Even wat vraagjes over die CoreElec build.hardware-lover schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:35:
[...]
Beetje kort door de bocht om alleen dit soort data te delen, het zegt eigenlijk niet zo heel erg veel.
De Shield 2019 Pro heeft idd de upscale mogelijkheid als optie. Waar je echter niet aan voorbij moet gaan is wat de box (welke dan ook), standaard aan beeldkwaliteit op je TV tovert. En als ik de diverse apparaten op het "oog" met elkaar vergelijk (idd, ik heb ze vrijwel allemaal wel), dan is het verschil nauwelijks waarneembaar. Sterker (en dan ben ik aan het muggenziften), is het standaard plaatje wat de Shield 2019 Pro me geeft, iets minder strak dan dat via de SEI804 reeks (waaronder dus de Nokia 8010 valt). Met de Shield in maximale upscale stand, zie ik geen werkelijk verschil met diverse boxen die dat niet hebben.
Dus misschien minder naar dat soort grafieken kijken en wat meer wat er daadwerkelijk op je TV tevoorschijn wordt getoverd?
Nu ga ik niet zeggen dat de 8010 de betere keuze is, en ook niet t.o.v. de Nokia 8000 (of gelijkwaardige boxen, want er zijn er nogal wat met dezelfde hardware), maar baseer een keuze op wat je nodig meent te hebben.
- wil je graag HDR via YouTube? Gaat 'm niet worden via de Shield.
- wil je graag de AV1 ondersteuning met je box? Gaat 'm ook niet worden via de Shield.
- wil je op dit moment Auto Framerate Switching (AFR) kunnen gebruiken onder Android TV? Dan is de Shield misschien wel de box om te nemen. De AFR update voor de SEI804 serie is voor de 2e helft van 2023 aangekondigd.
- kun je genoegen nemen met een CoreElec build in een dualboot oplossing die datzelfde voor elkaar kan krijgen (en meer), dan is de SEI804 serie (Nokia 8010) een prima keuze daarvoor.
- wil je perse een snelle LAN verbinding (1Gbit) kunnen gebruiken? Shield 2019 Pro en SEI804 kunnen dat beide meer dan uitstekend.
- enz. enz.
Gaat het enkel over online (niet uit lokale bron) streamen met gebruik van de welbekende apps daarvoor, dan voldoet de meest "simpele" en voordelige box misschien ook wel.
Dus kijk wat je nodig denkt te hebben en baseer daar je keuze op (is mijn advies).
-Moet ik dan de generic 905x4 gebruiken van de CoreElec site?
-is het dan de bedoeling om dat via USB te laten draaien? Ik heb eerder al wel verschillende 905 versies gehad, dit ging via micro-SD. Ik heb de nokia op het oog, die heeft geen SD/micro Sd slot, vandaar die vraag.
Of word het op het geheugen geflashed?
Met andere woorden, kun je daar iets meer over uitleggen?