DaneV schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:02:
Ik heb deze box nu een paar dagen, maar blijf last houden van micro-stutter in Kodi.
Ik heb "Adjust display refresh rate" aan gezet, maar begrijp dat deze eigenlijk niks doet. Er is immers enkel de resulutie/refresh rate beschikbaar (in de whitelist) die ingesteld is bij Android.
Helemaal correct, wat gekozen is binnen Android TV instellingen, dat is de enige voor de Nokia 8010 op dit moment.
Wanneer ik binnen android de framerate op 23.97 zet lijkt het beter te zijn, hoewel het niet helemaal 100% weg is. Bovendien lopen de menu`s en content met hogere fps dan niet meer lekker. En wanneer ik Motionflow op mijn x950H TV uit zet, dan stottert het beeld echt constant.
Zou ik niet doen, en al helemaal niet indien je Netflix ook via het apparaat zou gebruiken, dan verlies je namelijk 4k/UHD met Netflix. Daarnaast is die refreshrate geen fijne voor het Android TV menu gebruik e.d., geeft geen prettige beleving.
Is er, naast het instellen van de framerate, nog iets waar ik naar zou kunnen kijken? HDMI staat op enhanced, TV instellingen staan goed zover ik weet, content is stottervrij...
Op dit moment eigenlijk niet, er zijn nog niet voldoende knoppen om aan te draaien. Let wel, als auto framerate beschikbaar komt bij de update naar V12, dan nog moeten de apps daarvoor support geven.
Kodi en Netflix zullen dat doen, dat heb ik al kunnen vaststellen.
Ik ga het sowieso even proberen met core-elec, waarbij ik dan iig AFR heb, als het goed is.
Mijn advies op dit moment, als je liefhebber/gebruiker van Kodi bent, ga met CE aan de slag, het haalt op dit moment bijna alles uit de box wat er ook daadwerkelijk uit te halen valt. Onder Android TV is dit nu (nog) niet mogelijk.
Ik ben daarnaast benieuwd naar Android V12. Weet iemand of er een manier is om de Beta op deze box te flashen (en of deze al bruikbaar genoeg is)?
Die manier is er, maar dan is de Nokia geen Nokia meer. Ik geef je echter die gelegenheid niet
De laatste versie van V12 als Alpha, is nog verre van bruikbaar genoeg om deze als open beta aan te gaan bieden, er zijn nog teveel problemen, maar we weten nu waar de schoen wringt.
Voor de Nokia zal deze echter niet als beta beschikbaar komen, beta testen lopen via een andere (zowat gelijkwaardige SEI804) box.
Testing, one, two ...