harrr schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:53:
Heeft iemand dit product al getest? Ik ben erg benieuwd of NLZiet er fatsoenlijk op draait. Op de Mi Box S (een vergelijkbaar product) is dit een drama. Het ding crasht dan continue omdat geheugen vol loopt. Ook ben ik benieuwd of dit apparaat Videoland en Emby apps uit de Google Play store ondersteund.
Ik ben er mee bezig...
Om met het laatste te beginnen, alles wat op de Mi draait, draait ook op deze box, want Android TV (wel v10 versus v9).
Het apparaat is vlot bij gebruik maar er
is één ding wat meteen al tegenstaat zijn meerdere issues die mij erg tegenstaan.
Edit: ik haal alleen even de zaken aan die wat mij betreft niet kunnen voor een apparaat wat als mediaspeler is bedoeld.
Getest op een 4k Oled TV via een Marantz NR1606.
1) HDR staat altijd aan, ongeacht of je deze nu aan- of uitzet via de systeeminstellingen. Dus alles wordt weergegeven met HDR actief, ongeacht wat de bron is. Je kunt wijzigen wat je maar zou willen, apparaat blijft hardnekkig HDR uitsturen.
2) AFR(auto framerate) is niet beschikbaar. Dit is mogelijk een Android TV 10 issue aangezien de nieuwe CC met Google TV die beperking eveneens heeft. Het apparaat houdt dus vast aan de gekozen beeld instelling. Dus een gekozen instelling 2160p@60Hz blijft dus gelden voor alles wat wordt afgespeeld. Binnen Kodi is dit ook niet beschikbaar, nergens mee eigenlijk.
Net een flinke vastloper in Kodi gehad, uiteindelijk terug naar het hoofdmenu maar afstandsbediening reageerde niet meer.
3) het apparaat lijkt via zijn instellingen aardig wat audio codecs te ondersteunen, maar in de praktijk lijkt dat helemaal niet te kloppen. Dus leuk dat ze beschikbaar lijken maar niet werkelijk zijn.
AIDA64 geeft dit ook aan, die laat zien wat werkelijk beschikbaar is via dit apparaat.
4) De CEC instelling lijkt ook wat eigenwijs, wat ik ook wijzig hij blijft mijn randapparatuur negeren als het om volumeregeling gaat.
Al met al is het beslist geen winnaar of werkelijk goede keuze. Geef je allemaal niets om wat ik hierboven aanhaal, dan nog zijn er betere alternatieven te vinden. Goedkoper en met meer afspeelmogelijkheden.
Bij ingebruikname van het apparaat was er (nog) geen firmware update beschikbaar. Deze lijkt echter wel heel hard nodig.
Deze kan ook weer op de stapel, genaamd "jammer, maar helaas" 😉
[Voor 56% gewijzigd door hardware-lover op 28-03-2021 20:45]
Testing, one, two ...