Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat is bluetooth? Ze hebben het bij de andere over RF, niet over bluetooth?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 22:00:
[...]

Dat is bluetooth? Ze hebben het bij de andere over RF, niet over bluetooth?
sorry, wat is het verschil? dus ik moet de afstandsbediening compleet bestellen voor de dongle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Farabi schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 22:02:
[...]
sorry, wat is het verschil? dus ik moet de afstandsbediening compleet bestellen voor de dongle?
Het is iig voor dit apparaat niet hetzelfde.

Ik zou eerst een mail sturen aangezien support, in andere reacties die ik gevonden heb, heeft aangegeven ook een USB ontvanger los op te willen sturen bij een defect daaraan. Niet geschoten.....?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 22:05:
[...]

Het is iig voor dit apparaat niet hetzelfde.

Ik zou eerst een mail sturen aangezien support, in andere reacties die ik gevonden heb, heeft aangegeven ook een USB ontvanger los op te willen sturen bij een defect daaraan. Niet geschoten.....?
had het al gedaan. was ondertussen gewoon aan het kijken op de website.

-Hoe kan ik video info openen tijdens het afspelen zoals bitrate enz?

-hoe zet ik dat rode lichtje uit, als het apparaat uit staat? Die is zeer fel in de avonden.

[ Voor 15% gewijzigd door Farabi op 09-07-2021 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Hoe kan ik de geluids instellingen het beste zetten in kodi als ik een ht 5.1 set heb via arc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Farabi schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 00:23:
Hoe kan ik de geluids instellingen het beste zetten in kodi als ik een ht 5.1 set heb via arc?
Dat ligt aan de codecs die je tv ondersteund, je HT set zal minimaal DD en DTS ondersteunen verwacht ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:36:
[...]

Dat ligt aan de codecs die je tv ondersteund, je HT set zal minimaal DD en DTS ondersteunen verwacht ik.
Yep, moet ik iets aanpassen in kodi? Ik weet nog vroeger dat ik geen 5.1 moest selecteren vroeger omdat het anders niet goed werkte. Moet ik de instelling nog steeds op 2.0 laten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Farabi schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:46:
[...]
Yep, moet ik iets aanpassen in kodi? Ik weet nog vroeger dat ik geen 5.1 moest selecteren vroeger omdat het anders niet goed werkte. Moet ik de instelling nog steeds op 2.0 laten?
Yes, en passthrough aanzetten. Dan alleen de indelingen selecteren die je TV door kan sturen, niet wat je HT ondersteund.

Edit: om helder te zijn, waarbij je HT deze natuurlijk ook moet kunnen laten horen anders heb je er nog niets aan. Mocht de TV DTS niet ondersteunen dan > Enable Dolby Digital (AC3) transcoding aanzetten en DTS niet aangevinkt.

[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 28-07-2021 10:08 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:00:
[...]

Yes, en passthrough aanzetten. Dan alleen de indelingen selecteren die je TV door kan sturen, niet wat je HT ondersteund.

Edit: om helder te zijn, waarbij je HT deze natuurlijk ook moet kunnen laten horen anders heb je er nog niets aan. Mocht de TV DTS niet ondersteunen dan > Enable Dolby Digital (AC3) transcoding aanzetten en DTS niet aangevinkt.
op welke versie draait kodi op de vero? waar kan ik dat precies zien? en houdt de 5 jaar update-garantie in dat alleen het systeem wordt onderhouden? blijft er wel kodi updates komen na 5 jaar?

ik heb de alleskunner oppo-clone voor dual-layer dolby vision films met menu's. dit is ook het enige apparaat die dit kan, maar deze vero draait ook verdomd lekker.

[ Voor 11% gewijzigd door Farabi op 28-07-2021 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Farabi schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:16:
op welke versie draait kodi op de vero? waar kan ik dat precies zien? en houdt de 5 jaar update-garantie in dat alleen het systeem wordt onderhouden? blijft er wel kodi updates komen na 5 jaar?

ik heb de alleskunner oppo-clone voor dual-layer dolby vision films met menu's. dit is ook het enige apparaat die dit kan, maar deze vero draait ook verdomd lekker.
Ik heb deze al een hele tijd niet meer in gebruik, ik gebruik op dit moment een Shield Pro, maar ik verwacht Kodi V19.0 of 19.1 gezien dit; https://discourse.osmc.tv...ilds-for-vero-4k-4k/89151

Voor het support gedeelte, dat wordt aanzien..

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 19:52:
[...]

Ik heb deze al een hele tijd niet meer in gebruik, ik gebruik op dit moment een Shield Pro, maar ik verwacht Kodi V19.0 of 19.1 gezien dit; https://discourse.osmc.tv...ilds-for-vero-4k-4k/89151

Voor het support gedeelte, dat wordt aanzien..
Merk je enig kwaliteits verschil op gebied van kodi? (Vero 4k+ vs shield)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Farabi schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 21:26:
[...]
Ik heb ze eigenlijk nooit naast elkaar gebruikt, maar met de beeldkwaliteit was niet veel mis volgens mij.

Ik was na ingebruikname niet zo tevreden over de stabiliteit en had andere apparaten die daarin beter waren. Ik heb later nog met een testversie, bedoeld voor MVC 3D, gedraaid maar ook daarmee ging het nog steeds niet naar mijn zin.

Nadat ik met Android TV kennis had gemaakt, en de mogelijkheden daarmee, heb ik uiteindelijk voor het summum op dat gebied gekozen, die Shield TV Pro dus. Daarmee is MVC 3D trouwens ook niet mogelijk maar dat wist ik vooraf ook al.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• victor1701
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-05 15:02
Farabi schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 21:26:
[...]

Ik heb enige tijd zowel de nvidia shield tv 2019 in huis gehad als de vero 4k+. En het viel bij mij erg op dat de vero 4k+ een beter beeldkwaliteit geeft dan de shield tv. Waar ik lange tijd tot ergenis om de x aantal seconden een rimpeling/jutter in het beeld kreeg op de shield tv. En zelfs bij het kijken van 4k in plex en kodi volledige haperingen en de shield tv volledig vast liep. Gaat op de vero 4k+ alles perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• victor1701
Farabi schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:16:
[...]

Ik heb mijn vero 4k+ pas sinds 19 april en er draait kodi 18.9 op. Deze versie is afgelopen november uitgekomen. Tevens zie ik een draadje over het testen van kodi 19 op dit kastje. Als ik de osmc forum pagina news lees waren er vorig jaar zeker 3 software updates zie link https://discourse.osmc.tv/c/news/7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

victor1701 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:16:
[...]
Ik heb enige tijd zowel de nvidia shield tv 2019 in huis gehad als de vero 4k+. En het viel bij mij erg op dat de vero 4k+ een beter beeldkwaliteit geeft dan de shield tv. Waar ik lange tijd tot ergenis om de x aantal seconden een rimpeling/jutter in het beeld kreeg op de shield tv. En zelfs bij het kijken van 4k in plex en kodi volledige haperingen en de shield tv volledig vast liep. Gaat op de vero 4k+ alles perfect.
Was dat de Pro of de Tube? Bij laatste is bekend dat deze problemen kan geven bij het afspelen van video. De Pro geeft een erg goede beeldkwaliteit, mede door gebruik van een goedwerkende AI upscaler.

Ik heb genoemde afspeelproblemen totaal niet, heb er nochtans 2 actief in huis, Plex wordt door mij niet gebruikt.

Edit: @victor1701, dat dacht ik, het is algemeen bekend dat er iets niet lekker werkt bij dat apparaat, zelf heb ik deze echter nooit uitgetest. Ik zie nu wat je eigenlijk bedoeld met "beeldkwaliteit", je hebt het eigenlijk over de kwaliteit van afspelen die niet in orde is, met de beeldkwaliteit zelf lijkt niets mis te zijn, ook gezien je opmerking;

"Later toen ik 4k content ging kijken viel het mij door het mooie scherpe beeld nog iets meer op."

Dat maakt het voor mij meer logischer, je hebt problemen met de kwaliteit van afspelen, niet met de beeldkwaliteit zelf. Ik zou het iets anders omschreven hebben.

Als voorbeeld; een TV kan een gestoken scherp en prachtig plaatje laten zien (prima beeldkwaliteit), enkel het afspelen gaat met horten en stoten (beroerde kwaliteit van weergeven).

[ Voor 32% gewijzigd door hardware-lover op 29-07-2021 12:57 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
hardware-lover schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:22:
[...]

Was dat de Pro of de Tube? Bij laatste is bekend dat deze problemen kan geven bij het afspelen van video. De Pro geeft een erg goede beeldkwaliteit, mede door gebruik van een goedwerkende AI upscaler.

Ik heb genoemde afspeelproblemen totaal niet, heb er nochtans 2 actief in huis, Plex wordt door mij niet gebruikt.
Het was inderdaad de tube versie. Deze heb ik een jaar in huis gehad. En van alles op uitgeprobeerd om het probleem op te lossen. Maar ik heb nu de vero 4k+ en die werkt uitstekend. Voor youtube, netflix en prime video gebruik ik mijn vorig jaar aangeschafte samsung qled televisie. Ik heb over de shield tv tube een uitgebreide review geschreven zie productreview: Nvidia Shield TV (2019) 8GB review door victor1701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik heb een internetsnelheid van 50 Mbit/s. houdt dit in dat ik films maximaal met een bitrate van 50mpbs kan bekijken? ik merk dat fullhd bestanden heel vlotjes gaan, maar 4K bestanden met een hoge bitrate hapert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Farabi schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 01:11:
ik heb een internetsnelheid van 50 Mbit/s. houdt dit in dat ik films maximaal met een bitrate van 50mpbs kan bekijken? ik merk dat fullhd bestanden heel vlotjes gaan, maar 4K bestanden met een hoge bitrate hapert.
Als je alles via internet zou streamen wel. Ik ken echter geen (legale) dienst die 4k streams aanlevert met dat soort hoge bitrates.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De Holy grail van updates is nu beschikbaar;

It's impossible to cover everything. This is our largest update ever in the seven years that the OSMC project has existed, and we've got a lot to cover, so let's dive in.

https://osmc.tv/2021/08/o...te-is-here-with-kodi-v19/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
hardware-lover schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:38:
De Holy grail van updates is nu beschikbaar;

It's impossible to cover everything. This is our largest update ever in the seven years that the OSMC project has existed, and we've got a lot to cover, so let's dive in.

https://osmc.tv/2021/08/o...te-is-here-with-kodi-v19/
Ik zou eerst op het internet uitzoeken of je favoriete plugins al bijgewerkt zijn en functioneren onder kodi 19.1. Want mijn plex for kodi plugin werkt na de update niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

victor1701 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 14:55:
[...]
Ik zou eerst op het internet uitzoeken of je favoriete plugins al bijgewerkt zijn en functioneren onder kodi 19.1. Want mijn plex for kodi plugin werkt na de update niet meer.
Ik gebruik 19.1 al een tijdje op andere boxjes, ik mis niets aan plugin's. Plex gebruik ik niet, dus dat is voor mij sowieso geen probleem.

Edit: heb je wel de juiste versie geprobeerd, de Plex plugin is compatibel met V19.x?

https://kodi.wiki/view/Add-on:Plex

Let wel, een serie plugins geven een foutmelding na de update naar V19, maar deze zijn later mogelijk wel weer als V19 versie beschikbaar indien de update Kodi eenmaal is afgerond. Kan even wat tijd kosten maar ze komen.

[ Voor 27% gewijzigd door hardware-lover op 08-08-2021 15:58 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geinstalleerd.

Gebruik zelf 0 skins / add-ons anders dan de standaard OSMC en de opensubtitles plugin. Krijg namelijk al 2 jaar de "xbmc database" niet werkend op mijn NAS en daardoor mis ik de status van episodes etc op alle 3 de Vero's.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy55
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-05 16:03
Voor de mensen die de box recentelijk hebben gekocht, moest je import kosten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
weten jullie of deze kodi 19.1 dolby vision mkv bestanden afspeelt op de vero? met de mp4 versie krijg ik iig onjuiste kleuren. voorheen liet hij het helemaal niet afspelen.

[ Voor 43% gewijzigd door Farabi op 09-08-2021 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Farabi schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 00:55:
weten jullie of deze kodi 19.1 dolby vision mkv bestanden afspeelt op de vero? met de mp4 versie krijg ik iig onjuiste kleuren. voorheen liet hij het helemaal niet afspelen.
Welke codecs? Want MKV of MP4 is enkel de container en doet weinig/niets met de inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-06 22:05
Farabi schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 00:55:
Probeer eens hardware acceleration uit te zetten bij bestanden die niet afspelen / onjuiste kleuren. Als de bitrate niet te hoog is kunnen ze vaak wel softwarematig afgespeeld worden met juiste kleuren enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Tijntje

Hello?!

Davy55 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 23:44:
Voor de mensen die de box recentelijk hebben gekocht, moest je import kosten betalen?
Ja ik moest invoer rechten betalen totaal €6,43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-BBXxyurR_BMAniUBJdasWcch3s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7RaRWZtT4GEB5mVX2VEY1eaj.png?f=user_large

[ Voor 30% gewijzigd door Tijntje op 09-08-2021 11:51 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-06 22:02

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Tijntje schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 07:50:
[...]
Ik neem aan dat het bedrag van de settopbox niet echt 12€ was, dus in feite had er meer betaald moeten worden...
Misschien een goed idee om de internationale Track & trace code even weg te poetsen in verband met privacy.

[ Voor 22% gewijzigd door rockhopper op 09-08-2021 14:52 . Reden: afbeelding op verzoek verwijderd ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik zit al 3,5 week op mijn afstandsbediening te wachten. het zit nog steeds vast bij de douane. gaat lekker met uk zendingen. heb overigens €5,22 betaald voor douanekosten.

[ Voor 16% gewijzigd door Farabi op 09-08-2021 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Nu online

Tijntje

Hello?!

rockhopper schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 11:11:
[...]

Ik neem aan dat het bedrag van de settopbox niet echt 12€ was, dus in feite had er meer betaald moeten worden...
Misschien een goed idee om de internationale Track & trace code even weg te poetsen in verband met privacy.
Ik ga binnen 1 maand verhuizen :) maar zal het wel even doen.
@rockhopper blijkbaar is de afbeelding in jouw quote nog wel beschikbaar ondanks dat ik hem verwijderd heb uit mijn fotoalbum.
Kun jij die verwijderen uit de quote?

[ Voor 17% gewijzigd door Tijntje op 09-08-2021 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy55
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-05 16:03
Tijntje schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 07:50:
[...]

Thanks! dan weet ik ongeveer waar ik rekening mee moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik heb een gek probleem met arc sinds ik deze vero 4k+ heb. de vero zit op een hdmi switcher aangesloten bij mij.

als ik mijn tv start, heb ik geen geluid via arc. omdat de vero standy by is uitgeschakeld. als ik de stekker eruit trek en de tv weer opstart, dan weer wel. dus de vero moet bij mijn geen elektriciteit krijgen, om geluid via arc te krijgen in het begin?

iemand di eerder meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ik he heb nu mijn nieuwe vero remote binnen. Deze had ik eerst niet. Maar ik krijg vero niet wakker van stand-by met deze afstandsbediening? Hoe doen jullie dit? Ik heb de remote van mijn lg tv uitgezet via kodi/cec. Maar het lukt nog steeds niet?

ah, ik lees nu dat het de bedoeling is dat ie altijd aanblijft?

[ Voor 11% gewijzigd door Farabi op 11-08-2021 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Bij mij zit het aangesloten op een aan/uit stekkerdoos (met bliksembeveiliging) dus als ik niet kijk gaat de hele handel uit bij mij. Maar inderdaad, als ik iets kijk (ook niet via de vero) staat het altijd aan.

Qua geluid kan ik je niet verder helpen. Ik laat alles via een reciever lopen en dat werkt prima bij mij op die manier.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik gebruik al tijden mijn Vero 4K+ voor het afspreken van 4K DHR content, werkt allemaal als een zonnetje. Mijn TV is een LG C9 en ik gebruikt CEC (Simplink bij LG) zodat ik de LG Magic Remote kan gebruiken. Nu heb ik alleen dat mijn C9 -op het moment dat ik de TV inschakel- vaak eerst een aantal keer terugschakelt naar de Vero.

CEC uitschakelen is voor mijn geen optie, want ik wil de LG Magic Remote blijven gebruiken. Online zie ik dat mensen het over een andere optie hebben. Iets in de trend van "auto-switch to Kodi on power on" o.i.d., maar dat kan ik niet vinden in de settings.

Iemand die een oplossing voor mijn probleem heeft?

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Farabi schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:18:
Ik he heb nu mijn nieuwe vero remote binnen. Deze had ik eerst niet. Maar ik krijg vero niet wakker van stand-by met deze afstandsbediening? Hoe doen jullie dit? Ik heb de remote van mijn lg tv uitgezet via kodi/cec. Maar het lukt nog steeds niet?

ah, ik lees nu dat het de bedoeling is dat ie altijd aanblijft?
De vero inschakelen via CEC kan na mijn weten niet, uitschakelen wel...

al kan ik me herinneren dat er op de osmc forum verzoeken waren om via CEC de vero (of enkel KODI) uit en in te kunnen schakelen met CEC (kan de betreffende topic zo even niet terug vinden...)
edit:
Volgens mij was dit het betreffende topic waar er over gesproken werd:
https://discourse.osmc.tv...-but-how-to-turn-on/36403
Seroczynski schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:24:
[...]
CEC uitschakelen is voor mijn geen optie, want ik wil de LG Magic Remote blijven gebruiken. Online zie ik dat mensen het over een andere optie hebben. Iets in de trend van "auto-switch to Kodi on power on" o.i.d., maar dat kan ik niet vinden in de settings.

Iemand die een oplossing voor mijn probleem heeft?
CEC instellingen van de vero zijn te vinden bij:
instellingen > systeem > invoer > randapparatuur > CEC Adapter

[ Voor 44% gewijzigd door geenwindows op 11-08-2021 16:36 ]

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik gebruik mijn lg remote. ik wil via deze remote mijn externe hdd veilig uitwerpen. waar kan ik het beste kijken op mijn afstandbediening om dit te doen? dat zijn de '3-streeptjes' op de originele vero remote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Er is een nieuwe update. Waar kan ik de patchnotes vinden?

[ Voor 72% gewijzigd door Farabi op 19-08-2021 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-06 20:34
Farabi schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 17:40:
Er is een nieuwe update. Waar kan ik de patchnotes vinden?
Late reactie, maar.. updates worden hier altijd beschreven: https://osmc.tv/blog/

• Farabi
  • Niet online
b.o.n.s schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 07:56:
[...]

Late reactie, maar.. updates worden hier altijd beschreven: https://osmc.tv/blog/
er was na de V19 een kleine update uitgekomen. maar daar over kan ik niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik heb sindskort een 1gbit glasvezel verbinding. als ik videobestanden wil streamen via google drive, dan blijven de videobestanden bufferen/haperen. dit gebeurt zowel op 4K en lager. ik heb de vero 4k+ met een ethernet kabel verbonden. ik heb verder nergens last van met de rest van de apparaturen in huis. waaraan zou dit kunnen liggen? het kastje is up-to-date.

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 21-11-2021 23:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Farabi schreef op zondag 21 november 2021 @ 23:21:
ik heb sindskort een 1gbit glasvezel verbinding. als ik videobestanden wil streamen via google drive, dan blijven de videobestanden bufferen/haperen. dit gebeurt zowel op 4K en lager. ik heb de vero 4k+ met een ethernet kabel verbonden. ik heb verder nergens last van met de rest van de apparaturen in huis. waaraan zou dit kunnen liggen? het kastje is up-to-date.
Wat hier als reactie eerder al eens geplaatst; nero355 in "Grote Kodi topic - deel XVI"

Die dienst is niet geschikt als streaming service voor hogere bitrates.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:51:
[...]

Wat hier als reactie eerder al eens geplaatst; nero355 in "Grote Kodi topic - deel XVI"

Die dienst is niet geschikt als streaming service voor hogere bitrates.
Huh, ik lees dat het bij andere mensen gewoon goed werkt met dit soort bestanden? Waarom zit hier dan een 1gbit poort op? Was dat niet 1 van de redenen van de + versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Farabi schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:56:
[...]
Huh, ik lees dat het bij andere mensen gewoon goed werkt met dit soort bestanden? Waarom zit hier dan een 1gbit poort op? Was dat niet 1 van de redenen van de + versie?
Het probleem ziet niet in de Vero, dat was je nu nog niet duidelijk?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:58:
[...]

Het probleem ziet niet in de Vero, dat was je nog niet duidelijk?
Klopt, maar dat ding komt wel met kodi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Farabi schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:59:
[...]
Het probleem zit ook niet in Kodi (het kwartje wil maar niet vallen?), Google Drive is niet geschikt als media streaming bron voor hogere bitrates. Hang een lokale opslag aan je Vero en je hebt het probleem niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Farabi schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:59:
[...]

Wat heeft Kodi in hemelsnaam te maken met het feit dat Google Drive helemaal geen "streaming dienst" is?

That said, moet je dan niet Google & Kodi gaan mailen met je vraag; Vero maakt alleen een custom stukje hardware en de OSMC-schil; ze forken Kodi niet eens dus als je ergens de schuld wil neerleggen, dan moet je niet bij Vero zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Aha, het ligt aan de app dus. Dacht een kodi issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Farabi schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:05:
Aha, het ligt aan de app dus. Dacht een kodi issue.
Welke app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Google drive. Eigenlijk google.

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 22-11-2021 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:42
Farabi schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:25:
[...]
Google drive. Eigenlijk google.
Je ISP-aansluiting, thuisnetwerk en de Vero kunnen nog zo snel zijn, als de bestanden op Google's cloud niet snel genoeg over internet bij jou kunnen komen dan houdt het op. Dat anderen op bv. andere locaties t.o.v. Google's datacenter met bv. andere bestandstypes/groottes/.... wel goede resultaten hebben is n=1 bewijs. Zet hetzelfde bestand eens ergens lokaal op je eigen netwerk (NAS, laptop, ...) en speel die vanaf je Vero af, als het dan wel goed werkt ligt het dus aan je keuze voor Google als opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Heb even rondgekeken; Google ondersteunt alleen HTML5-players op hun eigen drive.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

https://osmc.tv/2021/11/o...e-is-here-with-kodi-19-3/
This update also features Kodi v19.3 which has a number of bug fixes. One of the more significant changes in Kodi v19.3 includes a fix which improves the playback of videos which have high-bitrate TrueHD tracks. This would previously result in drop-outs when playing back some titles with HD audio passthrough enabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryvdFust
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-02 17:51
Mijn Vero4k+ ook eindelijk geleverd gekregen (lees : na 10 dagen)
De douanekosten had ik even niet verwacht, maar ja.

Ik heb dit toestelletje gekocht als upgrade voor een RaspberryPi en ik moet zeggen, het is het waard. Ik heb in het begin wel wat problemen gehad ivm een groen/magenta-achtig beeld dat af en toe de kop op stak. De oorzaak was waarschijnlijk mijn oude tv-toestel. Enfin, dank zij de bereidwilligheid van de mensen op het forum van OSMC, heb ik dit kunnen oplossen. Het viel me trouwens direct op dat die mensen daar echt blijven zoeken tot dat het probleem is opgelost. Men had evengoed kunnen zeggen : "ja sorry, uw tv is te oud"

edit: vergeet deze posting maar...zie hieronder ;)

[ Voor 5% gewijzigd door HarryvdFust op 30-11-2021 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@HarryvdFust Wat was je kwijt aan douanekosten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje
  • Nu online

Tijntje

Hello?!

HarryvdFust schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:11:
Mijn Vero4k+ ook eindelijk geleverd gekregen (lees : na 10 dagen)
De douanekosten had ik even niet verwacht, maar ja.

Ik heb dit toestelletje gekocht als upgrade voor een RaspberryPi en ik moet zeggen, het is het waard. Ik heb in het begin wel wat problemen gehad ivm een groen/magenta-achtig beeld dat af en toe de kop op stak. De oorzaak was waarschijnlijk mijn oude tv-toestel. Enfin, dank zij de bereidwilligheid van de mensen op het forum van OSMC, heb ik dit kunnen oplossen. Het viel me trouwens direct op dat die mensen daar echt blijven zoeken tot dat het probleem is opgelost. Men had evengoed kunnen zeggen : "ja sorry, uw tv is te oud"
Dat groen/magmenta kan ook te maken hebben als de bron enkel Dolby Vision heeft als video, dat ondersteunt de Vero namelijk niet.
https://discourse.osmc.tv...-on-4k-mp4-playback/90344

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryvdFust
Totaal van 20,37 euro, waarvan 5,67 € BTW 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HarryvdFust
Tijntje schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:27:
[...]

Dat groen/magmenta kan ook te maken hebben als de bron enkel Dolby Vision heeft als video, dat ondersteunt de Vero namelijk niet.
https://discourse.osmc.tv...-on-4k-mp4-playback/90344
Het was meer zoals dit : Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/VJF2Gd8s/vero.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

HarryvdFust schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:18:
[...]
Ugh voor dat geld kan je het bijna beter zelf ophalen met de veerboot... Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Nu online

Tijntje

Hello?!

HarryvdFust schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:18:
[...]

Vreemd ik was een stuk minder kwijt Tijntje in "[Mediaplayer] Vero 4K+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Nu online

Tijntje

Hello?!

Dat is inderdaad wat anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryvdFust
Heb hem nu een paar dagen in mijn bezig en ik moet zeggen, het toestel valt me eigenlijk dik tegen. In vergelijking met mijn RapsberryPi3 speelt hij inderdaad sommige 'zwaardere' films beter af, maar daar blijft het bij.

Na het klooien met de instellingen blijven de groenachtige beelden opduiken, bij series of films van een mindere kwaliteit lopen de ondertitels en het geluid niet synchroon. (ik weet dit ik dit wel kan aanpassen, maar ik ben niet van zin dit elke keer te doen als ik naar iets wil kijken) Of komen er helemaal géén ondertitels. Dus momenteel hangt mijn oude HP laptop aan de tv en die streamt alles perfect met VLC. Geen enkel probleem mee.

Denk dat deze in de kast gaat belanden.

[ Voor 9% gewijzigd door HarryvdFust op 30-11-2021 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HarryvdFust schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:22:
Heb hem nu een paar dagen in mijn bezig en ik moet zeggen, het toestel valt me eigenlijk dik tegen. In vergelijking met mijn RapsberryPi3 speelt hij inderdaad sommige 'zwaardere' films beter af, maar daar blijft het bij.

Na het klooien met de instellingen blijven de groenachtige beelden opduiken, bij series of films van een mindere kwaliteit lopen de ondertitels en het geluid niet synchroon. (ik weet dit ik dit wel kan aanpassen, maar ik ben niet van zin dit elke keer te doen als ik naar iets wil kijken) Of komen er helemaal géén ondertitels. Dus momenteel hangt mijn oude HP laptop aan de tv en die streamt alles perfect met VLC. Geen enkel probleem mee.

Denk dat deze in de kast gaat belanden.
Aan wat voor TV heb je deze aangesloten?

Ter algemene info, je was eerder al wat bekend met Kodi en de (noodzakelijke) instellingen die soms moeten worden doorgevoerd?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryvdFust
hardware-lover schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:55:
[...]

Aan wat voor TV heb je deze aangesloten?

Ter algemene info, je was eerder al wat bekend met Kodi en de (noodzakelijke) instellingen die soms moeten worden doorgevoerd?
Het is een oudere Sony KDL-32EX600. Een jaar of 10 denk ik. Maar ik heb hier nooit echt problemen mee ondervonden. Niet met het streamen van de laptop, PC, rasp3, dus ik dacht de Vero4k+ is mooi meegenomen.

Ik had in het verleden al Kodi draaien. Ik moest eigenlijk zelden iets aanpassen qua instellingen. Ja soms de ondertitels wat aanpassen, maar daar bleef het bij.

Bij de Vero4k+ heb ik al zoveel instellingen veranderd en terug naar fabrieksinstelling gezet, dat ik er bijna zeker van ben dat het toestel niet doet wat 'ik' wil , lol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HarryvdFust schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:25:
[...]
Het is een oudere Sony KDL-32EX600. Een jaar of 10 denk ik. Maar ik heb hier nooit echt problemen mee ondervonden. Niet met het streamen van de laptop, PC, rasp3, dus ik dacht de Vero4k+ is mooi meegenomen.

Ik had in het verleden al Kodi draaien. Ik moest eigenlijk zelden iets aanpassen qua instellingen. Ja soms de ondertitels wat aanpassen, maar daar bleef het bij.

Bij de Vero4k+ heb ik al zoveel instellingen veranderd en terug naar fabrieksinstelling gezet, dat ik er bijna zeker van ben dat het toestel niet doet wat 'ik' wil , lol.
Die Vero 4k+ heeft echt (ruim) voldoende in zijn mars voor redelijk probleemloos media afspelen, dat heb ik getest op een 4k TV maar ook op een (3D) 1080p monitor. Indien je TV in de toekomst in gebruik blijft dan ben je misschien wel wat teveel doorgeschoten met de Vero en had je ook kunnen volstaan met een "mindere" (lees voordeligere) mediaspeler.

Wat was eigenlijk de reden voor jou om specifiek deze Vero aan te kopen gezien je al wat achter de hand had?

Edit: m.b.t. je TV en het 1080p issue wat er blijkbaar is (was?)?
productreview: Sony Bravia KDL-32EX600 Zwart review door De Fluppe

"In het begin sloot ik mijn PC aan via HDMI, echter wijzigde het beeld dan soms naar een roze-groene setup, om dan soms vanzelf weer normaal worden. Na een lange tijd zoeken toch de handleiding nog eens genomen, daaruit bleek dat de TV geen PC-signalen over HDMI zou ondersteunen in 1080p."

[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 30-11-2021 14:24 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryvdFust
hardware-lover schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:17:
[...]
Wat was eigenlijk de reden voor jou om specifiek deze Vero aan te kopen gezien je al wat achter de hand had?
Jaren geleden, toen ik nog niets over een RaspberryPi e.d. kende, toen had ik gewoon mijn laptop aangesloten via HDMI naar deze tv. Alles werd via wifi gestreamd van de gewone pc naar de laptop, die het dan op zijn beurt doorstuurde naar het beeld van de TV. Nooit problemen mee gehad. Simpel met VLC atijd perfect beeld en ondertitels. Daarna ben ik overgestapt op linux en draaide ik via een andere laptop Kodi onder Manjaro. Op een paar overscan probleempjes na, liep alles vlekkeloos. De setup van pc's was nog steeds hetzelfde.

Toen ik het beu was om de laptop steeds op het tv-meubel te zien staan ben ik aan het lezen geslagen en vond ik de RaspberryPi. Na deze jaren gebruikt te hebben met OSMC, zonder al te veel problemen, waren er meer en meer films die we niet konden bekijken. Te zwaar voor het toestel.

Daarom ging ik op zoek naar een redelijk soortgelijk toestel, maar wel met genoeg capaciteit, geode wifiverbinding etc.

Er zullen beslist andere toestellen zijn, maar ja.
Edit: m.b.t. je TV en het 1080p issue wat er blijkbaar is (was?)?
Ik heb eerlijk gezegd nooit van zulke problemen gehad. Niet met de laptop, niet met de raspberry. Dus ja. Enkel nu met de Vero4k+ dus. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HarryvdFust schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:10:
[...]
[knip]

Toen ik het beu was om de laptop steeds op het tv-meubel te zien staan ben ik aan het lezen geslagen en vond ik de RaspberryPi. Na deze jaren gebruikt te hebben met OSMC, zonder al te veel problemen, waren er meer en meer films die we niet konden bekijken. Te zwaar voor het toestel.

[knip]
Zie je het vetgedrukte gedeelte in je reactie? Ik ben benieuwd wat er veranderd is dat het media steeds zwaarder werd voor je speler. Ben jij ander materiaal aan het verzamelen gegaan dan eerder? Het is niet zo dat full HD H264 media werkelijk veranderd is over de jaren heen, wel is er meer aan andere coderingen en resoluties bijgekomen, maar ik ga er maar vanuit dat je geen 4k/HDR hoge bitrate binnen gaat halen indien je TV toch niet instaat is om dat weer te geven. Maar wat in (4k) HEVC beschikbaar is komt men over het algemeen toch ook in 1080p H264 tegen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

HarryvdFust schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:10:
[...]
...met OSMC, zonder al te veel problemen, waren er meer en meer films die we niet konden bekijken. Te zwaar voor het toestel.
...
Enkel nu met de Vero4k+ dus. 8)7
Grappig; beiden draaien op OSMC dus zoals @hardware-lover aangeeft, mogelijk zit het euvel dus niet in de mediaspelers maar elders. Bijvoorbeeld (maar niet exclusief) in je WiFi. Of in je codecs van je materiaal. Of anderszins iets waar je mogeljik voor in het verkeerde topic zit.

Andersom, en ik zal vast niet representatief zijn; zelfs mijn Vero 4K (dus niet de PLUS-versie) speelt even goed af als mijn 4K+ en als mijn Series X en als mijn Nvidia Shield. Wel allemaal wired aangesloten maar 2160p60 H265 met tot wel 60Mbps bitrate: 0 issues, 0 drops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryvdFust
Ja toegegeven, ik ben niet zo'n technisch aangelegd wat mediaspelers betreft. Misschien zit ik idd ergens fout in mijn denkwijze.

De films e.d. daar zorgt mijn vrouw voor. Denk dat zij daar meer verstand van heeft als ik.
Qua wifi bereik loopt het allemaal vlotjes, dus daar zal het niet aan liggen.

Misschien ligt het aan de codecs die gebruikt worden.
Ik zal een voorbeeld geven, misschien zien jullie het verschil of het waarom dit zeker wel of niet lukt.

Deze werkt perfect.. Mijn RaspberryPi kon hem niet deftig afspelen. Denk dat de reden 1080HD was.

https://pastebin.com/ah9c1McJ

Deze is een iets oudere. Maar het geluid loopt niet gelijk met de spraak en de bewegingen. Kan je natuurlijk aanpassen als het echt moet, maar dan nog. Als ik bij deze ondertitels wil toevoegen lukt dit ook niet. Speelt niet af of blijft gewoon op dezelfde zin hangen als ik verder spoel.

https://pastebin.com/61wFzjmR

Misschien is het iets simpel. Ik ken er niet genoeg van blijkbaar om het op te lossen. En dan zwijg ik nog over de groenachtige beelden die soms opspringen. Meestal gaan ze weg (denk dat het iets met de refresh te maken heeft dan), maar soms blijven ze minuten staan.

Ik heb al een paar mogelijke oplossingen geprobeerd vanuit het OSMC forum, maar tevergeefs.

EDIT : ik heb gewoon de boel terug volledig geïnstalleerd. Daarna de instellingen van de hardware acceleratie eens aangepast naar HD en hoger. Nu werkte het perfect (tot hier toe) Ik wacht natuurlijk nog even af voor ik victorie kraai. Bij de oudere SD rips zou dit inderdaad het probleem kunnen geweest zijn.)

[ Voor 11% gewijzigd door HarryvdFust op 30-11-2021 22:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@HarryvdFust, v.w.b. de eerste die je deelde; HEVC << daar hebben we het over gehad. Je mag je vrouw zeggen dat ze beter voor H264 materiaal (had kunnen), kan gaan.

HEVC > is voor de Vero echter geen enkel probleem. En dat zou voor vrijwel al het media wel kunnen gelden, de bottleneck gaat waarschijnlijk eerder je TV/HDMI poort zijn. En let op de audio instellingen, als deze niet goed zijn ingesteld dan gaat dat vaak ook ten koste van de videoweergave.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:04

timovd

Voorsprong door techniek

Zowel gekochte H264 als H265 4k met Atmos worden prima afgespeeld met de Vero 4k+.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryvdFust
hardware-lover schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:00:
Je mag je vrouw zeggen dat ze beter voor H264 materiaal (had kunnen), kan gaan.
Ik zal het doorgeven. Er zijn inderdaad heel wat instellingen die je zou kunnen veranderen. Jammer dat het niet altijd 'out of the box' werkt, maar ergens is dit ook logisch met al die soorten codecs e.d. Soit, ik ga nu duimen dat alles werkt :*), dat ik niet te veel meer moet prutsen EN dat mijn vrouw het juiste materiaal download. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-06 15:12
Geeft de Vero 4K het HDR signaal onveranderd door aan de TV (OLED LG C8)? Ik heb het gevoel dat mijn black levels niet meer goed zijn na de november update. De schaduwen zien er donkerder uit. We hadden al een hele tijd niet meer ge-update.

Kan dat überhaupt?

En zo ja, hoe zou ik daar nog wat aan kunnen doen? Zoveel settings kan ik niet vinden (in advanced menu).

Specs van pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demon326
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:19
honey schreef op zondag 5 december 2021 @ 14:54:
Geeft de Vero 4K het HDR signaal onveranderd door aan de TV (OLED LG C8)? Ik heb het gevoel dat mijn black levels niet meer goed zijn na de november update. De schaduwen zien er donkerder uit. We hadden al een hele tijd niet meer ge-update.

Kan dat überhaupt?

En zo ja, hoe zou ik daar nog wat aan kunnen doen? Zoveel settings kan ik niet vinden (in advanced menu).
Normaal zou je nu het beeld moeten zien zoals dat bedoeld is.. alle HDR metadata wordt nu gewoon doorgegeven.

Zie dit topic:
https://discourse.osmc.tv...s-november-update/91750/9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Kan dat überhaupt?

Heb je niet een setting op de tv / reciever op die hdmi poort gewijzigd? Dat zou namelijk ook een verandering kunnen weergeven en dan ligt het niet aan de vero. (niet dat dát het hoeft te zijn, maar het is een mogelijkheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• honey
rockhopper schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 00:48:
[...]

Heb je niet een setting op de tv / reciever op die hdmi poort gewijzigd? Dat zou namelijk ook een verandering kunnen weergeven en dan ligt het niet aan de vero. (niet dat dát het hoeft te zijn, maar het is een mogelijkheid)
Ik heb begrepen dat de Vero eigenlijk heel weinig, of eigenlijk niet het beeld veranderd. Als dat zo is, dan moet het dus aan iets anders liggen. We zien wel dat het beeld anders is. Het is minder briljant. De highlights zien er wel allemaal prima uit.

Het zou ook kunnen liggen aan ons beeldmateriaal. Films hebben zo hun eigen color grading en het is allemaal erg subjectief. We zullen nog wat beeldmateriaal van andere bronnen testen.

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
hoe kan ik via mijn pc streamen naar vero? ik ben een noob op dit gebied. welke stappenplan kan ik het beste volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Farabi schreef op woensdag 8 december 2021 @ 00:14:
hoe kan ik via mijn pc streamen naar vero? ik ben een noob op dit gebied. welke stappenplan kan ik het beste volgen?
Geen idee wat je wil bereiken maar aangezien je "noob" bent, advies om hier een apart topic over te starten.

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-06 09:28

Vuurvoske

Nunquam cede!

Kan dat überhaupt?

Hey,

Ik ben blij dat je dit gepost heb. Ik heb een LG OLED C9 2019/2020 en voorheen had ik de brightness op 53% staan. Sinds de laatste update valt het mij en mijn vriendin op dat de films veel te donker ogen. Wij vroegen ons dus ook al af of het door de update kwam. Ik heb nu de brightness en contrast op 53% gezet. Dat oogt natuurlijker.

Mocht je willen weten hoe dit in te stellen. Het makkelijkste is om een film te starten en dan op het icoontje met 3 puntjes en 3 streepjes te drukken. Je krijgt dan een menu waarin je allerlei waardes kunt aanpassen. Hiermee kun je ook het makkelijkste spelen met de instellingen. Ik zal nog even kijken in welk menu je deze aanpassingen globaal kunt doen vanuit het hoofdmenu.

Beroeps brabander | Battle.net: Reshnar#2661

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Vuurvoske schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:46:
[...]

Hey,

Ik ben blij dat je dit gepost heb. Ik heb een LG OLED C9 2019/2020 en voorheen had ik de brightness op 53% staan. Sinds de laatste update valt het mij en mijn vriendin op dat de films veel te donker ogen. Wij vroegen ons dus ook al af of het door de update kwam. Ik heb nu de brightness en contrast op 53% gezet. Dat oogt natuurlijker.

Mocht je willen weten hoe dit in te stellen. Het makkelijkste is om een film te starten en dan op het icoontje met 3 puntjes en 3 streepjes te drukken. Je krijgt dan een menu waarin je allerlei waardes kunt aanpassen. Hiermee kun je ook het makkelijkste spelen met de instellingen. Ik zal nog even kijken in welk menu je deze aanpassingen globaal kunt doen vanuit het hoofdmenu.
Toch vind ik dit een beetje gevaarlijk. Je wilt over het algemeen zo getrouw mogelijke weergave, zoals het bedoeld is. Zelf aanpassen van helderheid en contrast kan ten koste gaan van dynamisch bereik en je zwartwaarden. In principe worden sinds de update alle metadata doorgestuurd en zou het beter moeten zijn. Ik heb begrepen dat een HDR signaal ook absolute waarden zijn. Dus, het signaal geeft precies aan hoeveel nits een beeldelement moet zijn.

Deze thread is misschien interessant om je zwartwaarden te testen: https://www.avsforum.com/...est-patterns-set.2943380/

Edit: trouwens, in HDR werkt brightness en contrast niet op de Vero.

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Het volgende is meer een Kodi gerelateerde vraag dan over de Vero 4k+ zelf, maar wellicht dat iemand mij helpen kan.

Afgelopen week geupgrade van Kodi v18 naar v19, uiteraard via de officiële updateroute van OSMC. Helaas was mijn vorige skin (Arctic Zephyr 1) niet compatible dus heb ik uiteindelijk gesettled voor Arctic Zephyr 2 Reloaded. Nou ben ik groot fan van de media icons die mij in één oogopslag kunnen vertellen welke video- en audiocodecs er worden gebruikt voor een film. Dit werkt prima op mijn installatie op een RPi2, maar op mijn Vero 4k+ zie er af en toe ook "???" staan i.p.v. een mooi icoontje. Dat was eerder niet zo.

Ik heb wat additionele add-ons geïnstalleerd vanuit de lijst van de skin zelf, en vermoed dat het daar ergens mee te maken heeft. Helaas kan ik geen duidelijke oorzaak vinden en dus krijg ik het probleem ook niet opgelost. Weet iemand in welke hoek ik dit verder onderzoeken kan?

Edit: Is opgelost zonder echt iets te veranderen. Zal wel de cache o.i.d. zijn geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door Seroczynski op 29-12-2021 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Seroczynski schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:24:
Ik gebruik al tijden mijn Vero 4K+ voor het afspreken van 4K DHR content, werkt allemaal als een zonnetje. Mijn TV is een LG C9 en ik gebruikt CEC (Simplink bij LG) zodat ik de LG Magic Remote kan gebruiken. Nu heb ik alleen dat mijn C9 -op het moment dat ik de TV inschakel- vaak eerst een aantal keer terugschakelt naar de Vero.
Heb je toevallig al een oplossing hiervoor gevonden? Ik vind het ook mateloos irritant. CEC helemaal uitschakelen wil ik echter niet, want als het eenmaal werkt is het erg prettig om mijn reguliere afstandsbediening te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
roy.jacobs schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:40:
[...]

Heb je toevallig al een oplossing hiervoor gevonden? Ik vind het ook mateloos irritant. CEC helemaal uitschakelen wil ik echter niet, want als het eenmaal werkt is het erg prettig om mijn reguliere afstandsbediening te kunnen gebruiken.
Hmm, nee dit is volgens mij vanzelf verholpen. Ik heb wel mijn Kodi geupdate van v18 naar v19, maar of dat dit probleem heeft opgelost durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari2asem
  • Laatst online: 02-05 17:29
kan dit apparaat ook internet tv aan ?? of iptv ?? of het met playlist of streaming overweg kan ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

ari2asem schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:04:
kan dit apparaat ook internet tv aan ?? of iptv ?? of het met playlist of streaming overweg kan ??
Wat is het verschil tussen deze drie termen? Inderdaad, niks...

En ja, als je had gezocht op iets "simpels" als "kodi iptv", dan kom je honderden legale en niet-legale plugins tegen om bepaalde data binnen te hengelen.

Ik weet overigens uit ervaring dat de 4K+ het soms best lastig krijgt als je M3U importeert met, bijvoorbeeld, 150 verschillende kanalen. Kan ook aan mij liggen maar stabiel vond ik het niet, eerlijk gezegd; het werkte duizend keer beter op mijn (oke, dure) Ryzen 4700U laptop met VLC.

Kan dus ook komen dat ik de 4K+ gebruik voor enkel / alleen Kodi van/naar mijn NAS; allicht dat ik meerdere dependencies / optimalisaties niet heb doorgevoerd om iets met streaming media te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Hier even een update over mijn after sales ervaringen. Sinds mid november bezig om mijn afstandbediening werkende te krijgen. Met de verkoper (vero website/webshop) afgesproken dat ik de afstandbediening kon omruilen. Netjes opgestuurd maar toen: Sinds begin december geen reacties meer op mijn mails.
Conclusie: afstandbediening & dongle kwijt en nu geen werkende vero 4k+ meer. Customer service onbetrouwbaar.

Iemand die weet of en hoe ik er eventueel een harmony afstandbediening eraan kan koppelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:34
rockhopper schreef op maandag 24 januari 2022 @ 23:16:

Iemand die weet of en hoe ik er eventueel een harmony afstandbediening eraan kan koppelen?
zie hier
https://discourse.osmc.tv...a-bluetooth-vero-4k/77272

heb zelf een harmony hub er aan gekoppeld, gaat via bluetooth, werkt perfect.

je kan ook de kodi remote app downloaden, werkt ongeveer hetzelfde.
https://apps.apple.com/nl...l-kodi-remote/id520480364

[ Voor 25% gewijzigd door mtv1 op 25-01-2022 11:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijntje
  • Nu online

Tijntje

Hello?!

rockhopper schreef op maandag 24 januari 2022 @ 23:16:
Hier even een update over mijn after sales ervaringen. Sinds mid november bezig om mijn afstandbediening werkende te krijgen. Met de verkoper (vero website/webshop) afgesproken dat ik de afstandbediening kon omruilen. Netjes opgestuurd maar toen: Sinds begin december geen reacties meer op mijn mails.
Conclusie: afstandbediening & dongle kwijt en nu geen werkende vero 4k+ meer. Customer service onbetrouwbaar.

Dit zou ik ook zeker daar even op het forum melden, ze zijn normaal altijd heel behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@Tijntje Bedankt voor de suggestie. Ik ben er inmiddels eigenlijk wel klaar mee. Ik denk dat ik inmiddels 10+ mailtjes gestuurd heb zonder reactie. Maar misschien dat ik er nog een poging aan ga wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
rockhopper schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:47:
@Tijntje Bedankt voor de suggestie. Ik ben er inmiddels eigenlijk wel klaar mee. Ik denk dat ik inmiddels 10+ mailtjes gestuurd heb zonder reactie. Maar misschien dat ik er nog een poging aan ga wagen.
heb je ook al een post gezet op het forum, dat wil soms ook helpen om er beweging in te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

rockhopper schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:47:
Twitter: @samnazarko - oh lol; hij zit ook gewoon op GoT maar dat is het baasje van Vero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Nee, ik ben buiten wat zoekwerk als lezer niet actief op het forum. Geen account daarvoor en ook weinig behoefte aan gehad. Bij mij moet een device gewoon werken zonder dat ik er veel moeite voor moet doen. Dat mag best wat meer kosten. Ik kwam bij de vero uit omdat het alles afspeelde, maar de afstandbediening en wat gedoe met instellingen was al aan de "ik moet er te veel voor doen" kant, al was dit overkomelijk.
Eigenlijk prima device als het wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-01 14:30
MAX3400 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:32:
[...]

Grappig; beiden draaien op OSMC dus zoals @hardware-lover aangeeft, mogelijk zit het euvel dus niet in de mediaspelers maar elders. Bijvoorbeeld (maar niet exclusief) in je WiFi. Of in je codecs van je materiaal. Of anderszins iets waar je mogeljik voor in het verkeerde topic zit.

Andersom, en ik zal vast niet representatief zijn; zelfs mijn Vero 4K (dus niet de PLUS-versie) speelt even goed af als mijn 4K+ en als mijn Series X en als mijn Nvidia Shield. Wel allemaal wired aangesloten maar 2160p60 H265 met tot wel 60Mbps bitrate: 0 issues, 0 drops.
Daar heb ik toch 1 uitzondering op en dat is 4K HLG-HDR.
Daar kwam ik achter met The green planet. De vero ziet het niet als HDR en afspelen is ook niet helemaal vloeiend. Op mijn LG tv werkt het dan weer wel top, dus niet zon drama voor mij.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

arbraxas schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:56:
[...]
Daar heb ik toch 1 uitzondering op en dat is 4K HLG-HDR.
Daar kwam ik achter met The green planet. De vero ziet het niet als HDR en afspelen is ook niet helemaal vloeiend. Op mijn LG tv werkt het dan weer wel top, dus niet zon drama voor mij.
https://discourse.osmc.tv...3-november-update/92034/4

sam_nazarko: 29d geleden; We are still working on HLG implementation.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-01 14:30
Ah kijk, dat dan ook weer verklaard

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

mtv1 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:21:
[...]
zie hier
https://discourse.osmc.tv...a-bluetooth-vero-4k/77272

heb zelf een harmony hub er aan gekoppeld, gaat via bluetooth, werkt perfect.

je kan ook de kodi remote app downloaden, werkt ongeveer hetzelfde.
https://apps.apple.com/nl...l-kodi-remote/id520480364
Ik zie dat de originele remote nodig is, die is dus opgestuurd en niet langer in huis. Dus helaas niet goed uitvoerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
rockhopper schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:57:
[...]

Ik zie dat de originele remote nodig is, die is dus opgestuurd en niet langer in huis. Dus helaas niet goed uitvoerbaar.
Op welke link doel je, met niet uitvoerbaar? Want bij de harmony heb ik de originele remote niet gebruikt om gekoppeld te krijgen. Bij de app weet ik dat niet of dat een vereiste is.

[ Voor 3% gewijzigd door mtv1 op 26-01-2022 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@mtv1 Eerste link stap 13. Heb de app nog niet bekeken, maar wil het sowieso niet via de telefoon doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtv1
rockhopper schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:06:
@mtv1 Eerste link stap 13. Heb de app nog niet bekeken, maar wil het sowieso niet via de telefoon doen.
Verhip, je hebt gelijk over het hoofd gezien, maar je zou dan voor even je telefoon en de app kunnen gebruiken, als tijdelijke afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@mtv1 Ik denk dat ik er morgen even mee aan de slag ga. Maar ik vermoed dat ik een bluetooth dongle nodig heb. En je raad het al, die is meegestuurd naar vero.
Ik waardeer het meedenken hoor, maar ik heb eigenlijk gewoon een setje nodig vanuit osmc ipv geen reacties.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste