Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• mtv1
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 11:03
procyon schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:43:

On jullie een idee te geven van de performance, hier een filmpje die ik maakte. YouTube: 300Mbit/s media VERO 4K
Heb deze ook geprobeerd op mijn niet vero device. Speelt m happerend af als 1920/1080p op mijn tv via smb. Via NFS ging het stukken beter. Maar ook als 1920/1080p. Ligt aan mijn tv, zelfs rechtstreeks op hdmi geeft ie het niet als 4k door. 8)7

• procyon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 16-09 13:51
mtv1 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 20:38:
[...]

Heb deze ook geprobeerd op mijn niet vero device. Speelt m happerend af als 1920/1080p op mijn tv via smb. Via NFS ging het stukken beter. Maar ook als 1920/1080p. Ligt aan mijn tv, zelfs rechtstreeks op hdmi geeft ie het niet als 4k door. 8)7
Via smb? Is dat een vanaf een netwerk share? Dat ging op de vero (non plus) sowieso niet omdat die alleen maar 100mbit ondersteunde. Nee dit filmpje draaide alleen soepel vanaf het eigen interne geheugen.

Een lege verzameling is deelverzameling van elke verzameling

• Scidd0w
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 16-09 15:49

Scidd0w

3000Wp

Weet iemand hier hoe lang het zal duren voor dat v18 van Kodi beschikbaar is op de Vero 4K+ na de release? Is dit dan zo goed als direct of zal er een maand tussen zitten?

Twijfel om te wachten met in gebruik nemen totdat v18 erop staat of om hem toch te gaan gebruiken en dan te upgraden...

12x ZN Shine 250Wp & Omniksol 3.0K TL @ ZZW

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 09:28
procyon schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 21:27:
[...]

Via smb? Is dat een vanaf een netwerk share? Dat ging op de vero (non plus) sowieso niet omdat die alleen maar 100mbit ondersteunde. Nee dit filmpje draaide alleen soepel vanaf het eigen interne geheugen.
Ik heb de 250Mbit versie over NFS soepel werkend gekregen, SMB stotterde ook over Gbit. De 300Mbit versie alleen van de interne schijf.
Scidd0w schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:17:
Weet iemand hier hoe lang het zal duren voor dat v18 van Kodi beschikbaar is op de Vero 4K+ na de release? Is dit dan zo goed als direct of zal er een maand tussen zitten?

Twijfel om te wachten met in gebruik nemen totdat v18 erop staat of om hem toch te gaan gebruiken en dan te upgraden...
er zijn al nightly builds die stabiel draaien, dus zal wel niet heel lang meer duren

Niet_Jan_Jaap wijzigde deze reactie 23-01-2019 10:52 (39%)

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 08:54
Vandaag bericht gekregen dat mijn Vero is verstuurd. Hopelijk komt ie zaterdag of eerder.

• rockhopper
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:24

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

De mijne is inmiddels in A'dam in het post sorteercentrum. Hopelijk morgen met de pakjesboer bij mij en anders vrijdag...

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Scidd0w
  • Laatst online: 16-09 15:49

Scidd0w

3000Wp

Bij mij ging het allemaal best snel vind ik, zie hieronder. Echter heb ik dan weer geen haast om hem te gaan gebruiken... :+

2019-01-22 14:48:00 Netherlands Delivered
2019-01-21 20:44:00 AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE, Netherlands In Transit
2019-01-19 05:30:07 LANGLEY HWDC In Transit
2019-01-19 05:27:05 LANGLEY HWDC In Transit
2019-01-18 18:29:00 Croydon Mail Centre In Transit
2019-01-18 18:12:00 Croydon Mail Centre Order scanned
2019-01-18 16:37:55 Departed OSMC facility

12x ZN Shine 250Wp & Omniksol 3.0K TL @ ZZW

• Vuurvoske
  • Laatst online: 10-09 14:25

Vuurvoske

Nunquam cede!

Godnondeju, ik heb de meeste gedreven postnl bezorger ever! Hij heeft vandaag 3x geprobeerd te bezorgen 8)7

Tracking
Date Location Event
2019-01-24 15:25:00 Plaats in Brabrant, Netherlands Delivery Attempted
2019-01-24 15:19:00 Plaats in Brabant, Netherlands Delivery Attempted
2019-01-24 10:58:00 Plaats in Brabant, Netherlands Delivery Attempted
2019-01-23 17:38:00 AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE, Netherlands In Transit
2019-01-21 23:37:18 LANGLEY HWDC In Transit
2019-01-21 23:33:05 LANGLEY HWDC In Transit
2019-01-21 18:25:00 Croydon Mail Centre In Transit
2019-01-21 18:17:00 Croydon Mail Centre OSMC order scanned in to hub
2019-01-21 16:38:12 Departed OSMC facility

Maargoed kan hem wel morgen ophalen bij de Primera! :)

Vuurvoske wijzigde deze reactie 24-01-2019 21:59 (4%)

Beroeps brabander

• swordsman720
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 28-08 15:18
Hallo allemaal,

Ook hier een nieuwe Vero 4k+ eigenaar, en kwam van de Raspberry pi 2 af.
15e Jan besteld en gisteren was ie aangekomen.
Eerste instantie probeerde ik via SSH my vero te benaderen om mijn share te mouten.
Toetsenbord van zolder opgehaald, maar gaf al op na 5 minuten.
Ik zie nu dat je via deze tips https://osmc.tv/wiki/general/accessing-the-command-line/ dat het wel kan.
Dan maar een simpele netwerk mount gedaan met mijn 2 NAS via Kodi om het uit te proberen.
Ook hier een beginner fout, UI op 4k gezet. :), 4k films en output blijft maar op 1080P.
Dank zij tips van timadriaans

- Kodi resolutie: 1080p
- "Adjust Display Refresh Rate" op "on start/stop" <- dit zorgt er voor dat een video wordt afgespeeld in de oorspronkelijke resolutie en de bijbehorende framerate (4k wordt dus 4k)
- "Sync Playback to Display" off/uit

4k film opgestart en ik kreeg een zwart beeld <geen input of zo), en dacht misschien mijn vero maar rechtsreeks aan mijn TV koppelen I.p.v.via mijn soudbaar. Inderdaad het problem lag het daar aan.

Al met al heel erg te vreden met mijn inkoop.

Tracking
Date
2019-01-24 13:29:00 Plaats in NL, Netherlands Delivered
2019-01-23 17:38:00 AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE, Netherlands In Transit
2019-01-21 23:37:18 LANGLEY HWDC In Transit
2019-01-21 23:33:03 LANGLEY HWDC In Transit
2019-01-21 18:30:00 Croydon Mail Centre In Transit
2019-01-21 18:16:00 Croydon Mail Centre OSMC order scanned in to hub
2019-01-21 16:38:12 Departed OSMC facility

swordsman720 wijzigde deze reactie 25-01-2019 10:18 (20%)

• tabaqui
  • Laatst online: 07:24
zo, na wat zoekwerk hier een Vero 4K+ besteld ipv een raspberry. Nou geduld hebben voor de levering :)
Zal al een tijdje te twijfelen om wat aan te schaffen als media speler voor bij m'n tv.

Alleen wel ff een vraag, mijn media schijf zit nu aangesloten op een apple time capsule die ondertussen ook alweer 10 jaar meegaat.

Kan ik deze schijf gewoon aangesloten laten op m'n time capsule of beter gaan aansluiten op de Vero?

Maak van jouw probleem niet mijn probleem

• Jay-v
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

tabaqui schreef op zondag 27 januari 2019 @ 10:45:
zo, na wat zoekwerk hier een Vero 4K+ besteld ipv een raspberry. Nou geduld hebben voor de levering :)
Zal al een tijdje te twijfelen om wat aan te schaffen als media speler voor bij m'n tv.

Alleen wel ff een vraag, mijn media schijf zit nu aangesloten op een apple time capsule die ondertussen ook alweer 10 jaar meegaat.

Kan ik deze schijf gewoon aangesloten laten op m'n time capsule of beter gaan aansluiten op de Vero?
Volgens mij ondersteund die geen NFS. SMB performed minder met Kodi, dus je moet even kijken of je 4k materiaal goed kan streamen.

Je kan experimenteren met de test filmpjes van: http://jell.yfish.us/

De hoogste overall bit rate in mijn media bibliotheek is 91.7 Mb/s, indien je jellyfish-120-mbps-4k-uhd-hevc-10bit.mkv kan afspelen zal het over het algemeen wel goedkomen :).

• PhilipsFan
Ik heb de Vero 4K+ binnen. Eerste oordeel: prima player. Beeld en geluid zijn goed (4K met HDMI naar receiver en dan door naar de 4K TV, waar het ook als 4K binnenkomt) en stotteren niet bij het afspelen vanaf een Windows share. Al was het wel even een gedoe om die share in te stellen, voorlopig gebruik ik nog de ingebouwde smb-client, misschien dat die bij hogere bitrates niet meer voldoet.

Om een windows share als source in te stellen gebruik je: smb://username:password@ipnummer/path
Afhankelijk van de Windows versie kan het nodig zijn om bij SMB-client de protocolversie op 1 te zetten.

Wat ook en behoorlijk gedoe was is het instellen van de afstandbediening. Ik heb een Harmony 650 (die doet alleen IR). Na wat kloten uiteindelijk gekozen voor een XBox360 afstandbediening, deze kun je selecteren op de Vero en vervolgens tegen de Harmony zeggen dat je een XBox360 hebt. Ik kan de meeste functies nu goed bedienen. Ik vind het alleen jammer dat er geen knopje bestaat om altijd weer terug te komen naar het hoofdmenu. Er is wel een Home button, maar die doet niet altijd hetzelfde. Iemand een tip?

Ander dingetje is dat OSMC soms besluit dat een bepaalde handeling wat te moeilijk voor 'm is en dan staat ie dus ff te wachten. Dat wordt echter niet aangegeven met een spinner oid, dus ik denk dan dat ie misschien m'n commando niet heeft ontvangen en probeer het nog een paar keer. Als ie er dan uit is hoe het verder moet, dan gaat ie al die toetsaanslagen alsnog interpreteren... Beetje jammer. Maar verder een goed toestel. Vanavond de eerste volledige film in 4K bekijken, we zullen zien...

PhilipsFan wijzigde deze reactie 31-01-2019 12:07 (6%)

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Jay-v schreef op zondag 27 januari 2019 @ 12:48:
[...]

Volgens mij ondersteund die geen NFS. SMB performed minder met Kodi, dus je moet even kijken of je 4k materiaal goed kan streamen.

Je kan experimenteren met de test filmpjes van: http://jell.yfish.us/

De hoogste overall bit rate in mijn media bibliotheek is 91.7 Mb/s, indien je jellyfish-120-mbps-4k-uhd-hevc-10bit.mkv kan afspelen zal het over het algemeen wel goedkomen :).
Super bedankt voor de jellyfish tip!

Ps met iperf3 kun je relatief eenvoudig via poort 5201 je netwerk snelheid testen.

Vuurvoske wijzigde deze reactie 01-02-2019 16:16 (7%)

Beroeps brabander

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 27-07 14:48

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Jay-v schreef op zondag 27 januari 2019 @ 12:48:
[...]

Hij heeft een 4K+ besteld dus begrijp niet waarom een Gbit aansluiting niet zo goed zou performen met SMB. Goh, ja, al zou je maar 200Mbit doorvoer halen, dan zit je alsnog op de dubbele theoretischt bitrate van een officiele UHD-disc.

Of @tabaqui zijn schijf aan de Time Capsule moet laten; dat is gewoon een deductief meetwerkje; ik durf waarschijnlijk de weddenschap wel aan dat dat de bottleneck gaat zijn (disk - USB - TC - NIC) om een solide doorvoer te realiseren ongeacht het protocol wat je zou willen praten.

SMB performed bijna net zo goed op OSMC mits je niet gebruik maakt van de "Kodi SMB client" maar je je SMB-mounts doet @ boot-time. Het behelst even wat aanpassingen maar in https://discourse.osmc.tv...-samba-share-mounts/38167 staat het vrij duidelijk uitgelegd. Mijn gewone Vero (dus de 100Mbit) ging van grofweg 68Mbit doorvoer naar bijna 90Mbit doorvoer en dat zou genoeg moeten zijn
PhilipsFan schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:53:
Om een windows share als source in te stellen gebruik je: smb://username:password@ipnummer/path
Afhankelijk van de Windows versie kan het nodig zijn om bij SMB-client de protocolversie op 1 te zetten.
Wut? SMB1 is uitgefaseerd door Microsoft dus als je de protocolversie op 1 moet zetten, heb je of heel bewust de hotfixes van Microsoft handmatig omgebouwd of je draait een dusdanig oude Windows-versie dat de hotfix niet is uitgebracht ervoor. Of je installeert (liever) een NFS-service op Windows voor een efficientere doorvoer.

Ongetwijfeld krijg / hou je het netjes werkend in jouw opstelling maar als je stream zometeen hapert bij zeer hoger VBR-media, bij deze vast de tip om dan minstens SMB2 te gaan praten op je netwerk.

MAX3400 wijzigde deze reactie 01-02-2019 16:48 (26%)

Xbox Live: OctagonQontrol

• PhilipsFan
MAX3400 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:44:
[...]

Wut? SMB1 is uitgefaseerd door Microsoft dus als je de protocolversie op 1 moet zetten, heb je of heel bewust de hotfixes van Microsoft handmatig omgebouwd of je draait een dusdanig oude Windows-versie dat de hotfix niet is uitgebracht ervoor. Of je installeert (liever) een NFS-service op Windows voor een efficientere doorvoer.

Ongetwijfeld krijg / hou je het netjes werkend in jouw opstelling maar als je stream zometeen hapert bij zeer hoger VBR-media, bij deze vast de tip om dan minstens SMB2 te gaan praten op je netwerk.
Mja, ik had het eerst ook op v2 staan, maar daarmee treden wat merkwaardige effecten op. Sommige folders waren niet zichtbaar bijvoorbeeld, andere wel. Ik kon er geen touw aan vastknopen. Toen ik 'm op v1 zette werkte het voorspelbaar.

Als ik het via NFS zou willen doen, wat zou dan een goede server zijn?

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

PhilipsFan schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:13:
[...]

Mja, ik had het eerst ook op v2 staan, maar daarmee treden wat merkwaardige effecten op. Sommige folders waren niet zichtbaar bijvoorbeeld, andere wel. Ik kon er geen touw aan vastknopen. Toen ik 'm op v1 zette werkte het voorspelbaar.

Als ik het via NFS zou willen doen, wat zou dan een goede server zijn?
Met Linux (bijvoorbeeld Ubuntu)

Beroeps brabander

• tabaqui
MAX3400 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:44:
[...]

Hij heeft een 4K+ besteld dus begrijp niet waarom een Gbit aansluiting niet zo goed zou performen met SMB. Goh, ja, al zou je maar 200Mbit doorvoer halen, dan zit je alsnog op de dubbele theoretischt bitrate van een officiele UHD-disc.

Of @tabaqui zijn schijf aan de Time Capsule moet laten; dat is gewoon een deductief meetwerkje; ik durf waarschijnlijk de weddenschap wel aan dat dat de bottleneck gaat zijn (disk - USB - TC - NIC) om een solide doorvoer te realiseren ongeacht het protocol wat je zou willen praten.

SMB performed bijna net zo goed op OSMC mits je niet gebruik maakt van de "Kodi SMB client" maar je je SMB-mounts doet @ boot-time. Het behelst even wat aanpassingen maar in https://discourse.osmc.tv...-samba-share-mounts/38167 staat het vrij duidelijk uitgelegd. Mijn gewone Vero (dus de 100Mbit) ging van grofweg 68Mbit doorvoer naar bijna 90Mbit doorvoer en dat zou genoeg moeten zijn
Thanks, ik ga als die binnen is gewoon kijken of het werkt en anders kan die schijf rechtstreeks aan de Vero komen te hangen of het is een goede reden om toch maar is m'n netwerk aan te pakken en er iets van een nas in te hangen

• PhilipsFan
Vuurvoske schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 18:27:
[...]

Met Linux (bijvoorbeeld Ubuntu)
Ik ga toch niet het besturingssysteem van m'n thuisserver vervangen omdat m'n media player daar beter mee overweg kan? Ik kreeg de tip om een NFS server te gebruiken en hoopte dat die er ook voor Windows was.

Okee, een dag met OSMC gespeeld en dan komen toch de ergenissen tevoorschijn, het lijkt erop dat het product nog lang niet af is.

Ik heb bijvoorbeeld een ernstig probleem met de weergave van m'n lijst met films. Dat gaat goed totdat de OSMC library zich ermee gaat bemoeien. Dan zie ik ineens de filmtitels in plaats van de bestandsnamen, ondanks dat ik de optie 'show movie title instead of file name' uit heb staan. Dat is nog tot daaraantoe, maar bij sommige films wordt deze gewoon verkeerd gedetecteerd, dus dan heb ik ineens een hele andere film in m'n lijst als op m'n schijf! Het lijkt erop dat dat ook niet aan te passen is, eerder kreeg ik nog een lijstje titels als ik op het bestand ging staan en op 'info' klikte, maar dat verschijnt niet meer en er zit ook geen optie in het context menu om de link aan te passen.

Maar dat zou allemaal niet nodig zijn als OSMC gewoon, zoals ik heb ingesteld, de bestandsnaam weergeeft in plaats van de filmtitel. Dan kan ik wel leven met af en toe verkeerde metadata. Iemand enig idee? Mijn films zijn gewoon mkv bestanden die met z'n allen in een map staan, zonder metadata-bestanden.

• PhilipsFan
PhilipsFan schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 22:14:
[...]
maar bij sommige films wordt deze gewoon verkeerd gedetecteerd, dus dan heb ik ineens een hele andere film in m'n lijst als op m'n schijf! Het lijkt erop dat dat ook niet aan te passen is, eerder kreeg ik nog een lijstje titels als ik op het bestand ging staan en op 'info' klikte, maar dat verschijnt niet meer en er zit ook geen optie in het context menu om de link aan te passen.
Dit is inmiddels opgelost. Als je op 'info' klikt terwijl je op de film staat en vervolgens op 'refresh', dan krijg je een keuzelijstje van titels die gevonden worden op basis van de bestandsnaam en kun je de juiste film kiezen.

Maar liever heb ik dat hij de bestandsnaam laat zien, en NIET de naam van de film...

Edit: Het probleem van de bestandsnaam is ook opgelost, maar op een wat ongebruikelijke manier: door een andere skin te gebruiken. De Confluence skin houdt zich blijkbaar wel aan de instellingen en geeft gewoon de bestandsnaam weer, zoals gewenst. Het zal wel een foutje zijn in de OSMC-skin.

PhilipsFan wijzigde deze reactie 02-02-2019 03:27 (15%)

• MAX3400

MAX3400

@PhilipsFan https://github.com/winnfsd/winnfsd/releases geeft de mogelijkheid om NFS-servertje te spelen. Heb het zelf niet aktief (mijn infra is SMB2/3-enabled) maar op de Kodi-forums waren er meerdere topics over WinNFSd.

• mtv1
Verkeerd gelezen, comment verwijderd |:(

mtv1 wijzigde deze reactie 03-02-2019 09:18 (95%)

• tabaqui
tabaqui schreef op zondag 27 januari 2019 @ 10:45:

Vero is gisteren binnen gekomen, schijf via time capsule ging inderdaad niet lekker werken. Hangt nu rechtstreeks aan Vero en TC is uit het netwerk gehaald (draaide alleen nog maar voor m'n media schijf)

Was alleen ff wat werk om schijf zichtbaar en op lezen/schrijven te krijgen als share daar het een HFS+ schijf is. Wat zoekwerk op het OSMC forum hielp me genoeg hierbij.

Tot nu toe na een avondje gebruiken voor afspelen van wat films en serie's doet het prima wat ik ervan verwachtte.

• b.o.n.s
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 16-09 12:52
Ook maar 1 besteld, lijkt toch zeker op dit moment toch een hele complete speler te zijn.
Ben echt benieuwd!

• Numiah
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 29-05 20:23
Ik gebruik de Vero4k (non plus) dagelijks naar tevredenheid.
Speel voornamelijk 4k HDR/UHD materiaal af, gestreamd vanaf een Synology 218+
Allemaal naadloos zonder enig bufferen. (fstab mount!)
Gebruik de Madnox skin die niet alleen erg mooi, maar ook snel en responsive is.
Daarnaast custom gemaakt met 150 APA102 leds icm een Teensy voor volledige Ambilight (Hyperion.ng)
Meerdere profielen voor de kids.
Youtube is geen enkel probleem, ook niet in 4k.
Met de komst van Leia zal Netflix ook wel gaan lukken.

k wil niets anders meer hoor.

Edit : Wat ik nog vergat is dat de community er één is die bijzonder slag- en hulpvaardig is.
Developers reageren binnen enkele momenten en denken mee.

Numiah wijzigde deze reactie 14-02-2019 16:26 (12%)
Reden: aanvulling

• Dirrukje
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 01-09 09:34
Numiah schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:47:
Ik gebruik de Vero4k (non plus) dagelijks naar tevredenheid.
Speel voornamelijk 4k HDR/UHD materiaal af, gestreamd vanaf een Synology 218+
Allemaal naadloos zonder enig bufferen. (fstab mount!)
Gebruik de Madnox skin die niet alleen erg mooi, maar ook snel en responsive is.
Daarnaast custom gemaakt met 150 APA102 leds icm een Teensy voor volledige Ambilight (Hyperion.ng)
Meerdere profielen voor de kids.
Youtube is geen enkel probleem, ook niet in 4k.
Met de komst van Leia zal Netflix ook wel gaan lukken.

k wil niets anders meer hoor.

Edit : Wat ik nog vergat is dat de community er één is die bijzonder slag- en hulpvaardig is.
Developers reageren binnen enkele momenten en denken mee.
Mijn synology gekoppeld via normale nfs mount dacht ik, kreeg fstab niet echt voor mekaar maar heeft meer met mijn kennis van Linux te maken. Maar de fstab mount is ook niet per se nodig volgens mij, bij mij in ieder geval nog niet. Geen enkele keer ook maar iets van haperingen gehad terwijl ik er ook vrij zwaar UHD materiaal tegen aan geplempt heb. Volgens mij ga je het pas nodig hebben bij de volgende stappen in UHD met 4:4:4 en 10/12 bits depth

• MAX3400

MAX3400

@Dirrukje geen idee of je mijn laatste posts had gelezen; je "moet" niet fstab'en als je een + versie hebt; als het je dus niet lukt, zou ik me er ook geen zorgen over maken ;)

Verder, 4:4:4 subsampling kan "gewoon" over HDMI2.0 en ik vermoed zelfs dat 12-bit "niet gekocht materiaal" nog best afgespeeld kan worden.

• PhilipsFan
MAX3400 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 09:23:
@PhilipsFan https://github.com/winnfsd/winnfsd/releases geeft de mogelijkheid om NFS-servertje te spelen. Heb het zelf niet aktief (mijn infra is SMB2/3-enabled) maar op de Kodi-forums waren er meerdere topics over WinNFSd.
Thanks, maar ik heb het toch over een andere boeg gegooid. Servers weer op SMB2/3 gezet en de schijven gemount via fstab. Werkt nu prima en 4K films van 60GB spelen zonder haperen af. Ik ben eigenlijk wel blij met de Vero :)

• b.o.n.s
Wauw! Veeeeeeeel eerder moeten bestellen!
Wat een gemak en wat een genot om hiermee gewoon simpel en snel films mee af te spelen.
4K, HDR, fullHD, alles speelt ie voor zover (mijn library dan) vlekkeloos af.

(Puur alleen qua 3D is nog niet alles speelbaar, maar mogelijk komt dat nog met een verdere software update)

• den_the_man
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 08-07 20:49
Zeer tevreden over mijn 4k+. Nog steeds aan het ontdekken wat er allemaal mogelijk is op dit apparaat.
Ik heb een aantal vragen en wellicht is er iemand die er al ervaring mee heeft:

1) De Apple screensaver (Aerial) blijft op onverwachte momenten opeens het HDMI kanaal veranderen naar die van de Vero 4k+. Ik heb hem nu maar uitgezet, maar ik vermoed dat ik iets moet aanpassen in de HDMI-CEC instellingen. Weet iemand misschien wat?

2) Ik heb de weergave op "Wall" staan en dan worden er (geloof ik) 12 films op een scherm weergegeven. Er is dan echter nog heel veel lege ruimte en ik zoek een mogelijkheid om meer films weer te geven op het scherm. Ik heb al gegoogeld en ik heb ook al opties gevonden, maar ik ben benieuwd naar ervaringen.

• Hamazaki
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
waar kan je zo'n ding het meest veiligst bestellen? (qua prijs,garantie, retourneren en geen invoerrechten ofzo) hij ligt niet in de nl webshops zie ik..

Hamazaki wijzigde deze reactie 25-02-2019 12:09 (4%)

• MAX3400

MAX3400

Hamazaki schreef op maandag 25 februari 2019 @ 12:08:
waar kan je zo'n ding het meest veiligst bestellen? (qua prijs,garantie en geen invoerrechten ofzo) hij ligt niet in de nl webshops zie ik..
Alleen op de site van Vero/OSMC zelf.

Aangezien het apparaat nog niet aan de Brexit hangt, is "import" van goederen binnen de EU toch gratis?

• b.o.n.s
Hamazaki schreef op maandag 25 februari 2019 @ 12:08:
waar kan je zo'n ding het meest veiligst bestellen? (qua prijs,garantie, retourneren en geen invoerrechten ofzo) hij ligt niet in de nl webshops zie ik..
Inderdaad op de eigen website.
Wij hebben er inmiddels 3 gekocht en die zijn netjes binnen 1,5 a 1 week binnen gekomen.
De prijs is inderdaad vast en alle bestellingen zijn zonder extra invoerrechten aangekomen.

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

den_the_man schreef op maandag 25 februari 2019 @ 12:01:
2) Ik heb de weergave op "Wall" staan en dan worden er (geloof ik) 12 films op een scherm weergegeven. Er is dan echter nog heel veel lege ruimte en ik zoek een mogelijkheid om meer films weer te geven op het scherm. Ik heb al gegoogeld en ik heb ook al opties gevonden, maar ik ben benieuwd naar ervaringen.
Dat zit hem in de Skin. Kan je denk ik beter in een Kodi topic vragen. Zie bijvoorbeeld: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=338909

• Hamazaki
  • Niet online
ik twijfel tussen vero 4k+, eminent 7680 en minix-nero U9.

is de chip van de vero sterker dan de andere? voordeel van eminent/minix is dat ik in nederland garantie heb en kan retourneren. Engeland zie ik niet zo zitten, maar als het echt een veel betere box is wil ik toch voor de vero gaan.

werkt hdr met kodi wel zoals het moet horen? er was destijds wat problemen met de juiste kleurweergave..

Hamazaki wijzigde deze reactie 28-02-2019 09:10 (21%)

• mtv1
Vero doet het met HDR ook goed, en zoals met alles wordt er regelmatig aan gewerkt in combinatie met kodi-updates. Ook met de nieuwe kodi gaat het team van OSMC niet over 1 nacht ijs.

Ik heb hiervoor ook Corelec gebruikt (vergelijkbaar) met eminent Libreelec, maar daar is het toch een breder platform wat ze ondersteunen en dus niet apparaat specifiek.Voordeel van de Vero is dus ondersteuning van installatie op eigen hardware itt ondersteuning van Libreelec/Coreelec op SD installatie.

Ik weet niet hoe de ondersteuning is van Eminent na 2 jaar, los van de garantie op hardware. Bij Vero zegt men dat 5 jaar te doen en het forum is zeer actief.

Prijs technisch ontloopt het elkaar volgens mij niet zoveel. Ja je hebt maar 1 jaar garantie op de hardware bij Vero. het betreft de S905D chip met giga ethernet on board.

• Theodor
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 10:42
De S905 doet wel geen HDR heb zelf een wetek hub met die chip.
S905X doet dat wel.

• mtv1
Theodor schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:06:
De S905 doet wel geen HDR heb zelf een wetek hub met die chip.
S905X doet dat wel.
Het is een S905D in de Vero4k+

Quad Core 1.6Ghz 64-bit processor
2GB DDR3 RAM and 16GB eMMC storage [1]
Built in 802.11 ac/n/g/b WiFi with Bluetooth 4.0
IR and RF receiver
2x USB 2.0 ports
micro SD card slot
3.5mm analogue audio output
Optical (SPDIF) audio output
HDMI 2.0 with CEC (control your Vero 4K + with your TV remote)
Dynamic Refresh Rate adjustment (with 23.976/24p support)
Gigabit Ethernet
4K, H265, HDR10 ready

zie deze link met de mogelijkheden van de chip, de D staat helemaal rechts.
https://androidtvbox.eu/w...gic_Roadmap_2015-2016.png

mtv1 wijzigde deze reactie 28-02-2019 17:00 (63%)

• Hamazaki
  • Niet online
mtv1 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:56:
[...]

Het is een S905D in de Vero4k+

Quad Core 1.6Ghz 64-bit processor
2GB DDR3 RAM and 16GB eMMC storage [1]
Built in 802.11 ac/n/g/b WiFi with Bluetooth 4.0
IR and RF receiver
2x USB 2.0 ports
micro SD card slot
3.5mm analogue audio output
Optical (SPDIF) audio output
HDMI 2.0 with CEC (control your Vero 4K + with your TV remote)
Dynamic Refresh Rate adjustment (with 23.976/24p support)
Gigabit Ethernet
4K, H265, HDR10 ready

zie deze link met de mogelijkheden van de chip, de D staat helemaal rechts.
https://androidtvbox.eu/w...gic_Roadmap_2015-2016.png
kunnen we hieruit conculderen dat de vero 4k+ de sterkste chip heeft tussen de 4k mediaplayers?

• mtv1
Hamazaki schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:55:
[...]

kunnen we hieruit conculderen dat de vero 4k+ de sterkste chip heeft tussen de 4k mediaplayers?
Dat durf ik niet te zeggen ;) wel dat het een goede mediaplayer is, waar bijna alles op draait via kodi.
kijk ook eens op het forum https://discourse.osmc.tv/categories

• honey
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 03-09 17:00
Ik wil de LG OLED C9 kopen over een paar maanden. Zal ik veel merken dat de HDMI poorten nog 2.0 zijn, of is het beter te wachten op HDMI 2.1 als ze de VERO 4K ooit eens updaten?

Specs van pc

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
honey schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 08:13:
Ik wil de LG OLED C9 kopen over een paar maanden. Zal ik veel merken dat de HDMI poorten nog 2.0 zijn, of is het beter te wachten op HDMI 2.1 als ze de VERO 4K ooit eens updaten?
Ik denk dat je daar nog lang op kan wachten, het 4K+ model is vrij nieuw en volgens mij komt de volgende generatie van Vero's pas over 3 jaar. Het + model is als tussentijdse iteratie gekomen omdat veel mensen (terecht) klaagden over 100Mb ethernet. Ik zie mensen nog niet zo snel klagen over het ontbreken van HDMI 2.1, is nog niet relevant op dit moment.

• MAX3400

MAX3400

@honey en waar heb je HDMI2.1 voor nodig dan? Er is geen film (zelfs geen Hollywood standaard, uit mijn hoofd) waar je zaken als VRR en dynamic HDR voor nodig hebt.

En dan nog, ik zie ook praktisch geen enkele reden dat een regisseur denkt; ja, laat ik in scene 4 eens het publiek misselijk krijgen met een opname van 120fps en die "in random snelheid" afspelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• honey
@Niet_Jan_Jaap en @MAX3400

Bedankt voor de duidelijke reacties.

Reden waarom ik zo over de HDMI 2.1. begon is dat ik overal lees dat het 'zo'n belangrijk ding' is en dat veel mensen er op hadden gewacht.

Specs van pc

• C_V_S
  • Niet online
Zo het topic eens globaal door gelezen aangezien ik ook een nieuwe mediaspeler zoek.

Als ik het goed begrijp kan je Kodi er op draaien. Staat dat er standaard op of werkt dat net zoals bij de Raspberry Pi?

Andere vraag m.b.t. shares ik heb nog een oudere Windows 10 bak staan met X Tb aan schijven die ik gebruik als download / share server.

Begrijp dat met SMB Shares niet echt optimaal werken met 4k dus dan moet ik iets van een tooltje installeren voor NFS Shares op die Windows 10 bak?

Voor de rest klinkt het positief en is het een stuk goedkoper dan een NUC en zal vast beter werken dan mijn Ali Mediaspeler :)

• tabaqui
C_V_S schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 10:25:
Zo het topic eens globaal door gelezen aangezien ik ook een nieuwe mediaspeler zoek.

Als ik het goed begrijp kan je Kodi er op draaien. Staat dat er standaard op of werkt dat net zoals bij de Raspberry Pi?

Andere vraag m.b.t. shares ik heb nog een oudere Windows 10 bak staan met X Tb aan schijven die ik gebruik als download / share server.

Begrijp dat met SMB Shares niet echt optimaal werken met 4k dus dan moet ik iets van een tooltje installeren voor NFS Shares op die Windows 10 bak?

Voor de rest klinkt het positief en is het een stuk goedkoper dan een NUC en zal vast beter werken dan mijn Ali Mediaspeler :)
Kodi staat er standaard op met een eigen OSMC schil.
Rest van je vragen heb ik helaas geen antwoord op (alles is OSX hier in huis) maar er moet ongetwijfeld een goed werkende oplossing voor je zijn gezien de uitgebreide how-to's op de OSMC site.

• mtv1
tabaqui schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 20:15:
[...]

Kodi staat er standaard op met een eigen OSMC schil.
Rest van je vragen heb ik helaas geen antwoord op (alles is OSX hier in huis) maar er moet ongetwijfeld een goed werkende oplossing voor je zijn gezien de uitgebreide how-to's op de OSMC site.
@C_V_S Kijk hier eens https://discourse.osmc.tv...gh-ms-windows-share/78232

• Yarisken
  • Registratie: augustus 2010
Voor ik ga slapen zet ik alles uit. Dus tv, soundbar etc... De vero kan je niet uitzetten. Kan het kwaad als deze elke avond wordt uitgezet ? Kan de sd ervan stukgaan zo ?

• geenwindows
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 03:06
Yarisken schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:20:
Voor ik ga slapen zet ik alles uit. Dus tv, soundbar etc... De vero kan je niet uitzetten. Kan het kwaad als deze elke avond wordt uitgezet ? Kan de sd ervan stukgaan zo ?
de vero kun je gewoon uitschakelen via de GUI? (zelfs via ssh kan dat ;) )
enkel weer inschakelen werkt net zoals bij een raspberry pi: stekker eruit en erin.
hoewel ik hem gewoon aanlaat, het verbruikt nou niet zo heel veel.

• Yarisken
geenwindows schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 07:10:
[...]

de vero kun je gewoon uitschakelen via de GUI? (zelfs via ssh kan dat ;) )
enkel weer inschakelen werkt net zoals bij een raspberry pi: stekker eruit en erin.
hoewel ik hem gewoon aanlaat, het verbruikt nou niet zo heel veel.
Ik had gelezen dat je de vero niet kon uitzetten ! Mooi dat het wel kan. Bedankt.

Net besteld. Heb redelijk wat ervaring met kodi dus ik zal er wel snel mee aan de slag kunnen gaan.
Heb nog getwijfeld tussen een nuc en een vero maar de nuc zou me rond de 400 hebben gekost en de vero kost me nu rond de 120-130 euro.

Yarisken wijzigde deze reactie 21-03-2019 18:49 (21%)

• honey
Ik heb de Vero 4K+ en op onze oude plasma tv gaat het allemaal perfect.

De LG OLED C8 komt komende week ook. HDR lijkt me toch een mooie toevoeging. Ik heb inmiddels wat content met Dolby Vision (DV) als HDR formaat. Ik heb begrepen dat de Vero deze niet kan afspelen.

Vragen:
1. Is het de moeite waard om ook maar een Apple TV 4K te kopen voor de DV HDR bestanden? (Is het verschil heel groot, beter?).
2. Zal DV ooit ondersteund gaan worden door de Vero?

Sam heeft ooit geschreven dat DV nooit ondersteund gaat worden, maar inzichten kunnen veranderen. Ik las ook ergens dat Kodi 18 DV ondersteund. Aan de andere kant de Vero heeft ‘maar’ HDMI 2.0a wat geen dynamisch content aan zou kunnen.

Kortom, ik zou graag wat opheldering willen krijgen van mensen die er echt verstand van hebben. (Dat ben ik dus niet. ;)

Specs van pc

• timadriaans
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 16-09 11:19
honey schreef op zondag 31 maart 2019 @ 10:36:
Ik heb de Vero 4K+ en op onze oude plasma tv gaat het allemaal perfect.

De LG OLED C8 komt komende week ook. HDR lijkt me toch een mooie toevoeging. Ik heb inmiddels wat content met Dolby Vision (DV) als HDR formaat. Ik heb begrepen dat de Vero deze niet kan afspelen.

Vragen:
1. Is het de moeite waard om ook maar een Apple TV 4K te kopen voor de DV HDR bestanden? (Is het verschil heel groot, beter?).
2. Zal DV ooit ondersteund gaan worden door de Vero?

Sam heeft ooit geschreven dat DV nooit ondersteund gaat worden, maar inzichten kunnen veranderen. Ik las ook ergens dat Kodi 18 DV ondersteund. Aan de andere kant de Vero heeft ‘maar’ HDMI 2.0a wat geen dynamisch content aan zou kunnen.

Kortom, ik zou graag wat opheldering willen krijgen van mensen die er echt verstand van hebben. (Dat ben ik dus niet. ;)
Ik heb voorheen de ATV4K gehad, en ben overgestapt op de Vero. De beeldkwaliteit van de Vero vind ik beter. Ik kreeg het op de ATV niet voor elkaar om afzonderlijke formaten allemaal in het juiste kleurspectrum weer te laten geven. Nu ik de Vero heb kan ik de vergelijk goed maken: Vero all the way voor mij.

Overigens, mocht je je netjes aangeschafte UHD Blu-ray's willen rippen naar MKV formaat, dan kun je sowieso geen DV gebruiken. MKV ondersteund maximaal gewoon HDR10 (wat de Vero fantastisch afspeelt).

Tot slot vind ik DV bij Netflix bijvoorbeeld om te huilen, maar dat zal aan de beperkte bandbreedte (en dus flinke compressie) liggen die Netflix hanteert.

NAD T758 v3 | Q Acoustics 3050 | Q Acoustics Concept centre | Q Acoustics 3020 | SVS SB-2000 | LG OLED55C7 | Vero 4K+ | Xbox One X

• Yarisken
Net de grootste 4k die ik kon vinden van 92GB afgespeeld en ging perfect. Heb een mount via nfs naar mijn download bak.
Enige wat ik tegen ben gekomen is dat bepaalde blueray formaten niet konden worden afgespeeld maar dit werkt wel op kodi 18.
Mijn remote van de tv werkt ook out of the box .. zalig :-)

• Poulske
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 10:56
Heb nu sinds december de Vero 4K+ in gebruik en werkt perfect. Het enige waar ik tegen aanloop is het niet fatsoenlijk kunnen managen van je library. Ik heb soms films dubbel er in staan, soms staan films er niet in. Wanneer ik dan handmatig via de mount naar de map ga, kan ik het bestand wel afspelen.....

Met Plex heb je tenminste nog een webinterface waar je eenvoudig metadata en films kunt aanpassen. Dat is bij Kodi/OSMC niet mogelijk....

Never fear shadows. They simply mean there's a light shining somewhere nearby."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yarisken
Poulske schreef op maandag 1 april 2019 @ 08:12:
Heb nu sinds december de Vero 4K+ in gebruik en werkt perfect. Het enige waar ik tegen aanloop is het niet fatsoenlijk kunnen managen van je library. Ik heb soms films dubbel er in staan, soms staan films er niet in. Wanneer ik dan handmatig via de mount naar de map ga, kan ik het bestand wel afspelen.....

Met Plex heb je tenminste nog een webinterface waar je eenvoudig metadata en films kunt aanpassen. Dat is bij Kodi/OSMC niet mogelijk....
Ik had ook fims dubbel staan. Je moet is zien of je geen unrar doet op die films. Kodi speelt blijkbaar ook gezipte films af en geeft die weer in de afspeellijst. Dus doe je een unrar dan heb je de films 2 keer.

Doe is "scan library", dan komen de nieuwere films er wel in

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Poulske schreef op maandag 1 april 2019 @ 08:12:

Kodi heeft ook Plex en Emby plugins.

Mijn library wordt gemanaged door Emby. Dat werkt dan weer perfect samen met andere tools zoals Trakt.tv, sonarr, radarr etc. Dan synced alles ook over meerdere devices.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

timadriaans schreef op zondag 31 maart 2019 @ 11:36:
[...]

Ik heb voorheen de ATV4K gehad, en ben overgestapt op de Vero. De beeldkwaliteit van de Vero vind ik beter. Ik kreeg het op de ATV niet voor elkaar om afzonderlijke formaten allemaal in het juiste kleurspectrum weer te laten geven. Nu ik de Vero heb kan ik de vergelijk goed maken: Vero all the way voor mij.

Overigens, mocht je je netjes aangeschafte UHD Blu-ray's willen rippen naar MKV formaat, dan kun je sowieso geen DV gebruiken. MKV ondersteund maximaal gewoon HDR10 (wat de Vero fantastisch afspeelt).

Tot slot vind ik DV bij Netflix bijvoorbeeld om te huilen, maar dat zal aan de beperkte bandbreedte (en dus flinke compressie) liggen die Netflix hanteert.
Daarnaast kan je geen DV & Atmos hebben. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar Atmos en HDR10 (het verschil zie ik overigens niet tussen DV en HDR10, maar dat kan aan mij liggen)

• Poulske
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 10:56
Jay-v schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:31:
[...]

Kodi heeft ook Plex en Emby plugins.

Mijn library wordt gemanaged door Emby. Dat werkt dan weer perfect samen met andere tools zoals Trakt.tv, sonarr, radarr etc. Dan synced alles ook over meerdere devices.
Aah Emby, dat is wel een goeie. Zal daar eens naar kijken, thanks!

Never fear shadows. They simply mean there's a light shining somewhere nearby."

• timadriaans
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 16-09 11:19
Jay-v schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:34:
[...]

Daarnaast kan je geen DV & Atmos hebben. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar Atmos en HDR10 (het verschil zie ik overigens niet tussen DV en HDR10, maar dat kan aan mij liggen)
Het zelfde geldt voor mij. Ik zie geen verschil tussen DV en HDR10. Voornaamste reden om over te stappen naar de Vero / Kodi is omdat je dan inderdaad in ieder geval alle geluidsformaten kunt bitstreamen. Op de ATV wordt alles als LPCM doorgestuurd.

NAD T758 v3 | Q Acoustics 3050 | Q Acoustics Concept centre | Q Acoustics 3020 | SVS SB-2000 | LG OLED55C7 | Vero 4K+ | Xbox One X

• mrbert
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 16-07 21:33
Ik heb vorige week een vero 4K+ ontvangen en zit te zoeken hoe ik via mijn netwerk vanuit windows10 de config files op het boxje kan benaderen.
Ik heb een openelec boxje dat ik gewoon kan benaderen in de file explorer.maar op de 4K kan ik niet vinden hoe ik die toegang open kan zetten.
Weet iemand hier hoe dat moet?

mrbert

• MAX3400

MAX3400

@mrbert gewoon SSH over poortje 22? Eventueel WinSCP maar ik raad het niet aan.

• Niet_Jan_Jaap
mrbert schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 21:05:
Ik heb vorige week een vero 4K+ ontvangen en zit te zoeken hoe ik via mijn netwerk vanuit windows10 de config files op het boxje kan benaderen.
Ik heb een openelec boxje dat ik gewoon kan benaderen in de file explorer.maar op de 4K kan ik niet vinden hoe ik die toegang open kan zetten.
Weet iemand hier hoe dat moet?
Je kan de samba server aanzetten (op de Vero), dan moet je em kunnen zien in de explorer.

• mrbert
@Niet_Jan_Jaap hoe zet je die samba server aan?
@MAX3400 ik heb lang geleden wel eens ssh gebruikt:S Dus zal even moeten zoeken hoe ik dat onder windows doe;)

mrbert

• Niet_Jan_Jaap
je moet naar "my OSMC" gaan in het hoofdmenu, dan naar App store (winkelwagentje), dan Samba server installeren, en dan de Samba server starten.
zie ook OSMC

Dan kan je gewoon op je pc/Mac de mappen van de Vero browsen

• mrbert
@Niet_Jan_Jaap IK heb het gevonden. EN geinstalleerd, maar ik zie nog niets in mijn windows explorer.
Met de browser lan ik wel naar de web interface,
Maar ik kan niet de files op de box zelf zien in de file explorer.
Dan krijg ik: The remote device won't accept the connection

mrbert

• Niet_Jan_Jaap
mrbert schreef op maandag 8 april 2019 @ 18:59:
@Niet_Jan_Jaap IK heb het gevonden. EN geinstalleerd, maar ik zie nog niets in mijn windows explorer.
Met de browser lan ik wel naar de web interface,
Maar ik kan niet de files op de box zelf zien in de file explorer.
Dan krijg ik: The remote device won't accept the connection
To browse to the samba shares from Windows, turn on the SMB 1.0/CIFS Client in Windows features. To force a more secure protocol, add server min protocol = SMB2_10 to the [global] section of smb-local.conf.

staat allemaal uitgelegd bij de link die ik eerder deelde onder het kopje 'OSMC as a server'

• mrbert
@Niet_Jan_Jaap sorry had over dat linkje heen gekeken, Ik ga dat bekijken;)

mrbert

• Barret
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 06:15
Nadat ik eigenlijk alleen maar lovende reacties heb gelezen over de Vero4K+ heb ik m gisteren ook maar besteld. Ik ben erg benieuwd hoe deze zal bevallen! Hij zal mijn HTPC vervangen die ik al een jaar of 10 gebruik voor Kodi maar niet meer kan voldoen aan de huidige standaarden.

Vroeg me alleen af of anderen ook eerder in mijn situatie hebben gezeten, en of het mogelijk is om op een manier de interne 3,5” sata HDDs van m’n oude HTPC op de Vero4K+ Aan te sluiten?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
Barret schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:48:
Nadat ik eigenlijk alleen maar lovende reacties heb gelezen over de Vero4K+ heb ik m gisteren ook maar besteld. Ik ben erg benieuwd hoe deze zal bevallen! Hij zal mijn HTPC vervangen die ik al een jaar of 10 gebruik voor Kodi maar niet meer kan voldoen aan de huidige standaarden.

Vroeg me alleen af of anderen ook eerder in mijn situatie hebben gezeten, en of het mogelijk is om op een manier de interne 3,5” sata HDDs van m’n oude HTPC op de Vero4K+ Aan te sluiten?
je hebt alleen een hardeschijf behuizing nodig dan, via usb aan te sluiten.

• MAX3400

MAX3400

mrbert schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:01:
@Niet_Jan_Jaap sorry had over dat linkje heen gekeken, Ik ga dat bekijken;)
Tip: lees dit hele topic nog eens terug; ook ik heb meerdere SMB-posts gemaakt. ;)

• Barret
Niet_Jan_Jaap schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:51:
[...]

je hebt alleen een hardeschijf behuizing nodig dan, via usb aan te sluiten.
Super! Bedankt voor je hulp. Ik kwam deze tegen en lijkt me wel een goede optie. Zal 'm vanavond eens bestellen. Kijken wat er eerder geleverd word: de mediacenter zelf of deze behuizingen :-D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
Barret schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:56:
[...]

Super! Bedankt voor je hulp. Ik kwam deze tegen en lijkt me wel een goede optie. Zal 'm vanavond eens bestellen. Kijken wat er eerder geleverd word: de mediacenter zelf of deze behuizingen :-D
oei, die zou ik dan net niet aanraden....

voor een ouderwetse 3,5 inch harde schijf kan je beter eentje nemen met eigen stroomvoorziening ipv over de usb poort. Die mediaplayer poorten leveren vaak niet genoeg stroom zelf, dus adviseren ze zelf een powered behuizing of een powered usb-hub..

bijvoorbeeld deze

edit: vorige die ik linkte was IDE, ik vermoed dat je SATA nodig hebt.

Niet_Jan_Jaap wijzigde deze reactie 09-04-2019 15:03 (14%)

• Barret
Niet_Jan_Jaap schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:00:
[...]

oei, die zou ik dan net niet aanraden....

voor een ouderwetse 3,5 inch harde schijf kan je beter eentje nemen met eigen stroomvoorziening ipv over de usb poort. Die mediaplayer poorten leveren vaak niet genoeg stroom zelf, dus adviseren ze zelf een powered behuizing of een powered usb-hub..

bijvoorbeeld deze

edit: vorige die ik linkte was IDE, ik vermoed dat je SATA nodig hebt.
Bedankt voor je edit want het was inderdaad voor SATA. Heb ze meteen besteld :-D

• mrbert
@Niet_Jan_Jaap Ik heb samba geinstalleerd en zie nu wel mijn osmc box maar dan wordt er om een password gevraagd? Weet jij waar ik dat kan vinden?

mrbert

• mrbert
Ih heb de Vero4K+ al aardig aan het werk:)
Nu heb ik een Harmony ultimate gekocht en daar ook Vero in gehangen.
Meeste werkt out of the box. Moet alleen nog even uitvonden hoe ik CTRL_SHIFT_M kan genereren vanuit de aansturing met de harmony.
Is daar en truck voor ?

mrbert

• MAX3400

MAX3400

@mrbert welk password? Dat van OSMC staat in de Wiki; het password voor je SMB-mounts heb je zelf.

• mrbert
@MAX3400 Dat van OSMC De mounts werken hier prima:)
Ik heb al kodi kodo geprobeerd, maar die deed het niet.
Heb het ondertussen wel kunnen vinden Er is zo veel te vinden en te lezen dat je soms verdwaalt in alle sites.
Maar ik ben nu in de OSMC gekomen :) Ik was OSMC vergeten in mijn zoek opdracht.
Was aan het zoeken in de kodi info ipv de OSMC info.
Soms verdwaal ik gewoon in alle soms tegenstrijdige info.

mrbert wijzigde deze reactie 11-04-2019 19:33 (16%)

mrbert

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
mrbert schreef op donderdag 11 april 2019 @ 19:07:
@MAX3400 Dat van OSMC De mounts werken hier prima:)
Ik heb al kodi kodo geprobeerd, maar die deed het niet.
Heb het ondertussen wel kunnen vinden Er is zo veel te vinden en te lezen dat je soms verdwaalt in alle sites.
Maar ik ben nu in de OSMC gekomen :) Ik was OSMC vergeten in mijn zoek opdracht.
Was aan het zoeken in de kodi info ipv de OSMC info.
Soms verdwaal ik gewoon in alle soms tegenstrijdige info.
osmc / osmc

ik zou voornamelijk je zoekopdrachten beperken tot: https://discourse.osmc.tv/

Je kan daar bij specifieke vragen ook zelf een thread openen, ze antwoorden daar vrij snel en zolang je bij issues wat logs meepost, kan vrijwel ieder probleem opgelost worden.

Er staan op de Kodi wiki natuurlijk ook wel wat handige dingen, bijv. rondom name convention van bestanden enzo...

• GroMat
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 15-09 18:24
Is het mogelijk om te casten vanop mobile of laptop naar een vero 4k+ ? En met google assistant/home mini?

Grtz

• wappiewappie
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 08-09 19:30
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij niet: https://discourse.osmc.tv...chromecast-receiver/70412

• geenwindows
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 03:06
ik kreeg net een update, dit bleek Kodi 18.2RC1 te zijn. ik heb niks aangepast qua update beleid en dit lijkt mij dan ook dat ik enkel de stable updates hoor te krijgen?
maar wat mij op valt; resolutie op 4K werkt hier prima (vaak deed het GIU moeilijk op 4K) waar ik eerst veel problemen had met audio sync. heb ik dit nu niet meer, zowel als met Plex als met Youtube, kan vooruit spoelen zonder een paar seconde zonder geluid te zitten. hoewel ik geen 4k heb in Youtube (addon probleem?) blijft de tv zelf wel op 4k staan.
Nu heb ik er ook maar een klein uurtje me zetten spelen, ga de komende dagen kijken of ik nog problemen ga ervaren.
voor de Netflix kijkers: netflix werkt op kodi 18 ;) (heb zelf geen Netflix)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

• Yarisken
Ik ging net schrijven dat ik geen grote UHD 4k iso files kan afspelen maar ik ga nog is proberen na deze update. Ben benieuwd.

Netflix zou idd moeten werken maar geen HD en 4k.

Net getest. Blu-ray wordt nu wel herkend en afgespeeld. Gewoon index.bdmv aanklikken.

Grote UDH 4k iso files worden nu niet meer herkend. Dus de film onder movies is leeg.
Is kijken of hier iets aan gedaan kan worden.

Ik moest support voor rar files terug activeren. Nu spelen mijn grote UHD 4k iso files wel af.
Alles is gewoon perfect nu aan het device met deze update :-).

nu nog wat testen dat mijn nas al het netwerkverkeer kan trekken :-)

Yarisken wijzigde deze reactie 22-04-2019 22:29 (74%)

• MAX3400

MAX3400

Tip: na de update rebootte mijn 4K constant op 1 plek in het menu. Via SSH beide Kodi-logs verwijderd en toen ging het weer goed. Er stonden ook geen errors in de oude logs dus geen idee waar het aan heeft gelegen.

• busten
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 24-07 13:11
wilt iemand mogelijkle wat fototjes of videos maken van de navigatie in de Vero4K ?

ik vind bergen unboxings, maar er mee werken vind ik niet zo snel.

ik wil de ervaring in de menus zien enzo

dank je

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

busten schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 18:20:
wilt iemand mogelijkle wat fototjes of videos maken van de navigatie in de Vero4K ?

ik vind bergen unboxings, maar er mee werken vind ik niet zo snel.

ik wil de ervaring in de menus zien enzo

dank je
De Vero draait osmc/kodi. Als je daar op zoekt kan je voldoende vinden. De menu's interfaces zijn aan te passen middels skins. Dus zoek ook eens op Kodi skins :)

• busten
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 24-07 13:11
Jay-v schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 19:07:
[...]

De Vero draait osmc/kodi. Als je daar op zoekt kan je voldoende vinden. De menu's interfaces zijn aan te passen middels skins. Dus zoek ook eens op Kodi skins :)
thnx man!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hotice
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 03-06 22:58
Ik ben op zoek naar een media player om mijn oude raspberry pi uit 2014 te vervangen. De Vero 4K+ lijkt me een goede optie. De boedeling is om het te gebruiken als media player voor Kodi. Wat raden jullie aan om hierbij te bestellen?
Ik zie bijvoorbeeld een '4 Port USB 3.0 Powered Hub'. In welk geval heb je die nodig?
En heb je ook een SD kaart nodig? Ik zie dat het al een '16GB eMMC storage' heeft. Dat is volgens mij weinig voor Kodi.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mtv1
de vero 4k+ wordt compleet geinstalleerd met kodi erop. de april 2019 release heeft kodi 18.2, daarvoor staat 17.6 erop.

Je hoeft dus geen sd kaart te kopen voor meer geheugen,.

er zitten 2 usb aansluitingen op, waarvan 1 wordt gebruikt voor de RF remote. De andere kun je dan nog gebruiken, Als daar meerdere harde schijven op gekoppeld worden via een HUB wordt aangeraden voor een powered hub.

op het forum https://discourse.osmc.tv/ kun je tal val vragen vinden mbt powered usb hubs en als je antwoord er niet bij staat, stel je zelf een vraag, komt altijd een reactie op.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Tot en met vandaag: 4K+ voor £99 want het is weer eens een verplichte vrije dag in de UK.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hotice
MAX3400 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:19:
Tot en met vandaag: 4K+ voor £99 want het is weer eens een verplichte vrije dag in de UK.
Ik zag idd dat het in de sale is, wist niet dat het vandaag is. Ga asap bestellen, thanks!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hotice
mtv1 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:10:
de vero 4k+ wordt compleet geinstalleerd met kodi erop. de april 2019 release heeft kodi 18.2, daarvoor staat 17.6 erop.

Je hoeft dus geen sd kaart te kopen voor meer geheugen,.

er zitten 2 usb aansluitingen op, waarvan 1 wordt gebruikt voor de RF remote. De andere kun je dan nog gebruiken, Als daar meerdere harde schijven op gekoppeld worden via een HUB wordt aangeraden voor een powered hub.

op het forum https://discourse.osmc.tv/ kun je tal val vragen vinden mbt powered usb hubs en als je antwoord er niet bij staat, stel je zelf een vraag, komt altijd een reactie op.
Gr8, thanks!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 01:33
Denk dat het goed is om even te vermelden, ik heb vandaag mijn Vero 4K+ binnen gekregen. Besteld via Ebay, ziet er allemaal prima uit en wat een klein kastje zeg!

Maar ik heb mij niet gerealiseerd dat er geen EU stekker bij zit, goed om daar even bij stil te staan (ik ben vast niet de enige :P ). Is wel op te lossen met een adapter, dus komt opzich wel goed. Wel jammer, had graag de Vero even geprobeerd nu :)

Operations wijzigde deze reactie 06-05-2019 14:38 (4%)

PC1: ASUS Prime X570-Pro -- 3900X incl. X72 -- 32GB PC4-25600 -- Optane 900P 480GB -- DELL U2713MH x 2 | Servers: Supermicro X9SRL-F -- E5-2690 v2 -- 192GB PC3-12800 -- Areca 1882ix 4GB -- 4x3TB R5 -- 10x4TB R6 -- 6x1,92TB SSD R10 -- 2x Fusion 1,65TB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Operations schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:37:

Maar ik heb mij niet gerealiseerd dat er geen EU stekker bij zit,
What type of plug will I receive? Do I need an adapter?
We will ship a power plug appropriate for your country. If you require a different adapter, please let us know when placing your order.

Oftewel, heb je wel de goede info ingevuld, zat je misschien via wazige VPN? Gewoon ff de support contacten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Operations
MAX3400 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:01:
[...]

What type of plug will I receive? Do I need an adapter?
We will ship a power plug appropriate for your country. If you require a different adapter, please let us know when placing your order.

Oftewel, heb je wel de goede info ingevuld, zat je misschien via wazige VPN? Gewoon ff de support contacten
Wazige VPN, nee hoor. Maar ik heb inderdaad verder geen info ingevuld, gewoon besteld en betaald. Maar zoals ik al zei "komt wel goed" :)

Operations wijzigde deze reactie 06-05-2019 15:18 (4%)

PC1: ASUS Prime X570-Pro -- 3900X incl. X72 -- 32GB PC4-25600 -- Optane 900P 480GB -- DELL U2713MH x 2 | Servers: Supermicro X9SRL-F -- E5-2690 v2 -- 192GB PC3-12800 -- Areca 1882ix 4GB -- 4x3TB R5 -- 10x4TB R6 -- 6x1,92TB SSD R10 -- 2x Fusion 1,65TB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mtv1
ik had destijds de bestelling gedaan via https://osmc.tv/vero/ en daar kreeg ik netjes EU stekker meegeleverd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Operations
Vero draait op mijn oude Panasonic TH-50PY700F. Wat zijn nou de beste opties qua hertz(24, 50, 59,999, of 60) ik weet nooit zo goed wat ik daar moet kiezen.

Draait overigens prima!
Welke Add-ons gebruiken jullie verder? Altijd wel intressant om te zien, wat er nog meer uit z'n kastje gehaald wordt. Ik kom meestal niet verder dan gewoon simpel series streamen vanaf mijn server :)

Is het overigens mogelijk om de volume up/down op de Vero afstandsbediening aan te passen naar het volume van de TV?

Welke skin gebruiken jullie?

De Netflix add-on, gebruiken jullie die? Ik heb hem er even snel opgezet maar geeft een login error. Opzich logisch aangezien ik login gegevens nog niet heb ingevuld. Echter als ik dat wil doen via de Add-on dan verwijst hij naar Profiles section onder de normale settings.

Ik had Vero zo ingesteld dat hij na 20 minuten shutdown zou doen. Dat werkt ook, ik kreeg alleen kastje daarna niet meer aan. Stroom af/op en alles werkt weer.
Ik heb dat vervolgens beetje gegoogeld en toen was de conclusie min of meer dat Vero kastje bedoeld is om altijd aan te laten staan.

Laten jullie kastje ook altijd aanstaan?

Operations wijzigde deze reactie 07-05-2019 16:54 (96%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Operations helemaal niks :) Prik in muur, configureer NFS-sourcr, klaar. Ik ben niet meer van alle eye-candy, posters, etc...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Operations
MAX3400 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:49:
@Operations helemaal niks :) Prik in muur, configureer NFS-sourcr, klaar. Ik ben niet meer van alle eye-candy, posters, etc...
Hahah boven heb ik Openelec met Kodi draaien en precies zo gedaan :)

Alleen waarom doe jij het via NFS en niet via SMB?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Operations schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:02:
[...]

Hahah boven heb ik Openelec met Kodi draaien en precies zo gedaan :)

Alleen waarom doe jij het via NFS en niet via SMB?
Omdat ik nog de 100Mbit uitvoering heb en die is "trager" met SMB.

Zie hier

MAX3400 wijzigde deze reactie 07-05-2019 14:30 (15%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 08:01
Aangezien de Vero 4K+ nog immer 99£ was, heb ik hem toch maar besteld. Momenteel heb ik een nuc staan die kodi draait, alleen geen 4k. Ben benieuwd hoe snel de Vero binnenkomt.

To dare is to do

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True