Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cartman1978
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-01 19:25
hardware-lover schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:35:
[...]

Beetje kort door de bocht om alleen dit soort data te delen, het zegt eigenlijk niet zo heel erg veel.

De Shield 2019 Pro heeft idd de upscale mogelijkheid als optie. Waar je echter niet aan voorbij moet gaan is wat de box (welke dan ook), standaard aan beeldkwaliteit op je TV tovert. En als ik de diverse apparaten op het "oog" met elkaar vergelijk (idd, ik heb ze vrijwel allemaal wel), dan is het verschil nauwelijks waarneembaar. Sterker (en dan ben ik aan het muggenziften), is het standaard plaatje wat de Shield 2019 Pro me geeft, iets minder strak dan dat via de SEI804 reeks (waaronder dus de Nokia 8010 valt). Met de Shield in maximale upscale stand, zie ik geen werkelijk verschil met diverse boxen die dat niet hebben.
Dus misschien minder naar dat soort grafieken kijken en wat meer wat er daadwerkelijk op je TV tevoorschijn wordt getoverd? ;)

Nu ga ik niet zeggen dat de 8010 de betere keuze is, en ook niet t.o.v. de Nokia 8000 (of gelijkwaardige boxen, want er zijn er nogal wat met dezelfde hardware), maar baseer een keuze op wat je nodig meent te hebben.

- wil je graag HDR via YouTube? Gaat 'm niet worden via de Shield.
- wil je graag de AV1 ondersteuning met je box? Gaat 'm ook niet worden via de Shield.
- wil je op dit moment Auto Framerate Switching (AFR) kunnen gebruiken onder Android TV? Dan is de Shield misschien wel de box om te nemen. De AFR update voor de SEI804 serie is voor de 2e helft van 2023 aangekondigd.
- kun je genoegen nemen met een CoreElec build in een dualboot oplossing die datzelfde voor elkaar kan krijgen (en meer), dan is de SEI804 serie (Nokia 8010) een prima keuze daarvoor.
- wil je perse een snelle LAN verbinding (1Gbit) kunnen gebruiken? Shield 2019 Pro en SEI804 kunnen dat beide meer dan uitstekend.
- enz. enz.

Gaat het enkel over online (niet uit lokale bron) streamen met gebruik van de welbekende apps daarvoor, dan voldoet de meest "simpele" en voordelige box misschien ook wel.

Dus kijk wat je nodig denkt te hebben en baseer daar je keuze op (is mijn advies).
Even wat vraagjes over die CoreElec build.
-Moet ik dan de generic 905x4 gebruiken van de CoreElec site?
-is het dan de bedoeling om dat via USB te laten draaien? Ik heb eerder al wel verschillende 905 versies gehad, dit ging via micro-SD. Ik heb de nokia op het oog, die heeft geen SD/micro Sd slot, vandaar die vraag.
Of word het op het geheugen geflashed?

Met andere woorden, kun je daar iets meer over uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
cartman1978 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 17:36:
Even wat vraagjes over die CoreElec build.
-Moet ik dan de generic 905x4 gebruiken van de CoreElec site?
-is het dan de bedoeling om dat via USB te laten draaien? Ik heb eerder al wel verschillende 905 versies gehad, dit ging via micro-SD. Ik heb de nokia op het oog, die heeft geen SD/micro Sd slot, vandaar die vraag.
Of word het op het geheugen geflashed?

Met andere woorden, kun je daar iets meer over uitleggen?
Dit is het topic betreffende de SEI804 apparaten. Het begon met de Homatics maar dat is nu niet alleen nog het geval. Ik zou wat verder naar onderen kijken, daar is de meest zinnige info te vinden over welke build te gebruiken en nog andere tips.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 17:19
hardware-lover schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:35:
[...]

Beetje kort door de bocht om alleen dit soort data te delen, het zegt eigenlijk niet zo heel erg veel.

De Shield 2019 Pro heeft idd de upscale mogelijkheid als optie. Waar je echter niet aan voorbij moet gaan is wat de box (welke dan ook), standaard aan beeldkwaliteit op je TV tovert. En als ik de diverse apparaten op het "oog" met elkaar vergelijk (idd, ik heb ze vrijwel allemaal wel), dan is het verschil nauwelijks waarneembaar. Sterker (en dan ben ik aan het muggenziften), is het standaard plaatje wat de Shield 2019 Pro me geeft, iets minder strak dan dat via de SEI804 reeks (waaronder dus de Nokia 8010 valt). Met de Shield in maximale upscale stand, zie ik geen werkelijk verschil met diverse boxen die dat niet hebben.
Dus misschien minder naar dat soort grafieken kijken en wat meer wat er daadwerkelijk op je TV tevoorschijn wordt getoverd? ;)

Nu ga ik niet zeggen dat de 8010 de betere keuze is, en ook niet t.o.v. de Nokia 8000 (of gelijkwaardige boxen, want er zijn er nogal wat met dezelfde hardware), maar baseer een keuze op wat je nodig meent te hebben.

- wil je graag HDR via YouTube? Gaat 'm niet worden via de Shield.
- wil je graag de AV1 ondersteuning met je box? Gaat 'm ook niet worden via de Shield.
- wil je op dit moment Auto Framerate Switching (AFR) kunnen gebruiken onder Android TV? Dan is de Shield misschien wel de box om te nemen. De AFR update voor de SEI804 serie is voor de 2e helft van 2023 aangekondigd.
- kun je genoegen nemen met een CoreElec build in een dualboot oplossing die datzelfde voor elkaar kan krijgen (en meer), dan is de SEI804 serie (Nokia 8010) een prima keuze daarvoor.
- wil je perse een snelle LAN verbinding (1Gbit) kunnen gebruiken? Shield 2019 Pro en SEI804 kunnen dat beide meer dan uitstekend.
- enz. enz.

Gaat het enkel over online (niet uit lokale bron) streamen met gebruik van de welbekende apps daarvoor, dan voldoet de meest "simpele" en voordelige box misschien ook wel.

Dus kijk wat je nodig denkt te hebben en baseer daar je keuze op (is mijn advies).
Waardevolle informatie, dank voor je uitleg. Het is net het wilde westen betreffende mediaplayers dus dit kan ik goed gebruiken. _/-\o_
hardware-lover schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 15:54:
[...]

Is dat nog een Full HD TV? Zo ja, dan gaat de Shield je niet zo heel veel brengen ben ik bang (v.w.b. het upscale gedeelte). Als je voor de 2019 Pro Shield bent gegaan dan sla je nu toch een veel groter geldbedrag stuk dan eerder het geval?
Jazeker, het is nog echt een Full HD TV, die het sinds 12 jaar doet zonder enige problemen. Bizar...
Nee, ik heb uiteindelijk toch besloten door te gaan met de Xiaomi Mi Box S en straks een nieuwe TV te kopen met android TV. Wil inderdaad geen geld stuk gaan slaan nu. Voor het enkel streamen wat ik doe is dit misschien verstandiger.

[ Voor 13% gewijzigd door Alper587 op 02-05-2023 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb de Nokia 8010 Streaming box aangeschaft om wat quircks op te lossen die ik had. Helaas lijken die niet helemaal opgelost te zijn.

- Via HDMI alleen geluid afspelen op mijn Marantz levert na een paar minuten HDMI-handshake issues op, waardoor het geluid soms even onderbreekt. Dit is bekend en de reden waarom een normale Chromecast niet lekker werkt op alleen audio
- Via SPDIF stoort het geluid helaas ook soms. Nouja het wordt tijdelijk even zachter.

Heeft iemand ervaring met alleen muziek afspelen via de Nokia 8010?

edit: Hmm ik heb wat gewijzigd in de settings van de spdif en nu lijkt het voorbij. Wist ik maar wat ik had gedaan.
Edit 2: Nee helaas. Nu stopt het geluid gewoon soms... 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Jelte op 06-05-2023 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 20:38
Ik kan dit alleen als ik android tv heb? Ik lees de treath maar waar kan ik dat in de nokia 8000 dan aanzetten?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Mel33 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 16:01:
[...]

Ik kan dit alleen als ik android tv heb? Ik lees de treath maar waar kan ik dat in de nokia 8000 dan aanzetten?
Edit
Oh wacht ik snap het al denk ik.
Ik moet maar instellingen en dan ‘over’

Oke thanks

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ok, na heel wat kloten heb ik het zover dat er geen onderbrekingen in de audio zitten als ik alleen audio aan het luisteren ben.

Komt erop neer dat de communicatie tussen de 8010 en de Marantz niet goed gaat als het geluid via twee kanalen binnenkomt. Zowel als het via HDMI en Optisch, als dat het via de TV gaat.
Dus nu heb ik de 8010 via HDMI met de tv verbonden en het geluid gaat via de optische kabel naar de Marantz. De TV is nu officieel dom. Zelfs de Marantz heeft geen verbinding met de tv.

Kleine irritatie is wel dat de muziek niet op de achtergrond blijft doordraaien zodra je op Home drukt. Had verwacht dat het geluid wel op de achtergrond door zou gaan.
En als je even video gaat streamen, dat de connectie via chromecast dan verloren raakt en niet altijd heel eenvoudig weer tot stand komt.

Achja. Hopelijk kan ik daaraan wennen.

[ Voor 224% gewijzigd door Jelte op 07-05-2023 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 20:51
Kan iemand me uitleggen wat hier aan de hand is?
Ik kijk TV via de app T-Mobile TV (een app alleen voor TV's, niet voor mobiel). Ter info: Ik gebruik dus niet app T-Mobile TV Anywhere, maar app T-Mobile TV
Meestal heb ik goed beeld. Maar soms heb ik heb beeld, als ik de volgende dag de Nokia 8010 uit standby haal, blokkering.
Ik heb geen instellingen gewijzigd.
Na een herstart van de Nokia 8010 is het beeld weer goed.

Mijn opstelling: modem --- nokia 8010 --- receiver --- TV
De Nokia is bedraad (50/50mbit/s) op internet aangesloten, beeld&geluid gaat van de Nokia via HDMI (passthrough) naar de receiver. Geluid gaat van de receiver naar de boxen, beeld gaat naar de tv.

Kan iemand me uitleggen waarom het beeld soms de volgende dag slechter is geworden?
Weet iemand waar het probleem ontstaat? Ligt het aan de app, Nokia, receiver of TV?
Ik heb zelf geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@CAD-tekenaar Doe eens een test op https://speed.cloudflare.com/
Wat is je jitter & latency, en en zit je op glas, en welke dnssen gebruik je? T-mobile App al cache geleegd en of verwijderd en hergeinstalleert?

[ Voor 42% gewijzigd door Mel33 op 08-05-2023 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
Mel33 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 00:49:
@CAD-tekenaar Doe eens een test op https://speed.cloudflare.com/
Wat is je jitter & latency, en en zit je op glas, en welke dnssen gebruik je? T-mobile App al cache geleegd en of verwijderd en hergeinstalleert?
Dank voor je reactie.
Ik zit op glasvezel (50/50mbit) en een workaround heb ik al genoemd. Ik zal ff de DNS checken.
Kunnen jou voorstellen dan een definitieve oplossing zijn voor een altijd goed beeld?
Ik heb soms goed beeld, dan weer niet en dan weer wel goed beeld. (Zonder aanpassingen)
Je oplossingen lijken, in mijn ogen, meer een tijdelijke oplossing wanneer je dit telkens bij het tv kijken overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:29
Ik heb nu ook de 8010.
Ik gebruik iptv en soms stream Ik via de ziggo go app.

Maar het geluid lijkt niet synchroon te lopen....
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenst
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:46
@Jelte werkt met de 8010 AC3 en DTS via spdif zonder problemen? Bij de 8000 heb ik daar verschillende issues mee en is het niet bruikbaar als het al werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@jeroenst Ik heb alleen nog series gestreamd en dat ging goed met surround sound.
DTS heb ik nog niet geprobeerd. Zal als ik thuis ben eens een keer een film met DTS opzoeken en rapporteren.

Tot nu toe ben ik tevreden met deze audio verbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenst
@Jelte Thanx voor de info, dan ga ik mijn 8000 eens upgraden naar de 8010 binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroMe
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 29-05-2023
Een vraagje, ik ben redelijk nieuw wat de streamingboxen betreft. Vroeger kon ik met mijn pc tuner opnemen. Is dit mogelijk om gescheduled programma´s van apps te laten opnemen of iets te laten opnemen? of moet ik daarvoor terug een extra recorder device voor aankopen.

Je kan wel terugkijktv en apps hebben, maar soms blijft een programma toch net iets langer staan.

bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
jeroenst schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:40:
@Jelte Thanx voor de info, dan ga ik mijn 8000 eens upgraden naar de 8010 binnenkort.
DTS werkt prima :)

Misschien dat zaken als Atmos en zwaardere geluidsformaten niet meer over de optische gang kunnen. Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Jelte schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:57:
DTS werkt prima :)

Misschien dat zaken als Atmos en zwaardere geluidsformaten niet meer over de optische gang kunnen. Geen idee.
DD en DTS, dat zijn de digitale audio formaten via zo'n uitgang.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
En die zouden wel mogelijk zijn via HDMI lijkt me?

Ik heb er niet zoveel aan, dus dat is prima :) Meestal wordt er muziek gestreamd en dat doet de 8010 helemaal prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Aggressor schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 21:52:
Ik heb nu ook de 8010.
Ik gebruik iptv en soms stream Ik via de ziggo go app.

Maar het geluid lijkt niet synchroon te lopen....
Iemand enig idee?
met de nokia 8000 werkt het wel goed.
Met de 8010 niet... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Aggressor schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 15:03:
met de nokia 8000 werkt het wel goed.
Met de 8010 niet... ?
Je 8000/8010 zullen beslist op/via nog een ander apparaat hun werk doen? Ik mis nu in je reactie(s) hoe je het e.e.a. hebt aangesloten en waarop precies, dus om nu met een zinnige reactie te komen is tamelijk lastig (voor mij) ;)

Edit: @Aggressor, je deelt nog steeds niet zo heel erg veel meer.

Je IPTV app werkt uit legale bron? Indien niet, dan laten we die simpelweg buiten beschouwing.

Heb je met alle andere apps eveneens dezelfde problemen? Wat heb je gekozen binnen Android TV als audio instelling en heb je daar al wat mee gespeeld aan instellingen?

[ Voor 29% gewijzigd door hardware-lover op 12-05-2023 16:08 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
hardware-lover schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 15:10:
[...]

Je 8000/8010 zullen beslist op/via nog een ander apparaat hun werk doen? Ik mis nu in je reactie(s) hoe je het e.e.a. hebt aangesloten en waarop precies, dus om nu met een zinnige reactie te komen is tamelijk lastig (voor mij) ;)
Hiervoor had ik een nokia 8000
Hier heb ik iptv geinstallerd. Alles liep goed.

Deze heb ik gerest alles opnieuw geïnstalleerd en staat nu bij mijn ouders...

Ik heb zelf een nokia 8010 gekocht, en het geluid loopt niet synchroon met beeld.
Zowel IPTV als ik iets stream via een tablet ...

Zonet nog even bij mijn ouders gekeken, die hebben het zelfde iptv .. en daar loopt alles wel goed.

Ik heb hem gewoon via een hdmi kabel aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
@hardware-lover ik heb zonet de box gereset en opnieuw geïnstalleerd, nu lijkt het wel goed.

Mijn wifi sterkte is goed. (Het bovenste balkje mist qua sterkte)
Volgens mij had de nokia 8000 beter wifi signaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceycey
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-09 00:44
Op de Google TV Chromecast kan je de bron ingang (source input) van je TV veranderen met de meegeleverde afstandsbediening.
Deze optie zie ik niet op de Nokia 8010. Kijk ik ergens overheen? Ik zou graag zoveel mogelijk met 1 afstandsbediening willen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ceycey schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 01:42:
Op de Google TV Chromecast kan je de bron ingang (source input) van je TV veranderen met de meegeleverde afstandsbediening.
Deze optie zie ik niet op de Nokia 8010. Kijk ik ergens overheen? Ik zou graag zoveel mogelijk met 1 afstandsbediening willen werken.
De optie hoort aanwezig te zijn binnen het Android TV gedeelte waarin je de afstandsbediening kunt programmeren voor TV, Receiver, etc.

Dat werkt voor mijn model LG TV. Ik kan de ingang selecteren, bevestigen gaat vanzelf als je even niets doet. Ik heb dit enkel als test geprobeerd, heb het niet werkelijk nodig omdat er steeds dezelfde TV ingang wordt gebruikt door mij.

Edit: ik zie nu dat ik dit nog met de originele Android TV (niet Google), afstandsbediening heb geprobeerd, en niet met die van de Nokia. Zal straks nog eens kijken of de optie er wel is met deze Nokia afstandsbediening.

Edit 2: nope, zie het niet als beschikbaar binnen de instellingen, de Nokia afstandsbediening mist deze knop en de instellingen daarvoor binnen Android TV. Die komen wel tevoorschijn als ik de originele koppel voor mijn box (Homatics).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FrrkMaYYtlNWXZw0k-J6wPK4jl4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2sVAI0miiqtsoEEeeylPlrnA.jpg?f=user_large

[ Voor 33% gewijzigd door hardware-lover op 13-05-2023 12:55 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

rvk

hardware-lover schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 10:31:
[...]

De optie hoort aanwezig te zijn binnen het Android TV gedeelte waarin je de afstandsbediening kunt programmeren voor TV, Receiver, etc.

Dat werkt niet lekker voor mijn model LG TV. Ik kan wel de ingang selecteren maar niet bevestigen
Dat komt volgens mij omdat de afstandsbediening geen OK of Enter naar de TV kan sturen. Enkel maar naar de Nokia. Daarna zal het probleem ook zijn dat je sowieso de TV niet kunt bedienen met de afstandsbediening van de Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
rvk schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 10:40:
Dat komt volgens mij omdat de afstandsbediening geen OK of Enter naar de TV kan sturen. Enkel maar naar de Nokia. Daarna zal het probleem ook zijn dat je sowieso de TV niet kunt bedienen met de afstandsbediening van de Nokia.
Die "oké/enter" toets is er eigenlijk min of meer wel, maar dat hoeft ook niet perse, je ingangskeuze wordt vanzelf door de TV bevestigd als je even niets doet.

Je kunt deze echter niet gebruiken als volwaardige vervanging voor de originele van LG (voor bediening). Niet bij het model TV wat ik heb iig.

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 13-05-2023 11:52 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard1248
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13-02-2024
Een nieuwe vraag: na de laatste update van de 8010 vorige week, wordt mijn externe harde schijf wel herkend, maar de videobestanden voor een groot deel niet. De mp3 bestanden worden helemaal niet meer gezien. Ik heb de 8010. Via de computer zie ik alles.Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Richard1248, welke update heb jij gekregen (OS build nummer), en waarmee (app), browse jij door je opslag op de 8010?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard1248
hardware-lover schreef op zondag 14 mei 2023 @ 20:34:
@Richard1248, welke update heb jij gekregen (OS build nummer), en waarmee (app), browse jij door je opslag op de 8010?
RTT0.21009.001.4674.
Ik gebruik Kodi. Via de files selection kon ik browsen naar alle video en audio bestanden.
Ik zie wel alle hoofdmappen in de map music, maar de meeste submappen zijn leeg volgens Kodi.
Incidenteel gebruik ik X-plore, maar ook hiermee kan ik de meeste bestanden niet zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Richard1248 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 22:10:
RTT0.21009.001.4674.
Ik gebruik Kodi. Via de files selection kon ik browsen naar alle video en audio bestanden.
Ik zie wel alle hoofdmappen in de map music, maar de meeste submappen zijn leeg volgens Kodi.
Incidenteel gebruik ik X-plore, maar ook hiermee kan ik de meeste bestanden niet zien.
Zorg ervoor dat je de app rechten goed hebt staan voor Kodi.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/927fm22cuRkG2R5WqAHtHp9bsVg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gkWTl8jGN0ma2VN0iF4BefJx.jpg?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door hardware-lover op 15-05-2023 12:21 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard1248
hardware-lover schreef op zondag 14 mei 2023 @ 22:22:
[...]

Zorg ervoor dat je de app rechten goed hebt staan voor Kodi.
[Afbeelding]
He, bedankt! Ik had van alles geprobeerd, nooit aan gedacht dat de update de app rechten zou
wijzigen. Het is opgelost nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Aggressor schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 15:25:
[...]

Hiervoor had ik een nokia 8000
Hier heb ik iptv geinstallerd. Alles liep goed.

Deze heb ik gerest alles opnieuw geïnstalleerd en staat nu bij mijn ouders...

Ik heb zelf een nokia 8010 gekocht, en het geluid loopt niet synchroon met beeld.
Zowel IPTV als ik iets stream via een tablet ...

Zonet nog even bij mijn ouders gekeken, die hebben het zelfde iptv .. en daar loopt alles wel goed.

Ik heb hem gewoon via een hdmi kabel aangesloten.
Ik heb weer hetzelfde probleem...
Misschien het kastje maar terug sturen en een nokia 8000 kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 12 april 2023 @ 20:35:
Voor gebruikers van een 8010 (niet een 8000, die doet het prima), en een abonnement op HBOMax, check de daadwerkelijke resolutie van 4k/UHD materiaal eens? Het zou zomaar kunnen zijn dat dit in maximaal 1080p naar je TV gaat.

Je kunt het controleren ahv de overlay die geactiveerd kan worden. Het "probleem" lijkt met de 4670 update geïntroduceerd te zijn.

Edit: is niet het geval, het speelt al langer blijkt nu.
Alweer even geleden dat ik bovenstaande heb gevraagd en mogelijk zijn er nu wat meer 8010 gebruikers met een HBOMax abonnement.

Dus....., iemand?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 14:30
Ik heb sinds een aantal dagen een 8000 box staan maar ik kan niet zeggen dat het echt geweldig werkt. Wellicht heeft iemand hier een oplossing voor. Zo niet dan gaat die retour.

Grootste probleem is dat het beeld maar niet vloeiend wil lopen. Lijkt wel alsof de fps erg laag is. Dit heb zowel met apps als netflix en videoland. Ook mijn tivimate app doet dat soms. Lastig uit te leggen maar het lijkt wel alsof de beelden langzamer worden opgebouwd. Hierdoor oogt het stotterend en alles behalve vloeiend. Tivimate werkt soms wel vloeiend maar videoland echt nooit.

Ik heb de box even aangesloten op de hdmi kabel van de nintendo switch maar ik neem aan dat het niet aan de kabel kan liggen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
Mijn workaround:
1) schakel naar app YouTube en dan weer terug naar de andere app.

2) check/verander beeldkwaliteit naar 4k/50hz of 1080p/50hz. Dit kan soms de volgende keer/dag weer veranderd zijn.
Ik weet nog niet hoe de wijziging definitief blijft goed staan.

3) hdmi-sync is aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Vibravis, als het voornamelijk het gebruik van apps en media betreft, bedoeld voor ons landje, zet de refreshrate op 50Hz, dan zou het normaal gesproken het meest vloeiend moeten lopen.

Maar..... er werd geklaagd over een minder vloeiende weergave na de laatst verschenen OS update, en ik kon dat ook bevestigen (meen ik mij te herinneren). Kijk even wat reacties terug wat dat betreft?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 14:30
Bedankt voor de reacties. Ik zal het eens proberen. De update ongedaan maken is zeker geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenst
Ik draai met de laatste versie (Nokia 8000, Build QTT8.201201.002.1920) op HDR 1080p 60hz YCbCr444 en Color depth settings op on.

Ik merk geen haperingen behalve de framerate conversie als ik er op let.

50Hz heb ik ook geprobeerd maar volgens mij draait het scherm van mijn tv (Samsung UE43MY6120) altijd op 60Hz (59.94).

Bovendien speel ik ook soms content van 23.976Hz en dat heeft met 60Hz net wat minder last van de framerate conversie dan bij 50Hz.

Kodi kan volgens mij ook niet zelf de refresh rate aanpassen van de Nokia box op basis van de content.

Daarnaast vraag ik mij af wat de framerate van Netflix is, lijkt mij geen 25fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
jeroenst schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 19:35:
Ik draai met de laatste versie (Nokia 8000, Build QTT8.201201.002.1920) op HDR 1080p 60hz YCbCr444 en Color depth settings op on.

Ik merk geen haperingen behalve de framerate conversie als ik er op let.

50Hz heb ik ook geprobeerd maar volgens mij draait het scherm van mijn tv (Samsung UE43MY6120) altijd op 60Hz (59.94).

Bovendien speel ik ook soms content van 23.976Hz en dat heeft met 60Hz net wat minder last van de framerate conversie dan bij 50Hz.

Kodi kan volgens mij ook niet zelf de refresh rate aanpassen van de Nokia box op basis van de content.

Daarnaast vraag ik mij af wat de framerate van Netflix is, lijkt mij geen 25fps.
@Vibravis, enkel als je de image file beschikbaar zou hebben.

Het apparaat wat afspeelt bepaald over het algemeen de refreshrate voor de TV, je kunt dat vaak via een overlay (info toets o.i.d.), controleren. Bij deze Nokia Streaming apparaten via de eigen te activeren overlay (even zoeken binnen dit topic), je ziet dan wat er naar de TV gestuurd wordt. Je TV zal dit meestal ongemoeid laten, als deze de resolutie/refreshrate ook ondersteund, en dit is vaak het geval.

De Nokia's ondersteunen geen AutoFrameRate switchen onder Android TV(11), daarvoor zal een update naar V12 noodzakelijk zijn.

Netflix heeft media beschikbaar in diverse refreshrates, maar de box zal deze dus in de gekozen instelling afspelen.

Schrijf jij nu dat je HDR altijd op actief hebt staan, waarom?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenst
Schrijf jij nu dat je HDR altijd op actief hebt staan, waarom?
In de hoop dat ik bij de juiste content minder last heb van het banding effect.

De TV ondersteund het, de nokia ondersteund het en de SDR naar HDR mapping ziet er goed uit nu ik de juiste instellingen heb (ik had eerst last van onderbelichting en dat rood meer oranje was maar dat is nu opgelost).

Qua refresh lees ik dat mijn TV inderdaad op 50 of op 60 hz kan draaien. Echter 24fps wordt geconverteerd en ik vind dat op 50hz minder fijn dan op 60hz omdat ik op 50hz me meer irriteer aan de dubbele frames door de frame rate conversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@jeroenst, ik lees net dat het voor dat TV model niet zo heel veel uitmaakt of je HDR wel of niet actief hebt. Niet als vervelende of onbeleefde reactie bedoeld hoor, maar dat verklaard wel waarom het voor jou minder opvallend zal zijn. Dit is 'm, toch?

Als ik kies voor altijd HDR dan ziet SDR beeld gewoon niet uit, en dat geldt eveneens voor de Android TV GUI.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenst
Klopt, dat is hem.
Als ik kies voor altijd HDR dan ziet SDR beeld gewoon niet uit, en dat geldt eveneens voor de Android TV GUI.
Dat had ik ook, maar nu met de juiste instellingen is het goed. (ik moest de ingang handmatig op hdr vastzetten op de tv)

Inderdaad las ik net ook ergens dat mijn tv maar een 8 bit panel heeft, dus banding zal altijd aanwezig zijn, met of zonder hdr helaas.

Enige voordeel is misschien een wat groter kleurenspectrum en dat er naar wat ik lees wat meer informatie over de belichting wordt doorgestuurd. Maar of dat met zo'n basic scherm enig verschil maakt is sterk de vraag, contrast is sowieso niet brilliant en ik heb een hekel aan een dimming back-light, dus die staat uit (door de bronnaam op pc te zetten)

Ik denk dat nu ik dit weet hem weer gewoon op sdr ga zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door jeroenst op 17-05-2023 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:11
Ik heb eindelijk de 8010 binnen, heb er twee extra binnen door verkeerde levering dus als iemand eentje wilt aanschaffen let me know ;)

De 8010 is zeker iets vlotter dan de 8000. Ook merk ik dat de apps niet geclosed worden als je schakelt naar een andere app, dat zal wel te maken hebben met de meer RAM die in de 8010 zit. Ben er zeker tevreden mee.

Enige issue (met beide boxen), ik krijg bepaalde bestanden niet afgespeeld. Het geluid loopt wel maar de video is in slow-mo. Heb de bestanden in MediaInfo gezet, enige overeenkomst dat ik zie is dat het AVC High profile 5.1 codecs zijn. Schijnt geen bijzondere codes te zijn. Voor de rest wordt alles afgespeeld, 4k60fps, ATMOS, you name it.

Ik kan de bestanden wel op mijn laptop afspelen met Kodi, ik zou niet weten waar het aan ligt. Ik heb een post gestart op kodi.tv eergisteren, nu nog even wachten op antwoord.

PSN: TyKashin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@TyKH, heb jij toevallig een HBOMax abonnement?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
hardware-lover schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:54:
@TyKH, heb jij toevallig een HBOMax abonnement?
Ja, heb een HBO Max Abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
En een 4k TV? Zo ja, zou je dit eens kunnen controleren?

hardware-lover in "Nokia Streaming Box"

V.w.b. de overlay; hardware-lover in "Nokia Streaming Box"

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 25-05-2023 13:07 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TyKH
Nee, heb helaas nog geen 4k tv. Ik wacht nog steeds dat een van de twee kapot gaan. Mijn oude LED TV (2008) blijft stug doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
TyKH schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:13:
Nee, heb helaas nog geen 4k tv. Ik wacht nog steeds dat een van de twee kapot gaan. Mijn oude LED TV (2008) blijft stug doorgaan.
Je had me een beetje op het verkeerde been gezet door deze eerdere reactie van je (4k60Hz); TyKH in "Nokia Streaming Box"

Ook de mogelijke reden waarom jij soms afspeelproblemen zou kunnen hebben met bepaalde codecs op een Full HD TV. Om een of andere reden kunnen sommige Android TV apparaten dat niet altijd even goed hendelen, met haperen/stotteren of zelfs geen beeld als gevolg.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
hardware-lover schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:20:
[...]

Je had me een beetje op het verkeerde been gezet door deze eerdere reactie van je (4k60Hz); TyKH in "Nokia Streaming Box"

Ook de mogelijke reden waarom jij soms afspeelproblemen zou kunnen hebben met bepaalde codecs op een Full HD TV. Om een of andere reden kunnen sommige Android TV apparaten dat niet altijd even goed hendelen, met haperen/stotteren of zelfs geen beeld als gevolg.
Excuses, daarom had ik 4K60fps gezet ipv alleen 60.

Mmm, dus op een 4k TV zou het wel werken? Nog meer reden dat beide tv's kapot moeten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
TyKH schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:30:
Excuses, daarom had ik 4K60fps gezet ipv alleen 60.

Mmm, dus op een 4k TV zou het wel werken? Nog meer reden dat beide tv's kapot moeten >:)
In het geval van media streaming maakt Hz en fps niet werkelijk uit, beiden staan dan eigenlijk voor dezelfde refreshrate. Een beetje moderne TV kan ze prima, as is, afhandelen. Dus 24/25/30/50/60, of de kleine variaties daarop, want jij ziet nu zeer waarschijnlijk niet die integere waardes onder de video instellingen terug maar 23.xx, 29.xx, 59.xx

In geval van gamen is het (of kan het) een ander verhaal (zijn) m.b.t. wat de monitor aan max. Hz kan verwerken of wat een systeem aan fps kan leveren aan die monitor.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
  • Laatst online: 12-09 19:32
TyKH schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:42:
Ik heb eindelijk de 8010 binnen, heb er twee extra binnen door verkeerde levering dus als iemand eentje wilt aanschaffen let me know ;)

De 8010 is zeker iets vlotter dan de 8000. Ook merk ik dat de apps niet geclosed worden als je schakelt naar een andere app, dat zal wel te maken hebben met de meer RAM die in de 8010 zit. Ben er zeker tevreden mee.

Enige issue (met beide boxen), ik krijg bepaalde bestanden niet afgespeeld. Het geluid loopt wel maar de video is in slow-mo. Heb de bestanden in MediaInfo gezet, enige overeenkomst dat ik zie is dat het AVC High profile 5.1 codecs zijn. Schijnt geen bijzondere codes te zijn. Voor de rest wordt alles afgespeeld, 4k60fps, ATMOS, you name it.

Ik kan de bestanden wel op mijn laptop afspelen met Kodi, ik zou niet weten waar het aan ligt. Ik heb een post gestart op kodi.tv eergisteren, nu nog even wachten op antwoord.
Kun je stremio erop testen en laten weten hoe goed en of het werkt? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gronkspike87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-01 20:14
Hoi,

2 vraagjes:
- kun je met de afstandsbediening de TV bedienen voor basis functies? (aan/uit, volume aanpassen, ingang wisselen)
- kun je met deze box hiervoor bieden wij in principe geen ondersteuning, aangezien dat een grijs gebied is :)

Wel gezocht maar niet gevonden, vandaar m'n vraag :-)

[ Voor 21% gewijzigd door Michael Knight op 30-05-2023 21:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
gronkspike87 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:15:
Hoi,

2 vraagjes:
- kun je met de afstandsbediening de TV bedienen voor basis functies? (aan/uit, volume aanpassen, ingang wisselen)
- :Y)

Wel gezocht maar niet gevonden, vandaar m'n vraag :-)
Vwb de ingang op TV kunnen selecteren, die knop is niet aanwezig op de originele Nokia afstandsbediening. Het overige is wel mogelijk voor de TV bediening, mits deze niet al te exotisch of te nieuw is vwb model.

[ Voor 7% gewijzigd door Michael Knight op 30-05-2023 21:15 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
  • Nu online

rvk

hardware-lover schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:34:
[...]

Vwb de ingang op TV kunnen selecteren, die knop is niet aanwezig op de originele Nokia afstandsbediening. Het overige is wel mogelijk voor de TV bediening, mits deze niet al te exotisch of te nieuw is vwb model.
Volume en aan/uit inderdaad wel 'mogelijk' maar wel alleen via de HDMI koppeling.
De afstandsbediening zelf zal de TV niet direct aansturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
rvk schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:13:
Volume en aan/uit inderdaad wel 'mogelijk' maar wel alleen via de HDMI koppeling.
De afstandsbediening zelf zal de TV niet direct aansturen.
Dat lijkt mij anders toch aardig te lukken via de TV zelf. Vanwaar de conclusie dat het niet zou kunnen werken (zonder CEC actief te hebben)? Aan/uit en volume via IR van de afstandsbediening is geen enkel probleem zo te zien. Als ik een andere afstandsbediening gebruik waarop de "TV broningang" toets wel aanwezig is dan kan ik die ook selecteren, enkel bevestigen gaat dan "automatisch".

Edit: maar dat hebben we eerder al eens besproken ;) hardware-lover in "Nokia Streaming Box"

[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 30-05-2023 16:50 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Nu online

rvk

hardware-lover schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:39:
[...]
Dat lijkt mij anders toch aardig te lukken via de TV zelf. Vanwaar de conclusie dat het niet zou kunnen werken (zonder CEC actief te hebben)? Aan/uit en volume via IR van de afstandsbediening is geen enkel probleem zo te zien.
Zover ik weet heeft de afstandsbediening van de Nokia 8000 (de RC110) alleen bluetooth verbinding en geen IR. Als jij de Nokia uit zet, kun je dan nog de volume van je TV bedienen met die afstandsbediening?

Of hebben we het hier over de 8010 en heeft die een nieuwe ab waar dit wel mogelijk is ?

Volume doorgeven via hdmi-cec is overigens pas bij de laatste update toegevoegd. Daarvoor was het alleen mogelijk om de volume van de box zelf te wijzigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:57
@rvk
Dit werkt zeker wel met IR op de 8000 sinds dit na de laatste update toegevoegd is.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
rvk schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 17:49:
Zover ik weet heeft de afstandsbediening van de Nokia 8000 (de RC110) alleen bluetooth verbinding en geen IR. Als jij de Nokia uit zet, kun je dan nog de volume van je TV bedienen met die afstandsbediening?

Of hebben we het hier over de 8010 en heeft die een nieuwe ab waar dit wel mogelijk is ?

Volume doorgeven via hdmi-cec is overigens pas bij de laatste update toegevoegd. Daarvoor was het alleen mogelijk om de volume van de box zelf te wijzigen.
Beide boxen hebben dezelfde afstandsbediening, ik gebruik degene origineel bedoeld voor de 8000 (hoewel niet op de Nokia zelf), en ja, die heeft ook IR. Dus nu weet je toch nog iets verder dan zover 😉

In de meeste gevallen is het logischer om CEC te gebruiken, mits dat goed werkt (niet altijd het geval), en de volume regeling via de box zelf, niet via de TV (indien CEC niet actief).

Volume via CEC werkte al veel langer, maar dat maakt eigenlijk niet uit per wanneer dit het geval was. Want zoals gezegd, CEC werkt niet altijd even betrouwbaar op diverse apparaten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TyKH
ozzytaste schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:09:
[...]

Kun je stremio erop testen en laten weten hoe goed en of het werkt? Alvast bedankt
Niet bekend met de app maar wel voor je getest. Ingelogd met Facebook en als je op een film klikt voor bv Amazon prime wordt dat netjes geopend waar je de film kan afspelen. Door linken naar HBO Max ging ook goed.

Moet zeggen, handige app 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
TyKH schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 21:42:
Niet bekend met de app maar wel voor je getest. Ingelogd met Facebook en als je op een film klikt voor bv Amazon prime wordt dat netjes geopend waar je de film kan afspelen. Door linken naar HBO Max ging ook goed.

Moet zeggen, handige app 🙂
Ik heb, vanwege de verplichte registratie, er geen tijd ingestoken om deze uit te proberen. Maar zoals ik het lees, werkt ongeveer hetzelfde als de app JustWatch?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TyKH
hardware-lover schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 22:04:
[...]

Ik heb, vanwege de verplichte registratie, er geen tijd ingestoken om deze uit te proberen. Maar zoals ik het lees, werkt ongeveer hetzelfde als de app JustWatch?
JustWatch was ook niet bekend mee. Even naar de website gegaan, het werkt inderdaad hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
TyKH schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:35:
[...]

JustWatch was ook niet bekend mee. Even naar de website gegaan, het werkt inderdaad hetzelfde.
Stremio is toch handiger denk ik. Heel erg bedankt voor het testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertsc
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 05-06-2023
Bij mij hapert de HBO max app op de Nokia streaming box vaak, elke 10 minuten moet hij even bufferen.. Met Netflix, Prime en Disney heb ik dit niet. Internetsnelheid is 400 mbit van ziggo en nabij streamjng box nog 200mbit, dus geen issue zou ik denken.
Heedt iemand een vergelijkbare probleem of een idee waardoor dit kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceycey
Iemand een idee hoe je de “hotkey” op de afstandsbediening kan herprogrammeren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5qN3wY0Ychw63xAzfI4m2vWq01Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/03edHr50gYCNzkgKoJ0WWqky.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ik krijg mijn usb externe HDD niet in mijn netwerk als een nas, Hoe kan ik met de nokia 8000 dat hele hdd ding delen op mijn lan?

Hier onder

vaak aan teveel jitter of ping in je netwerk, nokia hertarten, en of de cache vd app legen, of zelfs de app verwijderen en installen.
robertsc schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 22:37:
Bij mij hapert de HBO max app op de Nokia streaming box vaak, elke 10 minuten moet hij even bufferen.. Met Netflix, Prime en Disney heb ik dit niet. Internetsnelheid is 400 mbit van ziggo en nabij streamjng box nog 200mbit, dus geen issue zou ik denken.
Heedt iemand een vergelijkbare probleem of een idee waardoor dit kan komen?

[ Voor 69% gewijzigd door Mel33 op 04-06-2023 05:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekje87
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 10-11-2023
Zijn er meer mensen die issues hebben met de "energiebesparing modus" van de Nokia Streamingbox 8010?

Na het inschakkelen van deze modus is het, na ongeveer 20 minuten, niet meer mogelijk voor mij de box aan te zetten met de meegeleverde afstandbediening.
Ik heb een externe hardeschijf aan de box hangen en die hoor ik, na indrukken van de aan-/uitknop op de afstandbediening, wel aangaan maar de box zelf geeft geen beeld en het witte "aan" indicatielampje aan de voorkant gaat ook niet branden. (ook niet na paar minuten wachten)
Enige mogelijkheid in dat geval is om de powerkabel aan de achterkant er even in en uit te halen waarna de box weer aan gaat.

Indien ik de "energiebesparing" modus uit zet lijkt het issue niet meer van toepassing.

Ben benieuwd op meer mensen dit probleem ervaren en hebben kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceycey
Sinds een aantal dagen krijg ik de volgende foutmelding bij gebruik van oa TiviMate:
mediacodec video decoder exception
Video decoder op software zetten lijkt het probleem op te lossen.

Daarnaast geeft YouTube een zwart beeld bij het starten van een video. Netflix en HBO spelen niks af.

Herstarten van de box lost het probleem tijdelijk op. Terug zetten op fabrieksinstellingen heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Spekje87 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:35:
Zijn er meer mensen die issues hebben met de "energiebesparing modus" van de Nokia Streamingbox 8010?

Na het inschakkelen van deze modus is het, na ongeveer 20 minuten, niet meer mogelijk voor mij de box aan te zetten met de meegeleverde afstandbediening.
Ik heb een externe hardeschijf aan de box hangen en die hoor ik, na indrukken van de aan-/uitknop op de afstandbediening, wel aangaan maar de box zelf geeft geen beeld en het witte "aan" indicatielampje aan de voorkant gaat ook niet branden. (ook niet na paar minuten wachten)
Enige mogelijkheid in dat geval is om de powerkabel aan de achterkant er even in en uit te halen waarna de box weer aan gaat.

Indien ik de "energiebesparing" modus uit zet lijkt het issue niet meer van toepassing.

Ik had hetzelfde. Alhoewel, met de bijgeleverde ab kreeg ik hem wel aan, maar niet met de harmony via IR (bluetooth koppelen lukt me niet) of via de Home Assistant integratie (via IP).
Heb maar geaccepteerd dat die 2W continu doet ofzo :S

Misschien nog eens wat slims regelen als er niemand thuis is, dat alles in die hoek uit gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Spekje87 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:35:

Na het inschakelen van deze modus is het, na ongeveer 20 minuten, niet meer mogelijk voor mij de box aan te zetten met de meegeleverde afstandbediening.

Niet specifiek voor de 8010, maar wel voor de hele SEI804 serie (waaronder de 8010 valt), geldt als advies; Deep sleep stand niet te gebruiken, dat geeft op dit moment teveel problemen met van alles en nog wat, het speelt al veel langer als probleem.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ceycey schreef op maandag 5 juni 2023 @ 12:02:
Sinds een aantal dagen krijg ik de volgende foutmelding bij gebruik van oa TiviMate:
mediacodec video decoder exception
Video decoder op software zetten lijkt het probleem op te lossen.

Daarnaast geeft YouTube een zwart beeld bij het starten van een video. Netflix en HBO spelen niks af.

Herstarten van de box lost het probleem tijdelijk op. Terug zetten op fabrieksinstellingen heeft niet geholpen.
Met welke Nokia? Los daarvan, HDMI kabel al eens uitgewisseld?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceycey
Het gaat om de Nokia 8010. HDMI kabel niet uitgewisseld nog, zou dit een foutcode kunnen geven?

Ik heb zelf het idee dat het probleem begonnen is met een advertentie van de streaming dienst NPO Start, welke een video op de achtergrond laat zien.
Ik heb in de instellingen van de startscherm, videobeelden uitgezet. Kijken of dit helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
Jelte schreef op maandag 5 juni 2023 @ 12:48:
[...]

Ik had hetzelfde. Alhoewel, met de bijgeleverde ab kreeg ik hem wel aan, maar niet met de harmony via IR (bluetooth koppelen lukt me niet) of via de Home Assistant integratie (via IP).
Heb maar geaccepteerd dat die 2W continu doet ofzo :S

Misschien nog eens wat slims regelen als er niemand thuis is, dat alles in die hoek uit gaat.
Same. Krijg de Nokia niet aan met Harmony Hub maar kan hem wel uit/standby doen. Eenmaal aan kan ik gewoon de knoppen gebruiken van Harmony Elite om te navigeren etc.

En heb nu 3x gehad dat ik de Nokia niet aankreeg met de AB en moest ik de stroomkabel ontkoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lhul
  • Laatst online: 17-06-2023
Ik heb een vraag, heb net de 8010 gekocht om netflix hier op te kunnen downloaden zodat ik in de camper lekker kan kijken. Ik krijg nu helemaal geen download optie.
Zie dat de box hailstorm 4.2.0 heeft.
Zou dit het probleem kunnen zijn?
Is deze android versie te laag ?
Iemand ervaring hiermee?
Moet ik hem helaas terug sturen als het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
@Lhul dat moet bijna een storing bij Google Play Store of Netflix zijn. Natuurlijk moet je die gewoon kunnen installeren.

Als ik nu in de Play Store kijk, krijg ik ook de melding dat mijn Nokia 8000 en Sony tv niet compatible zijn.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Lhul schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 21:09:
Ik heb een vraag, heb net de 8010 gekocht om netflix hier op te kunnen downloaden zodat ik in de camper lekker kan kijken. Ik krijg nu helemaal geen download optie.
Zie dat de box hailstorm 4.2.0 heeft.
Zou dit het probleem kunnen zijn?
Is deze android versie te laag ?
Iemand ervaring hiermee?
Moet ik hem helaas terug sturen als het niet werkt.
Het is een streaming only apparaat, bedoeld voor aan de TV, geen mobiel, vandaar dat je geen optie tot downloaden van media hebt, dat heeft geen enkel apparaat met een officieel Android/Google TV OS, het heeft niets met de OS versie te maken.

Edit: mogelijk niet goed begrepen; Netflix staat standaard op het apparaat geïnstalleerd dacht ik, maar zou ook in de Play Store aanwezig moeten zijn, daar is ie ook voor gecertificeerd. Indien niet, dan gaat er ergens wat mis (op dit moment).

Je kunt in hetzelfde scherm waarin jij de Hailstorm versie ziet staan, verder naar onderen de Netflix certificering zien.

[ Voor 27% gewijzigd door hardware-lover op 15-06-2023 23:07 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
@hardware-lover nu ik jouw post lees, denk ik dat ik het verkeerd begrepen heb. Die foutmeldingen die ik zie kome las ik via de browser naar de playstore ga. Op apparaten met een Netflix knop staat de app uiteraard vast geïnstalleerd.

@Lhul je wilt series en films op je 8010 downloaden en later kijken? Dat kan niet.

[ Voor 31% gewijzigd door guido66 op 15-06-2023 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
guido66 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 22:12:
@hardware-lover nu ik jouw post lees, denk ik dat ik het verkeerd begrepen heb.

@Lhul je wilt series en films op je 8010 downloaden en later kijken? Dat kan niet.
Ik verwacht dat jij het juist had, er is iets mis. Ik zou nu geen enkel geschikt apparaat hebben, dat horen er een stuk of 20 te zijn ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9TxU8lmrmGfis55AV007iGtauCc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7RSwLmI8Su48XwvFccH1kTLh.png?f=user_large

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
Homatics Box R 4K Plus of de Nokia 8810. Welke is beter en zou ik moeten kopen? Wat is jullie advies kenners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lhul
guido66 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 21:49:
@Lhul dat moet bijna een storing bij Google Play Store of Netflix zijn. Natuurlijk moet je die gewoon kunnen installeren.

Als ik nu in de Play Store kijk, krijg ik ook de melding dat mijn Nokia 8000 en Sony tv niet compatible zijn.
Netflix staat wel voorgeïnstalleerd en ik kan ook netflix kijken , alleen geen series downloaden en later offline kijken wat ik graag wil.
Met mijn oude X96 Max heb ik dit altijd kunnen doen dus verwachte dit ook van de Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Nu online

rvk

Lhul schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 17:03:
[...]
Netflix staat wel voorgeïnstalleerd en ik kan ook netflix kijken , alleen geen series downloaden en later offline kijken wat ik graag wil.
Met mijn oude X96 Max heb ik dit altijd kunnen doen dus verwachte dit ook van de Nokia.
Kun je zien welke versie van netflix dat is/was?

Volgens mij is het al lange tijd (zoniet altijd) niet mogelijk om op de Android TV versie van de Netflix app te downloaden. Dat kan alleen met de mobiele versies (wat Android TV niet is).

(Je kunt de mobiele versie side-loaden maar dat is ook zo'n gedoe (met navigatie e.d.).)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
https://streamview.com/en...3c98d469bb8570beadb07ec1b

Hiermee wordt het ook meteen een schotelontvanger:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Dvb-t is digitenne. Als het voor satellietontvangst was zou er dvb-s op moet zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Lhul schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 17:03:
Dat is het verschil tussen een officiële Android TV box of eentje waarop een soort van mobiele versie van Android is geinstalleerd, op de X96 dus.

Voor jou geeft dat blijkbaar een voordeel (Netflix media downloaden), maar vanwege het ontbreken van een Google en Netflix certificering krijg je Netflix e.d. niet in 4k aangeboden.

Als dat allemaal niets uitmaakt dan val terug op een niet officiële box.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lhul
hardware-lover schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:56:
[...]

Dat is het verschil tussen een officiële Android TV box of eentje waarop een soort van mobiele versie van Android is geinstalleerd, op de X96 dus.

Voor jou geeft dat blijkbaar een voordeel (Netflix media downloaden), maar vanwege het ontbreken van een Google en Netflix certificering krijg je Netflix e.d. niet in 4k aangeboden.

Als dat allemaal niets uitmaakt dan val terug op een niet officiële box.
Oké, nu wordt het me duidelijk. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
guido66 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:42:
[...]

Dvb-t is digitenne. Als het voor satellietontvangst was zou er dvb-s op moet zitten
https://www.hepsiburada.c...du-tuner-pm-HBC0000474FYS

En deze dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
guido66 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:42:
[...]
https://streamview.com/en...aming-Box-8000-8010/SVT2T

Die DVB-T/T2 tuner is trouwens ook geschikt voor DVB-C (FTA), dat heb ik inmiddels al uitgetest, mochten er Ziggo/DVB-C gebruikers zijn in dit topic. Enkel is de TV app software te universeel en niet volledig op Ziggo gericht, dat is wel te merken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ter algemene info. Ik ben momenteel een Android TV V12 versie aan het testen, op een niet Nokia box. Maar deze versie heeft Nokia als header in zijn build staan en aangezien de geteste box 100% gelijk is aan de 8000, zal deze vroeg of wat later ook naar de 8000 gaan komen is mijn verwachting.

AFR support (automatic framerate), is onderdeel van die update.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pejoar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 15:58
Ik heb een externe harddisk aangesloten om mijn videobestanden ( 1000 music clips) af te spelen.
De Nokia 8000 gaat dan de schijf scannen op videobestanden en laat dan in rechthoekige blokjes zien welke bestanden er op staan.
Mijn vraag is of dat overzicht ook als "details" gezien kan worden, zodat je dan makkelijker kunt scrollen door de lijst.
Vooral als er veel bestanden zijn lijkt me dat makkelijker.
Misschien kan dit niet want ik heb ik heb goed gezocht.
Ik gebruik VLC om bestanden toe te voegen.
Kan dat via instellingen of via een andere app is mijn vraag

bij voorbaat hartelijk dank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Er is een nieuwe Android TV V11 update onderweg voor de 8010. Tenminste, die zou wel moeten komen gezien andere gelijke SEI boxen deze al gekregen hebben/gaan krijgen binnenkort.

Het zou dan om build V5310 moeten gaan. Normaal gesproken komt deze de komende week/weken ook beschikbaar voor de Nokia.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
Welke app is de beste voor IPTV op de Nokia 8010 box? Iemand goede ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
pejoar schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 16:20:
Ik heb een externe harddisk aangesloten om mijn videobestanden ( 1000 music clips) af te spelen.
De Nokia 8000 gaat dan de schijf scannen op videobestanden en laat dan in rechthoekige blokjes zien welke bestanden er op staan.
Mijn vraag is of dat overzicht ook als "details" gezien kan worden, zodat je dan makkelijker kunt scrollen door de lijst.
Vooral als er veel bestanden zijn lijkt me dat makkelijker.
Misschien kan dit niet want ik heb ik heb goed gezocht.
Ik gebruik VLC om bestanden toe te voegen.
Kan dat via instellingen of via een andere app is mijn vraag

bij voorbaat hartelijk dank
Ik zou kodi daarvoor kiezen. Die heeft meerdere zichtbaarheid opties. VLC heeft er maar twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ozzytaste schreef op zondag 2 juli 2023 @ 16:51:
Met wat als bron, m3u, of toch wat anders?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanant
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06:35
ozzytaste schreef op zondag 2 juli 2023 @ 16:51:
Ik gebruik tivimate.
Werkt zonder problemen

PSN: ghpeet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
TyKH schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:44:
[...]

Same. Krijg de Nokia niet aan met Harmony Hub maar kan hem wel uit/standby doen. Eenmaal aan kan ik gewoon de knoppen gebruiken van Harmony Elite om te navigeren etc.

En heb nu 3x gehad dat ik de Nokia niet aankreeg met de AB en moest ik de stroomkabel ontkoppelen.
Dat vind ik erg vreemd, bij mij functioneert het zoals het hoort; heb je CEC wel gekilled?

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 15:50:
Er is een nieuwe Android TV V11 update onderweg voor de 8010. Tenminste, die zou wel moeten komen gezien andere gelijke SEI boxen deze al gekregen hebben/gaan krijgen binnenkort.

Het zou dan om build V5310 moeten gaan. Normaal gesproken komt deze de komende week/weken ook beschikbaar voor de Nokia.
De update is/wordt al gedeeld met de 3 andere gelijke SEI boxen (Rocktek, Homatics, Dune Homatics). Het zou voor de 8010 ook snel het geval moeten zijn eigenlijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
hardware-lover schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 14:24:
[...]

De update is/wordt al gedeeld met de 3 andere gelijke SEI boxen (Rocktek, Homatics, Dune Homatics). Het zou voor de 8010 ook snel het geval moeten zijn eigenlijk.
Krijg net te horen dat er een update voor de tuner is uitgekomen voor de Humatics. Wellicht snel ook voor de Nokia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
* knip *
TiViMate is nog tot daar aan toe; dat is gewoon een app uit de Google Playstore. Maar hoe je de streams verder regelt, is te ver in het grijze gebied. ;)

[ Voor 87% gewijzigd door S1NN3D op 11-07-2023 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ozzytaste schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:34:
Krijg net te horen dat er een update voor de tuner is uitgekomen voor de Homatics. Wellicht snel ook voor de Nokia?
Voor de tuner app op het apparaat zelf bedoel je? Die zit in het Android TV OS ingebakken en daarvoor zijn idd wat verbeteringen doorgevoerd, maar ze zijn er nog lang niet, er valt nog wel het eea aan te optimaliseren.

Het meest irritante is eruit, dat je alles kwijt bent aan scan resultaten als je de box zou gebruiken zonder de tuner te hebben aangesloten.

Als apparte tuner app ben ik deze nog niet tegengekomen, en is als zodanig ook nog niet gedeeld.

Edit: even gekeken in de software.

- TV app build oude versie: V1.2.7.9 (met OS build V4674)
- TV app build laatste versie: V1.3.2.0 (met build V5310)

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 05-07-2023 21:00 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
Comp User schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:59:
[...]

Dat vind ik erg vreemd, bij mij functioneert het zoals het hoort; heb je CEC wel gekilled?
Oh, moet ik de CEC killen/deactiveren zodat apparaat wel aangaat met de Harmony Elite? Zo even proberen dan.

Een tweede, ik gebruik de afgelopen dagen de normale AB omdat er geen input lag is. Met de Harmony is dat er wel. Niet extreem maar wel te merken als je het vergelijkt met de Nokia AB. Heb jij daar "last" van?

* knip * Hiervoor kun je een advertentie plaatsen in https://tweakers.net/aanbod/

[ Voor 22% gewijzigd door S1NN3D op 11-07-2023 10:38 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 22 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de mediaspelers van Nokia: Streaming Box 8000 en 8010 en de klonen hiervan.
Andere mediaspelers zijn hier off-topic.

Weten of het een kloon is?
Nokia 8000 en klonen: https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI600
Nokia 8010 en klonen https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI804

Discussie over alternatieve firmware is toegestaan op Tweakers.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Het gebruik van alternatieve firmware is volledig op eigen risico.

Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright