Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre52
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 25-01 13:56
Hallo Techneuten
Is er iemand op dit forum bekend met de Nokia streambox 8000?
Deze is nu verkrijgbaar in de EU voor de prijs van €99,90 en is in A te bestellen, hij maakt van je TV een Android TV met toegang tot de google app store.
Ik kan er geen review over vinden dus misschien is er hier iemand bekend met dit produkt, ik ben er benieuwd naar aangezien ik glasvezel heb aangevraagd en van plan ben om mijn ABO bij Ziggo op te zeggen en alles wil gaan streamen.
Aangezien ik geen echte techneut ben is het voor mij een sprong in het duister dus alle advies is welkom.
Alvast bedankt, PierreAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qDSXrTOY4lq4YkiSfcPGOGWxYpo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/09dtEhE7JPfEXAMSb5qMZ4wC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ftsgsHTaL4CTlAUvPEVMSMeYKuE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bPO1pvmkMq4KOGx751xy9UA1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x8RT4J07vHN6_7IZPkRdQCjORo0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ERoZpshU7KBxT8VAruLdf8TJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_qENiAJTJn5CeZq7hyutw-BgJ0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QD4oxVZwtRJJyYerJCxlDhTj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
@Pierre52, zou je misschien toe willen lichten wat dat "alles" is wat je zou willen gaan streamen?

Ik ken de box (nog) niet uit de praktijk maar ik zie en lees via online reviews (voornamelijk Duits), nog niet iets waarvan ik direct zeg; mooie Android TV box voor zijn geld.

Hoezo is je oog specifiek op deze box gevallen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre52
hardware-lover ik wil TV programma`s en wat videoland streamen en ook youtube filmpjes en ben eigenlijk op de Nokia gekomen omdat ik met mijn telefoons zeer goede ervaringen hebt wat levensduur en betrouwbaarheid aangaat.
De TV staat niet zo heel veel aan hier in huis dus vind ik een abo van €69,00 eigenlijk te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Pierre52 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 15:35:
hardware-lover ik wil TV programma`s en wat videoland streamen en ook youtube filmpjes en ben eigenlijk op de Nokia gekomen omdat ik met mijn telefoons zeer goede ervaringen hebt wat levensduur en betrouwbaarheid aangaat.
De TV staat niet zo heel veel aan hier in huis dus vind ik een abo van €69,00 eigenlijk te duur.
Duidelijk, het vertrouwen in het merk dus ;)

De klanten die hem bij BOL hebben gekocht zijn allen volledig tevreden, ik zie dat niet helemaal terug bij de Duitse (Amazon) reviews maar ik zie ook dat jij de box niet werkelijk voor rare zaken wil gaan gebruiken dus mogelijk voldoet ie voor jou meer dan prima.

Als je overigens zoekt naar >> Nokia Streaming Box 8000 << dan komen er wat meer hits naar boven, misschien vind je zelf zo wat meer info?

Deze heb ik voor je kunnen vinden;

Overigens is de box niet werkelijk van Nokia afkomstig, maar datzelfde geldt ook voor de tegenwoordige telefoons van dit merk, dus.... ;)

nieuws: Oostenrijks bedrijf kondigt televisies en settopbox onder Nokia-merkn...

[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 30-01-2021 22:21 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre52
OK bedankt voor de info en zoek nog even door maar wat versta jij onder rare zaken ermee doen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Pierre52 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:55:
OK bedankt voor de info en zoek nog even door maar wat versta jij onder rare zaken ermee doen ?
Beetje ongelukkig uitgedrukt misschien, niets buiten een standaard gebruik bedoel ik eigenlijk ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1214048

Gisteren hem ik hem binnen gekregen, gekocht via Bol.
Eerste indruk is zeer positief.
Het ziet eruit als een standaard Android box maar je hebt wel Android tv en de Playstore.
Het is allemaal eenvoudig om te downloaden, installeren en te gebruiken.
Hiervoor had ik de Eminent 4k speler. Deze doet ook wat die moet doen maar heel basis. Ik ga voor de Nokia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre52
_/-\o_ Thanx Luna, ik ben om en denk dat ik hem maar bestel. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:14
@Anoniem: 1214048 kan de afstandsbediening ook basisfuncties van de tv bedienen (input selecteren, volume)?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
guido66 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 15:22:
@Anoniem: 1214048 kan de afstandsbediening ook basisfuncties van de tv bedienen (input selecteren, volume)?
Afhankelijk van het type (model) TV is het volume zeer waarschijnlijk te regelen via CEC (zoek even op hoe de fabrikant van de TV het noemt). Daarmee houdt het volgens de handleiding verder wel op verwacht ik, er wordt geen melding gemaakt van het kunnen programmeren van toetsen van de meegeleverde afstandsbediening; https://www.nokia.com/sho...Streaming_Box_8000_EN.pdf

Wel zou het mogelijk kunnen zijn dat jij je TV afstandsbediening kunt gebruiken voor het bedienen van deze Nokia 8000, opnieuw via CEC. Dus wat jij zou willen lukt mogelijk wel via de afstandsbediening die je al in het bezit hebt nu ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

guido66 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 15:22:
Ik heb een Philips 43PUS7805/12 TV met een Denon Ceol N10 via toslink verbonden. De nokia op de tv aangesloten d.m.v. HDMI.
Door de tv aan te zetten gaat alles in een keer aan, het geluid gaat via de Denon afstandsbediening de afstandsbediening van de tv doe ik daarna niet meer mee en de Nokia gebruik ik om tv te gaan kijken.
De app van Netflix, YouTube, en NLZiet worden het meest gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GapClio
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:48
Ik heb een Philips 43PUS7805/12 TV met een Denon Ceol N10 via toslink verbonden. De nokia op de tv aangesloten d.m.v. HDMI.
Door de tv aan te zetten gaat alles in een keer aan, het geluid gaat via de Denon afstandsbediening de afstandsbediening van de tv doe ik daarna niet meer mee en de Nokia gebruik ik om tv te gaan kijken.
Speel je ook MKV of AVI af via een NAS? En hoe is je algemene indruk van het kastje?

[ Voor 4% gewijzigd door GapClio op 07-02-2021 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

GapClio schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:14:
[...]

Speel je ook MKV of AVI af via een NAS? En hoe is je algemene indruk van het kastje?
Nee ik ben niet in bezit van een nas. Van een externe harde schijf speelt hij wel mkv af. Avi bestanden heb ik niet. Ik ben heel tevreden over het kastje.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1214048 op 07-02-2021 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celus
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 06-03-2021
Kan iemand mij vertellen of ik de box kan gebruiken met een losse harddisk waarop veel films staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 23:10
Celus schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:39:
Kan iemand mij vertellen of ik de box kan gebruiken met een losse harddisk waarop veel films staan
Ik kan via File Commander direct MPG / MP4 bestanden aanklikken die dan meteen afspelen.
GapClio schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:14:
[...]

Ik heb zelf geen NAS om dit te proberen, maar via een USB stick kon ik wel AVI bestanden afspelen via VLC for Android.

===

Ik heb nog wel een algemene vraag: Ik heb Firefox for TV geïnstalleerd en dat werkt wel aardig, ik vraag me alleen af of iemand een oplossing heeft voor de video controls die je op je desktop normaal gesproken krijgt als je over een video heen hovert. Deze ontbreken nu in Firefox omdat deze waarschijnlijk geen hover detecteert, zodat je bijvoorbeeld de video fullscreen zou kunnen maken. Heeft iemand hier een andere oplossing (of andere browser) voor gevonden?

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:47
Anoniem: 1214048 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:34:
[...]

Werkt het om uit Netflix 5.1 geluid te krijgen via de toslink spdif kabel op je reciever?

Ik overweeg de box zelf ook te bestellen, eigenlijk alleen voor die functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TereZz schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:57:
[...]

Werkt het om uit Netflix 5.1 geluid te krijgen via de toslink spdif kabel op je reciever?

Ik overweeg de box zelf ook te bestellen, eigenlijk alleen voor die functionaliteit.
Ik heb zelf twee speakers dus geen ervaring mee maar Netflix laat wel het embleem zien van 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
De Streaming box is toegevoegd aan de pricewatch: pricewatch: Nokia Streaming Box 8000 8GB

Bij Streamview is ie trouwens goedkoper, daar heb ik ‘m gisteren besteld.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Laatst online: 11:47
Anoniem: 1214048 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:00:
[...]

Ik heb zelf twee speakers dus geen ervaring mee maar Netflix laat wel het embleem zien van 5.1.
Thanks voor je terugkoppeling. Ik heb 'm (zie eigen topic) aangeschaft, maar ik krijg er via Netflix geen 5.1 geluid uit via de optische spdif aansluiting. Helaas.
Heb een berichtje gestuurd aan de klantenservice van streamview, die produceren 'm schijnbaar. Mocht dat niet baten gaat hij weer retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronco65
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-10-2024
Prima product, gebruik deze op zolder met de Ziggo GO app op de Nokia. Afstandsbediening met Google assistent werkt ook goed.

Helaas 1 groot minpunt voor mij, ondanks dat deze officieel "Chromecast built-in" gecertificeerd is kan ik deze niet voor muziek in een groep opnemen met meerdere Chromecast Audio's (en een Google Home Mini en Nest Hub). De Nokia heeft hiervoor in tegenstelling tot de Google Chromecast namelijk een analoge en digitale audio uitgang.

Overweeg nu om hiervoor de Xiaomi MI box S te kopen, maar ik lees dat deze ook niet in een audio groep opgenomen kan worden, heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
bronco65 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:11:
Prima product, gebruik deze op zolder met de Ziggo GO app op de Nokia. Afstandsbediening met Google assistent werkt ook goed.

Helaas 1 groot minpunt voor mij, ondanks dat deze officieel "Chromecast built-in" gecertificeerd is kan ik deze niet voor muziek in een groep opnemen met meerdere Chromecast Audio's (en een Google Home Mini en Nest Hub). De Nokia heeft hiervoor in tegenstelling tot de Google Chromecast namelijk een analoge en digitale audio uitgang.

Overweeg nu om hiervoor de Xiaomi MI box S te kopen, maar ik lees dat deze ook niet in een audio groep opgenomen kan worden, heeft iemand hier ervaring mee?
Kun je eens wat specifieker zijn met wat je bedoelt "muziek in een groep"? Bedoel je via Google Home een Speakergroep aanmaken en daar afspeelapparaten aan toevoegen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronco65
hardware-lover schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:58:
[...]

Kun je eens wat specifieker zijn met wat je bedoelt "muziek in een groep"? Bedoel je via Google Home een Speakergroep aanmaken en daar afspeelapparaten aan toevoegen?
Ja dat is precies wat ik bedoel!
Ik kan prima naar de Nokia muziek casten via Spotify/Tidal/Qobuz die via de optische uitgang op mijn actieve speakers wordt weergegeven. De Nokia is dus ook gewoon zichtbaar in Google Home. Echter als ik deze aan een (multi-room) groep wil toevoegen zie ik hem ineens niet meer. Een originele Google Chromecast zie ik dan wel, net als alle Google Chromecast Audio's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
bronco65 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:40:
[...]
Ja dat is precies wat ik bedoel!
Ik kan prima naar de Nokia muziek casten via Spotify/Tidal/Qobuz die via de optische uitgang op mijn actieve speakers wordt weergegeven. De Nokia is dus ook gewoon zichtbaar in Google Home. Echter als ik deze aan een (multi-room) groep wil toevoegen zie ik hem ineens niet meer. Een originele Google Chromecast zie ik dan wel, net als alle Google Chromecast Audio's.
Duidelijk zo.

Ik kan enkel een Google Hub, Nest speaker en de nieuwe CC met Google TV toevoegen aan de Speaker groep, niets van mijn overige streaming apparaten. Dus geen Mi box S en geen Shield Pro, die laten zich beiden niet zien om toegevoegd te kunnen worden. Het maakt daarbij niet uit of ze via LAN of wifi op dezelfde groep zijn aangesloten, ze komen als "speaker" niet tevoorschijn, wel als apparaat wat ik aan een kamer kan toevoegen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronco65
hardware-lover schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:03:
[...]

Duidelijk zo.

Ik kan enkel een Google Hub, Nest speaker en de nieuwe CC met Google TV toevoegen aan de Speaker groep, niets van mijn overige streaming apparaten. Dus geen Mi box S en geen Shield Pro, die laten zich beiden niet zien om toegevoegd te kunnen worden. Het maakt daarbij niet uit of ze via LAN of wifi op dezelfde groep zijn aangesloten, ze komen als "speaker" niet tevoorschijn, wel als apparaat wat ik aan een kamer kan toevoegen.
Bedankt voor het testen, is hier hetzelfde. Ik lees online dat deze gewenste functie soms wel werkt voor de ene Beta versie, maar dan weer niet in een latere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Heeft iemand anders deze box ook rechtstreeks bij Streamview besteld? Na 8 dagen nog niet verstuurd.., ook niet nadat ik enkele dagen geleden vroeg wat er aan de hand was. Hij zou die dag nog verstuurd worden, niet dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
guido66 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:42:
Heeft iemand anders deze box ook rechtstreeks bij Streamview besteld? Na 8 dagen nog niet verstuurd.., ook niet nadat ik enkele dagen geleden vroeg wat er aan de hand was. Hij zou die dag nog verstuurd worden, niet dus...
Ik (zei de gek), en deze zou verstuurd zijn volgens ontvangen mailinfo, maar de tracelink gaat helemaal nergens naartoe en geeft geen info. Pakket zou afgelopen vrijdag verzonden zijn volgens hun opgave.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Mijn track and trace werkt wel en ik kom terecht bij UPS, met de status etiket aangemaakt....

Verzender is Dachser SE, in Duitsland. De reviews van Dachser zijn niet denderend....

[ Voor 33% gewijzigd door guido66 op 24-03-2021 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
guido66 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:54:
Mijn track and trace werkt wel en ik kom terecht bij UPS, met de status etiket aangemaakt....

Verzender is Dachser SE, in Duitsland
De pakketcode geeft idd een UPS connectie aan als ik erop ga zoeken, maar UPS kan er niets mee beginnen. Als ik op de link klik via mijn account dan komt er >> Sie haben noch keine Bestellungen getätigt << tevoorschijn.

Via Dachser eveneens niets.

[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 24-03-2021 14:06 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Na 9 dagen en de nodige mailwisseling is mijn pakketje vandaag eindelijk verzonden. UPS geeft aan morgen te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
guido66 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 22:14:
Na 9 dagen en de nodige mailwisseling is mijn pakketje vandaag eindelijk verzonden. UPS geeft aan morgen te leveren.
Ik had nog geen contact gezocht maar nu laat UPS wel pakketinfo zien;

Verzonden 25/03/2021 20:06

Wat ik eerder heb ontvangen als zijnde "verzonden" was blijkbaar toch niet juist, het is vandaag (vanavond) pas bij UPS terecht gekomen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Ik vermoed dat ze normaal slechts 1x per week verzenden en dat het vorige week mis is gegaan, voor toekomstige kopers iets om rekening mee te houden.

Installatie was een fluitje van een cent. De afstandsbediening van mijn TV werkt prima via CEC.

[ Voor 24% gewijzigd door guido66 op 26-03-2021 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-04 19:26
Heeft iemand dit product al getest? Ik ben erg benieuwd of NLZiet er fatsoenlijk op draait. Op de Mi Box S (een vergelijkbaar product) is dit een drama. Het ding crasht dan continue omdat geheugen vol loopt. Ook ben ik benieuwd of dit apparaat Videoland en Emby apps uit de Google Play store ondersteund.

Mijn PompAO statistieken: https://pompao.isgehost.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
harrr schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:53:
Heeft iemand dit product al getest? Ik ben erg benieuwd of NLZiet er fatsoenlijk op draait. Op de Mi Box S (een vergelijkbaar product) is dit een drama. Het ding crasht dan continue omdat geheugen vol loopt. Ook ben ik benieuwd of dit apparaat Videoland en Emby apps uit de Google Play store ondersteund.
Ik ben er mee bezig...

Om met het laatste te beginnen, alles wat op de Mi draait, draait ook op deze box, want Android TV (wel v10 versus v9).

Het apparaat is vlot bij gebruik maar er is één ding wat meteen al tegenstaat zijn meerdere issues die mij erg tegenstaan.

Edit: ik haal alleen even de zaken aan die wat mij betreft niet kunnen voor een apparaat wat als mediaspeler is bedoeld.

Getest op een 4k Oled TV via een Marantz NR1606.

1) HDR staat altijd aan, ongeacht of je deze nu aan- of uitzet via de systeeminstellingen. Dus alles wordt weergegeven met HDR actief, ongeacht wat de bron is. Je kunt wijzigen wat je maar zou willen, apparaat blijft hardnekkig HDR uitsturen.

2) AFR(auto framerate) is niet beschikbaar. Dit is mogelijk een Android TV 10 issue aangezien de nieuwe CC met Google TV die beperking eveneens heeft. Het apparaat houdt dus vast aan de gekozen beeld instelling. Dus een gekozen instelling 2160p@60Hz blijft dus gelden voor alles wat wordt afgespeeld. Binnen Kodi is dit ook niet beschikbaar, nergens mee eigenlijk.

Net een flinke vastloper in Kodi gehad, uiteindelijk terug naar het hoofdmenu maar afstandsbediening reageerde niet meer.

3) het apparaat lijkt via zijn instellingen aardig wat audio codecs te ondersteunen, maar in de praktijk lijkt dat helemaal niet te kloppen. Dus leuk dat ze beschikbaar lijken maar niet werkelijk zijn.

AIDA64 geeft dit ook aan, die laat zien wat werkelijk beschikbaar is via dit apparaat.

4) De CEC instelling lijkt ook wat eigenwijs, wat ik ook wijzig hij blijft mijn randapparatuur negeren als het om volumeregeling gaat.

Al met al is het beslist geen winnaar of werkelijk goede keuze. Geef je allemaal niets om wat ik hierboven aanhaal, dan nog zijn er betere alternatieven te vinden. Goedkoper en met meer afspeelmogelijkheden.

Bij ingebruikname van het apparaat was er (nog) geen firmware update beschikbaar. Deze lijkt echter wel heel hard nodig.

Deze kan ook weer op de stapel, genaamd "jammer, maar helaas" 😉

[ Voor 56% gewijzigd door hardware-lover op 28-03-2021 20:45 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11-2023
Bedankt voor je review hardware-loer. Ik ben op zoek naar een goede mediastreamer voor onze filmclub. Je opmerking dat standaard HDR aanstaat, lijkt me niet handig (hoewel ik niet of dit van invloed is op het videobeeld van een niet-HDR beamer).
Je zegt ook dat er betere en goedkopere alternatieven zijn. Welke raad je aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
stokkom schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:10:
Bedankt voor je review hardware-lover. Ik ben op zoek naar een goede mediastreamer voor onze filmclub. Je opmerking dat standaard HDR aanstaat, lijkt me niet handig (hoewel ik niet of dit van invloed is op het videobeeld van een niet-HDR beamer).
Je zegt ook dat er betere en goedkopere alternatieven zijn. Welke raad je aan?
Om eerst even het HDR gedeelte aan te halen. Op een NIET HDR geschikt apparaat zal het geen issue worden, ik heb het apparaat eerst aan een 1080p non HDR monitor gehangen voor de eerste installatie en daarop is het probleem (vanzelfsprekend) niet aanwezig en ook niet opgevallen. Zoals ik al aangaf hoeven "mijn issues" niet voor iedereen een probleem te geven.

Was dat het enige euvel dan was het nog niet zo'n drama. Eigenlijk zou je voor jezelf even aan kunnen stippen wat voor jou een probleem zou kunnen zijn. In bepaalde gevallen zou alles wat ik aanhaalde onder bepaalde setup's helemaal geen probleem hoeven zijn, zoals met een beamer. Jij kunt zelf wel bepalen wat voor jou een dealbreaker zou kunnen zijn en wat niet.

Kun je misschien aangeven wat het beamer gebruik inhoudt voor de filmclub. Gaat alles enkel via de beamer naar een scherm en komt er verder geen apparaat aan te pas (receiver o.i.d. bedoel ik)?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Het is een Epson TW-8200. Het geluid gaat via spdif naar een Denon versterker. Daarom vind ik de Nokia ook interessant omdat er een spdif uitgang op zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
stokkom schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:58:
Het is een Epson TW-8200. Het geluid gaat via spdif naar een Denon versterker. Daarom vind ik de Nokia ook interessant omdat er een spdif uitgang op zit.
Hoewel het voor sommigen als vloeken in de kerk is, de Xiaomi Mi Box S heeft eveneens een optische uitgang, is echter kariger met zijn aansluitingen en heeft wat mindere prestaties.

Daar staat echter tegenover;

1) flink voordeliger, ook na aanschaf van een Gbit LAN adapter met extra USB poorten
2) heeft wel werkende HDR instellingen
3) heeft wel AFR ondersteuning
4) hoewel soms discutabel v.w.b. gevolg, krijgt nu nog steeds firmware updates.

Wat gebruik je nu als speler aan de beamer?

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 29-03-2021 14:00 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Voor Netflix en de CD app voldoet ie bij mij prima op mijn TV zonder HDR. En hij is een flink stuk vlotter dan mijn andere tv: een Sony 49xg8399.

[ Voor 5% gewijzigd door guido66 op 29-03-2021 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
guido66 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 18:31:
Voor Netflix en de CD app voldoet ie bij mij prima op mijn TV zonder HDR. En hij is een flink stuk vlotter dan mijn andere tv: een Sony 49xg8399.
CD = Canal Digitaal?

Eigenlijk zou jij dan het issue moeten hebben dat een van beide apps niet in zijn native refreshrate draait.
CD zou het soepel in 50Hz doen, Netflix gebruikt echter of 24p of 60Hz. Dus of bij de ene danwel de andere app, krijg je studders (schokjes) te zien omdat het niet optimaal wordt afgespeeld.

Welke beeldinstelling (resolutie) heb jij nu als standaard gekozen? Wat is het voor een TV waar je deze nu op gebruikt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Ja Canal Digitaal. Net voor ik je post last heb ik inderdaad wat schokjes in Netflix gezien. Deze verdwenen na enige tijd vanzelf. Als ik kijk wat de TV ontvangt van de Nokia: 4k op 60Hz. Heb kort even gespeeld met andere settings in de Nokia maar ik kon de schokjes niet meer produceren.

De TV is een al wat oudere Loewe met SL320 chassis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
guido66 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:46:
Ja Canal Digitaal. Net voor ik je post last heb ik inderdaad wat schokjes in Netflix gezien. Deze verdwenen na enige tijd vanzelf. Als ik kijk wat de TV ontvangt van de Nokia: 4k op 60Hz. Heb kort even gespeeld met andere settings in de Nokia maar ik kon de schokjes niet meer produceren.

De TV is een al wat oudere Loewe met SL320 chassis.
60Hz zou een ideale instelling voor Netflix kunnen zijn, de schokjes die je zag zou bij het starten van een stream geweest kunnen zijn. Bij de 60Hz instelling zou Canal Digitaal media minder vloeiend moeten lopen. Je kunt dat vooral zien aan de banner bij RTL-Z, die onder door het beeld loopt. Deze mag totaal niet schokken of licht haperen maar moet vloeiend lopen, maar dat doet ie enkel indien de beeldinstelling op 50Hz staat ingesteld.

Let wel, ik ben erg kritisch als het aankomt op het weergeven van media. Als het theoretisch beter zou kunnen, maar het is niet te realiseren, dan vind ik het een gemiste kans.

V.w.b. je TV, in dit geval prettig dat ie geen HDR ondersteund, dus tegen het grootste euvel loop je nu gelukkig niet op.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smiles4
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-05-2023
Misschien is dit een goed en goedkoper alternatief van Frans bedrijf.
Strong SRT 401 LEAP-S1 4K UHD box Android

https://www.strong.tv/en/products/ip-tv-receivers/leap-s1

Google Certified heeft een iets lichtere processor S905X2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-04 11:48
Het is misschien off topic maar ik wil ook een nieuwe media speler incl smart verhaal aangezien hier via KPN glasvezel gebruik gemaakt word van iTV kastje Arris met een oude chromecast. Tv is een Sharp full HD en geluid kan naar een denon av. Huidige mediaplayer is een eminent 7180.
Tijd voor vernieuwing dus maar om o.a. npostart/plus te kijken via een nieuwe Android tv box is nu even abracadabra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
We gebruiken een bluray speler van Panasonic en een medi8er voor USB.
hardware-lover schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:58:
[...]

Hoewel het voor sommigen als vloeken in de kerk is, de Xiaomi Mi Box S heeft eveneens een optische uitgang, is echter kariger met zijn aansluitingen en heeft wat mindere prestaties.

Daar staat echter tegenover;

1) flink voordeliger, ook na aanschaf van een Gbit LAN adapter met extra USB poorten
2) heeft wel werkende HDR instellingen
3) heeft wel AFR ondersteuning
4) hoewel soms discutabel v.w.b. gevolg, krijgt nu nog steeds firmware updates.

Wat gebruik je nu als speler aan de beamer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ginger61
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21-04-2021
Nokia streaming box 8000 eindelijk heb ik het geluid met mijn Sonos ARC Dolby atmos dit dankzij de optical out audio uitgang iets wat andere media spelers niet hebben zelfs een dure Apple tv of Nvidia shield niet ja ik heb ze allemaal gehad en dan de box zelf gewoon prachtig en snel je kan er zelfs je externe harde schijf op aan sluiten gewoon een top apparaatAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kCcR9WlQ_EfNjbCk7fzmuBb5dV0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8BetWZ5P3CjAzrM7eBSMQlSt.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Ginger61 op 20-04-2021 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ginger61 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:59:
Nokia streaming box 8000 [knip] << misschien eens een punt of komma hier en daar kan zeker geen kwaad. |:(
Een Mi Box S heeft eveneens een optical uitgang, en er zijn nog andere Android TV boxjes die dat eveneens hebben. Dolby Atmos is echter niet mogelijk via die uitgang, dat zit niet binnen de specificaties van zo'n uitgang, ongeacht op wat voor apparaat zo'n aansluiting aanwezig is.

Je vergelijking met de Shield loopt mank, over Apple TV kan ik geen uitspraak doen, heb ik niet in het bezit.

[ Voor 39% gewijzigd door hardware-lover op 21-04-2021 10:56 . Reden: dit apparaat als top beoordelen zegt wat over de beoordeler zelf ;) ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Software update voor deze box. Buiten de update voor security (nu maart '21), heb ik nog niet kunnen vinden wat er verder nog is gewijzigd met deze update. AFR (Auto Frame Rate), is nog steeds niet aanwezig na de update.
Edit: vandaag even aan de huiskamer TV gehangen, HDR is nog steeds continue actief en wat men ook probeert aan instellingen, deze blijft actief. 8)7

V.w.b. digitaal audio lijkt er ook weinig in orde te zijn, ik krijg enkel "stereo" via ARC naar buiten, verder niets. CEC werkt eveneens nog steeds niet naar behoren (voor mij), ik kan geen enkel apparaat laten communiceren met deze box.

Geen idee wat er nu eigenlijk is aangepakt met de laatste update, behalve dan het security stukje.

[ Voor 53% gewijzigd door hardware-lover op 25-05-2021 21:45 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harrr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-04 19:26
Even een update over dit product i.c.m. NLZiet. Dat werkt goed, geen enkele hapering, waarde Mi Box S 2 keer per avond vastloopt door te weinig geheugen.

Aanrader dus als je overweegt hem te kopen voor NLZiet! Voor NLZiet de Mi Box S laten liggen!

Mijn PompAO statistieken: https://pompao.isgehost.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
harrr schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:17:
Even een update over dit product i.c.m. NLZiet. Dat werkt goed, geen enkele hapering, waarde Mi Box S 2 keer per avond vastloopt door te weinig geheugen.

Aanrader dus als je overweegt hem te kopen voor NLZiet! Voor NLZiet de Mi Box S laten liggen!
Even wat tegengas voordat mensen onnodig geld uit gaan geven voor een NLZiet only box, er zijn flink voordeligere alternatieven te vinden die ook prima werken met NLZiet. Ik denk aan een Fire TV stick bijv., doet het ook betrouwbaar.

De laatste OS update voor de Mi boxjes blijkt een positief effect te hebben gehad volgens menig gebruiker. Daarbij leek de Mi het via Wifi ook betrouwbaar te kunnen doen met NLZiet.

Indien mensen in het bezit zijn van een fatsoenlijke 4k HDR TV, dan moeten ze zich niet de vingers branden aan de Nokia, die heeft dan echt teveel tekortkomingen op dat vlak.

Ik blijf erbij, de afstandsbediening is nog steeds het meest positieve van dit apparaat (jammer genoeg).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GapClio
Yes....KPN app werkt erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z900
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-04 13:23
OK, ik sluit een externe USB drive aan op de USB(A) poort, je moet hem dan formatteren met de 8000 media player. Maar als ik er nu een film wil opzetten via de W10 PC dan herkent ie de drive niet.
Hoe krijg ik er in vredesnaam media bestanden op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
@Z900 wat voor formaat is dat dan? Misschien helpt dit?

https://www.diskinternals...t-linux-drive-on-windows/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Z900 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 11:32:
OK, ik sluit een externe USB drive aan op de USB(A) poort, je moet hem dan formatteren met de 8000 media player. Maar als ik er nu een film wil opzetten via de W10 PC dan herkent ie de drive niet.
Hoe krijg ik er in vredesnaam media bestanden op ?
Ik meen me te herinneren dat je 2 mogelijkheden kreeg bij het aansluiten van een USB opslag? Was dit niet het geval bij dit apparaat? Ik heb hem nu niet aangesloten staan dus kan het niet direct controleren.

Op andere Android TV apparaten (behalve de CC met Google TV), is dit wel het geval en kan de opslag ook als verwisselbaar geformatteerd worden. Dan is deze wel probleemloos leesbaar op een W10 pc.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z900
guido66 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 12:27:
@Z900 wat voor formaat is dat dan? Misschien helpt dit?
Als ik de USB stick (64GB) uit de Nokia 8000 haal en in de USB poort van de PC stop en met Mini Partition Tool de USB stick bekijk zegt ie: I:/(FAT32) van 16Mb en J:/(Other) van 57,3Gb

Dus die "Other" is vreemd.

Formatteer ik de stick onder windows in FAT32 dan wil de 8000 hem formatteren.

Als ik dan toch de stick ga browsen met Sun Player dan kan ik de bestanden wel afspelen.
Dus een beetje tegenstrijdig allemaal.......

En dan nog wat, ik kan op een FAT32 geformatteerde schijf geen bestanden opslaan die groter zijn dan 4Gb.....

[ Voor 8% gewijzigd door Z900 op 24-07-2021 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 674295

Heeft iemand passthrough vanuit kodi op deze nokia al aan de praat? Ik heb een LG webos tv uit 2015 die via de hdmi dts en dolby lust en uitspuugt naar de toslink waar een logitech z906 opzit. Die ondersteund ook dts en dolby 5.1 (niet de E/HD of MA versies). Voorheen werkte dat prima via een raspberry pi en libreelec, maar ik wilde een wat minder DIY oplossing.

Ik krijg het echter met geen mogelijkheid aan de praat, heeft iemand de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Anoniem: 674295 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 22:06:
Heeft iemand passthrough vanuit kodi op deze nokia al aan de praat? Ik heb een LG webos tv uit 2015 die via de hdmi dts en dolby lust en uitspuugt naar de toslink waar een logitech z906 opzit. Die ondersteund ook dts en dolby 5.1 (niet de E/HD of MA versies). Voorheen werkte dat prima via een raspberry pi en libreelec, maar ik wilde een wat minder DIY oplossing.

Ik krijg het echter met geen mogelijkheid aan de praat, heeft iemand de gouden tip?
Je kunt de app AIDA64 eens installeren, deze kan laten zien welke codecs daadwerkelijk door het apparaat zelf worden ondersteund.

En dan nog even dit; hardware-lover in "Nokia streambox 8000"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 674295

owh shit, dus jij hebt dezelfde problemen... Ik denk dat ik deze aan de kant ga doen en ga vervangen door de goede oude raspberry pi :) Dan maar geen ingebouwde chromecast :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z900
Z900 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 15:59:
[...]
En dan nog wat, ik kan op een FAT32 geformatteerde schijf geen bestanden opslaan die groter zijn dan 4Gb.....
Iemand de oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
@Z900 die zal van Google moeten komen. Even googlen levert dezelfde beperkingen op bij de Chromecast met Google TV.

Misschien heb je iets aan de tips in dit draadje: https://support.google.co...-formatted-in-exfat?hl=en

En dus ook hier dezelfde problemen: Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2

[ Voor 64% gewijzigd door guido66 op 29-07-2021 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Wat @guido66 schrijft is hier niet het probleem. Fat32 staat geen bestanden toe die > 4GB.

WIKI: The maximal possible size for a file on a FAT32 volume is 4 GB minus 1 byte or 4,294,967,295 (232 − 1) bytes. This limit is a consequence of the 4-byte file length entry in the directory table and would also affect relatively huge FAT16 partitions enabled by a sufficient sector size.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z900
hardware-lover schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:57:
[...]

Wat @guido66 schrijft is hier niet het probleem. Fat32 staat geen bestanden toe die > 4GB.

WIKI: The maximal possible size for a file on a FAT32 volume is 4 GB minus 1 byte or 4,294,967,295 (232 − 1) bytes. This limit is a consequence of the 4-byte file length entry in the directory table and would also affect relatively huge FAT16 partitions enabled by a sufficient sector size.
Ja dat klopt, en de 8000 formatteert de USB drive als "android_expanded" en die ziet W10 dus niet, dus kan ik er geen film van 30Gb opzetten. Dat is dus het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
@Z900 ik wil alleen maar aangeven dat het geen specifiek Nokia 8000 probleem is, en dat je een workaround (als die er al is) zult moeten vinden, en dat Google TV eigenaren met hetzelfde probleem zitten. Aangezien er daar veel meer van zijn, heb je meer kans vans slagen als je daar gaat zoeken naar een oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Z900 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:12:
[...]
Ja dat klopt, en de 8000 formatteert de USB drive als "android_expanded" en die ziet W10 dus niet, dus kan ik er geen film van 30Gb opzetten. Dat is dus het probleem.
Hoeft geen probleem te zijn met dit apparaat. Formatteer de USB opslag als NTFS en het probleem is niet aanwezig. Ik had dat al eerder eens geprobeerd dacht ik maar heb het net even opnieuw getest om het zeker te weten.

128GB USB Pendrive als NTFS ingesteld via een W10 machine, videobestanden erop gezet > 4GB en deze in de 8000 USB3 poort geplaatst. Wordt probleemloos gelezen en bestanden kunnen dito ook worden afgespeeld.

Dus wat de CCGTV niet kan, kan de 8000 wel, probleemloos met NTFS USB opslag omgaan ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/woAQsYkoBivML3yC_dGrm5P-ock=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8NqmchegS5kdqQ42yHeZqIwU.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 29-07-2021 15:34 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
guido66 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:22:
@Z900 ik wil alleen maar aangeven dat het geen specifiek Nokia 8000 probleem is, en dat je een workaround (als die er al is) zult moeten vinden, en dat Google TV eigenaren met hetzelfde probleem zitten. Aangezien er daar veel meer van zijn, heb je meer kans vans slagen als je daar gaat zoeken naar een oplossing.
Het gaat alleen op voor de CCGTV wat je schrijft.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z900
hardware-lover schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:23:
[...]

Hoeft geen probleem te zijn met dit apparaat. Formatteer de USB opslag als NTFS en het probleem is niet aanwezig. Ik had dat al eerder eens geprobeerd dacht ik maar heb het net even opnieuw getest om het zeker te weten.
Gelukt, dank je wel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-04 17:26
Ik heb dit dingetje ook gekocht voor op zolder.
Er zat zelfs een 3 maanden NLziet code bij (coolblue)

Ik zit al maanden te kloten met een firestickje, maar dat ben ik dus zat!!
Ik kreeg Stadia/GeforceNow/Xbox er niet goed werkend op.
Ook waren andere apps niet te installeren/sideloaden

De afstandsbediening met veel knoppen en de aansluitmogelijkheiden op het boxje gaven de doorslag.
Wel jammer van de 100mbps ethernet ;w

[ Voor 5% gewijzigd door revengeyo op 07-10-2021 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenst
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:13
Anoniem: 674295 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 22:06:

Ik ben hiermee aan het stoeien. Mijn versterker bleef pcm zeggen (aangesloten via spdif) tot ik in de tv als audio formaat bitstream instelde.

De versterker schakelde over naar dolby digital. Maar helaas, films in dts hebben geen geluid en in dolby digital is er wel surround maar het hapert continue.

Er is iets serieus mis in deze box met dolby digital en dts (via spdif, via hdmi heb ik het niet getest), terwijl in de manual staat dat het gewoon moet werken.

Ik heb Nokia support al een bericht gestuurd een aantal dagen geleden, maar tot op heden heb ik geen reactie ontvangen.

Hiervoor gebruikte ik de mibox s, daarbij werkt dolby digital en dts als een zonnetje in kodi. Alleen als ik die via een usb ethernet adapter aansloot crashte het ding regelmatig met nlziet.

[ Voor 12% gewijzigd door jeroenst op 08-10-2021 23:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankobal
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-11-2022
Hallo Pierre52.
Ik heb de Nokia Android Tv Box.
Als 1st heb ik hier een youtube link voor jou over de Box.
YouTube: Android TV Box NOKIA Streaming Box 8000 📺.
Deze video legt de Box uit.
Tip sluit er een Usb stick met veel vermogen op aan.
Of een harde schijf op aan.
En verbind je desktop / laptop met de Nokia Android Tv Box.
Als dit gelukt is download de app DLNA Channels in Play store.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SMjnfVsUS4f7ZNTkhckGF0InGIg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/EvN168oUvUmLAZv62JHvXSOQ.png?f=user_large
Ook de app X-xplorer is een goede app deze ziet de usb stick wel als de Box hem niet ziet.
Maar het belangrijkste is dat jij de opslag ruimte verhoogt.
laatste tip zet de taal van de box in het engels.
Want dan kun je vele youtube uitleg films op youtube bekijken en juist instellen op jou Nokia Android Tv Box 8000.
Ik ben heel erg tevreden en te spreken over deze Box.
Veel plezier met je Box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Bij mij kwam gisteren de update naar Google TV. Kan niet zeggen dat het een vooruitgang is. Ik wil af van die Disney reclame in het startscherm. Een custom launcher zou dit op moeten lossen, maar met behulp van een tutorial voor de Chromecast met Google TV: YouTube: 🔴CHROMECAST GOOGLE TV RUNNING ANDROID TV LAUNCHER ! lukt het helaas niet. De Android TV core services laten zich niet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenst
guido66 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:46:
Bij mij kwam gisteren de update naar Google TV. Kan niet zeggen dat het een vooruitgang is. Ik wil af van die Disney reclame in het startscherm.
Bij mijn ook ineens reclame in het hoofdscherm, heel irritant. Ik heb betaald voor een product zonder reclame en nu wordt me die rommel ineens opgedrongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advocate
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:51
Wel een mogelijkheid bij gekomen om HDR uit te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Advocate schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:19:
Wel een mogelijkheid bij gekomen om HDR uit te zetten :)
Daar zal de Google server update niets aan hebben veranderd want binnen de apparaat instellingen was deze optie vanaf beschikbaarheid van deze speler al aanwezig. Het punt was (is?), dat de instelling helemaal niets deed in de praktijk, HDR bleef steeds actief, ongeacht wat er stond ingesteld. Is dit nu niet meer het geval?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenst
Ik heb gewoon de updates van google home screen verwijderd, automatische updates uitgezet en nu heb ik geen reclames meer.

Ook werkt ac3/dts nu ineens via spdif alleen nog wat problemen met de lipsync. Het vreemde is dat ik hiervoor de tv voor het geluid eenmalig op bitstream moet zetten. Als ik de tv daarna weer terug zet op pcm werkt het vrij redelijk. De versterker schakelt vanzelf over van pcm naar dts en terug totdat ik weer een reboot van de nokia box doe. Dan moet ik weer even de TV op bitstream zetten en terug schakelen naar PCM.

Misschien toch eens kijken naar een hdmi splitter (ik wil niet altijd het geluid van de versterker gebruiken).

Ook is het mogelijk HDR nu uit te schakelen waardoor de kleuren weer normaal zijn. De color mapping van SDR naar HDR is niet correct.

[ Voor 118% gewijzigd door jeroenst op 13-12-2021 18:28 . Reden: Nieuwe ervaringen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advocate
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nj3sCdBCPrh2_jN9XGXtovkZYVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1KulnCGQ0F2XY25S9uyLU9BU.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan me niet herinneren dat die switch er überhaupt zat en volgens de release notes ook toegevoegd? Maar ik moet het nog testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenst
@Advocate waar heb je de release notes gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Advocate schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:31:
[Afbeelding]

Ik kan me niet herinneren dat die switch er überhaupt zat en volgens de release notes ook toegevoegd? Maar ik moet het nog testen :)
Dat was ie, aanwezig, vanaf het eerste moment.

Edit: daar moet ik aan toevoegen, niet zo specifiek zoals nu het geval lijkt te zijn.

Ik zal de box later weer eens aansluiten op de woonkamer TV en kijken wat de laatste update daadwerkelijk gaat brengen in de praktijk.

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 10-12-2021 21:37 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advocate
jeroenst schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:36:
@Advocate waar heb je de release notes gevonden?
Opgevraagd bij Streamview :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenst
@Advocate Weet je wanneer deze gereleased is? Ik heb deze versie ook draaien maar volgensmij heb ik sinds 5 september geen updates meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin08
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-04 22:04
Na de laatste update gaat de box uit als het startscherm laad met alle apps, alleen bij een cold boot, bij een herstart is dit probleem er niet een fabrieksherstel heeft het probleem ook niet opgelost.

Druk ik op een knop van de AB dan komt het beeld terug en het groene lampje gaat aan.

Denk dat de box terug moet naar de winkel.

[ Voor 3% gewijzigd door Erwin08 op 11-12-2021 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Erwin08 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:16:
Na de laatste update gaat de box uit als het startscherm laad met alle apps, alleen bij een cold boot, bij een herstart is dit probleem er niet een fabrieksherstel heeft het probleem ook niet opgelost.

Druk ik op een knop van de AB dan komt het beeld terug en het groene lampje gaat aan.

Denk dat de box terug moet naar de winkel.
Ik heb dit nu een paar keer geprobeerd, ik heb het probleem hier niet na die laatste OS update.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advocate
jeroenst schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:59:
@Advocate Weet je wanneer deze gereleased is? Ik heb deze versie ook draaien maar volgensmij heb ik sinds 5 september geen updates meer gehad.
Ik heb eergisteren zelf handmatig laten zoeken naar updates en toen kwam deze. Weet niet hoe lang die al beschikbaar was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
jeroenst schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:59:
@Advocate Weet je wanneer deze gereleased is? Ik heb deze versie ook draaien maar volgens mij heb ik sinds 5 september geen updates meer gehad.
De security update is nu ook van september 2021, en die lopen altijd wat achter op de OS build. Het kan bijna niet anders als dat je deze laatste OS update recentelijker moet hebben gehad?

Edit: op Amazon.de valt te lezen dat de update in november nog niet beschikbaar was, deze was eigenlijk voor 2022 gepland, nu eerder uitgekomen schijnbaar.

[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 11-12-2021 22:58 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GapClio
jeroenst schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:18:
[...]

Bij mijn ook ineens reclame in het hoofdscherm, heel irritant. Ik heb betaald voor een product zonder reclame en nu wordt me die rommel ineens opgedrongen.
Ik al aan de zoon vragen wat ie gedaan had. Wil alleen de apps zien geen reclame. Hoef geen Disney te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
@GapClio de tip van @jeroenst werkte voor mij, ook op mijn Sony TV in de andere kamer trouwens:

jeroenst in "Nokia streambox 8000"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Helaas, na een paar dagen is de reclame weer terug. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenst
guido66 schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:37:
Helaas, na een paar dagen is de reclame weer terug. |:(
Heb je automatisch updaten wel uit gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaktgeboren
  • Laatst online: 23-04 17:05
Weet iemand van jullie of het met de afstandsbediening mogelijk is om te werken met kanaalnummers (icm de Canal Digitaal app bijv)? Dus dat je kanalen kunt kiezen met een cijfer 1 voor NPO1, 4 voor RTL4, etc?
Of zijn er misschien andere mediastreamers waarmee dat kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Naaktgeboren schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:04:
Weet iemand van jullie of het met de afstandsbediening mogelijk is om te werken met kanaalnummers (icm de Canal Digitaal app bijv)? Dus dat je kanalen kunt kiezen met een cijfer 1 voor NPO1, 4 voor RTL4, etc?
Ik heb de Canal Digitaal app niet in het abonnement, wel die van NLZiet, en daarmee is het mogelijk om de cijfertoetsen te gebruiken.

Ter algemene info, koppel je de afstandsbediening van de 8000 aan een andere Android TV box, dan doen ze het daarop niet, enkel de standaard toetsen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naaktgeboren
  • Laatst online: 23-04 17:05
Ok bedankt! Ik ga het proberen.
Het is bedoeld ter vervanging van een Amino (geleverd door de provider) die te vaak hapert en sowieso geen 4K levert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
jeroenst schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:34:
[...]

Heb je automatisch updaten wel uit gezet?
Was even zoeken, in de instellingen van de Google Play store ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin08
Naaktgeboren schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:04:
Je kunt met de AB op 1 drukken dan gaat deze naar NPO1 in de Canal Digitaal app.

De AB die bij de Nokia zit is te gebruiken net als de AB die bij je TV zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin08
hardware-lover schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:02:
[...]

Ik heb dit nu een paar keer geprobeerd, ik heb het probleem hier niet na die laatste OS update.
Ik heb de Nokia retour gestuurd naar de winkel, bij cool.... zijn ze niet moeilijk dus verwacht ik dat ze een nieuwe terug sturen.

Edit:
Ik kreeg de Nokia terug van de winkel maar in de zelfde staat als dat ik hm op had gestuurd ze konden niks vinden.

Ik ken iemand die 2 van deze boxen heeft en die hadden niet dat probleem dat de Nokia uit gaat tijdens het opstarten, het verschil met mijn box is dat ik hem via een UTP kabel heb aangesloten en bij die andere persoon zijn ze verbonden via wifi. Persoon heeft toen de wifi uitgeschakeld en een UTP kabel aangesloten en toen ging de box wel uit tijdens het opstarten dus zit er een bug in de laatste firmware.

[ Voor 42% gewijzigd door Erwin08 op 24-12-2021 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds159
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-02-2023
Ik vind het een goed apparaat alleen ik heb een probleem, ik stream niet gebruik alleen een externe HD als ik de box uitschakel blijft de usb poort actief en blijft de harde schijf draaien, lampje van de box is uit.
Heeft er toevallig iemand een oplossing ben 70 en ik loop natuurlijk ver achter met de kennis van jullie.
Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:12

rvk

ds159 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:41:
Ik vind het een goed apparaat alleen ik heb een probleem, ik stream niet gebruik alleen een externe HD als ik de box uitschakel blijft de usb poort actief en blijft de harde schijf draaien, lampje van de box is uit.
Wat voor externe harde schijf is dat? Ik heb er even een externe usb schijf van 1TB aangehangen en die gaat toch echt uit na een paar minuten inactiviteit. Zelfs als de box aanstaat en ik de Ziggo app gebruik om tv te kijken (dus ook als de box uitgaat).

Ik denk wel dat er stroom op de usb poort blijft staan (je kunt er immers ook andere apparaten via opladen) maar je externe harde schijf zou zelf in standby moeten schakelen als deze niet gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds159
3 Tb maar ik zie mijn ongeduld nu, ik zal een eens paar minuten wachten heel erg bedankt voor de tip, als het werkt laat ik het horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds159
Nee lampje van de harde schijf blijft branden en de schijf draait gewoon door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

ds159 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:44:
Nee lampje van de harde schijf blijft branden en de schijf draait gewoon door
Probeer de box eens te restarten en dan direct weer uit te zetten (zonder enige app te starten) en dan 5 minuten te wachten. Misschien dat een app de harde schijf bezig houdt (alleen lijkt me dat wel raar als de box in slaapstand is).

Anders kan het zijn dat het slaapmechanisme van de externe schijf niet goed werkt. Want die moet ervoor zorgen dat de schijf gaat rusten, ook als er stroom op de usb poort blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advocate
Is het geen externe harde schijf met externe voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds159
Nee usb voeding 5 volt, heb usb C ook al geprobeerd blijft actief heb een mail gestuurd naar Nokia even afwachten.
Bedankt voor de adviezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

ds159 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:58:
heb een mail gestuurd naar Nokia even afwachten.
Het is niet aan de box om de hd in slaap te brengen. Er blijft stroom op de usb staan. Dat is volgens mij normaal. De harde schijf zou uit zichzelf in slaap moeten gaan. Misschien kun je het dus testen op een computer of dat wel gebeurd bij die schijf (als de computer aan blijft staan).

Alternatief is de hele box elke keer stroomloos maken (met een schakelaar e.v. op afstandsbediening).

Er zit onder systeem nog wel een sleep mode instelling. Je zou die eens uit zetten om te kijken of de box (incl. usb) dan compleet uitgaat (kan het zelf nu even niet proberen).
Pagina: 1 2 ... 20 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de mediaspelers van Nokia: Streaming Box 8000 en 8010 en de klonen hiervan.
Andere mediaspelers zijn hier off-topic.

Weten of het een kloon is?
Nokia 8000 en klonen: https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI600
Nokia 8010 en klonen https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI804

Discussie over alternatieve firmware is toegestaan op Tweakers.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Het gebruik van alternatieve firmware is volledig op eigen risico.

Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright