Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:38
Farabi schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 12:23:
wat is nu het exacte voordeel van een nokia-box? ik hoor dat hele goede verhalen over. app ondersteuning, hardware, software?
Ik heb de Nokia 8010. Niets op aan te merken. Alles werkt gewoon snel en direct. Ondersteuning ben ik niet van op de hoogte.
Alleen ze zijn nauwelijks meer te koop. Nokia is er mee gestopt.

Hier kun je vast meer over lezen :
Nokia Streaming Box Ervaringentopic

[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 30-09-2025 13:27 ]

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
edit gevonden.

[ Voor 101% gewijzigd door Farabi op 30-09-2025 13:33 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Farabi schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 12:23:
wat is nu het exacte voordeel van een nokia-box? ik hoor dat hele goede verhalen over. app ondersteuning, hardware, software?
Ter info, de Nokia 8010 is een SEI804 apparaat (Sei Robotics als producent), er zijn (of waren) er nogal wat onder verschillende merken beschikbaar. De firmware wordt door Sei ontwikkeld en miniem aangepast voor ieder merk, zoals voor de Nokia met zijn Nokia boot intro, en voor die andere merken ook dus.

De firmware ondersteuning was (is niet meer), het best en meest frequent voor de Homatics R Plus. De Nokia 8010 is in principe bij v.w.b. versie, maar de laatste update is weer stilgelegd daarvoor als ik mij niet vergis. Dit is al meerdere keren voorgekomen zodat een Nokia voor een eigenaar nog met Android TV V11, V12 of V14 kan draaien nu, afhankelijk van wanneer ze met de update van een firmware gestopt zijn met delen.

App ondersteuning = Android TV OS, dus Play Store aanbod voor Android TV en daarnaast nog hetgeen wat buiten de Play Store nog wordt aangeboden.
Hardware v.w.b. chipset is S905X4-K, kleine verschillen m.b.t. het moederbord en wat daar wel of niet standaard op zit. Zoals wel/geen IR ontvanger, wel/geen SD slot, wel/geen AV aansluiting, dit soort zaken.

Deze apparaten worden ook door CoreElec ondersteund.

De 8010 is E(nd)O(ff)L(ife), dus men kan beter voor een alternatief merk kijken, mocht men nog steeds zoiets zoeken.

Testing, one, two ...

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:29
hardware-lover schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 14:25:
[...]

Ter info, de Nokia 8010 is een SEI804 apparaat (Sei Robotics als producent), er zijn (of waren) er nogal wat onder verschillende merken beschikbaar. De firmware wordt door Sei ontwikkeld en miniem aangepast voor ieder merk, zoals voor de Nokia met zijn Nokia boot intro, en voor die andere merken ook dus.

De firmware ondersteuning was (is niet meer), het best en meest frequent voor de Homatics R Plus. De Nokia 8010 is in principe bij v.w.b. versie, maar de laatste update is weer stilgelegd daarvoor als ik mij niet vergis. Dit is al meerdere keren voorgekomen zodat een Nokia voor een eigenaar nog met Android TV V11, V12 of V14 kan draaien nu, afhankelijk van wanneer ze met de update van een firmware gestopt zijn met delen.

App ondersteuning = Android TV OS, dus Play Store aanbod voor Android TV en daarnaast nog hetgeen wat buiten de Play Store nog wordt aangeboden.
Hardware v.w.b. chipset is S905X4-K, kleine verschillen m.b.t. het moederbord en wat daar wel of niet standaard op zit. Zoals wel/geen IR ontvanger, wel/geen SD slot, wel/geen AV aansluiting, dit soort zaken.

Deze apparaten worden ook door CoreElec ondersteund.

De 8010 is E(nd)O(ff)L(ife), dus men kan beter voor een alternatief merk kijken, mocht men nog steeds zoiets zoeken.
google streamer is wat in actie, vanaf 96,99 nu bij mediamarkt oa.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

belmonde schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 01:22:
google streamer is wat in actie, vanaf 96,99 nu bij mediamarkt oa.
Ik begrijp niet helemaal waarom je mij quote, ik ben niet zoekende naar een alternatief. Heb spelers in overvloed, de Streamer overigens eveneens 😉

Testing, one, two ...

• belmonde
hardware-lover schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:19:
[...]

Ik begrijp niet helemaal waarom je mij quote, ik ben niet zoekende naar een alternatief. Heb spelers in overvloed, de Streamer overigens eveneens 😉
Nou, ik heb er dus geen verstand van.. Ik zoek een alternatief voor het smartsysteem op onze samsung uit 2016 (tizen).. die oa. de canal+ app niet meer helemaal in zijn mogelijkheden kan doen. Zoals bv. terugspoelen tijdens live kijken. En youtube 4k is soms na versnellen na verderop in de video aan het haperen omdat di dat niet kan bijbenen denk ik..
Wat is dan het verschil met die andere ook android-spelers ?? Jij weet dat !?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

belmonde schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:54:
Nou, ik heb er dus geen verstand van.. Ik zoek een alternatief voor het smartsysteem op onze samsung uit 2016 (tizen).. die oa. de canal+ app niet meer helemaal in zijn mogelijkheden kan doen. Zoals bv. terugspoelen tijdens live kijken. En youtube 4k is soms na versnellen na verderop in de video aan het haperen omdat di dat niet kan bijbenen denk ik..
Wat is dan het verschil met die andere ook android-spelers ?? Jij weet dat !?
Ik ga niet in op de verschillen per speler, want dat is een gebed zonder einde ;)

Maar voor hetgeen jij beschrijft zou die Streamer een goede keuze zijn, zoals vele andere media spelers waarschijnlijk ook. De Streamer is vlot bij gebruik, zou prima kunnen voldoen. Misschien kun je even specifiek naar YT filmpjes zoeken m.b.t. de Streamer (of anderen), zodat je vooraf weet wat je zoal kunt verwachten.
Van een Google eigen speler mag je verwachten dat deze langer van updates zal worden voorzien dan menig andere niet Google (als merk) speler.

Testing, one, two ...

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:00
Toevallig Zidoo eigenaren hier de Google Play versie draaien?

Zo ja, zou je me een groot plezier willen doen door via de Play Store de kpn itv app te downloaden en installeren? Ik vraag me af of de app opstart.

Kpn itv zou de enige reden zijn om de Google Play versie op mn Zidoo z9x8k te zetten. Omdat er geen weg meer terug is na de G versie wil ik wel zeker weten of de kpn app werkt op de Zidoo.

Ik heb een akp geprobeerd en die wilde wel installeren maar de app wilde niet starten..

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02:41
Hulp is niet meer nodig.

[ Voor 93% gewijzigd door Glassertje op 18-10-2025 18:34 ]

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:38

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Glassertje
Is het voor remuxen van high bitrate bluray af te spelen via plex/emby?
Indien ja, waarom moet dat per se Android zijn?

Kijk zeker eens naar de am6b+ met CoreElec en CPM build.
YouTube: 10 REASONS Why You Should Get The Ugoos AM6B Plus For 4K Dolby Visio...

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02:41
daffie82 schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 17:30:
@Glassertje
Is het voor remuxen van high bitrate bluray af te spelen via plex/emby?
Indien ja, waarom moet dat per se Android zijn?

Kijk zeker eens naar de am6b+ met CoreElec en CPM build.
YouTube: 10 REASONS Why You Should Get The Ugoos AM6B Plus For 4K Dolby Visio...
Geen idee, want ik download die nooit. Maar bedankt voor de tip. Ik ga er zeker naar kijken.

Edit: Ik heb boven nog een shield staan. Ik denk dat ik die Google streamer boven zet en die shield beneden. Is mijn probleem ook opgelost.

[ Voor 9% gewijzigd door Glassertje op 18-10-2025 18:34 ]

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:58
Een vraag:
Ik overweeg de Homatics Box R 4K Plus als vervanger voor mijn Nvidia Shield (2015). Op basis van eigen speurwerk, fora en AI denk ik dat dit momenteel de beste opvolger is. Zie ik nog kanshebbers over het hoofd in de categorie gecertificeerde Android TV / Google TV boxen met goede app-support en lokaal afspelen/streamen?
Waarom ik wil upgraden en waarom de Homatics beter lijkt:
  • 8 jaar nieuwere hardware
  • AV1 hardware-decodering, HDR10+, Dolby Vision
  • Volledige google cast en playstore apps support
Waarom ik twijfel over de Homatics
  • Gedoe met (laatste) firmware en bijbehorende support is ondermaats
  • Box is ook al weer ruim 2 jaar oud, wellicht binnenkort een nieuwer/beter alternatief. Ik heb 10 jaar met de Shield gedaan, dat is echt bizar goed natuurlijk.
Ik ga binnenkort mijn TV upgraden naar een die HDR10+ en DV ondersteunt en wil dan ook wel het uiterste er uit kunnen halen. (CoreELEC mogelijkheid boeit me niet verder trouwens)

Alvast bedankt voor jullie input!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Pusherman_, indien je serieus twijfelt over de Homatics R Plus dan zou ik je eigenlijk naar een alternatief model willen wijzen. Nog steeds een SEI804 apparaat maar met een veel degelijker ontwerp, en ook wat meer hardware opties. Het grootste manco nu is de aanwezigheid van de Play-Fi optie in de V14 versies, en wat die service doet voor CPU belasting (en de warmteontwikkeling). Dat specifieke Dune model heeft daar totaal geen last van. Play-Fi is nog steeds een vlooi in de pels, maar je merkt er minder van met de Premier ;)

Kan met dezelfde firmware draaien die voor de R Plus beschikbaar is, ook al zul je deze zeer waarschijnlijk zelf op het apparaat moeten zetten (fluitje van een cent). Het is nu nog steeds niet duidelijk wat Homatics gaat doen met de firmware updates, voor nu ligt alles stil en verwijzen we de Telegram gebruikers door naar een alternatief voor die updates.

Wordt als "gebruikt" aangeboden maar zijn werkelijk als nieuw. Oorspronkelijk nieuw door Dune voor €249,- aangeboden, daarna voor €199,- en is nu End Of Life op de Dune website. "gebruikt" worden ze echter nog regelmatig aangeboden door dezelfde shop.

Er het "uiterste" uit willen halen maar CE niet willen gebruiken, dat gaat niet samen. Voor het uiterste dien je CE eigenlijk wel te moeten gebruiken.

Testing, one, two ...

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:58
hardware-lover schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 12:04:
@Pusherman_, indien je serieus twijfelt over de Homatics R Plus dan zou ik je eigenlijk naar een alternatief model willen wijzen. Nog steeds een SEI804 apparaat maar met een veel degelijker ontwerp, en ook wat meer hardware opties. Het grootste manco nu is de aanwezigheid van de Play-Fi optie in de V14 versies, en wat die service doet voor CPU belasting (en de warmteontwikkeling). Dat specifieke Dune model heeft daar totaal geen last van. Play-Fi is nog steeds een vlooi in de pels, maar je merkt er minder van met de Premier ;)

Kan met dezelfde firmware draaien die voor de R Plus beschikbaar is, ook al zul je deze zeer waarschijnlijk zelf op het apparaat moeten zetten (fluitje van een cent). Het is nu nog steeds niet duidelijk wat Homatics gaat doen met de firmware updates, voor nu ligt alles stil en verwijzen we de Telegram gebruikers door naar een alternatief voor die updates.

Wordt als "gebruikt" aangeboden maar zijn werkelijk als nieuw. Oorspronkelijk nieuw door Dune voor €249,- aangeboden, daarna voor €199,- en is nu End Of Life op de Dune website. "gebruikt" worden ze echter nog regelmatig aangeboden door dezelfde shop.

Er het "uiterste" uit willen halen maar CE niet willen gebruiken, dat gaat niet samen. Voor het uiterste dien je CE eigenlijk wel te moeten gebruiken.
Dankjewel voor je snelle en uitgebreide reactie. Dat is inderdaad een prima overweging dan. Paar vragen:

1. 'gebruikt' waarom worden ze als gebruikt verkocht terwijl ze eigenlijk nieuw zijn? zijn ze dan refurb?
2. Als de dune variant EOL is, maar de Homatics niet, betekent dit dan dat er vanuit Dune geen nieuwe fw meer komt, maar eventueel wel nog fw en/of os upgrades vanuit Homatics die ik kan installeren op de Dune?
3. heeft de dune premier geen last van de Play-Fi issues doordat hij wat groter/metaal is en daardoor warme beter kwijt kan oid? verder kan ik qua hardware weinig verschil zien op wat aansluitingen en het schermpje na.

ik snap je opmerking over uiterste en CE, echter in de praktijk is vrijwel al het media gebruik streaming, ook van eventuele blu-ray rips, dus daarbij wint het gemak het van het échte uiterste :X

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Pusherman_ schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 13:16:Dankjewel voor je snelle en uitgebreide reactie. Dat is inderdaad een prima overweging dan. Paar vragen:

1. 'gebruikt' waarom worden ze als gebruikt verkocht terwijl ze eigenlijk nieuw zijn? zijn ze dan refurb?
Ik heb meerdere "samples" mogen ontvangen, en ze zien er allen uit als nieuw, maar aangezien ze niet als nieuw worden aangeboden, kan ik niet zeggen of dat voor ieder apparaat het geval zal zijn.
2. Als de dune variant EOL is, maar de Homatics niet, betekent dit dan dat er vanuit Dune geen nieuwe fw meer komt, maar eventueel wel nog fw en/of os upgrades vanuit Homatics die ik kan installeren op de Dune?
Ze gebruiken allemaal dezelfde firmware, dus dat EOL zegt in dit geval helemaal niets, ik heb er de laatste V14 opgezet. Als SEI Robotics niet met een nieuwere firmware op de proppen komt, dan komt support van Homatics ook op een laag pitje (wat het eigenlijk al is op dit moment).

Dune zelf schrijft op hun website dat de V11 versie de meest stabiele is, maar ondertussen is vrijwel iedere gebruiker wel overgestapt naar V12 5394 (beta) of een V14 versie, er is van alles aan firmware "gelekt".
3. heeft de dune premier geen last van de Play-Fi issues doordat hij wat groter/metaal is en daardoor warme beter kwijt kan oid? verder kan ik qua hardware weinig verschil zien op wat aansluitingen en het schermpje na.
Idd, door het ontwerp van de behuizing. Volledig metaal (weegt zo'n 800gr), en met diverse koelopeningen (of dat ze het verwacht hadden van dat Play-Fi gedoe).

In tegenstelling tot de originele Homatics heeft deze ook;
- IR ontvangst in de behuizing
- 2x USB3 (niet 1x 3 en 1x USB2)
- USB3 externe drive aansluiting
- intern 2.5" drive slot
- grotere afstandsbediening met extra toetsen
ik snap je opmerking over uiterste en CE, echter in de praktijk is vrijwel al het media gebruik streaming, ook van eventuele blu-ray rips, dus daarbij wint het gemak het van het échte uiterste :X
Duidelijk, ik wilde het enkel hebben aangehaald.

Nog even dit. Mecool zegt einde dit jaar met een S905X5 (geen M) Android TV box te gaan komen. Daar kijk ik op dit moment erg naar uit.

Van Homatics verwacht ik weinig nieuws meer, want van alles wat gedeeld was van dat er zou komen, is er werkelijk niets openbaar gemaakt. Zelfs sommige producten die al waren aangekondigd met veel bombarie, zijn op ijs gezet. Oorzaak? Geen personeel meer, ze zijn allemaal uit zichzelf vertrokken, niet ontslagen.

Testing, one, two ...

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:59

Pierre

Van nature lui!

Mijn content vind ik op niet nader te noemen bronnen, daar kan ik de meeste tijd alleen DV content vinden.
Dat kan ik niet kijken op mijn Shield Pro (in combinatie met Kodi welke het nog prima doet) of ik doe iets verkeerd.

Dus mijn interesse in dit device is best wel groot, hij is dual boot (door middel van een USB Stick) en verder gewoon Android waarop ik mijn F1TV app en een IPTV App installeren.
Kan hij bv in een dichte kast, want anders begint mijn vrouw weer te stuiteren.

[ Voor 4% gewijzigd door Pierre op 23-10-2025 19:07 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14:43
Is de ugoos xq4 extra, goed geschikt icm kodi en de jellyfin addon. Iemand toevallig hier ervaring mee.

Hij staat hier wel bij, maar ben benieuwd https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=376035

Alleen dit heeft het als doeleinde. Mijn huidige tv lg oled c8 ondersteunt overige diensten prima, hier kan ik wel kodi op draaien maar helaas problemen met audio doorvoer naar de receiver.

Hopelijk lukt het wel allemaal met de ugoos en deze is nog voor een redelijke prijs te krijgen.

Uiteindelijk is de grote vraag of het goed gaat met de audio.

Ironisch al uren bezig geweest om kodi grafisch in te stellen met prachtige skins, speel je een film af en heb je of stereo of geen geluid en hoop dit met bovenstaande te ontwijken.

Of adviseren jullie meer old skool en een nvidia shield?

[ Voor 34% gewijzigd door Dagarkin op 23-10-2025 21:02 ]

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Dagarkin schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 20:56:
Is de ugoos xq4 extra, goed geschikt icm kodi en de jellyfin addon. Iemand toevallig hier ervaring mee.
Ik heb alleen ervaring met de Ugoos am6b+ en dat is een geweldige speler met CoreElec en CPM build. Speelt alles lokaal wat je er tegenaan gooit en is de enige speler met 100% perfecte fel DV playback.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

• Dagarkin
daffie82 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 22:00:
[...]

Ik heb alleen ervaring met de Ugoos am6b+ en dat is een geweldige speler met CoreElec en CPM build. Speelt alles lokaal wat je er tegenaan gooit en is de enige speler met 100% perfecte fel DV playback.
Top nog over nadenken zie dat deze geen av1 ondersteunt, maar goed heb zelf jellyfin die kan transcoderen.

Zit nu tussen deze en de vevo v te twijfelen, waarbij de laatste out of the box al goed is ingesteld en met hun eigen os rondom kodi meende ik en hun hebben ook de DV mogelijkheden.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dagarkin schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 09:57:
Top nog over nadenken zie dat deze geen av1 ondersteunt, maar goed heb zelf jellyfin die kan transcoderen.

Zit nu tussen deze en de vevo v te twijfelen, waarbij de laatste out of the box al goed is ingesteld en met hun eigen os rondom kodi meende ik en hun hebben ook de DV mogelijkheden.
Ze schrijven dat het eraan gaat komen, maar op dit moment is er geen DV FEL7 met dat apparaat.

Testing, one, two ...

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Dagarkin schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 09:57:
[...]

Je doet wat je wilt maar ik zou niet voor de vero v gaan. Doet niet dv fel zoals het hoort. Er zou een test versie aankomen maar dat hoor ik al jaren. Ik hou niet van bedrijven met valse beloftes.
Als je beetje tweaker bent gewoon voor de am6b+ gaan.

• Dagarkin
daffie82 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 10:33:
[...]

Je doet wat je wilt maar ik zou niet voor de vero v gaan. Doet niet dv fel zoals het hoort. Er zou een test versie aankomen maar dat hoor ik al jaren. Ik hou niet van bedrijven met valse beloftes.
Als je beetje tweaker bent gewoon voor de am6b+ gaan.
Ben benieuwd heb hem besteld, heb je ook evt goede guide om in te stellen evt via pm?

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Dagarkin schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:03:
[...]

Ben benieuwd heb hem besteld, heb je ook evt goede guide om in te stellen evt via pm?
Yes. Verdere vragen zou ik hier stellen : https://www.avsforum.com/...e-7-fel-playback.3294526/
YouTube: How To Install And Configure CoreELEC For Media Player Like The Ugoo...

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-10 19:24
Heeft iemand ervaring met deze box?
https://www.bol.com/nl/nl...ist_Middle.0.ProductTitle

Ik zoek namelijk een goedkoop boxje op android net vergelijkbaar met mij Nokia streamingbox 8000
Of hebben jullie nog aanraders.
Enkel om de geijkte steaming apps en KPNTV te kijken
Thanks...

[ Voor 44% gewijzigd door gram501 op 26-10-2025 23:28 ]

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Pierre schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 18:36:
Mijn content vind ik op niet nader te noemen bronnen, daar kan ik de meeste tijd alleen DV content vinden.
Dat kan ik niet kijken op mijn Shield Pro (in combinatie met Kodi welke het nog prima doet) of ik doe iets verkeerd.

Dus mijn interesse in dit device is best wel groot, hij is dual boot (door middel van een USB Stick) en verder gewoon Android waarop ik mijn F1TV app en een IPTV App installeren.
Kan hij bv in een dichte kast, want anders begint mijn vrouw weer te stuiteren.
Je Shield Pro en de nieuwste Kodi moeten gewoon DV af kunnen spelen, werkt bij mij hier probleemloos. Zorg dat je de nieuwste Kodi versie hebt, desnoods even herinstalleren.

This title is for sale, please send me a PM

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:59

Pierre

Van nature lui!

the-body schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 08:26:
[...]

Je Shield Pro en de nieuwste Kodi moeten gewoon DV af kunnen spelen, werkt bij mij hier probleemloos. Zorg dat je de nieuwste Kodi versie hebt, desnoods even herinstalleren.
Ik zal in het weekend wel eens Kodi opnieuw installeren, wie weet is dat het issue. Kodi uit de playstore is volgens mij toch de laatste versie?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

gram501 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:27:
Heeft iemand ervaring met deze box?
https://www.bol.com/nl/nl...ist_Middle.0.ProductTitle

Ik zoek namelijk een goedkoop boxje op android net vergelijkbaar met mij Nokia streamingbox 8000
Of hebben jullie nog aanraders.
Enkel om de geijkte steaming apps en KPNTV te kijken
Thanks...
Gezien de muistoets op de afstandsbediening zal dit geen volledig door Google gecertificeerde Android TV speler zijn. Dat sommige reviews zeggen dat Netflix standaard niet werkt op deze box lijkt dat ook te bevestigen, daarvoor zal de mobile Netflix app gebruikt moeten worden lijkt mij.

Het zou kunnen zijn dat andere apps ook weigeren te werken op dit apparaat, volledig vergelijkbaar met de Nokia 8000 is ie dus niet, want die heeft wel de volledige Google Android TV certificering.

Testing, one, two ...

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:01
Ik heb de Strong Leap s3+, ben daar tevreden over. Dolby vision en Dolby atmos werken beide hierop als je de films vanuit kodi afspeelt. Prime video werkt ook met beide maar das al iets moeilijker.

https://www.bol.com/be/nl...2c26.g.i.QueryContextHook

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-11 11:13
Heb een thomson streaming box 270plus aangeschaft voor 1 van de kids op hun kamer. Was verrast over de kwaliteit. De afstandsbediening is qua kwaliteit een stuk sterker en zwaarder gebouwd dan de google tv streamer. Via wifi is deze ook behoorlijk snel met streamen. Heb deze nu bedraad aangesloten, zit een 100MB poort op, de google tv streamer heeft een gigabit poort, maar vraag me af of deze kastjes sterk genoeg zijn om 1 gigabit goed te gebruiken.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hellboy! schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 13:48:
Heb een thomson streaming box 270plus aangeschaft voor 1 van de kids op hun kamer. Was verrast over de kwaliteit. De afstandsbediening is qua kwaliteit een stuk sterker en zwaarder gebouwd dan de google tv streamer. Via wifi is deze ook behoorlijk snel met streamen. Heb deze nu bedraad aangesloten, zit een 100MB poort op, de google tv streamer heeft een gigabit poort, maar vraag me af of deze kastjes sterk genoeg zijn om 1 gigabit goed te gebruiken.
De Streamer kan prima uit de voeten met die Gbit aansluiting, snelheid daarmee ruim voldoende, enkel in volledige HD audio ondersteuning schiet ie tekort, maar dat geldt ook voor die Thomson.

Het ontwerp van de remote is totaal anders, maar degelijk genoeg om dagelijks gebruikt te worden. Een iets grotere uitvoering van de Chromecast met Google TV ;)

Ik ben eigenlijk wel wat benieuwd naar de Thomson Pro 260, maar daar is nog maar weinig over te vinden (als beschikbaar en met volledige specificaties)

Testing, one, two ...

• the-body
  • Niet online

the-body

Pierre schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 10:37:
[...]

Ik zal in het weekend wel eens Kodi opnieuw installeren, wie weet is dat het issue. Kodi uit de playstore is volgens mij toch de laatste versie?
Volgens mij wel inderdaad. Het is iig een DV-compatible versie van Kodi.

• Harribo
Schumi_wk schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 13:41:
Ik heb de Strong Leap s3+, ben daar tevreden over. Dolby vision en Dolby atmos werken beide hierop als je de films vanuit kodi afspeelt. Prime video werkt ook met beide maar das al iets moeilijker.

https://www.bol.com/be/nl...2c26.g.i.QueryContextHook
Ik zoek ook nog een goedkoper apparaatje erbij. Naast mijn Nokia 8010. Ongeveer 75 e of goedkoper.
Maar dat valt niet mee.

Je moet op veel sites heel goed zoeken naar de werkelijke specs zoals interne ram geheugen etc.
Ik heb inmiddels zoveel el cheapo apparaatjes gehad dat ik nu weet dat ik een s905x4 cpu erin wil, net als de Nokia 8010. S905x5 komt ook maar dat is mij te prijzig.

De s905x4 cpu is gebaseerd op de cortex a55 arm. Maar volgens mij is niet elke cpu gebaseerd op de a55 cortex architectuur een goede koop? De gpu bijvoorbeeld die er bij in zit, is ook belangrijk?
Vandaar mijn keuze voor s905x4 van amlogic.

Heb allerlei goedkope boxjes met cpu's merken gehad zoals Allwinner, Mtk, etc
Zie gewoon het verschil met een amlogic als het gaat om het soepel afspelen van de video.

Heb nu nog een heel oud el cheapo x96 boxje maar die speelt de video beter af dan spul wat je nu goedkoop koopt. Zit een s905x3 in. Toch speelt de Nokia 8010 de video's soepeler af.

Zag een xiaomi mi box s 3rd gen maar of dat is wat ik zoek?
De afstandsbediening schijnt nogal goedkoop te zijn. Belangrijk vind ik nl dat de afstandsbediening accuraat het kastje aan stuurt.
Bij de Nokia 8010 druk ik op een knop en dan weet ik bijna 100% zeker dat de Nokia daar ook op reageert. Zoiets wil ik dus dan ook. Indien mogelijk.

Heb teveel El cheapo boxjes gehad waarbij je meerdere keren je suf moest drukken op de ab voordat de box reageert.
Dus tips welkom.

Wat dat betreft is de Nokia 8010 echt een wereld koop geweest. Destijds nog voor 75.

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:01
https://docs.google.com/s...bkZBV4E0/edit?gid=0#gid=0

is dan misschien een plaats waar je kan kijken.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Of hier, indien het een door Google gecertificeerde Android TV mediaspeler moet gaan worden en niet zo'n "el cheapo" met een mobiele versie van Android op het apparaat. Enkel een chipset aanhalen als voorbeeld is niet voldoende, die worden willekeurig in gecertificeerde en niet gecertificeerde apparaten gebruikt.

De Mi Box S 3th Generation is een goedkope speler, met S905X5M chipset, met Google's Android TV certificering, en een (idd), tamelijk irritante afstandsbediening. Diverse eigenaren zijn er heel enthousiast over de Mi, ik duidelijk minder, maar ik heb een stapel van deze dingen om te vergelijken, dus dat is niet helemaal "eerlijk".

Testing, one, two ...

• Harribo
hardware-lover schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 11:59:
[...]

Of hier, indien het een door Google gecertificeerde Android TV mediaspeler moet gaan worden en niet zo'n "el cheapo" met een mobiele versie van Android op het apparaat. Enkel een chipset aanhalen als voorbeeld is niet voldoende, die worden willekeurig in gecertificeerde en niet gecertificeerde apparaten gebruikt.

De Mi Box S 3th Generation is een goedkope speler, met S905X5M chipset, met Google's Android TV certificering, en een (idd), tamelijk irritante afstandsbediening. Diverse eigenaren zijn er heel enthousiast over de Mi, ik duidelijk minder, maar ik heb een stapel van deze dingen om te vergelijken, dus dat is niet helemaal "eerlijk".
Dank voor je link :)
Welke zou jij kopen in mijn geval dan als ik vragen mag?
Toch maar de mi box?

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:24

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Harribo schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 15:54:
[...]

Dank voor je link :)
Welke zou jij kopen in mijn geval dan als ik vragen mag?
Toch maar de mi box?
Voor aankoopadvies mag je in Beeld en geluid koopadvies een topic starten, zodat je vraag beter tot zijn recht komt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Dagarkin
Erg bedankt.

Gisteren binnen en alles lijkt te werken, behalve bedraad, ik vermoed een software issue met core elec, aangezien wifi gelukkig wel werkt.

Gebruik je die dolby vision ook voor sdr content? Die opties met dolby vision vond ik wel erg overdonderend. Heb jij iets anders dan default?

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Dagarkin schreef op woensdag 5 november 2025 @ 08:19:

Erg bedankt.

Gisteren binnen en alles lijkt te werken, behalve bedraad, ik vermoed een software issue met core elec, aangezien wifi gelukkig wel werkt.

Gebruik je die dolby vision ook voor sdr content? Die opties met dolby vision vond ik wel erg overdonderend. Heb jij iets anders dan default?
Graag gedaan! Ik gebruik geen DV voor SDR content. Dat ziet niet uit IMO. Van die VS10 opties heb ik enkel SDR8 + SDR10 op ''SDR'' gezet, de rest off. Zie ook onderstaande.
Welke TV gebruik je? Eentje die Dolby Vision heeft, neem ik aan? Edit: de c8 zie ik nu. Dan kan je onderstaande wel overnemen.

Mijn settings voor de LG G1 OLED :
Mode : on demand
Type : Display LED (DV-std)
Dolby VSVDB : off
Colorimetry : disable/remove
Source levels metadata : on
Level 5 : ''source, zero when OSD or subtitles are displayed''. Met nieuwere LG modellen kan je gewoon de optie ''source'' kiezen.
Level 6 : source of discard (maakt namelijk niet uit, L6 heeft geen effect).
Restrict overlays : off
Preferred HDR for dual DV and HDR10+ content : Dolby Vision
Dynamic HDR10+ to Dolby Vision profile 8.1 conversion : ON (mijn LG G1 ondersteunt namelijk geen HDR10+).
For SDR8 + SDR10 : SDR
for HDR10, HDR10+, HLG HDR, Dolby Vision : off
convert profile 7 : off

[ Voor 7% gewijzigd door daffie82 op 05-11-2025 11:35 ]

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Dagarkin Trouwens nog een extra opmerking:
De VS10 conversie van HDR naar DV is vrij goed. Als je geen handmatige conversie doet zoals ik, zou ik dat op een LG OLED wel aanraden.
Meer info:
YouTube: VS10 HDR10 to Dolby Vision vs Real Dolby Vision Ugoos AM6B+ CPM A14

• C_V_S
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zoek ook wat advies voor een mediaspeler.

Momenteel heb ik een Vero die al even end of life is met Kodi, Netflix gaat via de TV en Delta tv via een "kastje". Dit vind ik een hele hoop gedoe met te veel kabels en afstandsbedieningen en HDMI (via Denon Reciever) die weleens geluid verliest bij overschakelen.

Wat ik dus wil is één mediaspeler voor alles:

- Delta TV App
- Kodi (via NAS kijk ik veel)
- Youtube
- Netflix
+ En eventueel andere apps zoals Prima, Disney e.d.

Hij moet HDR, 4K e.d. aan kunnen

Afstandsbediening is niet heel relevant heb een Logitech toetsenbord en anders ook nog een Harmony

Prijs ook niet zo belangrijk. Ik wil high end die lang mee gaat en goede prestaties heeft.

Na zoeken kom ik vooral op die van NVidia maar das is volgens mij al een model uit 2019 dus hoe lang gaat die nog mee m.b.t. updates?

Wat ik niet wil is Chinees spul met aangepaste Android versies e.d.

• belmonde
googlr tv streamer is nu 79 euro bij mediamarkt.. Komt er een nieuwere versie binnenkort. En daarom nu naar 79 euro ?

• C_V_S
  • Niet online
belmonde schreef op maandag 10 november 2025 @ 01:12:
googlr tv streamer is nu 79 euro bij mediamarkt.. Komt er een nieuwere versie binnenkort. En daarom nu naar 79 euro ?
Ik vind sowieso dat een hoop modellen vrij oud zijn of hebben ze een lange update periode?

• the-body
  • Niet online

the-body

C_V_S schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 08:10:
[...]

Ik vind sowieso dat een hoop modellen vrij oud zijn of hebben ze een lange update periode?
Aan de content-kant is er ook niets veranderd de afgelopen jaren. Beste is al jaren 4k Dolby Vision met Atmos / Auro3D / DTS/X. Dus dan hoeven de spelers ook niet meer te kunnen.

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Dan moet je even deze video kijken, vooral vanaf 6:24:
TLDR: er wordt niet/nauwelijks verdient aan de hardware, er wordt vooral verdient aan ads.
Daarnaast is de vraag vanuit de consument ook niet echt naar high-end streamers, vooral de goedkoopste spelers zijn gewild. Als men maar Netflix e.d. kan gebruiken is het goed genoeg.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Nieuwe update voor de CCmgTV.
250917.004
Security patch naar okt 25.
System stability and improvements
763 MB

"dirty" is ook weg. Spijtig, was er na een jaar bijna aan gewend :+

[ Voor 23% gewijzigd door daffie82 op 12-11-2025 00:22 ]

• C_V_S
  • Niet online
the-body schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 20:40:
[...]

Aan de content-kant is er ook niets veranderd de afgelopen jaren. Beste is al jaren 4k Dolby Vision met Atmos / Auro3D / DTS/X. Dus dan hoeven de spelers ook niet meer te kunnen.
Dus een Nvidia Shield is nog steeds een goede keus in de high end markt van Android Spelers?

• Harribo
C_V_S schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:24:
[...]

Dus een Nvidia Shield is nog steeds een goede keus in de high end markt van Android Spelers?
Yep. Alleen die worden niet meer gemaakt en wrs dus op den duur ook niet geupdate.

Daaronder heb je een hoop andere die óf weinig geheugen hebben óf geen goede cpu. 7(8)7
Dat laatste geldt voor de Google streamer.
Kan de reviewer hier er wel positief over doen dat het soepel loopt, ik lees ook andere verhalen.

Ik ben geen expert maar heb flink wat boxjes versleten. Voor mij is de cpu het belangrijkste. En dan wil ik graag een amlogic s905x4 of hoger. Google streamer is dan niks voor mij met een soc van 5 jaar oud.

Ik heb veel China boxjes gehad met verschillende cpu's. De enige die echt een beetje soepel liepen, ondanks veel geheugen en android (tv) versies, waren die met een amlogic cpu erin. Vandaar mijn voorkeur.

De Nokia 8010 is ook een fijn apparaat vind ik maar wordt niet meer gemaakt.

Mijn volgende apparaat wordt een xiaomi TV Box S 3rd Gen. Ook gezien mijn budget. Afgezien van de 2gb ram lijkt mij dat een fijn apparaat.
En cpu is een s905x5m.
Geen ethernet aansluiting maar die gebruik ik ook niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 12-11-2025 09:44 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Harribo, de Nokia 8010 wordt nog steeds gemaakt, echter niet meer als 8010 😉

Testing, one, two ...

• C_V_S
  • Niet online
Hoe heet die Nokia box dan? Ik mis één belangrijke app voor die Nokia box trouwens.

Wat hebben we nog meer voor keuzes voor high end Android boxen dan?

• the-body
  • Niet online

the-body

C_V_S schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:24:
[...]

Wat het beste is hangt af van je primaire contentconsumptie. De Apple TV is de beste voor streaming, de Ugoos AM6B+ naar mijn mening nog steeds de beste voor lokale streaming. Wil je een alles in 1 dan doet de Shield dat goed. Ik vind wel de beeldkwaliteit van de Shield echt zichtbaar minder dan hiervoor genoemde spelers.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@the-body klopt ook gewoon. De shield voor lokale content is een no-go.

de shield heeft foutieve kleuren in DV (red push) en 30% van alle FEL bluray disc rips zijn niet accuraat.

Red push : https://drive.google.com/...ou0RFuS8DWtVmxYs1tumPl0F3
30% FEL niet accuraat : https://drive.google.com/...TOSpoy4xtwUBIQmziCe_R_IKe

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

C_V_S schreef op woensdag 12 november 2025 @ 12:01:
Hoe heet die Nokia box dan? Ik mis één belangrijke app voor die Nokia box trouwens.

Take your pick ;) Voor mij de Premier uit dat groepje.
Welke app wordt er gemist?
Als Google gecertificeerd Android TV zijn dat er nog steeds niet zoveel. Mecool zou met een S905X5 versie gaan komen tegen het einde van dit jaar. Eerst maar eens zien.

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 12-11-2025 12:37 ]

Testing, one, two ...

• C_V_S
  • Niet online
Oké! Meeste wat ik zal gebruiken is lokale content (Kodi) heb wel Netflix maar dat kijk ik niet zo heel veel (das meer vriendin en kind maar die zijn niet kritisch op beeld)

KWO Community App mis ik op de Nokia box :) Niet beschikbaar op dit device zie ik in de playstore. Op mijn tel en tablet werkt het wel.

Apple tv is geen optie, moet ik weer een apple account nemen en alles is Android in ons huis.

• Harribo
hardware-lover schreef op woensdag 12 november 2025 @ 10:05:
@Harribo, de Nokia 8010 wordt nog steeds gemaakt, echter niet meer als 8010 😉
Oh ja een Homatics toch? Halve gouden kastje oid? Edit :zie het.
Maar is die 100% dezelfde als de Nokia 8010?
Misschien daar dan ook eens naar kijken als dat zo is.
Hoewel ik wel denk dat s905x5m > s905x4...dus die xiaomi.. En meer dan de helft goedkoper... Mmm

[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 12-11-2025 15:58 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Harribo, niet perse de helft goedkoper, er kwam gisteren nog een Reddit user reply voorbij van €70,- voor de Homatics versie op AliExpress.
Ik heb er verder niet naar gekeken, ik kom om in dit soort apparaten 😉

De Xiaomi heb ik eveneens in huis, die gaat het voor mij niet worden als dagelijks apparaat, vergeleken met anderen begrijp ik wel waar de aantrekkelijke prijs vandaan komt. Maar waarschijnlijk ben ik te kritisch en kijk meer naar hoe een apparaat presteert ipv wat het kost.

Ik vergelijk enkel gecertificeerde Android TV apparaten, niet degene die dat niet hebben. Ik wil graag een allround mediaspeler 👍

Testing, one, two ...

• C_V_S
  • Niet online
Harribo schreef op woensdag 12 november 2025 @ 14:53:
[...]

Oh ja een Homatics toch? Halve gouden kastje oid? Edit :zie het.
Maar is die 100% dezelfde als de Nokia 8010?
Misschien daar dan ook eens naar kijken als dat zo is.
Hoewel ik wel denk dat s905x5m > s905x4...dus die xiaomi.. En meer dan de helft goedkoper... Mmm
https://www.homatics.com/products/box-r-4k-plus

Deze dus?

• Harribo
hardware-lover schreef op woensdag 12 november 2025 @ 16:03:
@Harribo, niet perse de helft goedkoper, er kwam gisteren nog een Reddit user reply voorbij van €70,- voor de Homatics versie op AliExpress.
Dat is wel extreem goedkoop.
De Xiaomi heb ik eveneens in huis, die gaat het voor mij niet worden als dagelijks apparaat, vergeleken met anderen begrijp ik wel waar de aantrekkelijke prijs vandaan komt. Maar waarschijnlijk ben ik te kritisch en kijk meer naar hoe een apparaat presteert ipv wat het kost.
Maar volgens mij presteert de xiaomi toch ook top? Heel veel beter zijn ze er nu niet, als ik tenminste de specs bekijk.

Afgezien van de prijs wil ik ook wel eens deze xiaomi uitproberen. Switchen naar zo'n homatics kan altijd nog

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Idd, maar dan niet daar gekocht voor dat bedrag 😬

Testing, one, two ...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Harribo schreef op woensdag 12 november 2025 @ 18:18:
[knip]

Maar volgens mij presteert de xiaomi toch ook top? Heel veel beter zijn ze er nu niet, als ik tenminste de specs bekijk.

Afgezien van de prijs wil ik ook wel eens deze xiaomi uitproberen. Switchen naar zo'n homatics kan altijd nog
Nee, die presteert niet top. Ik ben niet van WC-Eend, als ik zelf iets heb dat het meteen het beste is. Ik test en vergelijk dit soort apparaten, al jaren nu, en hoewel de Xiaomi het leuk doet voor het geld, en ook nog eens CoreElec geschikt is, zal ie met zijn matige WiFi ontvangst en enkel een USB2 poort, nooit de standaard voor mij kunnen worden.

Hij dient eerst nog eens een paar firmware updates te krijgen want enkel 2 kanalen PCM met de Disney app houdt ook niet over. Ook crashed ie nog regelmatig, is de USB aansluiting niet te gebruiken onder Andeoid TV als USB debugging actief is in Development settings en nog wat meer van die rare streken.

Testing, one, two ...

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-11 17:08
Wel mooi dat de Shield TV Pro (2019) daarnet weer een firmware update heeft gehad v9.2.2 Android 11 (security update september 2025). Daar kunnen de Chinezen nog wat van leren ;-).

Ik heb wel afgelopen week nog een Ugoos am6b+ besteld. Ben toch wel benieuwd hoe deze met Coreelec CPM build A14 een UHD remux met DV 7 + FEL afspeelde en wat het voor mij zichtbare verschil is t.o.v. kodi op de Shield TV. Mocht ik het een duidelijke verbetering vinden verwacht dan 2 devices te gaan gebruiken. De Shield TV voor streaming services en de Amb6+ met Coreelec voor bluray remuxes.

• C_V_S
  • Niet online
wilbert11 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 19:21:
Wel mooi dat de Shield TV Pro (2019) daarnet weer een firmware update heeft gehad v9.2.2 Android 11 (security update september 2025). Daar kunnen de Chinezen nog wat van leren ;-).

Ik heb wel afgelopen week nog een Ugoos am6b+ besteld. Ben toch wel benieuwd hoe deze met Coreelec CPM build A14 een UHD remux met DV 7 + FEL afspeelde en wat het voor mij zichtbare verschil is t.o.v. kodi op de Shield TV. Mocht ik het een duidelijke verbetering vinden verwacht dan 2 devices te gaan gebruiken. De Shield TV voor streaming services en de Amb6+ met Coreelec voor bluray remuxes.
Die updates zijn dan goed van die Shield maar als de beeld kwaliteit te wensen over laat heb je aan de updates ook niet veel.

• Harribo
hardware-lover schreef op woensdag 12 november 2025 @ 18:30:
[...]

Nee, die presteert niet top. Ik ben niet van WC-Eend, als ik zelf iets heb dat het meteen het beste is. Ik test en vergelijk dit soort apparaten, al jaren nu, en hoewel de Xiaomi het leuk doet voor het geld, en ook nog eens CoreElec geschikt is, zal ie met zijn matige WiFi ontvangst en enkel een USB2 poort, nooit de standaard voor mij kunnen worden.
Mmm de matige wifi komt her en der inderdaad voor lees ik . Dat niet soepel lopen vanaf een usb 2.0 begrijp ik wel. Inderdaad wat onhandig.

Al die El cheapo boxjes van vriend Ali hadden dat wifi probleem ook wel eens.

En de rest wat je noemt vwb xiaomi , dat zijn echt minpunten.
Hoe moet ik als mister doorsnee nu weten wat goed is om te kopen? Dat soort dingen kan je toch nooit allemaal weten?

De Nokia 8010 bevalt mij super, dan maar de homatics.

[ Voor 38% gewijzigd door Harribo op 12-11-2025 19:55 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Harribo schreef op woensdag 12 november 2025 @ 19:51:
Mmm de matige wifi komt her en der inderdaad voor. Dat niet soepel lopen vanaf een usb 2.0 begrijp ik wel. Inderdaad wat onhandig. Dan toch maar de homatics.
Hoeft niet perse een Homatics te zijn natuurlijk, maar indien toch, kijk goed voor aanbiedingen voor deze speler, prijzen kunnen flink variëren 😉

Edit: inderdaad, je moet het meestal doen met wat een ander ervan zegt. Ik sta daar iets anders in, ik wil daar zelf achter kunnen komen. En ja, dat kost soms wat extra geld (niet altijd), en tijd, maar dat heb ik 😉

[ Voor 20% gewijzigd door hardware-lover op 12-11-2025 19:58 ]

Testing, one, two ...

• Harribo
hardware-lover schreef op woensdag 12 november 2025 @ 19:55:
[...]

Hoeft niet perse een Homatics te zijn natuurlijk, maar indien toch, kijk goed voor aanbiedingen voor deze speler, prijzen kunnen flink variëren 😉
Jij weet wat goed is, ik niet altijd ;)
Buiten een Nokia 8010 opvolger zou ik het dus niet weten.
(oh en ben beetje anti Google qua hardware , dus ook streamer, ja sorry, raar trekje :)

Maar uiteraard bedankt voor je wijsheid!

Edit : alternatief is nu voor mij de Thomson 270.

[ Voor 18% gewijzigd door Harribo op 12-11-2025 20:21 ]

• C_V_S
  • Niet online
Dus de beste keuze nu is de Homatics Box R 4K Plus 32GB ?

115 zie ik hem.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

C_V_S schreef op woensdag 12 november 2025 @ 20:23:
Dus de beste keuze nu is de Homatics Box R 4K Plus 32GB ?

115 zie ik hem.
Even een waarschuwing vooraf m.b.t. de Homatics (en gelijken). De V14 versies die publiekelijk gedeeld zijn hebben een Play-Fi mogelijkheid in het OS (Google naar Play-Fi voor info). Door dat proces is de CPU load 30-45% hoger dan zonder Play-Fi in het OS. Play-Fi kan niet volledig worden verwijderd, enkel wat systeem apps kunnen uitgeschakeld worden maar het proces zelf blijft dan nog steeds actief.

Er zijn gebruikers die door de extra CPU load problemen krijgen met oververhitting, maar de omgevingstemperatuur moet daarbij al erg hoog zijn wil het fout gaan. Er wordt door een van de Admins in de Homatics Telegram groep geadviseerd om de V12 open Beta 5394 te installeren bij problemen met V14.

Gelukkig kan een gebruiker er die versie opzetten die hij zou willen gebruiken, er zijn diverse firmware versies openbaar gemaakt, en switchen van de ene naar een andere is dan ook mogelijk.

Testing, one, two ...

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-11 17:08
C_V_S schreef op woensdag 12 november 2025 @ 19:24:
[...]

Die updates zijn dan goed van die Shield maar als de beeld kwaliteit te wensen over laat heb je aan de updates ook niet veel.
Ik kijk al jaren met een Shield TV op een LG oled via kodi, netflix, hbo max etc. En de beeldkwaliteit is wat mij betreft prima. Maar ik lees ook dat het (nog) beter kan, dus vandaar dat ik het een keer wil testen met een Ugoos AM6B+. Ik wil dus zien of voor mij persoonlijk zichtbaar beter is.

• C_V_S
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 12 november 2025 @ 20:50:
[...]

Even een waarschuwing vooraf m.b.t. de Homatics (en gelijken). De V14 versies die publiekelijk gedeeld zijn hebben een Play-Fi mogelijkheid in het OS (Google naar Play-Fi voor info). Door dat proces is de CPU load 30-45% hoger dan zonder Play-Fi in het OS. Play-Fi kan niet volledig worden verwijderd, enkel wat systeem apps kunnen uitgeschakeld worden maar het proces zelf blijft dan nog steeds actief.

Er zijn gebruikers die door de extra CPU load problemen krijgen met oververhitting, maar de omgevingstemperatuur moet daarbij al erg hoog zijn wil het fout gaan. Er wordt door een van de Admins in de Homatics Telegram groep geadviseerd om de V12 open Beta 5394 te installeren bij problemen met V14.

Gelukkig kan een gebruiker er die versie opzetten die hij zou willen gebruiken, er zijn diverse firmware versies openbaar gemaakt, en switchen van de ene naar een andere is dan ook mogelijk.
Oké goede tip! Kans is niet zo heel groot als ik het zo lees.

BTW besteld hier :)

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-11 13:00
wilbert11 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 20:51:
[...]

Ik kijk al jaren met een Shield TV op een LG oled via kodi, netflix, hbo max etc. En de beeldkwaliteit is wat mij betreft prima. Maar ik lees ook dat het (nog) beter kan, dus vandaar dat ik het een keer wil testen met een Ugoos AM6B+. Ik wil dus zien of voor mij persoonlijk zichtbaar beter is.
De 2 boxen lijken me niet met elkaar vergelijkbaar.

De ShieldTV is een officieel Google certified apparaat met het speciaal voor TV ontwikkelde AndroidTV.

Die Ugoos, als ik hem zo even snel bekijk, lijkt gewoon op het zo veelste dertien-in-een-dozijn Android 9-knutselboxje dat rond 2016-2018 best populair was. Met een 'gewone' Android AOSP erop, met wat bij elkaar gesprokkelde driver-blobs en als je mazzel hebt misschien net genoeg DRM om Netflix enigzins werkend te krijgen. Maar waarschijnlijk wel perfect voor KODI

edit: Nog wat verder terug gelezen, en hier blijk je je al van bewust :) ( wilbert11 in "Het Grote Android Mediaspelers Topic" )

[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 12-11-2025 21:09 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@eymey Ugoos AM6B+ is KING in lokale content. Geen enkel kastje komt in de buurt.
LOKALE content. Met CoreELEC en CPM A14 build.

voor Netflix e.d. te streamen zijn er andere kastjes/manieren. Daar is de AM6B+ TOTAAL niet voor geschikt.

• C_V_S
  • Niet online
Maar voor lokale content heb je toch zat opties?

Mijn best oude Vero doet het ook nog fantastisch.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:30
Vero V is voor lokale content bijna de echte king ;)
Heb de test build van DV FEL getest en FEL werkt, wel wat bugs m.b.t. artefacts nog, bij bepaalde bestanden, maar de meeste werken al goed.
Ondersteunt ook AV1 hardware decoding.

Voor streaming is het niet de beste box.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik laat het hier verder bij. Succes met jullie Vero.

• C_V_S
  • Niet online
Koldur schreef op donderdag 13 november 2025 @ 08:01:
Vero V is voor lokale content bijna de echte king ;)
Heb de test build van DV FEL getest en FEL werkt, wel wat bugs m.b.t. artefacts nog, bij bepaalde bestanden, maar de meeste werken al goed.
Ondersteunt ook AV1 hardware decoding.

Voor streaming is het niet de beste box.
Ik gebruik hem enkel voor Kodi en eigenlijk nooit probs.

BIj artefacts e.d. is het soms ook de rip die niet altijd perfect zijn.

Punt is enkel dat je dan voor streamings diensten weer een ander apparaat nodig hebt aangezien ik een LG tv heb en die store ook beperkt is en het feit dat HDMI arc ook niet altijd perfect werkt.

• C_V_S
  • Niet online
daffie82 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 08:07:
Misschien moet je onderbouwen waarom die zo goed is i.p.v. fanboy teksten? :)

• Koldur
daffie82 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 08:07:
Dank je! Top apparaat, lean and mean en altijd betrouwbaar, snelle updates als er zaken zijn die niet lekker werken.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Koldur
C_V_S schreef op donderdag 13 november 2025 @ 09:02:
[...]

Ik gebruik hem enkel voor Kodi en eigenlijk nooit probs.

BIj artefacts e.d. is het soms ook de rip die niet altijd perfect zijn.

Punt is enkel dat je dan voor streamings diensten weer een ander apparaat nodig hebt aangezien ik een LG tv heb en die store ook beperkt is en het feit dat HDMI arc ook niet altijd perfect werkt.
Het punt is een beetje, dat die echte streaming players, vaak vooral daarop geënt zijn en juist lokale media niet de focus op willen leggen, want er is te verdienen aan streaming en niet aan lokale media.
Het is wel een beetje het een of het ander helaas.

• C_V_S
  • Niet online
Koldur schreef op donderdag 13 november 2025 @ 09:26:
[...]

Het punt is een beetje, dat die echte streaming players, vaak vooral daarop geënt zijn en juist lokale media niet de focus op willen leggen, want er is te verdienen aan streaming en niet aan lokale media.
Het is wel een beetje het een of het ander helaas.
Ik snap het punt wel maar al die apparaten en afstandsbedieningen (heb maar weer een oude Harmony op de kop getik bij gebrek aan beter) dat is ook iets waar ik nu niet allemaal zin in heb.

Het is al zo'n kabel bende. Heb van Delta nu ook al zo'n kastje die niet echt heel snel werkt. Dan gebruik ik liever de app die wel snel is.

Het is een beetje schipperen daar ben ik het mee eens :)

• Koldur
C_V_S schreef op donderdag 13 november 2025 @ 10:15:
[...]

Ik snap het punt wel maar al die apparaten en afstandsbedieningen (heb maar weer een oude Harmony op de kop getik bij gebrek aan beter) dat is ook iets waar ik nu niet allemaal zin in heb.

Het is al zo'n kabel bende. Heb van Delta nu ook al zo'n kastje die niet echt heel snel werkt. Dan gebruik ik liever de app die wel snel is.

Het is een beetje schipperen daar ben ik het mee eens :)
Ja, het is helaas niet ideaal. Heb zelf een Harmony Hub afstandsbedieding en dat werkt met alles, behalve de Ziggo box, helemaal perfect. Ook via Bluetooth met de Vero V in dit geval.

• Farabi
  • Niet online
Als ugoos gebruiker kan ik mededelen dat Vero mijn beste Kodi ervaring was. Maar het probleem is dat de Vero V niet door een kenner is getest. De speler ondersteund nu FEL en cm4.0, wat harstikke goed is. Maar daar houdt het niet op, hoe zit het met red-push etc? op dit moment keurt de slager daar zijn eigen vlees.

Daarentegen wordt de ugoos continue getest waardoor je elke week wel een youtube-filmpje of een excel-lijstje voorbij ziet komen. Dit apparaat heeft een serieuze dolby vision community opgebouwd. De Vero V kan vandaag goed werken, maar hoe weet ik dat de Dolby Vision weergave niet om zeep wordt geholpen na een nieuwe update? Daarom is het belangrijke dat het apparaat onafhankelijke testers heeft. De community is net zo belangrijk als de hardware zelf.

Begrijp me niet verkeerd, maar Vero heeft veelal simpele gebruikers. Als je de pijnlijke, maar bevredigende weg wil bewandelen, dan ga je voor de ugoos.

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 13-11-2025 10:51 ]

• Charles Nasi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:11
Ben zelf begonnen met het in elkaar fabriceren van een LineageOS-22.2 rom voor de X96 Air (hw-revisie p2), - met de Realtek WiFi-chipset. Naast dat de 'stock'rom sto(c)koud is (Android 9) met vage apps en weet ik welke meuk er in, is het natuurlijk gaaf en leerzaam om zo'n ding werkend te krijgen naar Android 15 (en 16). Inmiddels werkt de ROM stabiel en is schoon. Ik zit nog wat te klooien met de remote en het VFD-schermpje. (En eventuele Slimbox-firmware: tsjah, ik weet het niet: kernel is in ieder geval even oud en het lijkt een bij elkaar geraapt zooitje te zijn - dan compileer ik toch liever van sources (en TheMuppets met vendorblobs)).

[ Voor 0% gewijzigd door Charles Nasi op 13-11-2025 11:39 . Reden: * Realtek WiFi-chipset en Amlogic SoC... ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Farabi schreef op donderdag 13 november 2025 @ 10:48:
Als ugoos gebruiker kan ik mededelen dat Vero mijn beste Kodi ervaring was. Maar het probleem is dat de Vero V niet door een kenner is getest. De speler ondersteund nu FEL en cm4.0, wat harstikke goed is. Maar daar houdt het niet op, hoe zit het met red-push etc? op dit moment keurt de slager daar zijn eigen vlees.

Daarentegen wordt de ugoos continue getest waardoor je elke week wel een youtube-filmpje of een excel-lijstje voorbij ziet komen. Dit apparaat heeft een serieuze dolby vision community opgebouwd. De Vero V kan vandaag goed werken, maar hoe weet ik dat de Dolby Vision weergave niet om zeep wordt geholpen na een nieuwe update? Daarom is het belangrijke dat het apparaat onafhankelijke testers heeft. De community is net zo belangrijk als de hardware zelf.

Begrijp me niet verkeerd, maar Vero heeft veelal simpele gebruikers. Als je de pijnlijke, maar bevredigende weg wil bewandelen, dan ga je voor de ugoos.
De Vero V is ook opgenomen in een actuele spreadsheet m.b.t. Kodi/CoreElec, met daarin diverse mediaspelers die zijn beoordeeld op hun kunnen door toch wel serieuze gebruikers. Er komt een diversiteit aan spelers voorbij in deze sheet.

Best Kodi-capable Media Players in 2025 for Video Playback

Testing, one, two ...

• C_V_S
  • Niet online
Koldur schreef op donderdag 13 november 2025 @ 10:18:
[...]

Ja, het is helaas niet ideaal. Heb zelf een Harmony Hub afstandsbedieding en dat werkt met alles, behalve de Ziggo box, helemaal perfect. Ook via Bluetooth met de Vero V in dit geval.
Hub hier ook gehad maar die reageerde zo vaak dramatisch slecht dat ik er mee gestopt ben. Nu weer een One gekocht die ik altijd prima vond. Nu nog even instellen :)

Hier heb ik een Delta box en dat vind ik ook niks! Vero heb ik ook toetsenbordje op. Werkt ook prima

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

hardware-lover schreef op donderdag 13 november 2025 @ 11:46:
[...]

De Vero V is ook opgenomen in een actuele spreadsheet m.b.t. Kodi/CoreElec, met daarin diverse mediaspelers die zijn beoordeeld op hun kunnen door toch wel serieuze gebruikers. Er komt een diversiteit aan spelers voorbij in deze sheet.

Best Kodi-capable Media Players in 2025 for Video Playback
De vero doet geen FEL, geen VS10 engine, geen LLDV support.
Neen, dank u. Het is zelfs duurder dan de am6b+ :+
Zoals Ferabi zegt, vooral voor mensen die niet verder willen kijken dan hun neus lang is. Prima, maar dan kan je ook evengoed verder kijken op je Shield uit 2019.

Verder is de Am6b+ de enige speler die positive lift (in L2/L8 offset) in DV TV-LED support.
Positive lift test files: https://drive.google.com/...r5CiYJ9KKj?usp=drive_link

En verder ga ik er nu echt (ja, nu echt) over ophouden want je wordt hier toch maar fanboy genoemd als je met feiten komt en andere mensen hun speelgoed misschien downplayed.

De Vero beloofde jaren geleden al FEL support. Ik hou niet van bedrijven die leugens vertellen en met het gouden ei op de proppen komen als het schip al lang vertrokken is.

• C_V_S
  • Niet online
daffie82 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 12:19:
[...]

Zoals Ferabi zegt, vooral voor mensen die niet verder willen kijken dan hun neus lang is. Prima, maar dan kan je ook evengoed verder kijken op je Shield uit 2019.

Verder is de Am6b+ de enige speler die positive lift (in L2/L8 offset) in DV TV-LED support.

En verder ga ik er nu echt (ja, nu echt) over ophouden want je wordt hier toch maar fanboy genoemd als je met feiten komt en andere mensen hun speelgoed misschien downplayed.

De Vero beloofde jaren geleden al FEL support. Ik hou niet van bedrijven die leugens vertellen en met het gouden ei op de proppen komen als het schip al lang vertrokken is.
En praktisch gezien in hoeveel procent van de gevallen komt het voor dat je het nodig hebt of is het vooral leuk om te zeggen dat het er op zit maar in de praktijk gebruik je het nooit.

Als je een echte purist bent met video koop je blurays van films in mijn ogen maar goed das weer een andere discussie :)

[ Voor 3% gewijzigd door C_V_S op 13-11-2025 13:11 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]
FEL support is nu in beta test, voor de rest houd ik het niet zo bij voor deze speler (of iedere andere die niet met het Android TV OS draait).

Niet buiten beschouwing gelaten dat het menigeen het aan hun derriere mag oxideren of er support is voor hetgeen je aanhaalt. Niet iedereen heeft een weergever in huis die daar ook werkelijk profijt van gaat hebben of vinden het niet eens zo belangrijk om te hebben.

Testing, one, two ...

• Farabi
  • Niet online
C_V_S schreef op donderdag 13 november 2025 @ 13:09:
[...] Als je een echte purist bent met video koop je blurays van films in mijn ogen maar goed das weer een andere discussie :)
Dat was vroeger inderdaad zo. maar met de opkomst van UHD's is dat echter achterhaald. Alle UHD bluray-players (ook de duurste) lopen ver achter een ugoos (CPM) qua beeldkwaliteit. De puristen rippen hun disc, voegen een RPU toe en laten het op een Ugoos afspelen.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

C_V_S schreef op donderdag 13 november 2025 @ 13:09:
[...]

En praktisch gezien in hoeveel procent van de gevallen komt het voor dat je het nodig hebt of is het vooral leuk om te zeggen dat het er op zit maar in de praktijk gebruik je het nooit.

Als je een echte purist bent met video koop je blurays van films in mijn ogen maar goed das weer een andere discussie :)
Je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt.

• C_V_S
  • Niet online
Farabi schreef op donderdag 13 november 2025 @ 13:19:
[...]

Dat was vroeger inderdaad zo. maar met de opkomst van UHD's is dat echter achterhaald. Alle UHD bluray-players (ook de duurste) lopen ver achter een ugoos (CPM) qua beeldkwaliteit. De puristen rippen hun disc, voegen een RPU toe en laten het op een Ugoos afspelen.
Puristen houden ook van de extra's, de hoesjes e.d. noem het maar op. Die doen tevens ISF kalibratie en noem maar op.

Daarnaast meeste films zijn helemaal geen UHD (oudere analoge 80 mm vaak wel) maar geupscaled e.d....Netflix filmt wel alles in 4k btw.

• C_V_S
  • Niet online
daffie82 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 13:22:
[...]

Je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt.
Klopt hebt echt geen idee ken geen film liefhebbers e.d....heb je heel goed gezien :)

• Koldur
[...]

Er zijn op dit moment al test builds die werken met FEL, ik ben onderdeel van die test, zijn nog wat zaken die ze aan het verbeteren zijn, maar voor de meeste bestanden werkt het!

Ze hebben juist nooit beloofd FEL DV toe te passen, Sam Narkozi is enorm eerlijk en zegt liever dat iets niet gaat werken, dan wel. Of jij hebt geen goed onderzoek gedaan, of jij bent hier juist degene die "leugens" verkoopt.
De Vero V doet sowieso zonder FEL zonder red crush, maar dan nog, FEL was nooit beloofd i.v.m. hardware zaken, waar nu toch opties voor gevonden zijn. Er staat in de FAQ van Vero zelfs, zoals altijd het geval al was, dat FEL niet ondersteund is. Maar daar komt nu wel verandering in.

• C_V_S
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 13 november 2025 @ 13:18:
[...]

FEL support is nu in beta test, voor de rest houd ik het niet zo bij voor deze speler (of iedere andere die niet met het Android TV OS draait).

Niet buiten beschouwing gelaten dat het menigeen het aan hun derriere mag oxideren of er support is voor hetgeen je aanhaalt. Niet iedereen heeft een weergever in huis die daar ook werkelijk profijt van gaat hebben of vinden het niet eens zo belangrijk om te hebben.
Zo zit ik er ook in :)

• Koldur
C_V_S schreef op donderdag 13 november 2025 @ 13:22:
[...]

Puristen houden ook van de extra's, de hoesjes e.d. noem het maar op. Die doen tevens ISF kalibratie en noem maar op.

Daarnaast meeste films zijn helemaal geen UHD (oudere analoge 80 mm vaak wel) maar geupscaled e.d....Netflix filmt wel alles in 4k btw.
Daar wil ik wel een nuance bij maken, veel oude films, worden opnieuw ingescand in 4K en zijn vaak mooier m.b.t. beeldkwaliteit dan digitale masters die 2K of lager zijn, en wel echt een upscale zijn.

• C_V_S
  • Niet online
Koldur schreef op donderdag 13 november 2025 @ 13:26:
[...]

Daar wil ik wel een nuance bij maken, veel oude films, worden opnieuw ingescand in 4K en zijn vaak mooier m.b.t. beeldkwaliteit dan digitale masters die 2K of lager zijn, en wel echt een upscale zijn.
Klopt dat is ook wat ik bedoel :) Daarnaast krijg je ook nog een de discussie met afstand tot tv of het menselijk oog wel de 4k kan zien. Tevens als je 40+ bent gaan je ogen sowieso achter uit (idem dito met je bereik van je oren)

Zo zijn er nog zat factoren :)

• C_V_S
  • Niet online
Homotics is binnen.

Eerste indrukken zijn prima! Afstandsbediening werkt goed me reciever en TV dus de Harmony misschien wel niet nodig.

Dat die magnetisch is is ook erg handig. Enkel die lichtstrip had van mijn niet gehoeven en had hem liever zwart.

Nu eens kijken of alle apps en content goed draait.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

C_V_S schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 09:31:
Homatics is binnen.

Eerste indrukken zijn prima! Afstandsbediening werkt goed me reciever en TV dus de Harmony misschien wel niet nodig.

Dat die magnetisch is is ook erg handig. Enkel die lichtstrip had van mijn niet gehoeven en had hem liever zwart.

Nu eens kijken of alle apps en content goed draait.
Afhankelijk van de firmware versie op je toestel, is die LED strip volledig uit te schakelen. Dimmen tot 5% is ook mogelijk.

Testing, one, two ...

• C_V_S
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 09:58:
[...]

Afhankelijk van de firmware versie op je toestel, is die LED strip volledig uit te schakelen. Dimmen tot 5% is ook mogelijk.
Moet er nog even in kijken. Afstandsbediening is toch niet zo ideaal want bij uit zet die niet de reciever uit wel de TV en de streamers uiteraard.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

C_V_S schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 13:18:
Moet er nog even in kijken. Afstandsbediening is toch niet zo ideaal want bij uit zet die niet de reciever uit wel de TV en de streamers uiteraard.
Ik kan er niet uitgebreid op ingaan hier, maar het e.e.a. valt en staat met de firmware die je op het apparaat hebt, en de rest van je apparaten die je in gebruik hebt met de Homatics en daarbij, hoe aangesloten.

Mijn speler gaat rechtstreeks naar een LG G4, die via eARC audio doorgeeft aan een moderne Marantz receiver. Velen gebruiken hun receiver for passthrough naar de TV, ik hoef dat niet en daar heb ik goede redenen voor ;)

Met mijn opstelling werkt het wakker worden voor alle apparaten en het weer in slaap brengen eveneens, met een originele Homatics afstandsbediening.

Neem eerst maar eens de tijd om goed naar de instellingen te kijken, en hoe deze in te stellen. Maar het e.e.a. is wel afhankelijk van de firmware op je Homatics, welke een Android TV V11, V12 of V14 kan zijn, met daarnaast verschillende versies specifiek voor die TV versie.

Testing, one, two ...

• Harribo
C_V_S schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 13:18:
[...]

Hdmi cec in instellingen wijzigen of uitzetten?

Ben benieuwd wat je van de Homatics vindt.
Ik ga denk ik een thomson 270 kopen

[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 15-11-2025 13:38 ]

Pagina: 1 ... 93 94 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer