Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06:03
rockhopper schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:52:
@mtv1 Ik denk dat ik er morgen even mee aan de slag ga. Maar ik vermoed dat ik een bluetooth dongle nodig heb. En je raad het al, die is meegestuurd naar vero.
Ik waardeer het meedenken hoor, maar ik heb eigenlijk gewoon een setje nodig vanuit osmc ipv geen reacties.
De vero heeft volgens de specs "Built in 802.11 ac/n/g/b WiFi with Bluetooth 4.0". De dongle van het remote is voor het RF signaal. Ik heb er in ieder geval niet iets extra's voor geinstalleerd om het aan de praat te krijgen
Mbt de geen reacties, kan ik me het voorstellen dat je daarin teleurgesteld bent. Maar een reminder sturen via het forum wordt meestal ook opgepakt door @samnazarko

[ Voor 13% gewijzigd door mtv1 op 27-01-2022 08:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-07 12:05

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@mtv1 Goed vandaag eindelijk weer eens tijd gemaakt om er mee te gaan prutsen. En met behulp van een extra ipad en een boel geduld lijkt het zowaar gelukt te zijn. Dus jij bent mijn held vandaag _/-\o_

Vanavond nog eens kijken met media of het allemaal echt gelukt is, maar het apparaat reageert tenminste. Nu moet ik alle instellingen weer nalopen, want uiteraard firmware reinstall en het enige waar ik steeds tegenaan keek was het "welcome" scherm zonder dat ik daar input aan kon geven.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06:03
rockhopper schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:07:
@mtv1 Goed vandaag eindelijk weer eens tijd gemaakt om er mee te gaan prutsen. En met behulp van een extra ipad en een boel geduld lijkt het zowaar gelukt te zijn. Dus jij bent mijn held vandaag _/-\o_

Vanavond nog eens kijken met media of het allemaal echt gelukt is, maar het apparaat reageert tenminste. Nu moet ik alle instellingen weer nalopen, want uiteraard firmware reinstall en het enige waar ik steeds tegenaan keek was het "welcome" scherm zonder dat ik daar input aan kon geven.
Dat is goed om te horen. Ojaa, geduld, dat was ik vergeten te melden ;)

Met de harmony moet je dan zeker verder komen.

Een bijkomend voordeel van de app is dat als je daarmee "navigeert" en je moet een naam ingeven of url of netwerklocatie, er dan een gewoon toetsenbord oppopt in de app, ipv het met de cursor navigeren over de toetsen.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik ben een simpel persoon, gewoon harde schijf eraan of usb stick. Stream / netwerk allemaal leuk, maar hoop gedoe met instellingen die ik niet nodig vind.
Het scheelt als je de tijd van floppy discs nog hebt meegemaakt en 15 minuten wachttijd om een plaatje te downloaden op netscape 1.0 (en je was al blij dat je plaatjes kreeg ipv gopher te gebruiken). Dan zijn je wensen wat lager.

Bonus voor de harmony instelling subs ging een stuk fijner. Even kijken hoe het syncen van de subs gaat (soms asynchroon bij mijn speler) en of audiospoor ook makkelijk te wisselen is.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@rockhopper, ik heb dat ook vanaf het begin computertijdperk zo meegemaakt, toch zou ik v.w.b. de wachttijden echt niet meer terug willen. Nope, niet meer anno 2022 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

hardware-lover schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:20:
@rockhopper, ik heb dat ook vanaf het begin computertijdperk zo meegemaakt, toch zou ik v.w.b. de wachttijden echt niet meer terug willen. Nope, niet meer anno 2022 😏
Ja memory lane is een plek waar je met warme gevoelens aan terug denkt, maar waar je fysiek niet wilt terugkeren. Ik kan me nog de radio uitzendingen herinneren waar ik als jochie naar uitkeek om een spel of programma op te nemen op cassette. Volgens mij waren die opnames al gauw richting een uur. Vervolgens laadt je dat dan in je computer zonder harde schijf met zo'n cassettespeler om er aan het einde van de rit achter te komen dat het net niet helemaal lekker opgenomen is vanwege een lichte beschadiging van de cassettetape... (en oh je arme oortjes als je het eens afspeelde als muziek)

Als je de keuze zet tussen een covid-vrije wereld en hardware uit de jaren '80 of in 2022 met alle rompslomp erbij wordt het een moeilijker dilemma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:05

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Jammer dat de Vero 4K+ geen dolby vision doet, zou anders voor mij ideaal zijn.
al zijn ze hier wel blijkbaar mee bezig...
Als je sam_nazarko zijn post leest van 11 januari dit jaar :

Laten we het hopen :)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samnazarko
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-02 14:20
rockhopper schreef op maandag 24 januari 2022 @ 23:16:
Hier even een update over mijn after sales ervaringen. Sinds mid november bezig om mijn afstandbediening werkende te krijgen. Met de verkoper (vero website/webshop) afgesproken dat ik de afstandbediening kon omruilen. Netjes opgestuurd maar toen: Sinds begin december geen reacties meer op mijn mails.
Conclusie: afstandbediening & dongle kwijt en nu geen werkende vero 4k+ meer. Customer service onbetrouwbaar.

Iemand die weet of en hoe ik er eventueel een harmony afstandbediening eraan kan koppelen?
Sorry -- I do not read Tweakers much and missed this.
Something must have gone wrong -- either with email delivery or the ticket auto-archived.

Please send me an email personally to sam@osmc.tv with a description of the issues and I will take care of this for you as a matter of urgency.

Thanks

Sam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

samnazarko schreef op donderdag 28 april 2022 @ 22:09:
[...]

Something must have gone wrong -- either with email delivery or the ticket auto-archived.

Please send me an email personally to sam@osmc.tv with a description of the issues and I will take care of this for you as a matter of urgency.

Thanks

Sam
Hi Sam, do you have any info about Dolby Vision on the Vero 4K+? Will this be implemented in the (near) future?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

samnazarko schreef op donderdag 28 april 2022 @ 22:09:
[...]

Thanks

Sam
Interesting response, since I've gotten yet another rejection email from you around the same time of this post. I've send you a personal email today. I'll give you props for still responding, but as of right now I've made extra costs by shipping the remote to you and you've not upheld your promise on sending a new one.
So let's hope this will come to a good solution this time.

Voor de Nederlanders: Ik kreeg gisteren rond dezelfde tijd een afwijzing mail van hen. Tot nu toe zijn ze hun belofte niet nagekomen waarin ze beloofd hebben mij een nieuwe afstandbediening toe te sturen als ik mijn niet werkende exemplaar hun zou toesturen. Ik heb deze afstandbediening keurig verzonden, daarbij extra kosten gemaakt voor verzending, tegenwoordig duurder buiten de EU. Dus ik wacht af wat er nu gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-07 15:43
Wisten jullie dat de osmc vero 4k plus in suspend modus (standby) net zo veel stroom verbruikt als de vero gewoon aan staat.

Gelukkig gebruikt de vero niet veel stroom als het aan staat of als er media op wordt afgespeeld. Maar voor een standby stand zou het aanzienlijk minder kunnen.

suspend modus 2,24 - 2,30 watt
Aan maar idle 2,30 - 2,40 watt
Aan speelt 1080p content. 2,30 - 2,40 watt
Aan speelt 4k (2160p) content 2,70 - 3,10 watt

Ik ben er gisteren achtergekomen toen ik al mijn apparaten aan het testen was hoeveel stroom ze verbruiken. Dit doe ik om te kijken of ik zuiniger aan kan doen met stroom. De tarieven van stroom en gas zijn explosief gestegen te laatste maanden.

Laat mij weten wat jullie ervan vinden. Ik ben benieuw naar jullie reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@victor1701, ik heb de Vero al een tijdje niet meer in gebruik gehad, dus kan het zelf niet even snel testen.

Heb je hetgeen onder 1.3 te lezen valt ook al even uitgeprobeerd of dat iets doet met de Vero?

https://kodi.wiki/view/Settings/System/Power_saving

Dat gezegd hebbende, je zou enkel alleen van dit soort apparaten in huis hebben met zo'n energieverbruik waar vrijwel niets meer op te besparen valt. Ruim 300 uur maximale activiteit om aan 1kWh te komen? ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
@hardware-lover Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld met:
Dat gezegd hebbende, je zou enkel alleen van dit soort apparaten in huis hebben met zo'n energieverbruik waar vrijwel niets meer op te besparen valt. Ruim 300 uur activiteit om aan 1kWh te komen?
Als je de vero minimaal weekelijks gebruikt dan schakel je de vero niet volledig uit. Omdat je als je m weer aan wil zetten eerst de stekker eruit moet halen en er weer in moet steken. Dat lijkt mij erg onhandig. Dus de suspend modus is dan de beste optie. Stel je voor je gebruikt de vero 2 uur per dag dan staat de vero 22 uur per dag in suspend modus. Dus verbruikt de vero 22x 2,3 =50,6 watt per dag dat ie niet gebruikt wordt. Dat is per jaar bijna 18,5 killowatt oftewel 18418 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[opgeruimd]

[ Voor 151% gewijzigd door hardware-lover op 13-06-2023 15:06 . Reden: er gaat geen antwoord meer op komen, dus zal het niet zo zijn zoals geschreven door victor1701 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

victor1701 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:28:
Wisten jullie dat de osmc vero 4k plus in suspend modus (standby) net zo veel stroom verbruikt als de vero gewoon aan staat.

Ik ben er gisteren achtergekomen toen ik al mijn apparaten aan het testen was hoeveel stroom ze verbruiken. Dit doe ik om te kijken of ik zuiniger aan kan doen met stroom. De tarieven van stroom en gas zijn explosief gestegen te laatste maanden.

Laat mij weten wat jullie ervan vinden. Ik ben benieuw naar jullie reacties.
De situatie bij mij thuis is vrij simpel. Eén apparaat staat altijd aan omdat het programma's opneemt (humax PVR) meestal sport/vaste series en vrijwel dagelijks. De rest zit aangesloten op een aan/uit stekkerdoos, dus als ik die aanzet dan gaat ook pas de tv & reciever & vero & blu-ray "aan" (lees in idle stand-by stand).

Sowieso zo veel mogelijk achter aan/uit stekkerdozen zetten, pc (desktop) slurpt veel idle, en mocht je een electrisch verstelbaar bed hebben, die dingen zuipen ook heel veel idle (en die gebruik je echt maar heel kort per keer).

Verder goed bezig met nalopen van apparaten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

rockhopper schreef op donderdag 1 september 2022 @ 00:41:
[...]

De situatie bij mij thuis is vrij simpel. Eén apparaat staat altijd aan omdat het programma's opneemt (humax PVR) meestal sport/vaste series en vrijwel dagelijks. De rest zit aangesloten op een aan/uit stekkerdoos, dus als ik die aanzet dan gaat ook pas de tv & reciever & vero & blu-ray "aan" (lees in idle stand-by stand).

Sowieso zo veel mogelijk achter aan/uit stekkerdozen zetten, pc (desktop) slurpt veel idle, en mocht je een electrisch verstelbaar bed hebben, die dingen zuipen ook heel veel idle (en die gebruik je echt maar heel kort per keer).

Verder goed bezig met nalopen van apparaten!
wat is veel? Heb je cijfers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

daffie82 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 09:34:
[...]
wat is veel? Heb je cijfers?
Geen concrete cijfers. Veel hangt erg af van welke voeding je in de pc hebt hangen en hoe oud de desktop is vermoed ik. Daarnaast kan de monitor ook nog verbruiken. Bij mij is de combi de moeite waard om te aan/uit zetten. Geen idee of mijn meter nauwkeurig is, maar de combi is bij mij 30W, waarschijnlijk vooral de monitor die niet echt uit kan...
Ik ben al een flink aantal jaar overgestapt op zo veel mogelijk op aan/uit stekkerdozen. Het heeft mijn verbruik flink terug gebracht. De echt belangrijke/duurdere apparatuur zit dan ook meteen op een overspanningbeveiliging (of anti bliksem piekstroom -weet-ik-veel-hoe-het-precies-heet) stekkerdoos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-07 13:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik ben sinds vandaag Vero "af". Eentje lag stof te happen (want vervangen door Shield Pro); de ander gebruikte ik hoogstens 2 uur per maand als ik in bed nog iets wilde kijken.

Moet zeggen; voor het geld, performance en over het algemeen het gebruiksgemak, heb ik echt wel jaren plezier gehad van de kastjes.

Wie weet wat de toekomst brengt bij Vero of andere fabrikanten; zal zeker de topics in de gaten (blijven) houden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
na een jaar break weer de vero 4k+ gekocht. net de nieuwste update geinstalleerd via usb. het valt mij op dat het apparaat dit keer uitgaat als ik mijn tv uitzet. wat een mooie feature is natuurlijk.

maar ik stoor me aan het felle rode licht zodra deze uitstaat. kan dit uitgezeten worden ergens bij de opties? dit was het voordeel toen hij continue aanstond, geen licht :9

[ Voor 16% gewijzigd door Farabi op 05-12-2022 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Farabi schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:59:
na een jaar break weer de vero 4k+ gekocht. net de nieuwste update geinstalleerd via usb. het valt mij op dat het apparaat dit keer uitgaat als ik mijn tv uitzet. wat een mooie feature is natuurlijk.

maar ik stoor me aan het felle rode licht zodra deze uitstaat. kan dit uitgezeten worden ergens bij de opties? dit was het voordeel toen hij continue aanstond, geen licht :9
Zwarte tape over plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Had gehoopt op een minder radikale oplossing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:03
Farabi schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:06:
[...]
Had gehoopt op een minder radikale oplossing :P
Aangezien de AB op Bluetooth werkt kan je de Vero misschien gewoon ergens verstoppen achterin een TV-kast, achterop de TV geplakt met dubbelzijdig tape, ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
dajappie schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:40:
[...]

Aangezien de AB op Bluetooth werkt kan je de Vero misschien gewoon ergens verstoppen achterin een TV-kast, achterop de TV geplakt met dubbelzijdig tape, ....
daar zat ik ook aan te denken. ik heb het IR-snoertje niet nodig dan? die wil ik eigenlijk niet gebruiken, vandaar dat ik hem niet achter de kast hebt verstopt eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dajappie
Farabi schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:44:
[...]

daar zat ik ook aan te denken. ik heb het IR-snoertje niet nodig dan? die wil ik eigenlijk niet gebruiken, vandaar dat ik hem niet achter de kast hebt verstopt eigenlijk.
Die heb je volgens mij alleen nodig als je een infrarood AB wilt gebruiken, voor de standaard AB is dat niet nodig nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
dajappie schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:49:
[...]

Die heb je volgens mij alleen nodig als je een infrarood AB wilt gebruiken, voor de standaard AB is dat niet nodig nee.
thnx, werkt super inderdaad. wist niet dat het op bluetooth ging.

[ Voor 18% gewijzigd door Farabi op 05-12-2022 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• victor1701
Nieuwe juni 2023 software update is uit. Deze voegt bug fixes waaronder betere hdr weergave en upgrade naar kodi 20.1 uit.

Voordat je de update uitvoert zorg dat je informatie inwint of je plugins wel gaan werken met de nieuwe kodi versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
The Vero V komt binnenkort uit. wie gaan er allemaal de overstap maken? ik las tussen neus en lippen dat sam nazarko over een bedrag van 200 pond had. ik vind het eerlijk gezegd teveel voor een box waarbij nog niet bekend is of het dolby vision gaat ondersteunen.

een shield pro is veel interessanter omgerekend in euro's. maar wil deze box echt een keer ervaren. we zullen zien.

wat specs die ik had gelezen snel:

-1x usb 3,0 poort
-de usb dongle van de afstandsbediening is dit keer in het kastje verwerkt. dus we hebben straks 2 vrije usb poorten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PQp7qAaGW8rk5Eoe09JM1BfYRc8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IoDHHkPt3yN2F1TOCdXjEQkT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Farabi op 27-06-2023 23:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Farabi schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 20:33:
The Vero V komt binnenkort uit. wie gaan er allemaal de overstap maken? ik las tussen neus en lippen dat sam nazarko over een bedrag van 200 pond had. ik vind het eerlijk gezegd teveel voor een box waarbij nog niet bekend is of het dolby vision gaat ondersteunen.

een shield pro is wordt veel interessanter omgerekend in euro's. maar wil deze box echt een keer ervaren. we zullen zien.

wat specs die ik had gelezen snel:

-1x usb 3,0 poort
-de usb dongle van de afstandsbediening is dit keer in het kastje verwerkt. dus we hebben straks 2 vrije usb poorten.

[Afbeelding]
De box zal toch over heel erg goede specificaties moeten beschikken wil het werkelijk interessant worden.

Wat zou de meerwaarde kunnen zijn t.o.v. een al verkrijgbare box met prima specificaties die via een CoreElec build ook al heel wat moois op het scherm kan toveren?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 22:59:
[...]

De box zal toch over heel erg goede specificaties moeten beschikken wil het werkelijk interessant worden.

Wat zou de meerwaarde kunnen zijn t.o.v. een al verkrijgbare box met prima specificaties die via een CoreElec build ook al heel wat moois op het scherm kan toveren?
dat denk ik ook inderdaad. vooral de prijs is de boosdoener. ik denk dat ie zich uit de markt zal prijzen en richting een niche-product gaat op deze manier. de 4k+ zal populairder blijven met 2ehands prijzen rond de. €50.

alleen dolby vision ondersteuning kan dit apparaat redden naar mijn mening.

[ Voor 14% gewijzigd door Farabi op 27-06-2023 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Farabi, dat zou dan de ondersteuning voor dolby vision profile 7 moeten worden, mocht een gebruiker dat belangrijk vinden, DV is namelijk al ondersteund via bedoelde CE build, enkel FEL 7 is niet ondersteund.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Zidoo Z9X ftw

https://www.avsforum.com/threads/review-zidoo-z9x.3170473/

Although profile 7 is officially not supported, Zidoo has managed to support it within mkv. This support means that you can playback UHD BD remuxes created with makeMKV in Dolby Vision. While playback of those remuxes the RPU (dynamic meta data) is actually being used, but the EL is being disregarded.
Very similar to Dune the Z9X offers a source direct function and also the ability to change the chroma upsampling and bit depth for different resolutions and frame rates (see the pictures under the “settings” section to see the available options).
While playback of Dolby Vision is limited to mp4 and mkv so that there is no playback of DV with UHD BDs, the same does not apply do HDR10+ and its triggered for full menu playback as well.
YouTube’s 4K HDR specification (VP 9.2) do work with file playback, not for the YouTube app though.
In 2020 its suffice to say that all major HD audio formats like Dolby TrueHD, DTS-HD MA/HR and DTS:X are bit streamed flawlessly.

[ Voor 156% gewijzigd door daffie82 op 28-06-2023 13:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
en online: https://osmc.tv/vero/

ik ga hem (nog) niet aanschaffen vanwege dolby vision gebrek. dan wordt het opeens eigenlijk wel teveel geld voor een mediaplayer omgerekend in euro's €175.

met een beetje geluk kun je voor dit bedrag een shield pro kopen met een fatsoenlijke plex ondersteuning erbij.

[ Voor 65% gewijzigd door Farabi op 26-08-2023 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Farabi schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 17:58:

ik ga hem (nog) niet aanschaffen vanwege dolby vision gebrek. dan wordt het opeens eigenlijk wel teveel geld voor een mediaplayer omgerekend in euro's €175.

met een beetje geluk kun je voor dit bedrag een shield pro kopen met een fatsoenlijke plex ondersteuning erbij.
Voor dat bedrag heb je ook bijna een Zidoo die wel DV ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
daffie82 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 20:07:
[...]

Voor dat bedrag heb je ook bijna een Zidoo die wel DV ondersteunt.
Plex doet het gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Zal best. Ik zocht echter een offline mediaspeler die alle content van externe harde schijven probleemloos kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DV ondersteuning gaat er blijkbaar ook niet komen. Ik zag een reactie van Sam Narzarko m.b.t. DV support en CE. Dat was in april van dit jaar en gezien hoever CE inmiddels is gekomen met hun builds, gaat er hier iig geen nieuwe Vero meer komen.

https://discourse.osmc.tv/t/dolby-vision/93365/19

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:34:
gezien hoever CE inmiddels is gekomen met hun builds, gaat er hier iig geen nieuwe Vero meer komen
Wat voor box zou je dan wel kiezen, denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:05

Tijntje

Hello?!

Vergeet ook niet de import heffingen die we nu moeten betalen vanwege de Brexit.
Mijn 2de Vero 4K+ was ineens een stuk duurder :'( dan verwacht

Draag Vero/OSMC een warm hart toe, maar denk ook niet dat ik mijn 2 4k+ ga vervangen op dit moment.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

roy.jacobs schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:52:
Wat voor box zou je dan wel kiezen, denk je?
Ik hoef de keuze al even niet meer te maken, ik gebruik dit al (CE dan als dual boot oplossing), sinds enige tijd.

Google gecertificeerde Android TV boxjes met soortgelijke specificaties en met DV licentie als in de SEI804 serie bijv.;

Hardware
SoC: Amlogic S905X4-k
CPU: Quad-core 2.0 GHz (ARM Cortex-A55)
GPU: ARM Mali-G31 MP2
RAM: 4GB
Storage: 32GB
Ethernet: 1Gbit
Bluetooth: 5.0
WiFi: 6.0

MVC 3D heeft CE niet, maar gezien hoelang het duurde voordat dit überhaupt eens fatsoenlijk werkte met de V 4k+, moet ik eerst nog maar eens zien (of ja, lezen), dat het nu wel vanaf het begin ook werkt.

Maar goed, er zullen beslist liefhebbers voor te vinden zijn en dat is verder ook prima, ieder zijn (vrije) keuze daarin.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

hardware-lover schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 17:00:
[...]

Ik hoef de keuze al even niet meer te maken, ik gebruik dit al (CE dan als dual boot oplossing), sinds enige tijd.

Google gecertificeerde Android TV boxjes met soortgelijke specificaties en met DV licentie als in de SEI804 serie bijv.;

Hardware
SoC: Amlogic S905X4-k
CPU: Quad-core 2.0 GHz (ARM Cortex-A55)
GPU: ARM Mali-G31 MP2
RAM: 4GB
Storage: 32GB
Ethernet: 1Gbit
Bluetooth: 5.0
WiFi: 6.0

MVC 3D heeft CE niet, maar gezien hoelang het duurde voordat dit überhaupt eens fatsoenlijk werkte met de V 4k+, moet ik eerst nog maar eens zien (of ja, lezen), dat het nu wel vanaf het begin ook werkt.

Maar goed, er zullen beslist liefhebbers voor te vinden zijn en dat is verder ook prima, ieder zijn (vrije) keuze daarin.
Heb jij die Homatics box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

O.a., maar dit is geen compleet antwoord. Ik heb aardig wat boxjes, dongles en sticks.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

hardware-lover schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 17:22:
[...]

O.a., maar dit is geen compleet antwoord. Ik heb aardig wat boxjes, dongles en sticks.
Even een kleine kick.
Wat zou je dan aanraden als vervanger voor de Vero V?
Heb zelf in het verleden ook met CE en LE gewerkt en dat ging altijd wel redelijk, maar merkte ook dat het nogal afhing van de hardware die je er onder gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Tijntje schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:55:
[...]

Even een kleine kick.
Wat zou je dan aanraden als vervanger voor de Vero V?
Heb zelf in het verleden ook met CE en LE gewerkt en dat ging altijd wel redelijk, maar merkte ook dat het nogal afhing van de hardware die je er onder gebruikt.
Ben erg tevreden van mijn Zidoo Z9X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

daffie82 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:00:
[...]

Ben erg tevreden van mijn Zidoo Z9X.
Die zit in dezelfde prijs range als de Vero V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

hardware-lover schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 17:22:
[...]

Even een kickje nog eens :)
Ben aan het kijken naar die Homatics Box R 4K Plus, om daar CE op te draaien heb je een USB drive nodig volgens mij, zoals ik hier zie: https://discourse.coreele...uration-and-modding/28659

Begrijp ik het goed dat je er een simpele USB SSD drive aan kan hangen om dit te draaien?
Bijvoorbeeld: uitvoering: Intenso external SSD Premium Edition 128GB Grijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tijntje schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:00:
Even een kickje nog eens :)
Ben aan het kijken naar die Homatics Box R 4K Plus, om daar CE op te draaien heb je een USB drive nodig volgens mij, zoals ik hier zie: https://discourse.coreele...uration-and-modding/28659

Begrijp ik het goed dat je er een simpele USB SSD drive aan kan hangen om dit te draaien?
Bijvoorbeeld: uitvoering: Intenso external SSD Premium Edition 128GB Grijs
Hoe dat met die drive zal gaan kan ik niet zeggen, ik heb er een compacte SanDisk Ultra Fit 32GB stick inzitten, en die doet zijn werk uitstekend, al maanden en maanden. Maar los van wat te kiezen, een USB opslag, in welke vorm dan ook, is theoretisch voldoende.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
wie geen gezeik met douane wil, kan via deze duitse webshop bestellen, betaal je wel de hoofdprijs.

https://www.welectron.com/OSMC-Vero-V-Mediacenter-System_1

[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 07-11-2023 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Farabi schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:18:
wie geen gezeik met douane wil, kan via deze duitse webshop bestellen, betaal je wel de hoofdprijs.

https://www.welectron.com/OSMC-Vero-V-Mediacenter-System_1
Had ik inderdaad ook gezien, ondanks dat ik erg blij ben/was met mijn 2 x Vero 4K+ spelers kan ik het mezelf niet verantwoorden zoveel uit te geven aan de Vero V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Tijntje schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:45:
[...]

Had ik inderdaad ook gezien, ondanks dat ik erg blij ben/was met mijn 2 x Vero 4K+ spelers kan ik het mezelf niet verantwoorden zoveel uit te geven aan de Vero V.
Voor mij is de tijd van mediaplayers voorbij met plex. Ongelofelijk dat een gratis programma alles afspeelt incl dolby vision.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• samnazarko
Hallo allemaal,

Toen ik de Vero V lanceerde, was het eerste wat ik natuurlijk checkte het Tweakers-forum, omdat het altijd het werk van mijn team en Vero heeft ondersteund en aangemoedigd. Zelfs terwijl de verkoop aan Nederland sterk blijft, neem ik graag ieders feedback mee en maak ik dingen beter voor onze gebruikers. Ik waardeer altijd de eerlijke feedback en opmerkingen die hier worden geplaatst.

Ik betreur het dat ik niet eerder op zorgen hier heb gereageerd. Het was een extreem druk jaar en omdat alle berichten in het Nederlands zijn, is het voor mij moeilijker om dit forum bij te houden en volledig op de hoogte te blijven. Toen ik naar Tweakers ging om Profile 5 tonemapping-ondersteuning aan te kondigen, die we in april als stabiel hebben uitgebracht (https://osmc.tv/2024/04/o...-is-here-with-kodi-v20-5/), realiseerde ik me dat het niet genoeg zou zijn voor gebruikers die geen upgrade konden rechtvaardigen of Dolby Vision-uitvoer wilden. Ik ben er nu en ik weet dat een aantal van jullie teleurgesteld waren over het gebrek aan Dolby Vision-uitvoer.

Dus hebben we hard gewerkt aan verdere verbeteringen van Dolby Vision-ondersteuning.

Vandaag introduceren we tv-geleide Dolby Vision-ondersteuning. Zie: https://osmc.news/ZyXyQ

Met een beetje geluk kunnen we dit begin volgend jaar als stabiele update uitbrengen.

Dit is nog maar het begin van onze toewijding aan Dolby Vision-ondersteuning en we hebben in de toekomst nog veel meer aan te kondigen op dit gebied en op andere gebieden, zoals Widevine L1-ondersteuning.

Onze ondersteuning voor Vero 4K en Vero 4K + bleef standvastig en als je je Vero 4K in februari 2017 voor £ 89 hebt gekocht en je gebruikt hem nog steeds, denk ik dat je een zeer goede prijs-kwaliteitverhouding hebt (iets meer dan 3p per dag). Maar we moeten vooruit en de ondersteuning zal inderdaad binnenkort stoppen.

Met Vero V-hardware bieden we het exacte niveau van langdurige, snelle en exportondersteuning voor deze nieuwe en aanzienlijk verbeterde mediaspeler.

Ik hoop dat het goed met iedereen gaat en zoals altijd, als u vragen of problemen hebt, neem dan contact op via de OSMC-forums of mijn persoonlijke e-mailadres (sam@osmc.tv).

Doe het rustig aan en nogmaals bedankt voor uw steun

Sam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Speelt geen FEL.
Neen, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samnazarko
Minder dan een jaar geleden speelde het geen DV-content af.

Laten we op de hoogte blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:48

Damian

Insane Obtrusion

Ja ja schop.

Nu kan de Vero4K+ de prullenbak in want support is officieel gestopt en er is nooit DV support gekomen helaas :(

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Damian schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 15:41:
Ja ja schop.

Nu kan de Vero4K+ de prullenbak in want support is officieel gestopt en er is nooit DV support gekomen helaas :(
Ben ook enigszins teleurgesteld ondanks dat ik de twee Vero 4K+ die ik heb altijd fijn gebruikt heb. Ik vind de V nog steeds aan de dure kant wat ik niet helemaal kan rechtvaardigen om die aan te schaffen. Je kan een kortingscode aanvragen van 10 pond met je oude bestel codes van je oude Vero 4K+, maar dan vind ik ze nog duur.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bEJprTc.png
Dit is dan nog zonder invoerheffingen

Wat zijn andere oplossingen die net zo gebruiksvriendelijk zijn die ook DV afspelen met Kodi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Tijntje schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 16:00:
[...]

Ben ook enigszins teleurgesteld ondanks dat ik de twee Vero 4K+ die ik heb altijd fijn gebruikt heb. Ik vind de V nog steeds aan de dure kant wat ik niet helemaal kan rechtvaardigen om die aan te schaffen. Je kan een kortingscode aanvragen van 10 pond met je oude bestel codes van je oude Vero 4K+, maar dan vind ik ze nog duur.
[Afbeelding]
Dit is dan nog zonder invoerheffingen

Wat zijn andere oplossingen die net zo gebruiksvriendelijk zijn die ook DV afspelen met Kodi?
Ik ben voor een Apple TV 4K 3rd Gen gegaan. Voor de F1 TV app en met Plex die prima DoVi afspeelt. Nadeel van Plex is wel dat je altijd een server moet hebben draaien, dus niet vanaf externe harddisks e.d. al begrijp ik dat InFuse dat weer wel moet kunnen.

Goedkoper dan de Vero V en het blijft Apple dus prima hardware en software naar mijn mening.

[ Voor 8% gewijzigd door Damian op 19-03-2025 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-07 14:06
Damian schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 16:01:
[...]

Ik ben voor een Apple TV 4K 3rd Gen gegaan. Voor de F1 TV app en met Plex die prima DoVi afspeelt. Nadeel van Plex is wel dat je altijd een server moet hebben draaien, dus niet vanaf externe harddisks e.d.

Goedkoper dan de Vero V en het blijft Apple dus prima hardware en software naar mijn mening.
Grote manco met de AppleTV is dat het geen DD TrueHD en DTS MA bitstreamt. Daarmee valt de AppleTV voor mij af helaas. Ben daarom toch voor de VeroV gegaan en moet zeggen dat de support wel extreem lang is. Kan je over geen enkele andere mediaplayer zeggen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Koldur schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 16:05:
[...]

Grote manco met de AppleTV is dat het geen DD TrueHD en DTS MA bitstreamt. Daarmee valt de AppleTV voor mij af helaas. Ben daarom toch voor de VeroV gegaan en moet zeggen dat de support wel extreem lang is. Kan je over geen enkele andere mediaplayer zeggen.
F1 TV 4K gaat alleen weer niet werken op de Vero V, dus dat was een dealbreaker voor mij. En TrueHD en DTS MA maakt ie gewoon 7.1 van, dat is voor mij ook meer dan genoeg.

[ Voor 7% gewijzigd door Damian op 19-03-2025 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Damian schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 15:41:

hoezo? dat ding werkt nog harstikke netjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Damian schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 16:06:
[...]

F1 TV 4K gaat alleen weer niet werken op de Vero V, dus dat was een dealbreaker voor mij.
klopt, maar hier absoluut geen probleem, dat streamen kan native op mijn TV, via Chromecast en weet ik het.
Maar zo heeft iedereen zijn wensen/beperkingen. Zonder bitstreaming werkt Audyssey geluidscorrectie niet meer en dat is voor mij echt onmisbaar, helemaal met OCA zijn scripts.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Farabi schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 16:07:
[...]

hoezo? dat ding werkt toch nog harstikke netjes?
Het niet ondersteunen van Dolby Vision is voor mij kak gezien alle nieuwe "releases" 8) in 4K nu vaak ook Dolby Vision zijn.

Verder is het "netjes werken" ook discutabel, gezien ik het idee heb dat ie steeds trager aan het worden is en steeds vaker vastloopt met dat blauwe smiley dingetje.
Koldur schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 16:09:
[...]

klopt, maar hier absoluut geen probleem, dat streamen kan native op mijn TV, via Chromecast en weet ik het.
Maar zo heeft iedereen zijn wensen/beperkingen. Zonder bitstreaming werkt Audyssey geluidscorrectie niet meer en dat is voor mij echt onmisbaar, helemaal met OCA zijn scripts.
4K, dus F1 TV Premium is voor nu alleen supported op Apple TV 4K en Roku.

[ Voor 34% gewijzigd door Damian op 19-03-2025 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Damian schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 16:09:
[...]

Het niet ondersteunen van Dolby Vision is voor mij kak gezien alle nieuwe "releases" 8) in 4K nu vaak ook Dolby Vision zijn.

Verder is het "netjes werken" ook discutabel, gezien ik het idee heb dat ie steeds trager aan het worden is en steeds vaker vastloopt met dat blauwe smiley dingetje.
Nagenoeg al die releases hebben ook een normale HDR stream. Dan heb je nergens last van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Tijntje schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 16:00:

Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build)
Het Grote Android Mediaspelers Topic

Als je plug en play zoekt, dan vergeet mijn suggestie maar.

als je als tweaker wat moeite wil doen, dan zou ik mijn suggestie ter harte nemen.
Een betere speler voor lokale content is er niet. Speelt Dolby Vision af zoals het hoort. Dus met FEL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

daffie82 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 16:13:
[...]

Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build)
Het Grote Android Mediaspelers Topic

Als je plug en play zoekt, dan vergeet mijn suggestie maar.

als je als tweaker wat moeite wil doen, dan zou ik mijn suggestie ter harte nemen.
Een betere speler voor lokale content is er niet. Speelt Dolby Vision af zoals het hoort. Dus met FEL.
Is alleen niet heel veel goedkoper
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XL1jqah.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Tijntje schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 16:22:
[...]

Is alleen niet heel veel goedkoper
[Afbeelding]
is geen geld als je wist dat deze het beter doet dan de duurste 4K UHD-players en mediaplayers.

Een fatsoenlijke dolby vision ervaring is nog niet gedaan met alleen FEL. Maar er komen meer dingen bij kijken zoals cm4.0, L-trim etc. wat dit apparaat dus perfect doet.

Dit is de enige mediaplayer die je 100% dolby vision ervaring geeft.

[ Voor 40% gewijzigd door Farabi op 19-03-2025 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Kan je de Vero nog updaten?

Want ik kan sommige files niet meer afspelen (gok nieuwe codecs) maar de update functie krijgt een time out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
C_V_S schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:47:
Kan je de Vero nog updaten?

Want ik kan sommige files niet meer afspelen (gok nieuwe codecs) maar de update functie krijgt een time out.
October 2024 was de laatste update

Zie link https://discourse.osmc.tv...ero-4k-and-4k-osmc/108647

Je kunt wel de nieuwere vero v met korting krijgen. Mits uiteraard op de vero v wel jouw nieuwe media kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
Dankjewel!

De automatisch update doet het niet maar handmatig moet vast ook nog wel te doen zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
victor1701 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:02:
[...]

October 2024 was de laatste update

Zie link https://discourse.osmc.tv...ero-4k-and-4k-osmc/108647

Je kunt wel de nieuwere vero v met korting krijgen. Mits uiteraard op de vero v wel jouw nieuwe media kan afspelen.
Er is nog een final 205.03 update gedaan, zie https://discourse.osmc.tv...-safe-to-install/109215/2. Daarna is het echt klaar blijkbaar. Ben zelf ook maar overgestapt naar een Vero 5 want het is toch wel een prima spelertje zonder poespas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
Ik ben er ook zeer tevreden over hoor enkel gaat die nu bepaalde files niet meer afspelen en de auto update werkt niet (connection time out)

Is er ergens een manual hoe je hem handmatig update? Ik neem aan dat dat ook via een usb stick kan? Ben niet bepaald een Linux goeroe maar met een manual komen we er vast wel uit.

Als die dan nog niet alles afspeelt koop ik wel een nieuwe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• victor1701
ik mis een beetje de extra toevoeging om nu over te stappen naar de vero 5. Afgezien dolby vision ondersteuning en dat de vero 5 misschien iets sneller opstart als je het aan zet. Dolby vision kan ik toch niet gebruiken want mijn samsung tv ondersteunt het niet. En de vero 4k+ Kan naar mijn mening wel een jaartje of 2 zonder vernieuwende extra toevoegingen. ik gebruik de vero alleen maar voor plex. ondersteuning voor nieuwere codecs zijn momenteel voor mij ook niet van toepassing ik speel alleen Hevc af en dat gaat prima op de vero 4k+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• victor1701
C_V_S schreef op maandag 7 juli 2025 @ 09:24:
Ik ben er ook zeer tevreden over hoor enkel gaat die nu bepaalde files niet meer afspelen en de auto update werkt niet (connection time out)

Is er ergens een manual hoe je hem handmatig update? Ik neem aan dat dat ook via een usb stick kan? Ben niet bepaald een Linux goeroe maar met een manual komen we er vast wel uit.

Als die dan nog niet alles afspeelt koop ik wel een nieuwe.
ja ga naar instellingen dan naar mijn osmc ga naar het wolk symbool( update) je krijgt even een melding dat er geen ondersteuning meer is. klik op ok dan links ga naar hadmatige bediening en dan rechts selecteer scan voor update.

Er is inderdaad nog een update na de update van maart 2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
victor1701 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 09:34:
[...]

ja ga naar instellingen dan naar mijn osmc ga naar het wolk symbool( update) je krijgt even een melding dat er geen ondersteuning meer is. klik op ok dan links ga naar hadmatige bediening en dan rechts selecteer scan voor update.

Er is inderdaad nog een update na de update van maart 2025.
Dat scan voor update lukt bij manual maar dan zie ik rechts boven in iets over update met Debian en dan stopt die met een melding over connectiviteit.

Ik gok dat ik dan een USB stick er in moet stoppen met de laatste update en dan op manual klikken? :)

Ik vind hier wel het hele image in ieder geval:

https://ftp.fau.de/osmc/o...TGT_vero5_20250303.img.gz

Zie trouwens dat ik de november 2020 update heb :) Kan ik dan in één keer naar de laatste?

[ Voor 14% gewijzigd door C_V_S op 07-07-2025 12:32 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste