@Farabi Veel nieuwer device, ~€40 goedkoper, recente Android versie (al zal ik idd voornamelijk CoreELEC draaien), AV1 support
wat voor tv heb je? gebruik je AV1 echt veel? met welk materiaal? vraag het puur omdat ik nieuwsgierig ben, niet om je aan te vallen.chielmi schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 14:51:
@Farabi Veel nieuwer device, ~€40 goedkoper, recente Android versie (al zal ik idd voornamelijk CoreELEC draaien), AV1 support
Een 10 jaar oude Sony Bravia full HD LCD tvFarabi schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 14:54:
[...]
wat voor tv heb je? gebruik je AV1 echt veel? met welk materiaal? vraag het puur omdat ik nieuwsgierig ben, niet om je aan te vallen.
AV1 was geen must maar het leek me handig om hier op voorbereid te zijn. Ik doe gemiddeld een jaar of 5 met een Amlogic mediaspeler (vorige was een X96 met s905x2 chipset). De X96 beviel op zich nog goed maar ik liep tegen een paar problemen aan omdat dit device een 32 bit chipset heeft.
Op je nieuwe TV ga je meer verschil zien tussen x265 en H265 dan tussen x265 en AV1.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
@Wilmaas, ik zou RAW als passthrough selecteren en voor nu accepteren dat je geen ondersteuning hebt voor alle audio codecs, als ze de ondersteuning daarvoor überhaupt toe gaan voegen in de toekomst.
Testing, one, two ...
Heb 'm inmiddels binnen. Werkt goed, luxe AB met cijfertoetsen inderdaad en is absoluut sneller dan de ChromecastmGTV HD die ik hiervoor gebruikte. Echter als ik door de interface scroll, bij de instellingen bijvoorbeeld of binnen een app, dan merk ik wel kleine haperingen. Kreeg al de neiging om de animatie instellingen binnen de developer options aan te passenWilmaas schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 14:30:
[...]
Ik heb zelf ook deze strong s3 pro box.
Voor het geld een prima box!
Bij mij heeft deze de xiaomi gen 3 met amlogic S905X5m vervangen, ik kan geen performance verschil ontdekken zeker geen gestotter.
Misschien ben ik te verwend hoor met mijn Apple TV, daarbij werkt alles bizar soepel maar dat is ook een andere prijsklasse. Kan me voorstellen dat een Android box met top specificaties (shield pro niveau oid) ook zo soepel werkt.
Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer