Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Z900 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 20:12:
Hoi,

Mijn 8000 is aangesloten op mijn thuisnetwerk via de Ethernet poort.

Ik kan Films streamen en audio met Spotify streamen.

W10 ziet de 8000 niet als een AUDIO DEVICE.
Kan ik dat op 1 of andere manier voor elkaar krijgen of is dat onmogelijk ?
Zou je het iets meer toe kunnen lichten? Wat zou je precies voor elkaar willen krijgen? Wat zou Windows of de 8000 moeten doen of kunnen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z900
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-04 13:23
hardware-lover schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 20:27:
[...]

Zou je het iets meer toe kunnen lichten? Wat zou je precies voor elkaar willen krijgen? Wat zou Windows of de 8000 moeten doen of kunnen?
Ik wil audio afspelen op de 8000 via mijn W10 PC, maar dan moet ik de 8000 wel zien als audio device onder "audioapparaten". En zoals ik al zei ik kan m wel selecteren in bv Spotify.

[ Voor 6% gewijzigd door Z900 op 14-03-2024 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Z900 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 20:57:
Ik wil audio afspelen op de 8000 via mijn W10 PC, maar dan moet ik de 8000 wel zien als audio device onder "audioapparaten". En zoals ik al zei ik kan m wel selecteren in bv Spotify.
Duidelijk. Spotify ziet de 8000 als Chromecast apparaat, dus dat is logisch verklaarbaar.

Een simpele oplossing gaat als volgt, indien beiden op hetzelfde netwerk zitten (vereiste). Dit werkt, net nog even getest;

Installeer VLC op je computer, selecteer je muziek die je af zou willen spelen.

Selecteer: > Afspelen in het menu > Renderer > indien de PC en Nokia op hetzelfde netwerk (bekabeld of via WiFi) dan komt de Nokia tevoorschijn als afspeelapparaat.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z900
hardware-lover schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 22:55:
[...]

Duidelijk. Spotify ziet de 8000 als Chromecast apparaat, dus dat is logisch verklaarbaar.

Een simpele oplossing gaat als volgt, indien beiden op hetzelfde netwerk zitten (vereiste). Dit werkt, net nog even getest;

Installeer VLC op je computer, selecteer je muziek die je af zou willen spelen.

Selecteer: > Afspelen in het menu > Renderer > indien de PC en Nokia op hetzelfde netwerk (bekabeld of via WiFi) dan komt de Nokia tevoorschijn als afspeelapparaat.
Ja dat werkt wel, maar is niet geschikt voor mij, Ik moet de 8000 echt zien als audioapparaat, dus op het schuin omhoog staande luidsprekertje klikken en dan hem kunnen kiezen, zoals bv luidsprekers of je monitor met speakers etc etc ,,,,, Kan dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Nope 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z900

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:47
Ik krijg zojuist een update van Android 10 naar 12 aangeboden op mijn 8000. Na installatie zit ie op v12.6.1036

[ Voor 25% gewijzigd door guido66 op 15-03-2024 15:28 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
guido66 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 15:16:
Ik krijg zojuist een update van Android 10 naar 12 aangeboden op mijn 8000. Na installatie zit ie op v12.6.1036
Dat is 'm 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealChris92
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-03 17:35
Zojuist op mijn 8010 ook Android 12 gekregen. Softwareversie V12.8.3638. Duurde wat langer dan de eerder gecommuniceerde 48 uur.

Mijn 8000 heeft de update naar Android 12 nu ook binnen. Lekker masaal op Android TV 12 gaan werken.

[ Voor 28% gewijzigd door RealChris92 op 15-03-2024 16:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
RealChris92 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:48:
Zojuist op mijn 8010 ook Android 12 gekregen. Softwareversie V12.8.3638. Duurde wat langer dan de eerder gecommuniceerde 48 uur.

Mijn 8000 heeft de update naar Android 12 nu ook binnen. Lekker masaal op Android TV 12 gaan werken.
Die 3638 voor je 8010 is dus nog steeds een bèta versie. Die voor je 8000 niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealChris92
hardware-lover schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 17:15:
[...]

Die 3638 voor je 8010 is dus nog steeds een bèta versie. Die voor je 8000 niet.
Ahh! Ik merkte ook al dat de beveiligingspatch achter ligt op de 8000. Thanks voor de info. Hopelijk dat deze beta dan wel stabiel genoeg gaat lopen, en dat er op termijn een stable versie komt als zijnde softwareupdate.

Het ging mij erom dat ik van de automatische resolutie en wegvallend geluid verlost ben, dus heb stilletjes hoop.
Maar echt prima service van Streamview, kan je niks van zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@RealChris92, helaas is het wegvallende geluid voor de 8010 (en gelijke SEI804 apparaten), nog steeds niet echt opgelost. Dan is er ook nog een framerate instort probleem. Beiden voornamelijk indien er lokaal wordt gestreamd met "eigen" media. Via de reguliere internet streaming apps (Netflix e.d.), valt het gelukkig nog aardig mee.

Ik (we), zijn ondertussen al aardig wat V12 testbuilds verder, de laatste is V4865, maar de problemen zijn nog steeds niet getackeld.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealChris92
Het is echt een bug die speelt specifiek op die sei800/804 inderdaad. Zag dit soortgelijke probleem ook als known issue op het forum van Odido. Immers bijna exact dezelfde hardware.

Ik hoop oprecht dat dit probleem getackeld wordt, want het is storend omdat je om de zoveel dagen de box een soft restart moet geven.

Ben heel benieuwd naar de bevindingen komende tijd, neem aan dat jij in een testgroep zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
RealChris92 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 17:43:
[knip]

Ben heel benieuwd naar de bevindingen komende tijd, neem aan dat jij in een testgroep zit?
Alpha testgroep inderdaad, echter niet voor Nokia (Streamview). Maakt verder niet zo heel veel uit aangezien over het algemeen dezelfde updates worden gebruikt, dus ik weet meestal wel wat eraan zit te komen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Helaas heeft de update bij mij de favoriete app functie gesloopt. Die is nu weer: will be available soon, als ik op de favoriet knop druk.

Ik kan wel nog steeds een favoriet kiezen, maar werken doet het dus niet meer. Moet ik weer een button remapper installeren om het werkend te krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door guido66 op 16-03-2024 08:25 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-05 11:12
Door schade en schande met de laatste update van mijn MI Box S, blijf ik voorlopig weg van SW updates.
mijn 8000 werkt nagenoeg perfect en dat wil ik gaarne zo houden, dus voorlopig geen update naar V12.......

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:15

rvk

guido66 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 23:47:
Helaas heeft de update bij mij de favoriete app functie gesloopt. Die is nu weer: will be available soon, als ik op de favoriet knop druk.

Ik kan wel nog steeds een favoriet kiezen, maar werken doet het dus niet meer. Moet ik weer een button remapper installeren om het werkend te krijgen.
Was dit ooit wel geïmplementeerd dan?
Waar kun je die favoriet instellen?

Volgens mij is button remapper wel disabled na de update maar die kun je weer aanzetten in toegankelijkheid (waarna de favoriet het waarschijnlijk ook weer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
@rvk ja, die had ik al omdat ik al op een later teruggetrokken versie zat. Ten onrechte gaf mijn 8000 aan dat het een update van 10 naar 12 kreeg. Ik ging in het echt van 12 naar 12.

En ja, die knop werkte dus zonder button remapper.

Nu heb ik tvQuickactions geïnstalleerd, werkt nog eens veel beter, kan nu snel schakelen met een handige popup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
rvk schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 17:36:
Was dit ooit wel geïmplementeerd dan?
Waar kun je die favoriet instellen?

Volgens mij is button remapper wel disabled na de update maar die kun je weer aanzetten in toegankelijkheid (waarna de favoriet het waarschijnlijk ook weer doet.
Per ongeluk voor de Nokia met die te vroege V12 release verwacht ik.

Op een ander model afstandsbediening, origineel niet bedoeld voor een Nokia, is er een Raket knop beschikbaar. Deze kan vrij geprogrammeerd worden om elke willekeurig geïnstalleerde app te snelstarten.
[knip] afbeelding veel te groot :$

[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 20-03-2024 14:03 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:49
Ik heb interesse in de de 8010 box ter vervanging van mijn oude Xiaomi streaming stick (of hoe het ding ook noemt...) op de slaapkamer-tv.

Mogelijks een domme vraag, maar het is wel belangrijk voor mij: de streaming box heeft bluetooth aan boord, kan ik hiermee een setje oortjes/hoofdtelefoon verbinden om dan zo audio output te krijgen ipv via de tv speakers? De slaapkamer TV heeft geen BT aan boord maar voldoet verder prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Drwho1 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 11:51:
Ik heb interesse in de de 8010 box ter vervanging van mijn oude Xiaomi streaming stick (of hoe het ding ook noemt...) op de slaapkamer-tv.

Mogelijks een domme vraag, maar het is wel belangrijk voor mij: de streaming box heeft bluetooth aan boord, kan ik hiermee een setje oortjes/hoofdtelefoon verbinden om dan zo audio output te krijgen ipv via de tv speakers? De slaapkamer TV heeft geen BT aan boord maar voldoet verder prima.
Yep, geen probleem. Je BT audio "apparaat" wordt dan de externe geluidsgever, 8010 volumeregeling schakelt ook over naar Bluetooth.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 22:14
guido66 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 15:16:
Geen problemen, werkt goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
@Skaah Geen problemen hier, behalve de eerder gemelde niet werkende favoriet knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealChris92
Ik draai nu een week een workaround beta versie van Android TV 12 op mijn 8010. Heb sindsdien geen problemen meer gehad van wegvallend geluid en de bug met auto toggle resolution die ik had met Android TV 11. Deze versie voelt ondanks het een beta is toch erg stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
RealChris92 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 16:58:
Ik draai nu een week een workaround beta versie van Android TV 12 op mijn 8010. Heb sindsdien geen problemen meer gehad van wegvallend geluid en de bug met auto toggle resolution die ik had met Android TV 11. Deze versie voelt ondanks het een beta is toch erg stabiel.
Delen ze nog steeds build 3638 of inmiddels al een wat hogere versie?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealChris92
hardware-lover schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 21:26:
[...]

Delen ze nog steeds build 3638 of inmiddels al een wat hogere versie?
Nog steeds die, denk ook niet dat ik een andere versie ga krijgen hoger dan deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
RealChris92 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:50:
Nog steeds die, denk ook niet dat ik een andere versie ga krijgen hoger dan deze.
Als de Final V12 eenmaal komt, wat die versie die je nu hebt niet is, dan zal die ook door Streamview worden gedeeld. In de nieuwere updates zit namelijk ook de ondersteuning voor DTS-HD (MA) en -X, dat zit er nu nog niet voor je in.

[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 25-03-2024 16:21 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Nieuwe tv gekocht met google tv 12 erin,wat een verademing.
De 8010 verkocht en heb er geen spijt van altijd wat met die box.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Theodor schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:05:
Totdat over een jaar of twee die tv niet meer geüpdatet wordt en je met hetzelfde probleem zit.

Tenminste zo ging het met mijn Sony Bravia uit 2015. Dan vervang ik liever zo'n klein kastje dan de hele tv.

[ Voor 6% gewijzigd door Jelte op 25-03-2024 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Had een Sony Bravia uit 2021 met google tv 9 erop,is ook nooit geupdate...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:01
Bij mijn Sony Bravia uit 2015 is het smart-gedeelte erg traag. Beeld mankeert nog niets aan. Dus vandaag maar een 8010 besteld. Was vandaag nog in de aanbieding bij Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Welk model TV is dat met Google TV V12?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
hardware-lover schreef op maandag 25 maart 2024 @ 17:00:
[...]

Welk model TV is dat met Google TV V12?
TCL QLED 55C843

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeGerrit83
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:05
Heb deze TV zelf ook, wat een beeld! En erg vaak software updates, draait nu Google TV Android 12. Toch vind ik het met de Nokia 8010 allemaal net wat sneller en fijner aanvoelen!

En de voornaamste reden, dat ik op Android TV muziek op de achtergrond kan luisteren, met googleTV kan dat niet.

[ Voor 15% gewijzigd door GekkeGerrit83 op 26-03-2024 06:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
GekkeGerrit83 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 06:33:
[...]

En de voornaamste reden, dat ik op Android TV muziek op de achtergrond kan luisteren, met googleTV kan dat niet.
ah, lukt jou dat wel? Hoe krijg je dat voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeGerrit83
Jelte schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 07:48:
[...]
ah, lukt jou dat wel? Hoe krijg je dat voor elkaar?
Wij luisteren eigenlijk altijd naar de radio via radio.net app, en via Smarttube, bij google tv stopt het geluid als je uit de app gaat, of als de screensaver aanspringt. Bij de nokia box blijft alles spelen, ook als je terug gaat of als de screensaver begint. Ik krijg niks voor elkaar, hij doet het gewoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
GekkeGerrit83 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 08:30:
[...]

Wij luisteren eigenlijk altijd naar de radio via radio.net app, en via Smarttube, bij google tv stopt het geluid als je uit de app gaat, of als de screensaver aanspringt. Bij de nokia box blijft alles spelen, ook als je terug gaat of als de screensaver begint. Ik krijg niks voor elkaar, hij doet het gewoon :P
Interessant. Ik luister dan juist vaak via youtubemusic muziek. En die stopt gewoon met spelen als je naar het hoofdmenu gaat.
Alhoewel er soms wel een now-playing sectie in het hoofdmenu verschijnt. Maar die verdwijnt ook zo snel mogelijk weer.

Screensaver staat uit ;) En de tv die aan de 8010 hangt ook.
Alhoewel er een hdmi switch tussen hangt, want bij tv uit en wel aan de versterker verliest de versterker de audio-stream om één of andere reden. Dus met de switch verbreek ik de verbinding en dan werkt het wel. Erg irritant, maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jcrs7
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 25-05 08:31
Zijn er nog meer mensen met problemen sinds de Android 12 update?

Tot op heden geen problemen gehad met de vorige versie, maar sinds de update naar android 12 is de box trager geworden met handelen. Ook gaat de box vaker aan uit zonder dat hier reden toe is, of het beeld gaan knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Toch ook even mijn ervaring delen na de box wat langer gebruikt te hebben. Ik heb vorig jaar die 8010 gekocht om te kijken of ik ook over kon gaan vanaf de Ziggo Mediabox Next naar een Android TV apparaat (met het oog op evt. switch tussen Ziggo en glasvezel en dan niet aldoor van box hoeven te switchen).

Voordeel van de Nokia 8010 is dat ie lekker snel is in het gebruik van apps. Maar helaas ook nadelen. Het kastje moet ook bruikbaar zijn voor mijn vrouw en kinderen. Ik merk nog wel wat 'nukken' waardoor ik hem nog niet geschikt vind voor vrouw en kinderen. Paar dingetjes die opvallen:

- Als ik de Ziggo app opstart gaat ie soms direct een tv programma afspelen. In eerste instantie prima, dat doet een normale tv ook. Je veronderstelt dan naar live tv te kijken. Pas als je goed oplet blijkt dat je kijkt naar een programma waar je de vorige dag gestopt was. Je moet dan naar de het programmaoverzicht gaan en een actueel programma aanklikken om weer live tv te kunnen kijken. Of dit nou aan de Nokia box ligt of aan de Ziggo app weet ik niet, maar dit voelt nogal 'beta' aan en dit is volgens mij iets wat niemand wil.

- Geluid in verschillende apps is soms opeens niet meer helemaal lip sync. Moet de box dan herstarten om het goed te krijgen.

- Krijg het aan/uitzetten nog niet lekker werkend. Als ik de powerknop instel op 'tv aanzetten' dan gaat de tv inderdaad aan, maar dan met een knipperend 'no input signal'. Ik moet dan nog een keer op de remote drukken om de Nokia box te ontwaken. Als ik hem instel dat ie via HDMI de tv aanzet dan werkt dat beter, echter bij het uitzetten gaat de tv niet echt uit (zwart beeld en even later 'no input signal').

Bij een Chromecast met Google TV werken dit soort dingen allemaal prima, echter is die weer langzamer en krijg ik daarmee geen 5.1 geluid op mijn Sonos Beam (en schijnt ook echt niet te kunnen werken daarmee).

Wellicht dat eea samenhangt met onze tv (een Samsung modeljaar 2015 of 2016), maar met de Mediabox Next van Ziggo werkt alles perfect. Hebben jullie ook deze ervaringen of ligt dit echt specifiek aan miin setup? Ik overweeg om hem te verkopen en dan bijv. een nVidia shield te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Jcrs7 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:22:

Tot op heden geen problemen gehad met de vorige versie, maar sinds de update naar android 12 is de box trager geworden met handelen. Ook gaat de box vaker aan uit zonder dat hier reden toe is, of het beeld gaan knipperen.
8000 met V12 1036 of een vroege bèta versie op 8010?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
GekkeGerrit83 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 08:30:
Binnen SmartTube is er een instelling beschikbaar dat audio blijft spelen als je teruggaat naar het Homescreen van Android/Google TV.

Dat werkt op de ATV V12 box die ik nu gebruik. Dus kijk eens in de SmartTube instellingen daarvoor?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-6FBR7bRSIPbu91uqYrRDTE8UZ0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/n321D8PE2xgLshkufzCRQVYZ.jpg?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 26-03-2024 19:21 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jcrs7
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 25-05 08:31
hardware-lover schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 17:39:
[...]

8000 met V12 1036 of een vroege bèta versie op 8010?
Ik heb de 8000 met V12.6.1036

Het knipperen van het beeld heb ik kunnen oplossen door de scherm ververssnelheid uit te zetten in de AFR instelling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:49
Gisteren de 8010 in gebruik genomen ter vervanging van mijn gruwelijk trage Xiaomi Mi TV Stick (1gb ram)

Ik heb er even over nagedacht, wat opgezocht maar al snel was ik eruit dat het een 8000 of 8010 zou worden. Prijsverschil van 35 euro, maar toch besloten om de duurdere 8010 te nemen owv de beter cpu en meer ram ifv futureproof.
Over de 8000 te vaak zien terugkomen dat het als wat traag ervaren werd, daar wilde ik niet opnieuw tegenaan lopen. Nochtans geen heavy user want het is een slaapkamer-tv waar maar een 4-tal apps dagelijks/regelmatig gebruikt worden.

Het verschil is immens. Opstart duurt een fractie van voordien, apps openen en opstarten, wisselen tussen apps... geen lag of crashes meer. Dat was op de Xiaomi stick dagelijkse kost.
Afstandsbediening is full size, kan er ineens mijn tv mee bedienen én heeft ingebouwde verlichting. Nog een dikke plus.

Verder...ik ben bekend met Google/Android TV (hoe noemt het tegenwoordig?) en setup was simpel.

Lijkt er niet op dat ik dit ga retourneren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02 19:19
Jcrs7 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:22:

Ik activeer altijd de ontwikkelaarsopties en zet dan alle animaties op 'uit'. De box is dan supersnel!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2NoM2VfZNVlXnThGMjtwcGmEdP4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/98AcTXUBsoUma0BdBwFJ2pRR.png?f=fotoalbum_large

De onderste 3 opties dus uitschakelen. Voor mij compleet overbodige effecten die alles aan maar vertragen.

[ Voor 3% gewijzigd door Dingdong op 27-03-2024 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hier is de 8010 met A12 inmiddels de vervanger voor de Shield Tube.
Eigenlijk werkt alles voldoende en het soms wegvallen van geluid is in de regel met paar keer pauze/play weer terug (in bv Kodi of Prime/Netflix).

Heel af en toe springt de box niet aan en dan moet ik deze even van de stroom halen maar wellicht dat het dominant wisselen van bron dmv CEC (en het activeren) een workaround is wanneer je de ab instellingen, voor power/volume, koppelt aan je receiver/tv/soundbar. (@Palomar ; je moet dan ook de cec logica op de tv/receiver hierop afstemmen maar kijk vooral op de 8010 of deze bij cec ingesteld staat om van bron te wisselen bij opstarten.)

Over het automatisch hervatten in bv de Ziggo app. Een paardenmiddel kan zijn door in de Developer settings in te stellen dat achtergrond apps afgesloten worden ipv op de achtergrond blijven slapen.

Over lipsync. Dit kan aanstaan op de tv, in de app en op de mediaspeler.
Let ook op passthrough instellingen op de tv, app, 8010, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hoe kan ik eigenlijk de beta installeren op mijn Nokia 8010? Of is het niet meer mogelijk om lid te worden van de beta groep?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
edgarf28 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:21:
Hoe kan ik eigenlijk de beta installeren op mijn Nokia 8010? Of is het niet meer mogelijk om lid te worden van de beta groep?
Er is geen beta groep voor Nokia, maar op verzoek sturen ze nu een V12 update en deze wordt door een andere, zowat gelijkwaardige box, als beta gezien. Er is nog geen definitieve (Final) V12 versie voor de 8010 op dit moment.

Edit: een verzoekje naar Streamview zou voldoende kunnen zijn om die update te ontvangen, mocht je die willen hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 30-03-2024 11:46 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 06:41
hardware-lover schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 11:45:
[...]

Edit: een verzoekje naar Streamview zou voldoende kunnen zijn om die update te ontvangen, mocht je die willen hebben.
Klopt donderdag verzoekje gedaan en gister update naar v12 gehad.

[ Voor 65% gewijzigd door devil-strike op 30-03-2024 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierbal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-06-2024
Ik heb momenteel 2 8010 die ik aan het inrichten ben. Is het mogelijk om een backup te maken op het ene systeem en een restore op het 2e device? Ik vind deze optie niet makkelijk terug in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Bierbal schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 18:24:
Ik heb momenteel 2 8010 die ik aan het inrichten ben. Is het mogelijk om een backup te maken op het ene systeem en een restore op het 2e device? Ik vind deze optie niet makkelijk terug in de handleiding.
Niet mogelijk. Het enige wat zou kunnen helpen is dat tijdens de eerste setup Google aangeeft welke apps je zou kunnen installeren, wanneer al langer gebruikt op een ander Android/Google TV apparaat.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierbal
hardware-lover schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 19:33:
[...]

Niet mogelijk. Het enige wat zou kunnen helpen is dat tijdens de eerste setup Google aangeeft welke apps je zou kunnen installeren, wanneer al langer gebruikt op een ander Android/Google TV apparaat.
Nee daar heb ik niets aan aangezien het mij ook om te settings gaat specifiek voor bepaalde apps. *knip* dit is niet nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door S1NN3D op 31-03-2024 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Bierbal schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 20:45:
Nee daar heb ik niets aan aangezien het mij ook om te settings gaat specifiek voor bepaalde apps. *knip* dit is niet nodig.
Het is geen trucje, heeft ook helemaal niets met Tweaker zijn te maken. Iedereen die een Android/Google TV apparaat voor het eerst in gebruik neemt zou het te zien kunnen krijgen, mits hij/zij eerder al een Android/Google TV apparaat al langer in gebruik had.

Ik krijg bij het instellen van een nieuw testapparaat dus een hele rits met apps aangeboden om te installeren, bij iedere nieuwe eerste setup.

Maar ach, die hele setup stelt weinig voor en binnen no time draait die nieuwe box op dezelfde wijze dan al die anderen 😉

[ Voor 3% gewijzigd door S1NN3D op 31-03-2024 15:53 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierbal
Bij ons juist net andersom.. ram geheugen Android lijkt veel minder. En als je op vakantie gaat hoef je alleen het kastje mee te nemen 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierbal
hardware-lover schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 20:52:
[...]

Het is geen trucje, heeft ook helemaal niets met Tweaker zijn te maken. Iedereen die een Android/Google TV apparaat voor het eerst in gebruik neemt zou het te zien kunnen krijgen, mits hij/zij eerder al een Android/Google TV apparaat al langer in gebruik had.

Ik krijg bij het instellen van een nieuw testapparaat dus een hele rits met apps aangeboden om te installeren, bij iedere nieuwe eerste setup.

Maar ach, die hele setup stelt weinig voor en binnen no time draait die nieuwe box op dezelfde wijze dan al die anderen 😉
Dan zit je dus nog steeds met het probleem dat ik eerder al aangaf, je moet alle instellingen per app opnieuw instellen..😩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Hebben jullie ook vaak dat de 8010 (en daarmee ook de tv) vanzelf weer aan gaat aantal seconde na dat je hem net uit hebt gezet?
Ik heb al fabrieksinstellingen geprobeerd maar heeft het probleem niet opgelost.

De ene keer is het gelijk 1-3 seconde na dat ik hem uit heb gezet en nu net iets van een minuut later pas. Heb nu voor de zekerheid stroom maar van het nokia kastje af gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk

rvk

edgarf28 schreef op maandag 1 april 2024 @ 00:17:
Hebben jullie ook vaak dat de 8010 (en daarmee ook de tv) vanzelf weer aan gaat aantal seconde na dat je hem net uit hebt gezet?
Ik heb al fabrieksinstellingen geprobeerd maar heeft het probleem niet opgelost.
Met mijn 8000 heb ik dat een enkele keer. Op het moment dat ik hem uitgezet heb en de afstandsbediening wegleg, dat ie dan weer aanspringt. Maar het komt gelukkig maar een keer in de twee of drie weken voor.

Wat het ook nog kan zijn, dacht ik, is een race-situatie met betrekking tot automatisch switch on/off via hdmi (cec) en het uitzetten van de tv via infrarood. Dat bv bij het uitschakelen de box uitgaat en de tv ook, maar dat er daardoor een signaal komt (?) zodat de box weer aanspringt (waarna de tv via cec ook weer volgt). Maar ik heb het niet verder onderzocht (door bv cec uit te schakelen) omdat het zo weinig voorkomt. Het is ook alleen maar direct 1x na het wegleggen van de ab.

Een minuut later is wel erg vervelend omdat je dan niet weet of het na nog langer ook voor kan komen. Ik zou beginnen om de cec eens uit te schakelen en kijken of dat helpt.

[ Voor 7% gewijzigd door rvk op 01-04-2024 00:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Ik heb afgelopen zaterdag bij Streamview support een aanvraag gedaan voor de Android 12 beta voor de 8010, ik kreeg zojuist deze mail terug:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n9jks2T9UfoG455gS_wJnh7KeL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GiD7f061NCqAAeogxufNlrVI.jpg?f=fotoalbum_large

Dus ze delen de beta inmiddels niet meer en de final komt zeer binnenkort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:30
Ik heb laatst de android 12 update op mijn 8000 gekregen. Ik heb nu vaak dat mijn afstandsbediening niet meer werkt. Aanzetten lukt, maar daarna werk geen enkel knopje, zelfs uitzetten niet. Enige oplossing die ik nu heb is unpair en dan weer opnieuw pairen. Anderen die dit herkennen? Anders ga ik binnenkort maar eens een factory reset doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

jouwheld schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:05:
Ik heb laatst de android 12 update op mijn 8000 gekregen. Ik heb nu vaak dat mijn afstandsbediening niet meer werkt. Aanzetten lukt, maar daarna werk geen enkel knopje, zelfs uitzetten niet.
Ik had dit bij de vorige Android versie ook al. Gelukkig maar heel incidenteel. Overigens is het opnieuw opstarten van de box dan bij mij voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeGerrit83
Komt net een update binnen op de 8010, versie v11.8.5554, nog steeds Android 11….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
GekkeGerrit83 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:12:
Komt net een update binnen op de 8010, versie v11.8.5554, nog steeds Android 11….
Deze versie is al een hele poos uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeGerrit83
edgarf28 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:33:
[...]

Deze versie is al een hele poos uit
Was later toch weer ingetrokken? Hij kwam bij mij net binnen, gisteren nog geen update beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
GekkeGerrit83 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:34:
[...]

Was later toch weer ingetrokken? Hij kwam bij mij net binnen, gisteren nog geen update beschikbaar
Geen idee, zou kunnen. Ik draai hem al een aantal weken in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Niet te volgen dat Streamview, build 5554 was idd teruggetrokken (ivm gemelde problemen door gebruikers), en voor Android TV V11 is 6261 nu de meest actuele. Ik zag zelfs een CoreElec 8010 gebruiker melden dat deze voor hem was aangeboden, wat ook het meest logisch zou zijn op dit moment.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealChris92
jouwheld schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:05:
Ik heb laatst de android 12 update op mijn 8000 gekregen. Ik heb nu vaak dat mijn afstandsbediening niet meer werkt. Aanzetten lukt, maar daarna werk geen enkel knopje, zelfs uitzetten niet. Enige oplossing die ik nu heb is unpair en dan weer opnieuw pairen. Anderen die dit herkennen? Anders ga ik binnenkort maar eens een factory reset doen.
Heb ik hier ook op de 8000, bij het drukken op de knoppen gaat een rood ledje kort knipperen op de AB en daarna is die weer automatisch gekoppeld. Gaat niet helemaal lekker. (ik heb trouwens de 8000 in de slaapkamer en de 8010 in de woonkamer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:30
rvk schreef op woensdag 3 april 2024 @ 12:35:
[...]

Ik had dit bij de vorige Android versie ook al. Gelukkig maar heel incidenteel. Overigens is het opnieuw opstarten van de box dan bij mij voldoende.
Ik dacht dat ik dat al eens geprobeerd had, ga ik volgende keer nog eens proberen. Reboot is wat handiger uit te leggen dan unpair en weer pairen.
RealChris92 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:03:
[...]

Heb ik hier ook op de 8000, bij het drukken op de knoppen gaat een rood ledje kort knipperen op de AB en daarna is die weer automatisch gekoppeld. Gaat niet helemaal lekker. (ik heb trouwens de 8000 in de slaapkamer en de 8010 in de woonkamer)
Bij mij gaat het ledje op de ab inderdaad ook knipperen, maar wordt niet automatisch weer gekoppeld.

Gelukkig werkt de virtuele ab in de google tv app ook prima zodat ik toch iets kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
@jouwheld @rvk @RealChris92 Is dit niet de batterij in de AB die leeg is, of bijna leeg?
Ik heb sinds ik de verlichting vd toetsen heb uitgezet minder problemen. (lang op de OK knop drukken, om uit te doen)
Heel soms bij het aanzetten reageert hij niet direct met scrollen, maar dat is nog maar zelden. Bij mij is het dus duidelijk de batterij die vervangen moet worden. die zit er ook al sinds 19 aug 2022, dus dik 1.5jaar in.

[ Voor 5% gewijzigd door Mel33 op 03-04-2024 17:44 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

Mel33 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 17:43:
@jouwheld @rvk @RealChris92 Is dit niet de batterij in de AB die leeg is, of bijna leeg?
Ik dacht dat ie dat aan zou geven (heb ik geloof ik al eens een keer gehad).

Als ie na het uit de slaap komen niet reageert (niet scrollen, niets) dan heb ik wel eens de batterijen gedraaid (rondtollen). Dat wil bij mijn tv beneden nog wel eens helpen. Hier niet. Maar ik zal de volgende keer eens gewoon alleen nieuwe batterijen proberen. Maar ook hier komt het maar zelfden voor. Ik had meer het idee dat ie gewoon even zijn bluetooth kwijt is na de slaap stand. Dat ga ik de volgende keer via de "Google Home app afstandsbediening" ook eens aan en uit zetten om te kijken of het dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@rvk
Misschien heb je nog iets aan deze info.
Ik zet hem uit met de AB, ik zet daarna met een Hue-stekker de stroom uit.
Zet ik de stroom erop en dan gaat hij automatisch al aan. Daarna scrol ik pas met Ab, en heeel soms pakt hij het dan niet de 1ste keer.

Bij mij heb ik ook het fenomeen dat als de nokia 8000 stroomloos is met de Hue, de Nokia Ab RC110 dan mijn tv bediend.
Als de stroom al aan is op de nokia 8000, en hij aan is, of in standby uit is, dan gaat de ab wel gelijk voor de nokia werken. power aan enz.
Dus kan het zijn dat de AB koppelt met een ander device als je Nokia uit is.

Edit:
Batterij is bij mij nu 23% in de settings vd nokia, bij de ab settings kan ik dat zien.
Of je een melding krijgt bij lege batterij weet ik niet zeker, ik dacht van wel.

Ter info, ik heb mijn nokia 8000 niet met eco stand in gebruik in de standby ed.

[ Voor 17% gewijzigd door Mel33 op 03-04-2024 18:16 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
@Mel33 Bij mij beginnen problemen met de AB altijd als de batterijen minder dan 30% zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
guido66 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 18:33:
@Mel33 Bij mij beginnen problemen met de AB altijd als de batterijen minder dan 30% zijn..
Ja het was/is bij duidelijk de batterij, bij jou dus ook.
En dat ik de 8000 stroomloos maak heeft ook een effect, maar daar ben ik nog niet helemaal uit.

Iig Het hielp bij mij de verlichting vd ab uit te zetten, respons was toen veel beter merkte ik. En minder wild de AB wegleggen zodat de batterij zijn stroom erop blijft geven, Want als ik de batterij eruit haal, dan is verlichting weer aan en duurt de connectie/respons ook even wat sec.

Dus ik gooi het in mijn geval op de batterij, of dat de batterij zijn contactpunt verliest en de ab dan stroomloos is geweest.
Dank voor je meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealChris92
Mel33 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 17:43:
Kan je een valide punt hebben trouwens, de batterij zweeft wel op het randje van de klif. Ik dacht echt dat het rode lampje knipper betekende dat de RC koppeling maakte met de 8000, want het lampje gaat uit en daarna doet bij mij de RC het ook pas op de ontvanger.

[ Voor 0% gewijzigd door RealChris92 op 03-04-2024 19:45 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-05 15:45
Ik heb die 8010 ook staan.
Maar komt daar ooit nog of wel een update voor.
Dat ding draait lekker... Maar zie nooit een firmware update als laatse geloof ik jaar terug.
Was en is bij mijn nvidia wel anders.
Al beveiliging doet nokia denk niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
Hier gisteravond ook deze update ontvangen.
Nu een dikke week de 8010 in gebruik en ben er tevreden mee. Veel sneller dan de trage smart tv.
In mijn situatie vind ik het alleen jammer dat bij de keuze voor SPDIF er toch nog geluid via de HDMI wordt meegegeven i.p.v. alleen naar SPDIF.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:32

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

digiben schreef op donderdag 4 april 2024 @ 10:03:
Ik heb die 8010 ook staan.
Maar komt daar ooit nog of wel een update voor.
Dat ding draait lekker... Maar zie nooit een firmware update als laatse geloof ik jaar terug.
Was en is bij mijn nvidia wel anders.
Al beveiliging doet nokia denk niet aan.
uhm... van wanneer heb jij dan de laatste update van Nvidia gehad? november 2022 de laatste, 9.1.1?
het was anders, maar is niet meer..... :)

en gisteren wel een update op de Nokia 8010, versie v11.8.5554, nog steeds Android 11, ook hier wachten op de versie 12

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Kroonkurk schreef op donderdag 4 april 2024 @ 10:52:
Hier gisteravond ook deze update ontvangen.
Nu een dikke week de 8010 in gebruik en ben er tevreden mee. Veel sneller dan de trage smart tv.
In mijn situatie vind ik het alleen jammer dat bij de keuze voor SPDIF er toch nog geluid via de HDMI wordt meegegeven i.p.v. alleen naar SPDIF.
Er zijn meer gebruikers die daarover klagen. De meest voor de hand liggende oplossing is natuurlijk de mute optie van de TV gebruiken, maar het kan ook via een ADB opdracht en dan heb je er geen omkijken meer naar.

Als je daar een beetje wegwijs in bent hoe te gebruiken dan kan het "geautomatiseerd" worden 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
Ja, ik gebruik nu dus de mute van de tv.
Waar kan ik meer info vinden om dit via een ADB opdracht te regelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-05 15:45
Wilmaas schreef op donderdag 4 april 2024 @ 10:56:
[...]

uhm... van wanneer heb jij dan de laatste update van Nvidia gehad? november 2022 de laatste, 9.1.1?
het was anders, maar is niet meer..... :)

en gisteren wel een update op de Nokia 8010, versie v11.8.5554, nog steeds Android 11, ook hier wachten op de versie 12
Ooh ok ik heb hem niet meer draaien.
Nu een dik jaar niet meer.
Volgens mij was de laatste hier verleden jaar voor die de kast in ging met de 9.2 geloof ik m
Weet wel dat het de bèta was toen der tijd.
Maar we wachten rustig op wat nokia brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Kroonkurk schreef op donderdag 4 april 2024 @ 15:25:
Ja, ik gebruik nu dus de mute van de tv.
Waar kan ik meer info vinden om dit via een ADB opdracht te regelen ?
Ben je er een beetje in thuis, weet je wat ermee wordt bedoeld? Ik kan wel het e.e.a. gaan delen aan informatie maar wil het niet onnodig ingewikkeld gaan maken voor een gebruiker ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
Ben er maar een klein beetje mee bekend. Heeft met ontwikkelaars modus te maken. En misschien ook Android Studio. Moest ik volgens mij ooit gebruiken voor een Firebase account.
Ik dacht dat er misschien een APK was die dit kan. Sideloaden is geen probleem.
Maar via de smartphone kan ik het geluid van de tv ook muten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Kroonkurk, er is ook een apk voor, ADB on Boot (ff zoeken). Die moet sowieso geïnstalleerd worden wil je het niet steeds vanaf een andere bron moeten doen en dat het steeds gebeurt bij een (re)boot van de box.

En idd, even de ontwikkelmodus activeren en induiken om USB debugging te activeren (noodzakelijk).

Maar als je smartphone oplossing ook voor je werkt, prima dan.

Eigenlijk was het ADB script wat ik gemaakt heb voor 5.1 geluidsondersteuning bij Netflix, Prime, etc. bedoeld bij gebruik van optical.

Het uitschakelen (muten) van de TV was een extra toevoeging daaraan, om het scriptje volledig te maken, zullen we maar zeggen 😉

Het e.e.a. is eigenlijk gedeeltelijk "geleend" uit iets voor een ander Android TV apparaat, maar kon als basis ook voor de Nokia (en soortgelijken) worden gebruikt 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
Bedankt voor het aanbod. Ik gebruik de smartphone wel voor het muten van de tv.
Sommige series (documentaires) die ik bekijk lenen zich niet echt voor de soundbar, andere series met wat meer spektakel wel weer. Ik had meer gehoopt op het "programmeren" van een knop op de AB hiervoor. Desnoods met "Button Remapper".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Zo, toch versie 12 op de nokia 8010 na 2 dagen geleden een versie 11 update.

Ben tegen een probleem aangelopen, ben er ook wel uit nu.
Na install leek het alsof je naar een oude tl lamp zat te kijken, refresh rate veel te laag, niet aan te passen.
Ik heb voor een totale fabriek reset gekozen, probleem was weg.

Maar, veel te helder beeld, HDR instelling aangepast, kleur goed, refresh rate probleem terug helaas.

met het terug stellen van de standaard HDR rate instelling is het beeld weer rustig voor de ogen maar veel te helder.

Ik heb dit iets aangepast op de tv. nu weer goed beeld, ook elke app zonder frame rate problemen. geen kleine hikjes, hoef niets meer in te stellen per app.

Welke instelling gaat het om?, voor wie dit ook ervaart en geen fabriek reset wil doen?

nokia 8010, instellingen, apparaat voorkeuren, weergave en geluid, HDR settings.

HDR, de bovenste schuif aan. (naar rechts geschoven, blauw.
HDR Auto, de onderste schuif uit

Groet

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Wilmaas schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 07:54:
Zo, toch versie 12 op de nokia 8010 na 2 dagen geleden een versie 11 update.

Ben tegen een probleem aangelopen, ben er ook wel uit nu.
Na install leek het alsof je naar een oude tl lamp zat te kijken, refresh rate veel te laag, niet aan te passen.
Ik heb voor een totale fabriek reset gekozen, probleem was weg.

Maar, veel te helder beeld, HDR instelling aangepast, kleur goed, refresh rate probleem terug helaas.

met het terug stellen van de standaard HDR rate instelling is het beeld weer rustig voor de ogen maar veel te helder.

Ik heb dit iets aangepast op de tv. nu weer goed beeld, ook elke app zonder frame rate problemen. geen kleine hikjes, hoef niets meer in te stellen per app.

Welke instelling gaat het om?, voor wie dit ook ervaart en geen fabriek reset wil doen?

nokia 8010, instellingen, apparaat voorkeuren, weergave en geluid, HDR settings.

HDR, de bovenste schuif aan. (naar rechts geschoven, blauw.
HDR Auto, de onderste schuif uit

Groet
Is Android 12 officeel uit nu? Gisteravond nog niet toen ik keek. Wat is het build number?
Edit: hier nog geen update beschikbaar naar Android 12 hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

wat een vragen :)
lijkt officieel uit, ik heb nergens om gevraagd, en gisteravond gekregen.
het build nummer is v12.8.3638
ik stuur hem wel naar je toe....:) nee kan ik niet helaas.

kwam als een verassing gisteravond. moeders niet blij met het getril van het beeld, 1 app was niet te activeren zonder wachtwoord reset, terwijl er op een andere box met dat email en wachtwoord wel kon worden ingelogd, maar lijk een verbetering nu.
Vanmorgen f1 tv pro, direct scherp beeld in plaats van langzaam kwaliteit opbouwen, start nu snel erg snel op vanuit standby in plaats van gewoon snel.

zoals ik al aangaf, elke app direct de juiste beeld verversing, zonder kleine regelmatige schokjes, ik gebruikte daar tvQuickActions Pro voor, waanzinnige app overigens (button Remapper)

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Wilmaas schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 09:11:

kwam als een verassing gisteravond. moeders niet blij met het getril van het beeld, 1 app was niet te activeren zonder wachtwoord reset, terwijl er op een andere box met dat email en wachtwoord wel kon worden ingelogd, maar lijk een verbetering nu.
Vanmorgen f1 tv pro, direct scherp beeld in plaats van langzaam kwaliteit opbouwen, start nu snel erg snel op vanuit standby in plaats van gewoon snel.

zoals ik al aangaf, elke app direct de juiste beeld verversing, zonder kleine regelmatige schokjes, ik gebruikte daar tvQuickActions Pro voor, waanzinnige app overigens (button Remapper)

groet
Vreemd, hier niets. En v.3638 is een oude beta versie die al paar maanden uit is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

groet
Auto refreshrate werkt enkel indien de gebruikte app het ondersteund, en dat zijn ze nog steeds lang niet allemaal, jammer genoeg. Netflix laat zien dat het wordt ondersteund, maar vrijwel alle andere internet streaming apps (Disney, HBOMax, Prime, Appletv, enz. enz.), ondersteunen het (nog) niet.

Maar als je tevreden bent met wat je te zien krijgt, helemaal goed vanzelfsprekend. Die update is overigens idd nog steeds bèta.

We zijn ondertussen alweer enkele versies verder en met de laatste die ik nu heb draaien hebben ze eindelijk de cutout's voor de HD audio codecs grotendeels op kunnen lossen (TrueHD, DTS-HD/-X), vooral belangrijk indien men ook lokaal media afspeelt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22-05 15:14
Mel33 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 22:20:
@ozzytaste En als het werkt kan je dat hier vertellen, ik ben ook wel nieuwsgierig of die app werkt op de nokia 8000.
Het werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste

groet

groet
Op de Nokia Box 8010?<<<<<<<<<<<<<Hier nog niets ontvangen:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
De update voor Android TV 12 brengt aanzienlijke optimalisaties en verbeteringen met zich mee die gericht zijn op het bieden van een betere gebruikerservaring en het verbeteren van de algehele prestaties van het apparaat. Deze verbeteringen omvatten verbeterde ondersteuning voor beeld, geluid en de nieuwste technologieën zoals HDR10+, Dolby Vision en HD-geluid, wat de toewijding van de fabrikant aan innovatie en het bijhouden van de nieuwste technologische trends benadrukt.

Het tweede belangrijke aspect van de update is de opname van de Google-beveiligingspatch van 5 december 2023, die cruciaal is voor de bescherming van het apparaat tegen mogelijke bedreigingen. Deze beveiligingsupdate zorgt ervoor dat het systeem beschermd is tegen de laatst bekende beveiligingsrisico’s, waardoor de veiligheid en betrouwbaarheid van het apparaat in de digitale omgeving toeneemt.

De nieuwe update heeft FW-versie v12.8.3638, de vorige versie van augustus 2023 was versie v11.8.5554.

Deze info is van een Slowaakse site --> https://digitalne.ellano....-nokia-streaming-box-8010

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hMs7zJkq0sl8JQhi1PkybDjzL3A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gY7DAFy7xs53zrjvOUPRqFOS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Htf59t170T7DF2zQEioci9IV9uU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NzrmiAr5D1nMANHThMkGYtm3.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7zVgWUfV5ox4kM3c6IvT0nw8Sw0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v3zE1pZI5jtST1XOEDntYfTy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door ozzytaste op 07-04-2024 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeGerrit83
Hier de update naar 12 ook binnen, wel een paar rare dingen. Staat op eens een app met de naam “wavve” tussen, bij openen alleen Chinese tekens. Ben ook de instelling kwijt om de afstandsbediening met andere apparaten te gebruiken. Ook staat er in het menu een extra iets bij met de naam “AmLogic extra instellingen” als ik er op klik krijg ik het volgende: de app kan niet worden gevonden, zorg er voor dat com.droidlogic.tv.settings is geïnstalleerd.

[ Voor 6% gewijzigd door GekkeGerrit83 op 06-04-2024 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@GekkeGerrit83, toevallig Projectivy draaien? Die heeft namelijk dat AmLogic in de instellingen staan.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 06-04-2024 19:00 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeGerrit83
hardware-lover schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 19:00:
@GekkeGerrit83, toevallig Projectivy draaien? Die heeft namelijk dat AmLogic in de instellingen staan.
Klopt inderdaad, maar in mijn beleving stond dat er eerst niet. Het staat dus niet, zoals ik suggereerde in de instellingen van Android zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@GekkeGerrit83, jawel, was eerst ook aanwezig.

Bij mij opent de link trouwens wel diverse Android TV instellingen, maar ik heb een andere (meest recente) V12 beta versie draaien dan jullie nu gekregen hebben van Streamview.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 19:10:
@GekkeGerrit83, jawel, was eerst ook aanwezig.

Bij mij opent de link trouwens wel diverse Android TV instellingen, maar ik heb een andere (meest recente) V12 beta versie draaien dan jullie nu gekregen hebben van Streamview.
Mag ik vragen hoe jij aan de meest recente beta versie kom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@edgarf28, ik zit in een (gesloten ) groep die de software test voor een soortgelijk apparaat. Het betreft een ander merk box maar is ook een SEI804 apparaat, zoals de 8010 ook is. Ze gebruiken als basis hetzelfde OS, enkel niet allemaal dezelfde updates.

Ik draai normaal gesproken met de meest recente versie, is niet altijd even positief hoor, en soms moet ik het apparaat weer van een oudere versie voorzien om het weer fatsoenlijk draaiende te krijgen ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
GekkeGerrit83 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 16:56:
Hier de update naar 12 ook binnen, wel een paar rare dingen. Staat op eens een app met de naam “wavve” tussen, bij openen alleen Chinese tekens. Ben ook de instelling kwijt om de afstandsbediening met andere apparaten te gebruiken. Ook staat er in het menu een extra iets bij met de naam “AmLogic extra instellingen” als ik er op klik krijg ik het volgende: de app kan niet worden gevonden, zorg er voor dat com.droidlogic.tv.settings is geïnstalleerd.
Heb jij hem gewoon via Streamview of is het een develop beta ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeGerrit83
ozzytaste schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 23:27:
[...]

Heb jij hem gewoon via Streamview of is het een develop beta ofzo?
Geen beta, kwam spontaan binnen rollen…

[ Voor 7% gewijzigd door GekkeGerrit83 op 07-04-2024 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
GekkeGerrit83 schreef op zondag 7 april 2024 @ 07:13:
[...]

Geen beta, kwam spontaan binnen rollen…
Heel apart, hier nog niets. Lijkt er op dat ze een oude beta build (perongeluk) naar een kleine groep mensen hebben gestuurd zonder dat die er om gevraagd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:06

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Update gedaan op de Nokia 8000.
Alleen nu is het steeds dat er in beeld verschijnt dat Nokia beschikbaar is, terwijl ik tv kijk. Zo heb ik de box in het netwerk staan. Ik heb de box niet aanstaan, groen lampje brandt niet, en toch krijg ik de melding. Tv is een LG, drie jaar oud.
Ligt het aan de box of aan de tv? Heb er een externe schijf aanhangen aan de box. Die gaat ook aan dan, maar het groene ledje van de box gaat niet aan. Om de een of andere manier krijgt de externe schijf spanning van de Nokia box. Voor de update als de nokiabox uit was, was de externe schijf ook uit.
Het hdmi cec gedeelte op de box, heb ik uitgezet maar de melding blijft.
Iemand bekend hiermee?

[ Voor 12% gewijzigd door Sepp14 op 08-04-2024 15:18 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Pagina: 1 ... 12 ... 20 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de mediaspelers van Nokia: Streaming Box 8000 en 8010 en de klonen hiervan.
Andere mediaspelers zijn hier off-topic.

Weten of het een kloon is?
Nokia 8000 en klonen: https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI600
Nokia 8010 en klonen https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI804

Discussie over alternatieve firmware is toegestaan op Tweakers.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Het gebruik van alternatieve firmware is volledig op eigen risico.

Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright