Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
@bianca7081
Zoals Sa1 al benoemd werkt dit door apparaten, die aan elkaar gekoppeld zijn, de mogelijkheid te geven om het geluid bijvoorbeeld niet op de box te bedienen, ook al gebruik je wel de afstanbediening van de box, maar op bijvoorbeeld de TV of versterker.
Dat heb je al ervaren door het aanzetten van de TV.
Dat protocol is CEC (klik voor link naar pagina met meer uitleg).
De link naar de handleiding -> Nokia 8010 manual.

Waar je tegen aanloopt kun je met wat instellingen oplossen maar je moet weten dat elk apparaat zijn eigen CEC instellingen heeft over hoe deze met de andere apparaten omgaat qua bediening via de eigen of andere afstandbedieningen.
Op de mediabox staat blijkbaar ingesteld dat de AB (afstanbediening) nu de TV aanzet, waarna de TV, na volledig te zijn opgestart, pas de box aanzet.
Je wilt dat de AB niet de TV maar de box zelf aanzet waarna de box de TV wakker maakt.

Je past dus eerst op de box aan wat de AB doet met de aan-uit knop (die staat op TV en wil je op box zetten).
Daarnaast stel je op de box in dat deze de TV wakker maakt.

Zoek dus naar de CEC instellingen en stel in wat er moet gebeuren na het wakker worden.
Dat is dus bijvoorbeeld 'wake other devices' zoals de TV of versterker.
Wellicht staat dat al goed en hoef je alleen maar de eerste stap te volgen.

Je kunt er ook voor kiezen om alles via een versterker te laten aan-uit schakelen, dus dat de AB alleen de versterker aanzet, ook het geluid bediend en dat de versterker via de eigen CEC instellingen de TV en jouw box aanzet (en uit).

[ Voor 66% gewijzigd door Agent-X op 22-07-2024 20:54 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:20
Ik heb de Nokia 8010 binnen en gelijk geïnstalleerd.
Topding, zoveel sneller dan de el cheapo android tv boxjes van ali.
Ook de afstandsbediening is heel handig, werkt allemaal zoals het hoort. Verder is veel gewoon aan te passen.

Enige maar is de Android tv launcher. Die irritante suggesties op je startscherm kan je niet uitzetten.
Als iemand nog een andere goede gratis android tv launcher weet, graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Harribo schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 21:28:
Ook de afstandsbediening is heel handig, werkt allemaal zoals het hoort. Verder is veel gewoon aan te passen.

Enige maar is de Android tv launcher. Die irritante suggesties op je startscherm kan je niet uitzetten.
Projectivy Launcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:49
Daarmee krijg ik de screensaver niet aan de praat, wat ik super irritant vind. Misschien had ik iets over het hoofd gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Top app

Helaas popte met de terug button steeds weer de default Google tv launcher omhoog maar dat heb ik kunnen verhelpen door met de Adb tv app. Ook zo'n handige app. Daar deinstalleerde ik de default Google Android tv launcher mee, opgelost.

Ik moet nog wel even de premium versie kopen van de Projectivy Launcher app, slechts 6,99 eenmalig en dan kan je nog veel meer. Zoals je achtergrond zetten. Voor dat geld wil ik geen beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:02
Harribo schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 21:28:

Wat is dat... Een "android tv launcher" ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
belmonde schreef op maandag 29 juli 2024 @ 01:09:
[...]

Wat is dat... Een "android tv launcher" ??
Een launcher is je hoofdmenu (=ook een app). In dit geval van Android tv, daar draait de Nokia op. Daar waar je de ikoontjes van je apps staan. Zodra je het boxje aan zet, zie je dit als eerste.

De launcher van Android tv die er standaard bij zit van Google , komt steeds ook met suggesties voor films en series , ik wil dat niet zien. Dus nu heb ik een andere launcher.

[ Voor 26% gewijzigd door Harribo op 29-07-2024 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 16:55
Harribo schreef op maandag 29 juli 2024 @ 08:21:
[...]

Een launcher is je hoofdmenu (=ook een app). In dit geval van Android tv, daar draait de Nokia op. Daar waar je de ikoontjes van je apps staan. Zodra je het boxje aan zet, zie je dit als eerste.

De launcher van Android tv die er standaard bij zit van Google , komt steeds ook met suggesties voor films en series , ik wil dat niet zien. Dus nu heb ik een andere launcher.
Je kan het ook gewoon uitzetten zonder een launcher te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ozzytaste schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 09:59:
[...]

Waar kun je het uit zetten dan? Ik heb alles uit gezet maar blijf nog steeds 2 rijen houden met film/series aanbevelingen op het hoofdscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:36
Weet iemand die emby of Plex gebruikt of de 8010 ook ondersteuning biedt voor de output van bron resolutie en framerate zodat de tv de upscaling kan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
DamnDutchGuy schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:22:
Weet iemand die emby of Plex gebruikt of de 8010 ook ondersteuning biedt voor de output van bron resolutie en framerate zodat de tv de upscaling kan doen?
Je bedoelt, het media zo streamen zoals het origineel is? Dus 720/1080p media als 720/1080p weergeven? En dat een UHD/4k TV de upscaling voor zijn rekening neemt? Indien Plex (gebruik geen Emby, en Plex enkel voor referentie doeleinden), ook zo is ingesteld, dan is dat idd het geval. Mits de 8010 voorzien is van Android TV V12.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
hardware-lover schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 13:52:
[...]

Je bedoelt, het media zo streamen zoals het origineel is? Dus 720/1080p media als 720/1080p weergeven? En dat een UHD/4k TV de upscaling voor zijn rekening neemt? Indien Plex (gebruik geen Emby, en Plex enkel voor referentie doeleinden), ook zo is ingesteld, dan is dat idd het geval. Mits de 8010 voorzien is van Android TV V12.
Ja precies dat. Dat wanneer ik een bluray remux kijk ik de output in Plex en of Emby kan zetten op 1080/24 en de TV al het upscaling werk kan laten uitvoeren. Top thx. Lijkt me een mooie vervanger voor m'n firestick. Nu nog even afwachten wat google gaat uitbrengen volgende maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
DamnDutchGuy schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:23:
Ja precies dat. Dat wanneer ik een bluray remux kijk ik de output in Plex en of Emby kan zetten op 1080/24 en de TV al het upscaling werk kan laten uitvoeren. Top thx. Lijkt me een mooie vervanger voor m'n firestick. Nu nog even afwachten wat google gaat uitbrengen volgende maand.
Wanneer het media een 4k/UHD resolutie heeft, dan speel je dat natuurlijk af in die resolutie. Er hoeft dan ook geen upscaling plaats te vinden.

Het omzetten naar 1080/24 gaat automatisch, indien zo ingesteld.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ja ik weet het wel, 3D via je TV is zo 2015, maar dan nog vind ik het toch wel heel erg byzonder dat het CoreElec team erin is geslaagd om Real 3D (MVC), op de SEI804 serie (dus ook via de Nokia 8010), mogelijk te maken.

Mijn ouwe trouwe LG 4k Oled, voorzien van die 3D ondersteuning, heeft nu weer extra bestaansrecht gekregen.

MVC 3D, hardwarematig ondersteund, wie had dat gedacht 👌

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:11
Ik heb deze week een 'Als nieuw' Nokia Streaming Box 8010 gekocht bij bol-partner Breezy Retourkansjes voor € 81,13. Vlotte levering de volgende dag per DPD. Alleen de doos was licht beschadigd met wat stickers, de inhoud (de box, afstandsbediening, voeding, batterijen) was nog in het plastic en ongebruikt.
Dus ben je nog op zoek naar een goed geprijsde 8010 dan is dit een goede en duurzame optie, er staan er op bol nog een stuk of tien te koop met dezelfde conditie en prijs (onder Tweedehands, Conditie: Als nieuw).

Installatie en configuratie van enkele streamingdiensten liep verder zonder problemen, je navigeert soepel door alle schermen heen.

Nu valt er bij ons nog wel eens een afstandbediening van de bank, en heb ik op de bekende (oa. Chinese) platformen even gezocht naar een siliconen beschermhoesje zoals je bv. ook hebt voor de Chromecast met Google TV-afstandsbedieningen. Maar vooralsnog zonder resultaat, heeft iemand een tip of bestaat zoiets gewoon niet voor de Nokia afstandsbediening?

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Wesco schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:22:
[knip]

Nu valt er bij ons nog wel eens een afstandbediening van de bank, en heb ik op de bekende (oa. Chinese) platformen even gezocht naar een siliconen beschermhoesje zoals je bv. ook hebt voor de Chromecast met Google TV-afstandsbedieningen. Maar vooralsnog zonder resultaat, heeft iemand een tip of bestaat zoiets gewoon niet voor de Nokia afstandsbediening?
Ik ben ze nog nergens tegengekomen, ook niet via de welbekende Chinese aanbieders.

Een geruststellend iets is misschien dat, mocht ie sneuvelen, en je schrikt van wat de afstandsbediening moet kosten, de Google Android TV G10 (klein) en G20 (groot) modellen zijn volledig compatible met de Nokia en krijgen, na pairing, zelfs hun eigen gedeelte in de Android TV instellingen. Die G10 en G20 zijn vaak flink voordeliger te vinden. Ik wil het maar even gezegd hebben.

Voor die G10 zijn er volop hoesjes te vinden, voor de G20 nog niet tegengekomen.

[ Voor 30% gewijzigd door hardware-lover op 02-08-2024 13:06 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzytaste
Ik heb deze week een 'Als nieuw' Nokia Streaming Box 8010 gekocht bij bol-partner Breezy Retourkansjes voor € 81,13. Vlotte levering de volgende dag per DPD. Alleen de doos was licht beschadigd met wat stickers, de inhoud (de box, afstandsbediening, voeding, batterijen) was nog in het plastic en ongebruikt.
Dus ben je nog op zoek naar een goed geprijsde 8010 dan is dit een goede en duurzame optie, er staan er op bol nog een stuk of tien te koop met dezelfde conditie en prijs (onder Tweedehands, Conditie: Als nieuw).

Installatie en configuratie van enkele streamingdiensten liep verder zonder problemen, je navigeert soepel door alle schermen heen.

https://www.joom.com/en/products/5d970d5d8b45130101ca0d11

https://wholesalebhav.com/product/514/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I07270dOwy_ecO7w09ntVwJfRzo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/X1LoyTeChlGR1DaMvMACmba2.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzytaste

Deze zal het probleem oplossen.

https://tr.aliexpress.com...7316%21sea%21AU%210%21ABX

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V8ivSGEole3-g2vBHkEORmQmaxE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5KQQehBUieYlJl5cw3NVS5Oh.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzytaste

Als laatste deze. Dus er is genoeg om de remote te beschermen.

https://www.joom.com/nl/p...=6168f7510b7c873027b7d6a7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[...]

Hallo, ik ben oprecht benieuwd hoe het uitzetten werkt. Ik wou een chromecast (google TV) halen. Maar omdat ik ethernet aansluiting wou hebben en voor de chromecast structureel de ethernet adapter niet beschikbaar was in de googleshop ben ik voor de Nokia streaming box gegaan (voor een vergelijkbare prijs van 60 euro).

Op de plek (bij je account) in de android TV software waar ik de chromecasts in mijn huis kan zetten op APPS ONLY, zie ik die optie NIET bij de nokia box. Draait op de nokia streaming box een aangepaste versie van de Android TV? Wie kan me helpen, want ik vind het echt vervelend. Zou hem erom terugsturen (zit nog in de maand bedenktijd).

Deze informatie lijkt me erg handig voor iedereen die deze box overweegt, om te weten of er eventueel een aangepaste Android TV op draait waarbij je dus NIET om de suggesties / reclame interface heen kan (zonder aparte launchers oid te installeren). Als ik dit duidelijk heb is het handig om het te vermelden bv in een review.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@nijntje82, de Chromecast met Google TV maakt gebruik van Google TV als grafische interface, de Nokia 8000/8010 van de Android TV grafische interface.

Beiden maken echter gebruik van Android TV als OS.

Als je graag zelf je startscherm aan zou willen passen dan verdiep je toch maar eens in het gebruik van een alternatieve launcher, zoals Projectivy er eentje is.

Zonder andere launcher gaat het echt niet lukken ook al wordt er beweerd van wel.

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 05-08-2024 11:49 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
[...]

Bijzonder.
Ik ken geen android (tv) systeem wat draait zonder een launcher app.

En de suggesties zijn in de standaard launcher van Android tv niet uit te zetten. Wordt je gewoon door de str*t gedouwd zeg maar. Vast weer een verdienmodel van Google.

@nijntje82 :
Chromecast werkt niet met de Nokia 8010? Ik snap het probleem niet?

[ Voor 31% gewijzigd door Harribo op 05-08-2024 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Niet online
Harribo schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:02:
[...]

Bijzonder.
Ik ken geen android (tv) systeem wat draait zonder een launcher app.

En de suggesties zijn in de standaard launcher van Android tv niet uit te zetten. Wordt je gewoon door de str*t gedouwd zeg maar. Vast weer een verdienmodel van Google.

@nijntje82 :
Chromecast werkt niet met de Nokia 8010? Ik snap het probleem niet?
Hi, wat ik graag wil, net zoals mijn 2 Google Chromecast met Google TV's, de Nokia streaming box op APPS ONLY mode zetten. Zodat ik bij het opstarten van mijn Nokia enkel in een scherm kom met gedownloade APPS. Je kunt toch van eenvoudige gebruikers/klanten niet verwachten dat ze verschil weten tussen Android of Google TV. Ze komen voor 99% ook nog eens met elkaar overheen, behalve o.a. dat APPS ONLY mode ontbreekt op Android TV. Idd 'forced' verdienmodel. En dat is zeker wel handig om te weten voordat je hem koopt, wat het complete plaatje is wat je ervoor moet 'betalen'..

! ! "Waarschuwing, op dit device zijn de reclames NIET uit te schakelen" ! !

of ligt het weer aan mij ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
nijntje82 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:41:
Hi, wat ik graag wil, net zoals mijn 2 Google Chromecast met Google TV's, de Nokia streaming box op APPS ONLY mode zetten. Zodat ik bij het opstarten van mijn Nokia enkel in een scherm kom met gedownloade APPS. Je kunt toch van eenvoudige gebruikers/klanten niet verwachten dat ze verschil weten tussen Android of Google TV. Ze komen voor 99% ook nog eens met elkaar overheen, behalve o.a. dat APPS ONLY mode ontbreekt op Android TV. Idd 'forced' verdienmodel. En dat is zeker wel handig om te weten voordat je hem koopt, wat het complete plaatje is wat je ervoor moet 'betalen'..

! ! "Waarschuwing, op dit device zijn de reclames NIET uit te schakelen" ! !

of ligt het weer aan mij ..
Als jij direct een Nokia 8000 of ander Android TV apparaat met Android TV grafische interface had genomen, zou je niet beter hebben geweten. Nu jij de Google GUI onder ogen hebt gekregen valt je dit ineens op.

Niet buiten beschouwing laten, Google (voor Google en Android TV GUI), kan van die schermen maken wat ze maar zouden willen, er komen regelmatig updates daarvoor langs. Want wat dacht je van die rondjes nu op Google TV GUI ipv rechthoekjes, die waren er eerst ook niet. En reclame? Hallo, het is Google :)

Edit: kijk, enkel apps met Android TV ;) hardware-lover in "Nokia Streaming Box"

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 05-08-2024 14:05 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
nijntje82 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 11:14:
[...]

Hallo, ik ben oprecht benieuwd hoe het uitzetten werkt. Ik wou een chromecast (google TV) halen. Maar omdat ik ethernet aansluiting wou hebben en voor de chromecast structureel de ethernet adapter niet beschikbaar was in de googleshop ben ik voor de Nokia streaming box gegaan (voor een vergelijkbare prijs van 60 euro).

Op de plek (bij je account) in de android TV software waar ik de chromecasts in mijn huis kan zetten op APPS ONLY, zie ik die optie NIET bij de nokia box. Draait op de nokia streaming box een aangepaste versie van de Android TV? Wie kan me helpen, want ik vind het echt vervelend. Zou hem erom terugsturen (zit nog in de maand bedenktijd).

Deze informatie lijkt me erg handig voor iedereen die deze box overweegt, om te weten of er eventueel een aangepaste Android TV op draait waarbij je dus NIET om de suggesties / reclame interface heen kan (zonder aparte launchers oid te installeren). Als ik dit duidelijk heb is het handig om het te vermelden bv in een review.
Instellingen -> apparaatvoorkeuren -> startscherm -> kanalen aanpassen -> daar kun je alles uitzetten en heb je een blanco scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:58:
[...]

Als jij direct een Nokia 8000 of ander Android TV apparaat met Android TV grafische interface had genomen, zou je niet beter hebben geweten. Nu jij de Google GUI onder ogen hebt gekregen valt je dit ineens op.

Niet buiten beschouwing laten, Google (voor Google en Android TV GUI), kan van die schermen maken wat ze maar zouden willen, er komen regelmatig updates daarvoor langs. Want wat dacht je van die rondjes nu op Google TV GUI ipv rechthoekjes, die waren er eerst ook niet. En reclame? Hallo, het is Google :)

Edit: kijk, enkel apps met Android TV ;) hardware-lover in "Nokia Streaming Box"
Het is Google, eens. Maar voor mij als leek is het onduidelijk waarom Google TV en Android TV bestaat (iedereen leest Google=android) en dat er verschillen in zitten, waarvan 1 hele fundamentele, google TV kan op APPS ONLY zonder reclame rommel en Android TV niet.

Ik wist dit niet en ben hier lelijk door verrast. Iedereen hier op dit forum vind dit normaal dus het zal wel aan mij liggen. No problem.. gevalletje te snel aangeschaft met aannames oid..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nijntje82
  • Niet online
ozzytaste schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:13:
[...]

Instellingen -> apparaatvoorkeuren -> startscherm -> kanalen aanpassen -> daar kun je alles uitzetten en heb je een blanco scherm
Eens, geen 'suggesties' meer. Maar nog wel tabblad Ontdekken (waar de box mee opstart), Startscherm tabblad, Winkel tabblad en uiteraard APPS.

Wat ik wil, naast geen adds meer, is direct bij opstarten box in APPS tab terecht komen zonder de overige tabs. M.a.w. APPS ONLY mode.

Ik heb wat je zei net uitgeprobeerd. Krijg gewoon op het startscherm allemaal suggesties van dingen die niet eens aanstaan, van google "best verkopen de films" tm amazon prime movies etc (diensten die ik niet heb of wil). Dus je suggestie werkt niet eens om tot een blanco scherm te komen. Probeer zelf maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzytaste
nijntje82 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:21:
[...]

Eens, geen 'suggesties' meer. Maar nog wel tabblad Ontdekken (waar de box mee opstart), Startscherm tabblad, Winkel tabblad en uiteraard APPS.

Wat ik wil, naast geen adds meer, is direct bij opstarten box in APPS tab terecht komen zonder de overige tabs. M.a.w. APPS ONLY mode.

Ik heb wat je zei net uitgeprobeerd. Krijg gewoon op het startscherm allemaal suggesties van dingen die niet eens aanstaan, van google "best verkopen de films" tm amazon prime movies etc (diensten die ik niet heb of wil). Dus je suggestie werkt niet eens om tot een blanco scherm te komen. Probeer zelf maar.
Dan moet je even Flauncher downloaden, dan heb je precies wat je wilt en het werkt. Heb er een youtube link bij gezet om het je makkelijk te maken SUCCES!

YouTube: The BEST Home Launcher to Your Android TV or Google TV Box 2022

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e4VXv1fg6mo7ySh2e7ufMP_uRrE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iPyaaz9LPLM5DMhg6Mnogbrw.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door ozzytaste op 05-08-2024 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
[...]

En is het gelukt Nijntje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Niet online
Ik snap het niet. Ik heb die app geprobeerd. Maar het is een app en werkt als een app. Ja het is de interface waar ik naar op zoek ben. Gebruik ik de home knop (of back knop etc) krijg ik het gewoon het Android TV home scherm of zet ik de box aan en uit krijg ik weer Android TV en moet ik elke keer de app eerst aanklikken. Ja dan kan ik net zo goed het APPs tabblad aanklikken of direct de gewenste APP. Je kunt niet om de interface van Google heen.

Nee qua beleving is dit totaal niet wat ik zoek. Hoe kan je dit als oplossing zien?

Apps only mode is gewoon weg in geen enkele vorm beschikbaar op Android TV (wel op Google TV), ook niet met een app als 'workaround'. Ik geef het op. Het apparaatje gaat terug. Chromecast voelt ook nog een stukje sneller aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@nijntje82, je dient wel even die andere launcher als standaard in te stellen, dan komt ie steeds als default tevoorschijn.

Maakt allemaal niet uit nu, de 8000 gaat retour 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
hardware-lover schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 16:19:
@nijntje82, je dient wel even die andere launcher als standaard in te stellen, dan komt ie steeds als default tevoorschijn.

Maakt allemaal niet uit nu, de 8000 gaat retour 👍
De 8000 kan ook retour. Je moet de 8010 hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harribo
nijntje82 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 16:09:
[...]

Ik snap het niet. Ik heb die app geprobeerd. Maar het is een app en werkt als een app. Ja het is de interface waar ik naar op zoek ben. Gebruik ik de home knop (of back knop etc) krijg ik het gewoon het Android TV home scherm of zet ik de box aan en uit krijg ik weer Android TV en moet ik elke keer de app eerst aanklikken. Ja dan kan ik net zo goed het APPs tabblad aanklikken of direct de gewenste APP. Je kunt niet om de interface van Google heen.
Hier liep ik laatst ook tegen aan, zie mijn eerdere posts.
Toch is het op te lossen. Stel de nieuwe app in als home launcher. Verwijder de Android tv launcher. Dan komt hij niet meer terug ;)
En die android tv launcher heb ik verwijderd met de adb tv app.
Met die app kreeg ik dat wél voor elkaar, anders niet.
Nu heb ik alleen apps op mijn home scherm, geen overbodige rommel.

Ps volgens mij is de 8010 een snellere update van de 8000. Daarom heb ik de 8010 gekocht

[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 05-08-2024 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
[...]

Om ads te blokkeren zou je ook Adguard voor Android TV eens kunnen proberen (zie: https://adguard.com/en/blog/adguard-for-android-tv.html)

Zelf heb ik deze nog niet geprobeerd aangezien de ads mij eigenlijk niet eens opvallen. Al ga ik deze wel eens installeren om te testen hoe het werkt.

Wellicht heeft iemand anders hier het wel al eens getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jz11224
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-09 19:32
Ook de 8010 aangeschaft, werkt perfect!
ik zit momenteel op v12.8.5221.

Maar hebben andere mensen hier ook last van?
Als ik USB debugging aanzet, dan loopt na 7 minuten ongeveer video vast met plex en audio loopt door. (Overigens lijkt video met USB debugging aan ook problemen te geven met andere streaming apps)
Als ik USB debugging uitzet, loopt alles weer soepel.
(Ook na een fabrieksreset en dan heb ik alleen plex ingesteld en usb debugging, heb ik nog steeds hetzelfde probleem.)

(Uiteraard geen wereld ramp, maar de extra ADB features voor wat snelkoppelingen met TV quick actions zou wel fijn zijn)

StreamView al gemaild hierover, maar daar is deze bug nog niet bekend. (En geven aan dat dit de laatste versie is (terwijl er wel die ene beta is waar mensen over spreken)).

[ Voor 6% gewijzigd door jz11224 op 20-08-2024 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Laatst online: 08-09 23:47
jz11224 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:50:

Als ik USB debugging aanzet, dan loopt na 7 minuten ongeveer video vast met plex en audio loopt door. (Overigens lijkt video met USB debugging aan ook problemen te geven met andere streaming apps)
(Ook na een fabrieksreset en dan heb ik alleen plex ingesteld en usb debugging, heb ik nog steeds hetzelfde probleem.)

(Uiteraard geen wereld ramp, maar de extra ADB features voor wat snelkoppelingen met TV quick actions zou wel fijn zijn)

StreamView al gemaild hierover, maar daar is deze bug nog niet bekend. (En geven aan dat dit de laatste versie is (terwijl er wel die ene beta is waar mensen over spreken)).
Ja dat is een bekend probleem, ik heb USB debugging maar gewoon uitgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:02

Sa1

ook hier staat het uit. Overigens kan het prima aan staan mits er geen communicatie naar gaat. Ik heb bijv home assistant. Zodra die verbindt dan krijg je wat jij beschrijft. Ik heb streamview er al eerder over gemaild.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

5221 is eigenlijk een tamelijk bedroevende versie, kan het niet anders beoordelen. En die "ene" beta"? Ik tel 9 nieuwere versies na 5221, en nog steeds zijn we er niet op dit moment ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jz11224
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-09 19:32
Sa1 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:14:
[...]
ook hier staat het uit. Overigens kan het prima aan staan mits er geen communicatie naar gaat. Ik heb bijv home assistant. Zodra die verbindt dan krijg je wat jij beschrijft. Ik heb streamview er al eerder over gemaild.
Uiteindelijk met nog meer zoeken, doordat @Audiowaste aangaf dat het een bekend probleem was je post gevonden hier over van mei. En dat er al een github issue was.
Uiteindelijk ook deze github issue gevonden.
https://github.com/home-assistant/core/issues/116856
(Ik gebruik ook Home Assistant, en eigenlijk nooit aan gedacht dat tie gekoppelt zat aan me ADB.)
Koppeling zonder ADB met HAS, kan wel (Android TV Remote intergratie, maar de Android Debug Bridge intergratie geeft dus problemen.).

Om de automatische screencap op ADB uit te zetten:
Integrations > Android Debug Bridge > Configure > Use screen capture for album art > Uitzetten

Nog niet heel uitgebreid getest, maar lijkt tot nu toe te werken voor mij!
Ik zit al 10 minuten langer me 4K remux af te spelen dan dat me ooit gelukt is met USB debugging aan.
Hoor ook graag dus of dit ook voor jullie werkt. (En als tie bij mij alsnog problemen geeft laat ik het ook uiteraard weten.)

edit2:
Voor de test de parameter weer aangezet, Use screen capture for album art en een crash al na 5-7 min. Dus weer uitgezet. _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door jz11224 op 20-08-2024 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

jz11224 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:38:
[...]

Uiteindelijk met nog meer zoeken, doordat @Audiowaste aangaf dat het een bekend probleem was je post gevonden hier over van mei. En dat er al een github issue was.
(Ik gebruik ook Home Assistant, en eigenlijk nooit aan gedacht dat tie gekoppelt zat aan me ADB.)
Koppeling zonder ADB met HAS, kan wel (Android TV Remote intergratie, maar de Android Debug Bridge intergratie geeft dus problemen.).

Integrations > Android Debug Bridge > Configure > Use screen capture for album art > Uitzetten

Ik zit al 10 minuten langer me 4K remux af te spelen dan dat me ooit gelukt is met USB debugging aan.
Hoor ook graag dus of dit ook voor jullie werkt. (En als tie bij mij alsnog problemen geeft laat ik het ook uiteraard weten.)

edit2:
Voor de test de parameter weer aangezet, Use screen capture for album art en een crash al na 5-7 min. Dus weer uitgezet. _/-\o_
yup, https://github.com/home-assistant/core/issues/119416 deze had ik al geopend lange tijd geleden. Maar goed, beter iets dan niets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MKMosselman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 07:22
Snelle vraag…. Heb een nieuwe Nokia 8000 gehad van iemand. Leuk om eens te proberen maar ik wil eigenlijk alleen aan de slag met Tivimate…. Is dat apparaat daar nog snel genoeg voor of moet ik toch maar gelijk die 8010 kopen? De 8000 is nog helemaal nieuw en heeft deze straks bij installeren nog alle Android updates van de laatste tijd of ondersteuning al gestopt? PS…. Had geen zin heel dit mooie forum door te zoeken…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:11
MKMosselman schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:41:
Snelle vraag…. Heb een nieuwe Nokia 8000 gehad van iemand. Leuk om eens te proberen maar ik wil eigenlijk alleen aan de slag met Tivimate…. Is dat apparaat daar nog snel genoeg voor of moet ik toch maar gelijk die 8010 kopen? De 8000 is nog helemaal nieuw en heeft deze straks bij installeren nog alle Android updates van de laatste tijd of ondersteuning al gestopt? PS…. Had geen zin heel dit mooie forum door te zoeken…
Tivimate werkt hier gewoon perfect op de 8000.
Ik heb zelfs meerdere stream "providers" er in staan, geen probleem!

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
Hallo allen. Sinds 2 dagen heb ik zomaar erg felle kleuren in het beeld als ik de Box 8010 aanzet. Tijdens streamen etc. Als ik gewoon de TV via satelliet bekijk is het allemaal goed. Heeft iemand hier ook last van of eerder last van gehad? Immers de kleuren zijn niet verder aan te passen in de instellingen van de Nokia.

[ Voor 14% gewijzigd door ozzytaste op 21-08-2024 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzytaste
ozzytaste schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:21:
Hallo allen. Sinds 2 dagen heb ik zomaar erg felle kleuren in het beeld als ik de Box 8010 aanzet. Tijdens streamen etc. Als ik gewoon de TV via satelliet bekijk is het allemaal goed. Heeft iemand hier ook last van of eerder last van gehad? Immers de kleuren zijn niet verder aan te passen in de instellingen van de Nokia.
Heb net de stroom er helemaal afgehaald en 5 minuten gewacht. Nu is het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

jz11224 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:38:
[...]

edit2:
Aangezien jij ook HA gebruikt, in hoeverre is de ADB bij jou up-to-date? Bij mij geeft hij echt lang de verkeerde info. Zo wordt nu al zeker een minuut of wat youtube gespeeld, maar wordt nog steeds tv launcher aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik heb nog review van de Nokia 8010 aangemaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MKMosselman
*knip*
Dit is niet de bedoeling. Advertenties zijn voor op V&A; niet op het forum.

[ Voor 86% gewijzigd door S1NN3D op 02-09-2024 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKMosselman
Vraagje, ik las onderstaande op internet.

Is iemand die dat werkende heeft?

Graag wat hulp gevraagd hoe ik dat aanloop.

Games
Naast bekende media apps, zoals NLZIET, Videoland, Netflix en HBO+ kan de streamingbox ook veel gameplatformen aan, waaronder NVIDIA GeForce Now, Stream, Shadow en Boosterooid. Met een omweg lukte het ook om XBOX Gamepass werkend te krijgen. Dit biedt de mogelijkheid om zonder gameconsole high-end games te spelen door enkel een gamecontroller aan te sluiten.

https://www.spreekbuis.nl/recensie-nokia-streaming-box-8010/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:04
Youtube filmpje over XBOX Game Pass op Androidbox

YouTube: Xbox Game Pass Cloud Gaming on an Android TV Box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKMosselman
Geweldig!!! Hopelijk gaat dit werken voor mij. Ga ik vanavond mee stoeien.

Heb ook nog een oude Stadia controller dus hopelijk gaat dat allemaal lukken.

Iemand van jullie die ook op die manier X-box speelt? Ben benieuwd naar de ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrathcall
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-08 13:07
Wie weet er een goed alternatief voor de Nokia 8010 welke zonder stutters 4K films vanaf een USB stick kan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
Wrathcall schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:51:
Wie weet er een goed alternatief voor de Nokia 8010 welke zonder stutters 4K films vanaf een USB stick kan afspelen?
Nvidia Shield, apple tv of een htpc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrathcall
Apple tv heeft volgens mij geen USB aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
Wrathcall schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:05:
Apple tv heeft volgens mij geen USB aansluiting
Klopt, mijn fout. Je zou mocht je router het ondersteunen daar een externe harde schijf aan hangen en vanaf daar streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalley
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-06 22:39
85 euro bij Bol lijkt goede deal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deduction
  • Laatst online: 30-08 08:31
Iemand een idee of er (op korte termijn) nieuwe box aankomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Enige wat ik niet voor elkaar krijg op deze box, is het afspelen van acestream links.
Als iemand het werkende heeft, dan mag diegene het mij laten weten.
(Kodi met horus werkt niet aangezien ik geen link kon kopiëren en plakken in horus )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Laatst online: 20:45

rvk

Harribo schreef op zondag 1 september 2024 @ 21:38:
Enige wat ik niet voor elkaar krijg op deze box, is het afspelen van acestream links.
Geen probleem mee.
Ik start ze tegenwoordig echter wel via mijn mobiel en dan kies ik voor afspelen via extern device en kies ik de Nokia 8000 box (vanmiddag nog gedaan :9 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKMosselman
*knip*
Dit is niet de bedoeling. Advertenties zijn voor op V&A; niet op het forum.

[ Voor 85% gewijzigd door S1NN3D op 02-09-2024 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
rvk schreef op zondag 1 september 2024 @ 22:47:
[...]

Geen probleem mee.
Ik start ze tegenwoordig echter wel via mijn mobiel en dan kies ik voor afspelen via extern device en kies ik de Nokia 8000 box (vanmiddag nog gedaan :9 ).
Je cast het dus vanaf je mobiel. Een optie.
Mmm heb liever dat ze gewoon op de Nokia afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:14
Hallo mensen sinds een klein weekje ook deze prachtige machientje aan de tv gekoppeld. Moet zeggen ben best tevreden met deze box. Eindelijk een box met een goede HDR & Dolby Vision implementatie wat gewoon uitstekend werkt, direct Projectivy Launcher geïnstalleerd en een aantal apps/processen uitgeschakeld en het ding schakeld als vloeibaar water door het menu/apps 😃

Maar 1 ander vraagje; onder weergave en geluid > geavanceerde weergave-instellingen heb je de optie "Gamemode"

Wat doet dit? is dit constant op volle toeren draaien en dus een snellere box of kan ik dit uitzetten want ik game niet {daar heb ik een PS5 voor} als ik de optie uitzet merk ik overigens niet echt een verschil tenzij er iets van A.i achtige processen game apps herkennen en dit dan pas inschakelt o.i.d?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Gamemode is vaak dat resources van een apparaat worden geleegd en vrij gemaakt (apps gesloten etc) om het gamen zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Dat is wat ik weet van de term gamemode.
Het systeem moet wel de game herkennen als een game, of als zodoende geregistreerd staan dan. Maar misschien gaat dit automatisch?

Aangezien deze optie hier bij weergave staat, zal het vooral de video resources beslaan vermoed ik.

Wat op zich logisch is, zo'n tv box is eigenlijk niet krachtig genoeg om te kunnen gamen, dus kan je het wat compenseren met deze optie.

Op volle toeren lopen zal wel meevallen, er "draait" niks. Misschien dat het ding warmer kan worden. Nu is nokia is een betrouwbaar merk, dat zal geen problemen opleveren

[ Voor 63% gewijzigd door Harribo op 03-09-2024 10:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
Deduction schreef op zondag 1 september 2024 @ 17:22:
Iemand een idee of er (op korte termijn) nieuwe box aankomt?
Duurt nog wel even. Eerst moet de nieuwe box nog officieel worden aangekondigd door SEI Robotics, voordat nokia, dune etc.. er mee aan de slag gaan. Hier wel twee linkjes naar wat je kan verwachten;

https://www.cnx-software....nd-benchmarks-comparison/

https://seirobotics.net/a...s-september-i00027i1.html

[ Voor 15% gewijzigd door DamnDutchGuy op 03-09-2024 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Harribo schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 10:20:
Gamemode is vaak dat resources van een apparaat worden geleegd en vrij gemaakt (apps gesloten etc) om het gamen zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Dat is wat ik weet van de term gamemode.
Het systeem moet wel de game herkennen als een game, of als zodoende geregistreerd staan dan. Maar misschien gaat dit automatisch?

Aangezien deze optie hier bij weergave staat, zal het vooral de video resources beslaan vermoed ik.

Wat op zich logisch is, zo'n tv box is eigenlijk niet krachtig genoeg om te kunnen gamen, dus kan je het wat compenseren met deze optie.

Op volle toeren lopen zal wel meevallen, er "draait" niks. Misschien dat het ding warmer kan worden. Nu is nokia is een betrouwbaar merk, dat zal geen problemen opleveren
weet je dat zeker? Is het niet gewoon de game modes die op je tv zit die hij dan aanspreekt? Dus het verlagen van inputlag door het opofferen van kwaliteit ? Ik dacht dat dat het was. Mijn game mode op de tv staat op auto en op de Nokia ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Sa1 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 19:15:
[...]
weet je dat zeker? Is het niet gewoon de game modes die op je tv zit die hij dan aanspreekt? Dus het verlagen van inputlag door het opofferen van kwaliteit ? Ik dacht dat dat het was. Mijn game mode op de tv staat op auto en op de Nokia ook.
Dat dacht ik ook idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakersuser
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-04 10:28
Ander vraagje: ik heb de 8000 versie, en als ik op de uit knop druk op de afstandbediening dan gaat mijn T.V. uit (via cec) en ik kan dus niet zien of de Nokia uit gaat. Dus na 5 seconden of zo zet ik de schakelaar om (ofwel de 230 Volt er van af). Ik heb met een power meter gekeken, als ik het kastje uitzet gebruikt hij eerst even 3,5 Watt of zo, en pas na 1 minuut daalt dit naar 2,5 Watt.
Omdat de TV. maar 2 tot 3 uur per dag aanstaat, wil ik niet dat de Nokia 2,5 Watt gaat verspillen, hij moet UIT.
2,5 Watt * 20 uur = 50 Watt. In 20 dagen een kWh. Dus je snapt mijn bezorgdheid.

Echter: ik heb geen flauw idee hoe. Nu haal ik de stroom er af zodra het lampje uit gaat. Maar: we weten allemaal: je mag een computer niet uitzetten als deze data aan het wegschrijven is. En wie weet doet de Nokia dit dus.
Ik haal dus de stroom er af 2 tellen nadat ik de uit-knop heb ingedrukt (het lampje is dan ook al uit, net als mijn tv). Dit gaat al een maandje goed.

O ja, in het begin zei ik 'shut of' of 'power off' in de microfoon van de afstandsbediening, en dat heeft hetzelfde effect: het lampje gaat uit. Maar dan is hij dus in 'idle' mode, en dus niet 'uit'.

Hoe zet ik dit Android kastje echt uit (om evt. problemen met data wegschrijven te voorkomen)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk

rvk

Harribo schreef op maandag 2 september 2024 @ 19:35:
[...]

Je cast het dus vanaf je mobiel. Een optie.
Mmm heb liever dat ze gewoon op de Nokia afspelen.
Nee, volgens mij pakt acestream engine de stream over en wordt er direct naar de box gestreamd. De mobiel blijft daarna alleen achter als e.v. afstandsbediening. Maar ik kan ook direct ace streams in de ace stream manager intikken maar dat is een gedoe zonder fysiek toetsenbord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
tweakersuser schreef op woensdag 4 september 2024 @ 23:52:
Ander vraagje: ik heb de 8000 versie, en als ik op de uit knop druk op de afstandbediening dan gaat mijn T.V. uit (via cec) en ik kan dus niet zien of de Nokia uit gaat. Dus na 5 seconden of zo zet ik de schakelaar om (ofwel de 230 Volt er van af). Ik heb met een power meter gekeken, als ik het kastje uitzet gebruikt hij eerst even 3,5 Watt of zo, en pas na 1 minuut daalt dit naar 2,5 Watt.
Omdat de TV. maar 2 tot 3 uur per dag aanstaat, wil ik niet dat de Nokia 2,5 Watt gaat verspillen, hij moet UIT.
2,5 Watt * 20 uur = 50 Watt. In 20 dagen een kWh. Dus je snapt mijn bezorgdheid.

Echter: ik heb geen flauw idee hoe. Nu haal ik de stroom er af zodra het lampje uit gaat. Maar: we weten allemaal: je mag een computer niet uitzetten als deze data aan het wegschrijven is. En wie weet doet de Nokia dit dus.
Ik haal dus de stroom er af 2 tellen nadat ik de uit-knop heb ingedrukt (het lampje is dan ook al uit, net als mijn tv). Dit gaat al een maandje goed.

O ja, in het begin zei ik 'shut of' of 'power off' in de microfoon van de afstandsbediening, en dat heeft hetzelfde effect: het lampje gaat uit. Maar dan is hij dus in 'idle' mode, en dus niet 'uit'.

Hoe zet ik dit Android kastje echt uit (om evt. problemen met data wegschrijven te voorkomen)?
Over dat laatste hoef jij je geen zorgen te maken, het is geen Windows OS. Al trek je de voeding eruit terwijl ie aanstaat, dan nog geeft dat zelden tot nooit een probleem (heb dat toch echt tig keer gedaan met dit soort apparaten).

Soms is de optie aanwezig voor "shutdown" (lang de aan/uit knop ingedrukt houden kan die optie toonbaar maken, indien aanwezig, maar is niet altijd mogelijk indien de aan/uit knop voor de TV staat ingesteld bijv.). Maar met shutdown staat ie nog steeds in een soort van diepe standby mode, en zal altijd wat stroom blijven gebruiken.

Als je 'm echt uit wilt hebben, de voeding eraf of een slimme contactdoos ertussen (wat handig kan zijn ivm het weer kunnen aanzetten op afstand).

Testing, one, two ...

• Harribo
rvk schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:55:
[...]

Nee, volgens mij pakt acestream engine de stream over en wordt er direct naar de box gestreamd. De mobiel blijft daarna alleen achter als e.v. afstandsbediening. Maar ik kan ook direct ace streams in de ace stream manager intikken maar dat is een gedoe zonder fysiek toetsenbord.
Interessant.
Wat heb jij precies geïnstalleerd aan acestream op je Nokia box?
Die van de play store en/of de acestream engine apk van de acestream.org site?

Vraag me ook af welke player hij dan pakt op je tv box. Dus welke player die engine kan lezen.

Op de acestream.org site is alleen de acestream engine officieel voor Android TV. De rest, media en player etc, niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 05-09-2024 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Sa1 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 19:15:
[...]
Ik weet dit niet zeker. Dit is mijn ervaring door de jaren heen met de term gamemode.
Had nog gezocht voor opheldering maar kon het niet vinden.

• Sa1

Sa1

Harribo schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:27:
[...]

Ik weet dit niet zeker. Dit is mijn ervaring door de jaren heen met de term gamemode.
Had nog gezocht voor opheldering maar kon het niet vinden.
Ik kan ook nergens een goede uitleg vinden wat het doet in androidtv, maar als je er naar toe gaat dan vertelt hij dat hij bepaalde HDR modus heeft ingeschakeld. Of het wat doet en wat, ik kan het niet direct terug vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk

rvk

Harribo schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:24:
[...]
Wat heb jij precies geïnstalleerd aan acestream op je Nokia box?
Die van de play store en/of de acestream engine apk van de acestream.org site?
Op de mobiel heb ik de ace stream uit de play store staan (om links op de mobiel direct af te vangen). Die geeft dan de vraag waar af te spelen.

Op de Nokia box heb ik Ace Stream Media staan. Die bevat eigenlijk 2 afzonderlijke apps. De Ace Media Library (app) en de Ace Stream Engine. Die heb ik van de website (ik draai nu nog 3.1.77.9).

Volgens mij wordt bij het doorsturen van de link alleen de Ace Stream Engine gebruikt om de stream daadwerkelijk af te spelen. Daarvoor zou de Library app niet nodig zijn en zou je volstaan met het installeren van de engine. Die kun je ook apart downloaden.

Ik zie op de Nokia in de Play Store ook de Ace Stream app (voor TV) staan maar die heb ik dus niet op de Nokia staan. Maar die zou denk ik ook wel de engine bevatten.

[ Voor 3% gewijzigd door rvk op 05-09-2024 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
rvk schreef op donderdag 5 september 2024 @ 18:48:
[...]

Op de mobiel heb ik de ace stream uit de play store staan (om links op de mobiel direct af te vangen). Die geeft dan de vraag waar af te spelen.

Op de Nokia box heb ik Ace Stream Media staan. Die bevat eigenlijk 2 afzonderlijke apps. De Ace Media Library (app) en de Ace Stream Engine. Die heb ik van de website (ik draai nu nog 3.1.77.9).

Volgens mij wordt bij het doorsturen van de link alleen de Ace Stream Engine gebruikt om de stream daadwerkelijk af te spelen. Daarvoor zou de Library app niet nodig zijn en zou je volstaan met het installeren van de engine. Die kun je ook apart downloaden.

Ik zie op de Nokia in de Play Store ook de Ace Stream app (voor TV) staan maar die heb ik dus niet op de Nokia staan. Maar die zou denk ik ook wel de engine bevatten.
Dank, zal het eens proberen.

De acestream media app van de website is officieel ook niet voor Android Tv.
Voor Android tv is er op de website officieel alleen de engine.

De app van de play store vraagt om connectie te maken met een ander device middels een eenmalige code. Heb de app even opgestart en zag dat toen maar heb dat nog niet geprobeerd.

Ik wilde eigenlijk alleen mijn Nokia gebruiken voor het afspelen van acestreams maar dat is een illusie kom ik achter . Beste kans was volgens mij kodi met de horus addon (in het Spaans) maar ik kon dus niet de acestream link plakken in kodi (heel knullig eigenlijk).

Zal dat van jou eens proberen als ik tijd heb. Zal wrs niet meer voor mijn vakantie worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Harribo op 06-09-2024 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

Harribo schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 18:32:
[...]
De acestream media app van de website is officieel ook niet voor Android Tv.
Voor Android tv is er op de website officieel alleen de engine.
Jawel hoor. Als je op Android klikt krijg je dit te zien.
Ace Stream Media (Smart & TV)¶
stable version: ARMv7 (32 bit) | x86 | ARMv8 (64 bit) | x86_64
beta version: ARMv7 (32 bit) | x86 | ARMv8 (64 bit) | x86_64
Maar op zich voegt de media app niet zoveel toe want ook daar moet je alle streams handmatig toevoegen. Ik zal later eens proberen alleen de standaard app te gebruiken en te kijken of ik die werkend krijg. (Want toen ik de media app installeerde was er nog helemaal niets in de play store, die app is nieuwer.)
[...]
De app van de play store vraagt om connectie te maken met een ander device middels een eenmalige code. Heb de app even opgestart en zag dat toen maar heb dat nog niet geprobeerd.
Je kunt ook kiezen voor op huidig apparaat afspelen. Zo zie je of de stream in ieder geval werkt.

Met naar de Nokia sturen word bij mij niets gevraagd.
[...]
Ik wilde eigenlijk alleen mijn Nokia gebruiken voor het afspelen van acestreams maar dat is een illusie kom ik achter .
Je kunt in beide Ace stream media en Ace stream app direct een link invoeren. Alleen dat gaat bij de Nokia wat lastig zonder fysiek toetsenbord (maar het werkt wel met bv de afstandsbediening in Google Home of klungelen met de standaard afstandsbediening).

Ace stream op Kodi heb ik nooit voor elkaar gekregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
Zo te zien krijgen we eind september een nieuwe update.

"Thank you for your message.
We do not have a beta version to share but a SW update is planned for the end of September.
If there are any other questions or requests that we can help you with, we kindly ask you to please reply to this email.

Thank you for contacting our support service!"

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb al een tijd (ik denk sinds de laatste update) een probleem met mijn 8000 afstandsbediening. Hij raakt namelijk heel vaak de bluetooth verbinding kwijt. Ik kan hem dan alleen weer verbinden door hem in de instellingen te verwijderen en opnieuw te koppelen. Ik gebruik de box ook met mijn tv afstandsbediening via HDMI CEC, deze werkt wel, maar ik vind de nokia ab fijner. Ik heb in dit topic al wel iets gelezen over anderen die dit probleem hebben of gehad hebben, maar ik zie niet iets van een oplossing. Zijn er mensen die dit ook hebben en is er een oplossing bekend of iets wat ik zou kunnen bekijken? Batterijen zijn natuurlijk vervangen en als hij gekoppeld is geeft hij in de instellingen ook netjes aan dat ze vol zijn.

• jouwheld
  • Laatst online: 12-09 15:25
he3763 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:41:
Ik heb al een tijd (ik denk sinds de laatste update) een probleem met mijn 8000 afstandsbediening. Hij raakt namelijk heel vaak de bluetooth verbinding kwijt. Ik kan hem dan alleen weer verbinden door hem in de instellingen te verwijderen en opnieuw te koppelen. Ik gebruik de box ook met mijn tv afstandsbediening via HDMI CEC, deze werkt wel, maar ik vind de nokia ab fijner. Ik heb in dit topic al wel iets gelezen over anderen die dit probleem hebben of gehad hebben, maar ik zie niet iets van een oplossing. Zijn er mensen die dit ook hebben en is er een oplossing bekend of iets wat ik zou kunnen bekijken? Batterijen zijn natuurlijk vervangen en als hij gekoppeld is geeft hij in de instellingen ook netjes aan dat ze vol zijn.
Ja ik heb dat ook best vaak, denk ook sinds de update. Ik had hier ergens de tip gekregen om back en home button tegelijk in te drukken. Hij gaat dan in pairing mode en vind de nokia 8000 weer vanzelf. Ik heb er mee leren leven, maar wel benieuwd of er een fix is.

• Sa1

Sa1

DamnDutchGuy schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:02:
Zo te zien krijgen we eind september een nieuwe update.

"Thank you for your message.
We do not have a beta version to share but a SW update is planned for the end of September.
If there are any other questions or requests that we can help you with, we kindly ask you to please reply to this email.

Thank you for contacting our support service!"
ben dan wel reuze benieuwd welke versie dat is. @hardware-lover heeft al meerdere beta's gehad en diverse ook 'afgeschoten', wat ze nu als final gaan bestempelen is werkelijk een vraagteken begrijp ik.

Moet ook eerlijk zeggen dat ik niet veel issues ken in het gebruik. Enige wat ik heb is dat Atmos TrueHD niet goed werkt met Plex (noch met andere), Dolby Atmos DD+ wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Sa1 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 18:02:
ben dan wel reuze benieuwd welke versie dat is. @hardware-lover heeft al meerdere beta's gehad en diverse ook 'afgeschoten', wat ze nu als final gaan bestempelen is werkelijk een vraagteken begrijp ik.

Moet ook eerlijk zeggen dat ik niet veel issues ken in het gebruik. Enige wat ik heb is dat Atmos TrueHD niet goed werkt met Plex (noch met andere), Dolby Atmos DD+ wel.
"7329 did not pass Google certification for some reasons, so the software was reissued"

Dat hoorden we vanmorgen.

Voor lokaal streaming, met in- of externe ondertitel, is deze versie echter verschrikkelijk slecht. Hadden ze het framerate issue eindelijk aangepakt met een wat eerdere software build, met deze is het hopeloos. En dat is niet het enige issue, de bug lijst is vrij lang.

Mocht het deze toch gaan worden, dan weet men wat je zou kunnen verwachten.

Ik ben er even klaar mee op dit moment, een andere update, specifiek voor een nieuw te introduceren audio apparaat, icm een losse media speler, is helemaal bedroevend slecht. Hebben ze 2 weken lang goed getest, werd er geschreven. Waarschijnlijk alleen de LED verlichting, want geen enkele streaming service wil ook maar starten met de update.

Staat los van de 8010 reeks, want die is niet compatibel met dat apparaat (mist de USB-C aansluiting aan de onderkant), maar wilde het toch even kwijt 😉

Ik stop voor nu met testwerk. Heb 2 grote lades vol met hun "test" materiaal, maar na zo'n lange periode van steeds maar testen en terugkoppelen, zonder nauwelijks resultaat, is het wel mooi geweest.

Dit betreft niet de Nokia 8010, laat het even duidelijk zijn, maar een ander "Sei804" apparaat, die gebruik maakt, of kan maken, van dezelfde OS updates.

Dus voor nu, houdoe 👋

Testing, one, two ...

• Sa1

Sa1

hardware-lover schreef op woensdag 11 september 2024 @ 18:53:
[...]

"7329 did not pass Google certification for some reasons, so the software was reissued"

Dat hoorden we vanmorgen.

Voor lokaal streaming, met in- of externe ondertitel, is deze versie echter verschrikkelijk slecht. Hadden ze het framerate issue eindelijk aangepakt met een wat eerdere software build, met deze is het hopeloos. En dat is niet het enige issue, de bug lijst is vrij lang.

Mocht het deze toch gaan worden, dan weet men wat je zou kunnen verwachten.

Ik ben er even klaar mee op dit moment, een andere update, specifiek voor een nieuw te introduceren audio apparaat, icm een losse media speler, is helemaal bedroevend slecht. Hebben ze 2 weken lang goed getest, werd er geschreven. Waarschijnlijk alleen de LED verlichting, want geen enkele streaming service wil ook maar starten met de update.

Staat los van de 8010 reeks, maar wilde het toch even kwijt.

Ik stop voor nu met testwerk. Heb 2 grote lades vol met hun "test" materiaal, maar na zo'n lange periode van steeds maar testen en terugkoppelen, zonder nauwelijks resultaat, is het wel mooi geweest.

Dit betreft niet de Nokia 8010, laat het even duidelijk zijn, maar een ander "Sei804" apparaat, die gebruik maakt, of kan maken, van dezelfde OS updates.

Dus voor nu, houdoe 👋
damn, dat is vrij bedroevend om te lezen zeg! Begrijpelijke reactie van jou, maar onbegrijpelijk van die gasten. Je zou bijna stellen dat er toch weer gekeken moet worden naar een ander, beter, apparaat. Maar welke dan... ik zou het niet meer weten. nvidia shield lijkt toch nog een van de betere, maar is al vrij oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Sa1 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 18:58:
[...]
damn, dat is vrij bedroevend om te lezen zeg! Begrijpelijke reactie van jou, maar onbegrijpelijk van die gasten. Je zou bijna stellen dat er toch weer gekeken moet worden naar een ander, beter, apparaat. Maar welke dan... ik zou het niet meer weten. nvidia shield lijkt toch nog een van de betere, maar is al vrij oud.
Mijn contactpersoon zegt dat de mensen met de goede ontwikkelkwaliteiten, over het afgelopen jaar heen, het bedrijf hebben verlaten. En dit is duidelijk te merken. Het zou mij niet verbazen als zij een van de volgenden is die daar vertrekt.

Zo jammer, zoveel potentie in een product, maar wordt tot nu toe om zeep geholpen door de software.

Let wel, voor internet streaming kan deze prima voldoen, maar "wij" kijken naar alle mogelijkheden vanzelfsprekend, en daarvan schieten er enkele flink tekort tot dit moment.

Testing, one, two ...

• rvk

rvk

[...]
Ik heb nu de standaard play store versie van Ace stream op de Nokia box (en telefoon) draaien. Die heb ik gekoppeld maar weet niet of de dat nodig is. Misschien is gewoon inloggen met een (anti-spam)account voldoende.

Daarna kun je gewoon van telefoon de link starten (bij https://acestreamid.com/ kan dat bv heel makkelijk door het bolletje voor het nummer aan te klikken, dan hoef je niet eens te knippen en te plakken) en stuurt ie dat zo door naar de Nokia box. Werkt perfect.

• DamnDutchGuy
hardware-lover schreef op woensdag 11 september 2024 @ 19:11:
[...]

Mijn contactpersoon zegt dat de mensen met de goede ontwikkelkwaliteiten, over het afgelopen jaar heen, het bedrijf hebben verlaten. En dit is duidelijk te merken. Het zou mij niet verbazen als zij een van de volgenden is die daar vertrekt.

Zo jammer, zoveel potentie in een product, maar wordt tot nu toe om zeep geholpen door de software.

Let wel, voor internet streaming kan deze prima voldoen, maar "wij" kijken naar alle mogelijkheden vanzelfsprekend, en daarvan schieten er enkele flink tekort tot dit moment.
Zucht...echt als ze enkel die framerate fixen dan is het apparaat voor mijn doeleinden perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wrathcall
@hardware-lover dank voor alle antwoorden en testen. Ik ben teleurgesteld in de lokale streaming kwaliteit van de 8010 en het gehobby met core-elec. Mocht er iets beters op de markt verschijnen naast de dure en mogelijk oude Shield, hoor ik dat graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapp-it
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:51
Voor degene die willen "experimenteren" (schaamteloos van internet geplukt)
I'm going to try and be creative here. The link starts with the usual https and is mega (then dot) nz (then /) folder (then /) YgMBSKCJ#xaZtYaJZ_HGKMRkGDmtMRw (then /) folder (then /) 0o0VxAJa
Disclaimer, ik heb zelf (nog) geen van deze geïnstalleerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Zapp-it schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 14:03:
Voor degene die willen "experimenteren" (schaamteloos van internet geplukt)

[...]

Disclaimer, ik heb zelf (nog) geen van deze geïnstalleerd.
Recovery images. Als recovery update te gebruiken, maar de Nokia zal deze normaal gesproken weigeren te installeren, aangezien ze van de (Dune) Homatics R Plus zijn "geleend" (HM op het eind, Nokia gebruikt NK als ik mij niet vergis, daarvoor zou ik in mijn "archief" moeten kijken).

Dus indien je een van deze op de Nokia zou kunnen krijgen, dan ben je het bootlogo en geluid kwijt en wordt ie niet meer als Nokia gezien maar als Homatics.

"wij" gebruiken flash images (geen recovery builds), om schoon te kunnen installeren. Deze recoveries normaal gesproken nooit maar ze zijn wel te "regelen", als men weet hoe.

Waarschijnlijk uit Russische bron, ik ben ze al vaker tegenkomen, deze blijkbaar gedeeld door een Duitser (met een Dune R Plus).😉

Edit: ik ben even door de bug lijst per build gegaan. Ik kan er, mocht ie installeerbaar zijn, geen enkele echt adviseren 🥲

WAARSCHUWING: hoewel je iedere image (burn) build kunt installeren naar behoeven, dat geldt niet voor recovery updates, moet hoger zijn als build.

Dus indien je hiermee gaat experimenteren, begin met het laagste nummer, kijk wat het kan brengen, is het niets, kun je een stapje hoger. Tot die laatste build.

Als je heel veel gezeik met de framerate wilt krijgen icm lokaal media en ondertitels, dan zou ik die laatste sowieso skippen. Die twee daarvoor hebben de framerate fix, maar ook diverse andere bugs waar je last van gaat krijgen. Ik heb mijn reactie laatst, betreffende de bedroevende updates, niet voor niets geplaatst 😥

[ Voor 32% gewijzigd door hardware-lover op 13-09-2024 19:28 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapp-it
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:51
hardware-lover schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 16:02:
[...]

Recovery images. Als recovery update te gebruiken, maar de Nokia zal deze normaal gesproken weigeren te installeren, aangezien ze van de (Dune) Homatics R Plus zijn "geleend" (HM op het eind, Nokia gebruikt NK als ik mij niet vergis).

Dus indien je een van deze op de Nokia zou kunnen krijgen, dan ben je het bootlogo en geluid kwijt en wordt ie niet meer als Nokia gezien.

"wij" gebruiken flash images, om schoon te kunnen installeren. Deze recoveries normaal gesproken nooit maar ze zijn wel te "regelen", als men weet hoe.

Waarschijnlijk uit Russische bron, ik ben ze al vaker tegenkomen 😉
Ah, dat wist ik niet dat Nokia NK op het eind gebruikt, ik heb zelf een Dune Premier en ik heb toen via een USB stick de 5221 firmware geïnstalleerd. Begrijp ik het nu goed dat zowel Nokia als Dune een Google certificering moeten aanvragen terwijl het volgens mij gewoon dezelfde hardware is?

Edit:
Ik heb exact dezelfde 5221 gedownload van de Dune site ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Zapp-it op 13-09-2024 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Zapp-it schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 16:18:
Ah, dat wist ik niet dat Nokia NK op het eind gebruikt, ik heb zelf een Dune Premier en ik heb toen via een USB stick de 5221 firmware geïnstalleerd. Begrijp ik het nu goed dat zowel Nokia als Dune een Google certificering moeten aanvragen terwijl het volgens mij gewoon dezelfde hardware is?
Dat laatste, nee. Indien een build een Google certifering krijgt, dan geldt dat voor het buildnummer. 5221 is ook gedeeld als Stable V12 voor de 8010 (meen ik me te herinneren), Dune heeft deze als recovery image gedeeld met hun gebruikers (rare beslissing eigenlijk, normaal als OTA update).

Homatics even als OTA update, maar weer ingetrokken door de problemen met de build en Rocktek heeft 6853 als Stable gedeeld (dus ook Google gecertificeerd), maar heeft veel gebruikers teleurgesteld met de update.

Dus 5221 en 6853 zijn beiden Google gecertificeerd.

Edit: vwb dezelfde hardware. Hoewel allen SEI804 apparaten, ze hebben hun (soms maar kleine) hardware verschillen intern.

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 13-09-2024 19:25 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKMosselman
Iemand die mij kan helpen …. Ik heb nog een Stadia controller die al omgezet in Bluetooth …. Nokia 8010 herkent hem wel maar bij het koppel momentje blijft hij “koppelen”…. Aangezien de afstandsbediening ook Bluetooth is dacht ik misschien dat er geen 2 dingen tegelijk op Bluetooth aan kunnen staan op de box… wie weet hoe ik wel die controller kan koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
rvk schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 22:19:
[...]

Jawel hoor. Als je op Android klikt krijg je dit te zien.

[...]

Maar op zich voegt de media app niet zoveel toe want ook daar moet je alle streams handmatig toevoegen. Ik zal later eens proberen alleen de standaard app te gebruiken en te kijken of ik die werkend krijg. (Want toen ik de media app installeerde was er nog helemaal niets in de play store, die app is nieuwer.)

[...]

Je kunt ook kiezen voor op huidig apparaat afspelen. Zo zie je of de stream in ieder geval werkt.

Met naar de Nokia sturen word bij mij niets gevraagd.

[...]

Je kunt in beide Ace stream media en Ace stream app direct een link invoeren. Alleen dat gaat bij de Nokia wat lastig zonder fysiek toetsenbord (maar het werkt wel met bv de afstandsbediening in Google Home of klungelen met de standaard afstandsbediening).

Ace stream op Kodi heb ik nooit voor elkaar gekregen.
Ik heb het acestream gedaan zoals jij zegt en nu werkt het. Fijn.
Alleen.. ik heb geen geluid. Heb alles gecheckt, alle volumes ook, verschillende streams, maar blijf geen geluid krijgen.
Maakt niet uit met wat voor player ik het afspeel.

Fijne van het afspelen met de Vlc player is dat ik geen reclame zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

Harribo schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 19:47:
[...]
Alleen.. ik heb geen geluid. Heb alles gecheckt, alle volumes ook, verschillende streams, maar blijf geen geluid krijgen.
Maakt niet uit met wat voor player ik het afspeel.
Ik gebruik gewoon de player die acestream voorschotelt. Is dat niet gewoon een interne speler? (Kan straks eens VLC proberen maar met de interne acestream player geen ik er geen last van)

Edit: ik zie dat je dan wel premium nodig hebt als je een andere speler wilt gebruiken dan de interne. Krijg je bij de interne ook geen geluid?

[ Voor 13% gewijzigd door rvk op 17-09-2024 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik heb het probleem al opgelost.
Er werd iets geupdate op de achtergrond en daarvoor moest ik mijn Nokia herstarten zo bleek.

[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 17-09-2024 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
rvk schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 19:57:
[...]

Ik gebruik gewoon de player die acestream voorschotelt. Is dat niet gewoon een interne speler? (Kan straks eens VLC proberen maar met de interne acestream player geen ik er geen last van)

Edit: ik zie dat je dan wel premium nodig hebt als je een andere speler wilt gebruiken dan de interne. Krijg je bij de interne ook geen geluid?
Bij de 3 puntjes rechtsboven... Ga je naar menu->instellingen - >speler instellingen en daar kan je de speler selecteren. Heb geen premium.

Ik ben wel ingelogd met Google, misschien is dat het verschil.

[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 17-09-2024 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

Harribo schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 20:18:
[...]
Bij de 3 puntjes rechtsboven... Ga je naar menu->instellingen - >speler instellingen en daar kan je de speler selecteren. Heb geen premium.

Ik ben wel ingelogd met Google, misschien is dat het verschil.
Ik zie nu dat het bij de Android TV versie inderdaad goed gaat (met gewoon Free). Fijn dat het nu werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
rvk schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 20:31:
[...]

Ik zie nu dat het bij de Android TV versie inderdaad goed gaat (met gewoon Free). Fijn dat het nu werkt :)
Nou... Niet helemaal. Bij mij klapt de steam eruit na zoveel minuten als ik het afspeel op de vlc player.
Vermoed dat het iets met de vlc player is.
Enfin dan maar weer met de default player met reclame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

Harribo schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 22:42:
[...]
Nou... Niet helemaal. Bij mij klapt de steam eruit na zoveel minuten als ik het afspeel op de vlc player.
Vermoed dat het iets met de vlc player is.
Enfin dan maar weer met de default player met reclame
Op mijn telefoon heb ik met de ace player ook reclame (2 stuks elke keer). Die heb ik op de Nokia box helemaal niet. Raar.

• Harribo
rvk schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 22:48:
[...]

Op mijn telefoon heb ik met de ace player ook reclame (2 stuks elke keer). Die heb ik op de Nokia box helemaal niet. Raar.
Draai je de default player van acestream op je Nokia?

*knip*

Het bespreken van illegale streams om XYZ te bekijken is inderdaad niet legaal en derhalve ook niet toegestaan op Tweakers.

[ Voor 43% gewijzigd door Jorgen op 19-09-2024 01:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk

rvk

Harribo schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:53:
[...]
Draai je de default player van acestream op je Nokia?
*knip*

Het bespreken van illegale streams om XYZ te bekijken is inderdaad niet legaal en derhalve ook niet toegestaan op Tweakers.

[ Voor 51% gewijzigd door Jorgen op 19-09-2024 01:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Modbreak:Je mag op GoT over (beta)firmware en allerlei apps praten die opzichzelfstaand legaal zijn, maar vertellen welke illegale zaken je daarmee kunt doen en hoe leuk jij dat vindt, is uitdrukkelijk niet de bedoeling.

Zie ook het algemeen beleid en de topicwaarschuwing.
Licentie- of copyrightschendingen
De bron waarvandaan je software, muziek, foto's, films en dergelijke zaken binnenhaalt zijn je eigen verantwoordelijkheid. Omdat wij problemen kunnen krijgen met diverse controlerende instanties en het ongewenst is dat GoT uitgroeit tot uitwisselboard willen we je verzoeken dit hier niet te delen. Het posten van bijvoorbeeld links om met copyright beschermde software en media illegaal te downloaden, manieren om beveiligingen te omzeilen of andere verboden zaken uit te voeren zijn daarom niet toegestaan.

Wij verstrekken geen assistentie bij de bovenstaande zaken en staan niet toe dat er op het forum vragen over worden gesteld.
.

[ Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 19-09-2024 02:05 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

• pcpunk
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 15:02
Nou lekker dan, ik heb net een 8010 besteld.
Is het dan voor de gewoone apps wel een goeie Android box, ik kan het nu nog annuleren.
Pagina: 1 ... 15 ... 22 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de mediaspelers van Nokia: Streaming Box 8000 en 8010 en de klonen hiervan.
Andere mediaspelers zijn hier off-topic.

Weten of het een kloon is?
Nokia 8000 en klonen: https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI600
Nokia 8010 en klonen https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI804

Discussie over alternatieve firmware is toegestaan op Tweakers.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Het gebruik van alternatieve firmware is volledig op eigen risico.

Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright