Ik lees geregeld nu mee op het forum welke gelinkt is hierboven, er blijkt weer een nieuwe test build te zijn mét passthrough én zonder play-fi. Hopelijk gaat er binnenkort weer een goed werkende release komen.
Moet zeggen dat ik nu wel weer wat vreemds heb. Sinds wanneer dit speelt weet ik niet eens exact, maar in Netflix heb ik geen Dolby Atmos meer. Hij geeft nog wel het icoon weer dat het audiospoor zou moeten zijn, maar als ik in de Sonos settings kijk van m'n Sonos Arc dan geeft hij PCM2.0 weer.
Kijk ik via Prime of HBO Max, dan wordt er wel gewoon Dolby doorgegeven, het verschil is dat Netflix Dolby MAT doet en zowel Prima als HBO Dolby DD+.
Als ik kijk in de developer settings zie ik dat de opties Dolby MAT output over HDMI, Dolby Digital Plus en Dolby Digital ook op OFF staan en de opties grayed out.
Ik weet 100% zeker dat dit wel gewerkt heeft. Ik weet alleen niet of dit nu komt door mijn gang naar v14, omdat ik heb zitten spelen met opties. Ik ben echter al de hele avond bezig met allerlei zaken uit te sluiten, maar de opties blijven grayed out.
Enig idee iemand? Zou het bijv nog met de kabel te maken kunnen hebben? Lijkt mij bijna niet omdat ik zou verwachten dat Dolby DD+ dan ook niet zou werken, toch? edit: Via jellyfin getest, daar geeft hij gewoon dolby atmos (truehd) door. Daarmee lijkt me de hdmi kabel redelijk uitgesloten, toch?
Ook al via ADB geprobeerd aan te passen: adb shell settings put global encoded_surround_output_enabled_formats 19, maar ook na een reboot blijven ze uit. Ik geef het op voor vanavond. Mogelijk heeft iemand een idee? Of kan bevestigen dat het inderdaad gewoonweg stuk is. Ps. ik draai de recentste officieel beschikbare v14 build.
[
Voor 16% gewijzigd door
Sa1 op 07-02-2026 23:27
]