Quantis Electronics, de importeur voor de Benelux.hardware-lover schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 16:13:
@Advocate, duidelijk. Waar heb je die informatie vandaan als ik vragen mag?
Omdat het niet in de PriceWatch staat - de Nokia Streaming Box 8010 is op voorraad bij Coolblue.
Geen reclame, maar op een beetje normale verkrijgbaarheid heb ik persoonlijk lang zitten wachten.
Dat hoeft gelukkig niet meer.
NB: Hoe kunnen we Tweakers tippen over verkrijgbaarheid van een artikel via een andere winkel dan tot nogtoe in de Pricewatch staat genoemd?
(edit: url toegevoegd)
Geen reclame, maar op een beetje normale verkrijgbaarheid heb ik persoonlijk lang zitten wachten.
Dat hoeft gelukkig niet meer.
NB: Hoe kunnen we Tweakers tippen over verkrijgbaarheid van een artikel via een andere winkel dan tot nogtoe in de Pricewatch staat genoemd?
(edit: url toegevoegd)
[ Voor 10% gewijzigd door Opblaaskrokodil op 07-03-2023 21:02 ]
Waar is de oorspronkelijke €129,- gebleven voor de 8010? Beperkte beschikbaarheid heeft zo zijn prijs....
Testing, one, two ...
Heb het EAN toegevoegd aan het product van de 8010, en twee unsorted items in de pricewatch gekoppeld aan de Streaming box 8010. Dus de prijzen zullen er binnenkort wel bij komen te staan. Zag ook dat Azerty hem ook al kan leveren.
We hebben hem nu dubbel, hij stond er namelijk al in en ik had deze eerder al aan dit topic gekoppeld?wmn79 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:33:
Heb het EAN toegevoegd aan het product van de 8010, en twee unsorted items in de pricewatch gekoppeld aan de Streaming box 8010. Dus de prijzen zullen er binnenkort wel bij komen te staan. Zag ook dat Azerty hem ook al kan leveren.
unsorted: Nokia Streaming Box 8010
uitvoering: Nokia Streaming box 8010 32GB
Edit: @wmn79, het is helemaal goedgekomen
(je moet je alleen afvragen of deze voor dat bedrag ook de betere keuze is)
@FeaR @Michael Knight, misschien kan de topic titel gewijzigd worden naar iets algemeners?
(Nokia Streaming Box of zoiets?)
Edit: 👏
[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 10-03-2023 18:47 ]
Testing, one, two ...
Die unsorted heb ik dus aan degene gekoppeld die aan dit topic gekoppeld is. Als het goed is worden die dan samen gevoegd en wordt het er eentje de oorspronkelijke met dan de prijzen erbijhardware-lover schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:39:
[...]
We hebben hem nu dubbel, hij stond er namelijk al in en ik had deze eerder al aan dit topic gekoppeld?
unsorted: Nokia Streaming Box 8010
uitvoering: Nokia Streaming box 8010 32GB
[ Voor 3% gewijzigd door wmn79 op 08-03-2023 15:32 ]
https://www.bol.com/nl/nl...paign=CPS&utm_content=pdlOdrai schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 19:31:
Weten jullie of nog ergens de nieuwe Nokia 8010 beschikbaar is? Bij de webwinkels, die ik heb bezocht, is deze uitverkocht. (Dit is eigenlijk vreemd aangezien het een nieuw model betreft. De 'oude' 8000 is wel nog te bestellen).
Inmiddels werkt het product gewoon in de pricewatch: uitvoering: Nokia Streaming box 8010 32GB
Er is een nieuwe update voor de Nokia streaming box 8000.
SW version v10.6.1920
Beveiligingspatch 5 januari 2023
1. Smart RCU Control function added.
2. Favourite App function added.
3. Task manager function added by double-clicking the Home button.
4. Update of Live TV APK of DVB-T2/S2 dongle.
5. The new 212 and 222 RCU intergration.
6. Live TV Guide key activates the Fav. app on the RC 110/130.
7. Favorite key activates the Fav. app on Game controller GC 5000.
SW version v10.6.1920
Deze update heb ik geïnstalleerd, sindsdien loopt geen enkele video streaming (ook niet via build-in Chromecast) meer soepel. (uiteraard wel de juiste refreshrate ingesteld)Erwin08 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 23:34:
SW version v10.6.1920
Uiteraard weer compleet terug gegaan naar fabrieksinstellingen, en opnieuw begonnen (meerdere keren) maar onmogelijk om vloeiende weergave te krijgen.
Uit noodzaak maar de oude Chromecast v2 weer aangesloten om soepel te kunnen kijken.
Ben er tot nu toe dus niet tevreden mee.
Hmmm, ik zie wat zaken terug die ook ook voor een andere producent box voorbij heb zien komen (en ook al in werkzame omgeving). Niet zo heel vreemd, want intern zijn veel apparaten verder gelijk, en in veel gevallen is enkel het uiterlijk (soms, niet altijd) wat anders.Erwin08 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 23:34:
SW version v10.6.1920
Het lijkt mij dat een update voor de 8010 ook aanstaande is, dat kan nooit meer lang duren, gezien deze inmiddels voor andere (SEI804) hardware al diverse keren voorbij is gekomen.
Testing, one, two ...
Dat zou toch niet de bedoeling zijn van zo'n update ga ik hopen?ReBr schreef op maandag 13 maart 2023 @ 12:03:
[...]
Deze update heb ik geïnstalleerd, sindsdien loopt geen enkele video streaming (ook niet via build-in Chromecast) meer soepel. (uiteraard wel de juiste refreshrate ingesteld)
Uiteraard weer compleet terug gegaan naar fabrieksinstellingen, en opnieuw begonnen (meerdere keren) maar onmogelijk om vloeiende weergave te krijgen.
Uit noodzaak maar de oude Chromecast v2 weer aangesloten om soepel te kunnen kijken.
Ben er tot nu toe dus niet tevreden mee.
Een update die je streamer vernaggelt, dan pas ik even met updaten.
Kan je dit evt. reclaimen bij de leverancier die verantwoordelijk is voor zo'n sw update?
charleyr
Ben er afgelopen zaterdag, en zondagavond, mee bezig geweest, en ben er ondertussen wel klaar mee.charleychui schreef op maandag 13 maart 2023 @ 13:17:
[...]
Dat zou toch niet de bedoeling zijn van zo'n update ga ik hopen?
Een update die je streamer vernaggelt, dan pas ik even met updaten.
Kan je dit evt. reclaimen bij de leverancier die verantwoordelijk is voor zo'n sw update?
Pas sinds 18 februari in bezit, maar deze gaat retour afzender en geld terug, wat een miskoop
Hier geen enkel probleem met de box Canal Digitaal app werkt, youtube werkt na de update via LAN aangesloten.
Hier uiteraard ook Lan.
Kan je iets proberen, met hogere kwaliteit, bv KPN itv (evt via de build-in chromecast)
Viaplay (de sportuitzenden van bv gisteren)
NLZiet (de zenders, welke hogere kwaliteit zijn, zoals NPO, of RTLZ met hun nieuws ticket)
Ziggosport-Go, via de build-in chromecast is wel ok, maar deze zend maar uit in 720P 25Hz
Haperingen zijn dus niet de mismatch in framerate (zoals iedereen hier wel snapt) maar echt alsof het kastje na een bepaalde hoeveelheid seconden, het niet meer snel genoeg kan verwerken, en dan 10, a 15 seconden continu hapert, om vervolgens weer vloeiend door te spelen, todat deze periode van haperingen zich weer herhaald
Kan je iets proberen, met hogere kwaliteit, bv KPN itv (evt via de build-in chromecast)
NLZiet (de zenders, welke hogere kwaliteit zijn, zoals NPO, of RTLZ met hun nieuws ticket)
Ziggosport-Go, via de build-in chromecast is wel ok, maar deze zend maar uit in 720P 25Hz
Haperingen zijn dus niet de mismatch in framerate (zoals iedereen hier wel snapt) maar echt alsof het kastje na een bepaalde hoeveelheid seconden, het niet meer snel genoeg kan verwerken, en dan 10, a 15 seconden continu hapert, om vervolgens weer vloeiend door te spelen, todat deze periode van haperingen zich weer herhaald
Je refreshrate staat in 50Hz, duidelijk.ReBr schreef op maandag 13 maart 2023 @ 14:30:
Hier uiteraard ook Lan.
Ik heb het kastje zelf nu niet in huis, maar later (vandaag?) mogelijk wel. Dan zal ik de update eens installeren en checken wat er gaande is.
Updaten ging probleemloos. Ik zie nu echter dat Android System Webview update niet wil installeren. Volgens de reviews overkomt niet alleen mij dat. Anderen dezelfde ervaring misschien?
Edit: @ReBr heeft gelijk, er zit een regelmatig hikje in de videoweergave. Als test neem ik NLZiet en dan RTLZ nieuws. De regels onderin beeld moeten soepel lopen in 50Hz, dat doen deze echter niet. Er zit een terugkerende hik in.
Het maakt niet uit of Media Tunneling aan of uit staat.
Nu eens kijken of we er nog iets aan kunnen veranderen of vast kunnen stellen.
Edit 2: met de frequentie op 60Hz (59.xx auto), en met 60Hz video draait het met de update vlekkeloos en zonder hickups. Ik heb diverse YouTube 60Hz 4k HDR videos getest en geen enkel probleem daarmee.
[ Voor 27% gewijzigd door hardware-lover op 21-06-2023 19:40 ]
Testing, one, two ...
Heb net toch ook maar de update uitgevoerd en kan ook geen problemen ontdekken.
Mijn resolutie staat ingesteld op auto.
Heb de Ziggo Go app getest vs de Next mini en dan replay TV. Maar kan geen noemenswaardige verschillen tussen die twee zien.
Ook YouTube getest, filmpjes met verschillende FPS maar ook daar geen enkel probleem.
Ook Netflix en Kodi werken prima.
En in het menu dus de mogelijkheid om een favoriete app onder een knopje op de AB te plaatsen.
Ik kan niet zien (weet niet hoe) of Android System Webview niet heeft kunnen updaten maar die is nu versie 110.0.5481.153 bij mij.
Mijn resolutie staat ingesteld op auto.
Heb de Ziggo Go app getest vs de Next mini en dan replay TV. Maar kan geen noemenswaardige verschillen tussen die twee zien.
Ook YouTube getest, filmpjes met verschillende FPS maar ook daar geen enkel probleem.
Ook Netflix en Kodi werken prima.
En in het menu dus de mogelijkheid om een favoriete app onder een knopje op de AB te plaatsen.
Ik kan niet zien (weet niet hoe) of Android System Webview niet heeft kunnen updaten maar die is nu versie 110.0.5481.153 bij mij.
Laatste versie Android System Webview bij mij is versie 111.0.5563.57
Als Android System Webview niet wil updaten, dan kun je dat oplossen door de gegevens te wissen van de Google play store app.
Als Android System Webview niet wil updaten, dan kun je dat oplossen door de gegevens te wissen van de Google play store app.
[ Voor 48% gewijzigd door Erwin08 op 13-03-2023 22:46 ]
@Advocate, Webview 5481.153 of misschien toch 154?
Dat zie ik niet via de Nokia maar via een andere box, die de update blijkbaar nog niet heeft ontvangen.
Edit: ik werk apps altijd handmatig bij, vandaar dat ik er tegenaan liep.
Vwb de hapering bij 50Hz, als jouw resolutie nu op 59.xx in auto staat, dan is dit voor NL apps eigenlijk niet ideaal, maar dan zie je niet wat ik eerder opmerkte bij NLZiet en RTLZ nieuws.
Dat zie ik niet via de Nokia maar via een andere box, die de update blijkbaar nog niet heeft ontvangen.
Edit: ik werk apps altijd handmatig bij, vandaar dat ik er tegenaan liep.
Vwb de hapering bij 50Hz, als jouw resolutie nu op 59.xx in auto staat, dan is dit voor NL apps eigenlijk niet ideaal, maar dan zie je niet wat ik eerder opmerkte bij NLZiet en RTLZ nieuws.
[ Voor 56% gewijzigd door hardware-lover op 13-03-2023 22:51 ]
Testing, one, two ...
@hardware-lover het is toch echt .153, staat nu voor mij op het scherm.
En dat zou wel het een en ander verklaren. Ik gebruik zelden Nederlandse apps. Heb Ziggo Go puur om te testen net geïnstalleerd.
En dat zou wel het een en ander verklaren. Ik gebruik zelden Nederlandse apps. Heb Ziggo Go puur om te testen net geïnstalleerd.
Weer geen update bij mij te vinden.
Was bij de vorige update ook al zo.
Die is uiteindelijk gepusht vanuit streamviewer.
Iemand enig idee hoe dat kan?
Heb zelfs me box straks teruggezet naar fabrieksinstellingen.
Ook daarna geen update te vinden.
Was bij de vorige update ook al zo.
Die is uiteindelijk gepusht vanuit streamviewer.
Iemand enig idee hoe dat kan?
Heb zelfs me box straks teruggezet naar fabrieksinstellingen.
Ook daarna geen update te vinden.
@RvD86, geen idee. Ik sluit het kastje aan, zoek naar een update, en deze werd direct aangeboden.
Hoe hebben ze je de vorige update aangeboden, wel via OTA? Op serienummer van je box?
Hoe hebben ze je de vorige update aangeboden, wel via OTA? Op serienummer van je box?
Testing, one, two ...
Doos staat al weer ingepakt om aankomende middag terug te sturen.
Gisteravond nog eventjes bezig geweest, en met overlay was het volgende te zien bij oa KPN itv.
De framerate is 50fps, en cpu usage variabel tussen 40 en 70%, memory usage rond 1350mb.
Qua belasting is er dus niets aan de hand.
Beeldinstellingen 1080p50 en 720p50 (geen HDR modus), maar toch schokkende weergave.
Voor de laatse softwareupdate kwam dit gedrag ook al naar boven, zodra er via playstore een update was geinstalleerd voor de build-in chromecast. Zodra deze weer verwijderd was, en de fabrieksversie van build-in chromecast actief was, was de hapering verdwenen. (app.google.com.android.apps.mediashell)
Sinds de laatste softwareupdate is het al mis, met de fabrieksversie, en lijkt het wel (bij mij iig) alsof alles wat 50fps is, niet meer goed af te spelen op deze ontvanger.
Gisteravond nog eventjes bezig geweest, en met overlay was het volgende te zien bij oa KPN itv.
De framerate is 50fps, en cpu usage variabel tussen 40 en 70%, memory usage rond 1350mb.
Qua belasting is er dus niets aan de hand.
Beeldinstellingen 1080p50 en 720p50 (geen HDR modus), maar toch schokkende weergave.
Voor de laatse softwareupdate kwam dit gedrag ook al naar boven, zodra er via playstore een update was geinstalleerd voor de build-in chromecast. Zodra deze weer verwijderd was, en de fabrieksversie van build-in chromecast actief was, was de hapering verdwenen. (app.google.com.android.apps.mediashell)
Sinds de laatste softwareupdate is het al mis, met de fabrieksversie, en lijkt het wel (bij mij iig) alsof alles wat 50fps is, niet meer goed af te spelen op deze ontvanger.
Maar is dat geen probleem met de app ipv de box? Als ik ‘KPN iTV fps’ Google dan krijg je redelijk wat resultaten met vergelijkbare klachten op alle hardware.
Kennelijk is de iTV van KPN app 25 fps? Zijn wel redelijk oude topics overigens, die naar boven komen.
Kennelijk is de iTV van KPN app 25 fps? Zijn wel redelijk oude topics overigens, die naar boven komen.
Ik heb het vergeleken via NLZiet en Canal Digitaal. Met een andere niet Nokia 8000 box, ingesteld op 50Hz, is het niet te zien.Advocate schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 08:09:
Maar is dat geen probleem met de app ipv de box? Als ik ‘KPN iTV fps’ Google dan krijg je redelijk wat resultaten met vergelijkbare klachten op alle hardware.
Testing, one, two ...
Wat gek vind echt niks bij mij.hardware-lover schreef op maandag 13 maart 2023 @ 23:50:
@RvD86, geen idee. Ik sluit het kastje aan, zoek naar een update, en deze werd direct aangeboden.
Had hem dus gisteren teruggezet naar fabrieksinstellingen omdat ik al eerder wat via ADB dingen had verwijderd e.d. dacht al dat het daar niet aan kon liggen maar nu weet ik zeker dat alles goed staat.
Vorige keer moest ik inderdaad het serienummer doorgeven en werd deze via OTA aangeboden.
Toen heb ik ook gevraagd, Gaat dit de volgende keer wel goed.
Ze zagen niks vreemds dus ze waren ervan overtuigd dat het zo goed moest gaan.
Maar niet dus

Hallo mensen,
Ik heb sinds vandaag ook een nokia streamingbox 8010.
Nu ben ik verder blij met dit apparaat, alleen eigenlijk de enige reden dat ik deze heb gekocht ter vervanging van mijn "chromecast met google tv" is zodat ik muziek kon luisteren via de soundbar zonder de tv aan te hoeven zetten.
Alleen nu kan ik deze niet toevoegen aan een speaker groep....
Heb al geprobeerd de 1.68xxx versie van build in chromecast te installeren.
Dan krijg ik hem toevegoegd aan een groep, maar bij afspelen via die groep stottert de muziek heel erg (alleen via de streamingbox gaat dan weer prima).
Heeft hier iemand ervaring mee of misschien zelfs een oplossing voor?
En andere vraag, weet iemand om de harman Kardon citation speakers wel toegevoegd kunnen worden aan een google speaker groep?
Ik heb sinds vandaag ook een nokia streamingbox 8010.
Nu ben ik verder blij met dit apparaat, alleen eigenlijk de enige reden dat ik deze heb gekocht ter vervanging van mijn "chromecast met google tv" is zodat ik muziek kon luisteren via de soundbar zonder de tv aan te hoeven zetten.
Alleen nu kan ik deze niet toevoegen aan een speaker groep....
Heb al geprobeerd de 1.68xxx versie van build in chromecast te installeren.
Dan krijg ik hem toevegoegd aan een groep, maar bij afspelen via die groep stottert de muziek heel erg (alleen via de streamingbox gaat dan weer prima).
Heeft hier iemand ervaring mee of misschien zelfs een oplossing voor?
En andere vraag, weet iemand om de harman Kardon citation speakers wel toegevoegd kunnen worden aan een google speaker groep?
Ik heb ook sinds dit weekend de Nokia streamingbox 8010.
Nu wil ik dit apparaat bedienen met mijn Harmony afstandsbediening maar het lukt niet om de knoppen over te nemen op mijn Harmony afstandsbediening.
De 8010 bestaat niet in de Harmony database, maar de 8000 wel en heb ik gekozen.
De nokia kan ik opnemen in een Harmony activiteit, maar de knoppen van de nokia worden niet overgenomen door de Harmony. Kan iemand me op weg helpen hoe te configureren?
Nu wil ik dit apparaat bedienen met mijn Harmony afstandsbediening maar het lukt niet om de knoppen over te nemen op mijn Harmony afstandsbediening.
De 8010 bestaat niet in de Harmony database, maar de 8000 wel en heb ik gekozen.
De nokia kan ik opnemen in een Harmony activiteit, maar de knoppen van de nokia worden niet overgenomen door de Harmony. Kan iemand me op weg helpen hoe te configureren?
Ik zoek nog een opvolger voor mijn chromecast ultra (met netwerkadapter), aangezien de nokia krachtiger is en standaard een netwerkaansluiting heeft, zit ik te twijfelen of ik deze ga nemen, aangezien je ook makkelijk de apps kan installeren. Domme vraag misschien, maar ondersteund deze ook de casten vanaf de telefoon (dit i.v.m. de kids en vrouw)
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Yep, er zit een ingebouwde Chromecast in.Hellboy! schreef op zondag 26 maart 2023 @ 14:05:
ondersteund deze ook de casten vanaf de telefoon (dit i.v.m. de kids en vrouw)
Degenen die de nokia 8010 gebruiken...zit er HDR op? HDR 10+ ofzo? Zoniet, wordt het ook niet gemist?
Bij andere merk boxen (die grotendeels gelijk zijn aan specificaties), zie ik staat dat HDR10+ wordt ondersteund, naast HDR en Dolby Vision.ozzytaste schreef op maandag 27 maart 2023 @ 02:08:
Degenen die de nokia 8010 gebruiken...zit er HDR op? HDR 10+ ofzo? Zoniet, wordt het ook niet gemist?
Probleem van de 8010 op dit moment is dat deze wat achterblijft vwb OS updates, dat kan in de praktijk wat verschillen geven. Maar ik heb deze box niet, dus mogelijk is er recentelijk nog wat verschenen?
Voor het geld wat er nu voor wordt gevraagd (€149,-), zou mijn keuze eerder bij een ander apparaat liggen.
Testing, one, two ...
Welke bijvoorbeeld?hardware-lover schreef op maandag 27 maart 2023 @ 20:43:
[...]
Bij andere merk boxen (die grotendeels gelijk zijn aan specificaties), zie ik staat dat HDR10+ wordt ondersteund, naast HDR en Dolby Vision.
Probleem van de 8010 op dit moment is dat deze wat achterblijft vwb OS updates, dat kan in de praktijk wat verschillen geven. Maar ik heb deze box niet, dus mogelijk is er recentelijk nog wat verschenen?
Voor het geld wat er nu voor wordt gevraagd (€149,-), zou mijn keuze eerder bij een ander apparaat liggen.
de 8010 is best wel waardeloos als het op OS updates aankomt..
de tegenhanger homatics box r 4k krijgt veel vaker updates.. o wacht ik moet mijn eerste update voor de 8010 nog krijgen..
de tegenhanger homatics box r 4k krijgt veel vaker updates.. o wacht ik moet mijn eerste update voor de 8010 nog krijgen..
https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006
Echt? Nog steeds geen? Slechte zaak. Niet alleen de Homatics heeft er al enkele gehad, ook de gelijkwaardige Rocktek G2, die loopt zelfs iets voor met zijn laatst ontvangen Final update. Rocktek is hier echter normaal gesproken niet verkrijgbaar.furian88 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:43:
de 8010 is best wel waardeloos als het op OS updates aankomt..
Testing, one, two ...
Voor dat bedrag zou ik de recent beschikbaar gekomen Dune Homatics eerder een kans geven.ozzytaste schreef op maandag 27 maart 2023 @ 23:47:
Welke bijvoorbeeld?
De Dune media app is daarbij het extraatje voor de box.
Testing, one, two ...
nope.. ik heb kort de homatics gehad.. die had 3 updates in een korte periode..hardware-lover schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:07:
[...]
Echt? Nog steeds geen? Slechte zaak. Niet alleen de Homatics heeft er al enkele gehad, ook de gelijk waardige Rocktek G2, die loopt zelfs iets voor met zijn laatst ontvangen Final update. Rocktek is hier echter normaal gesproken niet verkrijgbaar.
ik zit al sinds het begin met de nokia.. 0.0 .. ik zou niet eens weten waar ik moet beginnen om updates te zoeken.
die je net aanraad is trouwens exact hetzelfde als de 8010 en box 4k r..
[ Voor 6% gewijzigd door furian88 op 28-03-2023 11:40 ]
Die Dune heet niet voor niets Dune HD Homatics Box R 4K Plusfurian88 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:29:
nope.. ik heb kort de homatics gehad.. die had 3 updates in een korte periode..
ik zit al sinds het begin met de nokia.. 0.0 .. ik zou niet eens weten waar ik moet beginnen om updates te zoeken.
die je net aanraad is trouwens exact hetzelfde als de 8010 en box 4k r..
Maar toch zijn ze niet helemaal gelijk, los van de kleur en de Dune HD app.
V.w.b. de Nokia, ik begrijp niet helemaal waarom dat allemaal zo lang moet duren. Niet dat alles is opgelost met die laatste Final OS updates, maar ze zijn wel tamelijk belangrijk, dus de Nokia 8010 had er allang minimaal een moeten krijgen.
Testing, one, two ...
Ze zullen me gehoord hebben bij Nokia... Heb zojuist een nieuwe versie gedownload..
:strip_exif()/f/image/VBCIrW3EOazPhvkT9wAW2sCt.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: ben wel benieuwd naar wat Dolby Atmos truthhd is..
:strip_exif()/f/image/VBCIrW3EOazPhvkT9wAW2sCt.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: ben wel benieuwd naar wat Dolby Atmos truthhd is..

[ Voor 6% gewijzigd door furian88 op 28-03-2023 20:38 ]
@furian88, het ware geluid... 😏
Ik heb even contact opgenomen met SEI Robotics waarom het zolang moet duren voor de Nokia...
Wat is het buildnummer van de update (x.4474)?
Ik heb even contact opgenomen met SEI Robotics waarom het zolang moet duren voor de Nokia...
Testing, one, two ...
dit bedoel je?hardware-lover schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 22:33:
@furian88, het ware geluid... 😏
:strip_exif()/f/image/LBBYRO2VsuDBWLXPGA1T9F0d.jpg?f=fotoalbum_large)
Idd, dat bedoel ik.
4674 als build, de 8010 loopt nu het meest voor vwb update vwb apparaten uit dezelfde SEI reeks.
Testing, one, two ...
naja dat dan weer welhardware-lover schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:05:
[...]
Idd, dat bedoel ik.
4674 als build, de 8010 loopt nu het meest voor vwb update vwb apparaten uit dezelfde SEI reeks.
ik zie nu in kodi ook wat meer mogelijkheden qua geluid. dat is ook wel prettig.. al pakt hij nog niet echt altijd goed het dolby atmos geluid op. wanneer ik ondertiteling selecteer valt het geluid bv. weg.. soms moet ik hem helemaal stoppen en opnieuw starten om dan weer geluid te krijgen..

Late reactie, maar ik zat nog eens in de instellingen te browsen en zag onder apparaatvoorkeuren Smart RCU control staan. Bij mij herkende ie perfect mijn TV en heb ik eindelijk een normale volumeregeling, dus die van de TV met de AB van de Nokia. Heb ik hier altijd overheen gekeken of is dit nieuw gekomen met de recente update?Advocate schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:40:
[...]
Omdat hij zo snel zapt en ik over het algemeen niet zo vaak wissel van programma heb ik mij daar nooit in verdiept. Maar dat zal wellicht wel mogelijk moeten zijn? Geen idee dus.
Er is in dit topic wel vaker gesproken over de afstandsbediening en volume regeling maar de Nokia is niet programmeerbaar voor andere merken. Ik vermoed dat de receiver geen HDMI-CEC ondersteuning heeft anders is dat volgens mij de enige mogelijkheid. En uiteraard een universele programmeerbare afstandsbediening. De afstandsbediening van de 8000 kan zowel via bluetooth als infra rood werken. Oftwel, je zou een programmeerbare IR afstandsbediening zoals de Logitech Harmony wellicht kunnen gebruiken?
Dat geldt overigens voor de 8000. Geen idee of de 8010 ook IR ondersteunt maar ik gok van wel.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
@guido66, het zat bij de laatste OS update
Testing, one, two ...
Moet je dan bepaalde instellingen goed hebben staan zodat de AB van Nokia de volume van het andere apparaat bedient?hardware-lover schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 16:45:
@guido66, het zat bij de laatste OS update
Op een soortgelijk apparaat ziet het scherm om het in te stellen er zo uit.CAD-tekenaar schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 20:10:
Moet je dan bepaalde instellingen goed hebben staan zodat de AB van Nokia de volume van het andere apparaat bedient?
:strip_exif()/f/image/8JUsCD7AU7OFpLFfl5YcRH8D.jpg?f=fotoalbum_large)
Testing, one, two ...
Is er al iemand in geslaagd om met de Power knop op de remote zowel de TV als de Box uit te zetten? Ik kan enkel maar 1 van de 2 kiezen, maar nooit TV en Box tesamen aan- of uit zetten.
Elk apart lukt wel als ik de instelling verander.
Wat @guido66 schrijft. Zoals je kunt zien wordt bij mij de TV via IR in standby gezet. De TV zet vervolgens de receiver en de Mediaspeler in standby (CEC is actief).Jim80 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 15:34:
Is er al iemand in geslaagd om met de Power knop op de remote zowel de TV als de Box uit te zetten? Ik kan enkel maar 1 van de 2 kiezen, maar nooit TV en Box tesamen aan- of uit zetten.
Via een druk op dezelfde knop worden alle apparaten weer wakker.
Testing, one, two ...
@guido66 @hardware-lover Bedankt! CEC stond in de TV niet actief. Nu werkt het dus.
Ik stond er niet bij stil dat je eigenlijk enkel de TV aan/uit zet, en dat de TV vervolgens de box aan of uit zet. Weer wat bijgeleerd!
Ik stond er niet bij stil dat je eigenlijk enkel de TV aan/uit zet, en dat de TV vervolgens de box aan of uit zet. Weer wat bijgeleerd!
Voor de update werkte het bij mij andersom. Ik zette de Nokia uit met de AB en via CEC schakelde de Nokia de TV uit. Aan ging ook zo. Was ook prima, maar ik ben erg blij met de volumeregeling!Jim80 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 17:38:
@guido66 @hardware-lover Bedankt! CEC stond in de TV niet actief. Nu werkt het dus.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Heb de box binnen, moest ff snel installeren, gekoppeld aan de Denon heos bar. Maar beeld en geluid is beter dan de Chromecast Ultra, nu nog ff klooien met de afstandsbediening en RCU settings
Enigste puntje van kritiek na een paar dagen in gebruik is automatische detectie van audio, staat ook een waarschuwing bij. Op de denon bar zie ik soms niet het juiste audio spoor, behalve als ik deze aanpas switch.
"we" hebben daar voorlopig een eigen oplossing voor gevonden, waarbij het beste van "auto" en "passthrough" is gecombineerd. Dat zou je kunnen proberen; https://www.avsforum.com/...ead.3270060/post-62441854Hellboy! schreef op maandag 3 april 2023 @ 17:00:
Enigste puntje van kritiek na een paar dagen in gebruik is automatische detectie van audio, staat ook een waarschuwing bij. Op de denon bar zie ik soms niet het juiste audio spoor, behalve als ik deze aanpas switch.
Voor mij werkt dit op de Homatics 4k R + (zowat gelijke SEI Robotics box, minimale verschillen).
Testing, one, two ...
Ik heb vandaag de box op passthrough gezet, dit lijkt nog het beste te werken.hardware-lover schreef op maandag 3 april 2023 @ 17:16:
[...]
"we" hebben daar voorlopig een eigen oplossing voor gevonden, waarbij het beste van "auto" en "passthrough" is gecombineerd. Dat zou je kunnen proberen; https://www.avsforum.com/...ead.3270060/post-62441854
Voor mij werkt dit op de Homatics 4k R + (zowat gelijke SEI Robotics box, minimale verschillen).
Niet alle diensten hebben een goede audiokwaliteit, prime vind ik tot nu toe het beste
Zit ook te denken aan de 8010 aan te schaffen. Grootste voordeel dat ik zie is de optische audio uitgang. Klopt het dat je die dan direct aan je versterker kan hangen (die natuurlijk een optische ingang heeft) en dan gaat de video via de HDMI en de audio (alle audio types) via de optische uitgang?
Ik wil graag de 8010 ook inzetten als Chromecast Audio, dus zonder beeld.
Heeft iemand dat zo ingesteld? En wat zijn je ervaringen?
Het is anders altijd mogelijk om IR-zaken te leren aan de Harmony Hub. Kost wat meer moeite, maar moet te doen zijn.
Is het je nog gelukt?CAD-tekenaar schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 23:46:
Het is anders altijd mogelijk om IR-zaken te leren aan de Harmony Hub. Kost wat meer moeite, maar moet te doen zijn.
Dat vetgedrukte cursieve hierboven kan niet via optical, DTS en DD (Dolby Digital, niet Plus), is wat er theoretisch mogelijk is aan HD audio.Jelte schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:41:
Zit ook te denken aan de 8010 aan te schaffen. Grootste voordeel dat ik zie is de optische audio uitgang. Klopt het dat je die dan direct aan je versterker kan hangen (die natuurlijk een optische ingang heeft) en dan gaat de video via de HDMI en de audio (alle audio types) via de optische uitgang?
[knip]
Testing, one, two ...
Het is mij nog niet gelukt om de knoppen van de nokia over te zetten op de Harmony Companion remote.Jelte schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:41:
[CAD-tekenaar schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 23:46:
De nokia kan ik opnemen in een Harmony activiteit, maar de knoppen van de nokia worden niet overgenomen door de Harmony. Kan iemand me op weg helpen hoe te configureren?]
Is het je nog gelukt?
Ik krijg bij het update van de hub een E3600 communicatiefout met hub.
Via de myHarmony (windows) kan ik wel Nokia apparaat 8000 toevoegen, Nokia 8010 staat niet in de database, en deze in een activiteit stoppen. Maar bij Harmony app (android): Harmony Setup > apparaten en activiteiten toevoegen/wijzigen krijg ik een E3600 foutmelding.
Heeft iemand dit wel werkend gekregen op de Harmony Companion remote?
Voor gebruikers van een 8010 (niet een 8000, die doet het prima), en een abonnement op HBOMax, check de daadwerkelijke resolutie van 4k/UHD materiaal eens? Het zou zomaar kunnen zijn dat dit in maximaal 1080p naar je TV gaat.
Je kunt het controleren ahv de overlay die geactiveerd kan worden. Het "probleem" lijkt met de 4670 update geïntroduceerd te zijn.
Edit: is niet het geval, het speelt al langer blijkt nu.
Je kunt het controleren ahv de overlay die geactiveerd kan worden. Het "probleem" lijkt met de 4670 update geïntroduceerd te zijn.
Edit: is niet het geval, het speelt al langer blijkt nu.
[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 25-04-2023 12:22 ]
Testing, one, two ...
Hij is nu weer even te bestellen op Amazon.de voor 135 euro incl verzenden, levering begin mei.
https://www.amazon.de/-/nl/gp/product/B0BGLD6XNS/
Dat was al gemeld, nu geen voorraad (leverbaar in mei), maar via Amazon Frankrijk, Italië en Spanje nog steeds €129, - ex verzenden op dit moment. edit: allemaal rond de €150,- nuTheodor schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:49:
149 euro en niet op voorraad
Maar voor die €150,- kun je misschien net zo goed een ander (zowat gelijkwaardig), SEI804 apparaat kiezen?
[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 25-04-2023 12:24 ]
Testing, one, two ...
Even een vraag.
In combinatie met deze box als ik Surfshark aanzet, gaat mijn snelheid vér naar beneden, naar ongeveer 25mb. Bij uitschakelen Surfshark gaat deze weer omhoog naar 300mb
Zeker met Kodi is dit niet handig met streamen. Iemand anders zelfde ervaring? En misschien oplossing?
In combinatie met deze box als ik Surfshark aanzet, gaat mijn snelheid vér naar beneden, naar ongeveer 25mb. Bij uitschakelen Surfshark gaat deze weer omhoog naar 300mb
Zeker met Kodi is dit niet handig met streamen. Iemand anders zelfde ervaring? En misschien oplossing?
[ Voor 5% gewijzigd door perfecteric op 25-04-2023 10:58 ]
Hoe krijg ik die overlay ook geactiveerd? op de 8000hardware-lover schreef op woensdag 12 april 2023 @ 20:35:
Je kunt het controleren ahv de overlay die geactiveerd kan worden.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Vanaf hier even lezen; hardware-lover in "Nokia Streaming Box"Mel33 schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:47:
Hoe krijg ik die overlay ook geactiveerd? op de 8000
Testing, one, two ...
Je bedoelt dan één van de volgende neem ik aan: Homatics Box R 4k Plus, RockTek G2, Dune HD Homatics Box R 4K Plus? Die zijn allemaal qua prijs toch ook rond de 150 euro of mis ik iets?hardware-lover schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 19:31:
[...]
Dat was al gemeld, nu geen voorraad (leverbaar in mei), maar via Amazon Frankrijk, Italië en Spanje nog steeds €129, - ex verzenden op dit moment. edit: allemaal rond de €150,- nu
Maar voor die €150,- kun je misschien net zo goed een ander (zowat gelijkwaardig), SEI804 apparaat kiezen?
Zelf vind ik dan de afstandsbediening en de zwarte afwerking de belangrijkste voordelen voor de Nokia.
Hier staat wel een mooie vergelijkingstabel met de verschillen tussen de modellen trouwens.
[ Voor 13% gewijzigd door wmn79 op 28-04-2023 11:23 ]
Rocktek is a no go hier.wmn79 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 11:21:
Je bedoelt dan één van de volgende neem ik aan: Homatics Box R 4k Plus, RockTek G2, Dune HD Homatics Box R 4K Plus? Die zijn allemaal qua prijs toch ook rond de 150 euro of mis ik iets?
Zelf vind ik dan de afstandsbediening en de zwarte afwerking de belangrijkste voordelen voor de Nokia.
Hier staat wel een mooie vergelijkingstabel met de verschillen tussen de modellen trouwens.
De Homatics (non Dune) versie is voor ons het meest voordelig (onze PW is niet compleet met de laagste prijs à €130,- ). De Dune uitvoering heeft een eigen specifieke Dune Media app met extra mogelijkheden, maar het beta support voor die app ligt al een tijdje stil nu (begrijpelijk). Sinds de specifieke CoreElec build voor deze apparatengroep, voegt deze sowieso niet erg veel meer toe (vind ik).
De Nokia afstandsbediening zelf is de allergrootste plus en daarom gebruik ik deze als standaard op vermelde boxen, echter zonder de 8010 zelf te bezitten.
Het overzicht ken ik, ben één van de personen die voor de informatie heeft gezorgd
Tabel link
Edit: de analoge AV uitgang op de Homatics versie gaat trouwens vervallen, deze geeft issues met de 12V USB-C uitgang aan de onderzijde op deze box. De kleur aan de bovenzijde gaat van zilver naar goudroze en die box krijgt extra mogelijkheden voor het aansturen van specifieke bluetooth audioapparatuur.
[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 28-04-2023 13:18 ]
Testing, one, two ...
Ik moet de Nokia 8010 geforceerd een AC-3 signaal laten uitsturen (omdat de decoder die ik aan de optische uitgang heb hangen niet functioneert met PCM). Dit lukt door via Display & Sound\Advanced sound settings\Select formats te kiezen voor Dolby dd of Dolby ddp.
Helaas blijkt dat deze setting niet wordt 'onthouden': als de Nokia terugkomt uit sleep mode staat het juiste audio format nog steeds aangevinkt, maar stuurt het apparaat toch weer PCM uit.
Ik dacht de oplossing gevonden te hebben door in Developer Options\More Settings\Sound\Force DDP aan te zetten, maar deze setting vertoont hetzelfde gedrag (met dit verschil dat deze optie ook echt weer uit staat).
Iemand enig idee hoe ervoor te zorgen dat de instelling behouden blijft?
Of een snellere manier om te setting te herstellen?
Helaas blijkt dat deze setting niet wordt 'onthouden': als de Nokia terugkomt uit sleep mode staat het juiste audio format nog steeds aangevinkt, maar stuurt het apparaat toch weer PCM uit.
Ik dacht de oplossing gevonden te hebben door in Developer Options\More Settings\Sound\Force DDP aan te zetten, maar deze setting vertoont hetzelfde gedrag (met dit verschil dat deze optie ook echt weer uit staat).
Iemand enig idee hoe ervoor te zorgen dat de instelling behouden blijft?
Of een snellere manier om te setting te herstellen?
@Djezpur, ik maak gebruik van de app ADB on boot om andere audioinstellingen af te dwingen na opstarten, mogelijk kan jij deze optie ook in gaan zetten al weet ik niet welke instelling jij zou moeten gebruiken voor jouw situatie.
"wij" gebruiken het om het meeste uit de audio passthrough instelling te halen, wat op dit moment nog niet lukt via de standaard beschikbare audio instellingen.
"wij" gebruiken het om het meeste uit de audio passthrough instelling te halen, wat op dit moment nog niet lukt via de standaard beschikbare audio instellingen.
Testing, one, two ...
@hardware-lover Ja, die oplossing was ik inderdaad n.a.v. jouw eerdere post aan het bekijken (had ADB on boot al geïnstalleerd voordat ik dacht een workaround gevonden te hebben met Force DDP - helaas te vroeg gejuicht).
Waarschijnlijk heb ik dan deze twee commando's nodig
Ik ben alleen bang dat ADB on boot niet zal werken als 'ADB out of sleep'...
Waarschijnlijk heb ik dan deze twee commando's nodig
code:
1
2
| settings put global digital_audio_subformat 5 settings put global encoded_surround_output_enabled_formats 5 |
Ik ben alleen bang dat ADB on boot niet zal werken als 'ADB out of sleep'...
@Djezpur, je zegt dat het probleem er weer is als het apparaat uit standby komt?
Testing, one, two ...
Exact.hardware-lover schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 14:55:
@Djezpur, je zegt dat het probleem er weer is als het apparaat uit standby komt?
Als de audio setting alleen bij een reboot verloren zou gaan, was het een minder frustrerend probleem geweest.
Heb je het in Deep Sleep staan misschien? Ik heb dat probleem namelijk niet.
Testing, one, two ...
Nee, niet in deep sleep. De built-in Chromecast blijft gewoon zichtbaar.
Het zou kunnen zijn dat de HDMI communicatie bij het ontwaken roet in het eten gooit voor jou, dat geeft voor mij geen probleem.Djezpur schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 15:10:
Nee, niet in deep sleep. De built-in Chromecast blijft gewoon zichtbaar.
Testing, one, two ...
HDMI lijkt inderdaad de oorzaak van het probleem: als ik CEC uitschakel zodat de Nokia box aan blijft staan terwijl de LG televisie even uit en aan wordt gezet, dan is Force DDP direct weer uitgeschakeld.hardware-lover schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 15:25:
[...]
Het zou kunnen zijn dat de HDMI communicatie bij het ontwaken roet in het eten gooit voor jou, dat geeft voor mij geen probleem.
Enig idee of en zo ja hoe dat op te lossen is?
@Djezpur, niet direct, zoals je merkt mag HDMI communicatie voor jou eigenlijk niet actief worden. Dat zal wel te voorkomen zijn, maar ten koste van andere zaken die je niet zou willen missen verwacht ik.
Testing, one, two ...
@hardware-lover In ieder geval erg bedankt voor het opsporen van de oorzaak van dit probleem, dat scheelt mij al enorm veel kopzorgen en tijd (niet dat ik er al drie avonden aan kwijt ben geweest
).
@Djezpur, geen probleem, wil graag helpen indien mogelijk 👍
Testing, one, two ...
@hardware-lover Geen idee waarom, maar het inschieten van de audio settings via adb zoals hier beschreven (en value 5 voor digital_audio_subformat en encoded_surround_output_enabled_formats) heeft de AC-3 instelling 'persistent' gemaakt.
@Djezpur , mooi zo, de aanhouder wint.
Goed dat je het hebt gedeeld, daar kan een ander (elders ook), ook van profiteren.
Goed dat je het hebt gedeeld, daar kan een ander (elders ook), ook van profiteren.
Testing, one, two ...
ik heb de 8010 nu ook gekocht voor 125,38 inclusief verzenden van amazon.de
met de code GESCHENK10 (via de app)
(als je hem voor 149 ziet, kijk dan even bij andere verkopers en kies amazon zelf)
(als je hem voor 149 ziet, kijk dan even bij andere verkopers en kies amazon zelf)
[ Voor 22% gewijzigd door Aggressor op 29-04-2023 19:22 ]
Werkt niet voor iedereen (via de app) blijkbaar, maar proberen kan altijd natuurlijk;Aggressor schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 19:11:
ik heb de 8010 nu ook gekocht voor 125,38 inclusief verzenden van amazon.de
:fill(white):strip_exif()/f/image/uiJQS9fuVdRVaDNxwCSLSxhC.png?f=user_large)
Ho, goede aanvulling op de reactie, Amazon als verkoper kiezen, niet Streamview;
New
€129.71
Add to Basket
FREE Prime delivery Tuesday, May 9
Dispatches fromAmazon
Sold byAmazon
Code werkt nog steeds niet, ik zou hem voor ~ €130,- (met gratis verzenden), nu kunnen kopen. Maar ik heb inmiddels al 4 van deze SEI804 apparaten, en een vijfde (specifiek voor audio speaker test), is ook alweer onderweg 😉
@Verwijderd, zelf niet nodig, enkel even de aankoop "getest" 😏
[ Voor 29% gewijzigd door hardware-lover op 29-04-2023 20:59 ]
Testing, one, two ...
ja volgens mij voor de eerste aankopen via de app ... maar dit heb ik wel; vaker gedaan.hardware-lover schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 19:16:
[...]
Werkt niet voor iedereen (via de app) blijkbaar, maar proberen kan altijd natuurlijk;
[Afbeelding]
Of even een nieuw account aanmaken?
125 is wel een lekker prijsje.
-edit-
gelukt?
Ik heb ook op de bestel knop geduwt. Wel even moeten zoeken naar Amazon als verkoper. Flauw dat een duurdere optie bovenaan staat.
Ben benieuwd of dit precies doet wat ik wil
Ben benieuwd of dit precies doet wat ik wil
Code werkte helaas niet voor me, ook niet wanneer amazon de verkoper is
@hardware-lover je gaf aan dat de Homatics een betere keuze is dan de 8010 qua prijs (20 euro maar niet in de pricewacht). Is dat enige voordeel? Heeft de Homatics known issues?
Even wat context:
Vorige week de 8000 gehaald voor mijn slaapkamer. Werkt prima met Kodi, 40inch 1080p tv en een simpele 2.1 Logitech setje. Box is aangesloten met HDMI aan de TV en CEC werkt uitstekend.
Nu wil ik de 8010 halen voor de woonkamer en daar heb ik een iets 'serieuze' setup:
55 Inch 1080p TV (upgrade naar 4k komt nog)
Denon receiver
5.1 Surround set
Alle apparaten gaan via de receiver dus ook de beoogde nokia 8010.
Logitech Harmony Elite met hub+bluetooth functionaliteit, ik ga dan geen gebruik maken van de nokia remote.
@hardware-lover je gaf aan dat de Homatics een betere keuze is dan de 8010 qua prijs (20 euro maar niet in de pricewacht). Is dat enige voordeel? Heeft de Homatics known issues?
Even wat context:
Vorige week de 8000 gehaald voor mijn slaapkamer. Werkt prima met Kodi, 40inch 1080p tv en een simpele 2.1 Logitech setje. Box is aangesloten met HDMI aan de TV en CEC werkt uitstekend.
Nu wil ik de 8010 halen voor de woonkamer en daar heb ik een iets 'serieuze' setup:
55 Inch 1080p TV (upgrade naar 4k komt nog)
Denon receiver
5.1 Surround set
Alle apparaten gaan via de receiver dus ook de beoogde nokia 8010.
Logitech Harmony Elite met hub+bluetooth functionaliteit, ik ga dan geen gebruik maken van de nokia remote.
PSN: TyKashin
@TyKH, als eerste, staat er NU nog steeds voor die prijs zie ik;
Nieuw: €129,71
GRATIS bezorging voor Prime leden dinsdag, 9 mei
Verzonden vanuit Amazon
Verkocht door Amazon
De Homatics is het meest voordelig bij Astrasat (kijk ook even bij de 2e kans nu
)
Verder; alles wat de ene of de andere box aan issues heeft, zullen ze allemaal dan hebben. Ze gebruiken/krijgen allen dezelfde OS updates doorgestuurd. Niet perse tegelijk, maar het buildnumber is uiteindelijk wel gelijk. Voor de 8010, de Homatics R Plus en de Dune Homatics R Plus (en een Rocktek die hier niet te koop is). De volgende Final build update (waarschijnlijk V4987), is aanstaande, gebaseerd op de laatste Homatics beta.
Beta updates worden enkel op de Homatics (non Dune) versie getest. Homatics = SEI Robotics.
De grote plus van de Nokia is zijn/haar afstandsbediening, dat van de Homatics het uiterlijk (vind ik). Maar alles is uitwisselbaar dus ik gebruik de Nokia remote als standaard op de Homatics
Persoonlijke keuze dus.
Op dit moment is het zeker nog niet allemaal koek en ei, maar er wordt continue gewerkt aan verbeteringen en ik hoop dat de update naar Android TV V12 een flinke stap vooruit gaat zijn (beloofd voor 2e helft van dit jaar).
De specifieke CoreElec build voor deze serie apparaten is wel een mooie toevoeging (vind ik), in dual boot (gaat bijna vanzelf), maar dat is een extraatje.
Verzonden vanuit Amazon
Verkocht door Amazon
De Homatics is het meest voordelig bij Astrasat (kijk ook even bij de 2e kans nu
Verder; alles wat de ene of de andere box aan issues heeft, zullen ze allemaal dan hebben. Ze gebruiken/krijgen allen dezelfde OS updates doorgestuurd. Niet perse tegelijk, maar het buildnumber is uiteindelijk wel gelijk. Voor de 8010, de Homatics R Plus en de Dune Homatics R Plus (en een Rocktek die hier niet te koop is). De volgende Final build update (waarschijnlijk V4987), is aanstaande, gebaseerd op de laatste Homatics beta.
Beta updates worden enkel op de Homatics (non Dune) versie getest. Homatics = SEI Robotics.
De grote plus van de Nokia is zijn/haar afstandsbediening, dat van de Homatics het uiterlijk (vind ik). Maar alles is uitwisselbaar dus ik gebruik de Nokia remote als standaard op de Homatics
Persoonlijke keuze dus.
Op dit moment is het zeker nog niet allemaal koek en ei, maar er wordt continue gewerkt aan verbeteringen en ik hoop dat de update naar Android TV V12 een flinke stap vooruit gaat zijn (beloofd voor 2e helft van dit jaar).
De specifieke CoreElec build voor deze serie apparaten is wel een mooie toevoeging (vind ik), in dual boot (gaat bijna vanzelf), maar dat is een extraatje.
Testing, one, two ...
@hardware-lover Dank voor de infohardware-lover schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 23:56:
@TyKH, als eerste, staat er NU nog steeds voor die prijs zie ik;
Verzonden vanuit Amazon
Verkocht door Amazon
De Homatics is het meest voordelig bij Astrasat (kijk ook even bij de 2e kans nu)
Persoonlijke keuze dus.
Ik heb Prime maar bij op moment van daadwerkelijk bestellen wordt de prijs 131,89 + nog porto- en verpakkingkosten van € 3,49 in totaal € 135,38. Nog steeds een goede prijs lijkt me...
@TyKH, ach, de afstandsbediening alleen al kost los ~€30,-, dus .... 😏
Testing, one, two ...
.
[ Voor 110% gewijzigd door Alper587 op 01-05-2023 22:29 ]
Voor de actuele Amazon prijzen voor de 8010 (met Amazon als aanbieder), kijk even goed bij de aanbieders. Amazon zelf is er vaak als voordeligste aanbieder te vinden, maar staat als zodanig niet direct in beeld. Even goed kijken bij de lijst van aanbieders.
[ Voor 74% gewijzigd door hardware-lover op 04-05-2023 13:32 . Reden: Prijzen wijzigen dagelijks, dus prijsoverzicht verwijderd. ]
Testing, one, two ...
Dan annulleer ik de duitse bestelling en haal ik de fransehardware-lover schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:33:
Actuele Amazon prijzen voor de 8010
[Afbeelding]
Ik twijfel ook heel erg, maar ik vind de afstandsbediening van de Nokia een grote pre ten opzichte van de Nvidia. Upscaling van de Nvidia is zeker interessant.
Ik heb nu een CC Google TV 4K, prima apparaat, fijne afstandsbediening ook.
Wat beter kan:
-iets sneller
-meer geheugen
-meer knoppen op afstandsbediening
Dit is de reden waarom ik geïnteresseerd ben in de Nokia 8010.
Ik heb nu een CC Google TV 4K, prima apparaat, fijne afstandsbediening ook.
Wat beter kan:
-iets sneller
-meer geheugen
-meer knoppen op afstandsbediening
Dit is de reden waarom ik geïnteresseerd ben in de Nokia 8010.
Upscaling is inderdaad goed van de Nvidia Shield echter als je een TV hebt die ook goede upscaling heeft, heb je niet zo veel aan dat voordeel.Alper587 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 22:39:
Scheelt je inderdaad weer 5 euro ongeveer... Ik heb de hele bestelling geannuleerd, ga toch voor de Nvidia Shield Pro. Oud apparaat oke, maar presteert gewoon veel beter (o.a. upscaling) Ergste is dat de Nokia 8000 zelfs betere keuze is qua prijs/kwaliteit.[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar grootste probleem van Nvidia Shield is het bekende 'not awake from sleep' bug. Je dient dan de Nvidia van het stroom af te halen om het weer te laten werken. Ik vind dat een onacceptabel bug voor zo'n duur apparaat.
Als je alleen streaming dienster gebruikt dan zijn de de Nokia's gewoon betere opties.
Ik heb nog een LCD tv uit 2012 maar deze staat bekend om goede upscaling dacht ik (een Sony) dus dan maakt het inderdaad niet zoveel voor mij uit.TyKH schreef op maandag 1 mei 2023 @ 23:19:
[...]
Upscaling is inderdaad goed van de Nvidia Shield echter als je een TV hebt die ook goede upscaling heeft, heb je niet zo veel aan dat voordeel.
Maar grootste probleem van Nvidia Shield is het bekende 'not awake from sleep' bug. Je dient dan de Nvidia van het stroom af te halen om het weer te laten werken. Ik vind dat een onacceptabel bug voor zo'n duur apparaat.
Als je alleen streaming dienster gebruikt dan zijn de de Nokia's gewoon betere opties.
Wel raar toch, zou dat probleem met "not awake from sleep bug" niet al verholpen kunnen zijn met recente updates? Kan mij niet voorstellen dat alle Nvidia shields hier last van hebben aangezien het een top verkocht apparaat is? Ik gebruik het idd enkel voor Youtube, Netflix en streamen en niet meer. Maar dan vraag ik mij dus af waarom je bijna 60-70 euro meer dient te lappen voor een 8010, terwijl de 8000 dan ook best genoeg kan zijn, of is het een wereld van verschil qua menu snelheid ofzo?
Beetje kort door de bocht om alleen dit soort data te delen, het zegt eigenlijk niet zo heel erg veel.Alper587 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 22:39:
Scheelt je inderdaad weer 5 euro ongeveer... Ik heb de hele bestelling geannuleerd, ga toch voor de Nvidia Shield Pro. Oud apparaat oke, maar presteert gewoon veel beter (o.a. upscaling) Ergste is dat de Nokia 8000 zelfs betere keuze is qua prijs/kwaliteit.[knip]
De Shield 2019 Pro heeft idd de upscale mogelijkheid als optie. Waar je echter niet aan voorbij moet gaan is wat de box (welke dan ook), standaard aan beeldkwaliteit op je TV tovert. En als ik de diverse apparaten op het "oog" met elkaar vergelijk (idd, ik heb ze vrijwel allemaal wel), dan is het verschil nauwelijks waarneembaar. Sterker (en dan ben ik aan het muggenziften), is het standaard plaatje wat de Shield 2019 Pro me geeft, iets minder strak dan dat via de SEI804 reeks (waaronder dus de Nokia 8010 valt). Met de Shield in maximale upscale stand, zie ik geen werkelijk verschil met diverse boxen die dat niet hebben.
Dus misschien minder naar dat soort grafieken kijken en wat meer wat er daadwerkelijk op je TV tevoorschijn wordt getoverd?
Nu ga ik niet zeggen dat de 8010 de betere keuze is, en ook niet t.o.v. de Nokia 8000 (of gelijkwaardige boxen, want er zijn er nogal wat met dezelfde hardware), maar baseer een keuze op wat je nodig meent te hebben.
- wil je graag HDR via YouTube? Gaat 'm niet worden via de Shield.
- wil je graag de AV1 ondersteuning met je box? Gaat 'm ook niet worden via de Shield.
- wil je op dit moment Auto Framerate Switching (AFR) kunnen gebruiken onder Android TV? Dan is de Shield misschien wel de box om te nemen. De AFR update voor de SEI804 serie is voor de 2e helft van 2023 aangekondigd.
- kun je genoegen nemen met een CoreElec build in een dualboot oplossing die datzelfde voor elkaar kan krijgen (en meer), dan is de SEI804 serie (Nokia 8010) een prima keuze daarvoor.
- wil je perse een snelle LAN verbinding (1Gbit) kunnen gebruiken? Shield 2019 Pro en SEI804 kunnen dat beide meer dan uitstekend.
- enz. enz.
Gaat het enkel over online (niet uit lokale bron) streamen met gebruik van de welbekende apps daarvoor, dan voldoet de meest "simpele" en voordelige box misschien ook wel.
Dus kijk wat je nodig denkt te hebben en baseer daar je keuze op (is mijn advies).
Testing, one, two ...
Is dat nog een Full HD TV? Zo ja, dan gaat de Shield je niet zo heel veel brengen ben ik bang (v.w.b. het upscale gedeelte). Als je voor de 2019 Pro Shield bent gegaan dan sla je nu toch een veel groter geldbedrag stuk dan eerder het geval?Alper587 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:14:
Ik heb nog een LCD tv uit 2012 maar deze staat bekend om goede upscaling dacht ik (een Sony) dus dan maakt het inderdaad niet zoveel voor mij uit.
Wel raar toch, zou dat probleem met "not awake from sleep bug" niet al verholpen kunnen zijn met recente updates? Kan mij niet voorstellen dat alle Nvidia shields hier last van hebben aangezien het een top verkocht apparaat is? Ik gebruik het idd enkel voor Youtube, Netflix en streamen en niet meer. Maar dan vraag ik mij dus af waarom je bijna 60-70 euro meer dient te lappen voor een 8010, terwijl de 8000 dan ook best genoeg kan zijn, of is het een wereld van verschil qua menu snelheid ofzo?
Testing, one, two ...
Let op:
Dit topic gaat over de mediaspelers van Nokia: Streaming Box 8000 en 8010 en de klonen hiervan.
Andere mediaspelers zijn hier off-topic.
Weten of het een kloon is?
Nokia 8000 en klonen: https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI600
Nokia 8010 en klonen https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI804
Discussie over alternatieve firmware is toegestaan op Tweakers.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Het gebruik van alternatieve firmware is volledig op eigen risico.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright
Dit topic gaat over de mediaspelers van Nokia: Streaming Box 8000 en 8010 en de klonen hiervan.
Andere mediaspelers zijn hier off-topic.
Weten of het een kloon is?
Nokia 8000 en klonen: https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI600
Nokia 8010 en klonen https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI804
Discussie over alternatieve firmware is toegestaan op Tweakers.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Het gebruik van alternatieve firmware is volledig op eigen risico.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright