Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tww62
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
@alex3305 Betreft je bericht van maandag 26 augustus 2024 10:30

Alsnog dank voor je uitgebreide reactie. Nadat ik uiteindelijk mijn keuze had gemaakt, was ik vergeten daarop te reageren. Bij deze...

Het is misschien vloeken in de kerk (=in dit forum), het is uiteindelijk toch geen Nvidia Shield TV geworden, maar een Zidoo Z9X 8K.

Keuze is met name op basis van een thread in avsforum, waarin vermeld werd dat dit apparaat
.... manufactured and coded from the ground up, in house, by Zidoo - not as is the case with others, by third parties.
unquote

https://www.avsforum.com/...o-uhd8000-thread.3304155/

Werkt prima.

1 (klein) nadeel: de afstandsbediening. Toetsen zijn niet of nauwelijks leesbaar. Je kunt de verlichting van de toetsen aanzetten, maar die gaat binnen een paar seconden weer uit. Is, helaas, niet in te stellen. Hetzelfde geldt voor de recente Philips AB's. Ik begrijp de achterliggende gedachte, maar als je nog niet gewend bent aan de betreffende AB, is het onhandig, iedere keer weer aanzetten.
Maar goed, dat daargelaten..

Nogmaals dank voor je reactie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-06 13:47
tww62 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 07:42:
@alex3305 Betreft je bericht van maandag 26 augustus 2024 10:30

Alsnog dank voor je uitgebreide reactie. Nadat ik uiteindelijk mijn keuze had gemaakt, was ik vergeten daarop te reageren. Bij deze...

Het is misschien vloeken in de kerk (=in dit forum), het is uiteindelijk toch geen Nvidia Shield TV geworden, maar een Zidoo Z9X 8K.

Keuze is met name op basis van een thread in avsforum, waarin vermeld werd dat dit apparaat
.... manufactured and coded from the ground up, in house, by Zidoo - not as is the case with others, by third parties.
unquote

https://www.avsforum.com/...o-uhd8000-thread.3304155/

Werkt prima.

1 (klein) nadeel: de afstandsbediening. Toetsen zijn niet of nauwelijks leesbaar. Je kunt de verlichting van de toetsen aanzetten, maar die gaat binnen een paar seconden weer uit. Is, helaas, niet in te stellen. Hetzelfde geldt voor de recente Philips AB's. Ik begrijp de achterliggende gedachte, maar als je nog niet gewend bent aan de betreffende AB, is het onhandig, iedere keer weer aanzetten.
Maar goed, dat daargelaten..

Nogmaals dank voor je reactie.
Hmm ik dacht dat Zidoo apparatuur vaak niet gecertifeerd waren door google? Dat je dan officele stream apps de 4k mist?

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-06 14:27
mucuracat schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:41:
[...]

Hmm ik dacht dat Zidoo apparatuur vaak niet gecertifeerd waren is door google? Dat je dan officele stream apps de 4k mist?
Klopt. Er is ook geen Google Play Store. Maar voor mij is het een dealbreaker dat je Zidoo's mediaspeler moet gebruiken omdat ze Exoplayer niet ondersteunen met hun codecs. Deze user had ook een enorm goede vergelijking gemaakt. Ik vind dus de quote die @tww62 aandraagt een dealbraker:
Want het is natuurlijk prima dat een fabrikant zoiets moois maakt. Maar door niet in te haken op Exoplayer (de eigen videospeler van Android), maar zelf weer iets te bouwen, zorg je er ook voor dat deze niet compatibel is met vele streaming applicaties. Ook niet met de applicaties voor "thuisgebruik" zoals Plex, Emby of Jellyfin. Want dan moet je daarin ook de externe videospeler selecteren om volledig gebruik te kunnen maken van de mogelijkheden van deze mediaspeler als dat al kan. Er wordt dan ook geadviseerd om (bijvoorbeeld) geen Plex client te gebruiken, maar een gemodde Plex plugin voor Kodi. En voor Jellyfin is de ontwikkelaar inmiddels ook gestopt 8)7 waarbij er ook nog eens known issues zijn die niet door Zidoo worden opgelost. Je maakt jezelf daardoor wel enorm afhankelijk. Tot slot is de quote simpelweg niet waar. Nvidia heeft ook een eigen beeldverbeteraar. Idem voor tv fabrikanten met Android TV zoals Sony en Philips.

Ik hoop echt dat @tww62 heel veel plezier gaat hebben van z'n mediaspeler. Bedankt ook voor de terugkoppeling. Dat is altijd enorm fijn om te lezen :). Voor mij is dit ook niet vloeken in de kerk. De Shield is namelijk ook geen perfect apparaat. En ieder mag zo zijn of haar voorkeuren hebben. De Zidoo zal alleen niet mijn mediaspeler zijn. Idem voor de FireTV. Die heb ik ruim een jaar met veel plezier gebruikt, maar ik kon niet aan de interface wennen. Ik val dan toch elke keer weer terug op standaard Android zoals met de Shield of CCwGTV. En dan heeft de Shield de meeste codec support.

[ Voor 3% gewijzigd door alex3305 op 04-10-2024 10:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 15:13

Pimmuz

Roar

Pimmuz schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 12:39:
[mbr]*knip* dit helpt ook niet mee. Gebruik een topicreport als iets niet goed gaat en geen rant in het topic[/]
Ookal is het bericht verwijderd/gelockt wil ik toch mijn oprechte excuses aanbieden aangezien dat niet erg netjes was. Blijkbaar zat er een behoorlijke griep aan te komen en was ik dus super gefrustreerd/geïrriteerd, maar dan mag ik dat niet afreageren op andere users.

Dus nogmaals mijn excuses en ook dank voor de toch behulpzame post's en adviezen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Sarcastisch mag ook niet :D

We proberen allemaal ons best te doen met helpen. Soms denken we (ik in iedergeval) dat iemand anders beter antwoord kan geven en wachten ik af. :)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het is helemaal niet raar dat frustratie soms in de weg zit. Dan is het soms beter om even te wachten met posten. ;) Gezien alles op deze manier netjes opgelost is (y) zou ik zeggen: veel plezier (en oplossingen) gewenst en post fijn verder over de Shield.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sliener
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-06 13:03
Ik heb sinds gister internet via Odido. Ik kijk Ziggo via de Nvidia Shield. Dit kan echter niet meer ivm verkeerd IP adres.

Is hier een oplossing voor? Ik vond TV kijken via de app op de Shield uiterst makkelijk!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:20
Sliener schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:07:
Ik heb sinds gister internet via Odido. Ik kijk Ziggo via de Nvidia Shield. Dit kan echter niet meer ivm verkeerd IP adres.

Is hier een oplossing voor? Ik vond TV kijken via de app op de Shield uiterst makkelijk!
Je hebt dus geen internet meer van Ziggo? (Als in: je hebt geen dubbel internet abonnement)
Want in dat geval (alleen Odido) mogen de "oplossingen" hier niet besproken gezien ze tegen de voorwaarden van Ziggo in gaan ;). De Ziggo Go TV app (voor Android TV & Apple TV) mag expliciet alleen gebruikt worden op een internet verbinding van Ziggo. Heb je nog Ziggo internet zul je iets met routing moeten regelen dat verkeer vanaf de Shield altijd via de Ziggo lijn gaat. Heb je geen Ziggo internet (meer)/houd het op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-06 21:21
Sliener schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:07:

Volgens mij kun je nog wel met de ziggo app het beeld gaan streamen. Maar rechtstreeks via de Shield gaat inderdaad niet meer werken, omdat je geen internet meer van ziggo afneemt.

Waarom via mobiel dan wel? Zie: https://www.ziggo.nl/uefa/ziggo-sport-free

Dus lang niet alle zenders, maar een paar sportzenders/evenementen.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
DeTjuk schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:16:
[...]

Volgens mij kun je nog wel met de ziggo app het beeld gaan streamen. Maar rechtstreeks via de Shield gaat inderdaad niet meer werken, omdat je geen internet meer van ziggo afneemt.

Waarom via mobiel dan wel? Zie: https://www.ziggo.nl/uefa/ziggo-sport-free

Dus lang niet alle zenders, maar een paar sportzenders/evenementen.
Nouja, je mag de Ziggo Go app op telefoon en tablet gewoon buiten de deur gebruiken en dus "op een andere internetprovider". Dat staat verder los van de Champignons League wedstrijden.

Vervolgens kun je dus ook weer vanaf de telefoon of tablet casten naar een "Chromecast ontvanger". Alleen krijg je dan wel ook de "maximaal telefoon/tablet" kwaliteit. Lees: 720 (p, denk ik). Terwijl je met Ziggo Go TV 1080p krijgt. En de gebruikerservaring met Ziggo Go TV ook wel iets hoger is dan vanaf de telefoon of tablet casten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
RobertMe schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:21:
[...]

Nouja, je mag de Ziggo Go app op telefoon en tablet gewoon buiten de deur gebruiken en dus "op een andere internetprovider". Dat staat verder los van de Champignons League wedstrijden.

Vervolgens kun je dus ook weer vanaf de telefoon of tablet casten naar een "Chromecast ontvanger". Alleen krijg je dan wel ook de "maximaal telefoon/tablet" kwaliteit. Lees: 720 (p, denk ik). Terwijl je met Ziggo Go TV 1080p krijgt. En de gebruikerservaring met Ziggo Go TV ook wel iets hoger is dan vanaf de telefoon of tablet casten.
Ja, die ervaring heb ik ook inderdaad, maar dan heb je toch alsnog een betaald ziggo abonnement nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
DeTjuk schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:27:
[...]

Ja, die ervaring heb ik ook inderdaad, maar dan heb je toch alsnog een betaald ziggo abonnement nodig?
Je kunt zonder Ziggo internetabonnement nog steeds een los Ziggo TV abonnement afnemen, en dat kan AFAIK incl Ziggo Go (maar dus zonder Ziggo Go TV app, maar met Ziggo Go website of telefoon/tablet app, maar die hebben dus een lagere kwaliteit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
Mobiel kijken en casten is toegestaan vanuit elke locatie in EU met een geldig Ziggo abonnement (excl. Europese voetbalwedstrijden). Vanaf een vast device, bijvoorbeeld de Nvidia Shield kijken is alleen toegestaan met een Ziggo abonnement.

Dus wat @Sliener wil kan dus niet op Odido.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als het dus puur Ziggo Sport Free met Europees voetbal is, dan is het geen probleem want Ziggo biedt dat voor iedereen aan, ongeacht welke provider je hebt. Hetzelfde geldt mogelijk als je een Ziggo Sport abonnement afneemt bij een andere provider. Je kunt dan bij je provider c.q. Ziggo nazien op welke manieren je dan mag kijken.

Als je echter je andere Ziggo pakketten wilt blijven kijken, terwijl je al van provider gewisseld bent, is dat natuurlijk een grote no-go en daar gaan we inderdaad niet bij helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 17:04

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Wow, vanmorgen ineens een update. Eindelijk het probleem opgelost dat opslag volloopt! Er waren nog meer dingen maar update ging goed.

Wel knipperend beeld na de update, opgelost door reboot. En bleef erg lang hangen op het "update completed" scherm.

Er was ook iets gemeld over een hdmi update.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarax
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-06 17:19
prutser001 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:14:
Wow, vanmorgen ineens een update. Eindelijk het probleem opgelost dat opslag volloopt! Er waren nog meer dingen maar update ging goed.

Wel knipperend beeld na de update, opgelost door reboot. En bleef erg lang hangen op het "update completed" scherm.

Er was ook iets gemeld over een hdmi update.
Update voor de Shield? Ik zie niks verschijnen hier.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Tarax schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:20:
[...]

Update voor de Shield? Ik zie niks verschijnen hier.
Het is een hotfix, waarvoor je je apart moet aanmelden. Meer informatie:
Second HotFix (33.2.0.252):

• Match Frame Rate (beta) enhancement
• Resolves issue with SHIELD drive filling up
• Fixes the issue of No audio heard when headset is connected to controller and DAP is on
• Resolves issue of Geforce now crash after launch
• Ability to clear HDMI 1.4 flag via factory reset
• Fixed video distortion on "RGB 8-bit Rec.709" display mode
• Resolved USB HDD/Flash drive showing corrupted after hotplug
• NAS folder info shows 0 B and not the actual capacity
• Mounted storages aren't listed after upgrade
• Fixes occasional crashes in DRM apps
De wijzigingen in hotfixes komen uiteindelijk in stabiele releases die alle Shield TV's kunnen ontvangen.

[ Voor 60% gewijzigd door The Zep Man op 09-10-2024 11:02 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Het wordt tijd dat ze een officiele update uitbrengen met alle fixes en de vele Android beveiligingsupdates sinds de laatste update

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 17:04

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik geloof dat je je serienummer moet doorgeven en nog wat om in aanmerking te komen voor de bèta releases. Het duurt wel erg lang moet ik zeggen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannalicour
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-06 22:16
Ik heb miss een wat bijzondere vraag.

Ik heb sinds kort een nvidia shield tv pro. Ik probeer via Plex de "live" audio bitrate-info te vinden, maar kan die optie nergens inschakelen. Ik zie wel de rest van de (audio) stats. Weet iemand of dat mogelijk is?

Ik weet wel dat Kodi die optie heeft, maar ik wil het via Plex uitvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pannalicour schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 15:24:
Ik heb sinds kort een nvidia shield tv pro. Ik probeer via Plex de "live" audio bitrate-info te vinden, maar kan die optie nergens inschakelen. Ik zie wel de rest van de (audio) stats. Weet iemand of dat mogelijk is?
Vraag is hier al eens gesteld. TL;DR: Niet via de Android TV client.

Je kan ook proberen je vraag hier te stellen:
Topicreeks: [Plex/Nine] Ervaringen & Discussie

[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 12-10-2024 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannalicour
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-06 22:16
The Zep Man schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 16:54:
[...]

Vraag is hier al eens gesteld. TL;DR: Niet via de Android TV client.

Je kan ook proberen je vraag hier te stellen:
Topicreeks: [Plex/Nine] Ervaringen & Discussie
Thx, ik ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lelici
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-10-2024
Even een vraagje voor de kenners; ik ben van plan om ook een Nvidia Shield Pro te kopen.
Nu heb ik een 2TB externe HDD, met series-films incl. NL ondertitels (ingebakken en/of los).
Wanneer ik de HDD op de USB van de Shield aansluit, kiest de Shield dan zelf de NL ondertitels, of moet ik hier ergens een instelling voor veranderen?
Dank je wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alex3305
@lelici Dat ligt aan de videospeler die je wilt gebruiken. Als je de naamgeving goed hebt zal Kodi of Plex de Nederlandse ondertitels (automatisch) kunnen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lelici
alex3305 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 19:54:
@lelici Dat ligt aan de videospeler die je wilt gebruiken. Als je de naamgeving goed hebt zal Kodi of Plex de Nederlandse ondertitels (automatisch) kunnen kiezen.
Wat is naar jouw mening de beste mediaplayer hiervoor. Ik heb geen idee welke er beschikbaar zijn.
Kodi en Plex zijn mediaplayers????
Sorry, maar ik ben een noob op het Nvidia gebied..

@lelici Tweakers is geen helpdesk. Een klein beetje meer eigen inzet verlangen we daarom wel.

Om je een duwtje in de juiste richting te geven:

Je hebt voor het gemak 2 soorten mediaspelers:

A. de hardware die de films afspeelt. Dat kan een Nvidia Shield zijn, maar ook een AppleTV, of bijv jouw blu-rayspeler of tv die in staat zijn om films af te spelen vanaf een HDD.

B. de software die daadwerkelijk de boel afspeelt. Dat kan software van de fabrikant van het apparaat zijn, maar er zijn ook apps/programma's die dit kunnen, waarbij Kodi en Plex de bekendste zijn.

Voor specifieke, gerichte vragen over Kodi en Plex ga je naar de betreffende topics over die onderwerpen. Voor specifieke, gerichte vragen over de Shield kun je hier terecht.

In alle gevallen geldt dat "ik snap het niet en ben een noob op dit gebied" niet de manier is waarop we op Tweakers werken. Dat is niet om jou te plagen, maar om ervoor te zorgen dat jij betere antwoorden krijgt en mensen die meelezen ook iets aan een topic of vraag hebben.

[ Voor 52% gewijzigd door Jorgen op 15-10-2024 18:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
lelici schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:05:
Wat is naar jouw mening de beste mediaplayer hiervoor. Ik heb geen idee welke er beschikbaar zijn.
Kodi en Plex zijn mediaplayers????
Niet nodig. Gebruik een TR De mediaspelers worden per slot van rekening ook genoemd in de TS:
Introductie
De Nvidia Shield TV is een Android TV settopbox, bedoeld om zowel media te consumeren als games te spelen. Media afspelen kan via veel bekende software, zoals Kodi en Plex. Streamingdiensten (Netflix, Disney+, Prime Video, etc.) en IPTV aanbieders bieden vaak een eigen Android TV applicatie aan die de Shield TV natuurlijk kan benutten. Ook wordt Chromecast built-in meegeleverd, waarmee het mogelijk is om te casten vanaf je smartphone, tablet of PC. Door de krachtige SoC uit de Nvidia Tegra X1 serie worden alle populaire afspeelformaten ondersteund.
Ik draai zelf Plex met een aparte Plex Media Server. Maar in jouw geval zou je dat ook nog op de Shield kunnen doen. Meer informatie hierover vind je ook in de TS.

[ Voor 13% gewijzigd door Jorgen op 16-10-2024 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lelici
alex3305 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:11:
[...]

*knip*

[...]

Ik draai zelf Plex met een aparte Plex Media Server. Maar in jouw geval zou je dat ook nog op de Shield kunnen doen. Meer informatie hierover vind je ook in de TS.
Ik heb al zelf wat research gedaan betreffende de Shield, maar ik vond nergens antwoord op mijn ondertitels vraag. Bovendien wist ik niet dat Kodi en Plex players waren.
Mijn excuses voor het ongemak. *knip*

Iedereen is welkom op Tweakers en tot zover zijn er geen domme vragen. We verlangen wel dat ieder zich inleest, want dat helpt om betere antwoorden te krijgen

[ Voor 21% gewijzigd door Jorgen op 15-10-2024 18:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alex3305
lelici schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:22:
[...]

Ik heb al zelf wat research gedaan betreffende de Shield, maar ik vond nergens antwoord op mijn ondertitels vraag. Bovendien wist ik niet dat Kodi en Plex players waren.*knip*
In jouw geval zou ik je aanraden om met Plex Media Server en de Plex Client aan de slag te gaan op de Shield Pro. Of om Kodi te gebruiken. Maar het is maar net wat je beter bevalt. Er is geen betere of slechtere, het is een kwestie van voorkeur. Persoonlijk vind ik Kodi wat te omslachtig voor de meeste dingen, maar er zijn ook genoeg users in dit topic die er enorm blij mee zijn.

*knip* zoals gezegd, gebruik een TR en that's it

[ Voor 58% gewijzigd door Jorgen op 15-10-2024 18:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb even wat reacties opgeschoond en "geknipt". We verwachten van niemand dat je meteen alles weet, maar verwachten wel van iedereen dat je voorwerk doet. Dat geldt voor nieuwe en bestaande users.

Modbreak:Zie je iets waarvan je denkt dat het niet in orde is? Gebruik een TR en vermeld daarin duidelijk wat er aan de hand is. Op elkaar reageren en in metadiscussies belanden over hoeveel inzet iemand heeft en of de andere user wel de juiste toon aanslaat, is niet helpend en willen we dus ook gewoon niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Wanneer ik in het menu snel twee keer druk op de “stop” knop opent zich een overzichtsmenu welke apps geopend zijn (alt-tab). Het gekke is dat wanneer ik deze allemaal sluit en wederom twee keer druk er weer nieuwe apps open lijken te staan terwijl ik deze nooit geopend heb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
Deruxian schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 23:08:
Wanneer ik in het menu snel twee keer druk op de “stop” knop opent zich een overzichtsmenu welke apps geopend zijn (alt-tab). Het gekke is dat wanneer ik deze allemaal sluit en wederom twee keer druk er weer nieuwe apps open lijken te staan terwijl ik deze nooit geopend heb
Er starten ook veel apps mee. Als je alles afsluit en herstart, zul je zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
Ik heb hetzelfde als @Deruxian. Al jaren. Maar heel af en toe, vooral na een reboot staan wel alle apps in de recent apps erbij. Het lijkt net alsof Nvidia er een limiet aan heeft gesteld.

Overigens heeft het over het algemeen weinig zin om de apps 'af te sluiten'. Eigenlijk beëindig je alleen de Android Activity die daar al in slaapstand stond. De app zelf blijft zeer waarschijnlijk gewoon op de achtergrond draaien. Ligt ook een beetje aan de implementatie. Als je een app echt wilt afsluiten zal je dat in het Apps scherm moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alex3305 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:40:
Overigens heeft het over het algemeen weinig zin om de apps 'af te sluiten'. Eigenlijk beëindig je alleen de Android Activity die daar al in slaapstand stond. De app zelf blijft zeer waarschijnlijk gewoon op de achtergrond draaien. Ligt ook een beetje aan de implementatie. Als je een app echt wilt afsluiten zal je dat in het Apps scherm moeten doen.
De Settings in duiken en dan Apps en dan alle shitzooi disablen of uninstalleren als het effe kan is inderdaad het beste wat je kan doen! :Y) @Deruxian d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
nero355 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:42:
[...]

De Settings in duiken en dan Apps en dan alle shitzooi disablen of uninstalleren als het effe kan is inderdaad het beste wat je kan doen! :Y) @Deruxian d:)b
Het gebeurt ook met apps die ik niet heb geopend maar wel heb geïnstalleerd en dan heb ik het niet over onzin of rotzooi, maar bijvoorbeeld TuneIn of F1TV. Ik heb er in ieder geval geen last van.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21:42
Geen idee of het al eerder voorbij gekomen is.

Als je de 2e hotfix installeert, dan is de firmware versie bijgewerkt naar 9.1.2 (33.2.0.252) en de playstore is gecertificeerd. De Android beveiligingspatch is 4 juli 2024.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Tsja. Voor een 2017 model te vervangen nog steeds een erg dure upgrade met alleen Dolby Vision als feature :p
RobertMe schreef op donderdag 21 november 2024 @ 17:14:
Tsja. Voor een 2017 model te vervangen nog steeds een erg dure upgrade met alleen Dolby Vision als feature :p
+1 Als 2017 model eigenaar :) maar was meer bedoeld voor het archief en eventuele geïnteresseerden en zo ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:15
Prijs is al iets hoger geworden, maar nog steeds onder de 200 euro.

Ik twijfel of ik mijn inmiddels 9 jaar oude Shield Pro (2015) zal gaan vervangen die het nog steeds prima doet _/-\o_

Andere vraag; zijn er gebruikers die een alternatieve, compacte remote kunnen aanraden die naadloos werkt?

De huidige remote van onze LG werkt ook prima, maar bij het scrollen is die een heel stuk trager ten opzichte van de originele Shield remote.

Ik zal al iets voorbij komen over de KPN+ remote, maar die vind ik persoonlijk vrij fors.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:33
https://www.reddit.com/r/...shield_tv_system_upgrade/

Ik had me eerder al aangemeld voor deze beta en heb deze update vandaag ook geïnstalleerd.

Wat mij hieraan opvalt is dat het android security patch level hiermee naar 5 oct gaat, eindelijk weer eens bijgewerkt.

Verder lijkt deze tot nu toe alleen voor de 2015 en 2017 modellen te zijn. Ben benieuwd of ze nu een normale release aan het voor bereiden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
A3-D schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 14:44:
Prijs is al iets hoger geworden, maar nog steeds onder de 200 euro.
Dus weer normaal -O-
Ik twijfel of ik mijn inmiddels 9 jaar oude Shield Pro (2015) zal gaan vervangen die het nog steeds prima doet _/-\o_
Zal geheel aan je eigen gebruik/wensen liggen zoals al zo vaak gepost :)
Andere vraag; zijn er gebruikers die een alternatieve, compacte remote kunnen aanraden die naadloos werkt?
Pak de Search bovenaan erbij en zoek op remote of afstandsbediening en je zal meer dan genoeg opties vinden, vooral als je het vorige deel van dit topic ook doorzoekt !! ;)
De huidige remote van onze LG werkt ook prima, maar bij het scrollen is die een heel stuk trager ten opzichte van de originele Shield remote.
:> Grappig !!! LG WebOS Remote die onder Google Android TV werkt !!! :D

Opzich kan je die ook los aanschaffen dus als dat voor iemand wel goed genoeg werkt dan is het ook een optie !!
Lizard schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 21:41:
Wat mij hieraan opvalt is dat het android security patch level hiermee naar 5 oct gaat, eindelijk weer eens bijgewerkt.
Ik vind dat mensen daar altijd zo panisch over doen : Het is maar een Android TV kastje dat niet eens een fatsoenlijke browser heeft dus hoeveel last ga je hebben van eventuele lekken of iets :?

Zelfs op een Android telefoon kan het me amper wat boeien : Als je browser maar up-to-date is samen met de Android WebView toestand eventueel en dan komt het wel goed... :z
Verder lijkt deze tot nu toe alleen voor de 2015 en 2017 modellen te zijn. Ben benieuwd of ze nu een normale release aan het voor bereiden zijn.
Het werd wel tijd dat ze ** IETS ** melden vanuit hun hoek : Dat dan weer wel :)
(Zoals een mooie "Automatic Refresh Rate Switching Feature" bijvoorbeeld... :+ )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
nero355 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 23:23:
[...]

:> Grappig !!! LG WebOS Remote die onder Google Android TV werkt !!! :D
Misschien doelt @A3-D wel op het gebruik van CEC :Y)
[...]

Ik vind dat mensen daar altijd zo panisch over doen : Het is maar een Android TV kastje dat niet eens een fatsoenlijke browser heeft dus hoeveel last ga je hebben van eventuele lekken of iets :?

Zelfs op een Android telefoon kan het me amper wat boeien : Als je browser maar up-to-date is samen met de Android WebView toestand eventueel en dan komt het wel goed... :z
Omdat malafide apps ook lekken kunnen gebruiken? Omdat het ding nu eenmaal one way or another aan het netwerk / internet hangt?
Jouw OPNSense router heb je 3x geupdate (:p), rn dat ding heeft niet eens een browser. Nergens voor nodog dus om te updaten ;)
En meer serieus. Het kan bv ook een malafide apparaat in jouw netwerk zitten dat je al niet vertrouwde en waarvan je internet toegang geblokkeerd hebt. Maar dat apparaat zou ook een lek van een ander apparaat (zeg, een Shield) kunnen gebruiken om zich via dat apparaat een verdere weg te banen. Immers zul je die Shield wel op internet laten komen (om bv streaming diensten te gebruiken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op zondag 24 november 2024 @ 00:08:
Misschien doelt @A3-D wel op het gebruik van CEC :Y)
Dat is inferieure techniek >:) :P :+
Omdat malafide apps ook lekken kunnen gebruiken?
Dan heb je die zelf erop gezet of in ieder geval hele vreemde dingen gedaan :?
Omdat het ding nu eenmaal one way or another aan het netwerk / internet hangt?
Maar nooit "kaal" en altijd achter een of andere Router en dus Firewall :)
Jouw OPNSense router heb je 3x geupdate (:p), rn dat ding heeft niet eens een browser.
Nergens voor nodog dus om te updaten ;)
Dat is appels met peren vergelijken : Dat ding hangt direkt aan het grote boze Internet (En dan kan je ook heel goed elke dag Live volgen !! :X :| :/ ) dus dan wil je geen gekke lekken daarin hebben :Y)

Anders had ik net zo goed de Ubiquiti UniFi USG 3P kunnen laten zitten :P :+
En meer serieus. Het kan bv ook een malafide apparaat in jouw netwerk zitten dat je al niet vertrouwde en waarvan je internet toegang geblokkeerd hebt. Maar dat apparaat zou ook een lek van een ander apparaat (zeg, een Shield) kunnen gebruiken om zich via dat apparaat een verdere weg te banen. Immers zul je die Shield wel op internet laten komen (om bv streaming diensten te gebruiken).
"No such demons here!" ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeter
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-06 00:17
Momenteel loopt er een promo bij Nvidia voor de Shield:

https://store.nvidia.com/nl-nl/shield/?ncid=em-prom-364568

🍏 MacBook Pro 13” 🍏 iPad Pro 2020 🍏 iPhone 12 Pro 🍏 Apple TV 4K 128GB 2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Oude voorraad op maken om begin volgend jaar een nieuwe "2025" aan te kondigen? :+

@The Zep Man had daar laatst al wat speculaas, <+:), over in combinatie met een verwachtte nieuwe Nintendo Switch (waar dezelfde Tegra SoC in zit). En dat ze na jaren(?) stilte ineens weer met beta/hotfix releases komen is ook wel "verdacht". Alsof ze de software weer glad willen strijken voor als er een nieuwe versie komt dat die ook weer "bug vrij" is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
RobertMe schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:52:
Oude voorraad op maken om begin volgend jaar een nieuwe "2025" aan te kondigen? :+

@The Zep Man had daar laatst al wat speculaas, <+:), over in combinatie met een verwachtte nieuwe Nintendo Switch (waar dezelfde Tegra SoC in zit). En dat ze na jaren(?) stilte ineens weer met beta/hotfix releases komen is ook wel "verdacht". Alsof ze de software weer glad willen strijken voor als er een nieuwe versie komt dat die ook weer "bug vrij" is.
Ik hoop dat je gedachtengang klopt. Ze zullen het met hun AI succes niet nodig hebben, maar dat ik het nieuwe model zou kopen, is wel heel aannemelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Op Reddit begint de geruchtenstroom ook op gang te komen over een mogelijk nieuwe opvolger....

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeter
nero355 schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:20:
[...]

Mag goedkoper, maar opzich niet verkeerd :)
In het noorden mag het blijkbaar altijd goedkoper of gratis zijn, wij betalen graag een correcte prijs voor de geboden kwaliteit. Bij ons is dat investeren in je hobby! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeter
Korting geven ze elk jaar rond deze periode, dus niet zeker iets met oude voorraad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Om in de sinterklaassfeer te blijven:

Als er een nieuwe Shield TV aankomt, dan verwacht ik dat die een nieuwere versie van Android TV gaat draaien. De vraag is dan wel of Nvidia eindelijk softwarecompatibiliteit met oudere modellen gaat breken (die mogelijk op een oudere Android TV-versie blijven zitten).

Nintendo zou in/voor maart een nieuwe Switch aankondigen. Aankondiging in 2025-Q1, uitkomen in Q3/Q4, met mogelijk dan ook een nieuwe Shield TV rond die tijd? Time will tell.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
The Zep Man schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:35:
Als er een nieuwe Shield TV aankomt, dan verwacht ik dat die een nieuwere versie van Android TV gaat draaien. De vraag is dan wel of Nvidia eindelijk softwarecompatibiliteit met oudere modellen gaat breken (die mogelijk op een oudere Android TV-versie blijven zitten).
"Eindelijk" heeft bij mij in deze context een negatieve intonatie. Bedoel je dat ook zo? Als in: welke problemen zouden er zijn met een nieuwe ATV versie op de Shield 2015 (bv) waardoor ze maar vast blijven houden aan een oude versie?
Gezien de Shield "100%" Nvidia hardware is kan drivers + kernel compatibiliteit geen probleem zijn. Immers kan Nvidia hun eigen drivers natuurlijk compatible maken met de nieuwe kernel. In tegenstelling tot vele telefoon / tablet fabrikanten dus die een SoC van Qualcomm of MediaTek kopen en voor Android (versie) ondersteuning dus ook gebonden zijn aan welke kernels ondrrsteund worden vanuit de fabrikant voor die SoC en "uiteindelijk" welke minimale kernel versie vereist wordt door specifieke Android versies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:48:
[...]

"Eindelijk" heeft bij mij in deze context een negatieve intonatie. Bedoel je dat ook zo? Als in: welke problemen zouden er zijn met een nieuwe ATV versie op de Shield 2015 (bv) waardoor ze maar vast blijven houden aan een oude versie?
"Eindelijk" als in "na al die tijd". Niet als "iets waar ik naar uitkijk".

Er zijn in hoofdlijnen twee scenario's:

1.
Nvidia blijft de oude Shield TV's ook ondersteunen, in lijn met een nieuwere versie. Dit kunnen zij omdat alle hardware bij hen vandaan komt, inclusief de SoC. Dit is het ideale scenario.

2.
Nvidia rondt met de huidige updates de ondersteuning voor de oude Shield TV's af en begint fris met een nieuwe Shield TV.

De beweegredenen van Nvidia om te kiezen voor het ene scenario of het ander laat ik in het midden. Dat blijft speculatie. Sowieso is dit allemaal gebaseerd op speculatie. Nvidia kan ook besluiten om niets meer met Shield TV te doen en bijvoorbeeld enkel SoC's voor de Switch 2 uit te brengen.

[ Voor 43% gewijzigd door The Zep Man op 26-11-2024 10:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-06 16:14
Shield-Standaard
> Voor verticale weergave van je SHIELD TV Pro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Marcel Br schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:59:
[...]

Shield-Standaard
> Voor verticale weergave van je SHIELD TV Pro :)
Niet te kopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ppeter schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:21:
In het noorden mag het blijkbaar altijd goedkoper of gratis zijn, wij betalen graag een correcte prijs voor de geboden kwaliteit.

Bij ons is dat investeren in je hobby! :P
Bij ons in het zuiden ook! :P

Maar mijn punt is dat het echt goedkoper kan : € 179 of zelfs nog minder dan dat !!! B)

Ik kan me zelfs herinneren dat ik iets van € 157 of zo heb betaald bij Amazon.fr voor het volgende :
- Nvidia Shield TV 2017
- Nvidia Shield TV Gamepad
- Nvidia Shield TV Remote

Nou was die Remote ontzettende crap qua ergonomie en is de nieuwe IMHO lichtjaren beter, maar de Gamepad wordt blijkbaar amper nog verkocht en al helemaal niet voor die prijs ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-06 16:14
Je mist de clou :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hmmm, ik had me niet aangemeld voor die laatste hotfix voor de Shield TV 2019 Pro, maar er werd mij nu wel een update aangeboden?

Had me wel voor de hotfix van 2023 aangemeld maar dat moet toch steeds opnieuw bij iedere nieuwe hotfix?

Of hebben ze nu een update gepushed naar alle gebruikers?

Edit: het is dus deze build; The Zep Man in "Nvidia Shield TV - Ervaringen & Discussie - deel 2"

[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 27-11-2024 11:27 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-06 19:20
hardware-lover schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:22:
Hmmm, ik had me niet aangemeld voor die laatste hotfix voor de Shield TV 2019 Pro, maar er werd mij nu wel een update aangeboden?

Had me wel voor de hotfix van 2023 aangemeld maar dat moet toch steeds opnieuw bij iedere nieuwe hotfix?

Nooit een hot fix geïnstalleerd en er wordt mij geen update aangeboden. Ook als ik zelf controleer is er geen update beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peptalk schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:26:
Nooit een hot fix geïnstalleerd en er wordt mij geen update aangeboden. Ook als ik zelf controleer is er geen update beschikbaar.
Misschien toch als eenmaal aangemeld je de volgende ook automatisch krijgt dan?

Ik kijk normaal gesproken helemaal niet om naar die Shield, draait enkel als Plex server. Maar vanmorgen was ik de connectie met de SSD's kwijt via het netwerk, vandaar dat ik even poolshoogte ging nemen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:22:

Edit: het is dus deze build; The Zep Man in "Nvidia Shield TV - Ervaringen & Discussie - deel 2"
Je krijgt hotfixes aangeboden, na aanmelding, tot de volgende publieke release.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Agent-X schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:47:
Je krijgt hotfixes aangeboden, na aanmelding, tot de volgende publieke release.
Duidelijk. Dan stond ie al een tijdje installatie klaar verwacht ik 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb sinds een aantal weken last van een Shield TV Pro die niet wil opstarten via de afstandsbediening. Het apparaat staat in slaapstand en ik gebruik de originele, driehoekigvormige afstandsbediening. Er is geen reactie op het indrukken van de aan/uit knop.

Als ik de stroomkabel loshaal en terug aankoppel dan start het apparaat wel op en werkt daarna prima. Het uitzetten van het apparaat lukt altijd dus het lijkt geen lamme knop te zijn. Ook zijn de batterijen van de afstandsbediening al eens vervangen en heb ik de afstandsbediening eens gereset.

Is dit een nieuwe bug of is er een ander probleem hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Admiral Freebee schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 17:06:
Ik heb sinds een aantal weken last van een Shield TV Pro die niet wil opstarten via de afstandsbediening.
Dat kan toch ook helemaal niet :?
Het apparaat staat in slaapstand en ik gebruik de originele, driehoekigvormige afstandsbediening.
Er is geen reactie op het indrukken van de aan/uit knop.
En als je een willekeurige andere knop indrukt ??
Als ik de stroomkabel loshaal en terug aankoppel dan start het apparaat wel op en werkt daarna prima. Het uitzetten van het apparaat lukt altijd dus het lijkt geen lamme knop te zijn. Ook zijn de batterijen van de afstandsbediening al eens vervangen en heb ik de afstandsbediening eens gereset.

Ik gok op PEBCAK :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Nochtans werkt dit al jaren zo en ook vandaag nog in de meeste gevallen. Maar in ongeveer 10% van de gevallen lukt het niet. Mijn apparaat staat in een soort van slaapstand. Niet helemaal uit.
En als je een willekeurige andere knop indrukt ??
Goed punt. Nog niet geprobeerd. Ik herinner mij niet meer of de Shield TV ontwaakt als je een andere knop gebruikt.
Ik gok op PEBCAK :)
Sja, als de knop de ene keer wel werkt en de andere keer niet dan is het toch geen user error hoor. Dan is het ofwel een bug, ofwel is er een set aan omstandigheden waardoor het die ene keer niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:14
Gaat de Shield niet aan, of zet de Shield de TV niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Admiral Freebee schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 17:19:
Mijn apparaat staat in een soort van slaapstand. Niet helemaal uit.
In dat geval zou dit moeten werken :
de Shield TV ontwaakt als je een andere knop gebruikt.
:)
Sja, als de knop de ene keer wel werkt en de andere keer niet dan is het toch geen user error hoor.
Dan is het ofwel een bug, ofwel is er een set aan omstandigheden waardoor het die ene keer niet werkt.
Opzich kan je wel stoorzenders in de buurt hebben, want het blijft een 2.4 GHz signaal dat Bluetooth gebruikt dus misschien kan je daar wat mee doen ?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Admiral Freebee schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 17:06:
Ik heb sinds een aantal weken last van een Shield TV Pro die niet wil opstarten via de afstandsbediening. Het apparaat staat in slaapstand en ik gebruik de originele, driehoekigvormige afstandsbediening. Er is geen reactie op het indrukken van de aan/uit knop.

Toevallig, hier geen last van bij het aan willen zetten, maar wel dat het ineens niet reageert. Ik kijk dan met de tv ab naar de instellngen en zie dat de shield ab disconected is. Wat ik ook doe, conecten is niet mogelijk. Pas na herstart doet ab het weer. (shield 2019 met ab)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:23
mucuracat schreef op woensdag 4 december 2024 @ 08:38:
[...]

Toevallig, hier geen last van bij het aan willen zetten, maar wel dat het ineens niet reageert. Ik kijk dan met de tv ab naar de instellngen en zie dat de shield ab disconected is. Wat ik ook doe, conecten is niet mogelijk. Pas na herstart doet ab het weer. (shield 2019 met ab)
Dat heb ik ook weleens, wat werkt is de terug en stop knoppen tegelijkertijd indrukken voor een paar seconden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-06 17:48
Had ik gisteren voor de eerste keer last van.
Met de Ab van de TV (CEC) kon ik naar het instellingenmenu en daar stond inderdaad dat ie niet verbonden was.
Via het menu opgestart en toen deed ie het weer.
Even opletten of het vaker gebeurt.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-06 20:20
Vraagje,

Ik zit met het volgende en weet niet goed wat doen.

Vriend heeft een oude synology nas 1 met hdd slot en 1 hdd erin van 1,5TB
2x niets dus
DSM versie 6 , upgrade naar 7 niet mogelijk waardoor emby al moeilijker installeren is.

Er hangt een shield pro in zijn netwerk. Als test heb ik eens kodi geïnstalleerd op zijn shield... en een externe hdd van 4tb gekoppeld.
Het streamen van die lijkt te lukken (niet uitvoerig getest), zelfs in 4k met hd audio... (atmos etc..)

Nu wil ik voor hem uitbreiden.
Opties
- De grootst mogelijke hdd kopen en die in de nas steken... (zal die zelf rebuilden ? ik vermoed van niet) bv van 12tb en dan streamen vanaf de shield.. Die 12tb is vermoedelijk genoeg voor hem, hij zal zelf geen films downloaden
- Nieuwe nas kopen, met 2 of 4 bay... en dan starten met 1hdd die groot is (mss minder groot dan 12), maar dan hoe vaak zal hij bijstijken.... voordeel is dat het dan wel kan..
- Of gewoon met een grote externe hdd koppelen aan de shield en gaan... zal dat werken een grotere dan 4 want ik dacht gelezen te hebben dat 4tb max is

Wat zouden jullie doen?
Zou het lukken om een externe hdd van 12TB te koppelen aan de shield via usb, en dan met kodi Full 4K films met uncompressed atmos geluid te streamen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

skank schreef op zondag 8 december 2024 @ 13:55:
Vraagje,

2x niets dus
DSM versie 6 , upgrade naar 7 niet mogelijk waardoor emby al moeilijker installeren is.

Er hangt een shield pro in zijn netwerk. Als test heb ik eens kodi geïnstalleerd op zijn shield... en een externe hdd van 4tb gekoppeld.
Het streamen van die lijkt te lukken (niet uitvoerig getest), zelfs in 4k met hd audio... (atmos etc..)

Opties
- De grootst mogelijke hdd kopen en die in de nas steken... (zal die zelf rebuilden ? ik vermoed van niet) bv van 12tb en dan streamen vanaf de shield.. Die 12tb is vermoedelijk genoeg voor hem, hij zal zelf geen films downloaden
- Nieuwe nas kopen, met 2 of 4 bay... en dan starten met 1hdd die groot is (mss minder groot dan 12), maar dan hoe vaak zal hij bijstijken.... voordeel is dat het dan wel kan..
- Of gewoon met een grote externe hdd koppelen aan de shield en gaan... zal dat werken een grotere dan 4 want ik dacht gelezen te hebben dat 4tb max is

Wat zouden jullie doen?
Zou het lukken om een externe hdd van 12TB te koppelen aan de shield via usb, en dan met kodi Full 4K films met uncompressed atmos geluid te streamen?
Je vraag gaat nu nog alle kanten op.

Als je puur wilt weten of je met een externe HDD van 12 TB op je Shield in Kodi 4k films kunt afspelen, dat kan je in principe in de documentatie van de Shield of op de website van Nvidia terugvinden.

Als je dat in orde wilt maken en het lukt niet, kan je daarvoor de expertise in dit topic vinden waar je nu bent als het meer aan de hardwarekant ligt, of als het een Kodi issue betreft in Grote Kodi topic - deel XVI

Wil je liever hulp bij het rebuilden van de data op een NAS, dan kun je beter naar Opslag en back-up, en voor aankoopadvies voor het kopen van een nieuwe NAS, naar Componenten koopadvies

Nu begrijpen we heus dat een vraag uitgebreid voelt en veel raakvlakken heeft, maar misschien kun je met je vriend eerst bekijken wat de prioriteiten zijn van het voor elkaar krijgen (bijv huidige NAS geschikt maken → nieuwe NAS kopen óf losse HDD → dat werkend krijgen) en dan per stap in het juiste forum kijken welke hulp je nodig hebt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
Voor diegene die nog op zoek zijn naar een goede alternatieve afstandsbediening/remote voor de Shield; ik kan de G20S Pro BT van harte aanbevelen! _/-\o_

Ligt goed in de hand en is tevens voorzien van een backlight functie die je in en uit kunt schakelen.

Werkt i.c.m. met mijn 2015 Shield Pro fantastisch via bluetooth. Er wordt ook een dongle bijgeleverd, maar die is dus niet nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door A3-D op 08-12-2024 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
A3-D schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:16:
Voor diegene die nog op zoek zijn naar een goede alternatieve afstandsbediening/remote voor de Shield; ik kan de G20S Pro BT van harte aanbevelen! _/-\o_

Ligt goed in de hand en is tevens voorzien van een backlight functie die je in en uit kunt schakelen.

Werkt i.c.m. met mijn 2015 Shield Pro fantastisch via bluetooth. Er wordt ook een dongle bijgeleverd, maar die is dus niet nodig.
Is de werking 'instant'? Ik heb de KPN ab gekocht die hier ook wordt genoemd. Op zich doet die het prima, maar het duurt even voordat de input doorkomt. Hij moet eerst wakker worden/verbinden zeg maar.

En kun je iets zeggen over de batterij duur?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beantherio
  • Nu online
De naam van dit ding lijkt erg veel op die van de WeChip G20. Die heb ik een tijd lang gebruikt maar dat beviel uiteindelijk toch niet: de knoppen ervan begonnen na verloop van tijd allerlei kuren te vertonen zodanig dat het echt niet meer werkbaar was.

Ik ben het trouwens eens met DeTjuk m.b.t. de KPN-afstandbediening: in principe is het een fijne afstandbediening maar de kleine 'lag' bij het uit de slaap halen van de verbinding is wel jammer. Het werkt wel maar ook dat is niet de meest ideale afstandbediening voor de Shield.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik zie graag linkjes naar dat gek ding die niet via allerlei tracking toestanden gaan en hier door zowel Pi-Hole als uBlock Origin worden geblokkeerd :P

YouTube Reviews zijn leuk voor wie dat fijn vindt, maar wat foto's en de bijbehorende prijs vind ik eigenlijk wel genoeg ;)

Ik heb ooit : nero355 in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"
Deze gekocht : https://thaipick.com/product/lazada/2173543
En dan die zonder het toetsenbord en dus niet via die website ;)

/EDIT :
Jorgen schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:28:
@nero355
Jouw tweede link naar grandado wordt hier ook door de virusscanner geblokkeerd.
Er gebeurt 0,0 engs onder Linux + Firefox dus het zal wel weer een overdreven Windows 10/11 Anti-Virus toestand zijn gok ik, maar heb toch maar de link effe vervangen door een andere vage website die me ook niks zegt ;)

[ Voor 31% gewijzigd door nero355 op 09-12-2024 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@nero355
Jouw tweede link naar grandado wordt hier ook door de virusscanner geblokkeerd.

Edit: @nero355 dank voor de vervanging van de link.

[ Voor 25% gewijzigd door Jorgen op 09-12-2024 15:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A3-D
DeTjuk schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:21:
[...]

Is de werking 'instant'? Ik heb de KPN ab gekocht die hier ook wordt genoemd. Op zich doet die het prima, maar het duurt even voordat de input doorkomt. Hij moet eerst wakker worden/verbinden zeg maar.

En kun je iets zeggen over de batterij duur?
Geen enkel probleem, hier werkt het "instant", maar ik heb wel een idee wat de mogelijke oorzaak is. Heb je toevallig een Samsung televisie?

Ik heb zelf een LG OLED65C16LA en dat gaat prima. Een vriend van mij heeft dezelfde Shield + afstandsbediening en daar duurt het inderdaad even voordat zijn HDMI input het signaal van de Shield oppakt. Er staat in eerste instantie in beeld dat er geen bron is aangesloten, maar als je dan even wacht dan schakelt hij met een behoorlijke vertraging wel over naar de Shield. Zijn televisie is een Samsung en ik heb sterk de indruk dat het daar aan ligt. Zoals gezegd met mijn LG geen enkele lag, indrukken is werken.

De batterijduur kan ik nog niets over zeggen, ik gebruik hem nu net iets langer dan een week.

Ik heb er overigens nog eentje besteld als reserve. Alhoewel ik niet het idee heb dat de remote aan slijtage onderhevig is bij normaal gebruik, leek het me toch handig om er nog eentje in de la te hebben liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
skank schreef op zondag 8 december 2024 @ 13:55:
Vraagje,

2x niets dus

Opties

Wat zouden jullie doen?
Korte versie;
NAS --> ja, maar dan als basisstation op het netwerk en dan mag de Shield (en ander spul) daarmee verbinden.

--

Een NAS wil je als thuisbasis hebben waarop dan weer een Shield mee kan verbinden.
Het direct aansluiten van een schijf is onhandig en met FAT32 liep je ooit tegen maximale opslag aan.

Beter realiseer je een losse NAS (4 poorts adviseer ik), welke je direct op de router/modem aansluit (bekabeld). Hiervoor kies je dan 4 harde schijven (van 2,3,4TB).
(een voorbeeld over hoe te beslissen)

Je kunt dan (op de NAS) kiezen of je alle ruimte wil gebruiken of dat een van de 4 schijven als backup gebruikt wordt, zodat je bij een defecte schijf niet meteen alles kwijt bent (dat wil je).
Tegenwoordig is een NAS een mini PC en daar kun je dan ook meteen andere server applicaties op laten draaien, zoals Emby of via het veelgebruikte Docker veel andere toepassingen.

Met de Shield (en eigenlijk elk kastje op je netwerk) zou streamen van 4k met Atmos geen probleem moeten zijn.
De beperking is je lokale netwerk maar dat is dadelijk met een nieuwe NAS opgelost.
Let er wel op dat alles minimaal een gbit ethernet aansluiting heeft maar eigenlijk wil je inmiddels een veelvoud daarvan ondersteund zien op de NAS.
Indien de internetrouter maar tot 1 gbit gaat dan is dat op het moment de beperkte factor maar zelfs met een 100 mbit aansluiting behoor je 4k te kunnen streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
A3-D schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:16:

Maar geen volumecontrole via IR als ik de handleiding goed begrijp? Dat is wel jammer want mijn zoons zijn gewoon om een all in one afstandsbediening te hebben voor Netflix. Aanzetten via de Shield remote, TV gaat mee aan en op de juiste input via HDMI-CEC en dan het volume van de TV beheren via de IR blaster van de Shield remote.

Alleen begint dat ding te lijden onder het vele vallen ondanks een hoesje. Daarom is een niet driehoekige vervanging wel aangewezen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Admiral Freebee schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 21:22:
Maar geen volumecontrole via IR als ik de handleiding goed begrijp? Dat is wel jammer want mijn zoons zijn gewoon om een all in one afstandsbediening te hebben voor Netflix. Aanzetten via de Shield remote, TV gaat mee aan en op de juiste input via HDMI-CEC en dan het volume van de TV beheren via de IR blaster van de Shield remote.

Alleen begint dat ding te lijden onder het vele vallen ondanks een hoesje. Daarom is een niet driehoekige vervanging wel aangewezen...
De firma Dune heeft recentelijk een nieuwe afstandsbediening uitgebracht. Gebruik deze al een tijdje en bevalt mij prima.

Ik gebruik 'm echter niet op een Shield TV, dat gaat ook niet meer gebeuren ook. Maar als die algemene Android TV afstandsbediening te gebruiken is, dan zeker ook die van Dune. En die heeft nog een specifiek TV controle gedeelte toegevoegd, standaard staat deze al voor LG geconfigureerd.

Inclusief 3 standen backlight.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 22:28:
[...]

De firma Dune heeft recentelijk een nieuwe afstandsbediening uitgebracht. Gebruik deze al een tijdje en bevalt mij prima.

Ik gebruik 'm echter niet op een Shield TV, dat gaat ook niet meer gebeuren ook. Maar als die algemene Android TV afstandsbediening te gebruiken is, dan zeker ook die van Dune. En die heeft nog een specifiek TV controle gedeelte toegevoegd, standaard staat deze al voor LG geconfigureerd.

Inclusief 3 standen backlight.
Ziet er mooi uit. Ga ik in de gaten houden want overal uitverkocht :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Admiral Freebee schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 22:33:
Ziet er mooi uit. Ga ik in de gaten houden want overal uitverkocht :/
Stond op de website als niet beschikbaar maar op Amazon (de) de eerstvolgende werkdag, maar daar nu ook niet meer zie ik 🤷🏻‍♂️

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:41
Ik gebruik de Sofabaton thuis. Deze afstandsbediening heeft al mijn andere afstandsbedieningen in de huiskamer vervangen.
Bonus: eindelijk een afstandsbediening die mijn vrouw ook snapt. Want voorheen wist ze nooit of ze die van de TV nodig had of die van de Shield.

https://www.sofabaton.com/products/u2/

Het enige nadeel die ik kan bedenken is dat het geen backlight verlichting heeft. Er is ook een duurdere model die behalve backlight verlichting nog meer voordelen heeft (zoals de optie om je Hue verlichting te besturen) maar ik vond hem toch iets te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Admiral Freebee schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 21:22:
[...]

Klopt, ik regel het volume gewoon via de Shield zelf en heb eigenlijk de origine LG AB helemaal niet meer nodig. Volume van mijn LG staat default wat hoger en dan kan ik in kleine stapjes via BT volume regelen met de Shield.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21:42
Ik las net dat er ook een 3e hotfix uitgebracht is voor de 2015 en 217 Shield. Deze hotfix komt later voor 2019 versie.

Link
The third version of the 9.1.1+HotFix will be enabled shortly as version 33.2.0.295 but at this time it is only enabled for the 2015 and 2017 SHIELDs. The update will break Google Home integration for 2019 SHIELDs now. We are waiting for Google to fix an issue uncovered in the release for those devices.

- Added French parental control
- Security enhancement for 4K DRM playback

Known Issues

- Google Home will be broken with this hotfix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Glassertje schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:36:
Ik las net dat er ook een 3e hotfix uitgebracht is voor de 2015 en 217 Shield. Deze hotfix komt later voor 2019 versie.

Link

[...]
Fix om iets te breken 8)7 |:(
Home kon je toch al niet gebruiken? Of miste ik iets? Heb 2019 shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mucuracat schreef op maandag 16 december 2024 @ 17:30:
Fix om iets te breken 8)7 |:(
Home kon je toch al niet gebruiken? Of miste ik iets? Heb 2019 shield.
Kon, en kan nog steeds 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:33
In de changelog op het device zelf staat ook een link hoe het weer te repareren: https://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/4903/

[ Voor 7% gewijzigd door Lizard op 16-12-2024 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Lizard schreef op maandag 16 december 2024 @ 19:05:
In de changelog op het device zelf staat ook een link hoe het weer te repareren: https://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/4903/
O, dat. Ik dacht dat je google home app op shield kon gebruiken.
Zoalang shield app zelf werkt, is het niet zo erg. Niet vaak gebruikt met home app op telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mucuracat schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 08:41:
O, dat. Ik dacht dat je google home app op shield kon gebruiken.
Zoalang shield app zelf werkt, is het niet zo erg. Niet vaak gebruikt met home app op telefoon.
Nee dat kan inderdaad niet. Daarvoor heb je een apparaat nodig met de Google TV V14 GUI 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:09
Gisteren kreeg ik de app "Shield Beta" gepusht. Las in de comments iets over Android 14. Meer mensen dit gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:27
speedmetal35 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:10:
Gisteren kreeg ik de app "Shield Beta" gepusht. Las in de comments iets over Android 14. Meer mensen dit gehad?
Ik zag de app net opeens op m'n shield staan. Specifiek naar dit topic gegaan om te kijken wat het is :) Heb ook wat problemen met m'n shield dat spotify opeens geen geluid speelt. Maar ik ben gisteren overgestapt naar een andere provider, dus moet nog even uitzoeken of het ergens aan gerelateerd is of dat het weer iets anders is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeTjuk
Heb de beta app er ook bij staan, zit niet op de laatste firmware.

Volgens iemand op reddit.com
No you didn't. The app has been there for ages, it doesn't let you sign up for anything. It's an internal tool you would never have noticed if Nvidia hadn't been forced to update the app because of Play Store policy.

You need to be an Nvidia employee with an Nvidia email address to use the app.

[ Voor 79% gewijzigd door DeTjuk op 18-12-2024 23:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Agent-X schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:35:
zelfs met een 100 mbit aansluiting behoor je 4k te kunnen streamen.
Ligt aan de bitrate van de film, want films die 120 Mbps zijn vindt de 100 Mbps LAN NIC van mijn LG OLED TV niet leuk en zorgt ervoor dat die films gaan haperen... ;)

Dat was ook altijd één van de redenen om een Nvidia Shield TV te kopen : 1000 Mbps LAN NIC en dan ook echt de volledige bandbreedte daarvan (Nou ja... 930 a 960 Mbps zoals alle 1 Gbps NICs) in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Raspberry Pi 3B+ die niet verder gaat dan 300 Mbps vanwege een of andere rare beperkte USB koppeling met de SoC of zoiets... :)
RobertMe schreef op donderdag 19 december 2024 @ 16:28:
offtopic:
De volledige 1Gbit/s aan ethernet bitjes dus ;) Dat je door protocol overhead vervolgens maar 940Mbit/s aan data bitjes overhoudt doet niks af aan het feit dat er wel daadwerkelijk 1Gbit/s over de kabel gaat. Ook al zie je dat niet op de applicatie laag van het OSI model.
Voor zover het niet duidelijk was : Dat zeg ik ook in feite :P

[ Voor 24% gewijzigd door nero355 op 19-12-2024 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
nero355 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 15:43:
Dat was ook altijd één van de redenen om een Nvidia Shield TV te kopen : 1000 Mbps LAN NIC en dan ook echt de volledige bandbreedte daarvan (Nou ja... 930 a 960 Mbps zoals alle 1 Gbps NICs)
offtopic:
De volledige 1Gbit/s aan ethernet bitjes dus ;) Dat je door protocol overhead vervolgens maar 940Mbit/s aan data bitjes overhoudt doet niks af aan het feit dat er wel daadwerkelijk 1Gbit/s over de kabel gaat. Ook al zie je dat niet op de applicatie laag van het OSI model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
@nero355 Wat @Agent-X claimt is sowieso redelijk kort door de bocht:
Agent-X schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:35:
[...]

Met de Shield (en eigenlijk elk kastje op je netwerk) zou streamen van 4k met Atmos geen probleem moeten zijn.
Dat is enorm afhankelijk van de bron. Als we het over Netflix achtige content hebben van ~25Mbps dan klopt dit uiteraard. Met blu-ray kwaliteit kun je toch al snel tekort komen. Tevens wanneer de video onder de 100Mbps blijft. Immers is er ook nog wat overhead in protocollen. Met name met SMB kan dit enorm beperkend zijn. En dan heb ik het nog niet over transcoderen of iets dergelijks gehad.
Let er wel op dat alles minimaal een gbit ethernet aansluiting heeft maar eigenlijk wil je inmiddels een veelvoud daarvan ondersteund zien op de NAS.
Tja dat is natuurlijk leuk en toekomstbestendig. Maar tegelijkertijd onnodig voor het afspelen van video's. Ik ken geen enkele commercieel beschikbaar video die 1Gbit/s, 500Mbit/s of zelfs 200Mbit/s haalt. Zelfs met blu-ray kwaliteit zou je al meerdere video's tegelijkertijd kunnen bekijken met gigabit lan.
Beter realiseer je een losse NAS (4 poorts adviseer ik), welke je direct op de router/modem aansluit (bekabeld). Hiervoor kies je dan 4 harde schijven (van 2,3,4TB).
(een voorbeeld over hoe te beslissen)

Je kunt dan (op de NAS) kiezen of je alle ruimte wil gebruiken of dat een van de 4 schijven als backup gebruikt wordt, zodat je bij een defecte schijf niet meteen alles kwijt bent (dat wil je).
Ik heb daar toch een ander inzicht over. Ik wil het liefste zo min mogelijk disks. Immers kost draaiend roest stroom en redundantie of pariteit vind ik voor dit soort media niet bijster interessant. En als er dan een schijf sneuvelt? Een dag rebuilden voor films die ik al gezien heb of series die ik eigenlijk toch nooit ga kijken. :/

Ik zou @skank adviseren om lekker de oude NAS te houden met iets van een 8TB disk en dan Plex Media Server op de Shield zetten. Waarbij ik ervan uitga dat het om een Shield Pro gaat. Of eventueel Jellyfin via Docker, mits beschikbaar. En anders via Kodi.

Een ander alternatief zou een 4TB of 5TB 2.5" disk zijn en die simpelweg aan de Shield te hangen. Dat zijn dan wel SMR disks, maar dat zou voldoende moeten zijn voor één user.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iWishmaster
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-06 15:12
Iemand anders ook opgevallen dat er een update released is voor de "Shield Beta" app? Staat een referentie naar API support voor Android 14, vanuit een eis voor compatibiliteit met Google Play of iets dergelijks. Geen verdere indicatie dat er een upgrade naar Android 14 komt, maar toch hoop ik stiekem van wel ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeTjuk
iWishmaster schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 16:12:
Iemand anders ook opgevallen dat er een update released is voor de "Shield Beta" app? Staat een referentie naar API support voor Android 14, vanuit een eis voor compatibiliteit met Google Play of iets dergelijks. Geen verdere indicatie dat er een upgrade naar Android 14 komt, maar toch hoop ik stiekem van wel ...
Paar post hierboven wordt er over gesproken....

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.