Je hebt gelijk. Ik heb het getest met YouTube. Ik ben op het verkeerde been gezet, doordat bij de app google foto's het cast symbool niet verschijnt en dus ook niet de Nokia als cast apparaat. Ik ga verder uitzoeken hoe dit zit. Blijft vreemd dat ik op de Nokia niet wifi en ethernet samen werkend krijg. Op de PC lukt het wel.hardware-lover schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 13:21:
[...]
Wat heeft dit nu met de gestelde vraag te maken? Vanwaar de opmerking over een receiver, dat kwam toch niet ter sprake? Maar mogelijk zie ik wat over het hoofd?
@Richard1248, niet om te muggenziften, maar ik heb het juist getest via de Google foto app, op een Pixel2 met Android 11. Het cast symbool komt bij geselecteerde foto's en video's tevoorschijn (aan de bovenzijde).
:fill(white):strip_exif()/f/image/2Nuk30B5gROCkHFuPK7bQEXt.png?f=user_large)
Testing, one, two ...
Vraagje: Als je een router met wifi hebt en je koppelt de box bedraad aan de router, is dan de box niet zichtbaar in het wifi thuisnetwerk?Richard1248 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 13:19:
[...]
Wat hoeft niet? Om te kunnen casten naar de in de box ingebouwde chromecast moet de box een wifivernbinding hebben.
Edit: Hardware-lover zei het al.
Alles moet wel in hetzelfde subnetwerk zitten om met elkaar te kunnen communiceren.
[ Voor 13% gewijzigd door CAD-tekenaar op 10-12-2022 15:22 ]
Wat is "wifi thuisnetwerk"?CAD-tekenaar schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 15:12:
[...]
Vraagje: Als je een router met wifi hebt en je koppelt de box bedraad aan de router, is dan de box niet zichtbaar in het wifi thuisnetwerk?
Je hebt thuisnetwerk en dat kan bekabeld en wifi gecombineerd zijn. "Wifi thuisnetwerk" bestaat niet.
Als je dus alle ips afgaat in je thuisnetwerk dan kom je apparaten tegen die met wifi verbonden zijn en met kabel.
Je hebt gelijk.rvk schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 15:19:
[...]
Wat is "wifi thuisnetwerk"?
Je hebt thuisnetwerk en dat kan bekabeld en wifi gecombineerd zijn. "Wifi thuisnetwerk" bestaat niet.
Als je dus alle ips afgaat in je thuisnetwerk dan kom je apparaten tegen die met wifi verbonden zijn en met kabel.
Bij mij verschijnt ook het cast symbool en ik kan nu ook daadwerkelijk foto's en video's casten naar de tv. Ik heb geen idee waarom het gisteren na heel veel pogingen en checks van de instellingen op telefoon, router, nokia niet lukte. Ongetwijfeld heb ik iets fout gedaan, maar wat weet ik niet.hardware-lover schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 14:48:
@Richard1248, niet om te muggenziften, maar ik heb het juist getest via de Google foto app, op een Pixel2 met Android 11. Het cast symbool komt bij geselecteerde foto's en video's tevoorschijn (aan de bovenzijde).
[Afbeelding]
En? Is het 2x de 8010 geworden of...?SeelenSchmerz schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:50:
Twee stuks Nokia Streaming Box 8010 à €79,90 per stuk, nu verzonden door Amazon.de
Nu maar afwachten of ze de juiste leveren![]()
[Afbeelding]
Testing, one, two ...
Ben benieuwd...hardware-lover schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:19:
[...]
En? Is het 2x de 8010 geworden of...?
Ja ik heb afgelopen week 2x de Nokia Streaming Box 8010 binnen gekregen van Amazon.de die ik begin November voor €79.90 per stuk besteld had.hardware-lover schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:19:
[...]
En? Is het 2x de 8010 geworden of...?
Ze voldoen voor mij volledig aan de verwachting en vanwege de vele aanslutingen en uitgebreide configuratie mogelijkheden kan ik ze precies zoals gewenst en nodig in mijn beide media setups integreren. Ben erg blij!!!
Alles werkt tot nu perfect en koppeling met mijn NAS ook zonder problemen. Erg snel en gebruiksvriendelijk allemaal! Ik ga komende week als ik tijd heb meer testen, maar tot nu toe erg tevreden!
Enige probleem dat ik ervaarde was met Private Internet Access VPN app, waarbij de split tunneling (per app-instellingen) functionaliteit op Android niet goed functioneert, maar dat is uiteraard niet aan Nokia te wijten, maar aan het belabberde update beleid van Private Internet Access zelf, die dit na een jaar nog steeds niet opgelost hebben.Ik ga daarom maar op zoek naar een andere VPN provider met een betrouwbaardere en volledig functionerende app die split tunneling onder Android volledig ondersteunt en split tunneling en snoozing onder Windows. Iemand ervaring met de apps van NordVPN?
https://www.reddit.com/r/..._app_settings_on_android/
/f/image/eec6WVYwcXi9nSkAuDQwoTIa.png?f=fotoalbum_large)
@SeelenSchmerz, dank voor de terugkoppeling en gefeliciteerd met deze geslaagde aankoop 👏
Ik heb geen ervaring met de 8010 zelf maar met een andere box die technisch zijn gelijkwaardige tegenhanger is. Fijne en wenselijke aanvulling voor het Android TV platform dit soort apparaten.
Het enige waar ik nu werkelijk naar uitkijk is een update naar Android TV V12, en dat puur voor de ondersteuning van auto refreshrates. Eens kijken of en wanneer deze gaat komen.
Met VPN doe ik niets, daar kan ik je niet mee helpen.
Ik heb geen ervaring met de 8010 zelf maar met een andere box die technisch zijn gelijkwaardige tegenhanger is. Fijne en wenselijke aanvulling voor het Android TV platform dit soort apparaten.
Het enige waar ik nu werkelijk naar uitkijk is een update naar Android TV V12, en dat puur voor de ondersteuning van auto refreshrates. Eens kijken of en wanneer deze gaat komen.
Testing, one, two ...
Ja de 8010 is op het eerste gezicht een fijn apparaat, echter ervaarde ik zojuist bij het kijken van de wedstrijd Argentinië - Kroatië via de KPN iTV app wel een eerste issue:Ik had regelmatig last van haperingen en soms wat onscherper beeld gedurende de voetbalwedstrijd.hardware-lover schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:26:
@SeelenSchmerz, dank voor de terugkoppeling en gefeliciteerd met deze geslaagde aankoop 👏
Via het Arris KPN kastje zelf geen haperingen
Kan dit met het ontbreken van ondersteuning voor "automatic refresh rate" te maken hebben?
@SeelenSchmerz, bij gebruik van Nederlandse streaming apps kan men beter kiezen voor een refreshrate van 50Hz, dat geeft de meest soepele weergave.
Edit: dit binnen de instellingen van Android TV.
[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 13-12-2022 23:32 ]
Testing, one, two ...
Het viel mij op dat toen ik later gisteravond nadat de voetbalwedstrijd was afgelopen, deze nog een keer terugkeek, er geen haperingen meer waren, dus ik denk dat het mogelijk toch aan de drukte op dat moment bij KPN iTV heeft gelegen, dat het beeld tijdens de wedstrijd haperde en dus niet aan de refreshrate van de 8010.hardware-lover schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 23:31:
@SeelenSchmerz, bij gebruik van Nederlandse streaming apps kan men beter kiezen voor een refreshrate van 50Hz, dat geeft de meest soepele weergave.
Verder heb ik gekeken bij de Android TV instellingen van de 8010 en zie daar een optie "Auto switch to best resolution". Is dit niet een soort "automatic refresh rate"optie?
:strip_exif()/f/image/nP5jABPmVoyCFQ0cerOkjVV7.jpg?f=fotoalbum_large)
@SeelenSchmerz, ik kan het niet meer 100% zekerheid zeggen, want ik heb de 8010 niet, maar ik ga er vanuit dat de 8010, tot ie een update naar V12 krijgt, geen auto refreshrate ondersteuning zal hebben.
Eigenlijk is een Shield TV, wat ik tot nu toe heb kunnen testen, de enige met Android TV V11, die wel toestaat om de refreshrate/resolutie te laten aanpassen door een app, de meeste streaming apps ondersteunen het echter (nog) niet. Je kunt het op een Shield met een aanvullende systeem app afdwingen, maar dat gaat vaak niet helemaal lekker of helemaal niet. Binnen Kodi, als voorbeeld, gaat dat wel goed en probleemloos, die mogelijkheid bied de 8010 (en 8000 eveneens), niet (verwacht ik).
Eigenlijk is een Shield TV, wat ik tot nu toe heb kunnen testen, de enige met Android TV V11, die wel toestaat om de refreshrate/resolutie te laten aanpassen door een app, de meeste streaming apps ondersteunen het echter (nog) niet. Je kunt het op een Shield met een aanvullende systeem app afdwingen, maar dat gaat vaak niet helemaal lekker of helemaal niet. Binnen Kodi, als voorbeeld, gaat dat wel goed en probleemloos, die mogelijkheid bied de 8010 (en 8000 eveneens), niet (verwacht ik).
[ Voor 29% gewijzigd door hardware-lover op 14-12-2022 12:54 ]
Testing, one, two ...
Inmiddels zijn we een tijdje verder, en wat ik hier nog schreef, is inmiddels wat achterhaald; hardware-lover in "Nokia streambox 8000"
Ik heb ondertussen alweer een tijdje de Canal Digitaal app, de cijfertoetsen werken, en de Nokia afstandsbediening werkt ook volledig op de eerder aangehaalde Homatics box. Sterker, hoewel op die box geactiveerd, kreeg de afstandsbediening een firmware update aangeboden. Dat hoeft schijnbaar niet perse via een Nokia zelf.
Ik heb het e.e.a. vandaag op verzoek even uitgeprobeerd.
Ik heb ondertussen alweer een tijdje de Canal Digitaal app, de cijfertoetsen werken, en de Nokia afstandsbediening werkt ook volledig op de eerder aangehaalde Homatics box. Sterker, hoewel op die box geactiveerd, kreeg de afstandsbediening een firmware update aangeboden. Dat hoeft schijnbaar niet perse via een Nokia zelf.
Ik heb het e.e.a. vandaag op verzoek even uitgeprobeerd.
Testing, one, two ...
Als ik via de Nokia box radio wil luisteren dan moet ik de tv aan laten staan; ook als ik die op stand-by zet schakelt de Nokia vanzelf uit… Weet iemand daar een oplossing voor?
In de instellingen van de Nokia naar apparatenvoorkeuren gaan dan HDMI CEC en dan CEC switch uitschakelen.Ernie_II schreef op maandag 26 december 2022 @ 12:37:
Als ik via de Nokia box radio wil luisteren dan moet ik de tv aan laten staan; ook als ik die op stand-by zet schakelt de Nokia vanzelf uit… Weet iemand daar een oplossing voor?
Dan gaat ie ook niet meer aan als je de input van de nokia selecteert zeker? Ik gebruik de afstandsbediening van de televisie om de nokia te bedienen. HDMI3 kiezen op tv schakelt de box in.Erwin08 schreef op maandag 26 december 2022 @ 20:12:
[...]
In de instellingen van de Nokia naar apparatenvoorkeuren gaan dan HDMI CEC en dan CEC switch uitschakelen.
Alternatief is box inschakelen en andere input kiezen op de tv, kan je daarna de tv uitzetten.
Ik schakel de tv nooit in de standby, ik schakel de Nokia uit de tv niet en dan de stroom eraf._JGC_ schreef op maandag 26 december 2022 @ 22:52:
[...]
Dan gaat ie ook niet meer aan als je de input van de nokia selecteert zeker? Ik gebruik de afstandsbediening van de televisie om de nokia te bedienen. HDMI3 kiezen op tv schakelt de box in.
Alternatief is box inschakelen en andere input kiezen op de tv, kan je daarna de tv uitzetten.
Als ik de stroom er weer op zet dan gaat de tv aan op HDMI 1 waar de Nokia op zit die dan in beeld komt.
Ik doe het ook op die manier, maar ik wil dat powerloos maken op de nokia8000 eigenlijk niet meer zo doen ivm levensduur. Ik moet nog even puzzelen hoe en wat. ik doe dat tzt als ik de tijd ervoor heb wel..Erwin08 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:43:
[...]
Ik schakel de tv nooit in de standby, ik schakel de Nokia uit de tv niet en dan de stroom eraf.
Als ik de stroom er weer op zet dan gaat de tv aan op HDMI 1 waar de Nokia op zit die dan in beeld komt.
Want ik heb nu in hdmi2 van mijn tv, een hdmi-3port out splitter zitten. Met daarop dus op poort hdmi1 een ip-tv decoder en op de poort hdmi2 uitgang de nokia8000 zitten.
Maar die ip-tv decoder blijft niet actief op de hdmi 1port vd splitter staan als ik mijn nokia8000 powerloos maak(ook niet als ik het omdraai), dus die levert op een of andere manier stroom, of een signaal naar de hdmi-splitter waardoor de keuzestand actief blijft op de ip-tv decoder.
Dus de nokia zet ik in dat geval in slaapstand, en kan ik iptv blijven kijken zonder dat hij naar een andere hdmipoort schakelt. Doe ik nokia aan en de ip-tv uit, dan kijk ik weer op de nokia.
Ik heb nog een andere decoder op hdmi poort 1 van de TV, voor als de vraag komt waarom ik hem niet rechtstreeks aansluit op de tv.
Misschien moet ik dat straks ook wel zo doen, ik moet nog even puzzelen zodat ik de nokia8000 niet meer powerloos hoeft te maken.(dat powerloos maken doe ik met een hue-stekker btw)
Door op deze manier mijn setup te gebruiken, hoef ik elke keer maar 1, of soms 2 knoppen in te drukken om te schakelen van device.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Kan ik de usb aansluiting gebruiken en een externe harddisk aansluiten?
Speelt deze dan ook alle video formaten af?
Mijn medi8er(wordt niet meer gemaakt) maar speelt geen 265 formaat dus ik zoek iets nieuws die dat wel kan en deze kost de helft van een nvidea speler.
Zie niet wat deze kan afspelen vandaar de vraag
m.vr.gr.
Speelt deze dan ook alle video formaten af?
Mijn medi8er(wordt niet meer gemaakt) maar speelt geen 265 formaat dus ik zoek iets nieuws die dat wel kan en deze kost de helft van een nvidea speler.
Zie niet wat deze kan afspelen vandaar de vraag
m.vr.gr.
Leuk topic. Ik wilde voor een Shield Pro gaan, maar iets houdt me tegen om een apparaat wat al een aantal jaar op de markt is aan te schaffen. Natuurlijk is het een goed apparaat, maar nu zie je wel andere merken komen met apparaten van gelijkwaardige kwaliteit en wat goedkoper.
Ik wil voor de 8010 gaan maar vraag me af wat de verschillen zijn? Ik gebruik geen streaming apps. Alleen Plex met de media collectie op mijn nas.
Ik wil voor de 8010 gaan maar vraag me af wat de verschillen zijn? Ik gebruik geen streaming apps. Alleen Plex met de media collectie op mijn nas.
@Binnetie, wat gebruik je nu icm Plex en je NAS?
Vergeleken met die Shield TV Pro 2019 zijn er, buiten wat voordelen, toch nog steeds ook wat nadelen (verwacht ik). Het ligt eraan hoe hoog je de lat legt vwb afspeel mogelijkheden en ondersteuning voor bepaalde audio en video codecs.
Vergeleken met die Shield TV Pro 2019 zijn er, buiten wat voordelen, toch nog steeds ook wat nadelen (verwacht ik). Het ligt eraan hoe hoog je de lat legt vwb afspeel mogelijkheden en ondersteuning voor bepaalde audio en video codecs.
Testing, one, two ...
Ik speel nu af met de Plex app op mijn LG G2 TV. Helaas pakt deze in 8 van de 10 gevallen niet de 4K media. Hierdoor gaat Plex transcoden en dan gaat het mis. Soms werkt het wel als ik ondertiteling (srt) uitschakel of de audio aanpas naar AC3 ipv DTS-HD. Heel random. Soms wordt DTS-HD keurig omgezet naar een afspeelbaar formaat.hardware-lover schreef op maandag 2 januari 2023 @ 21:47:
@Binnetie, wat gebruik je nu icm Plex en je NAS?
Ik gebruik daarnaast een Xiaomi TV Stick (full HD). Die speelt alles af, maar is traag en geen 4K. Maar ik maak er nu in het vakantiehuis met plezier gebruik van.
Ik wil zonder 3 versies van een 4K bestand genieten van 4K. Dat de speler gewoon afspeelt wat ik ben voer. En voor toekomstig gebruik met Dolby Vision ondersteuning.
Je moet even in de gaten houden dat je een media stream apparaat aanschaft,... en élke stream APP zijn nadelen en voordelen en compatibiliteit heeft. Dit ten eerste en meest bepalend hoe het gebruik gaat wordenBinnetie schreef op maandag 2 januari 2023 @ 21:56:
[...]
Ik speel nu af met de Plex app op mijn LG G2 TV. Helaas pakt deze in 8 van de 10 gevallen niet de 4K media. Hierdoor gaat Plex transcoden en dan gaat het mis. Soms werkt het wel als ik ondertiteling (srt) uitschakel of de audio aanpas naar AC3 ipv DTS-HD. Heel random. Soms wordt DTS-HD keurig omgezet naar een afspeelbaar formaat.
Ik gebruik daarnaast een Xiaomi TV Stick (full HD). Die speelt alles af, maar is traag en geen 4K. Maar ik maak er nu in het vakantiehuis met plezier gebruik van.
Ik wil zonder 3 versies van een 4K bestand genieten van 4K. Dat de speler gewoon afspeelt wat ik ben voer. En voor toekomstig gebruik met Dolby Vision ondersteuning.
Er zijn teveel factoren, en je moet maar net iemand hebben die hetzelfde gebruikt als jij.
In de Nokia 8000 is de Kodi-APP eigenlijk het meest compatible. Plex-App ook wel denk ik, je hebt ook de optie om via een Browser-APP in te loggen op een plex-site bijvoorbeeld.
Er zijn dus 10tallen mogelijkheden en manieren van configureren, de Codec-selectie voor geluid & video die jij in de betreffende app afspeelt, en de ingebouwde codec's op de media players zelf staan elkaar óók soms in de weg.
Ene keer is het beter om de codec-selectie van de betreffende app te gebruiken en de andere keer is het beter dat de media streamers het zelf afhandelen.
Hier in het topic zijn de hardware video specs wel te vinden vd Nokia. Maar ik zal ze hieronder even plaatsen voor jou & @pejoar
De Nokia 8010 Specs
De Nokia 8000 Specs
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
@Binnetie, nog even om het wat helderder te krijgen. Dat 4k media, wat jij op je NAS hebt staan om te delen, over welke kwaliteiten hebben we het dan? Tot hoe groot zijn die bestanden (om enigszins in te kunnen schatten over welke kwaliteit we het dan hebben)?
Wordt er bekabeld of draadloos gestreamd, of is beiden een mogelijkheid voor je?
Wordt er bekabeld of draadloos gestreamd, of is beiden een mogelijkheid voor je?
Testing, one, two ...
Ik heb inmiddels de Streamer 8000 eindelijk goed draaien, zelfs met Kodi en optisch geen stuttering waar te nemen.
Hoewel er android 10 op de box staat heb ik toch een manier gevonden om het stuttering enigszins tegen te gaan.
Ik had bv bij de Serie FBI, stuttering waargenomen als het beeld langzaam werd gedraaid.
Dat is nu verholpen, diverse content geprobeerd incl. HDR, HDR10, UHD, 1080P content
Na veel proberen, heb ik de box als volgt ingesteld:
Nokia Streamer 8000 settings:
HDR Settings - HDR en HDR Auto - On
Screen Resolution - Auto switch best resolution - Off
Display Mode - 4K2-23.976hz , Color Depth Settings -On, Color Space Settings YcbCr422
Kodi:
Speler - Aanpassen beeldscherm verversingsfrequentie - Uit
Het is alleen jammer, dat ik niet tijdens afspelen van content via Kodi, evt. de framerate van de film kan controleren.
Iemand misschien een tip om dit evt. in de library ook zichtbaar te krijgen?
Hoewel er android 10 op de box staat heb ik toch een manier gevonden om het stuttering enigszins tegen te gaan.
Ik had bv bij de Serie FBI, stuttering waargenomen als het beeld langzaam werd gedraaid.
Dat is nu verholpen, diverse content geprobeerd incl. HDR, HDR10, UHD, 1080P content
Na veel proberen, heb ik de box als volgt ingesteld:
Nokia Streamer 8000 settings:
HDR Settings - HDR en HDR Auto - On
Screen Resolution - Auto switch best resolution - Off
Display Mode - 4K2-23.976hz , Color Depth Settings -On, Color Space Settings YcbCr422
Kodi:
Speler - Aanpassen beeldscherm verversingsfrequentie - Uit
Het is alleen jammer, dat ik niet tijdens afspelen van content via Kodi, evt. de framerate van de film kan controleren.
charleyr
@hardware-lover, goede vragen.
Ik keek altijd 1080P materiaal via mijn Xiaomi TV Stick met Plex. Dit gebeurde zonder te hoeven transcoden (direct stream). De files zijn van bekende release groepen en zo'n 8-15GB groot. Formaat is H264.
Zelf ben ik op een gegeven moment bezig gegaan met het omzetten naar H265 met als bron de bluray. Dit voor een deel van m'n collectie. Ook dit wordt prima afgespeeld. De files zijn zo'n 40% kleiner.
Sinds 3 weken heb ik een LG G2 tv gekocht. Deze heeft ondersteuning voor Dolby Vision, naar geen DTS ondersteuning. Mijn Bluesound Powernode via eARC aangesloten op de LG ondersteund dit ook niet. Dit kan een deel van het probleem zijn dat er bepaalde media helemaal niet afspeelt. Ik heb hiervoor nog te weinig getest met mijn media in 1080P. Mij vorige receiver ondersteunde alle audio formaten (behalve Atmos), omdat het al een oude receiver is.
Deze is niet meer aangesloten dus ik kan niet goed onderzoeken waar het probleem weg komt.
Omdat ik een nieuwe tv heb wilde ik natuurlijk direct 4K materiaal testen. Ik downloadde 4K remuxes van 50-70GB voor de test. Dat neemt veel ruimte in dus doel is om later kleinere files te nemen van goede release groepen en goede kwaliteit.
En remix van 70GB speelde prima af, geen haperingen. Dit doe ik draadloos. Ik heb een optie om daar UTP te trekken (woonkamer anders ingericht) maar tot nu toe zie ik nog niet de noodzaak ervan in.
Maar andere varianten van gedownloade 4K files worden niet afgespeeld door de LG met Plex app. Of er dit alleen een DTS-HD track in met PGS ondertiteling, of er is een AC3 track maar dan speelt hij niet af omdat er een losse srt bij zit. De combinatie van Plex op de LG is dat het nogal kieskeurig is.
Het is heel random en ik krijg er nog niet echt een vinger achter.
Afgelopen week een serie gedownload in 4K HDR. Files zijn zo'n 15GB per stuk groot voor 60 min speeltijd. Deze werkt super goed.
Ik stream ook het geluid naar de rear speakers draadloos en dat gaat ook zonder problemen.
Ik vermoed dat de Xiaomi TV Stick (ondanks geen 4K ondersteuning) meer ondersteund en beter afspeelt dan de native Plex app op de LG.
Ik dacht dat Plex niet goed kon transcoden van 4K naar 1080P maar nu ik in een huisje zit en het geprobeerd heb, kom ik erachter dat het super werkt. Ik zie dat 4K naar 1080P wordt getranscoded en het geluid ook. En dit zonder haperingen. Hiermee lijkt m'n nas uitgesloten en denk ik toch meer aan de combinatie van Plex op de LG.
Vandaar dat ik naar een Shield wilde, maar de Nokia 8000 of 8010 lonkt ook erg, met name omdat deze nieuwer en goedkoper is. Qua toekomst zekerheid denk ik dat ik met de 8010 beter zit.
Ik keek altijd 1080P materiaal via mijn Xiaomi TV Stick met Plex. Dit gebeurde zonder te hoeven transcoden (direct stream). De files zijn van bekende release groepen en zo'n 8-15GB groot. Formaat is H264.
Zelf ben ik op een gegeven moment bezig gegaan met het omzetten naar H265 met als bron de bluray. Dit voor een deel van m'n collectie. Ook dit wordt prima afgespeeld. De files zijn zo'n 40% kleiner.
Sinds 3 weken heb ik een LG G2 tv gekocht. Deze heeft ondersteuning voor Dolby Vision, naar geen DTS ondersteuning. Mijn Bluesound Powernode via eARC aangesloten op de LG ondersteund dit ook niet. Dit kan een deel van het probleem zijn dat er bepaalde media helemaal niet afspeelt. Ik heb hiervoor nog te weinig getest met mijn media in 1080P. Mij vorige receiver ondersteunde alle audio formaten (behalve Atmos), omdat het al een oude receiver is.
Deze is niet meer aangesloten dus ik kan niet goed onderzoeken waar het probleem weg komt.
Omdat ik een nieuwe tv heb wilde ik natuurlijk direct 4K materiaal testen. Ik downloadde 4K remuxes van 50-70GB voor de test. Dat neemt veel ruimte in dus doel is om later kleinere files te nemen van goede release groepen en goede kwaliteit.
En remix van 70GB speelde prima af, geen haperingen. Dit doe ik draadloos. Ik heb een optie om daar UTP te trekken (woonkamer anders ingericht) maar tot nu toe zie ik nog niet de noodzaak ervan in.
Maar andere varianten van gedownloade 4K files worden niet afgespeeld door de LG met Plex app. Of er dit alleen een DTS-HD track in met PGS ondertiteling, of er is een AC3 track maar dan speelt hij niet af omdat er een losse srt bij zit. De combinatie van Plex op de LG is dat het nogal kieskeurig is.
Het is heel random en ik krijg er nog niet echt een vinger achter.
Afgelopen week een serie gedownload in 4K HDR. Files zijn zo'n 15GB per stuk groot voor 60 min speeltijd. Deze werkt super goed.
Ik stream ook het geluid naar de rear speakers draadloos en dat gaat ook zonder problemen.
Ik vermoed dat de Xiaomi TV Stick (ondanks geen 4K ondersteuning) meer ondersteund en beter afspeelt dan de native Plex app op de LG.
Ik dacht dat Plex niet goed kon transcoden van 4K naar 1080P maar nu ik in een huisje zit en het geprobeerd heb, kom ik erachter dat het super werkt. Ik zie dat 4K naar 1080P wordt getranscoded en het geluid ook. En dit zonder haperingen. Hiermee lijkt m'n nas uitgesloten en denk ik toch meer aan de combinatie van Plex op de LG.
Vandaar dat ik naar een Shield wilde, maar de Nokia 8000 of 8010 lonkt ook erg, met name omdat deze nieuwer en goedkoper is. Qua toekomst zekerheid denk ik dat ik met de 8010 beter zit.
@charleychui, als jij de refreshrate al op een fixed instelling hebt staan, dan zal deze binnen Kodi eveneens zo zijn? Wat zou je dan via een overlay nog willen controleren? Er is een Kodi overlay zichtbaar te maken tijdens afspelen mocht je deze willen zien; https://kodi.wiki/view/Player_process_info
@Binnetie, de Mi HD stick is wel het minimale op Android TV gebied vwb hardware specificaties en hoewel deze theoretisch best wel leuke dingen kan, is het toch vaak behelpen in de praktijk. Dat ie het soms beter doet dan een LG TV zegt eerder wat over de LG dan over de MI stick
Ik zie je geen opmerkingen maken over een stotterende/haperende weergave agv een onjuiste refreshrate (dat van het media is anders dan door de mediaspeler weergegeven, niet ideaal dus), dus lijkt het, zonder dit verkeerd te bedoelen, dat je aardig snel tevreden bent. Als er maar beeld en geluid komt in een redelijke weergave dan lijk jij het wel goed te vinden, correct?
Een stapje hoger dan de Mi HD stick lijkt al voldoende te zijn voor jou, maar dan is er ook meteen legio keuze vwb welk apparaat. Het kan natuurlijk wel zo gaan dat, hoe beter media bij jou wordt afgespeeld, hoe hoger de kwaliteit van dat media gaat worden bij jou, en dan met name dat van 4k/UHD filmmateriaal. Dan zou je vervolgens weer tegen bepaalde grenzen aan kunnen lopen, en dan met name vwb netwerksnelheid. Maar dit is giswerk van mij, niet gezegd dat het die kant ook op zal gaan
De 8010 is heel erg nieuw, de 8000 inmiddels al een tijdje niet meer. Prijsverschil tussen beiden is tamelijk groot maar dat geldt eveneens voor de specificaties.
@Binnetie, de Mi HD stick is wel het minimale op Android TV gebied vwb hardware specificaties en hoewel deze theoretisch best wel leuke dingen kan, is het toch vaak behelpen in de praktijk. Dat ie het soms beter doet dan een LG TV zegt eerder wat over de LG dan over de MI stick
Ik zie je geen opmerkingen maken over een stotterende/haperende weergave agv een onjuiste refreshrate (dat van het media is anders dan door de mediaspeler weergegeven, niet ideaal dus), dus lijkt het, zonder dit verkeerd te bedoelen, dat je aardig snel tevreden bent. Als er maar beeld en geluid komt in een redelijke weergave dan lijk jij het wel goed te vinden, correct?
Een stapje hoger dan de Mi HD stick lijkt al voldoende te zijn voor jou, maar dan is er ook meteen legio keuze vwb welk apparaat. Het kan natuurlijk wel zo gaan dat, hoe beter media bij jou wordt afgespeeld, hoe hoger de kwaliteit van dat media gaat worden bij jou, en dan met name dat van 4k/UHD filmmateriaal. Dan zou je vervolgens weer tegen bepaalde grenzen aan kunnen lopen, en dan met name vwb netwerksnelheid. Maar dit is giswerk van mij, niet gezegd dat het die kant ook op zal gaan
De 8010 is heel erg nieuw, de 8000 inmiddels al een tijdje niet meer. Prijsverschil tussen beiden is tamelijk groot maar dat geldt eveneens voor de specificaties.
Testing, one, two ...
@hardware-lover, ik ben zelf redelijk gevoelig qua storteren enzo. Ik had het in de eerste week toen de LG tv er was heel erg met een bepaalde content, met name horizontale bewegingen. Dat heb ik op kunnen lossen met de de-judder instelling van de LG.
Qua receiver ben ik naar een Bluesound gegaan, compacter maar iets minder mogelijkheden. Qua aansluitingen en ondersteunende audio formaten. Audio vind ik belangrijk maar met een vriendin in huis gaat het niet lukken om een atmos opstelling te realiseren met weet ik hoeveel speakers.
Dat gezegd hebbende moet ik eerlijk bekennen dat ik nog niet heel diep in de instellingen van de TV heb gekeken qua refresh rate. De content die ik heb is 23.95fps, daarnaast kijk ik NLZiet en dat is zo uit m'n hoofd 50fps. Ik kan in de Plex app er niet zoveel in instellen. Met een mediaspeler komen er wel meer mogelijkheden tot instellen natuurlijk. Dat weet ik nog toen ik een Zidoo mediaspeler had.
Met een nieuwe tv wil ik wel een stapje hoger, maar 50-70GB voor een een remux 4K film is me te gortig. Er zijn encodes van goede kwaliteit die minder opslag innemen. Voor het spelen met de mediaspeler is het wel leuk om af en hem af en toe een flinke film te voeren.
Wat ik aangaf qua netwerk gaat het heel goed, het is meer de ondersteuning van LG. Wat ik download of zelf encode moet gewoon afgespeeld worden zonder elke keer af te vragen of het gaat werken. Zo deed de Xiaomi dat ook.
Wat voor content qua grootte speel jij vaak af?
Qua receiver ben ik naar een Bluesound gegaan, compacter maar iets minder mogelijkheden. Qua aansluitingen en ondersteunende audio formaten. Audio vind ik belangrijk maar met een vriendin in huis gaat het niet lukken om een atmos opstelling te realiseren met weet ik hoeveel speakers.
Dat gezegd hebbende moet ik eerlijk bekennen dat ik nog niet heel diep in de instellingen van de TV heb gekeken qua refresh rate. De content die ik heb is 23.95fps, daarnaast kijk ik NLZiet en dat is zo uit m'n hoofd 50fps. Ik kan in de Plex app er niet zoveel in instellen. Met een mediaspeler komen er wel meer mogelijkheden tot instellen natuurlijk. Dat weet ik nog toen ik een Zidoo mediaspeler had.
Met een nieuwe tv wil ik wel een stapje hoger, maar 50-70GB voor een een remux 4K film is me te gortig. Er zijn encodes van goede kwaliteit die minder opslag innemen. Voor het spelen met de mediaspeler is het wel leuk om af en hem af en toe een flinke film te voeren.
Wat ik aangaf qua netwerk gaat het heel goed, het is meer de ondersteuning van LG. Wat ik download of zelf encode moet gewoon afgespeeld worden zonder elke keer af te vragen of het gaat werken. Zo deed de Xiaomi dat ook.
Wat voor content qua grootte speel jij vaak af?
[/quote]
"Hier in het topic zijn de hardware video specs wel te vinden vd Nokia"
Ik zie niet of deze Nokia h265 kan afspelen of wat dan ook?
https://androidpctv.com/r...reaming-box-8000-opinion/pejoar schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:54:
[/quote]
Volgens dit artikel kon de oudere box dit al..
Via volgende website is vaak info te vinden over vrijwel iedere gecertificeerde box/stick; https://www.androidtv-guide.compejoar schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:54:
Vwb de 8000: https://www.androidtv-gui...nokia-streaming-box-8000/
Testing, one, two ...
Je kan via de specs op de Chipset: Amlogic S905X3pejoar schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:54:
[/quote]
CPU: Quad-Core Cortex-A55
GPU: ARM Mali-G31 MP2 googelen hoe die presteren en met welke codecs.
Beetje eigen inzet kan je wel geven toch. Maar ik zal moeite voor je doen en ze hier plakken.
We passed a series of performance tests at the level of video playback on the Amlogic S905X3 to check the formats supported by the integrated Advanced Video Engine Gen10 VPU. As we can see the results are very good both in h.265 and in VP9 P2 in 10bit color formats and with HDR, even in KODI we can watch 8K videos. We are surprised by this GPU with the correction in 1080i video that did not work well in S905X2, with the VC-1 codec we only have correct results with the Amlogic native player.
Image quality: Good colors and acceptable processing.
HDR compatibility: Dolby Vision, Advanced HDR10, HDR10 +, HLG, PRIME HDR and support for REC709 / BT2020 profiles.
HDMI-CEC: Works with the firmware Android 9. It depends on each model.
Auto framerate: By default it does NOT included in the options menu. It depends on each model and brand.
Sound: In this firmware we have supports up to DD and DTS 5.1. See review of the concrete model.
Formats Result
VC1 / 1080p / 8bit OK (only in native player)
h.264 / 1080i / 8bit OK
h.264 / 1080p / 8bit OK
h.264 / 4K / 8bit OK
h.264 / 1080p / 10bit (anime) Frameskip (SW)*
h.265 / 1080p / 8bit OK
h.265 / 1080p / 10bit (anime) OK
h.265 / 4K / 8bit OK
h.265 / 4K / 10bit HDR OK
VP9 P1 / 4K / 8bit OK
VP9 P2 / 4K / 10bit HDR OK
VP9 P2 / 8K / 10bit HDR OK (only in KODI)
Youtube Max. 4K@60fps
Max. Bitrate 100 Mbps = 12,5 MB/s
SW = does not have hardware acceleration and may have have some frameskip in very heavy files.
CONCLUSIONS AMLOGIC S905X3
As we can see in our comparison, the new Amlogic S905X3 SoC is a contained improvement over the S905X2 but with interesting upgrade in AI that accelerates the use in apps that use these routines, it also has more energy efficiency and power. The gross monocore performance improves thanks to the new Cortex-A55 cores, and improvements in multicore are also appreciated. At the level of graphic power the Mali-G31 MP2 maintains its performance, defends itself quite well and is left with good figures to allow gaming even in titles such as PUBG at medium level.
In new Amlogic S905X3 SoC we also have improvements in video playback with the Advanced Video Engine Gen10 video engine, we have support for H.265 and VP9 with various HDR formats, the interlaced video playback 1080i has been fixed and compatibility increased with 8K. This new S905X3 SoC that is pin-to-pin compatible with the previous S905X2 will replace it totally in the market as we are already seeing with an infinity of models that already integrate it.
Heb je een LG (oled)tv?> hierbij kun je het vrr infoscherm oproepen door op de groene knop te spammen.charleychui schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:22:
Hallo!
Ik heb een tv-stick in mijn nokia box. Ik kan tv kijken maar ik heb nog niets om tv op te nemen (geen streaming tv, maar oudewetse tv)
Heeft iemand dit goed aan de gang?
Ik heb een tv-stick in mijn nokia box. Ik kan tv kijken maar ik heb nog niets om tv op te nemen (geen streaming tv, maar oudewetse tv)
Heeft iemand dit goed aan de gang?
9950x3d+4090+64DDR
[knip]
[ Voor 98% gewijzigd door hardware-lover op 09-01-2023 17:23 . Reden: Nope... ;) ]
Testing, one, two ...
Extra info TV-sticks:
MyGica (Geniatech) T230 werkt goed met coaxiale antenne.
De Terratec Mini moest ik terugsturen want die werd niet herkend.
Ik zie net op NextPVR/android tv forum dat de ontwikkeling voor opnemen stil staat.
MyGica (Geniatech) T230 werkt goed met coaxiale antenne.
De Terratec Mini moest ik terugsturen want die werd niet herkend.
Ik zie net op NextPVR/android tv forum dat de ontwikkeling voor opnemen stil staat.
9950x3d+4090+64DDR
Als ik reviews nalees van deze mediaspeler dan komt er veelal uit dat de HDR functie altijd aan staat en niet uit kan. In dit topic heb ik al verschillende keren gelezen dat de HDR wél uit kan. Is er later een update geweest of zijn er verschillende versies in de omloop?
Dat was in eerste instantie wel het geval, is via een latere update instelbaar geworden. Er zijn geen verschillende versies in omloop.Linda95 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:51:
Als ik reviews nalees van deze mediaspeler dan komt er veelal uit dat de HDR functie altijd aan staat en niet uit kan. In dit topic heb ik al verschillende keren gelezen dat de HDR wél uit kan. Is er later een update geweest of zijn er verschillende versies in de omloop?
Testing, one, two ...
ze zijn bij nokia nog niet zo van de updates...
waar ik bij de homatics bij de installatie al meteen updates kreeg heb ik bij de 8010 nog geen 1 gehad.. zelfs niet bij de installatie..
waar ik bij de homatics bij de installatie al meteen updates kreeg heb ik bij de 8010 nog geen 1 gehad.. zelfs niet bij de installatie..
https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006
Hallo,
Ik ben aan het kijken voor een mediabox om Eurosport Player en NLziet etc te streamen. Is dit nog steeds een goede keuze of is inmiddels de 8010 veel beter en de meerprijs waard?
Wij zullen geen data aan muziek en films erop zetten aangezien wij films via Netflix of Videoland kijken en Spotify gebruiken voor muziek.
Ik ben aan het kijken voor een mediabox om Eurosport Player en NLziet etc te streamen. Is dit nog steeds een goede keuze of is inmiddels de 8010 veel beter en de meerprijs waard?
Wij zullen geen data aan muziek en films erop zetten aangezien wij films via Netflix of Videoland kijken en Spotify gebruiken voor muziek.
@Pakhaas, als dat het enige is waarvoor je de mediabox wilt gaan gebruiken dan zou ik het bij de 8000 houden. Of je moet nog even aangeven wat je met etc. bedoeld?
Testing, one, two ...
Ik heb nog eigenlijk niet eens een goed beeld van wat je er mee kan, maar wij krijgen hier glasvezel van Caiway en nu willen wij er geen tv bij. Dus het idee is om voortaan via NLziet te kijken. Onlangs heb ik ook Eurosport Player abo genomen en dat zou ik ook graag streamen + Netflix. Spotify bedienen we via onze mobiel richting de Marantz versterker.hardware-lover schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:46:
@Pakhaas, als dat het enige is waarvoor je de mediabox wilt gaan gebruiken dan zou ik het bij de 8000 houden. Of je moet nog even aangeven wat je met etc. bedoeld?
Ik heb trouwens inmiddels besteld via Amazon voor 80 euro.
@Pakhaas NLZiet werkt op zich redelijk, ik vind de bediening wel tergend traag op de 8000. Ook loopt ie bijna dagelijks vast, zeker als je veel zapt.
Zelfs mijn vriendin weet nu al hoe ze NLZiet gedwongen moet laten stoppen en herstarten.
Andere apps (HBO, Netflix, F1tv) lopen vlot en probleemloos dus het ligt echt aan NLziet.
Zelfs mijn vriendin weet nu al hoe ze NLZiet gedwongen moet laten stoppen en herstarten.
Andere apps (HBO, Netflix, F1tv) lopen vlot en probleemloos dus het ligt echt aan NLziet.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
@guido66, dat trage bij NLZiet is ook aanwezig bij een Nvidia Shield TV 2019 Pro, en veel rapper dan die (vwb Android TV hardware), zijn er nog (vrijwel) niet.
Testing, one, two ...
Bedankt. Zijn er nog andere streamingdiensten die hetzelfde kunnen als NLziet en dan beter?guido66 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 18:08:
@Pakhaas NLZiet werkt op zich redelijk, ik vind de bediening wel tergend traag op de 8000. Ook loopt ie bijna dagelijks vast, zeker als je veel zapt.
Wat bedoel je met beide vragen, hetzelfde kunnen en dan beter?Pakhaas schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 20:51:
Bedankt. Zijn er nog andere streamingdiensten die hetzelfde kunnen als NLziet en dan beter?
Hetzelfde aanbod?
Betere kwaliteit?
Dezelfde mogelijkheden?
Sneller bij gebruik?
Enz...
Testing, one, two ...
Canal digitaal App?
Daarnaast zij er nog zat andere mogelijkheden, maar daar mag hier niet over gediscuseerd worden ;-)
Daarnaast zij er nog zat andere mogelijkheden, maar daar mag hier niet over gediscuseerd worden ;-)
[ Voor 75% gewijzigd door charleychui op 20-01-2023 14:05 ]
charleyr
Gister de Nokia streamingbox binnen gekregen. Wij hebben een marantz versterker. Hoe krijg ik nu het geluid van de streamingbox over de versterker?
Ik heb de box aangesloten met HDMI op de tv. De versterker zit ook met HDMI aan de tv gekoppeld. Helaas is de handleiding zeer minimaal.
Ik heb de box aangesloten met HDMI op de tv. De versterker zit ook met HDMI aan de tv gekoppeld. Helaas is de handleiding zeer minimaal.
De beste manier is om alle apparaten op hdmi-in van de versterker aan te sluiten.Pakhaas schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 17:18:
Gister de Nokia streamingbox binnen gekregen. Wij hebben een marantz versterker. Hoe krijg ik nu het geluid van de streamingbox over de versterker?
De tv sluit je aan op de hdmi-out van de versterker.
Hoe je apparaten op je Marantz versterker aansluit is meer iets wat in de Marantz handleiding zou moeten staan en niet in de Nokia handleiding.Pakhaas schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 17:18:
Maar HDMI is inderdaad de beste optie indien die beschikbaar is op de Marantz en anders optisch.
Over wat voor model TV en Marantz receiver gaat het?Pakhaas schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 17:18:
Testing, one, two ...
Waar ik benieuwd naar ben: kan je met de afstandsbediening van de tv de mediastreamer bedienen wanneer daar een receiver tussen zit?
Indien CEC een beetje mee wil werken (en ook actief is op de diverse apparaten in de keten), dan zou dat idd het geval kunnen zijn.CAD-tekenaar schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 20:28:
Waar ik benieuwd naar ben: kan je met de afstandsbediening van de tv de mediastreamer bedienen wanneer daar een receiver tussen zit?
CEC kan echter per apparaat een andere benaming hebben, dat moet je dan even uitzoeken hoe het daar heet.
Testing, one, two ...
Ik ben er sinds kort pas achtergekomen (via een ander apparaat), maar volgende overlay (voorbeeld), is voor de 8000 tevoorschijn te halen. Waarschijnlijk ook voor de 8010. Dus, zou dit voldoende kunnen zijn?charleychui schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:22:
[knip]
/f/image/HjCkeHDTVJsI5AJlFsHdJK9N.png?f=fotoalbum_large)
Testing, one, two ...
@hardware-lover ,hardware-lover schreef op maandag 6 februari 2023 @ 19:02:
[...]
Ik ben er sinds kort pas achtergekomen (via een ander apparaat), maar volgende overlay (voorbeeld), is voor de 8000 tevoorschijn te halen. Waarschijnlijk ook voor de 8010. Dus, zou dit voldoende kunnen zijn?
[Afbeelding]
Dat is exact wat ik zoek.
Nu de hamvraag, hoe krijg ik dit te zien?
charleyr
Zo even uit het hoofd, want apparaat is niet binnen bereik nu.charleychui schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 09:11:
@hardware-lover ,
Dat is exact wat ik zoek.
Nu de hamvraag, hoe krijg ik dit te zien?
Via de Android TV instellingen naar "over", waarbinnen ook de Android versie e.d. te vinden is. Ga naar de regel met "kernel" en begin daarop op de OK knop te drukken (Nokia 8000). Als het goed is komt er direct in beeld dat je nog x keer moet drukken om een debug venster open te maken. Als dat venster opengaat kan de overlay zichtbaar worden gemaakt.
Activeer ook meteen de snelkoppeling binnen dat venster zodat het debug venster direct kan worden geopend vanuit waar je op dat moment zit.
Mocht ik mij ergens in hebben vergist dan laat het maar even weten?
Edit: voor de 8010 is het 5x ok, R, L, R
Testing, one, two ...
@hardware-loverhardware-lover schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 14:52:
[...]
Zo even uit het hoofd, want apparaat is niet binnen bereik nu.
Via de Android TV instellingen naar "over", waarbinnen ook de Android versie e.d. te vinden is. Ga naar de regel met "kernel" en begin daarop op de OK knop te drukken. Als het goed is komt er direct in beeld dat je nog x keer moet drukken om een debug venster open te maken. Als dat venster opengaat kan de overlay zichtbaar worden gemaakt.
Activeer ook meteen de snelkoppeling binnen dat venster zodat het debug venster direct kan worden geopend vanuit waar je op dat moment zit.
Mocht ik mij ergens in hebben vergist dan laat het maar even weten?
Thx, het werkt en de snelkoppeling kan je activeren door de ok en back toets even tegelijkertijd ingedrukt te houden.
charleyr
Die OK en Back is standaard voor de snelkoppeling, alleen even activeren 😉charleychui schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:57:
@hardware-lover
Thx, het werkt en de snelkoppeling kan je activeren door de ok en back toets even tegelijkertijd ingedrukt te houden.
Testing, one, two ...
Ik heb mijn pas gekochte Nokia streamingbox geinstalleerd,
Bepaalde apps verwijderd, een paar apps geinstalleerd.
Verder wat gezocht wat waar te vinden is, dat ging allemaal vrij vlot.
Maar nu wil het niet lukken om de GoPlay app in de play store te vinden.
https://www.goplay.be/app
Lukt dit andere Nokia streamingbox gebruikers wel?
Mijn Nokia android telefoon vind de app wel, en casten via de oudere google chromecast ging vlot (heb maar even getest).
Bepaalde apps verwijderd, een paar apps geinstalleerd.
Verder wat gezocht wat waar te vinden is, dat ging allemaal vrij vlot.
Maar nu wil het niet lukken om de GoPlay app in de play store te vinden.
https://www.goplay.be/app
Lukt dit andere Nokia streamingbox gebruikers wel?
Mijn Nokia android telefoon vind de app wel, en casten via de oudere google chromecast ging vlot (heb maar even getest).
[ Voor 8% gewijzigd door Finesse op 11-02-2023 02:24 ]
@Finesse Is er wel een Android tv/ Google tv app voor? Je verwijst nu naar de app voor de telefoon/ ipad.
@jongetje Dat wist ik dus niet, Is dan ook meteen een verklaring dat de app niet te vinden is in de playstore van de Nokia streamingbox.
De Nokia laat toch wat te wensen over om een waardig alternatief de zijn voor TV kijken.
De Nokia laat toch wat te wensen over om een waardig alternatief de zijn voor TV kijken.
Zoals wat?Finesse schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 11:54:
Bijna alle TV providers hebben een Android TV app. Zoals Telenet, Ziggo, KPN, T-Mobile.
Je kan daarnaast TV kijken via NL Ziet of Canal Digitaal, of een andere IPTV dienst.
Het is volgens mij ook de enige box waar een afstandsbediening met numeriek toetsenbord wordt bijgeleverd waarmee je gewoon kan ‘zappen’.
Wat wens je nog meer?
Pardon? Dat ligt niet aan Nokia maar aan de makers van GoPlayFinesse schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 11:54:
@jongetje Dat wist ik dus niet, Is dan ook meteen een verklaring dat de app niet te vinden is in de playstore van de Nokia streamingbox.
Op de Nokia draait Android TV. Dat is iets anders dan Android. En GoPlay moet gewoon een Android TV app maken.
Overigens zijn er wel methodes om de Android (mobiel) app op de Nokia te krijgen (via de apk) maar vaak zit je dan met wat klungelige besturing omdat je geen "touch"-besturing hebt op Android TV.
Ik ben geen grootgebruiker wat betreft TV kijken. Wil af van kabel distributie (telenet 19 euro maandelijks).
Ik dacht meer gratis apps te vinden op de Nokia.
De afstandsbediening werkt inderdaad goed, Ik moet het allemaal nog wel verder ontdekken.
Verder loopt het beeld niet synchroon met het geluid.
Iedereen heeft natuurlijk andere wensen,
Sommige maken zich hier blijkbaar nogal druk over mijn post ... aandelen ofzo ... voor mij houd het hier dan ook op.
De afstandsbediening werkt inderdaad goed, Ik moet het allemaal nog wel verder ontdekken.
Sommige maken zich hier blijkbaar nogal druk over mijn post ... aandelen ofzo ... voor mij houd het hier dan ook op.
Nee hoor. Maar je schrijft dat de Nokia 8000 nogal de wensen over laat.Finesse schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:22:
Was oprecht benieuwd waar je dan op doelde maar dat is inmiddels duidelijk. Je wilde gratis TV.
Gratis kan alleen via illegale wegen, wat ook kan op de 8000, maar dat mag hier niet besproken worden.
Belofte maakt schuldFinesse schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:22:
[knip] voor mij houd het hier dan ook op.
Testing, one, two ...
Is er inmiddels al een nieuwe update geweest voor de 8000?
Die van mei staat nog op Mei 2022.
Vorige keer werd mijn box ook niet geüpdatet.
Deze werd toen gepusht vanuit de fabrikant.
Of is Mei 22 nog steeds de nieuwste?
Die van mei staat nog op Mei 2022.
Vorige keer werd mijn box ook niet geüpdatet.
Deze werd toen gepusht vanuit de fabrikant.
Of is Mei 22 nog steeds de nieuwste?
Nee we maken ons druk omdat jij niet helemaal snapt dat je moet tweaken om alles naar je wens te maken. Zoals bijv dat jouw geluid niet synchroon loopt, ligt niet aan de apparaten (en in dit geval de nokia) maar aan jouzelf. Niet alles werkt uit de doos gelijk perfect met jouw gekozen apps. Elke app heeft een eigen stukje tweaking nodig op elke ander apparaat.Finesse schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:22:
Ik ben geen grootgebruiker wat betreft TV kijken. Wil af van kabel distributie (telenet 19 euro maandelijks).
Niemand heeft aandelen, naja het zou kunnen, maar daarom is het nog niet zo dat nokia heilig is bijvoorbeeld.
Maar jij legt wel heel snel de problemen bij dit apparaat neer, en dat stoort mij(ons) dan weer wel.
Geen update nog geweest dusErwin08 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 11:17:
Nog steeds versie 10, 5 mei 2022, sw versie 10.6.1801
Dankje!
Grootste probleem van deze Nokia 8000 is dat DTS via passthrough in KODI niet werkt. Ik heb een Mecool km1 waarop DTS wel werkt. Is volgens mij een bug van de Nokia 8000.
DTS via Plex op de Nokia 8000 werkt goed bij mij.Smiles4 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 17:37:
Grootste probleem van deze Nokia 8000 is dat DTS via passthrough in KODI niet werkt. Ik heb een Mecool km1 waarop DTS wel werkt. Is volgens mij een bug van de Nokia 8000.
Tenminste de versterker meldt dat hij keurig een DTS signaal binnen krijgt via pass through
"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"
Hoe heb je vastgesteld dat DTS niet zou lukken via de 8000? Waarop en hoe heb je deze aangesloten? Apparaten specificeren bedoel ik.Smiles4 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 17:37:
DTS als zodanig ook afspelen is geen enkel probleem, ook niet via Kodi, dus iets gaat er niet helemaal goed bij je setup.
Testing, one, two ...
dts echt geen problemen mee met de 8010 via kodi.
dts:x totaal niet
truehd is een complete hit en mis.. soms is stoppen met afspelen genoeg als je weer op play drukt.
soms moet ik rebooten voor ik truehd weer krijg,.
het stomme is dat de tv zelf wel truehd aangeeft (samsung) via overzicht. de samsung soundbar echter zegt echter anders.
truehd is een complete hit en mis.. soms is stoppen met afspelen genoeg als je weer op play drukt.
het stomme is dat de tv zelf wel truehd aangeeft (samsung) via overzicht. de samsung soundbar echter zegt echter anders.
Bij mij loopt met passthrough aan de lipsync niet goed. Vertraging.furian88 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 18:50:
dts echt geen problemen mee met de 8010 via kodi.
Is alles via hdmi aan elkaar gekoppeld?Smiles4 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 11:07:
[...]
Bij mij loopt met passthrough aan de lipsync niet goed. Vertraging.
bij mij is alles via hdmi 2.1 (8K) kabels aangesloten. ik heb zelf de samsung qe75qn95a en de HW-q90R ..https://tweakers.net/pric...n95a-zwart/specificaties/
https://tweakers.net/pricewatch/1375130/samsung-hw-q90r.html
netjes via e-arc aangesloten. lipsync treed zo nu en dan ook op bij blu-rays..
Dan zou vanaf HDMI 1.3 lipsync tussen beeld en geluid altijd goed moeten lopen. (bron)furian88 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 12:33:
bij mij is alles via hdmi 2.1 (8K) kabels aangesloten. ik heb zelf de samsung qe75qn95a en de HW-q90R ..https://tweakers.net/pric...n95a-zwart/specificaties/
Er is mogelijk nog wel een mogelijkheid aanwezig om in de instellingen het aantal milliseconden voor de audio te wijzigen.
tja... helaas een te makkelijk antwoord.. als het in het begin al misloopt moet ik soms halverwege weer bij corrigeren.. en dan op t einde weer.CAD-tekenaar schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:39:
[...]
Dan zou vanaf HDMI 1.3 lipsync tussen beeld en geluid altijd goed moeten lopen. (bron)
Er is mogelijk nog wel een mogelijkheid aanwezig om in de instellingen het aantal milliseconden voor de audio te wijzigen.
desondanks vind het anno 2023 een beetje raar dit tot op heden zo'n probleem nog moet zijn.
-verwijderd-
[ Voor 80% gewijzigd door CAD-tekenaar op 20-02-2023 06:43 ]
Weten jullie of nog ergens de nieuwe Nokia 8010 beschikbaar is? Bij de webwinkels, die ik heb bezocht, is deze uitverkocht. (Dit is eigenlijk vreemd aangezien het een nieuw model betreft. De 'oude' 8000 is wel nog te bestellen).
... of al beschikbaar?
Ben frequent de pricewatch aan het bekijken of er al winkels staan vermeld. Maar tot nogtoe no joy.
Ben frequent de pricewatch aan het bekijken of er al winkels staan vermeld. Maar tot nogtoe no joy.
Is kortstondig beschikbaar geweest, dus "weer" lijkt dan iets meer op zijn plaats 😉Opblaaskrokodil schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 19:44:
... of al beschikbaar?![]()
Testing, one, two ...
Alles via HDMI aan Yamaha RX S600.CAD-tekenaar schreef op zondag 19 februari 2023 @ 12:18:
[...]
Is alles via hdmi aan elkaar gekoppeld?
Via mij Mecool werkt de passthrough wel. Geen lip sync problemen met DTS. Ik lees dat hier meerdere zelfde probleem hebben met lip sync met deze Nokia 8000
Geen lipsync problemen hier.
Nokia Streamer 8000, via hdmi gekoppeld aan mijn Yamaha HTR-3069.
Wellicht kan je in de Yamaha Reciever iets aanpassen met de audio synchronisatie.
In mijn reciever heb ik dit wel beschikbaar in de setup - Sound - Lipsync
Succes
Nokia Streamer 8000, via hdmi gekoppeld aan mijn Yamaha HTR-3069.
Wellicht kan je in de Yamaha Reciever iets aanpassen met de audio synchronisatie.
In mijn reciever heb ik dit wel beschikbaar in de setup - Sound - Lipsync
Succes
charleyr
Dat model Yamaha heeft geen HDMI 2.0x aansluiting en geen HDCP2.2 ondersteuning, 4k gaat tot maximaal 30Hz. Niet werkelijk optimaal dus en dan mag je met sommig media problemen verwachten, zeker als je iets wilt afspelen wat door de receiver niet goed wordt ondersteund.Smiles4 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 07:46:
Alles via HDMI aan Yamaha RX S600.
Via mij Mecool werkt de passthrough wel. Geen lip sync problemen met DTS. Ik lees dat hier meerdere zelfde probleem hebben met lip sync met deze Nokia 8000
Testing, one, two ...
Hoi allemaal!
Ik ga even brutaal doen en 2 vragen stellen
Ik heb nu al enige tijd een Nokia 8010 (het is een top apparaat!) en vroeg mij af of er al mensen waren die de Youtube of een van de andere "merk" knoppen hebben kunnen remappen. Ik heb button remapper (Pro) al geprobeerd maar die herkent de knoppen helaas niet wanneer je ze indrukt.
In het verlengde van het bovenstaande vroeg ik mij tevens af of het mogelijk is om een CEC-command aan te maken om de televisie aan te sturen (bv. scherm uit en / of ingang wisselen).
Ik heb mijn best gedaan om het forum af te struinen maar kon hier helaas geen (sluitend) antwoord op vinden.
Ik heb nu al enige tijd een Nokia 8010 (het is een top apparaat!) en vroeg mij af of er al mensen waren die de Youtube of een van de andere "merk" knoppen hebben kunnen remappen. Ik heb button remapper (Pro) al geprobeerd maar die herkent de knoppen helaas niet wanneer je ze indrukt.
In het verlengde van het bovenstaande vroeg ik mij tevens af of het mogelijk is om een CEC-command aan te maken om de televisie aan te sturen (bv. scherm uit en / of ingang wisselen).
Ik heb mijn best gedaan om het forum af te struinen maar kon hier helaas geen (sluitend) antwoord op vinden.
Er gaat een software update komen waarmee het knopje met het TV symbool (rechts van het info knopje) programmeerbaar wordt.
In dit topic is een button mapper al eerder genoemd maar ik maak er zelf geen gebruik van.
In dit topic is een button mapper al eerder genoemd maar ik maak er zelf geen gebruik van.
Heeft de Nokia geen setup beschikbaar voor de afstandsbediening binnen de Android TV instellingen waarmee de afstandsbediening geprogrammeerd kan worden voor bediening van TV's, Receivers e.d.?Ecniv010 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 15:41:
Hoi allemaal!
Ik zie de knop voor TV input niet direct terug op de afstandsbediening zoals wel bij de Homatics afstandsbediening het geval is (en waarbij dat programmeren wel mogelijk is via de instellingen).
Testing, one, two ...
Update voor Nokia OS of Button Mapper?Advocate schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 15:48:
Er gaat een software update komen waarmee het knopje met het TV symbool (rechts van het info knopje) programmeerbaar wordt.
Testing, one, two ...
Dat zou heel fijn zijn, dan wacht ik daar in spanning opAdvocate schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 15:48:
Jawel maar dat zijn enkel de standaard knoppen (aan / uit & volume), maar dank je in ieder geval voor het meedenkenhardware-lover schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 16:05:
[...]
Heeft de Nokia geen setup beschikbaar voor de afstandsbediening binnen de Android TV instellingen waarmee de afstandsbediening geprogrammeerd kan worden voor bediening van TV's, Receivers e.d.?
Ik zie de knop voor TV input niet direct terug op de afstandsbediening zoals wel bij de Homatics afstandsbediening het geval is (en waarbij dat programmeren wel mogelijk is via de instellingen).
Nokia OShardware-lover schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 16:07:
[...]
Update voor Nokia OS of Button Mapper?
@Advocate, duidelijk. Waar heb je die informatie vandaan als ik vragen mag?
Testing, one, two ...
Het TV symbooltje is momenteel reeds met Button Mapper te herprogrammeren.Advocate schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 15:48:
(Ik heb er Plex onderstaan)
Met Button Mapper kun je dus het TV symbooltje een functie geven.Ecniv010 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 16:11:
[...]
Jawel maar dat zijn enkel de standaard knoppen (aan / uit & volume), maar dank je in ieder geval voor het meedenken
Ook de kleurtoetsen onderaan zijn te programmeren.
De programmatoetsen (Netflix, Youtube etc.) volgens mij niet.
O, PS. Dit is op de Nokia 8000. De 8010 heb ik niet (maar zal niet veel anders zijn dacht ik).
[ Voor 6% gewijzigd door rvk op 07-03-2023 16:18 ]
Let op:
Dit topic gaat over de mediaspelers van Nokia: Streaming Box 8000 en 8010 en de klonen hiervan.
Andere mediaspelers zijn hier off-topic.
Weten of het een kloon is?
Nokia 8000 en klonen: https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI600
Nokia 8010 en klonen https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI804
Discussie over alternatieve firmware is toegestaan op Tweakers.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Het gebruik van alternatieve firmware is volledig op eigen risico.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright
Dit topic gaat over de mediaspelers van Nokia: Streaming Box 8000 en 8010 en de klonen hiervan.
Andere mediaspelers zijn hier off-topic.
Weten of het een kloon is?
Nokia 8000 en klonen: https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI600
Nokia 8010 en klonen https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI804
Discussie over alternatieve firmware is toegestaan op Tweakers.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Het gebruik van alternatieve firmware is volledig op eigen risico.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright