTTPS)
    location = / {
        return 302 https://$host/web/;
    }

# Main app/API traffic
    location / {
        proxy_pass http://192.168.10.15:8096;
        proxy_http_version 1.1;

proxy_set_header Host                   $host;
        proxy_set_header X-Real-IP              $remote_addr;
        proxy_set_header X-Forwarded-For        $proxy_add_x_forwarded_for;
        proxy_set_header X-Forwarded-Host       $host;

# Since Nginx terminates TLS, inform upstream original scheme was HTTPS
        proxy_set_header X-Forwarded-Proto      https;
        proxy_set_header X-Forwarded-Protocol   https;

proxy_buffering off;
    }

# Pretty URL for the web client
    location = /web/ {
        proxy_pass http://192.168.10.15:8096/web/index.html;
        proxy_http_version 1.1;

}

# WebSockets
    location /socket {
        proxy_http_version 1.1;
        proxy_set_header Upgrade                $http_upgrade;
        proxy_set_header Connection             "upgrade";   # Simpler pattern; ok for this location
    }
}

• Theetjuh
PindaRots schreef op donderdag 18 december 2025 @ 11:26:
[...]

Ik heb hier al meerdere keren naar gekeken, maar krijg het niet werkend.

Ik heb dit in NGINX Proxy Manager toegevoegd onder het 'advanced' tabblad:

[...]

Ik neem aan dat alle $ variabelen niet te hoeven worden ingevuld (gewoon zo laten zoals de code is).

Als ik kijk in Portainer dan zie ik de volgende IP:
NGINX Proxy Manager: 172.22.0.2 / Gateway: 172.22.0.1
Jellyfin: 172.23.0.4 / Gateway: 172.23.0.1

Als ik bij 'known proxies' 172.22.0.2 invul, bij 'LAN networks' 192.168.1.50 en ik log extern in bij Jellyfin dan is mijn ip 172.23.0.1 wat de gateway van Jellyfin is.

Wat moet ik anders doen?
Ik heb zoiets in NPM niet eens ingesteld, alleen het volgende in advanced:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
more_set_headers "X-XSS-Protection: 1; mode=block";
more_set_headers "X-Content-Type-Options: nosniff";
more_set_headers "X-Robots-Tag: noindex, nofollow";
more_set_headers "Referrer-Policy: no-referrer-when-downgrade";
more_set_headers "Content-Security-Policy: default-src 'self'; script-src 'self' 'unsafe-inline'; style-src 'self' 'unsafe-inline'; img-src 'self' data:; frame-ancestors 'self';";
more_set_headers "Permissions-Policy: interest-cohort=()";
more_set_headers "Strict-Transport-Security: max-age=31536000; includeSubDomains";
more_set_headers "X-Frame-Options: sameorigin";
more_set_headers "X-Permitted-Cross-Domain-Policies: none";
more_set_headers "Expect-CT: enforce; max-age=604800"; 
more_set_headers "Cross-Origin-Embedder-Policy: require-corp";
more_set_headers "Cross-Origin-Opener-Policy: same-origin";
more_set_headers "Cross-Origin-Resource-Policy: same-origin";
more_clear_headers "Server";
more_clear_headers "X-Powered-By";
# Disable buffering when the nginx proxy gets very resource heavy upon streaming
proxy_buffering off;

Afgezien van de laatste ... zou je alles gewoon weg moeten kunnen laten.
En ik zie gewoon m'n client ip in het dashboard van Jellyfin als ik via de proxy connect.

• PindaRots
vormulier schreef op donderdag 18 december 2025 @ 12:18:
voorbeeldje voor hoe ik het werkend heb:
client -> private-dns -> server -> NXING container -> jellyfin container. (ip en domein wel even aanpassen natuurlijk.)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
##
# Jellyfin
##
server {
    listen 80;
    listen [::]:80;

# Fix: proper https redirect (double slash)
    return 301 https://jellyfin.example.nl$request_uri;
}

server {
    listen 443 ssl;           
    listen [::]:443 ssl;      
    http2 on;                 

client_max_body_size 20M;

ssl_certificate     /etc/nginx/certs/cert.pem;
    ssl_certificate_key /etc/nginx/certs/privkey.pem;

# Modernize a bit (TLSv1.3 + your existing ciphers)
    ssl_protocols TLSv1.2 TLSv1.3;
    ssl_ciphers "EECDH+AESGCM:EDH+AESGCM:AES256+EECDH:AES256+EDH:!aNULL:!eNULL:!EXPORT:!DES:!MD5:!PSK:!RC4";
    ssl_prefer_server_ciphers on;
    ssl_session_cache shared:SSL:10m;

ssl_stapling on;
    ssl_stapling_verify on;

# Security headers
    add_header X-Frame-Options "SAMEORIGIN" always;
    add_header X-XSS-Protection "1; mode=block" always;
    add_header X-Content-Type-Options "nosniff" always;

# HSTS (enable includeSubDomains/preload only if the whole domain is HTTPS)
    add_header Strict-Transport-Security "max-age=31536000" always;

# Your existing CSP (be aware it can affect some apps/extensions)
    add_header Content-Security-Policy "default-src https: data: blob: http://image.tmdb.org; style-src 'self' 'unsafe-inline'; script-src 'self' 'unsafe-inline' https://www.gstatic.com/cv/js/sender/v1/cast_sender.js https://www.gstatic.com/eureka/clank/108/cast_sender.js https://www.gstatic.com/eureka/clank/107/cast_sender.js https://www.gstatic.com/eureka/clank/cast_sender.js https://www.gstatic.com/eureka/clank/131/cast_sender.js https://www.youtube.com blob:; worker-src 'self' blob:; connect-src 'self'; object-src 'none'; frame-ancestors 'self'" always;

# Helpful timeouts for streaming
    proxy_send_timeout 3600s;
    proxy_connect_timeout 75s;

# Redirect root to the web UI (HTTPS)
    location = / {
        return 302 https://$host/web/;
    }

# Main app/API traffic
    location / {
        proxy_http_version 1.1;

# Since Nginx terminates TLS, inform upstream original scheme was HTTPS

proxy_buffering off;
    }

# Pretty URL for the web client
    location = /web/ {
        proxy_pass http://192.168.10.15:8096/web/index.html;
        proxy_http_version 1.1;

}

# WebSockets
    location /socket {
        proxy_http_version 1.1;
        proxy_set_header Upgrade                $http_upgrade;
        proxy_set_header Connection             "upgrade";   # Simpler pattern; ok for this location
    }
}
Dankjewel. Ik heb dit in advanced gezet in NGINX Proxy Manager. IP-adressen en domeinen aangepast, maar ik krijg: ERR_SSL_UNRECOGNIZED_NAME_ALERT
Is het ip-adres van jouw nas of van de proxy? Ik vermoed dat de NGINX container de geavanceerde variant is van de Proxy Manager die ik gebruikt.

• Theetjuh
NPM is een grafische schil om NGINX heen, de configs zijn in de GUI niet te vergelijken iig

• PindaRots
Theetjuh schreef op donderdag 18 december 2025 @ 13:54:
Ik heb zoiets in NPM niet eens ingesteld, alleen het volgende in advanced:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
more_set_headers "Content-Security-Policy: default-src 'self'; script-src 'self' 'unsafe-inline'; style-src 'self' 'unsafe-inline'; img-src 'self' data:; frame-ancestors 'self';";
more_set_headers "Strict-Transport-Security: max-age=31536000; includeSubDomains";
proxy_buffering off;

Afgezien van de laatste ... zou je alles gewoon weg moeten kunnen laten.
En ik zie gewoon m'n client ip in het dashboard van Jellyfin als ik via de proxy connect.
Als ik dit toevoeg werkt Jellyfin weer via mijn de externe url, maar log ik in met ip-adres 172.23.0.1.

Kan het iets te maken hebben met de netwerkinstellingen van de docker containers?

• Theetjuh
Kan heel goed ja, ik maak gebruik van een LXC in Proxmox, maak je gebruik van macvlan, host of wat anders?

• PindaRots
Theetjuh schreef op donderdag 18 december 2025 @ 14:14:
Kan heel goed ja, ik maak gebruik van een LXC in Proxmox, maak je gebruik van macvlan, host of wat anders?
Ik maak gebruik van portainer. Die maakt voor elke stack een apart netwerk aan. De **arr stack draait in 172.19.0.x range. NGM (NGINX proxy manager) stack draait in 172.23.0.x

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/3w37fcBG/netwerk.png

• vormulier
  • Niet online
PindaRots schreef op donderdag 18 december 2025 @ 14:10:
[...]
Is het ip-adres van jouw nas of van de proxy? Ik vermoed dat de NGINX container de geavanceerde variant is van de Proxy Manager die ik gebruikt.
ip is van mijn server, ik gebruik vanilla nginx zonder GUI.

• Theetjuh
PindaRots schreef op donderdag 18 december 2025 @ 14:30:
[...]

Ik maak gebruik van portainer. Die maakt voor elke stack een apart netwerk aan. De **arr stack draait in 172.19.0.x range. NGM (NGINX proxy manager) stack draait in 172.23.0.x

[Afbeelding]
Ik denk omdat je alles bridged dat het probleem is, als je gebruik maakt van macvlan zul je hier denk ik geen last van hebben.
Met ieder ander product zul je denk ik hetzelfde hebben, bijvoorbeeld pihole zal ook de gateway als source ip hebben ipv de daadwerkelijke client in dat vlan.

Hierdoor zal het ip wat je aan NPM geeft al 172.22.0.1 zijn, nog voor deze bij Jellyfin uitkomt.

• vormulier
  • Niet online
Theetjuh schreef op donderdag 18 december 2025 @ 15:33:
[...]

Ik denk omdat je alles bridged dat het probleem is, als je gebruik maakt van macvlan zul je hier denk ik geen last van hebben.
Met ieder ander product zul je denk ik hetzelfde hebben, bijvoorbeeld pihole zal ook de gateway als source ip hebben ipv de daadwerkelijke client in dat vlan.

Hierdoor zal het ip wat je aan NPM geeft al 172.22.0.1 zijn, nog voor deze bij Jellyfin uitkomt.
mijn jellyfin is ook bridged, maar ik heb even door mijn settings gebladerd. als je:
code:
1
2
3
4
  <KnownProxies>
    <string>172.22.0.0/16</string>
    <string>192.168.10.0/24</string>
  </KnownProxies>

172.22.0.0/16 -> je docker netwerk
192.168.10.0/24 -> je eigen netwerk waarvan je inlogged

In je network.xml zet dan zal het moeten werken dat je echte ip zichtbaar is + nginx config.

• vormulier
  • Niet online
Voor en na de settings:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B0vJlgEEDLs78g-6_YnHh1f7yHA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/eE3opUrZPGcLfKD6e0zS1xo9.png?f=user_large

• PindaRots
Dank beide, daar ga ik even verder induiken. Ik had NGINX Proxy Manager en Jellyfin beide al in het NGM netwerk gezet maar dat haalde ook niets uit. En inderdaad heb ik dit ook bij Plex dat ik geen wan-ip meer zie. Plex draai ik overigens als native Synology app, niet in Docker.
Waar vind ik de network.xml?

[ Voor 26% gewijzigd door PindaRots op 18-12-2025 16:50 ]

• vormulier
  • Niet online
In je docker volume /config/network.xml

• PindaRots
Ik heb de network.xml aangepast in volume1\docker\jellfyfin\config

In tabblad 'advanced' heb in NGINX Proxy Manager heb ik staan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
proxy_buffering off;

Na herstart van de containers en opnieuw openen van Jellyfin zie ik bij het aanmelden ip 172.23.0.1 staan. Dat is nog niet goed.
Ik waardeer jullie meedenken!

• vormulier
  • Niet online
Heb zelf geen npm, maar als ik het een en ander aan copilot vraag krijg ik dit:
Advanced Tab → Add Forwarded Headers
Paste these lines in the Advanced section of your Jellyfin proxy host:
code:
1
2
3
4
5
proxy_set_header X-Forwarded-Host $host;
proxy_set_header X-Forwarded-Proto https;
proxy_set_header X-Forwarded-Protocol https;
dus neem het voor wat het is. maar dit komt uit de vraag of hij mijn nginx config wil overzetten naar npm en dan kijkend specifiek naar het IP probleem. Dat even gegoogled kwam ik deze tegen:
https://imgur.com/TFefM4z

Allicht helpt het.

• PindaRots
@vormulier ik heb het aangepast, maar helaas na een herstart van de containers blijf ik telkens aanmelden bij Jellyfin met 172.23.0.1.

Ik vermoed dat het toch iets in de bridge netwerken zit. Maar geen idee hoe dit aan te passen is.

• vormulier
  • Niet online
Gewoon migreren naar een echte Nginx container :P

je docker compose files her structureren en zelf je docker netwerken beheren.
Daarboven op kan je een Dockge draaien.

• vormulier
  • Niet online
@PindaRots Als je intresse hebt om allicht het een en ander overnieuw op te zetten, heb ik nog een persoonlijke repo die ik online kan zetten.. dan kan je met ansible op debian13 het een en ander in regelen.

Je kan dan de volgende containers installeren:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
---
- hosts: all
  any_errors_fatal: false
  gather_facts: true
  roles:
    # Base system configuration - must run first
    - { role: base,                     tags: ['all', 'base'] }

# Docker installation - required for all containers
    - { role: docker,                   tags: ['all', 'docker'] }

# Core infrastructure services
    - { role: adguard,                  tags: ['all', 'dns', 'adguard'], when: enable_adguard | default(true) }
    - { role: nginx-proxy-manager,      tags: ['all', 'proxy', 'nginx'], when: enable_nginx_proxy_manager | default(true) }

# IoT and smart home infrastructure (host network for discovery)
    - { role: mosquitto,                tags: ['all', 'mqtt', 'mosquitto', 'iot'], when: enable_mosquitto | default(false) }
    - { role: zigbee2mqtt,              tags: ['all', 'zigbee', 'z2m', 'iot'], when: enable_zigbee2mqtt | default(false) }
    - { role: esphome,                  tags: ['all', 'esphome', 'iot'], when: enable_esphome | default(false) }
    - { role: homeassistant,            tags: ['all', 'homeassistant', 'ha', 'iot'], when: enable_homeassistant | default(false) }

# VPN services
    - { role: wireguard,                tags: ['all', 'vpn', 'wireguard'], when: enable_wireguard | default(false) }
    - { role: tailscale,                tags: ['all', 'vpn', 'tailscale'], when: enable_tailscale | default(false) }

# Optional services (enable via inventory variables)
    - { role: portainer,                tags: ['all', 'portainer'], when: enable_portainer | default(false) }
    - { role: jellyfin,                 tags: ['all', 'jellyfin', 'media'], when: enable_jellyfin | default(false) }
    - { role: nextcloud,                tags: ['all', 'nextcloud', 'files'], when: enable_nextcloud | default(false) }
    - { role: vaultwarden,              tags: ['all', 'vaultwarden', 'passwords'], when: enable_vaultwarden | default(false) }
    - { role: immich,                   tags: ['all', 'immich', 'photos'], when: enable_immich | default(false) }
    - { role: onlyoffice,               tags: ['all', 'onlyoffice', 'office', 'collaboration'], when: enable_onlyoffice | default(false) }
    - { role: collabora,                tags: ['all', 'collabora', 'office', 'collaboration'], when: enable_collabora | default(false) }
    - { role: excalidraw,               tags: ['all', 'excalidraw', 'whiteboard', 'collaboration'], when: enable_excalidraw | default(false) }
    - { role: penpot,                   tags: ['all', 'penpot', 'design', 'collaboration'], when: enable_penpot | default(false) }

Tis allemaal wel universeel op het moment, maar garantie tot de stoep op het moment aangezien het meer voor me eigen doeleinden gemaakt word. Dit zou je IP moeten laten zien in je logs.

• Theetjuh
Ik kwam deze lijst met bugs tegen welke nog in versie 10.11 zitten, toen ik merkte dat ik een film al had gezien met een betere versie verving.

Mogelijk iets voor #1 ?

• Vallaquenta
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:45
Heb hier inmiddels een tijdje de complete *arr stack draaien achter NPMPlus met Crowdsec.

Ben nog steeds druk bezig met het archiveren van DVD's en BluRays en die te transcoden naar standaard 1080p/Web format.

Persoonlijk heel erg fan van Jellyfin en hoe makkelijk alles integreert + de integratie met Jellyseerr om content aan te vragen.

• PindaRots
Ik heb uiteindelijk het probleem kunnen oplossen door over te stappen op Synology Reverse Proxy (wat onderwater ook NGINX is). Ik zie nu de externe IP's. Verder is het enigszins beperkt, maar voor nu prima.

Ik zag dat er inmiddels ook een een paar flinke updates van Streamystats zijn doorgevoerd. Deze schijnt meer info te geven dat Jellystats. Toen ik Streamystats tegenkwam was ik toch bezig met het opzetten van een Jellfyfin installatie en dacht ik: dat ga ik eens proberen.

@Vallaquenta ik heb Overseerr (Plex) en Jellyseerr (Jellyfin) draaien. In de toekomst zal het waarschijnlijk samen gaan. Maar inderdaad het zit er goed en handig in elkaar.

[ Voor 52% gewijzigd door PindaRots op 29-12-2025 16:39 ]

Pagina: 1 2 Laatste