Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:18
Sepp14 schreef op maandag 8 april 2024 @ 07:55:
Update gedaan op de Nokia 8000.
Alleen nu is het steeds dat er in beeld verschijnt dat Nokia beschikbaar is, terwijl ik tv kijk. Zo heb ik de box in het netwerk staan. Ik heb de box niet aanstaan, groen lampje brandt niet, en toch krijg ik de melding. Tv is een LG, drie jaar oud.
Ligt het aan de box of aan de tv? Heb er een externe schijf aanhangen aan de box. Die gaat ook aan dan, maar het groene ledje van de box gaat niet aan. Om de een of andere manier krijgt de externe schijf spanning van de Nokia box. Voor de update als de nokiabox uit was, was de externe schijf ook uit.
Het hdmi cec gedeelte op de box, heb ik uitgezet maar de melding blijft.
Iemand bekend hiermee?
Bij mij gaat op de 8000 de externe usb schijf wel uit als ik de 8000 uit doe, maar blijft stroom krijgen. Haal hem eens uit de usb als je nokia uit is, en stop hem eens terug als je nokia weer opgestart is, Hoe is het dan?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:21

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Mel33 schreef op maandag 8 april 2024 @ 20:34:
[...]

Bij mij gaat op de 8000 de externe usb schijf wel uit als ik de 8000 uit doe, maar blijft stroom krijgen. Haal hem eens uit de usb als je nokia uit is, en stop hem eens terug als je nokia weer opgestart is, Hoe is het dan?
Mijn externe schijf is een WD My Book met netvoeding. Heb het gedaan maar schijf blijft aan. Blauwe licht blijft oplichten. Dat doet de schijf meestal als hij in bedrijf is. Nokia staat uit, dus dat is vreemd.

Herinner mij dat er van de week een update was met de tv. Voor de update moest ik de verbinding aanklikken met de magic remote en dan ging de Nokia aan. De verbinding was op het scherm, voor de update, grijs dus uit. Nu is hij altijd wit, met alleen als ik hem aanklik krijgt hij een groen vinkje.
Heb van het weekend pas de update van Nokia gedaan, daarvoor was er geen probleem. Ondanks de update van de tv.
Ga wel even verder stoeien om te zien of ik het voor elkaar krijg. Misschien een instelling die ik over het hoofd zie.

Edit: Denk dat het de power save mode is. Die stond uit. Aangezet en de schijf gaat samen met de Nokia uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Sepp14 op 09-04-2024 12:17 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yveske2
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-10-2024
Pas een Nokia 8010 geinstalleerd.
Wou mij huidige mediastreamer MEDE8ER800X3d vervangen door Nokia 8010.
Gebruikt die hoofdzakelijk voor streamen van films en series via mijn Synology NAS.
Ik heb toch enkele vragen voor de techneuten
Hoe kan ik in godsnaam de 'icons' van de geinstalleerde 'apps' de volgorde aanpassen. Nu staat 'Netflix' bv vooraan terwijl ik die al gewoon op mijn tv heb. ?

Ik heb toch probs om bv 'Emby' draaiend te krijgen om mijn films af te spelen.
Met kodi heb ik geen probleem en natuurlijk ook niet met VLC
Ook 'Jellyfin' wil niet draaien maar dat zou te maken hebben met de oude software van de NAS (nog V6.4)

Mijn NAS is al wat ouder +10j maar dat zou de pret toch niet moeten bederven ?

Tot nu heb ik dus nog geen concurrent gevonden voor mijn 'Mede8er' maar wie weet ?

yves

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
@Yveske2, ga eens op het Netflix icoontje staan en houdt de OK toets ingedrukt? Werkt ook bij andere icoontjes 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klavertje2211
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-07 22:50
Ik gebruik de Nokia 8000, en een update gedaan naar android 12.
Ik heb nu het probleem dat wanneer ik de box aan zet het volume op nul staat.
Had ik voor de update niet.
Ik moet dus elke kaar het volume aanpassen, wat vervelend is, maar niet onoverkomelijk.
Alle instellingen na gelopen, niets kunnen vinden wat mijn probleempje zou veroorzaken.
Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzytaste
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14-09 16:55
Vanochtend de ATV 12 binnen gekregen, ziet er prima uit. Vele instellingen toegevoegd zie ik, bijv. het volume is nu beter te regelen. Geen issues werkt perfect!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8o3elRxHPxGaS2eZFoWOj23pvCE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xR92TyCOiDdL85ikEWdxLT9x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JkrgsyHHv9j7tmSfqU2Qid3lQlI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VHxq9MYiADwHqL12gy8q08WP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door ozzytaste op 12-04-2024 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin08
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 10:22
Ik kreeg hem vanmorgen ook binnen, SW version v12.8.3638

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealChris92
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-08 21:09
@hardware-lover Het lijkt dat nu iedereen de beta krijgt. Wel bijzonder dat dit dan als definitieve versie uitgerold wordt. Had echt verwacht dat dit een nood roll-out betrof en er later een betere versie beschikbaar zou komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
RealChris92 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 16:56:
@hardware-lover Het lijkt dat nu iedereen de beta krijgt. Wel bijzonder dat dit dan als definitieve versie uitgerold wordt. Had echt verwacht dat dit een nood roll-out betrof en er later een betere versie beschikbaar zou komen.
Ik ook. Maar Streamview heeft wel vaker rare streken uitgehaald.

Streamview zegt dat deze versie Google approved is, op dit moment zegt de Play Store certificatie dat dit (nog) niet het geval is.

Maakt niet uit, V12 OS beta testen is nog volop bezig en vroeg of later komt er vast weer eentje als update naar de Nokia. Moet eigenlijk ook wel want nu is DTS-HD en -X op de 8010 nog steeds niet aanwezig (en voor mij alweer een tijdje nu).

Ik heb hier net build ab5394 geïnstalleerd, vers van de pers 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealChris92
Hmm in dat geval is het dan uiterst bijzonder dat er versie wordt uitgerold die door Google als zijnde niet ''approved'' is. Ik moet zeggen dat ik deze versie ansich wel uiterst stabiel vind, heb slechts eenmaal een geluidsdrop gehad waar ik bij de V11 elke 3 dagen wel een softreset noodzakelijk was.
Maar deze update lijkt voor een groot publiek wel een beetje een kat in het nauw update.

Maar hopelijk komt er snel een stable beschikbaar (ook voor de streamview modellen) die deze zaken alsnog gaat toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@RealChris92, die update zal vast gaan komen, ook voor de andere apparaten uit de SEI804 serie 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 18:07
ozzytaste schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:17:
Vanochtend de ATV 12 binnen gekregen, ziet er prima uit. Vele instellingen toegevoegd zie ik, bijv. het volume is nu beter te regelen. Geen issues werkt perfect!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kreeg hem hier ook vandaag binnen op de 8010.
Nergens problemen mee...
Alles verloopt netjes en vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Klavertje2211 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 14:58:
Ik gebruik de Nokia 8000, en een update gedaan naar android 12.
Ik heb nu het probleem dat wanneer ik de box aan zet het volume op nul staat.
Had ik voor de update niet.
Ik moet dus elke kaar het volume aanpassen, wat vervelend is, maar niet onoverkomelijk.
Alle instellingen na gelopen, niets kunnen vinden wat mijn probleempje zou veroorzaken.
Heeft iemand een oplossing?
Heb exact hetzelfde, ben nog niet achter de oorzaak.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 14:41
Ben al een tijdje opzoek naar een ontvanger, voornamelijk voor de IPTV, ik gebruik nu de iboplayer af maar de aspect ratio van die app kan ik niet aanpassen = gestretched beeld.
Nu zag ik dat de 8000 voor een kleine 60 euro te koop is en de 8010 voor +- 100 euro. Is het verschil tussen de 2 het geld bedrag waard of is het nagenoeg hetzelfde? (los van het interne geheugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:07
@Klavertje2211 @Sepp14
Hier 2 8000's met reeds enkele weken de A12 geïnstalleerd en ik herken dat probleem dan weer niet. De toestellen staan wel altijd standby maar ik vermoed van jullie ook? En enkel via hdmi aangesloten op de TV.

Wel was er iets vreemds met de afstandsbedieningen, soms werken die plots helemaal niet meer. Even de batterijen er uit en in en dan was het terug ok. Van 1 heb ik nu de batterijen vervangen (ondanks dat het percentage in de settings nog +20% was) en sindsdien geen issue meer. De tweede moet ik nog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zghikh
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 21:24
Hallo, sinds vanochtend is Disney+ blijkbaar niet langer compatibel met de 8010. Heeft u dit probleem?
Ik spreek geen Nederlands, ik gebruik een webvertaler.
Dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
zghikh schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:48:
Hallo, sinds vanochtend is Disney+ blijkbaar niet langer compatibel met de 8010. Heeft u dit probleem?
Ik spreek geen Nederlands, ik gebruik een webvertaler.
Dankjewel
Net geprobeerd. App is beschikbaar in de Play Store en werkt ook nog prima (met de gedeelde V12 update).

Als algemene tip voor iedere 8010 gebruiker, installeer (sideload), de FireTV versie. Die werkt eveneens probleemloos en geeft je Dolby Atmos ipv DD+.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 14:11
Ik heb net mijn Nokia 8000 weer uit de kast gehaald.
Aangesloten, Apps geupdate echter geen SW update, terwijl de box Android 10 aan geeft.
Heb ik iets gemist of is dit voor de 8000 de laatste versie?

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

@D-Three
Hij staat hier altijd in standby. Als de tv aangaat gaat hij nu ook aan. Dit om te voorkomen dat ik steeds de melding krijg van Nokia beschikbaar op de tv, LG65NANO806NA.
Zoals eerder gemeld had ik in Android10 dat niet.
Maar het geluid moet ik wel steeds aan zetten op de box. Om de een of andere manier na de update onthoudt hij dat niet.
Voor de rest ben ik blij met de box.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
charleychui schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 13:46:
Aangesloten, Apps geupdate echter geen SW update, terwijl de box Android 10 aan geeft.
V12 build 1036 is officieel de laatste op dit moment. Er zou er nog eentje achteraan kunnen komen, durf echter niet te beweren dat deze ook naar de 8000 zal komen op een later moment.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zghikh
hardware-lover schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 13:42:
[...]

Net geprobeerd. App is beschikbaar in de Play Store en werkt ook nog prima (met de gedeelde V12 update).

Als algemene tip voor iedere 8010 gebruiker, installeer (sideload), de FireTV versie. Die werkt eveneens probleemloos en geeft je Dolby Atmos ipv DD+.
Hallo,
Ik heb Disney+ niet meer in de Play Store, dat is vreemd. Waar vind je de Fire Stick-apk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
zghikh schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 16:10:
Hallo,
Ik heb Disney+ niet meer in de Play Store, dat is vreemd. Waar vind je de Fire Stick-apk?
Heb je iets van een VPN draaien of iets anders waardoor de Play Store de app niet laat zien?

Als je zoekt naar "FireTV Disney+ app" zou er toch iets tevoorschijn moeten komen bij de welbekende websites voor apk's (APKmirror).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zghikh
hardware-lover schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 16:24:
[...]

Heb je iets van een VPN draaien of iets anders waardoor de Play Store de app niet laat zien?

Als je zoekt naar "FireTV Disney+ app" zou er toch iets tevoorschijn moeten komen bij de welbekende websites voor apk's (APKmirror).
Nee, geen VPN, het werkt op mijn tablet, telefoon, Shield Pro. Begrijp niet waar het probleem vandaan komt. Ik zal proberen de APK te vinden, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapuck
  • Laatst online: 22:23
Ik heb de 8010 gisteravond geüpdatet naar Android 12 en nu pakt hij de wifi verbinding niet meer.

De 8010 al opnieuw gereset naar fabrieksinstellingen de wifi verbinding verwijderd en opnieuw en nog niks. De hotspot van de iPhone pakt die wel. Ik snap het niet meer , heeft er iemand de verlossende oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzytaste
mxmemx schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:59:
Ben al een tijdje opzoek naar een ontvanger, voornamelijk voor de IPTV, ik gebruik nu de iboplayer af maar de aspect ratio van die app kan ik niet aanpassen = gestretched beeld.
Nu zag ik dat de 8000 voor een kleine 60 euro te koop is en de 8010 voor +- 100 euro. Is het verschil tussen de 2 het geld bedrag waard of is het nagenoeg hetzelfde? (los van het interne geheugen)
Is het zeker waard. De Nokia 8010 kun je scoren voor € 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
charleychui schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 13:46:
Doe maar updaten naar Android 12 is al lang uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzytaste
Mapuck schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 17:38:
Ik heb de 8010 gisteravond geüpdatet naar Android 12 en nu pakt hij de wifi verbinding niet meer.

De 8010 al opnieuw gereset naar fabrieksinstellingen de wifi verbinding verwijderd en opnieuw en nog niks. De hotspot van de iPhone pakt die wel. Ik snap het niet meer , heeft er iemand de verlossende oplossing?
Ik gebruik gewoon bekabeld internet. Net even gekeken en idd wifi geen connectie, heb net een mail gestuurd naar https://streamview.com/en/Support/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ozzytaste schreef op woensdag 17 april 2024 @ 14:03:
[...]

Ik gebruik gewoon bekabeld internet. Net even gekeken en idd wifi geen connectie, heb net een mail gestuurd naar https://streamview.com/en/Support/
Hier doet wifi het prima met de A12 update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ozzytaste schreef op woensdag 17 april 2024 @ 14:03:
Ze zullen wel het advies geven om het apparaat terug te zetten naar de fabrieksinstellingen ;)

Voor mij hier geen problemen met de wifi verbinding en een 8010.

BTW, de Play Store Certificering is in orde nu voor de 8010.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
ozzytaste schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:50:
[...]

Doe maar updaten naar Android 12 is al lang uit!
Helaas geen update beschikbaar als ik op de check update druk!

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
charleychui schreef op woensdag 17 april 2024 @ 15:50:
[...]

Helaas geen update beschikbaar als ik op de check update druk!
Wil soms wel eens laat komen bij sommigen. Als je de taal naar een andere taal zet dan komt ie soms wel opeens tevoorschijn. Hij is uit in Griekenland, Tsjechie, Turkije, Polen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzytaste
edgarf28 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 15:00:
[...]

Hier doet wifi het prima met de A12 update
Hmmm, welke versie heb jij? Ik heb v12.8.3638

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
ozzytaste schreef op woensdag 17 april 2024 @ 16:03:
[...]

Hmmm, welke versie heb jij? Ik heb v12.8.3638
Zelfde versie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zghikh
hardware-lover schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 16:24:
[...]

Fabrieksreset en ik heb Disney+ herstel.
Aan de andere kant leek het mij dat bij het terugzetten van de fabrieksinstellingen alle gedownloade applicaties waren verwijderd, ik heb ze bewaard. Heel raar deze 8010!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Mijn eerder genoemde problemen zijn opgelost.
De box teruggebracht naar fabrieksinstellingen, en alles opnieuw geïnstalleerd.
Geen problemen meer sindsdien, alles werkt weer als voor de update naar V12.
(y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
Mapuck schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 17:38:

Modem resetten en even je passwoord veranderen en je encryptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapuck
  • Laatst online: 22:23
ozzytaste schreef op donderdag 18 april 2024 @ 00:54:
[...]

Modem resetten en even je passwoord veranderen en je encryptie.
Bedankt voor je reactie, Het modem heb ik ondertussen gereset. Dat is blijkbaar niet voldoende. Een andere tip van je is het wachtwoord veranderen. Moet ik dan alle apparaten opnieuw instellen met het nieuwe wachtwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-09 17:04
Gisteren de update naar versie 12 ontvangen.
Ik zit alleen met 1 probleempje.
In de geluidsinstellingen worden ondersteunde formaten weergegeven. Dat wordt inderdaad door de tv ondersteund (via hdmi-kabel). Alleen wordt het geluid ook wel door de soundbar weergegeven, maar die kan minder formaten aan dan de tv. Die geluidsinstellingen kan ik niet aanpassen, ze zijn lichtgrijs.
Iemand enig idee hoe dit aan te passen, zodat ik enkele formaten uit kan zetten.
De CEC heb ik al uitgezet. Was niet de oplossing hiervoor.
Soundbar heeft geen hdmi-out, via die omweg kan het dus ook niet. Ik gebruik bij de soundbar spdif als input voor het geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzytaste
Mapuck schreef op donderdag 18 april 2024 @ 07:55:
[...]

Bedankt voor je reactie, Het modem heb ik ondertussen gereset. Dat is blijkbaar niet voldoende. Een andere tip van je is het wachtwoord veranderen. Moet ik dan alle apparaten opnieuw instellen met het nieuwe wachtwoord?
Als het wachtwoord verandert dan geldt dat ook voor alle apparaten natuurlijk. Wat je ook kunt doen is het wachtwoord veranderen en de box verbinden. Daarna het wachtwoord weer naar het oude zetten. Op deze manier hoef je de andere apparaten niet opnieuw in te stellen.

[ Voor 18% gewijzigd door ozzytaste op 18-04-2024 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Kroonkurk schreef op donderdag 18 april 2024 @ 10:30:
Gisteren de update naar versie 12 ontvangen.
Ik zit alleen met 1 probleempje.
In de geluidsinstellingen worden ondersteunde formaten weergegeven. Dat wordt inderdaad door de tv ondersteund (via hdmi-kabel). Alleen wordt het geluid ook wel door de soundbar weergegeven, maar die kan minder formaten aan dan de tv. Die geluidsinstellingen kan ik niet aanpassen, ze zijn lichtgrijs.
Iemand enig idee hoe dit aan te passen, zodat ik enkele formaten uit kan zetten.
De CEC heb ik al uitgezet. Was niet de oplossing hiervoor.
Soundbar heeft geen hdmi-out, via die omweg kan het dus ook niet. Ik gebruik bij de soundbar spdif als input voor het geluid.
Wat voor TV heb je daar staan? S/pdif zou maximaal DD en DTS, naast PCM kunnen verwerken, maar als je TV geen DTS zou ondersteunen als codec, dan valt deze al af.

Rechtstreeks vanuit box, via optical naar soundbar, geen optie voor je?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 15:05
Ik heb de nokia 8010 aangeschaft en aangesloten op mijn 1080p samsung tv maar alles buffert constant terwijl het bakje is aangesloten via utp kabel op een telenet modem met 300Mbps down. Casten naar het bakje geeft hetzelfde probleem. Maar casten naar mijn oude google chromecast 2 welke via wifi verbonden is geeft deze problemen niet.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
hardware-lover schreef op donderdag 18 april 2024 @ 13:15:
[...]

Wat voor TV heb je daar staan? S/pdif zou maximaal DD en DTS, naast PCM kunnen verwerken, maar als je TV geen DTS zou ondersteunen als codec, dan valt deze al af.

Rechtstreeks vanuit box, via optical naar soundbar, geen optie voor je?
De TV ondersteund ook DTS, de soundbar niet. De TV zit via HDMI aan de Nokia box en de soundbar via optical. Maar de Nokia box neemt schijnbaar de geluidsinstellingen over via HDMI terwijl de output op optical staat. Het is alleen jammer dat ik die geluidsinstellingen niet kan aanpassen.

Voor Kodi is dat niet erg, die heeft geen films/series met DTS. Maar de streaming-apps wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealChris92
hardware-lover schreef op woensdag 17 april 2024 @ 15:06:
[...]

BTW, de Play Store Certificering is in orde nu voor de 8010.
Ik zie nog steeds staan : Apparaat is niet gecertificeerd bij Play Protect Certificering. Dus ik vermoed nog niet dat het op orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
RealChris92 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 15:34:
Ik zie nog steeds staan : Apparaat is niet gecertificeerd bij Play Protect Certificering. Dus ik vermoed nog niet dat het op orde is.
Toen ik het schreef was het wel het geval. Zou vreemd zijn indien dit weer zou zijn teruggedraaid.

Edit: nog steeds het geval hier, dus..... :?

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 18-04-2024 16:47 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Kroonkurk schreef op donderdag 18 april 2024 @ 15:28:
De TV ondersteund ook DTS, de soundbar niet. De TV zit via HDMI aan de Nokia box en de soundbar via optical. Maar de Nokia box neemt schijnbaar de geluidsinstellingen over via HDMI terwijl de output op optical staat. Het is alleen jammer dat ik die geluidsinstellingen niet kan aanpassen.

Voor Kodi is dat niet erg, die heeft geen films/series met DTS. Maar de streaming-apps wel.
Welke streaming apps geven jou DTS als audio codec? Of zouden dat moeten kunnen volgens jou? De meest gangbare hebben geen DTS als codec beschikbaar?

Idd, wat uitgelezen wordt via HDMI en de EDID info die daaruit volgt is leidend daarvoor.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
Dat weet ik dus niet, want ik heb nog geen abbo op een streamingdienst.
Ik lees nu alleen dat de meeste streaming-apps Dolby Digital Plus (E-AC3) gebruiken en/ of Atmos.
De soundbar doet die formaten niet, wel de "gewone" Dolby Digital ((AC3).
Via Kodi (passtrough) geeft een film of serie in E-AC3 inderdaad geen geluid op de soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Kroonkurk schreef op donderdag 18 april 2024 @ 17:33:
Dat weet ik dus niet, want ik heb nog geen abbo op een streamingdienst.
Ik lees nu alleen dat de meeste streaming-apps Dolby Digital Plus (E-AC3) gebruiken en/ of Atmos.
De soundbar doet die formaten niet, wel de "gewone" Dolby Digital ((AC3).
Via Kodi (passtrough) geeft een film of serie in E-AC3 inderdaad geen geluid op de soundbar.
Ah, oké. Nou geen enkele gangbare streaming service heeft op dit moment DTS als audio codec 😉
Disney+ gaat in de nabije toekomst wel met DTS-X aan de slag met hun Imax aanbod had ik gelezen, maar dat is dan de uitzondering op de regel voor dit moment.

Je kunt, door de juiste Kodi instellingen te kiezen, iedere audio codec hoorbaar maken voor je soundbar, dat gaat vrij simpel, zoek het maar eens op in de Kodi WiKi.

Wel tamelijk apart dat deze enkel AC3 ondersteund en verder niets anders.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
Ja, het is een al wat oudere soundbar. Ooit eens gewonnen bij de aankoop van een zak chips.
Doet alleen Dolby Digital en AAC, maar voor de rest doet ie het nog goed.
Kodi instellingen is geen probleem, dat werkt verder wel goed. Voor het gebruik met Kodi heb ik de Nokia-box ook eigenlijk gekocht en dat werkt verder voortreffelijk.
Ik was alleen nieuwsgierig of ik bij streaming apps wel de soundbar kan gebruiken. Zoals het nu lijkt dus niet.
Jammer dat ik niet zelf de output van het geluid niet kan instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
Vandaag uiteindelijk de update naar V12 ontvangen voor de 8000.
Nu maar eens kijken wat er allemaal onder de kap verbeterd/gewijzigd is!

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zghikh
Lemand heeft de Dune-firmware al geprobeerd. Het lijkt erop dat het werkt en stabieler is?
https://dune-hd.com/firmware/atv12.html
quote: micgui
Il faut remercier Streamview qui se sont empressés de sortir une version beta buggée d'ATV 12!
le lien pour le firmware Dune certifié Google qui visiblement est identique à celui d'Homatics : https://dune-hd.com/firmware/atv12.html
Sur ma Dune tout est impec, plus fluide qu'avec ATV11! Du coup je n'utilise plus CoreELEC!
Pour ceux qui t'enteront, je vous conseille d'essayer d'installer l'apk du player Dune!
https://www.homecinema-fr...181373363.html#p181373363

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:18
Niet voor de 8000 dus, aii jammer, ik wilde wel met die 8000 wat spelen en uitproberen. Ik koop misschien de 8010 of een iets ander merk, ik zag een ander kastje iets met G nogwat. kan iets meer en heeft een SMB erop geloof ik. Kan de link zo 123 niet vinden. ik zal het aanvullen als ik hem heb.

Maar misschien probeer ik de dune ff op de 8000, ik kan altijd weer terug naar orginele firmware lijkt mij, ff backupen en online kijken of ik een image vh het origineel kan vinden om terug te flashen als het moet.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
zghikh schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 09:05:
Lemand heeft de Dune-firmware al geprobeerd. Het lijkt erop dat het werkt en stabieler is?
https://dune-hd.com/firmware/atv12.html

https://www.homecinema-fr...181373363.html#p181373363
Heeft nog steeds de fixes niet voor de audio cutout's en de framerate drop. Beiden voornamelijk bij lokaal afspelen van "eigen" media.

Die fixes zijn er wel, maar nog niet voor Dune R Plus of Nokia 8010. Afwachten maar tot een volgende update.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Mel33 schreef op zondag 28 april 2024 @ 15:56:
Niet voor de 8000 dus, aii jammer, ik wilde wel met die 8000 wat spelen en uitproberen. Ik koop misschien de 8010 of een iets ander merk, ik zag een ander kastje iets met G nogwat. kan iets meer en heeft een SMB erop geloof ik. Kan de link zo 123 niet vinden. ik zal het aanvullen als ik hem heb.

Maar misschien probeer ik de dune ff op de 8000, ik kan altijd weer terug naar orginele firmware lijkt mij, ff backupen en online kijken of ik een image vh het origineel kan vinden om terug te flashen als het moet.
Ha ha, die firmware is helemaal niet geschikt voor de 8000, kan draaien op de 8010, hoewel niet zomaar te installeren zoals op de Dune R Plus.

Heb jij een image file voor de 8000 box, zodat je daadwerkelijk terug kunt naar de Nokia build?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 14:31
2 weken geleden mij Nokia 8000 geupdate naar Android 12.
Factory reset, nieuwste Kodi erop.
Kodi all access gegeven to files (de bovenste van de 3 file access opties)
5TB harddisk er op aangesloten (exFAT geformateerd)
Wordt niet herkend, zowel niet in Android (FX Explorer ziet hem niet eens, geeft aan iets als "You have no such app installed") en niet in Kodi.
Heb ik de harddisk aan de Nokia 8000 aangesloten bij het aanzetten van de Nokia dan start zelfs de Nokia niet eens op..... Haal ik de USB van de HDD uit de Nokia 8000 dan, meteen start Nokia op.

Terwijl EXACT deze harddisk wel herkend wordt door mijn Nokia 8010 (ook met Android 12), en de Kodi die daar op staat. En al mijn muziek en films gewoon afspeelt.

Iemand enig idee of dit op te lossen is, of kan de Nokia 8000 gewoon niet overweg met 5TB harddrives? (Een eerdere 3TB drive was nooit een probleem, bij eerdere setup (Android 10). Jammerlijk had ik deze HDD laten vallen en is dus echt kapot)

En ook de 2TB exFAT Harddisk welke ik bij de Nokia 8010 gebruik wordt prima herkend en speelt probleemloos af.

Dus naar mij idee...... geen andere conclusie dat 5TB net iets te veel is voor de Nokia 8000 (?????)

EDIT:
Het is nog gekker, een 4 jaar oude mediaplayer (A95X F3 Air), waar zelfs vanaf factory reset Kodi nog Versie 18.1 was, herkend de harddisk meteen en speelt alles probleemloos af..... Zelfs met Kodi Omega erop.

[ Voor 21% gewijzigd door LessRam op 30-04-2024 17:29 ]

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
[aanbieding verlopen]

[ Voor 97% gewijzigd door hardware-lover op 23-05-2024 19:10 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 14:31
Werken deze Nokia's (8000 / 8010) nu wel of niet standaard ook met NTFS, in tegenstelling met het standaard voor Android exFAT? NTFS is iets veiliger, maar kan nergens een duidelijke bevestiging vinden of het "af-fabriek" meteen werkt met NTFS.

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin08
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 10:22
LessRam schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 21:52:
Werken deze Nokia's (8000 / 8010) nu wel of niet standaard ook met NTFS, in tegenstelling met het standaard voor Android exFAT? NTFS is iets veiliger, maar kan nergens een duidelijke bevestiging vinden of het "af-fabriek" meteen werkt met NTFS.
hardware-lover in "Nokia Streaming Box"

[ Voor 6% gewijzigd door Erwin08 op 03-05-2024 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 19:59
Werkt de Nokia box 8010 prima met een emulator? Bijvoorbeeld Retroarch. Met mijn Nvidia Shield krijg ik het niet voor mekaar. Nokia iets makkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
babbi schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:40:
Werkt de Nokia box 8010 prima met een emulator? Bijvoorbeeld Retroarch. Met mijn Nvidia Shield krijg ik het niet voor mekaar. Nokia iets makkelijker?
Indien je het met een Nvidia Shield niet voor elkaar krijgt dan ben ik bang dat het met een Nokia 8010 niet veel anders voor je gaat worden.

Want met beiden kan het werken, maar het is even lastig om de juiste RetroArch directory op te snorren op het apparaat, om daar vervolgens de game bestanden in te zetten. Kwestie van een fatsoenlijke File Manager daarvoor te gebruiken.

Succes 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:25
Ik heb RetroArch werkend gekregen op de Nokia 8000, maar was inderdaad wat pielen. Als ik het goed heb onthouden werkte de store app niet en heb ik de apk geïnstalleerd. Ik vond performance wel wat tegen vallen N64 spellen lopen niet helemaal soepel. Toevallig iemand met wat tuning dit beter gekregen of is de hardware gewoon niet voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@jouwheld, ik heb vanmiddag de Play Store versie getest 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamegard68
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 18-06-2024
hardware-lover schreef op zondag 28 april 2024 @ 18:38:
[...]

Heeft nog steeds de fixes niet voor de audio cutout's en de framerate drop. Beiden voornamelijk bij lokaal afspelen van "eigen" media.

Die fixes zijn er wel, maar nog niet voor Dune R Plus of Nokia 8010. Afwachten maar tot een volgende update.
@hardware-lover Met mijn nokia stream box 8000 na A12 update heb ik het framedrop probleem na 30 minuten playback met locale/dlna video via VLC, Kodi en dergelijike. Is hier al een fix voor of is het nog wachten ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
gamegard68 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 10:29:
@hardware-lover Met mijn nokia stream box 8000 na A12 update heb ik het framedrop probleem na 30 minuten playback met locale/dlna video via VLC, Kodi en dergelijke. Is hier al een fix voor of is het nog wachten ?
Ik weet het, het is een generaal voorkomend Android TV V12 issue, en niet enkel op de 8000 (en boxjes met hetzelfde SEI codenummer). Ik heb dat op diverse andere apparaten vastgesteld en dat is ook als zodanig teruggekoppeld door mij. Dat alle SEI600 en SEI804 apparaten met de update naar V12 er last van hebben of kunnen hebben. Voor mij, op alle modellen die ik daarvan heb, en dat zijn aardig wat verschillende apparaten maar ze gebruiken eigenlijk allen dezelfde OS versies (niet altijd hetzelfde buildnummer).

Voor één SEI804 model (gelijk aan de 8010), is er nu een beta fix uitgebracht die voor de meesten goed lijkt te werken (is de feedback), echter niet altijd voor mijn persoontje. Ik heb nu een enkele terugkoppeling gezien van andere gebruikers die hetzelfde ervaren met diezelfde beta fix, maar dat is echt maar een enkeling, en die zit niet in de gesloten testgroep, daarin ben ik de enige die er last van lijkt te hebben. Dat is van een kant goed nieuws, maar geen geweldig nieuws.

Let wel, enkel bij lokaal media streamen (uit eigen voorraad), en het afspeelprogramma lijkt dan weinig tot niets uit te maken. Ik heb Kodi 21.x, ViMu en Plex allen daarop getest, ze laten het allemaal zien.

Het is geen oververhitting o.i.d., stop en resume lost het direct op, tot het zich na een poosje opnieuw aandient. Als ik i.p.v. stop/resume, de ondertitel uitschakel tijdens die framerate hakkel, dan wordt het daarmee wel opgelost. Bij die 3 programma's die ik heb aangehaald, dus er lijkt een relatie met de ondertiteling te zijn, ingesloten of extern (SRT), dat maakt dan niet uit.

Maar het gaat niet met ieder media fout, echter wel consequent met hetzelfde media. Ik heb afgelopen week ik weet niet hoe vaak The Martian aangeslingerd, goede film, maar niet tig keer achter elkaar ;(

Ik koppel dus nog steeds terug en heb nu iets meer aan info om te delen wat ze bij AmLogic zelf ook uit kunnen proberen. Eerst was dat veel gemakkelijker aantoonbaar, want als jij nu in Kodi de afspeelinfo zichtbaar maakt tijdens afspelen, dan zie je de framerate steeds verder inkakken, van 24fps steeds lager naar uiteindelijk zo'n 12 fps.

Maar na die fix die ik nu heb draaien blijft Kodi op die 24fps hangen terwijl de framerate wel rare dingen laat zien. Maar het ziet er nu wat anders uit dan eerst.

Ik ben bang dat het nog wel even op zich laat wachten tot het werkelijk volledig is opgelost, maar als dat het geval mocht zijn dan laat ik het hier toch alvast even weten ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamegard68
hardware-lover schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:13:
[...]

Ik koppel dus nog steeds terug en heb nu iets meer aan info om te delen wat ze bij AmLogic zelf ook uit kunnen proberen. Eerst was dat veel gemakkelijker aantoonbaar, want als jij nu in Kodi de afspeelinfo zichtbaar maakt tijdens afspelen, dan zie je de framerate steeds verder inkakken, van 24fps steeds lager naar uiteindelijk zo'n 12 fps.

Maar na die fix die ik nu heb draaien blijft Kodi op die 24fps hangen terwijl de framerate wel rare dingen laat zien. Maar het ziet er nu wat anders uit dan eerst.

[...]
@hardware-lover Welbedankt. Bedoelt u met "terugkoppelen" "reproduceren' ? Is die fix het disablen van ondertitels ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
gamegard68 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:28:
@hardware-lover Welbedankt. Bedoelt u met "terugkoppelen" "reproduceren' ? Is die fix het disablen van ondertitels ?
Nee, met terugkoppelen bedoel ik dat ik mijn testresultaten/bevindingen aan de "fabrikant" laat weten. In dit geval is dit niet Nokia (Streamview) maar Homatics (Sei Robotics). Ik test voor hen, en niet enkel dit soort apparaten. Maar in de regel zijn de apparaten gelijk en als AmLogic (chipfabrikant), iets fixed daarvoor, dan kunnen alle apparaten daar voordeel van hebben, ongeacht onder welk "merk" ze worden aangeboden.

En met reproduceren bedoel ik dus echt, aantoonbaar door het steeds te herhalen en hetzelfde resultaat te krijgen.

Ik durf niet zeggen of wat ik nu met de ondertitel aan/uit voor elkaar krijg, ook opgaat voor wat jij daar nu te zien krijgt. Ik test nu met de meest recente software, jij met iets totaal anders, maar probeer het zoukzozeggen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 06-05-2024 13:03 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
hardware-lover schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:58:
[...]

Nee, met terugkoppelen bedoel ik dat ik mijn testresultaten/bevindingen aan de "fabrikant" laat weten. In dit geval is dit niet Nokia (Streamview) maar Homatics (Sei Robotics). Ik test voor hen, en niet enkel dit soort apparaten. Maar in de regel zijn de apparaten gelijk en als AmLogic (chipfabrikant), iets fixed daarvoor, dan kunnen alle apparaten daar voordeel van hebben, ongeacht onder welk "merk" ze worden aangeboden.

En met reproduceren bedoel ik dus echt, aantoonbaar door het steeds te herhalen en hetzelfde resultaat te krijgen.

Ik durf niet zeggen of wat ik nu met de ondertitel aan/uit voor elkaar krijg, ook opgaat voor wat jij daar nu te zien krijgt. Ik test nu met de meest recente software, jij met iets totaal anders, maar probeer het zoukzozeggen ;)
Kun je ze ook meteen vragen of ze dit apparaat weer beschikbaar stellen? Nergens meer verkrijgbaar.

https://streamview.com/en...aming-Box-8000-8010/SVS2S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamegard68
@hardware-lover Nogmaals bedankt !
Ik heb de problemen een beetje kunnen "wegwerken" door in de "Developer Options" "Background Process Limit" op no background processes te zetten en "Disable HW overlays" aan te zetten en aldus de gpu te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
gamegard68 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:21:
@hardware-lover Nogmaals bedankt !
Ik heb de problemen een beetje kunnen "wegwerken" door in de "Developer Options" "Background Process Limit" op no background processes te zetten en "Disable HW overlays" aan te zetten en aldus de gpu te gebruiken.
Heb ik eveneens eerder al eens geprobeerd, maar mocht uiteindelijk toch niet baten. Ik zie ook niet echt iets gebeuren in de achtergrond (via ADB). Lastig, erg lastig.

Voor alle duidelijkheid, er is een fix uitgebracht voor wat jij nu ervaart, maar wat ik nu krijg is schijnbaar weer wat anders. Mogelijk (zeer waarschijnlijk), gerelateerd aan elkaar, maar het is wel verbeterd, aangezien ik het nu niet altijd meer te zien krijg, en eerst eigenlijk met vrijwel ieder lokaal media wel.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ozzytaste schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:13:
Kun je ze ook meteen vragen of ze dit apparaat weer beschikbaar stellen? Nergens meer verkrijgbaar.

https://streamview.com/en...aming-Box-8000-8010/SVS2S
Dat mag jij zelf doen, ik heb geen rechtstreeks contact met StreamView ;)

De DVB-T/C uitvoering is nog volop verkrijgbaar. Die DVB-S tuner is er echter ook van Botech en Homatics, dat is exact dezelfde, misschien kun je die wel vinden?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Het is diep treurig wat de software bakkers er tegenwoordig van "bakken".

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jcrs7
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12-09 16:09
Kun je de V10 software terugzetten als je hebt geüpdatet naar V12?

Ik heb namelijk een ledstrip op de USB aansluiting zitten van de 8000 box en sinds de update naar V12 werkt deze niet meer zoals eerst.

Eerst ging de ledstrip via de USB aan en uit als de box aan of uitstond. Nu sinds de V12 als de box uitstaat gaat de ledstrip aan voor 30sec en weer uit voor 30sec en dit blijft zich herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:02

Sa1

Heb sinds kort een Nokia 8010. In de basis heel tevreden mee. Draait snel, loopt soepel. Echter soms stopt het beeld en loopt de audio nog wel door. Dit is in vrijwel alle apps (tivimate, plex, youtube, netflix, enz). Door even terug te spoelen en weer te hervatten is het weer weg. Soms blijft het lang weg, soms komt het met 10 min weer terug.

Is dit hetzelfde probleem als hierboven wordt beschreven? Ik heb er bijv geen Kodi op staan, dus zou niet weten hoe ik framerate kan tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
Weet iemand hoeveel jaar de L1 licentie geldig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 07:51
Krijg sinds vandaag de melding "sorry, this device does not yet suppprt DRM protected content. Fout 43400" als ik iets wil afspelen van discoveryplus met de 8010.

Hebben meer mensen hier last van met discoveryplus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ipje schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 21:30:
Krijg sinds vandaag de melding "sorry, this device does not yet suppprt DRM protected content. Fout 43400" als ik iets wil afspelen van discoveryplus met de 8010.

Arn0uDz in "Nvidia Shield TV - Ervaringen & Discussie - deel 2"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 07:51
ipje schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 21:30:

Probleem heeft zichzelf opgelost, alles is weer af te spelen zonder melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrathcall
  • Laatst online: 29-08 13:07
@hardware-lover Hoi, mijn Core-Elec 20.2 is weer defect op mijn 8010 ondanks uitgezette update (zelfs wifi heb ik niet ingesteld. Wel het opstart scherm maar zwart beeld zodra het menu zou moeten verschijnen (wel menu geluiden).

Ondanks de V12 update blijf ik bij het afspelen van eigen media content via de 8010 software apps gestutter houden in het beeld. Met Core-Elec loopt alles prima.

Welke Core-Elec versie moet ik nu hebben? Ik krijg 20.5 en 20.4 niet geinstalleerd, dan eindigd het "upgraden" in het bootmenu van de 8010. Of moet ik de 21.0 Omega al hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamegard68
@hardware-lover @Wrathcall
Het ziet er naar uit dat de 8010 geen locked bootloader heeft zoals de 8000 aangezien het opstarten met Core-Elec wel mogelijk is hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Wrathcall schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:05:
@hardware-lover Hoi, mijn Core-Elec 20.2 is weer defect op mijn 8010 ondanks uitgezette update (zelfs wifi heb ik niet ingesteld. Wel het opstart scherm maar zwart beeld zodra het menu zou moeten verschijnen (wel menu geluiden).

Ondanks de V12 update blijf ik bij het afspelen van eigen media content via de 8010 software apps gestutter houden in het beeld. Met Core-Elec loopt alles prima.

Welke Core-Elec versie moet ik nu hebben? Ik krijg 20.5 en 20.4 niet geinstalleerd, dan eindigd het "upgraden" in het bootmenu van de 8010. Of moet ik de 21.0 Omega al hebben?
Sowieso V21 op dit moment, deze is al een tijdje Final.

Normaal gesproken zou het uitzetten van CE auto update gerespecteerd moeten worden. Ik heb het uitstaan en die keuze is werkend.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
gamegard68 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 12:15:
@hardware-lover @Wrathcall
Het ziet er naar uit dat de 8010 geen locked bootloader heeft zoals de 8000 aangezien het opstarten met Core-Elec wel mogelijk is hier.
Wat op de 8010 met CE mogelijk is, is niet als vanzelfsprekend ook op de 8000 mogelijk. De CE versie voor de 8010 is een specifieke (SEI804 apparaten).

Normaal gesproken zou de bootloader nog steeds locked moeten zijn. Dat je CE kunt booten middels de recovery optie op het apparaat zegt niets over de bootloader.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrathcall
  • Laatst online: 29-08 13:07
hardware-lover schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:48:
[...]

Sowieso V21 op dit moment, deze is al een tijdje Final.

Normaal gesproken zou het uitzetten van CE auto update gerespecteerd moeten worden. Ik heb het uitstaan en die keuze is werkend.
Dank voor je reactie. Ik weet ook niet of het iets met een update te maken heeft van CE maar aangezien ik de hele wifi setup heb geskipt nadat ik V20.2 draaiende had, kan CE helemaal geen update binnenhalen.
En de V12 Android update was ook al een tijdje actief; die update was na een mailtje van mij naar mijn 8010 gepushed. Dus ik zal eens zien of die V21 wel als update geaccepteerd wordt; ik ben tot nu toe nog geen vriendjes met mijn 8010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Sa1 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 21:28:
Heb sinds kort een Nokia 8010. In de basis heel tevreden mee. Draait snel, loopt soepel. Echter soms stopt het beeld en loopt de audio nog wel door. Dit is in vrijwel alle apps (tivimate, plex, youtube, netflix, enz). Door even terug te spoelen en weer te hervatten is het weer weg. Soms blijft het lang weg, soms komt het met 10 min weer terug.

Is dit hetzelfde probleem als hierboven wordt beschreven? Ik heb er bijv geen Kodi op staan, dus zou niet weten hoe ik framerate kan tonen.
Heeft niemand anders hier last van?

adb logcat geeft het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
05-21 21:49:19.453   479  4401 D OmxVideoDecoder: getConfig 3023 0x7f00000e
05-21 21:49:19.460 25115 18500 W MediaCodec: mapFormat: no mediaType information
05-21 21:49:19.503   479  4401 D OmxVideoDecoder: getConfig 3023 0x7f00000e
05-21 21:49:19.510 25115 18500 W MediaCodec: mapFormat: no mediaType information
05-21 21:49:19.535   479  4401 D OmxVideoDecoder: getConfig 3023 0x7f00000e
05-21 21:49:19.540 25115 18500 W MediaCodec: mapFormat: no mediaType information
05-21 21:49:19.562 30431 30433 E gralloc4: Format [id:0x110] which doesn't support linear should not have bpp defined
05-21 21:49:19.562 30431 30433 E gralloc4: Format [id:0x110] which doesn't support linear should not have bpp defined
05-21 21:49:19.798   479 18512 I VDA     : [0]"ServiceDeviceTask: buffer counts: IN[9931,9931], OUT[9904,9895,9895] DEC[0->0] => DEVICE[3+0/3->0+9/13] => CLIENT[3]\n"
05-21 21:49:20.931  3155  3209 I MetricsTransmissionManager: typeOfFilesLoaded: KPI, numberOfFilesLoaded: 1
05-21 21:49:20.932  3155  3209 I MetricsTransmissionManager: typeOfFilesLoaded: non_KPI, numberOfFilesLoaded: 0
05-21 21:49:20.932  3155  3209 I MetricsTransmissionManager: Transmitter.run....Rescheduling next transmission.
05-21 21:49:20.932  3155  3209 I MetricsTransmissionManager: transmitKPIMetricBatch started
05-21 21:49:20.932  3155  3209 I BoundedBatchFileQueue: batch file deleted: KPIBATCH_us-east-1_0001
05-21 21:49:20.933  3155  3209 I MetricsTransporter: Acquiring wifi lock.
05-21 21:49:20.934   608  2304 I WifiService: acquireWifiLock uid=10034 lockMode=3
05-21 21:49:20.935  3155  3209 I MetricsTransporter: Acquiring wakelock.
05-21 21:49:20.936  3155  3209 I MetricsTransporter: get hashed deviceType from customDeviceUtil: 7fa6998b19f2f4aa2c28ef159185bd0125d9839072dde8240281d47f44cd256
05-21 21:49:20.936  3155  3209 I MetricsTransporter: minerva upload url:https://7fa6998b19f2f4aa2c28ef159185bd0125d9839072dde8240281d47f44cd256.us-east-1.prod.service.minerva.devices.a2z.com:443/metric-batch
05-21 21:49:20.937  3155  3209 E MetricsTransporter: Exception happens when getting the OAuto Token: java.lang.Exception: No access token for recording metrics using minerva
05-21 21:49:20.937  3155  3209 I MetricsTransporter: connection: com.android.okhttp.internal.huc.HttpURLConnectionImpl:https://7fa6998b19f2f4aa2c28ef159185bd0125d9839072dde8240281d47f44cd256.us-east-1.prod.service.minerva.devices.a2z.com:443/metric-batch
05-21 21:49:20.937  3155  3209 I MetricsTransporter: get deviceType from customDeviceUtil: A2P8TWKRGX709
05-21 21:49:21.141   997   997 I ThermalService: CPU temperatures: [76.5]
05-21 21:49:21.401  3155  3209 I MetricsTransporter: Successfully uploaded metrics; code: 200, message: OK
05-21 21:49:21.401  3155  3209 I MetricsTransporter: Consuming response payload.
05-21 21:49:21.402  3155  3209 I MetricsTransporter: Releasing wake and wifi locks.
05-21 21:49:21.403   608  2304 I WifiService: releaseWifiLock uid=10034
05-21 21:49:21.404  3155  3209 I MetricsTransmissionManager: Transmission succeeded.
05-21 21:49:21.405  3155  3209 I MetricsTransmissionManager: transmitKPIMetricBatch finished
05-21 21:49:21.405  3155  3209 I MetricsTransmissionManager: transmitMetricBatches started
05-21 21:49:21.405  3155  3209 I MetricsTransmissionManager: transmitMetricBatches finished
05-21 21:49:21.626 25115 25123 I plexapp.androi: Background young concurrent copying GC freed 195175(6872KB) AllocSpace objects, 129(18MB) LOS objects, 16% free, 119MB/143MB, paused 938us total 154.895ms
05-21 21:49:21.914   479 18512 I VDA     : [0]"ServiceDeviceTask: buffer counts: IN[9964,9964], OUT[9904,9895,9895] DEC[5->0] => DEVICE[0+3/3->0+9/13] => CLIENT[3]\n"
05-21 21:49:22.749   379   379 I android.hardware.power-service.libperfmgr: Power setBoost: INTERACTION duration: 0
05-21 21:49:22.749   379   379 I libperfmgr: Do Powerhint: INTERACTION
05-21 21:49:22.751   379   379 I android.hardware.power-service.libperfmgr: Power setBoost: INTERACTION duration: 0
05-21 21:49:22.751   379   379 I libperfmgr: Do Powerhint: INTERACTION
05-21 21:49:22.770   608   623 I MediaFocusControl: abandonAudioFocus() from uid/pid 10082/25115 clientId=android.media.AudioManager@2d79195oi.a@26292aa
05-21 21:49:22.782   379   379 I android.hardware.power-service.libperfmgr: Power setBoost: INTERACTION duration: 0
05-21 21:49:22.783   379   379 I libperfmgr: Do Powerhint: INTERACTION
05-21 21:49:22.799   359  4498 I audio_hw_primary: out_pause_new(), stream(0xf16029b0), pause_status = 0,dolby_lib_type = 2, continuous_audio_mode = 1,hw_sync_mode = 0,ms12_enable = 1,ms_continuous_paused = 0
05-21 21:49:22.799   359  4498 I audio_hw_primary: audiohal_send_msg_2_ms12 mesg_type:MS12_MESG_TYPE_PAUSE entry
05-21 21:49:22.799   359  4498 I audio_hw_primary: audiohal_send_msg_2_ms12 mesg_type:MS12_MESG_TYPE_PAUSE exit
05-21 21:49:22.799   359  4498 I audio_hw_primary: out_pause_new(), stream(0xf16029b0) exit
05-21 21:49:22.799   359   685 D audio_hw_primary: ms12_message_threadloop(), msg type: MS12_MESG_TYPE_PAUSE
05-21 21:49:22.799   359   685 I libms12 : setPauseFlag() set mPause 1
05-21 21:49:22.799   359   685 I audio_hw_primary: dolby_ms12_main_pause  ms12_runtime_update_ret:0
05-21 21:49:22.805   649   666 W AudioFlinger: moveEffectChain_l() effect chain for session 0 not on source thread 0xf04e85b0
05-21 21:49:22.811  1700  2061 I katniss_interactor_MediaSessionStateClearcutLoggerImpl: #maybeLogTvMediaSessionEvent, 2, com.plexapp.android
05-21 21:49:22.811  1700  2061 I katniss_interactor_MediaSessionStateClearcutLoggerImpl: We do not track the playback state: 2
05-21 21:49:22.811  1911  1911 D NowPlayingListener: updatePlayback() called with: state = [PlaybackState {state=2, position=2798390, buffered position=2820800, speed=1.0, updated=15780470, actions=1049876, custom actions=[Action:mName='Achteruit springen, mIcon=2131231636, mExtras=null, Action:mName='Willekeurige volgorde, mIcon=2131231572, mExtras=null, Action:mName='Herhalen (alles), mIcon=2131231130, mExtras=null, Action:mName='Vooruit springen, mIcon=2131231638, mExtras=null], active item id=-1, error=null}] and now playing listener: dxi@ccbee10
05-21 21:49:22.811  1911  1911 D NowPlayingManager: onClientPlaybackStateUpdate() called with: state = [2], stateChangeTimeMs = [15780470], currentPosMs = [2798390]
05-21 21:49:22.814   359 17819 I libdolbyms12: handle=0xef8a0020 udc easing out begin duration=32
05-21 21:49:22.814   818   818 V AudioMediaPlayerWrapper: onPlaybackStateChanged(): com.plexapp.android : PlaybackState {state=2, position=2798390, buffered position=2820800, speed=1.0, updated=15780470, actions=1049876, custom actions=[Action:mName='Achteruit springen, mIcon=2131231636, mExtras=null, Action:mName='Willekeurige volgorde, mIcon=2131231572, mExtras=null, Action:mName='Herhalen (alles), mIcon=2131231130, mExtras=null, Action:mName='Vooruit springen, mIcon=2131231638, mExtras=null], active item id=-1, error=null}
05-21 21:49:22.815  1911  1911 D NowPlayingManager: A notification for Now Playing Card has been canceled
05-21 21:49:22.815  1911  1911 D NowPlayingManager: onClientChanged() called
05-21 21:49:22.819  2536  2536 D BasicMediaStatusFactory: Supported media session actions: 1049876
05-21 21:49:22.821   833   833 D TvNotificationHandler: Notification removed
05-21 21:49:22.823  1911  1911 D NowPlayingManager: A notification for Now Playing Card has been canceled
05-21 21:49:22.826   818   818 V AudioMediaPlayerWrapper: trySendMediaUpdate(): Metadata has been updated for com.plexapp.android
05-21 21:49:22.826   818   818 D MediaPlayerList: sendMediaUpdate
05-21 21:49:22.826   818   818 I MediaPlayerList: sendMediaUpdate: Creating a one item queue for a player with no queue
05-21 21:49:22.826   818   818 D MediaPlayerList: sendMediaUpdate state=PlaybackState {state=2, position=2798390, buffered position=2820800, speed=1.0, updated=15780470, actions=1049876, custom actions=[Action:mName='Achteruit springen, mIcon=2131231636, mExtras=null, Action:mName='Willekeurige volgorde, mIcon=2131231572, mExtras=null, Action:mName='Herhalen (alles), mIcon=2131231130, mExtras=null, Action:mName='Vooruit springen, mIcon=2131231638, mExtras=null], active item id=-1, error=null}
05-21 21:49:22.827   818   818 D AvrcpNativeInterface: sendMediaUpdate: metadata=false playStatus=true queue=false
05-21 21:49:22.827   818   818 D AvrcpTargetJni: sendMediaUpdateNative
05-21 21:49:22.827   818   818 I bt_stack: [INFO:avrcp_service.cc(402)] virtual void bluetooth::avrcp::AvrcpService::SendMediaUpdate(bool, bool, bool) track_changed=0 :  play_state=1 :  queue=0
05-21 21:49:22.864   359   685 I audio_hw_primary: dolby_ms12_main_pause  sleep 64ms finished and exit
05-21 21:49:22.864   359   685 D audio_hw_primary: ms12_message_threadloop  mesg_list is empty, loop waiting......
05-21 21:49:22.875   359 17819 I libdolbyms12: last main sample=256 now main =0
05-21 21:49:22.887   359 17819 D libdolbyms12: PCM Renderer: Returning to user requested LtRt downmix
05-21 21:49:22.906   379   379 I android.hardware.power-service.libperfmgr: Power setBoost: INTERACTION duration: 0
05-21 21:49:22.906   379   379 I libperfmgr: Do Powerhint: INTERACTION
05-21 21:49:22.906   379   379 I android.hardware.power-service.libperfmgr: Power setBoost: INTERACTION duration: 0
05-21 21:49:22.906   379   379 I libperfmgr: Do Powerhint: INTERACTION
05-21 21:49:23.011   833   833 V TvNotificationHandler: Notification not added because it isn't relevant for tv
05-21 21:49:23.143   997   997 I ThermalService: CPU temperatures: [75.9]
05-21 21:49:23.916   479 18512 I VDA     : [0]"ServiceDeviceTask: buffer counts: IN[9964,9964], OUT[9904,9895,9895] DEC[5->0] => DEVICE[0+3/3->0+9/13] => CLIENT[3]\n"

Ik vind persoonlijk de temp vrij hoog, maar daar kan ik weinig aan veranderen. Het apparaat staat vrij van alles en bevindt zich in een ruimte waar het 21 graden is.

Of is het gewoon een defect apparaat?

Aldus de update is er niets wat hij kan bijwerken, recentste update is dus Android 12.(v12.8.3638).

Heb al zitten experimenteren met verschillende instellingen, maar niets lijkt te werken. Audio pass through aan of uit, maakt niet uit.

Iemand tips?

Misschien nog een keer de probleem casus: In alle apps (Netflix, Plex, Tivimate, Youtube, enz) hangt geregeld het beeld. Geluid blijft dan gewoon lopen, maar beeld hangt. Stop/Start helpt niet (audio stopt dan en gaat weer verder, maar beeld blijft hangen). Enige wat helpt is een stukje terug spoelen, bij alle apps. Daarna loopt hij weer, tot hij hangt.

[ Voor 3% gewijzigd door Sa1 op 21-05-2024 22:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Sa1, de temperatuur is idd vrij hoog, zou toch eigenlijk minimaal ruim 10⁰ of zelfs nog wat lager moeten liggen. Maar trottelen begint pas tegen de 90⁰ aan, hoewel je dat niet moet halen onder normale streaming omstandigheden.

Maar laten we even kort zijn, de versie die Streamview aan zijn gebruikers heeft gegeven als Stable V12 update, is gewoon geen al te beste, verre van zelfs, het is simpelweg een beta die ze hebben gedeeld.

Maar ook de latere update die naar andere soortgelijke boxjes is gegaan, is eveneens nog steeds niet een veel betere (5221).

Gewoon gaan zeuren en blijven zeuren bij Streamview, dat je een nieuwere versie wilt hebben, zelfs die 5221 versie zou al beter zijn, maar ook maar net. Officieel is deze er niet voor de Nokia 8010, maar in de praktijk zouden ze er best een in orde kunnen maken.

Build 5394 is tot nu toe de allerbeste, zonder twijfel. Een paar latere builds dan weer niet, omdat daar van alles in is gestopt voor externe audio apparatuur, die Nokia niet zal brengen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

hardware-lover schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 23:13:
@Sa1, de temperatuur is idd vrij hoog, zou toch eigenlijk minimaal ruim 10⁰ of zelfs nog wat lager moeten liggen. Maar trottelen begint pas tegen de 90⁰ aan, hoewel je dat niet moet halen onder normale streaming omstandigheden.

Maar laten we even kort zijn, de versie die Streamview aan zijn gebruikers heeft gegeven als Stable V12 update, is gewoon geen al te beste, verre van zelfs, het is simpelweg een beta die ze hebben gedeeld.

Maar ook de latere update die naar andere soortgelijke boxjes is gegaan, is eveneens nog steeds niet een veel betere (5221).

Gewoon gaan zeuren en blijven zeuren bij Streamview, dat je een nieuwere versie wilt hebben, zelfs die 5221 versie zou al beter zijn, maar ook maar net. Officieel is deze er niet voor de Nokia 8010, maar in de praktijk zouden ze er best een in orde kunnen maken.

Build 5394 is tot nu toe de allerbeste, zonder twijfel. Een paar latere builds dan weer niet, omdat daar van alles in is gestopt voor externe audio apparatuur, die Nokia niet zal brengen.
Thanks voor je antwoord, hoewel het niet heel bevredigend is.Je geeft aan dat ik moet gaan klagen bij streamview. Is dat https://streamview.com/en/ ? Ik heb mijn device namelijk gekocht bij amazon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Sa1 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 07:10:
[...]
Thanks voor je antwoord, hoewel het niet heel bevredigend is.Je geeft aan dat ik moet gaan klagen bij streamview. Is dat https://streamview.com/en/ ? Ik heb mijn device namelijk gekocht bij amazon.
Dat is idd de juiste plek om het te doen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

hardware-lover schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 07:13:
[...]

Dat is idd de juiste plek om het te doen.
Thank you for your request. Our support team will contact you soon.

Ben benieuwd of dat iets gaat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt ziggo ook goed op deze streambox? dit ivm het streamen van het CL voetbal volgend seizoen, heb geen zin om elke keer met mn telefoon te moeten hannesen wat op mijn oude chromecast moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamegard68
Received the following email from StreamView after submitting my issue report:
Hello,

Thank you for your message.

We have manually sent a software update to your Nokia Streaming Box.
Please install this update and please check if the issue persists.

To check for updates, go to Settings > Device Preferences > About > System Update > Check for Update.
If there are any other questions or requests that we can help you with, we kindly ask you to please reply to this email.

Thank you for contacting our support service!

StreamView Support Team,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
gamegard68 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:15:
Received the following email from StreamView after submitting my issue report:
[...]
En? Welke versie (build) hebben ze nu met je gedeeld?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gamegard68
@hardware-lover Dat zal ik kunnen mededelen als ik het uitprobeer thuis deze avond. :) (Fingers crossed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
gamegard68 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:15:
@hardware-lover Dat zal ik kunnen mededelen als ik het uitprobeer thuis deze avond. :) (Fingers crossed)
Eens kijken welke het is geworden. Dat ze er eentje delen maakt iig wel duidelijk dat er een probleem is met wat ze als V12 "Stable" hebben gedeeld 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gamegard68
De upgrade van v12.6.1036 naar v12.6.1113 op mijn Streaming Box 8000 is successvol verlopen. Tot nu toe nog geen frame drops en stutter geobserveerd in Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
gamegard68 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 20:23:
De upgrade van v12.6.1036 naar v12.6.1113 op mijn Streaming Box 8000 is successvol verlopen. Tot nu toe nog geen frame drops en stutter geobserveerd in Kodi.
Die versie heb ik nu al even draaien op een andere box, maar ik moet bekennen dat ik er maar weinig mee heb geprobeerd.

Er zat een update in voor de afstandsbediening (een andere model dan voor de 8000), en ik had gehoopt dat ze auto framerate voor Netflix zouden hebben toegevoegd. Daar zeur ik al een tijdje om na iedere update bij het terugkoppelen, maar wordt keer op keer genegeerd.

Ik heb bij mijn apparaat z.g. ondersteuning voor de DTS-HD codec, volgens de beschikbare audio codecs, maar de 8000 ondersteund die codec helemaal niet (max DTS), dus die optie zou niet zichtbaar moeten zijn. Dus indien handmatig codecs selecteren, die niet actief maken.

Stijfkoppen zijn het, die Chinezen 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jcrs7
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12-09 16:09
Is er een mogelijkheid oid om een wachtwoord op de app van YouTube in de streamingbox te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

hardware-lover schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 23:13:

Zojuist heb ik 5221 voor de 8010 gekregen. DTS-HD staat daar tussen als potentieel. Nu wordt deze niet ondersteund door mijn Sonos ARC, maar goed. DTS overigens wel, maar daar komt geen geluid uit.

Hopelijk is het hangen in Youtube enz weg nu. Fingerscrossed.

---

Helaas, weer een Youtube opgezet, maar ook nu hangt het beeld weer. Het grappige is dat de ondertitels wel doorlopen. Deze issues nooit gehad met m'n FireTV...

[ Voor 5% gewijzigd door Sa1 op 27-05-2024 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Sa1 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:58:
[...]
Zojuist heb ik 5221 voor de 8010 gekregen. DTS-HD staat daar tussen als potentieel. Nu wordt deze niet ondersteund door mijn Sonos ARC, maar goed. DTS overigens wel, maar daar komt geen geluid uit.

Hopelijk is het hangen in Youtube enz weg nu. Fingerscrossed.

---

Helaas, weer een Youtube opgezet, maar ook nu hangt het beeld weer. Het grappige is dat de ondertitels wel doorlopen. Deze issues nooit gehad met m'n FireTV...
Heb je 5221 ongevraagd gekregen of heb je er om gevraagd? Hier nog geen update namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

edgarf28 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 21:38:
[...]

Heb je 5221 ongevraagd gekregen of heb je er om gevraagd? Hier nog geen update namelijk
Heb op advies een support case aangemaakt vanwege 'hangers' in diverse apps. Daarom idd de 5221 gekregen. De hangers zijn iig nog niet weg (althans, niet in YouTube, overige apps nog niet geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Sa1 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 07:19:
[...]
Heb op advies een support case aangemaakt vanwege 'hangers' in diverse apps. Daarom idd de 5221 gekregen. De hangers zijn iig nog niet weg (althans, niet in YouTube, overige apps nog niet geprobeerd).
Ah oke.
Wbt de hangers in diverse apps, dit ervaar ik totaal niet. Geen frameskips of vast lopende apps hier.

Heb je al een factory reset geprobeerd?
Staat de resolutie en framerate goed ingesteld bij instellingen?
Al verschillende hdmi kabels geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Ik heb inmiddels ook 5221 binnen op mijn 8010, interface lijkt stuk soepeler/sneller te lopen. En idd DTS-HD ondersteuning. En de audio-passtrough werkt nu ook weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

edgarf28 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:00:
[...]

Ah oke.
Wbt de hangers in diverse apps, dit ervaar ik totaal niet. Geen frameskips of vast lopende apps hier.

Heb je al een factory reset geprobeerd?
Staat de resolutie en framerate goed ingesteld bij instellingen?
Al verschillende hdmi kabels geprobeerd?
HDMI heb ik idd meerdere geprobeerd, maar het gedrag blijft hetzelfde. Wat is resolutie / framerate 'goed' ingesteld?

Resolutie is hoogst mogelijk (4k 60hz), en framerate heb ik dat hij naadloos een match doet. Dat zou ik eens uit kunnen zetten. Audio heb ik passthgough.. misschien kan ik van 't weekend is een factory reset doen.
Pagina: 1 ... 13 ... 22 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de mediaspelers van Nokia: Streaming Box 8000 en 8010 en de klonen hiervan.
Andere mediaspelers zijn hier off-topic.

Weten of het een kloon is?
Nokia 8000 en klonen: https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI600
Nokia 8010 en klonen https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI804

Discussie over alternatieve firmware is toegestaan op Tweakers.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Het gebruik van alternatieve firmware is volledig op eigen risico.

Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright