• timadriaans
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-03 08:54
De ultieme mediaspeler?

Er zijn tegenwoordig steeds meer mensen met dezelfde wensen als ik:

- HD / UHD content moeiteloos afspelen via een netwerkverbinding (NAS)
- Automatisch switchen tussen SDR/HDR en de juiste colorspaces
- HD Audio passthrough

Na een losse HTPC met Windows en de Apple TV 4K geprobeerd te hebben kwam ik uit op de Vero 4K + (de opvolger van de Vero 4K). Deze speler doet alles wat ik wil! Kodi (OSMC in dit geval) is daarnaast qua gebruiksgemak en mogelijkheden wat mij betreft de fijnste oplossing voor het streamen van mijn lokale media.

Ook is de support erg goed vanuit OSMC en groeit de community gestaag. Er zitten nog wat kleine bugs in, maar die worden heel snel en vakkundig opgelost door de mensen van OSMC. Een goed moment om er een topic op Tweakers over te starten!

Specs:
  • Quad Core 1.6Ghz 64-bit processor
  • 2GB DDR3 RAM and 16GB eMMC storage [1]
  • Built in 802.11 ac/n/g/b WiFi with Bluetooth 4.0
  • IR and RF receiver
  • 2x USB 2.0 ports
  • micro SD card slot
  • 3.5mm analogue audio output
  • Optical (SPDIF) audio output
  • HDMI 2.0 with CEC (control your Vero 4K + with your TV remote)
  • Dynamic Refresh Rate adjustment (with 23.976/24p support)
  • Gigabit Ethernet
  • 4K, H265, HDR10 ready
  • Dimensions: 9 x 9 x 2cm / 3.5 x 3.5 x 0.75 inches
  • Weight: 140 grams / 5 oz
Verschil tussen de Vero 4k en Vero 4k+:

De Vero 4k+ heeft ten opzichte van zijn voorganger de volgende voordelen:
  • Gigabit Ethernet (t.o.v. 10/100mbit)
  • Snellere storage
  • Hogere kwaliteit analoge audio
  • Het blauwe front-ledje is verwijderd (sommige gebruikers vonden dit te fel en storend). Het rode ledje is wel gebleven, voor standby en recovery modus.
De chipset van beide apparaten is het zelfde, dus de support zal voor beide devices gelijk zijn.

Videoformaten:

Vero 4K + can play a multitude of video formats, including:
  • MPEG-2
  • VC-1
  • H264
  • H265 / HEVC and 10-bit HEVC
Videocontainers:
  • MKV
  • MP4
  • MOV
  • WMV
  • TS
  • M2TS
*ISO bestanden en DVD/Bluray mappenstructuur wordt ook ondersteund, net als .srt (en vermoedelijk meer formaten) subtitles.

In de doos:
  • Vero 4K +
  • HDMI cable
  • OSMC RF remote control
  • TV mounting kit
  • Power plug
  • 1 year international warranty
  • 5 years of software updates
Wat zeggen ze er zelf over?

Ready for next generation TV.
Vero can handle 4K playback with ease. Whether your content is encoded in H265 / VP9 or even HDR10, Vero 4K + is one of the few devices out there ready to handle it. Future. Proof.

Hear every detail.
In addition to 192Khz PCM, Vero 4K + supports 7.1 channel bit-perfect passthrough of major audio formats, including DTS-HD Master Audio, DTS: X, Dolby TrueHD and Dolby Atmos. And with support for optical audio and analogue audio out, you'll hear
things you've never heard before whatever your setup.

No wires necessary.
Vero 4K + doesn't fall short when it comes to connectivity. Whether you want to enjoy a rock solid wireless connection or you want to add more storage, Vero has you covered.

Vero will handle anything you throw at it.
Vero 4K + is one of the first few ARM devices to feature a 64-bit environment, from
hardware to software. Coupled with 2GB RAM and high speed eMMC solid state storage, you'll experience desktop class performance, without the desktop.

Handige links en weetjes:

[Voor 22% gewijzigd door timadriaans op 19-11-2018 14:22]

NAD T758 v3 | Q Acoustics Concept 40 | Q Acoustics Concept centre | Q Acoustics Concept 20 | SVS SB-2000 | LG OLED65C9 | Vero 4K+ | Xbox One X

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Known issue: BT2020 werkt niet meer goed in de October update; hierdoor werkt autoswitching niet meer goed en blijven veel 4K bestanden hangen of flets.

Hotfix staat op het forum van ze: zeyulajalu

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• timadriaans
MAX3400 schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:31:
Known issue: BT2020 werkt niet meer goed in de October update; hierdoor werkt autoswitching niet meer goed en blijven veel 4K bestanden hangen of flets.

Hotfix staat op het forum van ze: zeyulajalu
Ik heb daar met mijn setup geen last van gelukkig. Maar wel goed om te zien dat ze zo actief hotfixen!

NAD T758 v3 | Q Acoustics Concept 40 | Q Acoustics Concept centre | Q Acoustics Concept 20 | SVS SB-2000 | LG OLED65C9 | Vero 4K+ | Xbox One X

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:36
ik heb de 4K+ nadat ik eerder de 4K had. Erg blij mee, en erg goede support van OSMC. Kan em iedereen aanraden die een box wil die alles moeiteloos kan afspelen. Ik gebruik em in combinatie met mn NAS (DS218+)

• illuvattarr
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 31-03 12:52
Ik ben aan het zoeken naar een mediaspeler en stuitte hier op. Vero 4K+ ziet er uit als een prima mediaspeler, maar is er misschien een eigenaar die me kan helpen met onderstaande vragen:

- Is Vero 4K+ te besturen via de LG magic remote?
- Ik heb mijn Atmos en TrueHD capabele soundset aangesloten via HDMI ARC op mijn TV. Kan ik met deze mediaspeler dan TrueHD Atmos tracks afspelen op mijn soundset die in een .mkv zitten?

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:49
Ik lees ook veel goede berichten.

Speelt deze speler zonder een aanpassing te doen bijv. een 1080P bestand af en daarop bij. een 4K HDR af zonder iets aan te hoeven passen in settings o.i.d.

• Niet_Jan_Jaap
illuvattarr schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:52:
- Is Vero 4K+ te besturen via de LG magic remote?
volgens mij alleen via CEC, maar dat gebruik ik niet. De Vero 4K(+) heeft een bluetooth AB, maar werkt ook met IR, ik gebruik de Vero AB + Harmony door elkaar heen (de bluetooth AB is iets fijner om te gebruiken).

- Ik heb mijn Atmos en TrueHD capabele soundset aangesloten via HDMI ARC op mijn TV. Kan ik met deze mediaspeler dan TrueHD Atmos tracks afspelen op mijn soundset die in een .mkv zitten?
Hij kan alle formats doorgeven via HDMI, maar ik denk dat ARC een limiterende factor is.
b.o.n.s schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:21:

Speelt deze speler zonder een aanpassing te doen bijv. een 1080P bestand af en daarop bij. een 4K HDR af zonder iets aan te hoeven passen in settings o.i.d.
yes geen enkel probleem

• timadriaans

De limiet van ARC over HDMI2.0x is inderdaad DTS/Dolby Digital +. HD audio gaat niet lukken via ARC met HDMI2.0x.

Heeft je soundset geen HDMI IN en UITgangen?

*De Vero4K(+) kan alle audioformaten afspelen, tot en met DTS:X en TrueHD Atmos.

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:19
Doet de vero4k ook streamen vanaf mijn pc de losse ondertiteling erbij zetten. (losse Srt bestand). Ik heb veel Films met losse srt bestand. Nu zet ik deze op een USB stick en dan in de tv, dan zet die wel de ondertiteling eronder. Vanaf mijn ps4 pro speelt die alleen de film af. Dit kan geen srt bestanden lezen.

• illuvattarr
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 31-03 12:52
timadriaans schreef op donderdag 15 november 2018 @ 16:02:
[...]

De limiet van ARC over HDMI2.0x is inderdaad DTS/Dolby Digital +. HD audio gaat niet lukken via ARC met HDMI2.0x.

Heeft je soundset geen HDMI IN en UITgangen?

*De Vero4K(+) kan alle audioformaten afspelen, tot en met DTS:X en TrueHD Atmos.
Nee precies, ik kan hem natuurlijk in de HDMI in van m'n soundset doen en dan de HDMI out aansluiten op de tv. Ben alleen nog aan het zoeken of de Magic Remote van LG dan ook werkt.

• MAX3400

MAX3400

harley2009 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 12:20:
Doet de vero4k ook streamen vanaf mijn pc de losse ondertiteling erbij zetten.
Ja, dat werkt.

@timadriaans misschien meer formaten / ondersteuning in de startpost zetten?

• Cerenas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-03 22:45
Misschien de TS ook aanpassen met de gewone Vero 4K erbij. Heb zelf de gewone Vero 4K en zag dat daarvoor volgens mij geen topic voor is? En ze zijn niet zo heel verschillend van elkaar dacht ik. :)

Verder erg tevreden ermee. Ik speel mijn films af vanaf mijn Synology nas naar de Vero 4K en eigenlijk nooit problemen gehad.

• Kevinkje
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-12-2021
b.o.n.s schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:21:

Bij ons switch de Vero 4k+ over het algemeen automatisch goed. Ik begreep op de forums dat de playback via kodi 18 nog beter gaat worden voor de 4k bestanden.

Een tip, gebruik het kastje niet als streaming device voor andere mediaplayers. Op hele hoge kwaliteit is die niet altijd snel genoeg hiervoor.

Als playback device is het echter een goede aankoop en niet te duur. Ik heb wel gemerkt dat de pass through via HDMI op de een of andere manier bij ons minder goed werkt dan over SP/DIF. Dit ligt denk ik meer aan onze surround-set gezien de leeftijd hiervan.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hier ook een Vero 4k+ bezitter. Ik ben erg tevreden over de beeldkwaliteit van deze streamer. Dat was voor mij de voornaamste reden om over te willen stappen. Ik heb een HTPC, maar daarmee zit ik altijd te rommelen met zwartniveau, framerates, judder, codecs en weet ik wat. Ook Kan die geen HDR.

Deze Vero4K+ vind ik echt een mooi apparaat!

Enige minpunt dat ik kan bedenken is dat je soms dingen met de command line moet doen en dat het sharen van bestanden vanaf een windows PC op de Vero, zodat die er mooie doorbladerbare bibliotheken van maakt nou niet echt direct heel makkelijk vond. Maar nu dat ingesteld is, werkt het goed!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• timadriaans
Niet_Jan_Jaap schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:09:
ik heb de 4K+ nadat ik eerder de 4K had. Erg blij mee, en erg goede support van OSMC. Kan em iedereen aanraden die een box wil die alles moeiteloos kan afspelen. Ik gebruik em in combinatie met mn NAS (DS218+)
Zit er merkbaar verschil in de performance (buiten de gigabit ethernetpoort die natuurlijk gewoon nodig is voor UHD materiaal)?
JvS schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:33:

Enige minpunt dat ik kan bedenken is dat je soms dingen met de command line moet doen en dat het sharen van bestanden vanaf een windows PC op de Vero, zodat die er mooie doorbladerbare bibliotheken van maakt nou niet echt direct heel makkelijk vond. Maar nu dat ingesteld is, werkt het goed!
Heb die tip in de OP gezet inmiddels. Dat is inderdaad even zoeken en priegelen als je er geen ervaring mee hebt.

[Voor 30% gewijzigd door timadriaans op 19-11-2018 14:33]

• timadriaans
*dubbel

[Voor 97% gewijzigd door timadriaans op 19-11-2018 14:32]

• Niet_Jan_Jaap
timadriaans schreef op maandag 19 november 2018 @ 14:21:
[...]

Zit er merkbaar verschil in de performance (buiten de gigabit ethernetpoort die natuurlijk gewoon nodig is voor UHD materiaal)?
hij reageert iets snappier, ook bij het laden en doorspoelen van HD materiaal. Er waren een paar high bitrate bestanden die de 4K niet goed af kon spelen bij mij, maar dan hebben we het wel over >80Mb bitrate.Ik gebruik em wel dusdanig veel dat ik het de upgrade waard vond, maar de 4K(niet+) is ook gewoon top!

• Bandeleros
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-03 09:19
Ziet er interessant uit! Is het mogelijk om youtube, netflix en xbmc te draaien icm een bluetooth toetsenbord? Dit is voor mij een harde eis, mijn andere eisen worden allemaal door de Vero ondersteund.

• MAX3400

MAX3400

Bandeleros schreef op maandag 19 november 2018 @ 18:37:
Is het mogelijk om youtube, netflix en xbmc te draaien icm een bluetooth toetsenbord?
Netflix alleen op lage resolutie (ik dacht 720p ofzo) en XBMC bestaat niet meer. Er draait OSMC op en dat is een "minimal size" Kodi fork specifiek voor Debian.

Voor de rest kan je zelf de kernel benaderen dus als je een BT-keyboard kent wat onder Linux werkt, dan moet dat geen probleem worden.

• Kevinkje
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-12-2021
JvS schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:33:
Indien mensen hier tegenaan lopen. Plex server (en de officiele kodi plugin) is bijna plug en play om mappen mooi bladerbaar te krijgen in OSMC/Kodi. Zeker nu windows 10 SMBv1 standaard uit hebben gezet, maar OSMC dit nog steeds vereist om door de workgroupen te bladeren.

[Voor 37% gewijzigd door Kevinkje op 20-11-2018 00:11]

• MAX3400

MAX3400

Kevinkje schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 00:10:
[...]
Zeker nu windows 10 SMBv1 standaard uit hebben gezet, maar OSMC dit nog steeds vereist om door de workgroupen te bladeren.
Onzin; even je smb.conf aanpassen naar de versie die je nodig hebt, rebootje en klaar.

Andersom; waarom installeer je niet NFS op Windows; heeft ook nog eens minder transfer-overhead en zorgt voor minder netwerk-stutter op de 100Mbit-poort van de "gewone" 4K.

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Er komt "Retrosmc" binnenkort, een combinatie tussen RetroPie en OSMC. Is er nu al in beta voor de raspberry pi, komt ook naar de Vero volgens twitter.

Met Kodi 18 is er ook al retrogaming support (based on libretro/retroarch). Ben benieuwd hoe dat gaat werken met scrapers enzo, best leuk om af en toe nog een snes game te spelen :).
Kevinkje schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 00:10:
[...]

Indien mensen hier tegenaan lopen. Plex server (en de officiele kodi plugin) is bijna plug en play om mappen mooi bladerbaar te krijgen in OSMC/Kodi. Zeker nu windows 10 SMBv1 standaard uit hebben gezet, maar OSMC dit nog steeds vereist om door de workgroupen te bladeren.
Emby ook, is ook helemaal gratis mits je enkel de Kodi plugin gebruikt. Plus het integreert met trakt.tv dus je watched/unwatched synced tussen verschillende apparaten.

[Voor 31% gewijzigd door Jay-v op 20-11-2018 17:39]

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:37
Voor de geïnteresseerden osmc geeft een Black Friday korting van 10% net een Vero 4K+ besteld: https://my.osmc.tv/black-friday-sale/

• Sphinkx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-03 22:27
Ik heb +/- 2 jaar de Vero4K gehad. Sinds Black Friday staat er een Shield bij mij. Altijd tevreden geweest van de 4K behalve 2 puntjes dat mij stoorde. Het principe van always on. Dus standaard kon je die niet uitzetten behalve als je de stekker uittrok. Dus zoals in de openingspost staat is het blauwe licht niet alleen redelijk fel maar het blijft ook altijd aanstaan..

Verder had ik een beetje last van lag. Scrollen door files gaat trager ivm de Shield dat ik nu heb. Verder was bij de start van een video er ook vertraging. Dus als ik een video start moet ik eerst een poosje pauzeren want anders blijft die hangen. Dat probleem had ik met bij alle kleine en grote files. Na die halve minuut pauze was er niets meer van lag. Dit probleem heb ik met mijn Shield nu ook niet meer..

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-03 07:47
de vero 4k+ vandaag ontvangen. Nog niet aangesloten en zal ergens dit weekend gebeuren maar al wel even de verpakking geopend. Wat bijzonder aanstaat is het houdertje en de vlak rand die eronder zit. Hij kan dus mooi aan de achterkant van de tv meubel opgehangen worden. Prima bedacht!

lmao, op de website staat dat het allemaal standaard onderdeel is van de inhoud je bestelling. Ik had het kunnen weten dus :P :+

[Voor 18% gewijzigd door Dirrukje op 30-11-2018 21:11]

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-03 10:36
Hoi Vero 4K en shield Users, ik zit op dit ogenblik ook te twijfelen tussen deze twee. De shield krijgt ook een beetje mijn voorkeur maar ik heb wat schrik van de berichten over de Color space switch die niet goed gaat op de shield.

Bron: https://forum.kodi.tv/sho...77&pid=2789025#pid2789025

Hoe ervaren jullie dit bij de overgang van een Vero 4K naar een shield?

Thx!

• timadriaans
Witte_200 schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:55:
Hoi Vero 4K en shield Users, ik zit op dit ogenblik ook te twijfelen tussen deze twee. De shield krijgt ook een beetje mijn voorkeur maar ik heb wat schrik van de berichten over de Color space switch die niet goed gaat op de shield.

Bron: https://forum.kodi.tv/sho...77&pid=2789025#pid2789025

Hoe ervaren jullie dit bij de overgang van een Vero 4K naar een shield?

Thx!
Ik heb een jaar of 2 geleden de Shield ook gehad. Daarmee had ik problemen met HD-Audio wat wegviel. Daarnaast was er destijds nog geen HDR ondersteuning. Maar als ik het zo lees, is de Shield nog steeds niet in staat om te switchen tussen colorspaces. Dat is juist waar ik de Vero4k+ voor heb gehaald.

De Shield is echter wel duidelijk sneller en "snappier" dan de Vero tijdens het bladeren door de menu's. Maar dat neem ik voor lief. Het gaat mij er uiteindelijk om dat alle content goed afgespeeld kan worden in zowel beeld als geluid.

• Witte_200
Ok. Dus op jou LG OLED word bij HDR content van de Vero 4K+ gewoon mooi HDR herkent (En gemeld in de rechtse bovenhoek bij het starten van een HDR film?) Hier namelijk ook een LG OLED gebruiker.

Mag ik nog een vraag stellen? Waarom niet gekozen voor bv een Minix U9?

Ik zit momenteel met de zoektocht en deze drie, Schield, Vero & Minix U9 staan op de shortlist. (ook eventueel nog de upgrade van de mediacenter met een GT1030, maar al het tweaking dat nodig is op Win 10 lijkt me wat overbodig dankzij devices zoals de Vero...

• Niet_Jan_Jaap
Witte_200 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 08:56:
[...]

Ok. Dus op jou LG OLED word bij HDR content van de Vero 4K+ gewoon mooi HDR herkent (En gemeld in de rechtse bovenhoek bij het starten van een HDR film?) Hier namelijk ook een LG OLED gebruiker.
Jep, inclusief logo en al

• Witte_200
Ok. Bedankt voor de bevestiging. Ik bestel hem!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Wanneer had je hem besteld? Ik heb een extra gekocht op BF, sinds 27 Nov niet meer te tracken. Waarschijnlijk vertraging opgelopen bij PostNL ofzo...

• Dirrukje
Jay-v schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:50:
[...]

Wanneer had je hem besteld? Ik heb een extra gekocht op BF, sinds 27 Nov niet meer te tracken. Waarschijnlijk vertraging opgelopen bij PostNL ofzo...
Ik had volgens mij de woensdag voor BF gekocht, ja ik weet ik had beter ff kunnen wachten. Maar had precies hetzelfde met mijn tracking. Hij heeft volgens mij een week ergens bij PostNL gelegen zonder dat dit online zichtbaar was.

Overigens kun je vanaf het moment dat hij de UK verlaat niet meer via de site van OSMC tracken. Dan moet je hier zijn: https://www.internationalparceltracking.com

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Dirrukje schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:59:
[...]

Ik had volgens mij de woensdag voor BF gekocht, ja ik weet ik had beter ff kunnen wachten. Maar had precies hetzelfde met mijn tracking. Hij heeft volgens mij een week ergens bij PostNL gelegen zonder dat dit online zichtbaar was.

Overigens kun je vanaf het moment dat hij de UK verlaat niet meer via de site van OSMC tracken. Dan moet je hier zijn: https://www.internationalparceltracking.com
Bedankt, dat wist ik inderdaad. Maar die site zegt sindsdien "Parcel not found" helaas. Goed, ik wacht het ff af. Geen haast PostNL zal wel druk zijn deze dagen.

[Voor 5% gewijzigd door Jay-v op 04-12-2018 15:20]

• Dirrukje
Ja die melding had ik dus ook voor een week.. toen ineens kon die hem vinden en werd ook de status met terugwerkende kracht weergegeven.

• Dirrukje
Vraagje die ik zo niet op het osmc forum terug kan vinden. Heb de apple screensaver erop gezet alleen die start na 1 minuut. Nu heb ik wat issues met dat always on principe van de vero, want als ik terug ga naar live tv schakelt hij na 1 minuur weer terug schakelt naar de HDMI poort omdat de screensaver start. Daarnaast werd ik vanochtend wakker en had de vero midden in de nacht de TV ingeschakeld. Iemand enig idee hoe je dat voor komt?

Edit, de screensaver maar weer terug op default gezet. En kwam erachter dat ik had zitten rommelen in de CEC settings, specifiek de actie als de tv uit wordt geschakeld die gewoon op ignore moet staan. Nu geen gedoe maar gelukkg :)

[Voor 21% gewijzigd door Dirrukje op 09-12-2018 12:45]

• Dirrukje
https://discourse.osmc.tv...-my-lg-oled65c8/73008/241

Voor iedereen met een C8, er zijn wat issues rondom UHD/HDR. Er wordt gewerkt aan fixes, wat workarounds lijken te zijn. Zit het met name in hoe de c8's omgaan met het signaal

• MAX3400

MAX3400

@Dirrukje in die thread wordt ook verwezen om (tijdelijk) de hotfix te applyen zoals ik had gepost in MAX3400 in "[Mediaplayer] Vero 4K+"

Maar gezien de issues, lijkt het (voornamelijk) LG-related te zijn maar gezien een aantal andere threads, lijken ook de devs van OSMC soms een steekje te laten vallen helaas.

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Dirrukje schreef op zondag 9 december 2018 @ 20:36:
https://discourse.osmc.tv...-my-lg-oled65c8/73008/241

Voor iedereen met een C8, er zijn wat issues rondom UHD/HDR. Er wordt gewerkt aan fixes, wat workarounds lijken te zijn. Zit het met name in hoe de c8's omgaan met het signaal
Zelf nog geen problemen mee gehad, maar vindt het mooi dat ze hier zo actief aan werken. De support die je krijgt van OSMC en met name van Sam zelf is ongekend.

• Dirrukje
Hah! Was die hotfix ook even uit het oog verloren.. Inmiddels toepast en alles werkt weer naar wens.

Wat betreft de issues, kan prima accepteren dat er af en toe een steekje over het hoofd wordt gezien. Als je daar deze actieve support en ontwikkeling voor terug krijgt neem ik dat met liefde op de koop toe.

• Witte_200
Hoi Vero 4k (+) gebruikers,

Gisteren mijn Verof 4k+ ontvangen en onmiddelijk wat verschillende content getest. Gaat voor 99% van de content goed!

Echter is er één 4K HDR blu-ray rip die iets geks doet. Bij deze lijken alle zwart waardes grijs te zijn? Valt op omdat de zwarte balken boven & onder de film grijs zijn ipv zwart. Ik heb deze file vergeleken met andere 4K HDR bestanden die het wel goed doen & merk niet echt een verschil.

Als ik dit bestand op de TV zelf afspeel heb ik hier ook geen last van, dus het moet toch aan de Vero liggen.

Heb ook het OSMC forum al eens doorbladerd maar zie daar door het bos de bomen niet meer. Die gasten spreken hier echt op een ander niveau dan wat ik momenteel begrijp... 8)7

Iemand al iets gelijkaardigs gehad en opgelost gekregen?

De Vero is bij mij aangesloten op een LG OLED65B7 via de SK10Y soundbar.

• Niet_Jan_Jaap
Witte_200 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:06:
Hoi Vero 4k (+) gebruikers,

Gisteren mijn Verof 4k+ ontvangen en onmiddelijk wat verschillende content getest. Gaat voor 99% van de content goed!

Echter is er één 4K HDR blu-ray rip die iets geks doet. Bij deze lijken alle zwart waardes grijs te zijn? Valt op omdat de zwarte balken boven & onder de film grijs zijn ipv zwart. Ik heb deze file vergeleken met andere 4K HDR bestanden die het wel goed doen & merk niet echt een verschil.

Als ik dit bestand op de TV zelf afspeel heb ik hier ook geen last van, dus het moet toch aan de Vero liggen.

Heb ook het OSMC forum al eens doorbladerd maar zie daar door het bos de bomen niet meer. Die gasten spreken hier echt op een ander niveau dan wat ik momenteel begrijp... 8)7

Iemand al iets gelijkaardigs gehad en opgelost gekregen?

De Vero is bij mij aangesloten op een LG OLED65B7 via de SK10Y soundbar.
dit is iets wat je perfect op het OSMC forum na kan vragen. MediaInfo van het bestand erbij en evt. logs erbij zetten, dan krijg je binnen 1 dag antwoord van de mensen die er echt verstand van hebben.

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:23
timadriaans schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:58:
Na een losse HTPC met Windows en de Apple TV 4K geprobeerd te hebben kwam ik uit op de Vero 4K + (de opvolger van de Vero 4K).
Wat deed de Apple TV 4K niet wat je toch nodig hebt?
Heb je Infuse Pro op de Apple TV 4K geprobeerd?

• MAX3400

MAX3400

@Witte_200 toevallig niks te maken met MAX3400 in "[Mediaplayer] Vero 4K+" ?

• Witte_200
Misschien wel, maar over welke Hotfix heb je het hier? Waar vind ik deze op het forum? Ik kan er m'n weg nog niet echt in vinden... :?

• MAX3400

MAX3400

Witte_200 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:34:
[...]

Misschien wel, maar over welke Hotfix heb je het hier? Waar vind ik deze op het forum? Ik kan er m'n weg nog niet echt in vinden... :?
In mijn gelinkte reaktie staat een code. Die code kan je IN je Vero invoeren en dan wordt de hotfix geinstalleerd.

Weet het exacte topic niet meer op OSMC op dit moment.

/edit: https://discourse.osmc.tv/t/video-improvement-details/76157

[Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 12-12-2018 15:36]

• Witte_200
MAX3400 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:35:
[...]

In mijn gelinkte reaktie staat een code. Die code kan je IN je Vero invoeren en dan wordt de hotfix geinstalleerd.

Weet het exacte topic niet meer op OSMC op dit moment.

/edit: https://discourse.osmc.tv/t/video-improvement-details/76157
Haaa, Daar slaagt die "zeyulajalu" op :F

ik ga hem proberen. Thanks!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-03 16:09
Ik ben ook geinteresseerd in de Vero 4K + maar deze is nergens in NL te krijgen. Waar hebben jullie hem vandaag gehaald?

edit: Never mind, zie hem op de Vero site voor 120 pond inclusief verzending naar NL. :+

[Voor 27% gewijzigd door Poulske op 13-12-2018 12:21]

• MAX3400

MAX3400

Poulske schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:19:
Ik ben ook geinteresseerd in de Vero 4K + maar deze is nergens in NL te krijgen. Waar hebben jullie hem vandaag gehaald?
Gewoon bestellen op de site van Vero.

• Poulske
MAX3400 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:20:
[...]

Gewoon bestellen op de site van Vero.
Ja ik zie het nu, thanks!

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 26-01 17:37
Ik kijk vooral naar gedownloade bestanden vanaf de NAS (liefst zo veel mogelijk in HDR/dolby vision en dergelijke).

Zijn er voordelen die deze vero 4k+ biedt tegenover de nvidia shield die ik momenteel heb staan?

• Witte_200
FlameDB schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 13:04:
Ik kijk vooral naar gedownloade bestanden vanaf de NAS (liefst zo veel mogelijk in HDR/dolby vision en dergelijke).

Zijn er voordelen die deze vero 4k+ biedt tegenover de nvidia shield die ik momenteel heb staan?
Ik heb zelf onlangs ook lang getwijfeld tussen de Shield & Vero 4K+. Vanwege dit topic ben ik niet voor de Shield gegaan.

https://forum.kodi.tv/sho...77&pid=2789025#pid2789025

Lijken mij nogal veel issues te zijn bij het wisselen tussen gewone & 4K/HDR content op een android box.

Als je al een shield hebt staan, en je hebt hier geen last van lijkt er mij weinig reden om over te stappen naar de Vero 4K+ (behalve de fantastische support van het OSMC forum dan.)

[Voor 25% gewijzigd door Witte_200 op 14-12-2018 14:15]

• timadriaans
ikweethetbeter schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:13:
[...]

Wat deed de Apple TV 4K niet wat je toch nodig hebt?
Heb je Infuse Pro op de Apple TV 4K geprobeerd?
Ik heb inderdaad Infuse Pro geprobeerd. Op zich was ik er tevreden over, maar ik vind de interface en opties van Kodi (OSMC) toch fijner. Daarnaast zijn er wat probleempjes met de HDR weergave via de ATV en Infuse. Donkere scenes klopten niet op de ATV (te donker). Nu ik de Vero heb zie ik het verschil heel duidelijk.

Ten slotte stoorde het me dat alle audio wordt doorgegeven als LPCM en niet als DTS-HD of TrueHD, ook al zou het kwalitatief het zelfde moeten zijn. Ik wil graag het juiste naampje zien op mijn receiver :)

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:23
@timadriaans
De issues met het beeld waren er inderdaad in tvOS 10, en in latere versies als je de resolutie, frequentie en HDR vast hebt staan ipv dat je het van je bronmateriaal af laat hangen. Met andere woorden: het probleem bestaat (als het goed is) niet meer. Ik heb er in ieder geval geen last van, HDR ziet er contrastrijk uit zonder artefacten in de donkere delen.

Ik zie het liefst ook het juiste audionaampje op m'n receiver, maar tijdens een film kan me dat echt niet boeien: ik kijk naar m'n tv, ik luister naar de speakers, en het hele display van mijn receiver staat uit zodat dat niet afleidt van het beeld op de tv.

• Poulske
Gisteravond de Vero 4K+ besteld op de officiele website, ben benieuwd wanneer ie binnenkomt.

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Poulske schreef op maandag 17 december 2018 @ 09:19:
Gisteravond de Vero 4K+ besteld op de officiele website, ben benieuwd wanneer ie binnenkomt.
Bij mij duurde het laats 2 weken. Probleem was echter PostNL. Pakket was al een dag of 10 in Nederland voordat hij traceerbaar werd.

• Poulske
Jay-v schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:15:
[...]

Bij mij duurde het laats 2 weken. Probleem was echter PostNL. Pakket was al een dag of 10 in Nederland voordat hij traceerbaar werd.
Oef, dat is lang. Eens zien of het bij mij sneller gaat. :p

• Poulske
Gisteren de Vero ontvangen en mee gespeeld. Na wat gekloot om mijn NFS shares toegevoegd te krijgen is het eindelijk gelukt. Hij speelt 4K moeiteloos af, heerlijk. Alleen geen ISO's maar dat is meer een beperking van KODI zelf.

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
gisteren de Vero 4k+ binnen gekregen, na wat kloten in de instellingen (mijn TV kan niet goed overweg met 1080p :| ) Plex client en Youtube erbij gezet en dat werkt ook prima.
merk vooral op dat ie stukke vlotter aanvoelt ten opzichte van de RPi2 met Rasplex.
Nu nog een 4k TV erbij halen :+

Fan van: Unraid. Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Poulske schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 11:40:
Gisteren de Vero ontvangen en mee gespeeld. Na wat gekloot om mijn NFS shares toegevoegd te krijgen is het eindelijk gelukt. Hij speelt 4K moeiteloos af, heerlijk. Alleen geen ISO's maar dat is meer een beperking van KODI zelf.
Het afspelen van ISO's zou in principe geen Kodi probleem moeten zijn, aangezien deze standaard prima met ISO's overweg kan. Is dit mogelijk Vero <> Kodi build gerelateerd dan?

Testing, one, two ...

• MAX3400

MAX3400

Is het een BD-ISO? Daar zitten inderdaad wel wat beperkingen aan; volgens mij is/was dit al sinds Kodi 15.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MAX3400 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 17:20:
Is het een BD-ISO? Daar zitten inderdaad wel wat beperkingen aan; volgens mij is/was dit al sinds Kodi 15.
Mogelijk werkt niet alles zoals het bij een originele disc gaat, maar over het algemeen gaan ook die ISO's prima @MAX3400 Via de Kodi Windows versie bedoel ik dan (17.x/18.x).

Testing, one, two ...

• Poulske
Het is een 4K ISO, wat de officiele technische benaming is weet ik niet.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Poulske, je mag het zo noemen zoals je zou willen, de disc's zijn voorzien van een "4K Ultra HD" opmerking. Dit gezegd hebbende, mijn vrij beperkte UHD verzameling staat op NAS maar geen enkele is ISO, die ben ik nog niet tegengekomen, dus daar valt voor mij niet mee te testen.

Testing, one, two ...

• MAX3400

MAX3400

https://osmc.tv/2019/01/osmcs-december-update-is-here-2/
OSMC's December update is here with a large number of improvements. In particular, we've improved HDR and bit depth switching further; so this should now work well for most users without manual configuration. Some users with LG displays may find that they need to set 'Force 422 colour subsampling' under Settings -> Display for reliable 4K playback.

Team Kodi have now announced that they have started the official beta release cycle for Kodi v18 (Leia). Test builds for Raspberry Pi and Vero devices are available in our forums.

We will release official test builds shortly.

Here's what's new:
Bug fixes

Fix an issue which could cause loss of signal when playing 4K content on Vero 4K +
Fixed an issue which prevented the original Xbox DVD remote from working on Raspberry Pi
Fixed a display issue with the OSMC skin
Fixed an issue where Vero 4K + would start in 720p if it was turned on before the TV
Fix an issue which could cause a sad face when OSMC is updated
Fix brightness and contrast values on Vero 4K + so they are correctly calibrated
Fix an issue where brightness was not persistent

Improving the user experience

Improved stability when using Gigabit Ethernet on the Vero 4K +
Added support for controlling video output range on Vero 4K +
Improved handling of 4K displays out of the box on Vero 4K +
Improved skin customisability and highlight colours
Improved support for Ortek VRC-1100 remote
Ensure that the Raspberry Pi touchscreen backlight is turned off when the device is shut down
Added support for vertical shift with hardware accelerated content on Vero 4K +
Added initial support for IPSec on Vero 4K +
Fix an issue where the screensaver would not work after using standby mode on Vero 4K +
Added support for limiting colour subsampling. This is useful for LG C8 TVs.

Miscellaneous

Updated Transmission torrent client to 2.94
Cleaned up eventlircd package
Update SQLite to 3.26
Updated Shairplay library
Add support for MESA libraries to exist on the system without interfering with platform specific libraries

• timadriaans
Top! Ik had last van de 720p bug. Eens kijken of het is opgelost :)

• MAX3400

MAX3400

timadriaans schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 17:29:
[...]

Top! Ik had last van de 720p bug. Eens kijken of het is opgelost :)
Heb zelf mijn Vero 4K (non-plus) nog niet geupdate; gisteren met andere dingen bezig. Misschien dat ik het vanavond doe maar ik heb er een receiver tussen zitten dus de Vero ziet eerst de handshake met de receiver. Kan me ook niet herinneren dat ik 720p heb gezien; dat had ik zekeerrrrrr wel gemerkt.

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:48
Ondersteund de 4K+ Dolby Vision? Volgens de pricewatch wel maar ik lees dit niet op de site van Vero.

• MAX3400

MAX3400

michielvz schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 11:06:
Ondersteund de 4K+ Dolby Vision? Volgens de pricewatch wel maar ik lees dit niet op de site van Vero.
Volgens mij absoluut niet omdat de Vero "eigenlijk" helemaal niet HDCP-compliant is. Van alle "HDR achtige formaten", is Vision er dus eentje die een volledig "secure handshake" wil hebben.

Dacht dat er op Discourse ook een paar topics over waren waarin de ontwikkelaar aangaf dat het niet ging gebeuren.

• Niet_Jan_Jaap
MAX3400 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 11:14:
[...]

Volgens mij absoluut niet omdat de Vero "eigenlijk" helemaal niet HDCP-compliant is. Van alle "HDR achtige formaten", is Vision er dus eentje die een volledig "secure handshake" wil hebben.

Dacht dat er op Discourse ook een paar topics over waren waarin de ontwikkelaar aangaf dat het niet ging gebeuren.
volgens mij is het zelfs het enige HDR-achtige format waarvan is gezegd dat ze het nooit zullen gaan ondersteunen.

• MAX3400

MAX3400

Niet_Jan_Jaap schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 20:23:
[...]

volgens mij is het zelfs het enige HDR format waarvan is gezegd dat ze het nooit zullen gaan ondersteunen.
Ik was even te lui/mobiel om te zoeken naar het topic maar inderdaad; thanks! :)

• timadriaans
MAX3400 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 17:32:
[...]

Heb zelf mijn Vero 4K (non-plus) nog niet geupdate; gisteren met andere dingen bezig. Misschien dat ik het vanavond doe maar ik heb er een receiver tussen zitten dus de Vero ziet eerst de handshake met de receiver. Kan me ook niet herinneren dat ik 720p heb gezien; dat had ik zekeerrrrrr wel gemerkt.
Bij mij ook, en met de update is het probleem inderdaad gefixt :) mijn receiver stuurt blijkbaar geen preffered resolution mee. Daarom sprong de Vero steeds naar default 720p bij een reboot.

• Dirrukje
Update vorig weekend gedaan en HDR werkt weer zoals gewenst. Issues rondom de 720p had ik geen last van. Wel hoopte ik dat hier aan gekoppeld mss gefixed zou zijn dat de interface van het menu gewoon op z'n plek blijft. Helaas kruipt die bij mij gewoon buiten het scherm, ook na terug zetten via video calibratie. Maar dat schijnt dus een kodi bug te zijn kennelijk. Maar goed klein dingetje, content wordt wel gewoon correct weer gegeven.

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-03 11:18
Vero 4K+ is weer in voorraad en nu met 10% korting, daarom dus voor £107.10.

• Qapla1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-05-2022
WaSteiL schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:55:
Vero 4K+ is weer in voorraad en nu met 10% korting, daarom dus voor £107.10.
Kreeg gisteravond netjes een mail dat ze weer op voorraad zijn, meteen een besteld en vandaag een mail met een trackingnummer. Ik heb hier gelezen dat bij sommige het tot wel twee weken kan duren voor hij afgeleverd word. Hopelijk gaat het bij mij wat sneller. Is dat trackingnummer via PostNL te volgen of is het een andere vervoerder?

Aanvulling:
Op de site van OSMC kan ik zien dat ie nu bij de Royal Mail in Croydon is. Dan zal het wel met PostNL hier verder gaan gok ik.

@geenwindows Dan zal het misschien eind van de week worden dat ie binnen is.

[Voor 17% gewijzigd door Qapla1 op 15-01-2019 21:26]

• geenwindows
  • Niet online
ik heb m tussen de feestdagen door bestelt. tussen verzending en ontvangen zat een kleine weekje incl. weekend.

Fan van: Unraid. Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

• Cerenas
Hmm heb de gewone Vero 4k hier en zag dat m'n output weer op 1080p stond. Output weer veranderd naar 4k, maar nu stottert het beeld elke 2 seconden voor 1 seconde en dat constant (geluid gaat wel goed). Al meerdere keren ge-herstart, maar dat lijkt alleen voor een eerste keer te werken, daarna is het terug.

Het gebeurt met 720p, 1080p en 4k content.. Op 1080p output gaat het allemaal soepeltjes en het heeft voorheen goed gewerkt. Iemand een idee?

• Poulske
Ik heb hem vlak voor kerst besteld, was binnen een week binnen.

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Cerenas schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:25:
Hmm heb de gewone Vero 4k hier en zag dat m'n output weer op 1080p stond. Output weer veranderd naar 4k, maar nu stottert het beeld elke 2 seconden voor 1 seconde en dat constant (geluid gaat wel goed). Al meerdere keren ge-herstart, maar dat lijkt alleen voor een eerste keer te werken, daarna is het terug.

Het gebeurt met 720p, 1080p en 4k content.. Op 1080p output gaat het allemaal soepeltjes en het heeft voorheen goed gewerkt. Iemand een idee?
Geen idee, maar ik heb mijn output sowieso op 1080p staan omdat de interface dan veelal soepeler aanvoelt. Zodra je een 4k video start past de Vero automatisch de output resolutie aan.

Maar bij problemen gewoon even posten in het OSMC support forum. Ze zijn daar super behulpzaam indien je debug logs doet uploaden :-)

• timadriaans
Cerenas schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:25:

Een (logische) veel gemaakte fout. Je hebt immers een 4k tv, dus wil je alles op 4k zetten :)

Echter...de GUI is gemaakt in 1080p. Je moet dus de output ook gewoon op 1080p zetten, anders gaat Kodi alles upscalen naar 4K (ook de GUI, waardoor deze stroperig wordt). Dat ziet er niet uit, en zorgt voor stottering. De scaler van Kodi is matig, en de Vero is niet krachtig genoeg om de upscaling naar 4k te doen.

Als je de output op 1080p zet wordt de GUI in 1080p weergegeven, worden 1080p videos als 1080p videos weergegeven (en doet je TV de "upscaling" naar 4K, die is daar veel beter in). Alles onder de1080p zal Kodi wel upscalen náár 1080p, maar dat is prima te doen.

Verder zet je "Adjust Display Refresh Rate" op "on start/stop", en "Sync Playback to Display" uit.

tl;dr:

- Kodi resolutie: 1080p
- "Adjust Display Refresh Rate" op "on start/stop" <- dit zorgt er voor dat een video wordt afgespeeld in de oorspronkelijke resolutie en de bijbehorende framerate (4k wordt dus 4k)
- "Sync Playback to Display" off/uit

[Voor 5% gewijzigd door timadriaans op 16-01-2019 13:19]

• Cerenas
Bedankt voor de info beide, zal het vanavond eens even proberen met het e.e.a. in te stellen. :)

• WaSteiL
Qapla1 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:03:
[...]

Kreeg gisteravond netjes een mail dat ze weer op voorraad zijn, meteen een besteld en vandaag een mail met een trackingnummer. Ik heb hier gelezen dat bij sommige het tot wel twee weken kan duren voor hij afgeleverd word. Hopelijk gaat het bij mij wat sneller. Is dat trackingnummer via PostNL te volgen of is het een andere vervoerder?

Aanvulling:
Op de site van OSMC kan ik zien dat ie nu bij de Royal Mail in Croydon is. Dan zal het wel met PostNL hier verder gaan gok ik.

@geenwindows Dan zal het misschien eind van de week worden dat ie binnen is.
Ik heb hem de 15e besteld en alleen maar de receipt ontvangen en nog geen track&trace code.
Ik zal wel geduld moeten hebben, maar ja.. moet je dat wel hebben. :/

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-03 12:38

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@WaSteiL Hetzelfde hier, ik heb er vandaag een mailtje aan gewaagd, maar vooralsnog geen reactie mogen ontvangen. Geen grote haast hier, maar het is natuurlijk jammer dat ze een groot mailtje sturen met alles weer op voorraad en vervolgens alsnog niet meteen versturen.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

@rockhopper Die worden nog met het handje geflashed in de UK zover ik begreep. Kan een paar dagen duren maar komt vast goed. Sam reageert meestel vlot, top service daar.

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-03 20:18
rockhopper schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 16:43:
@WaSteiL Hetzelfde hier, ik heb er vandaag een mailtje aan gewaagd, maar vooralsnog geen reactie mogen ontvangen. Geen grote haast hier, maar het is natuurlijk jammer dat ze een groot mailtje sturen met alles weer op voorraad en vervolgens alsnog niet meteen versturen.
WaSteiL schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:43:
[...]
Ik heb hem de 15e besteld en alleen maar de receipt ontvangen en nog geen track&trace code.
Ik heb gisteren gemaild en Sam gaf aan dat ze erg veel orders binnen hadden gekregen vandaar dat de orders wat langer op processing staan. Er zat wel schot in en we zouden snel een verzend mail moeten ontvangen deze week.

• Qapla1
WaSteiL schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:43:
[...]

Ik heb de mijne op de 14e besteld en de laatst bekende lokatie is Langley HWDC. Als ik de track n trace code invoer op de site van de Royal Mail dan staat er dat hij op het punt staat te vertrekken uit de UK.

Tracking
Date Location Event
2019-01-16 03:49:39 LANGLEY HWDC In Transit
2019-01-16 03:45:35 LANGLEY HWDC In Transit
2019-01-15 18:33:00 Croydon Mail Centre OSMC order scanned in to hub
2019-01-15 18:25:00 Croydon Mail Centre In Transit
2019-01-15 16:37:40 Departed OSMC facility

Zoals je kan zien is die voor mij op de 15e verstuurd. Ik denk dat ze op volgorde van bestellen de boel versturen.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik heb inmiddels een reactie van "Sam" de founder. Hij verwacht shipment voor mijn bestelling in de komende 48u (mijn bestelling gedaan de 15e rond etenstijd). Netjes dat er een reactie komt, ik wacht het verder rustig af.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-03 20:18
Mijn order geplaatst op Maandag 14/1 22:25 is verzonden. Heb zojuist een bevestigingsmail met track&trace nummer gekregen.

• Qapla1
En vandaag om 14:15 stond PostNL aan de deur met het pakketje. Wel apart dan dat er zoveel verschil zit in de levertijden. Die van @rockhopper moet nog verstuurd worden. Die van @Scidd0w is een paar uur later dan de mijne besteld en die krijgt vandaag pas een track n trace...

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik denk dat de enige manier waarop we hier duidelijkheid kunnen krijgen is door order nummers te vergelijken zodat we misschien een beeld krijgen van de hoeveelheid vero's er verkocht zijn. Of iemand moet weten hoeveel tijd het kost om van de onderdelen een vero samen te stellen en te flashen voor verkoop. Hoe dan ook, een week vroeger of later zal me verder weinig boeien ;) Fijn om te horen dat de jouwe al binnen is @Qapla1

• Cerenas
timadriaans schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:10:
[...]

- Kodi resolutie: 1080p
- "Adjust Display Refresh Rate" op "on start/stop" <- dit zorgt er voor dat een video wordt afgespeeld in de oorspronkelijke resolutie en de bijbehorende framerate (4k wordt dus 4k)
- "Sync Playback to Display" off/uit
Instellingen overgenomen en werkt perfect nu inderdaad. Bedankt. d:)b

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-03 20:19
*Knip* V&A houden we ook graag in V&A.

[Voor 86% gewijzigd door Zeehond op 19-01-2019 17:41]

• WaSteiL
rockhopper schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 02:14:
Ik denk dat de enige manier waarop we hier duidelijkheid kunnen krijgen is door order nummers te vergelijken zodat we misschien een beeld krijgen van de hoeveelheid vero's er verkocht zijn. Of iemand moet weten hoeveel tijd het kost om van de onderdelen een vero samen te stellen en te flashen voor verkoop. Hoe dan ook, een week vroeger of later zal me verder weinig boeien ;) Fijn om te horen dat de jouwe al binnen is @Qapla1
Hier heb ik nog steeds niets gehoord dat hij ook maar verzonden is:

Order #22539 (January 15, 2019)

Ik ga ze dus nu maar eens mailen. Deze order was van de 15e in de ochtend.

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:41
WaSteiL schreef op maandag 21 januari 2019 @ 07:59:
[...]

Hier heb ik nog steeds niets gehoord dat hij ook maar verzonden is:

Order #22539 (January 15, 2019)

Ik ga ze dus nu maar eens mailen. Deze order was van de 15e in de ochtend.
had de mijne ook de 15e besteld, heb ook mail gestuurd en kreeg als antwoord afgelopen vrijdag dat het vrij druk was geweest en dat mijn order binnen 48 uur verstuurd zou worden. inmiddels 72 uur verder is hij reeds verpakt. |:(

Het zal dus nog wel een paar dagen duren.

als je inlogt op je account bij my.osmc.tv/my-account/ dan zie je de status.

• Dirrukje
Ga er maar vanuit dat het gewoon even duurt.. Vanuit OSMC ligt hij vrij snel op het vliegveld in Londen, maar de invoer in Nederland laat vaak even op zich wachten.. En dat is gewoon een PostNL ding. Duurde bij mij ook lang en toen me gemeld bij OSMC, die aangaven dat PostNL gewoon traag kan zijn.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@WaSteiL Ik zit een dertigtal nummers hoger dan die van jou, ik heb daarnet een track & trace ontvangen met de melding dat ie verstuurd is. Niet binnen de beloofde 48u maar ja hij zal er hopelijk wel zijn voor het einde van de week.

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-03 10:01

Vuurvoske

Nunquam cede!

rockhopper schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:08:
@WaSteiL Ik zit een dertigtal nummers hoger dan die van jou, ik heb daarnet een track & trace ontvangen met de melding dat ie verstuurd is. Niet binnen de beloofde 48u maar ja hij zal er hopelijk wel zijn voor het einde van de week.
Hier idem dito. Hoop dat ik hem zaterdag binnen heb :)

Beroeps brabander

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:26
Ik sta op 22616. Zal ook wel niet lang meer duren dan. Ik begrijp dat het soms druk is en langer kan duren, maar ze zouden toch op z'n minst even een mailtje kunnen sturen dat er wat vertraging is...

• WaSteiL
PhilipsFan schreef op maandag 21 januari 2019 @ 18:11:
Ik sta op 22616. Zal ook wel niet lang meer duren dan. Ik begrijp dat het soms druk is en langer kan duren, maar ze zouden toch op z'n minst even een mailtje kunnen sturen dat er wat vertraging is...
Grappig genoeg kreeg ik die email, maar dat kwam waarschijnlijk ook omdat ik zelf een email had gestuurd met de vraag hoe het ermee ging. Vlak daarna de melding - net zoals de anderen - dat hij verzonden is.

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-03 09:18
Ik begon met een Android box (Xiaomi boxje), toen de Vero4K (non plus) maar ben toen na een tijd weer overgestapt op een android box (shield 2017).

Die vero4K heeft absoluut spierballen maar die interface is er een uit het jaar 2000. Geen netflix support, geen youtube, geen chromecast ondersteuning. Toch teveel zaken die ervoor zorgde dat ik met andere devices in de weer moest.

On jullie een idee te geven van de performance, hier een filmpje die ik maakte. YouTube: 300Mbit/s media VERO 4K

Een lege verzameling is deelverzameling van elke verzameling

• geenwindows
  • Niet online
interface kun je aanpassen, er is een (onofficiële) plugin voor YouTube en chromecast. Netflix is mogelijk in Kodi18 ;)

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee