Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
SeelenSchmerz schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 12:34:
De prijs op de Streamview website was gister €159 en is vandaag verlaagd naar €129,90 zie ik net.

Op Amazon.de staat hij nog voor €79,90
Je kunt er niet echt een buil aan vallen (als je het product ook gratis kunt retourneren), maar ik ga er vanuit dat dit weer eens een productverbastering is van Amazon, dat komt regelmatig voor daar.

Ik zie wat verder naar onderen;

Productbeschrijving;

Nokia Streaming Box 8000

Gisteren kwam ik zelfs ook 8GB tegen als (bruto) opslagruimte (via mobiel), dat hoort ook bij de 8000.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EWQFW-GSMHJbreyz7fzEXTyp3Sw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9WEpSIbd17vaVaFj0msjG2p2.png?f=user_large

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-06 03:47
Het moet de 8000 wel zijn op Amazon.de daar.
Ook de afmetingen zijn vd 8000.
Misschien is bedoeling wel om de 8010 te verkopen gezien de datum van levering, maar hebben ze alles doorelkaar gehaald en de prijs dus ook.
Je kan een gokje wagen.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeelenSchmerz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 18:04
Mel33 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:05:
Het moet de 8000 wel zijn op Amazon.de daar.
Ook de afmetingen zijn vd 8000.
Misschien is bedoeling wel om de 8010 te verkopen gezien de datum van levering, maar hebben ze alles doorelkaar gehaald en de prijs dus ook.
Je kan een gokje wagen.
Ja gokje wagen kan, alleen moet ik dan wel tot eind december wachten of dan hij überhaupt wordt verstuurd (ik heb wel eens op een amazon.de artikel zitten wachten waarvan de de leveringsdatum steeds werd verplaatst), terwijl hij, neem ik aan, nu na bestelling gelijk door Streamview verzonden zou worden.

Scheelt alleen wel 2 x 50 euro aangezien ik 2 stuks wil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:05
De prijs op Amazon is intussen verhoogd 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-06 03:47
D-Three schreef op woensdag 9 november 2022 @ 07:48:
Ja geld is natuurlijk wel aangepast. De rest vd specs kan hun blijkbaar niets schelen.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeelenSchmerz
D-Three schreef op woensdag 9 november 2022 @ 07:48:
Waarom de bezorging door Amazon.de dan nog steeds pas eind december is, terwijl hij bij Streamview zelf al beschikbaar is, vraag ik mij dan wel af?

• EJW
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-05 12:58

EJW

Mijn vraag

Ik heb sinds kort een Nokia Streaming Box 8000 en ben zeer tevreden. Heb een Panasonic 4 K TV.

Nu wil ik VLC player for Android als app installeren op de Nokia Box, maar krijgt steeds de foutmelding:
Maak opslag ruimte vrij. Nu heb ik 1 GB van de 4,2 GB gebruikt. Dus m.i. moet er voldoende ruimte zijn.

Heb al zoveel geprobeerd, helaas zonder resultaat. Het zou heel mooi zijn als jullie me kunnen helpen :-)

Alvast bedankt mensen

• rogiertw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-06 22:31
Hoi, ik heb een vraagje. Wij hebben een vakantiehuisje in de verhuur en daar hebben we FiberNL. Nu heb ik een nieuwe Nokia Streaming Box 8000 ontvangen als decoder. Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat de tv zelf ook aan/uit gaat als ik de streaming box aan/uit zet?
Nog een vraagje; ik zou wel graag willen dat na startup gewoon standaard NPO1 wordt getoond en niet het hele menu/startpagina. Is dit ook in te stellen?

Sorry voor de n00b vragen, maar ben hele middag bezig geweest en is me niet gelukt.

• hardware-lover
  • Niet online
rogiertw schreef op donderdag 10 november 2022 @ 21:51:
Hoi, ik heb een vraagje. Wij hebben een vakantiehuisje in de verhuur en daar hebben we FiberNL. Nu heb ik een nieuwe Nokia Streaming Box 8000 ontvangen als decoder. Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat de tv zelf ook aan/uit gaat als ik de streaming box aan/uit zet?
Nog een vraagje; ik zou wel graag willen dat na startup gewoon standaard NPO1 wordt getoond en niet het hele menu/startpagina. Is dit ook in te stellen?
Er is ietsje meer toelichting nodig dan nu gegeven.

Eerst even wat rechtzetten mbt de Nokia zelf. Dit is een streaming apparaat, geen decoder, alles gaat via een app mbt TV kijken, niet door het apparaat zelf.

Aanzetten van externe apparatuur is theoretisch mogelijk via CEC, diverse TV's die daar hun eigen term voor gebruiken, dus even kijken hoe het bij de TV wordt genoemd die aan de 8000 hangt?

Via welke app wordt er TV gekeken op de Nokia? Waarmee wordt nu NPO op de TV weergegeven?

Automatisch starten met een zender na aanzetten zal een lastige worden ben ik bang.

Testing, one, two ...

• hardware-lover
  • Niet online
EJW schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:55:
Mijn vraag

Ik heb sinds kort een Nokia Streaming Box 8000 en ben zeer tevreden. Heb een Panasonic 4 K TV.

Nu wil ik VLC player for Android als app installeren op de Nokia Box, maar krijgt steeds de foutmelding:
Maak opslag ruimte vrij. Nu heb ik 1 GB van de 4,2 GB gebruikt. Dus m.i. moet er voldoende ruimte zijn.

Heb al zoveel geprobeerd, helaas zonder resultaat. Het zou heel mooi zijn als jullie me kunnen helpen :-)
Als je VLC vanuit de Play Store installeert dan zou dit geen problemen met de opslagruimte moeten geven, indien er werkelijk nog voldoende ruimte beschikbaar is. Je ziet die vrije ruimte ook daadwerkelijk terug binnen de instellingen?

Testing, one, two ...

• D-Three
SeelenSchmerz schreef op woensdag 9 november 2022 @ 16:30:
[...]

Waarom de bezorging door Amazon.de dan nog steeds pas eind december is, terwijl hij bij Streamview zelf al beschikbaar is, vraag ik mij dan wel af?
Wat bedoel je met beschikbaar? Bestelbaar?
Op Amazon.de stond inderdaad levering eind december en nu zelfs begin januari. En betstelbaar dus. Ook bij StreamView kan je bestellen. Maar ik zie niet onmiddellijk ergens staan bij StreamView hoe snel ze leveren. Dan zou het toch ook kunnen dat je hem pas eind december ontvangt.
EJW schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:55:
Mijn vraag

Alvast bedankt mensen
Ik heb het net eens geprobeerd en geen enkel probleem om te installeren. Zit je op de laatste firmware? Bij mij is dat v10.6.1801
Ook het toestel even volledig stroomloos zetten en terug aanzetten. Als dat niet helpt kan je een volledige reset eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeelenSchmerz
D-Three schreef op donderdag 10 november 2022 @ 23:58:
[...]

Wat bedoel je met beschikbaar? Bestelbaar?
Op Amazon.de stond inderdaad levering eind december en nu zelfs begin januari. En betstelbaar dus. Ook bij StreamView kan je bestellen. Maar ik zie niet onmiddellijk ergens staan bij StreamView hoe snel ze leveren. Dan zou het toch ook kunnen dat je hem pas eind december ontvant,
Ik ga er van uit als er geen specifieke leveringsdatum wordt vermeldt wordt bij Streamview, dat de Nokia Streaming Box 8010 direct geleverd kan worden. Zou anders wel erg vreemd zijn als je iets bestelt en je zou pas achteraf te horen krijgen wanneer hij ooit eens geleverd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
@SeelenSchmerz Daar zou ik ook van uit gaan hoor :) Maar het is niet omdat jij en ik er van uitgaan dat het ook zo is ;) We weten pas zeker of ze er hebben indien er hier iemand één bestelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogiertw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-06 22:31
hardware-lover schreef op donderdag 10 november 2022 @ 23:10:
[...]

Er is ietsje meer toelichting nodig dan nu gegeven.

Eerst even wat rechtzetten mbt de Nokia zelf. Dit is een streaming apparaat, geen decoder, alles gaat via een app mbt TV kijken, niet door het apparaat zelf.

Aanzetten van externe apparatuur is theoretisch mogelijk via CEC, diverse TV's die daar hun eigen term voor gebruiken, dus even kijken hoe het bij de TV wordt genoemd die aan de 8000 hangt?

Via welke app wordt er TV gekeken op de Nokia? Waarmee wordt nu NPO op de TV weergegeven?

Automatisch starten met een zender na aanzetten zal een lastige worden ben ik bang.
Dank voor je antwoord. Het.is inderdaad geen decoder, die hadden we hiervoor. De app waar tv mee wordt gekeken is NLZiet. Het mooiste zou zijn dat die app standaard gestart wordt zodat gasten (vaak oudere mensen) meteen een tv zender zien en niet het (voor hen) ingewikkelde menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16:22
Is het niet zo dat als je de box ''uitzet'' via de afstandsbediening als je in de app zit dat hij daarna ook weer de app als eerste opstart?
Heb namelijk weleens als ik de box aanzet dat hij meteen bijvoorbeeld Netflix opstart.
(als ik iets van Netflix heb gekeken de dag ervoor bijvoorbeeld)

Dus NPO 1 denk ik niet dat kan maar als je op die manier de box uitzet start hij wel NLZiet op.

Of is het bij mij gewoon een bug? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:02

rvk

RvD86 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 08:48:
Is het niet zo dat als je de box ''uitzet'' via de afstandsbediening als je in de app zit dat hij daarna ook weer de app als eerste opstart?
Ja, klopt helemaal.

Het kan in die desbetreffende app overigens wel eens tot wat rare dingen leiden.
Zoals het niet opnieuw kunnen laden van de juiste stream.
Dat heb ik bij de Ziggo app als die start en een programma opstond wat allang afgelopen was.
Maar dan is een druk op de backtoets voldoende om weer in het menu te zitten.
Het menu van Android TV krijg je dan niet te zien.

(Ook Plex start als je daarin zat bij standby zetten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

rogiertw schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 07:15:
[...]
Het mooiste zou zijn dat die app standaard gestart wordt zodat gasten (vaak oudere mensen) meteen een tv zender zien en niet het (voor hen) ingewikkelde menu.
Het is voor die mensen natuurlijk wel nodig dat je een duidelijke handleiding hebt klaarliggen in het geval de box helemaal stroomloos is geweest. Want dan start ie wel het standaard menu.

Of je moet e.v. iets zoeken om automatisch NLZiet te starten bij opnieuw opstarten van de box.
B.v. met "Launch On Boot" uit de app store.

[ Voor 3% gewijzigd door rvk op 11-11-2022 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:44
rogiertw schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 07:15:
[...]

Dank voor je antwoord. Het.is inderdaad geen decoder, die hadden we hiervoor. De app waar tv mee wordt gekeken is NLZiet. Het mooiste zou zijn dat die app standaard gestart wordt zodat gasten (vaak oudere mensen) meteen een tv zender zien en niet het (voor hen) ingewikkelde menu.
NLZiet acht ik volledig ongeschikt voor oudere mensen, zeker als ze die app voor het eerst zien. Ik heb hem zelf ook, maar geweldig werken doet het niet, en het duurde enkele weken voordat mijn vriendin het een beetje doorkreeg. Ook is er zo af en toe een herstart van deze app nodig.

Voor incidenteel gebruik lijkt de app van Canal Digitaal me een stuk vriendelijker, maar ja, wel bijna 2x zo duur per maand.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
guido66 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:38:
NLZiet acht ik volledig ongeschikt voor oudere mensen, zeker als ze die app voor het eerst zien. Ik heb hem zelf ook, maar geweldig werken doet het niet, en het duurde enkele weken voordat mijn vriendin het een beetje doorkreeg. Ook is er zo af en toe een herstart van deze app nodig.

Voor incidenteel gebruik lijkt de app van Canal Digitaal me een stuk vriendelijker, maar ja, wel bijna 2x zo duur per maand.
Aangezien ik beide apps ook met elkaar kan vergelijken kan ik niet zeggen dat de Canal Digitaal app vriendelijker is bij gebruik, de besturing daarvan lijkt eigenlijk niet zo heel logisch (zeker niet voor de onervaren gebruiker). Dat de app 2x zo duur is lijkt me verder wel logisch, flink groter aanbod, ESPN pakket inbegrepen en opnemen in cloud ook mogelijk.

@rogiertw, je zou het startscherm van de Nokia enkel kunnen voorzien van de NLZiet app, de rest daar weghalen als snelstart-mogelijkheid. Dat maakt het starten van de app al wat simpeler. Men krijgt dan een scherm waarbij in het hoofdmenu ook wordt getoond wat er op dat moment live te zien is (ietsje verder naar onderen). Indien de NLZiet app nog actief is bij het in standby zetten dan komt deze een volgende start van de Nokia met het scherm van media wat het laatst is bekeken, hoewel dat bij afsluiten live TV zou kunnen zijn, is dat niet meer het geval na ontwaken van de Nokia. Of dat hetgeen is wat je zou willen?

Wat eerder ook al werd voorgesteld, schrijf een compacte handleiding hoe het e.e.a. aan te pakken, niet alleen voor de Nokia en/of NLZiet maar ook voor de TV die gebruikt wordt.

Nu is alles hierboven niet direct Nokia streambox gerelateerd, dit is algemeen Android/Google TV en zou dus eigenlijk een eigen topic verdienen waaruit mogelijk meer bruikbare tips tevoorschijn zouden kunnen komen, maar als jij nu al voldoende informatie hebt dan is er geen reden meer om het af te splitsen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Vooral de tv gids is bij NLZiet tergend traag en mede daardoor zeker niet intuïtief voor nieuwe gebruikers.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeelenSchmerz
D-Three schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 01:11:
@SeelenSchmerz Daar zou ik ook van uit gaan hoor :) Maar het is niet omdat jij en ik er van uitgaan dat het ook zo is ;) We weten pas zeker of ze er hebben indien er hier iemand één bestelt :P
Wel laten we hopen dat iemand hier even meldt als hij of zij de Nokia Streaming Box 8010 bij Streamview gekocht heeft en wat de levertijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
guido66 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:25:
Vooral de tv gids is bij NLZiet tergend traag en mede daardoor zeker niet intuïtief voor nieuwe gebruikers.
Ik durf niet te zeggen hoe dat gaat met de Nokia (niet meer in het bezit), maar op een Shield TV gaat het weliswaar niet tergend traag, maar echt snel komt de invulling van de live tvgids ook niet tot stand. En dit dan via een Gbit netwerkverbinding (hardware en provider aanbod).

Dat ging voorheen toch wat sneller meen ik mij te herinneren.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanant
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-06 04:41
SeelenSchmerz schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 22:55:
[...]

Wel laten we hopen dat iemand hier even meldt als hij of zij de Nokia Streaming Box 8010 bij Streamview gekocht heeft en wat de levertijd is.
Heb deze box donderdagmorgen besteld ,maar nog niet verzonden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4jE7zoN2y8ELraYGvNehWle9PsI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hpr486d7FuRhh3uSelNAifMa.jpg?f=fotoalbum_large

PSN: ghpeet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeelenSchmerz
sanant schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:58:
[...]

Heb deze box donderdagmorgen besteld ,maar nog niet verzonden.
Ben benieuwd! Keep us posted d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJW
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-05 12:58

EJW

Beste mensen,

bedankt voor jullie tips. Het probleem is opgelost. de beste tip was: resetten.
Hiermee kon ik alles opnieuw instellen en VLC er op zetten.

Dank :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-06 06:11
Wordt er nog een black friday aanbieding verwacht voor de 8010 ?

Hij is volgens mij nog niet echt breed verkrijgbaar zag ik, alleen op de site van streamview ?

• sanant
Kleine update..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AUNUiptt1i4-gwBu6pATO5jLxXs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4SdSrBx0N9Ku6P7SeKXx0Ps6.jpg?f=fotoalbum_large

• SeelenSchmerz
Op mijn vraag aan Streamview of zij de Nokia Streaming Box 8010 op voorraad hebben en gelijk kunnen versturen, kreeg ik het volgende antwoord:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T6g7FVFghpJ7DlaoMoqQJ61slPw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2ttT6NXH7FN5VMz6z9pGZUUj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
Waarom is hij eigenlijk alleen via streamview te koop ?

Die andere versie is ook gewoon overal te halen toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:15
Dit topic ga ik even volgen. Was aan het kijken om de 8000 aan te schaffen, maar wachten op de 8010 is waarschijnlijk een beter idee, al had ik graag wel enkele reviews gelezen eerst.
Zijn er mensen met ervaring voor Belgische apps van zenders? (kon ik niet direct iets van vinden in het topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advocate
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:56
vinno86 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:19:
Waarom is hij eigenlijk alleen via streamview te koop ?

Die andere versie is ook gewoon overal te halen toch..
Hij is ook nog niet te koop via Streamview, als in, je krijgt nog niets. Je kan hem alleen wel al bestellen :)

De importeur in Nederland verwacht hem volgende week te ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
Mschamp schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:49:
Dit topic ga ik even volgen. Was aan het kijken om de 8000 aan te schaffen, maar wachten op de 8010 is waarschijnlijk een beter idee, al had ik graag wel enkele reviews gelezen eerst.
Zijn er mensen met ervaring voor Belgische apps van zenders? (kon ik niet direct iets van vinden in het topic)
VRT max en VTM go werken perfect (y)

edit: voor de duidelijkheid: getest op een 8000. Maar op een 8010 zal dat goed als zeker niet anders zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door D-Three op 18-11-2022 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 07-06 14:02
vinno86 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 19:51:
Wordt er nog een black friday aanbieding verwacht voor de 8010 ?

Hij is volgens mij nog niet echt breed verkrijgbaar zag ik, alleen op de site van streamview ?
Er is niet eens een BF deal voor de 8000 ergens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-06 12:35
Heeft iemand de T-Mobile TV app (ik bedoel dus niet de app TV-Anywhere) op de nokia geprobeert? Werkt de app fijn en werken alle knoppen van de afstandsbediening bij deze app?

De T-Mobile TV app is speciaal bedoeld voor smarts TV's & mediaplayers met Android TV 8 of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advocate
CAD-tekenaar schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 23:15:
Heeft iemand de T-Mobile TV app (ik bedoel dus niet de app TV-Anywhere) op de nokia geprobeert? Werkt de app fijn en werken alle knoppen van de afstandsbediening bij deze app?

De T-Mobile TV app is speciaal bedoeld voor smarts TV's & mediaplayers met Android TV 8 of hoger.
Ik gebruik die.

Werkt bijna perfect. Zappen met de numerieke toetsen of p-/p+ en dergelijke kan gewoon. Het enige wat ik wel eens mis is de TV gids.

Zappen gaat overigens een stuk sneller dan met de Amino box van T-Mobile zelf.

Beeldkwaliteit daar kan ik niet echt een verschil in merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
Advocate schreef op zondag 20 november 2022 @ 21:29:
[...]

Ik gebruik die.

Werkt bijna perfect. Zappen met de numerieke toetsen of p-/p+ en dergelijke kan gewoon. Het enige wat ik wel eens mis is de TV gids.

Zappen gaat overigens een stuk sneller dan met de Amino box van T-Mobile zelf.

Beeldkwaliteit daar kan ik niet echt een verschil in merken.
Dankjewel voor de info.
Ik wil de 8010 aanschaffen en koppelen aan mijn netwerkreceiver. Het geluid gaat dan naar de 5.1 opstelling en het beeld gaat via HDMI-out van de versterker naar de TV.
Weet je toevallig of ik met de volumetoetsen van de Noka afstandsbediening de volume van de receiver kan bedienen?

P.S.: Geen TV-guide onder een knop? Ik heb gelezen dat je met een app button-mapper bepaalde toetsen kan herconfigureren? Mogelijk is dan de TV-guide onder een toets te configuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advocate
CAD-tekenaar schreef op zondag 20 november 2022 @ 21:54:
[...]

Dankjewel voor de info.
Ik wil de 8010 aanschaffen en koppelen aan mijn netwerkreceiver. Het geluid gaat dan naar de 5.1 opstelling en het beeld gaat via HDMI-out van de versterker naar de TV.
Weet je toevallig of ik met de volumetoetsen van de Noka afstandsbediening de volume van de receiver kan bedienen?

P.S.: Geen TV-guide onder een knop? Ik heb gelezen dat je met een app button-mapper bepaalde toetsen kan herconfigureren? Mogelijk is dan de TV-guide onder een toets te configuren.
Omdat hij zo snel zapt en ik over het algemeen niet zo vaak wissel van programma heb ik mij daar nooit in verdiept. Maar dat zal wellicht wel mogelijk moeten zijn? Geen idee dus.

Er is in dit topic wel vaker gesproken over de afstandsbediening en volume regeling maar de Nokia is niet programmeerbaar voor andere merken. Ik vermoed dat de receiver geen HDMI-CEC ondersteuning heeft anders is dat volgens mij de enige mogelijkheid. En uiteraard een universele programmeerbare afstandsbediening. De afstandsbediening van de 8000 kan zowel via bluetooth als infra rood werken. Oftwel, je zou een programmeerbare IR afstandsbediening zoals de Logitech Harmony wellicht kunnen gebruiken?

Dat geldt overigens voor de 8000. Geen idee of de 8010 ook IR ondersteunt maar ik gok van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
Advocate schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:40:
[...]

Omdat hij zo snel zapt en ik over het algemeen niet zo vaak wissel van programma heb ik mij daar nooit in verdiept. Maar dat zal wellicht wel mogelijk moeten zijn? Geen idee dus.

Er is in dit topic wel vaker gesproken over de afstandsbediening en volume regeling maar de Nokia is niet programmeerbaar voor andere merken. Ik vermoed dat de receiver geen HDMI-CEC ondersteuning heeft anders is dat volgens mij de enige mogelijkheid. En uiteraard een universele programmeerbare afstandsbediening. De afstandsbediening van de 8000 kan zowel via bluetooth als infra rood werken. Oftwel, je zou een programmeerbare IR afstandsbediening zoals de Logitech Harmony wellicht kunnen gebruiken?

Dat geldt overigens voor de 8000. Geen idee of de 8010 ook IR ondersteunt maar ik gok van wel.
Ah... knoppen niet programmeerbaar? Duidelijk.
Ik heb een universele programmeerbare afstandsbediening. (Logitech Harmony Companion). Ik heb ook even gezocht maar vind in de Logitech database geen Nokia streaming box 8000. Weet iemand toevallig hoe ik 'm moet toevoegen in de Companion app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Advocate schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:40:
[...]

@CAD-tekenaar Voor zover ik weet zit IR er echt niet op bij de 8000. Nokia specificeert zelf enkel Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
guido66 schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:40:
[...]

@CAD-tekenaar Voor zover ik weet zit IR er echt niet op bij de 8000. Nokia specificeert zelf enkel Bluetooth.
De Harmony hub heeft Wifi, IR én bluetooth. (bron)
Dus ik zie geen probleem om de Nokia bluetooth remote te koppelen met de Harmony hub. Nu nog het apparaat vinden in de Logitech database. Ik heb gezocht maar vind het (nog) niet.
Wie kan me daarbij op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advocate
De Nokia 8000 heeft 100% zeker ook IR. Je kan bij de installatie de bluetooth koppeling ook skippen en toch werkt de AB. Enkele functies zoals stembediening werken dan logischerwijs niet.

Hoe je verder Logitech Harmony kan programmeren durf ik niet te zeggen, geen ervaring mee. Weet ook niet of wat ze op de support pagina van Logitech werkt:

https://support.myharmony...ce-to-your-harmony-remote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
Advocate schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:48:
De Nokia 8000 heeft 100% zeker ook IR. Je kan bij de installatie de bluetooth koppeling ook skippen en toch werkt de AB. Enkele functies zoals stembediening werken dan logischerwijs niet.

Hoe je verder Logitech Harmony kan programmeren durf ik niet te zeggen, geen ervaring mee. Weet ook niet of wat ze op de support pagina van Logitech werkt:

https://support.myharmony...ce-to-your-harmony-remote
Thanks. Ik had vorige week al een vraag bij Harmony neergelegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanant
Box is verzonden. (8010)
Zal wel een weekje duren voordat ie in ibiza aankomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-06 09:22
als ik de 8010 bestel heb ik dan ook support voor true HD etc in kodi?

Ik heb net een andere terug gestuurd omdat die alles perfect deed, behalve hdmi passthrough voor dolby atmos/true HD..

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
furian88 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:08:
als ik de 8010 bestel heb ik dan ook support voor true HD etc in kodi?

Ik heb net een andere terug gestuurd omdat die alles perfect deed, behalve hdmi passthrough voor dolby atmos/true HD..
Heb je de specificaties ook bekeken voor de 8010?

https://streamview.com/Nokia-Streaming-Box-8010/8010

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
zeker, desondanks gaf die vorige die ik terug gestuurd heb ook zogenaamd ondersteuning voor dolby atmos..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
furian88 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:49:
[...]

zeker, desondanks gaf die vorige die ik terug gestuurd heb ook zogenaamd ondersteuning voor dolby atmos..
Hoe heet het apparaat dat je als 'die vorige' benoemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
CAD-tekenaar schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:03:
[...]

Hoe heet het apparaat dat je als 'die vorige' benoemt?
de x96 x4 met dolby atmos support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
@furian88
Van zo'n vage boxen blijf ik liever weg. Die zijn waarschijnlijk ook niet Android certified waardoor je dan mogelijks bij streamingdiensten niet eens HD kan kijken.

De 8010 staat zeker al in dit lijstje: https://www.androidtv-gui...y-vision-atmos-certified/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
D-Three schreef op zondag 27 november 2022 @ 14:13:
@furian88
Van zo'n vage boxen blijf ik liever weg. Die zijn waarschijnlijk ook niet Android certified waardoor je dan mogelijks bij streamingdiensten niet eens HD kan kijken.

De 8010 staat zeker al in dit lijstje: https://www.androidtv-gui...y-vision-atmos-certified/
Was ik me van bewust.. maar kwa specificaties is hij niet veel anders als wat de 8010 bied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17:07
Iemand ook last van het feit dat Android system WebView niet wil updaten op de streambox 8000? Heb al van alles geprobeerd maar hij blijft de melding geven .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
furian88 schreef op zondag 27 november 2022 @ 14:30:
Was ik me van bewust.. maar kwa specificaties is hij niet veel anders als wat de 8010 bied
Vwb hardware specificaties mogelijk niet, vwb software (OS en TV apps), ondersteuning een flink verschil. Geen officiële Google, Netflix en wie weet van welke streaming service nog meer, ondersteuning, dat maakt een groot verschil.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• furian88
hardware-lover schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:12:
[...]

Vwb hardware specificaties mogelijk niet, vwb software (OS en TV apps), ondersteuning een flink verschil. Geen officiële Google, Netflix en wie weet van welke streaming service nog meer, ondersteuning, dat maakt een groot verschil.
We gaan het zien. Zojuist is de 8010 afgeleverd.
Vanavond maar aansluiten en testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanant
furian88 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:26:
[...]

We gaan het zien. Zojuist is de 8010 afgeleverd.
Vanavond maar aansluiten en testen :)
Hier is ie ook binnen ..
Snel aangesloten en werkt lekker snel ,kom van de mibox s.
Weinig tijd nog om te testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

Mexflex1980 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 18:29:
Iemand ook last van het feit dat Android system WebView niet wil updaten op de streambox 8000? Heb al van alles geprobeerd maar hij blijft de melding geven.
Die van 24 november?
Die is bij mij gewoon geïnstalleerd.

Welke melding krijg je?
Al helemaal opnieuw opgestart (stroomloos maken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17:07
rvk schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 20:32:
[...]

Die van 24 november?
Die is bij mij gewoon geïnstalleerd.

Welke melding krijg je?
Al helemaal opnieuw opgestart (stroomloos maken)?
Ja die van 24 november idd
Alleen maar dat de update niet kan worden geïnstalleerd. Reboot, stroomloos maken updates verwijderd, gegevens verwijderd heeft helaas niets geholpen. Op mijn shield had ik hetzelfde maar die was een dag later met autoupdate wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

Mexflex1980 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 21:06:
[...]
Ja die van 24 november idd
Alleen maar dat de update niet kan worden geïnstalleerd. Reboot, stroomloos maken updates verwijderd, gegevens verwijderd heeft helaas niets geholpen. Op mijn shield had ik hetzelfde maar die was een dag later met autoupdate wel gelukt.
Raar. Hier bleef die in eerste instantie wel staan bij de te instaleren updates (bij een install all) maar hij bleek wel gewoon geïnstalleerd te zijn nadat ik dat scherm uitging en weer in ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1214048

Vreemd mijn bestelling van de 8010 is door streamview afgebroken. Mijn betaling via paypal was geslaagd.ze hebben het geld ook al terug gestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
De 8010 is nu leverbaar bij:
https://www.bol.com/nl/nl...errer=socialshare_pdp_www

Wel weer 10 euro duurder dan bij de fabrikant.☹️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:15
Hier lijkt hij ook terug te komen, maar wel nog niet op voorraad:
https://www.amazon.de/-/n...n_title_s00?ie=UTF8&psc=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin08
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:34
Mexflex1980 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 18:29:
Iemand ook last van het feit dat Android system WebView niet wil updaten op de streambox 8000? Heb al van alles geprobeerd maar hij blijft de melding geven .
De play store cache leeg maken wil wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
En? Iemand die zijn/haar ervaringen al kan delen over de 8010?

@furian88 @sanant ?

Ben op dit moment met een Homatics R 4k Plus "aan het spelen", deze komt aardig overeen vwb specs namelijk, dus ben wel benieuwd wat de verschillen in praktijk zijn (buiten de afstandsbediening). Prijsniveau is aardig gelijk.

[ Voor 67% gewijzigd door hardware-lover op 01-12-2022 19:22 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
CAD-tekenaar schreef op woensdag 30 november 2022 @ 17:09:
De 8010 is nu leverbaar bij:
https://www.bol.com/nl/nl...errer=socialshare_pdp_www

Wel weer 10 euro duurder dan bij de fabrikant.☹️
Ik wou hem net kopen bij Streamview maar daar is hij momenteel uitverkocht blijkbaar..

Misschien toch maar die extra 10 euro lappen dan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
hardware-lover schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:59:

@furian88 @sanant ?

Ben op dit moment met een Homatics R 4k Plus "aan het spelen", deze komt aardig overeen vwb specs namelijk, dus ben wel benieuwd wat de verschillen in praktijk zijn (buiten de afstandsbediening). Prijsniveau is aardig gelijk.
nog weinig ervaring, ik heb wel geteld een half uurtje kunnen spelen.
Eerste ervaring wel prettig, snel apparaatje met veel mogelijkheden.

Ik heb kodi geinstalleerd en file explorer, binnen kodi de update van kodi 20 binnen gehaald en via file explorer bij downloads geinstalleerd.
Instellingen aangezet voor passthrough in android instellingen. Passthrough in kodi ingeschakeld, geen truehd (dolby atmos) mogelijkheid via de recommended audio. doe ik de android raw .. (naam vergeten) dan kan ik truehd wel selecteren. Dit leek ook geluid op te leveren.

Ik ga straks als het lukt de bluray van top gun kijken.. daar zit truehd geluid bij. Als ik morgen tijd heb zal ik mijn bevinding hier nog wel even plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@furian88, dank u. In afwachting van...

PS: Kodi V20 is nog niet Final, waarom voor die versie gekozen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
hardware-lover schreef op donderdag 1 december 2022 @ 19:31:
@furian88, dank u. In afwachting van...

PS: Kodi V20 is nog niet Final, waarom voor die versie gekozen?
In de hoop dat deze meer support zou geven. Daar kan je in de instellingen bv ook aangeven of je wel of niet hdr wil weergeven/gebruik maken van.

Ik heb trouwens deze setup:
samsung qe75n95a
samsung hw-q90r soundbar (7.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@furian88, dat is in V19 ook aan of uit te zetten 😉

Edit: mbt Kodi. Heb jij met de 8010 de keuze voor verschillende refreshrates of is het beperkt tot die ene die gekozen is binnen de Android TV instellingen?

[ Voor 58% gewijzigd door hardware-lover op 01-12-2022 20:04 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
hardware-lover schreef op donderdag 1 december 2022 @ 20:01:
@furian88, dat is in V19 ook aan of uit te zetten 😉

Edit: mbt Kodi. Heb jij met de 8010 de keuze voor verschillende refreshrates of is het beperkt tot die ene die gekozen is binnen de Android TV instellingen?
in v19 kon ik het niet kiezen, wellicht over het hoofd gezien.

ik heb in kodi netjes ingesteld dat hij de refresh rate aanpast naar de source.

Het geluid echter... (dit gaat om het onderste voor passthrough)
als je de recommended kodi selecteert.. Geen truehd optie en geen dolby atmos in films (ook geen dts:x)
selecteer je de android raw, kan je truehd hebben volgens de soundbar ook.. maar het klopt zeker niet.. (ook geen dts:x)

altijd is het zo geweest, dat wanneer ik een dolby atmos source gebruikte.. dat het geluid flink steviger en luider was.. hij regelt immers zelf de kanalen...
Nou ik heb top gun maverick opgezet, hij geeft aan op de soundbar dolby atmos.. maar het geluid werd zachter.. en ik heb niet die volle ervaring zoals het moet zijn. Voorheen durfde ik amper de soundbar op 15 te zetten als ik een echte truehd film opzette.. nu zou ik hem rustig op 25 kunnen zetten.. Ga ik vervolgens terug naar het menu is het geluid ineens veel harder.. want die gaat via het recommended kodi gedeelte.

tot op heden valt mij deze dus helaas tegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeelenSchmerz
Net een e-mail binnen van Amazon.de met een wijziging van de leveringstermijn van de Nokia Streaming Box 8010, die naar voren is gehaald:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4wvZbpj9sgGjDVVb0IV3RU7r6EI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/naST8E6fMVKrd45Fmp0oIrCg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
SeelenSchmerz schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 20:08:
Net een e-mail binnen van Amazon.de met een wijziging van de leveringstermijn van de Nokia Streaming Box 8010, die naar voren is gehaald:

(Eigenlijk ben ik op zoek naar een betrouwbare NL-winkel waar ik 2 jaar fabrieksgarantie krijg)
[Afbeelding]
Waar heb je deze bij amazon.de gekocht?
Ik zoek op hun site maar kan ' m niet vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door CAD-tekenaar op 02-12-2022 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ozzytaste schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 00:40:
Er is niet eens een BF deal voor de 8000 ergens..
Misschien een wat late deal, maar hij is nu weer ~€59,- bij Amazon.de (exclusief verzendkosten indien van toepassing en voor omrekenen naar NL BTW).

https://amzn.eu/d/dFNmZVw

[ Voor 1% gewijzigd door hardware-lover op 16-12-2022 14:37 . Reden: voorbij ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeelenSchmerz
CAD-tekenaar schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 21:23:
[...]

Waar heb je deze bij amazon.de gekocht?
Ik zoek op hun site maar kan ' m niet vinden.
SeelenSchmerz in "Nokia streambox 8000"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1214048

hardware-lover schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:59:

@furian88 @sanant ?

En hoe bevalt de Homatics? Ik sta op het punt om , of deze Nokia of de Homatics aan te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Anoniem: 1214048 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 11:24:
En hoe bevalt de Homatics? Ik sta op het punt om , of deze Nokia of de Homatics aan te schaffen.
Ik verwacht dat er in de praktijk weinig verschillen tussen beide boxjes zullen zijn, gezien hun specificaties. Aangezien ze voorzien zijn van een "eigen" Android TV 11 build zou daar eventueel wel een verschil kunnen zitten. Ze "verdienen" sowieso een update naar V12, maar het is de vraag of deze er ook gaat komen. Ik heb sowieso geen idee hoe Homatics is met zijn support.
Edit: @Anoniem: 1214048 (en anderen), ik heb me inmiddels al aan kunnen melden voor hun bèta programma (via Reddit wordt men doorverwezen naar Telegram), en daar wordt geschreven dat V12 ook zal komen. Dat geeft vertrouwen.

De Nokia heeft een completere afstandsbediening met zijn cijfertoetsen, is bij Homatics als extra verkrijgbaar (mocht daar behoefte voor zijn). Daar staat tegenover dat die van Homatics voorzien is van een vrije toets waarmee iedere geïnstalleerde applicatie direct te starten is, zoals met de sneltoetsen voor Netflix e.d., aardige extra.

Het e.e.a. komt wel heel gedegen over, v.w.b. bouwkwaliteit en huidige software/installatie. Het boxje zelf is degelijk en chic (vind ik), de opvallende led (streep) voor power on/off zou wat mij betreft handmatig aan of uit te zetten moeten zijn, die is aardig "aanwezig" mag ik wel opmerken. Er stond direct een update voor de afstandsbediening klaar, geen update voor het OS zelf. Security build is van aug. 2022

Snelheid bij gebruik is dik in orde, netwerksnelheid (LAN) tot aan mijn maximum internetsnelheid (~1Gbit), gelijk aan mijn Shield 2019 pro.

Hoewel ik het, in tegenstelling tot @furian88, wel voor elkaar krijg om Atmos uit te sturen (direct via mijn receiver en zichtbaar op het display), worden niet alle HD audio codecs ondersteund. Maar er staat ook nergens bij de specificaties dat dit wel het geval zou zijn. Wat opgegeven is als audio codec support komt er ook uit.

@furian88, heeft de 8010 ook een USB-C uitgang aan de onderzijde? Dat heeft de Homatics namelijk wel en daar staat een mysterieus stukje tekst bij vermeld.

12v 1A
"It's a surprice" Bonus scene coming from this connector, wait a while ;)

Dat is wat er letterlijk bij staat vermeld :?

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 05-12-2022 13:47 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
hardware-lover schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 12:40:
[...]

Ik verwacht dat er in de praktijk weinig verschillen tussen beide boxjes zullen zijn, gezien hun specificaties. Aangezien ze voorzien zijn van een "eigen" Android TV 11 build zou daar eventueel wel een verschil kunnen zitten. Ze "verdienen" sowieso een update naar V12, maar het is de vraag of deze er ook gaat komen. Ik heb sowieso geen idee hoe Homatics is met zijn support.

De Nokia heeft een completere afstandsbediening met zijn cijfertoetsen, is bij Homatics als extra verkrijgbaar (mocht daar behoefte voor zijn). Daar staat tegenover dat die van Homatics voorzien is van een vrije toets waarmee iedere geïnstalleerde applicatie direct te starten is, zoals met de sneltoetsen voor Netflix e.d., aardige extra.

Het e.e.a. komt wel heel gedegen over, v.w.b. bouwkwaliteit en huidige software/installatie. Het boxje zelf is degelijk en chic (vind ik), de opvallende led (streep) voor power on/off zou wat mij betreft handmatig aan of uit te zetten moeten zijn, die is aardig "aanwezig" mag ik wel opmerken. Er stond direct een update voor de afstandsbediening klaar, geen update voor het OS zelf. Security build is van aug. 2022

Snelheid bij gebruik is dik in orde, netwerksnelheid (LAN) tot aan mijn maximum internetsnelheid (~1Gbit), gelijk aan mijn Shield 2019 pro.

Hoewel ik het, in tegenstelling tot @furian88, wel voor elkaar krijg om Atmos uit te sturen (direct via mijn receiver en zichtbaar op het display), worden niet alle HD audio codecs ondersteund. Maar er staat ook nergens bij de specificaties dat dit wel het geval zou zijn. Wat opgegeven is als audio codec support komt er ook uit.

@furian88, heeft de 8010 ook een USB-C uitgang aan de onderzijde? Dat heeft de Homatics namelijk wel en daar staat een mysterieus stukje tekst bij vermeld.

12v 1A
"It's a surprice" Bonus scene coming from this connector, wait a while ;)

Dat is wat er letterlijk bij staat vermeld :?
Heb jij nog bepaalde instellingen veranderd om het dolby atmos geluid te krijgen?
Geen usb c aan de onderkant. wel aan de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@furian88, v.w.b. aansluitingen zijn ze beiden volledig gelijk, behalve die aan de onderzijde dan.

Hoewel ik geen Atmos luidspreker opstelling in huis heb, kan ik natuurlijk wel net doen alsof. En als ik zo mijn receiver heb ingesteld, dan schakelt deze over naar een Atmos setup en komt er, bij een Atmos audio signaal (test via Kodi met UHD media van hoogste kwaliteit), ook Atmos in het display van de receiver te staan.

Wel zo fijn dat het e.e.a. via het display te controleren is, zo zie ik snel wat wel wordt ondersteund en wat niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeelenSchmerz
Twee stuks Nokia Streaming Box 8010 à €79,90 per stuk, nu verzonden door Amazon.de
Nu maar afwachten of ze de juiste leveren :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k9vx0j6X2LhZ3gW9avH4bPsoYA8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gssu6bWsFUVzbhv0pDwoCGv6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door SeelenSchmerz op 03-12-2022 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:55

13art

Moderator Mobile
SeelenSchmerz schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:50:
Twee stuks Nokia Streaming Box 8010 à €79,90 per stuk, nu verzonden door Amazon.de

[Afbeelding]
Wow, nog een specifieke link/verkoper? (edit: Via deze waar hij nu niet meer leverbaar is?: https://www.amazon.de/-/n...n_title_s00?ie=UTF8&psc=1 )

Ik ga meteen zoeken. Ben de trage smart tv een beetje zat. Liever een snel boxje.

Edit: kan hem met de app niet vinden. Eens kijken of ik hem op de pc kan vinden.

edit 2: Gevonden, was deze link: https://www.amazon.de/dp/B0BGLD6XNS
Maar inderdaad niet leverbaar. Helaas.

[ Voor 21% gewijzigd door 13art op 03-12-2022 15:19 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeelenSchmerz
13art schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 15:01:
[...]

Wow, nog een specifieke link/verkoper? (edit: Via deze waar hij nu niet meer leverbaar is?: https://www.amazon.de/-/n...n_title_s00?ie=UTF8&psc=1 )

Ik ga meteen zoeken. Ben de trage smart tv een beetje zat. Liever een snel boxje.

Edit: kan hem met de app niet vinden. Eens kijken of ik hem op de pc kan vinden.

edit 2: Gevonden, was deze link: https://www.amazon.de/dp/B0BGLD6XNS
Maar inderdaad niet leverbaar. Helaas.
Ik heb mijn post aangepast met een link naar mijn originele post hierover, waar ook de Amazon link in staat. Ik zie dat je deze ook al gevonden hebt. de 8010 was maar enkele dagen voor €79,90 daarna is de prijs verhoogd naar €129 en momenteel niet verkrijgbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CAD-tekenaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
  • Laatst online: 07-06 14:02
Verschilt de Nokia 8000 zoveel van de Nokia 8010 in de praktijk? Denk dat als je het enkel voor IPTV, Netflix enz gebruikt het echt niets uitmaakt of heb ik het mis. Maakt de processor zoveel verschil? Zul je dat merken tijdens noem maar op gebruik van Stremio ofzo? Of zal het bufferen storend traag zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:55

13art

Moderator Mobile
SeelenSchmerz schreef op zondag 4 december 2022 @ 14:50:
[...]

Ik heb mijn post aangepast met een link naar mijn originele post hierover, waar ook de Amazon link in staat. Ik zie dat je deze ook al gevonden hebt. de 8010 was maar enkele dagen voor €79,90 daarna is de prijs verhoogd naar €129 en momenteel niet verkrijgbaar.
En heb je hem/ze al binnen en in gebruik genomen? Eerste indrukken?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ozzytaste schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:03:
Verschilt de Nokia 8000 zoveel van de Nokia 8010 in de praktijk? Denk dat als je het enkel voor IPTV, Netflix enz gebruikt het echt niets uitmaakt of heb ik het mis. Maakt de processor zoveel verschil? Zul je dat merken tijdens noem maar op gebruik van Stremio ofzo? Of zal het bufferen storend traag zijn?
Er zijn wat (duidelijke) verschillen, of je dat belangrijk genoeg vind om er het extra geld voor neer te tellen is een persoonlijk iets.

Voor het standaard streamen van de welbekende apps die je aanhaalt voldoen beiden meer dan prima. Mocht de AV1 codec belangrijk gaan worden in de (nabije) toekomst dan is de 8010 de betere keuze. Mocht je lokaal zwaar media degelijk willen streamen, zeg maar wat er aan maximale UHD kwaliteit beschikbaar kan zijn, dan is de 8010 opnieuw de betere keuze. Mocht er behoefte zijn aan een stabiele hoge bekabelde netwerksnelheid (>100Mbit), dan is de 8010 ....., u weet wel ;)

Edit: niet buiten beschouwing gelaten, indien bruto 8GB opslag niet mocht volstaan dan is 32GB bruto misschien wel voldoende?

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 09-12-2022 16:36 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard1248
  • Laatst online: 13-02-2024
Het lukt niet om het wifi netwerk in te schakelen als de nokia via ethernet is verbonden. Haal ik de utp kabel er uit, dan kan ik wel wifi verbinding opzetten. Klopt het dat wifi en ethernet niet samengaan, of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Richard1248 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:39:
Het lukt niet om het wifi netwerk in te schakelen als de nokia via ethernet is verbonden. Haal ik de utp kabel er uit, dan kan ik wel wifi verbinding opzetten. Klopt het dat wifi en ethernet niet samengaan, of doe ik iets fout?
Dat is niet ongebruikelijk, meer apparaten die dat eveneens hebben. Vanwaar de behoefte daaraan als ik vragen mag?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
Ik heb de 8010 sinds vandaag, prima dingetje doet wat het moet doen volgens mij.

Alleen nu zit ik net een stukje van de wedstrijd van Brazilië te kijken in de NPO start app en de gele shirtjes veranderen constant van kleur.. geel naar groen, groen naar geel..

Zowel bij een closeup als van veraf.. maar de mensen op de tribune met gele kleding dan weer niet.

Kan dit een HDR dingetje zijn ofzo ?

Afbeelding hier onder kan je het een beetje zien, shirtjes worden afentoe fel gif groen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2NK-XV2CSJEDBZIUPgspyC8P2c8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IojOJgCD9tOmS7A6WM6b6b9O.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@vinno86, het gras ziet er ook wat extra groen uit? Staat je box misschien in altijd HDR mode (als die instelling er ook in zit bij de Android TV instellingen)?

Ik zie het hier iig niet via NLZiet en een andere box, ziet er aardig kloppend uit vwb kleuren.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
hardware-lover schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 18:17:
@vinno86, het gras ziet er ook wat extra groen uit? Staat je box misschien in altijd HDR mode (als die instelling er ook in zit bij de Android TV instellingen)?

Ik zie het hier iig niet via NLZiet en een andere box, ziet er aardig kloppend uit vwb kleuren.
Bij HDR settings heb ik de opties:

HDR - aan/uit
HDR Auto - aan/uit

Heb ze allebei op aan staan.. lijkt me als ik HDR uit zet dat HDR het dan helemaal niet doet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@vinno86, HDR auto zou kunnen volstaan? Gevolgd door een herstart.

[ Voor 24% gewijzigd door hardware-lover op 09-12-2022 18:38 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
hardware-lover schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 18:37:
@vinno86, HDR auto zou kunnen volstaan? Gevolgd door een herstart.
Net geprobeerd met HDR uit maar het Nederlands elftal heeft nu een fel geel randje langs de oranje kledij dus lijkt geen succes :D

Zie geen gekke dingen bij films en series op streamingdiensten dus zo boeiend is het niet.. maar goed zal later nog wel is verder snuffelen wat het kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@vinno86, HDR altijd op actief is niet de juiste keuze. Dit moet pas actief worden indien van toepassing, eerder eigenlijk niet, en al helemaal niet automatisch tijdens het opstarten van de box.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AudioHome
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:46
SeelenSchmerz schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:50:

[Afbeelding]
Mijn order met 1 stuks 8010 hebben ze vandaag gewoon gecancelled vanwege leverproblemen...
Zonde want ik wilde hem na de Chromecast TV wel eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
AudioHome schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 21:41:
[...]

Mijn order met 1 stuks 8010 hebben ze vandaag gewoon gecancelled vanwege leverproblemen...
Zonde want ik wilde hem na de Chromecast TV wel eens proberen.
Ik merk dat de 8010 nog wel leverbaar is via Bol.com voor €139,-
Alleen de 4 leveranciers via bol.com ken ik niet. Zijn deze betrouwbaar?
kinq.nl €139,-
TP Shopper €154,38
All day elektro €157.15
Batalec €173,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
CAD-tekenaar schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 22:19:
[...]

Ik merk dat de 8010 nog wel leverbaar is via Bol.com voor €139,-
Alleen de 4 leveranciers via bol.com ken ik niet. Zijn deze betrouwbaar?
kinq.nl €139,-
TP Shopper €154,38
All day elektro €157.15
Batalec €173,95
Ik heb die van Kinq besteld, werd de volgende dag (vandaag dus) geleverd.

Dus m.i. wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard1248
hardware-lover schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 16:45:
[...]

Dat is niet ongebruikelijk, meer apparaten die dat eveneens hebben. Vanwaar de behoefte daaraan als ik vragen mag?
Ik heb hem aangesloten via utp. Maar ik wil ook kunnen casten naar de TV, foto's bijvoorbeeld, en dan heb je wifi nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
Richard1248 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 13:03:
[...]

Ik heb hem aangesloten via utp. Maar ik wil ook kunnen casten naar de TV, foto's bijvoorbeeld, en dan heb je wifi nodig
Dit hoeft toch niet als je de box via hdmi-in aan de receiver koppelt en de tv via hdmi-out aan de receiver?
Geluid komt dan uit de surroundspeakers en beeld wordt doorgestuurd naar de tv.

[ Voor 10% gewijzigd door CAD-tekenaar op 10-12-2022 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Richard1248 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 13:03:
Casten zou ook beschikbaar moeten zijn indien via UTP aangesloten, zolang je maar op hetzelfde netwerk zit. Ik zie ieder Android TV apparaat, wat enkel bekabeld is aangesloten, beschikbaar voor casten, dat zijn er op dit moment 3 hier in huis.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard1248
CAD-tekenaar schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 13:11:
[...]

Dit hoeft toch niet als je de box via hdmi-in aan de receiver koppelt en de tv via hdmi-out aan de receiver?
Wat hoeft niet? Om te kunnen casten naar de in de box ingebouwde chromecast moet de box een wifivernbinding hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
CAD-tekenaar schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 13:11:
Geluid komt dan uit de surroundspeakers en beeld wordt doorgestuurd naar de tv.
Wat heeft dit nu met de gestelde vraag te maken? Vanwaar de opmerking over een receiver, dat kwam toch niet ter sprake? Maar mogelijk zie ik wat over het hoofd?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Richard1248 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 13:19:
Wat hoeft niet? Om te kunnen casten naar de in de box ingebouwde chromecast moet de box een wifiverbinding hebben.
Dat zou dus geen verplichting hoeven zijn, wifi voor de Nokia is niet noodzakelijk, of zou het niet moeten zijn. Zolang je met het apparaat, waarvan gecast wordt, maar op hetzelfde netwerk zit, dus mobiel via wifi met hetzelfde netwerk verbonden. De Nokia zou dan tevoorschijn moeten komen als cast apparaat.

Ik heb het net nog even getest (niet met een Nokia, is er niet meer), werkt probleemloos zoals ik al aangaf.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 4 ... 21 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de mediaspelers van Nokia: Streaming Box 8000 en 8010 en de klonen hiervan.
Andere mediaspelers zijn hier off-topic.

Weten of het een kloon is?
Nokia 8000 en klonen: https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI600
Nokia 8010 en klonen https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI804

Discussie over alternatieve firmware is toegestaan op Tweakers.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Het gebruik van alternatieve firmware is volledig op eigen risico.

Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright