hardware-lover schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 11:54:
[...]
Dat "op een 4k TV" is te globaal. Afhankelijk van wat je TV aan HDR formaten ondersteund en of de TV mid/high end mocht zijn, bepalen de instellingen.
Indien een fatsoenlijke Dolby Vision supported TV, Sink-LED is dan de juiste keuze en daarmee wordt de kleurdiepte niet meer selecteerbaar omdat de TV het aangeboden videosignaal zelf intern voor zijn rekening neemt.
Heb je een Samsung (of ander merk) TV die dat niet ondersteund, wat de box dan zelf selecteert als standaard instelling. Met de HDR instelling >
Match content dynamic range >
aan, dan zou het goed moeten gaan.
Heb je een TV met een niet al te hoge helderheid (als voorbeeld: HDR wordt actief maar voegt nauwelijks wat toe aan de kijkbeleving in de praktijk), dan maakt het allemaal niet zo heel veel uit aan welke knoppen je gaat draaien

Hier een installatie gedaan van de laatst aangeboden software op de Nokia 8010.
Allereerst verliep dit vlot en zonder Vouten

, en het hitte probleem is er dus nog

.
@
edgarf28 zoals @
hardware-lover aangeeft werkt het bij een samsung tv na instellen "Match content dynamic range", dit heb ik kunnen ervaren.
De kleurruimte instelling past zich zelf aan, afhankelijk van de aangeboden content.
Voor mensen die een alternatief zoeken...
Ik heb het geluk, of pech, zo moet nog blijken om een xiaomi mi tv-box 3rd gen (2/32 Gb geheugen, 25 % snellere processor en 133% snellere grafische rekenkracht) te kunnen gaan gebruiken.
Er komt een google remote G20 bij als het goed is.
Zou voor mij zo maar de vervanger hunnen worden en dan gaat de nokia 8010 naar een slaapkamer totdat het hitte probleem is opgelost.
Jammer want het toestel kan het prima doen, is vlot genoeg, maar het schijnt nogal moeilijk te zijn de onnodige services uit te zetten.
Dit zou dan het laatste door streamview ondersteunde toestel zijn wat ik heb gekocht.
Blijf het wel volgen.
panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu, vanaf 20 september 2025 een Marstek Venus E v2 5.12 kWh firmware 154 BMS 216 P1 ct003 v117