RobertMe schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 12:06:
Hmm. Ik zet mijn Shield aan en SmartTube is helemaal verdwenen? Niet alleen van het startscherm, maar ook van het Apps tabblad, en ook bij Instellingen => Apps => Alle apps.

Kan me toch niet herinneren deze gisteren verwijderd te hebben zeg maar.

2017 model, software 9.2.2.

Edit:
Blijkbaar is de signature waarmee de app gesigned wordt uitgelekt. Waarna de developer deze zelf heeft ingetrokken. Er is (schijnbaar) een nieuwe app/APK ondertekend met een nieuwe signature die wel weer werkt. https://github.com/yulisk...releases/tag/notification

En de app staat "inderdaad" bij Instellingen => Apps helemaal onderaan bij "Uitgeschakelde apps". (Waar die dus ook niet meer ingeschakeld kan worden).
Inschakelen kan daarna nog steeds, heb ik ook een paar dagen geleden gedaan toen dit werd gemeld als issue. Een app als ADB-TV kan dat bijvoorbeeld (of via ADB). Ik heb de optie gebruikt om een backup te maken van mijn SmartTube instellingen, bewaard op Google Drive en later hersteld via de nieuwe SmartTube app instellingen, die niet i.p.v. maar naast de oude (ingetrokken) versie komt te staan.

Testing, one, two ...

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:06
Met SmartTube beta nergens last van.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:51

Oekol

waka waka hey hey

Uhh what the.. Ik kijk nu via smarttube (zonder problemen dus). Hoe kan ik zien of ik de juiste versie / app heb? Is de naam van de nieuwe app anders bijv?

Edit: Heb de beta nu maar via de code geïnstalleerd maar of ik nou sowieso de juiste had geen enkel idee?

[ Voor 34% gewijzigd door Oekol op 29-11-2025 12:53 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Hmm. Ik zet mijn Shield aan en SmartTube is helemaal verdwenen? Niet alleen van het startscherm, maar ook van het Apps tabblad, en ook bij Instellingen => Apps => Alle apps.

Edit:
Blijkbaar is de signature waarmee de app gesigned wordt uitgelekt. Waarna de developer deze zelf heeft ingetrokken. Er is (schijnbaar) een nieuwe app/APK ondertekend met een nieuwe signature die wel weer werkt. https://github.com/yulisk...releases/tag/notification

En de app staat "inderdaad" bij Instellingen => Apps helemaal onderaan bij "Uitgeschakelde apps". (Waar die dus ook niet meer ingeschakeld kan worden).
Dus we moeten eigenlijk nieuwe versie installeren?

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:37

McLambo

MTB Junky

Vanmiddag ook Projectivy geïnstalleerd, en helemaal geconfigureerd naar mijn smaak. Hij start ook standaard op bij het opstarten van de Shield. Eindelijk kon ik ook weer Google Play store automatic App Updates inschakelen.

Enige dat ik nog graag zou willen is weerberichtje als widget op home screen. Verder happy camper hier!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:52
banaliteit schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 17:11:
[...]

Dus we moeten eigenlijk nieuwe versie installeren?
Ja dat was bij mij de oplossing.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

peptalk schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 12:24:
Heb de normale versie ook maar verwijderd, en de beta erop gezet.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

peptalk schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 12:24:
Zowel de Beta als Stable werden door Google Play Protect disabled, maar dat gebeurd(e) niet voor iedereen al.

Dus voor zowel de Beta alsook de Stable moesten er nieuwe versies komen. Beiden zijn al vernieuwd.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 29-11-2025 18:41 ]

Testing, one, two ...

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

hardware-lover schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 18:41:
[...]

Zowel de Beta als Stable werden door Google Play Protect disabled, maar dat gebeurd(e) niet voor iedereen al.

Dus voor zowel de Beta alsook de Stable moesten er nieuwe versies komen. Beiden zijn al vernieuwd.
Helder. Als dat gebeurd staat de beta er al op en kan ik dus de nieuwe stable in principe downloaden. Merk tot nu toe geen verschil in functionaliteit in beide maar echt zoeken heb ik niet gedaan.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:57

Edit:

Hmm. op mijn tablet kreeg ik melding via google play store dat er app stond die niet veilig was. Smarttube. Daar is ie verdwenen. Op Shield wel beschikbaar en niet verdwenen. Kan zijn dat big google het bij je weggehaald heeft. Denk niet dat een app-developer dat zomaar kan.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:11
* ouch *

Blijkbaar was het systeem van de SmartTube developer geïnfecteerd met malware én zijn er nieuwe releases eerder deze maand uitgebracht waar malware in zit, maar met onbekende impact.

https://www.aftvnews.com/...-should-do-if-you-use-it/

* RobertMe gaat maar eens overwegen na 8 jaar een factory reset te doen.

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Wat is die smarttube eigenlijk? "schaamrood".

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
skank schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:00:
Wat is die smarttube eigenlijk? "schaamrood".
Een YouTube-kloon die de meeste reclame niet laat zien.

• mucuracat
hcQd schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:03:
[...]

Een YouTube-kloon die de meeste reclame niet laat zien.
@skank
Google reclames worden overgeslagen.
Intro filmpjes worden overgeslagen (Instelbaar)
reclames van gebruiker overgeslagen (Instelbaar en als de tags kloppen)
Einde wordt overgslagen als daar ook aftiteling of zo is. (Instelbaar)
En meer opties.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• skank
  • Nu online
Oh en dat werkt? Legaal?

• mucuracat
Als je logisch na kan denken, weet je het antwoord al.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:11
Nee, deze app is in dit topic veel besproken omdat die niet werkt.

En legaal? Waarom zou het niet legaal zijn? Hoogstens dat het onderdrukken van de reclame die YouTube je voorschotelt tegen hun ToS is. Maar who cares? En dat die in video's automatisch stukken doet overslaan..., het is niet alsof de maker je kan dwingen het van voor tot achter te kijken zonder fast forward.

• mucuracat
RobertMe schreef op maandag 1 december 2025 @ 16:07:
[...]

Nee, deze app is in dit topic veel besproken omdat die niet werkt.

En legaal? Waarom zou het niet legaal zijn? Hoogstens dat het onderdrukken van de reclame die YouTube je voorschotelt tegen hun ToS is. Maar who cares? En dat die in video's automatisch stukken doet overslaan..., het is niet alsof de maker je kan dwingen het van voor tot achter te kijken zonder fast forward.
Waarom zou het niet werken? Soms moeten ze aaanpassingen maken waarschijnlijk, omdat google tegenwerkt. Maar over het algemeen, ik gebruik het dagelijks.

Het zal niet illegaal zijn wie wetgeving, maar google is er niet blij mee en niet te vinden in playstore.
Vanuit google zal het wel als 'illegaal' bestempelt worden. :+

@hcQd Reactie voor onderstaand antwoord.. :+ Oeps.... Meestal geen problemen mee. FF insmeren. _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door mucuracat op 01-12-2025 16:19 ]

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Je sarcasmemeter is defect.
Google's Play Protect blijft de nieuwe versie van SmartTube nu als onveilig beschouwen, met het advies om deze te verwijderen, maar actief disabelen doen ze nu niet 😁

Testing, one, two ...

• skank
  • Nu online
Ik ga er ook es naar kijken, thx

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:45:
* ouch *

Blijkbaar was het systeem van de SmartTube developer geïnfecteerd met malware én zijn er nieuwe releases eerder deze maand uitgebracht waar malware in zit, maar met onbekende impact.

Bedankt voor de link.
Ik heb nog versie 28.43, die is schoon volgens Virustotal. Dat is een oude versie, van vier maanden geleden. Auto-update stond uit blijkbaar. Voor de zekerheid toch maar verwijderd, gebruik hem toch niet meer.

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-12 12:57
Werkt AppleTV bij jullie nog? Bij mij hangt ie. Cache leeg, opnieuw geïnstalleerd, niets werkt

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
drvinnie schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 19:40:
Werkt AppleTV bij jullie nog? Bij mij hangt ie. Cache leeg, opnieuw geïnstalleerd, niets werkt
Geen probleem hier.

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16:56
Ik Google Cast altijd Spotify vanaf mijn telefoon naar de Shield. Sinds een week (meest recente update?) kan ik op mijn telefoon wel de Shield zien en blijft hij proberen te connecten. Op de Shield zie ik dan een grijs scherm met een Spotify logo, maar verder dan dat komt hij niet.
Iemand anders hier last van / een fix voor?
Heb alles al eens gereboot, cache van Google Cast op de Shield al geleegd.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

RobertMe schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:45:
* ouch *

Hmm. Zit nog voor die bewuste versies. Maar heb maar helemaal verwijderd. De bèta had ik laatst al geïnstalleerd van de github versie via de code. Die nu maar gebruiken.

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Ik was de instabiliteit helemaal zat en heb afgelopen weekend mbv een zelfgesoldeerde usb kabel 8.2.3 geflasht, bloatware verwijderd en de standard launcher vervangen door projectivy. Daarna weer helemaal ingespoeld.

Kijken of hij de komende tijd beter draait 🤞

• mucuracat
McLambo schreef op maandag 8 december 2025 @ 20:18:
Ik was de instabiliteit helemaal zat en heb afgelopen weekend mbv een zelfgesoldeerde usb kabel 8.2.3 geflasht, bloatware verwijderd en de standard launcher vervangen door projectivy. Daarna weer helemaal ingespoeld.

Kijken of hij de komende tijd beter draait 🤞
Vond mijne ook steeds trager worden en haperen, ik heb de koolpasta tussen cpu en koeling vernieuwt. Voelt weer sneller aan!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:20
mucuracat schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 08:44:
[...]

Vond mijne ook steeds trager worden en haperen, ik heb de koolpasta tussen cpu en koeling vernieuwt. Voelt weer sneller aan!
Ik wilde dit binnenkort ook proberen maar had eerst even de compressor die ik onlangs gekocht heb erop gezet. Toen vloog er in 1 klap een berg stof uit en sindsdien voelt hij ook meteen weer wat sneller.

Ik vermoed dus inderdaad dat thermal issues het grootste probleem zijn als de shield ineens traag is.

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-12 12:24
tormentor1985 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 11:37:
[...]

Ik wilde dit binnenkort ook proberen maar had eerst even de compressor die ik onlangs gekocht heb erop gezet. Toen vloog er in 1 klap een berg stof uit en sindsdien voelt hij ook meteen weer wat sneller.

Ik vermoed dus inderdaad dat thermal issues het grootste probleem zijn als de shield ineens traag is.
Ik weet natuurlijk niet wat voor compressor je hebt, maar een hobby ding zonder filtersysteem en droger moet je niet gebruiken op electronica, de lucht kan veel vocht bevatten.

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:20
joostnl schreef op maandag 15 december 2025 @ 22:05:
[...]

Ik weet natuurlijk niet wat voor compressor je hebt, maar een hobby ding zonder filtersysteem en droger moet je niet gebruiken op electronica, de lucht kan veel vocht bevatten.
Ik gebruik een simpele Stanley dst100. Een olievrij compressor. Theoretisch kan daar wel vocht mee komen maar na gebruik haal ik altijd alle druk eraf en open ik kort het ventiel onderop de tank. Er komt in de "droge lucht" (gemiddeld gewoon netjes 50%) in mn woonkamer eigenlijk nooit vocht mee.

Het werkt in ieder geval een stuk beter dan die busjes perslucht. Daar was ik zo klaar mee. De main use case is overigens het maandelijks schoon blazen van de filters van mn airco's en warmtepomp droger en incidenteel even banden van de auto op pompen.

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:53
Voor de mensen die projectivity launcher premium hebben (betaalde versie), is er nu ook een icon pack met meer dan 600 icons, waar je van alles aan kan veranderen zoals transparante achtergrond etc. Echt leuk om hiermee het uiterlijk wat verder een nieuw leven in te blazen.

https://github.com/SicMundus86/ProjectivyIconPack

Ik heb er al een beetje mee gespeeld, en ze zien er echt strak uit. Het is helemaal mooi met een video achtergrond.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Ik heb meerdere Shield TV 2019's die al jarenlang draaien op de nieuwste firmware zonder vertraging. De meeste van die apparaten draaien wel een alternatieve launcher (FLauncher). Gelukkig hoef ik tot nu toe nog niet met koelpasta aan de slag te gaan. :)

Hoe oud zijn de Shield TV's waarbij de koelpasta is vervangen en het apparaat weer snel lijkt te werken?

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Klippy
  • Laatst online: 12:01

Klippy

Still Game

Wachten... schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 21:56:
Voor de mensen die projectivity launcher premium hebben (betaalde versie), is er nu ook een icon pack met meer dan 600 icons, waar je van alles aan kan veranderen zoals transparante achtergrond etc. Echt leuk om hiermee het uiterlijk wat verder een nieuw leven in te blazen.

Ik heb er al een beetje mee gespeeld, en ze zien er echt strak uit. Het is helemaal mooi met een video achtergrond.
Leuk dat het kan, heb je toevallig een voorbeeld van hoe het er bij jou uitziet? Die transparante icons met een video achtergrond klinkt als iets dat lastig te lezen is, of zit er nog een semi-transparant vak achter?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Wachten...
Klippy schreef op woensdag 17 december 2025 @ 08:26:
[...]

Leuk dat het kan, heb je toevallig een voorbeeld van hoe het er bij jou uitziet? Die transparante icons met een video achtergrond klinkt als iets dat lastig te lezen is, of zit er nog een semi-transparant vak achter?
Ik ben nu niet thuis, maar deze heb ik even van Reddit geplukt en de mijne ziet er redelijk hetzelfde uit...

En ja je kunt dus ook een achtergrond houden bij de icoontjes en deze licht transparant maken ☺️

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8pdJmKUsitpUK-ZfkM3uPyf4ge8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nXJoBdSfovcR2QnRFx9Cwl2L.png?f=fotoalbum_large

• McLambo

McLambo

MTB Junky

The Zep Man schreef op woensdag 17 december 2025 @ 07:45:
Ik heb meerdere Shield TV 2019's die al jarenlang draaien op de nieuwste firmware zonder vertraging. De meeste van die apparaten draaien wel een alternatieve launcher (FLauncher). Gelukkig hoef ik tot nu toe nog niet met koelpasta aan de slag te gaan. :)

Hoe oud zijn de Shield TV's waarbij de koelpasta is vervangen en het apparaat weer snel lijkt te werken?
Ik heb een 2017 variant die ik een aantal jaar geleden een ‘grote beurt’ heb gegeven.

Zat volledig dichgekoekt met stof, meteen koelpasta vervangen. Voor dat moment stond hij constant maximaal te blazen en haperde alles op een gegeven moment.

Het opmerkelijke is dat ik hem in de 8 jaar die ik hem heb maar 1x opnieuw geinstalleerd heb, en dan recentelijk een downgrade naar 8.2.3.

Sindsdien loopt hij weer subliem met projectivy 👍

• avec_style
  • Laatst online: 15:38
Wachten... schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 21:56:

Dit bestaat al een tijdje en is echt een aanrader. Ik had een paar apps waar nog geen icoon van was. Heb toen een request ingediend en binnen een paar dagen waren de nieuwe iconen toegevoegd. Super ondersteuning.

Nog een tip: De aerial view app is een super app als je mooie screensaver wilt. En ik heb laatst geleerd dat Projectivity ook integratie heeft met deze app waardoor je heel makkelijk hele mooie videoachtergronden kunt hebben als achtergrond van je startscherm.

https://play.google.com/s...lturner.aerialviews&hl=en

Mijn startscherm is nooit zo mooi geweest. Ik kan echt niet meer terug naar de standaard launcher. _/-\o_

• Wachten...
avec_style schreef op woensdag 17 december 2025 @ 13:23:
[...]

Dit bestaat al een tijdje en is echt een aanrader. Ik had een paar apps waar nog geen icoon van was. Heb toen een request ingediend en binnen een paar dagen waren de nieuwe iconen toegevoegd. Super ondersteuning.

Nog een tip: De aerial view app is een super app als je mooie screensaver wilt. En ik heb laatst geleerd dat Projectivity ook integratie heeft met deze app waardoor je heel makkelijk hele mooie videoachtergronden kunt hebben als achtergrond van je startscherm.

https://play.google.com/s...lturner.aerialviews&hl=en

Mijn startscherm is nooit zo mooi geweest. Ik kan echt niet meer terug naar de standaard launcher. _/-\o_
Waar lees je iets over de integratie ervan bij PL? Want ik kan niks vinden daarover?

Ik moet overigens zeggen dat ik zelf wat dingen zoek op websites en GitHub, en deze via local send zo overzet naar de shield. Dus veel werk is het niet. Maar als het echt officieel ondersteund wordt door PL, dan wil ik er wel eens naar kijken ☺️

Overigens werkt de standaard "bestandsbeheer" app op de shield echt enorm slecht. Hebben meerdere mensen dat? Ik kan amper navigeren door bestanden etc. Echt heel irritant.

Wachten... schreef op woensdag 17 december 2025 @ 13:48:
Waar lees je iets over de integratie ervan bij PL? Want ik kan niks vinden daarover?

[knip]
Niet voldoende goed gezocht dan ;) https://github.com/spocky...ugin-wallpaper-overflight

Testing, one, two ...

• Wachten...
Die had ik wel gevonden, maar dat de doorklik link niet. Nu wel gevonden ☺️.

Staan er trouwens veel screensavers op, of zijn het slechts een aantal?

Staat iets van 150 bij zie ik, en volgens mij wat losse context die je kunt toevoegen van gebruikers

[ Voor 12% gewijzigd door Wachten... op 17-12-2025 14:35 ]

@Wachten..., informatie daarover is op dezelfde pagina te vinden?

Testing, one, two ...

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het was mij niet meteen duidelijk, maar de releases met APK staan hier:
https://github.com/spocky...paper-overflight/releases

• avec_style
  • Laatst online: 15:38
Gek... Ik heb zelf geen plugin geïnstalleerd. Ik had projectivy en de aerial app al. En ik heb in de setting van projectivy een setting gevonden om aerial te gebruiken als achtergrond.
Dus ik denk dat de launcher deze plugin al bevat.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
avec_style schreef op woensdag 17 december 2025 @ 17:15:
Gek... Ik heb zelf geen plugin geïnstalleerd. Ik had projectivy en de aerial app al. En ik heb in de setting van projectivy een setting gevonden om aerial te gebruiken als achtergrond.
Klopt inderdaad, net ingesteld, zonder plugin.

• Wachten...
avec_style schreef op woensdag 17 december 2025 @ 17:15:
Of @Exocet, waar vind je die instelling? En kun je dan los uit allemaal achtergronden kiezen?

Want begrijp ik goed dat jullie het kunnen gebruiken zonder de aerial view app?
-----------

Edit: ik haalde even plugin en app door elkaar. Ik heb de aerial app geïnstalleerd op de shield, en dan komt hij bij de achtergrond instellingen erbij te staan in de projectivity launcher settings

[ Voor 24% gewijzigd door Wachten... op 18-12-2025 20:41 ]

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.