Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:09
Mel33 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:25:
Ik heb de Nokia 8000 nu al een maandje naar de nieuwe SW Android TV 12.6.541 maar ik ondervind dat het allemaal een stuk trager gaat en niet vloeiend.

Cash legen van apps hielp niet.

Kheb weinig zin om hem naar fabrieksinstellingen te zetten en alles weer in te stellen zoals ik wil.
Of is dat de enige manier om het op te lossen?

Of is er een config bestandje die ik kan behouden

Of blijven de problemen ook na een herstel. En heeft het herstel ook geen zin?
Zie https://www.reddit.com/r/...g_box_8000_to_android_12/
Het beste is om bij Nokia een klacht over de update te deponeren!

Het is btw de 2e company die een mislukte update heeft gereleased, want Xiaomi heeft het als eerste voor elkaar gekregen om de MI Box S update compleet te verknallen, waardoor men met een nutteloos doosje zit.
Ik heb dit doosje maar even opgeborgen en wacht op betere tijden

Mijn 8000 is/wordt niet geupdate, dus die is voorlopig "veilig" :)

charleyr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
charleychui schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:55:
Zie https://www.reddit.com/r/...g_box_8000_to_android_12/
Het beste is om bij Nokia een klacht over de update te deponeren!

Het is btw de 2e company die een mislukte update heeft gereleased, want Xiaomi heeft het als eerste voor elkaar gekregen om de MI Box S update compleet te verknallen, waardoor men met een nutteloos doosje zit.
Ik heb dit doosje maar even opgeborgen en wacht op betere tijden

Mijn 8000 is/wordt niet geupdate, dus die is voorlopig "veilig" :)
Ze zijn er bij Streamview al van op de hoogte, hebben zelfs urgentie gekregen van SEI Robotics om een betere update aan hun gebruikers te kunnen geven waardoor andere OS updates (voor andere apparaten), even moeten wachten. Voor die eigenaren die met een 8000 zitten die helemaal niet meer op wil starten, die moeten wel actief contact opnemen met Streamview om dat op te lossen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 20:18
@hardware-lover @charleychui Ha de link naar reddit verduidelijkt een boel, ook mijn AB geluids issiu, CEC VolumeControl idd uitzetten, zoals ik hier zei.

Ik ga melden, maar het wordt dus al aangepakt, Zal wel ff duren nog. Als het te erg wordt en te traag ga ik een reset misschien nog proberen. Als ik zeker wist of het helpt doe ik het sowieso. Ik wou dat ik alle apps en ww kon backuppen, Want ik heb weinig zin alles weer opnieuw te doen.

Op zich werk alles wel, maar ik kijk dan ook op 1080p en geen bijzondere audio settings of ab gebruik. Alleen het is traag en stottert af en toe als ik een app open.

En ik lees dat er een 4K UI is geïnstalleerd met deze SW 12 versie.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Mel33 ik zou sowieso wachten tot een nieuwe update voordat je eventueel een reset door zou voeren.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 20:18
hardware-lover schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 23:09:
@Mel33 ik zou sowieso wachten tot een nieuwe update voordat je eventueel een reset door zou voeren.
Ik merk aan je bericht dat het niet lang zal duren, Dus zal ik doen, dankje.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Mel33 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 23:21:
Ik merk aan je bericht dat het niet lang zal duren, Dus zal ik doen, dankje.
Ik heb geen zicht op de updates voor Nokia, enkel voor hardware gelijke (SEI productcode) van een ander merk apparaat. Daarvan weet ik wat er theoretisch ook voor Nokia beschikbaar zou kunnen komen. Dan nog is het aan Streamview of ze updaten en welke versie OS build ze daarvoor gebruiken.

Nokia gaf Android TV V12 build 541 vrij voor de 8000, ik testte op dat moment build 6(09)83 voor een andere box. Die versie (683), of hoger nog, zou naar Nokia 8000 kunnen komen. Dat er problemen te verwachten waren met lagere versies wisten we op dat moment al, maar er was/is blijkbaar geen officiële communicatie tussen de diverse fabrikanten.

Ik zal morgen eens informeren of 683 of nog een latere versie beschikbaar is op dit moment. Let wel, voor de box waar ik de testen mee doe.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Even als nieuwe reactie nu.

Het zal build 796 gaan worden zoals verwacht, voor de Nokia 8000 eveneens werd gezegd.
Mel33 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:50:
Hm na de update naar v12.6.541 op de nokia8000 werkt mijn volume op de nokia met de ab rc 110 niet. Aan,uit en schakelen werkt allemaal wel. (Als ik hem uitdoe blijft mijn tv aan, wat ik ook graag wil) Maar ik kan de nokia nu niet meer zachter zetten. Rcu opnieuw ingesteld werkt ook niet.

Rcu firmware v1.1.2

Dus moest ik bij de CEC control in de nokia het volume control uitzetten. CEC switch wel aan, rest uit.

Maar CEC switch aan of uit maakt eigenlijk helemaal geen verschil. [Vraag]Of is het aanzetten alleen maar om de individuele cec instellingen te kunnen aan en uit schakelen.?[end vraag]

Maar goed ik moest nu dus na de update naar 12, volume control uitzetten in de cec. En nu werkt het weer.

@Erwin08 ben ook benieuwd of het 1.1.2 moet zijn of 1.12
Ik vraag me nu af of dit bij een 796 Nokia update en Nokia afstandsbediening nu is opgelost. Ik krijg wat rare dingen te zien als ik de Nokia afstandsbediening gebruik met een 796 build voor een ander apparaat. Zou eigenlijk probleemloos moeten kunnen.

Het Nokia afstandsbediening setup gedeelte komt tevoorschijn na de koppeling, maar de volume knoppen geven mij een niet logisch resultaat wanneer ik deze toe wil wijzen. Dat doet de andere afstandsbediening wel zoals het moet maar dat is een origineel Google ontwerp, niet wat Nokia gebruikt.

Lastig te voorspellen of dit op de 8000 met originele Nokia update wel goed zal gaan, mijn gevoel zegt echter van niet.

Ik heb bovenstaand aangemeld bij mijn test contactpersoon, of deze dat bij Nokia/Streamview wil melden zodat zij het kunnen verifiëren.

Edit: ik kreeg als terugkoppeling, indirect van Streamview, of ik het op video vast zou willen leggen. Daar pas ik voor, ben te druk met andere zaken die ik net wat belangrijker vind op dit moment, ik test tenslotte niet voor hen. Het is ook iets wat ze gemakkelijk zelf even kunnen checken ;)

[ Voor 102% gewijzigd door hardware-lover op 12-02-2024 12:08 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wordt er ook aandacht gegeven aan CEC en eventuele veranderingen in (hoe) het (juist te gebruiken) protocol?
Het is in mijn ervaring wel eens lastig wanneer eerder een eerder afgestemde instelling is bedwongen (AB met TV) en vastgelegd, bijvoorbeeld op mijn LG C1 TV.
Dan is er dus een niet standaard configuratie gekoppeld aan een afstandbediening.
Deze kun je dan ongedaan maken op de TV maar dat zit goed verstopt achter het home menu.

Bedankt @hardware-lover voor je betrokkenheid en updates :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Cec lijkt niet goed te werken op de 8010,zet zichzelf aan soms voor 60 seconden en gaat dan weer uit.
Heb al veel spelers gehad maar van dit nooit last gehad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlize
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 09-11-2023
Hallo iedereen,
We hebben sinds gisteren de Nokia streamingbox 8010.
We hebben de apps die wij willen geïnstalleerd.
Dit zijn netflix, disney+, vtm go, go play en vrt max. Het probleem is nu dat we bij vtm go en go play geen programma's of live tv kunnen kijken. We kunnen wel op de app en zien het overzicht van de programma's maar kunnen het niet afspelen. Bij vrt max geeft hij zelfs aan dat er geen internet is terwijl alles goed verbonden is. Heeft er al iemand hetzelfde probleem voor gehad of kan er iemand helpen?
Dank jullie wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z900
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-07 12:41
Ik heb me rot gezocht maar hoe krijg je in vredesnaam een film bestand (.mp4 .mkv) op een externe HD die je dan aansluit op de 8000 box ? Externe HD geformatteerd op de 8000 herkent windows niet nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevenp93
  • Laatst online: 06-03-2024
Ik heb de streapingbox net gekocht en geplaatst
Super tevreden van voorlopig.
1 vraagje:
We hebben een externe luidspreker ( soundbar ) die via aux is aangesloten op de tv.
Via de afstandbediening kan ik het geluid van de tv wel aanpassen maar niet van de aux.
Kan ik de afstandbediening koppelen of hoe kan ik dit aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:25
@Stevenp93 Je schijnt de volume knoppen en powerbutton te kunnen omzetten dat ipv de streamingbox een ir device zoals een soundbar bedient wordt. Zie rvk in "Nokia Streaming Box"

[ Voor 3% gewijzigd door jouwheld op 15-11-2023 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Z900 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 01:48:
Ik heb me rot gezocht maar hoe krijg je in vredesnaam een film bestand (.mp4 .mkv) op een externe HD die je dan aansluit op de 8000 box ? Externe HD geformatteerd op de 8000 herkent windows niet nl.
Formatteer de opslag op je PC en gebruik exFat. Dan zou deze op beiden te lezen en gebruiken moeten zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theodor
Bij mij leest de 8010 gewoon files van ntfs,ook in windows te gebruiken.
Dus niet met je 8010 formatteren...

• ozzytaste
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14-09 16:55
Dames & Heren even een vraagje. Hoe kan ik gewoon google chrome op de Nokia 8010 zetten. Kan iemand mij aub uitleggen hoe. Heb het geprobeerd, is niet gelukt. Is namelijk ook niet op de googleplay store te vinden. Alvast bedankt.

• ozzytaste
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n66Rdv_7SB6WIsfkjXgXsgsS7cs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mjI7gwvPbCivlX0Ohgg33Y5F.png?f=fotoalbum_large

Net deze mail ontvangen van Nokia. FYI.

• Nollie
  • Laatst online: 28-04-2024
Ik heb nog geen Nokia 8010, want aanschaf en foute update leidt tot niks. Maar de uitrol is blijkbaar uitgesteld. Wel zo veilig.

Wanneer Chrome niet in Playstore staat, dan kun je toch Aurorastore installeren ? Of beter Neostore en daarvanuit Mulch; de verbeterde chrome/chromium. Unknown sources moet dan sowieso aan.

Maar nogmaals; ben geen eigenaar nog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Vwb Android TV V12. We zijn daarvoor in open bèta status beland sinds bijna 2 weken nu. Niet specifiek voor de Nokia 8010, sterker, deze heeft geen open bèta, maar deze zal uiteindelijk ook voor de Nokia worden gebruikt, als Final V12 vanzelfsprekend.

Dus afhankelijk van de terugkoppelingen van de bèta gebruikers, en het aanpakken van de bugs (en die zijn er nog volop), zal meer duidelijk worden welke termijn het ongeveer gaat worden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:56
ozzytaste schreef op donderdag 16 november 2023 @ 14:05:
Dames & Heren even een vraagje. Hoe kan ik gewoon google chrome op de Nokia 8010 zetten. Kan iemand mij aub uitleggen hoe. Heb het geprobeerd, is niet gelukt. Is namelijk ook niet op de googleplay store te vinden. Alvast bedankt.
Chrome erop zetten heeft niet veel zin, hoe ga je de cursor gebruiken met de afstand bediening? Als je op zoek bent naar een browser raad ik JioPages aan.

PSN: TyKashin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp_mike
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-06 21:21
Heeft iemand ervaring met deze Nokia en HDMI passthrough?
Ik heb een Yamaha receiver waar ik de Nokia op HDMI in zet en vervolgens mijn TV op hdmi uit. Dit werkt niet, mijn tv scherm blijft zwart.
De nokia doet het wel, als ik hem rechtstreeks op de TV aansluit dan heb ik beeld.
De yamaha doet het ook, als ik een pc op de hdmi in zet van de receiver krijg ik wel beeld op de tv.

Dus los werkt alles maar samen met elkaar niet. Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:47
@sp_mike mogelijk staat je Nokia ingesteld op een resolutie die je Yamaha niet aankan?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp_mike
guido66 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 08:37:
@sp_mike mogelijk staat je Nokia ingesteld op een resolutie die je Yamaha niet aankan?
Zal ik vanavond eens naar kijken. Ik weet eigenlijk zo niet of er een bepaalde resolutie is die de yamaha niet aan kan en de Samsung TV wel maar je weet inderdaad maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
Weet iemand of er een beschermhoes bestaat voor de afstandsbediening van de Nokia 8010? Heb er geen kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
sp_mike schreef op woensdag 22 november 2023 @ 08:33:
Heeft iemand ervaring met deze Nokia en HDMI passthrough?
Ik heb een Yamaha receiver waar ik de Nokia op HDMI in zet en vervolgens mijn TV op hdmi uit. Dit werkt niet, mijn tv scherm blijft zwart.
De nokia doet het wel, als ik hem rechtstreeks op de TV aansluit dan heb ik beeld.
De yamaha doet het ook, als ik een pc op de hdmi in zet van de receiver krijg ik wel beeld op de tv.

Dus los werkt alles maar samen met elkaar niet. Iemand bekend met dit probleem?
Welk model Yamaha, wel zo belangrijk? Model TV ook maar meteen doen.

Testing, one, two ...

• sp_mike
hardware-lover schreef op woensdag 22 november 2023 @ 13:01:
[...]

Welk model Yamaha, wel zo belangrijk? Model TV ook maar meteen doen.
De receiver is een Yamaha RX-V667
De TV een Samsung LE32A330J1

Ik heb, via de Yamha, een oude Surface3 verbonden met de TV en dat werkt prima (beeld en geluid).
Ik had een WD-TV mediaplayer (heel oud) verbonden op deze manier en dat werkte prima.
De Nokia rechtstreeks (HDMI) aan de TV werkt ook prima.

Wat ik feitelijk wil is de WD-TV vervangen door de Nokia in dezelfde opstelling. Even ompluggen, dacht ik ;-)

• hardware-lover
  • Niet online
sp_mike schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:10:
De receiver is een Yamaha RX-V667
De TV een Samsung LE32A330J1

[knip]
De TV is een HD ready TV, dat is verre van ideaal voor moderne streaming apparaten. In tegenstelling to de Full HD en UHD resoluties, is in 720p niet alles aan dezelfde refreshrates beschikbaar, dat zou het probleem kunnen zijn voor je. EDID TV info wordt mogelijk niet juist uitgelezen via de (ook tamelijk oude) receiver en dan raakt het apparaat in de war.

Je zou, direct aangesloten op je TV, handmatig een resolutie in kunnen stellen (dus niet wat de box zelf vind),en het via die wijze nog eens via je receiver aangesloten kunnen proberen. Dat je het niet aan de Nokia overlaat v.w.b. detectie, maar wat jij handmatig hebt ingesteld.

Testing, one, two ...

• sp_mike
hardware-lover schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:31:
[...]

De TV is een HD ready TV, dat is verre van ideaal voor moderne streaming apparaten. In tegenstelling to de HD en UHD resoluties, is in 720p niet alles aan dezelfde refreshrates beschikbaar, dat zou het probleem kunnen zijn voor je. EDID TV info wordt mogelijk niet juist uitgelezen via de (ook tamelijk oude) receiver en dan raakt het apparaat in de war.

Je zou, direct aangesloten op je TV, handmatig een resolutie in kunnen stellen (dus niet wat de box zelf vind),en het via die wijze nog eens via je receiver aangesloten kunnen proberen. Dat je het niet aan de Nokia overlaat v.w.b. detectie, maar wat jij handmatig hebt ingesteld.
Yep ik weet dat de tv een oudje is maar ik hoef, op die plek, geen topkwaliteit. In deze configuratie heeft er zelfs een Xbox aan gehangen en dat werkte zelfs.

Ik heb zelf al 1080 50hz ingesteld maar dat werkt nog net Ik zal eens wat andere opties proberen.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Irritant. De 8010 gaat niet meer 'aan' met de afstandsbediening. Ik moet eerst een cast sessie starten, dan gaat het wel.

Vreemd, want voorheen ging het prima en deep-sleep staat niet aan.

• Dina737
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23-11-2023
Heb de 8000 en zit met het probleem dat telkens ik mijn vpn (in dit geval Nord) aanzet, de Streaming Box de ethernet verbinding verliest. Gebruik de Box voor omzeiling geo restrictie (netflix UK etc).

Heb gewoon de standaard instellingen en de kabelrouter gebruikt Cloudflare dns...

Iemand een idee wat ik fout doe ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blehz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-08 21:53
Weet iemand of de Dolphin emulator op de 8010 draait? Of misschien zelfs AetherSX2? Of is het 32bit android? Of heeft misschien iemand EmuElec getest? :)

[ Voor 28% gewijzigd door blehz op 24-11-2023 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advocate
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:37
Jelte schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:22:
Irritant. De 8010 gaat niet meer 'aan' met de afstandsbediening. Ik moet eerst een cast sessie starten, dan gaat het wel.

Vreemd, want voorheen ging het prima en deep-sleep staat niet aan.
Waarschijnlijk heb je de afstandsbediening ingesteld om de TV te bedienen. In het Smart RCU menu kun je de power knop op de afstandsbediening weer toewijzen aan de box zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advocate
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:37
sp_mike schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:38:
[...]

Ik heb zelf al 1080 50hz ingesteld maar dat werkt nog net Ik zal eens wat andere opties proberen.
Hardwarelover schrijft dat je een HD Ready TV hebt. HD Ready is niet 1080p maar 720p, 1080p kan de TV niet in dat geval niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Advocate schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:24:
[...]

Waarschijnlijk heb je de afstandsbediening ingesteld om de TV te bedienen. In het Smart RCU menu kun je de power knop op de afstandsbediening weer toewijzen aan de box zelf.
Wat je zegt klopt. Tegelijkertijd werkte het tot recent toe wel.

Vreemde is ook dat het apparaat toch het scherm aan doet na, vermoedelijk volgens de instellingen, 2 uur. En dat die dan niet altijd reageert met wakker worden. Deep sleep staat uit.

Nouja, we kijken het weer even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Wie heeft er eens coreelec op de 8010 gehad?
Ik kom niet verder dan een install met een draadloos netwerk aansluiten.
Voor de rest klopt de tijd niet,zelf een pool server toevoegen(vreemd).
Taal updaten gaat niet,repo niet bereikbaar.
Dus al met al een teleurstelling en terug naar plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Theodor Klinkt onlogisch Core-elec op de 8010. Je kan de app van Plex toch gewoon op je 8010 zetten?
Of zoals ik Jellyfin waarvan de server op een Synology Nas draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp_mike
Advocate schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:26:
[...]

Hardwarelover schrijft dat je een HD Ready TV hebt. HD Ready is niet 1080p maar 720p, 1080p kan de TV niet in dat geval niet aan.
Ga ik dat weer eens proberen. To be continued ;-)
Eens nagekeken wat de resolutie van mijn oude WDTV Live was, die was 1080P en die deed het wel..

[ Voor 13% gewijzigd door sp_mike op 24-11-2023 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theodor
Jelte schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:59:
@Theodor Klinkt onlogisch Core-elec op de 8010. Je kan de app van Plex toch gewoon op je 8010 zetten?
idd plex staat er nog op hoor,was maar een test omdat het kon,maar dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Theodor Moet zeggen dat ik al een tijd van Kodi ben afgestapt. Werkt toch nooit helemaal lekker en kostte relatief veel tijd om het in te stellen. Plex naar gekeken, maar de afhankelijkheid van een bedrijf stond me tegen. En Jellyfin is een goed open source alternatief, wat tot nu toe goed werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blehz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-08 21:53
Theodor schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:57:
Wie heeft er eens coreelec op de 8010 gehad?
Ik kom niet verder dan een install met een draadloos netwerk aansluiten.
Voor de rest klopt de tijd niet,zelf een pool server toevoegen(vreemd).
Taal updaten gaat niet,repo niet bereikbaar.
Dus al met al een teleurstelling en terug naar plex.
Heb je dit gevolgd? https://discourse.coreele...uration-and-modding/28659
Ik zou graag weten of EmuElec er via dezelfde weg ook op komt.

[ Voor 5% gewijzigd door blehz op 24-11-2023 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
blehz schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:39:
[...]

Heb je dit gevolgd? https://discourse.coreele...uration-and-modding/28659
Ik zou graag weten of EmuElec er via dezelfde weg ook op komt.
Tuurlijk heb ik dat gevolgd en als ik wat youtube filmpjes bekijk gaat emuelec via dezelde wijze,als je proc word ondersteund..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Jelte schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:29:
@Theodor Moet zeggen dat ik al een tijd van Kodi ben afgestapt. Werkt toch nooit helemaal lekker en kostte relatief veel tijd om het in te stellen. Plex naar gekeken, maar de afhankelijkheid van een bedrijf stond me tegen. En Jellyfin is een goed open source alternatief, wat tot nu toe goed werkt :)
Doet Jellyfin ook dolby atmos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Daar heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Jelte schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:59:
Niet echt onlogisch, gezien wat deze brengt, specifieke versie voor de Nokia 8010 (gehele SEI804 serie). Draait als een tierelier, maar je moet natuurlijk wel even begrijpen welke versie te nemen en hoe in te stellen als je geen bekabelde internetaansluiting gebruikt op de box ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:40
We hebben een LG 55C8. Alles wordt bediend met een logitech harmony. We hebben verschillende activiteiten (tv, netflix, switch, ps, …) Sinds kort hebben we ook een nokia streamingbox 8010. Deze is in logitech geconfigureerd als een nokia streamingbox 8000. Hiervoor is ook een nieuwe activiteit aangemaakt. Echter zitten we met volgend probleem. Telkens we op de tv het smart gedeelte gebruiken en een app starten met de “OK” knop, gaat de streamingbox aan. Dit terwijl we hier geen commando voor gegeven hebben. De activiteit voor de nokia streamingbox is zelfs niet gestart. CEC staat op alle apparaten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@felder , de box zal mogelijk een IR commando ontvangen en daarom aangaan misschien?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
hardware-lover schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:37:
@felder , de box zal mogelijk een IR commando ontvangen en daarom aangaan misschien?
Dat vermoed ik ook. Echter het rare is dat dit alleen gebeurd als ik in het smart gedeelte van de tv zit, en dit niet anders geconfigureerd heb als de andere activiteiten. Achter de knop "OK" zit ook enkel de "OK" knop van de tv en niets anders. Momenteel weet ik niet waar zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
felder schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 10:11:
Dat vermoed ik ook. Echter het rare is dat dit alleen gebeurd als ik in het smart gedeelte van de tv zit, en dit niet anders geconfigureerd heb als de andere activiteiten. Achter de knop "OK" zit ook enkel de "OK" knop van de tv en niets anders. Momenteel weet ik niet waar zoeken
Scherm de voorzijde van de Nokia af, zodat de IR ontvanger daar niets op binnen kan krijgen, dan weet je of het een IR signaal is waar de box op reageert.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
hardware-lover schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:30:
[...]

Scherm de voorzijde van de Nokia af, zodat de IR ontvanger daar niets op binnen kan krijgen, dan weet je of het een IR signaal is waar de box op reageert.
Zelfs met het afschermen van de voorzijde van de nokia, gaat deze aan als ik op "OK" druk in het smart gedeelte van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:03

rvk

felder schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 16:57:
[...]
Zelfs met het afschermen van de voorzijde van de nokia, gaat deze aan als ik op "OK" druk in het smart gedeelte van de tv.
Kun je het eens proberen met de hdmi kabel tussen TV en Nokia box los te koppelen. Dan weet je zeker dat CEC niet gebruikt wordt (misschien dat de TV in het smart gedeelte de instellingen negeert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
felder schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 16:57:
Duidelijk, geen IR signaal dan.

Mogelijk een "stiekem" CEC signaal vanaf de TV dan misschien, naar de box toe. Als je dat even uitzet (HDMI kabel verwijderen zou niet nodig hoeven zijn), dan zou de box echt niet meer mogen reageren.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
hardware-lover schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 19:00:
[...]

Duidelijk, geen IR signaal dan.

Mogelijk een "stiekem" CEC signaal vanaf de TV dan misschien, naar de box toe. Als je dat even uitzet (HDMI kabel verwijderen zou niet nodig hoeven zijn), dan zou de box echt niet meer mogen reageren.
CEC signaal staat op al mijn apparaten uit. Het is ook niet dat de nokia aangaat als ik de activiteit met het smart gedeelte start. Als test heb ik dit gestart, en dan minuten door de instellingen en apps gegaan. Het is van zodra ik op "ok" druk, dan start de nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
rvk schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 18:53:
[...]

Kun je het eens proberen met de hdmi kabel tussen TV en Nokia box los te koppelen. Dan weet je zeker dat CEC niet gebruikt wordt (misschien dat de TV in het smart gedeelte de instellingen negeert).
Probeer ik straks en hou je op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
rvk schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 18:53:
[...]

HDMI kabel uitgetrokken. Fenomeen blijft hetzelfde. Nokia start op als er in het smartgedeelte van de tv op "OK" gedrukt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

felder schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 23:08:
[...]
HDMI kabel uitgetrokken. Fenomeen blijft hetzelfde. Nokia start op als er in het smartgedeelte van de tv op "OK" gedrukt wordt.
Heel apart. Dus zonder dat die Nokia aan de TV hangt reageert ie toch op de AB van logitech harmony (zonder daarop gericht te zijn).

Bluetooth zou het niet mogen zijn als ze niet gepaard zijn (wat ze niet zijn neem ik aan, of dat die logitech ook geen BT aan boord heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
rvk schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 23:14:
[...]

Heel apart. Dus zonder dat die Nokia aan de TV hangt reageert ie toch op de AB van logitech harmony (zonder daarop gericht te zijn).

Bluetooth zou het niet mogen zijn als ze niet gepaard zijn (wat ze niet zijn neem ik aan, of dat die logitech ook geen BT aan boord heeft).
Ze zijn inderdaad niet gepaard. Ben me hier al 2 dagen zot op aan het zoeken. Ik gebruik al meer dan 10 jaar logitech harmony's en nog nooit zoveel problemen gehad om een toestel correct te laten koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
Jelte schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:44:
[...]
Wat je zegt klopt. Tegelijkertijd werkte het tot recent toe wel.

Vreemde is ook dat het apparaat toch het scherm aan doet na, vermoedelijk volgens de instellingen, 2 uur. En dat die dan niet altijd reageert met wakker worden. Deep sleep staat uit.

Nouja, we kijken het weer even aan.
Ik had een hd ready tv en de box deed het tot je de tv of de box uitzette. Daarna moest ik weer de resolutie elke keer verlagen naar 720 p handmatig. Elk foefje geprobeerd geen succes. NU maar een ambilight 4k tv gekocht, wat een verademing zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
Modbreak:* knip * Dat gratis nieuwe films/series kijken niet legaal kan zijn, weet je zelf ook wel. Dat bespreken we niet op het forum. En het is niet de eerste keer dat je er op gewezen wordt dit niet te doen.

[ Voor 77% gewijzigd door S1NN3D op 29-11-2023 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
@rvk @hardware-lover : uiteindelijk heb ik de oplossing gevonden.
In de nokia heb ik bij "energiebesparing" de "power saving mode" uitgeschakeld.
Hiermee is het probleem opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
felder schreef op woensdag 29 november 2023 @ 17:36:
@rvk @hardware-lover : uiteindelijk heb ik de oplossing gevonden.
In de nokia heb ik bij "energiebesparing" de "power saving mode" uitgeschakeld.
Hiermee is het probleem opgelost.
hardware-lover in "Nokia Streaming Box" ;)

Testing, one, two ...

• Wrathcall
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-08 13:07
Hallo,

Ik zou graag jullie input willen voor mijn situatie. Ik heb een Nokia 8010 gekocht om 4K HDR/DV videomateriaal weer te geven vanaf een USB 3.1 stick. De 8010 is gekoppeld aan mijn Denon AVR X2800 die het signaal op een LG Oled G3 doorzet. Ik heb Kodi geïnstalleerd op de geupdate 8010 maar ervaar toch stutters op sommige momenten, alsof de 8010 het niet met genoeg frames kan laten draaien.

Mijn Nokia 8010 built:
- V11.8.4674
- Kernel-versie: 5.4.180-ab4674
- OS-Build Android TV: RTT0.211009.001.4674

Ik was LibreElec gewent met Kodi op een Neo kastje. Ik heb mij een beetje ingelezen in het installatie proces van CoreElec en daarbij ontstaan bij mij onderstaande vragen:

- Voor Dolby Vision zou de Android TV firmware v5554 moeten zijn.
Hoe krijg je dat voor elkaar als de 8010 zegt dat hij up-to-date is?
- Installatie gebeurd dus op stick en niet op intern geheugen. De 8010 heeft maar 1 snelle USB poort. Kan
CoreElec op dezelfde stick staan waar ik ook de film bestanden op zet?
- Zo nee, draait CoreElec ook probleemloos op een separate stick in de USB 2.0 poort?

Alvast dank voor jullie reactie(s)

• Agent-X
  • Niet online
Wrathcall schreef op donderdag 30 november 2023 @ 12:11:
Hallo,

Ik zou graag jullie input willen voor mijn situatie. Ik heb een Nokia 8010 gekocht om 4K HDR/DV videomateriaal weer te geven vanaf een USB 3.1 stick. De 8010 is gekoppeld aan mijn Denon AVR X2800 die het signaal op een LG Oled G3 doorzet. Ik heb Kodi geïnstalleerd op de geupdate 8010 maar ervaar toch stutters op sommige momenten, alsof de 8010 het niet met genoeg frames kan laten draaien.

Mijn Nokia 8010 built:
- V11.8.4674

Ik was LibreElec gewent met Kodi op een Neo kastje. Ik heb mij een beetje ingelezen in het installatie proces van CoreElec en daarbij ontstaan bij mij onderstaande vragen:

- Installatie gebeurd dus op stick en niet op intern geheugen. De 8010 heeft maar 1 snelle USB poort. Kan
- Zo nee, draait CoreElec ook probleemloos op een separate stick in de USB 2.0 poort?

Ik wacht zelf op de aankomende release naar Android 12. Hiermee wordt oa framerate aanpassing toegevoegd (ivm stutters willen we dit).
Een actieve tweaker in dit topic zit er dicht op (ontwikkeling) en daarom verwacht ik dat deze upgrade zo tegen Februari uitgerold zal worden.

Over plan-B, ELEC;
Ik ben te lui om dit te proberen (daar ik ook nog een Shield in gebruik heb) maar volgens mij vind je veel antwoorden via deze link.

• Theodor
Wrathcall schreef op donderdag 30 november 2023 @ 12:11:
Hallo,

Mijn Nokia 8010 built:
- V11.8.4674

Je ligt een update achter,heb een usb 3 dongel eraan hangen en dat werkt prima.

• hardware-lover
  • Niet online
@Wrathcall, de update naar versie .5554 is ingetrokken door Nokia vanwege problemen die sommige users hebben met die versie.

Eerlijk gezegd begrijp ik ook niet dat Nokia (Streamview), die update heeft gebruikt, en niet V5310, .5554 is namelijk specifiek voor een soortgelijk product maar is revisie 2 van dat product, en daar was .5554 voor bedoeld dus.

Afijn, net als voor de Nokia 8000 hebben ze ook nu weer rare beslissingen genomen met het updaten, het is niet anders.

V.w.b. CoreElec en de V11 OS versie op je 8010, Indien je Dolby Vision zou willen hebben met CoreElec dan dien je nu een oudere versie te gebruiken, van een behoorlijke periode geleden.

Indien je graag gebruik zou willen maken van die snellere USB3 aansluiting voor CE en voor een USB opslag (of een ander soort opslag), dan kun je dit via een USB3 hub voor elkaar krijgen.

Even voor alle duidelijkheid, met de juiste update op je Nokia 8010 is het goed afspelen geen probleem, enkel heeft Nokia dat nu zelf een beetje verpest voor sommige gebruikers.

Testing, one, two ...

• Wrathcall
@Agent-X, dank voor je reactie. Gaat Android 12 er dan ook voor zorgen dat Dolby Vision kan worden afgespeeld? De chip in de Nokia heeft er schijnbaar wel licentie voor. Geen idee of mijn Oled LG G3 het verschil uberhaupt toont maar goed....als mijn spulletjes het kunnen wil ik het ook gebruiken.

@hardware-lover, ook dank voor je reactie. CoreElec nu gebruiken zou dan dus puur tegen het klein beetje zichtbare stutteren zijn; DV gaat nu dus niet lukken zonder prutsen om een nog oudere versie op de 8010 te krijgen. Of die V12 update laat nog veel langer op zich wachten....

Is het trouwens zo dat wanneer je die CoreElec aan het draaien krijgt op de 8010, en de USB stick met CE uit de USB trekt, de 8010 gewoon weer Android TV opstart?

• hardware-lover
  • Niet online
@Wrathcall, CE draait in dual boot optie. Koud start CE standaard op, maar vanuit het CE menu kun je naar Android TV booten. Vanuit Android TV herstarten gaat dan weer naar CE, und so weiter, und so weiter.

Die Android TV V12 gaat er sowieso komen, ga daar maar gerust van uit. Volledig auto framerate support (als een app dat ook ondersteund, zoals Netflix al doet op de box dan).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william.abbo
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 11-08 12:30
Ik heb sinds afgelopen week een Nokia 8010, als ik deze uit zet via de ab gaat deze en de tv keurig netjes uit.
Wat mij opvalt is dat de netwerkpoort ook uit gaat (de 8010 is direct op op netwerk aangesloten, dus geen wifi).
Is dit normaal? Ik verwachtte eigenlijk dat de 8010 in stand-by zou gaan en de netwerkpoort actief zou blijven.
Het weer inschakelen duurt lang, de tv begint dan te zeuren dat er geen ingangssignaal is omdat het opstarten zo lang duurt.
Misschien heb ik iets gemist, maar ik zoek eigenlijk een stand-by stand zodat het opstarten niet zo lang duurt.

Wie weet de oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
william.abbo schreef op maandag 4 december 2023 @ 00:04:
Ik heb sinds afgelopen week een Nokia 8010, als ik deze uit zet via de ab gaat deze en de tv keurig netjes uit.
Wat mij opvalt is dat de netwerkpoort ook uit gaat (de 8010 is direct op op netwerk aangesloten, dus geen wifi).
Is dit normaal? Ik verwachtte eigenlijk dat de 8010 in stand-by zou gaan en de netwerkpoort actief zou blijven.
Het weer inschakelen duurt lang, de tv begint dan te zeuren dat er geen ingangssignaal is omdat het opstarten zo lang duurt.
Misschien heb ik iets gemist, maar ik zoek eigenlijk een stand-by stand zodat het opstarten niet zo lang duurt.

Wie weet de oplossing?
Lees eens een paar reacties terug? Jij hebt zeer waarschijnlijk voor een energie instelling gekozen waarbij bepaalde zaken worden uitgeschakeld.

Bij een standaard standby van de box is de netwerkaansluiting nog steeds actief (zodat de Chromecast optie ook beschikbaar is), en is het uit standby komen ook zo gebeurd.

M.a.w., kijk je gekozen energie instelling nog maar eens na en kies daarbij niet voor "diepe slaap".

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk

rvk

william.abbo schreef op maandag 4 december 2023 @ 00:04:
Naast de eco stand e.d. gebruik ik altijd de OK toets (middelste in dat rondje) om de box aan te zetten. Dan schakelt eerst de box aan en die zet via CEC de tv aan. Dan is de box dus meestal wel klaar.

Je kunt ook de powerknop op alleen box zetten maar dit is net zo makkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theodor
rvk schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:56:
[...]

Naast de eco stand e.d. gebruik ik altijd de OK toets (middelste in dat rondje) om de box aan te zetten. Dan schakelt eerst de box aan en die zet via CEC de tv aan. Dan is de box dus meestal wel klaar.

Je kunt ook de powerknop op alleen box zetten maar dit is net zo makkelijk.
Behalve de soundbar die gaat niet aan met de ok toets ,tv en box wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Wrathcall schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:03:
@Agent-X, dank voor je reactie. Gaat Android 12 er dan ook voor zorgen dat Dolby Vision kan worden afgespeeld? De chip in de Nokia heeft er schijnbaar wel licentie voor. Geen idee of mijn Oled LG G3 het verschil uberhaupt toont maar goed....als mijn spulletjes het kunnen wil ik het ook gebruiken.

....
Ivm dadelijk DV etc. Indien het ondersteund wordt moet het ook nog worden verwerkt door de afspeler (Kodi/Plex etc).
Wat je nu al kunt proberen en zeker straks met de upgrade naar A12 -> Agent-X in "Nvidia Shield TV - Ervaringen & Discussie - deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Wrathcall schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:03:

[knip]
Ik had deze even over het hoofd gezien, maar was ook niet aan mij gevraagd, dus..... ;)

Toch even dan. Je hebt helemaal geen Android TV V12 nodig voor Dolby Vision ondersteuning, dat kan prima met V11. Menig streaming app heeft DV als supported codec beschikbaar. Dus ook met Android TV V11 zou het dolby Vision label zichtbaar moeten worden.

V.w.b. Kodi en DV support. Waar @Agent-X je nu naar verwijst of anders middels de andere oplossingen die al ter sprake zijn gekomen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Die van Kodinerds heb ik ook lopen,Dolby Vision materiaal heb ik niet maar doet wel dolby Atmos perfect.
Wat dolby vision testfiles gehaald helaas doet Kodi dit niet...op de 8010.
Van Plex weet ik zeker dat dolby vision werkt.
Sorry doet het wel ,was vergeten dolby vision in te schakelen op de 8010..dom

[ Voor 51% gewijzigd door Theodor op 05-12-2023 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp_mike
De output van de Nokia is 4k, is het ook mogelijk om de output, standaard, op 1080p te zetten?
Dit heeft te maken met het probleem dat mijn receiver geen 4k aan en ik dus geen beeld op mijn tv krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
sp_mike schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 13:31:
De output van de Nokia is 4k, is het ook mogelijk om de output, standaard, op 1080p te zetten?
Dit heeft te maken met het probleem dat mijn receiver geen 4k aan en ik dus geen beeld op mijn tv krijg.
Indien je auto resolution uit zou zetten dan zou de gekozen 1080p als standaard resolutie vastgehouden kunnen worden, dat heb je zo uitgeprobeerd?

Maar als je een 4k HDR supported TV hebt, zou ik toch voor een andere oplossing gaan 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william.abbo
hardware-lover schreef op maandag 4 december 2023 @ 08:01:
Thanks [...]

Lees eens een paar reacties terug? Jij hebt zeer waarschijnlijk voor een energie instelling gekozen waarbij bepaalde zaken worden uitgeschakeld.

Bij een standaard standby van de box is de netwerkaansluiting nog steeds actief (zodat de Chromecast optie ook beschikbaar is), en is het uit standby komen ook zo gebeurd.

M.a.w., kijk je gekozen energie instelling nog maar eens na en kies daarbij niet voor "diepe slaap".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06:25
hardware-lover schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 16:45:
[...]

Indien je auto resolution uit zou zetten dan zou de gekozen 1080p als standaard resolutie vastgehouden kunnen worden, dat heb je zo uitgeprobeerd?

Maar als je een 4k HDR supported TV hebt, zou ik toch voor een andere oplossing gaan 😉
Ik merk wel dat de beeldinstellingen (resolutie/frequentie/e.d.) op de 8010 niet onthouden worden. Ervaren jullie dat ook?

[ Voor 4% gewijzigd door CAD-tekenaar op 05-12-2023 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrathcall
Nou, het was even prutsen maar ik heb CoreElec draaiend op de Nokia 8010 vanaf mn Sandisk PRO USB stick en met een partitie truukje kan ik ook nog een drietal 4K HDR films op kwijt.
Ik merk dan de overdracht snelheid naar de USB stick helemaal op zn bek gaat, misschien toch handiger om een USB hubje te gebruiken met een eigen stick voor Core Elec en ééntje voor data.

Ik begrijp dat Android V11 misschien wel DV kan afspelen vanaf de Nokia maar ik ondervind dan wel stutters bij het afspelen. Tevens merkte ik dat bij sommige films een van de geluids sporen helemaal uit sync loopt (weet zo niet welke). Dat is voor mij de voornaamste reden dat ik CoreElec wilde proberen en die ervaring is vooralsnog prima. Dan voor nu dan meer even geen DV. Dank voor de tips in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Wrathcall schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 22:15:
Nou, het was even prutsen maar ik heb CoreElec draaiend op de Nokia 8010 vanaf mn Sandisk PRO USB stick en met een partitie truukje kan ik ook nog een drietal 4K HDR films op kwijt.
Ik merk dan de overdracht snelheid naar de USB stick helemaal op zn bek gaat, misschien toch handiger om een USB hubje te gebruiken met een eigen stick voor Core Elec en ééntje voor data.

Ik begrijp dat Android V11 misschien wel DV kan afspelen vanaf de Nokia maar ik ondervind dan wel stutters bij het afspelen. Tevens merkte ik dat bij sommige films een van de geluids sporen helemaal uit sync loopt (weet zo niet welke). Dat is voor mij de voornaamste reden dat ik CoreElec wilde proberen en die ervaring is vooralsnog prima. Dan voor nu dan meer even geen DV. Dank voor de tips in deze.
Een USB hub zou idd de oplossing voor je kunnen zijn. Ik heb dat op verzoek uitgetest, met CE in de ene en een 256GB USB stick met media daarop in een andere plek in de hub. Voorwaarde was wel dat de CE stick in de eerste poort van de hub moest zitten, degene het dichts bij de USB3 aansluiting van de box, anders vond er geen CE bootup plaats.

Het afspelen van streaming media via een app (Netflix, Prime, Disney, etc. etc) is wel duidelijk verbeterd na de V5310 en hogere builds. Nog steeds niet werkelijk ideaal, maar duidelijk minder "stoterig".

Jammer dus dat Nokia vond dat een andere update gedeeld moest worden, die problemen gaf bij diverse gebruikers. Dat zorgt er eveneens voor dat CoreElec nu niet optimaal werkt, deze is specifiek aangepast voor V5310 en hoger omdat die update voorzien is van een andere z.g. kernel.

Hopelijk komt Streamview (Nokia), snel met een oplossing, maar het zou ook kunnen zijn dat ze wachten op een geschikte V12 versie en deze als update aan gaan bieden. Geen idee hoe ze er bij Streamview over denken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
CAD-tekenaar schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 17:49:
Ik merk wel dat de beeldinstellingen (resolutie/frequentie/e.d.) op de 8010 niet onthouden worden. Ervaren jullie dat ook?
Ik heb dit net even uitgetest op een andere box die intern grotendeels gelijk is aan de 8010, echter ander merk en andere Android TV versie (V12 meest recente niet publieke beta).

Mijn 1080p59.94hz keuze is keurig vastgehouden. Selecteer ik nu echter Automatische beste resolutie, dan gaat ie meteen weer naar 2160p59.94hz.

Dit was na een reboot. Het kan zijn dat een koude start (schone boot), er voor zorgt dat automatisch weer wordt gekozen.

Gewoon proberen zoukzozeggen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
hardware-lover schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 22:58:
[...]

Ik heb dit net even uitgetest op een andere box die intern grotendeels gelijk is aan de 8010, echter ander merk en andere Android TV versie (V12 meest recente niet publieke beta).

Mijn 1080p59.94hz keuze is keurig vastgehouden. Selecteer ik nu echter Automatische beste resolutie, dan gaat ie meteen weer naar 2160p59.94hz.

Dit was na een reboot. Het kan zijn dat een koude start (schone boot), er voor zorgt dat automatisch weer wordt gekozen.

Gewoon proberen zoukzozeggen.
Een reboot is natuurlijk wat anders dan een reset.
Dus het apparaat zou toch na een reboot de laatste instellingen moeten onthouden?
Ik ervaar ook dat een gekozen beeldresolutie & frequentie niet onthouden worden.

Als ik heb goed heb test @hardware-lover de 8010.
Kan @hardware-lover hier meer duidelijkheid over kunnen geven?

[ Voor 4% gewijzigd door CAD-tekenaar op 06-12-2023 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
CAD-tekenaar schreef op woensdag 6 december 2023 @ 08:12:
Een reboot is natuurlijk wat anders dan een reset.
Dus het apparaat zou toch na een reboot de laatste instellingen moeten onthouden?
Ik ervaar ook dat een gekozen beeldresolutie & frequentie niet onthouden worden.

Als ik heb goed heb test @hardware-lover de 8010.
Kan @hardware-lover hier meer duidelijkheid over kunnen geven?
Je reageert al op Hardware-Lover ;)

Met een reset bedoelen wij terug naar de fabrieksinstellingen. Jij doelt mogelijk op een boot i.p.v. reboot, dus datgene wat er gebeurd als je het apparaat van stroom voorziet en deze opstart.

Dat is hetgeen wat ik bedoelde, wat ook nog uitgeprobeerd kan worden.

Mijn Nokia 8010 is op dit moment even geen Nokia meer, dus voor mij nu geen 100% vergelijk mogelijk. Vandaar dat ik zei, zelf even uittesten hoe dat nu gaat met de 8010 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
[...]

[...]

Ik had hetzelfde probleem. Heb maar een 4k tv gekocht. Oude tv was hd ready. van alles en nog wat geprobeerd, idd onthouden doet hij niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik hoorde van een andere tester dat V12.6.796 voor een Botech box als (beperkt uitgegeven) update is verschenen. Hopelijk komt deze versie dan ook naar de Nokia 8000. Beiden zijn onderhuids gelijk en gebruiken dezelfde, of kunnen dat, OS versies.

Edit: als het goed is krijg ik deze nu ook als test op een andere gelijkwaardige (maar niet Nokia 8000) box. Edit2: geïnstalleerd nu.

[ Voor 25% gewijzigd door hardware-lover op 07-12-2023 17:25 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• william.abbo
Probleem opgelost, was inderdaad energie instelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Wrathcall (en anderen wellicht). Ik las dat Streamview op verzoek een 6019 update deelt via OTA, dus als gebruikers nog met een oude OS versie draaien (voor .5554), dan zouden ze het verzoek tot update kunnen plaatsen via Streamview support. Het lost iig het CoreElec gebruik op voor de oudere OS V11 versie, los van beter audio codec support onder Android TV.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrathcall
hardware-lover schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:12:
@Wrathcall (en anderen wellicht). Ik las dat Streamview op verzoek een 6019 update deelt via OTA, dus als gebruikers nog met een oude OS versie draaien (voor .5554), dan zouden ze het verzoek tot update kunnen plaatsen via Streamview support. Het lost iig het CoreElec gebruik op voor de oudere OS V11 versie, los van beter audio codec support onder Android TV.
Oh, dat kan een oplossing zijn. Maar die update sturen ze dan specifiek, individueel voor mijn kastje? Doen ze dat op serienummer ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Wrathcall schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:54:
Oh, dat kan een oplossing zijn. Maar die update sturen ze dan specifiek, individueel voor mijn kastje? Doen ze dat op serienummer ofzo?
Idd, individueel op serienummer.

Edit: build V6261 zou ook als OTA naar alle 8010 gebruikers kunnen komen binnenkort.

[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 20-12-2023 11:34 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-12-2023

mdoe

Be Awesome Instead

Heb nu sinds een week de Nokia 8010 als vervanger van mijn DuneHD (die het na al die jaren begeven had) en ik moet zeggen het voldoet meer dan aan de verwachtingen! namelijk;
  • Ik speel moeiteloos gedownloade films en series af via de externe SSD
  • Media afspelen via Plex werkt ook erg goed. Installeren, verbinden en gaan.
  • Al mijn streamingdiensten keurig op een plek met nette interface(s)
  • Verder ook fijn dat ik mijn (verouderde) AppleTV kastje ook weg kan doen.
  • En wat ik ook prettig vind is dat de afstandsbediening nu mijn TV (Sony Bravia) en Receiver (Marantz) bedient Hierdoor kan ik mijn (trage en versleten touchscreen) Harmony Touch ook opzij leggen. Tevens vind ik de bouw van de afstandsbediening goed. Voelt zwaar in de hand en daarmee solide aan
En dat voor de prijs van 120 EUR... erg tevreden en benieuwd naar de update zodat audio nog beter doorkomt :)

Be Awesome Instead

• Audiowaste
  • Laatst online: 08-09 23:47
Sinds twee weken maak ik ook gebruik van de Nokia 8010 als vervanger van de Mecool KM7 en wat een verademing is dat. De Nokia werkt toch wel aanzienlijk sneller dan de Mecool, die naar boven is verhuisd.

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:47
Sinds vandaag op mijn 8000 een melding die niet weggaat: skyway foreground service.

Komt ook terug na een herstart of gedwongen stoppen van de service.

[ Voor 4% gewijzigd door guido66 op 21-12-2023 16:50 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk

rvk

guido66 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 16:50:
Sinds vandaag op mijn 8000 een melding die niet weggaat: skyway foreground service.
Reddit topic om even in de gaten te houden voor een oplossing.
https://www.reddit.com/r/...service_suddenly_started/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

Ik heb de melding maar weggehaald met adblink en connect naar ip nokia via wifi en ADB Shell.
(na usb debugging aangezet te hebben, maar dat had ik al eerder aangezet)
code:
1
pm disable-user --user 0 com.nes.skywayclient

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
hardware-lover schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 19:40:
@Palomar, indien je de Nokia enkel aan de TV zou hebben hangen, dan zou aan/uit via IR met je TV als voorkeursapparaat beter kunnen werken. Indien meerdere apparaten (actief) aangesloten juist niet.

Ik heb hier de afstandsbediening ingesteld voor IR aan/uit TV, die vervolgens receiver en box wakker maakt. Ook zet deze ze weer in slaap. Dat gaat hier keer op keer zonder problemen. CEC is daarbij volledig actief.

Dit werkt enkel stabiel indien er geen andere apparaten een actieve CEC verbinding hebben, ik heb dit daarom op een Shield TV uitgeschakeld. Deze hoeft enkel als netwerkserver te fungeren en mag verder lekker blijven slapen.

Dus probeer het eens enkel met de 8010 aan de TV, IR aan/uit voor de TV, en CEC volledig actief op beiden.

Wat niet te gebruiken, de Power saving mode, dit geeft geheid problemen vroeg of laat.
@hardware-lover : Ik heb problemen met signaaldoorgifte van de 8010.
Ik heb al mijn bronnen (nokia 8010 / DVD / TV-decoder/ enz.) aan de netwerk-receiver gekoppeld en alleen beeld gaat daarna door naar de TV.
Ofwel: beeld van de 8010 gaat via de receiver naar de TV / geluid van de 8010 gaat via de receiver naar de boxen.

Nu heb ik problemen met signaaldoorgifte van de 8010 wanneer deze enkele dagen aan staat.
D.w.z.: nadat ik de 8010 heb opgestart en de juiste bron op de receiver kies, dan zie ik het beeld van de 8010 op mijn tv. (en het geluid van de 8010 via de boxen)
Het probleem ontstaat wanneer ik de 8010 enkele dagen aan laat staan maar de bron niet bekijk.
Want zodra ik weer naar de juiste bron (nokia 8010) schakel verschijnt er: "geen signaal". Als ik daarna de 8010 uit en aan zet is beeld/geluid wel beschikbaar.
Op mijn 8010 is "power saving mode" uitgeschakeld, maar toch lijkt het of dit alsnog gebeurd!?
Weet jij wat er aan de hand is. Heb je dit ook getest?
Hebben anderen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@CAD-tekenaar, wat bedoel je met aan laten staan? Waarom zou je de 8010 aan laten staan en niet in standby zetten?

Ik kan me voorstellen dat bij daadwerkelijk aanstaan van de 8010, maar niet op een active HDMI aansluiting, deze in "de war" raakt en niet meer doet wat ie moet doen.

Welke software versie van Android TV V11 staat er nu op je 8010? Welke z.g. build?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
hardware-lover schreef op zondag 24 december 2023 @ 17:52:
@CAD-tekenaar, wat bedoel je met aan laten staan? Waarom zou je de 8010 aan laten staan en niet in standby zetten?

Ik kan me voorstellen dat bij daadwerkelijk aanstaan van de 8010, maar niet op een active HDMI aansluiting, deze in "de war" raakt en niet meer doet wat ie moet doen.

Welke software versie van Android TV V11 staat er nu op je 8010? Welke z.g. build?
Ik heb een nokia 8010 met SW versie v11.8.5554
Ik activeer de bronnen m.b.v. de Logitech Harmony Companion afstandsbediening.
Maar het lukt me niet om de Nokia 8010 uit te zetten. Het enige wat ik zie is dit (zie foto)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vmL7vWb16DfoiwWq4cYBtwvhXFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b1XQX3QkxjvXiP1TC5GFxKuG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door CAD-tekenaar op 25-12-2023 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@CAD-tekenaar, dat krijg je te zien indien de box een langer signaal voor standby ontvangt. Hetzelfde krijgt men indien je de aan/standby knop langer ingedrukt zou houden, weet alleen niet met zekerheid te zeggen of dat ook voor de Nokia afstandsbediening opgaat. Met een Google G10/G20 referentie afstandsbediening is dat wel het geval (indien niet anders toegewezen).

Edit: ik heb net even gekeken wat de Nokia afstandsbediening dan doet, die gedraagt zich zo te zien hetzelfde. Al krijg ik met de Android TV V12 testversie wat andere keuzes te zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FK746v1EsmdiReRhKbqxQNRojik=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sdX3X5o4jin1iQmA9f2VS3gI.jpg?f=user_large
Je zou het standby commando via je Harmony dus op korter in moeten stellen, indien dat mogelijk is.

[ Voor 51% gewijzigd door hardware-lover op 25-12-2023 16:31 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
hardware-lover schreef op maandag 25 december 2023 @ 15:20:
@CAD-tekenaar, dat krijg je te zien indien de box een langer signaal voor standby ontvangt. Hetzelfde krijgt men indien je de aan/standby knop langer ingedrukt zou houden, weet alleen niet met zekerheid te zeggen of dat ook voor de Nokia afstandsbediening opgaat. Met een Google G10/G20 referentie afstandsbediening is dat wel het geval (indien niet anders toegewezen).

Edit: ik heb net even gekeken wat de Nokia afstandsbediening dan doet, die gedraagt zich zo te zien hetzelfde. Al krijg ik met de Android TV V12 testversie wat andere keuzes te zien.
[Afbeelding]
Je zou het standby commando via je Harmony dus op korter in moeten stellen, indien dat mogelijk is.
Daar had ik nog niet aan gedacht dat dat de oorzaak kon zijn.
Zojuist de vertragingstijd in myHarmony aangepast van 1 naar 0,5 seconde en alles werkt nu naar behoren! _/-\o_
De 8010 gaat nu netjes uit en aan.

• sp_mike
hardware-lover schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 16:45:
[...]

Ben een tijd lang aan het prutsen geweest. 1080p gaf uiteindelijk ook geen beeld. Heb nu toch gekozen voor een losse hdmi kabel naar de tv en audio via mijn versterker. Was even een gedoe maar het werkt nu perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
Unfortunately we cannot offer an exact date for when our Nokia Streaming Box 8010 will be updated.
We can, otherwise, confirm that our technical team is currently testing the implementation of Android v12 and the roll-out for the update is planned.

Deze mail ontvanger van StreamView GmbH
Pagina: 1 ... 10 ... 22 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de mediaspelers van Nokia: Streaming Box 8000 en 8010 en de klonen hiervan.
Andere mediaspelers zijn hier off-topic.

Weten of het een kloon is?
Nokia 8000 en klonen: https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI600
Nokia 8010 en klonen https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI804

Discussie over alternatieve firmware is toegestaan op Tweakers.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Het gebruik van alternatieve firmware is volledig op eigen risico.

Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright