Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• timadriaans
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 16-09 11:19
De ultieme mediaspeler?

Er zijn tegenwoordig steeds meer mensen met dezelfde wensen als ik:

- HD / UHD content moeiteloos afspelen via een netwerkverbinding (NAS)
- Automatisch switchen tussen SDR/HDR en de juiste colorspaces
- HD Audio passthrough

Na een losse HTPC met Windows en de Apple TV 4K geprobeerd te hebben kwam ik uit op de Vero 4K + (de opvolger van de Vero 4K). Deze speler doet alles wat ik wil! Kodi (OSMC in dit geval) is daarnaast qua gebruiksgemak en mogelijkheden wat mij betreft de fijnste oplossing voor het streamen van mijn lokale media.

Ook is de support erg goed vanuit OSMC en groeit de community gestaag. Er zitten nog wat kleine bugs in, maar die worden heel snel en vakkundig opgelost door de mensen van OSMC. Een goed moment om er een topic op Tweakers over te starten!

Specs:
  • Quad Core 1.6Ghz 64-bit processor
  • 2GB DDR3 RAM and 16GB eMMC storage [1]
  • Built in 802.11 ac/n/g/b WiFi with Bluetooth 4.0
  • IR and RF receiver
  • 2x USB 2.0 ports
  • micro SD card slot
  • 3.5mm analogue audio output
  • Optical (SPDIF) audio output
  • HDMI 2.0 with CEC (control your Vero 4K + with your TV remote)
  • Dynamic Refresh Rate adjustment (with 23.976/24p support)
  • Gigabit Ethernet
  • 4K, H265, HDR10 ready
  • Dimensions: 9 x 9 x 2cm / 3.5 x 3.5 x 0.75 inches
  • Weight: 140 grams / 5 oz
Verschil tussen de Vero 4k en Vero 4k+:

De Vero 4k+ heeft ten opzichte van zijn voorganger de volgende voordelen:
  • Gigabit Ethernet (t.o.v. 10/100mbit)
  • Snellere storage
  • Hogere kwaliteit analoge audio
  • Het blauwe front-ledje is verwijderd (sommige gebruikers vonden dit te fel en storend). Het rode ledje is wel gebleven, voor standby en recovery modus.
De chipset van beide apparaten is het zelfde, dus de support zal voor beide devices gelijk zijn.

Videoformaten:

Vero 4K + can play a multitude of video formats, including:
  • MPEG-2
  • VC-1
  • H264
  • H265 / HEVC and 10-bit HEVC
Videocontainers:
  • MKV
  • MP4
  • MOV
  • WMV
  • TS
  • M2TS
*ISO bestanden en DVD/Bluray mappenstructuur wordt ook ondersteund, net als .srt (en vermoedelijk meer formaten) subtitles.

In de doos:
  • Vero 4K +
  • HDMI cable
  • OSMC RF remote control
  • TV mounting kit
  • Power plug
  • 1 year international warranty
  • 5 years of software updates
Wat zeggen ze er zelf over?

Ready for next generation TV.
Vero can handle 4K playback with ease. Whether your content is encoded in H265 / VP9 or even HDR10, Vero 4K + is one of the few devices out there ready to handle it. Future. Proof.

Hear every detail.
In addition to 192Khz PCM, Vero 4K + supports 7.1 channel bit-perfect passthrough of major audio formats, including DTS-HD Master Audio, DTS: X, Dolby TrueHD and Dolby Atmos. And with support for optical audio and analogue audio out, you'll hear
things you've never heard before whatever your setup.

No wires necessary.
Vero 4K + doesn't fall short when it comes to connectivity. Whether you want to enjoy a rock solid wireless connection or you want to add more storage, Vero has you covered.

Vero will handle anything you throw at it.
Vero 4K + is one of the first few ARM devices to feature a 64-bit environment, from
hardware to software. Coupled with 2GB RAM and high speed eMMC solid state storage, you'll experience desktop class performance, without the desktop.

Handige links en weetjes:

timadriaans wijzigde deze reactie 19-11-2018 14:22 (22%)

NAD T758 v3 | Q Acoustics 3050 | Q Acoustics Concept centre | Q Acoustics 3020 | SVS SB-2000 | LG OLED55C7 | Vero 4K+ | Xbox One X

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 19:22
ik heb de 4K+ nadat ik eerder de 4K had. Erg blij mee, en erg goede support van OSMC. Kan em iedereen aanraden die een box wil die alles moeiteloos kan afspelen. Ik gebruik em in combinatie met mn NAS (DS218+)

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 27-07 14:48

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

harley2009 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 12:20:
Doet de vero4k ook streamen vanaf mijn pc de losse ondertiteling erbij zetten.
Ja, dat werkt.

@timadriaans misschien meer formaten / ondersteuning in de startpost zetten?

Xbox Live: OctagonQontrol

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 18:17
Misschien de TS ook aanpassen met de gewone Vero 4K erbij. Heb zelf de gewone Vero 4K en zag dat daarvoor volgens mij geen topic voor is? En ze zijn niet zo heel verschillend van elkaar dacht ik. :)

Verder erg tevreden ermee. Ik speel mijn films af vanaf mijn Synology nas naar de Vero 4K en eigenlijk nooit problemen gehad.

Steam | Rainbow Six Siege @ Uplay: CerenasNL | Apex Legends @ Origin: CerenasNL

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:01

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hier ook een Vero 4k+ bezitter. Ik ben erg tevreden over de beeldkwaliteit van deze streamer. Dat was voor mij de voornaamste reden om over te willen stappen. Ik heb een HTPC, maar daarmee zit ik altijd te rommelen met zwartniveau, framerates, judder, codecs en weet ik wat. Ook Kan die geen HDR.

Deze Vero4K+ vind ik echt een mooi apparaat!

Enige minpunt dat ik kan bedenken is dat je soms dingen met de command line moet doen en dat het sharen van bestanden vanaf een windows PC op de Vero, zodat die er mooie doorbladerbare bibliotheken van maakt nou niet echt direct heel makkelijk vond. Maar nu dat ingesteld is, werkt het goed!

• Niet_Jan_Jaap
timadriaans schreef op maandag 19 november 2018 @ 14:21:
[...]

Zit er merkbaar verschil in de performance (buiten de gigabit ethernetpoort die natuurlijk gewoon nodig is voor UHD materiaal)?
hij reageert iets snappier, ook bij het laden en doorspoelen van HD materiaal. Er waren een paar high bitrate bestanden die de 4K niet goed af kon spelen bij mij, maar dan hebben we het wel over >80Mb bitrate.Ik gebruik em wel dusdanig veel dat ik het de upgrade waard vond, maar de 4K(niet+) is ook gewoon top!

• MAX3400

MAX3400

Bandeleros schreef op maandag 19 november 2018 @ 18:37:
Is het mogelijk om youtube, netflix en xbmc te draaien icm een bluetooth toetsenbord?
Netflix alleen op lage resolutie (ik dacht 720p ofzo) en XBMC bestaat niet meer. Er draait OSMC op en dat is een "minimal size" Kodi fork specifiek voor Debian.

Voor de rest kan je zelf de kernel benaderen dus als je een BT-keyboard kent wat onder Linux werkt, dan moet dat geen probleem worden.

• Jay-v
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Er komt "Retrosmc" binnenkort, een combinatie tussen RetroPie en OSMC. Is er nu al in beta voor de raspberry pi, komt ook naar de Vero volgens twitter.

Met Kodi 18 is er ook al retrogaming support (based on libretro/retroarch). Ben benieuwd hoe dat gaat werken met scrapers enzo, best leuk om af en toe nog een snes game te spelen :).
Kevinkje schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 00:10:
[...]

Indien mensen hier tegenaan lopen. Plex server (en de officiele kodi plugin) is bijna plug en play om mappen mooi bladerbaar te krijgen in OSMC/Kodi. Zeker nu windows 10 SMBv1 standaard uit hebben gezet, maar OSMC dit nog steeds vereist om door de workgroupen te bladeren.
Emby ook, is ook helemaal gratis mits je enkel de Kodi plugin gebruikt. Plus het integreert met trakt.tv dus je watched/unwatched synced tussen verschillende apparaten.

Jay-v wijzigde deze reactie 20-11-2018 17:39 (31%)

• Dirrukje
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 01-09 09:34
de vero 4k+ vandaag ontvangen. Nog niet aangesloten en zal ergens dit weekend gebeuren maar al wel even de verpakking geopend. Wat bijzonder aanstaat is het houdertje en de vlak rand die eronder zit. Hij kan dus mooi aan de achterkant van de tv meubel opgehangen worden. Prima bedacht!

lmao, op de website staat dat het allemaal standaard onderdeel is van de inhoud je bestelling. Ik had het kunnen weten dus :P :+

Dirrukje wijzigde deze reactie 30-11-2018 21:11 (18%)

• timadriaans
Witte_200 schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:55:
Hoi Vero 4K en shield Users, ik zit op dit ogenblik ook te twijfelen tussen deze twee. De shield krijgt ook een beetje mijn voorkeur maar ik heb wat schrik van de berichten over de Color space switch die niet goed gaat op de shield.

Bron: https://forum.kodi.tv/sho...77&pid=2789025#pid2789025

Hoe ervaren jullie dit bij de overgang van een Vero 4K naar een shield?

Thx!
Ik heb een jaar of 2 geleden de Shield ook gehad. Daarmee had ik problemen met HD-Audio wat wegviel. Daarnaast was er destijds nog geen HDR ondersteuning. Maar als ik het zo lees, is de Shield nog steeds niet in staat om te switchen tussen colorspaces. Dat is juist waar ik de Vero4k+ voor heb gehaald.

De Shield is echter wel duidelijk sneller en "snappier" dan de Vero tijdens het bladeren door de menu's. Maar dat neem ik voor lief. Het gaat mij er uiteindelijk om dat alle content goed afgespeeld kan worden in zowel beeld als geluid.

NAD T758 v3 | Q Acoustics 3050 | Q Acoustics Concept centre | Q Acoustics 3020 | SVS SB-2000 | LG OLED55C7 | Vero 4K+ | Xbox One X

• Witte_200
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 17-09 14:23
Ok. Dus op jou LG OLED word bij HDR content van de Vero 4K+ gewoon mooi HDR herkent (En gemeld in de rechtse bovenhoek bij het starten van een HDR film?) Hier namelijk ook een LG OLED gebruiker.

Mag ik nog een vraag stellen? Waarom niet gekozen voor bv een Minix U9?

Ik zit momenteel met de zoektocht en deze drie, Schield, Vero & Minix U9 staan op de shortlist. (ook eventueel nog de upgrade van de mediacenter met een GT1030, maar al het tweaking dat nodig is op Win 10 lijkt me wat overbodig dankzij devices zoals de Vero...

• Niet_Jan_Jaap
Witte_200 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 08:56:
[...]

Ok. Dus op jou LG OLED word bij HDR content van de Vero 4K+ gewoon mooi HDR herkent (En gemeld in de rechtse bovenhoek bij het starten van een HDR film?) Hier namelijk ook een LG OLED gebruiker.
Jep, inclusief logo en al

• MAX3400

MAX3400

@Dirrukje in die thread wordt ook verwezen om (tijdelijk) de hotfix te applyen zoals ik had gepost in MAX3400 in "[Mediaplayer] Vero 4K+"

Maar gezien de issues, lijkt het (voornamelijk) LG-related te zijn maar gezien een aantal andere threads, lijken ook de devs van OSMC soms een steekje te laten vallen helaas.

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Dirrukje schreef op zondag 9 december 2018 @ 20:36:
https://discourse.osmc.tv...-my-lg-oled65c8/73008/241

Voor iedereen met een C8, er zijn wat issues rondom UHD/HDR. Er wordt gewerkt aan fixes, wat workarounds lijken te zijn. Zit het met name in hoe de c8's omgaan met het signaal
Zelf nog geen problemen mee gehad, maar vindt het mooi dat ze hier zo actief aan werken. De support die je krijgt van OSMC en met name van Sam zelf is ongekend.

• Niet_Jan_Jaap
Witte_200 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:06:
Hoi Vero 4k (+) gebruikers,

Gisteren mijn Verof 4k+ ontvangen en onmiddelijk wat verschillende content getest. Gaat voor 99% van de content goed!

Echter is er één 4K HDR blu-ray rip die iets geks doet. Bij deze lijken alle zwart waardes grijs te zijn? Valt op omdat de zwarte balken boven & onder de film grijs zijn ipv zwart. Ik heb deze file vergeleken met andere 4K HDR bestanden die het wel goed doen & merk niet echt een verschil.

Als ik dit bestand op de TV zelf afspeel heb ik hier ook geen last van, dus het moet toch aan de Vero liggen.

Heb ook het OSMC forum al eens doorbladerd maar zie daar door het bos de bomen niet meer. Die gasten spreken hier echt op een ander niveau dan wat ik momenteel begrijp... 8)7

Iemand al iets gelijkaardigs gehad en opgelost gekregen?

De Vero is bij mij aangesloten op een LG OLED65B7 via de SK10Y soundbar.
dit is iets wat je perfect op het OSMC forum na kan vragen. MediaInfo van het bestand erbij en evt. logs erbij zetten, dan krijg je binnen 1 dag antwoord van de mensen die er echt verstand van hebben.

• MAX3400

MAX3400

@Witte_200 toevallig niks te maken met MAX3400 in "[Mediaplayer] Vero 4K+" ?

• MAX3400

MAX3400

Witte_200 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:34:
[...]

Misschien wel, maar over welke Hotfix heb je het hier? Waar vind ik deze op het forum? Ik kan er m'n weg nog niet echt in vinden... :?
In mijn gelinkte reaktie staat een code. Die code kan je IN je Vero invoeren en dan wordt de hotfix geinstalleerd.

Weet het exacte topic niet meer op OSMC op dit moment.

/edit: https://discourse.osmc.tv/t/video-improvement-details/76157

MAX3400 wijzigde deze reactie 12-12-2018 15:36 (7%)

• timadriaans
ikweethetbeter schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:13:
[...]

Wat deed de Apple TV 4K niet wat je toch nodig hebt?
Heb je Infuse Pro op de Apple TV 4K geprobeerd?
Ik heb inderdaad Infuse Pro geprobeerd. Op zich was ik er tevreden over, maar ik vind de interface en opties van Kodi (OSMC) toch fijner. Daarnaast zijn er wat probleempjes met de HDR weergave via de ATV en Infuse. Donkere scenes klopten niet op de ATV (te donker). Nu ik de Vero heb zie ik het verschil heel duidelijk.

Ten slotte stoorde het me dat alle audio wordt doorgegeven als LPCM en niet als DTS-HD of TrueHD, ook al zou het kwalitatief het zelfde moeten zijn. Ik wil graag het juiste naampje zien op mijn receiver :)

• MAX3400

MAX3400

https://osmc.tv/2019/01/osmcs-december-update-is-here-2/
OSMC's December update is here with a large number of improvements. In particular, we've improved HDR and bit depth switching further; so this should now work well for most users without manual configuration. Some users with LG displays may find that they need to set 'Force 422 colour subsampling' under Settings -> Display for reliable 4K playback.

Team Kodi have now announced that they have started the official beta release cycle for Kodi v18 (Leia). Test builds for Raspberry Pi and Vero devices are available in our forums.

We will release official test builds shortly.

Here's what's new:
Bug fixes

Fix an issue which could cause loss of signal when playing 4K content on Vero 4K +
Fixed an issue which prevented the original Xbox DVD remote from working on Raspberry Pi
Fixed a display issue with the OSMC skin
Fixed an issue where Vero 4K + would start in 720p if it was turned on before the TV
Fix an issue which could cause a sad face when OSMC is updated
Fix brightness and contrast values on Vero 4K + so they are correctly calibrated
Fix an issue where brightness was not persistent

Improving the user experience

Improved stability when using Gigabit Ethernet on the Vero 4K +
Added support for controlling video output range on Vero 4K +
Improved handling of 4K displays out of the box on Vero 4K +
Improved skin customisability and highlight colours
Improved support for Ortek VRC-1100 remote
Ensure that the Raspberry Pi touchscreen backlight is turned off when the device is shut down
Added support for vertical shift with hardware accelerated content on Vero 4K +
Added initial support for IPSec on Vero 4K +
Fix an issue where the screensaver would not work after using standby mode on Vero 4K +
Added support for limiting colour subsampling. This is useful for LG C8 TVs.

Miscellaneous

Updated Transmission torrent client to 2.94
Cleaned up eventlircd package
Update SQLite to 3.26
Updated Shairplay library
Add support for MESA libraries to exist on the system without interfering with platform specific libraries

• Niet_Jan_Jaap
MAX3400 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 11:14:
[...]

Volgens mij absoluut niet omdat de Vero "eigenlijk" helemaal niet HDCP-compliant is. Van alle "HDR achtige formaten", is Vision er dus eentje die een volledig "secure handshake" wil hebben.

Dacht dat er op Discourse ook een paar topics over waren waarin de ontwikkelaar aangaf dat het niet ging gebeuren.
volgens mij is het zelfs het enige HDR-achtige format waarvan is gezegd dat ze het nooit zullen gaan ondersteunen.

• timadriaans
MAX3400 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 17:32:
[...]

Heb zelf mijn Vero 4K (non-plus) nog niet geupdate; gisteren met andere dingen bezig. Misschien dat ik het vanavond doe maar ik heb er een receiver tussen zitten dus de Vero ziet eerst de handshake met de receiver. Kan me ook niet herinneren dat ik 720p heb gezien; dat had ik zekeerrrrrr wel gemerkt.
Bij mij ook, en met de update is het probleem inderdaad gefixt :) mijn receiver stuurt blijkbaar geen preffered resolution mee. Daarom sprong de Vero steeds naar default 720p bij een reboot.

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Cerenas schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:25:
Hmm heb de gewone Vero 4k hier en zag dat m'n output weer op 1080p stond. Output weer veranderd naar 4k, maar nu stottert het beeld elke 2 seconden voor 1 seconde en dat constant (geluid gaat wel goed). Al meerdere keren ge-herstart, maar dat lijkt alleen voor een eerste keer te werken, daarna is het terug.

Het gebeurt met 720p, 1080p en 4k content.. Op 1080p output gaat het allemaal soepeltjes en het heeft voorheen goed gewerkt. Iemand een idee?
Geen idee, maar ik heb mijn output sowieso op 1080p staan omdat de interface dan veelal soepeler aanvoelt. Zodra je een 4k video start past de Vero automatisch de output resolutie aan.

Maar bij problemen gewoon even posten in het OSMC support forum. Ze zijn daar super behulpzaam indien je debug logs doet uploaden :-)

• timadriaans
Cerenas schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:25:
Hmm heb de gewone Vero 4k hier en zag dat m'n output weer op 1080p stond. Output weer veranderd naar 4k, maar nu stottert het beeld elke 2 seconden voor 1 seconde en dat constant (geluid gaat wel goed). Al meerdere keren ge-herstart, maar dat lijkt alleen voor een eerste keer te werken, daarna is het terug.

Het gebeurt met 720p, 1080p en 4k content.. Op 1080p output gaat het allemaal soepeltjes en het heeft voorheen goed gewerkt. Iemand een idee?
Een (logische) veel gemaakte fout. Je hebt immers een 4k tv, dus wil je alles op 4k zetten :)

Echter...de GUI is gemaakt in 1080p. Je moet dus de output ook gewoon op 1080p zetten, anders gaat Kodi alles upscalen naar 4K (ook de GUI, waardoor deze stroperig wordt). Dat ziet er niet uit, en zorgt voor stottering. De scaler van Kodi is matig, en de Vero is niet krachtig genoeg om de upscaling naar 4k te doen.

Als je de output op 1080p zet wordt de GUI in 1080p weergegeven, worden 1080p videos als 1080p videos weergegeven (en doet je TV de "upscaling" naar 4K, die is daar veel beter in). Alles onder de1080p zal Kodi wel upscalen náár 1080p, maar dat is prima te doen.

Verder zet je "Adjust Display Refresh Rate" op "on start/stop", en "Sync Playback to Display" uit.

tl;dr:

- Kodi resolutie: 1080p
- "Adjust Display Refresh Rate" op "on start/stop" <- dit zorgt er voor dat een video wordt afgespeeld in de oorspronkelijke resolutie en de bijbehorende framerate (4k wordt dus 4k)
- "Sync Playback to Display" off/uit

timadriaans wijzigde deze reactie 16-01-2019 13:19 (5%)

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

@rockhopper Die worden nog met het handje geflashed in de UK zover ik begreep. Kan een paar dagen duren maar komt vast goed. Sam reageert meestel vlot, top service daar.

• Scidd0w
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 16-09 15:49

Scidd0w

3000Wp

rockhopper schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 16:43:
@WaSteiL Hetzelfde hier, ik heb er vandaag een mailtje aan gewaagd, maar vooralsnog geen reactie mogen ontvangen. Geen grote haast hier, maar het is natuurlijk jammer dat ze een groot mailtje sturen met alles weer op voorraad en vervolgens alsnog niet meteen versturen.
WaSteiL schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:43:
[...]
Ik heb hem de 15e besteld en alleen maar de receipt ontvangen en nog geen track&trace code.
Ik zal wel geduld moeten hebben, maar ja.. moet je dat wel hebben. :/
Ik heb gisteren gemaild en Sam gaf aan dat ze erg veel orders binnen hadden gekregen vandaar dat de orders wat langer op processing staan. Er zat wel schot in en we zouden snel een verzend mail moeten ontvangen deze week.

12x ZN Shine 250Wp & Omniksol 3.0K TL @ ZZW

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 18:17
timadriaans schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:10:
[...]

- "Adjust Display Refresh Rate" op "on start/stop" <- dit zorgt er voor dat een video wordt afgespeeld in de oorspronkelijke resolutie en de bijbehorende framerate (4k wordt dus 4k)
Instellingen overgenomen en werkt perfect nu inderdaad. Bedankt. d:)b

Steam | Rainbow Six Siege @ Uplay: CerenasNL | Apex Legends @ Origin: CerenasNL

• Vuurvoske
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 14:25

Vuurvoske

Nunquam cede!

rockhopper schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:08:
@WaSteiL Ik zit een dertigtal nummers hoger dan die van jou, ik heb daarnet een track & trace ontvangen met de melding dat ie verstuurd is. Niet binnen de beloofde 48u maar ja hij zal er hopelijk wel zijn voor het einde van de week.
Hier idem dito. Hoop dat ik hem zaterdag binnen heb :)

Beroeps brabander

• Niet_Jan_Jaap
procyon schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 21:27:
[...]

Via smb? Is dat een vanaf een netwerk share? Dat ging op de vero (non plus) sowieso niet omdat die alleen maar 100mbit ondersteunde. Nee dit filmpje draaide alleen soepel vanaf het eigen interne geheugen.
Ik heb de 250Mbit versie over NFS soepel werkend gekregen, SMB stotterde ook over Gbit. De 300Mbit versie alleen van de interne schijf.
Scidd0w schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:17:
Weet iemand hier hoe lang het zal duren voor dat v18 van Kodi beschikbaar is op de Vero 4K+ na de release? Is dit dan zo goed als direct of zal er een maand tussen zitten?

Twijfel om te wachten met in gebruik nemen totdat v18 erop staat of om hem toch te gaan gebruiken en dan te upgraden...
er zijn al nightly builds die stabiel draaien, dus zal wel niet heel lang meer duren

Niet_Jan_Jaap wijzigde deze reactie 23-01-2019 10:52 (39%)

• Vuurvoske
  • Laatst online: 10-09 14:25

Vuurvoske

Nunquam cede!

Godnondeju, ik heb de meeste gedreven postnl bezorger ever! Hij heeft vandaag 3x geprobeerd te bezorgen 8)7

Tracking
Date Location Event
2019-01-24 15:25:00 Plaats in Brabrant, Netherlands Delivery Attempted
2019-01-24 15:19:00 Plaats in Brabant, Netherlands Delivery Attempted
2019-01-24 10:58:00 Plaats in Brabant, Netherlands Delivery Attempted
2019-01-23 17:38:00 AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE, Netherlands In Transit
2019-01-21 23:37:18 LANGLEY HWDC In Transit
2019-01-21 23:33:05 LANGLEY HWDC In Transit
2019-01-21 18:25:00 Croydon Mail Centre In Transit
2019-01-21 18:17:00 Croydon Mail Centre OSMC order scanned in to hub
2019-01-21 16:38:12 Departed OSMC facility

Maargoed kan hem wel morgen ophalen bij de Primera! :)

Vuurvoske wijzigde deze reactie 24-01-2019 21:59 (4%)

Beroeps brabander

• swordsman720
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 28-08 15:18
Hallo allemaal,

Ook hier een nieuwe Vero 4k+ eigenaar, en kwam van de Raspberry pi 2 af.
15e Jan besteld en gisteren was ie aangekomen.
Eerste instantie probeerde ik via SSH my vero te benaderen om mijn share te mouten.
Toetsenbord van zolder opgehaald, maar gaf al op na 5 minuten.
Ik zie nu dat je via deze tips https://osmc.tv/wiki/general/accessing-the-command-line/ dat het wel kan.
Dan maar een simpele netwerk mount gedaan met mijn 2 NAS via Kodi om het uit te proberen.
Ook hier een beginner fout, UI op 4k gezet. :), 4k films en output blijft maar op 1080P.
Dank zij tips van timadriaans

4k film opgestart en ik kreeg een zwart beeld <geen input of zo), en dacht misschien mijn vero maar rechtsreeks aan mijn TV koppelen I.p.v.via mijn soudbaar. Inderdaad het problem lag het daar aan.

Al met al heel erg te vreden met mijn inkoop.

Tracking
Date
2019-01-24 13:29:00 Plaats in NL, Netherlands Delivered
2019-01-23 17:38:00 AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE, Netherlands In Transit
2019-01-21 23:37:18 LANGLEY HWDC In Transit
2019-01-21 23:33:03 LANGLEY HWDC In Transit
2019-01-21 18:30:00 Croydon Mail Centre In Transit
2019-01-21 18:16:00 Croydon Mail Centre OSMC order scanned in to hub
2019-01-21 16:38:12 Departed OSMC facility

swordsman720 wijzigde deze reactie 25-01-2019 10:18 (20%)

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

tabaqui schreef op zondag 27 januari 2019 @ 10:45:
zo, na wat zoekwerk hier een Vero 4K+ besteld ipv een raspberry. Nou geduld hebben voor de levering :)
Zal al een tijdje te twijfelen om wat aan te schaffen als media speler voor bij m'n tv.

Alleen wel ff een vraag, mijn media schijf zit nu aangesloten op een apple time capsule die ondertussen ook alweer 10 jaar meegaat.

Kan ik deze schijf gewoon aangesloten laten op m'n time capsule of beter gaan aansluiten op de Vero?
Volgens mij ondersteund die geen NFS. SMB performed minder met Kodi, dus je moet even kijken of je 4k materiaal goed kan streamen.

Je kan experimenteren met de test filmpjes van: http://jell.yfish.us/

De hoogste overall bit rate in mijn media bibliotheek is 91.7 Mb/s, indien je jellyfish-120-mbps-4k-uhd-hevc-10bit.mkv kan afspelen zal het over het algemeen wel goedkomen :).

• MAX3400

MAX3400

Jay-v schreef op zondag 27 januari 2019 @ 12:48:
[...]

Volgens mij ondersteund die geen NFS. SMB performed minder met Kodi, dus je moet even kijken of je 4k materiaal goed kan streamen.
Hij heeft een 4K+ besteld dus begrijp niet waarom een Gbit aansluiting niet zo goed zou performen met SMB. Goh, ja, al zou je maar 200Mbit doorvoer halen, dan zit je alsnog op de dubbele theoretischt bitrate van een officiele UHD-disc.

Of @tabaqui zijn schijf aan de Time Capsule moet laten; dat is gewoon een deductief meetwerkje; ik durf waarschijnlijk de weddenschap wel aan dat dat de bottleneck gaat zijn (disk - USB - TC - NIC) om een solide doorvoer te realiseren ongeacht het protocol wat je zou willen praten.

SMB performed bijna net zo goed op OSMC mits je niet gebruik maakt van de "Kodi SMB client" maar je je SMB-mounts doet @ boot-time. Het behelst even wat aanpassingen maar in https://discourse.osmc.tv...-samba-share-mounts/38167 staat het vrij duidelijk uitgelegd. Mijn gewone Vero (dus de 100Mbit) ging van grofweg 68Mbit doorvoer naar bijna 90Mbit doorvoer en dat zou genoeg moeten zijn
PhilipsFan schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:53:
Om een windows share als source in te stellen gebruik je: smb://username:password@ipnummer/path
Afhankelijk van de Windows versie kan het nodig zijn om bij SMB-client de protocolversie op 1 te zetten.
Wut? SMB1 is uitgefaseerd door Microsoft dus als je de protocolversie op 1 moet zetten, heb je of heel bewust de hotfixes van Microsoft handmatig omgebouwd of je draait een dusdanig oude Windows-versie dat de hotfix niet is uitgebracht ervoor. Of je installeert (liever) een NFS-service op Windows voor een efficientere doorvoer.

Ongetwijfeld krijg / hou je het netjes werkend in jouw opstelling maar als je stream zometeen hapert bij zeer hoger VBR-media, bij deze vast de tip om dan minstens SMB2 te gaan praten op je netwerk.

MAX3400 wijzigde deze reactie 01-02-2019 16:48 (26%)

• tabaqui
  • Laatst online: 20:05
tabaqui schreef op zondag 27 januari 2019 @ 10:45:
zo, na wat zoekwerk hier een Vero 4K+ besteld ipv een raspberry. Nou geduld hebben voor de levering :)
Zal al een tijdje te twijfelen om wat aan te schaffen als media speler voor bij m'n tv.

Alleen wel ff een vraag, mijn media schijf zit nu aangesloten op een apple time capsule die ondertussen ook alweer 10 jaar meegaat.

Kan ik deze schijf gewoon aangesloten laten op m'n time capsule of beter gaan aansluiten op de Vero?
Vero is gisteren binnen gekomen, schijf via time capsule ging inderdaad niet lekker werken. Hangt nu rechtstreeks aan Vero en TC is uit het netwerk gehaald (draaide alleen nog maar voor m'n media schijf)

Was alleen ff wat werk om schijf zichtbaar en op lezen/schrijven te krijgen als share daar het een HFS+ schijf is. Wat zoekwerk op het OSMC forum hielp me genoeg hierbij.

Tot nu toe na een avondje gebruiken voor afspelen van wat films en serie's doet het prima wat ik ervan verwachtte.

Maak van jouw probleem niet mijn probleem

• PhilipsFan
  • Laatst online: 01:41
MAX3400 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 09:23:
@PhilipsFan https://github.com/winnfsd/winnfsd/releases geeft de mogelijkheid om NFS-servertje te spelen. Heb het zelf niet aktief (mijn infra is SMB2/3-enabled) maar op de Kodi-forums waren er meerdere topics over WinNFSd.
Thanks, maar ik heb het toch over een andere boeg gegooid. Servers weer op SMB2/3 gezet en de schijven gemount via fstab. Werkt nu prima en 4K films van 60GB spelen zonder haperen af. Ik ben eigenlijk wel blij met de Vero :)

• b.o.n.s
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 16-09 12:52
Wauw! Veeeeeeeel eerder moeten bestellen!
Wat een gemak en wat een genot om hiermee gewoon simpel en snel films mee af te spelen.
4K, HDR, fullHD, alles speelt ie voor zover (mijn library dan) vlekkeloos af.

(Puur alleen qua 3D is nog niet alles speelbaar, maar mogelijk komt dat nog met een verdere software update)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
honey schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 08:13:
Ik wil de LG OLED C9 kopen over een paar maanden. Zal ik veel merken dat de HDMI poorten nog 2.0 zijn, of is het beter te wachten op HDMI 2.1 als ze de VERO 4K ooit eens updaten?
Ik denk dat je daar nog lang op kan wachten, het 4K+ model is vrij nieuw en volgens mij komt de volgende generatie van Vero's pas over 3 jaar. Het + model is als tussentijdse iteratie gekomen omdat veel mensen (terecht) klaagden over 100Mb ethernet. Ik zie mensen nog niet zo snel klagen over het ontbreken van HDMI 2.1, is nog niet relevant op dit moment.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• honey
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17-09 14:40
@Niet_Jan_Jaap en @MAX3400

Bedankt voor de duidelijke reacties.

Reden waarom ik zo over de HDMI 2.1. begon is dat ik overal lees dat het 'zo'n belangrijk ding' is en dat veel mensen er op hadden gewacht.

Specs van pc

• tabaqui
  • Laatst online: 20:05
C_V_S schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 10:25:
Zo het topic eens globaal door gelezen aangezien ik ook een nieuwe mediaspeler zoek.

Als ik het goed begrijp kan je Kodi er op draaien. Staat dat er standaard op of werkt dat net zoals bij de Raspberry Pi?

Andere vraag m.b.t. shares ik heb nog een oudere Windows 10 bak staan met X Tb aan schijven die ik gebruik als download / share server.

Begrijp dat met SMB Shares niet echt optimaal werken met 4k dus dan moet ik iets van een tooltje installeren voor NFS Shares op die Windows 10 bak?

Voor de rest klinkt het positief en is het een stuk goedkoper dan een NUC en zal vast beter werken dan mijn Ali Mediaspeler :)
Kodi staat er standaard op met een eigen OSMC schil.
Rest van je vragen heb ik helaas geen antwoord op (alles is OSX hier in huis) maar er moet ongetwijfeld een goed werkende oplossing voor je zijn gezien de uitgebreide how-to's op de OSMC site.

Maak van jouw probleem niet mijn probleem

• mtv1
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 21:59
tabaqui schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 20:15:
[...]

Kodi staat er standaard op met een eigen OSMC schil.
Rest van je vragen heb ik helaas geen antwoord op (alles is OSX hier in huis) maar er moet ongetwijfeld een goed werkende oplossing voor je zijn gezien de uitgebreide how-to's op de OSMC site.
@C_V_S Kijk hier eens https://discourse.osmc.tv...gh-ms-windows-share/78232

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 00:06
Poulske schreef op maandag 1 april 2019 @ 08:12:
Heb nu sinds december de Vero 4K+ in gebruik en werkt perfect. Het enige waar ik tegen aanloop is het niet fatsoenlijk kunnen managen van je library. Ik heb soms films dubbel er in staan, soms staan films er niet in. Wanneer ik dan handmatig via de mount naar de map ga, kan ik het bestand wel afspelen.....

Met Plex heb je tenminste nog een webinterface waar je eenvoudig metadata en films kunt aanpassen. Dat is bij Kodi/OSMC niet mogelijk....
Ik had ook fims dubbel staan. Je moet is zien of je geen unrar doet op die films. Kodi speelt blijkbaar ook gezipte films af en geeft die weer in de afspeellijst. Dus doe je een unrar dan heb je de films 2 keer.

Doe is "scan library", dan komen de nieuwere films er wel in

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

timadriaans schreef op zondag 31 maart 2019 @ 11:36:
[...]

Ik heb voorheen de ATV4K gehad, en ben overgestapt op de Vero. De beeldkwaliteit van de Vero vind ik beter. Ik kreeg het op de ATV niet voor elkaar om afzonderlijke formaten allemaal in het juiste kleurspectrum weer te laten geven. Nu ik de Vero heb kan ik de vergelijk goed maken: Vero all the way voor mij.

Overigens, mocht je je netjes aangeschafte UHD Blu-ray's willen rippen naar MKV formaat, dan kun je sowieso geen DV gebruiken. MKV ondersteund maximaal gewoon HDR10 (wat de Vero fantastisch afspeelt).

Tot slot vind ik DV bij Netflix bijvoorbeeld om te huilen, maar dat zal aan de beperkte bandbreedte (en dus flinke compressie) liggen die Netflix hanteert.
Daarnaast kan je geen DV & Atmos hebben. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar Atmos en HDR10 (het verschil zie ik overigens niet tussen DV en HDR10, maar dat kan aan mij liggen)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
Barret schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:48:
Nadat ik eigenlijk alleen maar lovende reacties heb gelezen over de Vero4K+ heb ik m gisteren ook maar besteld. Ik ben erg benieuwd hoe deze zal bevallen! Hij zal mijn HTPC vervangen die ik al een jaar of 10 gebruik voor Kodi maar niet meer kan voldoen aan de huidige standaarden.

Vroeg me alleen af of anderen ook eerder in mijn situatie hebben gezeten, en of het mogelijk is om op een manier de interne 3,5” sata HDDs van m’n oude HTPC op de Vero4K+ Aan te sluiten?
je hebt alleen een hardeschijf behuizing nodig dan, via usb aan te sluiten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
Barret schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:56:
[...]

Super! Bedankt voor je hulp. Ik kwam deze tegen en lijkt me wel een goede optie. Zal 'm vanavond eens bestellen. Kijken wat er eerder geleverd word: de mediacenter zelf of deze behuizingen :-D
oei, die zou ik dan net niet aanraden....

voor een ouderwetse 3,5 inch harde schijf kan je beter eentje nemen met eigen stroomvoorziening ipv over de usb poort. Die mediaplayer poorten leveren vaak niet genoeg stroom zelf, dus adviseren ze zelf een powered behuizing of een powered usb-hub..

bijvoorbeeld deze

edit: vorige die ik linkte was IDE, ik vermoed dat je SATA nodig hebt.

Niet_Jan_Jaap wijzigde deze reactie 09-04-2019 15:03 (14%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
mrbert schreef op donderdag 11 april 2019 @ 19:07:
@MAX3400 Dat van OSMC De mounts werken hier prima:)
Ik heb al kodi kodo geprobeerd, maar die deed het niet.
Heb het ondertussen wel kunnen vinden Er is zo veel te vinden en te lezen dat je soms verdwaalt in alle sites.
Maar ik ben nu in de OSMC gekomen :) Ik was OSMC vergeten in mijn zoek opdracht.
Was aan het zoeken in de kodi info ipv de OSMC info.
Soms verdwaal ik gewoon in alle soms tegenstrijdige info.
osmc / osmc

ik zou voornamelijk je zoekopdrachten beperken tot: https://discourse.osmc.tv/

Je kan daar bij specifieke vragen ook zelf een thread openen, ze antwoorden daar vrij snel en zolang je bij issues wat logs meepost, kan vrijwel ieder probleem opgelost worden.

Er staan op de Kodi wiki natuurlijk ook wel wat handige dingen, bijv. rondom name convention van bestanden enzo...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mtv1
de vero 4k+ wordt compleet geinstalleerd met kodi erop. de april 2019 release heeft kodi 18.2, daarvoor staat 17.6 erop.

Je hoeft dus geen sd kaart te kopen voor meer geheugen,.

er zitten 2 usb aansluitingen op, waarvan 1 wordt gebruikt voor de RF remote. De andere kun je dan nog gebruiken, Als daar meerdere harde schijven op gekoppeld worden via een HUB wordt aangeraden voor een powered hub.

op het forum https://discourse.osmc.tv/ kun je tal val vragen vinden mbt powered usb hubs en als je antwoord er niet bij staat, stel je zelf een vraag, komt altijd een reactie op.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Tot en met vandaag: 4K+ voor £99 want het is weer eens een verplichte vrije dag in de UK.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mtv1
Slaapje schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:38:
Krijg je nog een melding als de Vero ook daadwerkelijk verzonden is? Ik heb alleen een bevestiging van betaling ontvangen tot op heden.
ja er wordt een bevestiging verzonden met track en trace nr
gaat meestal wel een paar dagen over heen

heb je niets gehoord, maak dan even een berichtje aan op https://discourse.osmc.tv/ onder help en support ovv je bestelnr

mtv1 wijzigde deze reactie 09-05-2019 15:28 (21%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

mtv1 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:28:
[...]

alleen op de 4K zit een blauw lampje. ik denk dat je de 4K+ hebt, dit is de laatste uitvoering en deze heeft alleen een rood lampje als hij uit staat.
dat herinstalleren van OSMC schijnt inmiddels opgelost te zijn (aldus het forum) waren meer mensen met deze vervelende opstart ervaring.
Helder! Ja ik heb een 4K+. Ik dacht even dat ik een DOA had nadat ik geen blauw ledje zag en een huilende smiley in beeld.
Maar inmiddels doet alles het en precies zoals ik osmc ken van de pi. Maar dan nu mét performance.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MAX3400 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 16:55:
[knip]

Niet zo heel raar he; dat werkt alleen op 4:2:0 subsampling (volgens de HDMI-standaard) maar of het device het goed / netjes kan decoderen, is een ander verhaal.
Ik vergelijk alleen maar met overige hardware (in de meeste gevallen). Een W10 Kaby Lake setup draait er zijn handje (of HDMI uitgang), iig niet voor om ;)

A smile a day....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15:53
Vandaag ook uiteindelijk de Vero 4K+ besteld.

Mijn oude NUC kon helaas geen 4K/HDR afspelen, een andere PC met kodi kon het wel maar was het zat dat er telkens wel iets niet klopte, dan weer verkeerde HDR kleuren dan weer wat anders etc.

Ben zeer benieuwd hoe deze gaat bevallen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:24
PhilipsFan schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 15:16:
Ik heb een gekkigheidje met mijn Vero 4K+. Tijdens het kijken naar een film hapert het beeld soms even. Het staat dan een fractie van een seconde stil en gaat vervolgens weer verder. Er is geen onderbreking in het geluid (dat via HDMI passthrough naar mijn receiver gaat)

Het probleem lijkt altijd op te treden, onafhankelijk van bitrate en resolutie. Het gebeurt met 4K films en HD. De netwerkshare waar van wordt afgespeeld is snel zat, ik heb getest met die jellyfish filmpjes en tot 300 Mbps treden daar geen problemen op. Bovendien zou je dan verwachten dat ook het geluid hapert.

Mijn Vero draait de laatste OSMC (via het apparaat zelf geupdate). Ik kan via Google weinig vinden, de Vero is jammer genoeg niet zo'n heel bekend apparaat.
@PhilipsFan Heb je om netwerk helemaal uit te sluiten al geprobeerd om iets lokaal af te spelen? (Via usb)

PC1: ASUS Prime X570-Pro -- 3900X incl. X72 -- 32GB PC4-25600 -- Optane 900P 480GB -- DELL U2713MH x 2 | Servers: Supermicro X9SRL-F -- E5-2690 v2 -- 192GB PC3-12800 -- Areca 1882ix 4GB -- 4x3TB R5 -- 10x4TB R6 -- 6x1,92TB SSD R10 -- 2x Fusion 1,65TB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@PhilipsFan probeer het eens lokaal van een "snel" USB sticky?

Dat gezegd, heeft jouw TV wel de mogelijkheid om bepaalde framerates te syncen? Mijn oude tv deed "hapers" op 23.97fps. Of test je Vero eens op een (goede) monitor?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

jaspov schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 19:57:
Algemene vraag over de vero 4k+. Ik heb nu nog een pi2 maar sinds er een 4K tv is moet ik toch op zoek naar wat anders waarmee ik ook HD kan afspelen. Net een snelle test gedaan met de mediaplayer in de tv met een 4k testfile alleen daar zat DTS-HD audio bij en dat kan de tv niet afspelen. Mijn versterker kan dat ook niet aan. Kan de vero dit soort formaten on the fly omzetten naar gewoon DTS of olby Digital?

Dan zou ik klaar zijn met een vero 4k+, anders ook een nieuwe versterker nodig.
Ik heb hetzelfde issue. Of eigenlijk geen issue. De Vero zet namelijk dts-hd (het enige niet ondersteunde formaat van mijn reciever) om naar dts. Volgens mij kan het desgewenst ook naar lpcm. Geen probleem dus.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Je vinkt datgene aan audioformaten aan wat door de randapparatuur wordt ondersteund, en er zal geluid tot u komen 😏

A smile a day....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

jaspov schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 19:57:
Algemene vraag over de vero 4k+. Ik heb nu nog een pi2 maar sinds er een 4K tv is moet ik toch op zoek naar wat anders waarmee ik ook HD kan afspelen. Net een snelle test gedaan met de mediaplayer in de tv met een 4k testfile alleen daar zat DTS-HD audio bij en dat kan de tv niet afspelen. Mijn versterker kan dat ook niet aan. Kan de vero dit soort formaten on the fly omzetten naar gewoon DTS of olby Digital?

Dan zou ik klaar zijn met een vero 4k+, anders ook een nieuwe versterker nodig.
Kwestie van deze settings goed zetten: https://kodi.wiki/view/Se...m/Audio#Audio_Passthrough

Kort antwoord, de software kan de decoding doen alvorens het signaal naar je versterker gestuurd wordt. Je hoeft dus geen nieuwe versterker te kopen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Laatst online: 01:41
C_V_S schreef op maandag 27 mei 2019 @ 21:07:
Weet iemand welke remote IR reciever er bij de Vero 4k+ wordt geleverd?

Probeer mijn Harmony One nu te configureren en die vraagt hier om...
Er zit gewoon een sensortje bij dat via lirc kan worden geconfigureerd. In My OSMC wat bijgeleverd wordt op de Vero zit een tooltje waar je een afstandbediening kunt kiezen. Je kunt dan bijvoorbeeld een XBox MCE remote kiezen. Als je dan vervolgens in je Harmony software ook kiest voor XBox MCE, dan werkt het. Ik weet niet zeker of je dan ook alle functies van de Vero kunt bedienen, maar voor mij is het genoeg.

Je kunt natuurlijk ook zelf een lirc configuratiebestandje maken, in principe kun je het werkend krijgen met een willekeurige afstandbediening. Ik heb me er echter nog niet in verdiept.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mtv1
hardware-lover schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:48:
@medegebruikers, ik zie dat de werktemp. van de Vero+ zowat altijd op 75°C staat (onder systeeminfo), is dit een normale waarde voor het apparaat?
volgens het forum https://discourse.osmc.tv...hermal-shutdown/73396/156? is dat normaal

Skin Temperature Kodi CPU usage
no Kodi 65 °C n/a
OSMC Skin 65 °C 10-15%
Confluence 65 °C 10-15%
Mimic 78 °C 50%
Titan 65 °C 10-15%
Amber 67 °C 15-20%

• Groentjuh
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 00:58
Thrilseeka schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:07:
Ik heb de Vero 4K+ op 12 augustus besteld. Het pakketje is al vertrokken uit Engeland. Daarna geen tracking meer te zien. Enkel dat het overhandigd is aan Delivery partner (PostNL) maar geen 3S code ontvangen. Hebben mensen hier deze Code apart ontvangen van de verkoper of is het gewoon afwachten?
Gewoon dezelfde code en jouw postcode invoeren bij PostNL en dan krijg je magisch de tracking binnen PostNL. PostNL zet daar geen 3S code op. De code, die het pakket heeft, gaat onder die code door PostNL heen.

De status updates bij RoyalMail zijn interessant zodra PostNL het pakket heeft. Zo werd mijn pakket vele malen aangeboden en zelfs retour gestuurd, aldus de tracking bij RoyalMail, maar bij PostNL was er enkel wat vertraging!

Groentjuh wijzigde deze reactie 16-08-2019 11:15 (23%)

• mtv1
Hamazaki schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:47:
is er een update gekomen om dolby vision bestanden af te spelen? of is dit een hardware-dingetje? bij de specs in de PW zie ik dat het wel hdr10+ ondersteund namelijk...
zie hier. vooralsnog geen DV op de Vero 4k+

https://discourse.osmc.tv...t-for-the-vero-4k/72770/4

Dolby Vision requires that every device in the chain is HDCP compliant, which will cause an issue there.

You then need licensing and to use a closed off libdovi.ko module.
Our focus is on HDR / HDR10+ / HLG for the foreseeable future.

• mtv1
wouter5 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 20:27:
Ik vind het vreemd.
Adjust refresh rate to match display settings staat aan, dus daar kan het niet aan liggen.
Mijn Vero is ook rechtstreeks aangesloten op mijn soundbar. De problemen lijken ook een stuk erger te zijn met gewone Dolby DD5.1 in vergelijking met Atmos.
Heb al een volledige reset gedaan van de settings, maar helaas.
hardware-lover schreef op woensdag 4 september 2019 @ 22:49:
[...]

Bedoel je niet dat je display zich aan moet passen aan de refreshrate van het media, nu staat je instelling eigenlijk tegenovergesteld?
de gui instellen op 1920/1080p 60 hz

https://kodi.wiki/view/Settings/System/Display#Resolution

zet "Adjust display refresh rate" aan op start/stop, dit is voldoende om om te schakelen naar resolutie en frames.

https://kodi.wiki/view/Settings/Player/Videos#Playback

@wouter5 je schrijft " Adjust refresh rate to match display settings" deze herken ik niet zo snel als een setting. Tenzij je dat bedoelt met sync (die staat er onder). Als je sync aan hebt staan, gebeurt er idd iets met je geluid. (anders kan ik beeldinstellingen die effect op geluid hebben niet verklaren ;-) ) Deze instelling dus default op off laten staan is het beste.

als toelichting

2.2 Sync playback to display
Settings level: Standard
Description: This setting enables a syncing of the video to the refresh rate of the monitor by altering the playback speed so that it matches the display refresh rate. When used in conjunction with the previous setting it allows a "fine tune" syncing.
For example if you have a 50Hz only display but watch 24p content, the 24p content will look horrible if played at 50Hz. If you Sync Playback to Display it will play the 24Hz back at 25Hz (a simple division of 50Hz) which will look much nicer at 50Hz as there are no repeated frames (and thus no stutter) but the audio sync is out and needs to be adjusted either by re-sampling or by dupe/dropping.
Using this setting will disable Audio Passthrough.

mtv1 wijzigde deze reactie 05-09-2019 12:46 (7%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Moederborden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True