Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Sa1 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:17:
[...]
HDMI heb ik idd meerdere geprobeerd, maar het gedrag blijft hetzelfde. Wat is resolutie / framerate 'goed' ingesteld?

Resolutie is hoogst mogelijk (4k 60hz), en framerate heb ik dat hij naadloos een match doet. Dat zou ik eens uit kunnen zetten. Audio heb ik passthgough.. misschien kan ik van 't weekend is een factory reset doen.
Naadloos wordt niet ondersteund door het apparaat/Android TV versie. Die instelmogelijkheid is daarom ook verdwenen uit latere OS builds. Je kiest non seamless of geen, maar non seamless (niet naadloos), is de meest logische keuze.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:02

Sa1

hardware-lover schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:43:
[...]

Naadloos wordt niet ondersteund door het apparaat/Android TV versie. Die instelmogelijkheid is daarom ook verdwenen uit latere OS builds. Je kiest non seamless of geen, maar non seamless (niet naadloos), is de meest logische keuze.
Ga ik dat sowieso dadelijk is omzetten. En met latere versies bedoel je post-5221 neem ik dan aan.

——

In 5221 zit hij ook al niet meer. Ik had beide bolletjes niet gecheckt. Heb nu weer de niet naadloze geselecteerd.

———

Nouja, zojuist maar op reset gedrukt. Mindere klus is dat.

---------

Nou, compleet reset, en evengoed vastlopers. Ook voor de zekerheid weer een nieuwe HDMI der tussen gezet. Maakt allemaal niets uit.
Word er wel een beetje moedeloos van.

[ Voor 36% gewijzigd door Sa1 op 28-05-2024 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Idd, na 5221 versies 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Sa1 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:17:
[...]
HDMI heb ik idd meerdere geprobeerd, maar het gedrag blijft hetzelfde. Wat is resolutie / framerate 'goed' ingesteld?

Resolutie is hoogst mogelijk (4k 60hz), en framerate heb ik dat hij naadloos een match doet. Dat zou ik eens uit kunnen zetten. Audio heb ik passthgough.. misschien kan ik van 't weekend is een factory reset doen.
De juiste framerate ligt er aan wat je het meeste kijkt, 50/25fps of 60/30fps streams. Ik kijk het meeste live tv via nlziet, wat 50fps is, dus ik heb hem niet op 60hz staan maar op 50hz, zodat de framerate matcht met het aantal hz'en.
En als je het meeste speelfilms kijkt dan kun je hem het beste op 24hz zetten.

Seamless framerate werkt nog maar met enkele apps, YouTube zover ik weet nog niet

[ Voor 4% gewijzigd door edgarf28 op 28-05-2024 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

edgarf28 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:31:
[...]

De juiste framerate ligt er aan wat je het meeste kijkt, 50/25fps of 60/30fps streams. Ik kijk het meeste live tv via nlziet, wat 50fps is, dus ik heb hem niet op 60hz staan maar op 50hz, zodat de framerate matcht met het aantal hz'en.

Seamless framerate werkt nog maar met enkele apps, YouTube zover ik weet nog niet
Ah dat bedoel je, ja dat snap ik. Maar ik kijk van alles door elkaar. Tivimate voor TV. Series en speelfilms, dus ideaal is het nooit. Ik kan hem fixeren op 50hz, maar verwacht eigenlijk niet dat dat heel veel gaat toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
edgarf28 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:31:

Zie jij iets werkelijk met Seamless werken? Zo ja, dan moet dat toch ook worden teruggekoppeld aangezien er door Sei Robotics/AmLogic is aangegeven dat dit niet het geval is.

Om de refreshrate op voorhand op 24Hz te zetten is voor Netflix abonnees geen goed advies, je verliest door die instelling namelijk Netflix UHD support, raar maar waar. Niet specifiek voor deze boxjes, is een algemeen issue.

Dus voor Netflix vooraf terug naar 60Hz en Netflix zoekt dan zelf wel uit welke refreshrate het moet worden, aangezien zij als een van de weinigen AFR ondersteunen. Op de 8010, helaas niet op de 8000.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

hardware-lover schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:25:
[...]

Zie jij iets werkelijk met Seamless werken? Zo ja, dan moet dat toch ook worden teruggekoppeld aangezien er door Sei Robotics/AmLogic is aangegeven dat dit niet het geval is.

Om de refreshrate op voorhand op 24Hz te zetten is voor Netflix abonnees geen goed advies, je verliest door die instelling namelijk Netflix UHD support, raar maar waar. Niet specifiek voor deze boxjes, is een algemeen issue.

Dus voor Netflix vooraf terug naar 60Hz en Netflix zoekt dan zelf wel uit welke refreshrate het moet worden, aangezien zij als een van de weinigen AFR ondersteunen.
Met mijn FireTV max 4k krijg ik in de app de melding dat auto refresh rate aan staat en dat het scherm kan knipperen. Dat krijg ik met geen mogelijkheid met deze Nokia.

Overigens heeft mijn Samsung enorme moeite met deze Nokia via CEC. Hij herkent hem niet en heeft dus een soort timeout. Dan moet ik hem vervolgens handmatig op input signaal extra zetten en game modus aan (ja; of uit.. geen idee wat wijsheid is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Voor apps die een vaste refreshrate hebben, zoals de F1TV app, NLZiet, NPO(+), Videoland, Canal+, etc., gebruik ik de Refresh Rate app die in eerste instantie voor de Shield is uitgebracht. Die is ook prima bruikbaar op andere Android/Google TV apparaten die automatisch van refreshrate/resolutie kunnen wisselen. Vrijwel alles met Android/Google TV V12 dus.

Je stelt deze per app eenmalig in en daarna heb je er geen omkijken meer naar. Dus laat je apparaat op 60Hz staan en de Refresh Rate app regelt het wel voor die apps.

Let wel, enkel voor apps die met een vaste refreshrate werken, dat mag dan 25/50 zijn, of 30/60, maar niet een app die media heeft met verschillende refreshrates.

App staat helaas niet meer in de Play Store begreep ik, maar zoeken op "Refresh Rate 3.3.0" geeft al snel een download optie. Via sideloading kan deze dan worden geïnstalleerd en gebruikt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

hardware-lover schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:33:
Voor apps die een vaste refreshrate hebben, zoals de F1TV app, NLZiet, NPO(+), Videoland, Canal+, etc., gebruik ik de Refresh Rate app die in eerste instantie voor de Shield is uitgebracht. Die is ook prima bruikbaar op andere Android/Google TV apparaten die automatisch van refreshrate/resolutie kunnen wisselen. Vrijwel alles met Android/Google TV V12 dus.

Je stelt deze per app eenmalig in en daarna heb je er geen omkijken meer naar. Dus laat je apparaat op 60Hz staan en de Refresh Rate app regelt het wel voor die apps.

Let wel, enkel voor apps die met een vaste refreshrate werken, dat mag dan 25/50 zijn, of 30/60, maar niet een app die media heeft met verschillende refreshrates.

App staat helaas niet meer in de Play Store begreep ik, maar zoeken op "Refresh Rate 3.3.0" geeft al snel een download optie. Via sideloading kan deze dan worden geïnstalleerd en gebruikt.
Heb jij de apk toevallig nog? Ik krijg alleen maar download locaties voor .xapk of .apkx, wat zijn ze daarmee vervelend geworden zeg. Apkmirror.com die wel normaal apk's aanbiedt heeft hem niet.

En hoe weet je welke app een vaste refreshrate heeft? Bijv videoland die gebruiken wij ook.

---

Right, dat is gelukt. Wel hinderlijk vind ik (uitpakken, install-multiple enz), maar goed.

Ik heb overlay aangezet, toegankelijkheid ingesteld en het werkt. Dank!

Stopt het vastlopen niet, maar gevoelsmatig is dit wel weer een stapje voorruit ;-) krijg alleen de FPS overlay niet te zien nog.

[ Voor 10% gewijzigd door Sa1 op 28-05-2024 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Sa1 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:41:
Heb jij de apk toevallig nog? Ik krijg alleen maar download locaties voor .xapk of .apkx, wat zijn ze daarmee vervelend geworden zeg. Apkmirror.com die wel normaal apk's aanbiedt heeft hem niet.

En hoe weet je welke app een vaste refreshrate heeft? Bijv videoland die gebruiken wij ook.
Voor de apps, bedoeld voor de NL markt, mag je er gevoeglijk van uitgaan dat deze 25/50 gebruiken. Maar je kunt op deze apparaten een debug overlay tevoorschijn toveren waarin je de oorspronkelijke refreshrate/resolutie van de bron kunt zien.

hardware-lover in "Nokia Streaming Box"

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 28-05-2024 21:30 . Reden: Linkje naar RR verwijderd ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

hardware-lover schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:30:
[...]

Voor de apps, bedoeld voor de NL markt, mag je er gevoeglijk van uitgaan dat deze 25/50 gebruiken. Maar je kunt op deze apparaten een debug overlay tevoorschijn toveren waarin je de oorspronkelijke refreshrate/resolutie van de bron kunt zien.

ah cool! Netflix gaat overigens keurig naar 24hz bij mij hoor als ik die auto niet-naadloos refresh aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Sa1 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:48:
[...]
ah cool! Netflix gaat overigens keurig naar 24hz bij mij hoor als ik die auto niet-naadloos refresh aan zet.
Dat hoort ie ook zo te doen met die instelling. Maar als een gebruiker de Android TV refreshrate vooraf al op 24Hz instelt, dan geeft Netflix geen UHD optie meer, dat was de waarschuwing.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

hardware-lover schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:53:
[...]

Dat hoort ie ook zo te doen met die instelling. Maar als een gebruiker de Android TV refreshrate vooraf al op 24Hz instelt, dan geeft Netflix geen UHD optie meer, dat was de waarschuwing.
ah zo.. dan had ik die verkeerd begrepen. Overigens gaat Disney+, Prime allemaal niet auto refresh rate wijzigen. Dat is wel bijzonder vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Sa1 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:55:
[...]
ah zo.. dan had ik die verkeerd begrepen. Overigens gaat Disney+, Prime allemaal niet auto refresh rate wijzigen. Dat is wel bijzonder vind ik.
Die bieden de optie helaas (nog) niet voor Android TV, via hun app zelf bedoel ik. Op FireTV wel geloof ik, maar dat is een eigen app. Gebruik je die app op Android TV dan is de ondersteuning er nog steeds niet.

Daar staat tegenover, gebruik je de FireTV Disney app op Android TV, dan krijg je daarmee wel Atmos support ipv max DD+ ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

hardware-lover schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 22:00:
[...]

Die bieden de optie helaas (nog) niet voor Android TV, via hun app zelf bedoel ik. Op FireTV wel geloof ik, maar dat is een eigen app. Gebruik je die app op Android TV dan is de ondersteuning er nog steeds niet.

Daar staat tegenover, gebruik je de FireTV Disney app op Android TV, dan krijg je daarmee wel Atmos support ipv max DD+ ;)
Ik dacht eigenlijk ook dat FireTV en AndroidTV dezelfde APK's gebruikte. Kennelijk zit daar ook weer verschil in. Echt wel bijzonder hoe complex dit is. Voor reguliere gebruikers is dit niet te doen. Disney bijv kan ik alleen als APK sideloaden op m'n Android, want hij vindt hem gewoon niet in Play. Idem voor HBO (even los of het nu Max is of HBO Max is)

Hoe dan ook, het beeld blijft vast lopen. Vooral nu in Tivimate, extreem lastig voor het gezin. Totaal ook niet duidelijk waarom. Tivimate, YouTube en Plex, dat zijn degene waar het nu structureel naar voren komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Sa1, ik weet dat er problemen kunnen zijn met enkele apps, maar niet in de zin zoals jij ze beschrijft.

Zeker niet met een vastlopend beeld, dan lijkt er toch serieus wat anders aan de hand te zijn voor jou.

Ik weet dat TiViMate nog niet optimaal is aangepast voor de Android TV V12 API, daar zal de app ontwikkelaar zijn best voor moeten doen. Maar een volledig zwart scherm, nee, niet normaal. Het is dat ik genoemde apps ook gebruik tijdens het testen, hoewel de Youtube app enkel voor wat simpel testwerk, niet voor dagelijks gebruik. Plex en TiViMate zijneveneens vast onderdeel van het testwerk maar bij laatste gebruik ik een publieke NL M3U bron, en daarmee loopt het allemaal aardig probleemloos. Ik weet dat velen een andere bron gebruiken van meer "bedenkelijke" oorsprong ;)

HDMI kabel(s) in orde dat je zeker weet?

Er wordt nu op twee apparaten gereageerd, 8000 en 8010, dus graag even aangeven welke van de twee het is. De Nokia 8000 zit niet in mijn standaard testreeks van apparaten eerlijk gezegd, maar dat wil niet zeggen dat ik dit niet al eerder heb getest, tenslotte is de meest recente update nog vrij vers voor dat apparaat.

Edit: FireTV is geen Android TV, maar een eigen ontwikkelde fork van Android.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 28-05-2024 22:21 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

hardware-lover schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 22:20:
@Sa1, ik weet dat er problemen kunnen zijn met enkele apps, maar niet in de zin zoals jij ze beschrijft.

Zeker niet met een vastlopend beeld, dan lijkt er toch serieus wat anders aan de hand te zijn voor jou.

Ik weet dat TiViMate nog niet optimaal is aangepast voor de Android TV V12 API, daar zal de app ontwikkelaar zijn best voor moeten doen. Maar een volledig zwart scherm, nee, niet normaal. Het is dat ik genoemde apps ook gebruik tijdens het testen, hoewel de Youtube app enkel voor wat simpel testwerk, niet voor dagelijks gebruik. Plex en TiViMate zijneveneens vast onderdeel van het testwerk maar bij laatste gebruik ik een publieke NL M3U bron, en daarmee loopt het allemaal aardig probleemloos. Ik weet dat velen een andere bron gebruiken van meer "bedenkelijke" oorsprong ;)

HDMI kabel(s) in orde dat je zeker weet?

Er wordt nu op twee apparaten gereageerd, 8000 en 8010, dus graag even aangeven welke van de twee het is. De Nokia 8000 zit niet in mijn standaard testreeks van apparaten eerlijk gezegd, maar dat wil niet zeggen dat ik dit niet al eerder heb getest, tenslotte is de meest recente update nog vrij vers voor dat apparaat.

Edit: FireTV is geen Android TV, maar een eigen ontwikkelde fork van Android.
Ik heb de 8010.

YouTube, Tivimate en Plex lopen niet vast, maar het beeld hangt. Het beeld staat dus gewoon stil. Audio gaat probleemloos door. Bij YouTube gaat zelfs de ondertiteling door. In een video van 15 min loopt hij zo'n 3x vast. Stop / Start heeft dan geen zin, stapje terug spoelen en weer play wel.

Bij tivimate is dat geen optie, dus is het kanaal wisselen. De oorsprong is niet van bedenkelijke oorsprong, van van een publieke lijst via github. Vergelijkbare uitdagingen kennen mijn (meerdere) FireTV's niet, noch mij oude Xioami TV stick (dies alleen pokke traag). Het beeld wordt overigens niet zwart (excuses als ik hier onduidelijk in ben geweest) het hangt gewoon.. ik zal is proberen daar een filmpje van te schieten.

Overigens tav je vraag over HDMI kabels, heb inmiddels heel veel verschillende geprobeerd. Hoewel ook met de 'oude' nooit problemen waren met de FireTV of PS5 oid.

Link: https://conclusionfuturei...mFsTW9kZSI6InZpZXcifX0%3D

[ Voor 11% gewijzigd door Sa1 op 28-05-2024 23:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Sa1, ik zal morgen eens een box met daarop 5221 aan de tand voelen, ik heb er beslist eentje liggen met die build.

Daarna ga ik met de YouTube app aan de slag, aangezien jij daar ook problemen mee hebt. Eens kijken wat ie bij mij doet.

Box rechtstreeks naar TV of gaat het indirect via Receiver/Soundbar?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

hardware-lover schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 23:17:
@Sa1, ik zal morgen eens een box met daarop 5221 aan de tand voelen, ik heb er beslist eentje liggen met die build.

Daarna ga ik met de YouTube app aan de slag, aangezien jij daar ook problemen mee hebt. Eens kijken wat ie bij mij doet.

Box rechtstreeks naar TV of gaat het indirect via Receiver/Soundbar?
Box zit rechtstreeks op HDMI1 poort, geluid komt wel via eARC uit een Sonos Arc. Heb bij m'n vorige post een link gedaan naar een filmpje wat het laat zien in Youtube. Ik ben gaan filmen op het moment dat hij hangt. zoals je ziet loopt de ondertitel door. Daarna spoel ik terug waarna hij weer loopt. Heb de overlay er bij, wellicht is daar informatie uit te halen?!

Overigens loopt een app als Videoland nooit vast. Ook Prime / Disney heb ik het nog niet in gezien. Nu kijken we die laatste twee niet zo heel veel, maar Videoland wordt vrij veel bekeken door de kids.

[ Voor 11% gewijzigd door Sa1 op 29-05-2024 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeromaniak
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 28-11-2024
Goedemorgen allen,

Ik heb een kort vraagje, ervaren jullie met twitch op 1080p/60 ook stutter ervaringen? Lijkt net alsof de box het niet kan handelen.. ik heb hem bekabeld met een 1000/1000 verbinding.. als ik de app op de tv zelf kijk, is het gewoon butter smooth..

Zit alleen nog aan dit kastje gebonden omdat Ziggo nog geen app heeft voor Tizen helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Sa1 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 23:32:
[...]
Box zit rechtstreeks op HDMI1 poort, geluid komt wel via eARC uit een Sonos Arc. Heb bij m'n vorige post een link gedaan naar een filmpje wat het laat zien in Youtube. Ik ben gaan filmen op het moment dat hij hangt. zoals je ziet loopt de ondertitel door. Daarna spoel ik terug waarna hij weer loopt. Heb de overlay er bij, wellicht is daar informatie uit te halen?!

Overigens loopt een app als Videoland nooit vast. Ook Prime / Disney heb ik het nog niet in gezien. Nu kijken we die laatste twee niet zo heel veel, maar Videoland wordt vrij veel bekeken door de kids.
Ik heb het filmpje bekeken. Het eerste wat mij opvalt is dat je gekozen hebt om HDR altijd actief te hebben? Die YT video is origineel niet in HDR, dus jij zou de box dan niet op HDR auto hebben staan. Bewust?

Los van je gekozen HDR instellingen, ik heb geen enkel probleem met het afspelen van YT video, of andere bronnen, met build 5221.

Heb je ook al geprobeerd om binnen de audio instellingen van Android TV eens te kiezen voor geen passthrough audio, dus kies "geen" en laat het geluid eens even uit de TV speakers komen ipv via je Sonos?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

hardware-lover schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:03:
[...]

Ik heb het filmpje bekeken. Het eerste wat mij opvalt is dat je gekozen hebt om HDR altijd actief te hebben? Die YT video is origineel niet in HDR, dus jij zou de box dan niet op HDR auto hebben staan. Bewust?

Los van je gekozen HDR instellingen, ik heb geen enkel probleem met het afspelen van YT video, of andere bronnen, met build 5221.

Heb je ook al geprobeerd om binnen de audio instellingen van Android TV eens te kiezen voor geen passthrough audio, dus kies "geen" en laat het geluid eens even uit de TV speakers komen ipv via je Sonos?
HDR deel niet bewust nee.Die stond uit. Volgens mij stond die wel aan voor de factory reset. Heb hem nu aangezet en weer een youtube aangezet.

Geluid ga ik los hiervan proberen. Kom ik op terug.

---

Met AutoHDR aan, loopt hij ook vast. Heb nu de HDMI naar de sonos los getrokken.

----

Ennnn ook dat maakt geen drol uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Sa1 op 29-05-2024 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Sa1 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:49:
[...]
HDR deel niet bewust nee.Die stond uit. Volgens mij stond die wel aan voor de factory reset. Heb hem nu aangezet en weer een youtube aangezet.

Geluid ga ik los hiervan proberen. Kom ik op terug.

---

Met AutoHDR aan, loopt hij ook vast. Heb nu de HDMI naar de sonos los getrokken.

----

Ennnn ook dat maakt geen drol uit.
Er is iets faliekant mis bij jouw daar. HDR zag ik niet als mogelijke oorzaak, vond het alleen wat vreemd dat je Overlay liet zien dat deze actief was. Normaal gesproken zou er SDR moeten staan bij die video, geen HDR als je dat niet bewust op altijd actief hebt staan.

Heb je het nog geprobeerd met de audio instelling op de box op "geen surround", dus ook geen passthrough.

Heb je een ander scherm, desnoods een computer monitor, waarop je de box kunt proberen? Dat die max 1080p of lager kan doen is geen probleem. Enkel voor de vergelijking.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

hardware-lover schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:07:
[...]

Er is iets faliekant mis bij jouw daar. HDR zag ik niet als mogelijke oorzaak, vond het alleen wat vreemd dat je Overlay liet zien dat deze actief was. Normaal gesproken zou er SDR moeten staan bij die video, geen HDR als je dat niet bewust op altijd actief hebt staan.

Heb je het nog geprobeerd met de audio instelling op de box op "geen surround", dus ook geen passthrough.

Heb je een ander scherm, desnoods een computer monitor, waarop je de box kunt proberen? Dat die max 1080p of lager kan doen is geen probleem. Enkel voor de vergelijking.
Dat ben ik nu inderdaad aan het doen. Heb de box aangesloten op de TV buiten. Dat is max 1080p. Ben nu youtube weer aan het spelen. Direct ook even gekeken of ik hem nog retour kan sturen, maar dat was tot 22 mei... lekker weer..

---

Nou.. dat lijkt het dus gewoon te doen. Ermmmm en nu? Dus de combinatie met de TV is niet lekker. Ik forceer hem wel is op 1080p op de woonkamer TV.

Er is 1 ander verschil tussen de 2tv's, dat is dat ik de box standaard via een netwerkkabel heb aangesloten en in de tuin geen netwerkkabel is dus via wifi verbonden is.

Eerst dus weer ff vast laten lopen via wifi op de woonkamer tv.

——

Mmmm al de hele avond niet vast gelopen. Ander ding wat ik me bedacht. Omdat ik via wifi ga is ook de home assistant integratie zijn koppeling kwijt. Dat kan het natuurlijk ook nog zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Sa1 op 29-05-2024 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 14:31
Ik lees hier over update 5221.... ik neem aan dat dit de "Nokia Streaming Box 8010 SW version" betreft?
Bij mij staat daar: v12.8.3638
Kijk ik dan verkeerd?
Of Heb ik versie 3638?
Klik ik vervolgens op "Systeemupdate" dan krijg ik te zien "je systeem is up-to-date".

(Hier namelijk nogal een probleem met passthrough, en dan met name het volume. Ik moet de tv met welke audio instelling dan minstens 2x zo hard zetten. Waar de buren erg blij mee worden als ik spontaan terugschakel naar gewone TV >:) )

[ Voor 32% gewijzigd door LessRam op 30-05-2024 11:50 ]

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
LessRam schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:41:
Ik lees hier over update 5221.... ik neem aan dat dit de "Nokia Streaming Box 8010 SW version" betreft?
Bij mij staat daar: v12.8.3638
Kijk ik dan verkeerd?
Of Heb ik versie 3638?
Klik ik vervolgens op "Systeemupdate" dan krijg ik te zien "je systeem is up-to-date".

(Hier namelijk nogal een probleem met passthrough, en dan met name het volume. Ik moet de tv met welke audio instelling dan minstens 2x zo hard zetten. Waar de buren erg blij mee worden als ik spontaan terugschakel naar gewone TV >:) )
5221 is op verzoek aan Streamview gedeeld. Die versie is voor andere, soortgelijke apparaten, gedeeld als V12 Stable.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Right, dus wireless en geen HA connectie zorgt er voor dat hij stabiel werkt. Van 't weekend maar weer verder kijken. Amazon stelt voor mijn geld terug te storten, maar als hij stabiel blijft, dan vind ik het helemaal prima.

Tnx iig voor alle hulp die mij geboden is hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Sa1 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:19:
[...]
Dat ben ik nu inderdaad aan het doen. Heb de box aangesloten op de TV buiten. Dat is max 1080p. Ben nu youtube weer aan het spelen. Direct ook even gekeken of ik hem nog retour kan sturen, maar dat was tot 22 mei... lekker weer..

---

Nou.. dat lijkt het dus gewoon te doen. Ermmmm en nu? Dus de combinatie met de TV is niet lekker. Ik forceer hem wel is op 1080p op de woonkamer TV.

Er is 1 ander verschil tussen de 2tv's, dat is dat ik de box standaard via een netwerkkabel heb aangesloten en in de tuin geen netwerkkabel is dus via wifi verbonden is.

Eerst dus weer ff vast laten lopen via wifi op de woonkamer tv.

——

Mmmm al de hele avond niet vast gelopen. Ander ding wat ik me bedacht. Omdat ik via wifi ga is ook de home assistant integratie zijn koppeling kwijt. Dat kan het natuurlijk ook nog zijn.
Ik reageer ook even omdat het bevriezen van beeld aan eventueel gekoppelde extra opslag kan liggen. Hier ging het wel om OpenElec maar wie weet etc.

Ook is het instellen van eventueel DV/HDR als source of sink van belang. Deze optie voelt op mij een beetje als met cec, wie zet wat om op welke manier..

Daarnaast lees ik dat aanpassingen voor hoe beeld/geluid af te spelen pas gepushed worden bij een refreshrate of resolutie wissel. Dan zou je bij Kodi dus wellicht de gui op 1080 willen zetten zonder 'scaling'.

Ter afsluiting. Nu is de juiste keuze voor geluid, in de regel, passthrough maar rommel vooral met die keuzes in de 8010 settings (om zelf het geluidskanaal te verwerken) danwel binnen Kodi/Plex.
Natuurlijk maakt het uit via welke aansluitingen het spul allemaal loopt (8010 -> sonos/receiver, 8010 -> tv -> sonos/receiver).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Sa1 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 21:28:
Right, dus wireless en geen HA connectie zorgt er voor dat hij stabiel werkt. Van 't weekend maar weer verder kijken. Amazon stelt voor mijn geld terug te storten, maar als hij stabiel blijft, dan vind ik het helemaal prima.

Tnx iig voor alle hulp die mij geboden is hier!
Het heeft er dus gewoon de schijn naar dat het de HA integratie is die dit veroorzaakt. Zodra ik verbindt met HA naar het apparaat dan duurt het een minuut of wat en dan loopt hij vast. Verwijder ik de integratie loopt hij keurig door. Ga wel is kijken of ik hier wat logs van kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Agent-X schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 20:21:
[...]

Ik reageer ook even omdat het bevriezen van beeld aan eventueel gekoppelde extra opslag kan liggen. Hier ging het wel om OpenElec maar wie weet etc.

Ook is het instellen van eventueel DV/HDR als source of sink van belang. Deze optie voelt op mij een beetje als met cec, wie zet wat om op welke manier..

Daarnaast lees ik dat aanpassingen voor hoe beeld/geluid af te spelen pas gepushed worden bij een refreshrate of resolutie wissel. Dan zou je bij Kodi dus wellicht de gui op 1080 willen zetten zonder 'scaling'.

Ter afsluiting. Nu is de juiste keuze voor geluid, in de regel, passthrough maar rommel vooral met die keuzes in de 8010 settings (om zelf het geluidskanaal te verwerken) danwel binnen Kodi/Plex.
Natuurlijk maakt het uit via welke aansluitingen het spul allemaal loopt (8010 -> sonos/receiver, 8010 -> tv -> sonos/receiver).
Tnx voor de tips. Ik denk echter dat ik er achter ben wat mis gaat. Zie reactie ook hierboven. (of onder afhankelijk van je instellingen ;-) ). Geluid heb ik idd passthrough maar ook met diverse andere instellinge bleef het probleem bestaan. Kodi gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-09 10:08
CalvinStengs schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:49:
Ik speel voornamelijk AV01 codec films af (betere kwaliteit en compacter dan HEVC), via een externe HD over vaste USBkabel. De Nokia 8010 kan hier in combinatie met Kodi uitstekend mee overweg.
Alleen merk ik dat de laatste maanden, waar voorheen alles perfect liep, na zo'n 40 minuten afspeeltijd het beeld niet meer zo vloeiend wordt afgespeeld. Als ik de film beëindig en meteen weer bij het beëindigde punt afspeel loopt alles echter weer natuurgetrouw vloeiend.
Volgens mij hebben zowel de Nokia, als Kodi, een automatische update gehad of dit er mee te maken heeft gezien het afspelen van de films voorheen altijd vloeiend liep? Lijkt wel of de Nokia na 40 minuten niet meer genoeg vermogen heeft om het beeld vloeiend te blijven verwerken.
Volgens @hardware-lover is het idd een bestaand probleem. Het is niet enkel Kodi gerelateerd, het is een Android TV V12 versie probleem.
Nu weet ik zeker dat het probleem niet altijd is geweest maar van de laatste maanden bij mij is.
Ik heb nog films teruggekeken die een half jaar geleden nog de gehele speeltijd vloeiend afgespeeld konden worden.
Eerst dacht ik dat het met de zware AV1 files te maken had, waar bij het afspelen veel rekenkracht bij komt kijken, maar ook de x265 films lopen na een klein uurtje niet meer zo vloeiend.
Zou terugkeren naar de fabrieksinstellingen niet helpen, neem aan dat dan alle updates die automatisch zijn geïnstalleerd verwijderd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanMijAlleen
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 12-01 18:40
Veel plezier beleefd met mijn oude Nokia 8000 Android TV Box, en na drie a vier jaar (hij werkt nog perfect), maar had gisteren de Nokia 8010 gekocht online bestelling, vanwege te weinig geheugen met 2 GB ram en 8 GB rom, maar op de Nokia 8000 versie kun je de PSP emulator app PPSSPP Gold kopen op Google Playstore, en deze werkt formidal als je graag old skool games speelt. Over enkele dagen gaat de Nokia 8000 Android TV Box zijn doos WEER IN na zijn jarenlange goede dienst, en sluit ik de Nokia 8010 aan op m'n TV :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bij de Action heb je vrij goedkoop bluetooth game controllers te koop. Weet iemand of die goed werken met de Nokia 8010?
Ik heb alleen een tijd geleden de Stadia controller geprobeerd, maar die raakt telkens de koppeling kwijt (moet opnieuw pairen nadat ie uit is geweest), maar dat schijnt een probleem van de Stadia controller te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanMijAlleen
Ik had op bol.com een bluetooth controller gekocht en werkt op mijn nokia 8000, en deze kun je voor pc via USB plug en bluetooth ps3/4 xbox Android telefoon voor Nokia 8000 Android TV. Deze werkt uitstekend (ook met PPSSPP Gold emulator) app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanMijAlleen
Beste Palomar! Had je deze al gecheckt?

https://support.google.com/stadia/answer/13067284?hl=nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
CalvinStengs schreef op maandag 10 juni 2024 @ 23:00:
Volgens @hardware-lover is het idd een bestaand probleem. Het is niet enkel Kodi gerelateerd, het is een Android TV V12 versie probleem.
Nu weet ik zeker dat het probleem niet altijd is geweest maar van de laatste maanden bij mij is.
Ik heb nog films teruggekeken die een half jaar geleden nog de gehele speeltijd vloeiend afgespeeld konden worden.
Eerst dacht ik dat het met de zware AV1 files te maken had, waar bij het afspelen veel rekenkracht bij komt kijken, maar ook de x265 films lopen na een klein uurtje niet meer zo vloeiend.
Zou terugkeren naar de fabrieksinstellingen niet helpen, neem aan dat dan alle updates die automatisch zijn geïnstalleerd verwijderd worden?
Er is niets wat je zou kunnen doen om het definitief te verhelpen.

Gelukkig is er wat goed nieuws te melden hierover. Een support developer heeft het nu kunnen reproduceren, zover waren we nog niet gekomen met die developers. Nu ze het zelf vast hebben kunnen stellen, kan het niet meer genegeerd worden, dus hopelijk komt AmLogic snel met een test patch.

Let wel, ik kan het niet genoeg blijven herhalen. Het probleem is nu nog steeds groter met de Android TV V12 versie op de Nokia. Of dit nu versie 3638 of 5221 is, hoewel je beter op 5221 kunt zitten nu.

Hopen dus op een verbeterde versie van beta 5394 (gedeeld voor een andere mediaspeler), waarin de framerate al bijna is opgelost en de audio codecs drops/cutout's zijn aangepakt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamegard68
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 18-06-2024
Heeft er iemand ervaring met het aansluiten van de Nokia Streaming Box 8000 op een USB-C to GigaBit dongle om van 100Mbps naar 1000Mbps te kunnen gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmenkveld
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 09:45
Ik heb al langere tijd dat het mij opvalt dat mijn Nokia 8000 en willekeurig tussen de 4 en 20 minuten zijn DHCP vernieuwd. Dit was al voor de upgrade naar Android 12 zo. Mijn streaming box is bedraad aangesloten via een switch naar mijn Mikrotik router. DHCP lease heb ik aangepast naar 2 dagen maar nog steeds vernieuwd de streaming box willekeurig (ook in standby) heel vaak zijn IP adres. Andere apparaten in mijn netwerk vernieuwen wel netjes halverwege de lease tijd hun IP adres.

Is dat iemand anders ook al opgevallen? Of zal het aan mijn steaming box liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-09 10:08
hardware-lover schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 14:40:
[...]

Er is niets wat je zou kunnen doen om het definitief te verhelpen.

Gelukkig is er wat goed nieuws te melden hierover. Een support developer heeft het nu kunnen reproduceren, zover waren we nog niet gekomen met die developers. Nu ze het zelf vast hebben kunnen stellen, kan het niet meer genegeerd worden, dus hopelijk komt AmLogic snel met een test patch.
Dat is zeker goed nieuws. Echter, verbeeld ik het dan, toen ik de 8010 (schijnbaar toen nog nieuw in de fabrieksstand) had aangeschaft de films wel allemaal tot het eind vloeiend werden afgespeeld?
Volgens mij is dit probleem (bij mij) van de laatste maanden maar zeker niet toen ik de box pas had aangeschaft, anders had ik het meteen toch moeten opmerken?

[ Voor 6% gewijzigd door CalvinStengs op 15-06-2024 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advocate
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:23
gamegard68 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 19:59:
Heeft er iemand ervaring met het aansluiten van de Nokia Streaming Box 8000 op een USB-C to GigaBit dongle om van 100Mbps naar 1000Mbps te kunnen gaan ?
Volgens mij gaat dat helemaal niet. De USB-C aansluiting heeft geen data overdracht, is enkel bedoeld om (rand)apparatuur op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
CalvinStengs schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 17:25:
Dat is zeker goed nieuws. Echter, verbeeld ik het dan, toen ik de 8010 (schijnbaar toen nog nieuw in de fabrieksstand) had aangeschaft de films wel allemaal tot het eind vloeiend werden afgespeeld?
Volgens mij is dit probleem (bij mij) van de laatste maanden maar zeker niet toen ik de box pas had aangeschaft, anders had ik het meteen toch moeten opmerken?
Android TV V11 versus Android TV V12?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Advocate schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 20:02:
Volgens mij gaat dat helemaal niet. De USB-C aansluiting heeft geen data overdracht, is enkel bedoeld om (rand)apparatuur op te laden.
@gamegard68, wat hierboven geschreven is, de USB-C aansluiting is voor een DVB tuner of te gebruiken als oplaadpunt, niet voor data overdracht.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamegard68
@Advocate @hardware-lover
Ook niet via de USB-A aansluiting op de zijkant ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
gamegard68 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 22:06:
@Advocate @hardware-lover
Ook niet via de USB-A aansluiting op de zijkant ?
Die is daarvoor wel te gebruiken ja. Maar 1Gbit aan snelheid ga je er niet mee halen.

Met een beetje mazzel tot ~ max 400Mbit, maar dat kan ook ruim voldoende zijn in de meeste gevallen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamegard68
@hardware-lover
Bedankt, heb er een Sitecom USB-A to Ethernet Adapter aangehangen maar werd niet herkend, ook niet na een reboot. (not connected) Op internet is hierover echter weinig te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Na paar keer vragen nu dan v12.8.5221 gekregen, mijn benieuwen of oos problemen in kodi verholpen zijn en natuurlijk de andere bekende bugs.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1zkhOXtcdwnTmyiYV3U-dcaEbrA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LJNsi3vSR3MDJhKYf9BVPLas.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door devil-strike op 18-06-2024 16:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
devil-strike schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:51:
Na paar keer vragen nu dan v12.8.5221 gekregen, mijn benieuwen of oos problemen in kodi verholpen zijn en natuurlijk de andere bekende bugs.
[Afbeelding]
Dat zijn ze niet, kan ik je op voorhand vertellen, dus reken daar niet op. Maar dat heb ik hier al eerder geschreven dacht ik.

Je krijgt met 5221 DTS-HD en -X MA Hires support, en dat is het dan eigenlijk ook wel.

Momenteel wordt er een nieuwe Alpha build getest (vandaag gedeeld onder sommigen van het SEI/AmLogic testteam, ik heb echter een verkeerde update ontvangen, dus kan er niet mee testen vandaag 🥲 inmiddels wel ontvangen en het testen is vanmorgen gestart), hopelijk komt daar goed nieuws uit.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 19-06-2024 14:09 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
devil-strike schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:51:
Waar en hoe heb je dat gevraagd?
Hoe komt die update dan juist op jouw Nokia 8010 terecht?
Moet je dan het MAC adres doorsturen?

Niet alleen hierom maar; het stoort me ONDER ANDERE namelijk gruwelijk dat het volume van mijn Nokia 8010 ongeveer 50% minder is dan gewoon TV. Zelfs als ik de TV (aangesloten via eARC HDMI), Nokia 8010 en Kodi op PassThrough heb ingesteld. Ergens zit iets fout en kan geen oplossing vinden. (ook bij geen gebruik van Kodi, maar andere apps is het volume lager, dus aan Kodi kan het eigenlijk niet liggen. De TV zelf geeft wel een hoger volume, dus het zit mijn inziens ergens in de Nokia 8010.

[ Voor 41% gewijzigd door LessRam op 21-06-2024 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Via streamview website dan support, je moet dan serienummer opgeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:05:
Dat zijn ze niet, kan ik je op voorhand vertellen, dus reken daar niet op. Maar dat heb ik hier al eerder geschreven dacht ik.

Je krijgt met 5221 DTS-HD en -X MA Hires support, en dat is het dan eigenlijk ook wel.

Momenteel wordt er een nieuwe Alpha build getest (vandaag gedeeld onder sommigen van het SEI/AmLogic testteam, ik heb echter een verkeerde update ontvangen, dus kan er niet mee testen vandaag 🥲 inmiddels wel ontvangen en het testen is vanmorgen gestart), hopelijk komt daar goed nieuws uit.
Bovengenoemd framerate/ondertiteling probleem is nu eindelijk ook getackeld, mag ook wel na 8 weken klagen en raporteren. Het gaat nog wel even duren voordat deze update voor Nokia gebruikers beschikbaar zal zijn verwacht ik.

Vooralsnog enkel als (gesloten) beta beschikbaar, die ik op dit moment op een soortgelijke Nokia 8010 box in gebruik heb.

Nu weer werken aan het wegwerken van kleinere irritaties 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Sinds enige tijd blijven een aantal apps (o.a. Youtube, Youtube Kids en Netflix) enkele minuten nadat ik een filmpje start hangen. Het geluid loopt dan wel door maar het beeld blijft vasthangen. Het is niet zo dat de heel Android crasht want ik kan wel op vorige duwen en dan gaat hij terug naar in menu in de desbetreffende app.

Andere apps waaronder Kodi, NLZiet, Goplay hebben hier helemaal geen last van. Naar mijn weten is dit probleem pas ontstaan bij de meest recente update. Ik heb de verschillende apps al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dat heeft het probleem helaas niet opgelost.

Herkent iemand dit probleem en weet iemand misschien een mogelijke oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:44

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Audiowaste schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 08:33:
Sinds enige tijd blijven een aantal apps (o.a. Youtube, Youtube Kids en Netflix) enkele minuten nadat ik een filmpje start hangen. Het geluid loopt dan wel door maar het beeld blijft vasthangen. Het is niet zo dat de heel Android crasht want ik kan wel op vorige duwen en dan gaat hij terug naar in menu in de desbetreffende app.

Andere apps waaronder Kodi, NLZiet, Goplay hebben hier helemaal geen last van. Naar mijn weten is dit probleem pas ontstaan bij de meest recente update. Ik heb de verschillende apps al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dat heeft het probleem helaas niet opgelost.

Herkent iemand dit probleem en weet iemand misschien een mogelijke oplossing hiervoor?
Hallo Audiowaste
Ik herken dit, bij mij is een oplossing de box te herstarten, ik herstart nu 1 keer per week, geen probleem, was het vorige week vergeten, en na 10 dagen bingo, stilstaand beed en geluid loopt door

software v12.8.3638

ps, bij mij ook nlziet, f1 tv pro, videoland, prime dan weer geen probleem

[ Voor 3% gewijzigd door Wilmaas op 27-06-2024 12:50 ]

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Wilmaas schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:49:
[...]

Hallo Audiowaste
Ik herken dit, bij mij is een oplossing de box te herstarten, ik herstart nu 1 keer per week, geen probleem, was het vorige week vergeten, en na 10 dagen bingo, stilstaand beed en geluid loopt door

software v12.8.3638

ps, bij mij ook nlziet, f1 tv pro, videoland, prime dan weer geen probleem
De box herstarten lost bij mij niks op, dat is een van de eerste dingen die ik heb geprobeerd.

Ik zit zelf ook op versie v12.8.3638, maar heb nog geen enkel idee waar het probleem kan zitten. Ondertussen heb ik wel het probleem bij Streamview zelf aangekaart.

Terugzetten naar fabrieksinstellingen heb ik nog niet geprobeerd en hoop dat ook te kunnen vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Er wordt op verzoek een nieuwere (beta)versie onder de Dune R 4k Plus gebruikers gedeeld. Die Dune gebruikt versies die ook geschikt zijn (of simpel geschikt gemaakt kunnen worden) voor de Nokia 8010 (allen afkomstig uit de SEI804 productlijn).

Je zou Streamview specifiek om versie "12.8.6314" kunnen vragen, met als referentie, wordt ook onder andere SEI804 apparaten gedeeld en bevat een erg belangrijke fix.

Changes:

Fixed video stuttering problem.
Some other fixes.

Maximum aantal van 200 per beta is al bereikt, geen kans dat Streamview deze nog kan delen.

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 28-06-2024 11:44 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Audiowaste schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 21:34:
[...]

De box herstarten lost bij mij niks op, dat is een van de eerste dingen die ik heb geprobeerd.

Ik zit zelf ook op versie v12.8.3638, maar heb nog geen enkel idee waar het probleem kan zitten. Ondertussen heb ik wel het probleem bij Streamview zelf aangekaart.

Terugzetten naar fabrieksinstellingen heb ik nog niet geprobeerd en hoop dat ook te kunnen vermijden.
Maak jij toevallig gebruik van home assistent en de Android TV integratie? Want wat jij beschrijft is exact wat ik ook ervaarde tot ik die integratie ik gezet had. Mogelijk ook andere adb verbindingen. Misschien dus is proberen met de network debug uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Sa1 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 23:56:
[...]

Maak jij toevallig gebruik van home assistent en de Android TV integratie? Want wat jij beschrijft is exact wat ik ook ervaarde tot ik die integratie ik gezet had. Mogelijk ook andere adb verbindingen. Misschien dus is proberen met de network debug uit.
Totaal niet bij nagedacht dat het probleem daar zou kunnen zitten. Maar ik maak inderdaad gebruik van de integratie tussen HASS en Android TV.

Ik zal het eens testen door het uit te zetten en kijken of het probleem dan nog voordoet. Ik zie nu ook op Github dat deze bug is gemeld. Hopelijk lossen ze (Home Assistant) het snel op. Tot die tijd maar uitzetten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Sa1 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 23:56:
[...]

Wat bedoel je precies met Android tv integratie?
Waar kun je dat uit zetten? Android tv is toch het besturingssysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:18
Ik krijg 2 dingen niet helemaal helder, en misschien is het een tip voor sommigen hier.

Ik heb de nokia 8000, en volgens de specs kan hij geen exFAT lezen,
Maar ik heb een externe 2 TB usb hdd aangesloten met wel degelijk een volledig exFAT bestandsysteem als partitie. Hij heeft wel MBR met exFAT ipv GUID met GPT.
Nokia8000 leest alles en speelt ook alles goed af zonder vertraging met geluid oid.

Misschien heeft dat exFAT met MBR een betere compatibiliteit met deze v12 firmware en de nokia8000.
Maar dus dat is een punt wat mij niet helder is. (but it works, so i do not mess with it haha)

Alleen ik krijg dat externe usb opslagstation maar niet bereikbaar via een netwerkshare op de nokia8000.. iemand een tip. want ik wil er graag films op zetten via mijn netwerk en hem ook in plex server op mijn desktop in mijn bibliotheek overal op mijn netwerk kunnen bereiken en zien

Punt 2 wat mij onduidelijk is.
Ik heb Android-tv V12.6.541 op mijn nokia8000 gehad, ergens zo rond 28februari kreeg ik die erop aangeboden.
(ter info, ik was van plan met wat andere firmwares te experimenteren maar heb ik nog geen tijd voor gehad, en het zou ook niet kunnen met bv een Dune firmware oid, dus ik heb het gelaten zoals het was)
Alleen kijk ik nu na een paar maand weer naar de build info, en ik heb nu opeens versie V12.6.1036 erop
Hoe dat dan? heb ik niets van gemerkt iig. (ik moet dat toch oke'n of iig zien gebeuren)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

edgarf28 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 05:35:
[...]

Wat bedoel je precies met Android tv integratie?
Waar kun je dat uit zetten? Android tv is toch het besturingssysteem?
Klopt. Maar het is ook de naam van een integratie van home assistant (hass). Als je niet weet wat dat is, dan is de kans groot dat je het niet in gebruik hebt. No worries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Audiowaste schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 00:05:
[...]

Totaal niet bij nagedacht dat het probleem daar zou kunnen zitten. Maar ik maak inderdaad gebruik van de integratie tussen HASS en Android TV.

Ik zal het eens testen door het uit te zetten en kijken of het probleem dan nog voordoet. Ik zie nu ook op Github dat deze bug is gemeld. Hopelijk lossen ze (Home Assistant) het snel op. Tot die tijd maar uitzetten dan.
ik ben er vet lang mee bezig geweest, maar uiteindelijk is dit mijn conclusie. De bug heb ik aangemaakt (denk in ieder geval dat je naar die bug refereert) maar er is nul reactie. Er is erg weinig aandacht voor deze integratie. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Mel33 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 05:48:
Ik krijg 2 dingen niet helemaal helder, en misschien is het een tip voor sommigen hier.

Ik heb de nokia 8000, en volgens de specs kan hij geen exFAT lezen,
Maar ik heb een externe 2 TB usb hdd aangesloten met wel degelijk een volledig exFAT bestandsysteem als partitie. Hij heeft wel MBR met exFAT ipv GUID met GPT.
Nokia8000 leest alles en speelt ook alles goed af zonder vertraging met geluid oid.

Misschien heeft dat exFAT met MBR een betere compatibiliteit met deze v12 firmware en de nokia8000.
Maar dus dat is een punt wat mij niet helder is. (but it works, so i do not mess with it haha)

Alleen ik krijg dat externe usb opslagstation maar niet bereikbaar via een netwerkshare op de nokia8000.. iemand een tip. want ik wil er graag films op zetten via mijn netwerk en hem ook in plex server op mijn desktop in mijn bibliotheek overal op mijn netwerk kunnen bereiken en zien

Punt 2 wat mij onduidelijk is.
Ik heb Android-tv V12.6.541 op mijn nokia8000 gehad, ergens zo rond 28februari kreeg ik die erop aangeboden.
(ter info, ik was van plan met wat andere firmwares te experimenteren maar heb ik nog geen tijd voor gehad, en het zou ook niet kunnen met bv een Dune firmware oid, dus ik heb het gelaten zoals het was)
Alleen kijk ik nu na een paar maand weer naar de build info, en ik heb nu opeens versie V12.6.1036 erop
Hoe dat dan? heb ik niets van gemerkt iig. (ik moet dat toch oke'n of iig zien gebeuren)
Soms worden ze Auto install gepushed, en soms niet.

Dat gezegd hebbende, je zit nu nog steeds niet op de meest recente; gamegard68 in "Nokia Streaming Box"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:18
hardware-lover schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 18:18:
[...]

Soms worden ze Auto install gepushed, en soms niet.

Dat gezegd hebbende, je zit nu nog steeds niet op de meest recente; gamegard68 in "Nokia Streaming Box"
Hmm ik krijg hem niet aangeboden als ik update zoek.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goow
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 03-07-2024
Mijn vraag
...
Ik heb een Mac computer om filmpjes op te maken.
Deze filmpjes wil ik via de usb stick en mijn nieuwe nokia streamingbox 8000 afspelen op tv.
Echter deed de nokia dit goed, tot er een probleem is ontstaan.
De USB stick wordt niet meer herkend. Ik kan wel formatteren en opnieuw via de Mac filmpjes er op zetten, maar vervolgens door formatteren via de streamingbox kan ik niet meer op de Mac ( usb niet zichtbaar ).
Ook heb ik gemerkt dat de USB stick heel heet wordt.

Wat gaat hier fout?
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Goow schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 19:06:
Mijn vraag
...
Ik heb een Mac computer om filmpjes op te maken.
Deze filmpjes wil ik via de usb stick en mijn nieuwe nokia streamingbox 8000 afspelen op tv.
Echter deed de nokia dit goed, tot er een probleem is ontstaan.
De USB stick wordt niet meer herkend. Ik kan wel formatteren en opnieuw via de Mac filmpjes er op zetten, maar vervolgens door formatteren via de streamingbox kan ik niet meer op de Mac ( usb niet zichtbaar ).
Ook heb ik gemerkt dat de USB stick heel heet wordt.

Wat gaat hier fout?
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Kijk even of de USB stick op een formaat wordt geformateerd dat ook voor andere systemen te benaderen is.
Begin met exFAT.

Dat warm worden van een usb-stick is vreemd en te linken aan waar je deze insteekt..
Kijk het even aan met een een nieuwe format? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advocate
Goow schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 19:06:
maar vervolgens door formatteren via de streamingbox
Je moet hem niet laten formatteren door de box. Dan wordt hij toegewezen als extra ‘interne’ opslag voor de box.

Daarna is hij inderdaad niet meer leesbaar door PC’s of andere apparaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin08
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 10:22
Vanmorgen kon ik SW versie 12.8.5221 downloaden voor de Nokia 8010 en SW versie 12.6.1113 voor de Nokia 8000.

[ Voor 23% gewijzigd door Erwin08 op 06-07-2024 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Hier ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:02

JB

Cédric roelt!

Via het Shield topic hier terecht gekomen door met name @RobertMe en @hardware-lover :) Mijn Shield Pro (aangekocht in 2017) lijkt het loodje te leggen zo langzamerhand, dus zoek ik een waardig alternatief. Ik dacht gewoon dezelfde nog een keer aan te schaffen ivm de prettige beleving icm hardware upgrade, maar die lijkt toch wel wat gedateerd.

Nu heb ik een beetje een pre-historische setup in de woonkamer met nog een domme tv icm Harmony One+ en alles verdeeld via een versterker. Vereiste is dus HDMI + IR signaal remote.

Het prijsverschil met de Shield is wel veel, dus in dat opzicht lijkt me die Nokia zeker interessant.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@JB de Nokia 8010 komt voor jou dan het meest in aanmerking. Heeft een IR ontvanger in de box en zal je het dichts bij je Shield gaan brengen v.w.b. mogelijkheden. Er is echter één tamelijk hardnekkig probleem, wat inmiddels wel is aangepakt en opgelost, maar nog niet in een update naar de Nokia 8010 is gekomen. Ik heb er inmiddels al ruimschoots mee kunnen testen en het probleem is daadwerkelijk weg nu.

Probleem is er alleen bij lokaal streamen vanuit eigen bron, dus niet bij gebruik van de welbekende streaming apps (Netflix, Disney, etc. etc.)

Dus het is nu wachten op een volgende Google gecertificeerde Stable update. Durf niet te zeggen wanneer deze zal gaan komen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

hardware-lover schreef op maandag 8 juli 2024 @ 13:02:
@JB de Nokia 8010 komt voor jou dan het meest in aanmerking. Heeft een IR ontvanger in de box en zal je het dichts bij je Shield gaan brengen v.w.b. mogelijkheden. Er is echter één tamelijk hardnekkig probleem, wat inmiddels wel is aangepakt en opgelost, maar nog niet in een update naar de Nokia 8010 is gekomen. Ik heb er inmiddels al ruimschoots mee kunnen testen en het probleem is daadwerkelijk weg nu.

Probleem is er alleen bij lokaal streamen vanuit eigen bron, dus niet bij gebruik van de welbekende streaming apps (Netflix, Disney, etc. etc.)

Dus het is nu wachten op een volgende Google gecertificeerde Stable update. Durf niet te zeggen wanneer deze zal gaan komen.
De Shield is nog niet gehemeld (dus die zou in ergste geval er naast kunnen draaien en er staat nog een AT4K), maar afgaande op jouw ervaringen, wat zou jij in mijn geval doen? Voor een Nokia 8010 gaan?

Voor 219 euro kan ik 2 Nokia's halen. Prime komt eraan, dus wellicht zakken ze beiden nog.

In deze review wordt meerdere malen gezegd dat de 8010 geen goed alternatief is voor de Shield Pro, volgens mij doelt ie dan met name op het media server deel, maar dat gebruik ik niet meer eigenlijk... Vroeger met nieuwsgroepen, was dat nog een reden om de Pro te pakken ivm de HDD.

YouTube: Klein, aber fein oder eine Schrott-Box? 🤔 | NOKIA Streamingbox 8010 ...

[ Voor 18% gewijzigd door JB op 08-07-2024 13:45 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 8 juli 2024 @ 13:02:

Zie bovenstaande reactie van Erwin08:

"Vanmorgen kon ik SW versie 12.8.5221 downloaden voor de Nokia 8010"

Het lijkt erop dat Nokia goed bezig is met updates :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:11
Agent-X schreef op maandag 8 juli 2024 @ 14:06:
[...]

Zie bovenstaande reactie van Erwin08:

"Vanmorgen kon ik SW versie 12.8.5221 downloaden voor de Nokia 8010"

Het lijkt erop dat Nokia goed bezig is met updates :)
Ik heb hem ook binnen gekregen. Voor mij geen verbeteringen binnen Kodi. De selectie videos die niet goed afspelen hebben nog steeds hetzelfde probleem; geluid loopt goed maar beeld vertraagd.

PSN: TyKashin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapp-it
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:51
JB schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:54:
Via het Shield topic hier terecht gekomen door met name @RobertMe en @hardware-lover :) Mijn Shield Pro (aangekocht in 2017) lijkt het loodje te leggen zo langzamerhand, dus zoek ik een waardig alternatief. Ik dacht gewoon dezelfde nog een keer aan te schaffen ivm de prettige beleving icm hardware upgrade, maar die lijkt toch wel wat gedateerd.

Nu heb ik een beetje een pre-historische setup in de woonkamer met nog een domme tv icm Harmony One+ en alles verdeeld via een versterker. Vereiste is dus HDMI + IR signaal remote.

Het prijsverschil met de Shield is wel veel, dus in dat opzicht lijkt me die Nokia zeker interessant.
Ik haak even aan, ik heb zelf de https://www.dune-hd.com/products/dune-hd-premier-4k-pro dat is een derivaat van de SEI804HM zoals ook de Nokia 8010 dat is. Als je een Harmony + Hub heb dan kan je gebruik maken van de ONN 100026240 (ook een derivaat) om hem te bedienen. Ik heb deze al een tijd hier draaien (12.8.5221) en ik ben er zeer tevreden over, een kleine kanttekening ik maak alleen gebruik van F1TV en Kodi en geen andere streaming diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
TyKH schreef op maandag 8 juli 2024 @ 16:27:
[...]

Ik heb hem ook binnen gekregen. Voor mij geen verbeteringen binnen Kodi. De selectie videos die niet goed afspelen hebben nog steeds hetzelfde probleem; geluid loopt goed maar beeld vertraagd.
Ik heb het zelf nog niet ervaren maar in de releasenotes werd wel benoemd dat ook in Kodi het verholpen zou moeten zijn. Er zijn ongetwijfeld betere builds in de pijlijn (toch? @hardware-lover ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@JB en daar heb je het volgende probleem alweer. Je kunt zo verrekte weinig met dat soort YT videos.

Los van dat het meestal aardig oppervlakkig is wat ze laten zien. In die 3 maanden zijn diverse V12 updates naar de Nokia 8010 gekomen, al moet de meest beste nog komen.

Ik test dit soort apparaten serieus, deel de ervaringen echter niet via social media oid. Heb daar überhaupt geen zin in en wat ik vandaag deel, is morgen alweer achterhaald. Dat is sowieso de reden waarom ik dat niet doe, al is het me vaak gevraagd vanuit de diverse leveranciers.

Ik test, rapporteer mijn bevindingen, en that's it.
En hopelijk nemen ze de dingen die nog gewijzigd moeten worden ook serieus, en niet dat ik 2 maanden heb moeten zeuren om het framerate probleem als serieus probleem geaccepteerd te krijgen.

Gelukkig kan ik ook andere leveranciers triggeren met mijn bevindingen, en als die met klachten gaan komen, dan bestaat het probleem ineens wel.

Jammer, het had met update V5221 al opgelost kunnen zijn, maar ja?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Agent-X schreef op maandag 8 juli 2024 @ 17:10:
Ik heb het zelf nog niet ervaren maar in de releasenotes werd wel benoemd dat ook in Kodi het verholpen zou moeten zijn. Er zijn ongetwijfeld betere builds in de pijlijn (toch? @hardware-lover ?
De eerste update die beter was op het framerate gedeelte was build V5394, dat is een hoger build nummer dan V5221.

Volledig gefixed is het (voor mijn testapparaat) met build 6557. Dune (die een zwarte uitvoering heeft van de Homatics box), heeft een iets andere beta gedeeld, maar ook voorzien van die fix. Dune is één van die partijen die een wakeup call hebben gehad 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Zapp-it schreef op maandag 8 juli 2024 @ 17:09:
[...]

Ik haak even aan, ik heb zelf de https://www.dune-hd.com/products/dune-hd-premier-4k-pro dat is een derivaat van de SEI804HM zoals ook de Nokia 8010 dat is. Als je een Harmony + Hub heb dan kan je gebruik maken van de ONN 100026240 (ook een derivaat) om hem te bedienen. Ik heb deze al een tijd hier draaien (12.8.5221) en ik ben er zeer tevreden over, een kleine kanttekening ik maak alleen gebruik van F1TV en Kodi en geen andere streaming diensten.
Als ik jou goed begrijp, moet ik in de apparatelijst van Logitech (en ik gebruik echt nog die hele oude software, dus niet de vernieuwde versie);

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/alGPznMVvmLin_yi8Zz_hhhse4A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zJq1S0yFHQC23o7opYTXzFNn.png?f=user_large

De ONN 100026240 als device kiezen, om de IR functionaliteit voor elkaar te krijgen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapp-it
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:51
JB schreef op maandag 8 juli 2024 @ 17:21:
[...]

Als ik jou goed begrijp, moet ik in de apparatelijst van Logitech (en ik gebruik echt nog die hele oude software, dus niet de vernieuwde versie);

[Afbeelding]

De ONN 100026240 als device kiezen, om de IR functionaliteit voor elkaar te krijgen?
Jazeker, werkt bij mij goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraaiven
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 09:59
Ik zou een nokia 8010 willen aanschaffen en een surround systeem hieraan koppelen. Sonos arc: is dit een goede oplossing? Zijn er nog andere (goedkopere) oplossingen? Geen delays bij tv kijken, netflix etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

kraaiven schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 00:50:
Ik zou een nokia 8010 willen aanschaffen en een surround systeem hieraan koppelen. Sonos arc: is dit een goede oplossing? Zijn er nog andere (goedkopere) oplossingen? Geen delays bij tv kijken, netflix etc?
sonos arc is verbonden met de tv via eArc. Maar dat werkt inderdaad prima. Wat is je vraag precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ik hoop op een mooie deal tijdens de Prime dagen. Zijn er mensen die de 8010 al vaker onder de 100 euro over de "toonbank" hebben zien gaan?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:04
Ja, eind maart was de 8010 ook onder de € 100,==. Toen heb ik hem ook aangeschaft via Amazone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapuck
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22:23
Hij is nu onder de 100€ op Amazon. nl.En ik zie dat Bol hem ook aanbiedt voor €99,99.

[ Voor 39% gewijzigd door Mapuck op 15-07-2024 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Mapuck schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:32:
Hij is nu onder de 100€ op Amazon. nl.En ik zie dat Bol hem ook aanbiedt voor €99,99.
Morgen en overmorgen weer primedays, wellicht dat hij dan nog wat naar benedne gaat, hoewel de kans dat ze hun FireTV aan de man proberen te brengen ook aanwezig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LessRam
Voor een van de betere (beste?) Media players, is €99,99 wel een erg mooie prijs.
Ik was een jaar geleden al blij met 149,50 en nog geen seconde spijt.

(En mocht er ooit een 8020 komen, onder de 150 Euro.... ik koop hem meteen)

[ Voor 21% gewijzigd door LessRam op 15-07-2024 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapuck
Bij Bol nog steeds onder de 100€ en bij Amazon nu 115€.
Prime days heeft de prijs met 15% doen stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mapuck schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 08:18:
Bij Bol nog steeds onder de 100€ en bij Amazon nu 115€.
Prime days heeft de prijs met 15% doen stijgen.
Duitse Prime is nog gewoon 99,90 euro :) Twijfel of ik de knoop nu moet doorhakken, of dat de prijs over 3 weken nog steeds "99,90" euro is... Heb nog wel bol. com bonnen maar dit is een partnerverkoop.

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 16-07-2024 08:37 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 16:55
Vanmorgen nog een nieuwe update ontvangen ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
JB schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 09:14:
Ik hoop op een mooie deal tijdens de Prime dagen. Zijn er mensen die de 8010 al vaker onder de 100 euro over de "toonbank" hebben zien gaan?
Ja de beste deal was met Black Friday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
ozzytaste schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 09:54:
Vanmorgen nog een nieuwe update ontvangen ben benieuwd.
Welke versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzytaste
v12.8.5221
Denk dat ik hem wat later als de rest heb binnen gekregen. Al met al het loopt prima!

[ Voor 22% gewijzigd door ozzytaste op 16-07-2024 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advocate
JB schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 08:36:
[...] Heb nog wel bol. com bonnen maar dit is een partnerverkoop.
De partner die hem daar verkoopt is de merkeigenaar van Nokia. Zij leveren dus ook de box aan onder andere Amazon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mapuck
En nu voor 94,90 bij Amazon. En nu maar besteld.

[ Voor 26% gewijzigd door Mapuck op 16-07-2024 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzytaste
Mapuck schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 19:56:
En nu voor 94,90 bij Amazon. En nu maar besteld.
Dan heb je een mooie deal te pakken. Hij is nu al weer uitverkocht op Amazon.

[ Voor 9% gewijzigd door ozzytaste op 17-07-2024 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
[knip]

[ Voor 98% gewijzigd door hardware-lover op 18-07-2024 16:38 . Reden: Prime Days zijn over ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Er is een nieuwe Google gecertificeerde update vrijgegeven voor diverse soortgelijke Nokia 8010 apparaten (SEI804 series; Rocktek G2, Homatics R Plus).

Ik verwacht dat de Dune R Plus ook snel deze update gaat krijgen, wat Nokia ermee gaat doen voor de 8010 weet ik niet. Het betreft update V6853, afgelopen week uitgekomen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

hardware-lover schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 16:24:
Er is een nieuwe Google gecertificeerde update vrijgegeven voor diverse soortgelijke Nokia 8010 apparaten (SEI804 series; Rocktek G2, Homatics R Plus).

Ik verwacht dat de Dune R Plus ook snel deze update gaat krijgen, wat Nokia ermee gaat doen voor de 8010 weet ik niet. Het betreft update V6853, afgelopen week uitgekomen.
dit was toch degene waarvan jij aangaf dat het een goede versie is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Sa1 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 18:42:
[...]
dit was toch degene waarvan jij aangaf dat het een goede versie is?
Niet alles is al aangepakt, maar het is de vraag hoeveel last een gebruiker er van gaat krijgen.

Multichannel AAC audio is stuk. Speelt als stereo of helemaal niet. Voor Kodi gebruikers gemakkelijk te omzeilen door Transcoding aan te zetten.

AC-4 is eveneens stuk, maar die codec wordt hier niet echt heel vaak gebruikt.

Er zitten CEC fixes in, los van de framerate/ondertitel fix, die nog niet in V5221 is meegenomen, al lijken de Streamview releasenotes iets anders aan te geven. Maar die info is onjuist.

Voor nu wordt het even aankijken wat Streamview hiermee gaat doen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bianca7081
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 22-07-2024
Hallo,

Ik heb net deze box gekocht en even een vraag. De afstandsbediening is erg handig om ook de tv aan en uit te zetten maar ik merk dat als ik de tv aan zet de box dan niet aan gaat, of pas veel later. Waar zou dat aan kunnen liggen? Ook is het geluid in een keer veel harder bij het aanzetten ipv hoe het was toen ik de tv uit zetten.

Weet iemand een oplossing?

Groeten Bianca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

bianca7081 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 15:51:
Hallo,

Ik heb net deze box gekocht en even een vraag. De afstandsbediening is erg handig om ook de tv aan en uit te zetten maar ik merk dat als ik de tv aan zet de box dan niet aan gaat, of pas veel later. Waar zou dat aan kunnen liggen? Ook is het geluid in een keer veel harder bij het aanzetten ipv hoe het was toen ik de tv uit zetten.

Weet iemand een oplossing?

Groeten Bianca
mijn vermoeden is dat aan uit wordt gestuurd naar de tv en de tv via cec de box aan zet. Je kunt ook de ok knop gebruiken, dan gaat de box aan en zet hij de tv aan. Dat gaat iets sneller.
Pagina: 1 ... 14 ... 22 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de mediaspelers van Nokia: Streaming Box 8000 en 8010 en de klonen hiervan.
Andere mediaspelers zijn hier off-topic.

Weten of het een kloon is?
Nokia 8000 en klonen: https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI600
Nokia 8010 en klonen https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI804

Discussie over alternatieve firmware is toegestaan op Tweakers.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Het gebruik van alternatieve firmware is volledig op eigen risico.

Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright