Hey,honey schreef op zondag 5 december 2021 @ 14:54:
Geeft de Vero 4K het HDR signaal onveranderd door aan de TV (OLED LG C8)? Ik heb het gevoel dat mijn black levels niet meer goed zijn na de november update. De schaduwen zien er donkerder uit. We hadden al een hele tijd niet meer ge-update.
Kan dat überhaupt?
En zo ja, hoe zou ik daar nog wat aan kunnen doen? Zoveel settings kan ik niet vinden (in advanced menu).
Ik ben blij dat je dit gepost heb. Ik heb een LG OLED C9 2019/2020 en voorheen had ik de brightness op 53% staan. Sinds de laatste update valt het mij en mijn vriendin op dat de films veel te donker ogen. Wij vroegen ons dus ook al af of het door de update kwam. Ik heb nu de brightness en contrast op 53% gezet. Dat oogt natuurlijker.
Mocht je willen weten hoe dit in te stellen. Het makkelijkste is om een film te starten en dan op het icoontje met 3 puntjes en 3 streepjes te drukken. Je krijgt dan een menu waarin je allerlei waardes kunt aanpassen. Hiermee kun je ook het makkelijkste spelen met de instellingen. Ik zal nog even kijken in welk menu je deze aanpassingen globaal kunt doen vanuit het hoofdmenu.
Beroeps brabander
:strip_exif()/f/image/IoDHHkPt3yN2F1TOCdXjEQkT.jpg?f=fotoalbum_large)