• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:42

Sa1

Gisteren gelukt om 7475 op de Nokia te zetten. Had nog wat worsteling met de juiste versie van de burn software, maar toen ik eenmaal de juiste had ging het vrij moeiteloos. Beetje aan het klooien geweest met USB kabel / stroom via stekker. Moet je ff weten.

Kost altijd toch wel weer tijd om alles te krijgen zoals je wilt. Alle streaming diensten aanmelden, kleine instellingen overal. IPTV weer de info opzoeken, enz. Afijn.. meeste is klaar.

Wat ik echter niet voor elkaar krijg is de Smart RCU. Die lijkt nu alleen nog bluetooth te willen doen. Ik heb via CEC nu m'n geluid harder en zachter, maar mijn ervaring is at dat niet altijd consistent en betrouwbaar werkt.

Als ik een apparaat toevoeg, dan gaat hij 1-3 min scannen en dan stopt hij met een timeout. Is dit iets bekends?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
@Sa1, hardware-lover in "Nokia Streaming Box Ervaringentopic"

Het programmeren ging bij mij automatisch, de 8010 herkende de aangesloten LG Oled en koos deze zelf al als te bedienen apparaat.

Maar dat het niet allemaal lekker zit voor specifiek de Nokia remotes, zoveel is wel duidelijk. Het is aangemeld als bug, vrij snel na de release van update 7475.

Ik zag een Reddit user reactie waarin Thomson had gereageerd met dat ze nog met een update zouden gaan komen, niet duidelijk of dat nog steeds 7475 zal zijn of misschien een nieuwere. Wij hebben nog niets nieuws gekregen ter test na 7475.

Testing, one, two ...

• Sa1

Sa1

hardware-lover schreef op maandag 6 april 2026 @ 09:24:
@Sa1, hardware-lover in "Nokia Streaming Box Ervaringentopic"

Het programmeren ging bij mij automatisch, de 8010 herkende de aangesloten LG Oled en koos deze zelf al als te bedienen apparaat.

Maar dat het niet allemaal lekker zit voor specifiek de Nokia remotes, zoveel is wel duidelijk. Het is aangemeld als bug, vrij snel na de release van update 7475.

Ik zag een Reddit user reactie waarin Thomson had gereageerd met dat ze nog met een update zouden gaan komen, niet duidelijk of dat nog steeds 7475 zal zijn of misschien een nieuwere. Wij hebben nog niets nieuws gekregen ter test na 7475.
mmm.. nou ben ik echt wel blij met de snelheid van het apparaat. Hij lijkt wel net iets fijner en sneller te werken. Alleen nu krijg ik dus weer andere gekke dingen. Ben enige tijd terug over gestapt op Projectivy launcher, maar de accessibility opties gaan steeds weer uit. Wat maakt dat de Menu knop constant terug gaat naar de originele launcher.

Heb inmiddels een automation via HA die deze terug inschakelt, maar dit had ik dus weer met de oude FW niet.

Kreeg van m'n zoon al de opmerking dat hij iets niet kon vinden.

• hardware-lover
  • Niet online
@Sa1, vwb Projectivy, er zijn 2 "oplossingen".

1), je zet de Android TV Launcher buitenspel met ADB, dan heb je accessibility helemaal niet nodig.

2) je meld je aan voor de spiksplinternieuwe Projectivy als beta tester, installeert die vanuit de Play Store en accessibility werkt, hoewel het buitenspel zetten van de originele launcher nog steeds een optie is.

Ik zou voor de beta gaan 👍

Testing, one, two ...

• Sa1

Sa1

hardware-lover schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 20:15:
@Sa1, vwb Projectivy, er zijn 2 "oplossingen".

1), je zet de Android TV Launcher buitenspel met ADB, dan heb je accessibility helemaal niet nodig.

2) je meld je aan voor de spiksplinternieuwe Projectivy als beta tester, installeert die vanuit de Play Store en accessibility werkt, hoewel het buitenspel zetten van de originele launcher nog steeds een optie is.

Ik zou voor de beta gaan 👍
K kies inderdaad voor optie 2. Zojuist apk geïnstalleerd. We gaan het weer meemaken. Heb de automation weer uitgezet.

• hardware-lover
  • Niet online
Sa1 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 20:42:
K kies inderdaad voor optie 2. Zojuist apk geïnstalleerd. We gaan het weer meemaken. Heb de automation weer uitgezet.
Niet vanuit de Play Store (aangemeld als beta tester)? Je krijgt daarmee automatische updates aangeboden voor de beta.

Fijne verbeteringen... Omdat ik nogal eens moet switchen van streamer is het nu extra prettig dat de backup/restore optie zoveel completer is geworden ;)

Testing, one, two ...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Onlangs mijn 8010 de deur uit gedaan en een Apple TV gekocht (na lang wachten op de nieuwe versie die niet kwam). Had ik veel eerder moeten doen. Alles werkt gewoon en geen vage dingen meer als wegvallend geluid of een homescreen dat opeens hangt ;)

De 8010 beviel verder wel goed, maar bij een Apple TV merk je toch dat dat weer wat meer next level is en alles net even wat flexer werkt.
Pagina: 1 ... 23 24 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de mediaspelers van Nokia: Streaming Box 8000 en 8010 en de klonen hiervan.
Andere mediaspelers zijn hier off-topic.

Weten of het een kloon is?
Nokia 8000 en klonen: https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI600
Nokia 8010 en klonen https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI804

Discussie over alternatieve firmware is toegestaan op Tweakers.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Het gebruik van alternatieve firmware is volledig op eigen risico.

Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright