RobertMe schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 12:06:
Hmm. Ik zet mijn Shield aan en SmartTube is helemaal verdwenen? Niet alleen van het startscherm, maar ook van het Apps tabblad, en ook bij Instellingen => Apps => Alle apps.

Kan me toch niet herinneren deze gisteren verwijderd te hebben zeg maar.

2017 model, software 9.2.2.

Edit:
Blijkbaar is de signature waarmee de app gesigned wordt uitgelekt. Waarna de developer deze zelf heeft ingetrokken. Er is (schijnbaar) een nieuwe app/APK ondertekend met een nieuwe signature die wel weer werkt. https://github.com/yulisk...releases/tag/notification

En de app staat "inderdaad" bij Instellingen => Apps helemaal onderaan bij "Uitgeschakelde apps". (Waar die dus ook niet meer ingeschakeld kan worden).
Inschakelen kan daarna nog steeds, heb ik ook een paar dagen geleden gedaan toen dit werd gemeld als issue. Een app als ADB-TV kan dat bijvoorbeeld (of via ADB). Ik heb de optie gebruikt om een backup te maken van mijn SmartTube instellingen, bewaard op Google Drive en later hersteld via de nieuwe SmartTube app instellingen, die niet i.p.v. maar naast de oude (ingetrokken) versie komt te staan.

Testing, one, two ...

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:03
Met SmartTube beta nergens last van.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-12 07:31

Oekol

waka waka hey hey

Uhh what the.. Ik kijk nu via smarttube (zonder problemen dus). Hoe kan ik zien of ik de juiste versie / app heb? Is de naam van de nieuwe app anders bijv?

Edit: Heb de beta nu maar via de code geïnstalleerd maar of ik nou sowieso de juiste had geen enkel idee?

[ Voor 34% gewijzigd door Oekol op 29-11-2025 12:53 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Hmm. Ik zet mijn Shield aan en SmartTube is helemaal verdwenen? Niet alleen van het startscherm, maar ook van het Apps tabblad, en ook bij Instellingen => Apps => Alle apps.

Edit:
Blijkbaar is de signature waarmee de app gesigned wordt uitgelekt. Waarna de developer deze zelf heeft ingetrokken. Er is (schijnbaar) een nieuwe app/APK ondertekend met een nieuwe signature die wel weer werkt. https://github.com/yulisk...releases/tag/notification

En de app staat "inderdaad" bij Instellingen => Apps helemaal onderaan bij "Uitgeschakelde apps". (Waar die dus ook niet meer ingeschakeld kan worden).
Dus we moeten eigenlijk nieuwe versie installeren?

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-12 06:34

McLambo

MTB Junky

Vanmiddag ook Projectivy geïnstalleerd, en helemaal geconfigureerd naar mijn smaak. Hij start ook standaard op bij het opstarten van de Shield. Eindelijk kon ik ook weer Google Play store automatic App Updates inschakelen.

Enige dat ik nog graag zou willen is weerberichtje als widget op home screen. Verder happy camper hier!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-12 16:13
banaliteit schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 17:11:
[...]

Dus we moeten eigenlijk nieuwe versie installeren?
Ja dat was bij mij de oplossing.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:54

Pierre

Van nature lui!

peptalk schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 12:24:
Heb de normale versie ook maar verwijderd, en de beta erop gezet.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

peptalk schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 12:24:
Zowel de Beta als Stable werden door Google Play Protect disabled, maar dat gebeurd(e) niet voor iedereen al.

Dus voor zowel de Beta alsook de Stable moesten er nieuwe versies komen. Beiden zijn al vernieuwd.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 29-11-2025 18:41 ]

Testing, one, two ...

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-12 07:31

Oekol

waka waka hey hey

hardware-lover schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 18:41:
[...]

Zowel de Beta als Stable werden door Google Play Protect disabled, maar dat gebeurd(e) niet voor iedereen al.

Dus voor zowel de Beta alsook de Stable moesten er nieuwe versies komen. Beiden zijn al vernieuwd.
Helder. Als dat gebeurd staat de beta er al op en kan ik dus de nieuwe stable in principe downloaden. Merk tot nu toe geen verschil in functionaliteit in beide maar echt zoeken heb ik niet gedaan.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:59

Edit:

Hmm. op mijn tablet kreeg ik melding via google play store dat er app stond die niet veilig was. Smarttube. Daar is ie verdwenen. Op Shield wel beschikbaar en niet verdwenen. Kan zijn dat big google het bij je weggehaald heeft. Denk niet dat een app-developer dat zomaar kan.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:22
* ouch *

Blijkbaar was het systeem van de SmartTube developer geïnfecteerd met malware én zijn er nieuwe releases eerder deze maand uitgebracht waar malware in zit, maar met onbekende impact.

https://www.aftvnews.com/...-should-do-if-you-use-it/

* RobertMe gaat maar eens overwegen na 8 jaar een factory reset te doen.

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:55
Wat is die smarttube eigenlijk? "schaamrood".

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:54
skank schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:00:
Wat is die smarttube eigenlijk? "schaamrood".
Een YouTube-kloon die de meeste reclame niet laat zien.

• mucuracat
hcQd schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:03:
[...]

Een YouTube-kloon die de meeste reclame niet laat zien.
@skank
Google reclames worden overgeslagen.
Intro filmpjes worden overgeslagen (Instelbaar)
reclames van gebruiker overgeslagen (Instelbaar en als de tags kloppen)
Einde wordt overgslagen als daar ook aftiteling of zo is. (Instelbaar)
En meer opties.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• skank
Oh en dat werkt? Legaal?

• mucuracat
Als je logisch na kan denken, weet je het antwoord al.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:22
Nee, deze app is in dit topic veel besproken omdat die niet werkt.

En legaal? Waarom zou het niet legaal zijn? Hoogstens dat het onderdrukken van de reclame die YouTube je voorschotelt tegen hun ToS is. Maar who cares? En dat die in video's automatisch stukken doet overslaan..., het is niet alsof de maker je kan dwingen het van voor tot achter te kijken zonder fast forward.

• mucuracat
RobertMe schreef op maandag 1 december 2025 @ 16:07:
[...]

Nee, deze app is in dit topic veel besproken omdat die niet werkt.

En legaal? Waarom zou het niet legaal zijn? Hoogstens dat het onderdrukken van de reclame die YouTube je voorschotelt tegen hun ToS is. Maar who cares? En dat die in video's automatisch stukken doet overslaan..., het is niet alsof de maker je kan dwingen het van voor tot achter te kijken zonder fast forward.
Waarom zou het niet werken? Soms moeten ze aaanpassingen maken waarschijnlijk, omdat google tegenwerkt. Maar over het algemeen, ik gebruik het dagelijks.

Het zal niet illegaal zijn wie wetgeving, maar google is er niet blij mee en niet te vinden in playstore.
Vanuit google zal het wel als 'illegaal' bestempelt worden. :+

@hcQd Reactie voor onderstaand antwoord.. :+ Oeps.... Meestal geen problemen mee. FF insmeren. _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door mucuracat op 01-12-2025 16:19 ]

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:54
Je sarcasmemeter is defect.
Google's Play Protect blijft de nieuwe versie van SmartTube nu als onveilig beschouwen, met het advies om deze te verwijderen, maar actief disabelen doen ze nu niet 😁

Testing, one, two ...

• skank
Ik ga er ook es naar kijken, thx

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:45:
* ouch *

Blijkbaar was het systeem van de SmartTube developer geïnfecteerd met malware én zijn er nieuwe releases eerder deze maand uitgebracht waar malware in zit, maar met onbekende impact.

https://www.aftvnews.com/...-should-do-if-you-use-it/

* RobertMe gaat maar eens overwegen na 8 jaar een factory reset te doen.
Bedankt voor de link.
Ik heb nog versie 28.43, die is schoon volgens Virustotal. Dat is een oude versie, van vier maanden geleden. Auto-update stond uit blijkbaar. Voor de zekerheid toch maar verwijderd, gebruik hem toch niet meer.
Pagina: 1 ... 15 16 Laatste

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.