Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Dat zijn voor mij allemaal UIT UIT UIT opties waar ik echt een hekel aan hebsegil schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:44:
Ik heb FLauncher geprobeerd, alleen vind ik de voorvertoningen van afleveringen onder Android TV wel leuk. Bijvoorbeeld als you Smarttube hebt, dan zie je de nieuwste video's als thumbnail staan op je homescreen, waar je gelijk naar toe kunt gaan.
Zover ik heb kunnen vinden, biedt geen andere launcher dit.
Mijn Android TV Home Launcher ziet er dan ook heel saai uit met maar één regel aan apps en voor de rest is het één grote leeeeeegte
Heerlijk is dat hé!vdr01 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 17:06:
Ik was wel erg content met de tip van Smarttube die ik dankzij dit forum op het spoor ben gekomen.
Dat scheelt een hoop ergernis t.o.v. de originele app.
Ik ben ook fan van het ding geworden omdat er zoveel opties zijn en ook daarin weer een heleboel dingen die je kan UITzetten !!!

U begrijpt...
* nero355 is een fan van irritante dingen UITschakelen...
En dat is al heel gauw en veel te vaak het geval in hedendaagse software die steeds meer "dumbed down" wordt gemaakt met veel te weinig instellingen dan wel veel te weinig opties om de boel naar je zin te maken
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Projectivy ondersteunt deze "channels". Volgens mij inderdaad wel de enige launcher die dit ondersteunt. Met volledige controle over welke je wel en niet wilt zien. Werkt gewoon hetzelfde als de Google TV launcher en werkt voor apps die je hebt geïnstalleerd.segil schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:44:
[...]
Ik heb FLauncher geprobeerd, alleen vind ik de voorvertoningen van afleveringen onder Android TV wel leuk. Bijvoorbeeld als you Smarttube hebt, dan zie je de nieuwste video's als thumbnail staan op je homescreen, waar je gelijk naar toe kunt gaan. Zover ik heb kunnen vinden, biedt geen andere launcher dit.
Arrived anxious, left bored
Nee. Van wat ik begrijp is de integratie van Kodi met Android TV op dit gebied kwalitatief uitermate teleurstellend.RobertMe schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 20:43:
Is het, met de standaard launcher, eigenlijk ook mogelijk om de "Kijk verder" lijst aan te vullen met videos uit Kodi?
[ Voor 15% gewijzigd door The Zep Man op 07-02-2025 08:29 ]
Deze zijn alle drie geüpdatet naar 9.2 Nu blijkt dat de Shields niet meer bereikbaar zijn in Google Home. Daar kun je o.a. de slideshow instellen met eigen foto's. Volledig offline volgens Home.
Hebben meer mensen dit?
De geboden oplossing van NVidia uit 2021 biedt helaas geen oplossing voor mij. De Shields worden ook gebruikt als afspeel apparaat in onze Squeezebox setup. Dat werkt gek genoeg nog steeds prima. Het casten naar de Shield, daar gaat het mis, dat werkt niet meer.
Verwijder alle Shields uit de Google Home app en daarna zouden ze weer beschikbaar moeten komen voor Google Home. Dat werkte hier als oplossing, zou het voor jou dus ook kunnen zijn.Jan Dee schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 11:51:
We hebben hier drie Shields in huis.
Deze zijn alle drie geüpdatet naar 9.2 Nu blijkt dat de Shields niet meer bereikbaar zijn in Google Home. Daar kun je o.a. de slideshow instellen met eigen foto's. Volledig offline volgens Home.
Hebben meer mensen dit?
De geboden oplossing van NVidia uit 2021 biedt helaas geen oplossing voor mij. De Shields worden ook gebruikt als afspeel apparaat in onze Squeezebox setup. Dat werkt gek genoeg nog steeds prima. Het casten naar de Shield, daar gaat het mis, dat werkt niet meer.
Ik hoefde niet opnieuw te zoeken naar de Shield, deze toonde zich al als beschikbaar apparaat in Google Home "apparaten", moest nog enkel aan een ruimte worden toegewezen.
Testing, one, two ...
Stond ook netjes in de changelog:Jan Dee schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 11:51:
Hebben meer mensen dit?
SHIELD TV will be removed from Google Home integration after SHIELD Experience 9.2 installation. Visit NVIDIA support to reconfigure.
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Bij mij staan ze na verwijderen onder lokale apparaten maar helaas geen optie om ze naar een andere ruimte te verplaatsen.DeOS schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 14:37:
[...]
Stond ook netjes in de changelog:
SHIELD TV will be removed from Google Home integration after SHIELD Experience 9.2 installation. Visit NVIDIA support to reconfigure.
Jan Dee schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 11:51:
Deze zijn alle drie geüpdatet naar 9.2 Nu blijkt dat de Shields niet meer bereikbaar zijn in Google Home.
Hebben meer mensen dit?
Ik had het nog zo netjes gepost : nero355 in "Nvidia Shield TV - Ervaringen & Discussie - deel 2"DeOS schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 14:37:
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Echter blijkt de shield niet echt bruikbaar voor streamingservices? Tijd lopen klooien met alle instellingen, maar kreeg YouTube HDR niet aan de praat. Achteraf lees ik dat dit niet ondersteunt wordt door de shield?
Volgende stap HBO Max kijken. Kwaliteit matig, erg korrelig beeld. HDR werkt ook niet. Netflix beeld is OK, maar geen HDR. Met Kodi Dolby Vision BRRip geprobeerd, gaat op zich wel in HDR mode, maar niet DV mode.
Is dit allemaal volgens verwachting, of doe ik iets verkeerd. Ik lees overal dat dit nog steeds HANDS DOWN DE BESTE box zou moeten zijn....
Hdr werkt hier prima op YouTube en Plex. Zal ook op HBO max werken. Zal niet aan de shield liggen. Gebruik je een goede hdmi kabel?Opperpanter2 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 19:08:
Deze week na lang nadenken toch maar eens een Shield Pro gekocht. Vond het wat duur, maar wilde toch een box die alles aankon en geen gedoe hebben.
Echter blijkt de shield niet echt bruikbaar voor streamingservices? Tijd lopen klooien met alle instellingen, maar kreeg YouTube HDR niet aan de praat. Achteraf lees ik dat dit niet ondersteunt wordt door de shield?
Volgende stap HBO Max kijken. Kwaliteit matig, erg korrelig beeld. HDR werkt ook niet. Netflix beeld is OK, maar geen HDR. Met Kodi Dolby Vision BRRip geprobeerd, gaat op zich wel in HDR mode, maar niet DV mode.
Is dit allemaal volgens verwachting, of doe ik iets verkeerd. Ik lees overal dat dit nog steeds HANDS DOWN DE BESTE box zou moeten zijn....
Niet met Shield TV, YT en HDR is een no go. Mist de nodige VP9 Profile 2 ondersteuning daarvoor.PerlinNoise schreef op zondag 9 februari 2025 @ 19:40:
Hdr werkt hier prima op YouTube en Plex. Zal ook op HBO max werken. Zal niet aan de shield liggen. Gebruik je een goede hdmi kabel?
Plex en overige diensten, dat moet wel lukken.
Testing, one, two ...
Dat is ook het grootste nadeel van de Shield zou ik zeggen, al is de HDR content op YT sowieso matig en niet in overvloede beschikbaar, dus effectief mis je daar niet heel veel aan. Leuk voor wat demo's alleen.
De rest van wat @Opperpanter2 noemt zou gewoon moeten werken, zowel HDR10 als Dolby Vision op de Shield 2019 Pro zelfs.
En slecht beeld op HBO Max zou ook niet mogen. Is je netwerk connectie in orde?
[ Voor 9% gewijzigd door Klippy op 09-02-2025 19:48 ]
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
De mensen hieronder en elders spreken tegen dat het kan werken. De kabel lijkt me in orde aangezien HDR wel werkt vanuit Kodi.PerlinNoise schreef op zondag 9 februari 2025 @ 19:40:
[...]
Hdr werkt hier prima op YouTube en Plex. Zal ook op HBO max werken. Zal niet aan de shield liggen. Gebruik je een goede hdmi kabel?
Dus met de Pro zou het wel moeten werken? Elders lees ik dat meer in algemene termen ook over de Pro.hardware-lover schreef op zondag 9 februari 2025 @ 19:42:
[...]
Niet met Shield TV, YT en HDR is een no go. Mist de nodige VP9 Profile 2 ondersteuning daarvoor.
Plex en overige diensten, dat moet wel lukken.
Netwerk lijkt me in orde want Netflix ziet er prima uit, BR Rip streamen met Kodi gaat soepel, HBO via chromecast en LG WebOS op dezelfde WiFi gaat ook prima. Ik kan in de HBO app ook niet zien welke kwaliteit hij kiest, lijkt wel 1080p of minder.Klippy schreef op zondag 9 februari 2025 @ 19:46:
Inderdaad, YouTube gebruikt VP9, dat ondersteunt de Shield hardware niet helaas.
Dat is ook het grootste nadeel van de Shield zou ik zeggen, al is de HDR content op YT sowieso matig en niet in overvloede beschikbaar, dus effectief mis je daar niet heel veel aan. Leuk voor wat demo's alleen.
En slecht beeld op HBO Max zou ook niet mogen. Is je netwerk connectie in orde?
Dat is dus echt dikke vette onzin !!!Opperpanter2 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 19:08:
Ik lees overal dat dit nog steeds HANDS DOWN DE BESTE box zou moeten zijn....

Ik kan ook heel slecht tegen dat soort claims van mensen, want als het om dit soort kastjes gaat dan kom je nog steeds niet onderuit het hebben van laten we zeggen minimaal een stuk of drie modellen om zodoende echt ALLES af te dekken qua Containers/Codecs/Profiles/enz.../enz../enz.
Die hebben het verkeerdOpperpanter2 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 21:49:
De mensen hieronder en elders spreken tegen dat het kan werken.
Als het goed is laat de HBO app je bij het media zien in welke kwaliteit het media beschikbaar is. Als er 4K UHD staat met HDR/Dolby Vision, dan mag je er gevoeglijk vanuit gaan dat je dat ook krijgt met afspelen. Ik ga er dan wel vanuit dat je het premium abonnement hebt, en niet een lagere versie, want dan is het idd max 1080p.Opperpanter2 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 21:49:
[knip]
Netwerk lijkt me in orde want Netflix ziet er prima uit, BR Rip streamen met Kodi gaat soepel, HBO via chromecast en LG WebOS op dezelfde WiFi gaat ook prima. Ik kan in de HBO app ook niet zien welke kwaliteit hij kiest, lijkt wel 1080p of minder.
En voor alle duidelijkheid, geen enkel model Shield TV geeft HDR met YouTube.
[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 09-02-2025 23:13 ]
Testing, one, two ...
• Het abonnement dat je afneemt.
• Wat je mediaspeler kan afspelen.
• Wat je TV kan afspelen.
• Wat een eventuele receiver/soundbar/ander HDMI-tussenapparaat ondersteunt.
Als de verbinding tussen mediaspeler en TV slecht is (zoals door een brakke HDMI-kabel of tussenapparatuur) dan is de maximale kwaliteit mogelijk minder.
De changelog heb ik uiteraard gelezen en ik ging er van uit dat de geboden oplossing de zaak wel weer zou corrigeren. Dat bleek helaas niet zo te zijn. Daarna heb ik het volgende gedaan:DeOS schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 14:37:
[...]
- Het gebruikte geheugen van de Google app geleegd
- De box opnieuw opgestart door de spanning er 15 seconden af te halen
- De Home app geforceerd uitgezet en weer opgestart.
Voor mij het probleem hiermee dus opgelost. Mijn dank voor het meedenken.
Zoals gezegd zijn verschillende soorten HDR die wel/niet ondersteund verschillend in codec of metadata. HDR10 en DolbyVision worden ondersteund door de TegraX1+ van de pro.Opperpanter2 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 21:49:
[...]
De mensen hieronder en elders spreken tegen dat het kan werken. De kabel lijkt me in orde aangezien HDR wel werkt vanuit Kodi.
[...]
Netwerk lijkt me in orde want Netflix ziet er prima uit, BR Rip streamen met Kodi gaat soepel, HBO via chromecast en LG WebOS op dezelfde WiFi gaat ook prima. Ik kan in de HBO app ook niet zien welke kwaliteit hij kiest, lijkt wel 1080p of minder.
Uit ervaring moet Netflix in HDR10 & DolbyVision werken. En zou ik verwachten dat hetzelfde geldt voor Prime, Disney+ en Apple TV+. Die gebruiken ook allemaal DoVI profile 5 in HEVC.
Ik zou verwachten dat je iets in je instellingen niet goed hebt staan waardoor HDR niet gebruikt word, of de verbinding.
Gebruik eens een andere hdmi kabel, internet met de kabel en bij gebruikt van een av-receiver kijk eens of die niet voor problemen zorgt?
Wat betreft de wifi, het kan maar net zijn dat je tv betere wifi ontvangst heeft of minder storing. En dan zit je al snel met een verschil
Meen me te herinneren dat als die optie aanstond bij mij, ik geen Atmos geluid kreeg.
Doe eens niet !!!Jan Dee schreef op maandag 10 februari 2025 @ 10:58:
Daarna heb ik het volgende gedaan:
- De box opnieuw opgestart door de spanning er 15 seconden af te halen
Dat is echt slecht voor de hardware namelijk, terwijl je de boel ook eerst netjes kan uitschakelen via Android TV gewoon en daarna de kabel eruit mag halen en weer erin zetten om de Shield TV weer aan te zetten
Wat dat betreft mag die Aan/Uit knop wel weer terugkomen bij een eventuele opvolger samen met de optie om de afstandbediening een geluid te laten afspelen zodat je hem weer kan terugvinden nadat die in de bank verdwijnt of iets dergelijks
Zag ik laatst bij een concurrent en is opzich niet verkeerd voor sommige gebruikers !!
Welke concurrent? mijn Shield heeft zijn beste tijd ook gehad ben aan het kijken voor een vervangernero355 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 23:21:
[...]
Doe eens niet !!!
Dat is echt slecht voor de hardware namelijk, terwijl je de boel ook eerst netjes kan uitschakelen via Android TV gewoon en daarna de kabel eruit mag halen en weer erin zetten om de Shield TV weer aan te zetten
Wat dat betreft mag die Aan/Uit knop wel weer terugkomen bij een eventuele opvolger samen met de optie om de afstandbediening een geluid te laten afspelen zodat je hem weer kan terugvinden nadat die in de bank verdwijnt of iets dergelijks
Zag ik laatst bij een concurrent en is opzich niet verkeerd voor sommige gebruikers !!
Ik denk iedereen, want het stond met grote letters in de relase notes en kwam ook op het scherm te staan bij het uitvoeren van de update. Er wordt verwezen naar een support pagina waar staat hoe je dit op kunt lossen.Jan Dee schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 11:51:
Hebben meer mensen dit?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Beetje onaardige reactie.mphilipp schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 08:31:
[...]
Ik denk iedereen, want het stond met grote letters in de relase notes en kwam ook op het scherm te staan bij het uitvoeren van de update. Er wordt verwezen naar een support pagina waar staat hoe je dit op kunt lossen.
Het waren hele gewone letters en als je even door had gelezen kon je weten dat ik dat natuurlijk wel had gezien, maar dat de geboden oplossing niet werkt. Zelfs nu, waar ik het na veel proberen min of meer heb opgelost, werkt het helaas niet meer zo vanzelfsprekend als voorheen. Heel vaak moet je meerdere keren proberen voordat het werkt. Foto's casten gaat na een paar keer proberen wel goed, maar de screensaver voorzien van eigen foto's werkt bijvoorbeeld reghelmatig niet.
Nou ja... eerder alternatief... soort van... : Thomson Streaming Box Plus 270 32GBbie100 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 08:23:
Welke concurrent?
Staat op hun website, maar die is irritant dus maar effe zo...
Is nu nog veel te duur voor zulke specificaties, maar ik gok dat het in de toekomst nog zal veranderen
Hoezo dat danMijn Shield heeft zijn beste tijd ook gehad ben aan het kijken voor een vervanger
Ik gok dat de meesten te snel terug willen naar hun Films en Series en dus a la Windows gebruikers "Next, next, next !!!" clickenmphilipp schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 08:31:
Ik denk iedereen, want het stond met grote letters in de relase notes en kwam ook op het scherm te staan bij het uitvoeren van de update.
Er wordt verwezen naar een support pagina waar staat hoe je dit op kunt lossen.
AMEN!Marcel Br schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 13:00:
Helemaal geen onaardige reactie.
Doe eerst je huiswerk voordat je hier komt lopen klagen.
Ik krijg recent nog wel een update van de Chromecast Built-In zelf aangebonden via de Play Store. Had je die ook al bijgewerkt?Jan Dee schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 12:44:
[...]
Beetje onaardige reactie.
Het waren hele gewone letters en als je even door had gelezen kon je weten dat ik dat natuurlijk wel had gezien, maar dat de geboden oplossing niet werkt. Zelfs nu, waar ik het na veel proberen min of meer heb opgelost, werkt het helaas niet meer zo vanzelfsprekend als voorheen. Heel vaak moet je meerdere keren proberen voordat het werkt. Foto's casten gaat na een paar keer proberen wel goed, maar de screensaver voorzien van eigen foto's werkt bijvoorbeeld reghelmatig niet.
Slaat regelmatig vast dan moet ik de stekker er uit halen dan doet die het weer wordt een beetje vervelend
Het antwoord op deze vraag is erg afhankelijk van het persoonlijke gebruik.bie100 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 08:23:
Welke concurrent? mijn Shield heeft zijn beste tijd ook gehad ben aan het kijken voor een vervanger
Dus simpelweg verwijzen naar een alternatief is niet even een linkje plaatsen, of überhaupt geen linkje mogelijk omdat geen enkele speler kan waarvoor jij de Shield TV nu gebruikt. Dus..... ? 😉
Testing, one, two ...
Gebruik het hoofdzakelijk voor streaming meer niet eigenlijkhardware-lover schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 19:36:
[...]
Het antwoord op deze vraag is erg afhankelijk van het persoonlijke gebruik.
Dus simpelweg verwijzen naar een alternatief is niet even een linkje plaatsen, of überhaupt geen linkje mogelijk omdat geen enkele speler kan waarvoor jij de Shield TV nu gebruikt. Dus..... ? 😉
Dat is nog steeds tamelijk summier. Streamen als in, enkel via de welbekende apps zoals Netflix, Prime, Disney, etc.? Dan zou je Shield daarvoor toch prima volstaan, of is ie "stuk"?bie100 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 10:05:
Gebruik het hoofdzakelijk voor streaming meer niet eigenlijk
Testing, one, two ...
Stuk weet ik niet slaat op zijn tijd gewoon vast dan moet ik de stroom eraf halen waarna die dan wel gewoon opstarthardware-lover schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 13:11:
[...]
Dat is nog steeds tamelijk summier. Streamen als in, enkel via de welbekende apps zoals Netflix, Prime, Disney, etc.? Dan zou je Shield daarvoor toch prima volstaan, of is ie "stuk"?
Is ook geen groot probleem maar ik heb de kabels goed verstopt dan moet ik de hele meuk weer opzij schuiven om erbij te komen
Je zou hem nog achter een slim stopcontact kunnen hangen, dan hoef je niet elke keer alles af te brekenbie100 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 13:25:
[...]
Stuk weet ik niet slaat op zijn tijd gewoon vast dan moet ik de stroom eraf halen waarna die dan wel gewoon opstart
Is ook geen groot probleem maar ik heb de kabels goed verstopt dan moet ik de hele meuk weer opzij schuiven om erbij te komen
Ik moet ook sporadisch rebooten door de stroom eraf te halen omdat hij blijft hangen.
Gewoon automatiseren. Standby verbruik is best hoog (enkele watts meen ik). Dus bij mij gaat aan het eind van de dag de stroom er af (wel eerst netjes afsluiten via adb), en de stroom er weer op als ik TV ga kijken. Duurt het uiteraard wel iets langer voordat je kunt kijken, maarja.noodgang schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 13:38:
[...]
Je zou hem nog achter een slim stopcontact kunnen hangen, dan hoef je niet elke keer alles af te breken
Ik moet ook sporadisch rebooten door de stroom eraf te halen omdat hij blijft hangen.
Weet niet of je dit antwoord gekregen had; Misschien moet je het een keer open maken en schoonmaken. Kan zijn dat het stoffig is en niet goed kan koelen. En via instellingen kun je ook ergens regelen dat het meer moet koelen ipv stiller te zijn. (Meer koelen hoor je ook niet).bie100 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 13:25:
[...]
Stuk weet ik niet slaat op zijn tijd gewoon vast dan moet ik de stroom eraf halen waarna die dan wel gewoon opstart
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
bie100 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 18:09:
Slaat regelmatig vast dan moet ik de stekker er uit halen dan doet die het weer wordt een beetje vervelend
Naast dit inderdaad :noodgang schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 13:38:
Vraag ik me af of jullie niet een brakke adapter hebben die omgeruild moet worden door Nvidiamucuracat schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 15:50:
Misschien moet je het een keer open maken en schoonmaken.
Kan zijn dat het stoffig is en niet goed kan koelen.
Nope, bij mij valt het niet uit. Had meer last van vastlopers/niet reageren. Na schoonmaak ging het weer goed.nero355 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 15:59:
[...]
[...]
Naast dit inderdaad :
[...]
Vraag ik me af of jullie niet een brakke adapter hebben die omgeruild moet worden door Nvidia
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Ik bedoelde dan ook die andere twee hé!mucuracat schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 21:54:
Nope, bij mij valt het niet uit. Had meer last van vastlopers/niet reageren. Na schoonmaak ging het weer goed.
Nieuwe HDMI kabel en netwerk aangesloten. Denk dat sowieso de HDMI kabel geholpen heeft, want de Shield vroeg nu uit zichzelf om al in het menu naar HDR te gaan.Opperpanter2 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 19:08:
Deze week na lang nadenken toch maar eens een Shield Pro gekocht. Vond het wat duur, maar wilde toch een box die alles aankon en geen gedoe hebben.
Netflix en HBO HDR werkt nu ook gewoon. SDR in HBO ziet er ook normaal uit nu.
YouTube HDR werkt niet (zoals verwacht vanwege de code/profile).
Nee bij mij slaat die ook vast niet uitnero355 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 22:17:
[...]
Ik bedoelde dan ook die andere twee hé!![]()
Na de recente update zijn die niet uit te zetten via display & sound. Shield pro 2019
[ Voor 5% gewijzigd door Artma op 16-02-2025 12:37 ]
Nu is het nog maar 30 seconden
Via hdmi-cec werkt de remote van de tv echter wel direct.. zo jammer dit inderdaad. Volgens mij gewoon een kwestie van opstartende services beter prioritiseren.doltishDuke schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:50:
Wel top dat ze die bug gefixt hebben dat de remote er 60 seconden over doet om te reageren na een reboot!
Nu is het nog maar 30 seconden
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Van de andere kant start ik zelden opnieuw op, dus het stoort me niet echt.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Ik met enige regelmaat, omdat die &£#@?! app van de NPO anders niet wil streamen. Maar ik denk dat de schuld daarvan niet zo zeer bij de Shield ligt.Klippy schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:51:
Denk het ook, lijkt alsof de service gewoon niet reageert of helemaal niet gestart is.
Van de andere kant start ik zelden opnieuw op, dus het stoort me niet echt.
Tja. De Shield. Ik overweeg toch langzaamaan maar eens te zwichten voor zo'n stomme Google Streamer. Begint allemaal toch steeds stroever te worden met de Shield. Wel lang plezier van gehad!
Geloof me, dat is geen vooruitgang kwa snelheid….doltishDuke schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:50:
[...]
Ik met enige regelmaat, omdat die &£#@?! app van de NPO anders niet wil streamen. Maar ik denk dat de schuld daarvan niet zo zeer bij de Shield ligt.
Tja. De Shield. Ik overweeg toch langzaamaan maar eens te zwichten voor zo'n stomme Google Streamer. Begint allemaal toch steeds stroever te worden met de Shield. Wel lang plezier van gehad!
https://gadgetversus.com/...ia-tegra-x1-plus-t210b01/
En ja de rauwe snelheid zegt niet alles want software optimaliseren doet ook een hoop, maar ik denk niet dat dit je gaat brengen wat je hoopt.
[ Voor 18% gewijzigd door TTommie op 18-02-2025 23:58 ]
Mr. T.
Is het juist niet logisch om de remote als laatste te doen, dan kan je alle functies gebruiken.Michael Knight schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:48:
[...]
Via hdmi-cec werkt de remote van de tv echter wel direct.. zo jammer dit inderdaad. Volgens mij gewoon een kwestie van opstartende services beter prioritiseren.
Nou, de grap is dat ik alles al kan doen op de Shield met de tv remote (ook apps opstarten enzo) maar dat de Shieldremote gewoon nog niet werkt.. pas echt na zoveel seconden.Marcel Br schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:53:
[...]
Is het juist niet logisch om de remote als laatste te doen, dan kan je alle functies gebruiken.
Overigens staat ie bij mij permanent aan tegenwoordig, dus ik ondervind er in principe geen hinder van.. maar het blijft wel stom
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Opzich wel interessant dit, WiFi 6 en AV1, VP9 support zijn dingen die ik wel mis bij de shield 2015.nero355 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 16:20:
Nou ja... eerder alternatief... soort van... : Thomson Streaming Box Plus 270 32GB
Staat op hun website, maar die is irritant dus maar effe zo...
Is nu nog veel te duur voor zulke specificaties, maar ik gok dat het in de toekomst nog zal veranderen
• "Ethernet 100Mbps"ricjuh schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:23:
[...]
Opzich wel interessant dit, WiFi 6 en AV1, VP9 support zijn dingen die ik wel mis bij de shield 2015.
Serieus? Het is 2025. Dat maakt dit ding alleen interessant als je van Wi-Fi afhankelijk bent. Al mijn Shield TV's zijn bekabeld aangesloten. Wi-Fi is voor mobiel speelgoed, niet stationair spul.
Meer gerelateerd aan de Shield TV:
Recent heb ik wat met 8BitDo Ultimate 2C controllers geëxperimenteerd. Op de Shield TV werkt de inbegrepen 2,4 GHz dongel niet. Direct via Bluetooth zorgt voor te veel vertraging, ook als USB beperkt is tot 2.0. De USB Wireless Adapter 2 werkt wel na een firmware update met veel minder vertraging, maar daar kan helaas maar een enkele controller op worden aangesloten.
[ Voor 34% gewijzigd door The Zep Man op 24-02-2025 16:41 ]
Helaas zie je dat bij meer apparaten zoals tv en streaming apparaten. Wel Wifi 6 maar geen Gigabit ethernet aansluitingThe Zep Man schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:36:
[...]
• "Ethernet 100Mbps"
Serieus? Het is 2025. Dat maakt dit ding alleen interessant als je van Wi-Fi afhankelijk bent. Al mijn Shield TV's zijn bekabeld aangesloten. Wi-Fi is voor mobiel speelgoed, niet stationair spul.
App er opnieuw opgezet maar dat maakte niets uit. Ook terug fabrieksinstellingen maakte niets uit blijft stereo.Het zijn alle films en series niets meer te vinden in 5.1.
Daar kwan ik vande week ook achter. Het geluid klonk anders in surround modus. Via de app van mijn Denon kun je mooi zien wat er aan signalen in en uit gaat.bruce. schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:56:
Iemand al opgevallen dat na de laatste update van de app showtime op de nvidia shield sinds kort het stereo is,en niet meer DD 5.1 wat het wel was.Netflix is wel gewoon DD 5.1.
App er opnieuw opgezet maar dat maakte niets uit. Ook terug fabrieksinstellingen maakte niets uit blijft stereo.Het zijn alle films en series niets meer te vinden in 5.1.
Als ik de app van showtime van mijn smart tv (lg c3) kijk, krijg ik wel 5.1 door. Zelfs als ik De app op mijn mobiel gebruik en dan cast naar de shield, krijg wel 5.1 geluid....heel apart.
Daardoor kwam ik er ook achter dat ik in kodi met een films vanaf een externe schijf ook alleen stereo door krijg....
[ Voor 16% gewijzigd door Sithlord76 op 25-02-2025 23:40 ]
Mijn Dac ging maar naar max 48kHz inplaats van 192kHZ.
Ik heb hem terug gezet naar 8.2.3.
Weet even niet meer wat de beste versie is met de minste issues.
Iemand heeft dit ook gemeld op het Nvidia forum en Nvidia is hier mee bezig.
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/forums/shield-tv/9/556907/shield-experience-upgrade-92-2525/3501739/
Waarom gebruik jij een USB DAC in combi met de Shield, en welke DAC gebruik je?thespeed schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:01:
Diegene die een USB dac gebruiken even oppassen met de nieuwe 9.2 update.
Weet even niet meer wat de beste versie is met de minste issues.
Iemand heeft dit ook gemeld op het Nvidia forum en Nvidia is hier mee bezig.
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/forums/shield-tv/9/556907/shield-experience-upgrade-92-2525/3501739/
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Vooral voor als ik muziek wil draaien met hoge resolutie FLAC via Plex.DeTjuk schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:17:
[...]
Waarom gebruik jij een USB DAC in combi met de Shield, en welke DAC gebruik je?
Mijn versterker heeft alleen maar analoge ingangen.
Rotel RC-1070 voorversterker met RB-1070 eindversterker.
Ik gebruik een Topping E30-2 DAC die is aangesloten op de voorversterker.
Ik ben benieuwd of een HDMI audio extractor een oplossing kan zijn (zet HDMI-geluid in PCM/AC3/DTS om naar S/PDIF). Daar heb ik ooit wel eens mee geëxperimenteerd. Aan de andere kant kan dat ook wel eens te veel moeite zijn.thespeed schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:01:
Diegene die een USB dac gebruiken even oppassen met de nieuwe 9.2 update.
HDMI is onbetrouwbaar vanwege de Handshake die kan verlopen...The Zep Man schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:35:
Ik ben benieuwd of een HDMI audio extractor een oplossing kan zijn (zet HDMI-geluid in PCM/AC3/DTS om naar S/PDIF). Daar heb ik ooit wel eens mee geëxperimenteerd. Aan de andere kant kan dat ook wel eens te veel moeite zijn.
Ik zou voor zoiets eerlijk gezegd niet eens een Shield TV gebruiken en gewoon iets Intel NUC achtigs opzoeken dat standaard Optical/Digital Sound Output aan boord heeft
Eventueel met een Monitor met Touchscreen Input erbij als de software een beetje daarmee om kan gaan

Het werkte op de Shield eigenlijk altijd prima. Nooit problemen met de DAC en ook geen vertragingen. Het was gewoon lekker stabiel. Gelukkig had ik toen een keer een USB A naar USB A kabel aangeschaft, die heb ik gebruikt om te downgraden naar 8.2.3.nero355 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:48:
[...]
HDMI is onbetrouwbaar vanwege de Handshake die kan verlopen...
Ik zou voor zoiets eerlijk gezegd niet eens een Shield TV gebruiken en gewoon iets Intel NUC achtigs opzoeken dat standaard Optical/Digital Sound Output aan boord heeft
Eventueel met een Monitor met Touchscreen Input erbij als de software een beetje daarmee om kan gaan
Nu hoop ik dat ze de issues gaan fixen met een hotfix, zoals ze zeggen. Op dit moment draai ik weer firmware 8.2.3.
Twijfel alleen nog of ik terug ga naar 9.1. In het begin was die nogal instabiel, en ik ben even kwijt hoe stabiel die versie nu is na de updates.
Na een reboot van de Shield altijd weer geluid bij audio only nummers, totdat het ineens niet meer werkt. Kan bij een nieuw nummer zijn of halverwege een spelend nummer. Maakt niet uit of het nummer lokaal gestart is of vanaf een ander device. Cache al opnieuw geleegd, Spotify opnieuw geinstalleerd, uit en weer opnieuw ingelogd, maar blijft gebeuren. Werkte eerder altijd feilloos.
For the record; geluid via HDMI naar receiver. Audio output auto (hdmi), stereo upmix en dolby processing staan uit. Match Content Audio Resolution (MCAR) aan/uit en play inaudible noise over hdmi aan/uit maakt geen verschil.
Nog even nagelopen; bij zowel een audio only als een track met videoclip ontvangt de receiver 2.0 PCM 48 kHz. Alleen is het bij audio only dus stil.
Edit: ik zie dat @Erwin537 in december ook zoiets noemde:
Erwin537 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:14:
[...]
Heb ook wat problemen met m'n shield dat spotify opeens geen geluid speelt.
[ Voor 40% gewijzigd door d3vlin op 02-03-2025 17:59 ]
Leaping Lab Rats!
Dat klinkt meer als een Spotify app probleem dan een probleem van de shield. Dat gevoel had ik wel bij de haperingen die ik had ook (of toen er opeens geen geluid meer gespeeld werd).PAdam schreef op maandag 3 maart 2025 @ 08:25:
Gisteren bij t luisteren naar podcast (Pro 2019, 9.2) via Bluetoothspeaker serieus lange haperingen gevolgd door skippen naar andere, al beluisterde, podcast. Spotify afgesloten, opnieuw gestart, geen issues meer. Nooit eerder gehad
Maar het zal niet de eerste keer zijn dat ik verbaast ben over de daadwerkelijke oorzaak van een issue
Zit zo te zien recht onder het koelblok, waar dus ook de CPU zit. Mijn gok: ventilatiegaten helemaal vol stof? En daardoor een (constant?) te warme CPU. Of de ventilator is gewoon helemaal stuk, dat kan natuurlijk ook. Open maken is relatief makkelijk: zitten twee minuscule kruiskop schroefjes achterop. Als die er uit zijn kun je de bovenkant naar voren schuiven. Wel even opletten, afhankelijk van model/revisie kan het zijn dat de LED in de deksel zit en met een kabeltje naar het PCB in de onderkant gaat. (Mijn 2017 model begin 2017 gekocht heeft de LED in de deksel. Ouders hebben een 2017 model dat eind 2027 is gekocht en daar zit de LED op het PCB zelf). Rest zit echter met kleine, denk Torx, schroeven vast. Die moet je dus maar net hebben (zelf heb ik ze uit een iFixIt set). Daarbij wel opletten dat je dus niet ee schroeven van het koelblok los draait (tussen beiden zit een metalen plaatje dat de boel aan trekt), anders moet je dus nieuwe koelpasta er op doen). Maar, de ventilator zelf zit meen ik "los" van het PCB, en zie je dus gewoon zitten (maar PCB moet er wel uit om de ventilator er uit te kunnen halen. Ook daarbij, eerst het kabeltje los maken en daarna pas PCB er uit halen).Cliootje schreef op maandag 10 maart 2025 @ 14:40:
Vandaag zag ik dat mijn Shield een 'plek' gesmolten plastic aan de onderkant. Hij doet het wel nog.
Heb nu wel minder vertrouwen in het beestje. Misschien maar op zoek naar een vervanger.
Kent iemand deze perikelen ?
[Afbeelding]
Heb je een idee waar ik zo'n nieuwe ventilator kan kopen ?RobertMe schreef op maandag 10 maart 2025 @ 14:51:
[...]
Zit zo te zien recht onder het koelblok, waar dus ook de CPU zit. Mijn gok: ventilatiegaten helemaal vol stof? En daardoor een (constant?) te warme CPU. Of de ventilator is gewoon helemaal stuk, dat kan natuurlijk ook. Open maken is relatief makkelijk: zitten twee minuscule kruiskop schroefjes achterop. Als die er uit zijn kun je de bovenkant naar voren schuiven. Wel even opletten, afhankelijk van model/revisie kan het zijn dat de LED in de deksel zit en met een kabeltje naar het PCB in de onderkant gaat. (Mijn 2017 model begin 2017 gekocht heeft de LED in de deksel. Ouders hebben een 2017 model dat eind 2027 is gekocht en daar zit de LED op het PCB zelf). Rest zit echter met kleine, denk Torx, schroeven vast. Die moet je dus maar net hebben (zelf heb ik ze uit een iFixIt set). Daarbij wel opletten dat je dus niet ee schroeven van het koelblok los draait (tussen beiden zit een metalen plaatje dat de boel aan trekt), anders moet je dus nieuwe koelpasta er op doen). Maar, de ventilator zelf zit meen ik "los" van het PCB, en zie je dus gewoon zitten (maar PCB moet er wel uit om de ventilator er uit te kunnen halen. Ook daarbij, eerst het kabeltje los maken en daarna pas PCB er uit halen).
Ik zie er eentje staan bij Amazon, voor maar liefst € 65,45 ( https://www.amazon.nl/-/e...5U-radiator/dp/B09XBG8Z92 ) Dat is een heel stevige prijs.
[ Voor 6% gewijzigd door Cliootje op 10-03-2025 16:05 ]
Ik heb er eerder ook eens naar gezocht, en bij AliExpress vind je ze voor ik meen een euro of 20. Voor alleen een soms "ratelende" ventilator, en wat dubieus heden in specifieke modelnummers (/onder hetzelfde modelnummer zijn er nog een aantal "modellen" / "types" meen ik met net wat afwijkende afmetingen of in ieder geval positionering schroefgaten) heb ik uiteindelijk nooit een nieuwe besteld.Cliootje schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:51:
[...]
Heb je een idee waar ik zo'n nieuwe ventilator kan kopen ?
Ik zie er eentje staan bij Amazon, voor maar liefst € 65,45 ( https://www.amazon.nl/-/e...5U-radiator/dp/B09XBG8Z92 ) Dat is een heel stevige prijs.
Ik krijg het werkend met 2 xbox controller wireless en 2 Nintendo switch pro controller. Echter, als ik vervolgens 2 USB controllers erbij in plugt, dan worden er maximaal 4 herkend.
Nu werkt de standaard afstandsbediening van de shield niet helemaal lekker. Zo moet ik eerst het pijltje naar beneden indrukken alvorens ik het pijltje omhoog (of omlaag) kan gebruiken om te zappen tussen zenders. Daarnaast moet ik ook de zender bevestigen door op OK te drukken (al weet ik niet of dit aan te passen is).
Iemand hier ervaring mee? Misschien dat een aftermarket afstandsbediening voor de shield dit op lost, iemand enig idee?
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Waarom gebruik je je afstandsbediening van je TV niet?miicker schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 23:37:
Ik gebruik de Odido app op de Nvidia Shield 2019 Pro om tv te kijken.
Nu werkt de standaard afstandsbediening van de shield niet helemaal lekker. Zo moet ik eerst het pijltje naar beneden indrukken alvorens ik het pijltje omhoog (of omlaag) kan gebruiken om te zappen tussen zenders. Daarnaast moet ik ook de zender bevestigen door op OK te drukken (al weet ik niet of dit aan te passen is).
Iemand hier ervaring mee? Misschien dat een aftermarket afstandsbediening voor de shield dit op lost, iemand enig idee?
Reden die ik mij kan bedenken is dat die mogelijk niet 100% werkt. Mijn vorige TV (die nu 10+ jaar terug oud zou zijn) deed bv alleen de navigatieknoppen doorsturen. En het gebruik van de nummers, programma omhoog/omlaag, ... werden niet via CEC doorgegeven.Ike. schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:19:
[...]
Waarom gebruik je je afstandsbediening van je TV niet?
Dat CEC niet feilloos werkt is al zo vaak gepost in allerlei fora.
Bij mij kan ik de Shield Pro wel bedienen met de ab van de tv, maar bijvoorbeeld met de "home" knop van de ab van de tv kom ik terug in het hoofdmenu van de tv, ipv van het hoofdmenu van de Shield.
Dan moet ik dus weer via de ab van de tv naar de juiste HDMI ingang van de tv gaan om weer in het Shield menu te komen.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Alles goed en wel, aan m'n vaders TV continu verstoord beeld, vooral veel groen. Factory reset gedaan, drie verschillende HDMI kabels geprobeerd, waaronder een nieuwe dikke 2.1 kabel van Ugreen. Opvallend is het dat in het menu de verstoring vooral optreedt als ik een knopje van de afstandsbediening indruk.
:strip_exif()/f/image/C2IsE4OiMsgSjb0yKXmnmc77.jpg?f=fotoalbum_large)
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
[ Voor 30% gewijzigd door jelbo op 11-04-2025 15:23 ]
AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W
Vraag 1 is natuurlijk: had je dit ook voordat je de shield had gedowngrade?jelbo schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 15:05:
Mijn vader heeft een Shield Pro gekocht, welke ik preventief heb gedowngrade naar 8.2.3, volgens deze stappen. Bij mij thuis aangesloten gehad op een 24" monitor, geen enkel probleem ervaren.
Alles goed en wel, aan m'n vaders TV continu verstoord beeld, vooral veel groen. Factory reset gedaan, drie verschillende HDMI kabels geprobeerd, waaronder een nieuwe dikke 2.1 kabel van Ugreen. Opvallend is het dat in het menu de verstoring vooral optreedt als ik een knopje van de afstandsbediening indruk.
[Afbeelding]
Verder:
- En heb je ook verschillende HDMI poorten op de tv geprobeert?
- Heb je andere apparaten aangesloten op dezelfde TV en hebben die ook groen beeld?
Hdmi poort beschadigd van de shield of TV? Stof in de HDMI poort?jelbo schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 15:05:
Mijn vader heeft een Shield Pro gekocht, welke ik preventief heb gedowngrade naar 8.2.3, volgens deze stappen. Bij mij thuis aangesloten gehad op een 24" monitor, geen enkel probleem ervaren.
[Afbeelding]
Ik had dit ook een tijd terug. Schrok me rot. hdmi eruit, poort van de shield even schoon geblazen en het werkte weer.
[ Voor 8% gewijzigd door Ike. op 11-04-2025 16:24 ]
De Shield is nieuw, de HDMI-kabel ook. Oudere kabels op andere aansluitingen geven dezelfde storingen.
Nu is er een nieuw probleem. Na een update gestart te hebben naar de laatste versie, blijft de Shield hangen op het Nvidia bootlogo. Na 20 minuten de stroom er maar afgehaald en een nieuwe poging gedaan: zelfde probleem.
Ofwel ga ik klooien met een recovery, of hij gaat retour. De USB-A male naar male kabel die ik nodig had voor debugging heb ik hier helaas niet nu.
AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W
O,o,o waarom downgrade je het? Wat je vader wilt doen was versie 9 voldoende lijkt me.jelbo schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 16:33:
Op mijn computer-beeldscherm geen issues gehad, met factory versie (9 nogwat) en versie 8.2.3.
De Shield is nieuw, de HDMI-kabel ook. Oudere kabels op andere aansluitingen geven dezelfde storingen.
Nu is er een nieuw probleem. Na een update gestart te hebben naar de laatste versie, blijft de Shield hangen op het Nvidia bootlogo. Na 20 minuten de stroom er maar afgehaald en een nieuwe poging gedaan: zelfde probleem.
Ofwel ga ik klooien met een recovery, of hij gaat retour. De USB-A male naar male kabel die ik nodig had voor debugging heb ik hier helaas niet nu.
Het kan ook zijn dat de resolutie die op shield staat de tv niet aankan? Kijk eens, als je het weer aan de praat krijgt, naar of dolby vision aangevinkt staat in je shield instellingen?
Tja, ik ben een tweaker en ik las hier en daar over issues met stabiliteit, reclame en dergelijke, dus dacht, vastzetten op een oude stabiele versie lijkt verstandig om er daarna geen omkijken naar te hebben. Verder geen gekke dingen aangepast met apps en debloating enzo, dat geeft alleen maar risico's op problemen.mucuracat schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 17:42:
[...]
O,o,o waarom downgrade je het? Wat je vader wilt doen was versie 9 voldoende lijkt me.
Dolby Vision in- en uitschakelen had ik al geprobeerd. De resolutie aanpassen naar bijvoorbeeld 1080p niet, want het doel was vooral om 4K 60fps HDR filmpjes van een Samsung telefoon af te spelen.
Wij waren er wel klaar mee vanmiddag, dus de Shield zit terug in de doos. Helaas.
Laatste firmware versie icm. Projectivy launcher werkt bij mij zonder probleem en reclamevrij.jelbo schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 19:06:
[...]
Tja, ik ben een tweaker en ik las hier en daar over issues met stabiliteit, reclame en dergelijke, dus dacht, vastzetten op een oude stabiele versie lijkt verstandig om er daarna geen omkijken naar te hebben. Verder geen gekke dingen aangepast met apps en debloating enzo, dat geeft alleen maar risico's op problemen.
Dolby Vision in- en uitschakelen had ik al geprobeerd. De resolutie aanpassen naar bijvoorbeeld 1080p niet, want het doel was vooral om 4K 60fps HDR filmpjes van een Samsung telefoon af te spelen.
Wij waren er wel klaar mee vanmiddag, dus de Shield zit terug in de doos. Helaas.
Mocht je nog aan de slag gaan met een andere Shield, ongeacht de OS versie voor de Shield, je krijgt met beiden reclame te zien in het startscherm, mits je de Google apps up to date laat komen door Play Store app updates. Dus wil je dat niet, moet je voorkomen dat die Google app wordt bijgewerkt.jelbo schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 19:06:
Tja, ik ben een tweaker en ik las hier en daar over issues met stabiliteit, reclame en dergelijke, dus dacht, vastzetten op een oude stabiele versie lijkt verstandig om er daarna geen omkijken naar te hebben. Verder geen gekke dingen aangepast met apps en debloating enzo, dat geeft alleen maar risico's op problemen.
Maar wat hier eerder al wordt aangegeven, andere Launcher gebruiken en weg is die reclame. Ook voor niet Tweakers is dat aardig simpel te realiseren 😉
Versie 9.xx is verder aardig stabiel inmiddels.
Testing, one, two ...
Dit zegt niets. Zowel de nieuwe als de oude kabels kunnen brak zijn zonder verdere specificaties over die kabels te geven.jelbo schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 16:33:
Dit is HDMI probleem.jelbo schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 15:05:
[Afbeelding]
https://www.nvidia.com/en...-upgrade-92-hotfix-image/
Testing, one, two ...
Dit vind ik toch wel erg ver gaan…
[ Voor 27% gewijzigd door S1NN3D op 24-04-2025 19:29 ]
Vervang de Android TV launcher en foetsie is het, als het niet acceptabel is 😉S1NN3D schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 20:10:
Net verrast door de meest opvallende reclame die ik ooit zag op het homescreen van mijn Shield TV. Een 30 seconden durende trailer van Pathé Thuis.
Filmpje via mijn OneDrive:
Testing, one, two ...
Ga ik zeker proberen. Dank voor de tip.hardware-lover schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 21:37:
[...]
Vervang de Android TV launcher en foetsie is het, als het niet acceptabel is 😉
Dat er zo’n statische referentie stond naar een streamingdienst - die ik niet gebruik - vond ik nog tot daar aan toe. Maar mini-video’s gaat toch weer een stap verder.
Als ik het topic doorzoek, stuit ik vooral op FLauncher en Projectivy. In het weekend maar eens kijken of ik dat er een beetje makkelijk op krijg.
De hoofdreden is vooral dat er van tijd tot tijd reclame passeert die niet zo geschikt is voor jongere kijkers.
Je ziet toch altijd trailers van films en series.. zelfs als je gewoon in de app van een streamingdienst zit zie je telkens op dezelfde manier een trailer van de content waar je op dat moment op staat..S1NN3D schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 20:10:
Net verrast door de meest opvallende reclame die ik ooit zag op het homescreen van mijn Shield TV. Een 30 seconden durende trailer van Pathé Thuis.
Filmpje via mijn OneDrive:
https://1drv.ms/v/c/7e393...8kB68fmALL70o9KWkM3aIKxJw
Hoe is dit anders?
Enige is dat het van andere diensten is..
Als het nou een Campina reclame was ok.
Probleem met "Fixes Dolby Vision content stutters when frame match feature is enabled".hardware-lover schreef op woensdag 16 april 2025 @ 23:02:
Er is een nieuwe Hotfix, nu voor 9.2. Mogelijk herkent men wat van de aangehaalde zaken die zijn aangepakt?
https://www.nvidia.com/en...-upgrade-92-hotfix-image/
Dus 2 dagen geleden mijn serienummer ingevuld en netjes bericht gekregen maar nog geen update beschikbaar/
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Ik denk dat de hotfix is gepauzeerd tot het probleem met de Playstore is opgelost.snah001 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 23:51:
[...]
Probleem met "Fixes Dolby Vision content stutters when frame match feature is enabled".
Dus 2 dagen geleden mijn serienummer ingevuld en netjes bericht gekregen maar nog geen update beschikbaar/
Frame rate so far geen stotters.
LG Oled 55B7V, Denon S950H, VU+ Zero4K, Nvidia shield TV Pro 2019, PlayStation 4, Harman Kardon BDT 30 Synology DS923+
Je beantwoordt je eigen vraag. Dit is ongevraagde en niet zomaar te vermijden reclame die wordt toegevoegd aan een product waar het ooit niet op zat en die niet zomaar te vermijden is. Tweakers kunnen dit (door bijvoorbeeld een alternatieve launcher installeren), maar een gewone consument zit hiermee opgescheept.Jazco2nd schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 23:19:
Hoe is dit anders?
Enige is dat het van andere diensten is..
[ Voor 20% gewijzigd door The Zep Man op 26-04-2025 11:33 ]
Android Beveiligingspatch is 5 maart 2025.
Changelog:
Today we released SHIELD Experience Upgrade 9.2.1 (33.2.0.326) for all SHIELD and SHIELD Pro units. This update addresses many quality of life issues reported in the field, improving stability and compatibility with other devices in your home entertainment center. Thank you for being a part of the SHIELD community and as always, if you see any issues, please send feedback from your device and post your observations in this thread.
Upgraded Apps
Support to stream games on NVIDIA GeForce NOW at 120FPS up to 1080p resolution. GeForce NOW Ultimate membership required.
Resolved Bugs
Fixes night mode being skipped when DAP is ON.
Fixes Dolby Vision content stutters when frame match feature is enabled.
Fixes match content audio resolution while using an USB DAC.
Adds back HQS / Maxrate option for USB audio.
USB TV Tuner fix with Live Channel app.
Fixes playback issues in PLEX when using AAC 5.1 audio.
Fixes connection issues with third-party remotes after sleep or reboot.
[ Voor 45% gewijzigd door Glassertje op 06-05-2025 21:36 ]
Alleen het automatisch opnieuw opstarten na de installatie is dus gek genoeg niet voldoende.
Nou ja, als dat alles is
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Ik hoop dat Nvidia deze ook gaat stoppen in de nieuwe Shield.
Immers, de huidige 256 cores is wel wat weinig
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Wat mis je dan? Ik kan gewoon alles afspelen tot en met de HDR 4K films in hoge bitrate.GarBaGe schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:24:
Ik zie dat Nvidia voor de Nintendo Switch 2 een mooie nieuwe Tegra T234 heeft ontwikkeld met 1500 Cuda cores, gebaseerd op de Ampere generatie (30-series).
Ik hoop dat Nvidia deze ook gaat stoppen in de nieuwe Shield.
Immers, de huidige 256 cores is wel wat weinig
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.
Wat we je wel kunnen vertellen :
- Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
- Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
- Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.
Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.