Ik verwacht dat er in de praktijk weinig verschillen tussen beide boxjes zullen zijn, gezien hun specificaties. Aangezien ze voorzien zijn van een "eigen" Android TV 11 build zou daar eventueel wel een verschil kunnen zitten. Ze "verdienen" sowieso een update naar V12, maar het is de vraag of deze er ook gaat komen. Ik heb sowieso geen idee hoe Homatics is met zijn support.
Edit: @
Anoniem: 1214048 (en anderen), ik heb me inmiddels al aan kunnen melden voor hun bèta programma (via Reddit wordt men doorverwezen naar Telegram), en daar wordt geschreven dat V12 ook zal komen. Dat geeft vertrouwen.
De Nokia heeft een completere afstandsbediening met zijn cijfertoetsen, is bij Homatics als extra verkrijgbaar (mocht daar behoefte voor zijn). Daar staat tegenover dat die van Homatics voorzien is van een vrije toets waarmee iedere geïnstalleerde applicatie direct te starten is, zoals met de sneltoetsen voor Netflix e.d., aardige extra.
Het e.e.a. komt wel heel gedegen over, v.w.b. bouwkwaliteit en huidige software/installatie. Het boxje zelf is degelijk en chic (vind ik), de opvallende led (streep) voor power on/off zou wat mij betreft handmatig aan of uit te zetten moeten zijn, die is aardig "aanwezig" mag ik wel opmerken. Er stond direct een update voor de afstandsbediening klaar, geen update voor het OS zelf. Security build is van aug. 2022
Snelheid bij gebruik is dik in orde, netwerksnelheid (LAN) tot aan mijn maximum internetsnelheid (~1Gbit), gelijk aan mijn Shield 2019 pro.
Hoewel ik het, in tegenstelling tot @
furian88, wel voor elkaar krijg om Atmos uit te sturen (direct via mijn receiver en zichtbaar op het display), worden niet alle HD audio codecs ondersteund. Maar er staat ook nergens bij de specificaties dat dit wel het geval zou zijn. Wat opgegeven is als audio codec support komt er ook uit.
@
furian88, heeft de 8010 ook een USB-C uitgang
aan de onderzijde? Dat heeft de Homatics namelijk wel en daar staat een mysterieus stukje tekst bij vermeld.
12v 1A
"
It's a surprice"
Bonus scene coming from this connector, wait a while
Dat is wat er letterlijk bij staat vermeld
[
Voor 4% gewijzigd door
hardware-lover op 05-12-2022 13:47
]
Testing, one, two ...