Farabi schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 12:44:
[...]
Interne player van mijn G4. Eigenlijk geen klachten, maar er werd een goed android-apparaatje aangeraden omdat de interne iptv apps niet lekker werken met mijn client.
Plex vind ik eigenlijk ook traag. Dus Ik dacht, waarom dan niet meteen goed doen

De G4, da's sowieso een plus, aangezien die vrijwel alles aan HD audio codecs via eARC passthrough ondersteund, enkel DTS-HD HiRes lust ie niet, maar die codec wordt zelden gebruikt
Ik ben geen serieuze Plex gebruiker, geen reden daarvoor, met Jellyfin doe ik überhaupt helemaal niets. Dus voor mij, de welbekende streaming diensten via Android TV en het lokaal opgeslagen high quality media via CoreElec (AVDV).
Als ik het e.e.a. met Plex test gaat dat niet altijd even lekker, die app voor Android TV kan de ene keer best wel redelijk draaien maar na een app update kan het zo weer helemaal anders zijn, dan gebruik ik nog liever de Dune Media Center app op mijn Dune Premier eerlijk gezegd.
Om terug te komen op je vraag, indien je CoreElec wilt blijven gebruiken, dan vallen er vanzelf al een stel af (de Streamer, Shield TV, meer recente S905X5M streamers, enz.).
De (nog steeds) heel erg voordelige Mi Box S 3th Gen., ook met S905X5M chipset, heeft volledige HD audio codec ondersteuning en geeft via de recente CE-NO build(s) nu ook DV FEL7 ondersteuning, maar ik ben niet zo gecharmeerd van het apparaat met zijn tamelijk zwakke WiFi (USB ethernet is eigenlijk een must), de beroerde afstandsbediening (vind ik) en de diverse irritante bugs nog steeds aanwezig in de laatste firmware. Het apparaatje geeft je wel QMS met je G4 maar ook enkel stereo PCM audio met de Disney app (een van die bugs).
De "Homatics R Plus" (SEI804 apparaat), is van een oudere generatie en nog steeds niet werkelijk opgevolgd bij Homatics (de Homatics 4K V2 is dat beslist niet). Is heel aardig allround, maar mist beslist wat zaken zoals dat fijne QMS (gaat ook niet meer komen, chipset ondersteund dat niet). Sinds Homatics (Sei Robotics dus), Play-Fi als proces uit de firmware hebben verwijderd, is het grootste dilemma ook aangeplakt (onnodig hoog CPU gebruik en daardoor hogere temperaturen, soms zelfs te hoog).
De SEI804 serie is Homatics R Plus, Dune R Plus, Dune Premier HD Pro, Nokia 8010, Rocktek G2's, gebruiken tegenwoordig allemaal dezelfde firmware (7475), dit was nog niet eerder het geval.
Testing, one, two ...