Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:46

Mfpower

In dubio

Ik heb 'm ook besteld. Omdat ie 99 was ;) Eigenlijk had ik 'm niet heel hard nodig omdat m'n LG C8 netjes alles afspeelt via de NAS. Maar omdat m'n tv geen HD audio/Atmos via ARC terugstuurt nu toch maar voor de Vero gegaan. Ook groepeert Kodi netjes alles overzichtelijk (series/films e.d.).
Het alternatief was een ATV4K maar ik vermoed dat de Vero beter omgaat met m'n gedownloade materiaal. Ik hoop maar dat de Vero in staat is om Atmos tracks passthru te versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mfpower schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:44:
Ik hoop maar dat de Vero in staat is om Atmos tracks passthru te versturen.
Grappige verspreking; passthrough zou altijd moeten werken mits de bandbreedte van de kabel voldoende is ;) Maar ja, de Vero kan dit zonder issues doorsturen; zorg wel dat je receiver een beetje volwassen is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:36
Ik heb de addon van vrt nu , ben belg, en tweakers, dumpert en red bull.
Ik heb een nuc die werkt als nas voor de downloads en connecteer ook via nfs.
Werkt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

MAX3400 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:46:
[...]

Grappige verspreking; passthrough zou altijd moeten werken mits de bandbreedte van de kabel voldoende is ;) Maar ja, de Vero kan dit zonder issues doorsturen; zorg wel dat je receiver een beetje volwassen is.
Dat zou je zeggen, maar ik krijg het op m'n mac echt niet voor elkaar om Atmos bitstream te versturen (op m'n windows 10 laptop wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Krijg je nog een melding als de Vero ook daadwerkelijk verzonden is? Ik heb alleen een bevestiging van betaling ontvangen tot op heden.

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:15
Slaapje schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:38:
Krijg je nog een melding als de Vero ook daadwerkelijk verzonden is? Ik heb alleen een bevestiging van betaling ontvangen tot op heden.
ja er wordt een bevestiging verzonden met track en trace nr
gaat meestal wel een paar dagen over heen

heb je niets gehoord, maak dan even een berichtje aan op https://discourse.osmc.tv/ onder help en support ovv je bestelnr

[ Voor 21% gewijzigd door mtv1 op 09-05-2019 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Ik heb de Vero nu en doet alles perfect zoals verwacht. Hij deed het alleen niet out of the box, moest OSMC nog installeren.
Verder lees ik in de bijgeleverde handleiding iets over een blauwe led. Geen blauwe led te zien. Wel een rode als ie uit staat. Zou ik een lampje moeten zien als ie aan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
Mfpower schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:15:
Ik heb de Vero nu en doet alles perfect zoals verwacht. Hij deed het alleen niet out of the box, moest OSMC nog installeren.
Verder lees ik in de bijgeleverde handleiding iets over een blauwe led. Geen blauwe led te zien. Wel een rode als ie uit staat. Zou ik een lampje moeten zien als ie aan staat?
alleen op de 4K zit een blauw lampje. ik denk dat je de 4K+ hebt, dit is de laatste uitvoering en deze heeft alleen een rood lampje als hij uit staat.
dat herinstalleren van OSMC schijnt inmiddels opgelost te zijn (aldus het forum) waren meer mensen met deze vervelende opstart ervaring.

[ Voor 3% gewijzigd door mtv1 op 14-05-2019 14:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

mtv1 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:28:
[...]

alleen op de 4K zit een blauw lampje. ik denk dat je de 4K+ hebt, dit is de laatste uitvoering en deze heeft alleen een rood lampje als hij uit staat.
dat herinstalleren van OSMC schijnt inmiddels opgelost te zijn (aldus het forum) waren meer mensen met deze vervelende opstart ervaring.
Helder! Ja ik heb een 4K+. Ik dacht even dat ik een DOA had nadat ik geen blauw ledje zag en een huilende smiley in beeld.
Maar inmiddels doet alles het en precies zoals ik osmc ken van de pi. Maar dan nu mét performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mfpower schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:15:
Vreemd. Bij de uitvoering die ik vandaag kreeg stond deze er al op. Ik kon direct met het vraag en antwoord spel beginnen voor afhandelen installatie.

Nu heb ik al gezocht, maar niet direct gevonden. Aanzetten met de meegeleverde remote is niet mogelijk (of ik heb er werkelijk goed langs gekeken)?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

hardware-lover schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:38:
[...]

Vreemd. Bij de uitvoering die ik vandaag kreeg stond deze er al op. Ik kon direct met het vraag en antwoord spel beginnen voor afhandelen installatie.

Nu heb ik al gezocht, maar niet direct gevonden. Aanzetten met de meegeleverde remote is niet mogelijk (of ik heb er werkelijk goed langs gekeken)?
Het stond er wel op maar hij deed het niet.
En om antwoord te geven op jouw vraag: nee kan niet. Volgens de makers gebruikt ie zo weinig stroom dat je m aan kunt laten staan. Enige vreemde puntje van de Vero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Mfpower, duidelijk (hoewel een beetje vreemd).

Ben benieuwd of het beeld bij overschakelen naar de Vero HDMI ingang dan ook keurig blijft zoals ingesteld. We gaan het zien ;)

Edit: bovenstaande lijkt tot nu toe wel goed te gaan, echter dien ik wel handmatig bibliotheek bijwerken te starten. Bij alle andere apparaten uit, komt, na aanzetten TV, direct de Vero met het Kodi startscherm tevoorschijn. Ik ben al overgestapt naar onze "standaard" skin Aeon Nox 5: SiLVO. De standaard skin is niet mijn favoriet ;)

1) standby zou overigens eigenlijk moeten werken, maar dat doet het in de praktijk niet (gaat in standby maar wordt meteen weer wakker). Wordt aan gewerkt zo te lezen.

2) Real 3D (ja ja, ze bestaan nog), werkt ook niet, maar ook daar lijkt (na 2 jaar) toch een oplossing voor te gaan komen (3D MVC ondersteuning dus). Met als aanvulling, dat er op mijn 4k 3D TV wel 3D tevoorschijn getoverd kan worden bij het afspelen van Real 3D media.

3) Het apparaat kan geen 4k/120Hz (test)media verwerken, geeft wel audio, maar geen beeld.

4) Het apparaat (netwerkpoort?), kan geen (test)streams verwerken met extreem hoge bitrates (in dit geval 400 & 600Mbit), stotter de stotter. In de praktijk komen we deze echter (nog) niet tegen natuurlijk ;)

[ Voor 86% gewijzigd door hardware-lover op 20-05-2019 17:36 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Firmware update mei 2019
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Bug fixes

Fixed an issue which caused repeat presses to occur frequently when using some IR receivers
    Fixed an issue on Vero 4K / 4K + where pausing a video could result in a still image for several seconds after resuming playback
    Fixed an issue which could prevent some skin elements from being visible if using Kodi's Profiles feature
    Fixed an issue which prevented the MySQL configuration section in My OSMC from working properly
    Fixed an issue which could prevent Vero 4K / 4K + from being suspended
    Fixed an issue with Wait for Network not working with a static IP address configuration

Improving the user experience

Improved remote control response performance for a wide variety of remotes
    Re-added support for remote controllers which use the Stop key in Kodi
    Improved playback reliability of M3U streams (IPTV)
    Improved Live TV performance on Vero 4K / 4K +
    Removed erroneous "source too slow message" which could occur during playback of high bitrate material

Miscellaneous

Updated SQLite to 3.28
    Updated TVHeadend to 4.28
    Updated to top of Kodi Leia tree
hardware-lover schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:53:
1) standby zou overigens eigenlijk moeten werken, maar dat doet het in de praktijk niet (gaat in standby maar wordt meteen weer wakker). Wordt aan gewerkt zo te lezen.
Zie release-notes :)
3) Het apparaat kan geen 4k/120Hz (test)media verwerken, geeft wel audio, maar geen beeld.
Niet zo heel raar he; dat werkt alleen op 4:2:0 subsampling (volgens de HDMI-standaard) maar of het device het goed / netjes kan decoderen, is een ander verhaal.

[ Voor 20% gewijzigd door MAX3400 op 20-05-2019 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MAX3400 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 16:55:
[knip]

Niet zo heel raar he; dat werkt alleen op 4:2:0 subsampling (volgens de HDMI-standaard) maar of het device het goed / netjes kan decoderen, is een ander verhaal.
Ik vergelijk alleen maar met overige hardware (in de meeste gevallen). Een W10 Kaby Lake setup draait er zijn handje (of HDMI uitgang), iig niet voor om ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:20
Ben heel happy met de update van Mei: Ik had nl. problemen met het doorskippen en de slaapstand deed het niet meer. Beiden zijn opgelost, dus top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

b.o.n.s schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:34:
Ben heel happy met de update van Mei: Ik had nl. problemen met het doorskippen en de slaapstand deed het niet meer. Beiden zijn opgelost, dus top!
Ik tot dusver eigenlijk niet zo. Tot nu toe al 2x meegemaakt dat bij het stoppen van het afspelen van een film, het signaal verloren ging. De Vero gaat daarna niet in een reboot, dus dien ik de stroomvoorziening te onderbreken om dit af te dwingen. Tot de update had ik dit nog niet eerder meegemaakt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:20
hardware-lover schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:40:
[...]

Ik tot dusver eigenlijk niet zo. Tot nu toe al 2x meegemaakt dat bij het stoppen van het afspelen van een film, het signaal verloren ging. De Vero gaat daarna niet in een reboot, dus dien ik de stroomvoorziening te onderbreken om dit af te dwingen. Tot de update had ik dit nog niet eerder meegemaakt.
Hmm, daar heb ik zelf nog niks van gemerkt (gelukkig btw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Ik heb wel een probleem met iso of überhaupt dvd rips afspelen. Beeld blijft af en toe hangen en ik krijg rare artifacts. Voor de rest werkt het kastje met dan prima.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:22
Zowel mijn Vero 4K+ als mijn Openelec Kodi hebben last van het feit dat mijn netwerkshare openen tussen de 30-45 sec duurt. Ik open dan alleen de files dus geen Fan Art e.d. (Inhoud van de map staat ook op NONE . Dus geen tv shows of movies)

Okee het is een map met 3000 bestanden erin, ongeveer 8TB groot. Dus dat zal niet helpen maar dit duurt opzich wel heel lang.

Hebben jullie hier ook last van?

Verbinding naar de server is prima in orde, kopiëren van en naar laptop (op dezelfde kabels als de Kodi's) gaat met 100-110MB/s constant. De server zit via 10Gbit Mellanox kaart op de switch. Van server naar server gaat met 700MB/s+. Wat ik probeer te zeggen is dat ik verder geen problemen met qua netwerk, ook de Wi-Fi loopt prima. Alleen de Kodi's hebben dus een probleem(pje).

[ Voor 40% gewijzigd door Operations op 22-05-2019 22:12 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Operations, deze problemen herken ik niet.
Mijn totale netwerkshare (Synology), is nog wel flink groter dan dat, maar ik gebruik wel aparte mappen (met submappen), afhankelijk van het type media (films, series, video's algemeen, foto's, muziek, muziek-video), en deze zijn als zodanig ook opgenomen in de Kodi bibliotheek.

Een enkele seconde, meer kost het vaak niet, om het desbetreffende overzicht te laten zien over 1Gbit netwerk.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 22-05-2019 23:04 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
hardware-lover schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 23:01:
@Operations, deze problemen herken ik niet.
Mijn totale netwerkshare (Synology), is nog wel flink groter dan dat, maar ik gebruik wel aparte mappen (met submappen), afhankelijk van het type media (films, series, video's algemeen, foto's, muziek, muziek-video), en deze zijn als zodanig ook opgenomen in de Kodi bibliotheek.

Een enkele seconde, meer kost het vaak niet, om het desbetreffende overzicht te laten zien over 1Gbit netwerk.
Het probleem is er inderdaad ook niet als ik andere (opgeruimde) shares open. Het zal hem ook wel echt in totaal aantal files zitten. Maar hoopte dat er misschien een mogelijkheid was om het e.e.a te tweaken waardoor het iets sneller kon.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:29
Vandaag ook uiteindelijk de Vero 4K+ besteld.

Mijn oude NUC kon helaas geen 4K/HDR afspelen, een andere PC met kodi kon het wel maar was het zat dat er telkens wel iets niet klopte, dan weer verkeerde HDR kleuren dan weer wat anders etc.

Ben zeer benieuwd hoe deze gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Operations schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:08:
Zowel mijn Vero 4K+ als mijn Openelec Kodi hebben last van het feit dat mijn netwerkshare openen tussen de 30-45 sec duurt. Ik open dan alleen de files dus geen Fan Art e.d. (Inhoud van de map staat ook op NONE . Dus geen tv shows of movies)

Okee het is een map met 3000 bestanden erin, ongeveer 8TB groot. Dus dat zal niet helpen maar dit duurt opzich wel heel lang.

Hebben jullie hier ook last van?

Verbinding naar de server is prima in orde, kopiëren van en naar laptop (op dezelfde kabels als de Kodi's) gaat met 100-110MB/s constant. De server zit via 10Gbit Mellanox kaart op de switch. Van server naar server gaat met 700MB/s+. Wat ik probeer te zeggen is dat ik verder geen problemen met qua netwerk, ook de Wi-Fi loopt prima. Alleen de Kodi's hebben dus een probleem(pje).
Ik heb hier geen problemen mee, werkt top en heb er een stuk meer op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Jay-v schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 13:52:
[...]

Ik heb hier geen problemen mee, werkt top en heb er een stuk meer op staan.
In een map/share? Want zodra ik kleinere mappen open heb ik het probleem niet.

Is mijn trouwens opgevallen dat mijn Vero 4K+ er minder last van heeft dan mijn OpenElec Kodi. Ik dacht dat het probleem op beide even groot was maar dat blijkt toch mee te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:28
Ik heb een gekkigheidje met mijn Vero 4K+. Tijdens het kijken naar een film hapert het beeld soms even. Het staat dan een fractie van een seconde stil en gaat vervolgens weer verder. Er is geen onderbreking in het geluid (dat via HDMI passthrough naar mijn receiver gaat)

Het probleem lijkt altijd op te treden, onafhankelijk van bitrate en resolutie. Het gebeurt met 4K films en HD. De netwerkshare waar van wordt afgespeeld is snel zat, ik heb getest met die jellyfish filmpjes en tot 300 Mbps treden daar geen problemen op. Bovendien zou je dan verwachten dat ook het geluid hapert.

Mijn Vero draait de laatste OSMC (via het apparaat zelf geupdate). Ik kan via Google weinig vinden, de Vero is jammer genoeg niet zo'n heel bekend apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Operations
PhilipsFan schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 15:16:
Ik heb een gekkigheidje met mijn Vero 4K+. Tijdens het kijken naar een film hapert het beeld soms even. Het staat dan een fractie van een seconde stil en gaat vervolgens weer verder. Er is geen onderbreking in het geluid (dat via HDMI passthrough naar mijn receiver gaat)

Het probleem lijkt altijd op te treden, onafhankelijk van bitrate en resolutie. Het gebeurt met 4K films en HD. De netwerkshare waar van wordt afgespeeld is snel zat, ik heb getest met die jellyfish filmpjes en tot 300 Mbps treden daar geen problemen op. Bovendien zou je dan verwachten dat ook het geluid hapert.

Mijn Vero draait de laatste OSMC (via het apparaat zelf geupdate). Ik kan via Google weinig vinden, de Vero is jammer genoeg niet zo'n heel bekend apparaat.
@PhilipsFan Heb je om netwerk helemaal uit te sluiten al geprobeerd om iets lokaal af te spelen? (Via usb)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@PhilipsFan probeer het eens lokaal van een "snel" USB sticky?

Dat gezegd, heeft jouw TV wel de mogelijkheid om bepaalde framerates te syncen? Mijn oude tv deed "hapers" op 23.97fps. Of test je Vero eens op een (goede) monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Maak een debug log en doe het even uploaden naar osmc. Sam (de eigenaar) reageert super snel op hun eigen forum wanneer je een log plaatst. Wellicht is het een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MAX3400 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 15:53:
[knip]

Dat gezegd, heeft jouw TV wel de mogelijkheid om bepaalde framerates te syncen? Mijn oude tv deed "hapers" op 23.97fps. Of test je Vero eens op een (goede) monitor?
@PhilipsFan, wat hierboven geschreven staat. Heb je "aanpassen beeldscherm verversingsfrequentie" ook aangezet, en kan je TV dit ook daadwerkelijk goed verwerken?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-06 15:19
Algemene vraag over de vero 4k+. Ik heb nu nog een pi2 maar sinds er een 4K tv is moet ik toch op zoek naar wat anders waarmee ik ook HD kan afspelen. Net een snelle test gedaan met de mediaplayer in de tv met een 4k testfile alleen daar zat DTS-HD audio bij en dat kan de tv niet afspelen. Mijn versterker kan dat ook niet aan. Kan de vero dit soort formaten on the fly omzetten naar gewoon DTS of olby Digital?

Dan zou ik klaar zijn met een vero 4k+, anders ook een nieuwe versterker nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@jaspov het is een Kodi fork dus dan zou ik daar even op Googlen (hint: downmixing audio formats).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
MAX3400 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 20:01:
@jaspov het is een Kodi fork dus dan zou ik daar even op Googlen (hint: downmixing audio formats).
Dank, voor zover ik kan vinden ondersteunt Kodi het, benieuwd of het in de praktijk ook goed werkt.
Wel wat verder gezocht inmiddels en las ergens dat een DTS-HD track ook een soort core DTS stream bevat die kodi min of meer 1 op 1 (zonder -al dan niet intensief - omzetten) kan doorgeve.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

jaspov schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 19:57:
Algemene vraag over de vero 4k+. Ik heb nu nog een pi2 maar sinds er een 4K tv is moet ik toch op zoek naar wat anders waarmee ik ook HD kan afspelen. Net een snelle test gedaan met de mediaplayer in de tv met een 4k testfile alleen daar zat DTS-HD audio bij en dat kan de tv niet afspelen. Mijn versterker kan dat ook niet aan. Kan de vero dit soort formaten on the fly omzetten naar gewoon DTS of olby Digital?

Ik heb hetzelfde issue. Of eigenlijk geen issue. De Vero zet namelijk dts-hd (het enige niet ondersteunde formaat van mijn reciever) om naar dts. Volgens mij kan het desgewenst ook naar lpcm. Geen probleem dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Je vinkt datgene aan audioformaten aan wat door de randapparatuur wordt ondersteund, en er zal geluid tot u komen 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

jaspov schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 19:57:

Kwestie van deze settings goed zetten: https://kodi.wiki/view/Se...m/Audio#Audio_Passthrough

Kort antwoord, de software kan de decoding doen alvorens het signaal naar je versterker gestuurd wordt. Je hoeft dus geen nieuwe versterker te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken

Probeer als test is iets lokaal via harde schijf op usb af te spelen.
Ik zit ook met een nfs share van 1Gbps en ik heb nooit onderbrekngen zelf niet met 4k films van 80 - 110 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Mfpower schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 20:55:
[...]

Ik heb hetzelfde issue. Of eigenlijk geen issue. De Vero zet namelijk dts-hd (het enige niet ondersteunde formaat van mijn reciever) om naar dts. Volgens mij kan het desgewenst ook naar lpcm. Geen probleem dus.
Dank, ook voor de andere reacties. Ik ga bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Weet iemand welke remote IR reciever er bij de Vero 4k+ wordt geleverd?

Probeer mijn Harmony One nu te configureren en die vraagt hier om...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
C_V_S schreef op maandag 27 mei 2019 @ 21:07:
Weet iemand welke remote IR reciever er bij de Vero 4k+ wordt geleverd?

Probeer mijn Harmony One nu te configureren en die vraagt hier om...
Er zit gewoon een sensortje bij dat via lirc kan worden geconfigureerd. In My OSMC wat bijgeleverd wordt op de Vero zit een tooltje waar je een afstandbediening kunt kiezen. Je kunt dan bijvoorbeeld een XBox MCE remote kiezen. Als je dan vervolgens in je Harmony software ook kiest voor XBox MCE, dan werkt het. Ik weet niet zeker of je dan ook alle functies van de Vero kunt bedienen, maar voor mij is het genoeg.

Je kunt natuurlijk ook zelf een lirc configuratiebestandje maken, in principe kun je het werkend krijgen met een willekeurige afstandbediening. Ik heb me er echter nog niet in verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
Oke dankjewel!

In principe is enkel aanzetten de bedoeling voor de rest hang ik er een toetsenbord aan dat werkt uiteindelijk toch het makkelijkste vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:12
C_V_S schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 08:35:
Oke dankjewel!

In principe is enkel aanzetten de bedoeling voor de rest hang ik er een toetsenbord aan dat werkt uiteindelijk toch het makkelijkste vind ik
De Vero staat in principe altijd aan, dus daarvoor heb je de Harmony niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
Anakha schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 09:13:
[...]

De Vero staat in principe altijd aan, dus daarvoor heb je de Harmony niet nodig.
Oke even kijken of het gaat lukken dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anakha schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 09:13:
[...]
Klopt helemaal, want de standby stand stelt blijkbaar niet zo heel veel voor. Als wij onze TV aanzetten voor live TV kijken dan laat de Vero zich als eerste weer zien (is eigenlijk niet de bedoeling want we willen deze dan helemaal niet gebruiken). Hij "kaapt" dan de actieve HDMI ingang die eigenlijk voor de TV decoder bedoeld was bij aanzetten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
hardware-lover schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:12:
[...]

Klopt helemaal, want de standby stand stelt blijkbaar niet zo heel veel voor. Als wij onze TV aanzetten voor live TV kijken dan laat de Vero zich als eerste weer zien (is eigenlijk niet de bedoeling want we willen deze dan helemaal niet gebruiken). Hij "kaapt" dan de actieve HDMI ingang die eigenlijk voor de TV decoder bedoeld was bij aanzetten.
Idd bij mij ook het geval. Mijn kinderen kijken tv via de nuc, de vero is voor films en series. Die klagen ook altijd dat de vero eerst opstart ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
Dus in principe zou ik hem de harmony op de juiste HDMI van de tv (is altijd dezelfde) de versterker op de juiste uitgang en dan met mijn toetsenbord de Vero bedienen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@medegebruikers, ik zie dat de werktemp. van de Vero+ zowat altijd op 75°C staat (onder systeeminfo), is dit een normale waarde voor het apparaat?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtv1
hardware-lover schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:48:
@medegebruikers, ik zie dat de werktemp. van de Vero+ zowat altijd op 75°C staat (onder systeeminfo), is dit een normale waarde voor het apparaat?
volgens het forum https://discourse.osmc.tv...hermal-shutdown/73396/156? is dat normaal

Skin Temperature Kodi CPU usage
no Kodi 65 °C n/a
OSMC Skin 65 °C 10-15%
Confluence 65 °C 10-15%
Mimic 78 °C 50%
Titan 65 °C 10-15%
Amber 67 °C 15-20%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Yarisken schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:03:
[...]
Idd bij mij ook het geval. Mijn kinderen kijken tv via de nuc, de vero is voor films en series. Die klagen ook altijd dat de vero eerst opstart ;-).
Ik zal eens wat met de CEC instellingen gaan spelen van de Vero, er valt nogal het e.e.a. in te stellen zag ik. Als brute maatregel kan het anders ook nog worden uitgeschakeld ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swordsman720
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 02-06 13:56
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Maanden lang draaide mijn Vero 4K+ alle films inclusief 4k zonder probleem af.
Na een drukte period met gamen, pakte ik het weer op met het kijken van films.
Ik merkte dat mijn kodi een andere versie heeft..

Ik krijg nu heel vaak crashen met het draaien van 4k films.
Afspelen> Daarna een andere stukje vooruit springen > crash

Ik heb meerdere Kodi build (voor Leia) uitgeprobeerd via Fresh install, maar probleem blijft.
Andere HDMI kabel helpt ook niet.

OSMC heeft huidige versie:OSMC May 2019 2019.05-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@swordsman720 debug maken en op OSMC Discourse zetten. Je geeft niet heel veel aanwijzingen wat & hoe aangesloten is.

Na de laatste update postte ik nog dat er mogelijk een oude logfile dwars kan liggen; even die twee verwijderen en opnieuw proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swordsman720
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 02-06 13:56
Rechstreeks op TV via HDMI kabel op mijn Sony 4K TV.
Adjust display Refresh rate: on Start/Stop
Sync playback to display :Off
Verder niets aangeraakt.

Ik ga een keer debug maken.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hardware-lover schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 19:40:
[...]
Ik zal eens wat met de CEC instellingen gaan spelen van de Vero, er valt nogal het e.e.a. in te stellen zag ik. Als brute maatregel kan het anders ook nog worden uitgeschakeld ;)
Hmmm, dit schijnt helemaal niet te helpen? Bij het uitschakelen van CEC laat het apparaat zich nog steeds dwingend zien bij aanzetten TV (en automatisch receiver)?

Is er een tool oid waarmee ik de netwerksnelheid zou kunnen testen? Een videobestand met *.ts als extensie met een variabele maar niet werkelijk extreme bitrate, wordt alleen maar vertraagd/haperend afgespeeld. Op een W10 Kaby Lake i3 systeem geeft dit bestand totaal geen problemen. Beiden hangen aan dezelfde 1Gbit netwerk switch en zijn ook met 1Gbit verbonden.

Valt iemand iets vreemds op aan onderstaande video info?

Video
Formaat : AVC
Formaat/Info : Advanced Video Codec
Formaatprofiel : High 4:2:2@L4
Formaatinstellingen : CABAC / 3 Ref Frames
Formaatinstellingen, CABAC : Ja
Formaatinstellingen, RefFrames : 3 frames
Format_Settings_GOP : M=4, N=24
Codec-ID : 27
Duur : 3 h 21 min
Bitrate-modus : Constant
Bitrate : 12,7 Mb/s
Nominale bitrate : 16,6 Mb/s
Breedte : 1 920 pixels
Hoogte : 1 080 pixels
Beeldverhouding : 16:9
Framerate : 25,000 FPS
ColorSpace : YUV
ChromaSubsampling/String : 4:2:2
BitDepth/String : 10 bits
Scansoort : MBAFF
Scanvolgorde : Bovenste Veld Eerst
Bits/(Pixel*Frame) : 0.246
Stroomgrootte : 17,9 GiB (79%)
colour_range : Limited
colour_primaries : BT.709
transfer_characteristics : BT.709
matrix_coefficients : BT.709

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timadriaans
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:40
hardware-lover schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 16:59:
[...]

Hmmm, dit schijnt helemaal niet te helpen? Bij het uitschakelen van CEC laat het apparaat zich nog steeds dwingend zien bij aanzetten TV (en automatisch receiver)?

Is er een tool oid waarmee ik de netwerksnelheid zou kunnen testen? Een videobestand met *.ts als extensie met een variabele maar niet werkelijk extreme bitrate, wordt alleen maar vertraagd/haperend afgespeeld. Op een W10 Kaby Lake i3 systeem geeft dit bestand totaal geen problemen. Beiden hangen aan dezelfde 1Gbit netwerk switch en zijn ook met 1Gbit verbonden.

Valt iemand iets vreemds op aan onderstaande video info?

Video
Formaat : AVC
Formaat/Info : Advanced Video Codec
Formaatprofiel : High 4:2:2@L4
Formaatinstellingen : CABAC / 3 Ref Frames
Formaatinstellingen, CABAC : Ja
Formaatinstellingen, RefFrames : 3 frames
Format_Settings_GOP : M=4, N=24
Codec-ID : 27
Duur : 3 h 21 min
Bitrate-modus : Constant
Bitrate : 12,7 Mb/s
Nominale bitrate : 16,6 Mb/s
Breedte : 1 920 pixels
Hoogte : 1 080 pixels
Beeldverhouding : 16:9
Framerate : 25,000 FPS
ColorSpace : YUV
ChromaSubsampling/String : 4:2:2
BitDepth/String : 10 bits
Scansoort : MBAFF
Scanvolgorde : Bovenste Veld Eerst
Bits/(Pixel*Frame) : 0.246
Stroomgrootte : 17,9 GiB (79%)
colour_range : Limited
colour_primaries : BT.709
transfer_characteristics : BT.709
matrix_coefficients : BT.709
Ja! Ik heb het zelfde probleem, maar dit ligt niet aan je netwerk. Zie https://discourse.osmc.tv...nd-kernel-builds/77745/17

Check eens of je een x264 en/of x265 bestand wel soepel kan afspelen, dat is bij mij wel het geval. Dit is een bug in OSMC dus met VC-1/AVC video bestanden.

Edit: ik zie net dat de fix is meegenomen in de laatste update. Als je OSMC up to date is zou het dus opgelost moeten zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door timadriaans op 31-05-2019 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@timadriaans, deze update? MAX3400 in "[Mediaplayer] Vero 4K+"

Dan is het wat mij betreft nog niet opgelost, als die bug het probleem was.

Edit: ik zie dat er mogelijk een recentere update zou moeten zijn, even checken dus.

Edit2: idd een update (ik heb de updates op handmatig staan, heb graag zelf de controle).

Probleem met specifiek die video is ook na de laatste update ongewijzigd, met alle soortgelijke *.ts bestanden die dezelfde soort inhoud bevatten. Het overige media, ook met erg hoge bitrates, doen het prima (wat ik tot nu toe heb getest). Video hapert en speelt vertraagd af, moet regelmatig bufferen (vandaar de vraag over de Lan snelheid-check).

@timadriaans, is het bij jou opgelost na die laatste update?

Het uitschakelen van CEC via de instellingen lijkt bij de laatste update wel te zijn aangepakt. Voor het eerst laat de Vero zich niet zien bij aanzetten TV en receiver (y)

[ Voor 82% gewijzigd door hardware-lover op 31-05-2019 18:06 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timadriaans
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:40
hardware-lover schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:56:
@timadriaans, deze update? MAX3400 in "[Mediaplayer] Vero 4K+"

Dan is het wat mij betreft nog niet opgelost, als die bug het probleem was.

Edit: ik zie dat er mogelijk een recentere update zou moeten zijn, even checken dus.

Edit2: idd een update (ik heb de updates op handmatig staan, heb graag zelf de controle).

Probleem met specifiek die video is ook na de laatste update ongewijzigd, met alle soortgelijke *.ts bestanden die dezelfde soort inhoud bevatten. Het overige media, ook met erg hoge bitrates, doen het prima (wat ik tot nu toe heb getest). Video hapert en speelt vertraagd af, moet regelmatig bufferen (vandaar de vraag over de Lan snelheid-check).

@timadriaans, is het bij jou opgelost na die laatste update?

Het uitschakelen van CEC via de instellingen lijkt bij de laatste update wel te zijn aangepakt. Voor het eerst laat de Vero zich niet zien bij aanzetten TV en receiver (y)
Mijn probleem is opgelost met de laatste update. VC-1/AVC video's spelen weer soepel af. Ik heb mijn video's geremuxed naar mkv formaat, maar de codec blijft gelijk.

Voor wat betreft je netwerksnelheid; op deze website kun je testfiles downloaden. Daarbij geven ze aan: "For Ultra HD (4K) Videos, it looks like the new BD spec calls for 10-Bit H.265 encoding and allows for a maximum bitrate of 128 Mbps. I'm not entirely sure whether this is just for video, audio and video combined, or the total allowable data transfer rate (audio, video, java, etc). It's probably a safe bet that, if your media player can play the 140 Mbps Jellyfish File, you should be good to go for UHD rips."

Als je die kunt afspelen zal het zeker niet aan je netwerk liggen. Je kunt altijd een log posten op het OSMC forum, ze helpen je daar snel.

[ Voor 3% gewijzigd door timadriaans op 01-06-2019 06:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@timadriaans, bij mij helaas nog niet dus. Ik ga ook niet remuxen als mijn andere systemen geen probleem hebben met de bestanden.

Ik heb een hele bulk aan testbestanden die ik gebruik om mediasystemen te testen, Jellyfish zit daar ook tussen. T/m 120Mbit daarvan gaat prima, 400Mbit is een brug te ver voor de Vero+. Ik zal ook eens wat tussenliggende bitrates binnenhalen en daarmee testen. Maar ook sommige andere bestanden vind de Vero niet leuk, maar dat zijn vrij exotische exemplaren (die voor het eerder aangehaalde Intel systeem overigens geen problemen geven), dus dat is verder niet zo'n issue. Het zit ook niet in de bitrate, die van de probleembestanden is variabel maar komen niet boven de 30Mbit uit, gem. maar zo'n 16-20Mbit.

Ik heb al diverse keren, bij het stoppen van afspelen van willekeurig media, dat de Vero in een reboot gaat. Helemaal stabiel is de software blijkbaar nog niet.

Het valt me ook op dat bij het starten van Kodi, en het bijwerken van de bibliotheek, er geen apparaat capaciteit overblijft om een skin van overige informatie te voorzien. Ik doel daarbij op weer info, achtergronden en hoesjes van media, enz.. Het gaat allemaal vrij traag tijdens het bijwerken.
Is het bijwerken eenmaal afgerond, dan reageert het apparaat weer vrij vlot.

Ik gebruik de Aeon Nox 5 SiLVO skin, mogelijk is deze wat (te) zwaar voor de Vero.

Misschien liggen mijn verwachtingen gewoonweg wat te hoog bij dit apparaat, ik vergelijk deze tenslotte niet met een raspberry pi oid.

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 05-06-2019 12:49 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-06 21:35
Gisteren een 4k+ besteld. Ben erg benieuwd!

Edit: levertijden verhaal/procedure etc inmiddels bekend

Edit2: nu al binnen! (8 juni)

[ Voor 62% gewijzigd door ISaFeeliN op 08-06-2019 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den_the_man
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-06 10:55
Elke keer als ik de bibliotheek van mijn Vero bij laat werken. Zie ik in het info balkje rechtsboven de titels van een vast aantal series voorbij komen. Wanneer ik die titels opzoek, dan is alle media info gewoon aanwezig en krijg ik nou niet de indruk dat er iets ontbreekt. Dit wekt bij mij de indruk, dat de Vero op de een of andere manier die titels als niet helemaal 100% correct gescrapet ziet. Hoe kan ik hier meer duidelijk over krijgen? Waarom zie ik altijd dezelfde titels voorbij komen en zijn er meer eigenaren van een Vero met dezelfde ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:12
Dat geldt algemeen voor Kodi, heeft niet speciaal iets met de Vero te maken. Gebeurt mij ook al jaren (ook toen ik nog geen Vero had). Geen idee waarom, maar het stoort me ook niet voldoende om uit te zoeken wat er mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:49

Louw Post

Cerenas

Hmm.. zojuist gemerkt dat 4K materiaal niet meer lekker op mijn Vero 4K afspeelt (de niet + versie). Geen idee sinds wanneer dat is, want ik had al een tijdje geen 4K film aangezet, maar het heeft wel gewerkt.

Onder andere een film met de volgende specs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
Video
ID                             : 1
Format                         : HEVC
Format/Info                    : High Efficiency Video Coding
Format profile                 : Main 10@L5.1@High
HDR format                     : SMPTE ST 2086, HDR10 compatible
Codec ID                       : V_MPEGH/ISO/HEVC
Duration                       : 2 h 9 min
Bit rate                       : 26.2 Mb/s
Width                          : 3 840 pixels
Height                         : 1 604 pixels
Display aspect ratio           : 2.40:1
Frame rate mode                : Constant
Frame rate                     : 23.976 (24000/1001) FPS
Color space                    : YUV
Chroma subsampling             : 4:2:0
Bit depth                      : 10 bits
Bits/(Pixel*Frame)             : 0.177
Stream size                    : 23.6 GiB (86%)
Writing library                : x265 2.9+2-7e978ed93d60:[Windows][GCC 8.2.0][64 bit] 10bit
Encoding settings              : cpuid=1111039 / frame-threads=4 / numa-pools=24 / wpp / no-pmode / no-pme / no-psnr / no-ssim / log-level=2 / input-csp=1 / input-res=3840x1604 / interlace=0 / total-frames=185612 / level-idc=51 / high-tier=1 / uhd-bd=0 / ref=3 / no-allow-non-conformance / repeat-headers / annexb / no-aud / no-hrd / info / hash=0 / no-temporal-layers / open-gop / min-keyint=23 / keyint=250 / gop-lookahead=0 / bframes=8 / b-adapt=2 / b-pyramid / bframe-bias=0 / rc-lookahead=15 / lookahead-slices=8 / scenecut=40 / radl=0 / no-intra-refresh / ctu=64 / min-cu-size=8 / no-rect / no-amp / max-tu-size=32 / tu-inter-depth=1 / tu-intra-depth=1 / limit-tu=0 / rdoq-level=0 / dynamic-rd=0.00 / no-ssim-rd / signhide / no-tskip / nr-intra=0 / nr-inter=0 / no-constrained-intra / strong-intra-smoothing / max-merge=2 / limit-refs=3 / no-limit-modes / me=1 / subme=2 / merange=57 / temporal-mvp / weightp / no-weightb / no-analyze-src-pics / deblock=-2:-2 / sao / no-sao-non-deblock / rd=3 / no-early-skip / rskip / no-fast-intra / no-tskip-fast / no-cu-lossless / no-b-intra / no-splitrd-skip / rdpenalty=0 / psy-rd=2.00 / psy-rdoq=0.00 / no-rd-refine / no-lossless / cbqpoffs=0 / crqpoffs=0 / rc=abr / bitrate=26589 / qcomp=0.60 / qpstep=4 / stats-write=0 / stats-read=0 / vbv-maxrate=160000 / vbv-bufsize=160000 / vbv-init=0.9 / ipratio=1.40 / pbratio=1.30 / aq-mode=1 / aq-strength=1.00 / cutree / zone-count=0 / no-strict-cbr / qg-size=64 / no-rc-grain / qpmax=69 / qpmin=0 / no-const-vbv / sar=0 / overscan=0 / videoformat=5 / range=0 / colorprim=9 / transfer=16 / colormatrix=9 / chromaloc=0 / display-window=0 / master-display=G(13250,34500)B(7500,3000)R(34000,16000)WP(15635,16450)L(10000000,50) / max-cll=457,182 / min-luma=50 / max-luma=1000 / log2-max-poc-lsb=8 / vui-timing-info / vui-hrd-info / slices=1 / no-opt-qp-pps / no-opt-ref-list-length-pps / no-multi-pass-opt-rps / scenecut-bias=0.05 / no-opt-cu-delta-qp / no-aq-motion / hdr / hdr-opt / no-dhdr10-opt / no-idr-recovery-sei / analysis-reuse-level=5 / scale-factor=0 / refine-intra=0 / refine-inter=0 / refine-mv=0 / no-limit-sao / ctu-info=0 / no-lowpass-dct / refine-mv-type=0 / copy-pic=1 / max-ausize-factor=1.0 / no-dynamic-refine / no-single-sei
Language                       : English
Default                        : Yes
Forced                         : No
Color range                    : Limited
Color primaries                : BT.2020
Transfer characteristics       : PQ
Matrix coefficients            : BT.2020 non-constant
Mastering display color primar : Display P3
Mastering display luminance    : min: 0.0050 cd/m2, max: 1000 cd/m2
Maximum Content Light Level    : 457 cd/m2
Maximum Frame-Average Light Le : 182 cd/m2

Audio
ID                             : 2
Format                         : MLP FBA 16-ch
Format/Info                    : Meridian Lossless Packing FBA with 16-channel presentation
Commercial name                : Dolby TrueHD with Dolby Atmos
Codec ID                       : A_TRUEHD
Bit rate mode                  : Variable
Bit rate                       : 4 109 kb/s
Maximum bit rate               : 7 326 kb/s
Channel(s)                     : 8 channels
Channel layout                 : L R C LFE Ls Rs Lb Rb
Sampling rate                  : 48.0 kHz
Frame rate                     : 1 200.000 FPS (40 SPF)
Compression mode               : Lossless
Stream size                    : 3.70 GiB (14%)
Number of dynamic objects      : 11
Bed channel count              : 1 channel
Bed channel configuration      : LFE

Iemand anders die dit ook ervaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Louw Post schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:02:
Hmm.. zojuist gemerkt dat 4K materiaal niet meer
...
26Mbps
Nope, geen last van.

Welk file-protocol heb je? Is het bij alle codecs? Eventueel een debug-logje genereren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

MAX3400 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:04:
[...]

Nope, geen last van.

Welk file-protocol heb je? Is het bij alle codecs? Eventueel een debug-logje genereren?
Speel m'n "video's" af via SMB vanaf mijn NAS. Zelfde codecs (dus ook HEVC met bijv. TrueHD of DTS-MA) in 1080p werken in ieder geval prima.

Debug log moet ik even induiken, maar als jij al aangeeft geen last ervan te hebben zal ik eens verder proberen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Louw Post ik draai ook geen SMB maar die "handvol bitrate" van je, kan het probleem ook niet echt zijn; mijn non-4K+ doet tot ~60Mbps over SMB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
Heb de Vero 4K+ nu een week in gebruik en ben zeer tevreden.
Ik gebruik de Arctic zephyr 2 skin, die is lekker snel en veel instellingsmogelijkheden.
Speelt alle bestanden zonder problemen, en ook best een fijne afstandsbediening.

Het enige waar ik problemen mee had was de meegeleverde HDMI kabel, het was met deze kabel niet mogelijk om HDMI deep color in te schakelen op mijn OLED tv, dan kreeg ik zwart beeld of rare spikkels over het beeld heen.

Gelukkig werkte het met mijn eigen hdmi kabel wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solidsnake380
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-11-2023
Heb je hier al een oplossing voor gevonden? Bij mij werkt ook geen enkele 4K file meer terwijl ik een paar weken geleden nog 1 heb gekeken.
Louw Post schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:02:
Hmm.. zojuist gemerkt dat 4K materiaal niet meer lekker op mijn Vero 4K afspeelt (de niet + versie). Geen idee sinds wanneer dat is, want ik had al een tijdje geen 4K film aangezet, maar het heeft wel gewerkt.

Onder andere een film met de volgende specs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
Video
ID                             : 1
Format                         : HEVC
Format/Info                    : High Efficiency Video Coding
Format profile                 : Main 10@L5.1@High
HDR format                     : SMPTE ST 2086, HDR10 compatible
Codec ID                       : V_MPEGH/ISO/HEVC
Bit rate                       : 26.2 Mb/s
Width                          : 3 840 pixels
Height                         : 1 604 pixels
Display aspect ratio           : 2.40:1
Frame rate mode                : Constant
Frame rate                     : 23.976 (24000/1001) FPS
Color space                    : YUV
Chroma subsampling             : 4:2:0
Bit depth                      : 10 bits
Bits/(Pixel*Frame)             : 0.177
Stream size                    : 23.6 GiB (86%)
Writing library                : x265 2.9+2-7e978ed93d60:[Windows][GCC 8.2.0][64 bit] 10bit
Encoding settings              : cpuid=1111039 / frame-threads=4 / numa-pools=24 / wpp / no-pmode / no-pme / no-psnr / no-ssim / log-level=2 / input-csp=1 / input-res=3840x1604 / interlace=0 / total-frames=185612 / level-idc=51 / high-tier=1 / uhd-bd=0 / ref=3 / no-allow-non-conformance / repeat-headers / annexb / no-aud / no-hrd / info / hash=0 / no-temporal-layers / open-gop / min-keyint=23 / keyint=250 / gop-lookahead=0 / bframes=8 / b-adapt=2 / b-pyramid / bframe-bias=0 / rc-lookahead=15 / lookahead-slices=8 / scenecut=40 / radl=0 / no-intra-refresh / ctu=64 / min-cu-size=8 / no-rect / no-amp / max-tu-size=32 / tu-inter-depth=1 / tu-intra-depth=1 / limit-tu=0 / rdoq-level=0 / dynamic-rd=0.00 / no-ssim-rd / signhide / no-tskip / nr-intra=0 / nr-inter=0 / no-constrained-intra / strong-intra-smoothing / max-merge=2 / limit-refs=3 / no-limit-modes / me=1 / subme=2 / merange=57 / temporal-mvp / weightp / no-weightb / no-analyze-src-pics / deblock=-2:-2 / sao / no-sao-non-deblock / rd=3 / no-early-skip / rskip / no-fast-intra / no-tskip-fast / no-cu-lossless / no-b-intra / no-splitrd-skip / rdpenalty=0 / psy-rd=2.00 / psy-rdoq=0.00 / no-rd-refine / no-lossless / cbqpoffs=0 / crqpoffs=0 / rc=abr / bitrate=26589 / qcomp=0.60 / qpstep=4 / stats-write=0 / stats-read=0 / vbv-maxrate=160000 / vbv-bufsize=160000 / vbv-init=0.9 / ipratio=1.40 / pbratio=1.30 / aq-mode=1 / aq-strength=1.00 / cutree / zone-count=0 / no-strict-cbr / qg-size=64 / no-rc-grain / qpmax=69 / qpmin=0 / no-const-vbv / sar=0 / overscan=0 / videoformat=5 / range=0 / colorprim=9 / transfer=16 / colormatrix=9 / chromaloc=0 / display-window=0 / master-display=G(13250,34500)B(7500,3000)R(34000,16000)WP(15635,16450)L(10000000,50) / max-cll=457,182 / min-luma=50 / max-luma=1000 / log2-max-poc-lsb=8 / vui-timing-info / vui-hrd-info / slices=1 / no-opt-qp-pps / no-opt-ref-list-length-pps / no-multi-pass-opt-rps / scenecut-bias=0.05 / no-opt-cu-delta-qp / no-aq-motion / hdr / hdr-opt / no-dhdr10-opt / no-idr-recovery-sei / analysis-reuse-level=5 / scale-factor=0 / refine-intra=0 / refine-inter=0 / refine-mv=0 / no-limit-sao / ctu-info=0 / no-lowpass-dct / refine-mv-type=0 / copy-pic=1 / max-ausize-factor=1.0 / no-dynamic-refine / no-single-sei
Color range                    : Limited
Color primaries                : BT.2020
Transfer characteristics       : PQ
Matrix coefficients            : BT.2020 non-constant
Mastering display color primar : Display P3
Mastering display luminance    : min: 0.0050 cd/m2, max: 1000 cd/m2
Maximum Content Light Level    : 457 cd/m2
Maximum Frame-Average Light Le : 182 cd/m2

Audio
ID                             : 2
Format                         : MLP FBA 16-ch
Format/Info                    : Meridian Lossless Packing FBA with 16-channel presentation
Commercial name                : Dolby TrueHD with Dolby Atmos
Codec ID                       : A_TRUEHD
Bit rate mode                  : Variable
Bit rate                       : 4 109 kb/s
Maximum bit rate               : 7 326 kb/s
Channel(s)                     : 8 channels
Channel layout                 : L R C LFE Ls Rs Lb Rb
Sampling rate                  : 48.0 kHz
Frame rate                     : 1 200.000 FPS (40 SPF)
Compression mode               : Lossless
Stream size                    : 3.70 GiB (14%)
Number of dynamic objects      : 11
Bed channel count              : 1 channel
Bed channel configuration      : LFE

Iemand anders die dit ook ervaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

solidsnake380 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 17:23:
Heb je hier al een oplossing voor gevonden? Bij mij werkt ook geen enkele 4K file meer terwijl ik een paar weken geleden nog 1 heb gekeken.

[...]
Nee nog niet helaas, ben door alle instellingen geweest en alles al eens helemaal uitgezet, maar niks lijkt te helpen.

Om wat specifieker te zijn, het lijkt bij mij om de audio te gaan die telkens even wegvalt en dat heeft het bij mij voorheen wel goed gedaan.

(Vero 4K is via versterker aan TV gekoppeld.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-06 21:35
Ik heb mijn Vero4k+ inmiddels bijna een week binnen. Maandag besteld, vrijdag in huis. Super snel. Nog niet heel veel mee gedaan, maar tot nu toe doet het perfect wat het doen moet. Heb al XMBC en Kodi gebruikt hiervoor op zelf gebouwde HTPC's dus OSMC is al snel ouwe jongens krentenbrood. Het apparaatje is thuis aangesloten op 1Gbit LAN, en via HDMI naar mijn Samsung 65RU7170.

Ik heb er al 4k bestanden tegenaan gegooid van van 72Mbit (groter heb ik niet) en het gaat zonder blikken of blozen. Erg onder de indruk. Fijn om onder de motorkap gewoon een deb* machine te hebben, waar je nog meer mee kan doen als dat gewenst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:57
Ik geloof dat iets raars gebeurd met mijn Vero 4K+ bestelling.

PostNL T&T: Vandaag ga je hem ontvangen; De bezorger is onderweg!
RoyalMail T&T: Gisteren eerste poging, niemand aanwezig. Adres ineens verkeerd/onbekend. Retour afzender!

WAT?!

Update:
Ik snap waarom de RoyalMail T&T in war is. Ik zit aan het eind van de PostNL routes en het is kennelijk druk. Dus dan zit het pakket vast in "Gesorteerd -> Bezorger is onderweg -> Bezorging is uitgesteld -> Gesorteerd -> Bezorger is onderweg -> Bezorging is uitgesteld -> Gesorteerd -> Bezorger is onderweg -> Vertraagd -> Bezorging is uitgesteld -> Bezorger is onderweg -> Bezorging is uitgesteld -> Nu". RoyalMail ziet "Vertraagd" als mislukte bezorgpoging is denk na 3 niet bestaande pogingen en 3 keer sorteren dat het pakket terug komt. Met veel plezier stuur ik hem naar een PostNL servicepunt, maar "Dat kan nu niet" totdat het pakket waarschijnlijk 1 maal daadwerkelijk is aangeboden. Hopelijk kunnen ze hem aanbieden op de "vroege" route van 15:30 op woensdag.

Waarom mag ik PostNL niet helpen om hun pakketten te bezorgd te krijgen door het pakket te herrouteren naar een PostNL locatie, waar ze toch langs moeten?

Anyway genoeg PostNL rant. De levertijd is 4 dagen (waarvan 2 weekenddagen) voordat verstuurd, 2 dagen RoyalMail en tot nu toe 6 dagen (waarvan 1 zondag) PostNL.

[ Voor 79% gewijzigd door Groentjuh op 15-06-2019 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

https://osmc.tv/2019/06/o...-is-here-with-kodi-v18-3/

Oh, en tot 12 Juli een mooie 15% korting op alles in hun webshop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Zucht. Welke Linux programmeur bedenkt dit. crontab -r en crontab -e zitten HEEL dicht bij elkaar op het toetsenbord. En crontab -r vraagt niet om bevestiging. Linux heeft serieus nog een lange weg te gaan wat betreft gebruikersvriendelijheid...

Anyway, ik ben dus de crontab kwijt op mijn Vero4K+. Heeft iemand enig idee hoe dit eventueel hersteld kan worden? Ik heb al gekeken in /var/log/cron en /var/spool/cron, helaas zijn deze helemaal leeg.

En in het verlengde daarvan, is er inmiddels een bruikbare oplossing om een backup te maken van de Vero?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
PhilipsFan schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 00:43:

Anyway, ik ben dus de crontab kwijt op mijn Vero4K+. Heeft iemand enig idee hoe dit eventueel hersteld kan worden? Ik heb al gekeken in /var/log/cron en /var/spool/cron, helaas zijn deze helemaal leeg.

En in het verlengde daarvan, is er inmiddels een bruikbare oplossing om een backup te maken van de Vero?
1. Je kunt via apt-get installeren

https://discourse.osmc.tv/t/vero-4k-random-hangs/70587/30

2. Cronab is niet default voor osmc.

https://discourse.osmc.tv...rontab-of-user-osmc/74391

3.

Backup doe ik via osmc menu voordat ik upgrade, handmatig en dan krijg ik alles in aparte map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Ja, ik weet het. Ik had het zelf geinstalleerd zodat hij 's nachts de library kan bijwerken en opschonen. Maar de commando's daarvoor ben ik dus nu kwijt.
3.

Backup doe ik via osmc menu voordat ik upgrade, handmatig en dan krijg ik alles in aparte map.
Okee, die kende ik nog niet. Ik ga het eens proberen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
PhilipsFan schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 13:28:

Ja, ik weet het. Ik had het zelf geinstalleerd zodat hij 's nachts de library kan bijwerken en opschonen. Maar de commando's daarvoor ben ik dus nu kwijt.
Kijk hier eens

https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=66878

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Guys ik gebruik mijn vero meestal om 4k videos af te spelen.
Als ik sommige 1080 / HD videos afspeel dan krijg ik zon korrelig beeld. Misschien iets met upscaling dat niet goed werkt. Speel ik het af op mijn tv via windows 10 en vlc dan heb ik dit niet.
Iemand een idee waar ik dit kan aanpassen binnen mijn vero / kodi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentje3
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:48
Ben benieuwd. Ook zojuist de 4k+ aangeschaft, met redenen die eerder benoemd zijn. Heb een LG C8 tv en dat werkt in de basis prima. Echter heb ik een samsung N950 soundbar (7.1.4) en wil die natuurlijk goed kunnen benutten.

Ben van plan om de 4k+ aan te sluiten op de soundbar zodat ik geen gebruik hoef te maken van ARC wanneer ik via de C8 kijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
Yarisken schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 21:44:
Guys ik gebruik mijn vero meestal om 4k videos af te spelen.
Als ik sommige 1080 / HD videos afspeel dan krijg ik zon korrelig beeld. Misschien iets met upscaling dat niet goed werkt. Speel ik het af op mijn tv via windows 10 en vlc dan heb ik dit niet.
Iemand een idee waar ik dit kan aanpassen binnen mijn vero / kodi ?
Is de kodi gui ingesteld op 1080p of op 4k?

enter the expert menu
Resolution set to 1080p
Adjust Refresh Rate set to Always
just set this and all files above 1080p will be played “automatically” in the correct format.

https://discourse.osmc.tv...-rate-on-start-stop/81282

[ Voor 22% gewijzigd door mtv1 op 29-07-2019 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
mtv1 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 22:32:
[...]

Is de kodi gui ingesteld op 1080p of op 4k?

enter the expert menu
Resolution set to 1080p
Adjust Refresh Rate set to Always
just set this and all files above 1080p will be played “automatically” in the correct format.

https://discourse.osmc.tv...-rate-on-start-stop/81282
Ik ga het is testen, bedankt man.

edit: opgelost dus, dikke merci :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Yarisken op 05-08-2019 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18:30
Sinds een tijdje deze in huis. Bedoeling was om via wifi ook 4k streams te kunnen afspelen op een oudere 55" full HD tv op de slaapkamer, aangezien 4k bestanden worden gebruikt voor de nieuwe 4k OLED tv in de woonkamer. Bestanden staan op een synology NAS.

Toch een vijftal uur bezig geweest om 4k remuxes goed werkend te krijgen via wifi 5ghz AC (access point staat er vlak naast, haalt makkelijk 300Mbps + snelheden dus daar ligt het niet aan).

Standaard SMB of NFS shares trokken het niet (file stopte met afspelen na enkele seconden), heb dan via fstab de nfs shares aangemaakt en moeten spelen met de cache settings via de advancedsettings.xml file.

Verder opgemerkt dat er een online guide beschikbaar is om via fstab NFS shares beschikbaar te maken, echter met een grote ergernis dat de fstab file by default helemaal niet beschikbaar is. Extra commando's moeten eerst gedraaid worden (sudo apt-get update & sudo apt-get install nfs-kernel-server).

Uiteindelijk werkt het dus wel stabiel, maar was heel wat meer gepruts en opzoekwerk voor nodig dan kodi op de shield uit de woonkamer. Zeker niet voor de leek dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-06 22:54
FlameDB schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 16:30:
Sinds een tijdje deze in huis. Bedoeling was om via wifi ook 4k streams te kunnen afspelen op een oudere 55" full HD tv op de slaapkamer, aangezien 4k bestanden worden gebruikt voor de nieuwe 4k OLED tv in de woonkamer. Bestanden staan op een synology NAS.

Toch een vijftal uur bezig geweest om 4k remuxes goed werkend te krijgen via wifi 5ghz AC (access point staat er vlak naast, haalt makkelijk 300Mbps + snelheden dus daar ligt het niet aan).

Standaard SMB of NFS shares trokken het niet (file stopte met afspelen na enkele seconden), heb dan via fstab de nfs shares aangemaakt en moeten spelen met de cache settings via de advancedsettings.xml file.

Verder opgemerkt dat er een online guide beschikbaar is om via fstab NFS shares beschikbaar te maken, echter met een grote ergernis dat de fstab file by default helemaal niet beschikbaar is. Extra commando's moeten eerst gedraaid worden (sudo apt-get update & sudo apt-get install nfs-kernel-server).

Uiteindelijk werkt het dus wel stabiel, maar was heel wat meer gepruts en opzoekwerk voor nodig dan kodi op de shield uit de woonkamer. Zeker niet voor de leek dus.
4K draadloos streamen is dan ook echt af te raden, ook al haal je de snelheden, je hebt altijd iets van jitter. Denk dat er weinig mediaspelers zijn die draadloos makkelijk 4K streamen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
FlameDB schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 16:30:

Toch wel raar dat het via WiFi niet direct werkt.

Ik gebruik ook de Vero 4k+ icm met een synology nas (NFS shares) en zonder dat ik aanpassingen heb hoeven doen kan ik zonder problemen over WiFi 4K remuxes streamen.
Ik heb uiteindelijk wel gekozen voor bedraad aanzien dit beter werkte met bv doorspoelen in de film.
Met doorspoelen zat hij telkens 10sec te bufferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18:30
Inderdaad, doorspoelen bufferde ook heel lang, soms stopte de film zelfs gewoon. Nu werkt dit perfect met de aangepaste instellingen.

4k draadloos streamen moet volgens mij perfect gaan. Snelheden zijn meer dan hoog genoeg om dit aan te kunnen. Waar vertaalt jitter zich dan in? Kwaliteitsverlies in beeld? Langer bufferen?

De Shield deed dit quasi wel perfect OOTB.

[ Voor 27% gewijzigd door FlameDB op 09-08-2019 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-06 22:54
FlameDB schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:18:
Inderdaad, doorspoelen bufferde ook heel lang, soms stopte de film zelfs gewoon. Nu werkt dit perfect met de aangepaste instellingen.

4k draadloos streamen moet volgens mij perfect gaan. Snelheden zijn meer dan hoog genoeg om dit aan te kunnen. Waar vertaalt jitter zich dan in? Kwaliteitsverlies in beeld? Langer bufferen?

De Shield deed dit quasi wel perfect OOTB.
Jitter betekent (heel kort door de bocht, maar meest relevant voor streaming) dat er wat pakketjes later binnen komen die eigenlijk eerst binnen moeten komen. Voor bestanden kopiëren is dit geen probleem, maar als je wil video wilt streamen natuurlijk wel.

De resultaten van draadloos bestanden streamen zijn ook heel erg situatie afhankelijk. Fijn als het lukt, maar door verschillende factoren problemen opleveren.

[ Voor 9% gewijzigd door Koldur op 09-08-2019 09:36 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka
  • Laatst online: 30-12-2024

Thrilseeka

Woef Woef.

Ik heb de Vero 4K+ op 12 augustus besteld. Het pakketje is al vertrokken uit Engeland. Daarna geen tracking meer te zien. Enkel dat het overhandigd is aan Delivery partner (PostNL) maar geen 3S code ontvangen. Hebben mensen hier deze Code apart ontvangen van de verkoper of is het gewoon afwachten?

There is no sadder sight than a young pessimist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
Thrilseeka schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:07:
Ik heb de Vero 4K+ op 12 augustus besteld. Het pakketje is al vertrokken uit Engeland. Daarna geen tracking meer te zien. Enkel dat het overhandigd is aan Delivery partner (PostNL) maar geen 3S code ontvangen. Hebben mensen hier deze Code apart ontvangen van de verkoper of is het gewoon afwachten?
Gewoon dezelfde code en jouw postcode invoeren bij PostNL en dan krijg je magisch de tracking binnen PostNL. PostNL zet daar geen 3S code op. De code, die het pakket heeft, gaat onder die code door PostNL heen.

De status updates bij RoyalMail zijn interessant zodra PostNL het pakket heeft. Zo werd mijn pakket vele malen aangeboden en zelfs retour gestuurd, aldus de tracking bij RoyalMail, maar bij PostNL was er enkel wat vertraging!

[ Voor 23% gewijzigd door Groentjuh op 16-08-2019 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka
  • Laatst online: 30-12-2024

Thrilseeka

Woef Woef.

Groentjuh schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:10:
[...]

Gewoon dezelfde code en jouw postcode invoeren bij PostNL en dan krijg je magisch de tracking binnen PostNL. PostNL zet daar geen 3S code op. De code, die het pakket heeft, gaat onder die code door PostNL heen.
Dank!
Ik had dit al eerder geprobeerd maar er was toen geen zending te vinden.
Nu zie ik het gelukkig wel. :)

There is no sadder sight than a young pessimist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
Thrilseeka schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:15:
[...]

Dank!
Ik had dit al eerder geprobeerd maar er was toen geen zending te vinden.
Nu zie ik het gelukkig wel. :)
Misschien was dat nog te vroeg en zat het pakket nog niet in PostNL's systeem.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
is er een update gekomen om dolby vision bestanden af te spelen? of is dit een hardware-dingetje? bij de specs in de PW zie ik dat het wel hdr10+ ondersteund namelijk...

[ Voor 27% gewijzigd door Farabi op 22-08-2019 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtv1
Hamazaki schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:47:
is er een update gekomen om dolby vision bestanden af te spelen? of is dit een hardware-dingetje? bij de specs in de PW zie ik dat het wel hdr10+ ondersteund namelijk...
zie hier. vooralsnog geen DV op de Vero 4k+

https://discourse.osmc.tv...t-for-the-vero-4k/72770/4

Dolby Vision requires that every device in the chain is HDCP compliant, which will cause an issue there.

You then need licensing and to use a closed off libdovi.ko module.
Our focus is on HDR / HDR10+ / HLG for the foreseeable future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-06 12:41
Hebben jullie nog steeds last van lipsync issues? Sinds de update naar Leia is dit bij mij nooit opgelost geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
wouter5 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 19:24:
Hebben jullie nog steeds last van lipsync issues? Sinds de update naar Leia is dit bij mij nooit opgelost geweest...
Moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit last van lipsync heb gehad met de Vero 4K+
Heb je ingesteld staan dat hij automatisch de refreshrate moet aanpassen?

Mijn vero 4K+ gaat direct naar mijn receiver en van de receiver naar de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 11:53

Tijntje

Hello?!

wouter5 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 19:24:
Hier ook geen last en ik ben daar extreem gevoelig voor.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Laatst online: 02-06 13:25
Nee ook hier geen last van lipsync issues. Vero4k -> Denon x1400h -> lg 55c7v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter5
Ik vind het vreemd.
Adjust refresh rate to match display settings staat aan, dus daar kan het niet aan liggen.
Mijn Vero is ook rechtstreeks aangesloten op mijn soundbar. De problemen lijken ook een stuk erger te zijn met gewone Dolby DD5.1 in vergelijking met Atmos.
Heb al een volledige reset gedaan van de settings, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

wouter5 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 20:27:
Ik vind het vreemd.
Adjust refresh rate to match display settings staat aan, dus daar kan het niet aan liggen.
Mijn Vero is ook rechtstreeks aangesloten op mijn soundbar. De problemen lijken ook een stuk erger te zijn met gewone Dolby DD5.1 in vergelijking met Atmos.
Bedoel je niet dat je display zich aan moet passen aan de refreshrate van het media, nu staat je instelling eigenlijk tegenovergesteld?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtv1
wouter5 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 20:27:
Ik vind het vreemd.
hardware-lover schreef op woensdag 4 september 2019 @ 22:49:
[...]

Bedoel je niet dat je display zich aan moet passen aan de refreshrate van het media, nu staat je instelling eigenlijk tegenovergesteld?
de gui instellen op 1920/1080p 60 hz

https://kodi.wiki/view/Settings/System/Display#Resolution

zet "Adjust display refresh rate" aan op start/stop, dit is voldoende om om te schakelen naar resolutie en frames.

https://kodi.wiki/view/Settings/Player/Videos#Playback

@wouter5 je schrijft " Adjust refresh rate to match display settings" deze herken ik niet zo snel als een setting. Tenzij je dat bedoelt met sync (die staat er onder). Als je sync aan hebt staan, gebeurt er idd iets met je geluid. (anders kan ik beeldinstellingen die effect op geluid hebben niet verklaren ;-) ) Deze instelling dus default op off laten staan is het beste.

als toelichting

2.2 Sync playback to display
Settings level: Standard
Description: This setting enables a syncing of the video to the refresh rate of the monitor by altering the playback speed so that it matches the display refresh rate. When used in conjunction with the previous setting it allows a "fine tune" syncing.
For example if you have a 50Hz only display but watch 24p content, the 24p content will look horrible if played at 50Hz. If you Sync Playback to Display it will play the 24Hz back at 25Hz (a simple division of 50Hz) which will look much nicer at 50Hz as there are no repeated frames (and thus no stutter) but the audio sync is out and needs to be adjusted either by re-sampling or by dupe/dropping.
Using this setting will disable Audio Passthrough.

[ Voor 7% gewijzigd door mtv1 op 05-09-2019 12:46 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mtv1 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 07:35:
de gui instellen op 1920/1080p 60 hz
https://kodi.wiki/view/Settings/System/Display#Resolution

(1) zet "Adjust display refresh rate" aan op start/stop

(2) Adjust refresh rate to match display settings herken ik niet zo snel als een setting tenzij je dat bedoelt met sync (die staat er onder). dat doet idd het tegenovergestelde. Als je sync aan hebt staan, gebeurt er idd iets met je geluid. (anders kan ik beeldinstellingen die effect op geluid hebben niet verklaren ;-) )

[knip]
Je kiest normaal gesproken de eerste, hij beschrijft het alsof ie 2 gebruikt?

Testing, one, two ...

• mtv1
hardware-lover schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:12:
[...]

Je kiest normaal gesproken de eerste, hij beschrijft het alsof ie 2.2 gebruikt?
ik heb mijn tekst iets aangepast, inderdaad de 1e kiezen en niet 2.2 :)

• wouter5
Mijn excuses heb het nogmaals nagekeken.
Sync playback to display staat uit omdat ik anders passthrough verlies.
Adjust display refresh rate staat aan.
Gisteren nogmaals een atmos video bekeken met nagenoeg geen lipsync issues. Daarna een tv episode met dd5.1 waarbij ik het geluid 125ms ahead moet zetten om in sync te komen.

• Tijntje
  • Laatst online: 11:53

Tijntje

Hello?!

wouter5 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 13:22:
Mijn excuses heb het nogmaals nagekeken.
Sync playback to display staat uit omdat ik anders passthrough verlies.
Adjust display refresh rate staat aan.
Gisteren nogmaals een atmos video bekeken met nagenoeg geen lipsync issues. Daarna een tv episode met dd5.1 waarbij ik het geluid 125ms ahead moet zetten om in sync te komen.
Dat kan ook aan de source file liggen.
Ik kijk bijvoorbeeld Last week tonight with John Oliver en die "bron" heeft ook vaak last van een sync issue.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Heb ook maar een vero besteld nu m'n htpc (een 5 jaar oude Asus vivopc waar ik openelec op draaide) gesneuveld is.

Kan het zelf nergens vinden, behalve dat het mogelijk is. Is er een guide hoe je sabnzbd op je vero krijgt? Ik zal permanent een aantal hdd's via USB erin pluggen en wil daar ook rechtstreeks content op binnenhalen.

Edit: zie dat ik op osmc en/of Debian al meer vind, maar hou me alsnog aanbevolen als iemand een goede guide kent.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 224360 op 06-09-2019 22:03 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste