• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:46
Hier nog steeds een tevreden gebriker van de pro 2019.

Ik gebruik hem alleen voor
Kodi om eigen back ups te kijken, doos met BRs liggen op zolder, neemt teveel ruimte in beslag. En Anilab en AnimeTV.
Streaming services, HBO, Disney+, NFlix en Prima.
En voor een enkele serie The crew add on

HDR, Dolby vision, dolby atmos, alles werkt helemaal prima.

Af en toe hangt het OS en dan kan ik alleen nog een hard reset doen.

Voor mij persoonlijk is er nu geen behoefte aan een nieuw apparaat, zou niet weten waarom. Nieuwe functionaliteit kunnen ze vast met een FW update fixen.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:35
3raser schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 11:05:

Dit heb ik ook altijd met Netflix. Die sluit op mijn Shield niet af en ik druk dus gewoon op de home knop van mijn Shield remote.
Netflix sluit toch nooit af met back? Is ook de enige dienst die dat doet en best irritant.
Je moet links specifiek kiezen voor Netflix afsluiten.

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:25
Arjantje72 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 14:22:
[...]

Netflix sluit toch nooit af met back? Is ook de enige dienst die dat doet en best irritant.
Je moet links specifiek kiezen voor Netflix afsluiten.
Zeker irritant, ik druk 2x op home om het dan te sluiten.
Unknown Alien schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:32:
[knip]

Voor mij persoonlijk is er nu geen behoefte aan een nieuw apparaat, zou niet weten waarom. Nieuwe functionaliteit kunnen ze vast met een FW update fixen.
Dat ligt eraan wat je met die "nieuwe functionaliteit" bedoeld? Wat niet door de hardware wordt ondersteund is met een firmware niet aan te pakken.

Testing, one, two ...

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-02 22:53

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

ZeTaCy schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:05:
Ik heb sinds een paar dagen de Nvidia Shield Pro aangeschaft ter vervanging van mijn Minix mediaspeler. Ik heb Kodi al geïnstalleerd en de streaming apps.

Ik heb al aardig wat rondgeneusd in deze Topic over instellingen e.d. Mijn antieke Sony Tv uit 2008 + geluidssysteem + Nvidia Shield werken goed met de afstandsbediening.

Zijn er dingen die ik absoluut niet mag missen qua features of dingen die je er mee kan?
Smarttube installeren. Dat is YouTube zonder advertenties. Deze app is voor mij de meest gebruikte en gewaardeerde app.

GT7 ID: ONYX_PdeG69

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
hardware-lover schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 14:56:
[...]

Dat ligt eraan wat je met die "nieuwe functionaliteit" bedoeld? Wat niet door de hardware wordt ondersteund is met een firmware niet aan te pakken.
Zouden ze DV aan de oude modellen kunnen toevoegen? Of heeft de 2019 versie daar echt afwijkende hardware voor? (/de net iets gewijzigde Tegra SoC). Of is het puur een licentie ding waarbij Nvidia niet een bak geld over de brug wilt gooien om een licentie voor alle oude modellen te kopen? Zoals bij de RPi heel erg vroeger waar je voor een paar euro een mpeg licentie kon kopen zou dan nog wel leuk kunnen zijn.

• dooiedodo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-02 18:54
dafz0r schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 10:40:
Niet zeker of het echt een shield vraag is maar ik zit hier al wel even mee
ik ben recent van tv geupgrade
aangezien ik van HD naar UHD ben gegaan ook een nieuwe versterker
De setup is dus nu
shield tv pro 2019 -> hdmi2.1 kabel -> HDMI1 van yamaha rxv6a -> hdmi out van yamaha rxv6a -> hdmi 2.1kabel -> HMDI ARC/CEC van TCL 98c8q
Ik heb een harmony elite & harmony hub maar die begint zijn leeftijd te tonen en geraakt in de war als je bijvoorbeeld manueel de TV via de harmony afzet
Via de remote van de TCL kan ik eigen alles perfect bedienen
Power button zet TV & receiver aan en achter de HMDI 1 source zie ik alle beschikbare apparaten (SHIELD, PS5, SWITCH 2, SWITCH 1)
De CEC zet zelfs de PS5 aan als het moet
Het enige dat vervelende is, dat de home button op de TCL remote naar home op de TV gaat en ik nu de feature back to launcher mis die ik op de shield remote had.
Meeste apps sluiten met 2 of 3 maal back duwen maar Kodi, Netflix doet dit niet. Is er een manier om dit door te mappen?
Verder doet de shi!eld remote ook niets meer
ik heb ongeveer gelijke setup (shield/v6a/harmony hub iig) en heb eigenlijk alle CEC uitgezet omdat je met Harmony zaken veel beter en stabieler kan regelen. Je moet dan wel alles via 'activities' doen, maar dan zit je er nooit naast is mijn ervaring. Dan kan je ook een mooie home button definieren die juiste actie doet op je shield en kan je alle apps exiten zeg maar en dan daarnaast je home button voor je tv , alleen bij de juiste activity
RobertMe schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 15:14:
Zouden ze DV aan de oude modellen kunnen toevoegen? Of heeft de 2019 versie daar echt afwijkende hardware voor? (/de net iets gewijzigde Tegra SoC). Of is het puur een licentie ding waarbij Nvidia niet een bak geld over de brug wilt gooien om een licentie voor alle oude modellen te kopen? Zoals bij de RPi heel erg vroeger waar je voor een paar euro een mpeg licentie kon kopen zou dan nog wel leuk kunnen zijn.
Chipset ondersteuning v.w.b. DV support, dat kan geen firmware oplossen. VC-1, als voorbeeld, is echter een licentie kwestie.

Testing, one, two ...

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:46
hardware-lover schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 14:56:
[...]

Klopt. Ik kan me voorstellen b.v. een nieuwe HDMI 3.0 oid dan moet er idd en nieuw HDMI board in. Nog hogere snelheden en meer data tegelijk.

Ik las in het artikel dat ze zeggen dat 8K toegankelijker aan het worden is. Geen idee wat zij verstaan over toegankelijker of gebruikelijk, maar 8k materiaal is er bar weinig van. Los van of we verschil kunnen zien op de kijkafstanden van onze bank -> TV

De Shield is lekker snel en daar hou ik van. Ik kan slecht tegen al die buggy en sluggish Mplayers. Ik heb ook nog en Dune 4k liggen, ligt lekker op zolder ver weg. Speelt alles af wat ik wil en geluid is ook top.
@Unknown Alien, 8K support wordt de laatste tijd volledig aan de kant geschoven door de "groten", dus dat gaan we voorlopig niet echt zien lijkt mij.

Testing, one, two ...

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:26
dooiedodo schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 15:23:
[...]

ik heb ongeveer gelijke setup (shield/v6a/harmony hub iig) en heb eigenlijk alle CEC uitgezet omdat je met Harmony zaken veel beter en stabieler kan regelen. Je moet dan wel alles via 'activities' doen, maar dan zit je er nooit naast is mijn ervaring. Dan kan je ook een mooie home button definieren die juiste actie doet op je shield en kan je alle apps exiten zeg maar en dan daarnaast je home button voor je tv , alleen bij de juiste activity
mijn harmony begin tegen te werken. Plus de D pad is een van de meest clumsy d pads die ik ooit gezien heb.
ik was aan het denken van misschien een andere CEC remote te kopen maar ik weet niet of dat wat uitmaakt als het potentieel een TV probleem is
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.