Zal nog een keer proberen om dit te doen. Word knap moedeloos van die sync problemen intussen.mguzz schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 11:48:
[...]
Ik heb een XM4 en heb geen sync problemen, wel heb ik onder systeemapps bij Bluetooth gekozen voor gedwongen stoppen en vervolgens de gegevens en cache gewist, reboot en dan worden de BT settings opnieuw geladen.
BInnen 10 minuten al weer uit sync. geluid loopt seconde achter al.Jeroen_B schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 21:40:
[...]
Zal nog een keer proberen om dit te doen. Word knap moedeloos van die sync problemen intussen.
In de Sony Sound Connect-app, je kan proberen uit te schakelen:Jeroen_B schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 22:03:
[...]
BInnen 10 minuten al weer uit sync. geluid loopt seconde achter al.
- DSEE Extreme
- Met 2 apparaten tegelijk verbinden
- Equalizer
- Voorkeur voor stabiele verbinding
Ik heb ook een XM4 en daarnaast was de Shield ook verbonden met mijn versterker via een HiFi Bluetooth 5.3 Music Receiver for Home Audio Users with LDAC & aptX HD Support and Audiophile DAC.Jeroen_B schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 22:03:
[...]
BInnen 10 minuten al weer uit sync. geluid loopt seconde achter al.
Was zeker irritant (op beiden) maar na melding bij Nvidia kreeg ik een update van hun.
Toen was het even verdwenen maar kwam na verloop van tijd weer terug en nu gebruik ik de koptelefoonuitgang van de TV dus nu geen last meer van.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Bovenstaande allemaal al weken lang geprobeerd. Lijkt soms even te helpen.Soldaatje schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 22:20:
[...]
In de Sony Sound Connect-app, je kan proberen uit te schakelen:Je kan proberen Geluidskwaliteitmodus in te stellen op:
- DSEE Extreme
- Met 2 apparaten tegelijk verbinden
- Equalizer
Mijn vermoeden is dat DSEE Extreme uitzetten voldoende is.
- Voorkeur voor stabiele verbinding
Ik heb inmiddels een sennheisser bt-100 bluetooht aangeschaft. Met optische kabel op tv aangesloten.
Eerste wat opvalt is dat het geluid echt veel beter is.Geluid is ruimtelijker, het laag is dieper, lijk ook veel meer subtielere achtergrond geluiden te horen in afleveringen.
Na uurtje kijken nog geen sync problemen gehad op afleveringen van series waar normaal niet naar te kijken is door de sync problemen. Kortom, de bleuthooth van de Nvidia shield pro is kwa verbinding en kwa geluidskwaliteit wel vrij slecht. Moest wel op de shield geluid wel 160 ms bijstellen om in sync met het beeld te lopen. Maar dat is eenmalig.
Eerste wat opvalt is dat het geluid echt veel beter is.Geluid is ruimtelijker, het laag is dieper, lijk ook veel meer subtielere achtergrond geluiden te horen in afleveringen.
Na uurtje kijken nog geen sync problemen gehad op afleveringen van series waar normaal niet naar te kijken is door de sync problemen. Kortom, de bleuthooth van de Nvidia shield pro is kwa verbinding en kwa geluidskwaliteit wel vrij slecht. Moest wel op de shield geluid wel 160 ms bijstellen om in sync met het beeld te lopen. Maar dat is eenmalig.
Ik zit even in dubio.
Ik bezit zelf een nvidia Shield pro, en wil graag wat voor mijn vader kopen, zodat hij ook een vaste omgeving heeft om alles te kijken.
Waar ik alleen tegenaan loop, is dat de shield inmiddels al 6 jaar oud is. Hij werkt dan nog steeds echt perfect, maar er is nu ook een nieuwe Google tv streamer. Ik heb hier wel mee kunnen spelen, maar ik vind deze toch wel iets minder snappy dan de shield. Aan de andere kant ondersteund de Google tv streamer wel weer wat nieuwe bestandsformaten en is een stuk goedkoper dan de (tube).
Misschien een beetje vragen naar de bekende weg in een Nvidia Shield topic, maar toch wil ik jullie mening vragen.
Zouden jullie nog steeds 160 euro uitgeven voor een Shield? Of toch voor een Google tv Streamer gaan?
Ik bezit zelf een nvidia Shield pro, en wil graag wat voor mijn vader kopen, zodat hij ook een vaste omgeving heeft om alles te kijken.
Waar ik alleen tegenaan loop, is dat de shield inmiddels al 6 jaar oud is. Hij werkt dan nog steeds echt perfect, maar er is nu ook een nieuwe Google tv streamer. Ik heb hier wel mee kunnen spelen, maar ik vind deze toch wel iets minder snappy dan de shield. Aan de andere kant ondersteund de Google tv streamer wel weer wat nieuwe bestandsformaten en is een stuk goedkoper dan de (tube).
Misschien een beetje vragen naar de bekende weg in een Nvidia Shield topic, maar toch wil ik jullie mening vragen.
Zouden jullie nog steeds 160 euro uitgeven voor een Shield? Of toch voor een Google tv Streamer gaan?
Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!
of een apple tvWachten... schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:02:
Ik zit even in dubio.
Dat is sowieso een uitgesloten zaak dat het geen Apple tv wordt. Ik heb een aantal keren iets van Apple (echt geprobeerd) maar dat is voor mij het meest verschrikkelijke ecosysteem dat er is.
En begrijp me niet verkeerd. Ik snap oprecht dat mensen er voor kiezen, maar dat is niks voor mij/ons.
Ik zie die Tube toch niet vanzelfsprekend als "Shield TV". Ik weet dat het er eentje is, maar velen hebben (hadden?), zoveel gez.. met die uitvoering, dat je toch beter dan nog wat extra geld uit kunt geven en voor de platte uitvoering gaan.Wachten... schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:02:
Ik zit even in dubio.
Los van die 2 apparaten die je nu aanhaalt, er zijn ook heel veel andere alternatieven die zouden kunnen volstaan, afhankelijk van hoe je vader het apparaat gaat gebruiken en hoe het apparaat wordt aangesloten.
Testing, one, two ...
Oke, ik wist niet dat de tube variant ook wat problemen had. Dat gezegd hebbende ben ik zelf nog dik tevreden met de Shield pro, maar zoals ik al zei het scheelt dik 100 euro t.o.v. de Google TV streamer. Ik heb ook vaak zat andere kastjes geprobeerd, maar niks werkte zo goed als de shield.hardware-lover schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:15:
[...]
Ik zie die Tube toch niet vanzelfsprekend als "Shield TV". Ik weet dat het er eentje is, maar velen hebben (hadden?), zoveel gez.. met die uitvoering, dat je toch beter dan nog wat extra geld uit kunt geven en voor de platte uitvoering gaan.
Los van die 2 apparaten die je nu aanhaalt, er zijn ook heel veel andere alternatieven die zouden kunnen volstaan, afhankelijk van hoe je vader het apparaat gaat gebruiken en hoe het apparaat wordt aangesloten.
Het enige wat me dus tegenstaat, is dat deze inmiddels alweer 6 jaar oud is. Ik vraag me dus een beetje af, of deze nog jaren meegaat. 200+ euro is niet niks om even uit te geven voor iets wat al zo oud is. Daar zit dus een beetje de twijfel.
En een Amazon firestick voldoet dat niet?
Met vriendelijke groet,
@Wachten..., je vraagt eigenlijk om een aankoopadvies, waarbij een Shield TV misschien in aanmerking kan komen. Waarom heb je geen apart topic hiervoor geopend en daarbij meteen duidelijk makend, wat voor TV je vader heeft, hoe hij een streamer zal gaan gebruiken (internet streaming of misschien ook uit lokale bron), met/zonder extern audio apparaat (receiver/soundbar/wat anders).
Afijn, vragen te over eigenlijk, en antwoorden ook
BTW, de Shield TV heeft nog een 2025 update ontvangen, maar draait nog steeds met Android TV V11, mocht dit belangrijk zijn.
Afijn, vragen te over eigenlijk, en antwoorden ook
BTW, de Shield TV heeft nog een 2025 update ontvangen, maar draait nog steeds met Android TV V11, mocht dit belangrijk zijn.
Testing, one, two ...
Een ouder een Tube aansmeren is een goede reden voor onterving
Apple TV, Firestick, Chromecast HD / 4K of elk ander apparaat met Android TV zijn prima alternatieven en een stuk goedkoper. Het grote pluspunt van de Shield is de afhandeling van o.a. lossless audio, maar ik ga ervan uit dat dat toch niet gebruikt gaat worden.
Mijn Firestick TV 4K Max gebruik ik nog incidenteel en kan overigens prima mee met de Shield. Het grote nadeel vind ik de afschuwelijke interface van Amazon die elke generatie erger lijkt te worden.
Apple TV, Firestick, Chromecast HD / 4K of elk ander apparaat met Android TV zijn prima alternatieven en een stuk goedkoper. Het grote pluspunt van de Shield is de afhandeling van o.a. lossless audio, maar ik ga ervan uit dat dat toch niet gebruikt gaat worden.
Mijn Firestick TV 4K Max gebruik ik nog incidenteel en kan overigens prima mee met de Shield. Het grote nadeel vind ik de afschuwelijke interface van Amazon die elke generatie erger lijkt te worden.
De tube versie is wel een groot verschil met de Pro zoals die later werd genoemd.
Ikzelf beschouw alleen de pro als een echte shield, door de beperkingen (specs) die de tube heeft. Dan kan je mijn inziens beter voor een ATV of betrouwbaar alternatief gaan. Dat gezegdhebbende bevind de shield zich nog steeds aan de top door het ondersteunen van diverse HDR formaten en lossless audio.
Ikzelf beschouw alleen de pro als een echte shield, door de beperkingen (specs) die de tube heeft. Dan kan je mijn inziens beter voor een ATV of betrouwbaar alternatief gaan. Dat gezegdhebbende bevind de shield zich nog steeds aan de top door het ondersteunen van diverse HDR formaten en lossless audio.
1 of 2 van de in totaal 3? (HDR10, Dolby Vision en HLG).Savagegek schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:39:
top door het ondersteunen van diverse HDR formaten
* RobertMe heeft een 2017 model en dus geen DV ondersteuning, en dan is alleen HDR10 toch wel minnetjes.
Ik ben recentelijk tegen een merkwaardig probleem aangelopen dat ik tot op heden niet heb kunnen oplossen.
Hardwareconfiguratie:
LG C4 televisie
Cambridge Audio 651R receiver (maximaal 1080p, geen ondersteuning voor 4K)
Nvidia Shield TV Pro 2019
Wanneer ik de Shield TV aansluit op de receiver, krijg ik geen beeld op de televisie. Wel hoor ik geluid, zoals het klikgeluid van de afstandsbediening, wat aangeeft dat het apparaat functioneert. Ook wanneer ik de Shield instel op een resolutie van 1080p bij 50 Hz, blijft het beeld uit.
Als ik de Shield direct op de tv aansluit geen problemen btw.
Opmerkelijk genoeg verschijnt er wél beeld wanneer ik de Shield opstart in veilige modus, waarbij automatisch 720p bij 50 Hz wordt geselecteerd. Echter, zodra ik deze resolutie handmatig instel en het apparaat opnieuw opstart in normale modus, verdwijnt het beeld opnieuw. Alleen het Nvidia bootlogo verschijnt en als deze doorstart verdwijnt het beeld.
Ik ben inmiddels uit mijn ideeen die ik zelf zou kunnen doen. De Shield heeft altijd probleemloos gefunctioneerd met een 1080p beamer, maar sinds de overstap naar een 4K televisie loop ik tegen deze complicaties aan. Mijn vermoeden is dat het probleem te maken heeft met de HDMI-handshake tussen de apparaten, maar ik kom er zelf niet uit.
Alle hulp is van harte welkom!
Hardwareconfiguratie:
LG C4 televisie
Wanneer ik de Shield TV aansluit op de receiver, krijg ik geen beeld op de televisie. Wel hoor ik geluid, zoals het klikgeluid van de afstandsbediening, wat aangeeft dat het apparaat functioneert. Ook wanneer ik de Shield instel op een resolutie van 1080p bij 50 Hz, blijft het beeld uit.
Als ik de Shield direct op de tv aansluit geen problemen btw.
Opmerkelijk genoeg verschijnt er wél beeld wanneer ik de Shield opstart in veilige modus, waarbij automatisch 720p bij 50 Hz wordt geselecteerd. Echter, zodra ik deze resolutie handmatig instel en het apparaat opnieuw opstart in normale modus, verdwijnt het beeld opnieuw. Alleen het Nvidia bootlogo verschijnt en als deze doorstart verdwijnt het beeld.
Ik ben inmiddels uit mijn ideeen die ik zelf zou kunnen doen. De Shield heeft altijd probleemloos gefunctioneerd met een 1080p beamer, maar sinds de overstap naar een 4K televisie loop ik tegen deze complicaties aan. Mijn vermoeden is dat het probleem te maken heeft met de HDMI-handshake tussen de apparaten, maar ik kom er zelf niet uit.
Alle hulp is van harte welkom!
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Heb je misschien een andere hdmi kabel geprobeerd?
Die TV en receiver ondersteunen Audio Return Channel (ARC). Heb je wel eens geprobeerd om de Shield TV aan te sluiten op de TV en het geluid door te sturen via HDMI naar de receiver? Daarmee kan de Shield TV gewoon 4k beeld uitsturen en de TV dit ontvangen.Audione0 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 23:30:
LG C4 televisie
[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 27-08-2025 09:48 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Mist uiteraard wel ondersteuning voor de "HD" audio formaten (Dolby TrueHD en daarmee ook Dolby Atmos, en DTS-??? en daarmee ook DTS-X). Omdat daarvoor dan eARC nodig is. En als de receiver schijnbaar geen 4K doet verwacht ik daarop ook geen eARC support.The Zep Man schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 09:47:
[...]
Die TV en receiver ondersteunen Audio Return Channel (ARC). Heb je wel eens geprobeerd om de Shield TV aan te sluiten op de TV en het geluid door te sturen via HDMI naar de receiver? Daarmee kan de Shield TV gewoon 4k beeld uitsturen en de TV dit ontvangen.
Edit:
Overigens meer bedoeld als "waarschuwing" en niet als "is geen oplossing want...". Want het kan zomaar de oplossing zijn voor de combinatie van deze apparatuur.
Maar de echte oplossing is natuurlijk een receiver die wel 4K etc doet. Want zelfs als 1080p zou werken over de receiver en dus "beste geluid" zou de beeldkwaliteit weer (fors) achteruit gaan want dan in ieder geval geen 4K en ik neem aan ook geen HDR. (Waarbij die laatste bij streaming vast een groter zichtbaar verschil geeft).
[ Voor 28% gewijzigd door RobertMe op 27-08-2025 10:30 ]
First enable, then improve. Ik stel dit met name voor om zaken te testen.RobertMe schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:26:
Mist uiteraard wel ondersteuning voor de "HD" audio formaten (Dolby TrueHD en daarmee ook Dolby Atmos, en DTS-??? en daarmee ook DTS-X). Omdat daarvoor dan eARC nodig is. En als de receiver schijnbaar geen 4K doet verwacht ik daarop ook geen eARC support.
De genoemde Shield TV ondersteunt het omzetten van Dolby Digital Plus naar Dolby Digital als de betreffende optie daarvoor wordt ingeschakeld. Dolby Digital kan verwerkt worden door ARC zonder eARC. Veel content met 5.1-geluid kan dus sowieso afgespeeld worden. Een merkbaar verschil in geluidskwaliteit van film/TV-materiaal is volgens mij nog nooit aangetoond met een dubbelblindtest, dus wellicht is dit zelfs acceptabel.
Of een HDMI splitter die vanaf de Shield TV het 4k beeld verstuurt naar de TV en downscaled beeld + geluid verstuurt naar de receiver. Dat is een goedkopere oplossing t.o.v. een nieuwe receiver die mogelijk invulling geeft aan de use case.Edit:
Overigens meer bedoeld als "waarschuwing" en niet als "is geen oplossing want...". Want het kan zomaar de oplossing zijn voor de combinatie van deze apparatuur.
Maar de echte oplossing is natuurlijk een receiver die wel 4K etc doet.
[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 27-08-2025 10:52 ]
Ik zou voor de splitter variant gaan, want als de specificaties van de receiver juist zijn, zoals ik ze heb gelezen, is er ook geen HDR support via de receiver.The Zep Man schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:51:
[knip]
Of een HDMI splitter die vanaf de Shield TV het 4k beeld verstuurt naar de TV en downscaled beeld + geluid verstuurt naar de receiver. Dat is een goedkopere oplossing t.o.v. een nieuwe receiver die mogelijk invulling geeft aan de use case.
Dus @Audione0, wat The Zep Man voorstelt is voor jou de beste oplossing, indien je niet meteen naar de winkel gaat rennen voor een andere receiver
Testing, one, two ...
De meeste HDR content van streaming services is sowieso enkel op 4k beschikbaar. Ze sturen geen 4k stream wanneer een 1080p apparaat is aangesloten, wat het enige is wat die receiver ondersteunt.hardware-lover schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 12:21:
Ik zou voor de splitter variant gaan, want als de specificaties van de receiver juist zijn, zoals ik ze heb gelezen, is er ook geen HDR support via de receiver.
Ik heb niet verder naar de specificaties gekeken en ik weet niet welke speakeropstelling gebruikt wordt. Zo zal waarschijnlijk ondersteuning voor Atmos op de receiver missen en is dat mogelijk wel gewenst. Om daar wat over te zeggen is wel een compleet plaatje nodig.Dus @Audione0, wat The Zep Man voorstelt is voor jou de beste oplossing, indien je niet meteen naar de winkel gaat rennen voor een andere receiver
Een splitter (met HDCP-ondersteuning) kan uiteraard wel een goede tussenoplossing zijn.
En juist daarvoor zijn er splitters met EDID switches, zoals ik ze ook soms gebruik hier ter test, en daarmee dwing je een bepaalde instelling af voor de TV en voor de andere output. Ezcoo heeft er een stel die prima daarvoor werken.The Zep Man schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 12:35:
De meeste HDR content van streaming services is sowieso enkel op 4k beschikbaar. Ze sturen geen 4k stream wanneer een 1080p apparaat is aangesloten, wat het enige is wat die receiver ondersteunt.
[knip]
Passthrough door die receiver geeft veel te veel beperkingen v.w.b. video en doorvoer.
Testing, one, two ...
Klopt. Ik gaf dit enkel aan in de context van HDR en 1080p.hardware-lover schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 13:01:
En juis daarvoor zijn er splitters met EDID switches, zoals ik ze ook soms gebruik hier ter test, en daarmee dwing je een bepaalde instelling af voor de TV en voor de andere output. Ezcoo heeft er een stel die prima daarvoor werken.
Deze is bijvoorbeeld best wel betaalbaar en dekt de maximale specificaties van de Shield TV.
Ik begrijp niet goed waarom er in de veilige modus wél correct beeld wordt doorgestuurd, terwijl dit in de normale modus van de NVIDIA Shield niet het geval is. De instellingen van de Shield zijn in beide modi identiek, maar bij een koude start in normale modus is enkel het bootlogo zichtbaar.
Wanneer ik de Shield rechtstreeks op de televisie aansluit en via eARC het geluid terug naar de receiver laat lopen, werkt dit wel. Echter, ik wil graag gebruik kunnen maken van audioformaten zoals DTS-HD Master Audio, Dolby TrueHD of multichannel 7.1 PCM. Als dat niet lukt, is dat een beperking.
Ik vermoed dat het probleem te maken heeft met HDCP. Mijn receiver ondersteunt HDCP 1.4. Wanneer ik via het ontwikkelaarsmenu de Shield forceer op HDCP 1.4 in plaats van 2.2, komt er ook geen beeld door.
Het vervangen van de receiver vind ik een flinke stap. De geluidskwaliteit is uitstekend en met een Full-HD beamer heeft de Shield altijd probleemloos gefunctioneerd. Ik vermoed dat ik een kleine instelling over het hoofd zie die het probleem veroorzaakt.
Wellicht een HDMI splitter het overwegen waard
Wanneer ik de Shield rechtstreeks op de televisie aansluit en via eARC het geluid terug naar de receiver laat lopen, werkt dit wel. Echter, ik wil graag gebruik kunnen maken van audioformaten zoals DTS-HD Master Audio, Dolby TrueHD of multichannel 7.1 PCM. Als dat niet lukt, is dat een beperking.
Ik vermoed dat het probleem te maken heeft met HDCP. Mijn receiver ondersteunt HDCP 1.4. Wanneer ik via het ontwikkelaarsmenu de Shield forceer op HDCP 1.4 in plaats van 2.2, komt er ook geen beeld door.
Het vervangen van de receiver vind ik een flinke stap. De geluidskwaliteit is uitstekend en met een Full-HD beamer heeft de Shield altijd probleemloos gefunctioneerd. Ik vermoed dat ik een kleine instelling over het hoofd zie die het probleem veroorzaakt.
Wellicht een HDMI splitter het overwegen waard
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
@Audione0, dat is eigenlijk geen overweging meer waard in jouw situatie maar eigenlijk meer een zekerheid om daadwerkelijk uit te voeren. U gaat niet teleurgesteld worden met een juiste splitter 😉
Testing, one, two ...
Het is inmiddels gelukt, zonder ook maar wat te veranderen. Ineens was er beeld.hardware-lover schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 16:30:
@Audione0, dat is eigenlijk geen overweging meer waard in jouw situatie maar eigenlijk meer een zekerheid om daadwerkelijk uit te voeren. U gaat niet teleurgesteld worden met een juiste splitter 😉
Wel Full HD weliswaar, maar wel met de juiste geluidsporen.
Wat ik wel ga doen is een splitter aanschaffen. Full HD is wel een achteruitgang. Met een beamer ging het nog wel omdat het wel veel intenser was qua grootte.
Dus als ik het goed begrijp wordt via uitgang 1, 4K naar de TV gestuurd, en het geluidsspoor naar de receiver via de 2e uitgang? Zo simpel is het?
@Audione0, idd, zo simpel kan het gaan. De juiste splitter met juiste instellingen en je kunt ook nog eens van HDR gaan genieten op je TV, dus je gaat er wat dat betreft ook nog op vooruit 👍
Testing, one, two ...
Is dit het juiste ding?hardware-lover schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 18:53:
@Audione0, idd, zo simpel kan het gaan. De juiste splitter met juiste instellingen en je kunt ook nog eens van HDR gaan genieten op je TV, dus je gaat er wat dat betreft ook nog op vooruit 👍
https://www.amazon.nl/spl...litter/dp/B083JVPXDY?th=1
@Audione0 is het
Testing, one, two ...
Inmiddels is de splitter binnen en geïnstalleerd en werkt als een malle👌 4K incl HDR/Dolby Vision en de bekende geluidsformaten.
@The Zep Man en @hardware-lover bedankt voor de tip en de rest van de reacties worden gewaardeerd.
[ Voor 41% gewijzigd door Audione0 op 28-08-2025 22:29 ]
Is refresh rate switching ook volledig uit te schakelen?
Ik snap dat mensen het stotteren vervelend vinden. Maar hier vind men het veel vervelender dat als je een filmpje start, dat het beeld 15 seconden zwart is omdat de beamer en zo lang doet om te switchen van framerates. Een delay van 5 seconden helpt dan ook weinig zeg maar.
Zeker met YouTube erg vervelend.
Als het me stoort kan ik het handmatig via het menu wel switchen. Maar dan weet ik in ieder geval waarom er lange tijd een zwart beeld is.
Ik snap dat mensen het stotteren vervelend vinden. Maar hier vind men het veel vervelender dat als je een filmpje start, dat het beeld 15 seconden zwart is omdat de beamer en zo lang doet om te switchen van framerates. Een delay van 5 seconden helpt dan ook weinig zeg maar.
Zeker met YouTube erg vervelend.
Als het me stoort kan ik het handmatig via het menu wel switchen. Maar dan weet ik in ieder geval waarom er lange tijd een zwart beeld is.
Standaard staat automatische refresh rate switching niet aan (in Refresh Rate applicatie, Kodi, SmartTube, Jellyfin, ...).Waah schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:51:
Is refresh rate switching ook volledig uit te schakelen?
Toch schakelt de shield automatisch van framerate. Ook als ik de apps verwijder of uitschakel veranderd die automatisch van framerate. Bepaalde streaming apps doen dat niet, maar software die dat support (zoals Jellyfin) doen dit volgens mij wel automatisch.The Zep Man schreef op donderdag 11 september 2025 @ 08:52:
[...]
Standaard staat automatische refresh rate switching niet aan (in Refresh Rate applicatie, Kodi, SmartTube, Jellyfin, ...).
Op een tv valt dat waarschijnlijk nauwelijks op. Maar op mijn beamer wel
[ Voor 7% gewijzigd door Waah op 11-09-2025 13:49 ]
In software die dat wel doet kan je het uitschakelen. Volgens mij staan dit soort zaken zelfs standaard uitgeschakeld.Waah schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:49:
Bepaalde streaming apps doen dat niet, maar software die dat support (zoals Jellyfin) doen dit volgens mij wel automatisch.
Ben je niet in de war met SDR/HDR/Dolby Vision? Daartussen moet de Shield TV ook de video mode overschakelen, met een tijdelijk zwart beeld tot gevolg.
Dit idd, en i.c.m. refreshrate/resolutie omschakelen, kan het bij sommige apparaten (zoals mijn oude receiver), soms tamelijk lang duren voordat de handel (beeld) weer tot rust gekomen is.The Zep Man schreef op donderdag 11 september 2025 @ 14:15:
In software die dat wel doet kan je het uitschakelen. Volgens mij staan dit soort zaken zelfs standaard uitgeschakeld.
Ben je niet in de war met SDR/HDR/Dolby Vision? Daartussen moet de Shield TV ook de video mode overschakelen, met een tijdelijk zwart beeld tot gevolg.
Testing, one, two ...
Het staat standaard niet uitgeschakeld. en het is blijkbaar ook niet meer uit te schakelen.The Zep Man schreef op donderdag 11 september 2025 @ 14:15:
[...]
In software die dat wel doet kan je het uitschakelen. Volgens mij staan dit soort zaken zelfs standaard uitgeschakeld.
Er is nog een knop om het handmatig de refesh rate aan te passen, maar die is enkel voor apps die het niet goed ondersteunen.
Als de app het ondersteund, werkt het dus automatisch en is het niet uit te zetten. Erg vervelend, vooral met Youtube welke continu wisselt afhankelijk van de video

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.
Wat we je wel kunnen vertellen :
Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.
Wat we je wel kunnen vertellen :
- Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
- Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
- Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.
Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.