Waar kan ik de sleep mode vinden ?
Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Systeemds159 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:12:
Waar kan ik de sleep mode vinden ?
Low power sleep mode
Ik heb het hier even geprobeerd uit te zetten maar bij standby blijft er gewoon stroom op de usb uitgang staan.
Er zijn eigenlijk twee manieren van sleep for externe harddrives.
- Drive managed, zoals de WD green drives (die schakelen zelf naar standby na zoveel minuten inactiviteit)
- OS managed, zodat het OS (bv Windows) de drive automatisch naar standby zet (via de UAB port power).
Zover ik weet heeft Android (en dus waarschijnlijk ook Android TV) zelf geen OS managed optie. Dus als je geen drive hebt die niet zelf kan doen... zal die drive altijd blijven draaien.
Om welk merk en type drive gaat het?
Misschien dat de drive wel software heeft maar de instelling niet goed staat.
Wat @rvk al aanhaalt.ds159 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:41:
WD elements 4 Tb
Je zou eens kunnen kijken of je drive van de laatste firmware is voorzien maar voor je daar mee aan de slag gaat is het misschien ook al via de WD Drive desktop (PC) software te wijzigen/in te stellen.
Zie: https://support.wdc.com/downloads.aspx?p=171
Testing, one, two ...
Ik meende dat de WD My Book en WD Passport drives wel power management hadden en sleep mode instelbaar is. Bij de WD Elements is dat volgens mij niet instelbaar. Maar die zou dus wel standaard naar standby moeten gaan (bij een niet configureerbare timeout). Ik zal straks eens kijken if ik hier nog een Elements heb liggen.ds159 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:41:
WD elements 4 Tb
Ps. Had je nog gekeken als je de Nokia opnieuw opstart (stroomloos maken en weer aansluiten, dus echt hard opnieuw starten)? Welk programma gebruik je om de bestanden op die schijf te kijken? Het kan n.l. ook zijn dat die software een scan functie heeft die om de paar minuten die schijf bekijkt/raadpleegt. En dan heeft de schijf geen tijd om in standby te geraken. Zulke software draait denk ik op Android ook gewoon die wanneer de box in standby gaat (net als bij een telefoon). In dat geval moet die software echt beëindigd worden.
Het probleem dat als je de Nokia aan zet en na het 2de logo de Nokia uit gaat is een bug in de laatste firmware.
Het probleem doet zich alleen voor als je een utp kabel hebt aangesloten op de Nokia, maak je gebruik van Wifi dan gaat de Nokia niet uit.
Het probleem doet zich alleen voor als je een utp kabel hebt aangesloten op de Nokia, maak je gebruik van Wifi dan gaat de Nokia niet uit.
Na wat reviews gelezen te hebben, besloten om ook voor de Nokia te gaan.
Maar misschien kunnen jullie nog wat vragen beantwoorden;
Wat is de lengte van de meegeleverde HDMI kabel?
Zijn er mensen die een alternatieve launcher gebruiken, en zo ja, zijn niet-AndroidTV apps dan wel meteen zichtbaar?
Kun je vanaf je (Android) telefoon de Nokia bedienen zonder de tv aan te hoeven zetten (ik wel hem ook gebruiken als internetradio).
Zou mooi zijn als je dan apps kan opstarten, of kan dat dan met Google assistent?
Maar misschien kunnen jullie nog wat vragen beantwoorden;
Wat is de lengte van de meegeleverde HDMI kabel?
Zijn er mensen die een alternatieve launcher gebruiken, en zo ja, zijn niet-AndroidTV apps dan wel meteen zichtbaar?
Kun je vanaf je (Android) telefoon de Nokia bedienen zonder de tv aan te hoeven zetten (ik wel hem ook gebruiken als internetradio).
Zou mooi zijn als je dan apps kan opstarten, of kan dat dan met Google assistent?
8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland
@hansie_k ik heb de standaard launcher via adb gedisabled nadat er reclames in verschenen en gebruik nu Flauncher. Deze laat ook niet android tv apps zien.
Je kunt vanaf je android telefoon casten naar de Nokia box zonder de tv aan te zetten.
Voor internetradio gebruik ik trouwens juke, de app vind ik irritant (traag opstarten en favorieten staan niet bovenaan) maar geluidskwaliteit is veel beter dan andere apps die ik probeerde.
Je kunt vanaf je android telefoon casten naar de Nokia box zonder de tv aan te zetten.
Voor internetradio gebruik ik trouwens juke, de app vind ik irritant (traag opstarten en favorieten staan niet bovenaan) maar geluidskwaliteit is veel beter dan andere apps die ik probeerde.
[ Voor 28% gewijzigd door jeroenst op 27-12-2021 07:42 ]
@jeroenst bedankt voor je reactie. Ik heb op Reddit een uitleg gevonden om de standaard launcher via ADB uit te schakelen, is eigenlijk bedoeld voor de Shield. Welke uitleg heb jij gebruikt?
Flauncher ziet er goed uit trouwens...
Qua app's starten zou het mooi zijn als via de telefoon app's kan opstarten.
Zou je via Google assistent b.v. Juke opstarten, en een zender kiezen?
Ik ga me nog even verdiepen in radio app's.
Flauncher ziet er goed uit trouwens...
Qua app's starten zou het mooi zijn als via de telefoon app's kan opstarten.
Zou je via Google assistent b.v. Juke opstarten, en een zender kiezen?
Ik ga me nog even verdiepen in radio app's.
[ Voor 9% gewijzigd door hansie_k op 27-12-2021 10:22 ]
8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland
De lengte van de HDMI kabel is 1.20m.
Ik heb de TUN IN radio app geïnstalleerd.
Ik heb de TUN IN radio app geïnstalleerd.
Uitschakelen launcher in adb: pm disable-user --user 0 com.google.android.tvlauncher
Beste allemaal,
Ik ben nu 2 dagen eigenaar van de Nokia streambox 8000 en tot zover ben ik er blij mee, op 1 ding na!
Het gebruik van de USB! wanneer ik een film wil kijken via de usb lukt dat prima maar wanneer ik er subs bij doe hapert de film.
Kan iemand mij vertellen of dit ergens te verhelpen is in de instellingen?
: Ik speel de film af via Sun player wat standaard in de box zit
: Ik maak gebruik van san disk ultra 3.0 128 GB
: De usb is geformateerd naar exfat
: De film is een MKV bestand
Alvast de beste wensen allemaal
Ik ben nu 2 dagen eigenaar van de Nokia streambox 8000 en tot zover ben ik er blij mee, op 1 ding na!
Het gebruik van de USB! wanneer ik een film wil kijken via de usb lukt dat prima maar wanneer ik er subs bij doe hapert de film.
De meest simpele oplossing om te proberen, probeer het eens via een andere videoplayer, zoals VLC?markvanbeek schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 19:40:
Beste allemaal,
Testing, one, two ...
Gebruik zelf VLC player om spul te kijken van NAS.markvanbeek schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 19:40:
Beste allemaal,
Of probeer een andere film (of serie). MKV is een containerformaat en kan vele soorten coderingen bevatten. Ook eventueel een andere resolutie proberen.
Hebben de numerieke toetsen op de afstandbediening nog functies in apps zoals de KPN iTV app, zoals zappen naar een kanaal?
Ik vind de navigatie in de KPN iTV app soms wat omslachtig ivm de KPN settopboxen op een Google TV stick, misschien werkt deze dan wat makkelijker.
Ik vind de navigatie in de KPN iTV app soms wat omslachtig ivm de KPN settopboxen op een Google TV stick, misschien werkt deze dan wat makkelijker.
[ Voor 8% gewijzigd door Echnon op 07-01-2022 16:58 ]
Het werkt in apps zoals NLZiet, Ziggo Go TV, en andere apps waarbij TV kanalen gekozen kunnen worden. V.w.b. de KPN app kan ik het niet bevestigen, heb er geen abonnement voor, maar je zou eigenlijk mogen verwachten dat het daarbij ook zal werken.Echnon schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:57:
Hebben de numerieke toetsen op de afstandbediening nog functies in apps zoals de KPN iTV app, zoals zappen naar een kanaal?
Testing, one, two ...
De numerieke toetsen werken inderdaad in de KPN iTV app.hardware-lover schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:23:
[...]
Het werkt in apps zoals NLZiet, Ziggo Go TV, en andere apps waarbij TV kanalen gekozen kunnen worden. V.w.b. de KPN app kan ik het niet bevestigen, heb er geen abonnement voor, maar je zou eigenlijk mogen verwachten dat het daarbij ook zal werken.
[ Voor 53% gewijzigd door Echnon op 08-01-2022 20:58 ]
Gister de vervanger van de mi box S gekregen. Al langere tijd had deze wat snelheidsproblemen op 4k resolutie. Het ging tussen deze of een Nvidia shield, echter is die bijna 2x zo duur.
Tot nu toe bevalt de Nokia streamingbox echt goed. Voelt snel aan en het lijkt ook een betere beeldkwaliteit te geven dan de mi box!
Tot nu toe bevalt de Nokia streamingbox echt goed. Voelt snel aan en het lijkt ook een betere beeldkwaliteit te geven dan de mi box!
vraag: kan de een tv app (KPN ITV of Ziggo etc.) geopend worden met de knop op de afstandsbediening (boven de amazon prime knop zeg maar...
:fill(white):strip_exif()/f/image/zqY0XWUqhVJYvE9ZzLGfMEcm.png?f=user_large)
Ja, met "Button mapper" van flar2 uit de App Store kun je die (en andere toetsen) herprogrammeren.gram501 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:39:
vraag: kan de een tv app (KPN ITV of Ziggo etc.) geopend worden met de knop op de afstandsbediening (boven de amazon prime knop zeg maar...
De "Prime video" toets e.d. zelf schijnt ie niet te pakken maar die toets daarboven "Guide" wel. Ook de kleurtoetsen zou je kunnen programmeren.
Ook kun je een aparte functie voor kort drukken en lang drukken instellen. Bv kort = Ziggo Go en lang = Plex.
(Enige nadeel is dat de Ziggo app dan ook echt weer gestart wordt terwijl als je de home toets gebruikt (onder de p-) en dan Ziggo weer kiest, naar de reeds gestarte Ziggo instantie schakelt wat iets sneller is.)
[ Voor 14% gewijzigd door rvk op 24-02-2022 23:45 ]
Volgens mij moet het kunnen maar wellicht heeft iemand het al geprobeerd.
Kan in .vob bestanden afspelen vanaf mijn (Synology) NAS? Dus (muziek)dvd's met menu.
Kan in .vob bestanden afspelen vanaf mijn (Synology) NAS? Dus (muziek)dvd's met menu.
Het gaat niet specifiek enkel voor deze Android TV box op, maar bij gebruik van de juiste software is dat idd goed mogelijk.sp_mike schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:26:
Volgens mij moet het kunnen maar wellicht heeft iemand het al geprobeerd.
Testing, one, two ...
Is er iemand die kijkt via de Canaldigitaal tv app? Zappen gaat bij mij in omgekeerde richting. 🤔 P+ = P- & P- = P+. Ligt dit aan de tv app of de afstandsbediening van de streaming box?
Klopt.avtwil schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:59:
Is er iemand die kijkt via de Canaldigitaal tv app? Zappen gaat bij mij in omgekeerde richting. 🤔 P+ = P- & P- = P+. Ligt dit aan de tv app of de afstandsbediening van de streaming box?
Op zich peek het mij wel logisch omdat de gids ook npo 1 boven heeft staan en daaronder npo 2 etc. Dan is de P- dus in diezelfde richting (naar onder is naar de volgende zender).
Maar het maffe is dat de P-/+ in de gids weer net andersom werkt (per pagina up/down).
Dit zal aan de app liggen want in de Ziggo Go app werkt het met P+ wel naar de hogere zender
Vraag! Zou iemand met dit apparaatje kunnen kijken of:
- Het systeem 1080p/4K met 24hz ondersteunt (geen judder bij Netflix enzo)?
- De aspect ratio kan worden ingesteld op 21:9? (Ik heb zo'n Philips cinema scherm)
Dank!
- Het systeem 1080p/4K met 24hz ondersteunt (geen judder bij Netflix enzo)?
- De aspect ratio kan worden ingesteld op 21:9? (Ik heb zo'n Philips cinema scherm)
Dank!
Ik concludeer dat het iig met dit apparaat en zijn/haar afstandsbediening te maken heeft. Tenminste, dat lijkt de meest logische conclusie gezien een andere Android TV box/stick met apparte kanaal omhoog/omlaag toetsen het wel doet zoals het hoort.avtwil schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:59:
Bij beide apparaten is niets gedaan met het aanpassen van toetsen door een of andere app/tool.
Het andere apparaat is een (eigenlijk op de Duitse markt gerichte) Waipu.
/f/image/fiFUOPSAdjdIAsXdqglStZeh.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb het nu enkel met de CD app getest. Zal later nog eens wat andere apps proberen.
Edit: nog even een afstandsbediening met een andere Android TV box geprobeerd (Botech Wzone), en ook deze doet het zoals het hoort.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EfB2ra2QIVrXR41ZnVyfNAms.jpg?f=user_large)
[ Voor 25% gewijzigd door hardware-lover op 22-03-2022 13:04 ]
Testing, one, two ...
In de VLC app heb ik last van stutter. Herkent iemand dat probleem?
Ik speel een iso bestand af vanaf mijn NAS. Geluid van de film is wel goed.
Betreft een muziek dvd dus zonder ondertiteling.
[ Voor 14% gewijzigd door sp_mike op 28-03-2022 11:08 ]
Verschil in refreshrate wellicht? Waar je Nokia op staat ingesteld en wat de oorspronkelijke is van het media wat je afspeelt?sp_mike schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:01:
In de VLC app heb ik last van stutter. Herkent iemand dat probleem?
Testing, one, two ...
Daar zal ik eens naar kijken. Ik heb nu overigens KODI gedownload. Die doet het wel goed maar ik vind VLC wat simpeler in gebruik.hardware-lover schreef op maandag 28 maart 2022 @ 12:28:
[...]
Verschil in refreshrate wellicht? Waar je Nokia op staat ingesteld en wat de oorspronkelijke is van het media wat je afspeelt?
Begrijpelijk. Maar Kodi is (of kan), ook wel ietsje meer dan een "standaard" mediaspeler, maar als VLC zou voldoen dan is dat natuurlijk ook een prima keuze.sp_mike schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:07:
[...]
Daar zal ik eens naar kijken. Ik heb nu overigens KODI gedownload. Die doet het wel goed maar ik vind VLC wat simpeler in gebruik.
Testing, one, two ...
Voor de geïnteresseerden: hij is nu in de aanbieding bij Amazon voor €64,95
Hij was al een tijdje €69,- op de diverse Amazon websites (NL, DE, ES, FR, IT), nu naar €64,95 verlaagd voor diezelfde websites, dus lijkt de prijsaanpassing structureel te zijn. Ik begrijp niet helemaal waarom Amazon.nl niet in het rijtje aanbieders tevoorschijn komt hier in Tweakers PW?gram501 schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:42:
Afijn, laten we maar even een (NL)linkje toevoegen
Testing, one, two ...
Valt mij sowieso op dat Amazon.nl nooit in het lijstje voorkomt bij welk artikel ook...
Dat lijkt anders toch wel het geval te zijn? https://tweakers.net/shop...azon-punt-nl/vergelijken/gram501 schreef op zondag 3 april 2022 @ 13:55:
Valt mij sowieso op dat Amazon.nl nooit in het lijstje voorkomt bij welk artikel ook...
Testing, one, two ...
Dan heb ik niks gezegd maar ik kom Amazon niet vaak tegen bij mijn zoekopdrachtenhardware-lover schreef op zondag 3 april 2022 @ 14:12:
[...]
Dat lijkt anders toch wel het geval te zijn? https://tweakers.net/shop...azon-punt-nl/vergelijken/
hallo ik zie deze bericht nu pas.
Hoop dat ik je nog kan helpen.
Deze Nokia Stream box 8000 is het beste wat ik heb gekocht vorig jaar.
Ik weet niet of je een Plex Server en van films houd.
Dan hier een tip.
Als je 4K films wilt kijken download deze dan via de site * knip * Hoe je aan illegale content komt, bespreken we niet op het forum.
Zorg er voor dat je een externe schijf hebt om de 4K films op te slaan.
Plaats deze in de Plex server er staan genoeg uitleg video's op youtube over de plex server.
Vervolgens download de plex server via google play op de nokia box.
En login met dezelfde gegevens en je kunt 4K films kijken.
Nog een tip.
download ook via ggogle play de app airscreen met deze app kun je verbinding maken met je netwerk en kun je op de nokia box verbinding maken met je desktop, laptop mobiel noem maaer op.
Helemaal te gek is het als je ook een 4K tv hebt.
Heb je nog vragen over de nokia box of plex vraag het gerust,
Hoop dat ik je heb kunnen helpen.
Dan hier een tip.
Als je 4K films wilt kijken download deze dan via de site * knip * Hoe je aan illegale content komt, bespreken we niet op het forum.
Plaats deze in de Plex server er staan genoeg uitleg video's op youtube over de plex server.
Nog een tip.
download ook via ggogle play de app airscreen met deze app kun je verbinding maken met je netwerk en kun je op de nokia box verbinding maken met je desktop, laptop mobiel noem maaer op.

[ Voor 4% gewijzigd door S1NN3D op 07-04-2022 07:05 ]
Ik gebruik Kodi voor dezelfde functionaliteit. Heeft, in jouw ervaring, Plex voordelen ten opzichte van Kodi?Frankobal schreef op donderdag 7 april 2022 @ 01:15:
hallo ik zie deze bericht nu pas.
Dan hier een tip.
Als je 4K films wilt kijken download deze dan via de site [mbr]* knip * Hoe je aan illegale content komt, bespreken we niet op het forum.[/mbr]
Nog een tip.
.
[ Voor 97% gewijzigd door sp_mike op 08-04-2022 10:00 ]
Andere vraag.
Is er een makkelijke manier om te streamen van een website?
Bijvoorbeeld: https://www.imdb.com/
Is er een makkelijke manier om te streamen van een website?
Bijvoorbeeld: https://www.imdb.com/
Ter algemene info, voor NL weer terug naar €69,- (inclusief verzenden) maar bij andere Amazon EU landen verlaagd naar €55,- (exclusief verzenden). Via Prime .DE nu ietsje meer dan €60,- op dit moment, een aantrekkelijk bedrag t.o.v. diverse andere Android TV boxjes/sticks lijkt mij.gram501 schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:42:
Voordeeltjes zijn verdwenen nu, mogelijk is de Amazon eigen voorraad nu weggewerkt want ik zie deze nu niet als aanbieder staan.
@gram501, dat zonder twijfel
[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 20-04-2022 16:02 . Reden: happy time is over... ]
Testing, one, two ...
+ Een erg fijne afstandsbedieninghardware-lover schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 12:33:
[...]
Ter algemene info, voor NL weer terug naar €69,- (inclusief verzenden) maar bij andere Amazon EU landen verlaagd naar €59,- (exclusief verzenden). Via Prime .DE dus ietsje meer dan €60,- op dit moment, een aantrekkelijk bedrag t.o.v. diverse andere Android TV boxjes/sticks lijkt mij.
Ik gebruik deze unit sinds juli 2021 en hij bevalt goed met Netflix, Disney, Prime (4k, HDR, atmos) Maar de laatste tijd begint Youtube wat te stutteren en loopt het geluid niet meer synchroon. Wij kijken veel muziek video's en het is erg vervelend als dat niet synchroon is. Als ik de Nokia herstart lijkt het probleem weer even opgelost. Dus ik zou hem graag na gebruik helemaal willen uitzetten ipv op standby. Weet iemand of dat mogelijk is. In de handleiding kan ik niet vinden en ook als ik de power knop ingedrukt houd gaat hij naar stand-by.
Werkt het om de youtube app gedwongen te stoppen? Onder apps, lang drukken op youtube, informatie en gedwongen stoppen kiezen.robertsc schreef op maandag 18 april 2022 @ 08:34:
Als ik de Nokia herstart lijkt het probleem weer even opgelost. Dus ik zou hem graag na gebruik helemaal willen uitzetten ipv op standby.
Als dat niet werkt dan kun je nog een shutdown app proberen. Er staat er een in de appstore maar daar moet je device voor geroot zijn.
Wel kun je met button mapper bijvoorbeeld de guide toets herprogrammeren naar het power venster (onder acties). Dan kun je hem snel uitschakelen of herstarten. Ik zou in dat geval overigens kiezen voor herstarten zodat het apparaat de volgende keer weer sneller beschikbaar is. (De auto uitschakelen van de tv via CEC control werkt in deze gevallen natuurlijk niet)
Ik zou er dus eerder voor kiezen om even uit te zoeken waarom youtube uit sync gaat lopen.
Heb deze nu een maand of 4 in gebruik. Hangt middels HDMI aan een oude 720P projector die we nieuw leven hebben ingeblazen. Via TOSlink aan een Soundbar gehangen. Dat hebben we eerst gedaan via BlueTooth, maar ik trok de lipsync daarmee niet.
Gebruiken voornamelijk, Netflix en NLziet.
De AppleTV app kan wel worden geïnstalleerd, maar die werkt bij ons niet. Die geeft een paar seconden beeld en knalt er dan uit met een error.
Op zich wel tevreden met deze aankoop.
Gebruiken voornamelijk, Netflix en NLziet.
De AppleTV app kan wel worden geïnstalleerd, maar die werkt bij ons niet. Die geeft een paar seconden beeld en knalt er dan uit met een error.
Op zich wel tevreden met deze aankoop.
Weet iemand hoe ik een app kan side-loaden?
Een officiele android app die wel beschikbaar is in de playstore op mijn telefoon kan ik niet vinden in de playstore van mijn Nokia.
Kan ik die app op één of andere manier toch installeren?
Een officiele android app die wel beschikbaar is in de playstore op mijn telefoon kan ik niet vinden in de playstore van mijn Nokia.
De apk downloaden en ergens op je netwerk neerzetten en met b.v. X-plore filemanager naar je box kopieren. Vandaar kun je hem gewoon installeren.sp_mike schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:04:
Ah, dat is nieuw voor mij. Ga ik eens proberen. Dank voor je antwoord.rvk schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:15:
[...]
De apk downloaden en ergens op je netwerk neerzetten en met b.v. X-plore filemanager naar je box kopieren. Vandaar kun je hem gewoon installeren.
Ik doe het altijd met de app: send files to tv.
Die zet je op je telefoon en op je tv.
Bestand selecteren en dan kun je hem via een filemanager installeren
Als het een app is die alleen bedoeld is voor telefoon dan zul je er niet veel aan hebben op je Android TV apparaat ben ik bang. Niet iedere Phone app is ook beschikbaar voor Android TV.sp_mike schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:04:
Het eerste waar je tegenaan gaat lopen, als je deze kunt installeren, is dat deze niet zichtbaar is binnen de andere geïnstalleerde apps.
Testing, one, two ...
Kan ik met deze app dan de ipk downloaden op mijn telefoon?RvD86 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:06:
Ik doe het altijd met de app: send files to tv.
Ik probeer het even. Gaat om deze app: https://play.google.com/store/apps/details?id=ott.ttplushardware-lover schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:55:
[...]
Als het een app is die alleen bedoeld is voor telefoon dan zul je er niet veel aan hebben op je Android TV apparaat ben ik bang. Niet iedere Phone app is ook beschikbaar voor Android TV.
Het eerste waar je tegenaan gaat lopen, als je deze kunt installeren, is dat deze niet zichtbaar is binnen de andere geïnstalleerde apps.
Hmmm..., wel beschikbaar voor Fire TV maar zo te zien (nog) niet voor Android TV?sp_mike schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:59:
[...]
Ik probeer het even. Gaat om deze app: https://play.google.com/store/apps/details?id=ott.ttplus
Edit: de Fire TV versie zou kunnen werken onder Android TV, maar ik kom de losse app daarvan nog niet tegen, is wel installeerbaar vanuit de Amazon Store naar Fire TV.
Je zou altijd nog kunnen casten vanaf mobiel, mocht het nu via sideloaden toch niet gaan lukken?
[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 13-05-2022 12:45 ]
Testing, one, two ...
Klopt streamen gaat wel of de webapgina gebruiken op mijn Nokia. Via de app op de Nokia zou net effe iets gemakkelijker zijn. Ga het dus wel even proberen. En wellicht komt de officiele app voor Android TV noghardware-lover schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:36:
[...]
Hmmm..., wel beschikbaar voor Fire TV maar zo te zien (nog) niet voor Android TV?
Edit: de Fire TV versie zou kunnen werken onder Android TV, maar ik kom de losse app daarvan nog niet tegen, is wel installeerbaar vanuit de Amazon Store naar Fire TV.
Je zou altijd nog kunnen casten vanaf mobiel, mocht het nu via sideloaden toch niet gaan lukken?
Waarschijnlijk een Android app en geen Android TV app. Kans is aanwezig dat die niet te bedienen is met de bijgeleverde afstandsbediening.sp_mike schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:04:
TT+ uit de Google Play Store werkt prima op de Nokia 8000 Streaming Box.
Je kunt bijvoorbeeld hier de APK downloaden.
https://apk-dl.com/tt/ott.ttplus
Zoals eerder gezegd die dan op de een of andere manier (bv X-plore) naar de Nokia zetten en daar uitvoeren.
Ik heb hem even geprobeerd maar heb geen account en overal zit een slotje op maar de navigatie door de schermen gaat prima met de afstandsbediening.
(disclaimer: ik sta nier in voor het downloaden van APK bestanden via sites van derden zoals https://apk-dl.com maar security is een ding apart
)
Je kunt bijvoorbeeld hier de APK downloaden.
https://apk-dl.com/tt/ott.ttplus
Zoals eerder gezegd die dan op de een of andere manier (bv X-plore) naar de Nokia zetten en daar uitvoeren.
Ik heb hem even geprobeerd maar heb geen account en overal zit een slotje op maar de navigatie door de schermen gaat prima met de afstandsbediening.
(disclaimer: ik sta nier in voor het downloaden van APK bestanden via sites van derden zoals https://apk-dl.com maar security is een ding apart
Het is mij gelukt en het werkt inderdaad prima. Dank voor jullie hulp
Hebben jullie ook, dat als je een USB stick gebruikt om deze vervolgens te gebruiken als gedeelde opslag,
dat het systeem een heel stuk trager is?
(gebruik wel een vrij simpele en oude USB stick om het te proberen)
dat het systeem een heel stuk trager is?
(gebruik wel een vrij simpele en oude USB stick om het te proberen)
Weet iemand al meer over de opvolger van de Nokia streambox 8000?
Via deze site zie ik een vermelding van de Nokia 8010 SpeedGo Streambox:
https://geizhals.de/nokia...reaming-box-a2698329.html
https://www.0815.eu/4bc73cb8c4ff/656621058
Via deze site zie ik een vermelding van de Nokia 8010 SpeedGo Streambox:
https://geizhals.de/nokia...reaming-box-a2698329.html
https://www.0815.eu/4bc73cb8c4ff/656621058
De 8010 is geen opvolger maar een beter gespecificeerde model en wordt dan ook boven de 8000 gepositioneerd. Deze moet gaan concurreren met de Shield. Presentatie waarschijnlijk tijdens de IFA.
En de 8000 gaat ook nog gewoon updates krijgen, Android TV 11 en 12 zijn al toegezegd.
En de 8000 gaat ook nog gewoon updates krijgen, Android TV 11 en 12 zijn al toegezegd.
Hopelijk komt die dan gelijk beschikbaar en omvatten die betere specificaties onder andere:Advocate schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:21:
De 8010 is geen opvolger maar een beter gespecificeerde model en wordt dan ook boven de 8000 gepositioneerd. Deze moet gaan concurreren met de Shield. Presentatie waarschijnlijk tijdens de IFA.
S905X4 SoC met AV1 support
4GB RAM
32Gb of 64GB storage
Dolby Vision
Gigabit Ethernet
Bluetooth 5.x
Wi-Fi: 802.11ax
Image quality control
Automatic refresh rate
[ Voor 3% gewijzigd door SeelenSchmerz op 03-07-2022 19:47 ]
Waar kan ik dat vinden?Advocate schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:21:
Heb er al naar zitten zoeken.
Ook op de website van de fabrikant, niks te vinden (althans ik kan niks vinden😋)
Ben dan ook benieuwd wanneer deze updates komen.
In dit geval door contact op te nemen met de Nederlandse importeur. Staat inderdaad nergens vermeld.RvD86 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 20:16:
[...]
Waar kan ik dat vinden?
Heb er al naar zitten zoeken.
Ook op de website van de fabrikant, niks te vinden (althans ik kan niks vinden😋)
Ben dan ook benieuwd wanneer deze updates komen.
Alleen ze konden niet aangeven wanneer we die kunnen verwachten.
Volgens dit artikel 2 upgrades:
https://be.hardware.info/...t-luxere-schermtechnieken
Heb inmiddels al contact gehad met streamviewer.
Goede klantenservice die snel reageren!
Ze hebben de nieuwste update naar mijn box gepushed.
Helaas konden ze niet achterhalen waarom ik de updates niet kon vinden.
Gelukkig nu dus wel redelijk up to date met de beveiligingsupdate van Mei
Gelijk even gevraagd naar Android 11.
Hier zijn ze mee bezig en de verwachting is dat deze in September wordt uitgerold.
Ze hebben de nieuwste update naar mijn box gepushed.

Hier zijn ze mee bezig en de verwachting is dat deze in September wordt uitgerold.
Niet om te muggenziften, maar die uitspraak geldt voor de TV's die besproken worden. HWI heeft de 8000 als extra info (waarom?), aan dat artikel toegevoegd, maar dat is helemaal niet het onderwerp van het artikel.D-Three schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 18:08:
Volgens dit artikel 2 upgrades:
Testing, one, two ...
Goed opgemerkt! Ik heb nog maar eens niet goed gelezenhardware-lover schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 20:00:
[...]
Niet om te muggenziften, maar die uitspraak geldt voor de TV's die besproken worden. HWI heeft de 8000 als extra info (waarom?), aan dat artikel toegevoegd, maar dat is helemaal niet het onderwerp van het artikel.
Vraag over dit apparaat.
Kan ik deze ook gebruiken zonder dat ik een tv aan heb?
Usecase is als volgt:
Smart Tv
Analoge NAD versterker alleen rca / tulp aansluitingen, met speakers
Ik zoek iets om zowel muziek te streamen naar mijn stereo, als ook het geluid van mijn tv naar mijn stereo te sturen.
Usecase is als volgt:
Smart Tv
Ik zoek iets om zowel muziek te streamen naar mijn stereo, als ook het geluid van mijn tv naar mijn stereo te sturen.
https://www.amazon.de/-/n...prefix=%2Caps%2C66&sr=8-4
Aangezien er geen aparte prijstopic is voor dit apparaat. Amazon heeft hem in de aanbieding voor €65,61. Komt nog een paar euro verzendkosten bij waardoor het totaal op 70 euro uit komt. Gemiddelde verkoopprijs in NL is 90 euro.
Let goed op! Streamview (klein Zwitsers bedrijf geloof ik met relatief weinig recensies) verkoopt hem ook al een tijdje via Amazon met ongeveer dezelfde prijs maar die heeft niet zulke goeie recensies (laat leveren). De link hierboven is verkoop en verzenden door Amazon zelf. Zou als het goed is binnen een paar dagen binnen moeten komen.
Aangezien er geen aparte prijstopic is voor dit apparaat. Amazon heeft hem in de aanbieding voor €65,61. Komt nog een paar euro verzendkosten bij waardoor het totaal op 70 euro uit komt. Gemiddelde verkoopprijs in NL is 90 euro.
Let goed op! Streamview (klein Zwitsers bedrijf geloof ik met relatief weinig recensies) verkoopt hem ook al een tijdje via Amazon met ongeveer dezelfde prijs maar die heeft niet zulke goeie recensies (laat leveren). De link hierboven is verkoop en verzenden door Amazon zelf. Zou als het goed is binnen een paar dagen binnen moeten komen.
[ Voor 5% gewijzigd door Robkazoe op 20-07-2022 11:05 ]
Amazon.nl ook: https://www.amazon.nl/dp/B08QZZZF9W/.Robkazoe schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:03:
https://www.amazon.de/-/n...prefix=%2Caps%2C66&sr=8-4
Verkocht door StreamView maar verzonden door Amazon. Geen verzendkosten. Totaalprijs € 64,90.
Bedankt voor de reactie.gram501 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:54:
@VRuben
Er zit een optical uit port op, en een 3,5 mm AV port
Dus ik denk wel dat het lukt om alleen audio eruit te krijgen zonde je tv aan te hebben.
Dat zou betekenen dat ik er daarna een DAC tussen moet zetten om op mijn versterker te kunnen aansluiten.
Dan kan ik vermoedelijk beter een DAC met bluetooth kopen en die aansluiten.
Ik doe dit ook, alleen dan streambox -hdmi-> soundbar -hdmi-> tv. Ik zet vaak muziek aan via spotify en laat tv uit. Ik zie niet hoe dat niet kan werken met aansluiting op 3.5 of optical uitgang.VRuben schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 09:32:
Vraag over dit apparaat.
Usecase is als volgt:
Smart Tv
Ik snap dat het op deze manier werkt voor jou.jouwheld schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:48:
[...]
Ik doe dit ook, alleen dan streambox -hdmi-> soundbar -hdmi-> tv. Ik zet vaak muziek aan via spotify en laat tv uit. Ik zie niet hoe dat niet kan werken met aansluiting op 3.5 of optical uitgang.
Alleen krijg ik het geluid zo nooit naar mijn versterker aangezien die alleen tulp aansluitingen heeft.
Je hebt speciale 3,5 mm naar tulp kabeltjes....VRuben schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:53:
[...]
Ik snap dat het op deze manier werkt voor jou.
Alleen krijg ik het geluid zo nooit naar mijn versterker aangezien die alleen tulp aansluitingen heeft.
https://www.bol.com/nl/nl...errer=socialshare_pdp_www inclusief verzenden €3
Dat is al langer het geval, hij is zelfs een tijdje zo'n €55,- geweest op diverse Amazon websites (via ASIN info gevonden);TexMex schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:36:
[...]
Amazon.nl ook: https://www.amazon.nl/dp/B08QZZZF9W/.
Verkocht door StreamView maar verzonden door Amazon. Geen verzendkosten. Totaalprijs € 64,90.
hardware-lover in "Nokia streambox 8000"
Eigenlijk zou je het Amazon aanbod dagelijks in de gaten moeten houden voor wat die prijzen doen en dan met name indien Streamview de aanbieder is en Amazon enkel de verzendende partij. Met Amazon als aanbieder (alleen via Amazon Duitsland het geval zo te zien), is de prijs tot nu toe altijd hetzelfde gebleven (zegt Keepa info).
Testing, one, two ...
Zoals al eerder gemeld moet dat werken. Vergeet dan alleen niet de HDMI-CEC instellingen. Anders schakelt de Nokia uit wanneer je de TV uit zet.VRuben schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 09:32:
Vraag over dit apparaat.
Usecase is als volgt:
Smart Tv
Momenteel heb ik problemen dat ik geen geluid krijgt uit de box als je he be m opnieuw opstart hoor je wel het opstart duintje voor de rest niks. Hij is aangesloten op mijn Samsung Qled tv en die is aangesloten via HDMI aan de soundbar. Die heeft altijd gewerkt. Wat kan het zijn
Als je het geluid op je TV eens even naar de interne TV speakers stuurt, heb je dan nog steeds geen geluid?Ashwan7 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 19:43:
Momenteel heb ik problemen dat ik geen geluid krijgt uit de box als je he be m opnieuw opstart hoor je wel het opstart duintje voor de rest niks. Hij is aangesloten op mijn Samsung Qled tv en die is aangesloten via HDMI aan de soundbar. Die heeft altijd gewerkt. Wat kan het zijn
Testing, one, two ...
Vreemde opmerkingRobkazoe schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:03:
Is het ook, een wat vreemde conclusie. Want de levertijd, met Streamview als aanbieder, en met Amazon als verzender, bedraagt 1 werkdag (via Amazon Duitsland kijk ik nu).D-Three schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 20:26:
[...]
Vreemde opmerkingStreamview heeft een licentie om Nokia TV's en streamingtoestellen uit te brengen. Met andere woorden, deze Streaming Box 8000 is dus uitgebracht door hen. En hun recensies op Amazon zijn ruim 90% dus zo slecht zijn die toch niet? Verder gebeurt de verzending gewoon door Amazon.
Testing, one, two ...
Dan alsnog niet kei raar want het ziggo kastje geeft wel geluid alleen de Nokia streamingbox niethardware-lover schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 20:22:
[...]
Als je het geluid op je TV eens even naar de interne TV speakers stuurt, heb je dan nog steeds geen geluid?
Er lijkt v.w.b. hardware niets mis te zijn (want opstartgeluid is hoorbaar), dus zou het ergens binnen de audioinstellingen kunnen zitten om op te lossen. Ik neem aan dat het volume niet op laag staat of zelfs op mute?Ashwan7 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 07:48:
[...]
Dan alsnog niet kei raar want het ziggo kastje geeft wel geluid alleen de Nokia streamingbox niet
Testing, one, two ...
Neehardware-lover schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:52:
[...]
Er lijkt v.w.b. hardware niets mis te zijn (want opstartgeluid is hoorbaar), dus zou het ergens binnen de audioinstellingen kunnen zitten om op te lossen. Ik neem aan dat het volume niet op laag staat of zelfs op mute?
Als je de firmware up-to-date hebt zou ik hem even naar fabrieksinstellingen herstellen.
Na een bepaalde firmware update waar ze wat audio problemen hadden opgelost was dit voor mij ook noodzakelijk. Daarna nooit meer problemen gehad.
Na een bepaalde firmware update waar ze wat audio problemen hadden opgelost was dit voor mij ook noodzakelijk. Daarna nooit meer problemen gehad.
Hi, weet iemand of het mogelijk is om met de afstandsbediening het tv scherm uit te schakelen net als bij bvb KPN? Of is dit niet mogelijk?
Indien de CEC communicatie tussen de apparaten goed verloopt dan zou dit idd mogelijk moeten zijn.Lukassss schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:18:
Hi, weet iemand of het mogelijk is om met de afstandsbediening het tv scherm uit te schakelen net als bij bvb KPN? Of is dit niet mogelijk?
Testing, one, two ...
Op de afstandsbediening zit geen IR dus rechtstreeks zal niet kunnen.[...]
Indien de CEC communicatie tussen de apparaten goed verloopt dan zou dit idd mogelijk moeten zijn.
CEC is inderdaad een optie maar dan moet je ten eerste een programma of script hebben die een soort cec-client is (en dus het signaal naar de TV kan sturen) want momenteel wordt dit alleen bij shutdown/startup gedaan. Als tweede moet je dat script programmeren onder een van de knoppen op je afstandsbediening.
Ik heb even gekeken of er iets in Button Mapper (van flar2) zit. Daar zat wel een "Zet scherm uit" optie maar die schakelt dus ook de Nokia uit (slaapstand) wat weer zorgt voor uitschakeling van TV. Verder heb ik daar geen cec-client gezien. Wel de optie om een script uit te voeren (pro versie) maar ik weet dan ook niet of je geroot moet zijn.
Ik heb de Nokia al een tijdje niet aangesloten gehad, dus kan het zo niet zeggen, maar met een Shield TV hoef je bovenstaande toeren helemaal niet uit te halen. Een aanvullende cliënt of script is niet nodig, wel een of meerdere bepaalde (CEC) instellingen.rvk schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:38:
[...]
Op de afstandsbediening zit geen IR dus rechtstreeks zal niet kunnen.
CEC is inderdaad een optie maar dan moet je ten eerste een programma of script hebben die een soort cec-client is (en dus het signaal naar de TV kan sturen) want momenteel wordt dit alleen bij shutdown/startup gedaan. Als tweede moet je dat script programmeren onder een van de knoppen op je afstandsbediening.
Ik heb even gekeken of er iets in Button Mapper (van flar2) zit. Daar zat wel een "Zet scherm uit" optie maar die schakelt dus ook de Nokia uit (slaapstand) wat weer zorgt voor uitschakeling van TV. Verder heb ik daar geen cec-client gezien. Wel de optie om een script uit te voeren (pro versie) maar ik weet dan ook niet of je geroot moet zijn.
Ik kan daarmee keurig de rest van mijn apparatuur aan- en weer uitzetten, enkel de afstandsbediening van die Shield wordt daarvoor gebruikt, en alles verloopt via CEC zonder dat ik daar wat extra's voor heb moeten installeren. Maar ik gebruik enkel de Shield voor TV kijken e.d. en daarnaast vrijwel geen ander apparaat meer.
Maar zoals @Lukassss de vraag stelt; "is het mogelijk om met de 8000 de TV uit te schakelen", dan zou dat idd via CEC mogelijk kunnen zijn via de 8000, ik weet alleen niet of dit in de praktijk ook goed werkt met wat hij daar in huis heeft.
Testing, one, two ...
Ik ging er eigenlijk vanuit dat de vraag was om de Nokia 8000 aan te laten staan maar de TV uit te schakelen met de afstandsbediening.hardware-lover schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:56:
[...]
Maar zoals @Lukassss de vraag stelt; "is het mogelijk om met de 8000 de TV uit te schakelen", dan zou dat idd via CEC mogelijk kunnen zijn via de 8000, ik weet alleen niet of dit in de praktijk ook goed werkt met wat hij daar in huis heeft.
De ab van KPN en Ziggo heben n.l. een aparte knop om de TV uit te schakelen (terwijl de Box-power knop ook via CEC de TV aan en uit kan zetten, dus een extra knop voor de TV terwijl de box aan of uit blijft staan).Lukassss schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:18:
@Lukassss Als de vraag is om TEGELIJK met de Nokia 8000 OOK de TV uit te laten schakelen, ja, dan is dat niet zo moeilijk. Dat zou de Nokia via CEC gewoon al automatisch moeten doen (kun je in de instellingen van de Nokia ook aan en uitzetten en in de TV moet je ook aangeven dat het mogelijk moet zijn).
De Nokia aan laten staan en dan met de afstandsbediening de TV uitschakelen is dus een stuk moeilijker. Omdat de Nokia alleen een CEC signaal naar de TV stuurt bij aan en uitschakelen. En de afstandsbediening heeft geen IR dus kan de TV niet rechtstreeks bedienen.
[ Voor 18% gewijzigd door rvk op 23-08-2022 13:21 ]
Ik eigenlijk niet, gezien zijn KPN (decoder?) opmerking. Maar ik kan het ook verkeerd hebben vanzelfsprekendrvk schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:18:
Ik ging er eigenlijk vanuit dat de vraag was om de Nokia 8000 aan te laten staan maar de TV uit te schakelen met de afstandsbediening.
[knip]
Testing, one, two ...
Ik vermoed dat hij de TV aan wil laten, dus wel geluid via de speakers, maar met enkel het beeld uitgeschakeld. Kun je je vraag wat verduidelijken @Lukassss?
[ Voor 17% gewijzigd door guido66 op 23-08-2022 17:54 ]
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Die update heb ik nu pas binnen denk ik. Security update van mei... We zijn bijna septemberRvD86 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 18:25:
Heb inmiddels al contact gehad met streamviewer.
Ze hebben de nieuwste update naar mijn box gepushed.![]()
Nog steeds Android 10 al maakt dat voor mij minder uit. Het werkt goed en dan verkies ik toch de security updates. Wel heb ik nog steeds Disney+ reclame bovenaan de homescreen zonder D+ te hebben. Vervelend dat je dat niet kan uitzetten.
Hierbij de specs van de nieuwe Nokia Streaming Box 8010: https://www.androidtv-gui...aming/nokia-8010-speedgo/.
[ Voor 3% gewijzigd door TexMex op 02-09-2022 16:54 ]
Bij beschikbaarheid beslist een testje waard, maar er zijn meer boxjes met goede specs aangekondigd. Eens kijken wat er binnenkort daadwerkelijk beschikbaar gaat zijn.TexMex schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:54:
Hierbij de specs van de nieuwe Nokia Streaming Box 8010: https://www.androidtv-gui...aming/nokia-8010-speedgo/.
Testing, one, two ...
En ik heb paar dagen geleden pas de Nokia streambox 8000 ontvangen en dan komt er een nieuwe aan nuTexMex schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:54:
Let op:
Dit topic gaat over de mediaspelers van Nokia: Streaming Box 8000 en 8010 en de klonen hiervan.
Andere mediaspelers zijn hier off-topic.
Weten of het een kloon is?
Nokia 8000 en klonen: https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI600
Nokia 8010 en klonen https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI804
Discussie over alternatieve firmware is toegestaan op Tweakers.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Het gebruik van alternatieve firmware is volledig op eigen risico.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright
Dit topic gaat over de mediaspelers van Nokia: Streaming Box 8000 en 8010 en de klonen hiervan.
Andere mediaspelers zijn hier off-topic.
Weten of het een kloon is?
Nokia 8000 en klonen: https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI600
Nokia 8010 en klonen https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI804
Discussie over alternatieve firmware is toegestaan op Tweakers.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Het gebruik van alternatieve firmware is volledig op eigen risico.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright