Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• timadriaans
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 14-11 10:07
De ultieme mediaspeler?

Er zijn tegenwoordig steeds meer mensen met dezelfde wensen als ik:

- HD / UHD content moeiteloos afspelen via een netwerkverbinding (NAS)
- Automatisch switchen tussen SDR/HDR en de juiste colorspaces
- HD Audio passthrough

Na een losse HTPC met Windows en de Apple TV 4K geprobeerd te hebben kwam ik uit op de Vero 4K + (de opvolger van de Vero 4K). Deze speler doet alles wat ik wil! Kodi (OSMC in dit geval) is daarnaast qua gebruiksgemak en mogelijkheden wat mij betreft de fijnste oplossing voor het streamen van mijn lokale media.

Ook is de support erg goed vanuit OSMC en groeit de community gestaag. Er zitten nog wat kleine bugs in, maar die worden heel snel en vakkundig opgelost door de mensen van OSMC. Een goed moment om er een topic op Tweakers over te starten!

Specs:
  • Quad Core 1.6Ghz 64-bit processor
  • 2GB DDR3 RAM and 16GB eMMC storage [1]
  • Built in 802.11 ac/n/g/b WiFi with Bluetooth 4.0
  • IR and RF receiver
  • 2x USB 2.0 ports
  • micro SD card slot
  • 3.5mm analogue audio output
  • Optical (SPDIF) audio output
  • HDMI 2.0 with CEC (control your Vero 4K + with your TV remote)
  • Dynamic Refresh Rate adjustment (with 23.976/24p support)
  • Gigabit Ethernet
  • 4K, H265, HDR10 ready
  • Dimensions: 9 x 9 x 2cm / 3.5 x 3.5 x 0.75 inches
  • Weight: 140 grams / 5 oz
Verschil tussen de Vero 4k en Vero 4k+:

De Vero 4k+ heeft ten opzichte van zijn voorganger de volgende voordelen:
  • Gigabit Ethernet (t.o.v. 10/100mbit)
  • Snellere storage
  • Hogere kwaliteit analoge audio
  • Het blauwe front-ledje is verwijderd (sommige gebruikers vonden dit te fel en storend). Het rode ledje is wel gebleven, voor standby en recovery modus.
De chipset van beide apparaten is het zelfde, dus de support zal voor beide devices gelijk zijn.

Videoformaten:

Vero 4K + can play a multitude of video formats, including:
  • MPEG-2
  • VC-1
  • H264
  • H265 / HEVC and 10-bit HEVC
Videocontainers:
  • MKV
  • MP4
  • MOV
  • WMV
  • TS
  • M2TS
*ISO bestanden en DVD/Bluray mappenstructuur wordt ook ondersteund, net als .srt (en vermoedelijk meer formaten) subtitles.

In de doos:
  • Vero 4K +
  • HDMI cable
  • OSMC RF remote control
  • TV mounting kit
  • Power plug
  • 1 year international warranty
  • 5 years of software updates
Wat zeggen ze er zelf over?

Ready for next generation TV.
Vero can handle 4K playback with ease. Whether your content is encoded in H265 / VP9 or even HDR10, Vero 4K + is one of the few devices out there ready to handle it. Future. Proof.

Hear every detail.
In addition to 192Khz PCM, Vero 4K + supports 7.1 channel bit-perfect passthrough of major audio formats, including DTS-HD Master Audio, DTS: X, Dolby TrueHD and Dolby Atmos. And with support for optical audio and analogue audio out, you'll hear
things you've never heard before whatever your setup.

No wires necessary.
Vero 4K + doesn't fall short when it comes to connectivity. Whether you want to enjoy a rock solid wireless connection or you want to add more storage, Vero has you covered.

Vero will handle anything you throw at it.
Vero 4K + is one of the first few ARM devices to feature a 64-bit environment, from
hardware to software. Coupled with 2GB RAM and high speed eMMC solid state storage, you'll experience desktop class performance, without the desktop.

Handige links en weetjes:

timadriaans wijzigde deze reactie 19-11-2018 14:22 (22%)

NAD T758 v3 | Q Acoustics 3050 | Q Acoustics Concept centre | Q Acoustics 3020 | SVS SB-2000 | LG OLED55C7 | Vero 4K+ | Xbox One X

• timadriaans
MAX3400 schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:31:
Known issue: BT2020 werkt niet meer goed in de October update; hierdoor werkt autoswitching niet meer goed en blijven veel 4K bestanden hangen of flets.

Hotfix staat op het forum van ze: zeyulajalu
Ik heb daar met mijn setup geen last van gelukkig. Maar wel goed om te zien dat ze zo actief hotfixen!

NAD T758 v3 | Q Acoustics 3050 | Q Acoustics Concept centre | Q Acoustics 3020 | SVS SB-2000 | LG OLED55C7 | Vero 4K+ | Xbox One X

• timadriaans
illuvattarr schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:52:

- Ik heb mijn Atmos en TrueHD capabele soundset aangesloten via HDMI ARC op mijn TV. Kan ik met deze mediaspeler dan TrueHD Atmos tracks afspelen op mijn soundset die in een .mkv zitten?
De limiet van ARC over HDMI2.0x is inderdaad DTS/Dolby Digital +. HD audio gaat niet lukken via ARC met HDMI2.0x.

Heeft je soundset geen HDMI IN en UITgangen?

*De Vero4K(+) kan alle audioformaten afspelen, tot en met DTS:X en TrueHD Atmos.

• timadriaans
Niet_Jan_Jaap schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:09:
ik heb de 4K+ nadat ik eerder de 4K had. Erg blij mee, en erg goede support van OSMC. Kan em iedereen aanraden die een box wil die alles moeiteloos kan afspelen. Ik gebruik em in combinatie met mn NAS (DS218+)
Zit er merkbaar verschil in de performance (buiten de gigabit ethernetpoort die natuurlijk gewoon nodig is voor UHD materiaal)?
JvS schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:33:

Enige minpunt dat ik kan bedenken is dat je soms dingen met de command line moet doen en dat het sharen van bestanden vanaf een windows PC op de Vero, zodat die er mooie doorbladerbare bibliotheken van maakt nou niet echt direct heel makkelijk vond. Maar nu dat ingesteld is, werkt het goed!
Heb die tip in de OP gezet inmiddels. Dat is inderdaad even zoeken en priegelen als je er geen ervaring mee hebt.

timadriaans wijzigde deze reactie 19-11-2018 14:33 (30%)

• timadriaans
*dubbel

timadriaans wijzigde deze reactie 19-11-2018 14:32 (97%)

• timadriaans
Witte_200 schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:55:
Hoi Vero 4K en shield Users, ik zit op dit ogenblik ook te twijfelen tussen deze twee. De shield krijgt ook een beetje mijn voorkeur maar ik heb wat schrik van de berichten over de Color space switch die niet goed gaat op de shield.

Bron: https://forum.kodi.tv/sho...77&pid=2789025#pid2789025

Hoe ervaren jullie dit bij de overgang van een Vero 4K naar een shield?

Thx!
Ik heb een jaar of 2 geleden de Shield ook gehad. Daarmee had ik problemen met HD-Audio wat wegviel. Daarnaast was er destijds nog geen HDR ondersteuning. Maar als ik het zo lees, is de Shield nog steeds niet in staat om te switchen tussen colorspaces. Dat is juist waar ik de Vero4k+ voor heb gehaald.

De Shield is echter wel duidelijk sneller en "snappier" dan de Vero tijdens het bladeren door de menu's. Maar dat neem ik voor lief. Het gaat mij er uiteindelijk om dat alle content goed afgespeeld kan worden in zowel beeld als geluid.

• timadriaans
ikweethetbeter schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:13:
[...]

Wat deed de Apple TV 4K niet wat je toch nodig hebt?
Heb je Infuse Pro op de Apple TV 4K geprobeerd?
Ik heb inderdaad Infuse Pro geprobeerd. Op zich was ik er tevreden over, maar ik vind de interface en opties van Kodi (OSMC) toch fijner. Daarnaast zijn er wat probleempjes met de HDR weergave via de ATV en Infuse. Donkere scenes klopten niet op de ATV (te donker). Nu ik de Vero heb zie ik het verschil heel duidelijk.

Ten slotte stoorde het me dat alle audio wordt doorgegeven als LPCM en niet als DTS-HD of TrueHD, ook al zou het kwalitatief het zelfde moeten zijn. Ik wil graag het juiste naampje zien op mijn receiver :)

• timadriaans
Top! Ik had last van de 720p bug. Eens kijken of het is opgelost :)

• timadriaans
MAX3400 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 17:32:
[...]

Heb zelf mijn Vero 4K (non-plus) nog niet geupdate; gisteren met andere dingen bezig. Misschien dat ik het vanavond doe maar ik heb er een receiver tussen zitten dus de Vero ziet eerst de handshake met de receiver. Kan me ook niet herinneren dat ik 720p heb gezien; dat had ik zekeerrrrrr wel gemerkt.
Bij mij ook, en met de update is het probleem inderdaad gefixt :) mijn receiver stuurt blijkbaar geen preffered resolution mee. Daarom sprong de Vero steeds naar default 720p bij een reboot.

• timadriaans
Cerenas schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:25:
Hmm heb de gewone Vero 4k hier en zag dat m'n output weer op 1080p stond. Output weer veranderd naar 4k, maar nu stottert het beeld elke 2 seconden voor 1 seconde en dat constant (geluid gaat wel goed). Al meerdere keren ge-herstart, maar dat lijkt alleen voor een eerste keer te werken, daarna is het terug.

Het gebeurt met 720p, 1080p en 4k content.. Op 1080p output gaat het allemaal soepeltjes en het heeft voorheen goed gewerkt. Iemand een idee?
Een (logische) veel gemaakte fout. Je hebt immers een 4k tv, dus wil je alles op 4k zetten :)

Echter...de GUI is gemaakt in 1080p. Je moet dus de output ook gewoon op 1080p zetten, anders gaat Kodi alles upscalen naar 4K (ook de GUI, waardoor deze stroperig wordt). Dat ziet er niet uit, en zorgt voor stottering. De scaler van Kodi is matig, en de Vero is niet krachtig genoeg om de upscaling naar 4k te doen.

Als je de output op 1080p zet wordt de GUI in 1080p weergegeven, worden 1080p videos als 1080p videos weergegeven (en doet je TV de "upscaling" naar 4K, die is daar veel beter in). Alles onder de1080p zal Kodi wel upscalen náár 1080p, maar dat is prima te doen.

Verder zet je "Adjust Display Refresh Rate" op "on start/stop", en "Sync Playback to Display" uit.

tl;dr:

- Kodi resolutie: 1080p
- "Adjust Display Refresh Rate" op "on start/stop" <- dit zorgt er voor dat een video wordt afgespeeld in de oorspronkelijke resolutie en de bijbehorende framerate (4k wordt dus 4k)
- "Sync Playback to Display" off/uit

timadriaans wijzigde deze reactie 16-01-2019 13:19 (5%)

• timadriaans
honey schreef op zondag 31 maart 2019 @ 10:36:
Ik heb de Vero 4K+ en op onze oude plasma tv gaat het allemaal perfect.

De LG OLED C8 komt komende week ook. HDR lijkt me toch een mooie toevoeging. Ik heb inmiddels wat content met Dolby Vision (DV) als HDR formaat. Ik heb begrepen dat de Vero deze niet kan afspelen.

Vragen:
1. Is het de moeite waard om ook maar een Apple TV 4K te kopen voor de DV HDR bestanden? (Is het verschil heel groot, beter?).
2. Zal DV ooit ondersteund gaan worden door de Vero?

Sam heeft ooit geschreven dat DV nooit ondersteund gaat worden, maar inzichten kunnen veranderen. Ik las ook ergens dat Kodi 18 DV ondersteund. Aan de andere kant de Vero heeft ‘maar’ HDMI 2.0a wat geen dynamisch content aan zou kunnen.

Kortom, ik zou graag wat opheldering willen krijgen van mensen die er echt verstand van hebben. (Dat ben ik dus niet. ;)
Ik heb voorheen de ATV4K gehad, en ben overgestapt op de Vero. De beeldkwaliteit van de Vero vind ik beter. Ik kreeg het op de ATV niet voor elkaar om afzonderlijke formaten allemaal in het juiste kleurspectrum weer te laten geven. Nu ik de Vero heb kan ik de vergelijk goed maken: Vero all the way voor mij.

Overigens, mocht je je netjes aangeschafte UHD Blu-ray's willen rippen naar MKV formaat, dan kun je sowieso geen DV gebruiken. MKV ondersteund maximaal gewoon HDR10 (wat de Vero fantastisch afspeelt).

Tot slot vind ik DV bij Netflix bijvoorbeeld om te huilen, maar dat zal aan de beperkte bandbreedte (en dus flinke compressie) liggen die Netflix hanteert.

• timadriaans
Jay-v schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:34:
[...]

Daarnaast kan je geen DV & Atmos hebben. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar Atmos en HDR10 (het verschil zie ik overigens niet tussen DV en HDR10, maar dat kan aan mij liggen)
Het zelfde geldt voor mij. Ik zie geen verschil tussen DV en HDR10. Voornaamste reden om over te stappen naar de Vero / Kodi is omdat je dan inderdaad in ieder geval alle geluidsformaten kunt bitstreamen. Op de ATV wordt alles als LPCM doorgestuurd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timadriaans
hardware-lover schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 16:59:
[...]

Hmmm, dit schijnt helemaal niet te helpen? Bij het uitschakelen van CEC laat het apparaat zich nog steeds dwingend zien bij aanzetten TV (en automatisch receiver)?

Is er een tool oid waarmee ik de netwerksnelheid zou kunnen testen? Een videobestand met *.ts als extensie met een variabele maar niet werkelijk extreme bitrate, wordt alleen maar vertraagd/haperend afgespeeld. Op een W10 Kaby Lake i3 systeem geeft dit bestand totaal geen problemen. Beiden hangen aan dezelfde 1Gbit netwerk switch en zijn ook met 1Gbit verbonden.

Valt iemand iets vreemds op aan onderstaande video info?

Video
Formaat : AVC
Formaat/Info : Advanced Video Codec
Formaatprofiel : High 4:2:2@L4
Formaatinstellingen : CABAC / 3 Ref Frames
Formaatinstellingen, CABAC : Ja
Formaatinstellingen, RefFrames : 3 frames
Format_Settings_GOP : M=4, N=24
Codec-ID : 27
Duur : 3 h 21 min
Bitrate-modus : Constant
Bitrate : 12,7 Mb/s
Nominale bitrate : 16,6 Mb/s
Breedte : 1 920 pixels
Hoogte : 1 080 pixels
Beeldverhouding : 16:9
Framerate : 25,000 FPS
ColorSpace : YUV
ChromaSubsampling/String : 4:2:2
BitDepth/String : 10 bits
Scansoort : MBAFF
Scanvolgorde : Bovenste Veld Eerst
Bits/(Pixel*Frame) : 0.246
Stroomgrootte : 17,9 GiB (79%)
colour_range : Limited
colour_primaries : BT.709
transfer_characteristics : BT.709
matrix_coefficients : BT.709
Ja! Ik heb het zelfde probleem, maar dit ligt niet aan je netwerk. Zie https://discourse.osmc.tv...nd-kernel-builds/77745/17

Check eens of je een x264 en/of x265 bestand wel soepel kan afspelen, dat is bij mij wel het geval. Dit is een bug in OSMC dus met VC-1/AVC video bestanden.

Edit: ik zie net dat de fix is meegenomen in de laatste update. Als je OSMC up to date is zou het dus opgelost moeten zijn.

timadriaans wijzigde deze reactie 31-05-2019 10:48 (5%)

• timadriaans
hardware-lover schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:56:
@timadriaans, deze update? MAX3400 in "[Mediaplayer] Vero 4K+"

Dan is het wat mij betreft nog niet opgelost, als die bug het probleem was.

Edit: ik zie dat er mogelijk een recentere update zou moeten zijn, even checken dus.

Edit2: idd een update (ik heb de updates op handmatig staan, heb graag zelf de controle).

Probleem met specifiek die video is ook na de laatste update ongewijzigd, met alle soortgelijke *.ts bestanden die dezelfde soort inhoud bevatten. Het overige media, ook met erg hoge bitrates, doen het prima (wat ik tot nu toe heb getest). Video hapert en speelt vertraagd af, moet regelmatig bufferen (vandaar de vraag over de Lan snelheid-check).

@timadriaans, is het bij jou opgelost na die laatste update?

Het uitschakelen van CEC via de instellingen lijkt bij de laatste update wel te zijn aangepakt. Voor het eerst laat de Vero zich niet zien bij aanzetten TV en receiver (y)
Mijn probleem is opgelost met de laatste update. VC-1/AVC video's spelen weer soepel af. Ik heb mijn video's geremuxed naar mkv formaat, maar de codec blijft gelijk.

Voor wat betreft je netwerksnelheid; op deze website kun je testfiles downloaden. Daarbij geven ze aan: "For Ultra HD (4K) Videos, it looks like the new BD spec calls for 10-Bit H.265 encoding and allows for a maximum bitrate of 128 Mbps. I'm not entirely sure whether this is just for video, audio and video combined, or the total allowable data transfer rate (audio, video, java, etc). It's probably a safe bet that, if your media player can play the 140 Mbps Jellyfish File, you should be good to go for UHD rips."

Als je die kunt afspelen zal het zeker niet aan je netwerk liggen. Je kunt altijd een log posten op het OSMC forum, ze helpen je daar snel.

timadriaans wijzigde deze reactie 01-06-2019 06:35 (3%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True