Ja, herken ik. Tijd gehad, nu al weer een poos niet. Geen idee wat het is/ was. Ben wel 'over' op projectivity launcher. Daar heb ik het nog niet in gezien.Palomar schreef op zondag 8 februari 2026 @ 07:26:
Ik heb met de 8010 sinds een tijdje regelmatig dat het homescreen niet meer reageert. Als je dan willekeurig met de pijltjestoetsen beweegt en op OK klikt wordt er wel een app gestart die gewoon te bedienen is. Idem als je op een van de snelkoppelingen klikt op de remote, dan kun je gewoon een app starten en bedienen. Het homescreen lijkt dan alleen niet meer te verversen oid. Ik reboot de Nokia box dan maar om het op te lossen.
Hebben meer mensen dit en is dit op te lossen? Er staat de meest actuele firmware op die de updater aanbiedt.
Klopt, gisteren inderdaad gelezen. Heb nog niets gezien voor de Nokia 8010, maar goed.hardware-lover schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 23:42:
[...]
Vandaag gelezen? Waarschijnlijk door mij daar gedeeld (nee, mijn gebruikersnaam van hier gebruik ik niet voor de buitenwereld) 😉 Voor Homatics R Plus gedeeld als testversie.
Voor de Nokia zelf zou er ook iets beschikbaar moeten zijn, maar al wat langer geleden met een user gedeeld. Ik heb ernaar geïnformeerd, nul reactie op gekregen.
Vwb Atmos en Netflix, ik ga zo even kijken wat ie voor mij doet.
Edit: Netflix geeft mij Dolby Atmos en in de Developer instellingen is Dolby Mat niet actief zo te zien.
En zie jij de Dolby op de receiver? Of in de netflix applicatie? Heb wel eerder dingen gehad met netflix, maar dan gaf hij ook niet het icoon. Nu geeft hij wel het icoon, maar m'n sonos blijft PCM2.0 zeggen. De rear speakers geven wel geluid en niet stereo.
Heb toch voor de zekerheid een andere HDMI kabel er tussen gehangen, maar dat maakt zoals verwacht geen reet uit.
Heb er ook een PC aan gehangen, die geeft Dolby Atmos (MAT 2.0) weer. Als ik een 'test' doe, dan doet hij wel alle channels laten testen.
Super vervelend dit soort gekloot. Maar goed, k ga het maar opgeven. Misschien is het wel gewoon een issue van de netflix app. Of van de sonos app, of ... weet ik veel het kan zo veel zijn.
Ps. jouw username daar is dan See61?
Mijn receiver en mijn TV laten het als audio stream zien, ik probeer dat soort dingen altijd uit, niet wat het media label aangeeft.Sa1 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 12:02:
[...]
Klopt, gisteren inderdaad gelezen. Heb nog niets gezien voor de Nokia 8010, maar goed.
En zie jij de Dolby op de receiver? Of in de netflix applicatie? Heb wel eerder dingen gehad met netflix, maar dan gaf hij ook niet het icoon. Nu geeft hij wel het icoon, maar m'n sonos blijft PCM2.0 zeggen. De rear speakers geven wel geluid en niet stereo.
Heb toch voor de zekerheid een andere HDMI kabel er tussen gehangen, maar dat maakt zoals verwacht geen reet uit.
Heb er ook een PC aan gehangen, die geeft Dolby Atmos (MAT 2.0) weer. Als ik een 'test' doe, dan doet hij wel alle channels laten testen.
Super vervelend dit soort gekloot. Maar goed, k ga het maar opgeven. Misschien is het wel gewoon een issue van de netflix app. Of van de sonos app, of ... weet ik veel het kan zo veel zijn.
Maar jij schrijft dat je bij Prime Video en HBO ook maximaal DD+ krijgt en ook geen Atmos? Prime Video geeft het je niet meer indien je het reclame abonnement hebt, voor HBO enkel met hun Premium abonnement. In beide gevallen zal het dan DD+ zijn.
Testing, one, two ...
Nee, HBO en Prime geven beide Dolby Atmos en dan tussen haakjes de variant.hardware-lover schreef op zondag 8 februari 2026 @ 12:07:
[...]
Mijn receiver en mijn TV laten het als audio stream zien, ik probeer dat soort dingen altijd uit, niet wat het media label aangeeft.
Maar jij schrijft dat je bij Prime Video en HBO ook maximaal DD+ krijgt en ook geen Atmos? Prime Video geeft het je niet meer indien je het reclame abonnement hebt, voor HBO enkel met hun Premium abonnement. In beide gevallen zal het dan DD+ zijn.
Maar nadat ik hier getypt had dat het ook wel is aan Netflix kon liggen, heb ik idd netflix verwijdert en opnieuw geinstalleerd... je verwacht het niet, maar poef, Dolby Atmos (DD+), dus niet langer MAT. Nouja, schiet mij maar lek.. hoe dan ook, wederom dank voor je inzet!!! Wordt enorm gewaardeerd!
Mooi surround set op de kop getikt en ben lekker van surround geluid aan het genieten via Jellyfin
Vandaag denk ik lekker filmpje kijken met surround geluid via Netflix, blijft het geluid stereo?
Dus in de instellingen kijken. Zie ik "Apparaat voorkeuren / Weergave en Geluid / Geavanceerde Geluidsinstellingen / Indelingen selecteren" op "Manual" staan.
Ik klik erop en zie niets aangevinkt. Ik selecteer auto en zelfs in Jellyfin werkt het geheel niet meer
Uiteindelijk heb ik een mogelijkheid gevonden voor Jellyfin. DTS videos op "passthrough" en Dolby Atmos op "auto". Maar Netflix lijkt onmogelijk
Irritantste is dat ik de "Manual" optie niet meer kan selecteren. Die bestaat niet eens meer
Welke instellingen gebruiken jullie?
Gebruik wel een oude Marantz.SR5003 die de meest recente surround zaken niet aankan, maar voorheen kon ik dus alles terugkrijgen naar Dolby Digital en dat was prima
Vandaag denk ik lekker filmpje kijken met surround geluid via Netflix, blijft het geluid stereo?
Dus in de instellingen kijken. Zie ik "Apparaat voorkeuren / Weergave en Geluid / Geavanceerde Geluidsinstellingen / Indelingen selecteren" op "Manual" staan.
Ik klik erop en zie niets aangevinkt. Ik selecteer auto en zelfs in Jellyfin werkt het geheel niet meer
Uiteindelijk heb ik een mogelijkheid gevonden voor Jellyfin. DTS videos op "passthrough" en Dolby Atmos op "auto". Maar Netflix lijkt onmogelijk
Irritantste is dat ik de "Manual" optie niet meer kan selecteren. Die bestaat niet eens meer
Welke instellingen gebruiken jullie?
Gebruik wel een oude Marantz.SR5003 die de meest recente surround zaken niet aankan, maar voorheen kon ik dus alles terugkrijgen naar Dolby Digital en dat was prima
[ Voor 11% gewijzigd door Jelte op 14-02-2026 22:16 ]
Netflix zegt dat het aan 'De Fabrikant' ligt. En dat terwijl ze wel surround geluid kunnen geven in het menu van Netflix zelf...
Grrr
Nog maar een poging gewaagd en een logischere reactie gekregen:
Grrr
Nog maar een poging gewaagd en een logischere reactie gekregen:
Hier kan ik wel wat meeDe meeste Netflix‑titels met 5.1‑geluid worden aangeboden in Dolby Digital Plus (DD+) 5.1. Dit is een modernere codec dan gewone Dolby Digital. Sommige apparaten of instellingen kunnen DD+ niet correct doorgeven, waardoor jouw receiver geen 5.1‑signaal ontvangt.
[ Voor 58% gewijzigd door Jelte op 16-02-2026 11:00 ]
Hoe heb je nu het e.e.a. aangesloten en op wat voor TV/Monitor/iets anders en welke software update staat er nu op de Nokia 8000/8010 (doorhalen wat niet van toepassing isJelte schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 22:04:
Mooi surround set op de kop getikt en ben lekker van surround geluid aan het genieten via Jellyfin
Vandaag denk ik lekker filmpje kijken met surround geluid via Netflix, blijft het geluid stereo?
Dus in de instellingen kijken. Zie ik "Apparaat voorkeuren / Weergave en Geluid / Geavanceerde Geluidsinstellingen / Indelingen selecteren" op "Manual" staan.
Ik klik erop en zie niets aangevinkt. Ik selecteer auto en zelfs in Jellyfin werkt het geheel niet meer
Uiteindelijk heb ik een mogelijkheid gevonden voor Jellyfin. DTS videos op "passthrough" en Dolby Atmos op "auto". Maar Netflix lijkt onmogelijk
Irritantste is dat ik de "Manual" optie niet meer kan selecteren. Die bestaat niet eens meer
Welke instellingen gebruiken jullie?
Gebruik wel een oude Marantz.SR5003 die de meest recente surround zaken niet aankan, maar voorheen kon ik dus alles terugkrijgen naar Dolby Digital en dat was prima
Edit: v.w.b. die reactie van Netflix, hetgeen als EDID info door de Nokia wordt gelezen van het apparaat wat voor audio moet zorgen, kan de beperking zijn voor 5.1 geluid. Daarom vroeg ik ook naar hoe en waaraan aangesloten.
[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 16-02-2026 12:34 ]
Testing, one, two ...
Ik heb een Nokia 8010 met de laatst beschikbare firmware (kan nu even niet kijken wat het is). Staat geluid via spdif uit te sturen naar een Marantz SR5003 uit 2009 geloof ik. Oud beestje dat vast de DD+ niet aankan.hardware-lover schreef op maandag 16 februari 2026 @ 12:20:
[...]
Hoe heb je nu het e.e.a. aangesloten en op wat voor TV/Monitor/iets anders en welke software update staat er nu op de Nokia 8000/8010 (doorhalen wat niet van toepassing is)?.
Edit: v.w.b. die reactie van Netflix, hetgeen als EDID info door de Nokia wordt gelezen van het apparaat wat voor audio moet zorgen, kan de beperking zijn voor 5.1 geluid. Daarom vroeg ik ook naar hoe en waaraan aangesloten.
Vreemde is dat bijvoorbeeld Jellyfin dan prima een modern signaal kan terugzetten naar Dolby Digital wat de versterker dus prima aan kan.
Beeld gaat via HDMI naar een recente LG TV van 2024. De Marantz kan maar 1080P aan, dus daarom beeld en geluid gescheiden
Wat ik dus zou willen is dat ook het geluid van Netflix omgezet wordt naar Dolby Digital en vervolgens naar de versterker wordt gestuurd
In theorie is het mogelijk om geluid via de tv te sturen en daarna naar de versterker, maar dat ging eerder niet goed. Weet niet precies waarom, maar zoals het nu zit werkte het het beste
8010, dan zal er nu wel V14 4576 als update opstaan.
Jouw oude maar trouwe Marantz ondersteund nog aardig wat HD audio codecs, je kunt er dus veel meer uithalen dan je nu probeert via de optische aansluiting.
Ik zou je een HDMI (HDCP2.2) splitter willen adviseren (geen switch), beeld daarbij nog steeds naar je TV, HDMI voor TV, HDMI voor (HD)audio naar je receiver.
Jouw oude maar trouwe Marantz ondersteund nog aardig wat HD audio codecs, je kunt er dus veel meer uithalen dan je nu probeert via de optische aansluiting.
Ik zou je een HDMI (HDCP2.2) splitter willen adviseren (geen switch), beeld daarbij nog steeds naar je TV, HDMI voor TV, HDMI voor (HD)audio naar je receiver.
Testing, one, two ...
Via de HDMI uitgang zijn er meer codes mogelijk dan via spdif?hardware-lover schreef op maandag 16 februari 2026 @ 14:45:
8010, dan zal er nu wel V14 4576 als update opstaan.
Jouw oude maar trouwe Marantz ondersteund nog aardig wat HD audio codecs, je kunt er dus veel meer uithalen dan je nu probeert via de optische aansluiting.
Ik zou je een HDMI (HDCP2.2) splitter willen adviseren (geen switch), beeld daarbij nog steeds naar je TV, HDMI voor TV, HDMI voor (HD)audio naar je receiver.
En moet ik dan nog opletten welke ik koop? Of is deze van €12 ook al voldoende?
[ Voor 38% gewijzigd door Jelte op 16-02-2026 16:52 ]
@Jelte, yep, spdif is vrij beperkt met codec ondersteuning.
Die splitter lijkt vooral gericht op video, niet echt audio. Je wilt af kunnen dwingen wat je naar de TV en receiver wil sturen als signaal. Dat gebeurt meestal via dipswitches op de splitter.
Ezcoo heeft er een stel die dat hebben, maar mogelijk anderen ook. Ik heb enkel de praktijk ervaring met het merk Ezcoo.
Die splitter lijkt vooral gericht op video, niet echt audio. Je wilt af kunnen dwingen wat je naar de TV en receiver wil sturen als signaal. Dat gebeurt meestal via dipswitches op de splitter.
Ezcoo heeft er een stel die dat hebben, maar mogelijk anderen ook. Ik heb enkel de praktijk ervaring met het merk Ezcoo.
Testing, one, two ...
Daarmee kun je dus dwingen dat 4k beeld via HDMI-1 out gaat en geluid naar HDMI-2 out. En dat de versterker op hdmi-2 dan niet gaat mokken dat die geen 4k aan kanhardware-lover schreef op maandag 16 februari 2026 @ 18:03:
@Jelte, yep, spdif is vrij beperkt met codec ondersteuning.
Die splitter lijkt vooral gericht op video, niet echt audio. Je wilt af kunnen dwingen wat je naar de TV en receiver wil sturen als signaal. Dat gebeurt meestal via dipswitches op de splitter.
Ezcoo heeft er een stel die dat hebben, maar mogelijk anderen ook. Ik heb enkel de praktijk ervaring met het merk Ezcoo.
Zojuist even de Nokia direct op de Marantz aangesloten en dan doet DD+ het direct. Hdmi via de Marantz is dus een oplossing, maar dan verlies ik de 4k
Dank zover! Het maakt het probleem en de oplossingen overzichtelijk. Fijn!
@Jelte, precies de bedoeling van zo'n splitter. Buiten DD+ krijg je ook ondersteuning voor de andere codecs die je receiver ondersteund.
Voor de welbekende streaming services (Netflix e.d.), wordt het voor jou dan 5.1 DD+, maar mocht je ooit nog gebruik gaan maken van zoiets als Kodi, dan kun je ook DTS-HD, TrueHD, enz. naar je receiver sturen. De 8010 ondersteund alle HD audio codecs, dus daar zal het niet aan gaan liggen 😉
Voor de welbekende streaming services (Netflix e.d.), wordt het voor jou dan 5.1 DD+, maar mocht je ooit nog gebruik gaan maken van zoiets als Kodi, dan kun je ook DTS-HD, TrueHD, enz. naar je receiver sturen. De 8010 ondersteund alle HD audio codecs, dus daar zal het niet aan gaan liggen 😉
Testing, one, two ...
Ja, die Marantz kan nog best wat zaken aanhardware-lover schreef op maandag 16 februari 2026 @ 21:13:
@Jelte, precies de bedoeling van zo'n splitter. Buiten DD+ krijg je ook ondersteuning voor de andere codecs die je receiver ondersteund.
Voor de welbekende streaming services (Netflix e.d.), wordt het voor jou dan 5.1 DD+, maar mocht je ooit nog gebruik gaan maken van zoiets als Kodi, dan kun je ook DTS-HD, TrueHD, enz. naar je receiver sturen. De 8010 ondersteund alle HD audio codecs, dus daar zal het niet aan gaan liggen 😉
Kastje besteld en we gaan het merken. Nogmaals bedankt
Ik had dit probleem maar al een tijdje niet meer voorbij zien komen. Ik heb een receiver ertussen, bij mij was het uit-aanzetten van de receiver de oplossing. Het is een vreemd issue want de Nokia blijft dus wel werken maar update de homescreen navigatie niet ofzo...Palomar schreef op zondag 8 februari 2026 @ 07:26:
Ik heb met de 8010 sinds een tijdje regelmatig dat het homescreen niet meer reageert. Als je dan willekeurig met de pijltjestoetsen beweegt en op OK klikt wordt er wel een app gestart die gewoon te bedienen is. Idem als je op een van de snelkoppelingen klikt op de remote, dan kun je gewoon een app starten en bedienen. Het homescreen lijkt dan alleen niet meer te verversen oid. Ik reboot de Nokia box dan maar om het op te lossen.
Hebben meer mensen dit en is dit op te lossen? Er staat de meest actuele firmware op die de updater aanbiedt.
PSN: TyKashin
@hardware-lover is er al meer bekend over de nieuwe release die én geen play-fi heeft én passthrough werkt? (7403)
[ Voor 3% gewijzigd door Sa1 op 22-02-2026 10:31 ]
Enkel wat jij nu deelt, dat die 7403 test versie (niet gedeeld voor de Nokia), geen Play-Fi meer heeft én werkend passthrough, zonder dat je steeds zelf in moet grijpen en aan moet passen.Sa1 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 10:30:
@hardware-lover is er al meer bekend over de nieuwe release die én geen play-fi heeft én passthrough werkt? (7403)
Of het dat versienummer is waarvoor de Google Play certificatie wordt aangevraagd is niet duidelijk. Een mede tester denkt van wel, ik verwacht een ander versienummer.
China heeft momenteel een vakantie lockdown, er komt dus even geen informatie vanuit die hoek daarover. We hebben wel duidelijk gemaakt dat de 7403 versie (of gelijkwaardig), een welkome vervanger voor de 4576 en (gedeeld op een ander apparaat), 6693 zal zijn.
Streamview/Thomson support heeft trouwens geen enkele reactie meer gegeven op het aangemaakte support ticket betreffende firmware support.
Testing, one, two ...
Werkt primaJelte schreef op maandag 16 februari 2026 @ 21:56:
[...]
Ja, die Marantz kan nog best wat zaken aan
Kastje besteld en we gaan het merken. Nogmaals bedankt
Loop nu wel tegen het probleem van teveel kastjes aan. Wat een wir-war aan kabels. Ooit maar eens een goede oplossing voor verzinnen
Rectificatie; hebben ze enkele dagen geleden toch op gereageerd, met excuses voor de lange periode voor niet reageren vanwege het omzetten van hun support gedeelte.hardware-lover schreef op zondag 22 februari 2026 @ 10:40:
[...]
[knip]
Streamview/Thomson support heeft trouwens geen enkele reactie meer gegeven op het aangemaakte support ticket betreffende firmware support.
Gevraagde info is nu met ze gedeeld en nu is het afwachten waarmee ze gaan komen
Testing, one, two ...
Ik heb hier nog een 8000 die straks weer gebruikt gaat worden met Odido, klopt het dat er na 12.6.1229 geen updates meer zijn voor dit ding?
Ik gebruik Odido TV app op een oude Philips Android TV met nog Android TV 8._JGC_ schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 00:56:
Ik heb hier nog een 8000 die straks weer gebruikt gaat worden met Odido, klopt het dat er na 12.6.1229 geen updates meer zijn voor dit ding?
Ik verwacht geen enkel probleem met de Nokia box die op inmiddels Android TV 14 draait.
Deze draait nog op 12, als ik zoek naar updates geeft 'ie aan dat het de laatste versie is.peterbier schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 00:59:
[...]
Ik gebruik Odido TV app op een oude Philips Android TV met nog Android TV 8.
Ik verwacht geen enkel probleem met de Nokia box die op inmiddels Android TV 14 draait.
En ja, die app werkt erop, ik heb tot vorig jaar ook gewoon Odido TV, Netflix, Discovery+ en Prime kunnen kijken op dit ding. Ding heeft een jaar plaatsgemaakt voor een Ziggo Next Mini.
Android 12 is toch prima._JGC_ schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 01:04:
[...]
Deze draait nog op 12, als ik zoek naar updates geeft 'ie aan dat het de laatste versie is.
En ja, die app werkt erop, ik heb tot vorig jaar ook gewoon Odido TV, Netflix, Discovery+ en Prime kunnen kijken op dit ding. Ding heeft een jaar plaatsgemaakt voor een Ziggo Next Mini.
Volgens mij draai ik op de 8010 versie 14 en op de 8000 versie 12.
Waarom zou je hierom druk maken werkt de apps is het mooi meegenomen.
Ps waar haal jij Discovery plus vandaan?
Dat is al jaren HBO Max.
Pss het ding! (Nokia 8000/8010) Is een prima mediaplayer.
[ Voor 4% gewijzigd door peterbier op 06-03-2026 01:13 ]
Niet helemaal, maar schijnbaar vinden ze het niet noodzakelijk om deze te delen voor de 8000 gebruikers._JGC_ schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 00:56:
Ik heb hier nog een 8000 die straks weer gebruikt gaat worden met Odido, klopt het dat er na 12.6.1229 geen updates meer zijn voor dit ding?
Een onderhuids gelijke box (Botech Wzone Leyf), heeft de update naar Android TV V14 ontvangen, die zou ook geschikt zijn voor de 8000 en andere SEI600 apparaten, maar sommige "merken" zijn gewoon beroerd met hun support. Ik heb van de 8000 een Wzone gemaakt en net weer even aangesloten, en prompt is er een nieuwe V14 BoTech Wzone Leyf update beschikbaar, V14 v6298
Er zit werkelijk geen verschil in gebruik, alles is voor deze apparaten hetzelfde in de firmware, dus ook het gedeelte om de afstandsbediening te programmeren is aanwezig. Dat is eigenlijk het grootste verschil in apparaten, de afstandsbediening
Dat Nokia intro vind ik zo belangrijk niet, up to date zijn wat meer belangrijk. Dus houdoe Nokia, hallo Botech
Testing, one, two ...
Volgens deze link: https://www.deskmodder.de...14-verfuegbar-v14-6-4847/
Zou 14.6.4847 recent nog uitgerold moeten zijn voor de 8000, maar mijn 8000 met v12 krijgt hem niet.
@hardware-lover Is zo'n box een beetje makkelijk te cross-flashen? Ik kan van de door jou genoemde Botech box geen firmware vinden.
Wat me overigens tegenstaat bij de Nokia box is dat deze na de Android 12 update heel traag is geworden. Weet niet of dat beter wordt met Android 14, ik verwacht eerlijk gezegd van niet.
Zou 14.6.4847 recent nog uitgerold moeten zijn voor de 8000, maar mijn 8000 met v12 krijgt hem niet.
@hardware-lover Is zo'n box een beetje makkelijk te cross-flashen? Ik kan van de door jou genoemde Botech box geen firmware vinden.
Wat me overigens tegenstaat bij de Nokia box is dat deze na de Android 12 update heel traag is geworden. Weet niet of dat beter wordt met Android 14, ik verwacht eerlijk gezegd van niet.
Dat is de update die naar de Botech was uitgerold._JGC_ schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 12:46:
Volgens deze link: https://www.deskmodder.de...14-verfuegbar-v14-6-4847/
Zou 14.6.4847 recent nog uitgerold moeten zijn voor de 8000, maar mijn 8000 met v12 krijgt hem niet.
@hardware-lover Is zo'n box een beetje makkelijk te cross-flashen? Ik kan van de door jou genoemde Botech box geen firmware vinden.
Wat me overigens tegenstaat bij de Nokia box is dat deze na de Android 12 update heel traag is geworden. Weet niet of dat beter wordt met Android 14, ik verwacht eerlijk gezegd van niet.
Er staat in het artikel dat Homatics Box Q ook die V14 update zou hebben gekregen, maar dat is in ieder geval ook niet volledig juist. Ik zal er zo eens eentje aansluiten om het te controleren.
Ik heb de HowTo en de noodzakelijke software voor de Nokia 8000 en Homatics box Q in een Telegram Homatics User Forum groep geplaatst.
Testing, one, two ...
@hardware-lover Inmiddels gevonden, mijn Nokia is nu ook een Botech met AndroidTV 14. Het trage reageren op de afstandsbediening is met deze firmware volledig opgelost, heb nu weer een mooie snelle box.
Dat was eigenlijk de grootste ergernis aan de Nokia 8000: sinds de update naar Android12 is dat ding nooit meer snel geweest, zelfs na een reset niet vooruit te branden.
Dat was eigenlijk de grootste ergernis aan de Nokia 8000: sinds de update naar Android12 is dat ding nooit meer snel geweest, zelfs na een reset niet vooruit te branden.
@_JGC_, ik vertelde toevallig vanmiddag tegen een mede tester hoe vlot die laatste V14 Botech update draaide op de, dit keer een Homatics Q box bijgewerkt.
Vlot bij gebruik, is mijn eerste indruk.
Vlot bij gebruik, is mijn eerste indruk.
Testing, one, two ...
Vandaag maar even een herinnering gestuurd, want het blijft weer angstvallig stil na die laatste mailhardware-lover schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 19:14:
Rectificatie; hebben ze enkele dagen geleden toch op gereageerd, met excuses voor de lange periode voor niet reageren vanwege het omzetten van hun support gedeelte.
Gevraagde info is nu met ze gedeeld en nu is het afwachten waarmee ze gaan komen
Testing, one, two ...
ATV14 v14.8.7475 is uitgerold voor de Homatics. Denk binnenkort zal hij ook voor de Nokia komen..
Niet helemaal zeker. Er zit nog een bug in m.b.t. de kloon optie beschikbaar voor de Nokia afstandsbediening, fout in de firmware.ozzytaste schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 18:12:
ATV14 v14.8.7475 is uitgerold voor de Homatics. Denk binnenkort zal hij ook voor de Nokia komen..
Toevallig vandaag gerapporteerd aan SEI development, omdat een user me daarop attendeerde op een ander forum. Heb het getest en bevestigd.
Maar misschien negeren ze dat en delen ze er alsnog een 🤷♂️
Testing, one, two ...
Wordt nu ook als OTA gedeeld met de Rocktek versie voor de SEI804. Nokia volgt misschien ook nog danozzytaste schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 18:12:
ATV14 v14.8.7475 is uitgerold voor de Homatics. Denk binnenkort zal hij ook voor de Nokia komen..
Testing, one, two ...
zonder play-fi mét passthrough, toch?hardware-lover schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 13:11:
[...]
Wordt nu ook als OTA gedeeld met de Rocktek versie voor de SEI804. Nokia volgt misschien ook nog dan
YepSa1 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 20:46:
zonder play-fi mét passthrough, toch?
Testing, one, two ...
Was
[ Voor 95% gewijzigd door belmonde op 20-03-2026 11:58 ]
Draai nu al een tijdje met deze firmware en vindt hem prima werken.ozzytaste schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 18:12:
ATV14 v14.8.7475 is uitgerold voor de Homatics...
Op welk apparaat draai je deze?Happy2000 schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 12:38:
[...]
Draai nu al een tijdje met deze firmware en vindt hem prima werken.
Het is nu de enige SEI804 die 'm nog niet heeft gekregen. Streamview/Thomson heeft geen reactie meer gestuurd met een antwoord daarover 🤷♂️Sa1 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 20:17:
Is er al iets bekend wanneer de v14.8.7475 voor de Nokia 8010 uit komt? Of blijft het ernstig stil?
Testing, one, two ...
We zijn inmiddels zo creatief geworden dat ook de Nokia 8010 de update naar V14 7475 kan gaan krijgen, zonder de hulp of een OTA push van Streamview/Thomson.Sa1 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 20:17:
Is er al iets bekend wanneer de v14.8.7475 voor de Nokia uit komt? Of blijft het ernstig stil?
Ik heb de versie inmiddels op de 8010 gezet en deze is ook Google Play gecertificeerd, het apparaat blijft ook een originele 8010.
Ik ga er op dit moment nog steeds vanuit dat iedere Nokia 8010 gebruiker deze 7475 update ook zal gaan krijgen. Indien niet, een alternatieve oplossing is inmiddels beschikbaar, de build is nog warm, as we speak.
Testing, one, two ...
hier ben ik zeer in geïnteresseerd! Zou heel tof zijn. Las ook dat eventueel omzetten naar een g2 ook tot de mogelijkheden behoort. Maar als hij gewoon Nokia blijft is wel handiger denk. Wanneer je de grove stappen kunt delen en ook het image kunt delen zou heel vet zijn.hardware-lover schreef op woensdag 1 april 2026 @ 14:50:
[...]
We zijn inmiddels zo creatief geworden dat ook de Nokia 8010 de update naar V14 7475 kan gaan krijgen, zonder de hulp of een OTA push van Streamview/Thomson.
Ik heb de versie inmiddels op de 8010 gezet en deze is ook Google Play gecertificeerd, het apparaat blijft ook een originele 8010.
Ik ga er op dit moment nog steeds vanuit dat iedere Nokia 8010 gebruiker deze 7475 update ook zal gaan krijgen. Indien niet, een alternatieve oplossing is inmiddels beschikbaar, de build is nog warm, as we speak.
Het G2 verhaal is inmiddels achterhaald, we hadden toen nog geen versie voor de Nokia zelf.Sa1 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 18:20:
[...]
hier ben ik zeer in geïnteresseerd! Zou heel tof zijn. Las ook dat eventueel omzetten naar een g2 ook tot de mogelijkheden behoort. Maar als hij gewoon Nokia blijft is wel handiger denk. Wanneer je de grove stappen kunt delen en ook het image kunt delen zou heel vet zijn.
Ik houd het bij info delen via AVS, ik neem aan dat je het daar hebt gelezen via mijn Evil Twin Brother 😁
Testing, one, two ...
Ik denk dat ik te blond ben oid. Ik kan echter nergens een download link vinden. Heb ook de Homatics telegram groep gejoined, maar ook daar kan ik niets vinden.hardware-lover schreef op woensdag 1 april 2026 @ 18:45:
[...]
Het G2 verhaal is inmiddels achterhaald, we hadden toen nog geen versie voor de Nokia zelf.
Ik houd het bij info delen via AVS, ik neem aan dat je het daar hebt gelezen via mijn Evil Twin Brother 😁
Mogelijk was het omdat ik geen account had op avs forum, maar jij geeft aan dat je hem een paar posts terug gedeeld heb... alleen ik zie niets. Heb je de datum waarop je hem gepost hebt?
Ik heb de exacte omschrijving in cursief van desbetreffende Telegram groep op AVS gedeeld, dat is niet de originele Homatics "everything" groep.Sa1 schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 07:29:
[...]
Ik denk dat ik te blond ben oid. Ik kan echter nergens een download link vinden. Heb ook de Homatics telegram groep gejoined, maar ook daar kan ik niets vinden.
Mogelijk was het omdat ik geen account had op avs forum, maar jij geeft aan dat je hem een paar posts terug gedeeld heb... alleen ik zie niets. Heb je de datum waarop je hem gepost hebt?
Kwestie van zoeken naar die omschrijving in Telegram 😉
Testing, one, two ...
ah kijk, onbekwaamheid in Telegram. Dacht dat het gewoon alleen chat was, maar je kunt hele fora er doorheen halen. .. rightio.. heb ik wat te doen van 't weekend. Heb hem binnen 1.7gb.hardware-lover schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 09:15:
[...]
Ik heb de exacte omschrijving in cursief van desbetreffende Telegram groep op AVS gedeeld, dat is niet de originele Homatics "everything" groep.
Kwestie van zoeken naar die omschrijving in Telegram 😉
Ff ter check, hijs is dan compleet leeg, volledig factory reset, right?
... nog ff kabeltje bestellen, komt morgen binnen. Hopelijk lukt het op m'n ARM windows machine, anders moet ik de game pc ff verplaatsen..
[ Voor 10% gewijzigd door Sa1 op 03-04-2026 10:13 ]
Als je de Amlogic burn tool gebruikt is het apparaat daarna helemaal leeg ja.Sa1 schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 10:01:
[...]
ah kijk, onbekwaamheid in Telegram. Dacht dat het gewoon alleen chat was, maar je kunt hele fora er doorheen halen. .. rightio.. heb ik wat te doen van 't weekend. Heb hem binnen 1.7gb.
Ff ter check, hijs is dan compleet leeg, volledig factory reset, right?
... nog ff kabeltje bestellen, komt morgen binnen. Hopelijk lukt het op m'n ARM windows machine, anders moet ik de game pc ff verplaatsen..
Wat die USB kabel betreft, ik heb een fatsoenlijke USB-C -> USB-A kabel gebruikt om mijn 8000 te flashen. USB-A in de Nokia en USB-C kabel in de laptop. Oppo gebruikt nog dergelijke kabels voor het opladen van hun telefoons, die zijn volledig bedraad en hebben weinig verlies.
@Sa1 idd, schoner een firmware installeren bestaat niet_JGC_ schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 10:59:
Als je de Amlogic burn tool gebruikt is het apparaat daarna helemaal leeg ja.
Wat die USB kabel betreft, ik heb een fatsoenlijke USB-C -> USB-A kabel gebruikt om mijn 8000 te flashen. USB-A in de Nokia en USB-C kabel in de laptop. Oppo gebruikt nog dergelijke kabels voor het opladen van hun telefoons, die zijn volledig bedraad en hebben weinig verlies.
Ik neem aan dat je een andere box versie op de 8000 hebt gezet, een niet Nokia 8000 firmware bedoel ik, maar eveneens afkomstig van een SEI600xx?
Testing, one, two ...
_JGC_ in "Nokia Streaming Box Ervaringentopic"hardware-lover schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 12:31:
[...]
@Sa1 idd, schoner een firmware installeren bestaat niet
Ik neem aan dat je een andere box versie op de 8000 hebt gezet, een niet Nokia 8000 firmware bedoel ik, maar eveneens afkomstig van een SEI600xx?
Ik draai nu naar volle tevredenheid de Botech firmware op de 8000. Overschrijven met de burn tool en na instellen van netwerk komt er een OTA update naar Android14.
Ik weet het, je gebruikt nu my evil twin oplossing. Doe de groeten aan p750mmx op Telegram (mag in het Nederlands), en hij zal je terug groeten daar_JGC_ schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 12:43:
_JGC_ in "Nokia Streaming Box Ervaringentopic"
Ik draai nu naar volle tevredenheid de Botech firmware op de 8000. Overschrijven met de burn tool en na instellen van netwerk komt er een OTA update naar Android14.
Testing, one, two ...
[knip] not yet... 🥲
[ Voor 93% gewijzigd door hardware-lover op 03-04-2026 13:47 ]
Testing, one, two ...
Gisteren gelukt om 7475 op de Nokia te zetten. Had nog wat worsteling met de juiste versie van de burn software, maar toen ik eenmaal de juiste had ging het vrij moeiteloos. Beetje aan het klooien geweest met USB kabel / stroom via stekker. Moet je ff weten.
Kost altijd toch wel weer tijd om alles te krijgen zoals je wilt. Alle streaming diensten aanmelden, kleine instellingen overal. IPTV weer de info opzoeken, enz. Afijn.. meeste is klaar.
Wat ik echter niet voor elkaar krijg is de Smart RCU. Die lijkt nu alleen nog bluetooth te willen doen. Ik heb via CEC nu m'n geluid harder en zachter, maar mijn ervaring is at dat niet altijd consistent en betrouwbaar werkt.
Als ik een apparaat toevoeg, dan gaat hij 1-3 min scannen en dan stopt hij met een timeout. Is dit iets bekends?
Kost altijd toch wel weer tijd om alles te krijgen zoals je wilt. Alle streaming diensten aanmelden, kleine instellingen overal. IPTV weer de info opzoeken, enz. Afijn.. meeste is klaar.
Wat ik echter niet voor elkaar krijg is de Smart RCU. Die lijkt nu alleen nog bluetooth te willen doen. Ik heb via CEC nu m'n geluid harder en zachter, maar mijn ervaring is at dat niet altijd consistent en betrouwbaar werkt.
Als ik een apparaat toevoeg, dan gaat hij 1-3 min scannen en dan stopt hij met een timeout. Is dit iets bekends?
@Sa1, hardware-lover in "Nokia Streaming Box Ervaringentopic"
Het programmeren ging bij mij automatisch, de 8010 herkende de aangesloten LG Oled en koos deze zelf al als te bedienen apparaat.
Maar dat het niet allemaal lekker zit voor specifiek de Nokia remotes, zoveel is wel duidelijk. Het is aangemeld als bug, vrij snel na de release van update 7475.
Ik zag een Reddit user reactie waarin Thomson had gereageerd met dat ze nog met een update zouden gaan komen, niet duidelijk of dat nog steeds 7475 zal zijn of misschien een nieuwere. Wij hebben nog niets nieuws gekregen ter test na 7475.
Het programmeren ging bij mij automatisch, de 8010 herkende de aangesloten LG Oled en koos deze zelf al als te bedienen apparaat.
Maar dat het niet allemaal lekker zit voor specifiek de Nokia remotes, zoveel is wel duidelijk. Het is aangemeld als bug, vrij snel na de release van update 7475.
Ik zag een Reddit user reactie waarin Thomson had gereageerd met dat ze nog met een update zouden gaan komen, niet duidelijk of dat nog steeds 7475 zal zijn of misschien een nieuwere. Wij hebben nog niets nieuws gekregen ter test na 7475.
Testing, one, two ...
mmm.. nou ben ik echt wel blij met de snelheid van het apparaat. Hij lijkt wel net iets fijner en sneller te werken. Alleen nu krijg ik dus weer andere gekke dingen. Ben enige tijd terug over gestapt op Projectivy launcher, maar de accessibility opties gaan steeds weer uit. Wat maakt dat de Menu knop constant terug gaat naar de originele launcher.hardware-lover schreef op maandag 6 april 2026 @ 09:24:
@Sa1, hardware-lover in "Nokia Streaming Box Ervaringentopic"
Het programmeren ging bij mij automatisch, de 8010 herkende de aangesloten LG Oled en koos deze zelf al als te bedienen apparaat.
Maar dat het niet allemaal lekker zit voor specifiek de Nokia remotes, zoveel is wel duidelijk. Het is aangemeld als bug, vrij snel na de release van update 7475.
Ik zag een Reddit user reactie waarin Thomson had gereageerd met dat ze nog met een update zouden gaan komen, niet duidelijk of dat nog steeds 7475 zal zijn of misschien een nieuwere. Wij hebben nog niets nieuws gekregen ter test na 7475.
Heb inmiddels een automation via HA die deze terug inschakelt, maar dit had ik dus weer met de oude FW niet.
Kreeg van m'n zoon al de opmerking dat hij iets niet kon vinden.
@Sa1, vwb Projectivy, er zijn 2 "oplossingen".
1), je zet de Android TV Launcher buitenspel met ADB, dan heb je accessibility helemaal niet nodig.
2) je meld je aan voor de spiksplinternieuwe Projectivy als beta tester, installeert die vanuit de Play Store en accessibility werkt, hoewel het buitenspel zetten van de originele launcher nog steeds een optie is.
Ik zou voor de beta gaan 👍
1), je zet de Android TV Launcher buitenspel met ADB, dan heb je accessibility helemaal niet nodig.
2) je meld je aan voor de spiksplinternieuwe Projectivy als beta tester, installeert die vanuit de Play Store en accessibility werkt, hoewel het buitenspel zetten van de originele launcher nog steeds een optie is.
Ik zou voor de beta gaan 👍
Testing, one, two ...
K kies inderdaad voor optie 2. Zojuist apk geïnstalleerd. We gaan het weer meemaken. Heb de automation weer uitgezet.hardware-lover schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 20:15:
@Sa1, vwb Projectivy, er zijn 2 "oplossingen".
1), je zet de Android TV Launcher buitenspel met ADB, dan heb je accessibility helemaal niet nodig.
2) je meld je aan voor de spiksplinternieuwe Projectivy als beta tester, installeert die vanuit de Play Store en accessibility werkt, hoewel het buitenspel zetten van de originele launcher nog steeds een optie is.
Ik zou voor de beta gaan 👍
Niet vanuit de Play Store (aangemeld als beta tester)? Je krijgt daarmee automatische updates aangeboden voor de beta.Sa1 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 20:42:
K kies inderdaad voor optie 2. Zojuist apk geïnstalleerd. We gaan het weer meemaken. Heb de automation weer uitgezet.
Fijne verbeteringen... Omdat ik nogal eens moet switchen van streamer is het nu extra prettig dat de backup/restore optie zoveel completer is geworden
Testing, one, two ...
Onlangs mijn 8010 de deur uit gedaan en een Apple TV gekocht (na lang wachten op de nieuwe versie die niet kwam). Had ik veel eerder moeten doen. Alles werkt gewoon en geen vage dingen meer als wegvallend geluid of een homescreen dat opeens hangt
De 8010 beviel verder wel goed, maar bij een Apple TV merk je toch dat dat weer wat meer next level is en alles net even wat flexer werkt.
De 8010 beviel verder wel goed, maar bij een Apple TV merk je toch dat dat weer wat meer next level is en alles net even wat flexer werkt.
Ja ook. Alleen dan duurt het een poosje voordat hij beschikbaar komt. Export van settings doe ik eigenlijk nooit… nu installeer ik niet heel vaak m’n systeem opnieuw gelukkig.hardware-lover schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 20:57:
[...]
Niet vanuit de Play Store (aangemeld als beta tester)? Je krijgt daarmee automatische updates aangeboden voor de beta.
Fijne verbeteringen... Omdat ik nogal eens moet switchen van streamer is het nu extra prettig dat de backup/restore optie zoveel completer is geworden
Accessibility settings lijken nog steeds te verdwijnen bij mij. Heb nu met HA een automation gemaakt, maar ga dan wel even op zoek naar een manier om de default launcher helemaal uit te schakelen. De achtergrond, vooral de bewegende is erg gaaf vind ik, maar heel soepel loopt hij nog niet. Backuppen / restore is inderdaad prettig zo. Tnx!! Beetje offtopic inmiddels, maar goed.hardware-lover schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 20:57:
[...]
Niet vanuit de Play Store (aangemeld als beta tester)? Je krijgt daarmee automatische updates aangeboden voor de beta.
Fijne verbeteringen... Omdat ik nogal eens moet switchen van streamer is het nu extra prettig dat de backup/restore optie zoveel completer is geworden
Ik heb mij officieel aangemeld voor de beta, en heb daarna Projectivy vanuit de Play Store (als beta) op een maagdelijke streamer geïnstalleerd, niet via de APK, vooral om het nieuwe backup/restore gedeelte te testen, maar heb daarmee eveneens accessibility gecontroleerd, en dat kon ik blijven activeren en Projectivy default launcher maken. Maar met de origine launcher nog steeds aanwezig, is deze via de "Home" toets altijd nog in een flits zichtbaar.Sa1 schreef op zondag 12 april 2026 @ 11:56:
Accessibility settings lijken nog steeds te verdwijnen bij mij. Heb nu met HA een automation gemaakt, maar ga dan wel even op zoek naar een manier om de default launcher helemaal uit te schakelen. De achtergrond, vooral de bewegende is erg gaaf vind ik, maar heel soepel loopt hij nog niet. Backuppen / restore is inderdaad prettig zo. Tnx!! Beetje offtopic inmiddels, maar goed.
Normaal had ik de originele al via ADB uitgeschakeld, maar op die desbetreffende streamer was het e.e.a. enkel ter test geïnstalleerd, niet bedoeld voor continue dat apparaat.
Testing, one, two ...
En dat raakt ook Thomson en support voor klanten.Sebastianmori schreef op donderdag 16 april 2026 @ 14:52:
Streamview is insolvent
Streamview gaf al geen reactie meer, Thomson support nam de honneurs voor zijn rekening. Alhoewel dat ook weinig voorstelde in de praktijk.
Anyhoe, zolang de andere SEI804 producten nog een firmware update gaan krijgen, kan de 8010 deze ook nog altijd als update gedeeld krijgen, daar hebben we Streamview/Thomson niet meer voor nodig tegenwoordig 👍
Testing, one, two ...
Ik zit net knoppen te drukken op mijn Nokia Streamingbox 8000 en krijg update 7620 binnen. Vorige week was er nog geen systeemupdate. Eens kijken wat dit brengt.
Na 10 minuutjes blijk ik nu versie 14 te draaien. Totaal onverwacht, zeker na de berichtjes hierboven maar vooralsnog blij mee en weer een actuele box. Eens kijken of er in het gebruik iets is veranderd.
Na 10 minuutjes blijk ik nu versie 14 te draaien. Totaal onverwacht, zeker na de berichtjes hierboven maar vooralsnog blij mee en weer een actuele box. Eens kijken of er in het gebruik iets is veranderd.
[ Voor 38% gewijzigd door Shorty365 op 24-04-2026 13:40 ]
Idd, weer een nieuwere dan recentelijk uitgebracht voor andere SEI600 apparaten (zoals de Botech Wzone), die eerder al V14 als update had gekregen, 2x een V14 update zelfs. Maar ook de Botech heeft deze nieuwe update nu beschikbaar, heb 'm net ook maar weer eens even aangesloten.Shorty365 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 13:25:
Ik zit net knoppen te drukken op mijn Nokia Streamingbox 8000 en krijg update 7620 binnen. Vorige week was er nog geen systeemupdate. Eens kijken wat dit brengt.
Na 10 minuutjes blijk ik nu versie 14 te draaien. Totaal onverwacht, zeker na de berichtjes hierboven maar vooralsnog blij mee en weer een actuele box. Eens kijken of er in het gebruik iets is veranderd.
Nieuwere Security update, januari 2026, maar nog steeds een oudere Android TV V14 OS Branch gebruikt van juni 2024 voor deze laatste firmware, dat zal dan geen nieuwere meer gaan worden verwacht ik. Maar goed, de Nokia 8000 nu ook officieel op V14.
Ter info, die branches worden door Google onderhouden, de meer recente hebben over het algemeen de meeste bug fixes.
Testing, one, two ...
Met firmware 7620 is het probleem met de AV out opgelost.
Na een paar dagen op V14 waarbij ik haperende beelden zag in de Canal+-app en vastlopers had in Kodi gisteren de knoop doorgehakt en de Streamingbox een factory reset gegeven.
Moet zeggen dat sindsdien alles soepeler lijkt te draaien. Geen vastlopers in Kodi en ook het beeld vanuit de Canal+-app loopt nu weer soepel en zonder gestotter.
Een factory reset na de upgrade naar V14 is dus zeker aan te raden.
Moet zeggen dat sindsdien alles soepeler lijkt te draaien. Geen vastlopers in Kodi en ook het beeld vanuit de Canal+-app loopt nu weer soepel en zonder gestotter.
Een factory reset na de upgrade naar V14 is dus zeker aan te raden.
Oke na heel wat apps te hebben verwijderd, de nieuwe update uit getest maar de fix voor bevriezende beelden zit er nog altijd niet in... Thanks nokia voor de "maybe dirty" versie van de software...
De build is UKG3.250613.001.7620 en de vorige build UKG3.240613.001.4847.
Is er reeds een nieuwere versie die via een Zip bestand geupdate kan worden?
Want er is nu een "Local update" knop in het menu te zien...
EDIT: Heb via VLC even gekeken wat de verschillen zijn tussen streams in T!vimate en de Audio leek verschillende MPEG Audio Layer 1/2 vs MPEG AAC Audio.
Vervolgens heb ik de audio decoder van Hardware naar Software gewijzigd en nu werken de Streams wel..
De build is UKG3.250613.001.7620 en de vorige build UKG3.240613.001.4847.
Is er reeds een nieuwere versie die via een Zip bestand geupdate kan worden?
Want er is nu een "Local update" knop in het menu te zien...
EDIT: Heb via VLC even gekeken wat de verschillen zijn tussen streams in T!vimate en de Audio leek verschillende MPEG Audio Layer 1/2 vs MPEG AAC Audio.
Vervolgens heb ik de audio decoder van Hardware naar Software gewijzigd en nu werken de Streams wel..
k---evi-n schreef op zondag 18 januari 2026 @ 10:32:
[...]
De 8000 heeft een oudere versie: 5. Juli 2025 -
5.15.153-android14-11-maybe-dirty #1 Thu Jan 1 00:00:00 UTC 1970 - UKG3.240613.001.4847 - v14.6.4847
k---evi-n schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 14:51:
Hier afgelopen week de Android TV 14 op de Nokia Streaming Box 8000 ontvangen.
I.c.m. T!v!mate werken sommige kanalen niet naar behoren (beeld freezed en speelt dus niet af).
Dit lijkt op een 1080i bug/ deinterlacing bug te zijn die google pas in november heeft opgelost...
https://www.googlenestcom...718/highlight/true/page/2
Overigens is het ook zo dat niet alle 8000 players geupdate zijn, heb er meerdere in gebruik en enkel 1 is naar Android TV 14 geupdate...
[ Voor 93% gewijzigd door k---evi-n op 27-04-2026 13:13 ]
hardware-lover in "Nokia Streaming Box Ervaringentopic" > info m.b.t. de gebruikte Google Branch voor de firmware.k---evi-n schreef op maandag 27 april 2026 @ 12:10:
Oke na heel wat apps te hebben verwijderd, de nieuwe update uit getest maar de fix voor bevriezende beelden zit er nog altijd niet in... Thanks nokia voor de "maybe dirty" versie van de software...
De build is UKG3.250613.001.7620 en de vorige build UKG3.240613.001.4847.
[knip]
Testing, one, two ...
Na de update op de Nokia 8000 krijg ik Kodi niet meer gestart.
Eerste keer toegang gegeven tot files en krijg eenmalig 'Preparing first run', die balk loopt helemaal vol en dan is het over.
Cache verwijderen zorgt ervoor dat ik dat opnieuw krijg.
Kan ik nog wat backups maken van de configuration voordat ik alle data wis? Niet met gangbare filemanager apps, denk ik. adb misschien?
Edit: Geprobeerd met adblink, maar niet gelukt door 'scoped storage'. Dus data maar gewist en nu start Kodi weer.
Eerste keer toegang gegeven tot files en krijg eenmalig 'Preparing first run', die balk loopt helemaal vol en dan is het over.
Cache verwijderen zorgt ervoor dat ik dat opnieuw krijg.
Kan ik nog wat backups maken van de configuration voordat ik alle data wis? Niet met gangbare filemanager apps, denk ik. adb misschien?
Edit: Geprobeerd met adblink, maar niet gelukt door 'scoped storage'. Dus data maar gewist en nu start Kodi weer.
[ Voor 13% gewijzigd door RudolfR op 03-05-2026 15:56 ]
Herkenbaar.... Hier was de oorzaak de aangesloten USB harddisk van 4TB en een 5TB. Werden beiden opeens niet ingelezen, wat voorheen wel lukte. Een simpele AliExpress USB Y kabel verhielp dit probleem.RudolfR schreef op zondag 3 mei 2026 @ 09:03:
Na de update op de Nokia 8000 krijg ik Kodi niet meer gestart.
Eerste keer toegang gegeven tot files en krijg eenmalig 'Preparing first run', die balk loopt helemaal vol en dan is het over.
Zelf zoek ik nog de oplossing om Kodi met een 4TB HDD op de nieuwe KPN TV+ Box aan de gang te krijgen. Ook geprobeerd met een Y-kabel, maar ziet de HDD wel, maar klik ik op de Music directory, dan ziet ie opeens daar niets meer..... Jammer want die KPN TV+ Box lijkt me exact hetzelfde als de Nokia 8010 (of 8000 want maar 1 USB poort), dus zou moeten kunnen werken.
Wat ik lees is dat alles dan van KPN naar FAT32 moet, en exFAT en NTFS niet werkt (?) Maar tja dan werken +4GB bestanden weer niet. En ben ik er nog niet zeker van of zo'n grote HDD werkt.
Iemand ervaring? (Onbekende bestanden en app toestaan optie binnen de KPN box heb ik ook nog niet gevonden)
[ Voor 40% gewijzigd door LessRam op 05-05-2026 11:11 ]
Don't rely on their truth alone
Ik ben nog in de onderzoekende fase voor een nieuwe mediaspeler, nu mijn tv uit 2017 steeds meer moeite krijgt met apps en steeds langer moet bufferen. Ik had nog eens deze spreadsheet https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Uyuw_1dADsRw7u1LGW6qTSZDLLNXWVK82gmHX7L6M3I/edit?gid=0#gid=0 erop nageslagen, maar ik begrijp hier iets niet helemaal. De Homatics Box R 4K Plus komt er als een van de beste mediaspelers uit, behalve als het gaat om anime. Wat is er zo bijzonder aan Hi10p anime met subtitles dat dit niet af te spelen zou zijn? Kennelijk is het iets dat hardwarematig niet lukt op een 904 maar wel op 905, 922 en 928 chips. En geldt dat dan ook voor anime-streamingdiensten dat je die niet goed kunt gebruiken op een Homatics Box R 4k Plus?
Your Friendly Neighborhood Moderator
@Jorgen, HEVC Hi10p geeft geen problemen, de H264 codec voor Hi10p heeft geen hardware ondersteuning, en dan loopt de SEI804 op zijn tandjes 😬
Testing, one, two ...
Wat me dan niet geheel duidelijk is: geldt dit alleen voor wie zijn media heeft gedownload, of ook als je bijv. gewoon Crunchyroll gebruikt?hardware-lover schreef op maandag 11 mei 2026 @ 18:56:
@Jorgen, HEVC Hi10p geeft geen problemen, de H264 codec voor Hi10p heeft geen hardware ondersteuning, en dan loopt de SEI804 op zijn tandjes 😬
Your Friendly Neighborhood Moderator
@Jorgen, geen ervaring met Crunchyroll, dus dat antwoord moet ik je schuldig blijven.
Testing, one, two ...
Geen probleem. Ik oriënteer gewoon rustig verder. Dank voor je uitleg over de SoC.hardware-lover schreef op maandag 11 mei 2026 @ 20:33:
@Jorgen, geen ervaring met Crunchyroll, dus dat antwoord moet ik je schuldig blijven.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Nav andere topic voor een nieuwe geschikte mediaplayer waar @hardware-lover aangeeft dat de Nokia8010 alles aan zou moeten kunnen. Ik heb nu meerdere films die gewoon niet willen. Hij gaat dan transcoden en dat trekt mijn Jellyfin server niet. De optie in Jellyfin dat hij PGS subs moet direct moet afspelen staat aan.
Heb met Claude er proberen achter te komen wat er mis gaat. Gaat mijn pet te boven, maar heb de conclusie getrokken dat mogelijk een andere streamer mijn problemen gaat oplossen (los van de andere zaken als gebrek aan support). Onderstaande is de conlcusie van Claude op basis van de FFMPEG logs:
Probleem 1 — Video: HEVC Level 6.2 (te hoog)
Probleem 2 — Nederlandse ondertitel wordt ingebrand
Probleem 3 — Audio meegetranscodeert naar AAC 5.1
Extra complicatie — Dolby Vision Profile 8.1
Het bestand is DoVi P8.1 + HDR10 (4K, 44 Mbit/s). De Nokia kan dit sowieso niet direct afspelen, en de Intel GPU in jouw Proxmox LXC heeft geen DoVi decode-support. Vandaar dat Jellyfin ook nog een software libx264 + tonemap gebruikt in plaats van Intel QSV — zie:
Heb met Claude er proberen achter te komen wat er mis gaat. Gaat mijn pet te boven, maar heb de conclusie getrokken dat mogelijk een andere streamer mijn problemen gaat oplossen (los van de andere zaken als gebrek aan support). Onderstaande is de conlcusie van Claude op basis van de FFMPEG logs:
Probleem 1 — Video: HEVC Level 6.2 (te hoog)
code:
Level 186 = HEVC Level 6.2. De Nokia 8010 (Amlogic S905X4) ondersteunt HEVC maximaal tot Level 5.1 (153). Dit bestand zit daar ver boven, dus video moet altijd getranscodeert worden.1
| Stream #0:0: Video: hevc (Main 10), 3840x1744, Level 186 |
Probleem 2 — Nederlandse ondertitel wordt ingebrand
code:
Je hebt een PGS-ondertitel (bitmap-gebaseerd) actief staan, die Jellyfin letterlijk in het beeld moet branden. Dat dwingt een full video transcode, zelfs als het video level wél compatibel zou zijn.1
2
| -map 0:20 ← stream 20 = Dutch PGS subtitle -filter_complex "[0:20]scale..." |
Probleem 3 — Audio meegetranscodeert naar AAC 5.1
code:
Omdat de video volledig getranscodeert wordt naar een HLS/MPEG-TS stream, kan TrueHD niet mee — dat formaat past niet in een TS-container. Jellyfin transcodeert de audio dan naar AAC 6ch. Atmos: weg.1
| -codec:a:0 libfdk_aac -ac 6 -ab 640000 |
Extra complicatie — Dolby Vision Profile 8.1
Het bestand is DoVi P8.1 + HDR10 (4K, 44 Mbit/s). De Nokia kan dit sowieso niet direct afspelen, en de Intel GPU in jouw Proxmox LXC heeft geen DoVi decode-support. Vandaar dat Jellyfin ook nog een software libx264 + tonemap gebruikt in plaats van Intel QSV — zie:
code:
Geen hardware acceleratie dus, puur CPU transcode.
1
| -codec:v:0 libx264 -preset veryfast |
@Sa1, aangezien ik nul comma niks met Jellyfin doe, en daar totaal geen ervaringen van kan delen, kan ik over het gebruik daarmee niets zeggen. Waar de 8010 (of andere SEI804 spelers) problemen mee kan hebben is het Hi10p format, dat vind ie zeker niet lekker, maar dat is een codec die over het algemeen enkel voor vrij specifiek media wordt gebruikt.
Het meest probleemloos afspelen van divers media gaat met deze apparaten toch door CoreElec te gebruiken, en niet met een mediaspeler app onder het Android TV OS, omdat er daardoor een minder complete video codec ondersteuning is.
Je zou bij Kodi.TV wat samples kunnen downloaden voor soortgelijk media en even lokaal opslaan en proberen af te spelen zonder dat transcoding actief hoeft te worden, puur als vergelijk met jouw Jellyfin ervaring.
Het meest probleemloos afspelen van divers media gaat met deze apparaten toch door CoreElec te gebruiken, en niet met een mediaspeler app onder het Android TV OS, omdat er daardoor een minder complete video codec ondersteuning is.
Je zou bij Kodi.TV wat samples kunnen downloaden voor soortgelijk media en even lokaal opslaan en proberen af te spelen zonder dat transcoding actief hoeft te worden, puur als vergelijk met jouw Jellyfin ervaring.
Testing, one, two ...
Ik heb contact gezocht met Streamview support over de update voor de Nokia 8010. Dit is het antwoord wat ik kreeg: Thank you for your message.
The new update will be released on Monday.
If there are any other questions or requests that we can help you with, we kindly ask you to please reply to this email.
Thank you for contacting our support service!
Thomson Support Team,
The new update will be released on Monday.
If there are any other questions or requests that we can help you with, we kindly ask you to please reply to this email.
Thank you for contacting our support service!
Thomson Support Team,
Nu ben ik eigenlijk alleen benieuwd naar welke ze gaan delen, want V14 7475 hebben ze al op verzoek gedeeld met andere gebruikers, maar nog steeds niet automatisch met iedereen, wat eigenlijk wel wat vreemd is aangezien deze al maanden beschikbaar is voor OTA.Rizlyn schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 13:12:
Ik heb contact gezocht met Streamview support over de update voor de Nokia 8010. Dit is het antwoord wat ik kreeg: Thank you for your message.
The new update will be released on Monday.
If there are any other questions or requests that we can help you with, we kindly ask you to please reply to this email.
Thank you for contacting our support service!
Thomson Support Team,
Ik ben dus benieuwd of ze toch nog 7475 gaan delen waarin een Nokia afstandsbediening kloon bug zit, waardoor de optie van handmatig knoppen programmeren niet beschikbaar is, specifiek voor de Nokia afstandsbediening dus, of misschien toch een wat nieuwere firmware, die ook beschikbaar zou moeten zijn, enkel nog niet gedeeld met externe gebruikers.
Testing, one, two ...
Vandaag werd android 14 gepushed naar mijn Nokia 8000... Ik gebruik hem eigenlijk op vakantie met de kids in combinatie met een USB maar sinds de update herkent hij de USB niet meer naar een herstart. Ik moet deze dan telkens in en uit trekken en dan start hij weer op... Iemand hier ervaring mee?
We moeten nu een beetje gissen wat je bedoelt. Bedoel je een usb-geheugenstick, usb-hdd of nog iets anders dat je met usb aansluit?TiVa schreef op zondag 24 mei 2026 @ 00:59:
Vandaag werd android 14 gepushed naar mijn Nokia 8000... Ik gebruik hem eigenlijk op vakantie met de kids in combinatie met een USB maar sinds de update herkent hij de USB niet meer naar een herstart. Ik moet deze dan telkens in en uit trekken en dan start hij weer op... Iemand hier ervaring mee?
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ja, een USB stick van 64gb met wat offline films op die ik dan afspeelt met kodi. Zo een standaard USB stick... Ik ben op vakantie dus moeilijk om te dubbelchecken maar volgens mij is hij geformatteerd in exfat...
Android 14 op Nokia 8000 detecteert de USB-stick niet tijdens boot.
dumpsys usb toont bij startup:
Android 14 op Nokia 8000 detecteert de USB-stick niet tijdens boot.
dumpsys usb toont bij startup:
code:
Na USB replug:1
2
| kernel_state=DISCONNECTED num_connects=0 |
code:
Ik had voor die update ook nooit problemen...
1
2
| devices={ SanDisk Ultra ... }
num_connects=1 |
[ Voor 17% gewijzigd door TiVa op 24-05-2026 08:07 ]
Met werkende remote? Dus ook IR enz?DamnDutchGuy schreef op maandag 25 mei 2026 @ 09:25:
En firmware 7475 is uit.
Ik gebruik mijn TV afstandsbediening. Die werkt goed. Heb je problemen met de afstandsbediening van de Nokia zelf?
Net nog gebruikt en niks geks tegengekomen. Maar ik zal morgen wel even alles doornemen voor de zekerheid.
Clone optie scherm is stuk, volledig werkende IR ontvangst is hoogst waarschijnlijk enkel "noodzakelijk" voor CoreElec gebruikers, voor ontwaken uit CE Power Off of CE Suspend, als ze dat willen gebruiken.
Testing, one, two ...
Dat deel gebruik ik ook om volume niet via cec te doen maar via tv. Hij herkent bij mij de tv niet.hardware-lover schreef op maandag 25 mei 2026 @ 22:31:
[...]
Clone optie scherm is stuk, volledig werkende IR ontvangst is hoogst waarschijnlijk enkel "noodzakelijk" voor CoreElec gebruikers, voor ontwaken uit CE Power Off of CE Suspend, als ze dat willen gebruiken.
FYI, de 7475 versie voor de Nokia 8010 geeft een nieuwe systeem app onder de geïnstalleerde apps, HopprTV. De app is niet geïnstalleerd op andere SEI804 apparaten die ook de 7475 update hebben ontvangen. Aangezien de app een systeem app is, kan deze niet zomaar verwijderd worden, maar wel uitgeschakeld/"verwijderd" door ADB te gebruiken. Met ADB-TV als app op het apparaat zelf bijvoorbeeld.
Ik heb geen idee wat de uiteindelijke bedoeling is van die toegevoegde app, maar gezien de website info, niets waar een gebruiker werkelijk extra vrolijk van zou kunnen worden
Ik heb geen idee wat de uiteindelijke bedoeling is van die toegevoegde app, maar gezien de website info, niets waar een gebruiker werkelijk extra vrolijk van zou kunnen worden
Testing, one, two ...
Ik heb mijnes via de usb methode bijgewerkt naar deze versie, echter hier staat ook hopprTV op. Zit niet direct in de weg, maar staat er wel op. Inderdaad totaal geen toegevoegde waarde.hardware-lover schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 12:57:
FYI, de 7475 versie voor de Nokia 8010 geeft een nieuwe systeem app onder de geïnstalleerde apps, HopprTV. De app is niet geïnstalleerd op andere SEI804 apparaten die ook de 7475 update hebben ontvangen. Aangezien de app een systeem app is, kan deze niet zomaar verwijderd worden, maar wel uitgeschakeld/"verwijderd" door ADB te gebruiken. Met ADB-TV als app op het apparaat zelf bijvoorbeeld.
Ik heb geen idee wat de uiteindelijke bedoeling is van die toegevoegde app, maar gezien de website info, niets waar een gebruiker werkelijk extra vrolijk van zou kunnen worden
Lijkt een bewuste actie van de manufacturer te zijn voor een zakcentje, met zelfs een poging om het lastig te maken de default launcher te veranderen of apps te sideloaden. Niet schadelijk, maar wel stout....Sa1 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 19:54:
[...]
Ik heb mijnes via de usb methode bijgewerkt naar deze versie, echter hier staat ook hopprTV op. Zit niet direct in de weg, maar staat er wel op. Inderdaad totaal geen toegevoegde waarde.
https://gemini.google.com/share/eb6c872d9e25
Sinterklaas wil bier !
Er kwam vandaag elders een gebruiker voorbij die dacht dat de app enkel in die USB update zou zitten en niet in de gedeelde OTA, maar dat had ie mis. Die eerder gedeelde (in eigen beheer gefabriceerde) 7475 USB versie voor de 8010 is exact dezelfde dan nu afkomstig van Streamview/Thomson, hoewel een Homatics logo kortstondig in beeld kan komen bij koude opstart van de box 😉Sa1 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 19:54:
[...]
Ik heb mijnes via de usb methode bijgewerkt naar deze versie, echter hier staat ook hopprTV op. Zit niet direct in de weg, maar staat er wel op. Inderdaad totaal geen toegevoegde waarde.
Hebben "ze" toch mooi in elkaar geflanst die verschillende firmware versies voor alle SEI804 apparaten 😎
Vergeleken met de andere SEI804 apparaten laat de Nokia een hele lijst aan apps zien die het voorstelt om te installeren, ook veel vooral op Nederlands gebruik gericht, en hoeven ook niet perse geïnstalleerd te worden, maar klakkeloos op de oké knop drukken tijdens het ingebruik nemen van een 8010, heeft tot gevolg dat ze er wel allemaal op komen te staan.
Testing, one, two ...
Ik vraag me af of ze misschien wel hetzelfde doen/gedaan hebben voor de Thomson streaming producten, die app als systeem app toevoegen aan een firmware update.ParaWM schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 20:18:
[...]
Lijkt een bewuste actie van de manufacturer te zijn voor een zakcentje, met zelfs een poging om het lastig te maken de default launcher te veranderen of apps te sideloaden. Niet schadelijk, maar wel stout....
https://gemini.google.com/share/eb6c872d9e25
Testing, one, two ...
D
[ Voor 99% gewijzigd door Sebastianmori op 02-06-2026 14:35 ]
G
[ Voor 100% gewijzigd door Sebastianmori op 02-06-2026 14:35 ]
Net de 7475 binnengekregen via OTA. Het geluid is enorm verbeterd is wat mij gelijk opviel.
Let op:
Dit topic gaat over de mediaspelers van Nokia: Streaming Box 8000 en 8010 en de klonen hiervan.
Andere mediaspelers zijn hier off-topic.
Weten of het een kloon is?
Nokia 8000 en klonen: https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI600
Nokia 8010 en klonen https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI804
Discussie over alternatieve firmware is toegestaan op Tweakers.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Het gebruik van alternatieve firmware is volledig op eigen risico.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright
Dit topic gaat over de mediaspelers van Nokia: Streaming Box 8000 en 8010 en de klonen hiervan.
Andere mediaspelers zijn hier off-topic.
Weten of het een kloon is?
Nokia 8000 en klonen: https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI600
Nokia 8010 en klonen https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI804
Discussie over alternatieve firmware is toegestaan op Tweakers.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Het gebruik van alternatieve firmware is volledig op eigen risico.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright