LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Iemand nog een tip voor een externe HDD die niet veel lawaai maakt. (10/12TB)
Ik gebruik portable HD's van 5TB.stevosmax schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 09:00:
Ik heb eens alle posts op CE en Avsforums gelezen alsook die link van daffie82 en het is al een pak duidelijker.:)
Iemand nog een tip voor een externe HDD die niet veel lawaai maakt. (10/12TB)
uitvoering: Seagate Expansion Portable Drive (2021) 5TB Zwart
uitvoering: WD Elements Portable USB 3.0 5TB Zwart
uitvoering: WD My Passport Portable HDD (2024) 5TB Zwart
[ Voor 41% gewijzigd door daffie82 op 12-02-2025 10:15 ]
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
En die maken zo goed als geen geluid?
Kan je trouwens meerdere tegelijk aansluiten aan de Ugoos aangezien er meerdere USB aansluiting zijn?
Ik hoor ze niet neen, zijn heel stil.stevosmax schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 10:33:
[...]
En die maken zo goed als geen geluid?
Kan je trouwens meerdere tegelijk aansluiten aan de Ugoos aangezien er meerdere USB aansluiting zijn?
je zal wel meerdere kunnen aansluiten, maar ik gebruik enkel de USB 3.0 aansluiting van de Ugoos. Dus nog nooit geprobeerd. Ook geen noodzaak voor.
[ Voor 156% gewijzigd door Farabi op 12-02-2025 13:25 ]
Ik denk wel dat ik met een NAS ga werken ipv 2 external HDD+USB hub.
Installatie zal hopelijk geen gesukkel worden

[ Voor 11% gewijzigd door stevosmax op 14-02-2025 19:59 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Als je dat niet uitzet in de settings wel ja. Uitzetten dus.Farabi schreef op zondag 16 februari 2025 @ 11:02:
@daffie82 komen de automatische nightly builds updates van CE gewoon door met de cpm build+zephyr skin?
Ik wil het wel. Kreeg om de dag een nightly build update voorheen, (zonder cpm). viel me op dat ik al dagen niks kreeg. Zal wel toeval zijn dan. Waarschijnlijk nog geen nieuwe updates uitgekomen.daffie82 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 11:27:
[...]
Als je dat niet uitzet in de settings wel ja. Uitzetten dus.
Kan inderdaad. Als je de nightly laat updaten, wordt CPM build uiteraard overschreven.Farabi schreef op zondag 16 februari 2025 @ 11:30:
[...]
Ik wil het wel. Kreeg om de dag een nightly build update voorheen, (zonder cpm). viel me op dat ik al dagen niks kreeg. Zal wel toeval zijn dan. Waarschijnlijk nog geen nieuwe updates uitgekomen.
ah, dan vervalt heel de CPM gebeuren? dan maar eens uitzetten inderdaad.daffie82 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 12:50:
[...]
Kan inderdaad. Als je de nightly laat updaten, wordt CPM build uiteraard overschreven.
CPM doet regelmatig updates en pakt dan ook belangrijke fixes uit de nightly mee.
[ Voor 4% gewijzigd door daffie82 op 16-02-2025 13:23 ]
Hadden jullie dit ook?
Je kan op de mail antwoorden en vragen naar een tracking.stevosmax schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:57:
Ik heb vorige week een ugoos besteld op de ugoos store maar ik krijg maar geen link om verzending te volgen/mail dat het verzonden is.
Hadden jullie dit ook?
Heb ik toen ook gedaan.
Maar had jij toen al een email gekregen dat uw bestelling verzonden is?daffie82 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:58:
[...]
Je kan op de mail antwoorden en vragen naar een tracking.
Heb ik toen ook gedaan.
In de bevestiging van de bestelling staat dat ik een mail krijg als ze de bestelling gaan klaarmaken/verzenden. Na 5 dagen nog niks gehad.
Ik dacht wel dat die ugoos store een officiële webshop was maar dat is blijkbaar niet zo. (Zolang het maar aankomt is het goed
Stuur ze een mail...
Ik had ze gisteren een mail gestuurd maar heb nog geen antwoorddaffie82 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 13:52:
Ja, ik kreeg een mail toen het verzonden was.
Stuur ze een mail...
Status blijft ook gewoon ongewijzigd. (Verzending poet nog steeds klaargemaakt worden)
Als het niet was dat hier vorig jaar 3 man op ugoos.store gekocht had, had ik al lang gezegd dat dit een dikke scamsite is.
[ Voor 13% gewijzigd door stevosmax op 23-02-2025 10:33 ]
14 mei in de avond verzendbevestiging gehad met tracking.
22 mei pakket ontvangen.
Via info@ugoos.co kreeg ik ook netjes antwoord via mail.
[ Voor 86% gewijzigd door daffie82 op 23-02-2025 19:16 ]
Ze hebben nu wel opnieuw op chat geantwoord en zeggen dat het woensdag opgestuurd zou worden. Hopelijk wordt het nu wel opgestuurd:)daffie82 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 19:11:
12 mei bestelling gedaan.
14 mei in de avond verzendbevestiging gehad met tracking.
22 mei pakket ontvangen.
Via info@ugoos.co kreeg ik ook netjes antwoord via mail.
Er staat wel nergens info over de stekker. Is dat een EU stekker of een Chinese en moet je nog een adapter kopen?
Ik heb niks moeten switchen qua stekker.
[ Voor 16% gewijzigd door daffie82 op 24-02-2025 14:22 ]
Ik maak me geen zorgen over die stekker. Wou gewoon weten als ik nog iets extra moest voorzien of niet.:) zou geen ramp zijn moest dat zo zijn.daffie82 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:39:
Dude, wacht nu eens gewoon af. Alles op zijn tijd. Maak je zorgen als het er pas is, zou ik voorstellen
Ik heb niks moet switchen qua stekker.
Maat van mij had via AliExpress gekocht en daar moest je de soort stekker kiezen.
speaking of clipping on bluray players because they alter the RPU, I found a very good example: Dredd 2012 FEL BD is a very bright grade but the RPU MDL is 1000nits so clipping is visible on bluray players.
The ugoos with CPM A13+ does not clip...
did some samples https://drive.google.com/...n9C-duY6PT4fsXeMU3KAisiAm
YouTube: Dredd 2012 HDR ANALYSIS 4K UHD Blu Ray REVIEW vs 1080p BD SDR 100nit...
[ Voor 21% gewijzigd door daffie82 op 25-02-2025 21:01 ]
Testing, one, two ...
Mijne ugoos wordt letterlijk deze namiddag geleverd ...
Ik dacht, ik laat het maar even weten, voor men niet weet waardoor iets niet helemaal of helemaal niet werkt.stevosmax schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:41:
Mijne ugoos wordt letterlijk deze namiddag geleverd ...
Er valt nog het e.e.a. uit cache te halen voor installatie ( << Reddit topic), maar de CE Repository ligt er wel uit.
Testing, one, two ...
Maat van mij heeft gelukkig coreelec op USB stick staan.hardware-lover schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:46:
[...]
Ik dacht, ik laat het maar even weten, voor men niet weet waardoor iets niet helemaal of helemaal niet werkt.
Er valt nog het e.e.a. uit cache te halen voor installatie ( << Reddit topic), maar de CE Repository ligt er wel uit.
Cpm build staat daar los van dus ik vermoed dat we dit nog kunnen downloaden.
https://www.reddit.com/r/...eelec_team_has/?rdt=51309
Nog meer dan opties genoeg.
Het dovi bestand ( heb ik gelukkig al op een USB stick) kan je niet meer downloaden.
Repos werken ook niet meer waardoor addons niet meer geïnstalleerd kunnen worden
[ Voor 11% gewijzigd door stevosmax op 05-03-2025 15:11 ]
Er zijn skins genoeg die wel werken. Zie de suggestie op avsforum, alsook de skin bij de CPM build zal uiteraard blijven werken.stevosmax schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:08:
[...]
Het dovi bestand ( heb ik gelukkig al op een USB stick) kan je niet meer downloaden.
Repos werken ook niet meer waardoor addons niet meer geïnstalleerd kunnen worden
En hoezo kan je het dovi bestand niet meer downloaden? Check die reddit link... Dan heb je niet goed gekeken.
[ Voor 11% gewijzigd door daffie82 op 05-03-2025 15:20 ]
Die post op avsforums is misschien foutief.daffie82 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:17:
[...]
Er zijn skins genoeg die wel werken. Zie de suggestie op avsforum, alsook de skin bij de CPM build zal uiteraard blijven werken.
En hoezo kan je het dovi bestand niet meer downloaden? Check die reddit link... Dan heb je niet goed gekeken.
Er zijn meerdere mensen die op forums/Reddit zeggen dat die methode niet werkt.
Kameraad kon vorige week die cpm build skin (artic Zephyr reload die gesuggereerd wordt) ook niet installeren zonder eerst repos (composite) te installeren.
Dovi file is inderdaad nog te downloaden via die back up link in die post op Reddit. Ik had enkel naar die instructie website gekeken van Coreelec.
[ Voor 54% gewijzigd door stevosmax op 05-03-2025 16:09 ]
Coreelec +dual boot en cpm build werken toch al.
Waar kan je eigenlijk de info van cpm build zien zodat ik zeker weet dat A14 cpm correct geïnstalleerd is? Er kwam alleszins een melding op scherm toen ik opnieuw opstartte van new tar file found en mapje update is leeg dus het zal wel in orde zijn:)
[ Voor 237% gewijzigd door stevosmax op 05-03-2025 22:55 ]
Ik zie bij systeem info. Coreelec (cpm) 21.2-omega,_devrl_20250302082815daffie82 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 23:43:
About CoreELEC of zo ergens in de instellingen. Daar zie je dan cpm staan.
Ik had een USB hub gekocht maar als ik die gebruik zie ik enkel de films die op 1 externe HDD staan.
Ik zie wel 2x expansion maar als ik erin ga zie ik telkens hetzelfde. (De Films die op 1 HDD staan)
Echt gek
PS: skin werkt niet zoals gedacht. Dat ze het maar snel allemaal terug online zetten
[ Voor 33% gewijzigd door stevosmax op 06-03-2025 00:37 ]
De Vero V kan nu net zoals de ugoos dovi files(alle profielen) afspelen en dit out of the box.
Ik zie sommige ondertitels niet omdat deze waarschijnlijk achter de black bar verstop is. Ik vermoed dat het hier om gaat? Waar kan ik die opties vinden?
Is wel een snel apparaat. Doet tot nu toe wat ik wou van een speler.
Nu enkel nog wat finetunen (ondertitels, USB hub mapping en skins) en i am super happy
Edit:forum en repos terug online. Skin kunnen installeren
[ Voor 7% gewijzigd door stevosmax op 06-03-2025 08:43 ]
Neen de Vero doet het niet zoals het hoort:demon326 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 07:58:
Jammer als er geen nieuwe versies van Corelec meer komen. Gelukkig is er nu een andere optie voor dovi te kunnen gebruiken, zonder geklooi met installers.
De Vero V kan nu net zoals de ugoos dovi files(alle profielen) afspelen en dit out of the box.
"Plays well with display management metadata passed on to DV displays. Dual tracks are merged to a single track. If playing FEL, this is discarded with BL + RPU used only."
Leuke poging van Vero. Maar neen.
Er kunnen wel meer spelers alle profielen afspelen. Maar geen enkele doet ze allemaal correct zoals het hoort. Behalve de spelers waar je CoreELEC opzet in combinatie met cpm build.
Beetje raar dat ik jou dit moet vertellen. Je hebt mij een jaar geleden geholpen hiermee
Trouwens niemand heeft gezegd dat er geen nieuwe versies meer komen. Dat stond ook niet in hun bericht en al heel snel werd door iemand van hun team op Reddit gezegd dat ze niet definitief gingen stoppen. Wat dus al een feit is blijkbaar.
Don't jump to conclusions bro.
En zelfs als ze stoppen in de toekomst... Heel jammer maar verandert niet veel. Hier zit je jaren goed mee.
[ Voor 33% gewijzigd door daffie82 op 06-03-2025 09:26 ]
https://www.avsforum.com/posts/63864100/stevosmax schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 08:32:
@daffie82 ik zag op avsforums dat je gisteren bezig was over OSD en opties "source" en "0".
Ik zie sommige ondertitels niet omdat deze waarschijnlijk achter de black bar verstop is. Ik vermoed dat het hier om gaat? Waar kan ik die opties vinden?
Level 5 staat in dit screenshot op source. Vanaf de C2/G2 is dit een optie.
Voor G1 of ouder pak je de optie: "source, zero when osd and subtitles are on."
Thanks. Straks eens testen.daffie82 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:09:
[...]
https://www.avsforum.com/posts/63864100/
Level 5 staat in dit screenshot op source. Vanaf de C2/G2 is dit een optie.
Voor G1 of ouder pak je de optie: "source, zero when osd and subtitles are on."
Ik had ook de recommended settings gevolgd van die Google docs maar ik vind het gek dat daar niks staat over de display settings. Dat stond bij mij standaard op 1080p, 60 en met Dolby Vision uit.
En dat is ook prima. Geen idee waarom je in je GUI in Dolby vision moet zittenstevosmax schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:20:
[...]
Thanks. Straks eens testen.
Ik had ook de recommended settings gevolgd van die Google docs maar ik vind het gek dat daar niks staat over de display settings. Dat stond bij mij standaard op 1080p, 60 en met Dolby Vision uit.
Laat dat dus maar gewoon staan.
In CPM settings dolby vision op "display led" zetten en op "on demand".
Ah dat zijn enkel de settings voor de GUIdaffie82 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:39:
[...]
En dat is ook prima. Geen idee waarom je in je GUI in Dolby vision moet zitten
Laat dat dus maar gewoon staan.
In CPM settings dolby vision op "display led" zetten en op "on demand".

Dolby vision heb ik normaal gezien op display led en on demand staan. Straks nog eens dubbelchecken. Het kan ook zijn dat ik daar player led heb gekozen, not sure.
[ Voor 30% gewijzigd door stevosmax op 06-03-2025 12:45 ]
Ik heb ook maar net een Ugoos AM6B Plus besteld, hopelijk wordt dat even ondersteund maargoed, als het werkt, dan werkt het. Het zal toch voornamelijk voor bluray rips zijn, de rest gaat via Apple TV.daffie82 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:00:
[...]
Neen de Vero doet het niet zoals het hoort:
"Plays well with display management metadata passed on to DV displays. Dual tracks are merged to a single track. If playing FEL, this is discarded with BL + RPU used only."
Leuke poging van Vero. Maar neen.
Er kunnen wel meer spelers alle profielen afspelen. Maar geen enkele doet ze allemaal correct zoals het hoort. Behalve de spelers waar je CoreELEC opzet in combinatie met cpm build.
Beetje raar dat ik jou dit moet vertellen. Je hebt mij een jaar geleden geholpen hiermee
Trouwens niemand heeft gezegd dat er geen nieuwe versies meer komen. Dat stond ook niet in hun bericht en al heel snel werd door iemand van hun team op Reddit gezegd dat ze niet definitief gingen stoppen. Wat dus al een feit is blijkbaar.
Don't jump to conclusions bro.
En zelfs als ze stoppen in de toekomst... Heel jammer maar verandert niet veel. Hier zit je jaren goed mee.
Het enige nut van de ugoos met CE/CPM is blu-ray rips spelen.Barryvdh schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:26:
[...]
Ik heb ook maar net een Ugoos AM6B Plus besteld, hopelijk wordt dat even ondersteund maargoed, als het werkt, dan werkt het. Het zal toch voornamelijk voor bluray rips zijn, de rest gaat via Apple TV.
Voor de andere zaken heb ik ook een Apple tv.
Niet waar. De ugoos met CE/CPM is DE speler voor ALLE lokale content.stevosmax schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:10:
[...]
Het enige nut van de ugoos met CE/CPM is blu-ray rips spelen.
Voor de andere zaken heb ik ook een Apple tv.
Voor streaming moet je inderdaad andere oplossingen zoeken. Daar zijn eigenlijk lokale apps op je TV nog het beste voor.
Maar als je per se een Apple tv wil, be my guest uiteraard.
Licht off-topic, maar vind de Apple TV bijzonder goed werken, fijner dat de TV apps zelf (Samsung S95B), alleen hij ondersteund geen DTS en geen FEL van je Dolby Vision (alhoewel mijn TV toch alleen HDR10+ heeft dus, weet niet precies hoe dat Player-led HDR werkt).daffie82 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 16:26:
[...]
Niet waar. De ugoos met CE/CPM is DE speler voor ALLE lokale content.
Voor streaming moet je inderdaad andere oplossingen zoeken. Daar zijn eigenlijk lokale apps op je TV nog het beste voor.
De non-bluray lokale content (webrips?) hebben over het algemeen ook geen DTS ed. dus dan maakt het niet zoveel uit toch? (Ik gebruikt Infuse op mijn AppleTV)
Heb geen apple en wil dat ook zo houden. Veel te veel geld voor puur de naam.Barryvdh schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 16:42:
[...]
Licht off-topic, maar vind de Apple TV bijzonder goed werken, fijner dat de TV apps zelf (Samsung S95B), alleen hij ondersteund geen DTS en geen FEL van je Dolby Vision (alhoewel mijn TV toch alleen HDR10+ heeft dus, weet niet precies hoe dat Player-led HDR werkt).
De non-bluray lokale content (webrips?) hebben over het algemeen ook geen DTS ed. dus dan maakt het niet zoveel uit toch? (Ik gebruikt Infuse op mijn AppleTV)
Als je tv geen Dolby Vision heeft (zet een upgrade naar een Dolby Vision TV hoog op je verlanglijstje
Maarrrr daar ken ik zelf niet genoeg van. Ik kan je daarvoor doorverwijzen naar Avsforum. Daar gaan ze je zeker kunnen helpen.
Volgens mij gaat het hier ook over:
https://www.avsforum.com/posts/63864369/
Salty is reset die weet er enorm veel van. Maar gewoon je vragen in dat draadje stellen
Welke andere lokale content bedoel je dan?daffie82 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 16:26:
[...]
Niet waar. De ugoos met CE/CPM is DE speler voor ALLE lokale content.
Dvd rips, gewone bluray rips, zelfs alle muziek...stevosmax schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:54:
[...]
Welke andere lokale content bedoel je dan?
Maar daar is de ugoos volgens mij toch niet beter in dan bijvoorbeeld een Zido UHD8000.daffie82 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 18:01:
[...]
Dvd rips, gewone bluray rips, zelfs alle muziek...
Het ding waarmee de ugoos zich onderscheidt is toch enkel dv7? Correct me if it am wrong.
Maar voor de prijs is de ugoos uiteraard een beest.
[ Voor 7% gewijzigd door stevosmax op 06-03-2025 18:03 ]
En
Only device to support Positive Lift(L2/L8 offset) and Level 5 Active area in TV-LED
Zie ook reset zijn excel sheet waar ik al meermaals naar verwezen heb.
Dat zijn dus voornamelijk zaken in Dolby Vision TV Led.
Maar waarom zou je dan je andere lokale content via een andere speler afspelen? Dat kan dit apparaat even goed.
Zal eens kijken, dacht dat display-led voor dolby vision tv’s was en played-led set de player (de ugoos) de waardes mee gaf, maar zal eens bekijken. Heb via Amazon maar duurt 1-3 weken ofzo..daffie82 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:53:
[...]
Heb geen apple en wil dat ook zo houden. Veel te veel geld voor puur de naam.
Als je tv geen Dolby Vision heeft (zet een upgrade naar een Dolby Vision TV hoog op je verlanglijstje) kan je dat met de CPM build wel injecteren door bepaalde waarden in te geven. Dan heb je het beste wat in jou geval mogelijk is. Dat is beter dan gewoon player-led te gebruiken.
Maarrrr daar ken ik zelf niet genoeg van. Ik kan je daarvoor doorverwijzen naar Avsforum. Daar gaan ze je zeker kunnen helpen.
Salty is reset die weet er enorm veel van. Maar gewoon je vragen in dat draadje stellen
Die vindt enkel maar 1 HDD.
/Var/media/expansion
Iemand een idee hoe ik de tweede kan vinden/toevoegen? In 2 aparte usb slots steken of met USB hub lukt me beide niet.
Als ik bij file manager ga zie ik nochtans wel 2x expansion maar beide met dezelfde gb/films. dus zogezegd 2x hetzelfde:/
Het werkt. Ik moest gewoon de 2 externe harde schijven een andere naam dan de standard naam geven. Anders heb je 2x dezelfde naam
[ Voor 37% gewijzigd door stevosmax op 06-03-2025 22:53 ]
Hmm als ik hem op player led zet, moet ik ook DSVDB instellingen aanzetten en min/max luminance instellen. Is dat de 2% peak of hoe kom ik aan die waardes (Samsung s95b) rtings heeft een lijst maar geen idee welke nodig is. Als ik dat uitzet is alles paars..daffie82 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:53:
[...]
Heb geen apple en wil dat ook zo houden. Veel te veel geld voor puur de naam.
Als je tv geen Dolby Vision heeft (zet een upgrade naar een Dolby Vision TV hoog op je verlanglijstje) kan je dat met de CPM build wel injecteren door bepaalde waarden in te geven. Dan heb je het beste wat in jou geval mogelijk is. Dat is beter dan gewoon player-led te gebruiken.
Vraag eens op AvsforumBarryvdh schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 21:25:
[...]
Hmm als ik hem op player led zet, moet ik ook DSVDB instellingen aanzetten en min/max luminance instellen. Is dat de 2% peak of hoe kom ik aan die waardes (Samsung s95b) rtings heeft een lijst maar geen idee welke nodig is. Als ik dat uitzet is alles paars..
Daar weten ze dat en kunnen ze je precies helpen.
Ik heb de Dolby test samples gedownload, lijkt nu wel prima te zijn. Zie iig net nog verschil met laatste stappen tussen de nits.daffie82 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 22:27:
[...]
Vraag eens op Avsforum
Daar weten ze dat en kunnen ze je precies helpen.
Heb ook Arctic Fuse 2 met CPM build draaien, begint nu wel op iets moois te lijken
Iemand nog idee of Jellyfin oid beter is dan gewoon SMB share? Of heeft dat niet echt toegevoegde waarde nog. Hij lijkt alle meta-data gewoon oke te pakken iig.
Ik gebruik een externe HDD en heb bij caching settings van alles geprobeerd maar het probleem blijft.
Hebben jullie hier ook last van?
Settings staan nu op alle files, Adaptive , 512mb.
Wacht, je klaagt nu dat het beeld dat je ziet terwijl je doorspoelt, niet ok is?stevosmax schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 23:39:
Ik merk nu op dat wanneer ik x16 of x32 doorspoel op mijn ugoos het beeld wegvalt/stukjes sneeuweffect heb.
Ik gebruik een externe HDD en heb bij caching settings van alles geprobeerd maar het probleem blijft.
Hebben jullie hier ook last van?
Settings staan nu op alle files, Adaptive , 512mb.
Wat is dat voor een non-issue. Maar dat zal wel helemaal aan mij liggen.
Het beeld valt ook telkens volledig weg... Best vervelend dat om de paar seconden bij het snel doorspelen het beeld ook telkens voor een paar seconden volledig wegvalt.daffie82 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 00:01:
[...]
Wacht, je klaagt nu dat het beeld dat je ziet terwijl je doorspoelt, niet ok is?
Wat is dat voor een non-issue. Maar dat zal wel helemaal aan mij liggen.
Je ziet dan ook niet die statusbalk etc.
[ Voor 33% gewijzigd door stevosmax op 26-03-2025 00:23 ]
Het gaat er om hoe het beeld is als je niet doorspoelt. Ik spoel ook nooit zo door, daar gebruik ik de rechtse knop voor om met interval te skippen. Die interval waarde is ook een setting in kodi trouwens.
En sowieso skip ik bijna nooit.
Stel je vraag eens op Avsforum. Misschien hebben er daar meer last van.
[ Voor 21% gewijzigd door daffie82 op 26-03-2025 00:25 ]
Bedoel je dat 2e pijltje naar rechts wat normaal dient om naar de volgende chapter te gaan?daffie82 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 00:22:
Boeit mij echt niet. Sorry.
Het gaat er om hoe het beeld is als je niet doorspoelt. Ik spoel ook nooit zo door, daar gebruik ik de rechtse knop voor om met interval te skippen. Die interval waarde is ook een setting in kodi.
Dat werkt bij mij niet op alle films.
Of is er nog een andere knop?
[ Voor 18% gewijzigd door daffie82 op 26-03-2025 00:26 ]
.daffie82 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 00:26:
Dat pijltje rechts op je remote... Van dat D pad.
Ik dacht iets met echt een 'pijltje naar rechts' als symbool.

Ik denk dat ik inderdaad beter op pijltje omhoog of rechts druk om door te spoelen. Dat werkt wel deftig en gaat veel sneller dan x16 of x32 doorspoelen.
[ Voor 92% gewijzigd door stevosmax op 26-03-2025 00:48 ]
YouTube: How To Install And Configure CoreELEC For Media Player Like The Ugoo...
YouTube: Setting-up CoreELEC CPM Dolby VS10 & Custom Artic Zephyr Skin for Kodi
Kaleidescape hoeft voor mij niet in de EU beschikbaar te zijn. Veel te veel geld voor weinig.
Tenzij je enkel in SDR kijkt.
Zie ook :
https://forum.makemkv.com...opic.php?p=175949#p175949
Am6b+ met CPM build is het beste apparaat voor correcte Dolby Vision weergave.
Op het eerste gezicht vind ik het jammer dat de box geen ethernetpoort heeft en dat de afstandsbediening geen aparte knoppen voor kanaal + en - bevat. Ook zit de ‘back’-knop in het midden van de afstandsbediening, wat wat onhandig aanvoelt.
Geen ramp natuurlijk, maar het vraagt wel wat gewenning.
Wat ik zoek is eigenlijk gewoon een vlotte Android/Google TV 4K-omgeving waarop ik apps als SmartTube, Stremio en Televizo soepel kan draaien. Als iemand nog een goed alternatief kent rond de €50, mét afstandsbediening en degelijke prestaties, dan hoor ik het graag.
Momenteel gebruik ik een Philips 55PUS8503/12 Android TV uit 2019 met Projectivy Launcher en gebruik namelijk enkel de drie bovenvermelde apps. De hardware functioneert nog prima: het beeld is goed, Ambilight + Hue werkt nog, en integratie met Home Assistant en Alexa verloopt zonder problemen. Alleen is de Android-interface inmiddels traag geworden en krijgt de TV al jaren geen updates meer.
Daarom wil ik de Android omgeving van de TV een upgrade geven, zonder meteen veel geld uit te geven. Mocht de TV op korte termijn toch de geest geven, dan wil ik niet met dure extra hardware blijven zitten die bij een nieuwe TV overbodig wordt.
[ Voor 62% gewijzigd door MXMan op 19-06-2025 14:55 ]
Testing, one, two ...
[ Voor 6% gewijzigd door MXMan op 19-06-2025 15:18 ]
Een voordelig apparaatje met de nieuwere S905X5M chipset, maar heeft nog teveel kinderziektes op dit moment, instabiliteit is er eentje van, het is wachten op een volgende firmware.
Heeft ook wel een paar fijne dingen, zoals ondersteuning voor QMS/VRR zodat streaming apps zoals Prime, SkyShowtime, HBOMax en Disney, seamless auto framerate ondersteunen, mits de overige apparatuur dat ook ondersteund.
Helaas geeft de Disney app op dit moment enkel stereo, en geen DD+ of Atmos in DD+, dat moet ook door Xiaomi worden gefixed.
Testing, one, two ...
Waar ik met andere Android/Google TV apparaten toch relatief eenvoudig ~400Mbit down/up haal, komt de Mi vaak niet boven ~225/275Mbit down/up. Dit bij gebruik van verschillende Wifi test apps (waaronder Analiti). Het boxje heeft ook een USB2 poort en bij gebruik van een 1Gbit LAN adapter (Amazon Basics), ligt de snelheid iets boven de 300Mbit down/up.
Edit: misschien zou jij je ervaringen kunnen delen in het Mi topic? Hebben andere toekomstige 3th GEN gebruikers er misschien ook nog wat aan?
[Mediaplayer] Het Xiaomi Mi Box en TV Stick (4K) topic
[ Voor 20% gewijzigd door hardware-lover op 20-06-2025 13:59 ]
Testing, one, two ...
De eerste conclusie, niet slecht maar kan beter
Ik ben eigenlijk op zoek naar een Android TV waarop ik bijv. apps zoals Stremio kan draaien, maar ook simpele zaken zoals HBO en Netflix. Nu heeft Amazon een sale dus ik heb er eental gespot die mijn interesse hebben gewekt, het nadeel is alleen dat er zo'n gigantisch aanbod is aan apparaten, dat ik op ten duur ook geen idee meer heb over wat wel en als goed wordt beschouwd. Op dit moment heb ik het volgende op het oog:
Firestick TV 4k Max
Huidige prijs: 44 euro
Ik lees veelal best ok dingen over de Firestick, werkt prima maar heb wel vernomen dat hij soms warm kan worden en dat het wifi signaal slechter kan zijn dan normaal omdat hij achter de tv zit. Daarnaast heb ik ook begrepen dat Amazon dat ding vol gooit met reclames en ze ook side loading langzaam aan proberen tegen te gaan.
Xiaomi Mi Box S 3rd Gen
Huidige prijs: 60 euro
Van wat ik begrepen heb draait deze op een relatief nieuwe SoC, en levert hij prima performance. Wel het nadeel dat het Xiaomi is, dus het ook de nodige kinderziektes heeft. Volgens mij zijn deze nog niet verholpen.
Thomson Streaming Box 270
Huidige prijs: 69 euro
Als ik Reddit, Youtube of andere zaken afstruim naar android TV's en de reviewer is een Amerikaan, dan wordt daar standaard de ONN box aanbevolen. Deze is echter alleen beschikbaar voor de VS. Sinds dit jaar is daar ook een Europese versie van gemaakt die onder de naam Thomson is uitgebracht. Schijnt prima te werken, alleen is de prijs het dubbele van wat je voor de VS versie betaald. Heb ik natuurlijk niks aan, maar dat positioneert hem wel wat anders tov hoe de VS versie prijs/kwaliteit verhouding scoort met andere Android TV's.
Google Streamer:
Huidige prijs: 110 euro
Moet hem toch maar vermelden, hier vind ik nog wel de meest wisselende reviews over. Mensen die of laaiend enthousiast zijn of mensen die het een verschrikkelijk product vinden wat de helft van de tijd niet werkt.
De laatste die ik online ook nog wel eens voorbij zie komen is de Homatics Box R 4k Plus, die je weer via AliExpress besteld. Deze heeft ongeveer dezelfde prijs als de Google Streamer, maar schijnt op het gebied van audio en video ondersteuning overal met kop en schouders bovenuit te steken. Alleen is het wel weer via AliExpress, waarmee ik ook niet altijd de beste ervaringen heb gehad mbt retour sturen, etc.
Hebben jullie hier eventueel nog een advies in want ik zie door de bomen het bos niet meer xD
Vwb afspeel- en aansluit specificaties is de Homatics (een SEI804 apparaat), het meest compleet. Ook omdat deze via dual boot voor CoreElec kan worden gebruikt, en daarmee ook ondersteuning biedt voor Dolby Vision Fel 7, mocht zoiets wenselijk zijn.
Niet buiten beschouwing laten dat het apparaat alweer een tijdje op de markt uit, de S905X4 chipset is dat dus ook. De Mi is voorzien van een S905X5M chipset, waardoor deze weer wat nieuwere afspeel mogelijkheden ondersteund, zoals QMS/VRR en video enhancement. V.w.b. aansluitingen houdt het echter niet over.
Testing, one, two ...
– Wat weegt voor jou het zwaarst: prestaties, gebruiksgemak of prijs?
– Welke apps wil je precies gebruiken?
– Gebruik je een soundbar of AV-receiver waarbij dingen zoals Dolby Atmos of audio passthrough belangrijk zijn?
– Speel je ook lokaal media af (bijv. vanaf een NAS of externe schijf), of gebruik je vooral streamingdiensten zoals Netflix, HBO en Stremio?
– Hoe belangrijk is sideloading voor je? Gaat het bijvoorbeeld om apps die niet in de Play Store staan, zoals bepaalde YouTube clients?
– Hoe strikt is je budget?
– Hoe oud is je huidige tv? Stel dat die binnenkort vervangen moet worden, denk je dat je de nieuwe media player dan nog steeds zou willen blijven gebruiken?
– Hoe belangrijk is een degelijke afstandsbediening voor je? Wordt vaak over het hoofd gezien, maar maakt in de praktijk echt verschil.
Ik persoonlijk gebruik de Xiaomi TV Box S 3rd gen al sinds een paar weken en heb daar geen klagen over. Voor de lage prijs doet wat die moet doen. Hier is de review Xiaomi TV Box S (3rd Gen) 32GB review door MXMan
– Wat weegt voor jou het zwaarst: prestaties, gebruiksgemak of prijs?
Prijs vooral, ik hoef in dat opzicht geen super high end ding, vandaar dat ik ook niet kijk naar bijv. een Nvidia Shield.
– Welke apps wil je precies gebruiken?
Blijf het vrijwel volledig houden bij alleen wat streaming via Stremio en wat HBO en Prime Video.
– Gebruik je een soundbar of AV-receiver waarbij dingen zoals Dolby Atmos of audio passthrough belangrijk zijn?
Heb de beschikking over een 7.1 surround set.
– Speel je ook lokaal media af (bijv. vanaf een NAS of externe schijf), of gebruik je vooral streamingdiensten zoals Netflix, HBO en Stremio?
Zoals ook al in mijn eerdere post staat, wordt echt alleen maar voor wat streaming gebruikt.
– Hoe belangrijk is sideloading voor je? Gaat het bijvoorbeeld om apps die niet in de Play Store staan, zoals bepaalde YouTube clients?
Sideloading lijtk me op zich wel een interessante optie, weet dat er YT clients zijn die de constante spam aan ads weghalen. Daarom dat de Firestick mogelijk geen optie meer wordt omdat Amazon sideloading probeert tegen te gaan.
– Hoe strikt is je budget?
Iets als een Google streamer voor rond de 100 euro is toch wel het maximum.
– Hoe oud is je huidige tv? Stel dat die binnenkort vervangen moet worden, denk je dat je de nieuwe media player dan nog steeds zou willen blijven gebruiken?
Ik heb nu een LG die een jaar of 6-7 oud is. Die draait een aantal apps nog best aardig, maar Stremio draait er bijv. niet op. Zolang de TV het verder doet was ik nog niet van plan om een nieuwe te kopen. Meer dan gamen en af en toe een film/serie gebruik ik hem verder niet.
Mocht de TV vervangen moeten worden omdat deze defect is of iets dergelijks, tja dan weet ik niet of de media player nog gebruikt wordt. Maar als ik op die manier YT kan kijken zonder ads blijft het hoe dan ook zijn meerwaarde hebben.
– Hoe belangrijk is een degelijke afstandsbediening voor je? Wordt vaak over het hoofd gezien, maar maakt in de praktijk echt verschil.
Mwah, zolang deze werkt vind ik het veelal prima.
Ik heb je review inderdaad met veel interesse gelezen, vandaar dat ik in mijn eerdere posts al refereerde naar jouw berichten over de Mi Box 3rd Gen. Zag ook jouw post in het topic daar. Ik neig er ook wel een beetje na om die te halen. Ik kan er later altijd nog voor kiezen om een duurdere aan te schaffen. De vraag is natuurlijk ook hoe vaak ik hem uiteindelijk ook ga gebruiken. Nu ben ik er super enthousiast over, maar zou niet het eerste product zijn wat ik koop voor een hoog bedrag en vervolgens maar een uurtje gebruik. *kuch* Switch 2 *kuch*MXMan schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 07:50:
Ik persoonlijk gebruik de Xiaomi TV Box S 3rd gen al sinds een paar weken en heb daar geen klagen over. Voor de lage prijs doet wat die moet doen. Hier is de review Xiaomi TV Box S (3rd Gen) 32GB review door MXMan
Voor mij doet het toestel precies wat het moet: mijn vrouw kijkt er dagelijks Stremio en tv mee en is er erg tevreden over. Zelf gebruik ik ‘m vooral voor YouTube en ik heb er ook niets op aan te merken. Met de juiste tweaks is het gewoon een prima apparaat.
Op AliExpress is die voor ongeveer 50 euro te krijgen, terwijl Amazon ze aanbiedt tussen de 60 en 70 euro.
Als je via Amazon gaat en blijkt die toch niet naar jouw wensen te voldoen, dan kan je nog makkelijk naar iets anders overschakelen.Als morgen jouw TV de geest geeft en je een nieuw toestel met degelijk ingebakken Google TV koopt, dan is de media player niet de grootste investering meer en heb je dus ook weinig financieel risico.
De Mi Box is trouwens ook heel draagbaar, hij weegt niets, is compact en in theorie kan je hem meenemen en op elke TV/Projector hangen zolang er HDMI en WIFI is.
[ Voor 65% gewijzigd door MXMan op 10-07-2025 09:18 ]
Mijn plan zou idd zijn om via Amazon te bestellen. Helaas met AliExpress al een paar keer gehad dat ik iets kreeg wat defect was of vrij snel defect ging, en dan is retourneren of een vervangend product krijgen nog best wel een ding soms.MXMan schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 08:57:
@Raxious Aangezien jouw use case vrij beperkt is, budget er toe doet en je tv ongeveer halverwege z’n levensduur zit, zou ik (zoals ik zelf ook heb gedaan) voor een mid-range optie kiezen. Qua prijs en functies is de Xiaomi rond de 50 euro wat mij betreft de beste optie.
Voor mij doet het toestel precies wat het moet: mijn vrouw kijkt er dagelijks Stremio en tv mee en is er erg tevreden over. Zelf gebruik ik ‘m vooral voor YouTube en ik heb er ook niets op aan te merken. Met de juiste tweaks is het gewoon een prima apparaat.
Op AliExpress is die voor ongeveer 50 euro te krijgen, terwijl Amazon ze aanbiedt tussen de 60 en 70 euro.
Als je via Amazon gaat en blijkt die toch niet naar jouw wensen te voldoen, dan kan je nog makkelijk naar iets anders overschakelen.Als morgen jouw TV de geest geeft en je een nieuw toestel met degelijk ingebakken Google TV koopt, dan is de media player niet de grootste investering meer en heb je dus ook weinig financieel risico.
De Mi Box is trouwens ook heel draagbaar, hij weegt niets, is compact en in theorie kan je hem meenemen en op elke TV/Projector hangen zolang er HDMI en WIFI is.
Ja, de enigste waarvan ik weet dat deze altijd wordt aangeprezen is de Homatics, maar ondanks alle verhalen dat deze soms voor de helft op AliExpress te vinden is heb ik hem nog niet gezien voor onder de 100 euro.MXMan schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 10:22:
@Raxious Nadat je het een week hebt gebruikt, heb je waarschijnlijk al een goed idee van wat je mee werkt , en je hebt in totaal 30 dagen om verder te testen. Het probleem is vooral dat er gewoon te veel keuze is. Gewoon bestellen dus; ik denk niet dat er veel verschil is met andere boxen. Mijn ervaring met mijn oude Android TV was ongeveer hetzelfde, behalve dat het nieuwe toestel veel sneller is. Prima apparaat!
Moet alleen even kijken, zie namelijk de Xiaomi 2x aangeboden op Amazon, maar kan 0,0 verschil zien tussen beide xD
https://www.amazon.nl/Xia...e-streaming/dp/B0F3JWFL56
https://www.amazon.nl/Xia...e-Streaming/dp/B0F58Q4CM9
Dat zijn exact dezelfde toestellen, gewoon de goedkoopste nemenRaxious schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 10:41:
[...]
Moet alleen even kijken, zie namelijk de Xiaomi 2x aangeboden op Amazon, maar kan 0,0 verschil zien tussen beide xD
https://www.amazon.nl/Xia...e-streaming/dp/B0F3JWFL56
https://www.amazon.nl/Xia...e-Streaming/dp/B0F58Q4CM9
zat uiteindelijk bij een van de twee even door de lijst van verkopers heen te klikken en Amazon had hem zelf ook als verkoper erop staan voor 69, maar daar kon je dan weer een 10 euro coupon code op claimen, dus 59 euro in totaal en was ook het goedkoopste. Kreeg daar ook wel een iets beter gevoel bij dan compleet random verkopers zonder enige recensie of wat dan ook.MXMan schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 10:52:
[...]
Dat zijn exact dezelfde toestellen, gewoon de goedkoopste nemen
Gezien ik lees dat je er veel van weet, wat kan ik nu het beste doen?
Edit: heb inmiddels een mail naar astrasat gestuurd. Begint al goed in ieder geval. 🤣
[ Voor 8% gewijzigd door Glassertje op 15-07-2025 19:41 ]
Dat wordt niet goed uitgelegd door Homatics. Grote kans dat jouw R Plus (met Rosegold top als het goed is), een GZ voor het serienummer heeft. Dan is het een originele door Homatics zelf geleverd exemplaar.Glassertje schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 19:32:
@hardware-lover even vraagje aan jou. Ik heb vandaag een homatics box r 4k plus ontvangen van Astrasat. Nu was ik aan het zoeken voor de Android 14 update, staat nu Android 12 op. Nu lees ik op de homatics website dat hun alleen boxen updaten die via hun website zijn verkocht. Wat is dat voor een rare werkwijze? Alle boxen komen toch van hun? De man in de winkel (astrasat) heeft er vandaag niks over gezegd.
Edit: heb inmiddels een mail naar astrasat gestuurd. Begint al goed in ieder geval. 🤣
Updates door Homatics liggen stil op dit moment, door problemen met de V14 firmware en hoger CPU gebruik.
Ik ben Homatics private tester, dus normaal gesproken weet ik wel wat er gaande is en gebeurd.
Testing, one, two ...
@hardware-lover dankje voor je snelle reactie. Dat klopt is roze en staat GZ voor serienummer. Ik hoef me dus geen zorgen te maken?hardware-lover schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 19:50:
[...]
Dat wordt niet goed uitgelegd door Homatics. Grote kans dat jouw R Plus (met Rosegold top als het goed is), een GZ voor het serienummer heeft. Dan is het een originele door Homatics zelf geleverd exemplaar.
Updates door Homatics liggen stil op dit moment, door problemen met de V14 firmware en hoger CPU gebruik.
Ik ben Homatics private tester, dus normaal gesproken weet ik wel wat er gaande is en gebeurd.
BTW, de box heeft wel een super mooi plaatje. Ziet er mooier uit, dan op mijn Shield. Wel effe wennen, maar ben er wel blij mee.
Nee, gaat helemaal goedkomen. Mijn eerste zilveren R Plus komt ook van Astrasat af, maar dat is ondertussen alweer jaren geleden. Nu kom ik, bij wijze van spreken, om in de Homatics hardware 😁Glassertje schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 19:55:
@hardware-lover dankje voor je snelle reactie. Dat klopt is roze en staat GZ voor serienummer. Ik hoef me dus geen zorgen te maken?
BTW, de box heeft wel een super mooi plaatje. Ziet er mooier uit, dan op mijn Shield. Wel effe wennen, maar ben er wel blij mee.
Testing, one, two ...
Is deze homatics beter dan de google streamer ? Ik gebruik youtube en canal+ app..Glassertje schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 19:32:
@hardware-lover even vraagje aan jou. Ik heb vandaag een homatics box r 4k plus ontvangen van Astrasat. Nu was ik aan het zoeken voor de Android 14 update, staat nu Android 12 op. Nu lees ik op de homatics website dat hun alleen boxen updaten die via hun website zijn verkocht. Wat is dat voor een rare werkwijze? Alle boxen komen toch van hun? De man in de winkel (astrasat) heeft er vandaag niks over gezegd.
Ik denk dat de Streamer daar prima voor werkt.belmonde schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 01:11:
[...]
Is deze homatics beter dan de google streamer ? Ik gebruik youtube en canal+ app..
Ik heb voor Homatics gekozen, zodat ik oa passtrough audio heb. Verder vind ik het ontwerp van de Streamer niet zo mooi.
okay, maar heeft de homatics ook een nadeel t.o.v. de streamer voor algemeen gebruik ?Glassertje schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 09:01:
[...]
Ik denk dat de Streamer daar prima voor werkt.
Ik heb voor Homatics gekozen, zodat ik oa passtrough audio heb. Verder vind ik het ontwerp van de Streamer niet zo mooi.
Ik denk dat je dan met wat specifieke voorbeelden/vragen moet gaan komen, want anders wordt het lastig dit te beantwoorden.belmonde schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 12:07:
okay, maar heeft de homatics ook een nadeel t.o.v. de streamer voor algemeen gebruik ?
Testing, one, two ...
Ik denk vooral aan de beschikbaarheid van apps t.o.v. google streamer..hardware-lover schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 13:39:
[...]
Ik denk dat je dan met wat specifieke voorbeelden/vragen moet gaan komen, want anders wordt het lastig dit te beantwoorden.
Nul verschil.belmonde schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 14:03:
Ik denk vooral aan de beschikbaarheid van apps t.o.v. google streamer..
Het is een Google (Play Store) gecertificeerd apparaat. Het grote verschil tussen beiden is de Google TV interface t.o.v. de Android TV interface, maar beiden draaien op het Android TV OS.
Testing, one, two ...
This title is for sale, please send me a PM
Dat zijn dan geen verbeteringen van CPM zelf want die is al enkele maanden niet meer actief/neemt een pauze.the-body schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:33:
Het lijkt alsof er een nieuwe versie van CPM in de maak is! Met vooral verbeteringen aan LLDV, wat voor mij erg goed nieuws is.
[YouTube: CEAM. лучший плеер для DV стал ещё лучше. Лучший источник DV c FEL для вашего ENVY или Lumagen]
Voor dolby vision TV-LED gebruikers zoals mijzelf is de A14 versie alles wat ik nodig heb. Ik ga niet upgraden.
Ondertussen ook al een 80-tal films omgezet naar Dolby Vision cmv4.0 (ipv het buggy cmv2.9).
Beter gaat het niet worden qua kwaliteit.
[ Voor 4% gewijzigd door daffie82 op 09-09-2025 20:38 ]
[ Voor 101% gewijzigd door wiebjuh16 op 10-09-2025 14:47 ]
Testing, one, two ...
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer