Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
TyKH schreef op maandag 10 juli 2023 @ 18:22:
Oh, moet ik de CEC killen/deactiveren zodat apparaat wel aangaat met de Harmony Elite? Zo even proberen dan.
Het zou zomaar kunnen zijn dat de ingebouwde IR receiver in de box niet actief is in standby, dan zal ie ook niet reageren op een IR signaal.
Een tweede, ik gebruik de afgelopen dagen de normale AB omdat er geen input lag is. Met de Harmony is dat er wel. Niet extreem maar wel te merken als je het vergelijkt met de Nokia AB. Heb jij daar "last" van?
De 8010 communiceert met de originele afstandsbediening via bluetooth onder Android TV, dat is minder kritisch dan een IR signaal ontvangen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14-09 16:55
De box 8010 binnen aangesloten op TV geen signaal. Aangesloten op monitor wel signaal. Op TV van buurman wel signaal. HDMİ aansluiting op TV werkt laptop wel, PC ook. Enkel bij de box geen signaal. Weet iemand een oplossing? Heb echt alles geprobeerd. Ook op de andere hDMİ van de TV geen signaal terwijl andere dingen wel signaal geven op beide HDMİ ingangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
sanant schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:52:
[...]

Ik gebruik tivimate.
Werkt zonder problemen
Tivimate pro of gewoon de gratis versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:13
ozzytaste schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 17:53:
De box 8010 binnen aangesloten op TV geen signaal. Aangesloten op monitor wel signaal. Op TV van buurman wel signaal. HDMİ aansluiting op TV werkt laptop wel, PC ook. Enkel bij de box geen signaal. Weet iemand een oplossing? Heb echt alles geprobeerd. Ook op de andere hDMİ van de TV geen signaal terwijl andere dingen wel signaal geven op beide HDMİ ingangen.
Kan je hdmi aansluiting op je tv wel een 4k signaal aan? Bij veel tv’s is dat niet op alle poorten het geval.

Anders 8010 even aan monitor hangen en als test op een lagere resolutie instellen. Als ie het daarna wel doet op je tv weet je waar je het moet zoeken.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
guido66 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 18:08:
[...]

Kan je hdmi aansluiting op je tv wel een 4k signaal aan? Bij veel tv’s is dat niet op alle poorten het geval.

Anders 8010 even aan monitor hangen en als test op een lagere resolutie instellen. Als ie het daarna wel doet op je tv weet je waar je het moet zoeken.
guido66 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 18:08:
[...]

Het is geen 4k TV het is een HD READY TV. Ik heb de resolutie op de box naar 720 teruggebracht hetzelfde resultaat. Zowel op mijn Linux box als op de box 8010!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzytaste
ozzytaste schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 18:18:
[...]

[...]

Het is geen 4k TV het is een HD READY TV. Ik heb de resolutie op de box naar 720 teruggebracht hetzelfde resultaat. Zowel op mijn Linux box als op de box 8010!
Nu op 1080 i gezet en hij doet het thnx man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
Heren hoe krijg ik de verlichting op de afstandsbediening aan trouwens?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin08
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 10:22
Door de OK knop van de AB 5 sec in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pejoar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 15:58
TyKH schreef op zondag 2 juli 2023 @ 19:22:
[...]

Ik zou kodi daarvoor kiezen. Die heeft meerdere zichtbaarheid opties. VLC heeft er maar twee.
Bedankt, ga dat bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
Is er een beschermhoes voor de afstandsbediening van de 8010? En welke browser kan ik het beste installeren om eventueel via websites films te bekijken?

[ Voor 42% gewijzigd door ozzytaste op 15-07-2023 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:39
ozzytaste schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 20:34:
Is er een beschermhoes voor de afstandsbediening van de 8010? En welke browser kan ik het beste installeren om eventueel via websites films te bekijken?
Als browser raad ik Jiopages aan. Denk niet dat er een officiële hoes bestaat voor de AB. Misschien aliexpress een optie?

PSN: TyKashin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritske23
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 21:28

fritske23

Echte naam Rob

Mijn oog is op de Nokia 8010 gevallen als mediaspeler voor 4k film / series en iptv.
Ik lees op verschillende sites dat er wat problemen zijn met 4k HDR afspelen.
Wat is hier van waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
fritske23 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:02:
Mijn oog is op de Nokia 8010 gevallen als mediaspeler voor 4k film / series en iptv.
Ik lees op verschillende sites dat er wat problemen zijn met 4k HDR afspelen.
Wat is hier van waar?
Misschien ietsje specifieker zijn? Wat heb je erover gelezen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritske23

fritske23

Echte naam Rob

hardware-lover schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:13:
[...]

Misschien ietsje specifieker zijn? Wat heb je erover gelezen?
Kan het helaas niet meer vinden. Was gister het internet aan het afstruimen voor informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
fritske23 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 13:09:
Kan het helaas niet meer vinden. Was gister het internet aan het afstruimen voor informatie
Browser historie?

Het wordt anders erg lastig om er iets over te zeggen, want normaal gesproken, zijn er niet werkelijk problemen met HDR zelf, dus het zou iets specifieks moeten zijn zou je denken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
Modbreak:* knip * Het is bij deze echt genoeg geweest. Je balanceert al diverse weken op/over het randje. Op het forum is ondersteuning vragen om je illegale streams te kijken niet toegestaan.

[ Voor 73% gewijzigd door S1NN3D op 22-07-2023 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
* knip *
Als je vragen hebt over de moderatie op het forum, mag dat via DM.

[ Voor 75% gewijzigd door S1NN3D op 23-07-2023 06:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritske23

fritske23

Echte naam Rob

Kastje aangeschaft en helemaal tevreden. Alleen een puntje. Ik heb 4k files (hoge bitrate) op een hard disk staan en aangesloten via USB. Alleen als ik deze afspeel (via VLC of Sun player) krijg ik om de paar seconden een stutter.
Iemand een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
fritske23 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 10:43:
Kastje aangeschaft en helemaal tevreden. Alleen een puntje. Ik heb 4k files (hoge bitrate) op een hard disk staan en aangesloten via USB. Alleen als ik deze afspeel (via VLC of Sun player) krijg ik om de paar seconden een stutter.
Iemand een oplossing voor?
Er is (nog) geen Auto Framerate beschikbaar onder Android TV V11 op dit apparaat, dat zou de stutter kunnen verklaren. Als jij je media zo optimaal mogelijk af zou willen spelen met de 8010 (inclusief omschakeling naar de juiste framerate), dan gebruik daarvoor de specifieke CoreElec build voor dit soort apparaten, dan haal je vrijwel alles uit het apparaat wat maar mogelijk is. Onder de aanwezige Android TV versie lukt dat op dit moment nog niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zolderopruiming
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 21:55
Heb net een 8010 gekocht, ben er errug blij mee
1ste ervaring is dat Youtube, netflix & Nlziet meteen werken, zo ook het aan/uit zetten en het geluid van mijn TV

Is er al iemand die het voor elkaar heeft gekregen om films van een extern apparaat zoals een NAS of usb-disk af te spelen?

Ik zie wel dat er meerdere mensen zijn die hier interesse in hebben, maar ook op andere bronnen op eht internet vind ik niet echt of het nu wel of niet kan, en ALS het kan hoe je dan bij die Films kan.

IK heb zelf nog niet zo veel ervaring met Kodi (die er ook via de playstore op te zetten is), maar volgens mij kan die die DLNA compatible apparaten zien op je lokale netwerk (uit ervaring met een andere Kodi implementatie die ik ooit gehad heb), en volgens mij is bijv mijn fritz box (en ook de meeste Ziggo modems) wel DLNA compatible?

[ Voor 11% gewijzigd door Zolderopruiming op 24-07-2023 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
Zolderopruiming schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:06:
1ste ervaring is dat Youtube, netflix & Nlziet meteen werken, zo ook het aan/uit zetten en het geluid van mijn TV

Is er al iemand die het voor elkaar heeft gekregen om films van een extern apparaat zoals een NAS of usb-disk af te spelen?

Ik zie wel dat er meerdere mensen zijn die hier interesse in hebben, maar ook op andere bronnen op eht internet vind ik niet echt of het nu wel of niet kan, en ALS het kan hoe je dan bij die Films kan.

IK heb zelf nog niet zo veel ervaring met Kodi (die er ook via de playstore op te zetten is), maar volgens mij kan die die DLNA compatible apparaten zien op je lokale netwerk (uit ervaring met een andere Kodi implementatie die ik ooit gehad heb), en volgens mij is bijv mijn fritz box (en ook de meeste Ziggo modems) wel DLNA compatible?
Je komt me bekend voor ;).

Dit kan makkelijk met Kodi, zo gebruik ik het ook (Ik heb een Synology NAS). Externe disk is kwestie van aansluiten en bij Kodi -> videos -> external storage krijg je de videos te zien.

Voor de NAS moet je de folders beschikbaar maken op het netwerk, het beste is om het IP adres van de Nokia toe te voegen met lees en schrijfrechten. Zo werkt het iig met Synology en de Shared folders. Ik weet niet hoe dat met QNAP en andere zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritske23

fritske23

Echte naam Rob

Gisteravond weer een poging gedaan en met KODI werkt het nu wel ineens helemaal goed.
Dus nu helemaal tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritske23

fritske23

Echte naam Rob

Zolderopruiming schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:06:

Zoals een bericht hierboven is te lezen. Ik heb KODI geinstalleerd en via een externe harde schijf werkt het afspelen nu perfect. Daarnaast zijn er nog enkele andere alternatieven zoals VLC en Sun player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 20:18
Ik krijg het maar niet voorelkaar om met mijn windows de nokia 8000 usb exteerne hdd oplag te bereiken.
Ik zie de nokia wel in mijn windows netwerk met de verkenner, ik zie een ip enz.
maar hoe kom ik op de usb opslag, die op de nokia is aangesloten.

Kan dat niet gedeeld worden zonder app?

[ Voor 5% gewijzigd door Mel33 op 24-07-2023 18:33 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritske23

fritske23

Echte naam Rob

Mel33 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 18:32:
Ik krijg het maar niet voorelkaar om met mijn windows de nokia 8000 usb exteerne hdd oplag te bereiken.
Ik zie de nokia wel in mijn windows netwerk met de verkenner, ik zie een ip enz.
maar hoe kom ik op de usb opslag, die op de nokia is aangesloten.

Kan dat niet gedeeld worden zonder app?
Volgens mij kun je de hdd alleen bereiken via de apps. Maar heb de box ook pas net dus laat me verrassen als het anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredevil666
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-01 00:31
Gisteren mijn Nokia Streaming box 8010 ontvangen.

Wat me opviel is de settings van een mini keyboard. Bij mijn NVIDIA SHIELD kon ik een selectie maken voor de juiste setting...bvb qwerty of azerty, Land toetsenbord, enz....Nu zie ik bij de settings van de Nokia 8010 enkel Gboard staan.

Mijn toetsenbordje werkt, maar is totaal niet juist geset...vele functies werken niet, azerty ipv qwerty, enz....

Enig idee? Zou ik een bluetooth keyboard moeten gebruiken?

Alvast bedankt hoor.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Hud8aIm5ZYbnyOQ9BPnr_dq9U0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BCcdI0KHsAbndgdve9btZuae.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nsiglE-pXh9OlIJ3WoYGcBgJuqE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wwQRDH1IhR8T5yCrfbFqLnYT.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kIJxcWGnC-UGP9S1wLjKllleUwM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EwVg3pqTcroOE7NjojxqWJKx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door daredevil666 op 26-07-2023 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09:17
daredevil666 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 07:15:
Gisteren mijn Nokia Streaming box 8010 ontvangen.

Wat me opviel is de settings van een mini keyboard. Bij mijn NVIDIA SHIELD kon ik een selectie maken voor de juiste setting...bvb qwerty of azerty, Land toetsenbord, enz....Nu zie ik bij de settings van de Nokia 8010 enkel Gboard staan.

Mijn toetsenbordje werkt, maar is totaal niet juist geset...vele functies werken niet, azerty ipv qwerty, enz....

Enig idee? Zou ik een bluetooth keyboard moeten gebruiken?

Alvast bedankt hoor.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Om Qwerty i.p.v. Azerty te gebruiken moet je volgens mij Nederland kiezen i.p.v. Belgie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredevil666
Thx!

[ Voor 97% gewijzigd door daredevil666 op 26-07-2023 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredevil666
RvD86 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 08:36:
[...]

Om Qwerty i.p.v. Azerty te gebruiken moet je volgens mij Nederland kiezen i.p.v. Belgie :)
Thx, maar het maakt geen enkel verschil uit, omdat dit een setting is op Gboard en niet op mijn toetsenbord, het is trouwens een Duitse Qwertz toetsenbordje. Er verschijnt geen instelling voor mijn toetsenbord, terwijl ik dit op mijn NVIDIA Shield wel verkrijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
daredevil666 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:27:
Thx, maar het maakt geen enkel verschil uit, omdat dit een setting is op Gboard en niet op mijn toetsenbord, het is trouwens een Duitse Qwertz toetsenbordje. Er verschijnt geen instelling voor mijn toetsenbord, terwijl ik dit op mijn NVIDIA Shield wel verkrijg.
Welk toetsenbord is het eigenlijk?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredevil666
hardware-lover schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:33:
[...]

Welk toetsenbord is het eigenlijk?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F2IQ3xmg6HA-Tj0ts_Bo9szIprg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2FyihaBokshlh2TpMHq6cewd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
RF toetsenbord, met losse USB ontvanger, duidelijk. Ik zal er later eens goed induiken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredevil666
hardware-lover schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:07:
RF toetsenbord, met losse USB ontvanger, duidelijk. Ik zal er later eens goed induiken.
Thanks. Het is dus met een Dongle...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
daredevil666 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:59:
Thanks. Het is dus met een Dongle...
Was me duidelijk 😉

Ik ben helaas nog geen steek verder gekomen, ik dacht dat ik zelf zoiets had liggen om te proberen maar blijkt toch bluetooth te zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredevil666
hardware-lover schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:13:
[...]

Was me duidelijk 😉

Ik ben helaas nog geen steek verder gekomen, ik dacht dat ik zelf zoiets had liggen om te proberen maar blijkt toch bluetooth te zijn.
Dan schaf ik me een bluetooth toetsenbordje aan! Nu nog op zoek naar een goeike😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hmm, helaas lijkt dit ook niet de beste oplossing om probleemloos muziek te streamen.
Om de zoveel minuten (5?) wordt de muziek even zachter, om daarna weer naar het oude volume te gaan.

Hierbij is de Nokia 8010 via hdmi verbonden met de tv, die uitstaat. En de versterker krijgt geluid via de optische kabel.

Wanneer de tv aanstaat gaat het prima.
Wat kan dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Jelte schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:59:
Hmm, helaas lijkt dit ook niet de beste oplossing om probleemloos muziek te streamen.
Om de zoveel minuten (5?) wordt de muziek even zachter, om daarna weer naar het oude volume te gaan.

Hierbij is de Nokia 8010 via hdmi verbonden met de tv, die uitstaat. En de versterker krijgt geluid via de optische kabel.

Wanneer de tv aanstaat gaat het prima.
Wat kan dit zijn?
Er schieten mij een paar zaken te binnen, gezien die "5".

De eerste om naar te kijken.

Wat heb jij ingesteld aan tijd voor het actief worden van de screensaver op het apparaat en welke screensaver heb je gekozen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@hardware-lover Screen saver? Hmm. kan me niet herinneren dat ik daar iets aan heb gedaan. Daar kan ik als ik thuis ben eens naar kijken. Wel vreemd dat die dan elke 5 minuten komt. Als de screensaver aanstaat, zou je denken dat die aan blijft staan en ik het verschil in volume niet meer zou merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Eerst maar even checken @Jelte hoe het bij je staat op dit moment.

En misschien even timen of het consequent na een specifiek aantal min. is.

Het zou namelijk iets met EDID te maken kunnen hebben, maar eerst even wat zaken vaststellen.

@Jelte EDID ja. Maar ik ga daar nu nog niet verder op in op dit moment 😉

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 28-07-2023 11:04 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ah, Wikipedia: Extended Display Identification Data
Communicatie tussen mijn tv (Sony Android TV van 7 jaar ofzo) en de Nokia box, waar mogelijk wat verkeerd gaat dus?

@hardware-lover net even een test gedaan. Eerste verstoring was na circa 10 minuten, daarna 8,5 minuten en na 6seconden weer eentje.
Niet echt consistent dus.

Nu heb ik de screensaver scherm uit op 5 minuten gezet. Eens kijken wat dat doet.
Dat maakt niet veel uit, nog steeds korte momenten waarbij volume flink lager gaat. Mogelijk toch even stoppen, waarbij de 8010 even een fade-out / fade-in doet?

Blijft vaag.

Edit: nader onderzoek lijkt het ongeveer elke 8 minuten te zijn.
En als ik de hdmi kabel naar de tv uit de 8010 haal, dan gaat het goed. Lijkt het dan bij de tv te liggen?

Iets anders. Android TV kan als het goed is music op de achtergrond spelen terwijl je in het hoofdmenu zit. Online zie ik enkele voorbeelden dat dit zo werkt bij Spotify. Maar bij YouTube Music lukt mij dat niet. Iemand ervaring of dat zou moeten werken en hoe dan?

Ik cast het van mijn telefoon naar de 8010.

[ Voor 7% gewijzigd door Jelte op 30-07-2023 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenst
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 10:46
Zijn er meer gebruikers van de Nokia 8000 streaming box die last hebben van tearing op 50Hz?

Als ik een programma kijk op nlziet gebeurd dit na ongeveer 30 tot 45 minuten.

Op 1080p blijft deze scheiding redelijk constant onderin staan. Bij 4k loopt deze van onder naar boven en is daarna weer weg.

Ook als ik nlziet afsluit blijft de tearing bestaan in het android hoofdscherm, ik heb het nog niet met andere apps getest.

Op 60hz zie ik dit probleem niet.

[ Voor 4% gewijzigd door jeroenst op 30-07-2023 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Jelte schreef op zondag 30 juli 2023 @ 21:01:
[knip]

Edit: nader onderzoek lijkt het ongeveer elke 8 minuten te zijn.
En als ik de hdmi kabel naar de tv uit de 8010 haal, dan gaat het goed. Lijkt het dan bij de tv te liggen?

[knip]
Het lijkt dan idd met EDID te maken te hebben en omdat jij de s/pdif uitgang gebruikt van de box.

Onder Android TV is die EDID communicatie altijd van belang bij s/pdif gebruik. Indien deze, om wat voor reden dan ook, verstoord raakt dan kun je problemen krijgen met het audio output signaal.

Als je het kunt voorkomen door EDID buitenspel te zetten dan lijkt het idd aan EDID te liggen. Enkel kan ik die 8 minuten niet helemaal plaatsten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredevil666
Dit zijn de pauvre instellingen bij de Nokia 8010 streaming box.
Zoals je kunt zien geen detectering van het toetsenbord, ook al is deze gepaird via bluetooth of 2,4ghz wireless met Dongle!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Hud8aIm5ZYbnyOQ9BPnr_dq9U0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BCcdI0KHsAbndgdve9btZuae.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredevil666
Dit zijn de instellingen voor het toetsenbord bij de NVIDIA SHIELD. Zoals je kan zien veel meer instelmogelijkheden dan bij de Nokia Streaming box 8010, terwijl het beiden met Android 11 werken. Enig idee iemand hoe dit komt?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rjyb701QYmUk5TRnSzP5u92SmXA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/08FEF7zl9uvze6Aq0FTPWt34.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4x_uekB421ycSFcl2ri8MmjDnrI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NY7xqWx2RWz33HLUqKlFjp0W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GuO7PAD_oapIwETJX86W3w6f2H8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bqP41MHlpUUwPfyJXUH5QlX8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jp6mMrqgIhYWyX1Txo5ALxbmOkc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yx3kXUErUDgU5HFF25AgD3hw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@daredevil666, ik heb even wat NIET Shield en Nokia Android TV apparaten aangeslingerd en geen enkel laat zien wat jij vie de Shield hier laat zien. Ik heb echter enkel getest via BT, heb geen RF toetsenbord liggen.

Kijk eens even naar de app Leankey in de Play Store?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredevil666
hardware-lover schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 13:45:
@daredevil666, ik heb even wat NIET Shield en Nokia Android TV apparaten aangeslingerd en geen enkel laat zien wat jij vie de Shield hier laat zien. Ik heb echter enkel getest via BT, heb geen RF toetsenbord liggen.

Kijk eens even naar de app Leankey in de Play Store?
Als je geen fysiek RF toetsenbord hebt zal het uiteraard moeilijk gaan.
Hetgeen je me laat zien is uiteraard een app voor virtueel toetsenbord.
Daar heb ik niet veel aan, het gaat veel vlugger om te typen met een fysiek toetsenbord dan met een virtueel met de afstandsbediening. Ik werk regelmatig met app's waar ik regelmatig wat tekst moet intypen
Dat neemt niet weg dat ik je hulp zeer waardeer!

Ik heb ondertussen een antwoord gekregen van Nokia(ook al is hun support erbarmelijk) op mijn vraag waarom er bij de instellingen geen mogelijkheid is om een extern fysiek toetsenbord te setten zodat alle toetsen overeenstemmen met desbetreffende functies, terwijl dat bij dezelfde Android 11 bij Nvidia Shield dit wel kan.

Ziehier hun antwoord:

Hello Patrick,

Thank you for your message.

We are very sorry for this issue, but we cannot offer any support regarding 3rd party devices, as these devices are not directly developed by us.
As a workaround, we can advise to us a 3rd party App to manage your keyboard.

If there are any other questions or requests that we can help you with, we kindly ask you to please reply to this email.

Thank you for contacting our support service!

StreamView Support Team,

StreamView GmbH
Franz-Josefs-Kai 13, 1010 Vienna, Austria

Het gaat over een instelling die er niet is en er eigenlijk wel hoort te zijn..als zijn geen support bieden daarvoor..dan is de kous af met Nokia!
Ik had al afspeelproblemen met de Nokia Streamer ...dus heb ik de Streaming box terug gestuurd.

Alvast vriendelijk dank voor je steun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@daredevil666, dat BT toetsenbord heb ik natuurlijk wel geprobeerd, dat kan prima worden gebruikt voor het typewerk ipv via het virtuele, dat is geen enkel probleem.

Maar je Nokia is al retour, maakt nu niet meer uit 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
daredevil666 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:08:
[...]

Dan schaf ik me een bluetooth toetsenbordje aan! Nu nog op zoek naar een goeike😋
https://www.bol.com/nl/nl...dG5Q.4_17.18.ProductTitle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Al bekend wanneer er android tv 12 komt voor de 8010...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Theodor schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 09:38:
Al bekend wanneer er android tv 12 komt voor de 8010...
Laten ze eerst maar eens de V5310 build update, die beschikbaar is gekomen voor gelijkwaardige apparaten, pushen naar hun gebruikers. Die is er alweer een tijdje voor die anderen, maar Streamview wacht er maar mee, geen idee waarom dat is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
daredevil666 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:08:
[...]

Ik gebruik een v&a aangeboden: Victsing PC325A Wireless Ergonomic Trackball; doet het prima.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
hardware-lover schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 10:56:
[...]

Laten ze eerst maar eens de V5310 build update, die beschikbaar is gekomen voor gelijkwaardige apparaten, pushen naar hun gebruikers. Die is er alweer een tijdje voor die anderen, maar Streamview wacht er maar mee, geen idee waarom dat is.
Wat fixt de V5310 build als ik vragen mag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
De 8010 slaat helemaal de plank mis met geluid,dolby atmos werkt wel maar dan loopt de film niet meer sync zelfde met dolby digital.
Vorige apple tv nooit een probleem geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor

Android 12 is currently being tested by our technical team. Unfortunately we cannot offer an exact date regarding when the update will be rolled out.

If there are any other questions or requests that we can help you with, we kindly ask you to please reply to this email.

Thank you for contacting our support service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Theodor schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:31:
De 8010 slaat helemaal de plank mis met geluid,dolby atmos werkt wel maar dan loopt de film niet meer sync zelfde met dolby digital.
Vorige apple tv nooit een probleem geweest.
Wat heb je aan overige apparatuur waar je de box op gebruikt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Het heeft geen zin om mijn apperatuur te bespreken,net de apple tv eraan gehad en dolby atmos werkte perfect.
Dus kan er maar een aanwijzen en dat is de 8010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
[knip]V11 en V12 update informatie kan nu wel weg 😉

[ Voor 108% gewijzigd door hardware-lover op 12-08-2023 13:25 . Reden: niet iedereen wil blijkbaar geholpen worden ;) ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Theodor schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 17:02:
Het heeft geen zin om mijn apperatuur te bespreken,net de apple tv eraan gehad en dolby atmos werkte perfect.
Dus kan er maar een aanwijzen en dat is de 8010.
Jouw keuze, geen enkel probleem daarmee, zoals ik ze ook niet heb met Atmos en een soortgelijk apparaat 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard1972
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 04-12-2023
Goedemiddag

Ik heb een vraag over de Nokia 8000 of 8010 mediabox

Ik wil graag media afspelen vanaf mijn laptop en externe usb hdd op mijn TV. Het gaat hierbij om muziek in FLAC en DTS. Filmbestanden in MP4 en MKV bijvoorbeeld met geluid in de diverse Dolby en DTS formaten. Atmos is voor mij ook belangrijk.

Ik kan dit doen met Plex op mijn TV en Plex server op mijn laptop de verbinding is er en ik kan mijn bestanden bereiken en afspelen. Eigenlijk geen mediabox nodig dacht ik dus. Maar ik loop tegen een probleem aan.

Mijn TV Samsung 55Q80A model 2021 ondersteund geen DTS formaten wel Atmos
Mijn AV versterker Yamaha RX-V6A ondersteund tot DTS-X en Atmos.

Het probleem is tweeledig.

1 de tv kan geluid in DTS formaat niet doorsturen naar mijn receiver
2 de SMART hub heeft een probleem via Earc met mijn receiver dat het geluid tijdens het afspelen zo nu en dan een fractie van een seconde wegvalt. Dit gebeurt ook als ik zonder Plex direct een HDD via USB aan de tv koppel en bij bijvoorbeeld afspelen van Netflix via de Smarthub. Het is een probleem wat meer mensen met deze combinatie ondervinden en kan er geen oplossing voor vinden

Ik ben mij gaan verdiepen in mediastreamers die ik rechtstreeks op mijn reveiver kan aansluiten zodat ik de smarthub kan omzeilen. Netflix via de Ziggo Next gaat perfect en ook mediabestanden via de USB van mijn Sony BDP-S3700 Blu Ray speler geven geen probleem. enkel de Smarthub doet dit.

Wat heb ik gedaan.
-Tv teruggezet naar fabrieksinstellingen en updates geinstalleert
-Receiver teruggezet naar fabrieksinstellingen opnieuw ingesteld en updates geinstalleert.
-in de TV en Receiver alle instellingen meerdere keren nagelopen en alle mogelijke instellingen geprobeerd die ik kon bedenken en die ik op he net kon vinden die mogelijk het probleem konden oplossen.
-HDMI kabels gewisseld diverse geprobeerd
-Samsung en Yamaha forums benaderd over het probleem evenals technische diensten van beide bedrijven
-Contact gehad met Hobo hifi over dit probleem Daar komt de Yamaha receiver vandaan.
-Nu dit forum benaderen met mijn probleem en vraag over de oplossing die ik wil proberen
-Informatie opzoeken over welke mediaspeler voor mij geschrikt zou zijn. forums uitgeplozen.

Ik kom uit op de
NVIDIA Shield TV pro 2019 als meest aangeraden optie. Toch al een ouder model en geen opvolger in de planning. hoe lang nog updates. Grootste punt helaas boven budget
Nokia 8010 binnen budget en lijkt ook te kunnen wat ik graag wil. de prijs ligt meer binnen mijn budget.
Nokia 8000 Mooie prijs en als hij kan wat ik wil degene die ik in eerste instantie zou kiezen.

Ik zoek:
4KUHD beeldkwaliteit Die ondersteunen ze alle drie
Dolby Atmos geluidsformaat. Die ondersteunen de NVIDIA en de Nokia8010.

De uiteindelijke vraag is de volgende.

Ik kan niet uitvinden of de Nokia 8000 een passtrough optie heeft waarbij bijvoorbeeld Dolby Atmos en DTS-X onverwerkt kunnen worden doorgegen via bijvoorbeeld VLC of Plex naar mijn Yamaha receiver zodat de Yamaha dit geluidsformaat verwerkten toevoegt aan de film.

In dat geval zou de Nokia 8000 eigenlijk voldoende zijn voor mij. Ik heb geen andere doeleinden waarvoor ik de mediastreamer wil gebruiken de Apps van Videoland en Netflix lopen via de Ziggo Next. Andere apps gebruik ik niet.

Mijn setup:

TV Samsung 55Q80A model 2021 4KUHD met Earc en En Atmos ondersteuning
Receiver Yamaha RX-V6A met Dolby Atmos en DTS-X ondersteuning (en oudere formaten) met Earc HDMI uitgang
BluRay Sony BDP-S3700 Full HD
Laptop Lenovo Thinkpad T440S
Ziggo Next voor tv Gigabyte internet aansluiting (alle apparaten zijn via ethernetkabel zijn aangesloten gebruik geen wifi op deze apparatuur) type Ethernet kabel weet ik zo niet een van de laatste versies geschikt voor de gigabyte internetsnelheid.
HDMI kabels Audysy Bleuberry geschikt voor Earc 4k/8K
luidsprekers Quadral Ascent 5.1 luidspreker opstelling met Magnat Alpha 30A Subwoofer.

Hoop dat iemand mij kan helpen deze vraag te beantwoorden.

Groet Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Richard1972, je wilt het apparaat enkel in gaan zetten voor lokaal streamen begrijp ik?

Je hebt het vooral over audio codec support, maar voor de weergave van video zijn er geen wensen? Ik doel op HDR10/HDR10+ support, gezien je Samsung (Dolby Vision niet aan de orde dan). Ik ben bang dat de videoweergave uiteindelijk minstens zo belangrijk voor je gaat zijn dan alleen de ondersteuning voor de audio codecs.

De Nokia 8000, valt direct af, deze ondersteund geen DTS-HD/-X en geen Dolby Atmos as is (enkel Atmos binnen DD+ bij gebruik van streaming apps, Netflix, HBOMax, Prime video, etc.)

[opgeruimd, toch voor een Shield TV gegaan]

[ Voor 43% gewijzigd door hardware-lover op 24-08-2023 16:32 . Reden: Nvt informatie opgeruimd ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard1972
@hardware-lover

Bedankt voor uw reactie!

De Nokia 8010 kan dus wat ik wil alleen nog niet plug en play zeg maar. Ik moet wachten op de update naar Android 12 geschikt voor de Nokia 8010.

Ik kan via de gekopieerde optie hieronder doen wat ik wil al zal ik mij daar dan flink in moeten verdiepen en is het niet plug en play zeg maar. Ik moet een soort toevoeging/omleiding installeren.

"Op dit moment is er voor de Nokia (en soortgelijke apparaten), een specifieke CoreElec build beschikbaar, via een dual boot optie krijg je dan eigenlijk alles wat je op dit moment vraagt (en meer)."

Dan zou de 8010 de beste oplossing zijn. Ik heb niet veel Atmos bestanden maar wel fijn voor de toekomst. Dus wachten op de Android update is een optie. En de CoreElec build is een optie en ook wel leuk misschienom uit te zoeken en werkend te krijgen. In beide gevallen kan de Nokia dan wat ik zoek.

Begrijp ik het dan goed?

HDR heb ik eigenlijk niet zo over nagedacht maar wel fijn als de formaten die mijn tv HDR en HDR 10 aan kan beschikbaar zijn.

Groet Richard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
[niet meer van toepassing nu]

[ Voor 111% gewijzigd door hardware-lover op 24-08-2023 16:29 . Reden: User heeft ander alternatief gekozen ]

Testing, one, two ...

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:01
Helaas is de adapter van mijn Nokia Streaming Box 8000 kwijtgeraakt na de vakantie. Weet iemand waar ik een vervanging kan halen? Of kan iemand een foto van de adapter maken, zodat ik een universele adapter kan zoeken?

Steam

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Extigo schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 10:22:
Helaas is de adapter van mijn Nokia Streaming Box 8000 kwijtgeraakt na de vakantie. Weet iemand waar ik een vervanging kan halen? Of kan iemand een foto van de adapter maken, zodat ik een universele adapter kan zoeken?
Ik zou gewoon zoiets nemen.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:13
Ff googlen levert deze:
https://www.amazon.nl/-/e...r-Streaming/dp/B0B1PLDBBD

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekje87
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 10-11-2023
Goedenavond,

Ik heb een technische vraag met betrekking tot de Nokia Streamingbox 8010 en het gebruik van de Kodi applicatie in combinatie met de Jellyfin add-on.

De box heb ik al een aantal maanden in bezit en het afspelen van een video via de kodi add-on Jellyfin is echt frustrerend.
Bij het starten van een film, via kodi jellyfin add-on, buffert Kodi soms niet en soms maar een gedeelte van de video en stopt dan met bufferen.
Zodra de film voorbij het "gebufferde gedeelte" is slaat Kodi helemaal vast en dient deze hard afgesloten te worden. (Via de app instellingen)
Hierna dien je kodi weer opnieuw aan te zetten, je film te hervatten en hierna gaat Kodi weer een gedeelte bufferen waarna hetzelfde probleem weer optreed.

Ik heb al een "maintenance" add-on geïnstalleerd in Kodi om de cache etc. te bekijken en hierin geeft Kodi aan dat er maar iets van 523mb ram geheugen beschikbaar (af en toe is dit ook iets van 700mb als je nogmaals checkt na herstarten kastje) beide zijn, naar mijn persoonlijk mening, erg laag. Dit zou misschien wel verklaren waarom het kastje maar zo een kleine buffer maakt.
Het cijfer van het ram geheugen kan je wel verhogen maar zodra hier een te hoog nummer staat dan start de film of serie niet meer en tot nu toe buffert die nog steeds niet hele film.

Overigens heb ik ook gekeken of het eventueel mijn router/internet kan zijn maar dat lijkt allemaal prima. Viel mij dan wel weer op dat bij het uitvoeren van een speedtest (via de website speedtest.nl) de snelheid, zowel bedraad als draadloos, niet hoger komt dan 30mbs op het kastje terwijl mijn internet aansluiting max 1000mbs is. (Op mijn mobiel haal ik bijvoorbeeld makkelijk 800mbs via WiFi als ik speedtest uitvoer)

Bij het gebruik van de eigen Jellyfin app gaat alles overigens prima en loopt video gewoon door. Nadeel van deze app is echter dat je geen ondertitels kan downloaden indien dit wenselijk is. Vandaar dat de voorkeur naar Kodi geniet.
Overige apps zoals Netflix en Prime werken ook super! Het is dus vooral Kodi die mij hoofdpijn bezorgd.

Heeft iemand de gouden tip voor mij of een zelfde ervaring en tips hoe dit opgelost kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Ik draai hier kodi op de 8010 zonder problemen van een gedeelde map op de pc.
Waarom je jellyfin als server gebruikt is mij een raadsel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Spekje87, bedraad zou de snelheid toch echt boven 900Mbit uit moeten kunnen komen. Onder Android TV getest met een app uit de Play Store bedoel ik.

Indien niet het geval, check je bekabelde netwerk. Via WiFi zou het normaal gesproken ook +300Mbit moeten zijn, maar ik weet niet hoe "goed" je WiFi signaal is bij de box.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekje87
Theodor schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 22:26:
Ik draai hier kodi op de 8010 zonder problemen van een gedeelde map op de pc.
Waarom je jellyfin als server gebruikt is mij een raadsel...
De daadwerkelijke server draait bij een vriend thuis en niet fysiek bij mij thuis. Hijzelf gebruikt jellyfin server en om deze reden dien ik dus jellyfin cliënt te gebruiken om te kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekje87
hardware-lover schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 22:53:
@Spekje87, bedraad zou de snelheid toch echt boven 900Mbit uit moeten kunnen komen. Onder Android TV getest met een app uit de Play Store bedoel ik.

Indien niet het geval, check je bekabelde netwerk. Via WiFi zou het normaal gesproken ook +300Mbit moeten zijn, maar ik weet niet hoe "goed" je WiFi signaal is bij de box.
Ik ga morgen is een speedtest app zoeken in de playstore en proberen.
Bekabelde internet op mijn xbox haalt die makkelijk 800mbs dus niet het idee dat er iets met de kabel is. Streaming box staat boven de router dus signaal van WiFi komt hier direct onder vandaan. Zou dus, mijn inziens, ook niet het issue moeten zijn.

Benieuwd wat er morgen uitkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
Spekje87 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 23:08:
[...]

De daadwerkelijke server draait bij een vriend thuis en niet fysiek bij mij thuis. Hijzelf gebruikt jellyfin server en om deze reden dien ik dus jellyfin cliënt te gebruiken om te kunnen kijken.
Is zijn upload wel zodanig goed dat je vlekkeloos kan afspelen? Jullie kunnen er ook nog voor kiezen om gewoon een map te delen en jouw IP te whitelisten. Dan ben je ook de enige toegang heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard1972
@hardware-lover

Ik heb nog wat fora doorgespit en heb toch besloten om voor de Nvidia Shield Pro TV 2019 te gaan.
Het is overal toch de meest aanbevolen media box en kan alles wat ik wil.
Over de Nokia 8010 blijven mij teveel vragen openstaan over of, hoe, wat, welke en wanneer de updates komen en of die mogelijk maken wat ik wil met de media box. Ook lees ik dat de helpdesk van Nokia traag of niet reageert.

Zal nog wat uren gaan kosten om me te verdiepen in hoe ik een en ander voor elkaar ga krijgen maar dat is ook weer leuk. Woensdag kan ik hem ophalen. Zin in!

Bedankt voor je hulp zover.

Groet Richard

[ Voor 3% gewijzigd door Richard1972 op 21-08-2023 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekje87
TyKH schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:41:
[...]

Is zijn upload wel zodanig goed dat je vlekkeloos kan afspelen? Jullie kunnen er ook nog voor kiezen om gewoon een map te delen en jouw IP te whitelisten. Dan ben je ook de enige toegang heeft.
Zijn upload snelheid is prima zoals het ook zou moeten zijn. Vanmorgen een speedtest app vanuit de playstore getest en deze geeft een goeie snelheid aan dus aan internet zal het niet liggen.

Vermoed dat het aan de server zelf ligt of een instelling daarin aangezien ik ook hetzelfde probleem ervaar als ik kodi in combinatie met jellyfin op mijn mobiel gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Richard1972, prima hoor. Ook een goede keuze, er bestaat simpelweg nog geen perfecte oplossing nu.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paramarenko
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-12-2024

Paramarenko

getriggity riggitywreckedson

* knip *
Je aankoopadvies vraag loopt reeds in Paramarenko in "Android tv box: telenet tv"

[ Voor 79% gewijzigd door S1NN3D op 28-08-2023 07:55 ]

Wubba lubba dub dub

• Theodor
Wat is eigenlijk de functie van deep sleep,want als ik die functie gebruik gaat de box uit met afsluiten en dan gelijk weer aan.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzytaste
https://www.bol.com/nl/nl...eu-plug/9300000000525834/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Nokia support geeft aan dat ze de update naar Android TV V12 aan het uitrollen zijn voor 8010. Of dat bericht juist is (vertaald bericht), moet nog worden bevestigd (door die update), maar het zou me erg verwonderen indien juist.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Zal wel een foute melding zijn,hier nog geen update... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06:25
hardware-lover schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:31:
Nokia support geeft aan dat ze de update naar Android TV V12 aan het uitrollen zijn voor 8010. Of dat bericht juist is (vertaald bericht), moet nog worden bevestigd (door die update), maar het zou me erg verwonderen indien juist.
Wat is de link naar de bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
De informatie komt uit een Telegram reactie waarin dat werd gedeeld. Staat in een totaal verkeerde Telegram groep gedeeld, maar desbetreffende user is blijkbaar wat leesblind, omdat ie steeds maar terug blijft komen met vragen over de Nokia 8010 terwijl de groep voor een ander merk is bedoeld 😉

Hi xxxxx,

An Andrioid 12 software update is currently rolling out to all our Nokia 8010 streaming boxes - all streaming boxes will receive this update.

Please go to Settings > Device Preferences > RCU Smart Control and select "Set-top Box" for volume buttons and power button.
You can still connect the TV to wake up at the same time using the HDMI CEC options.

If there are any other questions or requests we can help you with, please kindly reply to this email.

Thank you for contacting our support team!

StreamView Support Team

Tamelijk vreemde inhoud, gezien RCU instellingen niets te maken hebben met de controle voor een OS update. Afijn, copy/paste van de vertaalde reactie.

Edit: zoals gedacht, niet juist gecommuniceerd door "support"😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Net update gehad naar v5554 maar dat is dus nog geen a12.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CaQ4kKPBj4k6yTDMDGIm0tjgVis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SbjNDi8ZfLlbx5kQpibS17sd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Haha je was nog vroeger als ik....

[ Voor 4% gewijzigd door Theodor op 28-08-2023 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ook echt iets waar ik op zat te wachten: Nokia Start-up Sound Improved :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
devil-strike schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 06:56:
Net update gehad naar v5554 maar dat is dus nog geen a12.

[Afbeelding]
Ik zag het voorbij komen. Dit is V5310 die voor andere boxjes al is uitgekomen met een kleine aanpassing voor het nieuwste model van Homatics R Plus (Rosegold uitvoering), dat is de V5554 versie, 12 juli jl uitgekomen als beta.

Nu is de Nokia nu weer bij met updates voor V11, het V12 verhaal is onjuist gedeeld. Vrij logisch gezien er tot vandaag alleen nog maar Alpha versies zijn gedeeld voor testen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Jelte schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:51:
De rest van de aanpassingen zijn meer de moeite waard (vind ik) 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:19:
[...]

De rest van de aanpassingen zijn meer de moeite waard (vind ik) 😉
Viel me vooral op dat deze als eerste genoemd werd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Jelte schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:59:
[...]
Viel me vooral op dat deze als eerste genoemd werd ;)
Is ook tamelijk specifiek voor de Nokia, de andere boxen laten niets van zich horen bij bootup ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Smiles4 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 09:15:
Misschien is dit een goed en goedkoper alternatief van Frans bedrijf.
Strong SRT 401 LEAP-S1 4K UHD box Android

https://www.strong.tv/en/products/ip-tv-receivers/leap-s1

Google Certified heeft een iets lichtere processor S905X2
Die heb ik ook was zo goed dat hij nu in de kast ligt..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanant
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 06:35
Jelte schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:51:
Improved hoor nog steeds niets.
Werkte wel toen ik de box net ontvangen had , bij de updates is de nokia tune verdwenen.
En met deze update hoor ik nog niets.
Voor mij niet echt belangrijk maar improved, die snap ik dan niet ;)

PSN: ghpeet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theodor
idd geluidje is weg na de update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
sanant schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:08:
Improved hoor nog steeds niets.
Werkte wel toen ik de box net ontvangen had , bij de updates is de nokia tune verdwenen.
En met deze update hoor ik nog niets.
Voor mij niet echt belangrijk maar improved, die snap ik dan niet ;)
Voor mij nog steeds aanwezig en hoorbaar. Ik merk echter geen verschil in klank of melodie, lijkt werkelijk nog 100% gelijk aan voor de update.

Ik heb de box bij de update aan een monitor hangen met daaraan een paar luidsprekers. Misschien is de box stil als ie aan een receiver hangt of aan een TV met betere audio codec ondersteuning.

Laat ik het nog maar eens proberen....... Yep, als het Nokia embleem zichtbaar in beeld komt is het geluidje hoorbaar.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Vreemd probleem met deze box,als in bijv netflix aan het streamen ben of Prime klapt het onder het spelen gewoon uit.
Modem als eens opnieuw opgestart zowel als de Nokia maar probleem blijft zich voordoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Laatst online: 03-09 17:54
Theodor schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 12:41:
idd geluidje is weg na de update...
Hier is boot geluid van Nokia gewoon tehoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advocate
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:37
Het opstart geluidje komt toch alleen na een diepe slaapstand of na een stroomonderbreking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Nee komt bij elke reboot,maar nu niet meer..
En vandaag is het geluidje weer terug erg vreemd..

[ Voor 37% gewijzigd door Theodor op 31-08-2023 13:59 ]

• DaneV
  • Laatst online: 11-09 08:49
Ik heb deze box nu een paar dagen, maar blijf last houden van micro-stutter in Kodi.
Ik heb "Adjust display refresh rate" aan gezet, maar begrijp dat deze eigenlijk niks doet. Er is immers enkel de resulutie/refresh rate beschikbaar (in de whitelist) die ingesteld is bij Android.

Wanneer ik binnen android de framerate op 23.97 zet lijkt het beter te zijn, hoewel het niet helemaal 100% weg is. Bovendien lopen de menu`s en content met hogere fps dan niet meer lekker. En wanneer ik Motionflow op mijn x950H TV uit zet, dan stottert het beeld echt constant.

Is er, naast het instellen van de framerate, nog iets waar ik naar zou kunnen kijken? HDMI staat op enhanced, TV instellingen staan goed zover ik weet, content is stottervrij...

Ik ga het sowieso even proberen met core-elec, waarbij ik dan iig AFR heb, als het goed is. Ik ben daarnaast benieuwd naar Android V12. Weet iemand of er een manier is om de Beta op deze box te flashen (en of deze al bruikbaar genoeg is)?

• Theodor
Net weer zoiets ,start de box op komt hij meteen in netflix terecht,netflix afsluiten ging niet moest een hard reset doen om alles weer te laten draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
DaneV schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:02:
Ik heb deze box nu een paar dagen, maar blijf last houden van micro-stutter in Kodi.
Ik heb "Adjust display refresh rate" aan gezet, maar begrijp dat deze eigenlijk niks doet. Er is immers enkel de resulutie/refresh rate beschikbaar (in de whitelist) die ingesteld is bij Android.
Helemaal correct, wat gekozen is binnen Android TV instellingen, dat is de enige voor de Nokia 8010 op dit moment.
Wanneer ik binnen android de framerate op 23.97 zet lijkt het beter te zijn, hoewel het niet helemaal 100% weg is. Bovendien lopen de menu`s en content met hogere fps dan niet meer lekker. En wanneer ik Motionflow op mijn x950H TV uit zet, dan stottert het beeld echt constant.
Zou ik niet doen, en al helemaal niet indien je Netflix ook via het apparaat zou gebruiken, dan verlies je namelijk 4k/UHD met Netflix. Daarnaast is die refreshrate geen fijne voor het Android TV menu gebruik e.d., geeft geen prettige beleving.
Is er, naast het instellen van de framerate, nog iets waar ik naar zou kunnen kijken? HDMI staat op enhanced, TV instellingen staan goed zover ik weet, content is stottervrij...
Op dit moment eigenlijk niet, er zijn nog niet voldoende knoppen om aan te draaien. Let wel, als auto framerate beschikbaar komt bij de update naar V12, dan nog moeten de apps daarvoor support geven.
Kodi en Netflix zullen dat doen, dat heb ik al kunnen vaststellen.
Ik ga het sowieso even proberen met core-elec, waarbij ik dan iig AFR heb, als het goed is.
Mijn advies op dit moment, als je liefhebber/gebruiker van Kodi bent, ga met CE aan de slag, het haalt op dit moment bijna alles uit de box wat er ook daadwerkelijk uit te halen valt. Onder Android TV is dit nu (nog) niet mogelijk.
Ik ben daarnaast benieuwd naar Android V12. Weet iemand of er een manier is om de Beta op deze box te flashen (en of deze al bruikbaar genoeg is)?
Die manier is er, maar dan is de Nokia geen Nokia meer. Ik geef je echter die gelegenheid niet ;)

De laatste versie van V12 als Alpha, is nog verre van bruikbaar genoeg om deze als open beta aan te gaan bieden, er zijn nog teveel problemen, maar we weten nu waar de schoen wringt.

Voor de Nokia zal deze echter niet als beta beschikbaar komen, beta testen lopen via een andere (zowat gelijkwaardige SEI804) box.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 8 ... 22 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de mediaspelers van Nokia: Streaming Box 8000 en 8010 en de klonen hiervan.
Andere mediaspelers zijn hier off-topic.

Weten of het een kloon is?
Nokia 8000 en klonen: https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI600
Nokia 8010 en klonen https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI804

Discussie over alternatieve firmware is toegestaan op Tweakers.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Het gebruik van alternatieve firmware is volledig op eigen risico.

Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright