Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pimmuz schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:57:
Hij blijft bufferen en ineens is daar ook de melding rechtsbovenin: Connection to server to slow Check network speed or lower image quality. Goed nu kunnen we dus met het interne netwerk aan de gang terwijl er niks is veranderd ik blijf het apart vinden dat het ineens niet meer soepel werkt.

Edit 2: Shield even met de Wifi verbonden en voila die Shazaam speelt soepel af bandwith grafiek piekt nu ook naar 200mbps ipv max 80 op de kabel. Wel apart dat alle apparatuur zegt 'Verbonden met netwerk 1000mbit'
Misschien last van Multicast Storms op je netwerk :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-10 18:48

Pimmuz

Roar

nero355 schreef op maandag 16 september 2024 @ 22:16:
[...]

Misschien last van Multicast Storms op je netwerk :?
Geen idee maar ik wou toch al langer de bekabeling eens onder handen nemen maar ben blij dat ik nu weet waar het probleem zit.

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 08:20
Ik wilde gisteren een nvidia shield pro aanschaffen toen ik erachter kwam dat de stand er niet standaard bij zit, blijkbaar na wat zoeken op internet is deze vrijwel niet meer verkrijgbaar, iemand hier die een winkel weet waar die wel nog te koop is of is het dan toch kijken naar 'alternatieve' stands?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k-janssen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-09 20:22
Veertien14 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 20:25:
Ik wilde gisteren .......iemand hier die een winkel weet waar die wel nog te koop is of is het dan toch kijken naar 'alternatieve' stands?
Zoek iemand met een 3D printer (die geen hekel aan je heeft ) er zijn genoeg stands op thingiverse te vinden om maar eens wat te noemen.

Heb zelf al jaren de shield pro (zonder stand) maar weet niet of ik er nu nog een zou kopen nu het zo lang stil is met de updates, ik verwacht er iig geen meer.

[ Voor 17% gewijzigd door k-janssen op 18-09-2024 20:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Veertien14 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 20:25:
Ik wilde gisteren een nvidia shield pro aanschaffen toen ik erachter kwam dat de stand er niet standaard bij zit, blijkbaar na wat zoeken op internet is deze vrijwel niet meer verkrijgbaar, iemand hier die een winkel weet waar die wel nog te koop is of is het dan toch kijken naar 'alternatieve' stands?
Mijn ervaring is dat er altijd NOG BETERE opties zijn als je eenmaal naar dat soort accessoires op zoek gaat dus kijk daar sowieso ook effe naar !!! :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 10:00
Kan iemand bevestigen dat er verschillen bestaan tussen de wifi-prestaties van het oude model Shield (2015 c.q. 2017) en het nieuwere 2019-model? Beiden zouden 802.11ac moeten ondersteunen maar de prestaties van mijn 2017-exemplaar zijn echt ver onder de maat: daarmee haal ik hooguit 58Mbps terwijl een Chromecast with Google TV (4e gen Chromecast, ook met 802.11ac) die ik ook heb met gemak 833Mbps haalt. En die trage snelheid merk ik ook wel in de werking: bij elke mediaspeler (in ieder geval Kodi maar ook VLC) heb ik wel bepaalde problemen met traag bufferen en vervolgens problemen met het afspelen.

Nu lees ik dat er verschillen zouden zijn in de wifi-prestaties tussen het oude model Shield en de nieuwere. Kan iemand dat bevestigen? Hier en daar lees ik er wel iets over maar niemand treed erover in detail. Ik wil eventueel wel upgraden want ik ben dol op de Shield maar dan moet ik wel de zekerheid hebben dat het voor verbetering zorgt. Ik moet er nog bij opnoemen dat ik heel bewust wifi gebruik: mijn slaapkamer (waar ik het ding gebruik) leent zich niet zo goed voor kabels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
beantherio schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 09:08:
Kan iemand bevestigen dat er verschillen bestaan tussen de wifi-prestaties van het oude model Shield (2015 c.q. 2017) en het nieuwere 2019-model?
Niet dat ik weet :)
Beiden zouden 802.11ac moeten ondersteunen maar de prestaties van mijn 2017-exemplaar zijn echt ver onder de maat: daarmee haal ik hooguit 58Mbps terwijl een Chromecast with Google TV (4e gen Chromecast, ook met 802.11ac) die ik ook heb met gemak 833Mbps haalt. En die trage snelheid merk ik ook wel in de werking: bij elke mediaspeler (in ieder geval Kodi maar ook VLC) heb ik wel bepaalde problemen met traag bufferen en vervolgens problemen met het afspelen.

Ik moet er nog bij opnoemen dat ik heel bewust wifi gebruik: mijn slaapkamer (waar ik het ding gebruik) leent zich niet zo goed voor kabels.
Test je met beiden ook op dezelfde plek of heb je het nu over bijvoorbeeld twee verschillende kamers :?

En ook op hetzelfde moment ?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
beantherio schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 09:08:
Kan iemand bevestigen dat er verschillen bestaan tussen de wifi-prestaties van het oude model Shield (2015 c.q. 2017) en het nieuwere 2019-model? Beiden zouden 802.11ac moeten ondersteunen maar de prestaties van mijn 2017-exemplaar zijn echt ver onder de maat: daarmee haal ik hooguit 58Mbps terwijl een Chromecast with Google TV (4e gen Chromecast, ook met 802.11ac) die ik ook heb met gemak 833Mbps haalt. En die trage snelheid merk ik ook wel in de werking: bij elke mediaspeler (in ieder geval Kodi maar ook VLC) heb ik wel bepaalde problemen met traag bufferen en vervolgens problemen met het afspelen.

Nu lees ik dat er verschillen zouden zijn in de wifi-prestaties tussen het oude model Shield en de nieuwere. Kan iemand dat bevestigen? Hier en daar lees ik er wel iets over maar niemand treed erover in detail. Ik wil eventueel wel upgraden want ik ben dol op de Shield maar dan moet ik wel de zekerheid hebben dat het voor verbetering zorgt. Ik moet er nog bij opnoemen dat ik heel bewust wifi gebruik: mijn slaapkamer (waar ik het ding gebruik) leent zich niet zo goed voor kabels.
Ik neem aan dat je dat verschil met de Chromecast ziet op dezelfde aansluiting als de minder presterende Shield?

Test de snelheid van de Shield ook even via deze weg, maar een groot bestand kopieren van/naar een lokale netwerklocatie kan natuurlijk ook (ik gebruik zelf XPlore voor bestandbeheer op Android).

Overweeg ook om in de router de instelling "om zelf het beste Wifi kannaal in te stellen" uit te schakelen en zelf het gewenste kanaal toe te wijzen.
Probeer dan snel even kanaal 3, 7, 11.

Eventueel is ethernet-via-het-stopcontact voor jou een oplossing.
Bij de router gaat een kabel naar een adapter in het stopcontact.
Op de kamer, via een andere adapter, in een willekeurig stopcontact, met een kabel er weer uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Agent-X schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 16:52:
Probeer dan snel even kanaal 3 1, 7 6, 11.
LMFTFY.

offtopic:
Op 2,4GHz moet je echt alleen 1, 6 en 11 gebruiken. Dat zijn de enige kanalen die niet overlappen. Als je kanaal 3 gebruikt heb je ruis van de buren die op 1 en/of 6 zitten, als je 7 gebruikt heb je ruis van de buren die op 6 en 11 zitten. 1, 6 en 11 zijn de enige kanalen waarbij je 3 bruikbare opties hebt zonder dat je overlap hebt met 2 andere kanalen.

Maar, de Shield doet ook gewoon aan 5GHz. En dat geeft minder ruis en een hogere snelheid. 2,4GHz is echt iets dat je uberhaupt alleen moet gebruiken op apparaten die geen 5GHz doen.
offtopic:
En 5GHz heeft met 20MHz bandbreedte geen overlap op de kanalen. Dat speelt pas bij 40MHz, 80MHz, ....

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Agent-X schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 16:52:
Test de snelheid van de Shield ook even via deze weg, maar een groot bestand kopieren van/naar een lokale netwerklocatie kan natuurlijk ook (ik gebruik zelf XPlore voor bestandbeheer op Android).
Dat is ook wel handig inderdaad :)
Overweeg ook om in de router de instelling "om zelf het juite Wifi kannaal in te stellen" uit te schakelen en zelf het gewenste kanaal toe te wijzen.
Probeer dan snel even kanaal 3, 7, 11.
1,6,11 zijn Recommended als 2.4 GHz WiFi kanalen, maar daar ga je geen 802.11ac 433/866 Mbps mee halen ;)

Nou ik erover nadenk heb je kans dat je bij een slecht signaal inderdaad via 2.4 GHz bent verbonden en dan klinkt die 58 Mbps wel logisch opzich...

5 Ghz heeft tenslotte een korter bereik dan 2.4 Ghz @beantherio :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 16:59:
[...]

LMFTFY.

offtopic:
Op 2,4GHz moet je echt alleen 1, 6 en 11 gebruiken. Dat zijn de enige kanalen die niet overlappen. Als je kanaal 3 gebruikt heb je ruis van de buren die op 1 en/of 6 zitten, als je 7 gebruikt heb je ruis van de buren die op 6 en 11 zitten. 1, 6 en 11 zijn de enige kanalen waarbij je 3 bruikbare opties hebt zonder dat je overlap hebt met 2 andere kanalen.

Maar, de Shield doet ook gewoon aan 5GHz. En dat geeft minder ruis en een hogere snelheid. 2,4GHz is echt iets dat je uberhaupt alleen moet gebruiken op apparaten die geen 5GHz doen.
offtopic:
En 5GHz heeft met 20MHz bandbreedte geen overlap op de kanalen. Dat speelt pas bij 40MHz, 80MHz, ....
Ik lees dat vaak en ben wat koppig hierin.
Zelf scan ik in deze situaties wat er gebeurd qua aanbieders en de sterkte op die locatie.
Zeker met die informatie heb ik weinig moeite om het kanaal te proberen dat wellicht niet geadviseerd wordt maar ik wil je ook niet weerspreken.
Laar beantherio eerst maar eens proberen wat deze informatie oplevert en dan zou ik vooral stellen om eerst met jouw advies mee te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beantherio
nero355 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 16:49:
[...]

Test je met beiden ook op dezelfde plek of heb je het nu over bijvoorbeeld twee verschillende kamers :?

En ook op hetzelfde moment ?!
Niet op exact hetzelfde moment maar wel op dezelfde plek en op dezelfde aansluiting op de tv.

Mijn oorspronkelijke vraag was weliswaar of iemand me wat meer kon vertellen over de verschillen van wifi van de verschillende modellen van de Shield, maar de probleem dat de aanleiding was voor die vraag is inmiddels wel verholpen. Echter: ik heb geen idee hoe ik dat gedaan heb.

Het is zo dat ik eerder al eens heb getest met een geforceerde 5Ghz verbinding, maar dat maakte eerder geen verschil. Maar bij een nieuwe poging daartoe eind deze middag ineens wel: ik zie nu ineens een 866Mbps (!) verbinding ontstaan. Mogelijk dat het iets te maken heeft met een herstart van de wifi-service van de Shield (dat ik bij eerdere tests mogelijk niet heb verricht) maar ik lees hier en daar ook wifi op de Shield mogelijk wat gevoelig is voor het precieze 5Ghz kanaal dat de router gebruikt. Het zou kunnen dat die in de tussenliggende tijd (automatisch) veranderd is.

Heel vaag maar het achterliggende probleem is dus opgelost: ik kan nu eindelijk draadloos 4K video vanaf mijn NAS afspelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
beantherio schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 21:09:
[...]

Niet op exact hetzelfde moment maar wel op dezelfde plek en op dezelfde aansluiting op de tv.

Mijn oorspronkelijke vraag was weliswaar of iemand me wat meer kon vertellen over de verschillen van wifi van de verschillende modellen van de Shield, maar de probleem dat de aanleiding was voor die vraag is inmiddels wel verholpen. Echter: ik heb geen idee hoe ik dat gedaan heb.

Het is zo dat ik eerder al eens heb getest met een geforceerde 5Ghz verbinding, maar dat maakte eerder geen verschil. Maar bij een nieuwe poging daartoe eind deze middag ineens wel: ik zie nu ineens een 866Mbps (!) verbinding ontstaan. Mogelijk dat het iets te maken heeft met een herstart van de wifi-service van de Shield (dat ik bij eerdere tests mogelijk niet heb verricht) maar ik lees hier en daar ook wifi op de Shield mogelijk wat gevoelig is voor het precieze 5Ghz kanaal dat de router gebruikt. Het zou kunnen dat die in de tussenliggende tijd (automatisch) veranderd is.

Heel vaag maar het achterliggende probleem is dus opgelost: ik kan nu eindelijk draadloos 4K video vanaf mijn NAS afspelen.
Is best vervelend wanneer je niet een direct antwoord krijgt en dat zit vaak in het invullen van de situatie door anderen. Hoe handig ben je en wat heb je al geprobeerd :)

Je geeft aan eerder 5ghz geforceerd te hebben maar hoe heb je dat vastgesteld?
Kan het zijn dat er nog sprake was van 2.4 wireless of gebruik je verschillende ssid voor het onderscheid?

Vanuit daar kan dan alsnog de huidige verbinding afhangen van een automatische afstemming door de router.

Voor Android kun je ook een app gebruiken om alle wifi verbindingen om je heen te bekijken en kijken of je eea anders wil instellen.
Even snel een app die het proberen waard lijkt -> WiFi Analyzer (open-source).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beantherio
Agent-X schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 21:37:
[...]

Is best vervelend wanneer je niet een direct antwoord krijgt en dat zit vaak in het invullen van de situatie door anderen. Hoe handig ben je en wat heb je al geprobeerd :)

Je geeft aan eerder 5ghz geforceerd te hebben maar hoe heb je dat vastgesteld?
Kan het zijn dat er nog sprake was van 2.4 wireless of gebruik je verschillende ssid voor het onderscheid?
Nee, en dat is ook de reden waarom ik me afvraag of het niet herstarten van de wifi service niet een reden kan zijn geweest van het slecht presteren. Inderdaad dan met als idee dat ie vervolgens nog steeds op 2.4 verbinding maakte. Het vreemde daarbij is wel dat ik de Shield wel meerdere keren heb herstart, waarvan je zou verwachten dat e.a. een vergelijkbaar effect zou moeten hebben als een herstart van de service. Maar mogelijk dat dit een onjuiste gedachte was.
Vanuit daar kan dan alsnog de huidige verbinding afhangen van een automatische afstemming door de router.
Het punt was meer dat er allerlei berichten zijn dat de Shield een bepaalde voorkeur zou hebben voor kanalen die beter en slechter werken. Zie o.a. dit bericht op het Nvidia-forum: https://www.nvidia.com/en...-tv-not-seeing-5ghz-wifi/

Bij het automatisch wisselen daarvan door de router zou ie nu op een "beter" kanaal kunnen zitten: ik heb e.a. niet in de gaten gehouden. Het komt wel een beetje vreemd op me over maar ik zie er op meerdere forums meldingen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
beantherio schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 22:10:
[...]

Nee, en dat is ook de reden waarom ik me afvraag of het niet herstarten van de wifi service niet een reden kan zijn geweest van het slecht presteren. Inderdaad dan met als idee dat ie vervolgens nog steeds op 2.4 verbinding maakte. Het vreemde daarbij is wel dat ik de Shield wel meerdere keren heb herstart, waarvan je zou verwachten dat e.a. een vergelijkbaar effect zou moeten hebben als een herstart van de service. Maar mogelijk dat dit een onjuiste gedachte was.

[...]

Het punt was meer dat er allerlei berichten zijn dat de Shield een bepaalde voorkeur zou hebben voor kanalen die beter en slechter werken. Zie o.a. dit bericht op het Nvidia-forum: https://www.nvidia.com/en...-tv-not-seeing-5ghz-wifi/

Bij het automatisch wisselen daarvan door de router zou ie nu op een "beter" kanaal kunnen zitten: ik heb e.a. niet in de gaten gehouden. Het komt wel een beetje vreemd op me over maar ik zie er op meerdere forums meldingen over.
Ik weet niet in hoe verre het nu eventueel de hardware/software van de Shield is geweest maar vermoed toch dat het uiteindelijk de router is die het verschil (heeft) bepaald.
Zolang het nu werkt, prima.
Anders kun je later alsnog eens kijken naar die instelling of zelfs met die app je phone als scanner te gebruiken
(tricorder/aliens :P).

Over dat 5ghz te forceren.

Op de router/modem kun je waarschijnlijk een eigen ssid toewijzen voor het gebruikte protocol, dus bv MijnWifi-1 en MijnWifi-2. Dan is de ene 2.4 en de andere 5.
Vaak staat ingesteld dat ze hetzelfde ssid gebruiken en dat de verbinding zo goed mogelijk opgepakt zal worden door het spul dat verbinding maakt.
Wanneer je nu dan op de Shield verbind met de 5-variant weet je iig dat het niet meer te maken heeft met de achterhaalde 2.4 mogelijkheid.

[ Voor 14% gewijzigd door Agent-X op 24-09-2024 22:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
beantherio schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 21:09:
Het is zo dat ik eerder al eens heb getest met een geforceerde 5Ghz verbinding, maar dat maakte eerder geen verschil.
Maar bij een nieuwe poging daartoe eind deze middag ineens wel: ik zie nu ineens een 866Mbps (!) verbinding ontstaan.
Agent-X schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 22:16:

Op de router/modem kun je waarschijnlijk een eigen ssid toewijzen voor het gebruikte protocol, dus bv MijnWifi-1 en MijnWifi-2. Dan is de ene 2.4 en de andere 5.
Vaak staat ingesteld dat ze hetzelfde ssid gebruiken en dat de verbinding zo goed mogelijk opgepakt zal worden door het spul dat verbinding maakt.
Wanneer je nu dan op de Shield verbind met de 5-variant weet je iig dat het niet meer te maken heeft met de achterhaalde 2.4 mogelijkheid.
En daarom staat 2.4 GHz hier op LOW (Dat is 4 dBi als het goed is... Nog lager mag ook !!) en 5 GHz op HIGH (Dat is 20 dBi of meer afhankelijk van de Channel die je gebruikt : DFS Channels kunnen/mogen harder stralen!) en op één plek staat 2.4 GHz zelfs helemaal UIT dus echt OFF :)

Scheelt je een hoop gezeik, want ongewenste 2.4 GHz connecties voorkomen is best wel verdomd lastig !! :-(

/EDIT :

Kom net een mooie redelijk geprijsde en makkelijk aan te schaffen afstandsbediening tegen in een ander topic : peterbier in "[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie"
KPN Webshop verkoopt hem voor hun Android TV kastjes voor € 20 :*)

Met dank aan @peterbier voor het posten! _O_

[ Voor 11% gewijzigd door nero355 op 24-09-2024 22:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
Hoor net YouTube: Deze mediaspeler is bijna perfect - Google TV Streamer review zeggen dat de Shield "End of llife" is en nVidia geen updates meer uit zal brengen.

Is nVidia gek geworden?
Hun bestseller en beste mediaspeler ooit end of life? :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
PCan schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:16:
Hoor net YouTube: Deze mediaspeler is bijna perfect - Google TV Streamer review zeggen dat de Shield "End of llife" is en nVidia geen updates meer uit zal brengen.

Is nVidia gek geworden?
Nouja, het is al best lang stil toch? Volgens mij heeft NVidia het niet officieel uitgesproken, dat die end of life is. Maar de support is al een aantal jaren "magertjes". Maar het ding werkt uiteraard nog steeds prima en doet dat waarschijnlijk ook nog steeds veel beter dan menige TV met Android TV die in 2015-2019 is uitgekomen.

Of je het apparaat nu nog moet kopen, voor deze prijs, is uiteraard een ander verhaal. Er zijn momenteel genoeg alternatieven die goedkoper zijn. Maar... technisch waarschijnlijk wel iets minder (geen audio passthrough van bepaalde formaten op de TV Streamer bv, dat is voor mij al een dikke no-go).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-09 21:47

Is nVidia gek geworden?
Klopt. Wat Wout in die video ook zegt, levert de Shield een paar muntstukken op als toevoeging op de geldkluis a la Dagobert Duck van nVidia. De afzetmarkt is simpelweg (nog) te klein.
Ze hebben het niet officieel uitgesloten, maar een opvolger van de Shield zal geen prioriteit hebben.

Wat erg jammer is. Maar aan de andere kant is het ook belachelijk dat een apparaat uit 2019 technisch gezien nog steeds de beste keuze in het segment is. Afhankelijk van je overige hardware natuurlijk, maar ik doel op gebruikers (zoals ik en @RobertMe ) voor wie bitstream meerkanaals audio wel een must is.
Dus van concurrentie is ook niet echt te spreken. Ook te maken met de dure certificaten die benodigd zijn voor alle verschillende audio filters (keep up Apple).

Ikzelf heb een Apple TV 4k 2022 en een nVidia Shield Pro (dit jaar gekocht).
En dan laat ik UI of gebruikersgemak even in het midden, maar bekijk ik mijn content toch het liefst op de Shield :*)

PC ASUS ROG Strix X570-E | Ryzen 5 5600X | ASUS ROG Strix RTX 3080 OC
Zonnepanelen 8910 Wp | 22x 405 Wp + S500B | SolarEdge SE8K
Warmtepomp Remeha Elga Ace hybride 6 kW
EV Volkswagen Passat GTE PHEV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
@RobertMe
Er zijn nog veel mensen, waaronder mijn dochter, die een wat oudere tv hebben. Veel kinderen in gezinnen hebben de Shield als tuner (Ziggo Go of zoiets) en mediaspeler op hun kamer naast een monitor en/of receiver. Geef toe dat de Shield lang mee gaat, maar als deze eenmaal kapot gaat is dat jammer.

Ik gebruik hem in de huiskamer vooral met Kodi om diverse media te kijken, zo nodig met Atmos.
Ik heb er een Samsung T7 aan hangen. Hang ik die aan mijn Sony tv, dan werkt dat niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
PCan schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:50:
@RobertMe
Er zijn nog veel mensen, waaronder mijn dochter, die een wat oudere tv hebben. Veel kinderen in gezinnen hebben de Shield als tuner (Ziggo Go of zoiets) en mediaspeler op hun kamer naast een monitor en/of receiver. Geef toe dat de Shield lang mee gaat, maar als deze eenmaal kapot gaat is dat jammer.
"Voor op de slaapkamer" zou ik waarschijnlijk eerder iets anders kopen. Er vanuit gaande dat daar geen OLED TV en 5.1/7.1/... speaker setup is. Dan is de nu deprecated Chromecast with Google TV ook al snel voldoende denk ik. Of de Nokia Streambox. Of een FireTV. Of gezien je Ziggo noemt "Next Mini huren", daar zitten volgens mij ook de bekende streaming apps en al op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beantherio
Nu Google zelf met iets komt dat je een soort van alternatief voor de Shield kunt noemen vraag ik me helemaal af of er nog wel een opvolger komt. De omzet die Nvidia uit de Shield haalt zal al beperkt zijn maar daar pikt Google nu ook wat van in. En met AI haalt Nvidia het geld al met bakken binnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-09 21:47
beantherio schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:02:
Nu Google zelf met iets komt dat je een soort van alternatief voor de Shield kunt noemen vraag ik me helemaal af of er nog wel een opvolger komt. De omzet die Nvidia uit de Shield haalt zal al beperkt zijn maar daar pikt Google nu ook wat van in. En met AI haalt Nvidia het geld al met bakken binnen.
*Hypothetisch, want ik ken de cijfers niet;
Maar stel dat nVidia nu met een end of life product alsnog ~40% van het marktaandeel pakt.
Dat is lekker binnenlopen :*)

Als Google (+ Samsung, Apple en Asus o.i.d.), met nieuwe, moderne producten daar nou een flink deel van kunnen terugpakken, stimuleert dat nVidia hopelijk toch om geld vrij te maken voor de ontwikkeling van een opvolger.
De koning wordt lui en vet na 5 jaar op de troon 8)7 >:)

[ Voor 4% gewijzigd door _Slick_Rick_ op 25-09-2024 12:21 . Reden: spelling ]

PC ASUS ROG Strix X570-E | Ryzen 5 5600X | ASUS ROG Strix RTX 3080 OC
Zonnepanelen 8910 Wp | 22x 405 Wp + S500B | SolarEdge SE8K
Warmtepomp Remeha Elga Ace hybride 6 kW
EV Volkswagen Passat GTE PHEV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:01
Ik raad nog steeds mensen de Shield aan en ook mensen die al andere apparaten geprobeerd hebben. En niet vreemd is dat ze ineens heel blij zijn met de Shield.
Zelf hebben een ouder model (zelfde behuizing als de 2019 pro) en een 2019 pro.
Mocht onze dochter oud genoeg zijn voor een tv op de kamer, dan zal de oudste doorschuiven naar haar en komt er een Shield pro weer bij. Dan schuift de woonkamer pro naar onze slaapkamer en daar komt dan een nieuwe.

Wel grappig dat ik het KPN TV+ ding nog aan de Logitech Harmonie moet koppelen, maar daar geen puf voor heb gehad en dat zowel mijn vrouw als dochter gebruik maken van de app die op de Shield staat. Denk dat ik die TV+ maar gewoon weg haal, scheelt energie en doet niet meer dan de Shield, eerder doet het minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
beantherio schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:02:
Nu Google zelf met iets komt dat je een soort van alternatief voor de Shield kunt noemen
Dat was de CC with Google TV natuurlijk ook al ;) Ook daar krijg je een afstandsbediening bij en draait Android TV op. Enige verschil met die nieuwe is USB en een vaste ethernetaansluiting. En qua CPU etc is die nieuwe schijnbaar ook nog steeds niet denderend (en daarnaast duur, gezien dezelfde schijnt te zitten in een FireTV die de helft of zo kost).
IMO veranderd deze nieuwe Google TV Streamer dus niet veel aan de positie van de Shield. Daar waar met de CC with GTV er wel echt nieuwe concurrentie kwam.

[ Voor 4% gewijzigd door RobertMe op 25-09-2024 13:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
RobertMe schreef op woensdag 25 september 2024 @ 13:03:
Dat was de CC with Google TV natuurlijk ook al ;) Ook daar krijg je een afstandsbediening bij en draait Android TV op. Enige verschil met die nieuwe is USB en een vaste ethernetaansluiting.
En hardwarematige ondersteuning voor meer codecs, Matter integratie, meer werkgeheugen, etc.
IMO veranderd deze nieuwe Google TV Streamer dus niet veel aan de positie van de Shield. Daar waar met de CC with GTV er wel echt nieuwe concurrentie kwam.
De Google TV Streamer zou bijna een prima vervanger voor de Shield TV kunnen zijn als die ook passthrough ondersteunde van HD audioformaten. Dat schijnt die nu niet te doen, en is iets waar de Shield TV juist sterk in is.

Verder lees ik dat het nog steeds deels kommer en kwel is m.b.t. FPS van videomateriaal en ingestelde refresh rate. Met sommige applicaties werkt automatisch omschakelen goed, en sommige applicaties hebben er totaal geen ondersteuning voor. Voor de Shield TV heb ik nu al heel wat jaar een acceptabele workaround, maar dat had natuurlijk eigenlijk al opgelost moeten zijn (met name via Google, want hun OS, hun eisen aan distributie van applicaties van derden en hun eisen aan hardware).

Dus ik zit in hetzelfde schuitje. Ik ben afhankelijk van passthrough van alle geluidsformaten, op Matter zit ik niet te wachten, en HDR op YouTube kan mij gestolen worden. Over het gebrek aan (beveiligings)updates maak ik mij wat minder druk. Het lijkt allemaal te blijven werken, de Shield TV's zitten in een apart VLAN waar ze mij weinig kwaad kunnen berokkenen en zijn met een firewall grotendeels beschermd tegen de grote boze buitenwereld. Dus ook voor mij nog steeds geen druk om één of meer van mijn Shield TV's te vervangen.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:50
k-janssen schreef op woensdag 18 september 2024 @ 20:40:
[...]

Zoek iemand met een 3D printer (die geen hekel aan je heeft ) er zijn genoeg stands op thingiverse te vinden om maar eens wat te noemen.

Heb zelf al jaren de shield pro (zonder stand) maar weet niet of ik er nu nog een zou kopen nu het zo lang stil is met de updates, ik verwacht er iig geen meer.
Na de Tweakers review van de Google Streamer gelezen te hebben (met een SoC van 2021, zelfde als de Amazon Fire), is de ShieldTV Pro 2019 echt een no-brainer. Veel sneller en volledige audiosupport (die naar mijn mening ook betere compatibiliteit heeft met verschillende TVs/soundbars/receivers).

Tenzij je perse een mediaspeler en smarthomehub in 1 wil, kan ik geen reden bedenken waarom de Streamer de betere keuze is.

Wat voor updates heb je eigenlijk nog nodig? Updates brengen vaak meer ongewenste dan gewenste veranderingen. Zeker bij producten die al prima werken.
Nog beter gaat de HDMI-CEC ondersteuning bijvoorbeeld niet worden. De industrie verzint vast wel weer een Premium Super Plus HDR formaat, maar das ook meer om je nieuwe diensten (premium abo's) te verkopen. Voegt echt niks toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:32
Jazco2nd schreef op woensdag 25 september 2024 @ 14:25:
[...]

Wat voor updates heb je eigenlijk nog nodig? Updates brengen vaak meer ongewenste dan gewenste veranderingen. Zeker bij producten die al prima werken.
...
Ik kan 2 toekomstige Shield updates bedenken die het releasen van een nieuwe versie zinvol maakt.

1. Universele USB-C voeding ipv proprietary voeding
2. Vervang de Tegra X1 uit 2015 met een modernere (zuinigere) variant.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jazco2nd
GarBaGe schreef op woensdag 25 september 2024 @ 14:35:
[...]

Ik kan 2 toekomstige Shield updates bedenken die het releasen van een nieuwe versie zinvol maakt.

1. Universele USB-C voeding ipv proprietary voeding
2. Vervang de Tegra X1 uit 2015 met een modernere (zuinigere) variant.
Je noemt 2 heel technische zaken, maar de ShieldTV krijgt al voeding. Dus dat heeft geen zin. Dat is hooguit een nice-to-have. Maar zelfs dat eigenlijk niet. Het is een nice-to-have wanneer elk elektrisch apparaat in een huis met USB-C overweg kan. :? Voegt verder niks toe.

En je 2e punt, goed, het kan ietsje zuiniger, maar als je de review van Tweakers ziet is het nou niet bepaald een stroomvreter. Sterker nog, recentere apparaten zoals de AppleTV doen het niet veel beter. En voor de Streamer is juist een oude SoC gekozen, wel zuinig, maar volgens Tweakers vooral dankzij softwareoptimalisaties.

Het zijn vooral nice-to-haves die een Tweaker kan waarderen. Maar daar por je de markt echt niet voor om het aan te schaffen. Nvidia zal echt niet om deze 2 redenen een nieuwe uitbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
Jazco2nd schreef op woensdag 25 september 2024 @ 14:53:
[...]

Je noemt 2 heel technische zaken, maar de ShieldTV krijgt al voeding. Dus dat heeft geen zin. Dat is hooguit een nice-to-have. Maar zelfs dat eigenlijk niet. Het is een nice-to-have wanneer elk elektrisch apparaat in een huis met USB-C overweg kan. :? Voegt verder niks toe.

En je 2e punt, goed, het kan ietsje zuiniger, maar als je de review van Tweakers ziet is het nou niet bepaald een stroomvreter. Sterker nog, recentere apparaten zoals de AppleTV doen het niet veel beter. En voor de Streamer is juist een oude SoC gekozen, wel zuinig, maar volgens Tweakers vooral dankzij softwareoptimalisaties.

Het zijn vooral nice-to-haves die een Tweaker kan waarderen. Maar daar por je de markt echt niet voor om het aan te schaffen. Nvidia zal echt niet om deze 2 redenen een nieuwe uitbrengen.
Oke, terecht.
Het klepje van de afstandbediening van de Shield kan wel een redesign gebruiken.
Elke keer zonder echte reden schiet dat klepje weer open...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Laatst online: 09:10
GarBaGe schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:07:
[...]

Oke, terecht.
Het klepje van de afstandbediening van de Shield kan wel een redesign gebruiken.
Hoesje omheen, vanuit een verre land bestellen :P

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
[...]

Oke, terecht.
Bij de 2019 versie? Hier zit hij behoorlijk vast soms wel eens te vast :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De afstandsbediening is een meegeleverde accessoires die je ook los kan vervangen (als eigenaar of in theorie als Nvidia). Dat heeft niet veel met de Shield TV als mediaspeler te maken.

Ik heb die afstandsbedieningen nooit gebruikt. Een universele IR-afstandsbediening (en FLIRC USB) integreert goed de TV met de Shield TV (en eventueel een receiver) alsof het één geheel is, zonder afhankelijkheid van HDMI-CEC. Zo lijkt het voor een LG OLED TV die ik heb alsof er native Android TV op draait.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Is nVidia gek geworden?

Ik weet niet of die gast het noemt in die video (Voel er weinig voor om het te gaan kijken...) maar in principe was nVidia al een beetje gek bezig, want de Tegra Chipset is voortgekomen uit het oude nVidia Ion project en was eigenlijk wel een beetje één groot experiment !! :*)

De nVidia Ion produkten waren best wel grappig :
- Intel Atom NUC's die niks konden, maar wel een Ion GPU hadden en dus leuke HTPC's waren!
Vooral Zotac had echt hele leuke modellen op deze basis in het verleden _O_
- Moederborden met nVidia Chipset voor Intel CPU's zoals de i730 Chipset die ik heb gehad in het verleden als HTPC O+
Helaas was deze ook onderdeel van de "Stop je nVidia GPU in de oven generatie" dus uiteindelijk ging die ook om die reden kapot :+

En toen dat allemaal een beetje overbodig werd kreeg je dus ineens de Tegra ARM based SoC in verschillende uitvoeringen/generaties en zelfs als een soort Raspberry Pi concurrent in de vorm van de Jetson bordjes op een gegeven moment :*)

Dus je zou kunnen zeggen dat het eigenlijk één grote gok is geweest die uiteindelijk ook nog wat geld heeft opgeleverd, maar in principe meer een soort "bijverdienen via een bijbaantje" dan echt een hoofdprodukt was IMHO ;)

* nero355 is een beetje een fanboy van deze hele toestand voor wie het nog niet wist! :$ O-) <3

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:31
Zijn er hier mensen die hun shield wel eens hebben voorzien van nieuwe thermal paste?

Ik heb verschillende draadjes gelezen op Reddit van mensen die dit gedaan hebben, en een enorm verschil merkte (alsof hij als nieuw was).

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

• Wachten...
The Zep Man schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:41:
[...]

TS bijgewerkt. Ik heb ook een link toegevoegd naar deze fork van FLauncher. Dat is een bijzonder simpele launcher die goed werkt.

Voor de Plexliefhebbers is er ook een (volgens mij commerciële) launcher genaamd Dispatch. Er zou gewerkt worden aan ondersteuning voor Jellyfin.
Gebruik je deze launcher nog steeds? En zijn er meer mensen die deze specifieke "fork" launcher gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wachten... schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:38:
Gebruik je deze launcher nog steeds?
Yup. En draait prima. Zit mij niet in de weg en geen reclame.

Het enige dat ik van een launcher verwacht is dat ik applicaties ermee kan starten. De rest is ballast. Alles staat altijd op dezelfde plek (die ik kies) en hoe het eruit ziet verandert niet, dus erg comfortabel om te gebruiken.

• Wachten...
The Zep Man schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:00:
[...]

Yup. En draait prima. Zit mij niet in de weg en geen reclame.

Het enige dat ik van een launcher verwacht is dat ik applicaties ermee kan starten. De rest is ballast. Alles staat altijd op dezelfde plek (die ik kies) en hoe het eruit ziet verandert niet, dus erg comfortabel om te gebruiken.
Ja ik gebruikte flauncher al, echter al heel lang geen updates meer gehad, dus kwam ineens jouw reactie tegen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wachten... schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:06:
Ja ik gebruikte flauncher al, echter al heel lang geen updates meer gehad, dus kwam ineens jouw reactie tegen....
Veel valt er niet aan te actualiseren. De fork neemt mijn grootste pijnpunt weg ten opzichte van het origineel (geen ondersteuning voor back button via een USB/Bluetooth invoerapparaat anders als de originele afstandsbediening).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen_B
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 26-09 15:59
alex3305 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:08:
@Jeroen_B Gebruik je wel de aanbevolen naamconventies voor tv shows en films? Ik heb het idee dat het daar misgaat.
Bleek inderdaad het probleem te zijn! Dat en wat basis bestandsnamen onderhoud voordat Plex het indexeert bleek de oplossing. Eigenlijk alles wordt nu foutloos in een keer ( Films en Series) goed in Plex weergegeven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Wachten... schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:36:
Zijn er hier mensen die hun shield wel eens hebben voorzien van nieuwe thermal paste?
Nog niet :)
Ik heb verschillende draadjes gelezen op Reddit van mensen die dit gedaan hebben, en een enorm verschil merkte (alsof hij als nieuw was).
Maar...

Zijn dat toevallig ook dezelfde mensen geweest die op dat moment de boel flink hebben zitten schoonmaken en dus alle stof en andere troep hebben weggehaald :?

Alleen al het schoonmaken van de ventilator en de heatsink kan een hoop verbetering brengen over het algemeen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Wachten... schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:36:

Paar maanden terug gedaan. Maar hoor de ventilator nog steeds met vlagen lopen, ook als die uit (/standby) staat (totdat ik weer eens gestoft heb en de Shield hem omgezet, dan is die ineens weer stil, of juist van stil naar lawaaierig).
Maar ik zou me sowieso eerder aansluiten bij de post van @nero355. Veel grotere kans dat er gewoon stof in zit en dat schoonmaken al hitteproblemen (en daarmee downclocken om niet te warm te worden) oplost. Dat zou ik dus als eerste doen als je twijfelt: openen en stof uitblazen. Maar daarbij wel opletten dat je bij het verwijderen van het PCB niet juist ook de schroefjes van het koelblok los draait :p (ventilator zit onder het PCB, dus PCB moet er echt uit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
nero355 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 17:02:
[...]

En toen dat allemaal een beetje overbodig werd kreeg je dus ineens de Tegra ARM based SoC in verschillende uitvoeringen/generaties en zelfs als een soort Raspberry Pi concurrent in de vorm van de Jetson bordjes op een gegeven moment :*)

Dus je zou kunnen zeggen dat het eigenlijk één grote gok is geweest die uiteindelijk ook nog wat geld heeft opgeleverd, maar in principe meer een soort "bijverdienen via een bijbaantje" dan echt een hoofdprodukt was IMHO ;)
...
Ja, inderdaad.
En die Tegra X1 (die in de Shield zit) is ook terecht gekomen in vele smartphones en tablets, zoals de HTC One X, De Asus Transformer series tablet, de Google Nexus 7 tablet
en niet vergeten
de Nintendo Switch

echt een super veelzijdige chip.
En dan vergeet ik waarschijnlijk nog alle automotive toepassingen.
Rijden Tesla's niet met een Tegra?

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 20:18
Op dit moment heb ik een Chromecast met Google TV.
Maar ik ben aan het kijken naar iets anders. Er zijn 2 punten die ik graag zie in een nieuwe mediaspeler:
1. Sneller qua bediening. De Chromecast hakkelt nog weleens door de menu's heen.
2. Een vorm van upscaling. Ik heb een 65" tv. Daar cast ik vaak ESPN naar toe en kijk voetbal via NLZiet. Dat beeld ziet er niet erg fraai uit op m'n tv.

Zou de Shield TV 2019 (non pro) een verbetering zijn tov m'n Chromecast?
Of ben ik beter of met een Shield Pro of Apple TV 4K?
Ik sinds 17 jaar Android telefoons nu een keer een iPhone besteld. Dus wellicht werkt een Apple TV dan fijner samen. Maar die heeft dan weer geen AI upscaling.

Misschien is er iemand die al deze apparaten heeft (gehad). Die er wat over kan roepen?
Alvast bedankt.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:29

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Kitser waarom niet de nieuwe Google TV Streamer? review: Google TV Streamer - Bijna een perfecte mediaspeler

Your Friendly Neighborhood Moderator

• mucuracat
Kitser schreef op donderdag 26 september 2024 @ 10:18:
Op dit moment heb ik een Chromecast met Google TV.
Maar ik ben aan het kijken naar iets anders. Er zijn 2 punten die ik graag zie in een nieuwe mediaspeler:
1. Sneller qua bediening. De Chromecast hakkelt nog weleens door de menu's heen.
2. Een vorm van upscaling. Ik heb een 65" tv. Daar cast ik vaak ESPN naar toe en kijk voetbal via NLZiet. Dat beeld ziet er niet erg fraai uit op m'n tv.

Ik sinds 17 jaar Android telefoons nu een keer een iPhone besteld. Dus wellicht werkt een Apple TV dan fijner samen. Maar die heeft dan weer geen AI upscaling.

Misschien is er iemand die al deze apparaten heeft (gehad). Die er wat over kan roepen?
Alvast bedankt.
Sowieso niet de nonpro. En als je alleen maar via apps wil kijken, zonder kodi plex enby of wat dan ook en geen apps wilt installeren buiten playstore, dan kan apple ook uitkomst zijn met je iphone.

@Jorgen Klitser vraagt ook AI upscaling. Heeft nieuwe google kastje upscaling?

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

mucuracat schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:26:
[...]

Sowieso niet de nonpro. En als je alleen maar via apps wil kijken, zonder kodi plex enby of wat dan ook en geen apps wilt installeren buiten playstore, dan kan apple ook uitkomst zijn met je iphone.

@Jorgen Klitser vraagt ook AI upscaling. Heeft nieuwe google kastje upscaling?
Dat mist hij, vziw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik gok dat @Kitser eerst heeft gelezen waar we het net over hebben gehad vanaf deze reactie : PCan in "Nvidia Shield TV - Ervaringen & Discussie - deel 2"

Als je dus onder andere fatsoenlijk geluid wilt dan is dat ding geen optie !! ;)
Kitser schreef op donderdag 26 september 2024 @ 10:18:
Dat is best gek, want je TV upscaled 1080i/1080p natuurlijk ook naar Ultra HD dan :)
De Pro sowieso IMHO tenzij je veel YouTube HDR kijkt (Dat hele VP9/AV1/enz. verhaal dat ik elke keer vergeet qua hoe het nou ook alweer in elkaar zat... :$ ) want ik geloof dat de Google eigen produkten dat beter doen...
IMHO misschien wel de betere optie dan, want dan kunnen al die Apple apparaten lekker met elkaar kletsen via hetzelfde protocol :)

Nou moet ik weer wel zeggen dat ik bijvoorbeeld op mijn LG TV een of andere app kan installeren die speciaal voor Apple apparaten is toegevoegd aan hun WebOS TV App Store en je daarmee in principe alles kan doen wat je maar wilt qua meuk sturen vanaf een iPhone/iPad naar je TV toe dus misschien heeft Android TV ook zoiets :?

Nooit naar gekeken en kan me zo gauw niks herinneren :$ O-)
Pak de Search bovenaan erbij in dit deel of het vorige deel van deze topic reeks en je kan daar genoeg over vinden ;)

• RobertMe
  • Nu online
nero355 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:59:
[...]

Dat is best gek, want je TV upscaled 1080i/1080p natuurlijk ook naar Ultra HD dan :)
Dat de TV dat doet betekent natuurlijk niet dat de TV dat goed doet. Vroeger werden bv Sony TVs ook nog geroemd om hun image enhancements etc. En dat geldt natuurlijk al helemaal als FHD naar UHD geupscalee moet worden.

En voetbal is natuurlijk sowieso prut. Daar valt waarschijnlijk toch niet veel van te maken, met welke upscaler dan ook. Bergen aan panning shots met een klein object dat nooit "scherp" is (omdat de bal draait) en dan ook nog eens onafhankelijk van de panning beweegt. Waarbij de kans best groot is dat je of meerdere ballen krijgt of een ovale bal.
Ik zou dus een andere sport om te volgen gaan zoeken :+.

Edit:
En wat natuurlijk ook meespeelt is dat bij voetbal heel veel detail uberhaupt verloren gaat in FHD + compressie. Bij FHD zie je geen grassprieten, en de kans dat een upscaler van een groene waas vervolgens spontaan grassprieten maakt is uhm, nogal klein.

[ Voor 13% gewijzigd door RobertMe op 26-09-2024 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

nero355 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:59:
[...]

Ik gok dat @Kitser eerst heeft gelezen waar we het net over hebben gehad vanaf deze reactie : PCan in "Nvidia Shield TV - Ervaringen & Discussie - deel 2"

Als je dus onder andere fatsoenlijk geluid wilt dan is dat ding geen optie !! ;)
Wat eigenlijk gewoon bizar is. In de update van de review staat nu toegevoegd welke audiocodecs hij wel ondersteunt:
Update 26-09: Er was aanvankelijk onduidelijkheid over de ondersteunde audioformaten. Het leek erop dat hoewel er geen ondersteuning voor passthrough van TrueHD en DTS:HD is, de Streamer het wel kon decoderen en kon uitsturen als PCM. Dat blijkt niet zo. Ja, apps als Kodi, VLC en Nova Player kunnen TrueHD-audio verwerken, maar dat doen ze via hun eigen, interne decoders, niet die van Android zelf. Gebruik je een van die apps, dan kun je praktisch gezien dus videobestanden met high-res audio afspelen. Na uitgebreid testen kunnen we bevestigen dat de de Streamer passtrough ondersteunt voor de volgende formaten: Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby Atmos, DTS en DTS-HD HR.

Waarom in de software toggles zichtbaar zijn voor TrueHD en DTS-HD, is ons niet duidelijk. Dat lijkt op een bug. Ook op api-niveau geeft de Streamer aan apps door dat er ondersteuning is voor TrueHD en DTS-HD, terwijl dat dus niet zo is. We hebben hierover contact opgenomen met Google en het bedrijf zegt dat deze in een volgende update verwijderd zullen worden om verwarring te voorkomen.
Ik was zelf zeer geïnteresseerd in deze speler, omdat ik eigenlijk weinig zin heb om een 5 jaar oude Shield nu nog te kopen. Ik heb zelf ook geen haast en heb nog genoeg tijd om mijn overwegingen te maken.

• Kitser
Bedankt voor jullie reacties.
Die nieuwe Google Streamer vind ik ook zeker interessant. Die zal qua snelheid wel een vooruitgang zijn tov mijn Chromecast Google TV.
Maar indd geen (AI) upscaling.

Maar als ik @RobertMe begrijp moet ik me bij dat upscaling voor voetbal sowieso niet te veel van verwachten.
Dat is goed om te weten.

Ik heb deze tv
uitvoering: Samsung QLED 65Q60R Zwart
Ik heb nog geen instellingen gevonden die FHD echt beter maakt.

Ik gebruik alleen streamingdiensten. Heb wel wat series op een NAS staan. Maar die gebruik ik op het moment niet echt.
Maar er zal best een manier zijn om die met een Apple TV te kunnen streamen.
Verder heb ik qua apps buiten de reguliere stores geen wensen
Wat dat betreft zou de Apple TV wel volstaan.

Nog even over de pro vs de non-pro. In de topic start zie ik bij beide AI upscaling staan en dezelfde processor. Wel maar 2gb Ram tov 3gb voor de pro.
Is dat de enige reden om met mijn use case niet voor de non-pro te gaan, @mucuracat ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Kitser schreef op donderdag 26 september 2024 @ 16:32:
Nog even over de pro vs de non-pro. In de topic start zie ik bij beide AI upscaling staan en dezelfde processor. Wel maar 2gb Ram tov 3gb voor de pro.
Is dat de enige reden om met mijn use case niet voor de non-pro te gaan, @mucuracat ?
De "tube" (non pro) is ook maar 32-bit (vs 64 bit van alle andere modellen incl. die van 2015). En de ervaringen met de tube zijn over het algemeen gewoon slecht. En als de eigenaren de tube dan omwisselen voor een Pro zijn vaak alle problemen verdwenen als sneeuw voor de zon.

• Kitser
RobertMe schreef op donderdag 26 september 2024 @ 16:59:
[...]

De "tube" (non pro) is ook maar 32-bit (vs 64 bit van alle andere modellen incl. die van 2015). En de ervaringen met de tube zijn over het algemeen gewoon slecht. En als de eigenaren de tube dan omwisselen voor een Pro zijn vaak alle problemen verdwenen als sneeuw voor de zon.
Ah Oke. Thanks!
Dan valt er iig 1 af ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:04:
Dat de TV dat doet betekent natuurlijk niet dat de TV dat goed doet.
Dan heb je een shitty TV gekocht! :P
Vroeger werden bv Sony TVs ook nog geroemd om hun image enhancements etc.
En dat geldt natuurlijk al helemaal als FHD naar UHD geupscalee moet worden.
De beste "enhancements" is wanneer ze helemaal UIT staan! :P

Tenzij je dol bent op mensen met 10 vingers per hand en zo... >:) :+
En voetbal is natuurlijk sowieso prut. Daar valt waarschijnlijk toch niet veel van te maken, met welke upscaler dan ook. Bergen aan panning shots met een klein object dat nooit "scherp" is (omdat de bal draait) en dan ook nog eens onafhankelijk van de panning beweegt. Waarbij de kans best groot is dat je of meerdere ballen krijgt of een ovale bal.
Ik zou dus een andere sport om te volgen gaan zoeken :+.
Dat heeft met de volgende dingen te maken :
- Bitrate van het kanaal ingesteld door je TV dienst.
- Het feit dat je waarschijnlijk naar een "Sample & Hold" paneel zit te kijken dat daar sowieso niet voor geschikt is maar we helaas wel door ons strot gedouwd hebben gekregen !! :X :| :F

Dat geldt dus voor zowel LCD als OLED TV's en Monitoren en straks ook voor microLED of µLED zo je wil :(
Edit:
En wat natuurlijk ook meespeelt is dat bij voetbal heel veel detail uberhaupt verloren gaat in FHD + compressie. Bij FHD zie je geen grassprieten, en de kans dat een upscaler van een groene waas vervolgens spontaan grassprieten maakt is uhm, nogal klein.
Dan zit je echt naar een shitty kanaal te kijken op een veel te lage bitrate of stiekem misschien wel 576i signaal -O-
Tja, heel Android is één groot bizar verhaal net als iOS wat mij betreft : Kreupele Linux/*BSD toestanden :r

Om nog maar te zwijgen over al die andere Beta produkten die we met zijn allen mogen kopen en dan voor GRATIS Beta Testers mogen spelen :(
Ik was zelf zeer geïnteresseerd in deze speler, omdat ik eigenlijk weinig zin heb om een 5 jaar oude Shield nu nog te kopen. Ik heb zelf ook geen haast en heb nog genoeg tijd om mijn overwegingen te maken.
Kijk gewoon effe op het Kodi Forum naar dat Topic over "Welke speler moet ik hebben anno 2024" en probeer daar wat leuks te vinden ;)
Kitser schreef op donderdag 26 september 2024 @ 16:32:
Die nieuwe Google Streamer vind ik ook zeker interessant. Die zal qua snelheid wel een vooruitgang zijn tov mijn Chromecast Google TV.
Maar indd geen (AI) upscaling.
Heb je IMHO ook niet nodig en heb ik ook nog nooit gebruikt op mijn Shield TV 2017 en om eerlijk te zijn weet ik niet eens of die dat wel kan ;) :+
Maar als ik @RobertMe begrijp moet ik me bij dat upscaling voor voetbal sowieso niet te veel van verwachten.
Dat is goed om te weten.
Dat klopt dus niet en zit totaal anders in elkaar !! ;)
Ik heb deze tv
uitvoering: Samsung QLED 65Q60R Zwart
Ik heb nog geen instellingen gevonden die FHD echt beter maakt.
Pak iets van "Cinema" stand en zet alle "beeldverbeteraars" gewoon helemaal UIT en kijk of dat je bevalt :)

Overigens een TV die ik nooit zou kopen, maar goed... Roeien met wat je hebt en zo...
Is dat de enige reden om met mijn use case niet voor de non-pro te gaan ?
Dat is nog maar 20.000 keer besproken dus laten we dat nog één keer doen! YAY! :P :+

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

nero355 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 18:47:

[...]

Kijk gewoon effe op het Kodi Forum naar dat Topic over "Welke speler moet ik hebben anno 2024" en probeer daar wat leuks te vinden ;)

[...]
Is dat topic weer van goede kwaliteit? Voorheen volgde ik jarenlang het topic van user wrxtasy aldaar. Hij wist er enorm veel van. Was een gemis dat hij ermee stopte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jorgen schreef op donderdag 26 september 2024 @ 18:51:
Is dat topic weer van goede kwaliteit?
Geen idee...
Voorheen volgde ik jarenlang het topic van user wrxtasy aldaar. Hij wist er enorm veel van.
Was een gemis dat hij ermee stopte.
Ik kwam het laatst toevallig weer eens tegen ergens hier op GoT dus vandaar dat ik het noemde :)

Eens in de zoveel tijd bekijk ik de TS daar en dat is het eigenlijk altijd wel zo'n beetje geweest...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

nero355 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 18:55:
[...]

Geen idee...

[...]

Ik kwam het laatst toevallig weer eens tegen ergens hier op GoT dus vandaar dat ik het noemde :)

Eens in de zoveel tijd bekijk ik de TS daar en dat is het eigenlijk altijd wel zo'n beetje geweest...
Ik zal het weer eens een tijdje in de gaten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
nero355 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 18:47:
[...]

Dan heb je een shitty TV gekocht! :P

[...]

De beste "enhancements" is wanneer ze helemaal UIT staan! :P
Je snapt niet dat je jezelf hier nogal tegen spreekt?

Als je een FHD signaal naar een 4K TV stuurt zijn er 3 opties:
Of de TV geeft het weer op 1920x1080 pixels en driekwart van het scherm blijft gewoon lekker zwart;
De TV maakt van elke pixel 2x2 pixels zonder verdere logica. Dus als "input pixel" op coördinaat 1,1 rood is maakt die de grid van 1,1 tot 2,2 rood. En dat is best wel crap omdat het beeld dan gewoon is uitgerekt en "detail mist".
Daadwerkelijk iets van upscaling / enhancements proberen te doen en bv pogen een cirkel te detecteren in het input signaal en bij het upscalen daadwerkelijk gebruik maken van de extra pixels om een scherpere cirkel (/rand) te creëren.

1. Wil je sowieso niet (dan kon je net zo goed een kleinere TV kopen, i.p.v. 65" 4K een 32,5" FHD, ziet er exact hetzelfde uit dan).
3. Zeg je van dat je al die rommel uit zet.
2. Levert een slechtere beeldkwaliteit op / "is niet zo scherp als 4k". (Lees: gelijk aan een 65" TV met FHD paneel i.p.v. 4K paneel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gijpie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-10 22:52
RobertMe schreef op donderdag 26 september 2024 @ 16:59:
[...]

Wat een kul zeg. Het lijkt erop dat het bashen van de Tube een soort zelfbevrediging is geworden voor aan aantal pro bezitters. Tube speelt alles af zonder problemen bij mij 24, 60 fps, 1080p,2160,hdr, dolby vision, you name it.

Lekker zorgen voor een fatsoenlijke (bekabelde) verbinding en gaan met dat ding. _/-\o_

Kijk een voorbeeld van zo'n succesverhaal:
Aangezien ik op advies van een aantal mensen hier mijn Tube heb vervangen voor een Pro zou ik het wel prettig vinden als ze me dan nog even ondersteunen/helpen want dit was niet de bedoeling.

Er werd hier aangegeven dat sommige van mijn problemen zouden verdwijnen als ik met een Pro ging werken nou dat is dus helaas tot nu toe nog niet het geval sterker nog de Pro doet het slechter.

[ Voor 73% gewijzigd door gijpie op 26-09-2024 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
gijpie schreef op donderdag 26 september 2024 @ 22:19:
[...]

Wat een kul zeg. Het lijkt erop dat het bashen van de Tube een soort zelfbevrediging is geworden voor aan aantal pro bezitters. Tube speelt alles af zonder problemen bij mij 24, 60 fps, 1080p,2160,hdr, dolby vision, you name it.

Lekker zorgen voor een fatsoenlijke (bekabelde) verbinding en gaan met dat ding. _/-\o_

[...]
Je voorbeeld van non pro niet verholpen quote: Vaak willen mensen iets wat een aparatuur gewoon niet kan. 'ik stoor me aan dit, ik stoor me aan dat, kleur is niet goed, beeld trilt. etc...'

@Kitser Wat ai ook wel goed doet, vind ik, verbeteren van games. Ik heb GeforceNow abo 1080p abo en zie duidelijk verschil tussen ai uit of aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-10 09:34

fcs

mucuracat schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 08:35:
[...]

Je voorbeeld van non pro niet verholpen quote: Vaak willen mensen iets wat een aparatuur gewoon niet kan. 'ik stoor me aan dit, ik stoor me aan dat, kleur is niet goed, beeld trilt. etc...'

@Kitser Wat ai ook wel goed doet, vind ik, verbeteren van games. Ik heb GeforceNow abo 1080p abo en zie duidelijk verschil tussen ai uit of aan.
heb hier ook een pro.
In combinatie met een LG Oled monitor + een oude ds411j nasje.

In mijn oude situatie, gebruikte ik gedeeltelijk wifi of 100mb netwerkje.
Kon geen HDR gebruiken op de LG oled tv, gaf ook de nas en/of shield pro de schuld.

Nu, met de nieuwe situatie, 1 gb netwerk, 1 gb switch, en geen wifi,
lukt het wel. Dach namelijk dat mijn nas de limit factor was. Niet het netwerk.
om goed HDR zonder stotteren te kunnen zien, is een goede netwerk nodig.

In dit geval, kijk ook even naar het netwerk.
In dit geval doet de nvidia shield pro alle transcodig, niet de nas. Die stuurt alleen de info door.
De shield pro verwerkt en toont het op de tv. Maakt niet uit hoe groot de files zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
fcs schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:40:
om goed HDR zonder stotteren te kunnen zien, is een goede netwerk nodig.
Niet direct HDR ;) Het ligt gewoon aan de bitrate van de video, die gaat bij BR rips incidenteel over de 100Mbit/s heen. Maar het ligt uiteraard ook aan de codec. H.265 heeft een lagere bitrate nodig voor dezelfde kwaliteit dan H.264.
In dit geval doet de nvidia shield pro alle transcodig playback, niet de nas.
LMFTFY. De Shield doet gewoon playback, en je doet daardoor geen transcoding. Of beter gezegd, de Shield doet de video decoderen en weergeven. En bij transcoding gaat het uiteraard om het omzetten van dd ene codering naar de andere codering, dus decoderen en opnieuw coderen. En dat is hier niet aan de orde.

[ Voor 16% gewijzigd door RobertMe op 27-09-2024 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Agent-X schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 22:16:
[...]

Om hier nog even op terug te komen: ik kwam er pas heel recent achter dat mijn Netgear Orbi mesh router de optie niet heeft om aparte SSID's aan te maken voor verschillende banden! Nou had het het lange tijd ook niet mijn voorkeur maar het ontbreken van die optie bij een hedendaagse router (die verder prima functioneert) was behoorlijk schokkend. :o

Momenteel gaat het trouwens verder redelijk goed, alhoewel ik soms na het van de stroom gaan wel eens de wifi moet herstarten. Dat is op zich wel een overzichtelijke en snelle oplossing, maar het is wel wat treurig dat mijn router me niet de wat praktischere optie biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
[...]

[...]
Dat laatste verhaal kan volgens mij alleen met een brakke verbinding te maken hebben. Daar kun je geen conclusies uit halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beantherio
nero355 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 22:41:
[...]

/EDIT :

Kom net een mooie redelijk geprijsde en makkelijk aan te schaffen afstandsbediening tegen in een ander topic : peterbier in "[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie"
KPN Webshop verkoopt hem voor hun Android TV kastjes voor € 20 :*)

Met dank aan @peterbier voor het posten! _O_
Vrij impulsief heb ik deze besteld. De eerste indrukken zijn positief: de vorm en extra opties zijn heel prettig. Beide versies van de originele Nvidia-afstandbediening hadden/hebben een wat rare vorm en deze voelt veel prettiger. Toch nog een paar kritische opmerkingen:
  • er is geen sprake van een continue verbinding waardoor het bij een eerste commando soms een seconde duurt voordat de actie plaatsvindt. Is misschien een beperking van de gebruikte bluetooth-techniek. Bij opeenvolgende commando's (waarbij dan blijkbaar een actieve verbinding bestaat) werkt alles normaal.
  • het D-pad (of hoe je dat ook moet noemen bij een afstandbediening) is iets verlaagd zodat e.a. misschien wat minder prettig te bedienen is. Ik ben er nog wat aan het wennen.
  • de materialen zijn wat minder hoogwaardig dan die van de originele afstandbedieningen. Evengoed voelt ie voldoende stevig aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 22:19
Marcel Br schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:55:
[...]

Dat laatste verhaal kan volgens mij alleen met een brakke verbinding te maken hebben. Daar kun je geen conclusies uit halen.
Nee. Deze user had de passthrough instellingen incorrect staan waardoor de video getranscodeert werd. Echter stonden zijn instellingen wel goed op de Tube. Dat is appels met peren vergelijken door @gijpie.

Mijn Pro zit uitsluitend via wifi verbonden. Wel alleen op de 5GHz band, zoals @beantherio terecht opmerkt anders is het inderdaad een drama. Het werkt enorm stabiel en met snelheden ruim boven de 400Mbit/s heb ik ook geen enkele (praktische) bottleneck.

Aan de andere kant is het bij troubleshooten nooit een slecht idee om oorzaken uit te sluiten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-10 18:48

Pimmuz

Roar

*knip* dit helpt ook niet mee. Gebruik een topicreport als iets niet goed gaat en geen rant in het topic

[ Voor 90% gewijzigd door Jorgen op 27-09-2024 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Modbreak:We zijn hier op Tweakers om elkaar te helpen en op positieve wijze aan het forum bij te dragen. Lees ook: https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/huisregels/ en .plan: Wij willen een vriendelijker Tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
beantherio schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:56:
[...]

Vrij impulsief heb ik deze besteld. De eerste indrukken zijn positief: de vorm en extra opties zijn heel prettig. Beide versies van de originele Nvidia-afstandbediening hadden/hebben een wat rare vorm en deze voelt veel prettiger. Toch nog een paar kritische opmerkingen:
  • er is geen sprake van een continue verbinding waardoor het bij een eerste commando soms een seconde duurt voordat de actie plaatsvindt. Is misschien een beperking van de gebruikte bluetooth-techniek. Bij opeenvolgende commando's (waarbij dan blijkbaar een actieve verbinding bestaat) werkt alles normaal.
  • het D-pad (of hoe je dat ook moet noemen bij een afstandbediening) is iets verlaagd zodat e.a. misschien wat minder prettig te bedienen is. Ik ben er nog wat aan het wennen.
  • de materialen zijn wat minder hoogwaardig dan die van de originele afstandbedieningen. Evengoed voelt ie voldoende stevig aan.
Ik gebruik zelf een Logitech Harmony hub met afstandsbediening voor de Nvidia Shield tv pro.
Alleen werkt de gids knop niet.
Die Kpn afstandsbediening i.c.m. Chromecast Google TV 4k werkt perfect.

Mijn ervaring met de Kpn afstandsbediening met de Nvidia Shield tv pro werkt goed.
Alleen ook de gids knop niet.
De Formuler GTV BT1 remote werkt niet altans maar even.
Dat vervalt de bluetooth verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 26 september 2024 @ 19:06:
Je snapt niet dat je jezelf hier nogal tegen spreekt?
Jij begrijpt niet dat de instellingen die ik noem 0,0 met de Upscaling van de TV te maken hebben B) :+

Daar heb je namelijk over het algemeen totaal geen controle over...
Wat een kul zeg.

Het lijkt erop dat het bashen van de Tube een soort zelfbevrediging is geworden voor aan aantal pro bezitters.
Maar... maar... maar...

Je koopt in feite een produkt dat NU AL outdated en achterhaald/kreupel is als je zo'n Tube model koopt :?

De hardware+software combo is minder dan die van een 2015/2017 model in feite op een aantal dingen die weer "nieuwerwets" zijn... :| :/

Een snel gejat plaatje om je te laten zien wat ik bedoel :
Afbeeldingslocatie: https://androidtvnews.com/wp-content/uploads/2023/11/Shield-Generational-Differences-1-900x751.png
Bron : https://androidtvnews.com/nvidia-shield-differences/

En dan hebben we het nog niet gehad over 32-bits Tube vs. 64-bit van de rest !! -O-
Dat sowieso! d:)b
beantherio schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:56:
Vrij impulsief heb ik deze besteld.
NICE!!! :D
De eerste indrukken zijn positief: de vorm en extra opties zijn heel prettig. Beide versies van de originele Nvidia-afstandbediening hadden/hebben een wat rare vorm en deze voelt veel prettiger. Toch nog een paar kritische opmerkingen:
peterbier schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 16:32:
Ik gebruik zelf een Logitech Harmony hub met afstandsbediening voor de Nvidia Shield tv pro.
Alleen werkt de gids knop niet.
Die Kpn afstandsbediening i.c.m. Chromecast Google TV 4k werkt perfect.

Mijn ervaring met de Kpn afstandsbediening met de Nvidia Shield tv pro werkt goed.
Alleen ook de gids knop niet.
De Formuler GTV BT1 remote werkt niet altans maar even.
Dat vervalt de bluetooth verbinding.
Handig om te weten! _O_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:54
nero355 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 20:07:
[...]

Jij begrijpt niet dat de instellingen die ik noem 0,0 met de Upscaling van de TV te maken hebben B) :+

Daar heb je namelijk over het algemeen totaal geen controle over...

[...]
Je bedoelt denk ik beeldverbeteraars waarbij je onder andere dat vreselijke 'soap opera' effect krijgt?
Is ook altijd het eerste wat ik uit zet op een nieuwe TV, alle beeld 'verbeteraars'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazco2nd
[...]

[...]
Sja mijn Tubes begaven het binnen een klein jaar. Eentje weggegooid. De ander recent weer aangesloten en ging tot mijn verbazing weer aan. Ik denk dat de #1 boosdoener bij de Tube oververhitting is.. dat verklaart waarom veel mensen problemen hebben, maar er ook mensen zijn zonder problemen.

Die 2e Tube was dus nog niet permanent burned en gebruiken we nu heel af en toe.

Op de plek waar elk van de 2 Tubes hebben gestaan, staat inmiddels al paar jaren de Pro 2019 probleemloos (in een tv meubel naast de warme oversized baksteen van een Samsung tv..).
Jef61 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 22:51:
Je bedoelt denk ik beeldverbeteraars waarbij je onder andere dat vreselijke 'soap opera' effect krijgt?
Precies! d:)b
Is ook altijd het eerste wat ik uit zet op een nieuwe TV, alle beeld 'verbeteraars'.
NICE!!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 23:11
Ik wil mijn Shield uit 2017 graag downgraden naar 8.2.3 maar nu lijken alle links dood te zijn op https://developer.nvidia.com/gameworksdownload

Iemand een andere bron voor : NVIDIA SHIELD ANDROID TV 2017 Recovery OS Image 8.2.3 ?
De versie van Florisse is voor de NVIDIA SHIELD TV *PRO* 2019 en is vast anders dan die ik moet hebben.

-Edit -

Nvidia heeft de links blijkbaar weer werkend gemaakt :)

[ Voor 9% gewijzigd door slayerrp op 01-10-2024 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slayerrp
nero355 schreef op maandag 30 september 2024 @ 21:08:
[...]

Waarom precies :?

Zou niet nodig moeten zijn !!!
Slechte performance, apps met stotterende audio.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazco2nd
Afgelopen maanden merken we dat sommige apps van het homescreen verdwijnen. Die moet je dan zelf weer toevoegen via het + knopje. Dat is meestal Prime (3x) maar ook al eens HBO en Netflix.
Mogelijk gebeurd dit nadat deze apps zijn geupdate. Je weet bij AndroidTV/GoogleTV eigenlijk nooit wat ie allemaal loopt te doen op de achtergrond. Je weet dus ook niet wanneer apps worden geupdate.
Nouja nu wel dus want dan zijn ze ineens weg van je homescherm.

Ik vermoed dat dat een AndroidTV/GoogleTV/Play Services bug is, want er is geen major update geweest..

Merken anderen dit ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
slayerrp schreef op maandag 30 september 2024 @ 21:45:
[...]

Prbeer eens je shield schoon te maken. Heb in het weekend open gemaakt. Toch veel stof in de ventilator.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Jazco2nd schreef op maandag 30 september 2024 @ 23:33:
Afgelopen maanden merken we dat sommige apps van het homescreen verdwijnen. Die moet je dan zelf weer toevoegen via het + knopje. Dat is meestal Prime (3x) maar ook al eens HBO en Netflix.
Mogelijk gebeurd dit nadat deze apps zijn geupdate. Je weet bij AndroidTV/GoogleTV eigenlijk nooit wat ie allemaal loopt te doen op de achtergrond. Je weet dus ook niet wanneer apps worden geupdate.

Ik vermoed dat dat een AndroidTV/GoogleTV/Play Services bug is, want er is geen major update geweest..

Merken anderen dit ook?
Ik merk dit ook. Van tijd tot tijd verdwijnt er ineens een app van het homescreen. En als dat Netflix of Youtube is klagen de kinderen :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:51
Hebben jullie dit met de standaard launcher of ook met alternatieve launchers?
Ik gebruik een alternatieve, en heb hier tot nu toe geen last van gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 22:50
Ja, met de standaard launcher. Ik had de kinderen al de schuld gegeven...

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
avec_style schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 09:54:
Ook hier de standaard launcher. Misschien toch eens gaan kijken naar een alternatieve launcher maar de vorige keer dat ik er naar keek werd ik zowat gek van de hoeveelheid keuzes :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ook geen last van met een alternatieve launcher. Ik weet dat HBO Max een tijd geleden een nieuwe applicatie had waarnaar men moest migreren, maar voor de rest komt dat eigenlijk nauwelijks voor. Het lijkt dus meer op een probleem in Google's launcher.

Mijn launcher is bijzonder simpel, kaal en saai: enkel knoppen naar applicaties in de volgorde die ik bepaal. Ik wil niets meer voor iets waar ik minder dan drie seconden naar kijk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaapB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:51
Ik gebruik de standaard launcher en heb dit tot nu toe nog niet meegemaakt. Lijkt dus een beetje random.
Heb dan ook maar een rijtje van in totaal 8 apps hier op staan.

bijnaleek

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
slayerrp schreef op maandag 30 september 2024 @ 21:45:
Had ik met mijn 2019 Pro ook ontzettend veel last van. Inclusief een vaak wegvallende afstandsbediening Ik zit nu al een jaar of wat weer terug op 8.2.3 en geen enkel probleem meer.

Ik had gisteren nog even voor je gekeken, maar bij mij werkte de downloads ook niet :/. Misschien even op het Nvidia forum vragen? En zou je het hier dan ook willen terugkoppelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slayerrp
alex3305 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:05:
[...]

Had ik met mijn 2019 Pro ook ontzettend veel last van. Inclusief een vaak wegvallende afstandsbediening Ik zit nu al een jaar of wat weer terug op 8.2.3 en geen enkel probleem meer.

Ik had gisteren nog even voor je gekeken, maar bij mij werkte de downloads ook niet :/. Misschien even op het Nvidia forum vragen? En zou je het hier dan ook willen terugkoppelen?
Had mijn originele post al aangepast, maar inmiddels werken de links weer. Gisteren kreeg ik geen popup met een EULA, die komt er nu wel weer en daarna start je download :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeTjuk
alex3305 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:05:
[...]
Same. Ook geen behoefte om het nogmaals te proberen. Laat het mooi zo als het is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Admiral Freebee schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 09:00:
[...]

Ik merk dit ook. Van tijd tot tijd verdwijnt er ineens een app van het homescreen. En als dat Netflix of Youtube is klagen de kinderen :')
Netflix is een dedicated knop op de AB :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Kan het niet zijn dat ze met afstandbediening in hand spelen? Soms is het snel gebeurt. ff te lang op een knop als je op een app staat en daar zie je dan verschuiven of verwijderen. En per abuis klikken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeTjuk
Marcel Br schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:04:
[...]

Euh, niet per definitie. Het ligt er aan hoe oud je shield is.

Deze heb ik bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://www.droidshop.vn/wp-content/uploads/2017/04/1-10.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Marcel Br schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:04:
[...]

Het lijkt er op dat die knop onzichtbaar is voor alle andere gezinsleden 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
mucuracat schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:08:
[...]

Kan het niet zijn dat ze met afstandbediening in hand spelen? Soms is het snel gebeurt. ff te lang op een knop als je op een app staat en daar zie je dan verschuiven of verwijderen. En per abuis klikken?
Toen hier de Netflix-app was verdwenen, dacht ik ook dat het zoiets geweest moest zijn. Maar om een favoriete app op die manier te verwijderen, moet je toch echt wel heel bewust langer op OK/enter drukken, twee keer omlaag gaan en weer op OK/enter drukken.

Maar later verdwenen ook andere apps waarvan ik zeker weet dat ik de enige ben die die apps gebruikt. En hier zijn geen (kleine) kinderen in huis die (onverwachts) met de afstandbediening spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
[...]

Hier ook al 2x prime verdwenen met de standaard Launcher.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je weet bij AndroidTV/GoogleTV eigenlijk nooit wat ie allemaal loopt te doen op de achtergrond.
Je weet dus ook niet wanneer apps worden geupdate.
Dat weet je wel als je alle Automische Updates gewoon UITZET :Y)

Op die manier voorkom ik dat mijn 2017 model ineens die lelijke reclames bevattende standaard Android TV Launcher krijgt :*)
Eerlijk is eerlijk : Soms krijg je per ongeluk dingen voor elkaar die je expres/gericht nooit voor elkaar zou krijgen hoe vaak je het ook probeert !!! :') _O- :+

IMHO dus iets dat je zeker niet moet uitsluiten in heel veel gevallen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
nero355 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 21:03:
[...]

Dat weet je wel als je alle Automische Updates gewoon UITZET :Y)

Op die manier voorkom ik dat mijn 2017 model ineens die lelijke reclames bevattende standaard Android TV Launcher krijgt :*)

[...]
Op AndroidTV heb ik die optie niet gezien?? Op Android doe ik al sinds 2.3 > 5.0 geen auto updates meer..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
Jazco2nd schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 22:10:
[...]Op AndroidTV heb ik die optie niet gezien?? Op Android doe ik al sinds 2.3 > 5.0 geen auto updates meer..
Auto update uitzetten? Zeker wel. Staat uit. Niet dat ik niet van auto update houd, maar wil graag weten welke app geupdate moet worden en eventueel ook kijken wat er aangepast is.

Zowel op Shield als andere android apparaat, auto update uit! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:37
Arjantje72 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:59:
[...]

Hier ook al 2x prime verdwenen met de standaard Launcher.
Hier was ook de Netflix launch icon verdwenen. Kon alleen nog Netflix openen via de balk van recent gekeken of aanbevolen films/series. Netflix begon ook kuren te vertonen bij het openen en switchen van accounts. Data en cache verwijderd en de app opnieuw geinstalleerd heeft dit allemaal opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mucuracat schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 09:35:
Auto update uitzetten? Zeker wel. Staat uit. Niet dat ik niet van auto update houd, maar wil graag weten welke app geupdate moet worden en eventueel ook kijken wat er aangepast is.

Zowel op Shield als andere android apparaat, auto update uit! :)
Precies! d:)b

@Jazco2nd Check je Google Play Store Settings en het komt allemaal wel goed ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:10

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Merken anderen dit ook?
Toevallig heb ik dit niet op Mijn Shield 2019 (update ik weinig), maar wél op mijn Grundig Android TV op de slaapkamer sunds anderhalve maand. Met name Netflix verdwijnt iedere 2 a 3 weken van het homescherm en de Youtube app heeft enorm veel last van lag tijdens het afspelen van video.

Volgens mij is dit een Android dingetje en niet specifiek Shieldgerelateerd (gelukkig!). :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
Ik herken dit met ProjectIvy in ieder geval niet.
Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.