Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Laatste kans om te stemmen voor de Tweakers Awards 2019/2020!

Dit jaar organiseert Tweakers alweer voor de dertiende keer de Tweakers Awards, de publieksprijs voor de beste technologie- en elektronicaproducten. Laat je stem gelden en maak kans op een Google Stadia Premiere Edition, Nintendo Switch inclusief Mario Kart of een setje Sony WF-1000XM3 in-ear oordoppen.

Stemmen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• C_V_S
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Dus in principe zou ik hem de harmony op de juiste HDMI van de tv (is altijd dezelfde) de versterker op de juiste uitgang en dan met mijn toetsenbord de Vero bedienen ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@medegebruikers, ik zie dat de werktemp. van de Vero+ zowat altijd op 75°C staat (onder systeeminfo), is dit een normale waarde voor het apparaat?

A smile a day.... [The end is there]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 20:48
hardware-lover schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:48:
@medegebruikers, ik zie dat de werktemp. van de Vero+ zowat altijd op 75°C staat (onder systeeminfo), is dit een normale waarde voor het apparaat?
volgens het forum https://discourse.osmc.tv...hermal-shutdown/73396/156? is dat normaal

Skin Temperature Kodi CPU usage
no Kodi 65 °C n/a
OSMC Skin 65 °C 10-15%
Confluence 65 °C 10-15%
Mimic 78 °C 50%
Titan 65 °C 10-15%
Amber 67 °C 15-20%

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Yarisken schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:03:
[...]
Idd bij mij ook het geval. Mijn kinderen kijken tv via de nuc, de vero is voor films en series. Die klagen ook altijd dat de vero eerst opstart ;-).
Ik zal eens wat met de CEC instellingen gaan spelen van de Vero, er valt nogal het e.e.a. in te stellen zag ik. Als brute maatregel kan het anders ook nog worden uitgeschakeld ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swordsman720
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 21-10-2019
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Maanden lang draaide mijn Vero 4K+ alle films inclusief 4k zonder probleem af.
Na een drukte period met gamen, pakte ik het weer op met het kijken van films.
Ik merkte dat mijn kodi een andere versie heeft..

Ik krijg nu heel vaak crashen met het draaien van 4k films.
Afspelen> Daarna een andere stukje vooruit springen > crash

Ik heb meerdere Kodi build (voor Leia) uitgeprobeerd via Fresh install, maar probleem blijft.
Andere HDMI kabel helpt ook niet.

OSMC heeft huidige versie:OSMC May 2019 2019.05-1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 05-01 20:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@swordsman720 debug maken en op OSMC Discourse zetten. Je geeft niet heel veel aanwijzingen wat & hoe aangesloten is.

Na de laatste update postte ik nog dat er mogelijk een oude logfile dwars kan liggen; even die twee verwijderen en opnieuw proberen?

Xbox Live: OctagonQontrol

• swordsman720
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 21-10-2019
Rechstreeks op TV via HDMI kabel op mijn Sony 4K TV.
Adjust display Refresh rate: on Start/Stop
Sync playback to display :Off
Verder niets aangeraakt.

Ik ga een keer debug maken.

Thanks

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hardware-lover schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 19:40:
[...]
Ik zal eens wat met de CEC instellingen gaan spelen van de Vero, er valt nogal het e.e.a. in te stellen zag ik. Als brute maatregel kan het anders ook nog worden uitgeschakeld ;)
Hmmm, dit schijnt helemaal niet te helpen? Bij het uitschakelen van CEC laat het apparaat zich nog steeds dwingend zien bij aanzetten TV (en automatisch receiver)?

Is er een tool oid waarmee ik de netwerksnelheid zou kunnen testen? Een videobestand met *.ts als extensie met een variabele maar niet werkelijk extreme bitrate, wordt alleen maar vertraagd/haperend afgespeeld. Op een W10 Kaby Lake i3 systeem geeft dit bestand totaal geen problemen. Beiden hangen aan dezelfde 1Gbit netwerk switch en zijn ook met 1Gbit verbonden.

Valt iemand iets vreemds op aan onderstaande video info?

Video
Formaat : AVC
Formaat/Info : Advanced Video Codec
Formaatprofiel : High 4:2:2@L4
Formaatinstellingen : CABAC / 3 Ref Frames
Formaatinstellingen, CABAC : Ja
Formaatinstellingen, RefFrames : 3 frames
Format_Settings_GOP : M=4, N=24
Codec-ID : 27
Duur : 3 h 21 min
Bitrate-modus : Constant
Bitrate : 12,7 Mb/s
Nominale bitrate : 16,6 Mb/s
Breedte : 1 920 pixels
Hoogte : 1 080 pixels
Beeldverhouding : 16:9
Framerate : 25,000 FPS
ColorSpace : YUV
ChromaSubsampling/String : 4:2:2
BitDepth/String : 10 bits
Scansoort : MBAFF
Scanvolgorde : Bovenste Veld Eerst
Bits/(Pixel*Frame) : 0.246
Stroomgrootte : 17,9 GiB (79%)
colour_range : Limited
colour_primaries : BT.709
transfer_characteristics : BT.709
matrix_coefficients : BT.709

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timadriaans
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 12:08
hardware-lover schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 16:59:
[...]

Hmmm, dit schijnt helemaal niet te helpen? Bij het uitschakelen van CEC laat het apparaat zich nog steeds dwingend zien bij aanzetten TV (en automatisch receiver)?

Is er een tool oid waarmee ik de netwerksnelheid zou kunnen testen? Een videobestand met *.ts als extensie met een variabele maar niet werkelijk extreme bitrate, wordt alleen maar vertraagd/haperend afgespeeld. Op een W10 Kaby Lake i3 systeem geeft dit bestand totaal geen problemen. Beiden hangen aan dezelfde 1Gbit netwerk switch en zijn ook met 1Gbit verbonden.

Valt iemand iets vreemds op aan onderstaande video info?

Video
Formaat : AVC
Formaat/Info : Advanced Video Codec
Formaatprofiel : High 4:2:2@L4
Formaatinstellingen : CABAC / 3 Ref Frames
Formaatinstellingen, CABAC : Ja
Formaatinstellingen, RefFrames : 3 frames
Format_Settings_GOP : M=4, N=24
Codec-ID : 27
Duur : 3 h 21 min
Bitrate-modus : Constant
Bitrate : 12,7 Mb/s
Nominale bitrate : 16,6 Mb/s
Breedte : 1 920 pixels
Hoogte : 1 080 pixels
Beeldverhouding : 16:9
Framerate : 25,000 FPS
ColorSpace : YUV
ChromaSubsampling/String : 4:2:2
BitDepth/String : 10 bits
Scansoort : MBAFF
Scanvolgorde : Bovenste Veld Eerst
Bits/(Pixel*Frame) : 0.246
Stroomgrootte : 17,9 GiB (79%)
colour_range : Limited
colour_primaries : BT.709
transfer_characteristics : BT.709
matrix_coefficients : BT.709
Ja! Ik heb het zelfde probleem, maar dit ligt niet aan je netwerk. Zie https://discourse.osmc.tv...nd-kernel-builds/77745/17

Check eens of je een x264 en/of x265 bestand wel soepel kan afspelen, dat is bij mij wel het geval. Dit is een bug in OSMC dus met VC-1/AVC video bestanden.

Edit: ik zie net dat de fix is meegenomen in de laatste update. Als je OSMC up to date is zou het dus opgelost moeten zijn.

timadriaans wijzigde deze reactie 31-05-2019 10:48 (5%)

NAD T758 v3 | Q Acoustics Concept 40 | Q Acoustics Concept centre | Q Acoustics Concept 20 | SVS SB-2000 | Teufel Reflekt | LG OLED55C7 | Vero 4K+ | Xbox One X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@timadriaans, deze update? MAX3400 in "[Mediaplayer] Vero 4K+"

Dan is het wat mij betreft nog niet opgelost, als die bug het probleem was.

Edit: ik zie dat er mogelijk een recentere update zou moeten zijn, even checken dus.

Edit2: idd een update (ik heb de updates op handmatig staan, heb graag zelf de controle).

Probleem met specifiek die video is ook na de laatste update ongewijzigd, met alle soortgelijke *.ts bestanden die dezelfde soort inhoud bevatten. Het overige media, ook met erg hoge bitrates, doen het prima (wat ik tot nu toe heb getest). Video hapert en speelt vertraagd af, moet regelmatig bufferen (vandaar de vraag over de Lan snelheid-check).

@timadriaans, is het bij jou opgelost na die laatste update?

Het uitschakelen van CEC via de instellingen lijkt bij de laatste update wel te zijn aangepakt. Voor het eerst laat de Vero zich niet zien bij aanzetten TV en receiver (y)

hardware-lover wijzigde deze reactie 31-05-2019 18:06 (82%)

• timadriaans
hardware-lover schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:56:
@timadriaans, deze update? MAX3400 in "[Mediaplayer] Vero 4K+"

Dan is het wat mij betreft nog niet opgelost, als die bug het probleem was.

Edit: ik zie dat er mogelijk een recentere update zou moeten zijn, even checken dus.

Edit2: idd een update (ik heb de updates op handmatig staan, heb graag zelf de controle).

Probleem met specifiek die video is ook na de laatste update ongewijzigd, met alle soortgelijke *.ts bestanden die dezelfde soort inhoud bevatten. Het overige media, ook met erg hoge bitrates, doen het prima (wat ik tot nu toe heb getest). Video hapert en speelt vertraagd af, moet regelmatig bufferen (vandaar de vraag over de Lan snelheid-check).

@timadriaans, is het bij jou opgelost na die laatste update?

Het uitschakelen van CEC via de instellingen lijkt bij de laatste update wel te zijn aangepakt. Voor het eerst laat de Vero zich niet zien bij aanzetten TV en receiver (y)
Mijn probleem is opgelost met de laatste update. VC-1/AVC video's spelen weer soepel af. Ik heb mijn video's geremuxed naar mkv formaat, maar de codec blijft gelijk.

Voor wat betreft je netwerksnelheid; op deze website kun je testfiles downloaden. Daarbij geven ze aan: "For Ultra HD (4K) Videos, it looks like the new BD spec calls for 10-Bit H.265 encoding and allows for a maximum bitrate of 128 Mbps. I'm not entirely sure whether this is just for video, audio and video combined, or the total allowable data transfer rate (audio, video, java, etc). It's probably a safe bet that, if your media player can play the 140 Mbps Jellyfish File, you should be good to go for UHD rips."

Als je die kunt afspelen zal het zeker niet aan je netwerk liggen. Je kunt altijd een log posten op het OSMC forum, ze helpen je daar snel.

timadriaans wijzigde deze reactie 01-06-2019 06:35 (3%)

NAD T758 v3 | Q Acoustics Concept 40 | Q Acoustics Concept centre | Q Acoustics Concept 20 | SVS SB-2000 | Teufel Reflekt | LG OLED55C7 | Vero 4K+ | Xbox One X

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@timadriaans, bij mij helaas nog niet dus. Ik ga ook niet remuxen als mijn andere systemen geen probleem hebben met de bestanden.

Ik heb een hele bulk aan testbestanden die ik gebruik om mediasystemen te testen, Jellyfish zit daar ook tussen. T/m 120Mbit daarvan gaat prima, 400Mbit is een brug te ver voor de Vero+. Ik zal ook eens wat tussenliggende bitrates binnenhalen en daarmee testen. Maar ook sommige andere bestanden vind de Vero niet leuk, maar dat zijn vrij exotische exemplaren (die voor het eerder aangehaalde Intel systeem overigens geen problemen geven), dus dat is verder niet zo'n issue. Het zit ook niet in de bitrate, die van de probleembestanden is variabel maar komen niet boven de 30Mbit uit, gem. maar zo'n 16-20Mbit.

Ik heb al diverse keren, bij het stoppen van afspelen van willekeurig media, dat de Vero in een reboot gaat. Helemaal stabiel is de software blijkbaar nog niet.

Het valt me ook op dat bij het starten van Kodi, en het bijwerken van de bibliotheek, er geen apparaat capaciteit overblijft om een skin van overige informatie te voorzien. Ik doel daarbij op weer info, achtergronden en hoesjes van media, enz.. Het gaat allemaal vrij traag tijdens het bijwerken.
Is het bijwerken eenmaal afgerond, dan reageert het apparaat weer vrij vlot.

Ik gebruik de Aeon Nox 5 SiLVO skin, mogelijk is deze wat (te) zwaar voor de Vero.

Misschien liggen mijn verwachtingen gewoonweg wat te hoog bij dit apparaat, ik vergelijk deze tenslotte niet met een raspberry pi oid.

hardware-lover wijzigde deze reactie 05-06-2019 12:49 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 18-01 19:58
Gisteren een 4k+ besteld. Ben erg benieuwd!

Edit: levertijden verhaal/procedure etc inmiddels bekend

Edit2: nu al binnen! (8 juni)

ISaFeeliN wijzigde deze reactie 08-06-2019 15:43 (62%)

• den_the_man
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 14-01 19:27
Elke keer als ik de bibliotheek van mijn Vero bij laat werken. Zie ik in het info balkje rechtsboven de titels van een vast aantal series voorbij komen. Wanneer ik die titels opzoek, dan is alle media info gewoon aanwezig en krijg ik nou niet de indruk dat er iets ontbreekt. Dit wekt bij mij de indruk, dat de Vero op de een of andere manier die titels als niet helemaal 100% correct gescrapet ziet. Hoe kan ik hier meer duidelijk over krijgen? Waarom zie ik altijd dezelfde titels voorbij komen en zijn er meer eigenaren van een Vero met dezelfde ervaringen?

• Anakha
  • Registratie: september 2004
  • Nu online
Dat geldt algemeen voor Kodi, heeft niet speciaal iets met de Vero te maken. Gebeurt mij ook al jaren (ook toen ik nog geen Vero had). Geen idee waarom, maar het stoort me ook niet voldoende om uit te zoeken wat er mis gaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Nu online
Hmm.. zojuist gemerkt dat 4K materiaal niet meer lekker op mijn Vero 4K afspeelt (de niet + versie). Geen idee sinds wanneer dat is, want ik had al een tijdje geen 4K film aangezet, maar het heeft wel gewerkt.

Onder andere een film met de volgende specs:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
Video
ID                             : 1
Format                         : HEVC
Format/Info                    : High Efficiency Video Coding
Format profile                 : Main 10@L5.1@High
HDR format                     : SMPTE ST 2086, HDR10 compatible
Codec ID                       : V_MPEGH/ISO/HEVC
Duration                       : 2 h 9 min
Bit rate                       : 26.2 Mb/s
Width                          : 3 840 pixels
Height                         : 1 604 pixels
Display aspect ratio           : 2.40:1
Frame rate mode                : Constant
Frame rate                     : 23.976 (24000/1001) FPS
Color space                    : YUV
Chroma subsampling             : 4:2:0
Bit depth                      : 10 bits
Bits/(Pixel*Frame)             : 0.177
Stream size                    : 23.6 GiB (86%)
Writing library                : x265 2.9+2-7e978ed93d60:[Windows][GCC 8.2.0][64 bit] 10bit
Encoding settings              : cpuid=1111039 / frame-threads=4 / numa-pools=24 / wpp / no-pmode / no-pme / no-psnr / no-ssim / log-level=2 / input-csp=1 / input-res=3840x1604 / interlace=0 / total-frames=185612 / level-idc=51 / high-tier=1 / uhd-bd=0 / ref=3 / no-allow-non-conformance / repeat-headers / annexb / no-aud / no-hrd / info / hash=0 / no-temporal-layers / open-gop / min-keyint=23 / keyint=250 / gop-lookahead=0 / bframes=8 / b-adapt=2 / b-pyramid / bframe-bias=0 / rc-lookahead=15 / lookahead-slices=8 / scenecut=40 / radl=0 / no-intra-refresh / ctu=64 / min-cu-size=8 / no-rect / no-amp / max-tu-size=32 / tu-inter-depth=1 / tu-intra-depth=1 / limit-tu=0 / rdoq-level=0 / dynamic-rd=0.00 / no-ssim-rd / signhide / no-tskip / nr-intra=0 / nr-inter=0 / no-constrained-intra / strong-intra-smoothing / max-merge=2 / limit-refs=3 / no-limit-modes / me=1 / subme=2 / merange=57 / temporal-mvp / weightp / no-weightb / no-analyze-src-pics / deblock=-2:-2 / sao / no-sao-non-deblock / rd=3 / no-early-skip / rskip / no-fast-intra / no-tskip-fast / no-cu-lossless / no-b-intra / no-splitrd-skip / rdpenalty=0 / psy-rd=2.00 / psy-rdoq=0.00 / no-rd-refine / no-lossless / cbqpoffs=0 / crqpoffs=0 / rc=abr / bitrate=26589 / qcomp=0.60 / qpstep=4 / stats-write=0 / stats-read=0 / vbv-maxrate=160000 / vbv-bufsize=160000 / vbv-init=0.9 / ipratio=1.40 / pbratio=1.30 / aq-mode=1 / aq-strength=1.00 / cutree / zone-count=0 / no-strict-cbr / qg-size=64 / no-rc-grain / qpmax=69 / qpmin=0 / no-const-vbv / sar=0 / overscan=0 / videoformat=5 / range=0 / colorprim=9 / transfer=16 / colormatrix=9 / chromaloc=0 / display-window=0 / master-display=G(13250,34500)B(7500,3000)R(34000,16000)WP(15635,16450)L(10000000,50) / max-cll=457,182 / min-luma=50 / max-luma=1000 / log2-max-poc-lsb=8 / vui-timing-info / vui-hrd-info / slices=1 / no-opt-qp-pps / no-opt-ref-list-length-pps / no-multi-pass-opt-rps / scenecut-bias=0.05 / no-opt-cu-delta-qp / no-aq-motion / hdr / hdr-opt / no-dhdr10-opt / no-idr-recovery-sei / analysis-reuse-level=5 / scale-factor=0 / refine-intra=0 / refine-inter=0 / refine-mv=0 / no-limit-sao / ctu-info=0 / no-lowpass-dct / refine-mv-type=0 / copy-pic=1 / max-ausize-factor=1.0 / no-dynamic-refine / no-single-sei
Language                       : English
Default                        : Yes
Forced                         : No
Color range                    : Limited
Color primaries                : BT.2020
Transfer characteristics       : PQ
Matrix coefficients            : BT.2020 non-constant
Mastering display color primar : Display P3
Mastering display luminance    : min: 0.0050 cd/m2, max: 1000 cd/m2
Maximum Content Light Level    : 457 cd/m2
Maximum Frame-Average Light Le : 182 cd/m2

Audio
ID                             : 2
Format                         : MLP FBA 16-ch
Format/Info                    : Meridian Lossless Packing FBA with 16-channel presentation
Commercial name                : Dolby TrueHD with Dolby Atmos
Codec ID                       : A_TRUEHD
Bit rate mode                  : Variable
Bit rate                       : 4 109 kb/s
Maximum bit rate               : 7 326 kb/s
Channel(s)                     : 8 channels
Channel layout                 : L R C LFE Ls Rs Lb Rb
Sampling rate                  : 48.0 kHz
Frame rate                     : 1 200.000 FPS (40 SPF)
Compression mode               : Lossless
Stream size                    : 3.70 GiB (14%)
Number of dynamic objects      : 11
Bed channel count              : 1 channel
Bed channel configuration      : LFE

Iemand anders die dit ook ervaart?

Steam | Rainbow Six Siege @ Uplay: CerenasNL | Apex Legends @ Origin: CerenasNL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Cerenas schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:02:
Hmm.. zojuist gemerkt dat 4K materiaal niet meer
...
26Mbps
Nope, geen last van.

Welk file-protocol heb je? Is het bij alle codecs? Eventueel een debug-logje genereren?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cerenas
  • Nu online
MAX3400 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:04:
[...]

Nope, geen last van.

Welk file-protocol heb je? Is het bij alle codecs? Eventueel een debug-logje genereren?
Speel m'n "video's" af via SMB vanaf mijn NAS. Zelfde codecs (dus ook HEVC met bijv. TrueHD of DTS-MA) in 1080p werken in ieder geval prima.

Debug log moet ik even induiken, maar als jij al aangeeft geen last ervan te hebben zal ik eens verder proberen ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Cerenas ik draai ook geen SMB maar die "handvol bitrate" van je, kan het probleem ook niet echt zijn; mijn non-4K+ doet tot ~60Mbps over SMB.

• Equazor_
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 18-01 16:03
Heb de Vero 4K+ nu een week in gebruik en ben zeer tevreden.
Ik gebruik de Arctic zephyr 2 skin, die is lekker snel en veel instellingsmogelijkheden.
Speelt alle bestanden zonder problemen, en ook best een fijne afstandsbediening.

Het enige waar ik problemen mee had was de meegeleverde HDMI kabel, het was met deze kabel niet mogelijk om HDMI deep color in te schakelen op mijn OLED tv, dan kreeg ik zwart beeld of rare spikkels over het beeld heen.

Gelukkig werkte het met mijn eigen hdmi kabel wel goed.

• solidsnake380
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 07-01 15:26
Heb je hier al een oplossing voor gevonden? Bij mij werkt ook geen enkele 4K file meer terwijl ik een paar weken geleden nog 1 heb gekeken.
Cerenas schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:02:
Hmm.. zojuist gemerkt dat 4K materiaal niet meer lekker op mijn Vero 4K afspeelt (de niet + versie). Geen idee sinds wanneer dat is, want ik had al een tijdje geen 4K film aangezet, maar het heeft wel gewerkt.

Onder andere een film met de volgende specs:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
Video
ID                             : 1
Format                         : HEVC
Format/Info                    : High Efficiency Video Coding
Format profile                 : Main 10@L5.1@High
HDR format                     : SMPTE ST 2086, HDR10 compatible
Codec ID                       : V_MPEGH/ISO/HEVC
Bit rate                       : 26.2 Mb/s
Width                          : 3 840 pixels
Height                         : 1 604 pixels
Display aspect ratio           : 2.40:1
Frame rate mode                : Constant
Frame rate                     : 23.976 (24000/1001) FPS
Color space                    : YUV
Chroma subsampling             : 4:2:0
Bit depth                      : 10 bits
Bits/(Pixel*Frame)             : 0.177
Stream size                    : 23.6 GiB (86%)
Writing library                : x265 2.9+2-7e978ed93d60:[Windows][GCC 8.2.0][64 bit] 10bit
Encoding settings              : cpuid=1111039 / frame-threads=4 / numa-pools=24 / wpp / no-pmode / no-pme / no-psnr / no-ssim / log-level=2 / input-csp=1 / input-res=3840x1604 / interlace=0 / total-frames=185612 / level-idc=51 / high-tier=1 / uhd-bd=0 / ref=3 / no-allow-non-conformance / repeat-headers / annexb / no-aud / no-hrd / info / hash=0 / no-temporal-layers / open-gop / min-keyint=23 / keyint=250 / gop-lookahead=0 / bframes=8 / b-adapt=2 / b-pyramid / bframe-bias=0 / rc-lookahead=15 / lookahead-slices=8 / scenecut=40 / radl=0 / no-intra-refresh / ctu=64 / min-cu-size=8 / no-rect / no-amp / max-tu-size=32 / tu-inter-depth=1 / tu-intra-depth=1 / limit-tu=0 / rdoq-level=0 / dynamic-rd=0.00 / no-ssim-rd / signhide / no-tskip / nr-intra=0 / nr-inter=0 / no-constrained-intra / strong-intra-smoothing / max-merge=2 / limit-refs=3 / no-limit-modes / me=1 / subme=2 / merange=57 / temporal-mvp / weightp / no-weightb / no-analyze-src-pics / deblock=-2:-2 / sao / no-sao-non-deblock / rd=3 / no-early-skip / rskip / no-fast-intra / no-tskip-fast / no-cu-lossless / no-b-intra / no-splitrd-skip / rdpenalty=0 / psy-rd=2.00 / psy-rdoq=0.00 / no-rd-refine / no-lossless / cbqpoffs=0 / crqpoffs=0 / rc=abr / bitrate=26589 / qcomp=0.60 / qpstep=4 / stats-write=0 / stats-read=0 / vbv-maxrate=160000 / vbv-bufsize=160000 / vbv-init=0.9 / ipratio=1.40 / pbratio=1.30 / aq-mode=1 / aq-strength=1.00 / cutree / zone-count=0 / no-strict-cbr / qg-size=64 / no-rc-grain / qpmax=69 / qpmin=0 / no-const-vbv / sar=0 / overscan=0 / videoformat=5 / range=0 / colorprim=9 / transfer=16 / colormatrix=9 / chromaloc=0 / display-window=0 / master-display=G(13250,34500)B(7500,3000)R(34000,16000)WP(15635,16450)L(10000000,50) / max-cll=457,182 / min-luma=50 / max-luma=1000 / log2-max-poc-lsb=8 / vui-timing-info / vui-hrd-info / slices=1 / no-opt-qp-pps / no-opt-ref-list-length-pps / no-multi-pass-opt-rps / scenecut-bias=0.05 / no-opt-cu-delta-qp / no-aq-motion / hdr / hdr-opt / no-dhdr10-opt / no-idr-recovery-sei / analysis-reuse-level=5 / scale-factor=0 / refine-intra=0 / refine-inter=0 / refine-mv=0 / no-limit-sao / ctu-info=0 / no-lowpass-dct / refine-mv-type=0 / copy-pic=1 / max-ausize-factor=1.0 / no-dynamic-refine / no-single-sei
Color range                    : Limited
Color primaries                : BT.2020
Transfer characteristics       : PQ
Matrix coefficients            : BT.2020 non-constant
Mastering display color primar : Display P3
Mastering display luminance    : min: 0.0050 cd/m2, max: 1000 cd/m2
Maximum Content Light Level    : 457 cd/m2
Maximum Frame-Average Light Le : 182 cd/m2

Audio
ID                             : 2
Format                         : MLP FBA 16-ch
Format/Info                    : Meridian Lossless Packing FBA with 16-channel presentation
Commercial name                : Dolby TrueHD with Dolby Atmos
Codec ID                       : A_TRUEHD
Bit rate mode                  : Variable
Bit rate                       : 4 109 kb/s
Maximum bit rate               : 7 326 kb/s
Channel(s)                     : 8 channels
Channel layout                 : L R C LFE Ls Rs Lb Rb
Sampling rate                  : 48.0 kHz
Frame rate                     : 1 200.000 FPS (40 SPF)
Compression mode               : Lossless
Stream size                    : 3.70 GiB (14%)
Number of dynamic objects      : 11
Bed channel count              : 1 channel
Bed channel configuration      : LFE

Iemand anders die dit ook ervaart?

• Cerenas
  • Nu online
solidsnake380 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 17:23:
Heb je hier al een oplossing voor gevonden? Bij mij werkt ook geen enkele 4K file meer terwijl ik een paar weken geleden nog 1 heb gekeken.

[...]
Nee nog niet helaas, ben door alle instellingen geweest en alles al eens helemaal uitgezet, maar niks lijkt te helpen.

Om wat specifieker te zijn, het lijkt bij mij om de audio te gaan die telkens even wegvalt en dat heeft het bij mij voorheen wel goed gedaan.

(Vero 4K is via versterker aan TV gekoppeld.)

• ISaFeeliN
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 18-01 19:58
Ik heb mijn Vero4k+ inmiddels bijna een week binnen. Maandag besteld, vrijdag in huis. Super snel. Nog niet heel veel mee gedaan, maar tot nu toe doet het perfect wat het doen moet. Heb al XMBC en Kodi gebruikt hiervoor op zelf gebouwde HTPC's dus OSMC is al snel ouwe jongens krentenbrood. Het apparaatje is thuis aangesloten op 1Gbit LAN, en via HDMI naar mijn Samsung 65RU7170.

Ik heb er al 4k bestanden tegenaan gegooid van van 72Mbit (groter heb ik niet) en het gaat zonder blikken of blozen. Erg onder de indruk. Fijn om onder de motorkap gewoon een deb* machine te hebben, waar je nog meer mee kan doen als dat gewenst is.

• Groentjuh
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 09:13
Ik geloof dat iets raars gebeurd met mijn Vero 4K+ bestelling.

PostNL T&T: Vandaag ga je hem ontvangen; De bezorger is onderweg!
RoyalMail T&T: Gisteren eerste poging, niemand aanwezig. Adres ineens verkeerd/onbekend. Retour afzender!

WAT?!

Update:
Ik snap waarom de RoyalMail T&T in war is. Ik zit aan het eind van de PostNL routes en het is kennelijk druk. Dus dan zit het pakket vast in "Gesorteerd -> Bezorger is onderweg -> Bezorging is uitgesteld -> Gesorteerd -> Bezorger is onderweg -> Bezorging is uitgesteld -> Gesorteerd -> Bezorger is onderweg -> Vertraagd -> Bezorging is uitgesteld -> Bezorger is onderweg -> Bezorging is uitgesteld -> Nu". RoyalMail ziet "Vertraagd" als mislukte bezorgpoging is denk na 3 niet bestaande pogingen en 3 keer sorteren dat het pakket terug komt. Met veel plezier stuur ik hem naar een PostNL servicepunt, maar "Dat kan nu niet" totdat het pakket waarschijnlijk 1 maal daadwerkelijk is aangeboden. Hopelijk kunnen ze hem aanbieden op de "vroege" route van 15:30 op woensdag.

Waarom mag ik PostNL niet helpen om hun pakketten te bezorgd te krijgen door het pakket te herrouteren naar een PostNL locatie, waar ze toch langs moeten?

Anyway genoeg PostNL rant. De levertijd is 4 dagen (waarvan 2 weekenddagen) voordat verstuurd, 2 dagen RoyalMail en tot nu toe 6 dagen (waarvan 1 zondag) PostNL.

Groentjuh wijzigde deze reactie 15-06-2019 23:25 (79%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

https://osmc.tv/2019/06/o...-is-here-with-kodi-v18-3/

Oh, en tot 12 Juli een mooie 15% korting op alles in hun webshop ;)

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 18:43
Zucht. Welke Linux programmeur bedenkt dit. crontab -r en crontab -e zitten HEEL dicht bij elkaar op het toetsenbord. En crontab -r vraagt niet om bevestiging. Linux heeft serieus nog een lange weg te gaan wat betreft gebruikersvriendelijheid...

Anyway, ik ben dus de crontab kwijt op mijn Vero4K+. Heeft iemand enig idee hoe dit eventueel hersteld kan worden? Ik heb al gekeken in /var/log/cron en /var/spool/cron, helaas zijn deze helemaal leeg.

En in het verlengde daarvan, is er inmiddels een bruikbare oplossing om een backup te maken van de Vero?

• mtv1
PhilipsFan schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 00:43:

Anyway, ik ben dus de crontab kwijt op mijn Vero4K+. Heeft iemand enig idee hoe dit eventueel hersteld kan worden? Ik heb al gekeken in /var/log/cron en /var/spool/cron, helaas zijn deze helemaal leeg.

En in het verlengde daarvan, is er inmiddels een bruikbare oplossing om een backup te maken van de Vero?
1. Je kunt via apt-get installeren

https://discourse.osmc.tv/t/vero-4k-random-hangs/70587/30

2. Cronab is niet default voor osmc.

https://discourse.osmc.tv...rontab-of-user-osmc/74391

3.

Backup doe ik via osmc menu voordat ik upgrade, handmatig en dan krijg ik alles in aparte map.

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 18:43
Ja, ik weet het. Ik had het zelf geinstalleerd zodat hij 's nachts de library kan bijwerken en opschonen. Maar de commando's daarvoor ben ik dus nu kwijt.
3.

Backup doe ik via osmc menu voordat ik upgrade, handmatig en dan krijg ik alles in aparte map.
Okee, die kende ik nog niet. Ik ga het eens proberen. Thanks!

• mtv1
PhilipsFan schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 13:28:

Ja, ik weet het. Ik had het zelf geinstalleerd zodat hij 's nachts de library kan bijwerken en opschonen. Maar de commando's daarvoor ben ik dus nu kwijt.
Kijk hier eens

https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=66878

• Yarisken
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 17:58
Guys ik gebruik mijn vero meestal om 4k videos af te spelen.
Als ik sommige 1080 / HD videos afspeel dan krijg ik zon korrelig beeld. Misschien iets met upscaling dat niet goed werkt. Speel ik het af op mijn tv via windows 10 en vlc dan heb ik dit niet.
Iemand een idee waar ik dit kan aanpassen binnen mijn vero / kodi ?

• koentje3
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 07:59
Ben benieuwd. Ook zojuist de 4k+ aangeschaft, met redenen die eerder benoemd zijn. Heb een LG C8 tv en dat werkt in de basis prima. Echter heb ik een samsung N950 soundbar (7.1.4) en wil die natuurlijk goed kunnen benutten.

Ben van plan om de 4k+ aan te sluiten op de soundbar zodat ik geen gebruik hoef te maken van ARC wanneer ik via de C8 kijk :)

• mtv1
Yarisken schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 21:44:
Guys ik gebruik mijn vero meestal om 4k videos af te spelen.
Als ik sommige 1080 / HD videos afspeel dan krijg ik zon korrelig beeld. Misschien iets met upscaling dat niet goed werkt. Speel ik het af op mijn tv via windows 10 en vlc dan heb ik dit niet.
Iemand een idee waar ik dit kan aanpassen binnen mijn vero / kodi ?
Is de kodi gui ingesteld op 1080p of op 4k?

enter the expert menu
Resolution set to 1080p
Adjust Refresh Rate set to Always
just set this and all files above 1080p will be played “automatically” in the correct format.

https://discourse.osmc.tv...-rate-on-start-stop/81282

mtv1 wijzigde deze reactie 29-07-2019 22:38 (22%)

• Yarisken
mtv1 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 22:32:
[...]

Is de kodi gui ingesteld op 1080p of op 4k?

enter the expert menu
Resolution set to 1080p
Adjust Refresh Rate set to Always
just set this and all files above 1080p will be played “automatically” in the correct format.

https://discourse.osmc.tv...-rate-on-start-stop/81282
Ik ga het is testen, bedankt man.

edit: opgelost dus, dikke merci :-)

Yarisken wijzigde deze reactie 05-08-2019 22:51 (3%)

• FlameDB
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 15-01 08:23
Sinds een tijdje deze in huis. Bedoeling was om via wifi ook 4k streams te kunnen afspelen op een oudere 55" full HD tv op de slaapkamer, aangezien 4k bestanden worden gebruikt voor de nieuwe 4k OLED tv in de woonkamer. Bestanden staan op een synology NAS.

Toch een vijftal uur bezig geweest om 4k remuxes goed werkend te krijgen via wifi 5ghz AC (access point staat er vlak naast, haalt makkelijk 300Mbps + snelheden dus daar ligt het niet aan).

Standaard SMB of NFS shares trokken het niet (file stopte met afspelen na enkele seconden), heb dan via fstab de nfs shares aangemaakt en moeten spelen met de cache settings via de advancedsettings.xml file.

Verder opgemerkt dat er een online guide beschikbaar is om via fstab NFS shares beschikbaar te maken, echter met een grote ergernis dat de fstab file by default helemaal niet beschikbaar is. Extra commando's moeten eerst gedraaid worden (sudo apt-get update & sudo apt-get install nfs-kernel-server).

Uiteindelijk werkt het dus wel stabiel, maar was heel wat meer gepruts en opzoekwerk voor nodig dan kodi op de shield uit de woonkamer. Zeker niet voor de leek dus.

• Koldur
  • Registratie: juni 2003
  • Nu online

Koldur

Virtual Boy

FlameDB schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 16:30:
Sinds een tijdje deze in huis. Bedoeling was om via wifi ook 4k streams te kunnen afspelen op een oudere 55" full HD tv op de slaapkamer, aangezien 4k bestanden worden gebruikt voor de nieuwe 4k OLED tv in de woonkamer. Bestanden staan op een synology NAS.

Toch een vijftal uur bezig geweest om 4k remuxes goed werkend te krijgen via wifi 5ghz AC (access point staat er vlak naast, haalt makkelijk 300Mbps + snelheden dus daar ligt het niet aan).

Standaard SMB of NFS shares trokken het niet (file stopte met afspelen na enkele seconden), heb dan via fstab de nfs shares aangemaakt en moeten spelen met de cache settings via de advancedsettings.xml file.

Verder opgemerkt dat er een online guide beschikbaar is om via fstab NFS shares beschikbaar te maken, echter met een grote ergernis dat de fstab file by default helemaal niet beschikbaar is. Extra commando's moeten eerst gedraaid worden (sudo apt-get update & sudo apt-get install nfs-kernel-server).

Uiteindelijk werkt het dus wel stabiel, maar was heel wat meer gepruts en opzoekwerk voor nodig dan kodi op de shield uit de woonkamer. Zeker niet voor de leek dus.
4K draadloos streamen is dan ook echt af te raden, ook al haal je de snelheden, je hebt altijd iets van jitter. Denk dat er weinig mediaspelers zijn die draadloos makkelijk 4K streamen.

i5 4670K @4Ghz 1.13v, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Asus Z87-A, GTX680-DC2O-2GD5, 2x4GB DDR3 1600Mhz, Crucial M550 256GB SSD, 1.5TB Samsung HD

• Equazor_
FlameDB schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 16:30:

Toch wel raar dat het via WiFi niet direct werkt.

Ik gebruik ook de Vero 4k+ icm met een synology nas (NFS shares) en zonder dat ik aanpassingen heb hoeven doen kan ik zonder problemen over WiFi 4K remuxes streamen.
Ik heb uiteindelijk wel gekozen voor bedraad aanzien dit beter werkte met bv doorspoelen in de film.
Met doorspoelen zat hij telkens 10sec te bufferen.

• FlameDB
Inderdaad, doorspoelen bufferde ook heel lang, soms stopte de film zelfs gewoon. Nu werkt dit perfect met de aangepaste instellingen.

4k draadloos streamen moet volgens mij perfect gaan. Snelheden zijn meer dan hoog genoeg om dit aan te kunnen. Waar vertaalt jitter zich dan in? Kwaliteitsverlies in beeld? Langer bufferen?

De Shield deed dit quasi wel perfect OOTB.

FlameDB wijzigde deze reactie 09-08-2019 09:21 (27%)

• Koldur
  • Nu online

Koldur

Virtual Boy

FlameDB schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:18:
Inderdaad, doorspoelen bufferde ook heel lang, soms stopte de film zelfs gewoon. Nu werkt dit perfect met de aangepaste instellingen.

4k draadloos streamen moet volgens mij perfect gaan. Snelheden zijn meer dan hoog genoeg om dit aan te kunnen. Waar vertaalt jitter zich dan in? Kwaliteitsverlies in beeld? Langer bufferen?

De Shield deed dit quasi wel perfect OOTB.
Jitter betekent (heel kort door de bocht, maar meest relevant voor streaming) dat er wat pakketjes later binnen komen die eigenlijk eerst binnen moeten komen. Voor bestanden kopiëren is dit geen probleem, maar als je wil video wilt streamen natuurlijk wel.

De resultaten van draadloos bestanden streamen zijn ook heel erg situatie afhankelijk. Fijn als het lukt, maar door verschillende factoren problemen opleveren.

Koldur wijzigde deze reactie 09-08-2019 09:36 (9%)

i5 4670K @4Ghz 1.13v, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Asus Z87-A, GTX680-DC2O-2GD5, 2x4GB DDR3 1600Mhz, Crucial M550 256GB SSD, 1.5TB Samsung HD

• Thrilseeka
  • Laatst online: 18-01 13:22

Thrilseeka

Woef Woef.

Ik heb de Vero 4K+ op 12 augustus besteld. Het pakketje is al vertrokken uit Engeland. Daarna geen tracking meer te zien. Enkel dat het overhandigd is aan Delivery partner (PostNL) maar geen 3S code ontvangen. Hebben mensen hier deze Code apart ontvangen van de verkoper of is het gewoon afwachten?

There is no sadder sight than a young pessimist.

• Groentjuh
Thrilseeka schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:07:
Ik heb de Vero 4K+ op 12 augustus besteld. Het pakketje is al vertrokken uit Engeland. Daarna geen tracking meer te zien. Enkel dat het overhandigd is aan Delivery partner (PostNL) maar geen 3S code ontvangen. Hebben mensen hier deze Code apart ontvangen van de verkoper of is het gewoon afwachten?
Gewoon dezelfde code en jouw postcode invoeren bij PostNL en dan krijg je magisch de tracking binnen PostNL. PostNL zet daar geen 3S code op. De code, die het pakket heeft, gaat onder die code door PostNL heen.

De status updates bij RoyalMail zijn interessant zodra PostNL het pakket heeft. Zo werd mijn pakket vele malen aangeboden en zelfs retour gestuurd, aldus de tracking bij RoyalMail, maar bij PostNL was er enkel wat vertraging!

Groentjuh wijzigde deze reactie 16-08-2019 11:15 (23%)

• Thrilseeka
  • Laatst online: 18-01 13:22

Thrilseeka

Woef Woef.

Groentjuh schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:10:
[...]

Gewoon dezelfde code en jouw postcode invoeren bij PostNL en dan krijg je magisch de tracking binnen PostNL. PostNL zet daar geen 3S code op. De code, die het pakket heeft, gaat onder die code door PostNL heen.
Dank!
Ik had dit al eerder geprobeerd maar er was toen geen zending te vinden.
Nu zie ik het gelukkig wel. :)

There is no sadder sight than a young pessimist.

• Groentjuh
Thrilseeka schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:15:
[...]

Dank!
Ik had dit al eerder geprobeerd maar er was toen geen zending te vinden.
Nu zie ik het gelukkig wel. :)
Misschien was dat nog te vroeg en zat het pakket nog niet in PostNL's systeem.

• Hamazaki
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
is er een update gekomen om dolby vision bestanden af te spelen? of is dit een hardware-dingetje? bij de specs in de PW zie ik dat het wel hdr10+ ondersteund namelijk...

Hamazaki wijzigde deze reactie 22-08-2019 10:48 (27%)

• mtv1
Hamazaki schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:47:
is er een update gekomen om dolby vision bestanden af te spelen? of is dit een hardware-dingetje? bij de specs in de PW zie ik dat het wel hdr10+ ondersteund namelijk...
zie hier. vooralsnog geen DV op de Vero 4k+

https://discourse.osmc.tv...t-for-the-vero-4k/72770/4

Dolby Vision requires that every device in the chain is HDCP compliant, which will cause an issue there.

You then need licensing and to use a closed off libdovi.ko module.
Our focus is on HDR / HDR10+ / HLG for the foreseeable future.

• wouter5
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 18:31
Hebben jullie nog steeds last van lipsync issues? Sinds de update naar Leia is dit bij mij nooit opgelost geweest...

• Equazor_
wouter5 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 19:24:
Hebben jullie nog steeds last van lipsync issues? Sinds de update naar Leia is dit bij mij nooit opgelost geweest...
Moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit last van lipsync heb gehad met de Vero 4K+
Heb je ingesteld staan dat hij automatisch de refreshrate moet aanpassen?

Mijn vero 4K+ gaat direct naar mijn receiver en van de receiver naar de TV.

• Tijntje
  • Registratie: februari 2000

Tijntje

Hello?!

wouter5 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 19:24:
Hier ook geen last en ik ben daar extreem gevoelig voor.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Scidd0w
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 17-01 17:29

Scidd0w

3000Wp

Nee ook hier geen last van lipsync issues. Vero4k -> Denon x1400h -> lg 55c7v.

12x ZN Shine 250Wp & Omniksol 3.0K TL @ ZZW

• wouter5
Ik vind het vreemd.
Adjust refresh rate to match display settings staat aan, dus daar kan het niet aan liggen.
Mijn Vero is ook rechtstreeks aangesloten op mijn soundbar. De problemen lijken ook een stuk erger te zijn met gewone Dolby DD5.1 in vergelijking met Atmos.
Heb al een volledige reset gedaan van de settings, maar helaas.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

wouter5 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 20:27:
Ik vind het vreemd.
Adjust refresh rate to match display settings staat aan, dus daar kan het niet aan liggen.
Mijn Vero is ook rechtstreeks aangesloten op mijn soundbar. De problemen lijken ook een stuk erger te zijn met gewone Dolby DD5.1 in vergelijking met Atmos.
Bedoel je niet dat je display zich aan moet passen aan de refreshrate van het media, nu staat je instelling eigenlijk tegenovergesteld?

• mtv1
wouter5 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 20:27:
Ik vind het vreemd.
hardware-lover schreef op woensdag 4 september 2019 @ 22:49:
[...]

Bedoel je niet dat je display zich aan moet passen aan de refreshrate van het media, nu staat je instelling eigenlijk tegenovergesteld?
de gui instellen op 1920/1080p 60 hz

https://kodi.wiki/view/Settings/System/Display#Resolution

zet "Adjust display refresh rate" aan op start/stop, dit is voldoende om om te schakelen naar resolutie en frames.

https://kodi.wiki/view/Settings/Player/Videos#Playback

@wouter5 je schrijft " Adjust refresh rate to match display settings" deze herken ik niet zo snel als een setting. Tenzij je dat bedoelt met sync (die staat er onder). Als je sync aan hebt staan, gebeurt er idd iets met je geluid. (anders kan ik beeldinstellingen die effect op geluid hebben niet verklaren ;-) ) Deze instelling dus default op off laten staan is het beste.

als toelichting

2.2 Sync playback to display
Settings level: Standard
Description: This setting enables a syncing of the video to the refresh rate of the monitor by altering the playback speed so that it matches the display refresh rate. When used in conjunction with the previous setting it allows a "fine tune" syncing.
For example if you have a 50Hz only display but watch 24p content, the 24p content will look horrible if played at 50Hz. If you Sync Playback to Display it will play the 24Hz back at 25Hz (a simple division of 50Hz) which will look much nicer at 50Hz as there are no repeated frames (and thus no stutter) but the audio sync is out and needs to be adjusted either by re-sampling or by dupe/dropping.
Using this setting will disable Audio Passthrough.

mtv1 wijzigde deze reactie 05-09-2019 12:46 (7%)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mtv1 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 07:35:
de gui instellen op 1920/1080p 60 hz
https://kodi.wiki/view/Settings/System/Display#Resolution

(1) zet "Adjust display refresh rate" aan op start/stop

(2) Adjust refresh rate to match display settings herken ik niet zo snel als een setting tenzij je dat bedoelt met sync (die staat er onder). dat doet idd het tegenovergestelde. Als je sync aan hebt staan, gebeurt er idd iets met je geluid. (anders kan ik beeldinstellingen die effect op geluid hebben niet verklaren ;-) )

[knip]
Je kiest normaal gesproken de eerste, hij beschrijft het alsof ie 2 gebruikt?

• mtv1
hardware-lover schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:12:
[...]

Je kiest normaal gesproken de eerste, hij beschrijft het alsof ie 2.2 gebruikt?
ik heb mijn tekst iets aangepast, inderdaad de 1e kiezen en niet 2.2 :)

• wouter5
Mijn excuses heb het nogmaals nagekeken.
Sync playback to display staat uit omdat ik anders passthrough verlies.
Adjust display refresh rate staat aan.
Gisteren nogmaals een atmos video bekeken met nagenoeg geen lipsync issues. Daarna een tv episode met dd5.1 waarbij ik het geluid 125ms ahead moet zetten om in sync te komen.

• Tijntje
  • Registratie: februari 2000

Tijntje

Hello?!

wouter5 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 13:22:
Mijn excuses heb het nogmaals nagekeken.
Sync playback to display staat uit omdat ik anders passthrough verlies.
Adjust display refresh rate staat aan.
Gisteren nogmaals een atmos video bekeken met nagenoeg geen lipsync issues. Daarna een tv episode met dd5.1 waarbij ik het geluid 125ms ahead moet zetten om in sync te komen.
Dat kan ook aan de source file liggen.
Ik kijk bijvoorbeeld Last week tonight with John Oliver en die "bron" heeft ook vaak last van een sync issue.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 18:13
Heb ook maar een vero besteld nu m'n htpc (een 5 jaar oude Asus vivopc waar ik openelec op draaide) gesneuveld is.

Kan het zelf nergens vinden, behalve dat het mogelijk is. Is er een guide hoe je sabnzbd op je vero krijgt? Ik zal permanent een aantal hdd's via USB erin pluggen en wil daar ook rechtstreeks content op binnenhalen.

Edit: zie dat ik op osmc en/of Debian al meer vind, maar hou me alsnog aanbevolen als iemand een goede guide kent.

Hoijong wijzigde deze reactie 06-09-2019 22:03 (15%)

• Bezulsqy
  • Laatst online: 16-01 15:04
Hoijong schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 20:21:
Heb ook maar een vero besteld nu m'n htpc (een 5 jaar oude Asus vivopc waar ik openelec op draaide) gesneuveld is.

Kan het zelf nergens vinden, behalve dat het mogelijk is. Is er een guide hoe je sabnzbd op je vero krijgt? Ik zal permanent een aantal hdd's via USB erin pluggen en wil daar ook rechtstreeks content op binnenhalen.

Edit: zie dat ik op osmc en/of Debian al meer vind, maar hou me alsnog aanbevolen als iemand een goede guide kent.
Meeste info kan je info op de OSMC community pagina's: discource.osmc.tv
Ik heb geen idee wat sabnzbd precies is, maar een snelle search levert dit:

https://discourse.osmc.tv...installed-on-vero4k/74013

• Hoijong
Bezulsqy schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:43:
[...]

Meeste info kan je info op de OSMC community pagina's: discource.osmc.tv
Ik heb geen idee wat sabnzbd precies is, maar een snelle search levert dit:

https://discourse.osmc.tv...installed-on-vero4k/74013
Progje om NZB's binnen te halen. Ik wil een paar schijven aan m'n Vero hangen en daar als ik een keer wil rechtstreeks iets op binnenhalen.

Had die pagina al gevonden, maar zal me moeten inlezen hoe debian in het algemeen werkt, met SUDO etc.
Zal een beetje trial and error worden.

• Bezulsqy
Hoijong schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:50:
[...]

Progje om NZB's binnen te halen. Ik wil een paar schijven aan m'n Vero hangen en daar als ik een keer wil rechtstreeks iets op binnenhalen.

Had die pagina al gevonden, maar zal me moeten inlezen hoe debian in het algemeen werkt, met SUDO etc.
Zal een beetje trial and error worden.
Ik heb de Vero 4K sinds twee weken, maar heb nog weinig tijd gehad om te experimenteren. Ik ga deze week kijken hoe ik het beste de Transmission app kan gebruiken (in de OSMC appstore) om op die manier bestanden rechtstreeks binnen te halen op de HDs die ik aan de Vero heb hangen.
Ik gebruik de Vero i.c.m. een MacBook en had enkel HD's met HFS+ en dat is een file systeem dat niet goed ondersteund wordt door OSMC. Ik ga nu proberen een HD in ext4 te formatteren en via Samba op my Macbook te benaderen. Dat lukt al aardig met een in exFat geformatteerde schijf. Maar ik wil liever dat bestanden rechststreeks op de Vero HD's komt dan dat ik ze eerst op mijn MacBook binnenhaal en dan transfer.

Ik vind het een erg fijn apparaatje met een hoop mogelijkheden, maar juist door al die mogelijkheden kost het wat tijd om precies uit te zoeken hoe ik mijn ideale setup kan instellen.

• Hoijong
@Bezulsqy Transmission is voor torrents? Dat gebruik ik zelf weer niet, we gaan het zien. Apparaat moet eerst verzonden worden.

• Bezulsqy
Hoijong schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:03:
@Bezulsqy Transmission is voor torrents? Dat gebruik ik zelf weer niet, we gaan het zien. Apparaat moet eerst verzonden worden.
Ja. Ik heb geen ervaring met nieuwsgroepen, maar wel met torrents...

• Njay
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18:18
net ook een vero4k+ besteld als ik de kodi forums goed lees de beste optie voor HDR op mijn LG OLED :)

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Rift CV1

• b.o.n.s
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 18-01 19:27
Njay schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:25:
net ook een vero4k+ besteld als ik de kodi forums goed lees de beste optie voor HDR op mijn LG OLED :)
En inmiddels al binnen?
Fijne speler he :)

• Njay
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18:18
b.o.n.s schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:46:
[...]

En inmiddels al binnen?
Fijne speler he :)
Yep best snel binnen zelfs met de 14 oktober actie.
prima speler zeker ! 4k word netjes afgehandeld in HDR naar mijn OLED , als binnenkort het nieuwe tv meubel binnenkomt zal ik mijn atmos installatie op de vero aansluiten :)

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Rift CV1

• Dark Angel
  • Laatst online: 00:40

Dark Angel

Corvette LS Power

Hier was hij ook erg snel binnen. Echt top player tot nu toe echt snel en speeld alles af waar mijn kodi pi 2 stotterde .

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

• FlameDB
Moet zeggen dat ik niet super te spreken ben over de vero 4k. Ik heb ook een nvidia shield en alles werkt toch een pak smoother daarop.

Waar ik me vooral aan erger is de ingebouwde wifi. Ik ben verbonden met een 5ghz router die er quasi naast staat (juist 1 muur tussen) maar haal makkelijk 50 - 80 MB/s throughput met die router. Toch stopt hij 4k mkv files al na enkele seconden, enkel verbinding via UTP werkt hij goed. Nochtans is de upload van de NAS niet hoger dan 15 MB/s bij het streamen over het lokale netwerk van zo'n file. Lijkt me dus eerder slechte wifi die ingebouwd is.

• samnazarko
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 25-11-2019
FlameDB schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:44:
Moet zeggen dat ik niet super te spreken ben over de vero 4k. Ik heb ook een nvidia shield en alles werkt toch een pak smoother daarop.

Waar ik me vooral aan erger is de ingebouwde wifi. Ik ben verbonden met een 5ghz router die er quasi naast staat (juist 1 muur tussen) maar haal makkelijk 50 - 80 MB/s throughput met die router. Toch stopt hij 4k mkv files al na enkele seconden, enkel verbinding via UTP werkt hij goed. Nochtans is de upload van de NAS niet hoger dan 15 MB/s bij het streamen over het lokale netwerk van zo'n file. Lijkt me dus eerder slechte wifi die ingebouwd is.
Sorry -- I do not speak Dutch, so I've written in English.

Have you opened a support request or posted on our forums about this? Make sure that your 5Ghz network has a separate SSID to your 2.4Ghz network if you can. It's possible that Vero 4K + is connected on the 2.4Ghz bands.

With real world performance and a good 802.11ac signal, you can get about 200Mbps TX/RX.
I'd like to solve this for you, so feel free to contact me.

Kind Regards,

Sam Nazarko
Founder, OSMC

• joon
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19:33
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een losse mediaspeler omdat ik ontevreden ben over de Plex App op mijn LG TV (C9 / WebOS).
Deze App zorgt er voor dat er onnodig veel media wordt getranscodeerd wat de kwaliteit van de media die wordt afgespeeld niet ten goede komt.

Bij voorkeur zou ik 100% direct play willen gebruiken voor zowel 1080p als 4K content, dit lukt mij nu met een HTPC die Kodi draait met een i5 maar deze kan 4K content niet vloeiend afspelen.

Heeft iemand hier ervaring met het draaien van de Plex app in Kodi of PlexPy op de Vero 4K+ en kan hij/zij bevestigen of zo goed als alle media als Direct play wordt afgespeeld?

• FlameDB
samnazarko schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 21:24:
[...]

Sorry -- I do not speak Dutch, so I've written in English.

Have you opened a support request or posted on our forums about this? Make sure that your 5Ghz network has a separate SSID to your 2.4Ghz network if you can. It's possible that Vero 4K + is connected on the 2.4Ghz bands.

With real world performance and a good 802.11ac signal, you can get about 200Mbps TX/RX.
I'd like to solve this for you, so feel free to contact me.

Kind Regards,

Sam Nazarko
Founder, OSMC
Dear Sam,

Crazy to read a message from you here, I've already read a lot of your messages on OSMC forums.

My SSID's are seperated and only use the 5ghz band.

Unfortunately I don't have a lot of time at the moment to further test extensively. I also have the UTP cable available right next to it, so am using it like that. However I will create an OSMC forum message asap for this matter as I would like to get it resolved. Thanks for reaching out to me here.

Kind regards
joon schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:17:
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een losse mediaspeler omdat ik ontevreden ben over de Plex App op mijn LG TV (C9 / WebOS).
Deze App zorgt er voor dat er onnodig veel media wordt getranscodeerd wat de kwaliteit van de media die wordt afgespeeld niet ten goede komt.

Bij voorkeur zou ik 100% direct play willen gebruiken voor zowel 1080p als 4K content, dit lukt mij nu met een HTPC die Kodi draait met een i5 maar deze kan 4K content niet vloeiend afspelen.

Heeft iemand hier ervaring met het draaien van de Plex app in Kodi of PlexPy op de Vero 4K+ en kan hij/zij bevestigen of zo goed als alle media als Direct play wordt afgespeeld?
De vero 4k+ speelt alle media zonder issues af via direct play.

FlameDB wijzigde deze reactie 23-10-2019 13:17 (27%)

• joon
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19:33
FlameDB schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:15:
De vero 4k+ speelt alle media zonder issues af via direct play.
Top!

Bedankt voor je antwoord, heb er een besteld!

• Yarisken
Freaky man, die Sam zit zelf hier :-).

• hartm11
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 20-11-2019
Hoi, probeer de vero via de site van OSMC te bestellen. Kreeg een bevestiging van hun met de gegevens van de bestelling. Ik probeer nu via de SNS bank die betaling te doen, maar hij zeurt over een niet ingevuld adres en postcode + plaats. Geen idee welk adres ik hier moet gebruiken van de Barclays Bank PLC. Enig idee iemand?
Dit zijn de gegevens die ik kreeg van bank:

ORDER NUMBER:
27409
DATE:
November 3, 2019
EMAIL:
marcel.hartgers@gmail.com
TOTAL:
£107.10
PAYMENT METHOD:
Direct Bank Transfer
Make your payment directly into our bank account. Please use your Order ID as the payment reference. Your order won’t be shipped until the funds have cleared in our account.

If you are sending the payment internationally, please make sure that you cover the transfer fees.

Our bank details
Sam Nazarko Trading Ltd:
BANK:
Barclays Bank PLC
ACCOUNT NUMBER:
90383260
SORT CODE:
20-70-15
IBAN:
GB63 BARC 2070 1590 3832 60
BIC:
BARCGB22

24x Solar Frontier SF-170S @ StecaGrid 3600 @ ZO

• Dalike
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 18:33
Net ook eentje besteld na alle goede commentaar hier gelezen te hebben 😊

My vinyl collection My Blu-ray collection

• samnazarko
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 25-11-2019
hartm11 schreef op zondag 3 november 2019 @ 12:07:
Hoi, probeer de vero via de site van OSMC te bestellen. Kreeg een bevestiging van hun met de gegevens van de bestelling. Ik probeer nu via de SNS bank die betaling te doen, maar hij zeurt over een niet ingevuld adres en postcode + plaats. Geen idee welk adres ik hier moet gebruiken van de Barclays Bank PLC. Enig idee iemand?
Dit zijn de gegevens die ik kreeg van bank:

ORDER NUMBER:
27409
DATE:
November 3, 2019
EMAIL:
marcel.hartgers@gmail.com
TOTAL:
£107.10
PAYMENT METHOD:
Direct Bank Transfer
Make your payment directly into our bank account. Please use your Order ID as the payment reference. Your order won’t be shipped until the funds have cleared in our account.

If you are sending the payment internationally, please make sure that you cover the transfer fees.

Our bank details
Sam Nazarko Trading Ltd:
BANK:
Barclays Bank PLC
ACCOUNT NUMBER:
90383260
SORT CODE:
20-70-15
IBAN:
GB63 BARC 2070 1590 3832 60
BIC:
BARCGB22
I have replied to your email.

Sam

• Dalike
Dalike schreef op zondag 3 november 2019 @ 19:38:
Net ook eentje besteld na alle goede commentaar hier gelezen te hebben 😊
En ze is toegekomen!
Misschien nog een vraagje aan de kenners hier. Mijn huidige Intel NUC is via een internetkabel verbonden met mijn Synology NAS. Ze maakt verbinding met de mediafiles via NFS. Nu ik mijn Vero toch opnieuw moet instellen, kan ik dat misschien beter direct tegoed doen. Wat is beter NFS of SMB? Google heeft er precies ook niet direct een goed antwoord op.

• Laagheim
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 20:42
Het beste is om het besturingssysteem je netwerkschijf te laten mounten:

https://libreelec.wiki/how_to/mount_network_share#tab__samba

• mtv1
Dalike schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 19:02:
[...]

En ze is toegekomen!
Misschien nog een vraagje aan de kenners hier. Mijn huidige Intel NUC is via een internetkabel verbonden met mijn Synology NAS. Ze maakt verbinding met de mediafiles via NFS. Nu ik mijn Vero toch opnieuw moet instellen, kan ik dat misschien beter direct tegoed doen. Wat is beter NFS of SMB? Google heeft er precies ook niet direct een goed antwoord op.
NFS lijkt het beste te werken. Ik gebruik auto-fs met nfs.

https://discourse.osmc.tv...lternative-to-fstab/74228

• Dalike
Merci, de films heeft ze al gevonden, de series is ze nu aan het zoeken :-)

• robtop
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 29-11-2019
Vanwege Black Friday is de Vero 4k+ tot dinsdag weer in de aanbieding voor £99.00!

https://osmc.tv/store/

• Joosterh
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 13:16
robtop schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 09:26:
Vanwege Black Friday is de Vero 4k+ tot dinsdag weer in de aanbieding voor £99.00!

https://osmc.tv/store/
Heb er vandaag één besteld. Morgen nieuwe LG C9 installeren en dan volgende week de Vero 4K+ eens uitproberen...

• SRB12
  • Registratie: februari 2012
  • Nu online
Na doorlezen van dit topic ga ik dit apparaat ook bestellen. Ik kom van een Eminent EM7080 die geintroduceerd is in 2010 en toch wel wat tegen beperkingen aanloopt.
Op termijn staat er ook een upgrade van onze huidige TV uit 2011 op de planning, dus dan zijn we gelijk goed voorbereid.

• Cnet
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 17-01 18:35
Ik lees dat ze MVC 3D playback hebben toegevoegd
https://discourse.osmc.tv/t/3d-frame-packed-output/81681

Iemand hier die dit kan testen of het stabiel draait? Ik heb nog een aardige collectie 3d iso's op de hdd staan.
Want dan ga ik serieus overwegen om er eentje te bestellen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Cnet schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 14:37:
Ik lees dat ze MVC 3D playback hebben toegevoegd
https://discourse.osmc.tv/t/3d-frame-packed-output/81681

Iemand hier die dit kan testen of het stabiel draait? Ik heb nog een aardige collectie 3d iso's op de hdd staan.
Want dan ga ik serieus overwegen om er eentje te bestellen.
Er zijn nog steeds issues met de 3D testbuilds die worden vrijgegeven, voor nu gaat het met ISO's zeker niet zoals het hoort te gaan.

• Cnet
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 17-01 18:35
hardware-lover schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:11:
[...]

Er zijn nog steeds issues met de 3D testbuilds die worden vrijgegeven, voor nu gaat het met ISO's zeker niet zoals het hoort te gaan.
Ah jammer. Maar dat ze er mee bezig zijn is positief.
Even geduld hebben dus...

• pjwentink
  • Laatst online: 05-01 18:36
2 vragen;

de vero bevat 2x usb 2.0 ; uit jullie reacties merk ik dat dit geen bottleneck is bij het openen / afspelen van hoge bitrates > 4k + hdr + hoge kwaliteit audo ? Je zou anno 2019 eerder 3.0 verwachten..

Naar mijn weten heb je naast een hdmi 2.0 port ook een hdmi 2.0 kabel nodig om de hoge bitrate + hdr door te sturen. Is de meegeleverde kabel ook een hdmi 2.0(+) kabel of moet ik die zelf separaat aanschaffen?

Groet en dank voor alle info tot op heden

• Koldur
  • Nu online

Koldur

Virtual Boy

pjwentink schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:25:
2 vragen;

de vero bevat 2x usb 2.0 ; uit jullie reacties merk ik dat dit geen bottleneck is bij het openen / afspelen van hoge bitrates > 4k + hdr + hoge kwaliteit audo ? Je zou anno 2019 eerder 3.0 verwachten..

Naar mijn weten heb je naast een hdmi 2.0 port ook een hdmi 2.0 kabel nodig om de hoge bitrate + hdr door te sturen. Is de meegeleverde kabel ook een hdmi 2.0(+) kabel of moet ik die zelf separaat aanschaffen?

Groet en dank voor alle info tot op heden
USB 2.0 is meer dan snel genoeg om alle huidige bestanden vlekkeloos af te spelen. Ze hadden voor USB 3.0 kunnen gaan, maar dan was de prijs twee keer zo hoog geweest.

De kabel die erbij zit werkt bij mij prima met al mijn 4K HDR materiaal, ook met Billy Lynn Long Halftime walk die 60FPS is.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pjwentink schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:25:
2 vragen;

Voor HDMI 2.0(a/b) = een Highspeed HDMI kabel theoretisch voldoende, maar geven in de praktijk niet altijd hetzelfde resultaat. Voor HDMI 2.1 zijn er wel specifieke kabels.

Leesvoeier: https://www.homecinemamag...l-beeld-op-tv-veranderen/

• mistervis007
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16-01 23:05
Heb vandaag ook de 4k+ besteld. De verwachtingen zijn hoog gespannen :)

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

• SRB12
  • Nu online
SRB12 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:32:
Na doorlezen van dit topic ga ik dit apparaat ook bestellen. Ik kom van een Eminent EM7080 die geintroduceerd is in 2010 en toch wel wat tegen beperkingen aanloopt.
Op termijn staat er ook een upgrade van onze huidige TV uit 2011 op de planning, dus dan zijn we gelijk goed voorbereid.
Tja, ik had iets meer plug en play verwacht. Ben bang dat dit me nogal wat tijd gaat kosten, ik kan nog geen verbinding maken met mijn desktop en daar was het me om te doen.
Die Eminent vond zo het netwerk en dan kon ik naar mijn shares doorklikken. Ik heb nu wel de SMB server addon geinstalleerd, maar geen idee wat nu. Die Wiki blinkt ook niet uit in duidelijkheid. Jammer.

Edit: waarschijnlijk heb ik nu de juiste pagina te pakken:
https://discourse.osmc.tv...-samba-share-mounts/38167

SRB12 wijzigde deze reactie 21-12-2019 11:55 (8%)

• timadriaans
SRB12 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 11:49:
[...]

Tja, ik had iets meer plug en play verwacht. Ben bang dat dit me nogal wat tijd gaat kosten, ik kan nog geen verbinding maken met mijn desktop en daar was het me om te doen.
Die Eminent vond zo het netwerk en dan kon ik naar mijn shares doorklikken. Ik heb nu wel de SMB server addon geinstalleerd, maar geen idee wat nu. Die Wiki blinkt ook niet uit in duidelijkheid. Jammer.

Edit: waarschijnlijk heb ik nu de juiste pagina te pakken:
https://discourse.osmc.tv...-samba-share-mounts/38167
Je moet je inderdaad even inlezen en het 1x goed instellen. Daarna heb je er geen omkijken meer naar :)

• SRB12
  • Nu online
Inmiddels heb ik het voor elkaar, gisteren eerste film gekeken. Gaat prima.

• Dark Angel
  • Laatst online: 00:40

Dark Angel

Corvette LS Power

Even een vraagje ik heb een Vero 4K+ en een Synology NAS deze nas werkt prima als share voor de Vero via NFS heb ik diverse shares gekoppeld.
Nu raakt de NAS wat voller en wilde in een externe USB disk aan het NAS hangen. Voor wat extra films en Back's van mijn foto's

Ik kan met NFS bladeren naar het ip dan zie ik het lijst je van mappen die ik al gekoppeld heb en ik zie de USB disk die gekoppeld zit. Alleen kan ik er niet op klikken of bladeren.

Snap even niet wat er fout kan zijn. Rechten zijn het zelfde als de rest van de shares op het nas.
En via FTP kan er ik er wel bij komen alleen bufferd hij dan al bij files van 30GB zodra ze nog groter zijn wil hij bijna 15min bufferen.
(FTP doe ik met de Kodi user)

Dark Angel wijzigde deze reactie 24-12-2019 18:10 (6%)

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

• pjwentink
Hoi allen,

Sinds kort een Vero 4K+ aangeschaft tbv van mijn 4k tv + capabele receiver. Mkv bestanden in uhd / HDR en hoge geluidssporen pakt hij prima op maar bij sommige standaard blu-ray iso’s (1080p) heb ik audio sync problemen. Ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen. De audio sync optie in Vero doet nagenoeg niks. Op een laptop met powerdvd / vlc loopt de Betreffende iso standaard wel synchroon..iemand tips?

Groet!

• mtv1
pjwentink schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 12:11:
Hoi allen,

Sinds kort een Vero 4K+ aangeschaft tbv van mijn 4k tv + capabele receiver. Mkv bestanden in uhd / HDR en hoge geluidssporen pakt hij prima op maar bij sommige standaard blu-ray iso’s (1080p) heb ik audio sync problemen. Ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen. De audio sync optie in Vero doet nagenoeg niks. Op een laptop met powerdvd / vlc loopt de Betreffende iso standaard wel synchroon..iemand tips?

Groet!
Probeer hier eens te kijken

https://discourse.osmc.tv...blems-factory-reset/83012

• Gotiniens
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19:40

Gotiniens

Fairly odd Tim

Oh wow,

Sinds een paar maanden een Vero 4k+, maar was niet echt tevreden we hadden regelmatig haperende beelden, en kon niet echt vinden waarom. Mijn netwerk had ik al uitgesloten (door af te spelen vanaf de interne opslag). En was al alle logische settings langsgelopen maar daar kon ik ook geen oplossing vinden.

De enige hint die ik had was dat films nooit haperden, en series af en toe.

Gisteren bij het kijken van een serie weer haperende beelden. En toen in de kodi.log gedoken. Aan de messages daar leek het of de 1080p stream werd geupscaled naar 4k. Beetje vreemd, hij zou volgens mijn instellingen gewoon 1080P moeten uitsturen.

Dus wat zoeken op het internet en had gelukkig al snel mijn antwoord. Ik had ingesteld dat de kodi interface (menu etc) gerenderd werd in 4k, ik had immers een 4k tv en mediaspeler, dus waarom niet. Nou, omdat als de interface ingesteld staat op 4k, wordt alles gerenderd in 4k, dus ook een 1080p video stream, die wordt geupscaled door de vero 4k+. Die upscaler is niet hardware accelerated dus langzaam.

Oplossing: de interface renderen in een lagere resolutie (Ik heb gekozen voor 1080p), 1080p wordt dan niet geupscaled, en 4k wordt gewoon uitgezonden als 4k!

• Yarisken
Gotiniens schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 16:40:
Oh wow,

Sinds een paar maanden een Vero 4k+, maar was niet echt tevreden we hadden regelmatig haperende beelden, en kon niet echt vinden waarom. Mijn netwerk had ik al uitgesloten (door af te spelen vanaf de interne opslag). En was al alle logische settings langsgelopen maar daar kon ik ook geen oplossing vinden.

De enige hint die ik had was dat films nooit haperden, en series af en toe.

Gisteren bij het kijken van een serie weer haperende beelden. En toen in de kodi.log gedoken. Aan de messages daar leek het of de 1080p stream werd geupscaled naar 4k. Beetje vreemd, hij zou volgens mijn instellingen gewoon 1080P moeten uitsturen.

Dus wat zoeken op het internet en had gelukkig al snel mijn antwoord. Ik had ingesteld dat de kodi interface (menu etc) gerenderd werd in 4k, ik had immers een 4k tv en mediaspeler, dus waarom niet. Nou, omdat als de interface ingesteld staat op 4k, wordt alles gerenderd in 4k, dus ook een 1080p video stream, die wordt geupscaled door de vero 4k+. Die upscaler is niet hardware accelerated dus langzaam.

Oplossing: de interface renderen in een lagere resolutie (Ik heb gekozen voor 1080p), 1080p wordt dan niet geupscaled, en 4k wordt gewoon uitgezonden als 4k!
Ja idd dat is een van de eerste best practices die ik heb toegepast.

• mtv1
Gotiniens schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 16:40: Nou, omdat als de interface ingesteld staat op 4k, wordt alles gerenderd in 4k, dus ook een 1080p video stream, die wordt geupscaled door de vero 4k+. Die upscaler is niet hardware accelerated dus langzaam.

OSMC team recommend people with 4K TV’s set their user interface (UI) to 1080p. Kodi’s UI is not optimized for 4K yet and this can put unnecessary demands on your device and can lead to a suboptimal picture quality, as well as potentially cause other issues.

The settings we recommend are as follows…

Settings>System>Display>Resolution> 1920x1080p
Settings>System>Display>Whitelist> (empty)
Settings>Player>Videos>Adjust display refresh rate> On start/stop

Some televisions may also need, or benefit from, the following being set…

System>Display>Force 4:2:2 colour subsampling> (enable)

With the above settings your UI will be output in Full HD and your 4K content will be output in 4K. If you have any doubt, feel free to upload some logs

https://osmc.tv/wiki/gene...a-useful-support-request/

so they can verify that your settings are indeed correct.

mtv1 wijzigde deze reactie 04-01-2020 19:51 (3%)

• pjwentink
Ander vraagje: ik speel op de Vero ook 8bit games mbv een Bluetooth controller. Is het mogelijk om een tweede bluetooth controller toe te voegen zodat je 2 player mode kan spelen?

• Hamazaki
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
wat maakt vero een betere mediaspeler dan de amiko one 5G? ik ben misschien in voor een vero, maar twijfel nog. (ik heb de amiko al). kodi hdr10 2160p 60HZ werkt allemaal al goed op deze. zou het een nutteloze aankoop worden?

amiko specs: https://www.intospecs.com...uhd-iptv-android-box.html

Hamazaki wijzigde deze reactie 06-01-2020 12:22 (21%)

• timadriaans
Hamazaki schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:19:
wat maakt vero een betere mediaspeler dan de amiko one 5G? ik ben misschien in voor een vero, maar twijfel nog. (ik heb de amiko al). kodi hdr10 2160p 60HZ werkt allemaal al goed op deze. zou het een nutteloze aankoop worden?

amiko specs: https://www.intospecs.com...uhd-iptv-android-box.html
Als de Amiko doet wat de specs beloven, lijkt me dat een nutteloze aankoop. Maar waarom kijk je naar een andere speler?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True