Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:49
Bartske schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:25:
[...]

Wat mis je dan? Ik kan gewoon alles afspelen tot en met de HDR 4K films in hoge bitrate.
Eigenlijk niks.
Maar.. ehm... omdat het kan?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 13:47
Bartske schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:25:
[...]

Wat mis je dan? Ik kan gewoon alles afspelen tot en met de HDR 4K films in hoge bitrate.
Youtube HDR :P samen met SmarTube.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
mucuracat schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:42:
[...]

Youtube HDR :P samen met SmarTube.
Dat is een codec issue en vast met een firmware / microcode update op te lossen. Kan mij niet indenken dat die codec zo zwaar is dat die absoluut niet zou kunnen draaien op de oude Tegra.

Semi hetzelfde als dat de oude Tegra vast ook Dolby Vision ondersteund maar Nvidia daar geen licentie voor heeft afgenomen tot het 2019 model en daardoor dus alleen het 2019 model dit ondersteund. Terwijl de hardware dus niet het issue zal zijn maar het puur een "software" probleem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:15
Afgelopen weekend de projectivity launcher geinstalleerd op beide Shields. Echter beneden gebruiken we een Logitech Harmony. Alleen werkt de lange druk op de terug toets dus niet meer.
Wil voorkomen om een hele macro route in te gaan stellen. Maar kan met Google ook geen makkelijke optie vinden om de Shield uit te schakelen wat via de Android launcher wel kon.

Iemand enig idee?

Voor communicatie maak ik gebruik van een Flirc om IR naar de Shield om te zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 08-05-2025 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:28
RobertMe schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:54:
[...]

Dat is een codec issue en vast met een firmware / microcode update op te lossen. Kan mij niet indenken dat die codec zo zwaar is dat die absoluut niet zou kunnen draaien op de oude Tegra.

Semi hetzelfde als dat de oude Tegra vast ook Dolby Vision ondersteund maar Nvidia daar geen licentie voor heeft afgenomen tot het 2019 model en daardoor dus alleen het 2019 model dit ondersteund. Terwijl de hardware dus niet het issue zal zijn maar het puur een "software" probleem is.
Helaas. Is een hardwarematige beperking. Niet op te lossen met een firmware update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Arunia schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:15:
Afgelopen weekend de projectivity launcher geinstalleerd op beide Shields. Echter beneden gebruiken we een Logitech Harmony. Alleen werkt de lange druk op de terug toets dus niet meer.
Wil voorkomen om een hele macro route in te gaan stellen. Maar kan met Google ook geen makkelijke optie vinden om de Shield uit te schakelen wat via de Android launcher wel kon.

Iemand enig idee?

Voor communicatie maak ik gebruik van een Flirc om IR naar de Shield om te zetten.
Met button mapper?

En schakelt het niet uit, als je tv uitschakel? Dat kun je wel instellen. Of wil je het echt uischakelen ipv standby?

[ Voor 9% gewijzigd door mucuracat op 08-05-2025 14:20 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
mucuracat schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:18:
[...]

Met button mapper?

En schakelt het niet uit, als je tv uitschakel? Dat kun je wel instellen. Of wil je het echt uischakelen ipv standby?
Button mapper zou ik kunnen proberen inderdaad.
Bedoelde inderdaad standby. Dus menu android > slaap.

Hij gaat vanzelf in slaap na 10 tot 15 minuten. Dus op zich is het te overleven, maar het is wel netjes als het wel zo zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDankestPutin
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-08 17:56
Ik heb de nieuwste update nog niet binnen gekregen, maar wel veel problemen met DV, dus de update is wel wenselijk. Iemand een idee of dat in de loop der tijd nog wel komt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
TheDankestPutin schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 08:01:
Ik heb de nieuwste update nog niet binnen gekregen, maar wel veel problemen met DV, dus de update is wel wenselijk. Iemand een idee of dat in de loop der tijd nog wel komt? :?
Kun je hem niet ergens downloaden en handmatig installeren?
Even niet naar gezocht, maar kan me niet voorstellen dat het niet kan zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:16

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik kreeg 'm gisteren pas aangeboden, dus hij komt vanzelf...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDankestPutin
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-08 17:56
Arunia schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 08:14:
[...]

Kun je hem niet ergens downloaden en handmatig installeren?
Even niet naar gezocht, maar kan me niet voorstellen dat het niet kan zeg maar.
Ik heb ook al far and wide gezocht.. Echter zonder success, lijkt erop dat NVIDIA dat (nog) niet doet.
Geduld is een schone zaak zeggen ze dan maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21:46
Mijn 2e Shield had de update ook niet. Na 5 keer zoeken naar updates, kreeg die hem ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

Oekol

waka waka hey hey

Ik dacht dat ik een eureka momentje had met betrekking tot een verouderde TV (Sony 65XE9305), slomere android TV en soms TV die moeite heeft met afspelen van content. Bijv. Films en series of via Tivimate app.

Echter kwam ik er vandaag achter dat de nvidia shield pro oud is en geen updates (geen eens beveiligingsupdates) meer krijgt al een tijd? Hoe zit dit? Is er een opvolger op komst?

Vind het echt een pro dat er een ethernet aansluiting is (onze TV ethernetpoort is kapot dus nu (in)stabiele Wi-Fi), de upscaling techniek voor 720p content en dat het op Android gebaseerd is voor o.a. De Tivimate app. Maar ook dat het zoveel audio formaten ondersteund.

Deze pluspunten vind ik niet elders in bijv. de tv streamer van Google of firestick, dan wel dat ding van Amazon die vooral gericht is op voice control.

Toch zit het me niet helemaal lekker dat er geen updates meer komen en ik nergens echt iets vind over een opvolger. Weet iemand toevallig of er wel een nieuwe shield pro uitkomt of stoppen ze gewoon met dit product?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:55
Geen updates? Paar weken geleden is er nog een update geweest..

download: Nvidia Shield TV 9.2.1

[ Voor 47% gewijzigd door Tommiiee op 21-05-2025 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Tommiiee schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 22:17:
Geen updates? Paar weken geleden is er nog een update geweest..

download: Nvidia Shield TV 9.2.1
Ja ik zit terug te bladeren hier en lees ook updates. Als ik in de pricewatch shield pro en reviews aanklik lees ik negatieve dingen als geen updates meer, end of lifecycle, reclames etc. Op reddit ook, snap niet waarom dat dan daar genoemd wordt. Dus dat liet mij erg twijfelen om een product dan aan te schaffen.

Het lijkt overigens wel een gedrocht van 'n update te zijn: https://www.nvidia.com/en...erience-upgrade-921-5625/

Edit: bedenk mij dat wellicht bedoelt wordt dat er geen Android updates meer zijn en alleen bugfixes.

[ Voor 17% gewijzigd door Oekol op 21-05-2025 22:36 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Oekol schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 22:30:
[...]

Ja ik zit terug te bladeren hier en lees ook updates. Als ik in de pricewatch shield pro en reviews aanklik lees ik negatieve dingen als geen updates meer, end of lifecycle, reclames etc. Op reddit ook, snap niet waarom dat dan daar genoemd wordt. Dus dat liet mij erg twijfelen om een product dan aan te schaffen.

Het lijkt overigens wel een gedrocht van 'n update te zijn: https://www.nvidia.com/en...erience-upgrade-921-5625/

Edit: bedenk mij dat wellicht bedoelt wordt dat er geen Android updates meer zijn en alleen bugfixes.
Er zijn gewoon een lange tijd echt geen updates meer geweest (of heel erg infrequent, zeg 1x per jaar). Intussen lijkt er wel weer wat activiteit te zijn.

En al veel eerder uitgesproken verwachten (/speculatie) is dat er een nieuwe Shield komt met dezelfde Tegra chip als in de nieuwe Nintendo Switch. Die Switch is er intussen "bjina"? Dus een nieuwe Shield laat wellicht ook nog lang meer op zich wachten (als in: zeg binnen nu en 1 jaar). En het feit dat NVidia nu weer de ontwikkeling oppakt lijkt ook een hint te zijn dat ze de software weer actiever gaan "ontwikkelen" om ook weer een gepolijste versie te hebben voor dat nieuwe model. En ja, mogelijk betekend dat dat er ook een Android TV update komt, maar kan natuurijk net zo goed zijn dat Nvidia nu wel de support gaat "breken" en bv de huidige versies geen nieuwere Android TV meer krijgen terwijl het nieuwe model wel een nieuwe Android TV versie heeft bij launch. Maar..., als ze wel nog met nieuwe Android TV versies komen op de huidige modellen is dat wel echt zeer positief v.w.b. support (de originele Shield is immers al uit 2015 dus dan zou je 10+ jaar support hebben incl. "grote updates").

Edit:
Owja, v.w.b. reclame. Die zit alleen in de launcher. En die launcher komt van Google af, en is waarschijnlijk verplicht. Maar je kunt zelf andere launchers gebruiken als je dat wilt. En die zijn dan dus zonder reclame.

[ Voor 5% gewijzigd door RobertMe op 21-05-2025 22:44 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tommiiee
Ik heb iig nergens last van met de laatste versie en ik ben erg blij met mijn Shield :) Ik gebruik hem dagelijks. Wel met Projectivy launcher, niet de stock. Die is wel drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt je afvragen waarom Nvidia geen Android TV V12 en V14 heeft uitgebracht, maar ik kan me voorstellen, omdat er meer Google beperkingen zijn met die hogere versies, vooral met V14 is dat het geval, dat je daardoor extra veel aan moet passen.

Dan kun je beter de al bekende versie polijsten (V11), dan een sprong in het diepe met een OS upgrade.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

RobertMe schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 22:43:
[...]

Er zijn gewoon een lange tijd echt geen updates meer geweest (of heel erg infrequent, zeg 1x per jaar). Intussen lijkt er wel weer wat activiteit te zijn.

En al veel eerder uitgesproken verwachten (/speculatie) is dat er een nieuwe Shield komt met dezelfde Tegra chip als in de nieuwe Nintendo Switch. Die Switch is er intussen "bjina"? Dus een nieuwe Shield laat wellicht ook nog lang meer op zich wachten (als in: zeg binnen nu en 1 jaar). En het feit dat NVidia nu weer de ontwikkeling oppakt lijkt ook een hint te zijn dat ze de software weer actiever gaan "ontwikkelen" om ook weer een gepolijste versie te hebben voor dat nieuwe model. En ja, mogelijk betekend dat dat er ook een Android TV update komt, maar kan natuurijk net zo goed zijn dat Nvidia nu wel de support gaat "breken" en bv de huidige versies geen nieuwere Android TV meer krijgen terwijl het nieuwe model wel een nieuwe Android TV versie heeft bij launch. Maar..., als ze wel nog met nieuwe Android TV versies komen op de huidige modellen is dat wel echt zeer positief v.w.b. support (de originele Shield is immers al uit 2015 dus dan zou je 10+ jaar support hebben incl. "grote updates").

Edit:
Owja, v.w.b. reclame. Die zit alleen in de launcher. En die launcher komt van Google af, en is waarschijnlijk verplicht. Maar je kunt zelf andere launchers gebruiken als je dat wilt. En die zijn dan dus zonder reclame.
Dit lees ik inderdaad ook veel. De speculatie wat betreft een nieuwe versie door switch 2. Zal 't eens in de gaten houden. Dit apparaatje lijkt vrijwel alles te kunnen wat ik wil, maar om een oud apparaatje te kopen voor dit geld, voelt als een matige keuze.

Die andere launcher komt wel goed inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommiiee
Gewoon uit interesse, wat maak het voor jou uit als er geen (of weinig) updates meer zouden komen voor de Shield? Als het ding doet wat het moet doen dan maakt dat niet echt uit toch? In de periode dat er lang geen updates uitkwamen werkte het ook prima met één uitzondering: een wifi log die de storage helemaal liet vollopen, maar die hebben ze ge-hotfixed destijds.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
Oekol schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 23:14:
[...]

Dit lees ik inderdaad ook veel. De speculatie wat betreft een nieuwe versie door switch 2. Zal 't eens in de gaten houden. Dit apparaatje lijkt vrijwel alles te kunnen wat ik wil, maar om een oud apparaatje te kopen voor dit geld, voelt als een matige keuze.

Die andere launcher komt wel goed inderdaad.
Na 6 jaar staat het nog steeds in top 5!
https://docs.google.com/s...WPyf0tm8/edit?gid=0#gid=0

Lijst komt van: https://www.chigztech.com/index.html en hij gebruikt Shield als standaard.

Hoop was dat android 12 overgeslagen werd, omdat het een minimale update was en we 13 zouden krijgen.
Wachten geduldig af.

Volgens Gemini:
De Google TV Streamer is een van de Android TV boxen die Android 14 gebruikt. De NVIDIA Shield TV is ook een populair apparaat dat op Android TV draait, en het zou goed kunnen dat deze ook Android 14 krijgt, maar is niet zeker bevestigd.
Waarom de Shield TV Android 14 zou kunnen krijgen:
NVIDIA's track record:
NVIDIA heeft in het verleden vaak updates uitgebracht voor hun Shield TV, dus het zou niet verrassend zijn als ze ook Android 14 zouden implementeren.
Sterke hardware:
De Shield TV heeft een krachtige processor en veel opslagruimte, waardoor het goed bestand is tegen de eisen van Android 14, volgens Wikipedia.
Populaire Android TV box:
De Shield TV is een populaire Android TV box, dus het is waarschijnlijk dat NVIDIA een update zou willen uitbrengen om hun klanten tevreden te houden.
Conclusie: Hoewel het niet officieel bevestigd is dat de Shield TV Android 14 krijgt, is het zeker mogelijk. NVIDIA heeft een goede reputatie voor updates en de Shield TV heeft de hardware om Android 14 te draaien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Als we volledige ondersteuning door streaming services meenemen in de overweging dan staat de Shield TV op nummer 2.

Dit geeft niet alleen aan dat de Shield TV nog steeds erg goed is, maar ook hoe slecht de rest van de markt (met uitzondering Apple) is doordat ze na zes jaar geen completer product aanbieden. Dit terwijl er toch echt wel voldoende ruimte voor verbetering is.

Apple staat in die lijst op nummer 1. Voor mij is dat geen optie. Ergo, er is voor mij nog niets beters dan de Shield TV.

[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 22-05-2025 11:14 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01:02
Ik moet zeggen dat ik toch niet altijd tevreden ben met de Shield (PRO 2019 versie). Ik heb er een externe SSD aan hangen en het kost altijd wat moeite voordat deze herkend wordt binnen Plex. Dan moet ik wat heen en weer klikken in het menu links en dan na een tijdje komt hij wel tevoorschijn. Dit is ruim na de melding 'USB drive connected', dus daar ligt het niet aan. Ook heb ik regelmatig dat Plex wat moeite lijkt te hebben met 4K HDR streams, het beeld stottert dan ineens waarna een force close van de Plex app nodig is. Of soms zelfs een restart van de Shield.

Plex voelt gewoon veel vloeiender aan met 1080p streams vergeleken met 4K streams, en dat zou zomaar met de hardware te maken kunnen hebben. Maar, mocht er een nieuwe Shield uitkomen zou ik die zeker overwegen.

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:32
mucuracat schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:05:
[...]

Na 6 jaar staat het nog steeds in top 5!
https://docs.google.com/s...WPyf0tm8/edit?gid=0#gid=0

Lijst komt van: https://www.chigztech.com/index.html en hij gebruikt Shield als standaard.

Hoop was dat android 12 overgeslagen werd, omdat het een minimale update was en we 13 zouden krijgen.
Wachten geduldig af.

Volgens Gemini:

[...]
Niet echt relevant in dit topic, maar waarom staat een Apple TV zonder ethernet op 1? Er is een (zover ik kan zien) iets duurdere versie met ethernet en meer opslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
The Zep Man schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 10:59:
[...]

Als we volledige ondersteuning door streaming services meenemen in de overweging dan staat de Shield TV op nummer 2.

Dit geeft niet alleen aan dat de Shield TV nog steeds erg goed is, maar ook hoe slecht de rest van de markt (met uitzondering Apple) is doordat ze na zes jaar geen completer product aanbieden. Dit terwijl er toch echt wel voldoende ruimte voor verbetering is.

Apple staat in die lijst op nummer 1. Voor mij is dat geen optie. Ergo, er is voor mij nog niets beters dan de Shield TV.
Klopt ja, en bij shield staat ook OFFICIAL ATV (11).
De rating in de lijst is 97, daarmee staat ie zelfs boven Apple :P
En vooral de Dolby + de 4k mogelijkheid bij de streamings.
Gerwin89 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 11:34:
Ik moet zeggen dat ik toch niet altijd tevreden ben met de Shield (PRO 2019 versie). Ik heb er een externe SSD aan hangen en het kost altijd wat moeite voordat deze herkend wordt binnen Plex. Dan moet ik wat heen en weer klikken in het menu links en dan na een tijdje komt hij wel tevoorschijn. Dit is ruim na de melding 'USB drive connected', dus daar ligt het niet aan. Ook heb ik regelmatig dat Plex wat moeite lijkt te hebben met 4K HDR streams, het beeld stottert dan ineens waarna een force close van de Plex app nodig is. Of soms zelfs een restart van de Shield.

Plex voelt gewoon veel vloeiender aan met 1080p streams vergeleken met 4K streams, en dat zou zomaar met de hardware te maken kunnen hebben. Maar, mocht er een nieuwe Shield uitkomen zou ik die zeker overwegen.
Zo hebben ze allemaal wel iets ja. Klopt. Met Kodi heb ik daar minder last van en valt me ook op dat ik steeds minder via HDD kijk en vaker via streamings. Al dan niet gedeeld.
Erwin537 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 11:39:
[...]

Niet echt relevant in dit topic, maar waarom staat een Apple TV zonder ethernet op 1? Er is een (zover ik kan zien) iets duurdere versie met ethernet en meer opslag.
Misschien omdat hij het nog niet getest heeft?

[ Voor 8% gewijzigd door mucuracat op 22-05-2025 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erwin537 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 11:39:
"Ranked by benchmark scores", daarom. En daarom staat een Shield TV ook tamelijk hoog in de lijst. Dit zegt voor pure media streaming mogelijkheden dus niet zo heel erg veel.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Zep Man schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 10:59:

Als ik puur naar de ondersteuning voor streaming services kijk en ondersteunde video en audio codecs, dan gebruik ik er nu eentje die dan boven de Shield TV terecht gaat komen. Maar die staat dan ook helemaal niet in dat overzicht en zou, v.w.b. benchmark score, eerder ergens onderin de lijst terecht gaan komen.

De sheet zegt weinig over puur media streamen, en al helemaal niets over het streamen van eigen media of het eigen netwerk. Als alternatief, via het Kodi forum.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 12:08:
Als ik puur naar de ondersteuning voor streaming services kijk en ondersteunde video en audio codecs, dan gebruik ik er nu eentje die dan boven de Shield TV terecht gaat komen.
En dat is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Staat in mijn gedeelde Kodi.tv link, direct boven de Shield TV 2019 Pro (Dune en non Dune Homatics R Plus) ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb die launcher geïnstalleerd die veel besproken is. Echter volgens mij vrouw zijn apps zoals kpn tv+ en Disney+ traag.
Nu lijkt het mij dat een launcher welke ik vrij simpel heb ingericht, niet het probleem kan zijn. Moet nog tijd maken in deze uit te schakelen en te testen. Maar verwacht dat het probleem hem ergens anders in zit.
Heb zowel een pro 2019 en een gewone 2017 met zelfde behuizing zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:45

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik heb een probleem met de 2019 Pro afstandsbediening, deze doet ineens niks meer... Verlichting ging ook niet meer aan bij het oppakken dus lege batterijen denk je dan. Nieuwe batterijen erin, geen resultaat.

Vandaag weer even verder gekeken, verlichting gaat aan bij oppakken maar de AB doet verder niet, dus maar even de factory reset uit de TS gedaan. Een luide piep, met een druk op de powerknop gaat zowaar de Shield aan. Maar bedienen, dacht het niet...

Nogmaals de batterijen voor weer andere vervangen, nogmaals de reset uitgevoerd (Piieeeppp!) maar niks meer, ook geen licht meer bij bewegen. Kan ik concluderen dat deze AB ineens de geest gegeven heeft of kan ik nog wat anders proberen?

De Shield zelf werkt prima via de Android app op mijn telefoon.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04:59
bvk schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 00:38:
Ik heb een probleem met de 2019 Pro afstandsbediening, deze doet ineens niks meer... Verlichting ging ook niet meer aan bij het oppakken dus lege batterijen denk je dan. Nieuwe batterijen erin, geen resultaat.

Vandaag weer even verder gekeken, verlichting gaat aan bij oppakken maar de AB doet verder niet, dus maar even de factory reset uit de TS gedaan. Een luide piep, met een druk op de powerknop gaat zowaar de Shield aan. Maar bedienen, dacht het niet...

Nogmaals de batterijen voor weer andere vervangen, nogmaals de reset uitgevoerd (Piieeeppp!) maar niks meer, ook geen licht meer bij bewegen. Kan ik concluderen dat deze AB ineens de geest gegeven heeft of kan ik nog wat anders proberen?

De Shield zelf werkt prima via de Android app op mijn telefoon.
Wellicht kun je bij android settings/toetsenbord de afstandsbediening verwijderen en opnieuw toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:17
joostnl schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 11:45:
[...]

Wellicht kun je bij android settings/toetsenbord de afstandsbediening verwijderen en opnieuw toevoegen?
Ook deze zeker, maar heb je misschien een Shield meer en de afstandsbediening per ongeluk verwiselt? ik spreelk uit ervaring :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:45

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

joostnl schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 11:45:
[...]

Dat kan ik morgen nog even proberen, thanks. Maar heeft dat zin als de verlichting helemaal niet meer aangaat bij oppakken, ook niet na de factory reset?

@Arjantje72 Nee, ik heb maar één Shield... ;)

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mguzz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:06
bvk schreef op zondag 1 juni 2025 @ 00:15:
[...]

Dat kan ik morgen nog even proberen, thanks. Maar heeft dat zin als de verlichting helemaal niet meer aangaat bij oppakken, ook niet na de factory reset?
Ik heb wel eens hetzelfde probleem en ik vermoed dat het koppelen van mijn bluetooth koptelefoon af en toe dit probleem veroorzaakt. Ik verwijder dan de gegevens van de bluetooth systeem app, onder alle apps ==> systeem weergeven, rebooten en mijn AB werkt weer als vanouds. (in ieder geval enkele maanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 12:18
Ik gebruikte jaren de app Photo Gallery and Screensaver app om een mooie mosaic met mijn Google Photos weer te geven.
Helaas heeft Google zijn API van Google Photos aangepast en werkt deze app niet meer...
Hij is helaas ook discontinued.
Heeft hier iemand wellicht een tip voor een alternatief?

[ Voor 8% gewijzigd door Marsman83 op 12-06-2025 23:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Marsman83 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 23:47:
Ik gebruikte jaren de app Photo Gallery and Screensaver app om een mooie mosaic met mijn Google Photos weer te geven.
Helaas heeft Google zijn API van Google Photos aangepast en werkt deze app niet meer...
Fotoo?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Marsman83 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 23:47:
Ik gebruik gewoon google foto's. Apart mapje gemaakt met de foto's die zichtbaar mogen zijn en in shield screensaver map gekozen. Zal anders thuis kijken hoe precies.
Het zal niet mooiste mozaikjes maken, maar combineert foto's ook soms samen als ze portrait opgenomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Laatst online: 16-09 12:18
mucuracat schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:33:
[...]

Ik gebruik gewoon google foto's. Apart mapje gemaakt met de foto's die zichtbaar mogen zijn en in shield screensaver map gekozen. Zal anders thuis kijken hoe precies.
Het zal niet mooiste mozaikjes maken, maar combineert foto's ook soms samen als ze portrait opgenomen zijn.
Klopt, dit heb ik nu ook tijdelijk ingesteld en werkt wel echter geen optie voor mosaic en random foto's uit alle foto's.
Ik ga Fotoo eens bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Laatst online: 01-09 13:28
Ik heb vorige week een Google TV Streamer gekocht en ik moet zeggen dat die toch wel dicht bij de titel "Shield killer" zit. Met mijn Shield had ik al tijden een probleem met het afspelen van 4K video via Wifi (waarvoor ik steeds de verbinding moest resetten om het goed te laten werken) maar de TV Streamer heeft daar geen enkel probleem mee. Je merkt dat ie in de bediening misschien net iets minder responsief is als de Shield maar het verschil is heel minimaal. Voor mij is de gebruikservaring vrijwel identiek aan die van de Shield.

Nu Nvidia voor de Nintendo Switch 2 een verbeterde Tegra op de markt heeft gebracht wordt het misschien toch wel echt tijd voor een nieuwe Shield. En dan misschien niet eens zozeer vanwege de performance maar meer vanwege de compatibiliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
beantherio schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 13:02:
Ik heb vorige week een Google TV Streamer gekocht en ik moet zeggen dat die toch wel dicht bij de titel "Shield killer" zit. Met mijn Shield had ik al tijden een probleem met het afspelen van 4K video via Wifi (waarvoor ik steeds de verbinding moest resetten om het goed te laten werken) maar de TV Streamer heeft daar geen enkel probleem mee. Je merkt dat ie in de bediening misschien net iets minder responsief is als de Shield maar het verschil is heel minimaal. Voor mij is de gebruikservaring vrijwel identiek aan die van de Shield.

Nu Nvidia voor de Nintendo Switch 2 een verbeterde Tegra op de markt heeft gebracht wordt het misschien toch wel echt tijd voor een nieuwe Shield. En dan misschien niet eens zozeer vanwege de performance maar meer vanwege de compatibiliteit.
Als je support voor HD audio codecs kunt missen, dan zijn er allicht meerderen die als vervanger in aanmerking komen. Maar zo rijk als een Shield TV is aan instellingen en opties, met name de 2019 Pro versie, dan is er nog steeds geen alternatief op dit moment.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
@beantherio Afspeelproblemen via wifi ligt echt aan de gebruikte netwerkapparatuur en/of omstandigheden. Ik trok met mijn Shield ruim een halve gigabit met Wifi 5 (AC). En dat was door een verdiepingsvloer heen. Ik ken geen enkele normale video die daar onvoldoende aan heeft.

Ik heb zelfs nog een tijdje een brakke TP-Link Deco setup gehad met wifi mesh waarbij ik met 250Mbps net voldoende had om een hoge kwaliteit blu-ray rip te streamen vanaf mijn NAS. Die ook draadloos verbonden was :+.

De streamer is voor mij ook geen optie. Geen of beperkte DTS support. En ook geen TrueHD support. Dan houdt het voor mij al snel op. Ik weet niet precies hoe het zit met DV profielen, maar het zou mij niets verbazen als daarvan de ondersteuning ook beperkt(er) is. Amazon's FireTV 4K Max zou dan wellicht nog een 'betere' optie zijn. Of de Apple TV als passthrough goed geïmplementeerd wordt. Maar mijn cynische gevoel zegt dat dit vast weer op z'n Apple's zal gaan.

Momenteel ben ik nog steeds zeer tevreden met mijn Shield 2019 Pro met firmware 8. Ik heb bij de meest recente update nog overwogen deze uit te proberen, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Laatst online: 01-09 13:28
alex3305 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:24:
@beantherio Afspeelproblemen via wifi ligt echt aan de gebruikte netwerkapparatuur en/of omstandigheden. Ik trok met mijn Shield ruim een halve gigabit met Wifi 5 (AC). En dat was door een verdiepingsvloer heen. Ik ken geen enkele normale video die daar onvoldoende aan heeft.
De oplossing is om de wifi-service van mijn Shield te herstarten en vervolgens is de verbinding goed en blijft ie ook goed (totdat ik hem weer uit en aan zet). Het gebeurd alleen na het starten van de Shield en ook niet op andere mediaspelers. Dan ga ik er toch een beetje vanuit dat er ergens een bug rondzwerft in (mogelijk) de wifi-drivers van de Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:29
Gisterenavond moest ik opnieuw inloggen bij de NPO Start app op de ShieldTV. Via de koppelcode lukt dat normaal gesproken direct. Nu gaat hij na het bevestigen niet door naar de app zelf maar maakt hij een nieuwe koppelcode aan en heb ik opnieuw 5 minuten om die te bevestigen. En zo blijft dat in een loopje doorgaan. De usuals gedaan, cache geleegd, app opnieuw geinstalleerd, reboot, maar helaas. Meer mensen last van?

NPO Start app versie 1.27.2 van 11 juni, mogelijk speelt dit sinds die update.
Klantenservice 1e lijn kon er ook niets mee en heeft het doorgezet naar de technische dienst.

[ Voor 7% gewijzigd door d3vlin op 18-06-2025 12:20 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jo25
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 01-08 16:07
kan daar een tivimate Iptv app op en kan je ook opnemen van tivimate ( tv zenders )

[ Voor 43% gewijzigd door jo25 op 18-06-2025 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:12
jo25 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 18:30:
kan daar een tivimate Iptv app op en kan je ook opnemen van tivimate ( tv zenders )
Op de Shield ? Ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

jo25 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 18:30:
Dat kan al zelfs op een gewone chromecast tv met afstandbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jo25
Oekol schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 23:00:
[...]

Dat kan al zelfs op een gewone chromecast tv met afstandbediening.
Weet ik, zou opname op harde schijf willen doen, anders zit geheugen chromecast direct vol vandaar mijn kijk naar Nvidia chield
Vraag mij af of die nieuwe google streamer een harde schijf kan benaderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jo25
is dat dan op harde schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jo25 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:23:
[...]

is dat dan op harde schijf
Dat zou kunnen op een extern USB medium. Van wat ik hier en daar lees zou een SMB share (realiseerbaar via een PC, NAS of router, eventueel met een extern USB medium) stabieler zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 19:46
Ik zit te kijken voor LineageOS voor de Nvidia Shield Pro.

Is dit de moeite waard of kan ik beter kiezen voor een andere launcher. Helaas wordt ik de laatste tijd moe van al de reclame in de standaard launch van de Shield.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Evertt schreef op zondag 29 juni 2025 @ 10:10:
Ik zit te kijken voor LineageOS voor de Nvidia Shield Pro.

Is dit de moeite waard of kan ik beter kiezen voor een andere launcher. Helaas wordt ik de laatste tijd moe van al de reclame in de standaard launch van de Shield.
Gebruik gewoon projectivity launcher, ben je van de reclame af.
Kun je daarnaast ook nog veel meer aanpassen dan in de standaard launcher.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Evertt schreef op zondag 29 juni 2025 @ 10:10:
Heb je de TS gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:48
Naar mijn idee is er niet echt een behoorlijk alternatief voor de standaard launcher, ook Projectivity niet.

Het homescreen van een TV moet direct toegang bieden tot content. Daarvoor zijn de channels (voor mij) misschien wel belangrijker dan de directe koppeling naar de apps en voor zover ik weet zijn er geen andere launchers die channel-achtige support bieden.

Ik zie zelf overigens weinig reclame op mijn homescreen, dus voorlopig blijf ik daar wel bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
doltishDuke schreef op zondag 29 juni 2025 @ 23:01:
Het homescreen van een TV moet direct toegang bieden tot content.
Ook deze zin is een mening.

Channels hebben voor mij nooit echt goed gewerkt. Gecombineerd met reclame (op een apparaat waar ik geld voor heb neergelegd, yuk!) is het lastig om de content te vinden die ik zoek, als die uberhaupt al op het home screen staat. Er is te veel afleiding. Voor mij is afleiding > 0 te veel afleiding. Daarom heb ik liever enkel een app launcher die mij brengt naar waar ik wil zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:21
doltishDuke schreef op zondag 29 juni 2025 @ 23:01:
Naar mijn idee is er niet echt een behoorlijk alternatief voor de standaard launcher, ook Projectivity niet.

Het homescreen van een TV moet direct toegang bieden tot content. Daarvoor zijn de channels (voor mij) misschien wel belangrijker dan de directe koppeling naar de apps en voor zover ik weet zijn er geen andere launchers die channel-achtige support bieden.
Projectivity kan gewoon channels weergeven als je het wilt.
Zie bv YouTube: Remove ads easily from Android TV / Google TV with the Projectivy La... vanaf 8.20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
canonball schreef op maandag 30 juni 2025 @ 08:41:
[...]

Zie bv YouTube: Remove ads easily from Android TV / Google TV with the Projectivy La... vanaf 8.20
Klopt, ik gebruik een rij apps met daaronder channels, voor de rest een mooi leeg scherm voor de wallpaper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Precies. Het was weer eens wat roepen zonder enige onderbouwing daarvan, reageer dan niet ;)

Edit: @doltishDuke, het zit er al zolang in, dus dat moet dan erg lang geleden zijn geweest. Maar ik verwacht dat je die optie dan niet hebt gebruikt of er niet naar hebt gezocht, dat kan natuurlijk altijd. Er komen wekelijks vragen langs over Projectivy en de opties (vooral op Reddit), en sommige mogelijkheden worden over het hoofd gezien of niet gevonden in de instellingen.

En er is natuurlijk ook nog een verschil tussen de gratis en betaalde versie 😉

[ Voor 30% gewijzigd door hardware-lover op 30-06-2025 21:35 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:48
canonball schreef op maandag 30 juni 2025 @ 08:41:
[...]

Oh, nice! De laatste keer dat ik die gebruikt heb kon dat nog niet. Thanks! :)
hardware-lover schreef op maandag 30 juni 2025 @ 11:27:
[...]

Precies. Het was weer eens wat roepen zonder enige onderbouwing daarvan, reageer dan niet ;)
Gebruikt, die ervaring opgedaan, nog even de screenshots en beschrijving in de playstore bekeken en daar is er niks van te zien.

Maar mijn nederige excuses dat ik niet heel die app (nog een keer) heb geïnstalleerd en zomaar wat geroepen heb hoor :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Zojuist de Nvidia TV shield pro opgehaald bij iemand. Blij mee. Dus vanavond er mee spelen. Heb nu 1 Hdmi kabel van TV naar Samsung soundbar. Moet ik nu die HDMI kabel van TV naar shield doen, en dan soundbar naar shield? Dat lijkt mij 't meest logische dat alles dan via 't kastje gaat correct? Of maakt 't geen fluit uit en moet ik gewoon nog een kabel van TV naar shield trekken?

Zit te denken aan:
shield >hdmi in>soundbar>hdmi out>(e)arc tv

Dat zou goed uitkomen vanwege dat hij nu al in de hdmi 3 e(arc) poort zit. Heb een koof in de muur en dan hoeft die tv niet van de muur af. Dan hdmi kabel tussen shield en soundbar trekken.

[ Voor 25% gewijzigd door Oekol op 13-07-2025 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgwj1983
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:48
HDMI kabel shield naar tv en van tv arc/e-arc poort naar soundbar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Oekol schreef op zondag 13 juli 2025 @ 17:28:
Zit te denken aan:
shield >hdmi in>soundbar>hdmi out>(e)arc tv

Dat zou goed uitkomen vanwege dat hij nu al in de hdmi 3 e(arc) poort zit.
In dit geval heb je juist geen (e)ARC. ARC is het "audio return channel", dus de TV die audio " retour" stuurt naar een audio apparaat (versterker / soundbar). In de situatie die je hier schetst heeft de TV natuurlijk geen audio. De audio komt van de shield, niet de TV. ARC gebruik je nu uiteraard wel als je TV kijkt (/apps op de TV gebruikt), of andere HDMI apparaten direct aan de TV hebt, dan gaat wel de audio over HDMI naar de soundbar.

Maar de situatie die je nu schetst is wel het beste. De Shield kan de hoogste audiokwaliteit "uitsturen" en de soundbar kan dat afspelen. Zou je een HDMI kabel naar de TV doen, en dan wel via ARC terug naar de soundbar dan loop je tegen de beperkingen van ARC aan. Bitrate moet dan lager zijn / ondersteund bepaalde formaten niet. (Bij eARC is dat wel gedeeltelijk? volledig? opgelost).
Andersom kan de soundbar weer beperkingen hebben in video. Dat je de Shield met HDR of Dolby Vision gebruikt en de versterker dat niet kan "doorzetten". Mijn (~10 jaar oude) versterker adverteert in ieder geval met Dolby Vision support. Terwijl de versterker daar zslf uiteraard niks mee doet / geen Dolby Vision beeld "maakt". Het is puur het doorzetten van het input signaal en evt een overlay toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

RobertMe schreef op zondag 13 juli 2025 @ 17:52:
[...]

In dit geval heb je juist geen (e)ARC. ARC is het "audio return channel", dus de TV die audio " retour" stuurt naar een audio apparaat (versterker / soundbar). In de situatie die je hier schetst heeft de TV natuurlijk geen audio. De audio komt van de shield, niet de TV. ARC gebruik je nu uiteraard wel als je TV kijkt (/apps op de TV gebruikt), of andere HDMI apparaten direct aan de TV hebt, dan gaat wel de audio over HDMI naar de soundbar.

Maar de situatie die je nu schetst is wel het beste. De Shield kan de hoogste audiokwaliteit "uitsturen" en de soundbar kan dat afspelen. Zou je een HDMI kabel naar de TV doen, en dan wel via ARC terug naar de soundbar dan loop je tegen de beperkingen van ARC aan. Bitrate moet dan lager zijn / ondersteund bepaalde formaten niet. (Bij eARC is dat wel gedeeltelijk? volledig? opgelost).
Andersom kan de soundbar weer beperkingen hebben in video. Dat je de Shield met HDR of Dolby Vision gebruikt en de versterker dat niet kan "doorzetten". Mijn (~10 jaar oude) versterker adverteert in ieder geval met Dolby Vision support. Terwijl de versterker daar zslf uiteraard niks mee doet / geen Dolby Vision beeld "maakt". Het is puur het doorzetten van het input signaal en evt een overlay toevoegen.
Hmm goed dat ik het hier vraag dus. Had de volgorde uit dit topic gehaald op reddit. Daar lijkt men wel er van overtuigd te zijn dat het zo werkt. Het had zo goed uitgekomen als ik die kabel in de earc hdmi van de tv via de soundbar laat gaan. Zo zit het nu al en dan van de Shield naar de hdmi in van de soundbar. Wellicht dus toch de tv van de muur af. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@RobertMe, sommige TV's kunnen alle beschikbare audio codecs in hoge bitrate doorsturen naar een eARC apparaat.

Wat je aanhaalt aan de doorstuurmogelijkheden van de soundbar is ook iets om rekening mee te houden ja. Deze moet minimaal ondersteunen wat de aangesloten TV aan video formaten ondersteund.

Alles even goed uitzoeken dus 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Oekol schreef op zondag 13 juli 2025 @ 18:01:
[...]

Hmm goed dat ik het hier vraag dus. Had de volgorde uit dit topic gehaald op reddit. Daar lijkt men wel er van overtuigd te zijn dat het zo werkt. Het had zo goed uitgekomen als ik die kabel in de earc hdmi van de tv via de soundbar laat gaan. Zo zit het nu al en dan van de Shield naar de hdmi in van de soundbar. Wellicht dus toch de tv van de muur af. Jammer.
De situatie die je aangeeft zal normaliter gewoon werken ;) Wat ik bedoelde is dat je in dat geval geen (e)ARC gebruikt, (e)ARC is andersom, TV die geluid heeft ("van zichzelf" of andere inputs die niet via de soundvar gaan) en het via HDMI naar de soundbar stuurt. Je gebruikt dus de verkeerde "terminologie", maar je schets zal wel werken. (Mits de soundbar alle video formaten ondersteund. Of..., je moet niet de Shield 2019 hebben gekocht, dan is Dolby Vision sowieso een non issue, want dat werkt alleen op het 2019 model. En HDR10 is licentievrij en zal lijkt mij vaak gewoon werken (en anders via een firmware update "gratis" toegevoegd kunnen worden. Maar een fabrikant zal minder snel betalen voor een DV licentie op oude apparaten, de klant heeft immers nooit betaald, voor die licentie, dus waarom zou de fabrikant dat uit eigen zak betalen?))

Edit:
Overigena ter aanvulling: ik heb het zelf ook zo aangesloten, alleen met een versterker. Shield => Denon versterker => LG TV. Versterker zit dan wel op de ARC poort, maar dat is dus voor als ik iets kijk via de TV (dus of TV kijk of een app van op de TV). Als ik iets op de Shield kijk is ARC niet van toepassing, de TV ontvangt gewoon geen audio. Beeld en audio gaan over de ene HDMI kabel van de Shield naar de versterker, de versterker haalt de audio er uit en speelt die af, en het beeld zet die door naar de TV. TV ontvangt dus geen audio en hoeft ook geen audio retour te sturen naar de versterker.

[ Voor 18% gewijzigd door RobertMe op 13-07-2025 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

De makkelijkste optie is in ieder geval: Shield naar 'hdmi in' van de soundbar. Dan HDMI out naar ARC poort van TV hoe 't nu ook al zit. Ga 't wel gewoon proberen en testen. Zie 't daarna wel of ik super fout zit.

De TV (XE9305) ondersteund iig dit:
Inputs Specifications
HDR10 Yes
Dolby Vision Yes
HLG Yes
3D No
5.1 Passthrough ARC Dolby Digital Yes
5.1 Passthrough ARC DTS Yes
5.1 Passthrough Optical Dolby Digital Yes
5.1 Passthrough Optical DTS Yes
HDMI 2.0 Full Bandwidth Yes (HDMI 2,3)
HDMI 2.1 Full Bandwidth No
ARC Yes (HDMI 3)
USB 3.0 Yes (1)
HDCP 2.2 Yes (HDMI 1,2,3,4)
CEC Yes
MHL No
Variable Analog Audio Out Yes
Wi-Fi Support Yes (2.4 GHz, 5 GHz)
To enable audio passthrough, the TV's audio output needs to be changed from 'TV speakers' to 'Audio system'.
Wat betreft de Samsung Q80R soundbar komt dat aardig overeen.
Audio Format Support - Full HDMI In
Dolby Atmos Yes
DTS:X Yes
Dolby Digital Yes
Dolby Digital Plus Yes
DTS Yes
Dolby TrueHD Yes
DTS-HD MA Yes
5.1 PCM Yes

The Samsung HW-Q80R soundbar has the same excellent support for surround sound and object-based sound as the Samsung HW-Q90R through its Full HDMI In ports. You'll have an immersive sound experience when playing a game on your console with content that supports it.

[ Voor 8% gewijzigd door Oekol op 13-07-2025 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oekol schreef op zondag 13 juli 2025 @ 18:23:
De makkelijkste optie is in ieder geval: Shield naar 'hdmi in' van de soundbar. Dan HDMI out naar ARC poort van TV hoe 't nu ook al zit. Ga 't wel gewoon proberen en testen. Zie 't daarna wel of ik super fout zit.

[...]

[...]
Duidelijk zo. De beste route is passthrough door soundbar, TV ondersteund niet alles aan audio codecs via (e)ARC.

Ik weet niet wat je bedoeld met; komt aardig overeen. Iig niet wat betreft ondersteunde audio codecs, daarin schiet de TV flink tekort t.o.v. de soundbar.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online

[...]

[...]
Wat @hardware-lover ook aangeeft. Opstelling gebruiken met HDMI via de soundbar. ARC ondersteund geen Dolby TrueHD (en daarmee geen Atmos) en geen DTS-HD MA (en daarmee geen DTS X). Terwijl de soundbar deze formaten prima aankan. Daarnaast heb ik ook even snel opgezocht of die soundbar Dolby Vision ondersteund, en dat is het geval (en ook HDR10 en HDR10+, HLG staat niet vermeld maar is ook zeldzaam en AFAIK primair voor live TV uitzendingen en streamers etc gebruiken dat AFAIK niet). Dus met Shield => soundbar => TV heb je het beste dat je kunt krijgen. Zowel ondersteuning voor HDR in HDR10(+) als Dolby Vision, en alle mogelijke audio formaten. Sluit je de Shield rechtstreeks op de TV aan moet audio "terug" via ARC en verlies je dus Dolby TrueHD / Atmos en DTS HD MA / X. [small]Maar of je het verschil merkt bij een soundbar? :P)

Overigens lees ik "hem" nu ook hoe je het waarschijnlijk bedoelde. De "hdmi out>(e)arc tv" bedoel je natuurlijk als "ARC poort op de TV". Dat is in het totaalplaatje, bij wijze van, ook het enige juiste poort. Niet noodzakelijk voor de Shield (=> soundbar => TV), wel noodzakelijk als je ook nog via de TV zelf wat wilt kijken, anders heb je geen geluid / geluid van de TV speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dat moet lukken. Ik heb dezelfde soundbar en op die manier heb ik hem ook aangesloten op mijn Shield Pro en LG CX OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

hardware-lover schreef op zondag 13 juli 2025 @ 18:44:
[...]

Duidelijk zo. De beste route is passthrough door soundbar, TV ondersteund niet alles aan audio codecs via (e)ARC.

Ik weet niet wat je bedoeld met; komt aardig overeen. Iig niet wat betreft ondersteunde audio codecs, daarin schiet de TV flink tekort t.o.v. de soundbar.
Haha ja ik had het al verstuurd en toen zat ik onder de grond in de kruipruimte utp kabels te trekken en bedsxht ik me dat ik had willen typen de soundbar ondersteund veel meer dan TV dus lijkt me duidelijke zaak dat die direct aan shield moet komen. Maarja. Druk in het hoofd en zo.

Dank voor alle hulp! Is inmiddels aangesloten en ben bezig met er installatie.

P. S.
iemand nog tips van oma hoe je een vieze rook lucht uit de apparatuur krijgt en ook afstandbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Uit de OP;
Het beeld wordt soms zwart
Gebruik goede HDMI kabels. Goed hoeft niet duur te zijn.
Maar het wordt bij mij zwart als ik schakel tussen invoer. Bijv YouTube filmpjes (SmartTube) of shorts. Het menu wordt weergegeven in 4k hdr 10 DV ready en die 60fps. Had online gelezen dat die het best was en ook YUV 4:2:2 12 bit omdat die overal naartoe kan overschakelen.

Nu is dat overschakelen juist wat je de hele tijd merkt als je schakelt tussen filmpjes omdat je dan zwart scherm krijgt.

Een andere HDMI kabel lost dit niet op toch? Eerder nog verder instellingen aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Oekol, als het zwart worden van het beeld (voor even), als gevolg is van het omschakelen naar een andere refreshrate/resolutie/HDR mode en weer terug, dan is dat een normaal gedrag.

Maar ik kan natuurlijk niet weten hoe jij de Shield hebt ingesteld en daarnaast de apps zelf, zoals SmartTube.

Hoe je menu nu wordt weergegeven en wat je daarmee bedoeld is pure chocolade voor mij, door die "4k HDR 10 DV ready met 60fps enz." 🤷‍♂️

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

hardware-lover schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 21:11:
@Oekol, als het zwart worden van het beeld (voor even), als gevolg is van het omschakelen naar een andere refreshrate/resolutie/HDR mode en weer terug, dan is dat een normaal gedrag.

Maar ik kan natuurlijk niet weten hoe jij de Shield hebt ingesteld en daarnaast de apps zelf, zoals SmartTube.

Hoe je menu nu wordt weergegeven en wat je daarmee bedoeld is pure chocolade voor mij, door die "4k HDR 10 DV ready met 60fps enz." 🤷‍♂️
Dat is wel heel lekker, chocolade. Ja ik kan het niet goed neertypen hier omdat de Shield in gebruik is. Maar laat mij ff de pagina zoeken waar ik 't vandaan heb:

https://www.nvidia.com/en...opicPage=3&commentPage=11
As you can see, the best, most universal and desirable setting is yuv 4:2:2 12bit as it's the only one that will allow to switch to any framerate.
Het is alleen met omschakelen maar andere mode. Dus je ziet bijv ook links bovenin de resolutie veranderen maar dat is wel vermoeiend en duurt paar seconden. Met het afspelen van content doet die het namelijk ook in een app als YouTube of SmartTube. Wat resulteert in vele zwarte schermen in korte tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Oekol, wat voor TV heb je dat het zolang duurt dat het je zelfs irriteert? Sommige TV's (misschien wel meer dan sommigen), kunnen vrij snel switchen, maar zolang er geen QMS/VRR (Google) beschikbaar is, zal het altijd een zwart scherm op gaan leveren. Ook indien er naar HDR wordt geswitched en weer terug naar SDR.

Mits is ingesteld dat auto framerate gebruikt moet worden en een gebruikte app dat ook ondersteund, en hetzelfde geldt voor HDR in de instellingen.

Naar een QMS/VRR instelling hoef je niet te zoeken op de Shield, dat zit er niet op als instelling 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

hardware-lover schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 22:17:
@Oekol, wat voor TV heb je dat het zolang duurt dat het je zelfs irriteert? Sommige TV's (misschien wel meer dan sommigen), kunnen vrij snel switchen, maar zolang er geen QMS/VRR (Google) beschikbaar is, zal het altijd een zwart scherm op gaan leveren. Ook indien er naar HDR wordt geswitched en weer terug.

Mits is ingesteld dat auto framerate gebruikt moet worden en een gebruikte app dat ook ondersteund, en hetzelfde geldt voor HDR in de instellingen.

Naar een QMS/VRR instelling hoef je niet te zoeken op de Shield, dat zit er niet op als instelling 😉
Het is een paar seconden en nu is dat bij opstarten van een filmpje niet per se vervelend, maar het begint wel te storen als je dus random door youtube aan 't bladeren bent.

Heb een uitvoering: Sony Bravia KD-65XD9305 Zwart

Edit: had de resolutie op 4k 59,940Hz DV HDR 10 staan, nu gezet op alles zelfde en dan 23,976Hz. Denk dat dit het al enorm gaat verhelpen, zoals ik ook in de OP las. Morgen verder testen.

Edit2: lijkt iets te helpen. Wellicht is het vooral irritant dat het filmpje begint. Stopt zwart scherm en weer verder gaat.

[ Voor 13% gewijzigd door Oekol op 22-07-2025 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Oekol, met mijn vorige 4K LG Oled met modeljaar 2015, duurde het omschakelen ook altijd aanmerkelijk langer dan nu met mijn recent aangekochte 2024 LG Oled. Echt een aanmerkelijk verschil met het omschakelen.

Je TV ondersteund overigens enkel HDR10 als HDR format, dus als je opzoek bent naar specifieke instellingen met de Shield, moet je daarmee wel rekening houden. Als het over Dolby Vision of HDR10+ gaat in een of ander topic, dan kun je daar niet direct wat mee. Is misschien iets om rekening mee te houden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

hardware-lover schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 22:34:
@Oekol, met mijn vorige 4K LG Oled met modeljaar 2015, duurde het omschakelen ook altijd aanmerkelijk langer dan nu met mijn recent aangekochte 2024 LG Oled. Echt een aanmerkelijk verschil met het omschakelen.

Je TV ondersteund overigens enkel HDR10 als HDR format, dus als je opzoek bent naar specifieke instellingen met de Shield, moet je daarmee wel rekening houden. Als het over Dolby Vision of HDR10+ gaat in een of ander topic, dan kun je daar niet direct wat mee. Is misschien iets om rekening mee te houden.
Je hebt gelijk. Even in mijn Coolblue account gekeken en ik heb een uitvoering: Sony KD-65XE9305 Zwart

Dat maakt nogal een verschil die letter, want ik weet 100% zeker dat de TV Dolby vision heeft :)

Helaas was de oplossing voor de slomere interface van Android op de Sony tv de Shield. Voor het nieuwe probleem dan dus een nieuw TV. Ah men. Van de regen in de drup noemt men dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Uit de OP
Als het schakelen te lang duurt (de video start al terwijl het beeld nog zwart is) dan is het mogelijk om een vertraging te configureren. Ga naar Settings -> System -> Display -> General -> Delay after change of refresh rate. Stel dit in op de tijd die het scherm nodig heeft om tussen verschillende soorten videosignalen te schakelen.
Ik kan dit niet vinden. Heb 2019 pro model en settings system display general bestaat niet bij mij. Ook niets wat er bij in de buurt komt. Iemand idee of dit niet meer aangepast kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oekol schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:05:
Ik kan dit niet vinden. Heb 2019 pro model en settings system display general bestaat niet bij mij. Ook niets wat er bij in de buurt komt. Iemand idee of dit niet meer aangepast kan worden?
Even het stukje daarvoor lezen:
[b]Kodi kan zelf de refresh rate instellen. (...)[/b[
Wat je citeert is dus beperkt tot Kodi.

Nu moet ik toegeven dat ik al een tijdje Jellyfin gebruik en dat Kodi+Jellyfin for Kodi (of JellyCon) mijn voorkeur heeft. Met name op 1080p-TV's gaat in de Jellyfin for Android TV applicatie het refresh rate schakelen brak. Kodi doet dit goed en heeft inderdaad veel van die leuke functies die het kijken net even wat prettiger maken.

Op een 4k-TV lijkt de Jellyfin for Android TV-applicatie minder problemen te hebben. Zolang de resolutie van het scherm gelijk aan of hoger is dan de resolutie van de content gaat het schakelen soepel.

[ Voor 38% gewijzigd door The Zep Man op 23-07-2025 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04:51

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Oekol schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:05:
Uit de OP

[...]

Heb je instellingsniveau in KODI wel op expert staan? Instellingen -> Systeem -> Instellingsniveau op expert zetten

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

The Zep Man schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:07:
[...]

Even het stukje daarvoor lezen:

[...]

Wat je citeert is dus beperkt tot Kodi.

Nu moet ik toegeven dat ik al een tijdje Jellyfin gebruik en dat Kodi+Jellyfin for Kodi (of JellyCon) mijn voorkeur heeft. Met name op 1080p-TV's gaat in de Jellyfin for Android TV applicatie het refresh rate schakelen brak. Kodi doet dit goed en heeft inderdaad veel van die leuke functies die het kijken net even wat prettiger maken.
Ah shoot. Dank. Ik zit de display modes allemaal van shield te testen en de color modes ook. Trial en error.

Ben bang dat het gewoon hoort. Het is heel snappy allemaal en telkens van 4k naar 1080p of 720p (bij de shorts) switchen zie je heel erg. Kost 1 a 2 seconden elke keer. Ook weer terug naar menu etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

vdr01 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:13:
[...]

Heb je instellingsniveau wel op expert staan? Instellingen -> Systeem -> Instellingsniveau op expert zetten
Ik zat fout. Dat stukje uit de OP ging puur en alleen over KODI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oekol schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:13:
Ben bang dat het gewoon hoort. Het is heel snappy allemaal en telkens van 4k naar 1080p of 720p (bij de shorts) switchen zie je heel erg. Kost 1 a 2 seconden elke keer. Ook weer terug naar menu etc.
Gaat het over YouTube? Overweeg SmartTube. Die heeft ingebouwde ondersteuning voor refresh rate switching, vergelijkbaar met Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

The Zep Man schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:41:
[...]

Gaat het over YouTube? Overweeg SmartTube. Die heeft ingebouwde ondersteuning voor refresh rate switching, vergelijkbaar met Kodi.
Nee gaat over SmartTube. Had allemaal dingen aanstaan bij AFR (zoals ik dat ook bij Tivimate heb en goed werkt). Overal bij AFR de settings uit en lijkt 't nu wel normaal te doen. Vanavond verder met testen. Welke settings heb jij wel/niet aanstaan bij SmartTube?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oekol schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:54:
Nee gaat over SmartTube. Had allemaal dingen aanstaan bij AFR (zoals ik dat ook bij Tivimate heb en goed werkt). Overal bij AFR de settings uit en lijkt 't nu wel normaal te doen. Vanavond verder met testen. Welke settings heb jij wel/niet aanstaan bij SmartTube?
Gebaseerd op de huidige beta:
Auto Frame Rate -> Auto Frame Rate, fix FPS, double refresh rate.
Auto Frame Rate (pause when switching) -> Ligt aan de TV waarop de Shield TV is aangesloten.

Omschakelen van beeld bij een nieuwe video met een afwijkende refresh rate vind ik minder storend dan regelmatige haperingen.

[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 23-07-2025 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oekol schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:54:
Als je in de instellingen van de Shield TV en van de apps die je gebruikt, overal ondersteuning voor Auto framerate uitschakelt (indien beschikbaar), dan ben je idd van de zwarte schermen agv de omschakeling af.

Het is maar de vraag of dat echt prettiger kijken is, maar als dat werkt voor jou, dan prima natuurlijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

The Zep Man schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:59:
[...]

Gebaseerd op de huidige beta:
Auto Frame Rate -> Auto Frame Rate, fix FPS, double refresh rate.
Auto Frame Rate (pause when switching) -> Ligt aan de TV waarop de Shield TV is aangesloten.

Omschakelen van beeld bij een nieuwe video met een afwijkende refresh rate vind ik minder storend dan regelmatige haperingen.
Wat doet die afr pauze?

Het is vervelend als een filmpje begint. Zwart scherm. En daar weer verder gaat. Als dat t oplost zou ik AFR terug kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is een vertraging voor wanneer de video start nadat Android TV de refresh rate verandert. Hiermee kan je voorkomen dat je het begin van een video mist omdat de TV nog bezig is met omschakelen. Android TV weet niet hoeveel tijd de TV hiervoor nodig heeft.

Ik heb TV's gehad die binnen een halve seconde klaar waren, en TV's die rond de vier seconden nodig hadden om te schakelen.

[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 23-07-2025 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_B
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 15-09 21:09
Ik heb een sony wx-1000xm4 aangesloten op de Shield. En heb continue het probleem met uit sync lopen van de geluidsporen bij files en series. Moet iedere keer de koptelefoon uit en aan zetten om geluid weer in sync te krijgen. Afstand waar ik kijk is 3 tot 4 meter. Iemand een tip hoe dit op te lossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Laatst online: 12-09 18:07
Jeroen_B schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 22:33:
Ik heb een sony wx-1000xm4 aangesloten op de Shield. En heb continue het probleem met uit sync lopen van de geluidsporen bij files en series. Moet iedere keer de koptelefoon uit en aan zetten om geluid weer in sync te krijgen. Afstand waar ik kijk is 3 tot 4 meter. Iemand een tip hoe dit op te lossen?
Dat is een euvel dat ik had omdat via een BT verbinding de shield het geluid via een hoogwaardige BT receiver met hoge HD-RES mogelijkheden naar mijn stereo installatie stuurde waar een stel Infinity's RS 6000 het geluid produceerden.
Herhaaldelijk had ik dat na enkele minuten geluid en in movie/serie bewegen en praten out of sync was.
Soms ging dat na een (lang) tijdje weg of idd de ontvanger voor de set uit en weer aan te zetten het weer verholpen.
Heb daar zelf nog een nieuwe beta voor mogen ontvangen en toen kwam het vrijwel niet meer voor.
Met mijn nieuwe TCL tv van november j.l. zit die nu via de (bij sommig merken zeldzame) koptelefoon aansluiting naar de versterker gekoppeld en het probleem nooit meer gezien.
Zit 'm dus in de BT verbinding tussen Headset en de Shield.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:38
Ik had ook dat probleem met die xm4 sony. Begint even goed maar al gauw loopt de boel uit elkaar. Uiteindelijk maar terug naar de winkel. En een edifier 950nb gekocht. En dat gaat prima.
Maar wellicht zijn er vel andere opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:36
Heeft de koptelefoon de laatste firmware ?
Misschien dat een nieuwe firmware dit oplost.

Ik heb dit ook een keer gehad met mijn vorige laptop en soundbar.
Met mijn nieuwe laptop geen probleem, ook met mijn mobiel (pixel 8a) geen probleem.

Zoals snah001 al zegt, het is een BT probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SpiriTNL schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 12:51:
Zoals snah001 al zegt, het is een BT probleem.
De Shield TV draagt hier mogelijk aan bij bij (sommige modellen?) koptelefoons. De BT-implementatie is redelijk brak voor alles waarbij vertraging ongewenst is. Dat zie je bijvoorbeeld terug met controllers, die via Bluetooth op de Shield TV erg (te) langzaam reageren ten opzichte van dezelfde controllers op andere apparaten.

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 11-08-2025 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_B
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 15-09 21:09
The Zep Man schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 13:01:
[...]

De Shield TV draagt hier mogelijk aan bij bij (sommige modellen?) koptelefoons. De BT-implementatie is redelijk brak voor alles waarbij vertraging ongewenst is. Dat zie je bijvoorbeeld terug met controllers, die via Bluetooth op de Shield TV erg (te) langzaam reageren ten opzichte van dezelfde controllers op andere apparaten.
Allemaal bedankt voor de tips zover. Zoals ik vermoede zit het in de bleutooth verbinding. En dan aan de kan van de shield. De sony telefoon doet het overal goed op. Kijk ik via plex op mijn laptop loopt alles perfect in sync. Kijk ik via geluid op de TV ook geen probleem ( HDMI) Bepaalde formats lijken meer last te hebben van uit sync lopen op de shield dan andere overigens. Ik ga even uitzoeken of een aparte bluetooth zender op de tv kan aansluiten die het bluetooth signaal verzorgd. Vind het wel knap waardeloos voor een prijzig apparaat wat de shield is overigens. Extreem frustrerend dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jeroen_B schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 23:31:
Ik ga even uitzoeken of een aparte bluetooth zender op de tv kan aansluiten die het bluetooth signaal verzorgd. Vind het wel knap waardeloos voor een prijzig apparaat wat de shield is overigens. Extreem frustrerend dit.
De Shield TV-modellen met USB hebben ondersteuning voor USB geluidskaarten. Je kan zoiets als dit direct op de Shield TV proberen.

Er is ook een serie van varianten van Creative, maar die zijn twee keer zo duur. De BT-W6 schijnt wel ondersteuning te hebben voor aptX lossless. Als je daarin geïnteresseerd bent kan je bijvoorbeeld ook naar deze kijken voor een derde van de prijs.

[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 12-08-2025 06:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die gaat niet werken. Dat apparaat gebruikt USB enkel als voeding. Geluid wordt van analoog (3,5mm) omgezet naar Bluetooth of van Bluetooth naar analoog. De Shield TV heeft geen analoge uitgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mguzz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:06
Jeroen_B schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 23:31:
[...]

Allemaal bedankt voor de tips zover. Zoals ik vermoede zit het in de bleutooth verbinding. En dan aan de kan van de shield. De sony telefoon doet het overal goed op. Kijk ik via plex op mijn laptop loopt alles perfect in sync. Kijk ik via geluid op de TV ook geen probleem ( HDMI) Bepaalde formats lijken meer last te hebben van uit sync lopen op de shield dan andere overigens. Ik ga even uitzoeken of een aparte bluetooth zender op de tv kan aansluiten die het bluetooth signaal verzorgd. Vind het wel knap waardeloos voor een prijzig apparaat wat de shield is overigens. Extreem frustrerend dit.
Ik heb een XM4 en heb geen sync problemen, wel heb ik onder systeemapps bij Bluetooth gekozen voor gedwongen stoppen en vervolgens de gegevens en cache gewist, reboot en dan worden de BT settings opnieuw geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01:24
The Zep Man schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 06:14:
[...]

Die gaat niet werken. Dat apparaat gebruikt USB enkel als voeding. Geluid wordt van analoog (3,5mm) omgezet naar Bluetooth of van Bluetooth naar analoog. De Shield TV heeft geen analoge uitgangen.
En via tv zelf dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat kan als de TV een analoge 3,5mm uitgang heeft. Waarschijnlijk heeft de TV ook een TOSLINK-uitgang. Daarvoor zou ik eerder gaan met een andere BT converter om digitaal->analoog->digitaal te vermijden.

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 13-08-2025 17:57 ]

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.