Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
ozzytaste schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 20:14:
Unfortunately we cannot offer an exact date for when our Nokia Streaming Box 8010 will be updated.
We can, otherwise, confirm that our technical team is currently testing the implementation of Android v12 and the roll-out for the update is planned.

Deze mail ontvanger van StreamView GmbH
Schreven ze maanden geleden ook al,schiet niet op zo. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Theodor schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 22:16:
Schreven ze maanden geleden ook al,schiet niet op zo. |:(
Klopt, er lijkt idd niet veel vaart in te zitten.

Toch tel ik op dit moment al 13 stuks V12 testbuilds. Er zijn nu nog hardnekkigge geluidsproblemen die door AMlogic opgelost dienen te worden, en dat blijkt maar niet te willen lukken tot nu toe. Komende week waarschijnlijk weer een nieuwe build om uit te proberen (hoop ik).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Nog steeds de zelfde problemen met de 8010 gaat soms vanzelf aan,of met aanzetten meteen netflix starten maar zonder geluid.
Dan moet ik weer rebooten voor geluid te krijgen...
Krijg van hun de optie om een verse install te doen,helaas helpt dit niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzytaste
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14-09 16:55
Trouwens bestaat er een soort van beschermhoes voor de afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:47
Heb je een half jaar geleden ook al gevraagd...

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 20:18
Theodor schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 15:01:
Nog steeds de zelfde problemen met de 8010 gaat soms vanzelf aan,of met aanzetten meteen netflix starten maar zonder geluid.
Zit je in de ontwikkelaars modus?
Zet dat eens uit, of even aan en weer uit, misschien helpt dat.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Nee zit niet in ontwikkelaars modus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Theodor schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 15:01:
Wat bedoel je met dat laatste, de mogelijkheid krijgen om een verse install te doen? Wie is "hun"?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
hardware-lover schreef op zondag 7 januari 2024 @ 11:48:
[...]

Wat bedoel je met dat laatste, de mogelijkheid krijgen om een verse install te doen? Wie is "hun"?
Streamview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
En hebben ze een update naar je 8010 gestuurd dan en zo ja, welke?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
hardware-lover schreef op zondag 7 januari 2024 @ 19:09:
[...]

En hebben ze een update naar je 8010 gestuurd dan en zo ja, welke?
Ik bedoelde een schone reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ah. Dat kan iedereen natuurlijk doen vanuit de instellingen of via het opstart herstelmenu, daar heb je Streamview of anderen niet voor nodig 😉

Je hebt dus enkel een advies "gekregen", lekker gemakkelijk 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
hardware-lover schreef op maandag 8 januari 2024 @ 09:47:
[...]

Ah. Dat kan iedereen natuurlijk doen vanuit de instellingen of via het opstart herstelmenu, daar heb je Streamview of anderen niet voor nodig 😉

Je hebt dus enkel een advies "gekregen", lekker gemakkelijk 😏
Idd advies herstellen.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ja hij gaat zomaar aan. Dat doet geen enkel nokia standaard. Dus ik snap het advies wel.
Maar er is dus een ander apparaat die de nokia aanzet. Of een huisdier die op de power vd ab loopt te kauwen _O-

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Heb geen huisdieren nokia gaat aan en na 2 minuten weer uit,soundbar gaat mee aan maar tv niet.
Voor de test een apple tv eraan en dan komt dit probleem nooit voor,dus tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5bomen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 19:28
Heeft iemand al een universele remote werkend met deze box. Ik dacht de oplossing gevonden te hebben met de OneforAll RCU 7966, Die zou volgens de specs moeten kunnen werken met Android TV streamers, maar mijn Nokia Streamer 8010 weigert het ding te koppelen (hij ziet hem wel, maar weigert de koppel opdracht uit te voeren). De gezinsleden worden niet zo blij van alle losse remotes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 21:57
Heeft iemand ervaring met het volgende probleem?

Ik heb een 8010 en heb er een externe hdd via usb aan gekoppeld. Dit werkt prima tot je hem in standby modus zet. De hdd gaat na een paar minuten uit. Doe ik de box nu weer aan dan gaat het lampje op de hdd branden maar het systeem zegt dat er geen hdd gekoppeld is.

De powerknop ingedrukt houden en de restart optie helpt niet. Stroom er af en er weer op helpt ook niet. Het enige wat werkt is de usb kabel loshalen en weer er in stoppen. Dit is nogal irritant om elke keer te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
martin_v_z schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 20:06:
Heeft iemand ervaring met het volgende probleem?

Ik heb een 8010 en heb er een externe hdd via usb aan gekoppeld. Dit werkt prima tot je hem in standby modus zet. De hdd gaat na een paar minuten uit. Doe ik de box nu weer aan dan gaat het lampje op de hdd branden maar het systeem zegt dat er geen hdd gekoppeld is.

De powerknop ingedrukt houden en de restart optie helpt niet. Stroom er af en er weer op helpt ook niet. Het enige wat werkt is de usb kabel loshalen en weer er in stoppen. Dit is nogal irritant om elke keer te doen.
Je kunt eens kijken of USB Host wel actief is binnen de Ontwikkelaars instellingen?

Indien je de Ontwikkelaars optie niet ziet staan binnen de apparaat voorkeuren dan kun je deze beschikbaar krijgen door in de pagina "over" op de regel met Android TV OS build (versie), diverse keren op de "oké" toets te drukken. Het systeem zal aangeven hoeveel keer je dat moet doen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
5bomen schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:31:
Heeft iemand al een universele remote werkend met deze box. Ik dacht de oplossing gevonden te hebben met de OneforAll RCU 7966, Die zou volgens de specs moeten kunnen werken met Android TV streamers, maar mijn Nokia Streamer 8010 weigert het ding te koppelen (hij ziet hem wel, maar weigert de koppel opdracht uit te voeren). De gezinsleden worden niet zo blij van alle losse remotes.
Kun je eens verduidelijken wat ie precies weigert voor de koppeling. Vind er wel een koppel poging plaats of wil ie niet reageren op het koppel commando (lijkt niet te reageren)?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Ondersteuning voor Streaming box (Apple TV, Roku, Kodi) dus geen android tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Theodor schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 16:23:
Ondersteuning voor Streaming box (Apple TV, Roku, Kodi) dus geen android tv.
Hier schrijven ze toch het tegenovergestelde; https://www.oneforall.com...rc-7966-smart-control-pro

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 21:57
hardware-lover schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 21:00:
[...]

Je kunt eens kijken of USB Host wel actief is binnen de Ontwikkelaars instellingen?

Indien je de Ontwikkelaars optie niet ziet staan binnen de apparaat voorkeuren dan kun je deze beschikbaar krijgen door in de pagina "over" op de regel met Android TV OS build (versie), diverse keren op de "oké" toets te drukken. Het systeem zal aangeven hoeveel keer je dat moet doen.
Thanks dit lijkt het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
idd maar alleen Voice control for Android/Google TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Theodor schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 23:03:
idd maar alleen Voice control for Android/Google TV
Ik heb de remote niet in het bezit, maar het lijkt mij dat de rest van de functies ook bruikbaar zijn voor Android/Google TV. Zou erg vreemd zijn als enkel de microfoon bruikbaar zou zijn.

Remote beschikt ook over bluetooth, dus ik ga er vanuit dat het allemaal zou moeten kunnen werken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theodor
Even de handleiding opgezocht en ja zou moeten kunnen...

The Smart Control Pro can also control devices using the
Google TV operating system, such as a newer Google
Chromecast (with Google TV), or a Sony or TCL TV. It can
also support some systems running Android TV, such as the
Nvidia Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vind het altijd lastig om kleine bedrijfjes te vertrouwen voor langere tijd. Je hebt dus een app nodig om het apparaat te configureren. Daar ligt natuurlijk een server achter, hoe lang wordt die in de lucht gehouden?

Valt me nog mee dat Logitech de stekker nog niet uit die servers heeft getrokken. Dat gaan ze natuurlijk wel een keer doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theodor
Heb zelf een OneforAll al jaren en die werkt perfect,je kunt hem gewoon dingen leren zonder poespas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 23:07
Theodor schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 10:14:
Heb zelf een OneforAll al jaren en die werkt perfect,je kunt hem gewoon dingen leren zonder poespas.
Hmm, kende ik niet en de prijs lijkt erg mee te vallen! Welk model heb jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theodor
Heb de URC 7955 mooi ding en niet duur...

uitvoering: One For All Smart Control 5

[ Voor 61% gewijzigd door Theodor op 13-01-2024 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Heeft iemand al een universele remote werkend met deze box. Ik dacht de oplossing gevonden te hebben met de OneforAll URC 7966, Die zou volgens de specs moeten kunnen werken met Android TV streamers, maar mijn Nokia Streamer 8010 weigert het ding te koppelen (hij ziet hem wel, maar weigert de koppel opdracht uit te voeren). De gezinsleden worden niet zo blij van alle losse remotes.
Waar heb je deze versie besteld, ik kan deze enkel vinden bij shops buiten Nederland?

Maar tegen de tijd dat deze Tweaker wil reageren is ie misschien al wel verkrijgbaar in Nederland, want hij schijnt niet erg vaak Tweakers (middels reageren) te bezoeken 😉

Edit: bij Galaxus in Duitsland blijkbaar, daar heeft ie ook een review achtergelaten 8)

[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 10-02-2024 14:39 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 14:31
Na tig verschillende mediaplayers te hebben gehad inclusief de Nokia 8000 heb ik nu sinds een jaar de Nokia 8010. Werkt subliem, ik gebruik hem vooral als "Jukebox" met de muziek op een externe harddisk, films kijken we zelden via de MediaBox.
2 Maand geleden een LG G3 55" gekocht, via eARC aangesloten op de receiver Denon S660H, met de juiste HDMI kabel en daarop dus de Nokia 8010. Theoretisch zou dit alle audio soorten/streams aankunnen. Dus Nokia 8010 en daarbinnen, Kodi 21 (Omega) werkt het ook prima, aldus de TV kan ik ook gewoon de films in 4K bekijken.
Maar het gaat me niet zozeer om de films, maar om muziek. Voorheen kreeg ik het volume indien gewenst dusdanig dat de buren mee konden luisteren. (Deed ik zelden, maar 2x per jaar ben je in de mood om een liedje even mega hard te spelen).
Om de een of andere reden krijg ik dit nu niet meer voor elkaar, hooguit "gezellig hard". Welke instelling ik op de Denon, TV of Nokia ook instel het volume is niet echt hard te krijgen voor muziek. Schakel ik vervolgens over op het TV signaal (Mediaplayer uit) van Ziggo, dan klappen bijna de speakers uit elkaar als ik er niet aan denk eerst het volume lager te zetten.
Probleem zit dus in de Nokia 8010 want in de Denon kan ik geen volume wijzigen per HDMI ingang.

Iemand enig idee, hoe ik het volume van de Nokia 8010 weer hoger ingesteld kan krijgen?
Toch de Nokia 8010 op een eigen HDMI van de TV zetten, en daarmee de Receiver omzeilen?
Ik heb alles in Kodi op PassThrough staan.
En in de Nokia 8010 zie ik geen optie om volume te versterken.

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@LessRam, ik kom dit wel eens vaker tegen van gebruikers. Wat zou kunnen helpen is dat je even overschakelt naar de volumeregeling voor de box zelf, dus niet via passthrough. Ik bedoel dat je de volumeregeling van de box op je TV tevoorschijn ziet komen als volumebalk.

Daarna het volume volledig omhoog als dat niet het geval is, en dan weer terug naar je oude instelling (passthrough ga ik vanuit). Probeer het even uit zonder dat je media afspeelt, enkel om het volume in de juiste stand te zetten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
guido66 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 16:43:
Heb je een half jaar geleden ook al gevraagd...
Ja dus??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
@LessRam Via de Denon app op je telefoon (ik gebruik Android) uitlezen wat er op dat moment afgespeeld wordt en eea aanpassen en configureren.
Bij muziek zou ik zeggen dat je dat niet via een surround oplossing wil horen maar via stereo. Druk wellicht een paar keer op de rode knop van de Denon ab om te wisselen tussen 'music' configuraties maar daar voor wil je natuurlijk wel de speaker setup, het bereik bla bla juist hebben (even goed door alle settings kijken, oa de Audessy etc).

Kijk ook naar hoe de audio in Kodi staat, qua speakers en passthrough maar ook hoe dat op de mediaspeler zelf staat ingesteld (ik zou zeggen dat Kodi dat keurig zelf overruled maar iets moet er beter worden toch).

De TV zou alleen het beeld braaf moeten weergeven maar verzeker jezelf ervan dat het geluid niet stieken VIA de tv wordt afgespeeld, door een suffe eARC forcering ofzoiets (denon audio bron moet niet tv zijn).

Aangezien muziek geen surround is, wel de Denon op Music -> stereo danwel all channel stereo.

Ik voeg ook even een plaatje toe van de Denon app. Wel laten weten of er iets gelukt is he ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cni-LVOPS-7aqP1KcJ9Cihjpe6U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tlKspVLuyhl8UKoBpcpOSi0z.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Pff die update naar 12 duurt wel erg lang....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
[weg]

[ Voor 96% gewijzigd door hardware-lover op 10-02-2024 14:23 . Reden: vroeger of later zal er wel een V12 update uitrollen voor 8000 & 8010. ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
*knip*
Geen support op Tweakers voor dit soort apps en dumpvragen.

[ Voor 93% gewijzigd door FeaR op 06-02-2024 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Het word tijd dat die update komt,al 3x deze week gehad opstarten en meteen naar netflix gaan met geen geluid.
Dus de boel weer opnieuw opstarten om geluid te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LessRam
Agent-X schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 19:22:
@LessRam Via de Denon app op je telefoon (ik gebruik Android) uitlezen wat er op dat moment afgespeeld wordt en eea aanpassen en configureren.
Bij muziek zou ik zeggen dat je dat niet via een surround oplossing wil horen maar via stereo. Druk wellicht een paar keer op de rode knop van de Denon ab om te wisselen tussen 'music' configuraties maar daar voor wil je natuurlijk wel de speaker setup, het bereik bla bla juist hebben (even goed door alle settings kijken, oa de Audessy etc).

Kijk ook naar hoe de audio in Kodi staat, qua speakers en passthrough maar ook hoe dat op de mediaspeler zelf staat ingesteld (ik zou zeggen dat Kodi dat keurig zelf overruled maar iets moet er beter worden toch).

De TV zou alleen het beeld braaf moeten weergeven maar verzeker jezelf ervan dat het geluid niet stieken VIA de tv wordt afgespeeld, door een suffe eARC forcering ofzoiets (denon audio bron moet niet tv zijn).

Aangezien muziek geen surround is, wel de Denon op Music -> stereo danwel all channel stereo.

Ik voeg ook even een plaatje toe van de Denon app. Wel laten weten of er iets gelukt is he ;)
Dank je voor de mooie duidelijke uitleg!
Excuses voor de late reply, maar was de afgelopen weken in Azië.
Ik ga ermee aan de gang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
[quote]5bomen schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:31:
[/Tignapoo G20S PRO BT & BT5.0 USB Alıcılı Çift Modlu Kablosuz 6 Eksenli Jiroskop El Uzaktan Kumanda Akıllı Ses Kontrolü Akıllı TV için IR Öğrenme Arka Işık Android TV KUTUSU PC https://amzn.eu/d/eOP2ejW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 8000 Nokia en ben er super blij mee, maarrrrr, de afstandsbediening reageert heel vaak niet, of pas nadat ik een willekeurige knop lang ingedrukt houdt. Soms reageert ie helemaal niet meer. Ik heb de batterijen natuurlijk gecheckt maar hebben andere ook dit probleem wel eens?

Ik kan hem terugsturen (een jaar in bezit maar dit kan nog steeds) maar dat is natuurlijk gedoe. Ik snap het niet. Nu doet ie het trouwens weer. Maar kan zomaar zijn dat ie vanavond ineens weer niks doet. Iemand tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Als je afstandsbediening even niet gebruikt is, is de eerste keer dat je hem indrukt puur en alleen om de verbinding met de mediaplayer te maken, danwel te aktiveren. Hij reageert dan pas op de 2e keer dat je een knop indrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar dat duurt soms wel 10 seconden, en dan doet ie het daarna ook haperend soms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2024 @ 17:41:
ja maar dat duurt soms wel 10 seconden, en dan doet ie het daarna ook haperend soms
Heb je al de update naar Android TV V12 op je apparaat gekregen, of was deze alweer ingetrokken voordat ie aan je box werd aangeboden?

M.a.w., welke software versie staat er nu op dat apparaat?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij staat op versie 10. En als ik op update klik zegt ie dat de laatste versie er op staat.
Overigens doet ie het nu wéér niet. Ook niet na even indrukken en wachten.... Om gek van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2024 @ 17:01:
Ik heb de batterijen natuurlijk gecheckt maar hebben andere ook dit probleem wel eens?
Heb je ook echt nieuwe batterijen erin gedaan.

Ik heb ook de 8000 en bij het opstarten reageert de afstandsbediening de ene keer beter dan de andere keer,je moet geduld hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Niet online
Gaat iets niet helemaal goed met reageren,sorry

[ Voor 198% gewijzigd door Richard-- op 12-02-2024 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Niet online
Komt er voor de 8000 serie een update naar Android TV V12 ?
Beveiligingspatch is van 5 januari 2023
SW version v10.6.1920

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Richard-- schreef op maandag 12 februari 2024 @ 10:02:
Komt er voor de 8000 serie een update naar Android TV V12 ?
Beveiligingspatch is van 5 januari 2023
SW version v10.6.1920
Ja. En er was ook een versie te vroeg vrijgegeven en weer teruggetrokken. Ik dacht dat ik het in dit topic had gemeld.

Anyhoe, er zijn diverse beta versies geweest en bij de laatste is geadviseerd om deze als update naar alle gebruikers uit te rollen. Die is namelijk prima om als opvolger te dienen.

Helaas ontbreekt Auto Framerate support voor de Netflix app. We hebben steeds gevraagd waarom dit het geval is, want de hardware (chipset), is er geschikt voor. Hopelijk wordt daar nog een positieve draai aan gegeven voor de uiteindelijke release.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar er is dus geen oplossing? Dus ik moet dat ding maar terugsturen en hopen op een beter exemplaar. Jammer want afgezien vd afstandbediening die het vaak niet doet, ook niet na even wachten, ben ik dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 11:39
Wij zijn al enkele jaren bezitter van een Nokia Streaming Box 8000 en zijn best tevreden. We gebruiken het voor NLziet, Videoland en.... emby.

Dat laatste is wel een dingetje. Alle nieuwe content die we plaatsen werkt wel. Maar veel bestaande of oudere content wordt niet afgespeeld door ontbrekende codecs. De 4K Chromecast heeft geen enkel probleem ermee.

Zijn er nog alternatieven voor de Nokia Streaming Box waarbij we mogelijk deze problemen niet hebben? De 8010 bijv.?

Er zit een videokaart in de Emby server, maar ik kan en wil niet forceren dat alles getranscodeerd wordt.

10.000 WP Zuid, 3400 WP Oost/West, Tesla M3 AWD LR, PompAO 8KW, Marstek Venus E 10,24kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
harrr schreef op maandag 12 februari 2024 @ 17:11:
Wij zijn al enkele jaren bezitter van een Nokia Streaming Box 8000 en zijn best tevreden. We gebruiken het voor NLziet, Videoland en.... emby.

Dat laatste is wel een dingetje. Alle nieuwe content die we plaatsen werkt wel. Maar veel bestaande of oudere content wordt niet afgespeeld door ontbrekende codecs. De 4K Chromecast heeft geen enkel probleem ermee.

Zijn er nog alternatieven voor de Nokia Streaming Box waarbij we mogelijk deze problemen niet hebben? De 8010 bijv.?

Er zit een videokaart in de Emby server, maar ik kan en wil niet forceren dat alles getranscodeerd wordt.
Dat zal meer een Emby dingetje zijn lijkt het, vooral de oudere codecs moeten juist geen probleem zijn voor de 8000 box 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Ben de serie EXPATS aan het volgen op prime video en heb last van framerate problemen op de nokia 8010.
Op mijn tv sony zit ook android tv versie 9 en daar heb ik totaal geen last ervan met dezelfde serie dus vraag me af hoe dat kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Theodor schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:05:
Ben de serie EXPATS aan het volgen op prime video en heb last van framerate problemen op de nokia 8010.
Op mijn tv sony zit ook android tv versie 9 en daar heb ik totaal geen last ervan met dezelfde serie dus vraag me af hoe dat kan...
Er komt een update aan voor de Nokia box waar de nu ontbrekende mogelijkheid om goed om te gaan met framerates is opgelost.
De oorzaak zit in codec ondersteuning en wellicht loop je daar via de native android niet tegen aan.
Er is meer over gesproken in dit topic maar dat kost je natuurlijk wat tijd en moeite.
Dus voor nu; Bijna update naar Android 12 (<1-2 maanden) en dan zou het beter moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Agent-X schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 21:43:
[...]

Er komt een update aan voor de Nokia box waar de nu ontbrekende mogelijkheid om goed om te gaan met framerates is opgelost.
De oorzaak zit in codec ondersteuning en wellicht loop je daar via de native android niet tegen aan.
Er is meer over gesproken in dit topic maar dat kost je natuurlijk wat tijd en moeite.
Dus voor nu; Bijna update naar Android 12 (<1-2 maanden) en dan zou het beter moeten gaan.
Waar kan ik dit lezen? Ik wil graag weten of de 8000 deze ook krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Mel33 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 23:51:
Waar kan ik dit lezen? Ik wil graag weten of de 8000 deze ook krijgt.
Daar heb ik recentelijk nog een antwoord op gegeven. Streamview heeft kortstondig ook al een update naar V12 gedeeld met sommige gebruikers. Te vroeg, was niet goed, en daarom weer ingetrokken.

De update komt er, zoals ik eerder al schreef. En je mag van mij aannemen dat ik weet wat er in de pijplijn zit voor de 8000 en 8010 😉

12 de Android TV versie, 796 de laatste build die we hebben getest voor de SEI600 serie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iPWHVzwDHmtZUm8mRNrmLd1Oglc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gxkxtaamkBcaDdjlRq99nGWn.png?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 15-02-2024 14:02 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrathcall
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-08 13:07
Heren, vraagje: gisteren probeer ik mij Nokia 8010 met Core Elec te booten op mijn LG G3 Oled.
Daarbij zie ik wel het opstartscherm van Core Elec maar daarna gewoon zwart beeld. Met de LG remote (via CEC) hoor ik wel de menu geluiden van Kodi, mijn Denon AVR kan ik wel het Denon instellingen menu laten weergeven dus kennelijk is er iets mis met de output instellingen oid.

Ff de USB stick met Core Elec eruit en de Nokia op Android V11 laten starten, dat werkt allemaal prima.
Gehele installatie zit achter een klik-aan-klik uit dus alles gaat van het stroom wanneer ik het spul niet gebruik.
Rara hoe fix ik dit. Heb uiteraard al even gegoogled en lees wel "black screen output" posts maar daarbij gaat het al snel in de programmeertaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Wrathcall welke versie van Android TV V11 staat er nu op je 8010? Als dat een build is lager dan 53xx dan dien je een oude versie van CoreElec te gebruiken. Vanaf build 53xx is de kernel voor Android TV vernieuwd en daar moest CoreElec voor worden aangepast. Consequentie was dat oudere OS builds niet meer goed werkten met nieuwere CoreElec builds.

Dus.....wat staat er nu op je box?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrathcall
Zal straks es kijken. Vorige week werkte het nog en ik heb tot gisteren altijd direct Core Elec geboot en nooit geswitched naar de standaard software....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Zit het spul via de Denon of direct op de TV? (en doe dat eens andersom)
En wellicht kun je het laten booten en pas dan de hdmi aansluiten.

Mocht het via de Denon lopen dan kun je via de Denon app (ik gebruik Android) meer uitlezen wat er gaande is dan via de AB.
Staat eventuele 8k ondersteuning aan voor de HDMI en stiekem belangrijk, gebruik je zogenoemde gecertificeerde HDMI kabels? (hoeft niet meer dan €10-20 te kosten maar maakt uit ervaring het verschil tussen zwart/geen beeld en het andere)

Tussendoor kun je een 7-keer op de groene knop van de LG AB klikken om te zien wat de TV ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrathcall
@Agent-X @hardware-lover

Even bekeken wat de Android versie is en dat is niet anders dan toen ik hier op het forum info zocht om Core Elec te installeren.

Mijn Nokia 8010 built:
- V11.8.4674
- Kernel-versie: 5.4.180-ab4674
- OS-Build Android TV: RTT0.211009.001.4674

HDMI kabel
https://www.amazon.nl/dp/...dt_b_product_details&th=1

Alles via mijn Denon X2800 aangesloten en tot vorige week werkte dit met huidige kabels en instellingen. Nu dus enkel het laadscherm van Core Elec te zien, waarna zwart beeld maar wel menu geluiden. Meermaals die groene LG knop indrukken geeft a) kodi menu geluidjes en b) scherm info vanuit de LG:

24.0 Hz
Fixed
4096x2160P@24
YCBCR44412BTM SDR.

Via de Denon app (Iphone): 4K24 12 bits video.
En de Denon stuurt zijn menu's ook prima uit als overlay op het, helaas, zwarte scherm.

Dus er lijkt iets stuk aan de Core Elec instellingen oid. USB hub er ook tussenuit gehaald, zelfde effect.
Als jullie ook in het duister tasten, dan zal ik Core Elec nieuw op de USB stick zetten en via de reset wijze "vers" opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Heb hetzelfde probleem gehad ,workaround eerst een oude versie doen en dan de nieuwe met een update doen.
Dan werkt het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Wrathcall, die Android TV versie is te oud dus voor recente versies van CoreElec. Je dient een oudere te gebruiken en updaten van CoreElec uit te schakelen. Doe je dat niet, krijg je weer dezelfde problemen.

Zodra je 8010 een firmware update krijgt kun je overstappen naar de laatst beschikbare versies van CoreElec (20.x of 21.x).

Zinvolle CoreElec info (hoop ik).

[ Voor 20% gewijzigd door hardware-lover op 17-02-2024 13:58 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
hardware-lover schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 09:55:
@Wrathcall, die Android TV versie is te oud dus voor recente versies van CoreElec. Je dient een oudere te gebruiken en updaten van CoreElec uit te schakelen. Doe je dat niet, krijg je weer dezelfde problemen.

Zodra je 8010 een firmware update krijgt kun je overstappen naar de laatst beschikbare versies van CoreElec (20.x of 21.x).

Zinvolle CoreElec info (hoop ik).
Daar gaat het al mis 6. Copy sc2_s905x4_sei_smb_280.dtb file to COREELEC root and rename it dtb.img
die handleiding is al te oud....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Theodor schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 15:11:
Daar gaat het al mis 6. Copy sc2_s905x4_sei_smb_280.dtb file to COREELEC root and rename it dtb.img
die handleiding is al te oud....
Dat is de juiste voor Nokia 8010 (met up to date firmware), en soortgelijke SEI804 boxjes. Als jij dezelfde box hebt met up to date firmware en een andere gebruikt, dan heb je de verkeerde genomen 😉

De handleiding is nog steeds actueel dus 👍

Als jij iets anders gebruikt, welke heb je dan genomen? Nog steeds een verkeerde dan, maar voor de weet. Iets met 4GB1GBit?

[ Voor 20% gewijzigd door hardware-lover op 17-02-2024 17:09 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrathcall
@Theodor die Core Elec handleiding heb ik eind 2023 al eerder gebruikt. Ik denk dat zoals @hardware-lover zegt, dat Core Elec de laatste keer dat ik het gebruikte een update heeft binnen gehaald waardoor ik nu geen beeld heb. Zal mss vandaag ff een herinstallatie doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrathcall
Nou, het draait weer. Eerst CoreElec V20.3 geprobeerd aangezien V20.4 de nieuwste is. Die boot wel op met beeld en kodig omgeving. Echter na power off, krijg ik bij deze versie wel het boot scherm maar daarna weer zwart beeld. Toen uit een CoreElec archief de V20.2 gepakt. Die werk wel, ook na 1e boot.
Auto update uitgezet in de instellingen.

Knap vervelend dat die Android TV V12 zo lang moet duren. Had voor de grap even Kodi op V11 geprobeerd en een 4K film van de USB geladen; alleen al even wat vooruit spoelen in een film maakt dat het hele spul zich ophangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Wrathcall schreef op zondag 18 februari 2024 @ 14:37:
Nou, het draait weer. Eerst CoreElec V20.3 geprobeerd aangezien V20.4 de nieuwste is. Die boot wel op met beeld en kodig omgeving. Echter na power off, krijg ik bij deze versie wel het boot scherm maar daarna weer zwart beeld. Toen uit een CoreElec archief de V20.2 gepakt. Die werk wel, ook na 1e boot.
Auto update uitgezet in de instellingen.

Knap vervelend dat die Android TV V12 zo lang moet duren. Had voor de grap even Kodi op V11 geprobeerd en een 4K film van de USB geladen; alleen al even wat vooruit spoelen in een film maakt dat het hele spul zich ophangt.
Ik begrijp niet waarom Streamview geen nieuwere versie voor V11 met je deelt, los van een eventuele V12 update (die nu als excuus wordt gebruikt), de jouwe is simpelweg te oud en dat zorgt voor die CE problemen.

Nogmaals vragen wellicht, indien al gedaan. V11 V6261 zou theoretisch moeten kunnen voor de Nokia, als ze deze voor de 8010 aan hebben gepast (versie is er wel voor andere SEI804 boxjes).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrathcall
@hardware-lover ik heb Streamviews contact formulier maar eens ingevuld. Eens afwachten of ze reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrathcall
@hardware-lover zie onderstaande voor mijn 8010. Zal zondag eens kijken of het idd V12 wordt....

Thank you for your message.

We have sent this request to our technical team. They will manually send you a new software update for Android 12 that will fix this issue.
Please allow a maximum of 48h from the moment of receiving this email for the update to arrive to your Nokia Streaming Box.
To check for updates, go to Settings > Device Preferences > About > System Update > Check for Update.

If there are any other questions or requests that we can help you with, we kindly ask you to please reply to this email.

Thank you for contacting our support service!

StreamView Support Team,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Wrathcall, ze sturen nu een V12 update naar sommige gebruikers, versie 3638. Deze versie is nog niet voorzien van de recent toegevoegde DTS-HD en -X codecs.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Sinds een paar dagen heb ik een vreemd issue in combinatie met Kodi. Wanneer ik navigeer binnen Kodi en dan op de OK button van de remote duw om mijn keuze te bevestigen, dan krijgt ik geen response.

Mijn vermoeden is dat het een probleem is binnen Kodi omdat het probleem is opgetreden na de laatste update naar 20.4 en omdat de OK button in andere apps wel nog gewoon werkt.

Echter wat vreemd is, wanneer ik de batterijen uit de remote haal en weer terug stop, dan werkt het wel gewoon. Dat rijmt mijns inzien niet helemaal met een probleem binnen Kodi. Kodi bedienen via de Yatse app werkt ook gewoon prima.

Iemand enig idee wat de oorzaak en natuurlijk de oplossing van het probleem kan zijn? Kodi opnieuw instellen zou nog een optie zijn, maar liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Audiowaste, https://github.com/xbmc/xbmc/issues/24696

Is ook terug te vinden als probleem op het Kodi.tv forum. Ik heb niet meer gekeken of er door het Kodi team inmiddels ook een fix is uitgegeven voor 20.4

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Ah die had ik gemist, dan is mijn vermoeden wel bevestigd dat het een Kodi probleem is. Kan er wel omheen werken totdat er een fix is, lang leven Yatse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
hardware-lover schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:22:
@Wrathcall, ze sturen nu een V12 update naar sommige gebruikers, versie 3638. Deze versie is nog niet voorzien van de recent toegevoegde DTS-HD en -X codecs.
Wat is dat nr raar ja, versie 3638, wat is dat voor iets dan?

Ik heb nu V12.6.541, alles werkt goed, alleen mijn ab RC110 doet soms raar, pakt mijn tv volume af en toe ipv het volume in de nokia 8000. ff wachten en het komt wel goed maar irritant is het wel. soms 4 5 sec wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Mel33 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 19:10:

Ik heb nu V12.6.541, alles werkt goed, alleen mijn ab RC110 doet soms raar, pakt mijn tv volume af en toe ipv het volume in de nokia 8000. ff wachten en het komt wel goed maar irritant is het wel. soms 4 5 sec wachten.
Die 3638 is voor de 8010, niet voor de 8000.

Die 541 V12 voor de 8000 versie zit nog vol met problemen, ik had dat eerder al eens geschreven. Ik heb op een 8000 een 796 build gezet, die werkt stukken beter, maar ook deze versie heeft problemen met de Nokia afstandsbediening, niet met de Google G10/G20 (Android/Google referentie afstandsbediening).

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 26-02-2024 20:04 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
hardware-lover schreef op maandag 26 februari 2024 @ 19:54:
[...]

Die 3638 is voor de 8010, niet voor de 8000.

Die 541 V12 voor de 8000 versie zit nog vol met problemen, ik had dat eerder al eens geschreven. Ik heb op een 8000 een 796 build gezet, die werkt stukken beter, maar ook deze versie heeft problemen met de Nokia afstandsbediening, niet met de Google G10/G20 (Android/Google referentie afstandsbediening).
ozo.

Ja ik volg jou over de build in kwestie, ik heb waarschijnlijk niet echt veel speciaals met apps en kodi enz waardoor minder problemen bij mij. Ik wil echter ook graag naar de nieuwe versie ook al zit ik goed, behalve de ab af en toe.

Is toch raar dat het af en toe is met de ab, ik kom er maar niet achter wat het kan zijn. of wat het triggert. zullen zij dat ook hebben, en de nieuwe SW daarom ook op zich laat wachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Mel33 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 20:30:
ozo.

Ja ik volg jou over de build in kwestie, ik heb waarschijnlijk niet echt veel speciaals met apps en kodi enz waardoor minder problemen bij mij. Ik wil echter ook graag naar de nieuwe versie ook al zit ik goed, behalve de ab af en toe.

Is toch raar dat het af en toe is met de ab, ik kom er maar niet achter wat het kan zijn. of wat het triggert. zullen zij dat ook hebben, en de nieuwe SW daarom ook op zich laat wachten?
Een maand geleden hebben we als testers gevraagd wanneer die laatste versie naar alle gebruikers zou gaan (Homatics, Nokia en Botech). Het antwoord was dat het even zou gaan duren voordat Google de certificering rond zou hebben.

Wanneer wie wat als update definitief uit gaat rollen is niet duidelijk. De definitieve update zal ook een wat ander nummer hebben dan het versienummer wat ik nu heb gedeeld.

Vwb de problemen met die update. Het is aan ons als beta testers om zoveel mogelijk dingen uit te proberen, en deze terug te koppelen, zodat ze aangepakt kunnen worden.

Ik beta test officieel niet met een Nokia apparaat, maar gebruik wel de afstandsbediening daarvan voor het testen, naast degene die standaard bij de box hoort. Vandaar dat ik wist dat deze problemen kon geven.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin08
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 10:22
Mel33 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 19:10:
[...]

Dat met die tv volume heb ik ook zo af en toe met de 8010 en als ik de box een hele tijd op de screen saver laat staan dan komt die daar heel vaak heel moeilijk uit en komt er een zwart scherm of als je dan een app start dan start die pas een paar minuten later druk je als dit probleem zich voordoet op de AB dan blijft het ledje heel lang knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Erwin08, en welke OS V11 versie staat er nu op je box, want dat kan van alles zijn op dit moment? Gezien ze updates gedeeld hebben, en later weer ingetrokken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin08
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 10:22
hardware-lover schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 15:43:
@Erwin08, en welke OS V11 versie staat er nu op je box, want dat kan van alles zijn op dit moment? Gezien ze updates gedeeld hebben, en later weer ingetrokken.
SW version v11.8.5554 staat erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Erwin08 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 16:40:
SW version v11.8.5554 staat erop.
Duidelijk. Deze versie is later weer ingetrokken als update omdat ie toch teveel problemen gaf.

Er is echter nog geen nieuwere V11 versie voor de 8010 gedeeld zover ik weet. Een te vroege V12 met een enkeling gedeeld, dat wel.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Erwin08 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 15:26:
[...]

Dat met die tv volume heb ik ook zo af en toe met de 8010 en als ik de box een hele tijd op de screen saver laat staan dan komt die daar heel vaak heel moeilijk uit en komt er een zwart scherm of als je dan een app start dan start die pas een paar minuten later druk je als dit probleem zich voordoet op de AB dan blijft het ledje heel lang knipperen.
Ha dat knipperen heb ik 1 keer gehad in het begin met de v12 update, en toen begon hij raar te doen met volume. Ik heb hem verwijderd en opnieuw toegevoerd en liep toen met de setup tegen CEC keuze, en iets met tv keus of box keus. en er was maar 1 optie voor mij die werkte, het werkt dus, maar alleen dus af en toe dit met volume probleem.
Ik zal de batterij eens vervangen gaan in de loop vd maand. Lijkt mij daar mee te maken hebben.
Ik heb de ab verlichting uitgezet(lang op de ok knop drukken, om aan of uit te doen) en nu heb ik het volume probleem minder... dus 1 en 1 is 2, de batterij.. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
https://www.amazon.nl/Nok...ast-Control/dp/B0BGLJTLBQ

Is er iemand die dit product gebruikt met de Nokia Box 8010? Of kent iemand een ander goed werkend product die vergelijkbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:25
ozzytaste schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:20:

Is er iemand die dit product gebruikt met de Nokia Box 8010? Of kent iemand een ander goed werkend product die vergelijkbaar is?
Ik heb recent deze gekocht en met mijn 8000 gekoppeld. Werkte direct, degene die jij post zal ook wel werken. Ik had hem als simpele game controller nodig, heeft geen google assistant of gyroscoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste

Goed dat je met deze suggestie komt, helemaal vergeten dat ik nog twee Google Stadia controllers heb.

Straks eens testen of ik deze ook kan verbinden met de Nokia 8010. In dat geval zou het een perfecte controller nog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

Is specifiek bedoeld voor de Nokia (en hardware gelijke apparaten). Is als identiek product ook onder een andere merknaam te vinden.

Volgens mij heb ik er nu een stuk of 5-6 van in huis, van de diverse fabrikanten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Er is mij vandaag verteld dat Streamview een nieuwe V12 update met zijn Nokia 8000 gebruikers gaat delen. OS build 1036 zou dat gaan worden.

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 29-02-2024 12:02 ]

Testing, one, two ...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Audiowaste schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 17:00:
[...]

Goed dat je met deze suggestie komt, helemaal vergeten dat ik nog twee Google Stadia controllers heb.

Straks eens testen of ik deze ook kan verbinden met de Nokia 8010. In dat geval zou het een perfecte controller nog zijn.
Ik heb ook twee Stadia controllers liggen die ik succesvol gekoppeld had aan de Nokia box. Maar hij lijkt na een keer gebruik de koppeling te verliezen, waarna je hem opnieuw moet koppelen. Las later dat meer mensen dat probleem hebben en dat het een bug is in die Stadia controllers. Dit is voor mij iig niet werkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Heb nog steeds het probleem met de 8010 opstarten zonder geluid.
Erg vervelend als je dan weer moet rebooten om weer geluid te krijgen. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:21:
Er is mij vandaag verteld dat Streamview een nieuwe V12 update met zijn Nokia 8000 gebruikers gaat delen. OS build 1036 zou dat gaan worden.
Streamview heeft Android TV V12 toegevoegd aan de Nokia 8000 beschrijving op hun website.

Mocht je als 8000 eigenaar geen update aangeboden krijgen, dan zou je er om kunnen vragen via hun support. Vermeld altijd even het serienummer bij dat verzoek, amders zal er alsnog om worden gevraagd 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealChris92
  • Laatst online: 29-08 21:09
Theodor schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:15:
Heb nog steeds het probleem met de 8010 opstarten zonder geluid.
Erg vervelend als je dan weer moet rebooten om weer geluid te krijgen. |:(
Same here op de 8010, heel irritant. Heb ook regelmatig dat de toggle van automatische resolutie weer omgezet wordt zonder mijn input. De box heeft nogal neiging om mijn 4K tv de resolutie van 1080p toe te kennen.
hardware-lover schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:16:
[...]

Streamview heeft Android TV V12 toegevoegd aan de Nokia 8000 beschrijving op hun website.
Dit is al sinds november zo heel eerlijk. Ik heb tot op heden geen update op de 8000. Wacht rustig af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
RealChris92 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:58:
[knip]
Dit is al sinds november zo heel eerlijk. Ik heb tot op heden geen update op de 8000. Wacht rustig af.
Ik heb er vandaag pas naar gekeken, vooral om wat specificaties te vergelijken van Tweakers en Streamview, dus het was mij niet eerder opgevallen dat ze het hadden vermeld.

Je kunt het afwachten of erom vragen, ieder zijn keuze daarin vanzelfsprekend 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Heb er al een keer naar gevraagd bij Streamview hoe dat kon opstarten zonder geluid.
Box opnieuw instellen dus alles wissen en opnieuw,heeft nooit geholpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Nieuwe tv gekocht de TCL QLED 55C843 en loop al tegen een probleem aan.
De Nokia 8010 komt niet hoger dan 720p kan ook niets anders aanvinken heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealChris92
  • Laatst online: 29-08 21:09
Ik heb streamview gemaild en deze gaan mij binnen 48 uur een update sturen voor mijn 8010. Deze zou volgens hun het probleem met het geluid en het beeld moeten oplossen. Ik ben heel benieuwd.
We have sent this request to our technical team. They will manually send you a new software update that will fix this issue.
Please allow a maximum of 48h from the moment of receiving this email for the update to arrive to your Nokia Streaming Box.
To check for updates, go to Settings > Device Preferences > About > System Update > Check for Update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
RealChris92 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 21:00:
Ik heb streamview gemaild en deze gaan mij binnen 48 uur een update sturen voor mijn 8010. Deze zou volgens hun het probleem met het geluid en het beeld moeten oplossen. Ik ben heel benieuwd.

[...]
Heb ook maar gemaild ligt aan de box,apple tv doet het wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanant
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 06:35
Theodor schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 19:36:
Nieuwe tv gekocht de TCL QLED 55C843 en loop al tegen een probleem aan.
De Nolia 8010 komt niet hoger dan 720p kan ook niets anders aanvinken heel vreemd.
Hier met een tcl805 gaat het gewoon goed..
Maar ben zelf erg tevreden over de tcl tv.
Gebruik de box eigenlijk niet meer..

PSN: ghpeet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
fout

[ Voor 97% gewijzigd door Theodor op 11-03-2024 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z900
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-07 12:41
Hoi,

Mijn 8000 is aangesloten op mijn thuisnetwerk via de Ethernet poort.

Ik kan Films streamen en audio met Spotify streamen, via mijn W10 desktop PC

W10 ziet de 8000 niet als een AUDIO DEVICE.
Kan ik dat op 1 of andere manier voor elkaar krijgen of is dat onmogelijk ?

[ Voor 4% gewijzigd door Z900 op 14-03-2024 20:55 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 22 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de mediaspelers van Nokia: Streaming Box 8000 en 8010 en de klonen hiervan.
Andere mediaspelers zijn hier off-topic.

Weten of het een kloon is?
Nokia 8000 en klonen: https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI600
Nokia 8010 en klonen https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI804

Discussie over alternatieve firmware is toegestaan op Tweakers.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Het gebruik van alternatieve firmware is volledig op eigen risico.

Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright