Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:41
Meer mensen die last hebben van baggertrage Amazon Prime app op de Nokia box? Streams laden duurt een eeuwigheid en soms blijft de spinner draaien. Is hier sindskort het geval, heeft tijden goed gewerkt. Amazon app vanaf de telefoon en dan casten werkt prima, dus aan de internetverbinding kan het eigenlijk niet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:44
_JGC_ schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 21:09:
Meer mensen die last hebben van baggertrage Amazon Prime app op de Nokia box? Streams laden duurt een eeuwigheid en soms blijft de spinner draaien. Is hier sindskort het geval, heeft tijden goed gewerkt. Amazon app vanaf de telefoon en dan casten werkt prima, dus aan de internetverbinding kan het eigenlijk niet liggen.
Dit heb ik ook een keer gehad, het was weg na een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-07 23:05
_JGC_ schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 21:09:
Ja nokia apparaat even opnieuw starten.of.....
Please try the following: 1. Stop the application from launching. Go to Settings / Apps / ""App name"" / Force stop.
2. Start the ""Clear cache"" operation. Go to Settings / Apps / ""App name"" / Clear cache
or
3. Deinstall the App that is not working. Go to Settings / Apps / ""App name"" / Uninstall. After deinstalling, please install the App again from the Google Play Store.
Maar er rollen ook prime app updates uit nu, zag ik.
Kheb zelf nog niet gekeken of je die moet updaten, of überhaupt kan updaten in de nokia.
Software updates of the Nokia Streaming Box are done automatically. In case of available updates for installed apps, you will get a notification on the Home screen. Go to the notification and press OK to read it.

[ Voor 35% gewijzigd door Mel33 op 05-09-2022 22:11 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
D-Three schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:50:
[...]

Die update heb ik nu pas binnen denk ik. Security update van mei... We zijn bijna september ;( Nou ja, beter dan niks.

Nog steeds Android 10 al maakt dat voor mij minder uit. Het werkt goed en dan verkies ik toch de security updates. Wel heb ik nog steeds Disney+ reclame bovenaan de homescreen zonder D+ te hebben. Vervelend dat je dat niet kan uitzetten.
Dat Disney+ en andere reclame op het home scherm kan er nu ook uit, het was ff zoeken, maar dat kan bij tandwiel>apparaat voorkeuren>startscherm, en dan heb je bij >kanalen aanpassen<, allemaal opties.
En daar ook in startscherm, heb je ook >service aanpassen< daar kan je Disney uitzetten. Door naar de app te gaan en ok drukken, dus de vink weg te halen, en dan bijwerken klikken. Let op! dit is gelinkt met je google account en de google services!

En voor de mensen met CEC
Er zijn voor de HDMI-CEC instellingen nu meer opties,
bijv in en uitschakelen van "allow box become tv's active source power en home button" is erbij.
Misschien lost dat het probleem met de AB op.

En bij geluid.
Dolby DRC mode kan op, Line of RF of uit!.
Dolby 7.1 Passtrough kan, áán of uit!.
Even een belangrijke note!
Hoe lang krijgt dit toestel nog updates?
Producent StreamView zegt dat dat afhangt van de ondersteuning van de S905x3 chipset. Die loopt momenteel tot 2023, of dat nadien nog doorloopt weten we pas volgend jaar.
Bron!

[ Voor 22% gewijzigd door Mel33 op 06-09-2022 00:43 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ashwan7 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 19:43:
Momenteel heb ik problemen dat ik geen geluid krijgt uit de box als je he be m opnieuw opstart hoor je wel het opstart duintje voor de rest niks. Hij is aangesloten op mijn Samsung Qled tv en die is aangesloten via HDMI aan de soundbar. Die heeft altijd gewerkt. Wat kan het zijn
When playing multimedia files through different multimedia player applications, such as Sun Player or VLC Player, the audio processing of our box may conflict with the audio processing of the AV amplifier.

Select Settings in the Player menu
b) Select Audio
c) Select Digital audio output (passthrough)
d) Press the OK, Confirm button on your remote control to highlight the control box and confirm your selection.
e) Perform a power reset of the box by unplugging the power supply cable of your boxes, and few seconds later, plug the power supply cable into the box again.´
f) The box will be restarted
g) The power reset will activate the change of the audio output properties.
h) Play the desired multimedia file via same Application again and set the desired audio settings on your AV amplifier.
In this way, the audio signal will be sent to your amplifier unchanged and can be adjusted by you on the AV amplifier individually.
Hier veel antwoorden link

@hardware-lover @guido66 In deze vele antwoorden kwam ik ook tegen, dat je bij een geluid of beeld instelling veranderen... en dat dus met een 'ok' moet doorvoeren/opslaan/bevestigen, en daarna als ie klaar is de Nokia van stroom moet halen, een volle 1 minuut volledig de stroomplug eruit en er weer in, daarna voert hij zulke geluid en beeld instellingen door. (ook in de mei update)

[ Voor 21% gewijzigd door Mel33 op 05-09-2022 23:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
En dan nog een tip voor mensen die free to air tv willen via DVB-T/T2, van coax antenne naar de usb-c in de Nokia.
Hier een Terrestrial TV Adapter for Nokia Streaming Box 8000

Handleiding. Je kan met de afstandsbedieningen RCU 110 met kleur knoppen onderin, en bij de RCU 130 de bookmark knop, de live tv aanspreken en configureren.

[ Voor 15% gewijzigd door Mel33 op 06-09-2022 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Volgens het onderstaande artikel zou de nieuwe box bij introductie zo'n €159,- gaan kosten, da's tamelijk fors?

https://www.teltarif.de/n...-box-8010/news/89224.html

Zou voor de kerstdagen in de winkel moeten liggen (schrijft men daar).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Android 11 en een cpu van 1.8 naar 2GHz en met 20% performance winst met de av1 4k hardware decoding, voor het dubbele aan geld is idd wel wat veel.
Amlogic S905X3 cpu vs S905X4, is supposed to support Vulkan 1.1, while S905X3 does not, but I believe this is just due to more up-to-date Android SDK.
The difference will be support for 4K AV1 hardware video decoding that boosts efficiency by 20% compared to H.265/HEVC, and saves 30% bandwidth compared to H.265/VP9. Since AV1 is supported by Netflix, Amazon Prime Video, YouTube, and other online video streaming services, you may experience less buffering for the same video quality, or higher video quality for an equivalent bitrate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
Het gaat niet enkel over de chipset. Van 2GB RAM en 4GB opslag naar 4GB en 32GB met nog een micro-sd kaart slot. Dat is toch al een stuk meer dan enkel een iets krachtiger chipset. Ik had dan ook al ergens verwacht dat de 8010 een stuk duurder zou zijn.

Al denk ik niet dat ik snel de 8010 zal halen, de 32GB opslag heb ik voorlopig niet nodig en voor die prijs zou ik dan sneller de gelijkaardige geprijsde Shield nemen. Het is trouwens niet het dubbele van de prijs, de 8000 was bij introductie 100 euro.

De vermeldde stick staat trouwens al enkele maanden op androidtv-guide. Iets mindere specs dan de 8000. Het lijkt er op dat ze de stick zullen positioneren waar de huidige 8000 zit met zijn lagere prijs.

De laatste lijkt mij dan op dit moment nog de betere keuze, afgezien van het feit dat je waarschijnlijk niet veel updates meer moet verwachten. Al valt het me op dat de 8000 nu ook terug iets duurder staat, een paar weken geleden was hij nog te vinden voor 63 euro op Amazon. Indien ik hem terug kan vinden voor die prijs, koop ik er waarschijnlijk nog één. Al bestaat de kans dat ze nu gewoon voorraden aan het opruimen zijn en de prijs niet meer daalt tot de introductie van de 8010.

[ Voor 43% gewijzigd door D-Three op 06-09-2022 22:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
Mel33 schreef op maandag 5 september 2022 @ 20:56:
[...]

Dat Disney+ en andere reclame op het home scherm kan er nu ook uit, het was ff zoeken, maar dat kan bij tandwiel>apparaat voorkeuren>startscherm, en dan heb je bij >kanalen aanpassen<, allemaal opties.
Dat had ik reeds aangepast maar dat zijn enkel de kanalen, de D+ reclame bleef.
En daar ook in startscherm, heb je ook >service aanpassen< daar kan je Disney uitzetten. Door naar de app te gaan en ok drukken, dus de vink weg te halen, en dan bijwerken klikken. Let op! dit is gelinkt met je google account en de google services!
De keuzes had ik niet staan maar ik moest inderdaad inloggen met een Google account. Ik heb daarvoor een aparte 'familie' account aangemaakt. Al zie ik nu toch nog steeds D+ aanbevelingen in de banner bovenaan het startscherm :/

[ Voor 5% gewijzigd door D-Three op 06-09-2022 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@D-Three Bij mij is er helemaal geen reclame meer te zien van D+ na aanpassen van die settings.
En Paar dagen later heb ik de hele app verwijderd ivm ruimte. Dus dan is het sowieso weg.

Nee ik zal ook niet snel de nieuwe nemen. Ik heb mijne voor 80€. Dat ie €100 was wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
@Mel33 Vreemd. Al toont hij bij mij nu wel eerste Prime reclame maar als je even wacht, zie ik toch D+ reclame voorbij komen. Je kan ook zelf zijwaarts scrollen in die reclamebalk. De D+ is inderdaad reeds verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
D-Three schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:49:
@Mel33 Vreemd. Al toont hij bij mij nu wel eerste Prime reclame maar als je even wacht, zie ik toch D+ reclame voorbij komen. Je kan ook zelf zijwaarts scrollen in die reclamebalk. De D+ is inderdaad reeds verwijderd.
Dan zal het nu wel weg zijn.
Wat ik wel deed was herstarten. en ik zet de power snachts uit. Misschien gaf dat bij mij de doorslag toen ik alleen de voorkeur en service instellingen aanpaste. Oja en de cache van de app en nokia zelf.

[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 06-09-2022 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin08
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:28
Er was een update voor deze box naar versie 10.6.1801 waar het probleem dat ik had, dat de box uit ging na het opstarten (alleen LAN) nu is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik heb de Nokia 8000 maar weer eens een keer voor de dag getoverd en bijgewerkt met de laatste OS update en daarnaast ook de geïnstalleerde apps bijgewerkt. Nu kan ik zelf beoordelen wat er met die laatste Firmware update is aangepakt/opgelost.

Het "storende" always on HDR behoort nu tot het verleden, dit werkt nu goed via de systeeminstellingen, heel goed.

Wat echter (in mijn situatie), nog steeds niet werkt is CEC. Kan ik met andere Android TV apparaten keurig mijn receiver en TV aan-/uitzetten en het volume regelen via mijn receiver en bij gebruik van de afstandsbediening van desbetreffende Android box/stick, dit wil maar niet lukken met deze box.

Ik kan de box en receiver wel via CEC bedienen met de afstandsbediening van de TV, dat werkt wel.

V.w.b. audio output, ook dit werkt nog steeds niet helemaal lekker, ongeacht wat ik instel en wijzig i.c.m. de tips voor herstarten na wijziging.

De box blijft nu hardnekkig DDSurround als output op het receiver display geven als "standaard". Bij een DD+ signaal van een streaming service schakelt deze wel goed naar die codec, is het aangeboden signaal echter standaard stereo (Videoland, NLZiet bijv.), dan blijft DDSurround actief en krijg ik een pseudo surround geluid. Mijn receiver "zegt" dan dat ie een DD+ van de 8000 binnenkrijgt op dat moment, vreemd.

Ik heb apps en box nu bijgewerkt, gaat later vandaag naar mijn jongste zoon en komt daar rechtstreeks aan de TV te hangen, daarbij zal deze niet tegen de issues aanlopen. Voor mij wordt het hoofdstuk Nokia Streaming box 8000 hiermee afgesloten ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@hardware-lover Heb je na het wijzigen?, in de apps, de cache eerst geleegd vd app en de Nokia zelf?,
En bij, en dan écht bij elke display of geluid wijziging opgeslagen en dan de stroom er fysiek ook af gehaald voor een tijdje? (het staat ook zo in de FAQ bij punt geluid 'no dolby playback'. En meer tips bij 'no surroundsound' en bij de 4k vraag, maar er staan meer tips als je elke faq uitklapt en leest, zijn niet veel. iig paar die jou kunnen helpen, mocht je nog een poging wagen.
Mocht dat allemaal niet werken dan zou ik eens een volledige fabrieksherstel proberen, want dan lijkt het erop dat het niet allemaal goed is doorgevoerd na jou firmware update

Nog een tip of 2, verwissel je hdmi kabel eens van plek, of een beter kabel, en of zorg ervoor dat de Nokia de codec levert wat nodig is, en niet jou devices, of jou device nog iets omzet ofzo.
De box blijft nu hardnekkig DDSurround als output op het receiver display geven als "standaard". Bij een DD+ signaal van een streaming service schakelt deze wel goed naar die codec, is het aangeboden signaal echter standaard stereo (Videoland, NLZiet bijv.), dan blijft DDSurround actief en krijg ik een pseudo surround geluid. Mijn receiver "zegt" dan dat ie een DD+ van de 8000 binnenkrijgt op dat moment, vreemd.
Dit hoort zo te werken als hij niet om kan gaan met de aangeboden codec op dat device of de app wat je kiest, Select Digital audio output (passthrough)
Volgens de FAQ bij 'no playback dolby', ergens anders krijg je dan ook de tip om idd de pseudo surround optie aan of uit te zetten.

Oh verkeerd begrepen!, Het gaat jou om je Receiver Display en dan de 'weergave' en wat je daarop ziet staan.
Okay scratch the previous explanation.

Ander verhaal
Ik had gisteren iets geks, ik verwijder netflix, en dat deed ik via het instellingen en APP menu, eerst de update verwijderd van netflix zelf, en toen de app zelf, en pats een herstart! En hij kwam weer op in de android recovery, telkens nadar ik hem uit deed en aan deed, zelfs met stroom eraf hielp niks.
Gelukkig had ik een usb toetsenbord die hij na een herstart inlaadde, toen kon ik scrollen en herstarten en was alles weer goed. De ab deed niks in dat recovery menu.

Kweet nu alleen nog niet hoe ik dit handmatig voor elkaar krijg om in dat recovery menu te komen.
Weet iemand hoe ik in de Android recovery kom bij deze Nokia 8000?

Ben er zeer content mee iig.

[ Voor 30% gewijzigd door Mel33 op 07-09-2022 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advocate
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:55
Mel33 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:22:
Weet iemand hoe ik in de Android recovery kom bij deze Nokia 8000?
Reset knopje aan de onderkant indrukken als hij van het stroom is en ingedrukt houden. Vervolgens aan het stroom hangen.

Dan krijg je op een gegeven moment “Fastboot” op je scherm te zien en druk je nog eens kort op het reset knopje. Dan zie je het recovery menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Advocate schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:18:
[...]

Reset knopje aan de onderkant indrukken als hij van het stroom is en ingedrukt houden. Vervolgens aan het stroom hangen.

Dan krijg je op een gegeven moment “Fastboot” op je scherm te zien en druk je nog eens kort op het reset knopje. Dan zie je het recovery menu.
Zit er een reset op?? hahahaa 8)7 Helemaal over het hoofd gezien, en kheb er echt eest maar met verwondering naar gekeken bij de unboxing, Wat ook wel de kwaliteit aangaf trouwens, want het voelt en ziet allemaal verzorgd aan.

Dankje voor de uitleg, top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Mel33, allemaal gedaan. Vooraf zelfs een fabrieksreset > na het installeren van de firmware update. Ik laat niets aan het toeval over wat dat betreft.

Dus na wijzigen van de audio instellingen ook volledig stroomloos gemaakt voor enige tijd, dat maakte echter totaal niets uit voor de gekozen instellingen.

Zoals je had kunnen lezen heb ik wel DD+ indien een streaming app (zoals bij Netflix, HBOMax, Disney+, AppleTV+, enz), actief is.

Aan de toegepaste bekabeling twijfel ik niet, er komen wekelijks andere apparaten aan te hangen die genoemde "problemen" niet hebben en daarbij zelfs meer weergavemogelijkheden op video en/of audio gebied (lees beschikbare codec ondersteuning). Alles wordt getest via dezelfde setup.

Er wordt in het Duitstalige artikel betreffende de 8010 ook aangehaald dat de 8000 dit jaar nog een update naar Android TV v11 gaat krijgen, helaas niet meteen naar versie 12.

Ik lees hier nog wel of die update nog wat brengt voor de 8000 vwb gebruik. Ik heb al een paar Android TV apparaten met V11 getest maar heel veel anders dan V10 is die versie niet bij gebruik. Als update voor een nVidia Shield is het niet werkelijk een sprong vooruit geweest, eerder tegenovergesteld, maar support voor dat apparaat is flink beter dan dat van andere Android TV merken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@hardware-lover Ja ik had je DD+ verhaal verkeerd begrepen. editje gedaan in die reactie van mij.
Nee oke ze adviseren bij de faq het met hdmi poort of kabel te wisselen eens te proberen, baat het niet schaad het niet, het kans soms spoken met de handshake.

Nice als v11 komt.
En nog dit jaar ook, dat had ik niet opgemerkt.
Maar mooi is het wel. Thanks voor de info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-07 16:55
Paar weken geleden heb ik contact gehad met streamview omdat ik geen nieuwe updates binnenkreeg en die van mij nog op September "21

Hun hebben de toen de Mei update gepushd naar mijn box.

Heb toen gelijk gevraagd of en wanneer de Android 11 update zou komen.

Zij wist mij toen te vertellen dat het waarschijnlijk September/Oktober zou worden.
Dus wellicht nog sneller dan verwacht

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-07 21:29
Sinds de laatste software update, maakt de box niet gelijk verbinding met de wifi. Dan moet ik eerst naar settings en handmatig verbinden.

Meerdere die ervaring?

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:26

rvk

Blekkienl schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:08:
Sinds de laatste software update, maakt de box niet gelijk verbinding met de wifi. Dan moet ik eerst naar settings en handmatig verbinden.
Welke update?
Ik draai hier v10.6.1801 en heb daar geen last van.

Je zou de box en keer helemaal kunnen resetten (via instellingen) en dan weer helemaal opnieuw instellen.

• Marcel2552
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-02-2024
Wellicht een beetje open deur. Maar de usb C port aan de achterkant kan ook gewoon gebruikt worden om een HDD aan te sluiten en de files af te spelen in Kodi toch?

• Advocate
Marcel2552 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:50:
Wellicht een beetje open deur. Maar de usb C port aan de achterkant kan ook gewoon gebruikt worden om een HDD aan te sluiten en de files af te spelen in Kodi toch?
Nope, die heeft alleen een oplaad functie.

• rvk

rvk

Marcel2552 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:50:
Als antwoord op wie was dat? Op het WiFi probleem van Blekkienl?

Die van mij heeft aan de zijkant gewoon een usb aansluiting waar ik een HD op aan kan sluiten. Werkt ook prima. Maar ikzelf werk altijd met een plex server op een rpi met HD op het netwerk. Veel makkelijker dan elke keer de HD eruit en erin doen.

• Marcel2552
[quote]Advocate schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 19:29:
[...]
nvm

[ Voor 47% gewijzigd door Marcel2552 op 10-09-2022 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2552
Advocate schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 19:29:
[...]

Nope, die heeft alleen een oplaad functie.
ah das balen, maarja kan altijd een haakse usb adaptor kopen of een usb hub want die werkt wel erop hoorde ik ergens.

Staat Kodi gewoon in de playstore of moet ik deze met een APK erop zetten?

Werkt Kodi een keertje goed op dit apparaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Marcel2552 schreef op zondag 11 september 2022 @ 22:47:
[...]

ah das balen, maarja kan altijd een haakse usb adaptor kopen of een usb hub want die werkt wel erop hoorde ik ergens.

Staat Kodi gewoon in de playstore of moet ik deze met een APK erop zetten?

Werkt Kodi een keertje goed op dit apparaatje?
Staat in de Play Store maar dat is niet de laatste versie die is vrijgegeven. De versie in de Store is 19.3 maar 19.4 is ook al een tijdje beschikbaar, maar er is blijkbaar wat misgegaan bij het aanmelden voor de Play Store bij die versie. Op zich niet zo'n probleem, er is een Addon voor Kodi waarmee je binnen Kodi de laatste versie kunt binnenhalen en installeren.

Vwb werking, als ik het mij goed herinner heb je met dit apparaat geen beschikking over diverse resoluties en refreshrates binnen Kodi. AFR (auto framerate), is daardoor niet beschikbaar. Mocht ik mij vergissen dan mijn excuses daarvoor.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2552
Weet iemand trouwens hoe ik dit ding helemaal uitzet zodat je m bwvs van de voeding kan halen? of is de low sleep mode gewoon uit in dit geval?
@hardware-lover

[ Voor 6% gewijzigd door Marcel2552 op 12-09-2022 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Marcel2552 schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:01:
Weet iemand trouwens hoe ik dit ding helemaal uitzet zodat je m bwvs van de voeding kan halen? of is de low sleep mode gewoon uit in dit geval?
@hardware-lover
Je mag hem volledig stroomloos maken door er "lomp" de stekker uit te trekken, als je dat zou willen, krijgt ie weer spanning, start ie automatisch weer op. Kan voor het apparaat of het OS zelf geen kwaad, maar het meest veilige moment is dan als ie eerst in standby is gezet.

Castmogelijkheid is dan niet beschikbaar, maar dat lijkt mij wel logisch?

Als je er een slim stopcontact tussen hangt dan is het zelfs op afstand te regelen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2552
hardware-lover schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:34:
[...]

Je mag hem volledig stroomloos maken door er "lomp" de stekker uit te trekken, als je dat zou willen, krijgt ie weer spanning, start ie automatisch weer op. Kan voor het apparaat of het OS zelf geen kwaad, maar het meest veilige moment is dan als ie eerst in standby is gezet.

Castmogelijkheid is dan niet beschikbaar, maar dat lijkt mij wel logisch?

Als je er een slim stopcontact tussen hangt dan is het zelfs op afstand te regelen.
ah oke, is low power mode en dan uit niet beter? op standby schakelt ie de usb poorten niet uit namelijk.

Gebruik jij overigens een usb hub/splitter? en zo ja werkt het goed en ziet ie alle 2 de apparaten tegelijkertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Marcel2552 schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:50:
ah oke, is low power mode en dan uit niet beter? op standby schakelt ie de usb poorten niet uit namelijk.

Gebruik jij overigens een usb hub/splitter? en zo ja werkt het goed en ziet ie alle 2 de apparaten tegelijkertijd?
Ik verwijs even naar volgende reactie en dan met name naar de laatste alinea in die reactie ;)

hardware-lover in "Nokia streambox 8000"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2552
hardware-lover schreef op zondag 11 september 2022 @ 23:08:
[...]

Staat in de Play Store maar dat is niet de laatste versie die is vrijgegeven. De versie in de Store is 19.3 maar 19.4 is ook al een tijdje beschikbaar, maar er is blijkbaar wat misgegaan bij het aanmelden voor de Play Store bij die versie. Op zich niet zo'n probleem, er is een Addon voor Kodi waarmee je binnen Kodi de laatste versie kunt binnenhalen en installeren.

Vwb werking, als ik het mij goed herinner heb je met dit apparaat geen beschikking over diverse resoluties en refreshrates binnen Kodi. AFR (auto framerate), is daardoor niet beschikbaar. Mocht ik mij vergissen dan mijn excuses daarvoor.
Heb jij toevallig een guide? Ik weet dat je APKs kan installeren door de safety uit te zetten maar updaten binnen kodi is natuurlijk veel makkelijker en beter aangezien je dan al he settings houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Marcel2552 schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:25:
Heb jij toevallig een guide? Ik weet dat je APKs kan installeren door de safety uit te zetten maar updaten binnen kodi is natuurlijk veel makkelijker en beter aangezien je dan al he settings houd.
Geen guide, maar een linkje naar een ander topic waarin ik toevallig er al iets over heb gedeeld; hardware-lover in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2552
hardware-lover schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:33:
[...]

Geen guide, maar een linkje naar een ander topic waarin ik toevallig er al iets over heb gedeeld; hardware-lover in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"
Ah thanks, is dat de laatste update op de pagina? Staat er niet bij namelijk. Of moet ik de apk file gebruiken die in de news messege op de officiele site staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Marcel2552 schreef op maandag 12 september 2022 @ 23:00:
Ah thanks, is dat de laatste update op de pagina? Staat er niet bij namelijk. Of moet ik de apk file gebruiken die in de news messege op de officiele site staat?
Je installeert binnen Kodi die Addon, dus vanuit de beschikbare Addon repository. Daarna is deze te gebruiken, niet enkel voor Final versies.

Dus via de Play Store 19.3 versie download en installeer je de 19.4 versie.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2552
hardware-lover schreef op maandag 12 september 2022 @ 23:19:
[...]

Je installeert binnen Kodi die Addon, dus vanuit de beschikbare Addon repository. Daarna is deze te gebruiken, niet enkel voor Final versies.

Dus via de Play Store 19.3 versie download en installeer je de 19.4 versie.
Ik heb het er nu op staan, maar na het downloaden van 19.4 binnen kodi zie ik geen install voortgang ofzo. Heb m zelf kodi gereboot en er staat onderin dat hij m geinstalleerd heeft en de instal file verwijderd heeft. Maar t spashscreen waar ie mee boot staat nog steeds 19.3 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Marcel2552, dan is het niet gegaan zoals het hoort 😉

Wel vreemd dat ie aangeeft dat het is gelukt?

Je zou de download van Kodi 19.4 handmatig op kunnen starten, deze zou te vinden moeten zijn binnen de lokale download folder. Wel opletten dat Kodi hem niet eerst verwijderd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2552
hardware-lover schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 18:01:
@Marcel2552, dan is het niet gegaan zoals het hoort 😉

Wel vreemd dat ie aangeeft dat het is gelukt?

Je zou de download van Kodi 19.4 handmatig op kunnen starten, deze zou te vinden moeten zijn binnen de lokale download folder. Wel opletten dat Kodi hem niet eerst verwijderd.
Of moet ik soms de security uitzetten in kodi zelf, voor normale apk files moet je dit doen volgens mij. Maar zag ook een optie ik kodi daarover.

Heeft de developer trouwens aangegeven of dit een one time ding is en dat we 19.5/20.0 ect gewoon weer in de playstore komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Marcel2552 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 19:31:
Of moet ik soms de security uitzetten in kodi zelf, voor normale apk files moet je dit doen volgens mij. Maar zag ook een optie ik kodi daarover.

Heeft de developer trouwens aangegeven of dit een one time ding is en dat we 19.5/20.0 ect gewoon weer in de playstore komen?
Je moet sowieso instellen binnen Android TV dat installatie vanuit "vreemde" bron is toegestaan.

Die instelling voor Kodi is indien je addon's wilt installeren die niet vanuit de originele repository afkomstig zijn. Voor de Kodi update zou dit er niet toe moeten doen.

Ik ga er vanuit dat het vanaf 19.5 enz. weer goed zou moeten komen, zo niet, dan weet je nu de weg hoe op te lossen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2552
hardware-lover schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:05:
[...]

Je moet sowieso instellen binnen Android TV dat installatie vanuit "vreemde" bron is toegestaan.

Die instelling voor Kodi is indien je addon's wilt installeren die niet vanuit de originele repository afkomstig zijn. Voor de Kodi update zou dit er niet toe moeten doen.

Ik ga er vanuit dat het vanaf 19.5 enz. weer goed zou moeten komen, zo niet, dan weet je nu de weg hoe op te lossen.
das waar. Maar ik denk dat je dan al je settings overwrite als je de apk uitvoert buiten kodi toch?

Zitten sowieso geen spannende dingen in 19.4 voor mij van wat ik zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

Marcel2552 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 21:22:
[...]
das waar. Maar ik denk dat je dan al je settings overwrite als je de apk uitvoert buiten kodi toch?
Nee, net even gedaan (en de apk werd inderdaad niet automatisch geïnstalleerd vanuit kodi) en na installatie van de apk die in Download terecht komt blijven de instellingen in kodi gewoon behouden (is dus gewoon hetzelfde als een update).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Marcel2552, wat @rvk dus schrijft 👌

Testing, one, two ...

• Marcel2552
@rvk @hardware-lover klopt het dat de nokia box audio delay heeft met kodi als je een dolby of dts audio spoor hebt?

Stereo werkt prima zonder delay maar passtrough op dolby digital en dts zorgt voor een kleine delay. (Dd+/e-ac3 en flac 5.1 doet het wel goed vreemdgenoeg)

[ Voor 3% gewijzigd door Marcel2552 op 14-09-2022 15:55 ]

• hardware-lover
  • Niet online
@Marcel2552, ik heb dat niet vast kunnen stellen, het zou mij zijn opgevallen. Het audiosignaal gaat hier altijd rechtstreeks naar een receiver.

Testing, one, two ...

• Marcel2552
hardware-lover schreef op woensdag 14 september 2022 @ 16:05:
@Marcel2552, ik heb dat niet vast kunnen stellen, het zou mijn zijn opgevallen. Het audiosignaal gaat hier altijd rechtstreeks naar een receiver.
Hier ook, kan wel behoorlijk wat op internet vinden. Maar of het aan de stream box in general gaat of aan kodi is niet echt duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@Marcel2552 Over het stroomloos maken zeggen ze niets over dat je eerst beter de slaapstand kan kiezen oid. Hier zeggen ze bij punt 5-e 'no dolby playback'. dat je hem gewoon van stroom moet halen als een setting niet goed wordt doorgevoerd, nadat je de boel saved na een verandering(als die optie er is)
Misschien helpt dat ook bij jou kodi update.

Edit
Ik snap de kodi installatie als extra app en de reden om die te instaleren niet helemaal. De nokia kan het meeste wat kodi kan ook al zelf. Niet alles maar wel veel, en via de beschikbare apps uit de store nog meer.

Edit2
Ook mooi dat de stadia controller wordt ondersteund in de nokia 8000. Link

[ Voor 32% gewijzigd door Mel33 op 19-09-2022 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Mel33 schreef op maandag 19 september 2022 @ 16:52:[knip]
Edit2
Dat lijkt mij niets meer dan logisch, het is tenslotte een gecertificeerd Android TV apparaat.

Edit: @Mel33, tuurlijk mag je dat melden, maar zo heel speciaal is het niet wilde ik zeggen.

Je deelt Google info, dus niet wat een fabrikant zomaar zou roepen. Gezien de inmiddels aardig bejaarde Mi box 3 en 4 in hetzelfde overzichtje staan, geeft aan dat de systeemeisen niet zo heel erg hoog liggen voor Stadia en uit ervaring weet ik dat het best aardig kan werken, zonder twijfel.

[ Voor 34% gewijzigd door hardware-lover op 19-09-2022 20:06 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
hardware-lover schreef op maandag 19 september 2022 @ 18:28:
[...]

Dat lijkt mij niets meer dan logisch, het is tenslotte een gecertificeerd Android TV apparaat.
Ja alle fabrikanten zeggen dat van hun kastjes natuurlijk. Niet alle fabrikanten komen na wat ze zeggen. This ook geen kastje van Nokia de fabrikant! Dit soort dingen vermelden is een toevoeging voor iemand die hem wil aanschaffen, voor ons Tweakers is het vaak logisch.
Maar deze werkt wel erg goed en doet wat de specs zeggen.
Het heeft wel een stuk kwaliteit dat aandacht mag, leuk tweakers speelgoed. :9
Nee ik dacht ik meld het gewoon dat Stadia-Controller kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenst
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-07 09:10
Marcel2552 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:50:
@rvk @hardware-lover klopt het dat de nokia box audio delay heeft met kodi als je een dolby of dts audio spoor hebt?

Stereo werkt prima zonder delay maar passtrough op dolby digital en dts zorgt voor een kleine delay. (Dd+/e-ac3 en flac 5.1 doet het wel goed vreemdgenoeg)
Heb jij je versterker via hdmi of spdif aangesloten?

Via spdif krijg ik namelijk 5.1 en dts niet aan de gang zonder allerlei problemen en ik ben benieuwd of dat via hdmi wel werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcel2552
Mel33 schreef op maandag 19 september 2022 @ 16:52:
@Marcel2552 Over het stroomloos maken zeggen ze niets over dat je eerst beter de slaapstand kan kiezen oid. Hier zeggen ze bij punt 5-e 'no dolby playback'. dat je hem gewoon van stroom moet halen als een setting niet goed wordt doorgevoerd, nadat je de boel saved na een verandering(als die optie er is)
Misschien helpt dat ook bij jou kodi update.

Edit
Ik snap de kodi installatie als extra app en de reden om die te instaleren niet helemaal. De nokia kan het meeste wat kodi kan ook al zelf. Niet alles maar wel veel, en via de beschikbare apps uit de store nog meer.

Edit2
Geprobeerd, werkt niet. Ik doe idd rechtstreeks op mn AV. Gekke is met dolby digital, Dolby true HD en DTS en dts HD heb je de super kleine delay. Maar bij Dolby digital plus( zeg maar de verbeterde dolby digital voor het 7.1 en bluray tijdperk) heeft 0 delay. Dus ik heb met Pazera maar de audio ongezet naar DD+. Koste me 2 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:41
Trage laadtijden met Prime inmiddels ook opgelost... het lag aan ipv6. Gisteren ipv6 uitgezet op de LAN interface van de firewall, RA uitgezet en daarna had ik alleen nog ipv4, streams laden nu gewoon direct.

Jammer dat Prime niet fatsoenlijk werkt met ipv6 van Ziggo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 12-07 20:16
Heeft iemand het programma stremio op de box? Zoja, werkt het goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-07 14:02
Gewoon zelf proberen.................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@ozzytaste En als het werkt kan je dat hier vertellen, ik ben ook wel nieuwsgierig of die app werkt op de nokia 8000.

[ Voor 7% gewijzigd door Mel33 op 08-10-2022 22:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Mel33 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 22:20:
@ozzytaste En als het werkt kan je dat hier vertellen, ik ben ook wel nieuwsgierig of die app werkt.
Specifiek voor dit apparaat? Want die app, die werkt verder wel, al zie ik er niet direct het voordeel van in?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-07 14:02
App doet het wel is een torrent streamer dus niet erg legaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Theodor schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 12:25:
App doet het wel is een torrent streamer dus niet erg legaal....
Dat is één van de zaken die idd te activeren is, maar zonder doet ie bijvoorbeeld ook wat via je aanwezige (legale) streaming abonnementen (gebruikt ze echter niet allemaal die eventueel beschikbaar zijn), maar ook dat verdiend niet de hoofdprijs.

Dus buiten het eventuele torrent gebruik, is het app gebruik legaal, maar voegt niet veel toe als app zelf (vind ik).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Wat ik mij wel afvraag is, waarom de Afstandbediening van de nokia 8000 zo zwaar is. Is hij verzwaard of zit er gewoon veel elektronica in.?
Hij weegt bijna net zoveel als mijn iphone 12. :+
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
Mel33 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 19:54:
Wat ik mij wel afvraag is, waarom de Afstandbediening van de nokia 8000 zo zwaar is. Is hij verzwaard of zit er gewoon veel elektronica in.?
Hij weegt bijna net zoveel als mijn iphone 12. :+
Iemand een idee?
Ik vind ‘m juist erg licht.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Dat is niet wat ik opmerk @guido66
Hij is ook niet zwaar, maar wel zo zwaar dat je in vergelijking met andere dunne ab’s je afvraagt waarom hij zo zwaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

Mel33 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 19:54:
Wat ik mij wel afvraag is, waarom de Afstandbediening van de nokia 8000 zo zwaar is.
Ik vind dat eigenlijk wel fijn.
Voelt stevig en solide aan en ligt fijn in de hand

Ik denk dat dat een design keuze is.
De ergonomische afstandsbediening voor je Nokia Streaming Box ligt ergonomisch in de hand. Dankzij de verlichte toetsen kun je eenvoudig het juiste knopje vinden terwijl je relaxed 's avonds naar je favoriete content aan het kijken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
rvk schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:54:
[...]

Ik vind dat eigenlijk wel fijn.
Voelt stevig en solide aan en ligt fijn in de hand

Ik denk dat dat een design keuze is.

[...]
Ja ik vind het ook lekker aanvoelen en ligt ook wel fijn in de hand met dat verzwaarde gedeelte.
Zou dat dan de reden zijn, pure verzwaring.

Haha aan de ene kant wil ik hem slopen om erachter te komen wat het zware gedeelte is. In begin dacht ik, daar zit een accu in en ik kan hem opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
De AB van mijn TV weegt 195 gram, die van de Nokia 115 gram. Daarom vind ik die nog steeds super licht. Het gaat er vooral om dat het zwaartepunt op de juiste plaats zit.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
hardware-lover schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 12:38:
[...]

Dat is één van de zaken die idd te activeren is, maar zonder doet ie bijvoorbeeld ook wat via je aanwezige (legale) streaming abonnementen (gebruikt ze echter niet allemaal die eventueel beschikbaar zijn), maar ook dat verdiend niet de hoofdprijs.

Dus buiten het eventuele torrent gebruik, is het app gebruik legaal, maar voegt niet veel toe als app zelf (vind ik).
*knip*
Deze functionaliteit bespreken we niet op het forum. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door S1NN3D op 15-10-2022 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
Theodor schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 15:45:
Gewoon zelf proberen.................
Heb de box niet Theodor, vandaar dat ik het vroeg. Hij is nu afgeprijsd naar 70€ zag ik. Denk dat ik m ga bestellen. Heb nu nog een Linux box voor iptv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ozzytaste schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 12:39:
[...]
*knip*
Deze functionaliteit bespreken we niet op het forum. ;)
Dan gebruik jij de app op een wijze die op Tweakers NIET bespreekbaar is, so be it ;)

[ Voor 28% gewijzigd door S1NN3D op 15-10-2022 17:03 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
Hier is nog een tweede streaming box op de mat gevallen. Op amazon.com.be is er momenteel een korting van 10 euro op een aankoop boven de 50 euro waardoor je de Nokia kan kopen voor 60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrsOne
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-02 20:31
Elke keer als ik op de standby knop druk, wordt Netflix geladen i.p.v. homescreen. Zelfs na force-close Netflix gebeurt dit. Heeft iemand anders ook hier last van? En kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

KrsOne schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 09:57:
Elke keer als ik op de standby knop druk, wordt Netflix geladen i.p.v. homescreen. Zelfs na force-close Netflix gebeurt dit. Heeft iemand anders ook hier last van? En kan ik dit oplossen?
Al nieuwe batterijen in de ab geprobeerd?
Je hebt geen button-mapper draaien die toevallig de toets omdraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
KrsOne schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 09:57:
Even zijn cache legen.
Of Netflix er even afgooien en de nokia herstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrsOne
rvk schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 10:15:
[...]

Al nieuwe batterijen in de ab geprobeerd?
Je hebt geen button-mapper draaien die toevallig de toets omdraait.
Toevallig ging het vandaag net iets anders:
  • *Meerdere keren na het opstarten laadde het de laatst geladen applicatie (dus geen Netflix)
  • *Enkele keer kwam Netflix wel tevoorschijn na opnieuw opstarten, maar dan niet op de wijze dat de applicatie nog opnieuw geladen moest worden. Na het opstarten was ik gelijk bij het Netflix accountselectie scherm.
Ik vind het vreemd dat applicaties soms helemaal opnieuw moeten worden geladen en soms niet. Weet niet waar dit aan ligt.

Ik heb de batterij nog niet vervangen, maar volgens AndroidTV is de batterij capaciteit op 72%. Maar zal zo voor de zekerheid toch vervangen. Heb ook net bij button-mapper gekeken of daar iets tussen staat, maar kon daar niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrsOne
Mel33 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:32:
[...]

Even zijn cache legen.
Of Netflix er even afgooien en de nokia herstarten
Cache legen had ik gisteren geprobeerd, maar toen hielp dat niet. Toevallig is er vandaag wel een andere gedrag (zie boven). Ik zal nog even afwachten en eventueel als laatste optie proberen om netflix eraf te gooien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk

rvk

KrsOne schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 18:16:
[...]
Toevallig ging het vandaag net iets anders:
  • *Meerdere keren na het opstarten laadde het de laatst geladen applicatie (dus geen Netflix)
  • *Enkele keer kwam Netflix wel tevoorschijn na opnieuw opstarten, maar dan niet op de wijze dat de applicatie nog opnieuw geladen moest worden. Na het opstarten was ik gelijk bij het Netflix accountselectie scherm.
Zo moet het volgens mij ook zijn.
Bij ontwaken uit slaapstand moet de laatste applicatie weer actief worden.

Indien die applicatie opnieuw geladen moet worden in het geheugen (om wat voor reden dan ook) zal deze bepalen in welke stand die terugkomt. Dat kan bv ook een login scherm zijn als een sessie verlopen is maar ook direct in een film als de condities allemaal correct zijn (login/geheugen/etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-07 11:56
Ik sta op het punt om e Nokia Streaming Box 8000 aan te schaffen, echter kan ik nergens iets vinden of het mogelijk is om het interne geheugen uit te breiden.
Ik heb nl een behoorlijk groot kodi database film archief, dat neemt ongeveer 2,5 gb in beslag en dat kan ik waarschijnlijk niet op het standaard geheugen installeren samen met Netflix, Prime Video, HBO max, Disney+ en Skyshowtime.
ik kom dus intern geheiugen te kort, is dit uit te breiden met een usb stick bv?

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzytaste
charleychui schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:28:
Ik sta op het punt om e Nokia Streaming Box 8000 aan te schaffen, echter kan ik nergens iets vinden of het mogelijk is om het interne geheugen uit te breiden.
Ik heb nl een behoorlijk groot kodi database film archief, dat neemt ongeveer 2,5 gb in beslag en dat kan ik waarschijnlijk niet op het standaard geheugen installeren samen met Netflix, Prime Video, HBO max, Disney+ en Skyshowtime.
ik kom dus intern geheiugen te kort, is dit uit te breiden met een usb stick bv?
Je kunt gewoon je HDD aansluiten op de box.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ozzytaste schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 12:47:
Je kunt gewoon je HDD aansluiten op de box.
Indien ingesteld als externe opslag schiet ie daar nog steeds niets mee op.

@charleychui, je kunt idd het opslaggeheugen (voor apps e.d.), uitbreiden d.m.v. een USB opslag. Deze na plaatsing toewijzen als extra geheugen (niet als externe opslag).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
hardware-lover schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:11:
[...]

Indien ingesteld als externe opslag schiet ie daar nog steeds niets mee op.

@charleychui, je kunt idd het opslaggeheugen (voor apps e.d.), uitbreiden d.m.v. een USB opslag. Deze na plaatsing toewijzen als extra geheugen (niet als externe opslag).
Hartelijk dank.
inmiddels besteld, refurbished voor 59,99 bij KinQ
Morgen eens uitgebreid gaan testen, heb nu 2 boxjes in de woonkamer draaien, (Firestick en Mi Box S), maar wil dit vervangen voor 1 box, die hopelijk alles aan kan, zonder audio of video perikelen. :)

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Dus die fire stick kan niet alles?
Dacht dat dat zo’n revolutionair dingetje was.
Wat kan die dan niet? @charleychui

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
charleychui schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:03:
Hartelijk dank.
inmiddels besteld, refurbished voor 59,99 bij KinQ
Morgen eens uitgebreid gaan testen, heb nu 2 boxjes in de woonkamer draaien, (Firestick en Mi Box S), maar wil dit vervangen voor 1 box, die hopelijk alles aan kan, zonder audio of video perikelen. :)
Graag gedaan. Gezien je Kodi als voorbeeld hebt aangehaald voor uitbreiding app opslag, vraag ik mij wel af of het een stap vooruit is vergeleken met de Mi Box S. Ik kijk dan met name naar het support voor framerate switchen, wat de Mi Box S wel kan onder Kodi maar de Nokia niet (de laatste keer dat ik dit gechecked heb).

Mocht dat switchen niet belangrijk zijn, dan heb ik niets gezegd ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
hardware-lover schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:07:
[...]

Graag gedaan. Gezien je Kodi als voorbeeld hebt aangehaald voor uitbreiding app opslag, vraag ik mij wel af of het een stap vooruit is vergeleken met de Mi Box S. Ik kijk dan met name naar het support voor framerate switchen, wat de Mi Box S wel kan onder Kodi maar de Nokia niet (de laatste keer dat ik dit gechecked heb).

Mocht dat switchen niet belangrijk zijn, dan heb ik niets gezegd ;)
@hardware-lover
De Mi Box S, is in mijn optiek te traag, ik heb meerdere malen al van scratch af aan alles opnieuw ingesteld, echter na verloop van tijd, wordt het device iets stroperig met reageren)
Op een of andere manier heb ik met de Firestick ook geen last meer van stuttering.
Wellicht ligt het aan mijn beeldinstellingen van de tv, maar dat kan ik pas bevestigen als dit ook goed gaat met de Nokia.

@Mel33
De Firestick is perfect zolang alle apps beschikbaar zijn via de Amazon Appstore, echter is dit bij niet alle apps zo. (HBO Max, TiviMate, Kodi bv moet ik sideloaden, menu pictogram is gewoon niet om aan te zien, hetzelfde met de nieuwe Skyshowtime, die nog geen werkende app / sideload app voor de firestick heeft

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
charleychui schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:39:
@hardware-lover
De Mi Box S, is in mijn optiek te traag, ik heb meerdere malen al van scratch af aan alles opnieuw ingesteld, echter na verloop van tijd, wordt het device iets stroperig met reageren)
Op een of andere manier heb ik met de Firestick ook geen last meer van stuttering.
Wellicht ligt het aan mijn beeldinstellingen van de tv, maar dat kan ik pas bevestigen als dit ook goed gaat met de Nokia.

[knip]
De speler bepaald of dat switchen kan of niet, de TV (en vrijwel iedere TV is daar ook voor geschikt), reageert op het signaal wat ie krijgt aangeboden, het werkt niet andersom (TV > speler).

Maar gewoon zelf proberen is altijd het meest verstandig, ik wou het enkel hebben opgemerkt ;)

Ik heb ook enkele FireSticks in huis (4k en 4kMax), maar deze heb ik al even niet meer aangesloten gehad. Kan me zo ook niet voor de geest halen hoe deze met Kodi werkten en of ik dat überhaupt wel heb uitgeprobeerd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Wat ook leuk is.
Ik heb geen cec aan (ik moet tv en kasje onafhankelijk van elkaar aandoen)

Maar als ik de tv uit doe gaat de nokia op pauze, en uit na een tijdje. Doe ik hem weer aan na de tv aan te doen, gaat hij verder afspelen waar die gebleven was( in dit geval de canal digital app, de zender sb6 met hfl8 terugkijken.

Handig wel

[ Voor 4% gewijzigd door Mel33 op 26-10-2022 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
De Streaming Stick 800 die al een tijdje op https://www.androidtv-gui...ng/nokia-streaming-stick/ stond, lijkt vanaf nu bestelbaar via de site van Streamview zelf en via Amazon.
https://streamview.com/en/Nokia-Streaming-Stick-800/800
Echter nog geen stock waarschijnlijk want volgens Amazon.de past leverbaar in december.

Aan de huidige prijs van 60 euro lijkt me dit geen topper te worden?
Een Chromecast met vergelijkbare specs is namelijk goedkoper.

[ Voor 17% gewijzigd door D-Three op 26-10-2022 22:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
1080p stickje voor €60
Ja is wat teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
Een vraagje. Als je een optische kabel aansluit van de nokia box naar de tv krijg je dan beter geluid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advocate
ozzytaste schreef op maandag 7 november 2022 @ 01:25:
Een vraagje. Als je een optische kabel aansluit van de nokia box naar de tv krijg je dan beter geluid?
Nee, de optische kabel moet naar een audio installatie. Maar de moderne audio installaties beschikken over een HDMI input wat dan de voorkeur heeft boven optisch.

De optische aansluiting op je TV is overigens zo ver ik weet vrijwel altijd een uitgang en geen ingang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeelenSchmerz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 18:04
Nokia Streaming Box 8010 wordt op Amazon.de aangeboden voor €79,90

https://www.amazon.de/dp/B0BGLD6XNS

Datum eerste beschikbaarheid ‏ : ‎ 31 oktober 2022
Bezorging 24 - 28 december

Weet niet of ze een foutje hebben gemaakt qua prijs of type nummer, in de omschrijving wordt nog wel ergens een keer 8000 genoemd, maar voor de rest overal 8010.

Ook de foto's laten 8010 zien en als je bestelt krijg je ook een bevestiging binnen met als titel Nokia Streaming Box 8010

Ben benieuwd of je geen problemen krijgt met Duitse taal of Duitse Android appstore o.i.d. als je hem via Amazon.de bestelt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0WRTVtqqM3ejfhKAAiDcru_tK4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F0pSFTJz1xp7aKuXoyBORaCw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door SeelenSchmerz op 07-11-2022 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@SeelenSchmerz De foto die jij laat zien is de 8000 model. alleen de doos is 8010, Of niet?

[ Voor 14% gewijzigd door Mel33 op 07-11-2022 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeelenSchmerz
Mel33 schreef op maandag 7 november 2022 @ 17:15:
@SeelenSchmerz De foto die jij laat zien is de 8000 model. alleen de doos is 8010, Of niet?
Er staat 8010 op de doos als je inzoomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@SeelenSchmerz Ik zou toch een slag om de arm houden. Want ik zie hem nog niet op de reguliere sites en de Nokia/streamview sites staan.

Edit
Herstel Ik zie hem hier nu ook staan.
https://streamview.com/Nokia-Streaming-Box-8010/8010

[ Voor 27% gewijzigd door Mel33 op 07-11-2022 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeelenSchmerz
Mel33 schreef op maandag 7 november 2022 @ 17:23:
@SeelenSchmerz Ik zou toch een slag om de arm houden. Want ik zie hem nog niet op de reguliere sites en de Nokia/streamview sites staan.
Volgens Amazon.de wordt hij pas eind december bezorgd en dat klopt in principe wel met de berichten dat de 8010 rond de Kerst beschikbaar zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeelenSchmerz
Mel33 schreef op maandag 7 november 2022 @ 17:23:

Edit
Herstel Ik zie hem hier nu ook staan.
https://streamview.com/Nokia-Streaming-Box-8010/8010
Oh dat is apart een half uur geleden zag ik hem daar nog niet bij staan op de streamview website, wel 2x zo duur daar als bij Amazon.de :*)

Zou hij bij Streamview wel gelijk geleverd kunnen worden en maakt het uit qua taal/appstore of je hem bij Streamview of Amazon.de koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Een paar verschillen die de prijs verklaren.
Meer audio formaten erbij, Dolby Atmos, DTS
Android 11
Meer RAM 4GB en DDR4
Meer op de interne Flash, 32GB ipv 8GB
Meer poorten, nu ook een USB-A 2.0 optie, naast de USB-A 3.0 die de 8000 al had(de reden ontgaat mij even)
En meer wifi formaten en wifi6

8010
Audio & video
Display resolution: 4K Ultra HD
Video resolution: 4Kx2K@60fps, 1080p, 1080i, 720p, 576p, 576i, 480p, 480i
Audio decoding: Dolby Digital Plus, Dolby Atmos, DTS

System & Memory
Operating system: AndroidTM 11
Chipset: Amlogic S905X4-K
CPU: Quad-Core Cortex-A55
GPU: ARM Mali-G31 MP2
SDRAM: DDR4: 4 GB
Flash: eMMC: 32 GB

Smart features
Netflix
Prime Video
YouTube
Google Play
Google Assistant
Chromecast built-in
USB multimedia

Ports
HDMI
USB-A 2.0
USB-A 3.0 (5 V, max. 900mA)
USB-C (5 V, max. 1 A)
Digital audio (optical)
AV (3.5 mm)
Ethernet LAN
DC IN (12 V, 1 A)

Wireless connectivity
802.11 b/g/n/a/ac/ax 2.4 GHz/5 GHz 2T2R (WiFi6)
Bluetooth: 5.0

Compatibility
HD, FHD and UHD TVs with HDMI port
Bluetooth keyboard
Bluetooth game controller

General data
Power supply: AC 100 - 240 V AC ~ 50/60 Hz
Input voltage: DC 12 V, 1 A
Power consumption working: max. 12 W
Power consumption in standby: 0.5 W
Operating temperature: 0 ~ +50 °C
Storage temperature: -20 ~ +70 °C

Dimensions
Width (in mm): 112
Depth (in mm): 112
Height (in mm): 23
Weight (in kg): 0,25
Colour: Black

Included in the packaging
Streaming Box
Bluetooth voice remote control
Power adapter
HDMI cable
2x AAA batteries
Quick guide
toon volledige bericht
8000
Audio & video
Display resolution: 4K Ultra HD
Video resolution: 4Kx2K@60fps, 1080p, 1080i, 720p, 576p, 576i, 480p, 480i
Audio decoding: Dolby Digital Plus

System & Memory
Operating system: Android 10
Chipset: Amlogic S905X3
CPU: Quad-Core Cortex-A55
GPU: ARM Mali-G31 MP2
SDRAM: DDR3: 2 GB
Flash: eMMC: 8 GB

Smart features
Netflix
Prime Video
YouTube
Google Play Store
Google Assistant
Chromecast built-in
USB multimedia
*Subscription fees are not included

Ports
HDMI
USB-A 3.0 (5 V, max. 900mA)
Digital audio (optical)
AV (3.5 mm)
USB-C (5 V, max. 1 A)
Ethernet LAN
DC IN (12 V, 1 A)

Wireless connectivity
Wi-Fi: IEEE 802.11b/g/n, 2.4 GHz; IEEE 802.11a/n/ac, 5 GHz
Bluetooth: 4.2

Compatibility
HD, FHD and UHD TVs with HDMI port
Bluetooth keyboard
Bluetooth game controller

General data
Power supply: AC 100 - 240 V AC ~ 50/60 Hz
Input voltage: DC 12 V, 1 A
Power consumption working: max. 12 W
Power consumption in standby: 0.5 W
Operating temperature: 0 ~ +50 °C
Storage temperature: -20 ~ +70 °C

Dimensions
Width (in mm): 112
Depth (in mm): 112
Height (in mm): 24
Weight (in kg): 0,17
Colour: Black

Included in the packaging
Streaming Box
Bluetooth voice remote control
Power adapter
HDMI cable
2x AAA batteries
Quick guide
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
SeelenSchmerz schreef op maandag 7 november 2022 @ 17:12:
[knip]
Ben benieuwd of je geen problemen krijgt met Duitse taal of Duitse Android appstore o.i.d. als je hem via Amazon.de bestelt.
Geen enkele, vrijwel al mijn Android/Google TV boxjes en sticks komen voornamelijk van Amazon.de af, ze zijn net zo internationaal dan hetgeen hier in Nederland wordt aangeboden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
hardware-lover schreef op maandag 7 november 2022 @ 18:43:
[...]

Geen enkele, vrijwel al mijn Android/Google TV boxjes en sticks komen voornamelijk van Amazon.de af, ze zijn net zo internationaal dan hetgeen hier in Nederland wordt aangeboden.
@SeelenSchmerz Klopt, als je goed oplet en in de specs leest en sku/ean nrs zoekt etc, voorkom je dit soort miskopen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
SeelenSchmerz schreef op maandag 7 november 2022 @ 17:34:
[...]

Oh dat is apart een half uur geleden zag ik hem daar nog niet bij staan op de streamview website, wel 2x zo duur daar als bij Amazon.de :*)

Zou hij bij Streamview wel gelijk geleverd kunnen worden en maakt het uit qua taal/appstore of je hem bij Streamview of Amazon.de koopt?
Ik lees overal dat de 8010 zo ronde de € 120 zal zijn!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeelenSchmerz
ozzytaste schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 12:20:
[...]

Ik lees overal dat de 8010 zo ronde de € 120 zal zijn!?!
De prijs op de Streamview website was gister €159 en is vandaag verlaagd naar €129,90 zie ik net.

Op Amazon.de staat hij nog voor €79,90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
SeelenSchmerz schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 12:34:
[...]

De prijs op de Streamview website was gister €159 en is vandaag verlaagd naar €129,90 zie ik net.

Op Amazon.de staat hij nog voor €79,90
De prijs van € 80 zal wel een fout zijn. Is onmogelijk!
Pagina: 1 ... 3 ... 21 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de mediaspelers van Nokia: Streaming Box 8000 en 8010 en de klonen hiervan.
Andere mediaspelers zijn hier off-topic.

Weten of het een kloon is?
Nokia 8000 en klonen: https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI600
Nokia 8010 en klonen https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI804

Discussie over alternatieve firmware is toegestaan op Tweakers.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Het gebruik van alternatieve firmware is volledig op eigen risico.

Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright