Als in de 2019 Pro of een 2015 Pro
Als je nog een 2015/2017 model hebt dan mis je enkele dingen die de 2019 Pro heeft, maar omdat je LG OLED TV best wel nieuw is zal je echt heel specifiek moeten gaan zoeken wat het eene apparaat wel kan en het andere niet om verschillen te ontdekken...
En dan is er nog je Versterker die vervolgens ook weer alles moet kunnen verwerken wat zowel je LG OLED TV als je Shield TV kunnen

We hebben een nieuwe LG Oled EVO G4 gehaald gisteren. Alles weer aangesloten en finetunen maar! Gisteren toch een uurtje of wat gespeeld met instellingen en tips van youtube (avforum bv) en testen.
Het enige dat je hoeft te doen is IMHO de Cinema/Bioscoop setting gebruiken en vooral dit doen :
Verder vind ik
Developer Mode erg leuk op mijn LG OLED TV uit 2018 want dan kan je lekker YouTube met ingebouwde Ads Blocking installeren
Maar...
Dat kan dus ook op je Shield TV door SmartTube te sideloaden via ADB Tools

Toch blijft de shield bv hangen op 60hz by default en de tv kan meer.
Het enige wat daar misschien beter aan wordt in de toekomst en een beetje relevant is zou het toevoegen van VRR zijn als ze eindelijk alles automatisch van
Refresh Rate vanuit Android TV zelf laten wisselen, want dan heb je als het goed is geen
"Blackscreens" tussendoor tijdens het aanpassen van de
Refresh Rate
Maar dat is een hoop speculaas voorlopig en je Versterker moet het dan ook kunnen

Dus de korte vraag is; heeft een Nvidia Shield nog wel toegevoegde waarde anno 2025 in deze situatie en met een nieuwe snellere tv? Wij kijken alleen tv en luisteren muziek via Apps; verder niks.
Waarom heb je eigenlijk überhaupt ooit de Nvidia Shield TV gekocht dan

Dat is allemaal Marketing troep

Aan de andere kant zeggen 'experts' alles uit te zetten en het beeld voor zich laten spreken.
Daar ben ik het dan ook helemaal mee eens !!!

Voordeel shield: 1gb lan connecties.
TV werkt ook prima op wifi6. Sja, die paar Msec?

Heeft een LG OLED TV anno 2025 dan nog steeds die stomme 100 Mbps LAN NIC
Dat lijkt me echt ontzettend dom !!!
Dat is dus wel echt een reden om een Nvidia Shield TV ernaast te houden, maar dan moet je maar net af en toe 100+ Mbps Bitrate video's kijken

Dat geldt sowieso voor alles dat geen Jolla SailFish heet
Leuke video laatst daarover gezien : YouTube: Nokia N9 | Why MeeGo is The Best OS I Have Ever Used
Best wel bizar eigenlijk...