Acties:
  • 0 Henk 'm!
alex3305 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:53:
Ik heb daar toch een ander inzicht over. Ik wil het liefste zo min mogelijk disks.
Immers kost draaiend roest stroom en redundantie of pariteit vind ik voor dit soort media niet bijster interessant.

En als er dan een schijf sneuvelt?
Een dag rebuilden voor films die ik al gezien heb of series die ik eigenlijk toch nooit ga kijken. :/
De tijden van grote DIY NAS setups liggen inderdaad een beetje achter ons ondertussen : 2 x 20 TB in je NASje proppen en je kan weer een hele tijd vooruit :D
Plex Media Server op de Shield zetten.
Zou ik niet doen, want dat is IMHO altijd een soort gadget geweest en geen serieuze oplossing...
Jellyfin of Kodi
Veel beter idee d:)b
Een ander alternatief zou een 4TB of 5TB 2.5" disk zijn en die simpelweg aan de Shield te hangen.
Dat zijn dan wel SMR disks, maar dat zou voldoende moeten zijn voor één user.
Dat zou ik ook niet doen en dan met misschien wel als de belangrijkste reden het feit dat die stomme USB poorten achterop de Shield TV zo vreselijk warm (heet!!!) worden :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Goedemorgen, zijn er hier mensen die via de Shield tv van KPN kijken met de iTV app (Android TV)? Wij krijgen sinds gisteravond een zwart scherm met een Android links bovenin het scherm. Gegevens/cache wissen en de app herinstalleren helpt niet. Ik vind geen melding van storing en ook geen gebruikers op het KPN forum met dezelfde klachten. Het betreft een Shield Tube.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:54
meintje schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 09:32:
Goedemorgen, zijn er hier mensen die via de Shield tv van KPN kijken met de iTV app (Android TV)? Wij krijgen sinds gisteravond een zwart scherm met een Android links bovenin het scherm. Gegevens/cache wissen en de app herinstalleren helpt niet. Ik vind geen melding van storing en ook geen gebruikers op het KPN forum met dezelfde klachten. Het betreft een Shield Tube.
Op dit moment kijk ik tv via de app op m'n shield pro. De app is niet perse bug vrij, maar werkt bij mij wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Nu online
Erwin537 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 12:30:
[...]

Op dit moment kijk ik tv via de app op m'n shield pro. De app is niet perse bug vrij, maar werkt bij mij wel gewoon.
Na vanmorgen 100x geprobeerd te hebben werkt de app nu ineens weer. Deze lijkt ook een update gehad te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Nu online
nero355 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 22:01:
[...]

Je moet wel af en toe de Google Play Store in duiken en de updates voor de apps op je Shield TV installeren hé! ;)
Dat gebeurt automatisch 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meintje
  • Nu online
nero355 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 22:30:
[...]

Dat kan, maar dan nog : Als je problemen ervaart dan moet je soms zelf de boel effe een schop geven ;)
In mijn eerste bericht lees je ook dat ik dat gedaan heb. In eerste instantie deed dat niks. Daarna heb ik het gelaten voor wat het was, waarna het probleem alsnog magisch opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannalicour
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-09 00:48
Hoi en fijne jaarwisseling iedereen!

Ik heb soms problemen met de ps4 Bluetooth controller op de shield (via moonlight gamen). Veel lag. Bedraad werkt alles goed, maar is niet ideaal.

Enig idee waaraan dat zou liggen?

Ik ben sowieso op zoek naar een nieuwe controller. Weten jullie toevallig of die Battletron game controller van de action goed werkt op de shield?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:43
pannalicour schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 11:00:

Ik heb soms problemen met de ps4 Bluetooth controller op de shield (via moonlight gamen). Veel lag. Bedraad werkt alles goed, maar is niet ideaal.

Ik ben sowieso op zoek naar een nieuwe controller. Weten jullie toevallig of die Battletron game controller van de action goed werkt op de shield?

Alvast bedankt.
Ik heb met Xbox controller wireless en nintendo switch pro. Xbox controller werkt altijd flawless. Ook in combinatie met Moonlight, Sunshine, Apollo, Artemis en steam.

Nintendo switch pro controller meer issues mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannalicour
banaliteit schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 14:01:
[...]

Ik heb met Xbox controller wireless en nintendo switch pro. Xbox controller werkt altijd flawless. Ook in combinatie met Moonlight, Sunshine, Apollo, Artemis en steam.

Nintendo switch pro controller meer issues mee.
Welke xbox controller is het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
pannalicour schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 15:11:
[...]

Welke xbox controller is het precies?
De laatste normale Xbox controllers heten ook zo :) Xbox Wireless Controller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannalicour
polopolo150 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 15:20:
[...]

De laatste normale Xbox controllers heten ook zo :) Xbox Wireless Controller :)
Aha, was even vergeten hoe die controllers eruit zagen. Die bevalt me niet. Mijn voorkeur gaat uit naar de ps4 controller.

Ik las dat 8bitdo adapter ook uitkomst biedt. Hebben jullie ervaring hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

Alvast bedankt.
De Steam Controller werkt hier prima.

Helaas ondersteunt Linux4Tegra (laatste JetPack 37.x series) de Jetson Nano niet meer (zeflde SoC als de Nvidia Shield TV series). Dus ik denk dat, ook gezien het uitblijven van software updates voor de Nvidia Shield TV series, we wel kunnen stellen dat dit dezelfde kant op gaat als de Nvidia Shield Tablet (RIP).

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:50
Jerie schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 17:52:
[...]

De Steam Controller werkt hier prima.

Helaas ondersteunt Linux4Tegra (laatste JetPack 37.x series) de Jetson Nano niet meer (zeflde SoC als de Nvidia Shield TV series). Dus ik denk dat, ook gezien het uitblijven van software updates voor de Nvidia Shield TV series, we wel kunnen stellen dat dit dezelfde kant op gaat als de Nvidia Shield Tablet (RIP).
Nvidia heeft juist recentelijk een aantal hotfixes uitgegeven (aan diegene die geabonneerd zijn op hotfixes). Er lijkt dus juist weer wat leven in de ontwikkeling te zitten. Nadat het er inderdaad lang op leek dat er weinig leven meer in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 18:06:
[...]

Nvidia heeft juist recentelijk een aantal hotfixes uitgegeven (aan diegene die geabonneerd zijn op hotfixes). Er lijkt dus juist weer wat leven in de ontwikkeling te zitten. Nadat het er inderdaad lang op leek dat er weinig leven meer in zat.
Ja, Jetson 36.x krijgt ook nog updates. Hetzelfde geldt voor 35.x, 34.x, en ik dacht zelfs 33.x ook nog. Mijn Jetson Orin NX zit op 36.x, maar dat is alweer een generatie nieuwer dan Tegra X.

De vraag is hoe groot die updates zijn. Als ik naar de hotfixes kijk, vrij mager. Ik denk dat een Apple TV meer het geld waard is gebleken, maar het kan natuurlijk nog veel en veel slechter. Toch vind ik dat geen sterk excuus.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• banaliteit
pannalicour schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 15:35:
[...]

Aha, was even vergeten hoe die controllers eruit zagen. Die bevalt me niet. Mijn voorkeur gaat uit naar de ps4 controller.

Met de 8bitdo adapter zijn de Nintendo Switch controllers ook bruikbaar op de shield. Kom vaak wel vaak quirks tegen dus ik gebruik het nooit.

Voordeel van 8bitdo adapter met de Xbox controller is dat de trillling / dild functie wel werkt. Ben even de naam kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Gebruik je USB 3.0 en/of een matige kwaliteit HDMI-kabel? Ik heb wel eens begrepen dat dat zaken zijn die Bluetooth kunnen storen. Het probleem is daarmee niet uniek aan je PS4 controller.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:43

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pannalicour schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 15:35:
Topic Search bovenaan is je beste vriend voor dat soort vragen ;)

Volgens mij waren er wel wat ervaringen voorbijgekomen in Deel 1 van deze Topic Reeks dus kijk maar effe of dat wat oplevert...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 19:50
Bongoarnhem schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 20:49:
[...]

Waarop is deze suggestie gebasseerd?
Die suggestie is in dit topic al vaker voorbij gekomen. De SoCs van de Shield zitten ook in verschillende Switches(?). En verder lijkt er niet veel animo voor de Tegras te zijn? Dus als Nvidia dan een nieuwe Tegra maakt voor Nintendo kunnen ze die ook weer mooi (her)gebruiken voor een nieuwe Shield. Waarbij voorheen de 3 Shields dus ook semi gelijk uit kwamen met een nieuwe Switch (/ander stuk hardware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:41
Wij hebben hier een gek probleem met een Nvidia Shield i.c.m. een samsung tv. Soms als we de shield en de tv aan doen, dan krijgen we een gek groen beeld (je ziet dus wel alles, maar alles is groen).

Zodra ik de HDMI eruit haal en er weer in doe, dan werkt alles weer.

Weet iemand hoe dit op te lossen is. Ik zie online dat ik niet de enige ben, maar nergens concreet een oplossing.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Wachten... schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:43:
Wij hebben hier een gek probleem met een Nvidia Shield i.c.m. een samsung tv. Soms als we de shield en de tv aan doen, dan krijgen we een gek groen beeld (je ziet dus wel alles, maar alles is groen).

Weet iemand hoe dit op te lossen is. Ik zie online dat ik niet de enige ben, maar nergens concreet een oplossing.
Ik had dit laatst ook 1 keer. Ik dacht dat het aan de HDMI kabel lag. alles even nagekeken en alle stof weggepoetst en de Shield werkte weer prima met de oude kabel 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Klinkt inderdaad als probleem HDMI kabel. Niet dat deze ineens kapot is maar dat er net geen goede verbinding wordt gemaakt. Even er uithalen en opnieuw inpluggen werkt hier meestal goed. In- en uitgang op stof controleren en wegblazen indien nodig. Kabel voor de zekerheid op breuk controleren en als het dan nog niet weg is andere kabel proberen. Maar dat is meestal niet nodig omdat een kapotte HDMI kabel uitzonderlijk is.

[ Voor 22% gewijzigd door vdr01 op 03-01-2025 15:11 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannalicour
banaliteit schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 22:37:
[...]

Met de 8bitdo adapter zijn de Nintendo Switch controllers ook bruikbaar op de shield. Kom vaak wel vaak quirks tegen dus ik gebruik het nooit.

Voordeel van 8bitdo adapter met de Xbox controller is dat de trillling / dild functie wel werkt. Ben even de naam kwijt.
Ok fijn om te weten. Weet jij toevallig of andere controllers, dus niet niet worden genoemd op de officiele website van 8bitdo, ook met de 8bitdo adapter gen 2 werken. Bijvoorbeeld goedkopere controllers van de action die dus wel Bluetooth ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
pannalicour schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 15:28:
[...]

Ok fijn om te weten. Weet jij toevallig of andere controllers, dus niet niet worden genoemd op de officiele website van 8bitdo, ook met de 8bitdo adapter gen 2 werken. Bijvoorbeeld goedkopere controllers van de action die dus wel Bluetooth ondersteunen?
Geen idee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand hoe dit op te lossen is.

Ik zie online dat ik niet de enige ben, maar nergens concreet een oplossing.
- HDMI Handshake probleem.
- Als gevolg van bovenstaande kan je dus ook iets krijgen als Dolby Vision spul afspelen op apparatuur die het niet aan kan, want dan wordt alles ook groen of paars of een mix daarvan... (3D TV !!! YEAH!!! :+ )
- GPU van de Shield TV die het te warm heeft.

Zijn zo'n beetje je opties :)

Heeft je TV bijvoorbeeld onlangs een firmware update/OS update gehad ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katertje1
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07 19:48
Iemand ervaring met een externe usb dvd speler aan de Shield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPE
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-08 16:05

BPE

pannalicour schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 15:28:
[...]

Ik heb een gamecontroller van Gamesir werkt gewoon.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:00
Net de nieuwe kpn tv+ app binnengekregen op de Shield. Ben er heel blij mee.
Geldt natuurlijk voor andere Android tv kastjes ook.
De kpn tv+ kastje gaat opgeborgen worden als deze het goed blijft doen.
Tot nu toe had je op Android tv alleen de oudere tv app variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:11
Hoi,

Is het mogelijk om apps met een password te beveiligen. Of zo?

Mijn kinderen weten iets te makkelijk YouTube te vinden, en de bocht die daar op staat wil ik nog even weghouden.

Verwijderen is mijn eerste gedachte. Maar apps kunnen blokkeren of verbergen is de voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
FJP84 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 09:06:
Hoi,

Is het mogelijk om apps met een password te beveiligen. Of zo?

Mijn kinderen weten iets te makkelijk YouTube te vinden, en de bocht die daar op staat wil ik nog even weghouden.

Verwijderen is mijn eerste gedachte. Maar apps kunnen blokkeren of verbergen is de voorkeur.
Ik had dit gevonden via chatGPT
Nog even testen.

Je kan ook overwegen om YouTube Kids te installeren.

Wij hebben bv. voor Netflix op onze accounts een pin gezet.
Kinderen kunnen de eigen profiel zo op.

Zelf ook kinderen (5 en bijna 9)
Die gebruiken YouTube Kids op de tablet waar wij de content van beherend. Kanalen blokkeren, favorieten selecteren.
Hebben een eigen de Android een Google account die in onze familie link zit. Schermtijd (ongv. 2x uurtje per dag) en bedtijd stel je in dan weten ze waar ze aan toe zijn.
Door dit geen behoefte om YT op de TV te openen.
Maar goed elk kind en omgeving is anders maar zo doen wij het hier

----
Yes, on an NVIDIA Shield running Android TV, you can protect apps with a password or PIN using various methods:
1. Built-in Parental Controls

Android TV offers a built-in feature to restrict app access:

Steps:
1. Go to Settings > Device Preferences > Parental Controls.

2. Enable Parental Controls and set a PIN.

3. Restrict access to apps by selecting which ones require the PIN to open.

Limitations: Some older apps might not support this feature fully.
--

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 01:25
wij gebruiken een beperkt profiel voor de kids dit zit kun je via de instellingen activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Ik krijg Nvidia Shield niet meer te zien als te koppelen apparaat. Ik zit op het zelfde wifi, ik in de shield bij Google Cast, Google al data/cache gewist en en updates gedeinstalleerd. Iemand een idee?

Ik zit overigens op 9.1.1 (33.2.0.157) Shield TV Pro 2019

Rare is wel dat Hey Google met TV Aan en TV uit, wel werkt via de Nest Mini (Zonder dat ik apparaat in Google Home zie)maar dat ik dan daar achteraan hoor. Sorry maar TV is niet beschikbaar.

[ Voor 39% gewijzigd door FJP84 op 22-01-2025 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FJP84 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 23:02:
Ik krijg Nvidia Shield niet meer te zien als te koppelen apparaat. Ik zit op het zelfde wifi, ik in de shield bij Google Cast, Google al data/cache gewist en en updates gedeinstalleerd. Iemand een idee?

Ik zit overigens op 9.1.1 (33.2.0.157) Shield TV Pro 2019
Dat klinkt als dit : hardware-lover in "Nvidia Shield TV - Ervaringen & Discussie - deel 2"

Maar geen idee of jullie het over hetzelfde hebben eerlijk gezegd, want al die namen lijken zoveel op elkaar dat ik me liever niet met dat soort dingen bezig houd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FJP84 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 23:02:
Ik krijg Nvidia Shield niet meer te zien als te koppelen apparaat.
Met wat (hardware en software) probeer je de Shield TV te koppelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 02:05:
Dat klinkt als dit : hardware-lover in "Nvidia Shield TV - Ervaringen & Discussie - deel 2"

Maar geen idee of jullie het over hetzelfde hebben eerlijk gezegd, want al di namen lijken zoveel op elkaar dat ik me liever niet met dat soort dingen bezig houd :)
Dat denk ik niet. Ik verwacht, niet zichtbaar in de Google Home app voor koppeling @FJP84?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
hardware-lover schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:35:
[...]

Dat denk ik niet. Ik verwacht, niet zichtbaar in de Google Home app voor koppeling @FJP84?
Exact, en dat was voorheen wel het geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
FJP84 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 16:07:
Exact, en dat was voorheen wel het geval.
Je zou eens kunnen proberen om de cache van de Chromecast systeemapp op je Shield te verwijderen. Normaal gesproken zou dat al voldoende kunnen zijn om hem weer in Google Home tevoorschijn te krijgen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
hardware-lover schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 18:15:
[...]

Je zou eens kunnen proberen om de cache van de Chromecast systeemapp op je Shield te verwijderen. Normaal gesproken zou dat al voldoende kunnen zijn om hem weer in Google Home tevoorschijn te krijgen.
Gisteren af en aan geprobeerd verschillende apps qua data en cache te schonen zonder succes, maar zij is ist zag ik de shield er weer tussen staan in Google Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Nu online
Ik heb een Shield Tube in gebruik. Ik merk dat deze steeds meer begint te haperen. Lijkt op bufferload. Apps sluit ik altijd keurig af, cache van betreffende apps verwijderen helpt niet persé. Meer mensen die dit ervaren? Ik neig er voorzichtig naar om de Shield Tube te vervangen voor een nieuwe Chromecast with Google TV variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chiel_78
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 14:11
meintje schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:16:
Ik heb een Shield Tube in gebruik. Ik merk dat deze steeds meer begint te haperen. Lijkt op bufferload. Apps sluit ik altijd keurig af, cache van betreffende apps verwijderen helpt niet persé. Meer mensen die dit ervaren? Ik neig er voorzichtig naar om de Shield Tube te vervangen voor een nieuwe Chromecast with Google TV variant.
Ik heb dit in al mijn jaren Shield gebruik dit ook eenmaal gehad. Clean install gedaan en sindsdien draait alles weer als vanouds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Dit is vanaf dag 1 een bekend probleem bij de Tube. Verbaast me eigenlijk dat je er nu pas tegenaan loopt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Wat nieuws:

Het schijnt dat sommige Shield TV's worden geleverd met firmware 9.1.2.

Meer achtergrondinformatie.

Als je doorklikt naar de originele bron, dan lees je dat Nvidia aangeeft dat de nieuwe update voor bestaande Shield TV's eraan komt. Er zijn nog wat hindernissen te overwinnen, en release dates worden nooit gegeven.

[ Voor 46% gewijzigd door The Zep Man op 24-01-2025 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Heb je al het stof wel eens verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Nu online
Arjantje72 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:33:
[...]

Heb je al het stof wel eens verwijderd?
Ik heb er eens met een zaklamp ingeschenen. Toen zag ik vrij weinig stof. Maar wellicht dat ik hem dit weekend eens probeer los te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Laatst online: 20:05

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik heb sinds kort een Google One abonnement met daarbij Gemini Advanced, werkt prima op mijn Galaxy S24.

Dus dacht ik dit ook misschien te kunnen installeren op de Shield 2019 Pro als ondersteuning voor de assistant.

Maar helaas: "Google Gemini (van Google LLC.) is niet beschikbaar op dit apparaat."

Is een Shield niet krachtig genoeg hiervoor? Of is Android 11 niet genoeg "up to date"?

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bvk schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 20:19:
Ik heb sinds kort een Google One abonnement met daarbij Gemini Advanced, werkt prima op mijn Galaxy S24.

Dus dacht ik dit ook misschien te kunnen installeren op de Shield 2019 Pro als ondersteuning voor de assistant.

Maar helaas: "Google Gemini (van Google LLC.) is niet beschikbaar op dit apparaat."

Is een Shield niet krachtig genoeg hiervoor? Of is Android 11 niet genoeg "up to date"?
Niet beschikbaar als Android TV app in Google Play Store, ook niet op een niet Shield TV Android/Google TV apparaat 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Laatst online: 20:05

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

hardware-lover schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 21:02:
[...]

Niet beschikbaar als Android TV app in Google Play Store, ook niet op een niet Shield TV Android/Google TV apparaat 😉
Dat zeg ik ;)

Ik heb het Gemini zelf maar even gevraagd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hzA7PfvtjIIP6JIIHnaAQ3P0eJo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q3tp0bwrfVkDBCagDHI8eVZW.png?f=fotoalbum_large
Conclusie:

Het is op dit moment niet mogelijk om Gemini officieel op de Nvidia Shield TV Pro te installeren. De reden is waarschijnlijk een combinatie van ontwikkelingsfase, prioriteiten, interface-uitdagingen en strategische beslissingen van Google. Je kunt proberen te sideloaden, maar de beste optie is waarschijnlijk wachten op een officiële release en feedback geven aan Google. Hopelijk komt er snel een update!

Specs

Acties:
  • +4 Henk 'm!
bvk schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 20:19:

Je hebt mensen die het willen installeren zoals @bvk *O*

En je hebt mensen die er absoluut niks van willen weten op welk apparaat of welke website dan ook zoals @nero355 :( }) :+

"Funny world we are living in..." :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!
nero355 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 22:50:
En je hebt mensen die er absoluut niks van willen weten op welk apparaat of welke website dan ook zoals @nero355 :( }) :+
Als ik een Googleloze Shield TV met Widevine L1-ondersteuning en toegang tot de Play Store (zoals via Aurora Store) met automatische updates kon hebben, dan koos ik daar direct voor.

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 29-01-2025 09:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
The Zep Man schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:07:
Als ik een Googleloze Shield TV met Widevine L1-ondersteuning en toegang tot de Play Store (zoals via Aurora Store) met automatische updates kon hebben, dan koos ik daar direct voor.
Ik hoop dat dit ooit nog wat wordt : https://plasma-bigscreen.org/ :)
Maar het schiet niet echt op helaas : https://plasma-bigscreen.org/get/ :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaper_unique
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-08 09:13
Sinds kort gedraagt de afstandsbediening van mijn nvidia Shield Pro zich erg vreemd.

Het stopt soms gewoon met werken. Het is alsof de verbinding met de shield verbroken is, maar ook de bedieningsverlichting schiet niet aan. Het is alsof de batterijen leeg zijn, maar dit kan niet want het zijn nieuwe en ik heb ze gemeten.
Enkel een harde reset (center- en home-knop tegelijkertijd indrukken) helpt en dit moet ik soms ook meerdere keren proberen alvorens de ssync gelukt is.

Deze oplossing is helaas van korte duur. Na een dag of twee, stopt het weer met werken.

Zijn er hier mensen die dit ook al hebben meegemaakt? Ik veronderstel dat het gewoon gemakkelijker zal zijn om een nieuwe afstandsbediening te kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
reaper_unique schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 08:53:
Ik veronderstel dat het gewoon gemakkelijker zal zijn om een nieuwe afstandsbediening te kopen?
Dit is een beetje het algemene advies als je dit topicreeks doorloopt. Wat je dan zal lezen is dat je niet eens een Shield TV-specifieke afstandsbediening hoeft te kopen. Hier en daar worden suggesties gegeven voor third-party remotes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Sinds kort gedraagt de afstandsbediening van mijn nvidia Shield Pro zich erg vreemd.

Het stopt soms gewoon met werken. Het is alsof de verbinding met de shield verbroken is, maar ook de bedieningsverlichting schiet niet aan. Het is alsof de batterijen leeg zijn, maar dit kan niet want het zijn nieuwe en ik heb ze gemeten.
Enkel een harde reset (center- en home-knop tegelijkertijd indrukken) helpt en dit moet ik soms ook meerdere keren proberen alvorens de ssync gelukt is.

Deze oplossing is helaas van korte duur. Na een dag of twee, stopt het weer met werken.

Zijn er hier mensen die dit ook al hebben meegemaakt? Ik veronderstel dat het gewoon gemakkelijker zal zijn om een nieuwe afstandsbediening te kopen?
Ik had ook iets soortgelijks tijd terug. Bij mij ging lampje wel aan bij het bewegen, maar shield reageerde niet op knopjes. Pas na herstart werkte het. En nu ik je bericht lees, heb ik afgelopen weken ineens geen last meer van. :?

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FLA NL
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:04

Dit probleem heb ik ook gehad. En uiteindelijk een reset van de remote gedaan. Toen was het een tijdje goed, daarna weer hetzelfde probleem, weer een reset gedaan en nu is gaat het al heel lang weer goed. Bij een reset wordt dacht ik ook de frequentie bepaald waarop de remote met de NVidia Shield communiceert. Dus misschien gewoon nog een paar keer proberen tot het goed gaat. En misschien checken of je geen andere apparatuur te dichtbij heb staan zoals een draadloze router die kan storen. En nieuwe batterijen kunnen natuurlijk ook helpen met daarna een reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
FLA NL schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 09:00:
[...]

Dit probleem heb ik ook gehad. En uiteindelijk een reset van de remote gedaan. Toen was het een tijdje goed, daarna weer hetzelfde probleem, weer een reset gedaan en nu is gaat het al heel lang weer goed. Bij een reset wordt dacht ik ook de frequentie bepaald waarop de remote met de NVidia Shield communiceert. Dus misschien gewoon nog een paar keer proberen tot het goed gaat. En misschien checken of je geen andere apparatuur te dichtbij heb staan zoals een draadloze router die kan storen. En nieuwe batterijen kunnen natuurlijk ook helpen met daarna een reset.
Dit en dan toch nieuwe batterijen, soms helpt dat terwijl het onverklaarbaar is toch.

Ik ben zelf op zoek naar een shield achtige afstandsbediening welke erg geschikt is voor ouderen en slechtzienden. Ik dacht dat de shield ab geschikt was maar de praktijk blijkt weerbarstiger.

Ik zoek eindeloos online maar kan geen grotere ab vinden met hetzelfde of zelfs minder knoppen. Is er hier toevallig iemand die hier een oplossing voor weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bongoarnhem schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 09:59:
Ik ben zelf op zoek naar een shield achtige afstandsbediening welke erg geschikt is voor ouderen en slechtzienden.
Ik dacht dat de shield ab geschikt was maar de praktijk blijkt weerbarstiger.
Over welk model hebben we het dan :
- 2017 en ouder hadden dat platte ding met weinig knoppen.
- 2019 modellen kregen de "Toblerone" Remote model met meer knoppen dan de oude.
Ik zoek eindeloos online maar kan geen grotere ab vinden met hetzelfde of zelfs minder knoppen.
Is er hier toevallig iemand die hier een oplossing voor weet?
Ik zou gewoon eens zoiets gaan zoeken : https://duckduckgo.com/?q...d+tv&iax=images&ia=images

Dan kom je onder andere de oude remote tegen die destijds eigenlijk alle Android kastjes gebruikten en je op iets van AliExpress/eBay/Banggood/GearBest achtige websites voor een cheapass prijsje kan scoren.
Een andere optie is een of andere TCL TV's Remote die weleens interessant zou kunnen zijn, maar ik ken het ding verder niet dus dat zal je effe moeten uitzoeken...

Verder hebben we dus inderdaad een tijdje geleden al een soortgelijke discussie gehad en zou je die eens erbij kunnen pakken zoals @The Zep Man al zei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-05 07:53

Speedy_JN

Gang is alles...

Hallo!

Korte vraag en ik kom er niet uit met andere topics op fora.

Specs first:
- LG Oled EVO G4 65"
- Denon AVC-X3800H (5.2.2)
- Nvidia Shield Pro

We hebben een nieuwe LG Oled EVO G4 gehaald gisteren. Alles weer aangesloten en finetunen maar! Gisteren toch een uurtje of wat gespeeld met instellingen en tips van youtube (avforum bv) en testen. En ja, HDMI kabels (2.1b) zijn van goede kwaliteit. Prima toch?

Alleen ik twijfel of mijn Shield nog wel de juiste optie is. 4 jaar geleden had het echt toegevoegde waarde. De apps, snelheid, 1 afstandsbediening to rule them all.

Toch blijft de shield bv hangen op 60hz by default en de tv kan meer. Zo zie ik dat de specs 'verouderd' zijn en aan de andere kant vraag ik mij af of ik het wel ga zien (ik begin scheel te kijken).

Dus de korte vraag is; heeft een Nvidia Shield nog wel toegevoegde waarde anno 2025 in deze situatie en met een nieuwe snellere tv? Wij kijken alleen tv en luisteren muziek via Apps; verder niks.

Ik ben op zoek naar andere ervaringen voordat ik de kabels weer uit de muur haal :+

Alvast bedankt!

Voorwaarts!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Laatst online: 19:41
@Speedy_JN
In jou geval is de toegevoegde waarde echt minimaal. TV kijken en muziek luisteren kan prima met het OS van je LG Tv.
Een Shield is vooral handig als je android TV wil gebruiken met bijv. kodi erop voor films en series.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Tegelijkertijd, er is ook geen nadeel aan de nvidia pro. Als je het fijn / vertrouwd vind werken kan je he m er tussen houden.
Ik ken weinig films / series die met meer dan 60 hz worden uitgezonden.
Ook mbt muziek ontbreekt de nvidia eigenlijk niets dat je tv wel doet.

Dus, wat vind je fijner werken, afstandsbediening van tv of die van je nvidia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Dank jullie voor de feedback.

Ik denk ook aan de Ai op de tv waar hij zo goed door gereviewed wordt. De Nvidia heeft dit ook en werkt prima.
Aan de andere kant zeggen 'experts' alles uit te zetten en het beeld voor zich laten spreken.

Ik vind het lastig, omdat ik een average consumer ben.

Voordeel shield: 1gb lan connecties. TV werkt ook prima op wifi6. Sja, die paar Msec?

Voorwaarts!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
msec merk je niet in een film- alles loopt iets achter.

Voor films kijken is shield enkel handig wegens software, maar als je bang bent een frame te missen, haal hem ertussenuit en probeer het een week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Sinds de nieuwe tv er hangt, heb ik ook het idee dat het beeld (hoofd menu shield) er ook iets ' grimmiger' uitziet.

Ik ga het zonder shield proberen een weekje. Keep you posted.

Voorwaarts!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 18:47

D4NG3R

kiwi

:)

Eventuele extra latency ga je niet merken, het voordeel van de Shield als mediaspeler blijft ook anno 2025 dat deze wat meer formats direct kan afspelen in bijvoorbeeld Plex. En natuurlijk een wat grotere keuze qua apps/jailbreaking etc.

Op 4K is de Shield Pro gelimiteerd tot 60Hz, maakt voor media geen drol uit.
Speedy_JN schreef op maandag 3 februari 2025 @ 09:36:
Aan de andere kant zeggen 'experts' alles uit te zetten en het beeld voor zich laten spreken.

Ik vind het lastig, omdat ik een average consumer ben.
Niet te veel aandacht besteden aan wat de "experts" zeggen, jij bent uiteindelijk de persoon welke er naar moet kijken/luisteren. Gewoon instellen wat je zelf prettig vind. ;)

Persoonlijk zet ik ook alle post-processing uit, vooral die onzin welke 24/30FPS content "smoother" maakt. :r

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:29

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Speedy_JN Ik had aanvankelijk alleen je topictitel aangepast, zodat hij beter bij het onderwerp past, maar bij nader inzien, kan deze vraag heel goed gesteld worden in het algemene Nvidia Shield topic. Ik heb jouw topic daarmee samengevoegd, inclusief alle reacties die je hebt gekregen.

[ Voor 56% gewijzigd door Jorgen op 03-02-2025 13:53 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als in de 2019 Pro of een 2015 Pro :?

Als je nog een 2015/2017 model hebt dan mis je enkele dingen die de 2019 Pro heeft, maar omdat je LG OLED TV best wel nieuw is zal je echt heel specifiek moeten gaan zoeken wat het eene apparaat wel kan en het andere niet om verschillen te ontdekken...

En dan is er nog je Versterker die vervolgens ook weer alles moet kunnen verwerken wat zowel je LG OLED TV als je Shield TV kunnen :)
We hebben een nieuwe LG Oled EVO G4 gehaald gisteren. Alles weer aangesloten en finetunen maar! Gisteren toch een uurtje of wat gespeeld met instellingen en tips van youtube (avforum bv) en testen.
Het enige dat je hoeft te doen is IMHO de Cinema/Bioscoop setting gebruiken en vooral dit doen :
D4NG3R schreef op maandag 3 februari 2025 @ 09:56:
Persoonlijk zet ik ook alle post-processing uit, vooral die onzin welke 24/30FPS content "smoother" maakt. :r
d:)b _O_

Verder vind ik Developer Mode erg leuk op mijn LG OLED TV uit 2018 want dan kan je lekker YouTube met ingebouwde Ads Blocking installeren :*)

Maar...

Dat kan dus ook op je Shield TV door SmartTube te sideloaden via ADB Tools :+
Toch blijft de shield bv hangen op 60hz by default en de tv kan meer.
Het enige wat daar misschien beter aan wordt in de toekomst en een beetje relevant is zou het toevoegen van VRR zijn als ze eindelijk alles automatisch van Refresh Rate vanuit Android TV zelf laten wisselen, want dan heb je als het goed is geen "Blackscreens" tussendoor tijdens het aanpassen van de Refresh Rate :)

Maar dat is een hoop speculaas voorlopig en je Versterker moet het dan ook kunnen :P :+
Dus de korte vraag is; heeft een Nvidia Shield nog wel toegevoegde waarde anno 2025 in deze situatie en met een nieuwe snellere tv? Wij kijken alleen tv en luisteren muziek via Apps; verder niks.
Waarom heb je eigenlijk überhaupt ooit de Nvidia Shield TV gekocht dan :?
Speedy_JN schreef op maandag 3 februari 2025 @ 09:36:
Ik denk ook aan de Ai op de tv waar hij zo goed door gereviewed wordt. De Nvidia heeft dit ook en werkt prima.
Dat is allemaal Marketing troep :r
Daar ben ik het dan ook helemaal mee eens !!! d:)b
Voordeel shield: 1gb lan connecties.
TV werkt ook prima op wifi6. Sja, die paar Msec?
:o Heeft een LG OLED TV anno 2025 dan nog steeds die stomme 100 Mbps LAN NIC :?

Dat lijkt me echt ontzettend dom !!! :X :| :F

Dat is dus wel echt een reden om een Nvidia Shield TV ernaast te houden, maar dan moet je maar net af en toe 100+ Mbps Bitrate video's kijken ;)
Speedy_JN schreef op maandag 3 februari 2025 @ 09:46:
Sinds de nieuwe tv er hangt, heb ik ook het idee dat het beeld (hoofd menu shield) er ook iets ' grimmiger' uitziet.
Dat geldt sowieso voor alles dat geen Jolla SailFish heet >:) :P :+

Leuke video laatst daarover gezien : YouTube: Nokia N9 | Why MeeGo is The Best OS I Have Ever Used

Best wel bizar eigenlijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

nero355 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 21:56:
:o Heeft een LG OLED TV anno 2025 dan nog steeds die stomme 100 Mbps LAN NIC :?

Dat lijkt me echt ontzettend dom !!! :X :| :F
Heeft vrijwel elke TV nog altijd, het gros van de consumenten doet niks met een TV wat >100Mbit vereist. Sterker nog, ik denk dat de gemiddelde consument dat ding gewoon direct op WiFi gooit.

Als niemand het mist, is een (paar) cent extra marge op een product waar je er tig van verkoopt natuurlijk mooi meegenomen. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
D4NG3R schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 08:09:
Heeft vrijwel elke TV nog altijd, het gros van de consumenten doet niks met een TV wat >100Mbit vereist. Sterker nog, ik denk dat de gemiddelde consument dat ding gewoon direct op WiFi gooit.
Volgens mij was voor iemand die echt afhankelijk wil zijn van diens LG TV het ook mogelijk om via USB3 bepaalde gigabit ethernet adapters te gebruiken. Ik heb mij daar alleen nooit in verdiept, want ik ga niet tijd en energie steken in zulke beperkte ecosystemen.

Mijn Shield TV gebruik ik met een gentlemen agreement richting de betrokken partijen (met name Google en Nvidia): zolang ik mijn vrijheden behoud om mijn gratis applicaties (inclusief alternatieve launchers) te installeren via de Play Store en via sideloading, dan spring ik door de hoepels om een Google account aan te maken en de dingen te doen die ik moet doen om reclame te vermijden. Dat heb ik wel over om Widevine L1-ondersteuning te hebben tot streamingservices. Zodra dat sociale contract wordt doorbroken verbrand ik elke brug en ga ik over op iets dat volledig buiten dat ecosysteem ligt en alle content kan leveren die ik kijk. Dan heb ik ook geen Widevine L1-ondersteuning meer nodig. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Zep Man schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 11:37:
Zodra dat sociale contract wordt doorbroken verbrand ik elke brug en ga ik over op iets dat volledig buiten dat ecosysteem ligt en alle content kan leveren die ik kijk.
Bedankt voor de herinnering om weer eens op XDA Developers Forum te kijken :
- https://xdaforums.com/c/nvidia-shield-android-tv.4644/
- https://xdaforums.com/f/s...android-development.4648/ <= Ik zie LineageOS en Ubuntu staan !!! :> :D

Zal eens een keer die topics een beetje doorbladeren om te checken of er wat leuks tussen zit >:)
D4NG3R schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 08:09:
Heeft vrijwel elke TV nog altijd, het gros van de consumenten doet niks met een TV wat >100Mbit vereist.
Sony schijnt een of andere streamingdienst te hebben die content in 100+ Mbps Bitrate levert dus je zou op zijn minst van hen verwachten dat ze ondanks de aanwezigheid van WiFi ook gewoon 1 Gbps LAN erbij doen :?
Sterker nog, ik denk dat de gemiddelde consument dat ding gewoon direct op WiFi gooit.
Ja, altijd zo fijn die onwetende massa die het voor de rest verpest :z :F
Als niemand het mist, is een (paar) cent extra marge op een product waar je er tig van verkoopt natuurlijk mooi meegenomen. :+
Andere apparatuur heeft al 2,5 Gbps of meer aan bandbreedte dus je zou denken dat de "oude" 1 Gbps NIC's voor het oprapen liggen :P :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

nero355 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 14:34:
Sony schijnt een of andere streamingdienst te hebben die content in 100+ Mbps Bitrate levert dus je zou op zijn minst van hen verwachten dat ze ondanks de aanwezigheid van WiFi ook gewoon 1 Gbps LAN erbij doen :?
Bravia Core? Dat gaat tot 80Mb/s en is sowieso uitsluitend voor hun eigen toestellen.
Ja, altijd zo fijn die onwetende massa die het voor de rest verpest :z :F
Maar heel eerlijk; wat verpesten ze dan? WiFi is anno 2025 meer dan dikke prima voor een apparaat als een TV. Ook voor menig wat meer poweruser. :)

Zelfs UHD BR rips gaan maar tot 144Mb/s (en dat is al ongebruikelijk), het handje vol enthousiastelingen wat een mediabibliotheek van dat kaliber opbouwt zal waarschijnlijk toch al een apparaat als de Shield gebruiken en niet de veel zwakkere ingebouwde chip van een TV.
Andere apparatuur heeft al 2,5 Gbps of meer aan bandbreedte dus je zou denken dat de "oude" 1 Gbps NIC's voor het oprapen liggen :P :+
Ongetwijfeld, maar elke cent minder om iets te maken is een cent meer winst. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
D4NG3R schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 15:10:
Bravia Core? Dat gaat tot 80Mb/s en is sowieso uitsluitend voor hun eigen toestellen.
Zou zomaar kunnen, maar ik begreep dat het daar ruim overheen ging richting de 120 Mbps of zo :?
Maar heel eerlijk; wat verpesten ze dan?
Het genot van een 8-poorts Switch bij je TV Meubel voor al je apparaten daar in de buurt zoals het hoort !!! :P
WiFi is anno 2025 meer dan dikke prima voor een apparaat als een TV.
Ook voor menig wat meer poweruser. :)
Totdat het begint te haperen en/of vreemde problemen op te leveren...

WiFi is een medium voor Telefoons/Tablets/Laptops wat mij betreft :Y)
Zelfs UHD BR rips gaan maar tot 144Mb/s (en dat is al ongebruikelijk), het handje vol enthousiastelingen wat een mediabibliotheek van dat kaliber opbouwt zal waarschijnlijk toch al een apparaat als de Shield gebruiken en niet de veel zwakkere ingebouwde chip van een TV.
Tja, ligt er weer maar net aan wat er in die rips zit, want Containers/Codecs/Levels/enz. waar net wat kleine verschillen in kunnen zitten en zo ;)
Ongetwijfeld, maar elke cent minder om iets te maken is een cent meer winst. :P
Alles voor de aandeelhouders inderdaad... -O-

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:40
Ik krijg zowaar Shield upgrade 9.2 aangeboden. Geen beta of hotfix gebruiker.
De volledige lijst met verbeteringen:
https://www.nvidia.com/en-us/shield/software-update/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TommyL0204 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:22:
Ik heb weliswaar de laatste hotfixes op mijn Android TV V11 Shield TV, maar de update wordt mij nu ook aangeboden zie ik.

Zal voor het gebruik hier in huis weinig tot niets uit gaan maken verwacht ik, draait enkel als Plex server 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikoene
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10-08 23:05
TommyL0204 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:22:
Hoe komt het dat we deze upgrade nu pas krijgen? Als ik online kijk, lijkt het erop dat deze al een jaar uit is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:47
ikoene schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:52:
[...]

Hoe komt het dat we deze upgrade nu pas krijgen? Als ik online kijk, lijkt het erop dat deze al een jaar uit is.
Kreeg hem ook. Volgens mij is dit de update/hotfix waar je je eerder voor moest aanmelden middels je serienummer.
Denk dat deze nu voor iedereen uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:46

Apoca

Array Technology Industry

Bevat deze 9.2 update de laatste versie van Android TV Home? Met andere woorden heeft deze de Google homescreen aanpassingen als standaard? Ik skip altijd die update omdat ik gewoon een strakke interface wil hebben zonder alle opgedrongen poespas.

[ Voor 5% gewijzigd door Apoca op 05-02-2025 20:20 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18:57
[...]

Ik denk dat je je vergist. Deze heeft de security patch van December 2024.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
[...]

Misschien dat het eerst een beta was?

En ik zie ook live tv app. Waar je niks mee kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
Apoca schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:13:
Bevat deze 9.2 update de laatste versie van Android TV Home? Met andere woorden heeft deze de Google homescreen aanpassingen als standaard? Ik skip altijd die update omdat ik gewoon mooi gewoon een mooie strakke interface wil hebben zonder alle opgedrongen poespas.
Dat gaat niet meer gebeuren. In de bruikersvoorwaarden van Android TV staat dat er geen andere launcher gebruikt mag worden. Doet NVIDIA dit wel, krijgen ze geen certificering meer.

Ik heb 2 Google domeinen geblokkeerd en zie die aanbevelingen niet. Kan er prima mee leven zo. 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Niet echt, de laatste hotfix voor de 2019 serie was vrij recent; The Zep Man in "Nvidia Shield TV - Ervaringen & Discussie - deel 2"

Die voor de andere modellen zelfs nog recenter.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bevat deze 9.2 update de laatste versie van Android TV Home? Met andere woorden heeft deze de Google homescreen aanpassingen als standaard? Ik skip altijd die update omdat ik gewoon een strakke interface wil hebben zonder alle opgedrongen poespas.
De updates voor het Android TV Homescreen staan los van die voor de Shield TV zelf. Die voor Homescreen komen als update via de Play Store binnen.

Als je een strakke interface wilt hebben, als zijnde, minimalistisch, dan zou ik eens iets anders proberen als Launcher (niet van Google zelf).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Bevat deze 9.2 update de laatste versie van Android TV Home?

Met andere woorden heeft deze de Google homescreen aanpassingen als standaard?
Ik skip altijd die update omdat ik gewoon een strakke interface wil hebben zonder alle opgedrongen poespas.
Ik ook en daarom heb ik Google Play Store Automatic Updates gewoon UITGESCHAKELD en update ik handmatig nooit Android TV Home ;)
Glassertje schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:19:
Dat gaat niet meer gebeuren.
In de bruikersvoorwaarden van Android TV staat dat er geen andere launcher gebruikt mag worden.

Doet NVIDIA dit wel, krijgen ze geen certificering meer.
NICE!!! }) 8) :*) d:)b
Ik heb 2 Google domeinen geblokkeerd en zie die aanbevelingen niet.
Kan er prima mee leven zo. :*)
Welke precies :?

Als ik de Change Log van SHIELD Experience Update 9.2 lees dan vallen me een aantal interessante dingen op :
Enhancements

- Added match Frame Rate (beta) enhancement
:> Daar hebben we lang op gewacht !!! :D
Known Issues

- SHIELD TV will be removed from Google Home integration after SHIELD Experience 9.2 installation.
Visit NVIDIA support to reconfigure.
Wel zo handig voor al die gebruikers van die meuk in dit topic ;)
Resolved Bugs

- Fixed remote stops responding for 60 seconds after wake from sleep
Volgens mij kwam deze een aantal keer langs in dit topic de afgelopen tijd :?
- Fixed SHIELD waking from lock screen without a button press
- Fixed Wi-Fi log filling up storage
- Fixed SHIELD drive filling up
Ook meuk die weleens langs is gekomen geloof ik ?!
- Fixed USB HDD/Flash drive showing corrupted after hotplug
- Fixed NAS folder info shows 0 B and not the actual capacity
- Fixed mounted storages not listed after upgrade
Opzich niet verkeerd om onlogische toestanden te voorkomen :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glassertje
@nero355 Dit zijn ze:

code:
1
2
androidtvchannels-pa.googleapis.com
androidtvwatsonfe-pa.googleapis.com

Ik zie alleen een dat een paar google eigen diensten aanbeveelt, zoals Youtube. Maar is niet zo storend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ik gebruik al een geruime tijd de Projectivity launcher. Hiermee kan ik gewoon alle updates installeren en heb ik gewoon een net en strak scherm met alles zo ingesteld zoals ik het wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaper_unique
  • Laatst online: 10-08 09:13
mucuracat schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:43:
[...]

Ik had ook iets soortgelijks tijd terug. Bij mij ging lampje wel aan bij het bewegen, maar shield reageerde niet op knopjes. Pas na herstart werkte het. En nu ik je bericht lees, heb ik afgelopen weken ineens geen last meer van. :?
Ik heb het uiteindelijk even werkende gekregen door de harde reset te doen waarbij je beiden knoppen indrukt en de batterij er even uit haalt. Maar helaas werkte het hierdoor maar een dag. Ondertussen weeral geen reactie meer. Ik gebruik voorlopig de app, maar mijn vrouw heeft liever gewoon de afstandsbediening omdat de shield via eRC geconnecteerd is met de receiver die dan ook uit gaat (samen met de TV). Zonder de remote blijft de receiver aan staan...

Ik heb al meermaals die reset geprobeerd en batterijen veranderd, maar niets helpt :'( De shield is geweldig maar zonder een goedwerkende afstandsbediening ga ik vooral een geïriteerde partner hebben en dan ga ik nog liever over naar Apple TV :X

[ Voor 9% gewijzigd door reaper_unique op 06-02-2025 09:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mguzz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 23:06
reaper_unique schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:38:
[...]

Ik heb het uiteindelijk even werkende gekregen door de harde reset te doen waarbij je beiden knoppen indrukt en de batterij er even uit haalt. Maar helaas werkte het hierdoor maar een dag. Ondertussen weeral geen reactie meer. Ik gebruik voorlopig de app, maar mijn vrouw heeft liever gewoon de afstandsbediening omdat de shield via eRC geconnecteerd is met de receiver die dan ook uit gaat (samen met de TV). Zonder de remote blijft de receiver aan staan...

Ik heb al meermaals die reset geprobeerd en batterijen veranderd, maar niets helpt :'( De shield is geweldig maar zonder een goedwerkende afstandsbediening ga ik vooral een geïriteerde partner hebben en dan ga ik nog liever over naar Apple TV :X
Ik verwijder altijd de gegevens in de bluetooth system app en heb er dan maanden geen last meer van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

mguzz schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:28:
[...]

Ik verwijder altijd de gegevens in de bluetooth system app en heb er dan maanden geen last meer van.
Dat is dan ook de verklaring waarom ik er na een factory reset geen last meer van had. Nu moet ik uw tip goed onthouden voor het geval het over een paar maanden weer gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
reaper_unique schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:38:
[...]

maar mijn vrouw heeft liever gewoon de afstandsbediening omdat de shield via eRC geconnecteerd is met de receiver die dan ook uit gaat (samen met de TV). Zonder de remote blijft de receiver aan staan...
Je kan toch via instellingen in shield ook zorgen dat deze aan / uit gaat met de tv samen en tv ab gebruiken?
Bij mij is het net andersom, vrouw wil liever de originele tv ab gebruiken.
Dus als ze tv aanzet, start ook Shield op. Heb een andere launcher staan, waar je zelfs kunt instellen welke app direct moet openen na wakeup. Daar staat de standaard tv app.

Na installeren 9.2 ook niet opgelost?

[ Voor 3% gewijzigd door mucuracat op 06-02-2025 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Upgrade naar 9.2 handmatig gestart op een Shield TV Pro 2019 met FLauncher als alternatieve launcher. Ging prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 11:24
Ik draai op 9.1. Ik heb nog de oude Android TV home screen, zonder al die Google reclame. Hiervoor heb ik een aantal Google services disabled of auto update uitgezet voor die services. Tot nu toe werkt dat prima!

Vraag me alleen wel af of deze upgrade naar 9.2 dat kan veranderen. Ik wil die nieuwe Google TV experience homescreen voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
segil schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:51:
Vraag me alleen wel af of deze upgrade naar 9.2 dat kan veranderen. Ik wil die nieuwe Google TV experience homescreen voorkomen.
Geen idee. Ik heb gewoon een alternatieve (open source) launcher. Dat is waarschijnlijk stabieler omdat er voor Nvidia geen reden is om daartegen op te treden en het niet expliciet afhankelijk is van code van Google.

[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 06-02-2025 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
segil schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:51:
Ik draai op 9.1.

Ik heb nog de oude Android TV home screen, zonder al die Google reclame.
Hiervoor heb ik een aantal Google services disabled of auto update uitgezet voor die services.

Tot nu toe werkt dat prima!

Zie : nero355 in "Nvidia Shield TV - Ervaringen & Discussie - deel 2" ;)

TL;DR : Ik zou me daar niet druk om maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Thanks, lijkt erop dat jij dezelfde app hebt disabled. Heb je deze 8.2 update al geïnstalleerd en werkt alles nog naar behoren bij jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
segil schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:42:
Thanks, lijkt erop dat jij dezelfde app hebt disabled.
Juist niet, want dan zit ik zonder Launcher :+

Ik installeer alleen niet de updates voor de Android TV Home Launcher vanuit de Google Play Store ;)
Heb je deze 8.2 9.2 update al geïnstalleerd en werkt alles nog naar behoren bij jou?
Ik gebruik de Shield TV niet meer zo vaak dus dat gaat nog wel effe duren, maar ik ga het gewoon installeren en verwacht dat het wel goed komt :)

Je kan anders altijd nog dit doen :
Want dan kan je het een en ander via Developer Mode + ADB Tools slopen en alles weer naar je zin maken :Y) B-)

Noem het alsjeblieft niet de 8.2 versie terwijl het duidelijk de 9.2 versie is !!!
Vooral omdat er een of andere oude 8.2.x.x versie is die op een gegeven moment een soort cult status kreeg en heel veel mensen die als heilig verklaarden of zoiets... 8)7 :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
nero355 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:54:
[...]

Juist niet, want dan zit ik zonder Launcher :+

Ik installeer alleen niet de updates voor de Android TV Home Launcher vanuit de Google Play Store ;)

[...]

Ik gebruik de Shield TV niet meer zo vaak dus dat gaat nog wel effe duren, maar ik ga het gewoon installeren en verwacht dat het wel goed komt :)

Je kan anders altijd nog dit doen :

[...]

Want dan kan je het een en ander via Developer Mode + ADB Tools slopen en alles weer naar je zin maken :Y) B-)

Noem het alsjeblieft niet de 8.2 versie terwijl het duidelijk de 9.2 versie is !!!
Vooral omdat er een of andere oude 8.2.x.x versie is die op een gegeven moment een soort cult status kreeg en heel veel mensen die als heilig verklaarden of zoiets... 8)7 :F
Bedankt. Ik verwoorde het verkeerd, ik bedoelde ook het disablen van het updaten. Beetje raar verwoord door mij :)

Ik heb FLauncher geprobeerd, alleen vind ik de voorvertoningen van afleveringen onder Android TV wel leuk. Bijvoorbeeld als you Smarttube hebt, dan zie je de nieuwste video's als thumbnail staan op je homescreen, waar je gelijk naar toe kunt gaan. Zover ik heb kunnen vinden, biedt geen andere launcher dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:40
The Zep Man schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:48:
Upgrade naar 9.2 handmatig gestart op een Shield TV Pro 2019 met FLauncher als alternatieve launcher. Ging prima!
Ik twijfel nog tussen FLauncher en Projectivity. Zit nu nog op de standaard launcher.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

segil schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:44:
[...]

Bedankt. Ik verwoorde het verkeerd, ik bedoelde ook het disablen van het updaten. Beetje raar verwoord door mij :)

Ik heb FLauncher geprobeerd, alleen vind ik de voorvertoningen van afleveringen onder Android TV wel leuk. Bijvoorbeeld als you Smarttube hebt, dan zie je de nieuwste video's als thumbnail staan op je homescreen, waar je gelijk naar toe kunt gaan. Zover ik heb kunnen vinden, biedt geen andere launcher dit.
Ik wil niet vloeken in de kerk maar ik breng nauwelijks tijd door op Homescreen. Net even Flauncher uitgeprobeerd maar dat gaat hem voor mij niet worden.

Ik was wel erg content met de tip van Smarttube die ik dankzij dit forum op het spoor ben gekomen. Dat scheelt een hoop ergernis t.o.v. de originele app. _/-\o_

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.