• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 08:49
Bedankt voor je info. Voor nu heb ik de box maar even retour gemeld en vervangen door een Shield Pro. Core-elec liep namelijk ook niet helemaal lekker. Nu met de shield werkt het goed in Kodi, al valt op dat andere players (Vimyu, Mx, LibVLC) ook op de shield nog stotteren hoewel ze wel een framerate-aanpassing lijken te hebben.

Wat raar dat AFR nu in 2022 nog steeds geen vanzelfsprekendheid is. Hebben zo weinig mensen dan last van microstutters?

[ Voor 54% gewijzigd door DaneV op 31-08-2023 17:19 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
DaneV schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 17:15:
Bedankt voor je info. Voor nu heb ik de box maar even retour gemeld en vervangen door een Shield Pro. Core-elec liep namelijk ook niet helemaal lekker. Nu met de shield werkt het goed in Kodi, al valt op dat andere players (Vimyu, Mx, LibVLC) ook op de shield nog stotteren hoewel ze wel een framerate-aanpassing lijken te hebben.

Wat raar dat AFR nu in 2022 nog steeds geen vanzelfsprekendheid is. Hebben zo weinig mensen dan last van microstutters?
Je zou bijna denken dat het aan iets anders ligt bij jou daar, en niet zozeer aan de speler?

Als je de juiste build van CE hebt gebruikt dan dient deze toch echt erg goed te draaien, is de ervaring van velen.

Maar nu met de Shield zou Kodi het onder Android TV ook goed moeten doen, dus waarom voor jou niet, lastig te zeggen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
DaneV schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 17:15:
Hebben zo weinig mensen dan last van microstutters?
Het is voor mij ook de reden om nog steeds mijn Vero te gebruiken ook al heeft die weer issues met CEC waardoor ik al meer dan een jaar niet kan updaten.

Ik zoek al een poosje naar alternatieven waardoor ik ook in deze thread terechtkwam, het is inderdaad erg frustrerend dat ook deze box dan weer issues lijkt te hebben met het afspelen van media in de goede framerate (en dan dus niet BIJNA de goede framerate, dat telt niet :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
roy.jacobs schreef op zondag 3 september 2023 @ 17:43:
Het is voor mij ook de reden om nog steeds mijn Vero te gebruiken ook al heeft die weer issues met CEC waardoor ik al meer dan een jaar niet kan updaten.

Ik zoek al een poosje naar alternatieven waardoor ik ook in deze thread terechtkwam, het is inderdaad erg frustrerend dat ook deze box dan weer issues lijkt te hebben met het afspelen van media in de goede framerate (en dan dus niet BIJNA de goede framerate, dat telt niet :) )
Ieder Android/Google TV apparaat zal moeite hebben met een vast ingestelde resolutie/refreshrate die vervolgens moet werken met media uit diverse streaming apps, waarbij media in verschillende resoluties/refreshrates wordt aangeboden.

Indien AFR niet beschikbaar is, of een app er geen gebruik van kan maken, dan kan er eigenlijk zelden een optimale keuze worden gemaakt door de gebruiker.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 3 september 2023 @ 19:43:
[...]

Ieder Android/Google TV apparaat zal moeite hebben met een vast ingestelde resolutie/refreshrate
Ja zeker, maar het is gewoon wel verbazingwekkend (imo) dat het bij zoveel devices dus nog steeds gewoon niet beschikbaar is en iedereen blijkbaar met groot plezier 23.976p content kijkt op een 60p display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
roy.jacobs schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:07:
Ja zeker, maar het is gewoon wel verbazingwekkend (imo) dat het bij zoveel devices dus nog steeds gewoon niet beschikbaar is en iedereen blijkbaar met groot plezier 23.976p content kijkt op een 60p display.
Groot plezier, dat is wel een uiterste, en gezien de vele reacties die ik daarover zie (niet perse enkel op Tweakers), lijkt mij dat ook niet het geval. Misschien meer berusting in dat het op dit moment niet anders is misschien?

Bij Android/Google TV V12 is de AFR mogelijkheid aanwezig, dan nog moeten gebruikte apps de mogelijkheid bieden om er gebruik van te maken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
@hardware-lover Ik vermoed dat jij wat duidelijkheid kunt geven :)

Ik heb zojuist een Nokia 8010 StreamBox deze kant op laten komen.
Dit alles omdat mijn broer de Homatics Box R 4k Plus aan het proberen is en dat deze veel sneller (beter?) oogt dan een Shield 2019 (tube).
Voor mij is vooral Kodi/Plex belangrijk en loopt de boel via een receiver.

* Heb je een ballpark voor A12 release op beide apparaten en zouden wij zelf ook met eventuele alphas/betas aan de slag kunnen?

* Verkrijg je via CoreElec wel alvast de gewenste refreshrate-wissel ondersteuning?

En welke RAM/variant kies je?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Zb3Qr0i29JpOisYio6_N0oJ-1c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fGPLkJ2Wg7qx7obonXvLu6Lk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Agent-X schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:22:
@hardware-lover Ik vermoed dat jij wat duidelijkheid kunt geven :)

Ik heb zojuist een Nokia 8010 StreamBox deze kant op laten komen.
Dit alles omdat mijn broer de Homatics Box R 4k Plus aan het proberen is en dat deze veel sneller (beter?) oogt dan een Shield 2019 (tube).
Voor mij is vooral Kodi/Plex belangrijk en loopt de boel via een receiver.
Ik kan je niet helpen met hoe Plex het zal doen met gebruik van Homatics R Plus/Nokia 8010, ik gebruik de applicatie zelf niet, dus ga geen uitspraken doen waarmee ik geen recente ervaring heb opgedaan.

Met Kodi zelf echter wel, en ik adviseer iedere liefhebber daarvan om niet de Android TV app te gebruiken maar de specifieke CoreElec versie voor deze serie apparaten. Je zou jezelf veel tekort doen zou je het enkel bij Kodi uit de Play Store houden.
* Heb je een ballpark voor A12 release op beide apparaten en zouden wij zelf ook met eventuele alphas/betas aan de slag kunnen?
Enkel de Homatics R Plus box komt in aanmerking voor gebruik van beta builds, geen Nokia of ander apparaat. Homatics heeft in gedachten om een open beta aan te gaan bieden op zeer korte termijn, wij (als alpha testers), hebben echter vandaag nog aangegeven dat er eigenlijk nog wel wat meer nodig is aan aanpassingen voordat deze een beta status zou moeten krijgen. Het is echter een verzoek, Homatics beslist uiteindelijk.
* Verkrijg je via CoreElec wel alvast de gewenste refreshrate-wissel ondersteuning?
Bijna alles op gebied van audio- en videocodec komt beschikbaar via CE, het maakt duidelijk wat deze serie apparaten eigenlijk aan mogelijkheden heeft. En ja, ook AFR.
En welke RAM/variant kies je?
[Afbeelding]
https://discourse.coreele...atics-box-r-4k-plus/19596

Informatie over wat te gebruiken, inclusief How To, is daar terug te vinden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Niet online
Thanks voor de info! Heb een Homatics besteld met de intentie om er CoreElec op te gaan draaien, ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Bedankt @hardware-lover !

De volgende link geeft een mooie uitleg over hoe CoreElec te installeren op de Nokia 8010 of Homatics Box R 4k Plus;
[Guide] Homatics Box R 4k Plus CoreELEC installation ,configuration and modding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 23:07
Hier ook af en toe last van micro stuttering maar dan bij het gebruik van Jellyfin. De oorzaak heb ik nog niet proberen achterhalen, ik dacht de oorzaak misschien de server was. Het komt zelden voor en daardoor (probeer) ik er mij niet aan te storen. Vooral ook omdat het bij de streaming apps zoals Prime Video niet voor lijkt te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Agent-X schreef op maandag 4 september 2023 @ 17:29:
Bedankt @hardware-lover !

De volgende link geeft een mooie uitleg over hoe CoreElec te installeren op de Nokia 8010 of Homatics Box R 4k Plus;
[Guide] Homatics Box R 4k Plus CoreELEC installation ,configuration and modding
Pretoriano, ook één van de V12 Alpha testers.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-09 20:44
Ik heb iets raars met de 8010..

Heb vandaag een nieuwe TV neergezet en de Nokia box weer aangesloten.. maar het apparaat reageert helemaal niet meer op de standby knop.

Alles werkt behalve die ene knop, kan nu dus die hele box niet meer uit zetten.. heb al geprobeerd de AB opnieuw te connecten maar helpt niet.

-----------------------------

*Edit*

Opgelost, er stond blijkbaar een instelling uit van waar je de standby knop aan de Nokia box toewijst.

[ Voor 32% gewijzigd door vinno86 op 05-09-2023 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik overweeg de 8010 aan te schaffen. Ik heb echter een Sonos Beam (gen1), aangesloten via hdmi arc. Met een Chromecast Google tv lukte het niet om 5.1 geluid te krijgen met bijvoorbeeld Netflix. Dat schijnt er mee te maken te hebben dat de Chromecast dolby digital+ verstuurt en de sonos alleen gewoon dolby digital ondersteunt.

Met de Ziggo mediabox next krijg ik wel gewoon 5.1 geluid met de Netflix app. Het kan dus wel werken. Weet iemand hoe dit met de Nokia 8010 zit? Of is het hierbij ook nog relevant welke tv ik heb? (een Samsung UE40J6200AKXZT uit 2015/2016).

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 05-09-2023 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Niet online
Zojuist de Homatics geïnstalleerd. CoreElec lijkt prima te werken maar voor Dolby Vision support moet aan de Android kant ik op firmware 5554 zitten terwijl ik nu op 3660. Checken voor updates geeft echter aan dat er geen updates beschikbaar zijn. Enig idee hoe ik zo'n firmware update kan triggeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
roy.jacobs schreef op woensdag 6 september 2023 @ 19:49:
Zojuist de Homatics geïnstalleerd. CoreElec lijkt prima te werken maar voor Dolby Vision support moet aan de Android kant ik op firmware 5554 zitten terwijl ik nu op 3660. Checken voor updates geeft echter aan dat er geen updates beschikbaar zijn. Enig idee hoe ik zo'n firmware update kan triggeren?
Er zou in de meeste gevallen automatisch een OTA update moeten volgen, dus blijven checken, 3360 is erg oud inmiddels. Lekkere felle LED balk nu zeker? 😉

In sommige gevallen zou de update vanuit een reseller zelf plaats moeten vinden, dan heeft Homatics daar geen controle over.

Als je mij privé je serienummer door wilt geven dan vraag ik mijn Homatics aanspreekpunt om de update naar dat serienummer te pushen. Ik beloof niet dat zij (vrouw idd), daar nu ook de tijd voor heeft, ze is erg druk met de voorbereiding voor IBC Amsterdam voor volgende week.

Als de update komt dan wordt dat DV probleem vanzelf opgelost. V5554 gaat het niet worden, V5310 verwacht ik.

Let wel, we zijn nu behoorlijk offtopic bezig, het betreft geen Nokia box tenslotte.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 06-09-2023 20:05 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 6 september 2023 @ 19:57:
[...]
Let wel, we zijn nu behoorlijk offtopic bezig, het betreft geen Nokia box tenslotte.
Sorry, helemaal mee eens! Ik ging er van uit dat dit een wat generieker topic was voor deze specifieke range Amlogic boxes, maar prima om het te beperken tot de Nokia variant idd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Palomar schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 23:41:
Ik overweeg de 8010 aan te schaffen. Ik heb echter een Sonos Beam (gen1), aangesloten via hdmi arc. Met een Chromecast Google tv lukte het niet om 5.1 geluid te krijgen met bijvoorbeeld Netflix. Dat schijnt er mee te maken te hebben dat de Chromecast dolby digital+ verstuurt en de sonos alleen gewoon dolby digital ondersteunt.

Met de Ziggo mediabox next krijg ik wel gewoon 5.1 geluid met de Netflix app. Het kan dus wel werken. Weet iemand hoe dit met de Nokia 8010 zit? Of is het hierbij ook nog relevant welke tv ik heb? (een Samsung UE40J6200AKXZT uit 2015/2016).
In principe zou jouw Sonos de formaten die het kan afspelen zelf verwerken, indien het geluid als 'passthrough' wordt doorgegeven naar de Sonos.
Zonder deze instelling gaat je mediaspeler en/of TV zelf aan de slag met het geluid om dat dan weer door te geven aan je Sonos. De ziggobox doet dat blijkbaar standaard goed maar dat kan zijn omdat deze zelf het geluid verwerkt en doorstuurt.

Indien je de Chromecast, TVbox of dadelijk een Nokia 8010 hebt aangesloten op de TV en de TV weer naar de Sonos zijn er 2 apparaten die wellicht (standaard) graag zelf al het geluidssignaal gaan verwerken en dan weer doorgeven.
Kijk dus in je TV en je mediakastje voor deze instelling.

Sommige TV's kunnen niet alle geluidsformaten doorsturen naar je Sonos, zoals bijvoorbeeld DTS.
Dat zal dan omgezet moeten worden door je mediakastje of de TV naar een ondersteund formaat.
Ook zit er verschil in wat de TV kan doorgeven via het zogenoemde ARC of meer recentere eARC protocol, welke het geluid doorgeeft naar de Sonos.

Om er wat gevoel bij te krijgen zou ik Kodi op de Chromecast installeren en dan daar, in de audio instellingen, beginnen met de speaker opstelling naar 5.1 te zetten en dan verder 'passthrough' aan te vinken (je kunt hier dan alle formaten aanvinken).
Speel nu wat video's af met verschillende formaten, bijvoorbeeld Atmos, DD+ etc om te zien of het werkt.
Indien je geen geluid hebt zet je passthrough uit en probeer je het opnieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Agent-X schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 01:42:
[...]

In principe zou jouw Sonos de formaten die het kan afspelen zelf verwerken, indien het geluid als 'passthrough' wordt doorgegeven naar de Sonos.
Zonder deze instelling gaat je mediaspeler en/of TV zelf aan de slag met het geluid om dat dan weer door te geven aan je Sonos. De ziggobox doet dat blijkbaar standaard goed maar dat kan zijn omdat deze zelf het geluid verwerkt en doorstuurt.

Indien je de Chromecast, TVbox of dadelijk een Nokia 8010 hebt aangesloten op de TV en de TV weer naar de Sonos zijn er 2 apparaten die wellicht (standaard) graag zelf al het geluidssignaal gaan verwerken en dan weer doorgeven.
Kijk dus in je TV en je mediakastje voor deze instelling.

Sommige TV's kunnen niet alle geluidsformaten doorsturen naar je Sonos, zoals bijvoorbeeld DTS.
Dat zal dan omgezet moeten worden door je mediakastje of de TV naar een ondersteund formaat.
Ook zit er verschil in wat de TV kan doorgeven via het zogenoemde ARC of meer recentere eARC protocol, welke het geluid doorgeeft naar de Sonos.

Om er wat gevoel bij te krijgen zou ik Kodi op de Chromecast installeren en dan daar, in de audio instellingen, beginnen met de speaker opstelling naar 5.1 te zetten en dan verder 'passthrough' aan te vinken (je kunt hier dan alle formaten aanvinken).
Speel nu wat video's af met verschillende formaten, bijvoorbeeld Atmos, DD+ etc om te zien of het werkt.
Indien je geen geluid hebt zet je passthrough uit en probeer je het opnieuw.
Nog bedankt voor je reactie! Ik heb de box inmiddels maar gewoon besteld en 5.1 lijkt na een eerste test prima te werken op mijn sonos. Ik zie in de sonos app bij een Netflix film netjes 5.1 staan :)

Twee andere vragen:
1. Is het ook mogelijk om de volumeregeling via infrarood te doen? (Ik vind het prettiger om het volume van mijn sonos rechtstreeks via infrarood te bedienen, omdat via hdmi CEC er een soort vertraging in zit). Je kunt wel instellen hoe de afstandsbediening het volume regelt, maar dan kan ik alleen kiezen voor tv (Samsung) of set top box. Er is wel een mogelijkheid om een home cinema set te koppelen, maar daar kan ik sonos niet kiezen.

2. Ik heb nog 2 Stadia controllers liggen die ik middels een firmware update geschikt heb gemaakt voor bluetooth. Het lukt me alleen niet om die te koppelen. De box vindt de controller wel, maar blijft hangen op 'koppelen'. Is iemand dit wel gelukt?

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Het is mij inmiddels gelukt om dolby atmos uit mijn 8010 te krijgen,alleen het geluid is erg zacht.
Voorheen had ik alleen pcm geluid en dat knalde eruit,weet iemand waar dat aan kan liggen....

• Palomar
  • Niet online
Palomar schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 09:17:
[...]

2. Ik heb nog 2 Stadia controllers liggen die ik middels een firmware update geschikt heb gemaakt voor bluetooth. Het lukt me alleen niet om die te koppelen. De box vindt de controller wel, maar blijft hangen op 'koppelen'. Is iemand dit wel gelukt?
Het lukte inmiddels om de Stadia controllers te koppelen en ze werken ook prima in spellen. Echter na de controller uitgezet te hebben en daarna weer aan dan koppelt ie wel automatisch, maar doet ie niks meer. Dan doen ze allebei. Na opnieuw koppelen werken ze pas weer.

Komt iemand dit bekend voor? En werken ander controllers wel goed? Leek me nl. voor de kinderen wel leuk om er wat simpele spelletjes op te spelen, maar op deze manier werkt het niet lekker.

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Ik heb sinds de laatste update een handshake probleem; het beeld blijft als het ware "knipperen".

Apparatuur wat ik gebruik;
De Nokia 8010 - obviously

Aangesloten op de Samsung via de Denon en nieuwe hdmi kabels.

Ik zit eraan te denken om een factory reset van de Nokia te doen, maar ik ben er nog niet van overtuigd dat dat de oplossing brengt (al kan het uitproberen nooit kwaad).

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Comp User schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 15:24:
Ik heb sinds de laatste update een handshake probleem; het beeld blijft als het ware "knipperen".

Apparatuur wat ik gebruik;
De Nokia 8010 - obviously

Aangesloten op de Samsung via de Denon en nieuwe hdmi kabels.

Ik zit eraan te denken om een factory reset van de Nokia te doen, maar ik ben er nog niet van overtuigd dat dat de oplossing brengt (al kan het uitproberen nooit kwaad).
Mijn ervaring met HDMI kabels is dat je ze in ieder geval 'geceritificeerd' wil zien. Ik heb kabels weggegooid welke prima 8k etc zouden ondersteunen maar knipperend beeld doorgaven wanneer de resolutie/vrr (bandbreedte) omhoog ging.

De kabel naar de Denon en dan weer naar de TV moet dus fatsoenlijk zijn en met knipperend beeld is dat wel waar ik meteen aan denk.
Zoek eventueel zelf naar dat specifieke kenmerk zoals zoekopdracht op Amazon.de.

Je zou de box een keer direct op de TV kunnen aansluiten en indien dat goed werkt de HDMI kabel eens wisselen om te zien of je pech hebt met een van de kabels.

Staat daarnaast de instelling voor HDMI in je Denon wel op 8k (enhanced)?

Welke resolutie en opties (Dolby Vision etc) staan nu ingesteld op de 8010?

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
De Nokia zit op de dvd ingang, hdr etc heb ik uitstaan.

Het beeld was goed totdat ik de update kreeg.

Ik heb überhaupt geen videomateriaal van hoger dan 720p / 1080p.

Het lijkt erop dat de reset het gecorrigeerd heeft.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Comp User schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 19:42:
De Nokia zit op de dvd ingang, hdr etc heb ik uitstaan.

Het beeld was goed totdat ik de update kreeg.

Ik heb überhaupt geen videomateriaal van hoger dan 720p / 1080p.

Het lijkt erop dat de reset het gecorrigeerd heeft.
Mooi.
Ter afsluiting;
- Je kabels kunnen eventueel nog steeds niet voldoende zijn (voor hoger dan 1080p) mbt dat verhaal over certificering.
- De instelling voor HDMI op de Denon staat misschien niet standaard op 'maximale' snelheid. Dat is misschien iets voor later.
- Zo te zien is vooral de laatste HDMI aansluiting (6) geschikt voor al dat moderne gedoe maar ik begrijp dat je daar niet tegen aan zal lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 18:07
Ik heb ook dit kastje eens gekocht.
Naast me nvidia pro (2019)
Vind ze allebij nog steeds net niet.
Het beeld is op me schotel 📡 nog steeds haarscherp op me oudere Samsung 65 tv.
Alles al geprobeerd, er blijft een waas en soort digitaal vertraging in zitten.
Of je bezopen bent 😅
Al geprobeerd op 1080p 50 enzovoort.
Morgen weer eens met kodi proberen op de nvidia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theodor
Kodi heb ik er ook op gehad,maar draai nu Plex dolby atmos en zo geen problemen meer.
Met kodi niets dan sound problemen.

• Theodor
digiben schreef op maandag 18 september 2023 @ 21:22:
Ik heb ook dit kastje eens gekocht.
Naast me nvidia pro (2019)
Vind ze allebij nog steeds net niet.
Het beeld is op me schotel 📡 nog steeds haarscherp op me oudere Samsung 65 tv.
Alles al geprobeerd, er blijft een waas en soort digitaal vertraging in zitten.
Of je bezopen bent 😅
Al geprobeerd op 1080p 50 enzovoort.
Morgen weer eens met kodi proberen op de nvidia.
Prima beeld hier snap niet wat er bij jou aan de hand is (waas digitaal vertraagd) misschien eens een 2.1 hdmi kabel eraanhangen...

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 18:07
Theodor schreef op woensdag 20 september 2023 @ 23:02:
[...]

Prima beeld hier snap niet wat er bij jou aan de hand is (waas digitaal vertraagd) misschien eens een 2.1 hdmi kabel eraanhangen...
Ooh ja die kabel heb ik er al tussen zitten van audioquest en of monster.
Deze gebruik ik gelijk altijd.
Maar beeld,,, ja ik vind het te digitaal over komen... vergeleken met mijn schotel 📡 set.
Het is niet slecht, heb het op 1080 50hz gezet en nog wat meer instellingen.
Op voetbal is het het ergste, wat ik dan op me schotel niet heb.
Maar we spelen nog even verder.
Draai dan normaal nog met de canal digitaal app en of nlziet enzovoort..
Slecht is het niet, maar echt glas helder weer net niet 🔆
Trouwens had ik al met de app ook in de tv zelf hoor 🥳
Maar ja wie weet komt er nog eens iets beters uit, echte werk.

[ Voor 7% gewijzigd door digiben op 20-09-2023 23:40 ]

• Theodor
Voetballen idd mijn zoon kijkt het ook liever via de kabel,kijken via internet voetbal vond hij maar niks.
Maar goed ik hou niet van voetbal dus geen probleem,streamen werkt voor mij prima 4k hdr en dolby atmos gaan perfect.

• Theodor
Het is nu al de derde keer dat deze box opstart en meteen netflix weergeeft ,kan daarna niks meer dus moet de stroom eraf??
Fabrieksinstellingen terug zetten volgen Nokia,dan zou het probleem weg zijn.
Dat maar gedaan en tot nu toe niets vreemds gebeurd,maar we zien wel.

Paar dagen later,alles draait nu perfect na de reset...

[ Voor 46% gewijzigd door Theodor op 25-09-2023 22:34 ]

• ozzytaste
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14-09 16:55
Update voor Android 13 gekomen? Anderen al ontvangen?

• ozzytaste
Heb een probleem,wanneer ik de box op een lagere resolutie zet en de tv of de box doe ik uit en aan. Dan gaat de box weer automatisch naar de hoogste resolutie. Ondanks het feit dat ik in de instellingen automatisch heb uitgezet? Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

• Theodor
Weet nog niks van een update,heb alles automatisch staan tv en box en altijd prima.
Trouwens android tv 12 moet nog komen en geen 13.

[ Voor 23% gewijzigd door Theodor op 23-09-2023 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoossz
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 18-11-2023
Hallo allemaal, ik heb een vraag over de VLC player app.

Sinds vorige week heb ik een 8010 streaming box en alles goed kunnen instellen, mede dankzij alle antwoorden hier in dit forum. Echt super!
Waar ik nu tegenaan loop is het volgende. ik heb in het verleden een hoop DVD's gedigitaliseerd en op een externe HD gezet (minder gevoelig voor krassen door de kinderen..).
Deze externe HD op USB 3.0 connectie wordt door VLC for Android (v 3.5.4) wel gezien, de folders AUDIO_TS en VIDEO_TS folders worden gevonden en getoond, maar volgens VLC zitten er verder geen bestanden in.
Eerst dacht ik dat dit een rechten issue was, omdat eerder hier al zoiets beschreven was.
De rechten heb ik via App-rechten en “bestanden en media” gezet op "alleen toegang tot media toepassingen" (opvallend: als ik beheer van alle bestanden kies, zie ik de folders AUDIO_TS en VIDEO_TS zelfs niet meer.)
Via Kodi - met precies dezelfde rechten – zie ik wel de inhoud en kan ik de VOB files selecteren en afspelen.
- Voor alle zekerheid ook de andere USB aansluiting geprobeerd, maar dat maakte niet uit.
- Hetzelfde voor een andere externe HD gedaan: volgens VLC zijn er geen bestanden, volgens Kodi wel, en die speelt het prima af.
Wat kan dit nou veroorzaken? Ergens toch een setting voor VLC niet goed? Ik heb VLC al 2x eerst geleegd en de-install gedaan, restart Nokia 8010 en opnieuw geprobeerd.
Even compleet te maken: mijn Nokia 8010 draait op v11.8.4674 (en ik krijg verder geen software update zichtbaar).
Ik hoor het graag als er tips zijn of advies.
O ja, mijn vrouw heeft een voorkeur voor VLC omdat ze die kent van haar laptop. En ik kan er niet tegen dat de ene app wel werkt en ik de andere niet goed ingesteld krijg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ozzytaste schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 12:00:
Update voor Android 13 gekomen? Anderen al ontvangen?
Er komt geen Android TV V13, die is gedropped door Google wordt er her en der geschreven. Het wordt V12 (meest logisch), en later eventueel misschien nog naar V14.

Testing, one, two ...

• Dikkedikkie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-02-2024
2 korte vraag,

Is er iemand die aan de 8000 of 8010 een kpn remote heeft kunnen knopen? Vind ik een fijne remote.
Ik heb degene van tv+. Die heeft BT en IR (voor de tv)

Vraag 2: is het mogelijk met de volume toetsen het volume van onze hk citation soundbar te regelen?

• Palomar
  • Niet online
Vraag 2 wil ik ook wel weten (maar dan voor Sonos Beam soundbar). Volume kan wel via HDMI ARC, maar dat reageert best langzaam.

• hardware-lover
  • Niet online
Dikkedikkie schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:24:
2 korte vraag,

Is er iemand die aan de 8000 of 8010 een kpn remote heeft kunnen knopen? Vind ik een fijne remote.
Ik heb degene van tv+. Die heeft BT en IR (voor de tv)

Vraag 2: is het mogelijk met de volume toetsen het volume van onze hk citation soundbar te regelen?
Kwestie van proberen of het koppelen en gebruiken lukt; https://forum.kpn.com/ken...-van-de-kpn-tv-box-573263

Als het die afstandsbediening betreft.

De Nokia 8000/8010 afstandsbediening heeft overigens eveneens BT en IR, mocht je dit nog niet weten. Voor mij een erg prettige afstandsbediening vwb ontwerp.

Testing, one, two ...

• Theodor
En weer iets vreemds de speler en de soundbar gaan vanzelf aan voor een tijdje en gaan dan weer uit.
De TV blijft uit erg vreemd.(alles op arc)

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is er een mogelijkheid om een cd/dvd af te spelen via een dvd speler die via usb is aangesloten?

Zou handig zijn voor de paar keer dat een cd/dvd in huis verschijnt.

Ja rippen kan ook, maar dat is nogal veel werk.

• Dikkedikkie
hardware-lover schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:55:
[...]

Kwestie van proberen of het koppelen en gebruiken lukt; https://forum.kpn.com/ken...-van-de-kpn-tv-box-573263

Als het die afstandsbediening betreft.

De Nokia 8000/8010 afstandsbediening heeft overigens eveneens BT en IR, mocht je dit nog niet weten. Voor mij een erg prettige afstandsbediening vwb ontwerp.
Hoe kom je er bij dat de Nokia 8010 ook IR heeft?
Ik probeer namelijk mn multibeam 700 te koppelen maar dat gaat gewoon echt niet. Geldt ook voor mn tv die alleen OR heeft. Doe bedien ik nu met cec.

Ik zie op mn 8010 box trouwens rc212 staan

[ Voor 14% gewijzigd door Dikkedikkie op 28-09-2023 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Dikkedikkie schreef op donderdag 28 september 2023 @ 23:20:
Hoe kom je er bij dat de Nokia 8010 ook IR heeft?
Ik probeer namelijk mn multibeam 700 te koppelen maar dat gaat gewoon echt niet. Geldt ook voor mn tv die alleen OR heeft. Doe bedien ik nu met cec.

Ik zie op mn 8010 box trouwens rc212 staan
Hoe ik erbij kom? Omdat de afstandsbediening het simpelweg heeft? Je komt de mogelijkheid tot gebruik daarvan ook tegen in de Android TV instellingen specifiek voor het instellen van de afstandsbediening voor diverse randapparatuur (TV's, receiver, etc.).

De afstandsbediening voor de 8010 heeft idd RC212 als code, voor de 8000 staat er dan Nokia.

Pak een mobiele telefoon en zet deze in fotomode en richt deze op de voorzijde van de afstandsbediening, en druk op een toets. Je zult de IR diode zien oplichten.

De box zelf heeft ook een IR ontvanger ingebouwd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
hardware-lover schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 00:18:
[...]

Hoe ik erbij kom? Omdat de afstandsbediening het simpelweg heeft? Je komt de mogelijkheid tot gebruik daarvan ook tegen in de Android TV instellingen specifiek voor het instellen van de afstandsbediening voor diverse randapparatuur (TV's, receiver, etc.).

De afstandsbediening voor de 8010 heeft idd RC212 als code, voor de 8000 staat er dan Nokia.

Pak een mobiele telefoon en zet deze in fotomode en richt deze op de voorzijde van de afstandsbediening, en druk op een toets. Je zult de IR diode zien oplichten.

De box zelf heeft ook een IR ontvanger ingebouwd.
De box heeft idd een or ontvanger heb ik gemerkt.
Alleen die remote...die krijg ik mer IR echt niet aan de gang.

Hoe kan ik bijvoorbeeld mijn multibeam laten werken met het ding?
Welke stappen neem ik dan? Smart rcu control?

Ik zie overigens geen enkel ledje oplichten met je tip om de cameramodus te gebruiken van mn mobiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:18

rvk

Dikkedikkie schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 00:54:
[...]
Ik zie overigens geen enkel ledje oplichten met je tip om de cameramodus te gebruiken van mn mobiel
Probeer het eens met alleen de volumetoets. Zie je dan wel wat?

Bij de ab van de 8000 heeft alleen de volumetoets een ir signaal. Volgens mij is dat gedaan voor het direct bedienen van de volume van de TV (dit was voor de laatste update overigens ook nog niet mogelijk).

Of de 8000 zelf een ir ontvanger heeft weet ik niet. Ik zou het nut daar niet zo van inzien als die via bluetooth werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

Overigens kun je de infrarood volume en powerknop programmeren voor andere apparaten dan de tv. Onder apparaatvoorkeuren kiezen voor smart rcu control. Daar kun je kiezen voor add device en kun je de power en volumeknop toekennen aan de harman kordon receiver.

[ Voor 40% gewijzigd door rvk op 29-09-2023 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
rvk schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 07:28:
[...]

Probeer het eens met alleen de volumetoets. Zie je dan wel wat?

Bij de ab van de 8000 heeft alleen de volumetoets een ir signaal. Volgens mij is dat gedaan voor het direct bedienen van de volume van de TV (dit was voor de laatste update overigens ook nog niet mogelijk).

Of de 8000 zelf een ir ontvanger heeft weet ik niet. Ik zou het nut daar niet zo van inzien als die via bluetooth werkt.
Ja de 8010 heeft wel IR aan boord van de box zelf.
Ik kan de box zelf namelijk bedienen met mijn tv remote welke alleen IR aan boord heeft.

Ik heb al vaker geprobeerd met de rcu.
Ik kies voor het juiste merk en volg de instructies op het scherm maar helaas blijft ie maar falen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Dikkedikkie schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 00:54:
De box heeft idd een or ontvanger heb ik gemerkt.
Alleen die remote...die krijg ik mer IR echt niet aan de gang.

Hoe kan ik bijvoorbeeld mijn multibeam laten werken met het ding?
Welke stappen neem ik dan? Smart rcu control?

Waarschijnlijk verkeerde toets gebruikt bij dat laatste.

Maakt niet uit, zowel de box zelf als de afstandsbediening beschikken over IR. Ik gebruik de remote al tijden als standaard op een niet Nokia Android TV box. Het fijne daarbij is dat, zodra de Nokia is gekoppeld via BT, het Smart RCU gedeelte in de instellingen tevoorschijn komt, zonder koppeling is dat niet zichtbaar.

Ik heb de afstandsbediening zo ingesteld dat deze mijn TV aan of uit zet via IR, en het volume regelt van mijn receiver. Die beiden heb ik als apparaat toegevoegd via Smart RCU.

Daarnaast wordt enkel IR van de afstandsbediening gebruikt wanneer ik mijn box in CoreElec mode zet, dit via een Flirc USB IR ontvanger.

Kortom, de afstandsbediening heeft IR ingebouwd en dit kan prima werken, maar mogelijk is niet ieder apparaat geschikt om deze via IR te bedienen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
Ik blijf het maar vreemd vinden dat dit bij jullie wel werkt en er dus op de zelfde remote voor de 8010 bij jullie een IR lampje brandt.

Als ik de handleidingen van de 8000 en de 8010 naast elkaar leg zie ik het volgende:

Bij de 8000 wordt expliciet gesproken over de RCU en het koppelen van IR devices.

Bij de 8010 ontbreekt dit stuk volledig in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

Dikkedikkie schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:00:
Ik blijf het maar vreemd vinden dat dit bij jullie wel werkt en er dus op de zelfde remote voor de 8010 bij jullie een IR lampje brandt.
Bij mijn ab van de 8000 is dat dan ook alleen voor de power en volume knoppen.
En ook alleen als je in Android aangegeven hebt dat de ab ir uit moet zenden.

Ik heb voor de grap even in Android aangegeven dat de power button voor de Set top box is.
En dan zend de ab voor power geen ir meer uit.

Dus je moet het wel configureren in Android TV.
Of heb je geen smart rcu control onder apparaatvoorkeuren bij de instellingen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
rvk schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:31:
[...]

En ook alleen als je in Android aangegeven hebt dat de ab ir uit moet zenden.

I.
Of heb je geen smart rcu control onder apparaatvoorkeuren bij de instellingen staan?
Hai,

misschien dat er toch verschil zit in de remote voor de 8000 en de 8010.

Hoe geeft je in de android settnings aan dat de AB IR moet uitzenden dan?

Zeker heb ik smart rcu control in de instellingen staan.

Daar ga ik dan naartoe, er wordt gevraagd voor welk device ik de remote wil instellen (tv of av receiver).
Ik klik op av receiver en selecteer het merk.
Vervolgens vraag het ding me de powerknop in te drukken. Dit in 5 stappen, er gebeurt helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
Ik vraag me overigens echt af of we het over de zelfde remote hebben.
Ik zie namelijk de ene keer bij een 8010 box een remote staan ZONDEr disney knop, de andere keer zie je er een MET disney knop.
Ik heb dus diegene MET disney knop.
Kan het zijn dat daar dan weer verschil in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advocate
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:37
Vergeet ook niet dat niet alle telefoons een IR-camera hebben.

Zo heeft Apple volgens mij al jaren geen infra rood camera meer.

Je kan de afstandsbediening natuurlijk ook simpelweg ontkoppelen in het Android menu. Dan is de Bluetooth verbinding weg maar je zal zien dat hij toch te bedienen is wanneer je hem in line-of-sight bedient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
[opgeruimd]

[ Voor 105% gewijzigd door hardware-lover op 05-10-2023 21:10 . Reden: reactie inmiddels overbodig ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

Dikkedikkie schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:40:
[...]
Daar ga ik dan naartoe, er wordt gevraagd voor welk device ik de remote wil instellen (tv of av receiver).
Ik klik op av receiver en selecteer het merk.
Vervolgens vraag het ding me de powerknop in te drukken. Dit in 5 stappen, er gebeurt helemaal niets.
Hij zou aan het einde aan moeten geven dat de remote ingesteld is voor xxx.
(Want Android verzend deze gegevens naar de remote, anders zou bij mij de power toets niet de ene keer wel ir uitzenden en na her-instellen voor set top box geen ir uitzenden. Dat moet dan in de remote geprogrammeerd zijn.)

Als ik voor TV kies dan komt ie als eerste met Samsung TV (herkend of niet?). Hij vraagt dan de Power en de Volume in te drukken maar dat hoef ik niet eens te doen (hij vraagt gewoon of het werkt). Ik kan gewoon doorklikken met 2x Yes. Daarna krijg je een toast melding dat de remote ingesteld is. Ik heb dit even voor de harman kardon gedaan en dat werkt ook (via mijn Android A54 kan ik met de camera zien dat ir werkt. Als ik vervolgens bij die smart control de Power op "set top box" zet, dan werkt die ir niet meer.

Note: Ik heb de 8000 (dus de RC110).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
Advocate schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:36:
Vergeet ook niet dat niet alle telefoons een IR-camera hebben.

Zo heeft Apple volgens mij al jaren geen infra rood camera meer.

Je kan de afstandsbediening natuurlijk ook simpelweg ontkoppelen in het Android menu. Dan is de Bluetooth verbinding weg maar je zal zien dat hij toch te bedienen is wanneer je hem in line-of-sight bedient.
Zodra ik hem ontkoppel komt dat koppelscherm van Nokia tevoorschijn en kan ik niets doen behalve het ding koppelen.

Maar je schrijft dat je in de Android settings kan aangeven dat de AB alleen IR moet uitzenden. Welke setting is dat dan want ik kan die niet vinden helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
rvk schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:40:
[...]

Hij zou aan het einde aan moeten geven dat de remote ingesteld is voor xxx.
(Want Android verzend deze gegevens naar de remote, anders zou bij mij de power toets niet de ene keer wel ir uitzenden en na her-instellen voor set top box geen ir uitzenden. Dat moet dan in de remote geprogrammeerd zijn.)

Als ik voor TV kies dan komt ie als eerste met Samsung TV (herkend of niet?). Hij vraagt dan de Power en de Volume in te drukken maar dat hoef ik niet eens te doen (hij vraagt gewoon of het werkt). Ik kan gewoon doorklikken met 2x Yes. Daarna krijg je een toast melding dat de remote ingesteld is. Ik heb dit even voor de harman kardon gedaan en dat werkt ook (via mijn Android A54 kan ik met de camera zien dat ir werkt. Als ik vervolgens bij die smart control de Power op "set top box" zet, dan werkt die ir niet meer.

Note: Ik heb de 8000 (dus de RC110).
Dankje, ik ga vanavond weer even knutselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
Yess, gedaan en jouw omschrijving heeft gewerkt!

Ik heb bij de eerste test niet eens de knoppen geprobeerd maar direct op Yes gedrukt.
Dank allemaal!

Heel blij mee!

[ Voor 34% gewijzigd door Dikkedikkie op 29-09-2023 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:00
mijn ouders hebben nu ook een nokia streaming box 8000.
Als ze hun streaminx box uitzetten via de afstandsbediening van de box.
Dan gaat de TV ook uit ....heel irritant ...

weet iemand welke instelling dit is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvk

rvk

Aggressor schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 19:16:
mijn ouders hebben nu ook een nokia streaming box 8000.
Als ze hun streaminx box uitzetten via de afstandsbediening van de box.
Dan gaat de TV ook uit ....heel irritant ...

weet iemand welke instelling dit is?
Dat hangt ervanaf of de afstandsbediening op tv staat of op box.

Kijk bij smart rcu control onder apparaatvoorkeuren bij de instellingen. Daar moet je de device knop power op box zetten (anders bedien je de tv direct).

Daarna moet je CEC uit te schakelen (anders volgt de tv alsnog het uitschakelen van de box).

Overigens vind ik het wel fijn dat de box en tv samen aan en uit gaan want ik gebruik verder niets op tv (tv kijk ik via een app).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pejoar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 15:58
Ik had hetzelfde probleem,.
Ik zie dvd staan maar die is leeg.
Op de pc zie ik de ts bestanden maar op tv met de mediabox aan, zag ik niks .
Dus heb ik niet de vlc app gebruikt maar de kodi app erop gezet.
Die zag wel de ts bestanden dus nu kan ik wel dvd afspelen

[ Voor 29% gewijzigd door pejoar op 11-10-2023 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Gebruik make mkv om van een dvd een mkv te maken,wel zo handig.

https://www.makemkv.com/

[ Voor 18% gewijzigd door Theodor op 12-10-2023 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Ben aan het denken om coreelec te gaan gebruiken op de 8010,krijg ik dan ook een bootmenu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
De update naar Android TV V12 voor de 8000 wordt via OTA uitgerold naar de gebruikers.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 14:11
hardware-lover schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 11:20:
De update naar Android TV V12 voor de 8000 wordt via OTA uitgerold naar de gebruikers.
nu maar hopen dat het niet zo'n fiasco wordt als de update van de MI BOX S

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin08
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 10:22
SW version v12.6.541

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g9mEjVEnxtYZHWapGqUj1w7jvQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nyK5lBocT0uq3QRuCfLD06kg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Erwin08 op 18-10-2023 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
charleychui schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:20:
nu maar hopen dat het niet zo'n fiasco wordt als de update van de MI BOX S
Nee, zal niet zo zijn met deze update. Zou build 541 moeten zijn voor Nokia maar er zou nog een versie achter moeten komen verwacht ik. Er is nog wat gevonden wat niet helemaal goed gaat na een factory reset, dat voorlopig maar even niet doen dus (y)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin08
Na de upgrade een factory reset uitgevoerd dit ging goed, na de reset kreeg de AB een nieuwe firmware versie 1.1.2 "aangepast".

[ Voor 5% gewijzigd door Erwin08 op 20-10-2023 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Erwin08 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:39:
Na de upgrade een factory reset uitgevoerd dit ging goed, na de reset kreeg de AB een nieuwe firmware versie 1.12.
Ben bang dat je nu wat bent kwijtgeraakt, maar als jij dat niet gaat merken zal ik het je niet zeggen :)

Over het algemeen werkt het verder gewoon prima hoor, en beter natuurlijk nu o.a. auto framerate theoretisch beschikbaar is gekomen voor apps die daar gebruik van kunnen maken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin08
Tja, daar kan ik niks mee als jij het niet wilt zeggen, ik gebruik toch de Nokia 8010 als hoofd box in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik gebruik de Streaming Box 8010 nu een paar weken, maar er zijn wel een paar dingetjes waar ik me aan stoor:
- Als ik met de powerknop op de afstandsbediening het apparaat aanzet gaat mijn tv uit standby, maar blijft dan op zo'n 'no input signal' scherm hangen (wel op het juiste hdmi kanaal). Pas als ik dan nog op een andere knop op de remote druk lijkt de Nokia box te ontwaken en krijg ik beeld
- Soms als ik de box opstart gebeurt er niks en lijkt ie te zijn vastgelopen. Moet dan de stekker eruit doen en opnieuw opstarten. Dit is in de paar weken dat ik hem heb al een keer of 3 gebeurt.

Hebben meer mensen dit? Ik wilde deze box eigenlijk als vervanging voor de Ziggo mediabox gebruiken voor TV kijken en streaming diensten, maar dan moet ie wel altijd en stabiel werken. Dat je soms de stekker eruit moet trekken of na aanzetten nog een keer een knop moet indrukken om beeld te krijgen zou ik aan kunnen wennen, maar dat is niet iets waar ik mijn vrouw en kinderen mee wil opzadelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin08
Palomar schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:46:
Ik gebruik de Streaming Box 8010 nu een paar weken, maar er zijn wel een paar dingetjes waar ik me aan stoor:
- Als ik met de powerknop op de afstandsbediening het apparaat aanzet gaat mijn tv uit standby, maar blijft dan op zo'n 'no input signal' scherm hangen (wel op het juiste hdmi kanaal). Pas als ik dan nog op een andere knop op de remote druk lijkt de Nokia box te ontwaken en krijg ik beeld
- Soms als ik de box opstart gebeurt er niks en lijkt ie te zijn vastgelopen. Moet dan de stekker eruit doen en opnieuw opstarten. Dit is in de paar weken dat ik hem heb al een keer of 3 gebeurt.

Hebben meer mensen dit? Ik wilde deze box eigenlijk als vervanging voor de Ziggo mediabox gebruiken voor TV kijken en streaming diensten, maar dan moet ie wel altijd en stabiel werken. Dat je soms de stekker eruit moet trekken of na aanzetten nog een keer een knop moet indrukken om beeld te krijgen zou ik aan kunnen wennen, maar dat is niet iets waar ik mijn vrouw en kinderen mee wil opzadelen ;)
Heb je geen andere apparaten aangesloten aan de Nokia 8010 die dit kunnen veroorzaken?
Anders eens een factory reset uitvoeren en kijken of het probleem nog steeds optreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

Palomar schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:46:
Waarom programmeer je de power van de remote dan niet om alleen de box aan te zetten? Als je dan CEC aan hebt staan zal de TV ook automatisch aangezet worden op het moment dat deze signaal krijgt (en heb je dus geen hangend beeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Palomar, is de Nokia het enige apparaat wat aan je TV hangt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
hardware-lover schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:43:
[...]

Ben bang dat je nu wat bent kwijtgeraakt, maar als jij dat niet gaat merken zal ik het je niet zeggen :)

Over het algemeen werkt het verder gewoon prima hoor, en beter natuurlijk nu o.a. auto framerate theoretisch beschikbaar is gekomen voor apps die daar gebruik van kunnen maken.
@hardware-lover
Wat is er "the catch" als je de update toch gaat uitvoeren, want je geeft aan dat er mogelijk iets verdwijnt.
kan je een tip van de sluier oplichten?

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
charleychui schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 18:24:
@hardware-lover
Wat is er "the catch" als je de update toch gaat uitvoeren, want je geeft aan dat er mogelijk iets verdwijnt.
kan je een tip van de sluier oplichten?
Indien je de OTA V12 update over V10 blijft gebruiken, zonder een factory reset daarna uit te voeren (en dat zou niet noodzakelijk hoeven zijn), dan is er niets aan de hand.

Na de factory reset zijn er een paar zaken niet meer mogelijk, tenminste, daar ga ik vanuit.

We (eigenlijk ik, zei de gek), hebben vastgesteld met andere updates (oudere en nieuwere versies dan nu voor de Nokia), voor een soortgelijk apparaat (gelijk aan de Nokia vwb SEI Robotics productcode), dat er issues met HDR en DTS zijn. Maak je daar geen gebruik van, zul je er niets van merken.

Het is met de laatste OS update, die ik vorige week nog heb getest, volledig opgelost. Daarom schreef ik dat er eigenlijk nog een update achteraan moet komen 😉

Ik test voor een ander bedrijf, dus niet voor Nokia. Mogelijk is er niet naar hun teruggekoppeld dat er issues zijn, die zijn zeer recentelijk pas aan het licht gekomen, na gebruik te maken van z.g. clean flash van de box.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
rvk schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 15:06:
[...]

Waarom programmeer je de power van de remote dan niet om alleen de box aan te zetten? Als je dan CEC aan hebt staan zal de TV ook automatisch aangezet worden op het moment dat deze signaal krijgt (en heb je dus geen hangend beeld).
Erwin08 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 14:22:
[...]

Heb je geen andere apparaten aangesloten aan de Nokia 8010 die dit kunnen veroorzaken?
Anders eens een factory reset uitvoeren en kijken of het probleem nog steeds optreed.
hardware-lover schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:17:
@Palomar, is de Nokia het enige apparaat wat aan je TV hangt?
Ik heb idd de Ziggo Mediabox Next ook nog aangesloten. Zal eens testen of het uitmaakt als ik die ontkoppel. En dan zal ik de powerknop ook weer op de box instellen (voor CEC power on). Ik had met CEC nl. ook nog soms als ik de box uitzette dat de tv netjes uit ging, maar een paar seconden later weer aan. Wellicht ook te maken met die Ziggo Mediabox Next.

En die vastlopers gebeuren niet heel vaak, dus dat kan ik niet goed testen. Maar als anderen deze problemen niet ervaren dat ligt het ws. niet aan de Nokia box maar aan mijn setup.

[ Voor 7% gewijzigd door Palomar op 18-10-2023 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Palomar, indien je de Nokia enkel aan de TV zou hebben hangen, dan zou aan/uit via IR met je TV als voorkeursapparaat beter kunnen werken. Indien meerdere apparaten (actief) aangesloten juist niet.

Ik heb hier de afstandsbediening ingesteld voor IR aan/uit TV, die vervolgens receiver en box wakker maakt. Ook zet deze ze weer in slaap. Dat gaat hier keer op keer zonder problemen. CEC is daarbij volledig actief.

Dit werkt enkel stabiel indien er geen andere apparaten een actieve CEC verbinding hebben, ik heb dit daarom op een Shield TV uitgeschakeld. Deze hoeft enkel als netwerkserver te fungeren en mag verder lekker blijven slapen.

Dus probeer het eens enkel met de 8010 aan de TV, IR aan/uit voor de TV, en CEC volledig actief op beiden.

Wat niet te gebruiken, de Power saving mode, dit geeft geheid problemen vroeg of laat.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:03

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Heb inmiddels ook de update naar ATV 12 geïnstalleerd. Auto refresh rate is fijn (hopelijk werkt het ook goed)!

Voor de NLZiet gebruikers: ik kreeg na de upgrade een foutmelding bij live TV kijken. Wissen van de cache en gegevens van de app en daarna opnieuw inloggen bij NLZiet heeft dat probleem verholpen.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin08
[BoSS] schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 21:46:
Heb inmiddels ook de update naar ATV 12 geïnstalleerd. Auto refresh rate is fijn (hopelijk werkt het ook goed)!

Voor de NLZiet gebruikers: ik kreeg na de upgrade een foutmelding bij live TV kijken. Wissen van de cache en gegevens van de app en daarna opnieuw inloggen bij NLZiet heeft dat probleem verholpen.
Omdat jij geen factory reset heb uitgevoerd, krijgt de AB wel een firmware update naar 1.12?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-05 15:56
Helaas gaf de mijne met het updaten het dode openstaande robotje. Nu start hij niet meer. Spanning eraf en er weer op, Helemaal niks. Geen boot meer.
Was ook mijn chromecast dus heb geen tv meer, erg vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

Erwin08 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:03:
Omdat jij geen factory reset heb uitgevoerd, krijgt de AB wel een firmware update naar 1.12?
1.12 of 1.1.2?
Bij mij staat (of blijft) ie nl op 1.1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
@hardware-lover
Bedankt voor de heldere uiteenzetting.
Ik blijf voorlopig even ver weg van deze update!

Na de MI Box S, die nu werkeloos is opgeborgen tot een goede firmware update / fix, wil ik niet opnieuw een mediaplayer gaan verliezen.
Gelukkig wel nog een chromecast 4K en 2 firesticks actief, echter is het wel een beetje treurig gesteld met de software / firmware bakkers ;-)

[ Voor 56% gewijzigd door charleychui op 19-10-2023 09:05 ]

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
stekman schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 23:25:
Helaas gaf de mijne met het updaten het dode openstaande robotje. Nu start hij niet meer. Spanning eraf en er weer op, Helemaal niks. Geen boot meer.
Was ook mijn chromecast dus heb geen tv meer, erg vervelend
Gebruik het resetgaatje voor recovery.

Lang ingedrukt houden na het plaatsten van de voeding tot het recovery menu tevoorschijn komt. Dan een korte click voor het verplaatsen binnen het menu, iets langer om de regel te activeren.

Een usb toetsenbord werkt ook.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
charleychui schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:01:
@hardware-lover

Na de MI Box S, die nu werkeloos is opgeborgen tot een goede firmware update / fix, wil ik niet opnieuw een mediaplayer gaan verliezen.
Gelukkig wel nog een chromecast 4K en 2 firesticks actief, echter is het wel een beetje treurig gesteld met de software / firmware bakkers ;-)
Ik ben ook regelmatig verbaasd over wat ze delen als nieuwe update, soms lijkt het dat ze niets hebben gecontroleerd vooraf.

Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik een update zelf kan flashen. Voor de Nokia 8000 heb ik echter geen image bestand, enkel een V12 alpha voor 8010.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 20:18
Hm na de update naar v12.6.541 op de nokia8000 werkt mijn volume op de nokia met de ab rc 110 niet. Aan,uit en schakelen werkt allemaal wel. (Als ik hem uitdoe blijft mijn tv aan, wat ik ook graag wil) Maar ik kan de nokia nu niet meer zachter zetten. Rcu opnieuw ingesteld werkt ook niet.

Rcu firmware v1.1.2

Dus moest ik bij de CEC control in de nokia het volume control uitzetten. CEC switch wel aan, rest uit.

Maar CEC switch aan of uit maakt eigenlijk helemaal geen verschil. [Vraag]Of is het aanzetten alleen maar om de individuele cec instellingen te kunnen aan en uit schakelen.?[end vraag]

Maar goed ik moest nu dus na de update naar 12, volume control uitzetten in de cec. En nu werkt het weer.

@Erwin08 ben ook benieuwd of het 1.1.2 moet zijn of 1.12

[ Voor 5% gewijzigd door Mel33 op 19-10-2023 15:36 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Mel33 en @Erwin08 1.1.2

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Laatst online: 09:59

lordsnow

I know nothing

Is er nog een praktisch verschil tussen de Nokia 8000 en de 8010?

[ Voor 74% gewijzigd door lordsnow op 22-10-2023 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Nu nog wachten op 12 voor de 8010.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

charleychui schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:01:
@hardware-lover

Ik heb nu de Mi Box S. Hoe vergelijkt de Nokia 8010?

Ik wil langzamerhand overgaan op AV1. Alleen is er nergens (tweakers, Streamview, handleiding) een overzicht van de codecs die de Nokia ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
lordsnow schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 22:57:
Ik heb nu de Mi Box S. Hoe vergelijkt de Nokia 8010?

Ik wil langzamerhand overgaan op AV1. Alleen is er nergens (tweakers, Streamview, handleiding) een overzicht van de codecs die de Nokia ondersteund.
Je kunt voor uitgebreide specificaties kijken bij de Dune HD Homatics R Plus box, dat is in grote lijnen hetzelfde apparaat. Je moet alleen het gedeelte negeren m.b.t. hun eigen Media app voor dat apparaat, specifiek voor de Dune.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

hardware-lover schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 23:27:
[...]

Je kunt voor uitgebreide specificaties kijken bij de Dune HD Homatics R Plus box, dat is in grote lijnen hetzelfde apparaat. Je moet alleen het gedeelte negeren m.b.t. hun eigen Media app voor dat apparaat, specifiek voor de Dune.
Ik zie dat de Dune dezelfde chipset gebruikt. Heb je nog een voorkeur voor deze of de Nokia, of een ander merk? Behalve de prijs, zit daar nog verschil in?

Edit: ik heb de Nokia 8010 besteld, krijg 'm morgen (dinsdag) binnen.

[ Voor 5% gewijzigd door lordsnow op 23-10-2023 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
lordsnow schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 02:45:
Ik zie dat de Dune dezelfde chipset gebruikt. Heb je nog een voorkeur voor deze of de Nokia, of een ander merk? Behalve de prijs, zit daar nog verschil in?
Beide producten hebben dezelfde SEI Robotics productcode, gebruiken als basis dezelfde Android TV OS builds.

Voorkeur is geheel persoonlijk, tegenwoordig is de Nokia wat vriendelijker geprijsd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
Is dit voor de Nokia 8010? Die van mij laat nog 11 zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ozzytaste schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:48:
Is dit voor de Nokia 8010? Die van mij laat nog 11 zien?
Nee, 8000, en te vroeg gedeeld door Nokia.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
hardware-lover schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:19:
[...]

Nee, 8000, en te vroeg gedeeld door Nokia.
Hoop dit jaar nog dan voor de 8010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ozzytaste schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:20:
Dat is twijfelachtig, maar Nokia doet wel vaker dingen die twijfelachtig zijn m.b.t. hun updates 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 20:18
Ik heb de Nokia 8000 nu al een maandje naar de nieuwe SW Android TV 12.6.541 maar ik ondervind dat het allemaal een stuk trager gaat en niet vloeiend.

Cash legen van apps hielp niet.

Kheb weinig zin om hem naar fabrieksinstellingen te zetten en alles weer in te stellen zoals ik wil.
Of is dat de enige manier om het op te lossen?

Of is er een config bestandje die ik kan behouden

Of blijven de problemen ook na een herstel. En heeft het herstel ook geen zin?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Voor de mensen die tvQuickActions Pro gebruiken, werkt dit nog goed onder Android 12?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
ozzytaste schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:20:
[...]

3 maanden geleden was het antwoord van hun (coming soon) dus tja _/-\o_
Pagina: 1 ... 9 ... 22 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de mediaspelers van Nokia: Streaming Box 8000 en 8010 en de klonen hiervan.
Andere mediaspelers zijn hier off-topic.

Weten of het een kloon is?
Nokia 8000 en klonen: https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI600
Nokia 8010 en klonen https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI804

Discussie over alternatieve firmware is toegestaan op Tweakers.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Het gebruik van alternatieve firmware is volledig op eigen risico.

Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright